Heti merítés

  2009. január 25. - Nyegleo Címkék: népítélet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Gondosan dokumentált ítélet

Ez az autó egy 2.2-es motorral szerelt (128Le) jármű.

Új technika a visszatekerés ellen

Visszatértem a benzinesekhez, mivel nagyon bonyolultnak tartom az új dízeleket, és nem is esznek olyan jól, mint ez a régi bútor 1,9tdi DPF nélkül. Köszi zöldek. Az autót 175ezerrel adtam el a rendszáma: JOD-770 JOD770 JOD 770. Hátha rákeres az új tulaj a guglin.

Elégedett Lexusos

A BMW minőségért is felelős igazgatója egyszer azt nyilatkozta , hogy fontos céljuk az általuk gyártott autókban a LEXUS minőségének az utolérése. HOPPA!

Szép történet

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Fateromé volt az autó, de főleg én használtam az elején még jogsi nélkül később jogsival. (…) irány Veresre haverokkal fel pályára 5 személlyel M3 250km/h

Lapzártánk után érkezett!

Frissült sokak kedvence, a Digó Limó!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr25901913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vnweb 2009.01.25. 20:52:00

remélem az opelos srácnak videója a száguldozásról, szegény ommm nem élné túl. :):)

ps3peter 2009.01.25. 20:58:16

"A BMW minőségért is felelős igazgatója egyszer azt nyilatkozta , hogy fontos céljuk az általuk gyártott autókban a LEXUS minőségének az utolérése. HOPPA!"
Hogy ez mekkora urban legend... Ugyanezt hallottam már Mercedessel, és Audival is, és mindig a Lexus az állítólagos "etalon".
Ebböl megint német-japán meccs lesz. Sör, chips van, lehet kezdeni :)

ps3peter 2009.01.25. 21:26:13

Lexus minöség:
lásd az ítéletben szereplö Lexus 3. képét.
- bézsszínü kalaptartókárpitban otromba fekete hangszórórács
- ezüstszínü fényezett lökhárítóban fekete tolatóradarszenzorok
Hát ha ez híres Lexus minöség, akkor inkább maradok a BMW-nél...

bsz 2009.01.25. 21:32:32

ps3peter: egy biztos, a négykarikás cégnél 1,5 évig dolgoztam 95-96 ban ingolstadtban és bizony minö meglepö hát nem 3 db lexus volt az egyik mühelyben részben szétszedve(igaz volt ott más is). mondjuk hamar el is terelték onnan a nem odavaló emberkéket...

Yocoo 2009.01.25. 21:39:04

@ps3peter:

Szerintem is inkább maradj. Mindenkinek jobb lesz.

ps3peter 2009.01.25. 21:39:07

@bsz: Azt viszont nem tudod, hogy a Lexus (Toyota) hány Audit, BMW-t, Mercit szedett szét ;)
Mondjuk biztos nem rosszak, de hogy BMW igazgató ilyet (lásd fent) nem mondott, az tuti.

karexxrookie 2009.01.25. 21:49:05

Opeles srac durva....meg az h az ilyen verebeket igy ki lehet huzni a szarbol..meg a rendszer h igy kiengedi a kezebol...ennek jogsit soha...nem hogy elengedni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.25. 22:03:34

@karexxrookie:

Ugyan, ez a sztori olyan népmesésnek tűnik, persze lehet, hogy igaz. Én valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy 10 rendőr elkapja, aztán húszezerrel elintézik neki, pláne, hogy menekült is..

Speedman 2009.01.25. 22:14:00

Az opeles egy akkora kamugép!

"Én személy szerint 4 évig versenyeztem gokartal vb-n voltam malaysiába, nagy túrába mentem Integrával, ez anyiból lényeges, hogy képet kapjanak az autó használatának körülményeiről. :)"

Jaja én meg 2× vb győztes vagyok gokartban, de egyszer csúnyán megfáztam és abba kellett hagynom...

"A hunday H1esünkbe a kardán már megatta magát 1x, pedig az csak 80Le."

Még a nevét sem tudja leírni milyen márkáju autójuk van? Kamu.

A végét így zárja:
"Még bővítem majd több ténnyel!"

Köszönjük Emese!

Sanzistift 2009.01.25. 22:18:17

Az opeles gyereknek egy hét tarkónlövés, apucinak csak két nap, mert engedte, és hogy ilyen idióta sarjadékot nevelt.

A szövegben lévő leírás magáért beszél, akinek van szeme, láthassa... :)))

Az ilyenek miatt vagyunk ott közlekedéskultúrában, ahol a béka segge már magaspart.
És ezek az agyhalottak felnőnek, és még rosszabb lesz az egész.

Maradtam tisztelettel, suzukitulaj...

Sanzistift 2009.01.25. 22:21:26

@Speedman: Azért nem tudja leírni, mert nem tud írni.
Nem kamugép, csak tuskó.
Lehet, hogy jól vezet, de emberileg nulla.
Képzelem az apukát, meg a beosztását, hogy "kimentette" annyival, amennyivel.

Felelősségtudat teljes hiánya.
Illetve neki nem hiányzik, mert nem tudja, mit jelent maga a szó.
Egyszer majd meghalnak vele együtt sokan, roszabb esetben...

Zozóka 2009.01.25. 22:23:08

@Sanzistift: Sose értettem hogy jogsi nélkül hogy mernek emberek autókázni,főleg ha még úgyis vezetnek ahogy a srác leírta...4éve gocartozik?oszt?Én 4éve motorozom mégse jutott eszembe egyszer se elvinni apum autóját.Mondjuk agyon is vágott volna ha megtudja,de ha nem szolt volna érte akkor se...

Higany 2009.01.25. 22:23:30

"Hengerfely", ez érdemes lenne átnézni, mire a nyelvtan érettségire kerül a sor!
Remélem ez az omegás pubi nem öl meg senkit...

karexxrookie 2009.01.25. 22:28:07

@scheerti: Hat lehet h kamu...de azert az ilyen gyogyithatatlanul apuci kisfiabol azert volt szerencsem parat kozelebrol is megismerni.Es ha van kavics amivel megtomhetik a rendszert..akkor meg is omik....erre tudnek peldat is de most nem megfelelo az ido :)

odanézz 2009.01.25. 22:39:17

Opeles srác: Ennyi hülyeséget, egy embertől, egy oldalon, egy estén még soha nem olvastam.
M2-es Fóti szakaszánál, ha megszakadsz sem bírsz 110-nél többet menni, nem hogy 250-et.

Muhahaha, az óra rendesen csalhat abban a gépben..

A rendőrös sztori meg olyan: valamelyik amerikai filmben már ,mint ha láttam volna ilyet feeling.

Következő gyöngyszem:
,,5 személlyel autópályán Jogosítvány nélkül, 250-el"
Szerintem egy kicsit nagyon felelőtlen vagy.

