Heti merítés

  2008. október 19. - Nyegleo Címkék: népítélet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Nekrológ - majd feltámadás

A négy tagú család SÉRTETLENÜL mászott ki a természetesen továbbra is működő ablakok lehúzása után. Visszafordítás után az összes ajtó nyitható volt, pedig kapott szegény autó rendesen.(...)Ismét eltelt majdnem egy év. Az autó szebb és jobb, mint valaha.

És a folytatás... 100% élvezet

Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron. Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes.

Miért éppen Kangoo

Az autót júliusban rendeltük meg, még várunk rá, de addig is gondoltam leírom miért esett rá a választás.

Nagyon szép képek voltak róla...

Kapcsolatunk egy szép márciusi napon, egészen pontosan 2006.03.14-én kezdődött. Normális ember nem vette meg volna ezt az autót...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86721173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lz 2008.10.19. 11:44:36

Mercis Barátunknak vajon van másik autója??? Vagy télen ha latyak van nem autózik??? Szegény Merci vitrinben, vattába csomagolva tölti utolsó éveit...

w a s d 2008.10.19. 12:05:27

OFF


Volgás cikkhez miért nincs hozzászólási lehetőség itt a blogon?

Csak mert némi keresés után könnyű belátni, hogy igaza van a szerzőnek, V8 kell bele:
en.wikipedia.org/wiki/GAZ-24#V8-powered_version

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.19. 12:26:55

a mercis egy vagyont költött már rá a kocsijaira.
Amúgy a tranyóba(t4) sem nagy dolog 25000 ért tankolni föleg a dízelolaj még drágább is.

Gomulka Béla 2008.10.19. 13:51:32

Kangó úr feltette a lécet. TC újságírók: nem kell ahhoz Tatára menni és össze-vissza kocsikázni, hogy az ember velõs és értõ veleményt mondjon arról, amit más sem ismer!

Amúgy meg minek a szárnyas, narancssárga Fordba akkora motor?

325i 2008.10.19. 13:54:14

lz,

hihetetlen, hogy mindenütt, mindenki ezt hiszi.

Egy hátsókerékmeghajtású autó, téligumival, sperrdifferenciálművel TÖKÉLETESEN uralható, nemcsak latyakban, mély hóban is, tapasztalt sofőr számára.
Igen, TAPASZTALT sofőr számára.
Attól még, mert manapság egyre kevesebben értenek ehhez a fajta vezetéshez, még nem kell azt hinni, hogy egy elsőkerékmeghajtású jobb, biztonságosabb, mivel ez így ebben a formában nem igaz.
De mindenki azt vezessen amit tud:)

Papp Sanyi 2008.10.19. 13:54:54

A kérdés inkább úgy helyes, hogy minek ekkora motorhoz ilyen hátsó szárny? Azt leszámítva jó lenne az Escort és respect a felújításáért!

Gomulka Béla 2008.10.19. 13:58:28

F,

"Device 2424" was used by the KGB as interceptor and security car. The main task for "2424" was to accompany governmental Chayka and ZIL limos.

What a pedigree!

SquareWire 2008.10.19. 14:34:54

Ne haragudjatok, de a legjobbat hagyjátok ki az heti merítésből??

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=86973

Ez azt hiszem mindent visz...

lz 2008.10.19. 14:35:24

Kedves 325i! Épp a Merci szerző mondja, hogy ha latyak meg hó van, nem viszi ki a járgányt!!! (Nyilván nagyon vigyáz rá)
Szó sem volt vezetéstechnikáról, elhiszem hogy jól terelgeted a BMW-det!!!

lz 2008.10.19. 14:39:38

SquareWire: szép fogás!

325i 2008.10.19. 15:43:18

lz,
hát épp ez az! természetesen olvastam én is, szomorú hogy a tulaj is így gondolkodik.
Nem magamról akartam beszélni:)
Amúgy az első hosszú (több mint 3000km) full havas, osztrák-német téli túrámon én is aggódtam, de ott-akkor rájöttem, hogy milyen nagyszerűen lehet boldogulni ilyenkor, sőt! ;)

325i 2008.10.19. 15:46:26

SquareWire,
ennek a szerzője egy igazi hülyegyerek, az ilyenekre használjuk a "csíra" szót.
BMW-sek szégyene...
Persze csipp+légszűrő... pff...

Pont ezek miatt kellene az erősebb autók vezetését "komolyabb" jogsihoz kötni!

lz 2008.10.19. 15:54:34

325i: Milyen évjáratú verdád? Csak érdekel, hogy van ABS, DSC,... vagy még igazi autó, amit tudni kell vezetni?
Amúgy RESPECT, kedvelem a Bömösöket.

325i 2008.10.19. 16:05:25

lz,
1992 :)
Nincs kipörgésgátló.
Az egyetlen elektronika az ABS, azt mondjuk nem bánom.
Az önzáró lamellás GYÁRI sperr a legfontosabb.
Imádom vezetni, és nem is adnám el soha.
Tetszenek az újabb bömösök is, de azok már messze nem ugyanazok. Igaz az elektronika kikapcsolható, de nincs bennük sperr (nálam ez már kizáró tényező), sőt van, amelyikben vízhőfokmérő sem. A sperrt vsz meg lehet oldani, de a feeling, és az imidzs is más, kicsit öregesebb mint a korábbi generációknál...
Inkább e mellé szeretnék még 1-2 vasat, de azokat is az öregebbek közül (pl E34, és egy E30 touring...)
bocs az off-ért...

megint 2008.10.19. 16:24:27

Azért általánosságban elmondható, hogy hóban könnyebb egy első kerekes autóval boldogulni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.19. 16:25:11

Hát igen, a Volgás cikkhez annyit fűznék hogy lehetőleg engem is ilyennel vigyenek a temetőbe :) Öreg vasak rulez :)


Az Escorthoz meg annyit, hogy (még nem olvastam végig) de igaz amit a népítélet végén ír a srác, hogy magától nem nagyon romlik el, a kókány dolgok szokták megölni ezeket. Nekem is Escortom van (igaz 1.4) de annak is csak olyan baja volt még ami vagy kopó-fogyó, vagy rozsda, vagy összetörtem, vagy régebben valam marha rosszul rakta össze a kopó-fogyó cseréje után (vagy beszopattak, pl. bal első stabilizátort az egyik szervizben csak kiszámlázták, nem cserélték ki... a következő szervizben derült ki...)

Mindegy, sztem az Escort örök darab ha nem barmolják szét. :)

lz 2008.10.19. 16:31:52

Fear of iDrive! :) El tudod képzelni, hogy 18 gombnyomással kérsz egy kicsit melegebb fűtést?? Hát én nem. Ezért mondtam, hogy "igazi autó". A tiéd még az.

Rocko- 2008.10.19. 17:02:21

megint 2008.10.19. 16:24:27
Azért általánosságban elmondható, hogy hóban könnyebb egy összkerekes autóval boldogulni.

qualitaet 2008.10.19. 17:38:15

"A fólia már lekerült az üvegekről és persze az apróságok is javítva lettek.
Ami még visszavan:"... hogy egy jól irányzott mozdulattal kihajítsd azt a borzalmasan oda nem illő Hi-fi-t a fenébe, és bemontírozz egy Becker Mexico-t.
És akkor tényleg tökéletes lesz a valóban párját ritkító beltér :)

"Az egyetlen elektronika az ABS,..."

A motort meg gondolom, a Jóisten vezérli...

Kifordított kacagány 2008.10.19. 17:48:36

azért dicsérendő, hogy igyekszik eredeti állapotba hozni azt a mercit. meg az is, hogy a másikat is inkább helyreállította, mint hogy kidobta volna.

bezzeg az az M3 boyracer. na az nem semmi egy figura.

325i 2008.10.19. 18:15:00

lz,
igen, kb az új évezredtől kezdődött el a távolodás az eredeti iránytól... :(

ez van. új évezred, új igények...

megint,
kezdő jogsival biztosan, de sokan nem kedvelik az alulkormányzottságot (én sem)

rocko,
ez is igaz.

zalkapone 2008.10.19. 18:22:19

Az az Escort nagyon szép! Imádom ezeket! Igaz az enyém Orion (lépcsős hátú Escort), de ezek még autók! És egy korábbi alkalommal már szóba került, egy Escort Cosworth kéne igazán!

ommm 2008.10.19. 18:42:16

OMG!
Az az M3, na az valami gyöngy. Szemzgettem:

"a kor engem nem érdekelt csak a lovak és a presztizs érdekelt mivel nincsen kiváltságos anyagi hátterem ezért maradtak a régebbi tipusok"

...és vett egy 13 éves M3-mat, helyes...

"hiába magyaráztam nekik hogy 290 ló ennél nme számit a kor"

...ha van E36, amelyiknél számít, akkor szerény meglátásom szerint éppen az M3 az, de majd megmondják a hozzáértők...

"megkergetem egy kicsit a gépet telefon kikapcs nehogy faterék megzavarják a bulimat elkezdem neki tolni 180 190 mondom azért első utam nem ismerem az autó nme nyelezem neki"

...azért, kedves szerző, ezzel talán ne kérkedjen..."

"amiket kellett kicseréltettem rajta került bele egy csip és egy direktszürő rendszer na meg közép dob kiszedbe és egy zeus dupla dob a végére"

...és egy újabb (tán még) gyári E36 M3 lett az enyészeté...

"meg azért nme akarok az életemmel játszani valami gagyi utánzattal"

...már játszottál, csak nem tudsz róla...

"mi kell még egy husz évesnek"

...régebben kellett volna. itt-ott egy atyai nyakleves.

Szép. Ne találkozzunk inkább az úton. És vigyázzon magára, kedves szerző, nőjön fel gyorsan autójához!

zalkapone 2008.10.19. 19:08:22

Ezek a béemvés gyerekek... Aztán hány 17 éves hal meg a hátuk mögött egy év alatt?

series_one (törölt) 2008.10.19. 19:24:49

zalkapone 2008.10.19. 19:08:22

nem típusspecifikus.

325i 2008.10.19. 19:30:01

zalkapone,
ennyi erővel hondások, alfások, fiatosok, gsisek, gtisek, szuzukisok...akárki

meg egy szülönek is el kell gondolkodni, hogy a 17 éves fia alá adja-e a 231 lovas 530i-t...

qualitaet 2008.10.19. 19:35:47

Megint egy "nagymenő" !
Csak most láttam. Össze kéne engedni a calibrás májerrel :))))))))))

"Most az autóba kb annyi ló van mint a 3.2es m3ba vagy talán egy kicsivel több olyan 320-30 ló között körül van."

Úgy látszik minden hétre jut egy kretén, akinek az autójában az évek tucatja, a futott kilométerek százezrei, na meg a hasonszőrű előző tulajok gyilkolásai csak szaporítják a lóerőket :)

" 250ről is ennyit mentem vagy mertem vele menni de még ment volna szerintem bőven egy 270-80at kivitte volna talán de majd egyszer megnézem ha merem."

