Másodszor piszkáltam Erát

  2009. február 25. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Tudják, a fekvőlámpás Mercedesek egyik legzavaróbb hibája, hogy az üléseik leszakadnak. Főleg az elsők, kiváltképp a vezetőé. Már egy átlagautó szivacsülése is elég pocsék tud lenni, amikor valami benga nagy ember szétüli, de a W123-asban epedás az ülés, mint minden Igazi Mercedesben. Masszív acélváz, beleapplikálva rugók, az ülőfelület huzata alatt afriktömés (xxx), az afriktömés egy lapos drótvázra rádolgozva, ez a drótváz ül rá a rugókra.

Amikor jó, csodás. Lehet kicsit keményebb az autó rugózása, mert az ülés felveszi a kisebb ütéseket, ráadásul szellőzik is. Ezért lehet, hogy a Mercedes-féle MB-Tex (mikropórusos) műbőrben sokkal kevésbé izzad a test, mint valami modern kocsi valódi bőrjében. Ugyanis a modern kocsi bőre alatt műanyagból készült, levegőt nem, vagy csak alig áteresztő szivacs lakik, itt viszont óriási, könnyen szellőző odú szippantja be a testgőzöket.

Csakhogy a rugó már csak olyan, hogy eltörik. Egyrészt a beszálláskor hirtelen belehuppanó testtől (ezért van, hogy idős emberek Mercijeiben azonos futás mellett gyakran már leültebb az ülés, mint a fiatalabbakéban), a korróziótól (ha például beázik az autó, és a rugók alulról állandóan kapják a párát), vagy ha valaki rendszeresen kis felületen meggyötri őket (például beléjük térdel, nehéz, sarkos tárgyat szállít, ilyenek).

A 190-es Merci ülései nagyon hamar sokszor már 150-200 ezer után tönkremennek, a W124-eséi, fekvőlámpáséi, a második szériás állólámpáséi is olyan 250-300 ezernél hajlamosak megrogyni, a régi fajta állólámpás-fotelek 500-600 ezret bírnak tipikusan. Fecskében még szinte sose láttam leszakadt epedát, a Pontoné pedig tényleg örökéletű. Ezek után érdemes lenne beszélgetni arról, hogy a 124-esben volt-e még anyag…

Mindenesetre a leszakadt epedás ülés rosszabb, mint a kiült szivacsos. Igazából rosszabb, mintha a felújítás alatt levő Empire State building kilencvenhatodik emeletén meztelenül rászögelik az embert egy szálkás állványzati deszkára. Ferde lesz, amitől kifejezetten bizonytalannak érzi az ember az autót, pontokon nyom, töri a hátat, a feneket, borzalmas. Én speciel gyűlölöm.

Az én kombi Mercimet – amelyen most már lassan végleg rajta ragad az Era név, bár nem tetszik – nehéz, idősödő úr használta 14 éven át, az órájában 517 ezer kilométer van, és ahogy nézem, minden okom megvan rá, hogy azt higgyem, valós az adat. Ide eleve senki se teker vissza órát, de nem csak emiatt gondolom reálisnak, majd egy másik posztban elmondom, miért még. De ennyi idő után megengedett neki egy kis leszakadás.

Másfél hónapja használom az autót, utálom a hajtáslánc rángatását, a motor füstölését, béna indulását, a kormány támolygását, azt, hogy lent erőtlen, de legfőképpen, hogy vason ülök. Borzalmas, már ha rágondolok, akkor is jobban esik az irodai szék. Ami szintén csúnyán szétült és kényelmetlen, de legalább szivacs.

Különben az autó jó, mindig működik, nem rozsdás, fűt, semmiféle gyanús jelenséget nem produkál, alapvetően elégedett vagyok az állapot és a 300 ezres vételár kombinációjával, ennél rosszabbra számítottam, sokkal. Most én írok, mentem a bizonyítványomat, a kommentekben úgyis szét leszek küldve, tudom.

De itt úszik be jobbról öles pillangócsapásokkal Karesz barátom, a Szent Ember, a Viszi Autósámán. És az öles karcsapások közepette, zengő hangján, két atomvillanás-cigi között felajánl ingyen és bérmentve egy W126-osba (S-osztály, 1979-91) való ülésgarnitúrát. Nem úgy, mint a 0 forintos autók a neten, hanem valóban ajándékba. Feleségével, Margóval napokat javították ezt a két széket, háromból rugóztak, afrikoztak össze két igazán jót, a tipikus vezetőoldali kis háttámla-szakadást is megfoltozták. Ma már kicsit kopott a plüss, meg a foltozás a másfél éves felújítást követő használatban már megint elindult, de kevés ennél jobban tömött ülés van ma elöl öreg Merciben.

Hogy a W126-os nem ugyanaz, mint a W123-as, és akkor hogy megy be az elefánt a barlangba? Látják, ilyenkor jó, hogy ez stuttgarti autó. Önmagában mondjuk abban is van valami perverz szépség, hogy a háború előtti 170-es Merci kereke tökéletesen feltehető lenne egy mai S-osztályra, ha csak az osztókörét és a csavarlyukak kialakítását nézzük, más kérdés, hogy a fékek hogyan férnének el, meg mi lenne az ET-számmal.

De a W126-os és a W123-as ülése is pontosan ugyanúgy és ugyanott rögzül. Négy csavar a két sín végén, a sínek döntöttsége is ugyanolyan, az övrögzítés is, minden. Napokig pucoltam az új üléseket, mert a Karesz használatában azért ment beléjük por, először jött a Vanish Oxyval való átmosás, majd egy szivaccsal beleapplikálandó, száradás után kiporszívózandó szőnyegtisztító szerrel is átpucoltam őket, hogy tényleg kifelé is jöjjön kosz belőlük.

Ülést szerelni Merciben végtelenül egyszerű dolog. Az ember tökig hátratolja az ülést, a sínben levő első két csavart kitekeri valami kisebb 10-es dugókulccsal az első lábtérben. Majd előretolja az ülést, és hátul kiveszi az ugyanolyan csavarokat a sín másik végéből a hátsó lábtérben gubbasztva. Négy csavar. Meg egy ötödik.

Néztem én már régebben is a W123-as töréstesztjét a youtube-on, nem értettem, hogy lehet, de az ütközés pillanatában pont úgy rántotta meg az autó a bábuk körül az öveket, mint ahogy a jóval modernebb, pirotechnikás övfeszítős kocsik csinálják. Úgy tűnik, ebben a késői W123-szériában már volt övfeszítő. Csak egy sínt kell betolni az ülés oldalába, oda, ahová az övcsat rögzül, majd ezt a sínt a kardánalagútban levő, rejtett anyához hozzácsavarni. Húsz másodperc alatt szerelhető cucc, pofonegyszerű, zseniális, és ugyanilyen van a W126 ülésében is. Oldalanként tizenöt perc volt az üléscsere, és ebbe még egy kis porszívózás, takarítás is belefért a rejtett zugokban.