DonGatto 2009.01.25. 22:41:29

Az omegás srácnál kinyílt a bicska a zsebemben, de nagyon. El nem hiszem, hogy vannak ilyen barmok, akik jogosítvány nélkül elengedik a gyereket racsingelni az éjszakába... Pedig sajnos vannak. Viszont a rendőrös viszkis összeghez szerintem egy nullát nyugodtan hozzá lehet csapni, és a 200-al történő megvesztegetés már nem is annyira hihetetlen. Ja, és a rendszeres tiltásig forgatás, nem biztos hogy az "annyira vigyáztam rá" kategóriát lefedi.

Speedman 2009.01.25. 22:47:33

@Sanzistift:
Nagy turába ment Integrával 14-16 évesen.
Aha én meg hülye vagyok. Nehogy benyald már ezt a történetet. Bűzlik a sok hazugságtól.
1.:Ha valakinek van arra pénze, hogy a gyerekét Integrával versenyeztesse az nem használt Omegát fog venni magának.
2.: 14-16 évesen biztos, hogy nem lehet a túraauto -bajnokságban szerepelni Integrával. A junior kategóriában versenyezhetett esetleg. Innentől kezdve meg nem szabad komolyan venni a történetet.

Sanzistift 2009.01.25. 22:58:55

@Speedman:
Nem nyaltam be. De ha csak a fele igaz, már akkor is baj van.
És a felét mostanában bármelyik suttyó megteszi, nap, mint nap...

A legnagyobb baj, hogy ettől lesznek ők májerek, meg menők, a többi eszükbe sem jut.

Nem az írás a problémám, hanem a társadalmi alapja.

És ezért fosok én néha 17 éves jogsival, meg többszázezer balesetmentes kilométerrel kimenni az utakra, mert tudom, hogy ezek a suttyók is ott vannak.

Na, ez a bajom.

Rocko- 2009.01.25. 23:09:57

ez az opeles nagyon rossz.
nem részletezném.

Kand Úr 2009.01.25. 23:41:21

Opelos gyerek=LOL
Az ám a nagy művészet, gyorsan menni az automa Omegával az autópályán:-)ehhez kell a tapasztalat Malájziából.
Egyszer lehet volt egy integrált áramkörrel egy nagy túrán az óperenciás tengeren is túl...szerintem még ha kérdez, akkor is hazudik.

yenoee 2009.01.25. 23:59:09

Na, meglestem ezt az opelest. Hát jeee.
Csakkéskizárólagg rossz válaszokat ad :)

Don Vito Corleone 2009.01.26. 05:52:12

"és 16éves hülyegyerek lévén jobban vigyázztam rá mint az életemre"

Igen, pont ezt tükrözi a leírás... :D

Egyébként tényleg egy idióta ez a gyerek, ennyi baromságot kitalálni és még le is írni, hű. :) 16 éves meg talán még most sincs, ennyi helyesírási hibával szerintem már nyolcadikban megb...sszák az embert. :P

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.01.26. 07:45:48

"...haverokkal fel pályára 5 személlyel M3 250km/h égtem is rendesen mivle azt mondtam megy 260-at mivel délelött mentünk ennyit faterral Pest felé az M3ason a Cora mellett..."

Biztos csuda ügyes faterja van ennek a sztárpilótának, mert nem egyszer jöttem is, mentem is az M3-ason a Cora mellett, de - akár este, akár reggel, akár napközben - már az is sikertörténet volt, ha a tumultus miatt ott még lehetett tartani a 130-at...

Szerintem ennek a népítéletnek a 90 %-a fantazmagória, egyik nyálgép takonyelevátor hencegése egy hasonszőrű társának, aki ettől talán még hasra is esik...

Nem tudom, ki ment már autópályán 250-et normál (nem üres éjszakai) körülmények között, nekem még sosem sikerült, mert már a leggyérebb forgalom esetén is jó esély van egy elkerülhetetlen utoléréses szitura.

Az hogy a rendőrök milyenek, nem tudom... de hogy 10 rendőr meg egy valag polgárőr mellett egy üveg viszki meg 20 ropi mire elég? Hogy a viszkijét feltolják a seggébe, és ledugózzák a húszezressel... ennyi tanú mellett nincs rendőr, aki belemenne ilyen filléres alapú játékba...

Épp a yardon múlattam az estém:-(((, ott voltam tanúja: állítólag szimpla közúti ellenőrzésnél nem állt meg éjszaka a muki, mire gyorsan utána, rövid hajsza után blokkolták, aztán jött a duma: beszéljük meg, kollégák vagyunk. Megbeszélték: talán ha elsőre megállt volna, talán ha nem tajt-részeg, talán akkor nincs kettős vérvétel, majd mondták, hogy már nem sokáig mutogatja a flekóját(ti. feljelentették a "kollégát").

Szóval a kisgyerek dumája nem biztos hogy kamu, de hogy bűzlik nagyon...

ipari_fostalicska 2009.01.26. 08:31:03

@Unter Bahn: pontosan így van, ahogy írod. Már 180-200 km/h-nál is igencsak oda kell figyelni, hacsak nem az M35-ön, vagy az M5 utolsó tíz kilométerén megy az ember. Persze itt le van írva feháren-feketén, hogy hol vonult a srác. Sztem is nagy kamu. Ha meg nem, akkor a szegénységi bizonyítvány már ott ki van állítva, hogy a 3.0 Omegával 1.3 Suzukikkal bírt csak el. A rendőrös rész meg full kamu. Köszönjük, leülhetsz, elégtelen.

Slade2 2009.01.26. 08:51:37

Kis kamugép az Opeles, ne is foglalkozzatok vele.

Aldo Moro 2009.01.26. 09:18:32

Ezt az opeles gyereket mutogatni kellene, akkora paraszt. Aszongya: "Hengerfejes lett 200ezer úgy, hogy mi csináltattuk meg a hengerfelyet " És ezt egy mondatban. Komám! Gokart világbajnok, mi? Általában olyan emberek versenyeznek, akik értenek is az autókhoz, technikához stb., és nem pörgetik tiltásig a gépet. Én meg most jöttem a 6.20-assal.

Jaj! Valami illetékes: irtam frissítést az ótómhoz kétszer is, de még nem jelent meg. Nem lehet valamit tenni az ügy érdekében? Köszi!

Aldo Moro 2009.01.26. 09:21:21

Ilyen ronda seggű autót, mint ez likszász, még nem láttam. Illetve talán valamelyik sangjong.

Nyegleo 2009.01.26. 09:25:49

Aldo Moro: már tettem is. Remélem már jó.

Aldo Moro 2009.01.26. 09:39:28

Oh, köszömöm, elmorzsoltam egy könnycseppet. :-)

Giulio Karmann 2009.01.26. 09:51:22

Ez az Opel Omegás srác ahhoz képest mennyire gokart bajnok volt meg autós családban nő fel, a szervizelésnél:
" cserélni kellett valami golyót"
de emellett gokartal volt vb-n malaysiában, meg nagytúrába ment integrával.

ilyen történetekből, megírhatnék két ezer oldalas könyvet amit itt ott buszon, szórakozóhelyen, meg haverok között lehet hallani.