Az ne izgasson egy percig sem, hogy egy vadonat új E46-os Alpina (amiben ugyebár nincs 250-es szabályzás) a maga 305 lóerejével sem ment többet 270 -nél. Bezzeg a Te szifonod :)

zalkapone 2008.10.19. 20:10:19

Nyilván a többi márka is kitermeli a maga versenyzőit. Csak itt egy konkrét fiatalemberről beszéltünk.

325i 2008.10.19. 20:12:35

qualitaet,
a "csip" és a direktszűrő félelmetes teljesítménynövelő hatását meg sem említetted, amivel a 3.2est is túlszárnyalja...

zalkapone 2008.10.19. 20:17:32

És még mindig nem sikerült lencsevégre kapnom a két hete beígért tuningverdát, pedig attól leülnétek! Ha ezekből a tuningfogásokból indulok ki, akkor az a Daewoo Racer már fénysebességgel megy!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 20:21:01

..ennyi erővel a kis hondám 260-at megy végre, a maga 1600 köbcentijével

ezek az emberek hol élnek??

stower 2008.10.19. 21:09:44

Meglepődtem rendesen, hogy mindkét Népítéletem idekerült:)

Iz: van másik autóm is (elsőkerekes!), amit nem sajnálok télen a sólében hajtani. A Merci ha rajtam múlik örökre megmarad, ezért talán érthető módon télen kímélem.
Amúgy a másik autó is remélem hamarosan lecserélődik egy w124 kombira. Akkor leszek bajban, hogy mit hajtsak télen:)
Jó, ez csak vicc, természetesen a 24-es lesz az egész éves futkozós autó.

Gyurma73: nem költöttem extra nagy összeget az autókra (persze minden relatív). Az viszont tény, hogy egy forint sem számít az ablakon kidobott pénznek, mert egy szép és jó 126-os ára csak felfelé megy.

qualitaet: ez egy vásárláskori állapotot mutató fotó. Azóta a JVC cucc kihajítva és más változások is voltak. Mexico cd-m nincs, de előbb-utóbb szerzek egyet. Két éve kajtatok utána, de eddig csak eBay-en láttam 400€ körül...

T-boy (törölt) 2008.10.19. 21:37:30

Télen,hóban,latyakban egy 190D pl.
alig rosszabb egy Ladánál.123-as,126-os
lényegesen jobb.

stower 2008.10.19. 21:55:55

Sperr nélkül azért jeges úton adódhatnak nehézségek...
Mindkét autóhoz van bespájzolva sperr diffim, csak be kellene szerelni. Majd eccer, ha nagyon ráérek:)

lz 2008.10.19. 21:57:11

lacip:
Grat, használd egészséggel, balesetmentesen hosszú évekig!

iDriveYouDon't 2008.10.19. 22:07:55

"Fear of iDrive! :) El tudod képzelni, hogy 18 gombnyomással kérsz egy kicsit melegebb fűtést?"

Legközelebb mielőtt 18at kattintasz a virtuális iDrive-odon, vess előbb egy pillantást a középkonzolra, találsz ott 2 nagy tekerőgombot ;)

www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/design/_shared/img/interieur.jpg

Jacopo Belbo 2008.10.19. 22:25:20

Kedves Lacip!

Minden elismerésem Önnek! Írásaiból árad a szeretet a márka és különösen a w126-os modell iránt. És nem mellesleg, írni is jól tud.

Valóban gyönyörű ez a modell, valódi, tartós, masszív autó. Engem így a pénzpiaci- és energiaválság rémeitől sújtott időkben kissé elbizonytalanítanak a magas fogyasztási adatok, de ha egyszer végre engedem kibontakozni autóőrült önmagamat, nekem is valami hasonló, hatalmas, masszív, benzines autóm lesz. Talán éppen egy w126. Köszönjük az írásait!

sztrovacsek 2008.10.19. 22:35:04

SquareWire 2008.10.19. 14:34:54

Sajnos egyre több ilyen és ehhez hasonló faszacsávó miatt történik tragédia. :(

Speedman 2008.10.19. 22:46:59

Qualitaet!
Látom már megint abbahagytad a biciklizést. Mondd, te már írtál véleményt a sajátodról? Ja ez autós blog. Ide nem írhatsz, hogy húz a biciklid.

sztrovacsek 2008.10.19. 22:51:33

""""Az ne izgasson egy percig sem, hogy egy vadonat új E46-os Alpina (amiben ugyebár nincs 250-es szabályzás) a maga 305 lóerejével sem ment többet 270 -nél. Bezzeg a Te szifonod :)"""""

....ott van, hogy chip+direkt légszűrő került bele!!!!!
:-)))

w a s d 2008.10.19. 22:57:20

@ AnyádnakPalánkot 2008.10.19. 20:21:01
"..ennyi erővel a kis hondám 260-at megy végre, a maga 1600 köbcentijével"

Akkor az már nem Prelude, ha jól gondolom.

lz 2008.10.19. 23:13:59

Re: iDrive: ne vedd szó szerint! De látom így is értetted miről volt szó.

Agr3ssor 2008.10.20. 08:55:49

Qualitaet: Nem biztos, hogy a motor örgeségét/használtságát érzed a teljesítményén... Nem tudom nézted e Golf 2 gti-nek a tesztjét a Totalcaron. Tizensokévesen alig volt pár lóerő vesztesége! (ami akár a hőmérsékletnek vagy a szar üzemanyagnak, csundis fojtószelep-levegőrendszernek is betudható)
De ha mondjuk a 138-9-ből már csak 135 van, az nem is biztos, hogy észrevehető...
Amihez nekem szerencsém volt: 3 éves 1.9 PDTDI Passat 24000km-el... + 4 éves 1.9 PDTDI Passat(kombi, céges) 134000km-el... Egy hangyafosnyi különbség nem volt a 2 autó teljesítménye között. Igaz ezek fiatal kocsik, de százezres különbséggel. Szerintem kár ítélkezni kor és km alapján... Mielött bárki belekötne, teljesítményben is azonosak voltak.

Escort: Tetszik a vas, a színe a ST170-re emlékeztet... Elfogult vagyok, mert kb. 4 év alatt úgy 100000-et vertem bele a családi Escortba (1.8 16v Ghia, 1998), és nagyon szerettem. Az eleje problémás volt az együttélésnek (faterom leszarta), de mikor elkezdtem suli mellett dolgozni/komolyabban rákölteni, akkor nagyon meghálálta... Ez egy olyan autó, ami meghálálja a törődést! Csak együtt kell élni a bajaival... (Rohad, gyenge futómű, kapcsolótáblás faszságok) De a rohadt életben nem hagyja ott az embert sehol.
Merci téma: Amikor a fanatizmus legyőzi a racionalizmust. Minden elismerésem! Ha minden autós ennyire ragazkodó/szerető gazdi lenne, lehet, hogy nem lenne akkora para használt kocsit venni ma Magyarországon! Szeretem, ha valaki nem azt az elvet vallja, hogy "az autó van értem, nem fordítva", hanem tisztában van vele, hogy ez bizony kölcsönös dolog.

stower 2008.10.20. 09:27:37

Urak, köszönöm a kedves szavakat.

Szia, W140!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 09:28:56

Nem Prelude..
Találtam vevőt, aki rendes árat volt hajlandó fizetni érte, úgyhogy most Civicem van. Lassan kezdem magam úgy érezni mint valami autónepper.
Amennyivel erősebb volt a lude, annyival könnyebb a kis ötgen. Jobb is vele kanyarogni. :)

Kifordított kacagány 2008.10.20. 09:37:44

325i 2008.10.19. 20:12:35
nem értem a szarkazmusodat. lehet, hogy nem csak ennyi tuningot kapott, hanem lett rá ragasztva pár menő matrica is.

lacip 2008.10.19. 21:09:44
mennyivel jobb olyan terítékre kerülő ember hozzászólását olvasni, aki azzal van elfoglalva, hogy már kicserélte a rádiót is, mint olyanét aki azt bizonygatja, hogy nem leszakadt a futóműve, csak eltörött......(Agr3ssor! poén volt, ne sértődj meg)

Jacopo Belbo 2008.10.19. 22:25:20
egyszer számold ki, mennyit mennél egy ilyen autóval évente, majd azt, hogy ez havi szinten milyen plusz költségeket jelentene egy benzintermelő autóhoz képest. szerintem az fog kijönni, hogy ezért az összegért még a tüdőrák se fárad el érted, ha cigit veszel rajta.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 09:41:08

AnyádnakPalánkot 2008.10.20. 09:28:56
most nem azért, de én nadrágot nem cserélgetek ilyen sűrűn.
szerintem elhatároztad, hogy egyedül húzod ki az országot a szarból a havonta 2x befizetett átírási költségekkel.

easycash 2008.10.20. 10:57:24

Ha jól tudom akkor No Fear matrica újabb 15-20 km/h-t tesz a végsebességhez, és a tükörre akasztott olvasó, CD kombó pedig lényegesen javítja a tapadást.

Ha így folytatja a fiatalember, nemsokára olvashatunk még róla (valószínűleg a baleseti rovatban)

easycash 2008.10.20. 10:59:16

Ami a mercit illeti.

Amik még tetszettek azok a 116-126-os széria volt. Minden tiszteletem a tulajé. Ritka, ha valaki ilyen szépen rendbe teszi az autót, és külön dicséretes, hogy a gyári eredeti megoldásokra törekszik. Csak így tovább.

Alhazred 2008.10.20. 11:35:56

az M3 srác fájdalmasan hülye, valamint fárasztó a helyesírása.

The Good Boy 2008.10.20. 11:57:02

Na a kangoo-s itélethez hasonlók miatt kezd a népitélet kissé hiteltelenné válni, amikor a 0 km-es használatra ad **** és 1/2*-ot, 9,1-es átlaggal. Már a múlkor a Csikós cikkénél is irtam a blogba, hogy az ilyen és ehhez hasonló itéleteket kellene elsőkörben kukázni (amikor a haver autóját, vagy kölcsönautót elvisz egy körre és ir róla fél oldal fikázást, meg, hogy semmi nem romlott el, stb.), csak akkor vagy 5-6 ezerrel kevesebb lenne az itélet.

Nyár elején én is keresgettem egy "élményautót", szeretgetni, - minimális szabadidőmben - szerelgetni való vasat, amolyan korzózásra valót. Akkor találtam ezt a gyöngyszemet, igaz még 1 milkáért, de végül még csak meg sem néztem, kicsit megijedtem a fealadattól, hogy egy közel 30 éves vasam legyen. Pedig ha csak a fele igaz a leirásban szereplő felujitásnak, már akkor nem rossz a bolt...:
www.hasznaltauto.hu/2226807_mercedes-benz_w126_1981
A mercis itélet szerzőjénekpedig maximális fejhajtás a nagy tipusszeretete miatt!

Shadowbull 2008.10.20. 12:12:30

"Tetszenek az újabb bömösök is, de azok már messze nem ugyanazok. Igaz az elektronika kikapcsolható, de nincs bennük sperr "

Az osszes M-es BMW-ben van differencialzar.

sb

Shadowbull 2008.10.20. 12:13:40

"Fear of iDrive! :) El tudod képzelni, hogy 18 gombnyomással kérsz egy kicsit melegebb fűtést?? Hát én nem."