Eközben találtam valamit a padlón. Era alját valamiért faltól falig kiszőnyegezték, ráadásul pirosban, de egy helyen, ahol a fűtéscsövek hátramennek a lábtérbe, csak festék van. Meg egy nagyobbacska – micsoda? Egy érme? Hurrá, arany! – kiáltottam fel majdnem, és gondolatban már ki is egyenlítettem a családi kasszában az Era után keletkezett vákuumot. De nem, ezen az érmén valami alak volt.

Komm gut Heim – jó hazatérést! – szerepel rajta, a figura pedig minden bizonnyal Szent Kristóf, az autósok védőszentje. Az olaszok tesznek ilyen érmét előszeretettel az autóikba, de Era német kocsi volt, a felirat is németül van, tehát máshol is létezik a szokás. Bele van ragasztva ám, nem is lehet egyszerűen kivenni, otthagytam, hadd védje a mi családunkat is. Egy Szent Kristófnak nincs szavatossági ideje.

Egyúttal azt is nyugtáztam, hogy már hegesztették az autót, ott a varrat az ülés alatti merevítőn. De látszik is, hogy hozzápiszkáltak, ezt az eladó is mondta, Furcsa is lenne egy 24 évesen még lakatolatlan W123-as.

Ha már a padlón voltam, megnéztem a hátsó bölcsőrögzítéseket is, ami az ilyen korú Mercik egyik elsődleges neuralgikus pontja. Az ezen a tájon talált rohadás miatt egy másik fekvőlámpás kombit már nem vettem meg korábban. Erát is javították itt, látszik. Infóim szerint a lakatolás három éve történt. Szépen tartja magát a folt, aggódásra egyelőre ok egy szál se.

Ülésenként bement az öt csavar, de a szőnyegeket nem tettem még vissza, mert azokat is alaposan ki szeretném takarítani. A plüss bordója szinte pontosan megegyezik az autó színével. Ha nem is túl igényes így, mert a belső tarka lett, de legalább a kocsi nem lett tarka. Egyébként, ha valaki tud két, jó huzatú és ép epedájú, pergamen első szövetülést olcsón, ráugrok szívesen. De ez az, ami nincs, a poszt elején már vázolt okok miatt.

Ülni bennük csodás, uras. Finoman ring az egészséges epeda, a kontúrok ölelnek, az afriktömés simogatja a hátat, a Merci-plüss egy álom. Az én oldalamon a fejtámla magasságát a kihúzott támladöntő tekerő állítja (a másik sajnos nem működik), a bagószag is a felére gyengült, ráadásul bekeveredett végre valami finom tisztaságszag is. Már jobban élvezem Erát. Kezd Mercedes lenni. A jövő héten jön még érdekesség, alaposabban is belenyúlunk Karesszel. Itt találkozunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57965501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:39:32

@Long Johnny:
Csak azt magyaráztam ennek a szerencsétlennek, hogy fizikailag képtelenség megvalósítani, ami miatt ő a sunyiba küld engem. És egy olyan példát vette elő (külföldi újságírók), akikkel volt alkalmam párszor együtt lenni. Pont ötször annyi pénzből csinálja a csóróbbik fele, mint én, és nem a topgearesekről és autocarosokról beszélek. Lehetetlent akart, csak azt vázoltam, miért az. Jól megvagyok kösz, amiatt sem szoktam panaszkodni, hogy kopasz vagyok, csak ha valaki lebasz, hogy miért nem növesztek hajat.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:40:34

@qualitaet:
Milyen lesz? V8? Kicsi, nagy?

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:44:43

@F/:
A nyomtatott újságunk 4000-12 000 példányban fogyott, az internetes TC-nek napi 100 000 körül van a unique userszáma. Ezért pár hónappal az újság megjelenése után, amikor mondjuk kiesik egy cikke valakinek betegség miatt, vagy valami egyéb történik, előveszünk egy nyomtatott TC-ben szereplő cikket, internethez igazítjuk, és túl vagyunk a bajon. Mivel sokkal több az internetes olvasó, mint aki nyomtatásban megvette, ezért a többségnek új a cikk olyankor.

A Tomi pedig itt dolgozott, amikor írta őket, a cikket megvette tőle a TC a munkabérével, ő is, mi is tudtuk, hogy az a TC-é. Most is szoktunk dumálni, múltkor azon röhögtünk, hogy Rácz Tamás uralta a magyar internetet, mert a vezessen és a TC-n is egyszerre volt rommá olvasott cikke :-) Tomi jó szerző volt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.26. 13:46:06

@McK:

Ugyan, én alapjáraton ilyen hülyeségeket írok. De legalább nem kötözködöm okosabbakkal. Már.

:)

billkapitány 2009.02.26. 13:46:29

már csak az hiányzik, hogy a sanzisift kitalálja, hogy kicsit az ő ülési is az :DDDD

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:47:29

@masik:
Elnézést, ki az a Gábor?

twng 2009.02.26. 13:47:44

@Csikós Zsolt:

Egy üléscsere során a tapasztalatlan kéz "biztos ami biztos alapon" jól túlhúzza a csavart, aztán az övnek a tulajt székkel együtt kell a helyén tartani miközben a véres valóság tódul az utastérbe...

Tudom, hogy sarkítottam, de szerintem egyre inkább tartunk Amerika felé és nem a jó értelemben. Ne adj a gyerek kezébe gyufát, ha nem készítettél be egy vödör vizet is. ;)

Az emberi hiszékenység sok mindenre képes. A cikkeket olvasva sokan gondolhatják úgy, ezt én is meg tudom csinálni, a fene fog perkálni a szervizeknek, szerelőknek. Márpedig a szakma ismeretére szerintem minden téren szükség van, még ha a mai trend nem is ebbe az irányba mutat.

Tehát tessék csak odatenni a figyelmeztetést:
"A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a ..." ;)

w211 2009.02.26. 13:52:40

@scheerti: Egyetértek,ez a sok rosszindulatú csak irigykedik,otthon veri a feleségét,kiabál a gyerekével,a munkahelyén,már ha van még,őt kúrják segbe.Ezért jók az öreg autók,vagy a sport,mert levezetik a feszültséget,sikerélményt adnak.Mi legalább tudunk játszani,nem a mocsok ömlik belőlünk. "Félek a játszani nemtudó emberektől!" József Attila

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:57:12

@kkn:
Nem , tényleg így van, nap mint nap belefutok olyanba, amit biztosan tudtam, leírom, de kiderült, hogy közben módosult a technika, kiderült egy régi trükk, magyarázatot nyert egy húsz éve már egyszer rosszul megmagyarázott nézet. Ezek a beépített csapdák, ez volt az afrik is, amiről az egyetlen egybehangzó (és hozzáértői társaság által kapott) vélemény, hogy tengeri fű.