Giulio Karmann 2009.01.26. 10:03:57

Régen még voltak jó népitéletek, még az elején, amikor elkezdtem olvasgatni a Totalcart is.
De már teljes hányingerem van az egésztől, mondjuk ezt mégis elolvastam, de olyan kamu itéletek vannak.

Minden pöpec autó a leírások szerint 250-et megy és 5 litert fogyaszt "merthogy ilyet is tud".höh.
Ha ez így lenne az én 1.2-es vw polom egy deci benzinnel járna 100 km-en.
Hátszéllel meg termelné a benyát.Muhaha.

Na léptem is valami rendes tesztet olvasni.

megint 2009.01.26. 10:12:45

Ez a szériás lexus egész szép lenne, ha nem lenne ez a szörnyű videójáték hátsó hozzá

The Good Boy 2009.01.26. 10:16:09

Az opeles gyerek szellemi szintje közel van egy amőbához, helyesirása, fogalmazása majdnem eléri egy gyengébb képességű másodikos szintjét (szigorúan általános iskola). A szülői hozzáállás meg hasonló iq szintet sejtet, mert nincs az az értelmes szülő, aki ilyen autót (nem értékre értem, hanem teljesitményre) egy jogsi nélküli gyerek segge alá tesz.
A rendőrsztorival meg gondolom a cimbik elött akarja bizonygatni, hogy iq light faterja mekkora májer a faluban (szerintem meg gyökér, gyerekestől).
A gokartos részt eleinte enyhén szólva kamunak tartottam, de mivel tőlünk kb. 8 km-re van a rechnitzi (hülyegyerek így kell irni!), vagy magyarul rohonci gokartpálya, ezért elképzelhető, hogy tényleg járt ott (14€/10 perc móka). Ja ha az már vb. futamnak minősül, akkor én már valószinüleg többszörös gokart világbajnok vagyok, és már én is voltam több országban is futamon (görögbe Parálián, magyarhonban több vb pályán is, meg osztrákiában a rohonci - Rechnitz - katlanban:::)))

Aldo Moro: Tényleg frissült a digó limó?
Irány a Népitélet::))

The Good Boy 2009.01.26. 10:26:32

Azt viszont nem értem az octáviás itélet miért került bele a meritésbe? Azért mert a rendszámot beleirta, hogy a gugliban rá lehessen keresni? Pár hete pont itt a meritésben volt ez a poén elsütve a sztrítrészeres xsara kapcsán, amit megkimélt, hölgytulajdonos vasként lett meghirdetve, ezzel szemben a népitéletben széthajtásos stilusú vezetésről tett emlitést a ki p*cs. A skodás itélet meg 3 napja született, úgyhogy msá szellemi ötletét használja a csávó, a belsőség meg isteniti érte. Maga az itélet meg hozza a semmitmondó átlagot.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.26. 10:35:03

Opelos barátunk tutira autóversenyzö, hiszen látszik, hogy ellógta az összes nyelvtanórát. Malájul biztos jobban ír.

The Good Boy 2009.01.26. 10:44:33

Aldo! Nagyon jó a két új digó limós bekezdés! De mostmár tényleg elválaszthatnád a frissitéseket a régiektől:::)))

borla 2009.01.26. 11:42:36

A Lexus átértelmezte a kormányzásról alkötött eddigi összes nézetemet:

"Ha csiga temponal huz az ember egy negyedet es alig mozdul az auto.
Ugyanez 100 km/h nal minimum savvaltas ha nem arok."

Ha jól sejtem, az aktív kormányzás fordítva történik. Akkor ezt minek nevezzem?

SsPL71 (törölt) 2009.01.26. 11:52:11

Érdekes, hogy a lekszaszban fordítva működik a sebesség függő szervó.

Meg az is, hogy gyárilag féloldalasan koptatja a gumikat az első futómű, télleg BMW minőség :))))

SsPL71 (törölt) 2009.01.26. 11:54:26

Kár, hogy a subaruból meg kifogyott 4:43 perc alatt a benzin. :))

SchEdem 2009.01.26. 13:39:23

Az a Lexus-minoseges duma szerintem nem teljesen kamu, en is emlekszem egy interjura az Auto Motor und Sportnal, de en a sok osztas utan nem merem megkockaztatni, hogy Audi vagy BMW volt (amugy az Audi remlik). De ott a minoseg alatt a minosegbiztositasi ertelemben vett minoseget mondta a foszer, ami azert nem ugyanaz, mint ahogy itt is sokan (joggal) ertik.
A masik pedig, hogy minden gyarto szetbontja az osszes konkurens modelljet, ez a benchmarking. Nem titok, mindenki csinalja, akinek egy keves esze van. Es nem csak az autogyartok, ez egy bevett ipari "szokas".

oggy71 2009.01.26. 14:24:18

Kár tobzódni ezen a kis Opelos kamugép peecsen, de azt sajnálom ,h az ilyenek miatt a Márka lealacsonyulhat..!
Egyébként már én is több mint egy hete írtam frissítést az ótómhoz, és még se híre se hamva!!

oggy71 2009.01.26. 14:33:36

Ja és a Digó limó folytatása ismét naon fasza!
"női hölgyek"-bexarok!

qualitaet 2009.01.26. 18:22:38

"A BMW minőségért is felelős igazgatója egyszer azt nyilatkozta , hogy fontos céljuk az általuk gyártott autókban a LEXUS minőségének az utolérése. HOPPA"

Lófaszt, már bocsánat. Tipikus csúsztatás.
A Mercedes és a BMW bizonyos vezetői valóban többször is, számos médiumban kismillió alkalommal kinyilatkoztatták,a kretén, köztudottan kétes ízlésvilágú amerikai vásárlók JD Power-es tetszésindexe kapcsán, hogy számukra is etalon a Toyota (Lexus) a GYÁRTÁSI folyamatokra vonatkozó, rendkívül szigorú minőségellenőrzési rendszer, melynek köszönhetően az általuk előállított autók valóban rendkívül megbízhatóak.

Ám ennek köze nincs a felhasznált anyagok effektív minőségéhez vagy az igényes kidolgozáshoz.

Hogy-hogy nem, fura mód minden Lexus tulaj ill. tesztelő kivétel nélkül ellenálhatatlan késztetést érez, hogy minden második mondata a BMW-vel kezdődjék.
Ennél ékesebb bizonyiték nem is nagyon kell arra, hogy a lelkük mélyén. a BMW-kkel szembeni örökös kisebbségi kompLEXUS- tól fűtve is vágyják és tudják, hova kéne fejlődni.
A legőszintébb ingyenreklám :))))))))))

Arról nem beszélve, hogy egy önálló vonalat nem tudtak a büdös életben megrajzolni.

Eleinte a Mercedesre másztak rá ezzel a kólásdobozból préselt, Corolla-műanyagokkal teletűzdelt belvilágú förtelemmel.

en.wikipedia.org/wiki/File:LexusLS430.jpg
Utánna az E36-os BMW-re nyomtak indigót a fent ítélt IS-sel,
manapság meg minden Lexust "Chris Bangle tervez"...

qualitaet 2009.01.26. 18:34:59

"Amikor beleul az ember egybol erzi , hogy nagyon kifinomult , igenyes
igazi luxus fogadja."