Nem elkepzelni kell, hanem kiprobalni.

sb

Agr3ssor 2008.10.20. 13:08:58

The Good Boy: Bizony, ez szomorú tény... Sajnos elég sok nem oda illő ítélet van fent, arról nem is beszélve, hogy számtalanról ordít, hogy reklám, és valami faszfej márkakereskedő jött rá, hogy mennyire népszerű a Népítélet.
Mindenesetre én rendkívül jókat röhögök, a "nincs ellenfele Suzuki Swifteken", meg a többi hülyegyereken... Egy szomorú munkanapon ezek mindíg felvidítanak.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 14:39:22

The Good Boy 2008.10.20. 11:57:02
milyen kölcsönautó? még nem is vezette, csak megrendelte. beteges.

Agr3ssor 2008.10.20. 13:08:58
a kedvencem az volt(sajnos azóta se találom, nem mentettem le a címet), ahol a régi swift boldog gazdája arról áradozott, hogy milyen jó érzés, hogy anyag veszi körül. na azon visítva röhögtem. tudom, gonosz vagyok.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 15:18:15

Kétbitesek vagytok. Egy bomlófélben lévő szoci után az 1.3-as 16v swiftek rakéták, az 1.0-s meg feleannyit eszik és ráadásul mindkettő sokkal megbízhatóbb.
Minden csak viszonyítás kérdése.
Most ennyi erővel jöhetne egy maserati-s, aki fetrengve röhög a 200-250 lovas sportkocsik áradozó tulajain.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 15:37:57

oké, ez mind igaz, de az, hogy anyag vesz körül...

Agr3ssor 2008.10.20. 15:58:45

Félreértesz minket. Nekem semmi bajom sincs a Swifttel (2 is van a családban), és egy rendkívül jó fogyasztású, és praktikus autónak találom... Csak az derítí mosolyra arcomat, amikor valaki sportkocsiként állítja be... Van felénk pár kék ledes (annó neonos) pirosra festett fékdobos, Streetracing matricás boyracerwagen, és azok tényleg nem érdemelnek mást, mint széles mosolyt... Ja, és mindegyik azzal jön (imserősök akikre nem vagyok büszke), hogy majd visz engem egy kört, és mekkorát fogok nézni... Hát nekem a megbízhatatlan öreg R19 16v után, az egy alulkormányzott 4 hengeres, amiröl leesett a gyertyapipa.
Jó kocsi a maga nemében a Swift, de nem versenyautó! Meg nincs benne anyag... Ennyi!!
Különben annyit még elmondanék magam, és Kacagány védelmében, hogy nem autókat minősítettünk, hanem emberi lényeket, akik hülyeségeket beszélnek/írnak...

qualitaet 2008.10.20. 17:48:39

"qualitaet: ez egy vásárláskori állapotot mutató fotó. Azóta a JVC cucc kihajítva és más változások is voltak. Mexico cd-m nincs, de előbb-utóbb szerzek egyet. Két éve kajtatok utána, de eddig csak eBay-en láttam 400€ körül..."

Gratulálok, sok sikert!
Újonnan is 3000 márka volt még anno, érthető, hogy horror.
Szerintem megéri mert hatalmast dobna az amúgy is pöpec verdádon.És onnantól beleköthetelen. Már ami a belteret illeti :)

"Qualitaet!
Látom már megint abbahagytad a biciklizést. Mondd, te már írtál véleményt a sajátodról? Ja ez autós blog. Ide nem írhatsz, hogy húz a biciklid."

Nem. Megvan még az 550i (Bj 2006, 64 ezer km.) nevű biciklim. Ki is tárgylatam már ugyanitt a hibáit a hozzáértőkkel.
Lehet nem olvastad mert éppen vakítottad a pajtásaidat a rakétáddal valamelyik nyírségi mekdonáldsz parkolójában :)))))

"Qualitaet: Nem biztos, hogy a motor örgeségét/használtságát érzed a teljesítményén... Nem tudom nézted e Golf 2 gti-nek a tesztjét a Totalcaron. Tizensokévesen alig volt pár lóerő vesztesége! (ami akár a hőmérsékletnek vagy a szar üzemanyagnak, csundis fojtószelep-levegőrendszernek is betudható)
De ha mondjuk a 138-9-ből már csak 135 van, az nem is biztos, hogy észrevehető..."

Alapvetően minden további nélkül igazad lehet.
Csak sajnos az elmúlt több mint két évtized BMW-s tapasztalatai és a korábban jó pár évig hobby- szinten űzött autóimportőri pályafutásom során látottak alapján nyugodtan kijelenthetem, hogy a magyarországon futó M-es vagy komolyabb teljesítményű motorral szerelt E34/E36-osok 90%a már eleve sérülten vagy szemét állapotban érkeztek az országba.
És mint ilyenek kivétel nélkül olyan kezekbe kerültek akik kinyomták a szemüket (ez még önmagában nem is lenne baj,hisz erre készült :)) szanaszét tördelték akár véletlenül akár némi állami támogatás reményében, és legfőképp toronymagasról szartak a jó olajra a rendes szervízre,vagy hidegen szanaszét gyepálták.
Előbb-utóbb ekoszolódott a hűtő, elfáradt a visco, beszart a termosztát és jött a jól megszokott melegedés.
A fenti polgárok meg legjobb esetben is csak feltekerték a fűtést, " a hazáig csak kibírja" c. sajnos jól ismert kijelentés kíséretében.
Egy ilyen kihegyezett, tiszta alumínium motort elég csak egyszer felforralni és úgy összeesnek a dugattyúk mint a kifliszacskó és rögvest búcsut mondahtsz egy 3O-40%-nyi teljesítménynek...
Aztán meg jön a duma, hogy a szar a BMW...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 18:04:34

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=61120

csak egy példa.

magyarázzátok már meg nekem, hogy egy billegős, gyenge, családi autónak tervezett és vásárolt kocsi tulajdonosa miért akarja megmagyarázni, hogy az utazó 160, és ennyiről még lazán tud előzni is?

az utakon alig látok már 100 fölött haladó kocsit, akkor ezek hol mennek annyikkal? a privát versenypályán otthon?

bár csak mindent arra használnának, amire való

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 18:07:48

ja igen, és a csúcs, hogy 25000km után még mindig nem esett szét

wow

Agr3ssor 2008.10.20. 18:13:11

Qualiaet: Nem értek a BMW-khez, valószínüleg igazad van.
"szar a BMW" :Ez azért röhejes... Minden autó szar, ha elhnyagolják, meg spórolnak az olajon, és basznak megvárni, hogy bemelegedjen a motor... És az a durva, hogy ha nem akarsz beleugrani egy új autó megvételébe, akkor ezeket a szarokat fogod megvenni pl. 3-8 évesen... Szép kilátások!

Agr3ssor 2008.10.20. 18:20:54

AnyádnakPalánkot: Látod? Nem kétbitesek vagyunk, hanem van humorérzékünk. Én különben szeretem a Hondát, de ez a forma... Na mind1, nem mondok semmit.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 18:48:19

Nem mindenkinél vannak meg az árnyalatok a többbitességhez.
(ez vajon hogy írandó? egybites, kétbites, többbites)

Speedman 2008.10.20. 19:07:57

Kvali!
Ne kamuzz! Irj te is egy népítéletet (fényképpel együtt) és akkor elhiszem. Addig az 550i-det csak szemfényvesztésnek veszem.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 19:28:50

AnyádnakPalánkot 2008.10.20. 18:04:34
ez egy reklám. az egész szövegezése, az ellenérvek módszeres tagadása reklámos és kissé valószínűtlen, hogy az alig fél évet használt hitelre vett Lacettiből hipp-hopp kiugrik egy csomó veszteséggel, hogy vegyen egy hondát szintén hitelre(ahol fontos volt megemlíteni a thm-t is)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 20:13:35

Valami ilyesmi lehet a dologban.. Normális ember ilyet nem csinál.

Gomulka Béla 2008.10.20. 20:34:54

Qualitat, bár nem olvastam, egy hibáról én is tudok: sokat fogyaszt.

qualitaet 2008.10.20. 22:20:07


"...Addig az 550i-det csak szemfényvesztésnek veszem."

:)))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDD
...valahogy majd csak túlélem!

"Qualitat, bár nem olvastam, egy hibáról én is tudok: sokat fogyaszt."

Bécikém már korábbi eszmecseréink kapcsán is kiderült, hogy mások a szempontjaink.
Én még egyszer sem mértem 16 -nál többet városban,pályán pedig volt már 10 alatt is, de 13.5 fölött még soha, ha lapjával szúrtam, akkor sem.
Ami szerintem relatíve egyáltalán nem sok, sőt. Igaz, az enyém kézi váltós.

Gomulka Béla 2008.10.20. 22:46:24

Azt én nem mondtam, hogy neked ettõl rossz. A 13 liter dícseretes, indokolt is, de sok.
Ez a ‘lapjával szúrtam’, ez jó. Kalap le.

Gomulka Béla 2008.10.20. 22:51:25

Ja, az enyém is kéziváltós. (Ide elfér egy :), azt hiszem.)

Ciri 2008.10.21. 05:20:56

Speedman:

Neked milyen autód van? (évjárat,motor,felszereltség)

Persze,csak ha nem titok!

Shadowbull 2008.10.21. 07:20:30

"pályán pedig volt már 10 alatt is, de 13.5 fölött még soha, ha lapjával szúrtam, akkor sem."

Mad adok leckeket csapatasbol, lesz az 20 is :)

sb

Speedman 2008.10.21. 08:06:45

Ciri.
Van egy P. 406-osom (97')2.0 16V amit éven belül cserélek 407-esre. Meg van egy calibrám (91') 2.0 16V ami csippelve van.
Kvalinak meg van egy biciklije és egy 550i-je...a falon.
A ellenségeskedés(mert gondolom ezt kivetted az üzenetváltásainkból)köztünk(kvalival) a calibrás népítéletemmel indult, amit egy régebbi heti merítésben elolvashatsz.

"a pályán pedig volt tíz alatt is, de 13.5 felett még soha, ha lapjával szúrtam, akkor sem"
Kvali, kvali! Innen is látszik, hogy közöd(gőzöd?) nincs a géphez amiről írsz. Legalább olvass utána...

Kifordított kacagány 2008.10.21. 08:48:17

még jó, hogy a tied harmatlével megy.