Például egy csomóan most is fékolajnak mondják a fékfolyadékot, ami már rég nem olaj, legalábbis nem a klasszikus értelemben. Reflexből, meg mert az van ráírva. Meg például hidraulikaolajat tesznek a Mercik szintszabályzójába, mert azt olvassák, hogy abbak Hydrauliköl kell. Csak a Mercedes-féle hydrauliköl sokkal közelebb áll az ATF-hez, ha már muszáj pótolni. Mert az ember nem vesz egy öreg, olcsó autóba 400 forintos kárpit utcai árfolyam mellett Mercedes-matricás Aral, Shell, vagy akármilyen olajat.

Szóval van ezer dolog, amit rosszul tudunk, és amíg valaki rá nem világít, hogy rosszul tudjuk, azt hisszük, hogy jól is tudjuk. A legnagyobb jóindulat és profizmus ellenére is. Ha lényeges, egetrengető felfedezés, akár külön cikket is érdemel a tömeges félretájékozatottság, ha csak fontos, akkor egy bekezdésnyit. De tényleg van finomabb módja a kioktatásnak, lásd be.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:59:24

@scheerti:
Mert úgy gondolom, mindenki fontos. Majdnem mindenki. Mindig attól tartok, hogy félreérthetően fogalmaztam, ilyenkopr meg próbálom rendbetenni.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 14:04:58

@masik:
Ja, akkor értem.

Khm, ha végigolvasod a posztokat és a rájuk érkező kommenteket, talán visszamenőleg látod, hogy ez az ajtóstul rohanok a házba, ordítva legépfegyverezve az ottlevőket nem a legjobb módszer egy kulturált hangvételű párbeszéd kialakítására. És kevéssé valószínű, hogy egy ilyen kirohanásra bárki épeszű választ ad. Olvasd el, mit írtál elsőre, és gondolj bele, hogy ülsz egy gép előtt, néhány érdeklődő, néhány vitának nekifeszült, néhány pontosítást kérő emberrel levelezel, ahelyett, hogy cikket írnál (a mai cikkem emiatt az egy poszt kommentelgetése miatt lényegében elúszott, csinálhatom éjjel, amikor nem kommentezik már senki), és akkor jön egy Mérgezett Ököl a semmiből. Kiábrándító dolog, és hirtelen úgy érzi az ember, hogy a késdobálós kevertivó háromfogúak kocsmájába tért be, kedvenc, csapolt Wernesgrünert mérő, kulturált, füstelszívóval ellátott sörözője helyett.

w211 2009.02.26. 14:05:13

@Csikós Zsolt: Majd kérdezd meg a sok nagyokostol,hogy a régi szakik az afit-nál,vagy a csepel autóban mire mondták hogy afrik,ha megláttak egy jó nőt,azt rögtön megértik .Lófaszt tengeri alga.....

kkn 2009.02.26. 14:06:04

@Csikós Zsolt:

Én lássam be?

Dehát én nem neked írtam, hanem Long Johnnynak, hogy ő lássa be, hehehe...

Csikós Zsolt 2009.02.26. 14:07:17

@twng:
A kendácsolós poéncikkek (cikkek, nem posztok) elején mindig ott van egy ilyen keret, aztán annyi hörgő gyűlöletlevél jön rájuk, mintha ott se lenne. Debilek ellen nincs ellenszer, hidd el.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 14:08:27

@kkn:
Akkor is lásd be, mindegy...

:-)))))

Üdv
Csikós Gábor.

Nem, bocs, Zsolt. Már hirtelen én sem tudom ki vagyok.

zöldi 2009.02.26. 14:15:41

@Csikós Zsolt: "Mindig attól tartok, hogy félreérthetően fogalmaztam, "

Attól ne tartsál.
Csak sajna az idejárók között is egyre több a funkcionális analfabéta, aki el tudja olvasni a cikket, de nem érti. Én biztos nem válaszolgatnék ennyit. Az is kész vicc volt, amikor a Bazeg eladásánál is jöttek a "miért nem c sinálod meg" kommentek.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.26. 14:16:41

@Csikós Zsolt:

Azt értem, hogy mindenki fontos, de az, aki egyértelműen fasz stílusban igyekszik kiprovokálni egy szaftos választ, azt miért nem hagyod a francba?

Látod, van itt rengeteg ember, akikkel ismeretlenül is normálisan el lehet beszélgetni, még tanulni is tőlük.

De aki csak azért jön, hogy kurvaanyázzon egy kiadósat, azoknak hiába mondod.

Ja, nem is mondtam, hogy tetszett poszt.

masik 2009.02.26. 14:26:29

Érdeklődve várom a HARMADSZOR PISZKÁLTAM ERÁT című folytatásos teleregény következő epizódját!:))))))

dr.oid 2009.02.26. 14:56:20

köll az ilyen Szent Megszállott mint a Csikós:D most, hogy már csak a neten olvasok autós témákról, és újrapapír lett évtizedes még a hőskorban íródott Autó Magazin, Motor Revü, Autó Motor stb. gyűjteményemből, jó ide gyünni olvasni, nosztaligázni:D és kérem Csikósmester írjon mán valami jóféle több oldalas cikket a Ferrari Californiáról!!!:)

seniman 2009.02.26. 14:58:31

Én fűtőmotor szerelés közben találtam egy doboz ukrán csempészcigit.Az volt a jutalmam a jól végzett munkáért:-)
Haver egy zacskó összeaszalódott mariskát talált az ajtóban kasznizáskor.Ex-csempészverdákat birtokolunk.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 15:07:20

@masik:
Jön! Jövő héten valamikor. Az hosszú lesz, készülj.

Jóvan, akkor a masik nick egyelőre marad :-)

aláírás:
Joszip V. Hitler

:-)))))

w211 2009.02.26. 15:23:23

@Csikós Zsolt: Szedtél már le Puch porlasztót,meg AC-t? 1 órás munka.Most végeztem.Tetszett a sztori a Moszkvicsról?Szín igaz!