Tudom, hogy az ízlés teljesen szubjektív , de aki ezt a műszercsportot a "nagyon kifinomult és igényes luxus" kategóriába képes sorolni...:
en.wikipedia.org/wiki/File:IS300_instrument_cluster.jpg

Egy biztos. A "BMW minőségért is felelős igazgatója " vagy ki a bráner maximum a gyár motorkerékpár-részlegének estleges Quad-projectje keretében adna zöld utat az efféle alkatrészek beépítéséhez.:)DDDDDDDDDDD

Krisi 2009.01.26. 19:40:16

Opeles gyerek jóarc, kiváncsi vagyok miket mesélhet a falusi diszkóban a csajoknak :)

A 10rendőr 20ezerforint meg kb. annyira igaz, mint hogy a Csikósnak csak zsírúj autói vannak :D

De tényleg nem az a baj az ítéletével, hogy a 80%-a kamu és csúsztatás, hanem hogy sok hülyegyereknek ez az etalon, hogy apuci kocsijával alázzon Suzukikat meg hogy haverokkal menjen minél gyorsabban az autópályán nulla tapasztalattal.
Ezért fáj nekem is az egész ítélet (aminek amúgy a kukában lenne a helye, mert érdemleges információt nem mond az amúgy nagyon király autóról, mivel vagy kamuzik, vagy pedig egyértelmű, hogy azért halt meg a motor, mert végig tiltáson pörgette a faszacsávó)

Digó Limó ismét kurvajó, de ez nem újdonság senkinek :)

A Lexus pedig szerintem a kategória legjobb autója, és főleg azért, mert nem Audi, nem BMW és nem Merci. Sokaknak pont ez kell, hogy az autó egyszerűen csak kényelmes és jó legyen, és közben ne köpködjék le őket a német státuszszimbólumaik miatt.
Ebből a kategóriából én is vagy Volvót vagy Lexust vennék, mert ahhoz nem kapcsolódik semilyen negatív előítélet (fuxos, pénzbehajtó, cigány, stb.)

29 Palms 2009.01.26. 20:17:20

Qualitaet, a Lexust jó eséllyel vajmi kevéssé érdekelte az E36 vagy Chris Bangle munkássága, bevallottan a Mercedes és vevőköre volt a célpontjuk, mikor a Toyota belement ebbe a játékba. Ha megnézed a most futó LS-t és az S-osztályt, mindkettő ugyanolyan kissé hátradöntött, élesen kiemelkedő orrt kapott, a küszöbök, a kerékjáratok kiemelése hasonló, szinte minden markáns stílusjegyük hasonló, amelyekkel a fölényes eleganciát sugallják. Nézd meg egy 7-esen, szinte már szimatoló orra van, és figyeld meg hogy a küszöb felfelé kerekedik az orr felé. A 7-es övvonalát automatikusan a kilincsek mentén látod, a Lexusnál és a Mercedesen az ajtó és az ablak találkozásánál. A 7-es laposabbnak, veszedelmesebbnek, sportosabbnak tűnik, megfelelően a BMW tradícióknak. Vannak különbségek, ha lentebb mész egy kategóriát, a hasonló megoldások az új E-osztály és a GS között legalább annyira ordítóak, mint a különbségek az 5-östől. A magyarázat szerintem mára már sokkal prózaibb, mint a lopás, egészen egyszerűen ugyanannak a vevőkörnek termelnek, tehát hasonlóak lesznek a termékeik. Ez nem egyedi jelenség, állíts egymás mellé egy RAV4-et meg egy VW Tiguant, és nézz le rájuk két emelet magasból. Nyilván próbálkoznak egyedi ötletekkel, lásd IS műszerfal, a Mercedesből lesz E coupe, Hybrid-hajtás, de a különbségek a vevő szempontjából szinte nüansznyiak. Ma nem könnyű objektív döntést hozni ha valaki Lexust vagy Mercedest akar választani, és alapból nem húz egyikhez sem. Ilyen esetekben viszont nagyon jól jön az az adu, hogy nem véletlenül hívják TPS-nek azt a gyártási módszert, amit az egész világ majmol BMW-től GM-ig, több-kevesebb sikerrel.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.26. 20:23:08

"A BMW minőségért is felelős igazgatója egyszer azt nyilatkozta , hogy fontos céljuk az általuk gyártott autókban a LEXUS minőségének az utolérése. HOPPA!"

Hogy ezt hányszor és hányféle változatban hallottam már, természetesen mindig a Lexus javára. Mindegy, örüljenek neki, még ha csak ők is tudják így :-)

---------------------------------------
Krisi 2009.01.26. 19:40:16

"A Lexus pedig szerintem a kategória legjobb autója, és főleg azért, mert nem Audi, nem BMW és nem Merci. Sokaknak pont ez kell, hogy az autó egyszerűen csak kényelmes és jó legyen, és közben ne köpködjék le őket a német státuszszimbólumaik miatt.

Ebből a kategóriából én is vagy Volvót vagy Lexust vennék, mert ahhoz nem kapcsolódik semilyen negatív előítélet (fuxos, pénzbehajtó, cigány, stb.)"

Az első rész szerintem csak kelet-európai (vagy csak magyar?...) sajátosság, vagy inkább szegénységi bizonyítvány.

A második feléhez én szigorúan személyes véleményként azt tudnám hozzáfűzni, hogy szerintem itthon az vesz többségében Lexust, aki már annyira de annyira el van halva magától, hogy már csak azért sem közösködik a sok paraszt BMWs és Audis pondróval, mert ő különb (?). Mondom, ez személyes vélemény, amit még azzal egészítenék ki, hogy engem nem győztek meg a Lexusok a tekintetben, hogy ne Audit vegyek.

29 Palms 2009.01.26. 20:27:34

"Az első rész szerintem csak kelet-európai (vagy csak magyar?...) sajátosság, vagy inkább szegénységi bizonyítvány."

Így van.

"A második feléhez én szigorúan személyes véleményként azt tudnám hozzáfűzni, hogy szerintem itthon az vesz többségében Lexust, aki már annyira de annyira el van halva magától, hogy már csak azért sem közösködik a sok paraszt BMWs és Audis pondróval, mert ő különb (?)."

Nekem meg az a személyes véleményem, hogy nem így van. :)

qualitaet 2009.01.26. 22:55:36

"Ebből a kategóriából én is vagy Volvót vagy Lexust vennék, mert ahhoz nem kapcsolódik semilyen negatív előítélet (fuxos, pénzbehajtó, cigány, stb.)"

