MV Agusta, egyelőre darabokban

  2008. október 27. - Csikós Zsolt Címkék: imola agusta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Vettem én egy MV Agustát az imolai veteránbörzén, nem volt drága, annyiba került, amennyiért akkor sem fáj, hogy van, ha sose fog működni. Mert most már joggal hordhatok agustás kitűzőt, pólót, hiszen van. És persze mélységesen lenézhetek minden átlagos motorost…

Viccet félretéve – ez nem egy briliáns a legendás márka kínálatából, csak egy csoffadt munkásmotor. De benne van az MV-szív, egy német hirdetési újságban Miklós barátom talált hasonlót, jó drágán árulták, igaz, az szép volt.

Mivel olcsón mérték, természetesen nem is működik, nem vártam mást. Otthon először kivettem belőle az akkut, gondoltam töltök bele egy kis desztvizet, ráteszem az akkutöltőre, legalább legyen egy kis szikra, röffenjen be, aztán meglátom majd, mit kell tennem.

Amikor kivettem az akkut, és kitekertem a dugóit, kicsit alábbhagyott a lelkesedésem. Olyan porszáraz, fehér sziklákat láttam benne, amilyen a szódabikarbóna, amikor kap egy kis nedvességet, majd kiszárad a napon. Förtelmes.

Persze azért megpróbáltam a vizes trükköt, de magam sem gondoltam komolyan, az akkutöltő műszere pontosan nullát mutatott, amikor rátettem a csipeszeket.

Közelebbről szemügyre vettem. Az akku oldalán kis cetli, az üzembe helyezés dátumával. Nem töltötték ki, de a rubrikák többet mondtak mindenféle szervizkönyvnél. „78”, „79”, „80”, áll a cetlin, tehát az akku minimum 28 éves. Khm.

Az Agustámat tehát józan számítások szerint 1984-85 táján leállították, azóta senki sem röcögtette. Eszerint azok az idomok, amelyek mindenféle fura, tákolt rudakkal takarják a parasztmotoros belsőséget, valamikor a hetvenes évek derekán kerülhettek rá. Maradnak, döntöttem el, hiszen legalább harminc évesek.

Mivel hatvoltos akkuk nem henteregnek szerteszéjjel a garázs padlóján, Balázs Viktor kolléga pedig szervizbe vitte a Pannóniáját, ezért tőle sem tudtam elkérni az akkut, jobb híján a kisfiam távirányítós autójából vettem ki az Ni-Mh csomagot, az elméletileg 7,2 voltos. Próbálkoztam, szikra volt. Hurrá.

Megnéztem az olajat a blokkban, csodás, épp kellően sűrű, korántsem elhasznált, egy indításra jó lesz. Egyébként az Agustának már az olajbetöltő/olajpálcatartó kupakja is csodás tárgy – egy hatalmas, öntött, nehéz, míves, menetes dugó, aljában kardnak is megfelelő keménységű nívópálcával.

1972-ben még nem a spórolás szellői fújtak az MV-nél. Az én motorom egyébként már a hanyatlás első évéből származik, hiszen egy esztendővel azután készült, hogy gróf Domenico Agusta, az alapító fia meghalt, és a márka elindult a lejtőn, ami 1980-as eltűnéséhez vezetett. A mai Agusta már egy feltámasztott márka, bár nyálcsorgatóan vagány motorokat készít.

Megpróbáltam benzinnel is, de persze semmi, egy negyedszázada halott motortól az ember ne várjon pöcröfföt. Bontottam le hát sebesen burkolatot, tartót, miegymást, téptem le a Dell’Orto karburátort sebesen. És szét is szedtem.

Nagy, de buta, síktolattyús karbiról van szó, nem ördöngösség szétszedni, viszont gyilkos meló kitisztítatni. Atomjaira bontottam, iszonyatos, barna, ragasztószerű dzsuvát találtam minden járatában, az úszóház aljában olyan volt a paraffinsár, mint Velencei-tó alja a különösen trutyis részeken.

Azóta nem sok történt, a porlasztóalkatrészek egy kis doboz Brigéciolban lögybölődnek, naponta megmozgatom a dobozt, hogy kicsit járjon is a lé.

Lassan két hete mosódnak a cuccok, rövidesen megnézem, mennyire tiszták. Ha sikerül a röffentés, jövök az új poszttal.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49734673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2008.10.27. 17:13:49

Bolond. Minden tiszteletem. :)

papracing 2008.10.27. 17:22:01

:-) Ez ZSÍR project!!!

fosdapass 2008.10.27. 17:29:11

Elmennék az akksidért Újpestre, ha más el nem kéri és úgyis qkába menne.