GergőÁron (törölt) 2009.02.26. 15:26:08

@seniman:

azt vajon itt olvastam az indexen, hogy valami amerikai csóka vásárolt egy vídáb hippivágent, és amikor nekilátott kialakatolni, akkor a padló üregéből vagy öt hat szépen becsomagolt téglányi marcsi került elő.
Volt is hozzá sok szép kép, a pudvás állagából ítélve még valamikor a hetvenes évekből maradhatott bent, lehet woodstockból hazafelé annyira begombáztak a dílerek, hogy teljesen elfelejtették, hová építették be gadzsatéglákat. Elszmókolásra már nem tűnt igazán alkalmasnak, de azért mindenképpen mókás, hogy addig valakik több százezer mérföldet leautókáztak öt kiló fűvel az alvázban. :)

w211 2009.02.26. 15:29:46

90-BEN vettünk pesten egy bogarat,a hátsó ülés alatt 50-50üveg vörös és fekete Beluga kaviár volt,ukrajnából asszem csempészhették.Olyan pénzt csináltambelőle......

Long Johnny 2009.02.26. 15:31:38

@Csikós Zsolt: ertem amit mondasz :-) Valoban neha irasban nem jön ugy at minden. Legalabb nalad latszik az igyekezet. Nem szemelyeskedesböl irtam mert nincs veled semmi gondom csak van amikor olyan cikkeket olvasok, hogy... (javareszt nem töled). Emberek vagyunk es mindenki hibazik, ez igy van rendjen mert sajnos nem tudunk maskepp. A jo pap is holtig tanul szokas mondani.
A keret amiben mozogtok azt szerintem felesleges hasonlitgatni europa mas autos szakujsagaihoz. Ez van, ezt kell szeretni. Mint megtanultuk: akinek nem tetszik az el is mehet :-)))(((
Nekem sose volt szempont a kepek mar-mar müveszi minösege, vagy eppen egy oscardijas videot se varok el, mert ingyen olvashatom (vagy mas szponzoralasabol) a ti publikaciotokat. Ilyen szinten jogom sincs beleszolni, mert "ajandek lonak ne nezdd...", viszont meg vagyok gyözödve arrol, hogy keves penzböl is lehet csodalatos munkat vegezni (nem nyalasbol, de te is valahol ezek köze tartozol), viszont amikor alapvetö tenyeket nem közöltök jol, akkor az... Köze nincs a nepbutitashoz, ez csak sokszor gondatlansag hatarait surolja :-))

GergőÁron (törölt) 2009.02.26. 15:32:31

meg is van:
www.autoblog.com/2007/08/21/magic-bus-project-vw-reveals-hidden-surprise/

nemtudom, ha most kéne egy autót vennem, és a szempontok között az is szerepelne, hogy feltűnésmentesen tudjak vele különféle illegális enteogén szereket is szállítani, akkor biztos, hogy nem a T1-esek között kezdenék el elsőként keresni a használtautón...

Kiwicake 2009.02.26. 15:43:45

Ez az írás is jó volt, köszönöm. És szomorúan látom, hogy az eddigi, jó hangulatú, kommentelgetős párbeszédet megmérgezi néhány okostojás odamondogatása.
Az ilyeneknek valószínűleg sanyarú gyerekkoruk volt, nincsenek szocializálva. Nem érzik, hogy mikor milyen közegben vannak, nem fogják a "hely szellemét", azt hiszik, az egész világ egy harcmező, ahol egymás fejére taposva kell egyre feljebb (?) tülekedniük. Ez nem az index valamelyik acsarkodós fóruma, hanem egy kedélyes, baráti sörözős hangulatú beszélgetés. Még ha lenne is ok okoskodásra (de nincs), nincs miért, az ember élvezi, hogy itt végre nem kell bizonyítani semmit, élvezni kell, hogy vannak az életnek szép oldalai is.
Aki ezt nem érzi, azt szívből sajnálom.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 16:01:26

@w211:
Egy barátommal a szigetszentmiklósi börzén próbálgattunk használt motoros bőrdzsekiket. A másodikat vette fel, bedugta a kezét a zsebébe, hogy nézze, mennyire jó az ujja. És egy folpackba csomaglt, Amo-szappan méretű hasisgyantát húzott elő belőle. Asszem kétezerért árulták a dzsekit, szerintem visszajött volna az ára...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.02.26. 16:22:12

A 'zinternet' egyik alapszabálya:

DO NOT FEED THE TROLLS!

w211 2009.02.26. 16:23:07

@Csikós Zsolt: Az valami műszerfalápoló lehet!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.02.26. 16:31:06

Nincs meg ennek a bordú kárpitozásnak a többi része? Szőnyegek, műanyagok... Ilyenre szeretném cserélni a világosszürke plüssömet az öccázasban. De ilyenből szépet találni...

Rocko- 2009.02.26. 16:55:03

F/ 2009.02.26. 12:28:21
újságban benne volt, gondolom feldobták, neten is lehessen olvasni.

Long Johnny 2009.02.26. 12:34:47
"Vegülis a harmadikos keresztfiam összedob egy ehhez hasonlo cikket 4 ora alatt, de nem ez a tema."
ennyire menô a gyerek h van mögötte 20 éb aktív BENZezés és 15 év autósújságírás?
"Soha nem a temakörrel volt a bajom hanem a leirt szaktudas hianyaval."
na ez az amit CsZS-ról nem lehet elmondani. szaktudás van, kérlek.
"Neha nem artana atolvasni egy cikket mielött kiteszik az oldalra."
többször is megtörténik, mint gondolod.
"RT: figylej, en nem tudtam, hogy hol van es, hogy hol nincs. En kerek elnezest, hogy nem vagyok tisztaba a totalcar csapataval"
semmi gond. az némiképpen a TC sara, h olyan újságíró cikkét teszi fel, aki már nem dolgozik ott.
ellenben a cikk friss, olyan szempontból h nem volt a neten még.
"En csak egy cikket olvastam ami tele volt baromsaggal. RT a nevet adta hozza es joggal feltetelezem, hogy ö irta a cikket."
a név alatt van mailcím is.

kkn 2009.02.26. 12:57:14
köszi h leírtad helyettem.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:44:43
"múltkor azon röhögtünk, hogy Rácz Tamás uralta a magyar internetet, mert a vezessen és a TC-n is egyszerre volt rommá olvasott cikke :-)"
LOL!

Csikós Zsolt 2009.02.26. 13:59:24
végletekgi nem szabad, beleôrülsz!

Moleman 2009.02.26. 17:37:40

Nagyon szépek lettek az ülések, én is szívesen olvasnám belőlük a totalcart itt a nappaliban :)

w a s d 2009.02.26. 17:38:55

@Csikós Zsolt:
Pont ezért kérdeztem, mert egy nap két különböző autós oldalon is olvastam tőle származó 2 cikket.:D Csak nem tudtam, hogy akkor most mindkét oldalnak dolgozik, vagy hogyan. Ugyanis a nyomtatott totalcart nem veszem, mert (lehet, hogy ritkán jelenik meg, ezért nem teljesen igaz, de szerintem) drága, így nem tudtam, hogy ez a cikk papíron már megjelent. De nagyon örülök, hogy ilyen cikkek is megjelennek (ha csak viszonylag hosszú késleltetéssel is) a neten is.