Gomulka Béla 2008.10.21. 08:56:31

Speedman, ezt a fajta személyeskedést kéne ejteni, én azt mondanám. Kérdezd meg hogyan csinálta, ejts egy megjegyzést arról hogy hatodikban negyvennel tényleg, efféle. Qualitatnak, és ez megintcsak jó és rossz egyszerre, nagy eséllyel van ilyen 550-ese. Egyébként logikus: ha az ember egy tonnát hat literrel mozgat, akkor két tonnára se kell több tizenkettõnél. A gyorsulásnál veszítünk bár, de azt visszkaphatjuk a légellenállásnál, ami vélhetõleg nem sokkal nagyobb egy Corsáénál, azonos (megengedett) sebességnél. Ez nálam nem teszi a BMW-t a Corsa elé, de a tíz litert pályán simán elhiszem. Miért ne, egy nyamvadt Aygo ugyanott elmegy hárommal!
(Posztere persze van neki.)

Speedman 2008.10.21. 10:40:10

G. Béla:
A személyeskedést nem én kezdtem, hanem az a kis buzzancs(hopp már megint személyeskedek! A francba!). Szóval én mindenkinek megadom a tiszteletet(a vita keretein belül), mégha nem is értek vele egyet, de ő átlépte ezt a határt.
Az 550i-ről: Ha azt rendesen megtolja, az egy ilyen gépnél bőven 200 feletti tempót jelent. Nekem ne mond, hogy 13.5 alatt tudja tartani a fogyasztást. Az én kis kétliteresem is simán eszik 14-et 200 felett. Az ő(állítólagos) 4.8l V8-a meg beéri ennél kevesebbel. Ez egy vicc. Ez nem úgy működik, hogy ha 5.7-et eszik 90-nél, 7.0-át 130-nál(ezek az én adataim), akkor 210-nél 9.6-ot. A fogyasztás nem egyenletesen növekszik a sebességgel együtt.
Persze, ha egy hegyről hajtassz le talán igaz lehet.

Shadowbull 2008.10.21. 11:09:27

"A személyeskedést nem én kezdtem, hanem az a kis buzzancs"

Mar amennyiben szemelyeskedesnek szamit, ha valaki ketsegbe vonja, hogy jobban megy a Calibrad tizenix evesen, mint ujkoraban.

sb

Speedman 2008.10.21. 12:22:19

shadowbull:
Nem emlékszem, hogy veletek is így beszéltem volna, pedig edelweissel együtt osztottatok ti is rendesen a calibrámmal kapcsolatban. Viszont Q. elkezdte a BMW kontra mindenki más köcsög témát, majd ezt személyesen nekem címezve is. Ha olyan belevaló gyerek, hogy köcsögölhet a neten, akkor válalja a felelőséget arra az esetre, ha ezt valaki személyesen is meg akarja beszélni vele. Na, erre ő nem képes. Ezt a témát én befejeztem. Viszont fenntartom a jogom, hogy minden beszólására reagáljak.

Shadowbull 2008.10.21. 12:51:25

En nem a Calibraddal kapcsolatban "osztottalak", hanem a targyi tevedesid miatt.

A Qualitätes tortenetet meg szerintem olvasd el megegyszer, mert bennem peldaul egeszen mas jott le.

A kocsogozest, kispocsuzest sem o kezdte.

Az mas kerdes, hogy qualitätet sem kell felteni, ha sardobalasrol van szo, de ezt betudjuk a jellemhibai koze :)

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.21. 13:51:08

Az a 13-16 liter, az komoly? Ha egy ötlityós bimmer annyit kajál, keresztbecsúszkálás közben, akkor a kis kommersz százlovas 1.6-osokba hova a picsába folyik 9-10 liter..

Shadowbull 2008.10.21. 14:59:18

"a kis kommersz százlovas 1.6-osokba hova a picsába folyik 9-10 liter.. "

Gondolom nem BMW-re gondoltal :)

Nekem volt E91 318i-m, ami ugye az ellenseg megtevesztesere 2 literes :) es valami 133 lovas volt vagy hogy.

Na az 8,5 litert evett atlagban ugy, hogy 90%-ban autopalyaztunk vele, es nem 130cal.

sb

Shadowbull 2008.10.21. 15:02:46

Az M3-mal sikerult mar 20 liter korul etetnem, de ahhoz nagyon temposan kell menni, gyakorlatilag padlogaz-padlofek uzemmod.

Ha egy kicsit is lazsal az ember, maris zuhanni kezd az atlagfogyasztas :)

az M6 ugyanebben az uzemmodban mar bekapkodja a 24-25 litert. Viszont nem is forog 6000 alatt sehol.

sb

b[ALien] (törölt) 2008.10.21. 15:09:39

A Kangoos volt az egyetlen, amit nem olvastam el:) Tiszta vicc, ítéletet ír, mert már megrendelte:)
Mercis előtt meg le a kalappal!

Kifordított kacagány 2008.10.21. 17:16:53

AnyádnakPalánkot 2008.10.21. 13:51:08
a tágulási tartályba. de mindenről a pöcök tehet

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.21. 17:59:49

"Na az 8,5 litert evett atlagban ugy, hogy 90%-ban autopalyaztunk vele, es nem 130cal."
akkor az nem átlagfogyasztás hanem autópálya fogyasztás.
Azért majd egy téli városit is irj le légyszi.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.21. 19:37:34

Speedman: szerinted személyeskedésre (ha az volt) személyeskedésnek kéne lennie a válasznak...?

Én elhiszem Qualitaet-nek, hogy 550es BMWvel jár, de a 13as átlagot nem, akár kézi váltós akár nem, főleg nem üveghangos haladásnál. 5 literes motor nem 13 litert eszik haladáskor (nálam tartós 200+), hanem inkább 20at.

Shadowbull 2008.10.21. 19:43:25

Nekem az volt az atlag. Teli varosit nem tudok irni, mert csak 6 honapig volt meg, tavasztol oszig.

Azert sokat elarul a motorrol az, hogy a Mondeo ugyanakkora TDCIje ugyanugy hasznalva 7 litert eszik. Sot, SZVSZ a BMWvel neha gyorsabban mentem, ezzel a csatahajoval 160 a kenyelmes utazotempo, folotte mar kezd neki kenyelmetlen lenni.

db

qualitaet 2008.10.21. 22:01:29

Az Anyám kenyerit!

De felpörörgött itt az élet tegnap óta:)
Pont ilyenkor kések...:)))

"BMW kontra mindenki más köcsög témát, majd ezt személyesen nekem címezve is. Ha olyan belevaló gyerek, hogy köcsögölhet a neten, akkor válalja a felelőséget arra az esetre, ha ezt valaki személyesen is meg akarja beszélni vele."

Olvass vissza, Baby!
Én csak egy jót röhögtem a sebességrekordodon meg a technikai felülképzettségeden...:)))))
Erre te bepöccentél, oszt nekiáltál kötözködni, tipikus szerencsétlen balfasz módjára, aztán meg bömbölsz, ha megkapod ami jár. Ráadásul még hazudozol is, hogy én próbálok rád.
Most meg jössz ezzel a találkozással.
Frankón: Észnél vagy? Ne röhögtesd már magad, esküszöm, én égek helyetted, kisfiam:)

"Az a 13-16 liter, az komoly? Ha egy ötlityós bimmer annyit kajál, keresztbecsúszkálás közben, akkor a kis kommersz százlovas 1.6-osokba hova a picsába folyik 9-10 liter..

Szar gumikkal,mindent kikapcsolva elég lenne egy gázfröccs, míg egy 1.6-osnak a maximális erő kell az ilyenekhez. Legalább Te tudhatnád...:)

Nos az effektív keresztben autózásból már több mint egy évtizede kinőttem,- meg hát legyünk őszinték- autópályán bajos is lenne.

A 13.5 nem pillanatnyi fogyasztásként értettem, hanem a tankolásnál mért ÁTLAGFOGYASZTÁSI adatként. Még egyszer: AUTÓPÁLYÁN.
Természetesen nem autóztam el egy egész tankot padlógázon, viszont az ominózus mérés Hamburgból hazafelé keletkezett, úgy ,hogy a pl. a 7-esen az összes kanyart olyan tempóban vettem ahogy csak a fizika és a forgalom, engedte, jó pár "letakarításba" belebonyolódva, folyamatos fékezéssel és gyorsítással. Nyilván nem 13.5 lett volna a fogyasztás, ha permanens 250-et motorozik az ember.
A lapjával történő autózást alatt azt kell érteni,a képességeim, az ép ész és a közlekedési viszonyok engedte maximális tempót jöttem. Hol 220-240 -et, hol csak 160-180-at ,ha kijöttek elém. De mindig parkettán gyorsítottam. Hol csak nyomatékból hatodikban, hol egy-kettőt vissza gangolva.

A 13.5 az ezidáig mért legmagasabb átlag ,hosszú távú utazást követő tankolások alkalmával.

AmÚgy meg volt már olyan, hogy Romániába menet a 4-es úton,és az erdélyi szerpentineken szakadó esőben ,90-120-at autózva nem egész 10 volt az átlag...

Városban ugyanez a helyzet.
Gyerekek, én nem vagyok egy boyracer, de egy-két komolyabb gyorsítással és jó pár dugóban ácsorgással sem volt még 16-nál magasabb az átlag.


"főleg nem üveghangos haladásnál. 5 literes motor nem 13 litert eszik haladáskor (nálam tartós 200+), hanem inkább 20at.2

Hogyne. De fekve szarok ha volt arra alkalom, hogy egy teljes tankot az utolsó cseppig üveghangon ki tudtál autózni.

Amúgy 4.8 as és 100-nál 6.-ikban 1500- at sem forog, 200-nál meg 4000-et se.

qualitaet 2008.10.21. 22:06:13

"Az mas kerdes, hogy qualitätet sem kell felteni, ha sardobalasrol van szo, de ezt betudjuk a jellemhibai koze :)"

Viszont ha nem kóstolja fel egy-két önérzetes kisfiú, akkor eme jellemhiba az életben nem derülne ki :)

qualitaet 2008.10.21. 22:19:04

"Kvali, kvali! Innen is látszik, hogy közöd(gőzöd?) nincs a géphez amiről írsz. Legalább olvass utána.."

Ritkán teszek ilyet. Most is csak azért, hogy tudd, hogy hányas a dzseki...

Az Édes Anyukám életére megesküszöm, csak a TE kedvedért, hogy már akkor 750i-m volt amikor a CALIBRÁDAT GYÁRTOTTÁK, azaz'91-ben. :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Shadowbull 2008.10.21. 22:20:12

Van ott meg biztosan mas is, kivancsian varjuk :)

Amugy feltunt, hogy Edelweiss lelepett?

Jo szokasahoz hiven megint toroltette magat.
En nem ertem, de o biztosan tudja miert :)

sb

qualitaet 2008.10.21. 22:35:10

"Amugy feltunt, hogy Edelweiss lelepett?"

Persze, mert egy komoly ember létére Ő is rájött, hogy mással is töltheti az idejét.
Részemről is elég gyerekes. De amikor várok a mailekre, valamivel el kell csapni az időt:)Na megyek is , mert lemaradok a "Pétervári Banditákról" :)

Ps: Amúgy majd másnak is hiányozni fog,nehéz természetétől függetlenül, amikor majd a sok mimózalelkű rájön majd, hogy többet tanulhatott tőle pár hónap alatt, mint egész eddigi életében összesen...

