Fűtés meggyógyult. Autó kimúlt

  2008. december 07. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


November végén jöttek az első hideg napok, le kellett tennem a Yamahát, estefelé már hűvös volt a motorozáshoz. Sebaj, van mobil esernyőm, sogenannte Panda, ilyenkor jó elővenni, beülni a száraz utastérbe, kézfejre irányítani a szellőzőrostélyt, lábra a maradék főnt, persze ha már meleg a motor. És szánakozva nézni az autótlan didergőket az Erzsébet királyné úti villamosmegállóban – hiába, az úri osztály kényelme és pompája egy másik világba emel.

Csakhamar - mondjuk az első tíz percben - kiderült, hogy a villamosmegállóban ácsorgók közel sem fáznak annyira, mint én. A Pandát májusban vettem, egész nyáron zavart, hogy feleslegesen fűt. Letekertem az ablakot, kinyitottam a tetőt, annyira azért nem volt rossz. Diagnosztizáltam a problémát, a fűtéscsap megrekedt félúton, nem mozdul. Vettem is másikat, de nem volt időm beszerelni. Hidegben, IGAZI hidegben viszont még sosem használtam Pandácskát. Most kiderült – ilyenkor a legkevésbé sem otthonos. Mert a villamossal járók rendesen fölöltöznek, és ha kicsit ácsorogniuk is kell, egyszer csak mégis felszállnak a harmincéves hannoverire, amiben van fűtés, nincs huzat. A Panda épp fordítva áll a dolgokhoz: nincs fűtése, tombol viszont benne a huzat. Télikabátban nem tudom vezetni, mert úgy nem férek el.

Eljött cselekvés ideje. Hatra hazaértem, tíz perc múlva már a Panda motorterében találtam magamat. Akkor még nem tudtam, hogy éjjel negyed háromig ott leszek, megtörve bár, de nem büszkén. Hiszen csak egy kis melegségre vágytam.

Még előző nap leragasztottam Duct Tape-pel – az autós legjobb barátja – a vezetőoldali közvetlen levegőbeömlőt (ez egy állítható terelőlapocskával extrásított lyuk a szélvédő alatt), amiről körben hiányzott a gumiszigetelés. Huzat hellyel-közzel megoldva. Vízhűtéses autónál a fagyálló leeresztésével kezdődik a fűtésjavítás. Hát, a Pandából pont olyan barna lötty jött le, amilyet a cég alagsori kávéautomatája ad ki hetven forint ellenében. Csak ez kicsit sűrűbb és sokkal több, de az íze nagyjából ugyanaz a cukros-édes borzalom. Sebaj, úgyis le akartam már cserélni, de hogy ennyire rozsdás legyen…

Aztán szétszedtem a fűtésdobozt. Dugig volt levéllel, kábé hárommaréknyi kijött belőle. Hát ez sem kellett oda, nyilván rontotta valamelyest a hatásfokot. Végre hozzáfértem a radiátorhoz. Lebontottam a csöveket a fűtéscsapról. Kiakasztottam a bovdent. Megoldottam a két csavart, a kezembe fogtam a csapot, összehasonlítottam a másikkal, amit vettem Panda-alkatrész gyanánt. Egy miniatürizált gyümölcscentrifugát és egy szamovárt tartottam az olajos mancsaimban. Közük nem volt egymáshoz, persze a rögzítésen kívül.

Ilyenkor jön a magyar virtus. Kis önbizalom, jóízű káromkodás, gondolkodjunk Béláim. A kivezető cső mérete stimmel, de rossz szögben áll. Ennyit még talán bír az odavezető gumicső. De a működtető bovden befogatása egész máshol van a fülön, ráadásul az újon nagy a lyuk, ebbe a fajtába valószínűleg valami patentszerűséggel csatlakozna a drót, az én régim kallantyúján viszont csak a parányi lyukba kellett beakasztani a vékony bovden végén levő sikánt.

Hahhh, lám csak, csavaros a fül. Átszerelem egyikről a másikra. Pattentt! Fordítva nem lehetett volna, mert a régi csap fülének a csavarlyukján hátulról van egy kis öntött biszbasz, amitől nem menne rá az újra, de fordítva sima ügy. Odapróbálom – mindenki mindenkivel találkozik, most már csak a bovdentok rögzítését kell majd kitalálnom.

Ünneplésképpen kezelésbe veszem a radiátort. Belenézek a lyukába, egy göb rozsdát látok. Ajjaj, ezt alaposan ki kell mosni. A kerti csapot már légtelenítettem télire, most nyithatom ki újra, mert csak arról megy a slag. Öt percen át nyomatom kábé ezer atmoszférával a radiátort, dől belőle a rozsda, olyan, mint valami földcsuszamlás az ércbányában. Úszik a kert, fürdök a rozsdás glikolban, ennyi rozsda nincs is a világon, egy Warszawa-kaszninyi anyag jön ki azon az egy szem likon. De végre dől a tiszta víz, abbahagyom. Még átmosom a lamellák között kívülről, hogy a levegő útja is szabaddá váljon, majd csuromvizesen visszacaplatok a garázsba. Nemecsek Autóbuherátor Ernő vagyok, csókolom, innen a Füvészkertből.

Beteszem a radiátort. A csap fülébe beakasztom a bovdent. Felszerelem a mellékelt új tömítésekkel. Fasza. Rákötöm a csövet. Elér odáig, nem is feszül. Egyre jobb, már ujjongok. Most jöhet a bovdentok-rögzítés, másképp nem tudom majd belülről működtetni.

Este fél nyolc van, vacsorázni kéne fent vár a család, a Kati már másodszor reccsent rám az imént. Pillanatra megfordul a fejemben a megfutamodás gondolata. Így, nyitott csappal összerakom, aztán ha jön a tavaszi meleg, majd felpattintom a gépháztetőt, és elzárom kézzel, jó lesz úgy is. De nem, kell az a belső vezérlés, hiszen mostanában, mint látjuk, télen is lehet meleg, viszont nyáron is esik néha az eső, amikoris kell a meleg légáram a párátlanításhoz. Nem véletlenül találták ki úgy, hogy belülről is állítható legyen.