(A Csikós Gábor az egy másik autósújság- író, "Az autó" című újság végén lapalapítók közt említik, talán ez zavart be az adott kommentelőnél.:D)

Long Johnny 2009.02.26. 18:10:11

@Rocko-: neked pontokba szedem.
1. nem, nem annyira menö es talan sose lesz "ennyire menö". Nincs mögötte tapasztalat es ujsagiras sincs. Az ironia fogalma gondlom nem ismert szamodra.
2. Olvastad csikos nevet az idezett mondatban? Az egesz totalcarra ertettem es kinek nem inge az nem is veszi magara.
3. ha ez igy van ahogy mondod, akkor ez sok esetben egy igen komoly szegenysegi bizonyitvan.
4. -
5. köszönöm a tippet.

Te is valami totalcar munkatars vagy? vagy valami rajongo a "csikos fan-clubbol"? :)

Rocko- 2009.02.26. 19:02:15

Long Johnny 2009.02.26. 18:10:11
"Az ironia fogalma gondlom nem ismert szamodra."
inkább elég gyenge volt. :)
"Az egesz totalcarra ertettem es kinek nem inge az nem is veszi magara."
imho a legszakmaibb a TC a piacon.

Rocko,
valami rajongo a "csikos fan-clubbol"

csege7 2009.02.26. 19:13:10

Akárki akármit mond, az ERA szép (mint minden régi Merci), és kész! Viszont egy másik téma, nem ide való, de Mercedes. Szeretném kikérni Csikós úr véleményét: ma megnéztem egy 190-est, 1991-es 220000km-rel, második tulajtól. Az autó 1.8-as, gyári fénnyel, a jobb hátsó sárvédőíven, és az antenna körül virágzik kicsit, máshol nem. Tényleg átnéztem, ajtók alaja, küszöbök, szőnyegek alatt, csoamagtartó alja stb. utastér ok., kormány nem annyira fényes, váltógombon kivehetők a sebességek, váltószoknya rendben, kapcsolók működnek, feliratok nem kopottak, minden kezelőszerv műxik, egyszóval ok. A motor - miután betettük az aksit - másodikra indult, nem füstölt, alapjárat szép. A menetpróbán kormány nem húz, rugózás ok. DE: hátulról enyhe búgó hang. Ez mi lehet? Egyébként 600.000 jó magyar forint az ára. Kérdésem az lenne, mi lehet a zaj forrása, és egyébként a géperejű megér ennyit? Bevallom, beleestem.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 19:19:55

@Long Johnny: Na akkor mindjárt küldök neked valamit, ami enyhíti az F01re való várakozás kínjait ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 19:36:05

@Csikós Zsolt: "Nem, hanem ahol szív, ott fázik a derekam (rendszerint)"

Nyáron? Érdekes, nekem 30 fokban nem nagyon szokott fázni a derekam.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 19:39:34

@Csikós Zsolt: "De ha ennyire zavar az a nyomorult afrik, akkor inkább kitörlöm a magyarázatot, látom, hogy fáj, hogy nem lehet igazad. Tessék, már ott sincs."

Teljesen feleslegesen mártírkodsz. Nálatok ez amúgy valami népbetegség? Ha azt mondom neked, ferdére raktad a falat, összetöröd a vízmértéket, toporzékolsz egyet, majd sírva hazaszaladsz?

Nôjetek már fel, basszameg.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 20:06:04

@F/:
Tudom jól, bennem van a reflex. Annyiszor kevertek már minket, még szakmabeliek is, hogy külföldi utaknál, amikor találkoztunk a Ferihegyen, és volt valami zöldfülű a csoportban, sokszor odamentem hozzá - "Apa, rég láttalak, jól vagy?". "Persze, anyád hiányol már..." válaszolt. Aranyos ember a Csikós Gabi, sajnos már elment nyugdíjba, nem sokat publikál. A Retróba szokott még.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 20:11:50

@csege7:
Hű, zzel a búgó hanggal ne gyere. Csinálta a W124-esem, a régi W123 kombim, a 8 évig használt állólámpám, a Kati 190D-je, a 230.4-es állólámpám, most a kombi is csinálja, pedig végignéztük. Merci-betegség, ha romlik, akkor rángat is, főleg emelkedőn, 50-60 között fölső fokozatban. Nem tudom, a Berczik se tudja, a Sághi Iván se, a Karesz se, a Háda se. Pedig ők Mercit reggeliznek és ebédelnek. Meg vacsoráznak. Csak a Bazeg nem csinálta, az szuper volt. Döbbenetesen szuper. És a zöld restaurált se csinálja, annak viszont szól a diffije. Fogadd el. 220 ezer kicsit gyanús egy ennyi idős Mercitől, de pl. ha feszes, szimmetrikus az ülés, talán hihető. A váltógomb 100e-nél kezd fényesedni, 150-200 között már elég fényes, 250-300-nál kopottas, pláne, ha házas ember használta (jeggyűrű). Mindenképpen nézd meg, hogy melegen is szépen megy-e, ha igen, akkor jó a hidegindító doboza, ami érték.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 20:12:57

@Hrzrasn:
Az izzadt derék, ha légáram éri, fázik.

Csikós Zsolt 2009.02.26. 20:14:00

@Hrzrasn:
Khm. Te meg növessz a múltadba egy gyerekszobát. Nekem most is van, volt is.

joe80 2009.02.26. 20:58:17

Élvezet olvasni az írásaid. Nekem nagyon tetszenek, és várom a folytatást. Szeretnék viszont eloszlatni magamban egy kételyt, ezért hozzád fordulok tanácsért, ha nem gond.
Szóval van enkem egy kéziváltós 190 E Mercim, amibe le szertném cserélni a váltó olaját. A szervizmanuál erre egy bizonyos "A típusú" autómataváltó olajat ír elő. Ez gondolom nem azonos az ATF-el. Egyszer te is azt írtad, hogy nem szabad autómataváltó olajat tölteni a manuálisba, mert gyorsan tönkremegy. Viszont a túl sűrűtől is annyi lesz neki. Milyen kell tehát bele?

Üdv:Joe!

KisK 2009.02.26. 21:19:06

Atyám (a család nevében) vásárolt 1986-ban egy 1200-as zsigulit. Annak disznótáppal, árpadarával kevert kukacok voltak a csomagtartójában. Nehéz volt kimosni.

loláb 2009.02.26. 21:30:11

@Csikós Zsolt

Jó kis cikk volt, már vagy két hete nem írtál ilyesmiről, hiányzott.