Shadowbull 2008.10.21. 22:44:23

"többet tanulhatott tőle pár hónap alatt, mint egész eddigi életében összesen... "

Tanulhatott volna.

Ha nem azzal foglalkoznak, hogyan mondja, hanem hogy mit mond.

Arrogancia, ugye:)

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.21. 23:15:18

Qualitaet

"Hogyne. De fekve szarok ha volt arra alkalom, hogy egy teljes tankot az utolsó cseppig üveghangon ki tudtál autózni."

Nem volt még ilyen, valóban, de mikor azért csapom a 4.2es R8nak autópályán, akkor azért 13at max. 50 kilométeren enne :-) Ettől függetlenül elhiszem, hogy jó pedálkezeléssel kisebb csodákat lehet tenni, de a 13 nekem elképzelhetetlen. Mikor mentünk Hamburgba, odafelé ha jól emlékszem 3szor kellett megállni tankolni, ami ugye nem 130as tempót mutat. És ez is padlógáz-satufék volt nem egyszer.

"Amúgy 4.8 as és 100-nál 6.-ikban 1500- at sem forog, 200-nál meg 4000-et se." - Az előző A8am 4.2es volt, az is 180nál forgott 3000t, szóval ne nekem magyarázd hogy mennyit forog egy nagy motor, inkább a Calibrás barátodnak :-) (Aki azért úgy zárójelben visszavehetne kicsit az arcból, nem hiszem hogy bárkinek is az apja lenne itt, hogy bizonygatni kelljen bármit is számára...)

Szép álmokat! :-)

Gomulka Béla 2008.10.21. 23:37:34

Edelweiss nem szállt ki, csak lement egy egyiptomi rezortra és most ott sütteti a

w a s d 2008.10.22. 08:29:32

@ qualitaet 2008.10.21. 22:01:29

Ha 100nál 1500- at sem forog, akkor kétszáznál nem 3000 alatt kell lennie a fordulatszámnak? (Persze ha 3000 alatt van, az 4000 alatt is van.:D)

qualitaet 2008.10.22. 17:21:54

"Nem volt még ilyen, valóban, de mikor azért csapom a 4.2es R8nak autópályán, akkor azért 13at max. 50 kilométeren enne :-)"

Hogyne. De az a csapás nyilván néminemüleg különbözhet az én szakaszosan abszolvált, "polgári" 220-240-es tempómtól. Bízvást lehetett volna még keményebb tempót, és ezáltal nagyobb fogyasztást is abszolválni, lehet én vagyok a béna, vagy nem voltam elég elvetemült,uram bocsá' nem kívántam autóbalesetben elpatkolni. Lettlégyen bármelyik verzió is, én még 13.5-nél nagyobb átlagot totál autópályás üzemmódban még nem mértem. Mi a faszért mondanám?

"Az előző A8am 4.2es volt, az is 180nál forgott 3000t, szóval ne nekem magyarázd hogy mennyit forog egy nagy motor, "

Nem értem miért a komfortra hangolt, automata A8-at emlegeted...
A sportosra kihegyezett R8-ad aligha csak annyit forog:)

By the way, egy nagyon kedves félfritz barátomnak van egy B5-ös Alpinája (még az is lehet, hogy tavasszal sikerül rámmasszíroznia, olyan szépen esnek az árak...:)
Az ugye a maga 320 km/h-s "végével" alul, felül, meg mindenütt megkajálja az R8-at, ettől függetlenül Ő sem mért még a büdös életben 17-18-nál többet langstreckén...

//74.125.39.104/search?q=cache:uJ7rvqo_BhAJ:de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B5+alpina+

qualitaet 2008.10.22. 17:34:30

"Ha 100nál 1500- at sem forog, akkor kétszáznál nem 3000 alatt kell lennie a fordulatszámnak?"

Direkt nem ironizálok bántó módon a magam és Edelweiss koma néha kissé valóban lekezelő módján.

Inkább plagizálom Shadowbull kolléga nyagyszerű és diplomatikus egyszavasát:

JAJMÁR!
Ezzel az analógiával 4500- nél 250-et, 6000-nél meg 400-at menne.
Maradjunk annyiban (és így nem sértő egy picit sem): Tanulmányozd az áttételek arányait ill. működését.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.22. 17:49:05

qualitaet 2008.10.22. 17:21:54

"Nem értem miért a komfortra hangolt, automata A8-at emlegeted...
A sportosra kihegyezett R8-ad aligha csak annyit forog:)"

Azért, mert az 550 sem sportkocsi, sokkal inkább kényelmesEBBre hangolt nagyon erős utazóautó, elsősorban autópályás cirkáláshoz. Szerintem. Mondom, ettől függetlenül ehet annyit az autód amennyit írsz, én elhiszem, csak kicsit kétkedve. De legyen igazad :-)

A B5ös Alpina az egy más tészta. Megeszi végre, meg lehet gyorsulásra is az R8at, de kit érdekel? :-)
...abban nem a tarkód mögött üvölt a motor 6000nél ;-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.22. 18:05:08

"Ezzel az analógiával 4500- nél 250-et, 6000-nél meg 400-at menne.
Maradjunk annyiban (és így nem sértő egy picit sem): Tanulmányozd az áttételek arányait ill. működését. "
most hülyeséget írtál .
A Genfi autókiállításon kiadott kétnyevű katalógusban(Revue Automobile/) benne van
a kocsik legmagasabb fokazatához tartózó 1000es fordulathoz tartozó sebessége.
Egy mechanikus váltónál fix áttételek vannak tehát ha egy kocsi 5.ben 1000 res fordulatnál 50 nel megy, akkor 200 nál pontosan 4000 fog forogni.

qualitaet 2008.10.22. 18:55:07

"A B5ös Alpina az egy más tészta. Megeszi végre, meg lehet gyorsulásra is az R8at, de kit érdekel? :-)
...abban nem a tarkód mögött üvölt a motor 6000nél ;-)"

Senkit. Mert körte-alma relációban vannak:)
Én csak a fogyasztás margójára írtam, nehogy félreértsd.

qualitaet 2008.10.22. 19:13:20

"most hülyeséget írtál"

NA EZT MAJD KIPRÓBÁLOM...

Gomulka Béla 2008.10.22. 19:27:11

Na tessék. Qualitat kollega fogyasztással henceg. Ez olyan mintha én arról lengetném a zászlót hogy máma százhússzal is mentem. (Nem mentem.)

qualitaet 2008.10.22. 19:38:38

"Qualitat kollega fogyasztással henceg."

Bécikém, henceg a radai rosseb.Tényközlés.
Sőt, én alapjában véve lebaszom a fogyasztást.Meg ebből a rohadt gépből is elég mára:)

Gomulka Béla 2008.10.22. 21:50:25

Tudom. Sõt, ahogy ez kinéz, én vagyok az egyetlen aki hiszek neked. Mert én nem 'szom le a fogyasztást. (A mai tankolásnál számított érték: 5.4 l/100 km. Csak a témázgatás végett.) És kínosan egyféle a hozzáállásunk: te is azt kapod a 13 literedért amit akarsz, meg én is az 5 és félért. Hogy is mondta Pangloss mester?

qualitaet 2008.10.22. 23:04:43

Az "1500-as fordulatot száznál" kicsit eltúloztam. Mentségemre szolgáljék, hogy pont százzal ritkán szoktam menni:)
1800- körül van 100-nál.140-nél meg 2500. Megmértem az előbb az Istenhegyin :))

"most hülyeséget írtál"

Hát ez most teljesen helytálló volt.
Még egyszer bocsánat. Érdekes eleddig sosem figyeltem, hogy hajszálpontosan mennyi a fordulat, csak nagyjából.
F/Aki-nek és Gyurmának teljesen igaza van...
Elnézést!

PS: Joggal merül fel ezek után, hogy a fogyasztás tekintetében is ilyen "kiváló megfigyelő" lehetek:)...
De NEM. Az becsszó annyi volt.

Gomulka Béla 2008.10.23. 08:48:28

Más téma, de vessenek az urak egy pillantást a Fiat 500 töréstesztjérõl szóló beszámolóra. Falnak menve az 500-as öt csillagra elég biztonsággal védi meg az utasait. És halálgyárrá válik ha valami bunkó paraszt félszerzet úgy dönt, hogy neki mától egy SUV-ban lesz jobb. Ha legközelebb errõl lesz a disputa, tessenek majd emlékezni.

w a s d 2008.10.23. 11:04:29

@ Gomulka Béla 2008.10.23. 08:48:28

Szerintem az a baj az ilyen tesztekkel, hogy fix tárgynak ütköztetik őket, ami csak rövid részén deformálódik.

@ qualitaet 2008.10.22. 23:04:43

Eleve nem kötözködésnek szántam a dolgot, szóval mondhatjuk, hogy semmi nem történt.

Gomulka Béla 2008.10.23. 18:23:40

Én csak azon tûnõdtem, és persze tévedhetek, hogy ha egy olyan autónak csapatják a Fiatot, aminek a motorja/váltója húsz centivel lejjebb van, vajon ugyanez lenne-e az eredmény. Ha mondjuk egy A 8-cal próbálnák meg ugyanezt, vagy a tömeg végett egy vasból készült bálnával.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.23. 20:05:36

a tömeg is számít szerintem.Egy V63 as mozdonynak pl elég lent van a motorja:-)))

Gomulka Béla 2008.10.23. 20:10:12

Az atomtenegeralattjárónak meg néha nagyon lent.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.23. 21:44:28

azt mondja meg nekem valaki, hogy akinek R8-asa, meg 550-ese van, az miért rágódik a fogyasztáson? meg hogy mennyit forog a motor, olyan sebességtartományban ami már rég törvénysértés? és ne mondja senki, hogy az mind a német pályán volt, mert akkor itthon senki nem villogna le a pályán 130-nál...

Gomulka Béla 2008.10.23. 22:21:08

Nem rágódnak, Qualitat barátunk legalábbis nem. Csak adatot közölt: tizenhárom litert és azt, hogy tesz rá. Mindazonáltal annál azért többrõl van szó, mint hogy a fogyasztás csak a benzinre költött vonga szempontjából számítana. A környezetterhelés (mindjárt jön Q és SB, és jól leugatnak) is szempont – ha nem volna az, akkor nem venne annyi mindenki három literes dízel Mercedest, BMW-t, Audit, Jaguart, éspedig a legnagyobb fajtából. Avval együtt hogy vannak a környezetkímélésnek hatékonyabb módszerei is, igenis elfogadható hogy valaki fingelszívós bõrülést akar és nyolc litert százon. A sebességkorlátozás valószínûleg úgyis elrontja a móka legjavát, akár három a liter, akár hat.
A takarékos SUV azért abszurd.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.24. 00:30:54

Tommeeca 2008.10.23. 21:44:28

Az R8-nál ugyan kevésbé, de mondjuk a fiam meg az asszony dízelénél igenis nem elhanyagolható szempont volt, hogy ne 12, hanem 6-8 litert egyen az autó. Attól, hogy telik rá, még nem kell két marékkal (nálunk legalábbis nem) szórni a pénzt.