Fejvakarás után kicsit átvezetem a bovdent máshogyan a fűtésdoboz mögött, találok egy lukat az új fűtéscsap nyúlványán, átmenő csavarral hozzáfogatom a fület. Dzsárááááám! Szuperül működik, jobb, mint ahogy Lingottóból kijött 1982-ben. Egy egész Agnelli-dinasztia hullajt örömkönnyeket a mennyországban, ünnep ez nekem, kicsi magyarnak, népünnepély ez Olaszországnak, az emberiség óriási problémája nyert végre megoldást.

Ha már úgyis bent turkálok, és úgysem fogok aludni ma éjjel, kicsit télelőtti karbantartok. A kivett akkuban megnézem a savszintet, a száradó hatos cellának utántöltök egy kis desztvizet. A megszakítóhézagot is ellenőrzöm – itt nincs meg 0,1 mm sem, holott 0,3 kellene. Beállítom, csak így, hopp.

Aztán a légszűrő fedelét is átteszem nyáriból téli üzemmódba, így nem hideg levegőt szív majd a motor, hanem a kipufogókönyök palástjából finom, langyosat.

Hirtelen ötlettől vezérelve kiszerelem a termosztátot is, ami, ha rossz, nemcsak felforralt hűtővízhez vezethet nyáron, de túl hidegen járó – ezért gyorsan kopó, sokat fogyasztó, nehezen melegedő, fűtés nélküli – motorhoz télen.

Felmegyek vacsorázni, magammal ragadom a termosztátot, meg egy régi, üres konzervdobozt a Dexionról. Zaba alatt kicsit felteszem vízben főni a rezsóra, nincs jobb a meleg fagyállópáránál a családi vacsora mellé. Már bugyog is. Otthagyom a párizsis kenyeret, elzárom a gázt, figyelek. A termosztát nyitva. Várok, várok,… még várok. Hűl, lassan csukódik. Visszaülök, rágok tovább, majd szerelőgúnya föl, fogóval felkapom a főtt termosztátot, ami addigra teljesen becsukott. A módszer nem nevezhető tudományosnak, de az egybites kérdésre tökéletes választ ad: működik.

A termosztát-házat kicsit megpucolom az illeszkedő felületeknél, kék Loctite tömítőpasztával megkenem, összerakom, a csöveket visszakötöm, ez is rendben. Kis kartont hajtogatok a hűtő elé, becsúsztatom félig, ezt a 127-esnél is így csináltam, mert a menetszél kihűti a motorblokkot, ahogy a hűtőn átfúj. Már csak az új fagyállót kell betöltenem, kinyitom a fűtéscsapot, légtelenítek.

Miközben járatom a motort, hogy kinyisson végre a termosztát, és minden csövet végignyomkodhassak, hogy kidolgozzam a légbuborékokat, felfedezek valamit. A karburátorból csöpög a benzin. Hát ezért evett nyolcat mostanában a Panda. Hűtő-fűtőrendszer készen, este 10, van még idő, nekiállok hát a karbinak.

Ami ezután következett, túlfeszíti e blogposzt kereteit, előzetesen elég legyen annyi, másnap motorral mentem dolgozni, jó kialvatlanul. Jó éjszakát mindenkinek, én kicsit szívok tovább. Szeretemapandát, szeretemapandát, szeretemapandát… akkor is legyőzlek, fogcsikor-fogcsikor…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr29806243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2008.12.07. 14:05:54

Rocko-:
A motor a garázs sarkában az MV Agusta, idomok nélkül, kicsit már felpucolva, tiszta karbival, zúzalékkal és Brigéciollal teli tankkal, sokszor rázva, borogatva. Mingyá megyek le, fexenek a gyerekek, lesz két órám, kitakarítom a tankot, felszerelem. Szerintem indítani már nem lesz időm. Apró lépésekkel közelítek a nagy szívások felé. Hogy legyen mit legyűrni, natürlich.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.07. 14:06:02

www.hasznaltauto.hu/2582127_fiat_panda_2004


Leírás: Új szaga van.

Pandám sose volt. Uno-m igen. Imádtam. Kiváló autó volt.

vadparaszt 2008.12.07. 14:11:38

"Megtörve bár, de nem büszkén. Hiszen csak egy kis melegségre vágytam."

Meleg büszkeség? Langyos hengerfej? Autóbuzi-e vagy?

vadparaszt 2008.12.07. 14:14:02

Eztán csak Ernőnek szólítunk.

vadparaszt 2008.12.07. 14:15:26

Jó kis blogposzt. És mi történt poszt blog?

vadparaszt 2008.12.07. 14:16:37

Remélem nem égetted le a Pandát! Karburátorszereléssel együtt jár.

hhferi · http://www.reiseleiter-ungarn.hu 2008.12.07. 14:17:28

Sziasztok, ha már a Fiat-oknál tartunk, a nekem egy 1000-es UNO-m van, ez a bevásárlószatyor nálunk. Fűtés ebben is gyenge, mindig levegős lesz mert a fűtőradiátor ereszt. Tud valaki arról valamit, hogy kapható-e megfizethető áron új fűtőradiátor, vagy inkább bontóban keresgéljek?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.07. 14:25:56

F4 fuck yeah!

1000 éve nem láttam, aztán a múltkor láttam egy ütött-kopott srágát, pont olyat, mint amilyennel a tejet hordták vidéken a kisboltokba.

Salvia Divinorum (törölt) 2008.12.07. 14:31:38

"Leírás: Új szaga van."

Nahát, ezek szerint nem csak én használok ilyet:

farm1.static.flickr.com/73/196535601_5b57050005.jpg?v=0

loláb 2008.12.07. 14:44:08

Ha lenne kutyám, akkor csakis panda van-t vennék.