A gép érdekes darab. Hány kcm-es?

kkn 2008.10.27. 17:36:21

Fenébe, csak ennyi a cikk?
Az az idomtartó förtelem, én szobadísznek használnám a burkolatot.
A motor meg lenne őszinte munkásmotor.
Burkolat nélkül egészen jól néz ki, nekem a régebbi korok idomai nem tetszenek, csak mindíg az aktuálisak ( bár a '80-as évek K-s BMW-i most is bejönnek idomostól ).
De az adott kor meztelen technikája bejön.

Persze a tulaj dönti el, mi lesz vele.

szálka 2008.10.27. 17:44:39

belenyúltál a jóba :)de ha egyszer kész lesz... na akkor szóljon rá valaki egy rossz szót is. szeretem ezeket a motorokat, van bennük valami ami a maiakban már rég nincs. sok sikert

vasember 2008.10.27. 18:26:22

Öröm minden poszt,amit Csikós úr jegyez a totalcar oldalon,A legjobb az egészben a családnak is be tudja adni,a motor azért kell,hogy legyen miről tesztet írni.Mi van a csodálatos bazeg állólámpával? Szeretném csorgatni arra is a nyálam.

makmarci 2008.10.27. 18:31:10

Azért a butábbjai kedvéért egy típusismertetést kérnék, hogy mégis milyen állat ez ? Vagy azt sem tudod mit vettél ? ))
Na de most tényleg, gondolom kétütemű, keverékolajzású, kb 150-200 köbcentis izé, úgy 6-8 Le-vel.

Tehát ?

gromek7 2008.10.27. 18:31:19

Csikós for President!

dextercapo 2008.10.27. 18:36:09

zsir a gep ! igazi LELET .
az akku miatt szerintem kar sirni , mivel nem oninditos a gep , kene bele megis tenni egy kis desztvizet es feltenni hat voltra legalabb egy hetre . aztan mar lehet probalni tolteni stb - talan van meg benne annyi elet hogy egy post idejere megtartsa a toltest :)

fosdapass 2008.10.27. 18:40:41

dextercapo! ennyire naív egyszerűen nem lehetsz :)

Csubakka Junior 2008.10.27. 18:49:04

Nem lennék meglepve, ha legközelebb valami houston-i börzéről egy holdkomppal állítasz haza a hónod alatt. Az Augustát meg tessék feltámasztani!!!

Quattroman 2008.10.27. 19:28:44

"gyönyörű" az a hegesztett konzol a gerincén a váznak:(((
aranyba kéne mártani a kezét aki elkövette
(jó forróba)
léteznek ultrahangos mosóberendezések pont ilyen kényes alkatrészek tisztításához!
Ha igény van rá segítek hogy a karbi belekerüljön egy ilyenbe:)))
Akksit az első begyűjtőhelyen leadni! kár az időt pazarolni rá

wasch 2008.10.27. 19:51:22

Trisós víz (rövid időre)? Kis sósavfürdő (esetleges) vízkő, ellen?:) Bár az ultrahang sem hangzik rosszul.

Majd hanggal jó lenne, ha lesz hang.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.27. 20:00:33

csubakka,

nem jársz messze az igazságtól....
www.ibiblio.org/apollo/
Építs apollo irányítótermet "at home"...

Csikós Zsolt 2008.10.27. 20:02:02

makmarci:

MV Agusta 125 GT, négyütemű, 10 lóerős, satöbbi, satöbbi.

Itt árulnak egy hasonlót, a blokk ugyanaz, meg a műszerek is.

cgi.ebay.it/MV-AGUSTA-125-GT-Corsa-Restauro-da-Completare_W0QQitemZ140272829666QQcmdZViewItemQQimsxZ20081005?IMSfp=TL081005123001r32

dr.Benz 2008.10.27. 20:06:20

Csik cikk. Jó volt igy estefelé, mint mindig. Ismét köszi

tartarusz 2008.10.27. 20:12:10

A karbi tisztitásához a legjobb ha van az eredeti kromofágból,az leszedi a lerakodott gyantát kb 1 óra alatt,olyan lesz a karbi mintha új lenne.

Seca81 2008.10.27. 20:19:12

Kedves Zsolt!

Tudom, hogy nem ide illik de elég fontos számomra.
Segítséget vagy tippet kérek!