A sebesség témára a saját nevemben azt tudom mondani, hogy javarészt nem itthon voltak az esetek. Autópályán sem szokásom levillogni senkit sem, és pályán kívül normális tempóban vezetek (90-110). Az, hogy pályán becsúszik néha egy kis haladás, Passatosokkal és Mondeosokkal valószínűleg gyakrabban esik meg. Megnyugodhatsz, baleset nem miattam lesz.

Jóéjt!

Shadowbull 2008.10.24. 12:39:11

Nekem otthon is 150-160 a palyas tempom. Itt egy kicsit tobb, neha 180, de a Mondeo nem szeret gyorsabban menni.
A fogyasztas nyilvan akkor erdekel, ha a sajat kontomat apasztja. Bar az tokmindegy, hogy 7 vagy 10 liter.

Ceges autoval csak Nemetorszagban jarok (sajnos) viszont akkor ami a csovon kifer, meg ahogy a forgalom engedi...

Fogyasztas is pusztan erdekessegkeppen foglalkoztat, mert a ceg kontojara megy.

sb

qualitaet 2008.10.24. 16:40:53

"és ne mondja senki, hogy az mind a német pályán volt, "

Magyarországon csak Balatonra, ill. Románia irányába szoktam rendszeresen autópályán kocsizni.(Újhartyánig csak, onnan át a 4-esre).Ezért számomra fizikai lehetetlenség lett volna a fenti mérést idehaza megtenni.(Magyarán :70 litert tisztán pályán elmotorozni.)

Az én átlagtempóm szintén 160-170 körül mocorog.
Nem álszentségből írom.
Én is repkedtem (ráadásul a jó kis ,huplis, hófehér, hangulatos, régi :))
M7-esen,a sifoki éjszakába igyekezvén,17 évvel ezelőtt 270-körül, hülye fejjel. Jó ideje kinőttem az ilyesmiből...

"A környezetterhelés (mindjárt jön Q és SB, és jól leugatnak) is szempont – ha nem volna az, akkor nem venne annyi mindenki három literes dízel Mercedest, BMW-t, Audit, Jaguart, éspedig a legnagyobb fajtából."

A környzetterhelésről csak annyit, hogy az előző 535d-m (életem első és vélhetőleg utolsó diesel autója)
211g széndioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a mostani 260-at.
Tehát a különbség lópikula.( egy 530/540i-nek még kevesebb)
Ráadásul majd öreg korában az enyémen max. olajat kell cserélni,addig a dieselnek majd orrán-száján dőlni fog az olaj, szanaszét esnek a turbói, leég az aut.váltója és még sorolhatnám az alkatrészek végtelen sorát ,amelyek majd eltömik a szerelők szemétvödrét az életben tartása során, amíg végleg ki nem leheli a lelkét.
Míg az enyémet elkerüli az efféle környezetromboló agónia. Azt majd csak egy fáról kell levakarni vén korában valami halott boy racerrel a volán mögött...

A három liter feletti dieselek vásárlóinak nagy része meg pusztán pitiáner fillérbaszó, és hatalmas ívben szarik a környezettudatra.

Shadowbull 2008.10.24. 18:10:29

"A három liter feletti dieselek vásárlóinak nagy része meg pusztán pitiáner fillérbaszó, és hatalmas ívben szarik a környezettudatra."

Hmm. Hatotav?

En pl. a 630 kilometert tankolas nelkul teszem meg. Neha meg se allunk.

sb

Gomulka Béla 2008.10.24. 19:28:40

Ha a benzines béemvé kevesebbe kerül fenntartani, akkor miért a dízelt vásárló a filérgyakó?

Agr3ssor 2008.10.24. 20:37:38

Érdekes... Én eddig azt gondoltam, hogy egy újabb 530d például fenékig tejfel... Gondolok itt a viszonylag alacsony fogyasztásra, és a viszonylag sok lóerőre, a kellesen magas nyomaték mellé. De tévedni embei dolog!!
Qualitaet: ne aggódj a a behányó turbó miatt... Azért van kettő, hogyha az egyik véletlenül elfossa magát... (ezt komolyan ne vegyétek, szigorúan poén volt)

Különben a haveom 740i-je (4.4 V8) is írt ki tempomattal 140 körül ilyen 9-es fogyasztásokat! Horvátországot megjártuk 8,5-ös átlaggal, de finom közélekedéssel! Az ilyen autót tudni kell vezetni. A legnagyobb baj, hogy az ember nem tud lendületből közlekedni, a sok "üres körforgalom elött félórát gondolkodó" barom miatt... Meg az indokolatlanul tötymörgő bohócok miatt. Ha sietni kell, akkor ezért lesz az egyenletes közepes tempó helyett padlógáz-satufék!

Gomulka Béla 2008.10.24. 22:19:16

Lendületbõl közlekedve nem csak a nyolchengeres béemvé fogyaszt kevesebbet… Sõt, azokkal az autókkal, amik alapesetben is keveset fogyasztanak, csak lendületbõl lehet közlekedni. Akkor meg minek az a sok lóerõ? (Kismosoly, mielõtt valaki berágna.)

Speedman 2008.10.24. 23:02:33

"A környezetterhelés is szempont- ha nem volna az, akkor nem venne annyi mindenki három literes dízel Mercedest,BMW-t, Audit, Jaguart éspedig a legnagyobb fajtából."
El vagy te tévedve Béla, ha azt hiszed, hogy a dízel környezetkímélöbb, mint a benzines. Lehet, hogy kevesebbet fogyaszt a benzinesnél (jobb hatásfoka miatt), a co2 is valamivel jobb, de a dízel motor sokkal több kéndioxidot és szemcsét állít elő mint az benzines motor,azaz sokkal több rákkeltő anyagot bocsát ki mint a benzines. A mai technológiákkal a károsanyag kibocsátása a büdös életben nem lesz jobb, mint a benzinesé. Csak nem reklámozzák.

Gomulka Béla 2008.10.24. 23:19:06

A környezetterhelés sokkal összetettebb dolog annál hogy akár a nitrogén- és kén-oxidok vagy a korom, akár az egy kilométerre jutó szén-dioxid kibocsájtással el lehessen intézni. Magam azon a véleményen vagyok, hogy ahol ember jár, ott ne járjon autó (fölöslegesen), és akkor nem lélegezzük be a sok dzsuvát. Mások azzal érvelnek, hogy nem az autók szén-dioxidja okozza a klímaváltozást, hanem – és itt egy hosszú lista következne. Minekutána egy valoggal két lovat nem lehet megülni, ki ezt választja környezetkímélesre, ki meg azt. (Biztos forrásokból tudom, hogy Qualitat kollega minden este beírja a kis piros könyvecskébe: kedves Napló, ma se öltem meg senkit rettenetes koromhalállal. Én se vagyok jobb, én meg fújok mindenkire, akinek az autója többet fogyaszt mint az enyém. A világ meg közben egyre jobb és jobb lesz.)

Speedman 2008.10.24. 23:28:27

A környezetterhelésről regényt lehetne írni és ennek csak az egyik fejezete lenne az autók károsanyag kibocsátásának elemzése, de a témánál maradva a dízel akkor is szennyezöbb, mint a benzines.

Gomulka Béla 2008.10.25. 00:43:34

Kevesebb szén-dioxidot bocsájt ki. Több dzsuvát.
Mi az hogy szennyezés? Valaki vagy valami olyan dolgokat helyez el a másokkal közösen lakott/elfoglalt/használt térbe és idõbe, ami a fentemlített másokat zavarja vagy árt nekik. Ebbe a szén-dioxid is belefér, de ha már itt tartunk, a ronda jármû vagy a rossz zene is. Mi van akkor, ha engem egy Euro 5-re katalizált benzines SUV-bõl kidõlõ Lakzi Lajcsi zavar, és a kormot kifejezetten dzsanázom?
Egyébként ha a benzines kisebb, ha a dízeles kisebb, az valószínûleg jobb (kevesebb környezetterheléssel jár és kel) mintha nem volna kisebb, vagy mi. Nem vagyunk mi akkorák (mint az amerikaiak)!

qualitaet 2008.10.25. 01:49:14

"Hmm. Hatotav?"

Nem véletlenül írtam a három litert vagy a fölöttit.
Akiket én ismerek, akár barát akár ismerős,röhögve kifizette az új vagy újszerü (bocs,ezen nincs hosszú ü) ,X5, 530/730/740/745d árát.
Száguldozni, vaktaíni azt igen, tankolni bezzeg nem.
Pontosan ilyen pl. a kertszomszédom.
Ugyanolyan öreg vadgesztenyefák vannak a kertjében mint nekem.
Én most délután egy jó pár órás patent kis testmozgás keretében összesöpörtem a leveleket és összeszedtem a gesztenyéket.
Ugyanezt a müveletsort három kertész végezte a szomszédnál kettő teljes napig,50 rongyért, lévén, hogy ott egy jókora dísztó és egy méretes medanszé is van. Váltottunk pár szót és megint nem átallotta "elpanaszolni," hogy mennyit fogyaszt a felesége pár hónapos X5 3.0 SD-je.
Kőrkörös, enyhén gondterhelt mozdulattal hol az arnyláncai közül kikandikáló,őszülő mellszőrzetét, hol pedig a kezét hátracsapva, a lapockáját vakargatva, szinte sírva mondta : "Sóókat, Apám! 12-13-at.
Én assz'ittem,hogy 10 fölé nem megyünk majd... Rengeteg!"
Amúgy nagyon rendes csávó,gyerekkorom óta ismerem és hogy jól áll az egy nagyon-nagyon enyhe kifejezés.
Na, ez a visszataszító pitiség.
Az meg csak hab a tortán, hogy neki meg egy facsaró újonnan vásárolt A8-a van. 4.2 TDI,natürlich:)...
És a "többiek" is kísértetiesen hasonló mentalitással bírnak.
Félreértés ne essék, őket illettem a fillérbaszó jelzővel, nem a takarékos családi autók tulajait.

"En pl. a 630 kilometert tankolas nelkul teszem meg. Neha meg se allunk."

Bocs, de ebben semmi különös nincs.
A kilencvenes évek első felében a fél életemet én is Münchenben töltöttem.
Az első 750-est szinte rituálisan, mindig a Rosenheimer-en lévő kicsi Shell kúton('86-óta egy csavart nem cseréltek ki rajta:) )tankoltam tele és a BAH csomópont-i benzinkútig símán elgurultam.
Igaz, hogy akkoriban csak Bad Reichenhall-ig lehetett igazán tolni, A-ban szigorúan 140 tempomat, az azokban az időkben vér geci osztrák rendőrök miatt,Bécstől még nem volt pálya csak Bruck-ig. Onnan lasssú, országúti tempó mind a "Todestrecke"-n mind pedig Győrig, a szaros 1-esen.(Ugyebár ott sem volt még pálya anno) Győrtől meg ismét komolyabb tempó, forgalomtól függően.
És így hosszabb is volt, 715 km.