Dennis01 2008.12.07. 14:48:55

Jó kis poszt, még ilyet!!!

yard (törölt) 2008.12.07. 14:49:42

Hááát, jó dolog az ilyesmi télen. Én is szerettem (valamikor). Azután vettem egy -a TC szerint nem a legjobb- új autót, kopogós műszerfallal, 1 pohártartóval, kvarcórával, valamilyen másról koppintott design-al. Hát igen, nincs benne anyag sem, fröcssöntött gagyi.Ja és 3 év korlátlan garival. Azóta el vannak ásva szerszámok.
Ebből is látszik milyen sz@rok a Swiftek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.07. 14:59:11

hhferi!
A bárdinál van kb 8000 ezerért.új

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.07. 15:01:31

yard !
és mennyibe kerül mire letelik a 10 év 4,5 millióba ?!és mennyit ér 500ezret?! megérte

vadparaszt 2008.12.07. 15:03:15

Csikós jó nepper lenne. Két óra bütyköléssel bármilyen roncsot használhatóvá alakít.

mercurymonarch 2008.12.07. 15:05:17

"zúzalékkal és Brigéciollal teli tankkal, sokszor rázva, borogatva"
Vidd el benzinkútra gőzborizni, mondjuk gumicsizma viselet ajánlott. A gőzbori fején a gumit húzd feljebb a csövön, akkor szépen befér a vége és ki lehet takarítani rendesen. Hazaérve támaszd neki a hőlégfűvót a tanksapi helyére, kb. 10 perc és beépíthető. Sok sikert! :-)

Csikós Zsolt 2008.12.07. 15:10:21

vadparaszt:

borzalmasan szar nepper vagyok. Drágán veszek, érzelemből, fillérekért adok el, kínlódva. Poszt blog blogposztot posztolom post mortem. Jó nem, majd talán a jövő héten.

Swift rulez, abszolút megoldás. Aki közlekedni akar, óccsóé, annak megkerülhetetlen. Sok értelmes barátom választotta. De engem speciel nem érdekel, a Panda valamiért igen. Így kódolódtam.

yard (törölt) 2008.12.07. 15:18:22

Gyúrma!
Milyen tíz év? Kp.
Egyébként akkor szóljál be, ha este 11-kor, -2 fokban, hóesésben, zseplámpa fényénél, lakótelepi parkolóban cseréltél már kuplung-munkahengert. Frankó (van sikerélmény), de meguntam.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.07. 15:36:31

De azért biztos volt olyan jármű, amin nem buktál(nagyot), Csikós uram.

hülegyerek 2008.12.07. 15:47:27


Csikós Zsolt 2008.12.07. 10:49:50:

Én akkor szerettem bele az S80-ba amikor először bemutatták,és az új még jobban tetszik,de igazad van a többi igazából csak az S80 kicsinyített replikája.


baowah · baowah.blog.hu 2008.12.07. 10:49:01 :

Én elhiszem hogy a panda formaterve zseniális,mert hát kinek a pap,kinek a papné(kinek meg a kutyája).
De a "célszerszám" dologba azért belekötnék egy picit.
Mi a cél? Szerelni lankadatlanul,és már már fanatikusan?
Van (volt) egy-két barátomnak pandája,de jót nem mondott róla egyik sem.
Pedig igényesek a kocsiaikra.
Nekem volt egy 81-es kadettom(1.3 benzin).
Egy 91-es csepp kadettom(1.8 ideges)
Most egy 98-as corsa (1.7 isuzu D)
Szóval ezek nem drágák,nem szépek,és én magam bütyköltem,bütykölöm őket.
Csak a cikket elnézve elborzadok kicsit,hogy nekem ennyire nem kellett szerelnem egyiket sem.
A legnagyobb projekt a fékcsere.
Az olaj,olajszűrő már rutin.
Mondjuk a corsán a szűrő szivatós helyen van.
Ja,és nem állt meg soha sehol,egyik sem.
Ja,de a csepp kadett egyszer nem indult(fenékzárlatos lett a 8 éves aksi:D)

clubman 2008.12.07. 16:00:50

Csikós Úr!
Nekem 10 évig volt R4-em, külső zsanéros, imádtam. Aki márkatársat ismertem mind imádta. Egyszerű, célszerű, kényelmes. Valaki azt mondta, hogy primitív. Erre azt válaszoltam, hogy a Trabi primitív, ez egyszerű. (Elnézést a Trabi rajongóktól, annak is meg van a varázsa, csak én nem találtam.) F6-ot én is nagyon szerettem volna.

karlov 2008.12.07. 16:04:14

Tőlem a szerelés távol áll ,én a formáért a technikáért,a tökéletességre való törekvésért tudok rajongani.
Fatereom osztálytársa(volt anno) egy megszálott veterános,van vagy 200 autója de lassan mind az enyészeté.Na pl őt se értem de hát azért nem kövezzük meg csak ott van a kérdőjel,hogy miért gyűjt ha nem teszi rendbe,meg soha el nem ad ,illetve egyszer egyet de azt is visszavásárolta pár év múlva.
Tehát attól ,hogy szerintem nem normális,attól nem lessz jó vagy rossz ,csak egyszerűen más.
Ez egy máni jó és rossz tulajdonságaival .

AtoszMester 2008.12.07. 16:13:07

Bezzeg a Bazzegnak még tekintélye is volt a villamosmegállóból szemlélődők kapcsán. És biztos meleg is volt benne. Fúj olasz, fújjfújj :)

Turan6 2008.12.07. 16:18:08

Yard:
Nekem is van a 19 éves polo coupe mellett egy lacetti amihez nem kell hozzányúlni, de a polot jobban szeretem.A lacetti jó de unalmas. A -ból B-be visz érzelem nélkül teszi a dolgát.Persze ezért is lehet szeretni autót, de szvsz van abban valami hogy az autó és a nő x év felett az igazi.Nekem is volt kockapandám...imádtam..kabrió-feeling miegymás.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2008.12.07. 16:18:39

Félreértés ne essék, a családunk 18 évig Kispolszkizott (egy darabbal), szóval semmi bajom a régi (ex)olasz gépekkel :) Sem a kicsikkel.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:22:20

Csak a nosztalgia mondatja veletek ezeket.

fdoki 2008.12.07. 16:39:21

Le a kalappal,továbbra is minden tiszteletem!
Hajrá és kíváncsian várom(én is)
a folytatást...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2008.12.07. 17:11:34

"A kerti csapot már légtelenítettem télire," :D én vízteleníteni szoktam, és levegőt rakok bele :D

Csikós Zsolt 2008.12.07. 17:27:39

hülegyerek:

26 éves az autó, 26. 1986 óta vannak huszonéves autóim, japán, német, francia, olasz, osztrák, mindet szerelni kellett. Azaz mázlitól függően voltak olyanok, amik épp egy olyan buherátortól kerültek hozzám, mint én, aki elég sok mindent rendbetett, akkor sokáig mentek hiba nélkül, értsd egy évet mondjuk. Ott van a Bazeg, azon csak a fék hülyéskedett, az is csak azért, mert iszonyú sokat állt a szabadban. Szóval öreg autó is tud megbízató lenni, csak ritkábban.