Görbe 2009.02.26. 21:46:38

Most olvastam az Avensises témát ilyen kapsolható VTRSCP-ről és a széria EBDVT-ről. Van egy 240D-m. Én olyan boldog vagyok hogy ilyeneket nem kell kapcsolgatnom. 123 ÉLJEEEEN!

morcosboci 2009.02.26. 22:07:19

Angliában jelenik meg a PPC magazin, ugyanilyen "elvetemült" újságírók csinálják. Az egyiknek most lett kész a Merlin(harckocsi és repülő(kompresszorral)) motoros Rover SD1-ese, a másik meg egy öreg Rolls-sal pályaautózik. Ne halgass a fikázókra Csikós! Rám sem, amkor beszólok.

P_Lac 2009.02.26. 22:07:58

hrzasn- Ein echtes Idiot.

Csikós 4 Präsident , noch einmal !

McK (törölt) 2009.02.26. 22:13:35

@csege7:
A hátsó bugást merciben a Difi kopása okozza,általában.
Esetleg lehet kerékcsapágy,vagy rosszul kopott gumi(lengéscsillapító miatt kagylósra.
Jótanácsként azt mondanám,hogy NE BENZINEST vegyél,a Merci nem ennek köszönheti a hírnevét.
200d
Nem egy versenyautó,de imádni fogod.
A 250d-t pláne.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.02.26. 22:32:24

ÁÁ ez a karakterkarate kiakasztó! Miért nem lehet egyszerüen csak élvezni a cikket? Hihetetlen ,hogy egyesek miben élik ki a perverzióikat!Ez az írás egyébként pont nálam is aktuális,mostanában fogok üléseket cserélni a verdában. :)

wilhelm 2009.02.26. 22:46:38

Kedves Csikòs ùr, nem gondolja hogy jòl illik e kedves bordòruhàs bögyös asszonysàghoz a VERA név. Szerintem jobban illik rà mint a szimpla ERA ami kicsit tùl egzotikus hozzà

ommm 2009.02.26. 23:11:35

@Hrzrasn: Zizzenjünk már le Csikósról herr Kritik. Nem értem, hogy egy huszonéves autó üléseitől (amiket valaki MÁS vett MAGÁNAK a SAJÁT autójába) és az azokban található afrik/szalma/búzadara/pálmalevél/gyékénymaradék/kapcarongy/zeller/krokodilbőr/akármiből miért kreálunk csillagháborút?
Valójában nem mindegy? Én tudok aludni azzal a hibás tudattal, hogy afrik, valahogy feldolgozom.
Te?

Rocko- 2009.02.26. 23:21:06

Csikós Zsolt 2009.02.26. 20:14:00
jár a tízpont.
de komolyan. tudnám h mi a francnak jön ide olyan, aki
1) nem tud közösségben lenni
2) nem érdekli a téma
3) nem érdekli a márka
elég sekélyes élvezet más csesztetésén agonizálni.

qualitaet 2009.02.26. 23:23:04

Zöldi

"A 116 a Jockey Merci?"

Igen, néhányan így becézik kissé helytelenül hisz úgy emlékszem a részek kétharmadában már 126-tal szúrta.

Csikós Zsolt

"Milyen lesz? V8? Kicsi, nagy?"

450 SEL, 05/1979.

malenykij polgár

"6.9?"

Ne is mondd! Minden körülmények közt,csakis és kízárólag azt akartam... Nagyon fájó lemondani az überbrutál,könnyfakasztó hangról,az elképesztő, villanymozdonyos motorkarakterisztikáról no meg arról, hogy csak kimondd ha érdeklőnek, hogy mekkora : "HATKILENCES..."

Egyszerűen lehetetlen volt olyat találni ami megfelelt és meg is szabad venni.
Még sokért vagy rengetegért sem.

100 ezer km alatti, originál lakkos, érintetlen kellett,ugyebár csak velúrral mert az MB-tex szóba sem jöhet, a bőr meg a 116-osban már új korában is múmiának hatott a szotüdülő-beli fotelre emlékeztető , lukacsos hurkákkal.

A klimaautomatika is ki volt zárva mert undorító amerikaias no meg ilyen korban könnyebben beszarik.

mod.78 nál idősebb sem érdekelt, egyrészt a kiforrottság miatt, másfelől mert a teljes, gyökér-edelholz csak onnantól van és rohadtul tetszik, hihetetlenül nagyot mutat.

A zöld színtől általában kiver a víz, az ezüst már anno is kommersz volt az S-Klasséban, fehérben meg kissé 123-as optikájú.

A bambus velour nagyon múmia hangulatú a zöld abszolút nagypapás, a kék meg ha nem is szívta ki a nap akkor is csúnyán fakul még a legszebb példányokon is,a középkonzol meg az ajtókárpit műanyagjai "maguktól" bilikék árnyalatra öregszenek az évtizedek során.

Maradt a fekete bél ami a kedvencem,a tabak ami nagyon barátságos és ritka, vagy a pergament ami ha nem kopott és nincs rajta rüh a legidőtállóbb mert nincs hova fakuljon.

Ja meg a Schiebedach...

Ezeket közel egy év alatt sem sikerült összehozni 6.9-ben.

Még a 40 ezer eurósok között sem bár ilyen összeg elköltése szóba sem jöhetett.

Maradt ez a "sima" 450-es,szájhagyomány útján, skandináviából, nagyjából a feléért. Eredeti(!!!!) 86 ezer km,100% orig. lack, '83-óta egy kézben, pár éves szervízszámlák tömkelegével.
A teleket leszámítva huzamosabban (állítólag) sosem állt ami szintén nagyon szimpatikus.

Egy lámpa fölötti díszléce vagy lökhárítódarabja sem volt bántva vagy moccantva ami egy 116-os "kiállásánál" (Csík biztos beérzi miről ugatok) renegeteget számít.

Ráadásul relatíve egyszerű szerkezet, nem kell tartani a 6.9-specifikus dolgok (hydraulik&co) beszarásától amire az autó ára is rámehet.

konti10 (törölt) 2009.02.26. 23:31:36

Ha szar az ülés a Mergába vegyél bele faszát, ne görcsölj. Össz Mercis tapasztalatom: kb. sok-sok autó után: béreltem két napra egyet kényszerből/2000km/. Saját lerohadt. Nos, futómű pöpec, többi átlagos.

Kid08 2009.02.27. 00:11:10

Én nem tudok hozzászólni érdemben még soha nem volt mercedesem.:(
De egy biztos Csikós úr cikkein beszarok a röhögéstől nagyon jók!
A sok kukacoskodó kommentel meg nem kell foglalkozni egy gép mögül mindenki rohadt okos!Reggel meg bemegy a szervízbe és az mondják neki nutellás az andakókuszban a moltovon és a palimadár ott hagy 2 kilót!