Jaa! Később kikerült belőle a katalizátor, de teljesen szakszerüen.
Franciaországból szereztem katalizátor nélküli, gyári új középdobokat (D-ben nem forgalmaztak "ohne Kat" 750 i-t csak a lazább latin országokban) a vezérlőegységeket is átprogramozta erre az üzemmódra a hajléktalan ábrázattal és bouquet-val bíró , bécsi úti BMW szervízes, félkegyelmü zseni. Szükítő nélküli tanbeömlőt is lehetett kapni idehaza pár ezer forintért.
Élből 300 ból 330 le lett a teljesítmény. Ez az első 100 kilométeren még teljesen nem érződött, amíg ki nem autóztam a tankban lévő maradék 95-öst.
Bezzeg amikor belekerült a jó kis békebeli, ólmozott 98-as...Az nem is benzin volt hanem KEROZIN:)
És ami a lenagyobb: A teljesítmény növekedéssel egy időben pályán kb egy literrel csökkent a fogyasztás.
Pálya: 12-15 nyomástól függően.
Város: ha nyomod 20, ha nem nyomod 20:)
Majd bekerült egy chiptunning Németországban (plus 14 Kw) amelyben a 250 km/h Vmax korlátozást is kitörölték..
Ekkor elérte a 350 ps-t, és így röppültem én anno óra szerint vastagon 280-at.És az nem volt sokkal kevesebb.
Tanúsíthatja az első magyarországi 500E (CYY-os táblájú) és az EC-s 928s4 tulaja:) Véres verejtékkel, de a pályán mindkettő lemaradt, Isten engem úgy segéljen:)
Egy ilyen éjszakai, balatoni oda-vissza menetnél 24,3 volt az átlag. Amikor tényleg sok én nem szépítem:)

Később pedig az E38 750-es fogyasztása nagyon pianoban 12-18 közé volt szorítható.

qualitaet 2008.10.25. 02:07:39

"Ha a benzines béemvé kevesebbe kerül fenntartani, akkor miért a dízelt vásárló a filérgyakó?"

Azt elfelejtettem megírni, hogy én nem fillérbaszásból vettem több mint két éve a 35d-t, hanem azért mert bedőltem a hülye hisztériának, hogy a nyakamon marad a benzines.
No, ez egész biztos, hogy nem lett volna így mert az 50-est most két ismerősőm is azonnal megvenné.

Amíg új, természetesen a dieselt olcsóbb fenntartani. Később jönnek a bajok. Csőstül.

"Érdekes... Én eddig azt gondoltam, hogy egy újabb 530d például fenékig tejfel... Gondolok itt a viszonylag alacsony fogyasztásra, és a viszonylag sok lóerőre, a kellesen magas nyomaték mellé"

Paíron, és új korában így is van.
Na de később...

Ezt majd holnap, mert gebedt vagyok.

Ps: Észre sem veszem, és lassan összejön egy komplett "Népítélet" részemről is, innetől Speedman komának sem lehet egy szava sem..

Speedman 2008.10.25. 10:30:34

"Mi van akkor, ha engem egy Euro 5-re katalizált benzines SUV-bõl kidõlõ Lakzi Lajcsi zavar, és a kormot kifejezetten dzsanázom?"
Az van, hogy nem inkfarktusban fogsz meghalni Lajcsitól, hanem tüdőrákban a koromtól.:)

Speedman 2008.10.25. 10:37:53

"Ps: Észre sem veszem, és lassan összejön egy komplett "Népítélet" részemről is, innetől Speedman komának sem lehet egy szava sem.. "
Na, ez így nem érvényes. Tessék írni egy komplett népítéletet, amiben benne van mennyire szereted a géped, mennyit mentél a pályán, meg milyen érdekes dolgok történtek veled és a géppel, oszt jön a jó nép és ossza velem együtt az "észt"...ennek csak így van fílingje:))

Gomulka Béla 2008.10.25. 10:55:13

Ugyan a SUV-ból kidõlõ Lakzi Lajcsi általi elsodortatás veszélye annyira nem fenyeget, lehet hogy a tüdõrákkal jobban járna a magyar.
“a nyakamon marad a benzines.” Megvetted és most nem kell? (hehehe)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.25. 11:32:30

Qualitaet

Ha valóban csőstül jönnek majd a bajok a dízelekkel (amit személy szerint nagyon kétlek), egyszerű a megoldás: el kell adni, mielőtt tényleg szarrá menne :-)

Amúgy éppen a BMW csinálja (szerintem) a legjobb gázolajos motorokat a világon, nem hiszem, hogy annyi baj lenne velük.

A fillérbaszás téma érdekes, de azért picit vitatkoznék most veled. Attól, hogy valaki nagyon sikeres és gond nélkül telik rá, még lehet spórolós. Hangsúlyozom, nem fillérbaszó, hanem ésszel-költő. Ha az említett ismerőseid valóban röhögve fizetnék ki azt a 20-30 milliót azokra az autókra, akkor tényleg nem szabadna gondot okoznia a fogyasztásnak. Viszont gondolom nem ismeretlen számodra sem, mikor valaki többet mutat és mond, mint ami valójában mögötte van. (Magyarok élen járnak ebben :-) ) Ha megengeded, én az ismerőseid esetén is erre gondolnék. Amit csak erősít, amikor aranyláncra telllllik, aztán 3000-ért tankol már hó közepén...


Nagyon tetszett egy időben a Porsche Cayenne, ki is próbáltam egy hét erejéig egy Turbo-t. Nem vagyok naiv, nem is reméltem 18-20 liter alatti fogyasztást ekkora és ilyen teljesítményű autótól. Viszont mikor egy hajtósabb nap után (ugyanúgy vezettem mint máskor) írd és mondd 38 literre jött ki a fogyasztás, akkor megköszöntem a lehetőséget. Nem vagyok fillérbaszó finoman szólva sem, de azért érted. Ötven litert nekem egy autó se egyen. Majd ha lesz belőle mondjuk 250-300 lóerős dízel, akkor talán újra elgondolkodom rajta. Addig parkolópálya :-)

Gomulka Béla 2008.10.25. 12:01:42

Tûnõdöm, ezek a harmincmilliós emberek a dízel BMW SUV-jukkal és a kutyaláncukkal, vajon vesznek- e mûtárgyakat, adnak-e a szegényeknek, vagy csak a bioszféra érdekli õket annyira. Egy hárommillióért megvehetõ szolgáltatást (a-ból b-be, nem esik és nincs nagy zaj) harmincmillióért megvenni olyan extravagancia, hogy le a kalappal. Ezek után nyugodtan megvehetnék a Tracy Amin vetetlen ágyát (éves díjat nyert a Tate galériában, anno; mondjuk harminc millióból nem volna meg, esetleg az egyik papucs), de akár kétszáz kis-szériás Wûrtz nyomatot is – azoknak nem is esik annyit az áruk ahogy múlnak az évek. Persze ez azon is múlik, hogy milyen a szomszédság és mivel lehet õket meghatni. (kettõspont, kötõjel, zárójel bezárva)

qualitaet 2008.10.25. 17:21:03

"Na, ez így nem érvényes. Tessék írni egy komplett népítéletet, amiben benne van mennyire szereted a géped, mennyit mentél a pályán, meg milyen érdekes dolgok történtek veled és a géppel, oszt jön a jó nép és ossza velem együtt az "észt"...ennek csak így van fílingje:)) "

Bízvást. Valahogy sosem éreztem késztetést csak úgy nekiülni. Én a spontán dolgokat szeretem. Pl most amikor egy vita vagy disputa kapcsán feltörnek a fasza kis emlékek.:)))

"Ha valóban csőstül jönnek majd a bajok a dízelekkel (amit személy szerint nagyon kétlek), egyszerű a megoldás: el kell adni, mielőtt tényleg szarrá menne :-)"

Szó szerint.Én is így tettem és minden nagy lökettérfogatú diesel tulaját erre buzdítom. 100-120 ezer km től bármikor becsaphat a ménkű.
Mint mondottam volt 22 éve van saját BMW-m, ha a szüleimét is beleszámítjuk akkor 35 esztendeje BMW-zek.(Két év megszakítással : Audi S8)
Jó pár iserősöm, rokonom szintén tulajdonos, rengeteg szerelőt ismerek(tem,) és szűk másfél évtizeden át, 1989-től hobby szinten, melléktevékenység gyanánt importálgattam is,tucatnyi öreg csibész kereskedő haverom van országszerte.
Ezt csak arzért írtam, hogy ne legyen kétség az autentikusságomat illetően...

Az 3.0 d-k (egy turbós) valóban kíváló motorok akár papíron, akár a vetélytarsakkal összevetve.
De 120-150 ezer km körül minden további megállhat a magasnyomású szivattyú. ( nem általános, de az általam ismert öt-hat eset már símán megalapozhatja az ember félelmét)
Egy ilyen hiba esetén a vezérműtengely által hajtott szivattyú szorulásától úgy beáll a vezérlés mint a szög. Mindezt akár több ezres motorfordulatnál...
Az éppen felül lévő dugattyúk által végzett iszonyatos pusztítást ugye felesleges ecsetelni. Általában a komplett hengerfej röpül a szemétvödörbe, rosszabb esetben egy-két dugyattyú is. A költségeket el lehet képzelni, tömítésekkel, munkadíjjal megspékelve.
Ha a tankban lévő szivattyú mutrázik be akkor meg az ebből keletkező rézspének tömítik el az CR fúvókákat.
A kár itt sem két forint és a listára ilyenkor nyugodtan felírhatod a komplett(!)üzemanyagellátó rendszert tankostul, csövestül.
A tankot elvileg benzinnel ki lehetne mosni, de ha csak egy 1 azaz szem spén is benne marad kezdődik az egész elölről.
Aztán ott a turbo-gebedés.
Saját magam szoptam be egy akkor két éves frissen behozott, 100 km-es 2001-es X5 3.0d-vel.
Egy jókora tüsszentés kíséretében szétesett a turbó és a Rákóczi úton olyan füstttengert húztam magam után, mint 20 Barkas.Frankón azt hihették, hogy kigyulladt, úgy bámultak a madarak.
Amíg elvánszorogtam a szervízig, két-három liter olaj is elégett a nem egész 5 km alat!!!(egy kútnál még meg is álltam rátölteni)
Egy laikus embernél pikk-pakk beállhat a motor egy ilyen hiba miatt.
Hasonló bődületes olajfogyasztás következhet be a kartellgáz-visszavezető szelep meghibásodása esetén.
Elég csak azt a szitut elképzelni amikor ez a hiba éjjel az autópályán következik be. Még egy szakavatott polgár is nagyon rosszul járhat, hisz a füstöt nem látni, és a teljesítményvesztés sem olyan drasztikus mint a turbó széthullásakor.
50-100 km alatt elfogy az olaj fele.
2-3000-res fordulatnál meszólal a Check-Control, hogy alacsony az olajszint.
A gondosabbja is legfejjebb csak annyival nyugtázza, " jó, majd tankoláskor rátöltünk". Kicsivel később meg az olajnyomás hiányáról tájékoztató valódi vészjelzés jön.
Autópályán mire azonnal félre is tud állni, már akkor is min. csapágyas lesz.
De az emberek nagy többsége ilyenkor még inkább gondolkodóba esik, és ez bőségesen elég idő ahhoz, hogy a motor úgy beálljon mint a cövek.
Ott van még a 30d-knél a tökéletes típushibaként az automata váltóban lévő úgynevezett Wandler (citrom) hibája
A pontos magyar megbevezését én sem tudom hirtelen.Talán hidraulikus nyomatékkupplung... Ez az a váltó elejében lévő egy tömböt képező nagy alkatrész. Persze honfitársaink általában inkább autóznak tovább a hibásan működő (csúszó vagy rángató) váltóval. A Wandler meg eközben szépen termeli a spént ami meg gyönyörűen eltömi a szeleptömböket, a váltó meg úgy leég mint a huzat...