A Lexusokra volánjánál oly jellemző privatizátor kriptokomcsi bankár ,az ezeket védő bociszemű, hullámoshajú vékorrupt sztárügyvéd vagy a nyálas és újitós újgazdag bróker nekem legalább annyira negatív:)

"Az első rész szerintem csak kelet-európai (vagy csak magyar?...) sajátosság,"
Utóbbi is. De az nagyon.:))))))))

qualitaet 2009.01.26. 23:07:32

29 Palms

Ha a Lexusokról üvöltő BMW jegyeket ennyire nem látod, hát istenem :)

A majmolásről annyit, hogy egyelőre minden az autóiparban széles körben alkalmazott vagy azt forradalmasító innovációt a BMW vagy a Mercedes vezettett be. Míg a japán autóipar egyet sem. Ennek tükrében egy TPS-től valAhogy nem akaródzik hasra esni :)DDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.01.26. 23:11:23

Exept VTEC. Ezt mindig elfelejtem.

Rocko- 2009.01.26. 23:54:44

Krisi 2009.01.26. 19:40:16
"Ebből a kategóriából én is vagy Volvót vagy Lexust vennék, mert ahhoz nem kapcsolódik semilyen negatív előítélet (fuxos, pénzbehajtó, cigány, stb.)"
NEM tudsz olyan autót mutatni amihez ne tartozna előítélet. pofátlan spam:
autofilia.blog.hu/2008/10/26/audis_sztereotipiak_belulrol

29 Palms 2009.01.27. 00:14:24

Nem kell tőle hasraesned, egyszerűen jelenleg nincs jobb. Ezen a téren se a BMW, se a Mercedes nem tudott náluk jobb lapot felmutatni, de a Honda se, ez van. El is érték vele, hogy a világ legnagyobb gyártójává váljanak, úgy hogy a dicső múlt és a nagyarányú akvizíciók helyett a vevők megnyerése volt az egyetlen fegyverük.

Lássuk a BMW jegyeket...Lexus vese? :) A hokiütő talán, az újabb modelleken, de konkrétan ezen az IS-en nincs. Mondjuk E36-ost - irgalom anyja ne hagyj el!!! - nem egyet látni Lexus hátsó lámpával. :) Az első lámpatesteknek közük nincs egymáshoz, az első lökhárító teljesen más design, a kilincsek nem is hasonlítanak. Emlékeim szerint a motorháztető domborítása sincs ennyire széles az E36-on. Na de legalább megpróbáltam...

29 Palms 2009.01.27. 00:23:46

Rocko, azért vannak kivételek, konkrétan pl. a Mazda Premacy tulajokra még nem ragadt sztereotíp melléknév. De egyszer majd ők is hibáznak... :)

Rocko- 2009.01.27. 07:06:58

elég ha a megengedett sebesség 80%-ával halad CSAK, elhiszed, kap hideget meleget, lesz ott hülye apukától kezdve minden. :)
olyan NINCS hogy magyar ne találna ki valamit. :)

Aldo Moro 2009.01.27. 08:35:28

"egyelőre minden az autóiparban széles körben alkalmazott vagy azt forradalmasító innovációt a BMW vagy a Mercedes vezettett be." Ez most komoly, vagy viccnapot tartunk? Változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezéses dizelmotor? Ez is vérbéjemvé fejlesztés.

The Good Boy 2009.01.27. 08:54:09

@qualitaet: Tényleg vicces vagy...
pl. széria hibridhajtás, széria üzemanyagcellás wagen (hogy a te "nyelvedet" használjam:). Egyik sem bömös fejlesztés, pedig a hibrid már tizéve piacon van nagyszériában két gyártótól is.
Ezért tisztelt qualitaet belinkelnék egy közelmúltban készült kommentet, emnnyiben a szerzője is hozzájárul (remélem nem tiltat le az indapassról:). Nem mondott hülyeséget, ezt most is bizonyitottad:
"Továbbá van még ez a "minőség" gyerek is, úgy vettem észre, hogy azt is németországban eszi a fene. Valamelyikőtök mindig elszólja magát, nem vagytok ti ott kint cimborák?...
...Sok a közös vonás bennetek. Ha jól vettem észre, kválitét beszél a magasabb lóról, de egyikőtöket sem kell félteni. Ez szüli aztán az ízes kis vitákat a Csikós Zsozsi, a fórumban lakó anyámasszonykatonák és a két emigráns között. Amikor is mindenkit bedaráltok, mint egy hentes a mócsingot. Sokszor a kommentek között elég megkeresni árnyékbikuci, kvalitás valamint Csikós kommentjeit és garantált a szórakozás. Kell ennél több?"
Szerintem jó lett a jellemrajz:::)
További szép napot!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.27. 10:11:26

29 Palms

"A Lexusokra volánjánál oly jellemző privatizátor kriptokomcsi bankár, az ezeket védő bociszemű, hullámoshajú vérkorrupt sztárügyvéd vagy a nyálas és újitós újgazdag bróker nekem legalább annyira negatív"

Itthon körülbelül ez a vásárlórétege a Lexusnak. Jó, ne gyártsunk újabb sztereotípiákat, de a hazai helyzet eléggé hajaz erre. Itt is, mint mindenhol, vannak normálisak, akik valóban azért veszik mert nekik ez és nem a Mercedes vagy a BMW tetszik (ismerek személyesen is ilyeneket), de sajnos a többség nem ilyen.

qualitaet 2009.01.27. 12:11:23

Aldo Moro

"egyelőre minden az autóiparban széles körben alkalmazott vagy azt forradalmasító innovációt a BMW vagy a Mercedes vezettett be."

Ez most komoly, vagy viccnapot tartunk? Változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezéses dizelmotor? Ez is vérbéjemvé fejlesztés."

Halálosan... Oszt' a jól induló viccnap keretében min röhögjek előszőr?

Azon, hogy nem tudsz olvasni -tekintve ,hogy odaírtam:

"Except VTEC. Ezt mindig elfelejtem" (gyengébbek kedvéért változó szelepvezétlés.)

vagy azon,hogy arról fingod sincs, hogy a Common Rail rendszert a Fiat konszernnél találták fel ,de a projectbe belebukva, "félkészen" eldták az egészet Boschnak ahol nagy szériára alkalmassá téve a Mercedesnél és a BMW-nél műkodött kiforrottan először.

Igazad van, vérjapán..

The Good Boy

Mielőtt "girlie-like" sírva faladnál a sértődöttségtől két dolog azért ne kerülje el a figyelmedet:

"egyelőre minden az autóiparban széles körben alkalmazott vagy azt forradalmasító innovációt a BMW vagy a Mercedes vezettett be."

Egyfelöl, hogy én ezt írtam. Lehet, hogy csak én nem látom a magas lórol, vagy ide Magyarországra- ahol élek- nem jutnak el a hírek, de én fekve szarok ha a hibridhajtás vagy az üzemnyagcella forradalmasította volna az autóipart a széles körről nem is beszélve.
Nem véletlenül vergődnek vele vagy tíz éve.

Másfelől én csakis és kízárólag műszaki kérdésben foglaltam állást míg te egyfolytában személyeskedsz.

Ennyit a jellemrajzról.