De ne a Pandát gondold ócskának, az enyém egy ritka régi példány, ráadásul tanítónőtől vettem, akit az elmúlt években nagyjából minden szerelő átvert. Azokat a dolgokat teszegetem rendbe. A te autód is ilyen lenne hasonló tulajdonostól.
És mikor láttál utoljára pléhmaszkos Pandát napi használatban? Az tudod, min 20 éves...

vadparaszt 2008.12.07. 17:35:44

Csikós: post mortem is lehet blogolni. A pokol szolgáltatója a VERY HOTSPOT, a mennyországé meg a SZENT3G

vadparaszt 2008.12.07. 18:00:47

R4: minden keréken torziós rugózás, szerelvényfalváltó, az első(?) ötajtós kaszni. Rávettem a Bakancsom, ha rálépnek vakkantson.

hülegyerek 2008.12.07. 18:01:46

Akkor nekem mázlim volt az opelekkel.
De az első kadettom 81-es volt,amikor megvettem 22. évét taposta a lelkem.
Egy vadásztól vettem,az erdőt járta vele.
Össze is volt verve az alja.
32000Km volt az órájában(5 számjegyű volt a számláló) amikor hozzám került,41000 amikor eladtam.
Nem 9000,hanem 109000Km-t raktam bele.
Csak az önindítót cseréltettem,mert nagyon kerregett,és kész.
Soha nem mondtam a haveroknak hogy bocs,de nem megyek mert nem jó a kocsim.
De nem tudok ezen a téren komoly vitába keveredni,mert nincs összehasonlítási alapom.
Soha nem volt még fiatom.
Bár mentem már én is egy két jó állapotú golfal,hondával,sőt volt seatom is,de a szívem mindíg visszahúz az opelhez.
A golfban gyárilag nincs fűtés,vagy harmat gyenge.
A honda(CRX) nagyon megy,de igénytelenül néz ki belülről,és zörög,meg nem lehet megállni vele.
A seat kilóg a sorból(8 éves volt)mindíg tréleren,vagy kötélen volt,és fűtés abban is csak mutatóban,néha kicsit langyosat fújt.
Remélem sok örömödet leled a fiatban,de nekem valamiért nem jön be.

karexxrookie 2008.12.07. 18:32:00

azon csodalkozo hol vannak az olasz auto fikazok...

hülegyerek 2008.12.07. 18:35:31


karexxrookie 2008.12.07. 18:32:00 :

Szerelik a corollájukat.:D

Seca81 2008.12.07. 18:38:28

ÁÁÁ nekünk is volt Pandánk több mint 10 évig, szar volt, rohadt, alig ment télen, de imádtuk! Ennek ellenére is! Néha anyáztam rendesen ha nem ment, de ezen tanultam meg vezeni... Alkatrésznek vitte el egy manusz mert már nem érte meg levizsgáztatni. Sosem felejtjük el!

vasember 2008.12.07. 18:52:06

Minden tisztelet Csikósnak! Látom a képeken ott áll az új állólámpa,jelezném nem egészséges a vizes párás autóval egy helyen tartani a nagy költséggel felújított mercit.A panda története ismerős,én is eljátszottam egy 82-es jettával hónapokat még megoldottam az előző tulaj kokány megoldásait.De azóta a kis jetta hálásan teszi a dolgát,ha kellene akár minden nap.De külön garázsba alszik,nem a minden használt feleségem autójával.Még több írást szeretnék Csikóstól olvasni,egy este nekiestem,és az összes régi írást elolvastam,jó érzés,hogy ilyen fanatikus ember,és remélem megírod ha elkel a bazeg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.07. 18:58:37

R4 elött is voltak 5 ajtósak igaz amerikában és kombik inkább.Az R4 inkább az első kompakt egyterű volt:-)))
igaz az elnevezést csak 20 évvel késöbb találták ki.

Havona 2008.12.07. 18:59:48

Csikós Úrral biztos jól megértenénk egymást....

Volt egy 127-es Fiatom (természetesen a 903-as motorral), ami alatt talán többet feküdtem, mint amennyit benne ültem, de mikor ment, nagyon szerettem.

Két héttel ezelőtt a garázs előtt a szabadban egy db kis olajemelő, és egy b30-as tégla segítségével cseréltünk komplett fékrendszert I-es Puntón. Beleértve az összes fém fékcsövet, mert ugye az acél elrohadt 14 év alatt. Bár a Puntót ritkán kell szerelni, azért nincs olyan része, amit ne láttam volna már belülről is.
A kedves olvasók elhihetik, hogy megváltozik az ember kapcsolata egy autóval attól a pillanattól kezdve, mikor lehúzod a hengerfejcsavarokat és egy óra múlva beröffen a gép.
Minthogy a Puntóm meglehetősen üzembiztos (soha nem hagyott még ott), viszont szeretek szerelni, kénytelen voltam venni egy Moszkvicsot, ami mellesleg 8 éves korom óta szívem vágya (értelemszerűen a 412-es).
Vigyorgok, mikor olvasom a Pandás posztokat. Szinte újra átélem a saját szerelős élményeimet is.
Az új autókról szóló rovatokat egyszerűen átpörgetem. Kit érdekel a kétzónás klíma, meg a tempomat, meg a sok kacat?
Az új autóktól sokszor egyenesen herótom van. Édesanyám Corolláját voltam kénytelen elkérni a fékszerelés idejére. Alig vártam, hogy kiszálljak belőle, és visszafekhessek a Puntó alá.
A Corolla (2003) fikázásával egyébként pár oldalt meg tudnék tölteni. Meg annak a tervezőit kellene lánccal elverni.