Csikós Zsolt 2009.02.27. 00:39:40

@qualitaet:
Úristen milyen autó lehet... Nekem egyszer volt pár hónapig egy százezres futásúnak mondott 200 benzing kormányváltós automatám. Már a szagáért megérte elbukni három hónap alatt nyolcvanezret rajta. Nem jött össze az ára, kölcsönpénzből vettem :-))

Csikós Zsolt 2009.02.27. 00:42:22

@konti10:
Persze állólányka, 1971-es. A klubunkban egyébként van egy-két 116-buzi, állítják, hogy jobb autó, mint a 126-os. Nehéz elhinni, de akár igaz is lehet. Én tudom, hogy a w115 jobb autó, mint a w123, húsz év kellett hozzá, és vagy száz autónyi mintavétel, ha nem több. De objektíve persze szarabb, zajosabb, kicsit nyersebb. Pont annyival, hogy jobb legyen.

Egyébként tudod melyik a legjobb autó? Mindig az enyém :-)))

kkn 2009.02.27. 00:53:35

Már megint virrasztunk? Biztosan kész lesz így az a beígért, hosszú írás a folytatásról, kialvatlanul?

Ja, amúgy belátom, más helyett is, kedves Lovas Gábor, hehehe...

Csikós Zsolt 2009.02.27. 01:05:52

@kkn:
Most lettem készen éppen. Giga poszt jön vasárnap, egész délelőttös olvasmány, füstölni fog az internet. Nem akarok szerénytelennek látszani, de ez szenzációs lesz.

Most elájulok asszem.

Kopasz Mercis 2009.02.27. 02:01:22

@Csikós Zsolt: meggyőztél, én voltam kötekedő.

qualitaet 2009.02.27. 02:57:20

Csikós Zsolt


"Úristen milyen autó lehet... "

Bezony... Bár a honvédség nekem szerecsésen kimradt, kb. úgy vágom magamban a centimétert májusig a paripámat várva, mint a bakák a leszerelés előtt.

Ezt a videót meg 74500-szor is meg tudom nézni.

Nézd meg Csík, lehet, hogy a Ti mercitek megy ott az Astoria előtt:


www.youtube.com/watch?v=ihFEH7UTvR8&feature=related

w211 2009.02.27. 04:21:54

Csikóst a pártba!!!!!!!!!

bigpond 2009.02.27. 06:56:55

Hrzrasn
azert kotozkodtel a mai alkalommal mert:
1. nem vagy boldog ha nem teheted,
2. be akarod mindenkinek bizonyitani mekkora sikeres ember vagy,
3. azt akarod, h mindenki tudja, te mar ultel ventillatoros ulesben?

na megyek megjavitom a KURBLIS ablakomat amit mar honapok ota nem tudok lehuzni...

mv3 2009.02.27. 08:23:58

qualitaet

kész lettem, ez a rövid leírás pont megédesítette az álmomat, köszi.

Csik-qualitaet

Jól kivehető az égbolton a (Mercedes) csillagok olyan ritka együttállása, hogy ebből kirajzolódhat egy W116-os cikk :o)

zöldi 2009.02.27. 09:17:35

@qualitaet: Na végre valaki visszaigazolta a kétségeimet. Én asszem általános iskolás voltam, mikor a Dallas ment, de nekem Jockeyról mindig a 126-os ugrott be, de most már tiszta :DD
Ugye odaadod a birodalmi rombolót Egy 3 oldalas Csikós teszt erejéig? ;-)

Csikós Zsolt 2009.02.27. 10:00:30

@qualitaet:
Baló húszévesen, Volgák állami rendszámmal, a Blaha szinte üres, mindenütt a 180-as meg pláne a 620-as Ikarusok... Zastava 750 sportcsíkkal, meg egy felcsicsázott Capri I is feltűnik. Orosz katonai Gaz Capri, az Erzsébet-hídon meg a lerohadt 601-es - jaj, de tömény. Ez állat.

A mi Mercink nem ilyen sötét volt, apám meg nem mert vele bejárni a városba, nehogy a Budavoxban megtudják, hogy ilyenje van. Mindig leparkolta a Városmajorban, amikor autóval kellett mennie, onnan metrózott.

Csúcsszuper, ezt még 74 499-szer én is megnézem szerintem. Annyira rossz kikockázni a jutyúbon, ezt utálom.

Csikós Zsolt 2009.02.27. 10:01:52

@mv3:
Az jó lenne, qualitaet autóját biztosan érdemes megírni. qualitaet, miccósz, hm?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.02.27. 10:06:06

@Csikós Zsolt:
Mindenképp megvárnám a cikkel az OT-expot.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.02.27. 10:16:16

Mindig öröm olvasni ezeket a cikkeket. Vasárnap ünnepnap lesz, érzem. :)

yeti 2009.02.27. 10:57:18

Vasárnap reggeli bögre kávé mellett elkövetett szénné röhögés esete fog fennállni...már alig várom!

Long Johnny 2009.02.27. 11:46:16

@csege7: hatulrol enyhe bugo hang a diffi. Sajnos ezzel együtt kell elni. Volt olyan amikor 300000 utan kezdett el szolni es volt amikor 30km utan szolt uj autoba. Sokszor a gyar se tudta normalisan megcsinalni, majd a tulaj lassan feladta a reklamaciot az X-edik difficsere utan. Van egy adalek amit az MB arul: A000 989 82 03 rendelesi szammal, 30ml es kb 4000ft körül van. Sokan esküdnek ra, hogy jobb lett töle. Mi betöltöttük egy 124esbe es egy kicsivel jobb lett. Talan egy probat meger, mert normalis diffit nem tudtak gyartani. Mindegy, hogy kicsereled felujitottra vagy akarmire, elöbb utobb szolni fog es ugrott a penzed es ha szol is, de sokaig el fog menni.

@Csikós Zsolt: a rangatas kb 150 es 200000 között kezdd erezhetöve valni, nekem ez volt a tapasztalatom. Egyreszt a "fantasztikusan nyomatekos" motoroknak köszönhetö, hogy alig birja el a sebesseget es talan masreszt a vezermülanc (talan feszitö, talan vezetö) addigra "akkora" mertekbe kopott, hogy egy ilyen rangatast elöidezzen. Igazabol nem foglalkoztam vele, egy gangot vissza aztan hadd szoljon es leosztottam az aszfaltra a nyomatekot :-)) Regi idök, de valahogy nem vagyom vissza :-)))

Sajna most valamiert nem tudok belepni a privat mailjaimbe de ez estig megjavul (remelem). Amugy feher volt, kb ´99-00 körül? :-))

@qualitaet: gratulalok a kincshez :-))

McK (törölt) 2009.02.27. 11:52:07

@qualitaet: Egy ilyen tesztjét szívesen olvasnám,látnám.
Ha már,öreg,legyen kuriózum állapotú.

qualitaet 2009.02.27. 12:00:04

Csikós Zsolt

"Az jó lenne, qualitaet autóját biztosan érdemes megírni. qualitaet, miccósz, hm? "

Mit-mit? Meg lennék tisztelve+ felrobbanna a májam :)))))))))))

Később reagálok a többire is csak rohannom kell, mert kicsit eldöglöttem a délelőttöt és ahonnan elkések ott már javában köpködik a fényképemet...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.27. 12:13:40

@qualitaet: Tényleg nem kötekedésből, meg kalaplengetős tisztelet jár innen is ennek a verdának, de azért engedj meg egy megjegyzést: egy 116-os, legyen bármilyen kárpittal és színben, mindenképp kimeríti a "nagypapás" fogalomkörét :-DDD mondhatsz akármit a bőrre, meg a kékre stb....