Agr3ssor 2009.01.27. 12:20:24

Érdekes én ezt nem így vettem észre...
Láttam én már sznob parasztot Lexusban is, de a többség (én 3 Lextulajt ismerek) azért nem olyan... 3 ismerősömből 2 nő, az egyik egy 40-es könyvelő... És az ő személye belőlem inkább erekciót vált ki, mint negatív előítéletet... Ízig-vérig tökéletes nő, csak az arcán látszik nagyon közelröl, hogy nem mai csirke... És az autója tökéletesen passzol a karakterhez...
(csak mondtam egy példát)
Az hogy ki kitöl koppint mit, szerintem teljesen lényegtelen... Mindenki vegye azt, amit az izlése jobbnak érez... De ez is olyan, hogy egy BMW, meg egy Lexus teljesen más autó, annak ellenére, hogy mindkettő Luxus kategória... Nem jobb, nem roszabb, hanem más...

Opeles forma... én már nem is mondok semmit... Küldök neki karácsonyra egy kanna benzint, meg egy doboz gyufát... Azán mellékelem a leírást... Azzal játsszon, ne apuci verdájával... Mellesleg, ha a történetnek a nagyede is igaz, már akkoris rászolgáltak a szülők a villamosszékre...

Octavia: Ez egy tökéletesen hasznos ítélet... Csak a szélsőségeket szabad felrakni a Népítéletre??? Az Octavia olyan, ahogy írta a forma... Megbízható, unalmas, egyszerű, célnak megfelelő... Nincs rajta mit csámcsogni...

29 Palms 2009.01.27. 12:50:32

Bánja fene, elhiszem, végülis miből tart elhinni... :)

Fenntartom azonban a hit jogát abban, hogy vannak akik a saját józan eszük, igényeik, és ízlésviláguk alapján választanak maguknak akár prémiumkategóriás autót is. De ha a többség korrupt bankárt, etikátlan sztárügyvédet, brazil fémkereskedőt, pénzbehajtót és drogdílert akar, ám legyen. :)

Aldo Moro 2009.01.27. 13:42:42

Kvalitét: egy kicsit mintha egysíkúan látnád a dolgokat, de lelked rajta. Annyit azért megkeresnél az adatbázisodban, hogy melyik autóban használtak először közvetlen befecskendezéses dizelt? - ha már erre reagáltál. Na, segítek: FIAT Croma.

Aldo Moro 2009.01.27. 13:43:57

Ha jól tudom, a változó szelepvezérlést az Alfa alkalmazta először.

The Good Boy 2009.01.27. 14:04:36

@qualitaet: Rövid leszek (már egyszer leirtam hosszan, de sajnos a mátrixban rossz irányba ment és elszállt a kommentem:

Szóval, nem tudom, honnan vetted azt, hogy:"...míg te egyfolytában személyeskedsz..."?
Visszakeresheted, mikor személyeskedtem az alatt a pár év alatt, amióta kommentelek bárhol is a neten, tudatosan kerülöm az ilyen helyzetet, bár ha személyemet "betámadták", akkor szigorúan csak 1-2 alkalommal szóvá tettem azt. De hogy egyfolytában...:)
Viszont érdemes lenne megfontolnod azt, hogy néha az értelmes gondolatokat elfogadd, még akkor is, ha a világlátásoddal ellentétes az, de legalább logikus és esetleg valós tények is állnak mögötte. Ezt valószinüleg nem csak én gondolom igy, hanem az a kommentelő is, aki irta róla(tok)d az általam belinkelt dolgokat (pedig emlékezetem szerint ahhoz a témához te nem is szóltál hozzá:). Szóval van élet a te világnézeteden kivül is.
Peace:)
A témához: az én szükebb környezetemben 3 lexus is van: az egyik (IS) egy idős kedves nyugdijas bácsi tulajdonában van, mig a másik kettő (RXh) egy olyan milliárdos "vállalkozóé" és a fiáé, aki az elmúlt 10-12 évben semmi mást nem csinál, mint a - nem teljesen legálisan összehordott - pénzét mossa tisztára mindenféle nagyprojectnek látszó müvelettel, illetve sportot űz abból, hogyan tud földönfutóvá tenni és ellehetettleniteni olyan embereket, akik a tágabb környezetében valami miatt nem szimpatikusak (persze nagyobb ügyvéd sereg áll az alkalmazásában, mint egy kisebb megye teljes ügyvédi létszáma). A fiát pedig halandó lélek dolgozni még sosem látta...
Szóval sztereotipiákat én is fel tudnék állitani ezek alapján, de hiszem, hogy a tulajok ezen szük keresztmetszete, csupán a kisszámú kivételt képezik.
(ha esetleg közben az elöző kommentem előkerül a hálóból, akkor sorry az ismétlésért.

qualitaet 2009.01.27. 14:12:02

"hogy melyik autóban használtak először közvetlen befecskendezéses dizelt? - ha már erre reagáltál. Na, segítek: FIAT Croma."

És az neked Common Rail?

"Ha jól tudom, a változó szelepvezérlést az Alfa alkalmazta először."

Jól tudod.

De abban a kezdetleges formában sem a "sima" közvetlen befecskendezés sem az Alfa féle változó szelepvezérlés sem terjedt el jó darabig és az égegyadta világon nem forradalmasított semmit sem amíg a fejlett VTEC agy ahhoz hasonló Vanos ill. a CR rendszerek kifejlesztésre nem kerültek.

Ha tudom, hogy ez valakinek nem egyértelmű akkor már az elején is szájbarágósabban fogalmazok.

qualitaet 2009.01.27. 14:36:22

@The Good Boy:

"Szóval, nem tudom, honnan vetted azt, hogy:"...míg te egyfolytában személyeskedsz..."?"

Csak innen:

1."Tényleg vicces vagy..."

2."ok a közös vonás bennetek. Ha jól vettem észre, kválitét beszél a magasabb lóról, de egyikőtöket sem kell félteni. "

3."és a két emigráns között"

4. "Amikor is mindenkit bedaráltok, mint egy hentes a mócsingot."

5. "Sokszor a kommentek között elég megkeresni árnyékbikuci, kvalitás valamint Csikós kommentjeit és garantált a szórakozás. Kell ennél több?"

6."Szerintem jó lett a jellemrajz:::)"

Egy kommentben hatszor szerintem bőséggel kimeríti az "egyfolytában" fogalmát.


"bár ha személyemet "betámadták", akkor szigorúan csak 1-2 alkalommal szóvá tettem azt."

És az előbb ki a búbánat támadott be?

"Viszont érdemes lenne megfontolnod azt, hogy néha az értelmes gondolatokat elfogadd, még akkor is, ha a világlátásoddal ellentétes az, de legalább logikus és esetleg valós tények is állnak mögötte."

Igyekszem, de ha mégsem sikerül vagy uram bocsá' kifogyok a szakmai érvekből akkor sem gyerekes személyeskedéssel adok hangot az eltérő álláspontomnak ellentétben Veled és az általad oly nagyra tartott és idézett bloggerrel no meg Csikós kollégával.