Várom én is a porlasztószerelés részleteit. Bár én a moszkvicsnál porlasztógond esetén úgy cselekedtem, hogy lementem a pincébe, kitekertem a zsírpapírból egy vadiúj porlasztót, és felraktam. Szerintem életem végéig lesz már hozzá alkatrészem, annyit bespájzoltam. E nélkül nem lehet....

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 19:14:41

"azon csodalkozo hol vannak az olasz auto fikazok... "

Megpróbálnak életet lehelni a dízelegyesgófba ebben a nagy hidegben :))

hülegyerek 2008.12.07. 19:44:54


Gyurma73 2008.12.07. 19:35:03 :

212Le-s redőnyös hippi volvo,király.
Már hívom is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.07. 19:57:07

ja a volvó meg fullextrás:-)) ennyiért ....érdemes lenne felújítani.

hülegyerek 2008.12.07. 20:10:27

Gyurma,ne reménykedj.
A hsznaltauto.hu-t nem ismerik a totálcar-nál:D

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.12.07. 20:16:23

Csikós, te egy Gépszerető Ember vagy.

Hasonló maratoni szerelések ismerősek. Ideje lesz újra szétszedni valamit... már bizseregnek az ujjaim az avas olajsár után :-)

BTO11 2008.12.07. 20:53:39

T.Csikós!
1ütérzek!
holnap után oilt cserélek a lányom B Corsájában,és feljavitom a fagyálló hatásfokát.
a lyány futott mán vele több mint 10-t nyárközép óta.
csak ne fagyjon me odafagyok a betonra a garagéba,me ott nincs "fütés"!
D:))

BTO11 2008.12.07. 20:56:37

fütés csap???
a mi???
opelosba és a klon kalosba oan nix,csak légterelő a fütősradiátor felé.
D:))
mint annó a Dácia füti csap.D:))

Totalcar.hu 2008.12.07. 20:58:02

csak 1etérteni tudok vasemberrel.nagyon kemény vagy Csoki!ízé,Csiki...(na ez tényleg szar volt...) igazi A-U-TÓ-BU-ZI vagy!!!!!! :-) ez a szívás a Pandával (meg a többi romoddal...) és ahogy viszonyulsz a javításokhoz (nyugalom,élvezet) az eszméletlen!elmebeteg,perverz állat,fúúúúj...ez már ízléstelen. :-)))

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.07. 21:10:18

régi swiftben sincs fűtéscsap ...

T-boy (törölt) 2008.12.07. 21:10:20

Csikós Úr!
Az én Puch-om ajtaja hátrafelé nyílott,de
nem csak ezért volt alkalmatlan versenyre.
Figyeltem a tükröt,ha nem füstölt/kék/,
olajbeöntés.Naponta.A magdínó nagy ötlet,
sok hibalehetőséget kizárt.
Egyéb előnyei:egy vödör vízzel lemosható,
egyedül megtolhatod ha nem indul,
az összes ablakot/belül/letörölheted
a vezetőölésből stb.

Csikós Zsolt 2008.12.07. 21:36:41

Gyurma73:
Az Miki barátom vágott 500-as Fiatja, nagyon jó arc, van neki Messerschmittje és Isettája is eladó. Meg egy döbbenetes, negyvenéves, amerikai Winnebago lakóautója, az tényleg felfoghatatlan. Megy külföldre, mindenét árulja egyszerre. Érdemes hozzá kinézni.

T-Boy:
nekem is készül egy libakergető Puchom. Majd posztolom azt is. Végig vászontetős, még a kontyos előtti korszakból. 807 az alvázszáma, ha ez mond valamit. 1957 nov vége, kábé, októberben kezdték gyártani. De jó soká lesz kész még.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.07. 21:53:16

Csikós Úr!

Nincsenek Önnek távoli rokonai Hevesben??? A leírtak és a rokonságom szidalmai szerint lehet genetikai párhuzam közöttünk, igaz én Fiatra sosem pazarolnám az időmet... Minek??? Hiszen van francia autóm is:-)))

Teljesen nem merem felfedni magamat itt, mert félek fórumtársaim bosszújától, de Ön a példaképem: ha egy szerkezet bizonyított 20-25 éven át, ki az a marha, aki azt egy ismeretlen újra cseréli:-DDD

Csikós Zsolt 2008.12.07. 21:58:56

Unter Bahn:

Hát, amit tudok az Zagyvarékas, Kunság, meg egy másik ágról felvidék, valami lengyel és olasz vonalat is rebesgetett a nagyanyám, de ő óriási sznob volt, tehát valszeg kitaláció az egész. De a régiségszeretet csak az enyém a családban, az nem genetikai. A szüleim mindenből mindig újat vettek, egyszerűen nem értik, hogyan lett belőlem egy ilyen romgyűjtő kretén.

yenoee 2008.12.07. 22:17:27

Scheerti:
nem mondod, hogy nem szoktál járni az Almádi úton, ott áll egy R4F4 az egyik garage előtt, az ÉDÁSZ-portától kb 50 m-re kifelé, balra.
Érdekessége, hogy kétféle hátsó ajtaja van, egy sima gyári, meg egy... őőőő... cilinderes. :)
Gondolom, szezonjelleggel szállít benne vmit az ember, és akkor teszi rá az utóbbit, így nem lóg ki.
R4F4 királyosság, de az igazi a R4F6 lehet. Nekem is tecc.

Ubul1 2008.12.07. 22:19:37

Már rájöttem hogy régóta mi az a furcsa érzés a Csikós mesterrel kapcsolatban ami bökte a csőröm. Aztán hirtelen belémhasított a felismerés olyan gyorsan és érezhetően mint a tökönrúgás a tűorrú csizmával az előbb amikor végigfutottam ezt a szösszenetet: mikor együtt látok ilyen tré ipari zsákutcát mint ez a régi panda meg egy W115 első futóműve a kép sarkában akkor döbbentem rá, hogy a Csikósnál valószínűleg nincs ellentmondásosabb ember ebben a blogban. Mikor én spec elképzelhetetlennek tartom hogy német autó mellé olaszt vegyek, de ez amit a Csiki mester művel az már a skizofrénia határát súrolja, mikor néha találkozik a saját másik énjével, és bepörög, és tör-zúz maga körül. Csak ő még nem találkozott a másik énjével. Ekkora kontraszt asszem nincs még egy garázsban abban a kerületben csak az övé.
Csikós szama, te MŰVÉSZ vagy, én megérzem az ilyet, őszinte elismerésem!, asszem kinyomtatom, és bekeretezve kiteszem a képedet a garázsfalra(most komolyan), hogy mikor kétségeim támadnak az épelméjűségemet illetően akkor mindig legyen kire felnézni, és megnyugodni, hogy mindennél van rosszabb is! LOOOOLL! Ilyen kitartásom az tuti hogy nem lenne ilyen retkes, szutykos szarral (má pardon) ennyit szarakodni, nem venné be a hirtelenharagú, türelmetlen természetem. Szóval őszinte hódolat, maestro!