Ettől még persze kéne, és akkor még a lost highway nem is került szóba.... :-D

foolproof 2009.02.27. 17:32:02

@qualitaet: Gratula a panzerwagenhez, majd` elkarhozom az irigysegtol! Egyebkent, ha ertelmesen be lehetne hozni, W126-oson nem gondolkoznal?

Dennis01 2009.02.27. 18:17:58

@Csikós Zsolt: Egyebkent en abban a videoban ha jol lattam, talaltam egy Steyr-Puchot is, 1:35 korul lehet latni, szembol jon.

Rocko- 2009.02.27. 19:50:27

Csikós Zsolt 2009.02.27. 10:00:30
sztem mtv archívumban fellelhető.

dr László 2009.02.27. 20:10:13

ha valaki nem.. :-)

www.youtube.com/watch?v=o8YRKmuCfS0&fmt=18

Smooth as shit from a duck's ass!

qualitaet 2009.02.27. 22:19:35

zöldi

Az a baj, hogy ez abszolút nem originál.
Ráadásul az ilyen Gemballa-belsők láttán már a '80-as években is felszisszentem.
A Radlauf chrom (sárvédődísz)láttán is futnék, annak meg aki képes volt egy gyári (no nem ez) fényezésű sárvédőt emiatt megfúrnkálni, a magam részéről letörném a kezét.

Köszönöm a jókivánságokat! Rá fog szolgálni...


Csikós Zsolt

Egyedül egy Bengáli hiányzik a képből, de nagyon!

Atomkomoly, mi? Azaz.Szinte hallja az ember a 620-as csörgő alapjáratát,az a 180-as "éneklését", az UV-stukahangját, a rengeteg leszakadt kipufogó, szinkronizálatlan váltó "szocialista" zaját.
Plusz az orrodban a tipikus szénfűtéses szmog ami mindig érződött kiskorunkban a városba lejövet. A ruszki GAZ-on meg biztos ott figyelt a "LJÚGYI" felirat.:)))DDDDDDDDDDDDDDD

Tudom, hogy kék volt a Mercitek, csak hülyültem...
'72.decemberben még a miénk is megvolt ;)

qualitaet 2009.02.27. 22:32:15

Morphine

"egy 116-os, legyen bármilyen kárpittal és színben, mindenképp kimeríti a "nagypapás" fogalomkörét :-DDD mondhatsz akármit a bőrre, meg a kékre stb.."

Vannak jellegzetes színek és kivitelek amik tipikusan az idős vásárlókra voltak jellemzők.
Az "Opa austattung" egy közismert jelző volt.
Nilván erre gondoltam és nem arra, hogy 2009-ben a 116-OS modern lenne...

A kék kárpit meg sajnos attól függetlenül gyorsabban öregszik, hogy Te érted -e a célzást avagy sem ´:)DDDDDDDDD

qualitaet 2009.02.27. 22:34:42

Foolprof

Köszönöm Neked is!
A 126-oson meg már túl vagyok közel két évtizede,tegnap már ecsteltem.

qualitaet 2009.02.27. 22:36:57

Foolproof. Két o, csak nem tudok gépelni.

qualitaet 2009.02.27. 23:12:31

Opa Ausstattung,bocs.

csege7 2009.02.28. 17:36:08

@Csikós Zsolt: Köszi a tanácsot. Az autó második tulajos, magyarországi forgalomba helyezésű, 1991 decemberében. Nincs meghirdetve, a tulaj ismerős. Az ülés nincs kiülve, a motor melegen sem produkált semmi rendellenességet. Egyenesfutása kiváló, belül síri csend (amin meg is lepődtem, mentem Vele rossz úton is, egy nyikorgás nem jött sehonnan) - kivéve a szolíd búgás hátulról. Ha ez a diffizaj nem jelent nagy gondot, úgy érzem, belevágok. Második autónak lenne, nem futna sokat. Remélem beválik. Meg szeretném őrizni az utókor számára...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.28. 18:22:59

Az én vágyam még beteljesületlen marad egy darabig:

img3.imagebanana.com/img/81y3dslw/carrerabackmsolata3.jpg

Konkrétan a 993-as Carrerát nem lehet5 milla alatt megkapni... Még a kb. 20 éveseket sem. A targa nem játszik, az botrányosan ronda lett!

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.03.01. 22:23:59

@Csikós Zsolt:
Köszönöm kisfiam a jelzőt. Már nem írok a Retróba, nem utazom külföldre hivatalból, inkább fotózok és olvasom az írásaidat. Nagyon élvezem őket. A stílus maga az ember és a gyakorlat meg a könyvek mögötte a többi. A pókhálós kabátod miatt ne aggódj, nem szoktunk otthon haragudni miatta tudod jól, ha a körmöd alatt van kis munkakosz, még büszkék is vagyunk rád. Bárcsak könyvben is láthatnánk együtt a cikkeidet. Mivel mostanában keveset találkozunk megírom Neked, hogy az én gondolataimat és fotóimat a www.szem.tv oldalon teszem közzé. Üdvözöl: Csikós Gábor ("apád")

AtoszMester 2009.03.02. 01:28:27

@Csikós Zsolt: @AtoszMester:
"" Akkor szólj, ha ültél ezer kilométert a vason, és közben tudtál volna szerezni belevalót. Speciel kurvára örülök most a pirosaknak is. Még zöldnek is örültem volna."""

Ültem már. :) Kb 2000 kilométert úgy jártam, hogy Összehajtott pokróc, plusz egy összehajtott bőrkabát. Az autó akkor 5 éves volt, csak éppen egy 150 kilós ülésbehuppanós döncié volt :)

w a s d 2009.03.02. 15:18:52

@Csikós Zsolt:
xD
Mást nem tudok hozzáfűzni. Vigyorgok most, mint a tejbetök.:D
süti beállítások módosítása