(A Pandát kritikájára érkező
"Ó kedves qualitaet.... Már azt hittem kitakarítottad magyad innen"
kezdetű "tisztán műszaki jelegű" válasz gondolom számodra is példaértékű a ha a személyeskedéstől mentes, társalgás ill érvelés kerül terítékre):)DDDDDDDDDDDDDDD )

qualitaet 2009.01.27. 14:39:55

jellegű két L. szar ez a gép.

Aldo Moro 2009.01.27. 15:36:34

Elterjedt, vagy nem? Ők alkalmazták először, vagy nem? Ilyen egyszerű ez, nem kell vetíteni. Ragasztott szélvédő? 3 pontos biztonsági öv? ABS? Oldallégzsák? Függönylégzsák? És sorolhatnám még, amit nem a béjemvé és a Mercedes fejlesztett ki.

The Good Boy 2009.01.27. 16:01:14

Idézek, és értő olvasás, ha lehet:

@The Good Boy: "...Ezért tisztelt qualitaet belinkelnék egy közelmúltban készült kommentet, emnnyiben a szerzője is hozzájárul (remélem nem tiltat le az indapassról:). Nem mondott hülyeséget, ezt most is bizonyitottad:
"Továbbá van még ez a "minőség" gyerek is, úgy vettem észre, hogy azt is németországban eszi a fene. Valamelyikőtök mindig elszólja magát, nem vagytok ti ott kint cimborák?...
...Sok a közös vonás bennetek. Ha jól vettem észre, kválitét beszél a magasabb lóról, de egyikőtöket sem kell félteni. Ez szüli aztán az ízes kis vitákat a Csikós Zsozsi, a fórumban lakó anyámasszonykatonák és a két emigráns között. Amikor is mindenkit bedaráltok, mint egy hentes a mócsingot. Sokszor a kommentek között elég megkeresni árnyékbikuci, kvalitás valamint Csikós kommentjeit és garantált a szórakozás. Kell ennél több?"

Tehát az a sok szép, amit félmondatonként leirtál nekem tulajdonitva, azt nem én irtam, én csak beidéztem. Mondjuk egyetértve vele...

nem hiszem, hogy szakmai téren kifogytam volna az érvekből, mivel nem igazán kellett ebben a topicban érvelnem senkivel sem, csak megjegyzésként belinkeltem neked a fentieket, hogy nem kell magas lóról oktatni a pórnépet.
Én a magam részéről befejeztem ezt a parttalan vitát, amit én inditottam, majd ha esetleg egyszer összefutunk személyesen, egy (üveg) wiskey mellett megtárgyalhatjuk...

The Good Boy 2009.01.27. 16:32:34

Persze az utolsó másfél sort kéretik nem komolyan venni:)

qualitaet 2009.01.27. 17:34:43

"ABS? Oldallégzsák? Függönylégzsák? És sorolhatnám még, amit nem a béjemvé és a Mercedes fejlesztett ki. "

Valóban, hisz a Bosch
tényleg nem béjemvé és Mercedes.:)

Ellenben valami fura oknál fogva a BMW és a Mercedes kezdte el árulni pontosan egyszerre 1978-ban, évekkel mindenki előtt.

Az meg egy pillanatig se zavarjon, hogy airbag is Mercedesben volt először nagyszériában.

(Az amerikai szarokat inkább hagyjuk, mert miután sorra kinyiltak menet közben ill. zárva maradtak a balesetekben, pár hónap gyártás után évelre dobták a projectet.) :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

megint 2009.01.27. 17:38:01

Azaz, fiatban cromaban common rail, grt.

Aldo Moro 2009.01.27. 19:34:06

Amiket felsoroltam, azok Volvo fejlesztések, nyugodtan utána lehet keresni. Cromában először: közvetlen befecskendezéses dizelmotor. Irtam én mást? Nem.

qualitaet 2009.01.27. 21:00:50



Tényleg, most hogy mondod :)

ABS

"209.85.129.132/search?q=cache:MkpCiyHiEloJ:hu.wikipedia.org/wiki/ABS+BMW+ABS+1978&hl=hu&ct=clnk&cd=5&gl=hu

Annyiban kiegésziteném a kissé tájékozatlan Wikipediát, hogy az ABS először a BMW 745i-ben volt széria 1979-ben. A kétségek eloszlatása végett íme egy korabeli, '79 aug.-i, EREDETI árlista. (A jobb szélen levő "Ab Werk" kifejezés hevenyészett fordításban a szériakivitelt takarja.)

www.nowakshinterhof.de/pageID_5605301.html

Ne haragudj, Aldo ez külföldiül van, de ha szavanként bepötyögöd egy szótár programba és ügyes vagy reggelig végzel vele :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Speedman 2009.01.27. 21:33:19

Jófiú:
Nem akarokm védeni qvalit, de bennem is fel megy a pumpa, amikor nulla tudással nyögik be egyesek az okosságaikat itt a belsőségben és ha esetleg helyesbítenek nekik habzó szájjal kérik ki maguknak. A legjobb az a post volt, amikor a BMW-t még nem vezetők akarták a BMW tulajoknak elmesélni milyen is a vezetési élmény egy bömiben.

Aldo Moro 2009.01.27. 21:46:22

Speedman: és azt minek nevezed, amikor valaki kijelnti, hogy csak a BMW és a Mercedes csinált valamirevaló fejlesztést az autóiparban? De őszintén, ami először eszedbe jut. Akkor ezek hazudnak? kvalitét: nem poénos olyannal poénkodni, amiről nem tudsz. Jelen esetben az én nyelvismeretemmel.

Aldo Moro 2009.01.27. 21:47:24

Akkor kezdjük az elején: sorozatgyártás? Futószalag? De annyi van még, ilyet kijelenteni, hogy csak a Merci és a BMW. Nekem erős.

Speedman 2009.01.27. 22:10:13

@Aldo Moro:
Na, pont nem erre gondoltam. Ez így önmagában is mosolyra fakaszt, de sokszor érzem azt, hogy tudás nélkül ugranak neki.
Amúgy összkerékhajtás? Nem emlékszem, hogy a merci v. a bmw ebben tündökölt volna?

Speedman 2009.01.27. 22:47:43

Kisautók! :)))))))))))))))

qualitaet 2009.01.28. 10:51:01

A Volvo által valóban elsőként kifejlesztett öv jelentősége épeszű ember számrára természetesen vitathatalan.
Ettől függetlenül "csak" egy zseniálisan egyszerű találmány, ami mögött nincsen mérnökök hadának annyi munkája, beinvesztált milliók, teszt km-ek százezrei, bonyolult mechanika vagy elektronika. Tehát nem az a tipikus innováció amire én gondolok.

Ezt leszámítva ez a csúsztatásoktól és kamuktól hemzsegő kis lista a tetejére biggyesztett szöveggel egy kismamának, e vagy egy prosigyüjtő kiskölöknek biztos hihető a Volvo kvázi elsősége, de az autókat kicsit is ismerő polgárok szemében ócska marketing hazugság :)))))

1944 Bizt. utascella.

Lehet, hogy az ő ötletük volt de abban a formában egy kalap szart sem ért. Nem véletlen, hogy a biztonságos autók atyja Barényi Béla, a királya meg a Mercedes volt hosszú-hosszú évekig az egész világ számára.

totalcar.hu/tesztek/w111/

Gondolom nincs kérdés...