Gyurma73 2008.12.07. 20:01:06
Ez egy iparművészeti műremek, köszönet hogy betetted ide, ilyen csodát már min 10 éve nem láttam, pedig emlékszem h annakidején a telepen pár panelpatkány hajtott mindennapos használatba egy ilyet, de már csak egy hasonló korú AUDI-t tudok a környéken, de az is 80-as. Attól függetlenül én azt is megvenném, ezeket az AUDI-kat még őszintén szerettem, az ami mára lett belőle azt megvetem.
Ja és ERRE a darabra lazán lenne akár holnap is 350 rongyom, még akkor is ha bele kéne nyúlnom a frankos megtakarításomba, csak szimplán bűncselekmény egy ilyet napi használatra megvenni, én nem bírnám arra használni. De csodálatos kocsik voltak ezek, nem értem hogy koptak ki ennyire még a szülőhazájukból is?! ejnye...

Csikós Zsolt 2008.12.07. 22:27:30

Ubul1:
És ha tudnád, hogy az R5 Alpne Turbómat is mennyire szerettem. És hogy a Puchjaimat valamennyi közül messze a legjobban. Asszem semmit nem szerettem jobban a CR-04-32 frszú, BKV-kék, sárga ponyvatetős, Heidelberget is megjárt Puch 500 D-mnél. Valahová Pilisszentivánra, vagy Pilisborosjenőre adtam el 1991-ben, mi lehet vele? Nem volt éppen tökéletes, de ma ezerrel bárki megmentené. Valaki nem hallott róla?

Ubul1 2008.12.07. 22:30:00

Ja most mit kicsinyeskedtek ilyen R4-esekkel? Hát abból még van párezer működőképes, az nem kunszt!
Akkor már csapjunk a L'ecsó-ba, majd akkor írj ha egy Citroën Type H-val jelensz meg, az már igazi kuriózum lenne. Asszem abból eleve nem készült sok egyforma kivitel!

Ubul1 2008.12.07. 22:33:34

Csiki, a különleges francia autókat én is nagyon szeretem, tanulni is egy Renault-on tanultam meg, de az igazi kedvencem akkor is a Citroën marad.
És a Puchokról meg annyit h nem a legszebb de a legjobb motorom az biztos h a Puch Monza volt, tudnak ezek a fránya labancok de nagyon. Pisztolyból is a GLOCK lazán odaver akármelyik Walther-nak. Nem véletlen h az összes komoly fegyveres szolgálatban még a jenkiknél is az egyik legnépszerűbb márka.

Ubul1 2008.12.07. 22:35:23

Na de elég ennyi mára, de már megérte megnézni mi volt a mai termés itt, holnap meg én termelek, b@sszameg... pfff

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 22:48:53

Citroën Type H?
Van egy ízlésed.
Wagoner esetleg, na, occsón? Majdnem hasonló a formaterv.

hülegyerek 2008.12.07. 23:01:59

Mi?vagyonőr+?
A buzukitóóó?

Rocko- 2008.12.07. 23:18:42

Csikós Zsolt 2008.12.07. 14:00:10
"Vagy egy R4-esen, arra iszonyú rég vágyok. Egy ütött-kopottra, vagy még inkább egy F4, F6 furgonra hátsó ablakkal, hátsó ülésekkel."
mennyi-mennyi-mennyi alkatrészt lehet azzal hazavinni! :))))))

Csikós Zsolt 2008.12.07. 14:05:54
sejtettem, csak nem akartam hülyeséget írni, h az-e.
naggggyon jól néz ki, még sarokban is, tetszik, pedig nem vagyok nagy motorobuzi. de ez szép. :)
egyszer, ha lemered hozni egy talákozóra - éspublikusnak ítéled -, rálünék. szigorúan állva, csak hogy milyen érzés. :)

Csikós Zsolt 2008.12.07. 15:10:21
"Swift rulez, abszolút megoldás. Aki közlekedni akar, óccsóé, annak megkerülhetetlen."
hahaha, ma tapasztaltam meg belőle, hogy a fagyi is tud visszanyalni. :)

Gyurma73 2008.12.07. 20:01:06
hah. 192 perc (23:13). már nincs is fent.

AnyádnakPalánkot 2008.12.07. 22:48:53
amikor Csik írt az R4-ről meg F4-ről, hirtelen én is azt hittem, h a type H amiről beszélünk. aztán utánajártam. ha azzal hozakodott volna elő, esküszöm, leborulok. :) az elmebaj előtt. :D

hülegyerek 2008.12.07. 23:28:37

Hát ez annál szebb:D

dennisthemenace 2008.12.07. 23:30:02

Az R4 hulyen is nez ki,ha nem utott-kopott...Tavaly nyaron egy angol autopalyan elottem men egy kek,nagyon szep allapotban.140-nel..Doverben utolertem es a feka sofort megkerdeztem a motorrol.Egy R11-bol szarmazo moto volt benne..

hülegyerek 2008.12.07. 23:32:15

Bár a hasonlóság kísérteties,de a töréstesztje jobb a WR+énál az tuti.
Ez mát elérne fél csillagot a gyűrődési zóna miatt.
Egyszer kipróbálnék egy ilyen matuzsálemet.