Múlt héten jövök haza Óbudáról az XJ-vel, egyszer csak chopperes hang, nem akar menni, lámpánál le akar állni, nincs alapjárat. Sikerült is leállnom a Clark Ádám téren, indítózom többször is, de semmi, csak tekeri-tekeri, röffene, de nem indul. Félretoltam, lezártam, hál 'Istennek jó helyen. Először azt gondoltam benya, visszamentem 6 literrel de semmi. Az akksi is kicsit lemerült a sok indítózástól. Másnap éjszaka apámmal "bedobtuk" a T2-be, hazahoztuk. Kiszedtem a gyertyákat, kettő belőle korom fekete, a másik kettő nem vészes. Letisztítottam, beállítottam a gyertyahézagot (eléggé össze-vissza volt) de semmi. Megnéztem a gyertyaszikrát is, nem az igazi... 2 henger vmiért nem kap benyát de fogalmam sincs miért.
Szted / sztetek mi baja lehet?
Karbi???

Nem vagyok motorszerelő, alap dolgokat meg tudok csinálni de ennyi...

Előre is köszi a tippeket!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.27. 20:32:44

Szerintem szerelkezz fel megfelelő ásványi alapú motorolajjal, mielőtt beröffinted. Az első pár perc járatás és bemelegedés után pedig cserélj olajat, pucolj szűrőt.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.27. 20:33:56

6V 7Ah zselés kockaakku, robogóba való megteszi neked. 3-4e Ft az új. Tesztelni, játszani kitűnő. Nomeg nem folyik ki belőle a sav.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.27. 20:35:34

Régi olajmocskot leszedni pedig nitrohigítót vagy lakkbenzin higítót javaslok. Egy 5l-es kanna 3e Ft körül van. Bőven elég egy motorra. Ha nem szellőztetsz, még el is lazulsz tőle.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.27. 20:36:54

Brigéciol szerintem lófülét sem ér a kövesedett szutyok ellen. Teszteltem.

Csikós Zsolt 2008.10.27. 20:43:23

Seca81:

Asszem az XJ-ben páronként vannak a gyújtótekercsek a négy gyertyához, tehát ha két szikrád egyszerre nem jó, akkor a tekercs lehet a ludas.

Próbáld meg felcserélni a tekercseket, ha a másik kettő döglik meg, akkor ott a hiba. Meg mintha jeladóból is kettő lenne benne, bár ha az meghal, akkor nem a szikra lesz gyenge, hanem nem lesz, vagy rossz helyen adja. De ha kitekert gyertyánál gyengének tűnik a szikra, akkor nyomás alatt át se ugrik nagy valószínűséggel.

Csikós Zsolt 2008.10.27. 20:44:28

bervas:

köszi, kipróbálom azt is. Szép a Suzuki GT-d, láttam a Baowahnál... Nyálfoly.

ZON 2008.10.27. 20:45:30

Kövesedett szutyokra tűzhelytisztító spré bevált.

Higany 2008.10.27. 20:48:38

Ez a forma! A maga ocsmány módján szórakoztató.
Csatlakoznék az előttem szólókhoz, Csikós for president! :))

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.27. 21:01:53

Köszi :-)

Az MV se lesz rossz, ha visszabontod róla a gányolásokat. Szépek ezek a kisköbcentis olasz szörnyek

www.motomanuali.com/immaginiweb/immaginiperebay/aste%20aprile%2007/mv%20agusta%20125%20gt%20depliant.JPG

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.10.27. 22:06:55

hát azért nekem még mindig az OSSAra fáj a fogam.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.10.28. 08:11:36

Ez az Csikós Úr, mindent bele!

A karbitisztításhoz én sima zárolajzó / jégoldó szprét szoktam használni, bár a tiéd valszeg olyan retkes, hogy jobb ha egy hónapot áll a brigécióban.

zöldi 2008.10.28. 08:44:35

Csatlkozom berváshoz, karbitisztításhoz higító kell, utána meg 10+ baros levegő.

zöldi 2008.10.28. 08:45:46

Még hadd kérdezzem meg, a felni rozsdás, vagy fura színű festett?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.10.28. 09:33:22

A felni aranyszín, ahogy illik :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.10.28. 09:46:44

Egyszer megnézném ezt a vasat, állat lehet.

Csikós úr, megkérdeztem neked a motorbontót sógoréknál, XJ ügyben, de nincs idomzat semmiféle Yamahához náluk.

Seca81 2008.10.28. 15:23:56

Zsolt!
Köszönöm a tippet, megnézem mindenképp!