1944 Ragasztott üveg.

Lehet, hogy ők próbálták ki először, de a 440/480-es modellen tudták csak valamiért először alkalmazni, akkor amikor az Audi a Mercedes és a BMW már rég nyomta...

1960 párnázott műszerfal.

Első kamu.

Már'59-ben benne volt a fent taglalt W111-ben,párnázott kormányostul.

Gyerekülés. Valóban fontos, de a legkevésbé sem forradalmi.

1966. Gyűrődőzóna.

Kettes kamu, tekintve, hogy már hét éve tudta a Merci.

1967 Bizt. öv hátul.

Bocs de hátra az övet beszerelni pusztán elismerndő feklelősségteljes cselekedt, különösebb fejleszést nem igényel

1968 fejtámla. Második kamu.

A képen elég világosan látszik, hogy az ennél jóval korábbi mercikben már ott figyel a fejtámla,de sebaj.

www.geocities.com/mbz109/w108history.html

1969. Hárompontos öv.

Assz'em ezt '59-ben taglaltuk. Valóban fasza, ettől függetlenül kár ismételgetni.

1974 Bizt. Lökháritó.

Ennek sok köze nincs az utasok biztonságához, max. jól jön parkoláskor.
Innovatívnak sem lehet nevezni mert Amerikában már rég futott és amellett ,hogy kibaszott csúf még a légellenállásával literekkel növelhette a korabeli Volvók botrányos menetteljesítményéhez képest amúgy sem kicsi fogyasztását - pont az olajárrobbanás hajnalán.

Nem is igen vette át senki. Ellentétben a BMW által (1986) elsőként alkalmazott teleszkópos és és cserélhető energiaelnyelős prallboxxal ellátott lökháritójával.

1974. Tengely fölé helyzett tank. Bölcs húzás, de nem hiszem, hogy évek mmunkája lenne mögötte. Ötletesség annál inkább.

Nagylátószögű tükör, hátsó pótféklámpa!

Hű, baszki!Ezt nevezem! Ezen aztán évekig dolgozhattak a mérnökök százai.
Netán a vanilia szagú Wunder Baumot is ők találták fel?

mINDJÁRT FOLYT.

29 Palms 2009.01.28. 11:21:20

Jó, érti már mindenki, nem kell hozzá regényt írni. Mindent a Mercedes meg a BMW talált ki és kész. Az hogy előttük már más is használta, az nem számít, akkor is ők találták ki. :)

qualitaet 2009.01.28. 11:54:22

JA, BOCS:suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=88909389&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&siteId=GERMANY&features=ABS&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=3


1987 Utasairbag.

Ez sem különb rizsa. Lehet , 1991 előtt a Volvónál nyoma sem volt iyesminek,de ha igen ez a 123-as bőven megelőzi:

de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Beifahrerairbag_W123.jpg&filetimestamp=20080330130636


Az oldallégzsák kérdésében valóban a Volvo az úttörő, bár némi maliciával hozzá köll hogy biggyesszem, hogy az airbag eredendő alkalmazása önmagában volt nagy szám -évekig követők nélkül.
Itt mindössze egy hónap késéssel jött a Mercedes,azt is csak azért mert akkorra esett a w210 bemutató.
Így Volvo-féle iránymutatásról aligha beszélhetünk.

Automata övállítás 1991.

Egyszerű hazugság... Itt a video '86-ból.

2:22-nél jön a leleplezése a hazudozásnak:

www.youtube.com/watch?v=4LickkbsEng

Hárompontos öv hátul 1986.

A BMW-ben és a merciben évekkel korábbi modellekben is benne van.(lehet másban is, azokat nem ismerem.)

1997 ROPS

Az R129-es SL automatikusan nyiló bukókeretének csadájára jártak vilászerte, ráadásul 1989-BEN....

1998 fÜGGÖNYLÉGZSÁK

1997-től már az E39-es ötösben volt függönylégzsák.''98-tól a Hetesekben már fejlégzsák is.


Isofix gyerkülés 2000.

E39-ben 1995-től.

Talán még a Használtautón is hemzsegnek az ilyenek bőven 2000 előtti évjárattal, gyáriiSOFIXXEL.

A többi régi apróság meg messze nem komoly innováció.

Olyannyira nem, hogy a Volvo az első '90-es évekbeli törésteszteken bőven a BMW és a Mercedes allatt meradt.
(Auto Motor und Spot 1990 sept.)
Az ezredforduló utáni Volvo-újitások meg biztos hasznosak,de egyik sem olyan forradalmi dolog, hogy akárki is átvette volna .A legtöbb hárombetüs rövidítés ugyanúgy benne van az összes komolyabb autóban csak más névvel.

Ellentétben a BMW és a Mercedes '70-80-as, -'90-es évekbeli újdonságaival amit a világ autóipara széleskörben használ.

Úgyhogy az álitásaimat sajna-bajna fenntartom:)

qualitaet 2009.01.28. 12:00:08

29 Palms

A kibaszott link kapuszerelő mesterember három órát késik,kiállni sem tudok,idehaza rothadván gondoltam addig megbosSzulom a csaló Volvo-kereskedő hülyeségeit:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.01.28. 12:15:13

"Amúgy összkerékhajtás? Nem emlékszem, hogy a merci v. a bmw ebben tündökölt volna? "

Nos ez elsősorban a haszonjármű gyártást forradalamsította vagy 80 éve.
Interpretálni az autókra nem volt nagy újdonság.

29 Palms 2009.01.28. 13:04:13

Ez nem kifogás, az asszonyállat simán kiment a csukodó kapun egy Matizzal anno, nem létezik hogy egy BMW ilyet nem tud. :)

29 Palms 2009.01.28. 13:05:13

Na jó hazudtam, nem volt olyan sima, de átjutott.

Rob-úr 2009.01.30. 01:26:36

Omegás ficsúr: "Ha már a sebességnél tartunk friss olaj cserével mentünk le Máriapócsra versenyemre és késésbe voltunk végig 240-250 mire leértünk kiirta, hogy OILSTAN PRÜFUNG=cserélj olajat paraszt"

Szóval az Ölstand prüfungot ez a kukac olajcserének ítélte meg. Engem módfelett idegesít, hogy az a sok munkaóra, amit mérnökök beleöltek egy ilyen visszajelző rendszer, vagy akár magának az autónak a kifejlesztésére, az pillanatok alatt kámforrá válik, avval, hogy ilyen tuskó, prosztó, primitív emberek mancsába vándorol. A papacsovról pedig áttételesen, indirekt módon, vagyis magán keresztül tökéletes jellemrajzot adott a poronty. Ez a família menthetetlen, egy tár golyót belé puffogtatni volna a legbölcsebb.
süti beállítások módosítása