Csikós Zsolt 2008.12.08. 00:19:14

Ubul1, Rocko-:

A Typ H ugye a Gázművek-Citroen, avagy hullámpala? Az abszolút king. Csak olyan nincs. Érden a G. Zolinak van egy sárga átalakítva asszem lakóautónak, arra már folyattam egyszer a nyálam, de az ember legalább nagyjából teljesíthető célokat tegyen maga elé...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.12.08. 00:23:38

Áááá, a Kunság-vonal még összejöhet... sznobság tekintetében a női vérvonal megosztott, anyámnak már a második új Fabiája van, anno megboldogult apám viszont csak Moszkvicsot engedett volna a házhoz:-)

A gyűjtőszenvedély kapcsán:

2 db Komar, 1 db MZ 250 Trophy, 2 db BX, 240 és 850 Volvo... egyenlőre...

PS: Bocs, csak mert a családnevünk stimmel...

Fox888 2008.12.08. 00:56:19

Na most mi van a pandával?????? Megy nem megy? Csöpög,fűt???

Zoltec 2008.12.08. 04:24:45

Jo két éve, egy kisstilü kereskedésben (értsd: legdrágább autójuk egy taxibeige M-B W124 250D volt, kb300ezerért) láttam egy Audi 50-t 60(!)ezer Ft-ért, teljesen jó állapotban. Sajnos akkor anyagi helyzetem nem engedte meg a megvásárlását. Azóta is sokszor eszembe jut az a kiskocsi. Volt benne egy, az autóval egyidös Blaupunkt kétcsvarós magnó, hjajj....
Francia autók? Hát nem igzán szeretem öket, de pl a francia filmeket nem kis részben a jopofa francia kocsik miatt nézik oly szivesen, a filmek hangulatához elengedhetelenek.
Saját garázsomba leginkább egy Citroen Méhari-t tudnék elképzekni. Nem ugrik be? Segitek: Lütyö és a többi csendör szolgálati gépkocsija... Már önmagában is vicces, ahogy ezekkel bukdácsoltak a padkákon, meg lépcsökön, meg ahogy gyorsitott felvételben száguldottak..
A Saint-Tropez-i csendör-autok egyébként igaziból is ezek a Méharik voltak?

(Na jo, ha reggelre valaki viccböl betol egy DS-t vagy egy SM-et a kertembe, nem fogom kitolni...Elöre is köx)

Zoltec 2008.12.08. 04:35:11

ja, természetesen a Méhari csak a francia kocsik közül a befuto, örök rajongásom a német autoknál marad....

Rocko- 2008.12.08. 07:27:43

Csikós Zsolt 2008.12.08. 00:19:14
persze, teljesen érthető. :)

Zoltec 2008.12.08. 04:24:45
öreg hiba. :)

Gyurma73 2008.12.08. 06:47:36
teljesen érthető

Gyurma73 2008.12.08. 06:49:07
jah, rodeo. próbálsz fennmaradni az életben a kocsi életrekeltése mellett. anyagi rodeo. :DDD
de akkor már inkább Citroën Méhari. :D

Ubul1 2008.12.08. 08:11:02

Zoltec 2008.12.08. 04:24:45
A Méhari az egész francia fegyveres erők szolgálati gépe volt évtizedekig. A csendőrségtől a tűzoltókon át az idegenlégióig. A szaharában tesztelve, és bevált. Persze szigorúan a 4x4-es változat. Különben tényleg Dromedár a magyar megfelelője. Nem véletlenül. Ez volt egyébként az első önhordó műanyag kasznis autó, nem a Trabant.

AnyádnakPalánkot 2008.12.07. 23:22:10
Ez egy kései példány, arról megismerszik, h az embléma nem fut végig a hűtőn, hanem csak a feléig. De attól független igazi kuriózum, a Fantomas filmekből elengedhetetlen volt, de pl az újkori filmekben pl a Magasfeszültség (Cécil de france).-ben volt főszerepben, a darabolós gyilkos szolgálati kocsija volt, talán mert marha sok hulla elfér benne. Meg már a kinézete is olyan mintha a túlvilágról küldték volna:D
Különben azt eddig is tudtuk h AP lófaszt se konyít a formatervhez, most megint láthattuk.

Csikós Zsolt 2008.12.08. 00:19:14
Te, nem gondoltam volna h akár EGYETLEN darab is létezik ebből nálunk! Ez már a franciáknál is csak a legeldugottabb Province-i tanyavilágban fordul elő olyanoknál akik 30 éve ezzel furikáznak, és a garázsban kijavítják a legelső rozsdafoltot ami megjelenik. Aztán reggel kiállnak vele, bebasszák a személyzetin hátulra a Bagettet, meg a Croisson-t aztán lehet szórni a jónépnek!

Ubul1 2008.12.08. 08:12:32

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.08. 07:27:43
A Méhari különben lehet h nem mondok újat de egy az egyben a 2CV futóművét és hajtásláncát kapta, később lett megemelve a lökettérfogat mikor megjelent a Dyanne és arra cserélték.

Ubul1 2008.12.08. 08:29:34

Na egy elvont klipp egy francia-humorú hollandtól. A profilja a legjobb; könyvek, minek az nekem, nem tudom megenni őket! ROFLOL
Figyeljétek a kulcstartót meg a váltó működését!
www.youtube.com/watch?v=v_CUhrEWVT0
Ja a robesz egy Peugeot Geo. na ha nem volna olyan nehéz az alkatrész beszerzés azt pl el tudnám helyi lóti-futinak képzelni;)

www.youtube.com/watch?v=2DOtVh_MLRo

www.youtube.com/watch?v=JPy3nqULbpI&feature=related

LOLLL:France-England 1-0
www.youtube.com/watch?v=TfcQ-7hIuOQ&NR=1
Na jó, elég ennyi az ökörködésből mára.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 09:10:45

Egy bunkótól nem várható el, hogy legyen humorérzéke :)

series_one (törölt) 2008.12.08. 09:11:26

Ubul1 2008.12.08. 08:11:02

"nem gondoltam volna h akár EGYETLEN darab is létezik ebből nálunk!"

légy erős, van ilyen, működőképes is.
van olyan, ami eredeti és van olyan, ami lakóbusz-szerű belsővel van átépítve.

Seca81 2008.12.08. 10:51:53

Látom megy a ritka franciák keresgélése :)
Sosem vennék franciát egy kivétellel. Citroen LNA!!!

forum.avtoindex.com/foto/data/media/29/Citroen_LNA_1983_30.jpg

2 hete utaztam le vidékre megnézni és kipróbálni. Szóhoz sem jutottam. 1100ccm, 4 hengeres változat, a kormánya vajpuha, mint anno az RX-ben a hidraulikus szervó. Hát ez is egyujjas volt, pedig szervo itt nulla...
Jól is ment, nem volt hangos, egy rakás pótalkatrészt kaptam volna hozzá DE! Szegénykém annyira rohadt, hogy miután konzultáltam 1-2 karosszériással, azonnal lebeszéltek róla. Istenem ha lenne egy ép állapotú!!! Azonnal lecsapnék rá!
Amúgy Róla beszélek:

www.hasznaltauto.hu/2531624_citroen_lna_1984

ommm 2008.12.08. 11:02:23

Seca81 2008.12.08. 10:51:53

Peugeot 104?
Nem ugyanaz?
Nézd csak, de mokány:
www.rallye-info.com/images/photos/misc/2006eifel/740/Peugeot%20104%20ZS%20Evo2%20-%20M1.jpg

:DD

Seca81 2008.12.08. 11:42:39

ommm: De bizony! A Peugeot és a Citroen első közös gyártmánya. Van belőle 650ccm-es 2 hengeres léghűtéses is; de az elég gyengécske...
Illetve a Talbot Samba is ugyan az.
De nekem vmiért a Citrom kéne :)
Jó a kép, ilyennel rallyzni :))) Merész.

schlapsheim.cigogne.org/images/schlapsheim.cigogne.org/ned/talbot%20samba.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/1984_Talbot_Samba_Cabriolet.jpg

ommm 2008.12.08. 11:47:02

Seca81 2008.12.08. 11:42:39

A formát látva ugrott be a 104-es, gyermekkoromban egy idős bácsi grasszált vele, miután kihámozta a műbőr "hernyógarázsból". Tényleg, emlékszik még arra valaki?
Egy időben úgy néztek ki a telepi parkolók, mint egy lepkekeltető.
Hejj...

ommm 2008.12.08. 11:48:07

Ja, jut eszembe, egy Samba kabriót tudnék ám. Kevés pénz, papírok nélkül, ideát.

Seca81 2008.12.08. 11:59:10

ommm: Viccelsz? Egyet én is találtam a használtautón de az viccesen drága. Érdekelhet a dolog, persze attól függ mennyiért :)
Most néztem egy 104-est szintén a "narancsos" oldalon, nem is drága, csak 5 ajtós :(

loláb 2008.12.08. 12:14:38

Én ezek közül választanék projektet-ha lenne garázsom...(Apáméknál ugyan van egy negyvenvalahány nmes, szerelőaknás garázs, de az úgy tele van jóleszmégvalamire-vel, hogy most két autó és egy motor alig fér be...pedig volt, hogy egyszerre állt benn egy platós aró, platós uaz, 1800-as bmw, 1200-as lada):

www.hasznaltauto.hu/2565504_fiat_124_1971

www.hasznaltauto.hu/2562747_fiat_131_1979

www.hasznaltauto.hu/2556879_fiat_124coupe_1975

www.hasznaltauto.hu/2558373_fiat_128_1979

ommm 2008.12.08. 12:21:12

Seca81 2008.12.08. 11:59:10
Ráfaragtam, elkelt már. Cserébe, ha érdekel, ebben is segíthetek :)


secure.oglasnik.hr/oglasi/amn/osobna_vozila/ponuda/ostalo/oglas-8863462.html

Seca81 2008.12.08. 12:39:25

ommm: köszi a linket, azon kívül, hogy egy szót nem értek belőle :) -a 2100 ojró lenne az ár maga? Ezt tudtam csak kihámozni, japánul jobban tudok :)

Rocko- 2008.12.08. 13:04:05

loláb 2008.12.08. 12:14:38
a 131-es kéne két ajtóval, rozsda nélkül, köszönöm. :)

loláb 2008.12.08. 13:22:36

Nekem is leginkább...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.08. 13:39:56

yenoee,

Nagyon régóta nem voltam arrafelé, de talán elgurulok, megnézem. Egy kis faluban( Hidegkúton) is állt egy F4 az udvarban, szürkében. Szerintem lealapozták, vagy csak szimplán lekenték az első kézbe kerülő festékkel, meg akartam nézni, hogy miylen állapotú, csak nem akartam becsengetni és megkérdezni, hogy megnézhetem-e:)

ommm 2008.12.08. 13:57:59

Seca81 2008.12.08. 12:39:25

Azaz. Közben kinyomoztam, hogy az itteni Samba kabrió egy Simca gyűjtőhöz került.

Dennis01 2008.12.08. 18:07:23

loláb: Nagyon klassz kocsikat szemezgetel, a legjobb a 131 szerintem, de a többi se megvetendő...
Főleg, hogy olaszok... :)

Seca81 2008.12.09. 11:00:23

ommm: Nem a kibúvókat keresem, csak érdekel; hogy lehetséges kis hazánkban papírok nélküli járművet forgalomba helyezni? Példának okáért az általad említett papírok nélküli Samba Cabrio közlekedhet-e még egyáltalán forgalomban?

Jól néz ki a piros! De nekem rohadt drága :)

Ubul1 2008.12.09. 16:20:02

AnyádnakPalánkot 2008.12.08. 09:10:45

Még te beszélsz, jampikám?

ommm 2008.12.10. 00:47:12

Seca81 2008.12.09. 11:00:23

Semmi gond, nem is feltételeztem.
Azért -feltételezem- talán annyira nem láncos a bürokrácia, hogy ne lehessen hivatalosan hobbyautüként vagy veteránként lepapírozni egy autót.
Nem tudom, hogy megy Magyarországon, ideát kell egy adásvételi vagy tulajdonba jutást igazoló okmány (számla) egy kb. 15e forintos eredetiség-vizsga, bejelentőlapra okmánybélyeg majd műszaki-zöldkártya-biztosítás és mehetsz a rendőrségre rendszámért, ami szintén olyan 8-10e forint. Cakumpakk max. 80e forintból megáll, feltéve, ha önerőből hozod be.