"Amúgy éppen a BMW csinálja (szerintem) a legjobb gázolajos motorokat a világon, nem hiszem, hogy annyi baj lenne velük.2

"Megnyugtatásképp", az összes korai 740d, S/G 400CDI szinte kivétel nélkül átesett már egy komolyabb generálon.
Audi később kezdett csak V8-as dieselt gyártani. Talán ezért átgondoltabb konstrukció is.
Ettől függetlenül mindhárom márkánál tudiok bőven CR-es rém(igaz) történetet..
Az is igaz, hogy a legújabbak mintha jobban bírnák...
Az 535d-vel is egymerő rettegés volt az életem. (Olyan autóm is volt8e38 750i) amibe 150000nél is többet beletettem, úgy, hogy 300 ezerhez közelített a km-stand, ennek ellenére max. kéthetente nyitottam föl a géptetőt.). Folyton az olajpálcát vizslattam, hosszú úton , vagy egy zorallabb gyorsításkor mindig az járt a fejemben: "Na most, na most fog beszarni!"
( Nagyon szar így autózni. Kicsit olcsó poén, de valami ilyet érezhet egy bénább csávó, ha felszed valami hétpróbás ,de hibátlan külsejű éjszakás csajt ,oszt azon darázik reggeltől estig, mikor csinálja meg valaki más amíg ő nincs odahaza:)) )
Nem szart, sőt én még nem is hallottam 535d motorhibáról! A váltó egy időben olyanokat ütött mint a toronyóra, de egy softwarefrissítéssel piti pénzért megoldották.
Ettől függetlenül igazi nagy benzinmotorokhoz hozzászokott embernek megszokhatatlan az undorító kerregés, a seggedet birizgáló rezonancia, az orrfacsaró, kesernyés agyonkatalizált bűz, na meg az, amikor leparkolsz a garázsodba vigyázni kell,hogy ne állj túl közel a falhoz mert a leállításkor bekövetkező beremegéstől nekiütődhet az oldala.:)))))

A fogyasztás valóban szenzációs-megemelem a süvegemet - a nyomaték is, de az életben nem lehet olyan dieselt csinálni ami tényleges spontaneitásban felvenné a versenyt a benzinessel.
Végül egy abszolút szubjektív benyomás.
Aki kicsit is törődik az autójával annak (nekem legalábbis feltétlenül) szinte kéjes öröm az olajcsere.
Ritka illúzióromboló amikor a szervízből hazahozva kihúzod a niveaupálcát és olyan fekete a frissen cserélt olaj mint valami ócska munkagépben.

qualitaet 2008.10.25. 17:59:42

"Qualitaet: ne aggódj a a behányó turbó miatt... Azért van kettő, hogyha az egyik véletlenül elfossa magát... (ezt komolyan ne vegyétek, szigorúan poén volt)"

Érrtem én:)... DE a fenti storym tükrében még poénnak is rossz mi fog történni ha két turbo szívja ki az olajat:)

"Különben a haveom 740i-je (4.4 V8) is írt ki tempomattal 140 körül ilyen 9-es fogyasztásokat! Horvátországot megjártuk 8,5-ös átlaggal, de finom közélekedéssel!
"
Ismerős. Volt 12 évvel ezelőtt e34 540 i-m, 6-gangos kézi váltóval. Már akkor produkáltam én is 10 liter alatti fogyasztásokt. Ugyanilyen e39-cel szintúgy. Mondanom sem kell a mostanihoz hasonlóan akkor sem hitte el senki :)

"Hangsúlyozom, nem fillérbaszó, hanem ésszel-költő. Ha az említett ismerőseid valóban röhögve fizetnék ki azt a 20-30 milliót azokra az autókra, akkor tényleg nem szabadna gondot okoznia a fogyasztásnak. Viszont gondolom nem ismeretlen számodra sem, mikor valaki többet mutat és mond, mint ami valójában mögötte van. (Magyarok élen járnak ebben :-) ) Ha megengeded, én az ismerőseid esetén is erre gondolnék. Amit csak erősít, amikor aranyláncra telllllik, aztán 3000-ért tankol már hó közepén...

Picit tévúton jársz. Mármint az ismerőseimet illetően. A fent említett szomszéd egy 60-felé baktató ős-maszek( innen az aranylánc:))))) 1063 négyszögöles budai telken, egy 390 nm-es bauhaus villából tántorog elő immáron 33 esztendeje. 1976-ban az elsők közt volt idehaza w123-as Mercije (természetesen 300d):)DDDDDDDDDDD )
Pont ezért fillérbaszó, hogy folyton sír a tankolás miatt.
Hidd el, én is különbséget tudok tenni az egészséges takarékosság és a vérlázító pitiség közt.
Mint ahogy meg tudom különböztetni a valóban tehetős de rém fukar, és kapzsi emberektől az általad taglalt "3000- ért" tankolókat. Azok nem fillérbaszók hanem senkiháziak. A kettő messze nem ugyanaz.

"Nagyon tetszett egy időben a Porsche Cayenne, ki is próbáltam egy hét erejéig egy Turbo-t. Nem vagyok naiv, nem is reméltem 18-20 liter alatti fogyasztást ekkora és ilyen teljesítményű autótól. Viszont mikor egy hajtósabb nap után (ugyanúgy vezettem mint máskor) írd és mondd 38 literre jött ki a fogyasztás, akkor megköszöntem a lehetőséget. Nem vagyok fillérbaszó finoman szólva sem, de azért érted. Ötven litert nekem egy autó se egyen. Majd ha lesz belőle mondjuk 250-300 lóerős dízel, akkor talán újra elgondolkodom rajta. Addig parkolópálya :-) "

Ne essünk át a ló túloldalára:)
A Cayenne-s példád ettől függetlenül tökéletes, ráadásul fedi a valóságot.
Teljesen értelmetlen autó.
Még egyszer: nem azokat fillérbaszózom le akik tartanak egy komoly autót, és amellett vesznek bámilyen dieselt, racionális szempontoktól vezérelve.
Azt sem feltétlenül aki, csak egy ilyen a prémium vagy luxusdieselt vesz.(SUV estén még passzol is a karakterisztika
méretekhez)
Azokat nézem le akik szinte sírnak a fogyasztás miatt, holott egyéb (esetenként teljességgel értelmetlen) kiadásaik mellet ez eltörpül.
Ezek a fillérbaszók, értsük végre meg.
Mint ahogy azt is,hogy a prémium diesel-tulajok közt jókora többségben vannak.

qualitaet 2008.10.25. 18:04:36

60-fölött baktató. Fiatalítottam. Végül is megérdemli mert nagyon jó csávó, csak kissé szarevő :)))))))

qualitaet 2008.10.25. 18:15:12

"Tûnõdöm, ezek a harmincmilliós emberek a dízel BMW SUV-jukkal és a kutyaláncukkal, vajon vesznek- e mûtárgyakat, adnak-e a szegényeknek"

Bécikém, előbbit ezekben a hetekben mint a cukrot.Ebben 100%-ra megerősíthetlek:).
Utóbbiban csak reménykedni lehet...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.25. 19:43:53

Qualitaet

Jó, megértettük egymást :-)

Amúgy én is egy fél pillanatra elbizonytalanodtam az idő tájt a 4.2 TDI vs. W12 között, de erőt vettem magamon :-) Viszont ma már lehet a 4.2es benzinest venném inkább (újra, mert arról cseréltem), autópályán kívül semmi különbség a kettő között, csak a 12 hengeres 4 literrel többet eszik (nem sajnálom tőle, csak ésszerűség :-) )és vagy már 5ször próbálták meg feltörni...

A büdös kölköknek azért vettünk itthon olajkályhát, mert tankolni a zsebpénzükből tankolnak. Zsebpénzt meg havonta egyszer kapnak, be kell osztani. Ha nem tanulnak meg normálisan közlekedni, akkor elég drága mulatság elautózni a havi pénzük 70-80%-át, és hó végén meg nézni a nagy világba. Ha meg már spórolni kell, akkor ki máson ha nem rajtuk lehet??? (Természetesen csak viccelek :-)) Mikor nagy ritkaság a zasszonyéval megyünk valahova (3.0 TDI), nekem semmi bajom vele, elég jól megy. Szóval én nem ítélem el azokat, akik nagyobb kategóriákban dízelt vesznek.

"..nem azokat fillérbaszózom le akik tartanak egy komoly autót, és amellett vesznek bámilyen dieselt, racionális szempontoktól vezérelve...Azokat nézem le akik szinte sírnak a fogyasztás miatt, holott egyéb (esetenként teljességgel értelmetlen) kiadásaik mellet ez eltörpül." - ezt én sem mondhattam volna szebben :-)

Szép estét!

Shadowbull 2008.10.25. 21:37:45

Qualitaet, M5/M6-on meg nem gondolkodtal?

sb

Gomulka Béla 2008.10.25. 21:41:57

Tehát így kel ki a mecénás a tojásból! Ami fantasztikus a dologban, hogy ezek hogy értenek a múvészethez, égybõl. (Tudom, megfizetnek valakit aki ért hozzá.) (Ismertem egy pofát, aki egyszer eladott egy képet egy svájci gyûjtõnek, és az kihívta a mûv’történészt, helyezné el a képet a házban, a megfelelõ helyre. Az meg odament egy Picasso-hoz, levette, és feltette H. képét. H majdnem sírt.) (Persze lehet hogy a méret stimmelt. Megkérdezik a reneszánsz festõt: mester, az új kép amin dolgozik, olyan furcsán magas és keskeny, miért? Két oka van. Az egyik az, hogy így fejezem ki mûvészetem egyik kulcslemét, ami a mennybeli és a földi közötti kapcsolat. A másik az, hogy ekkorát rendelt a herceg.)
Fene egye meg a fajtájukat, ezeknek az aranyláncosoknak, vehetnének inkább Bentley Arnage-t, Ferrarit, azok is tartják az értéküket, de legalább a köznép is láthatja. Van itt egy csinosfiú-popegyüttes-tag, aki ki-kimegy az udvarból a 355-ös Ferrarijával, és egyszer leelõztem a Diablóját. (Gyalog, dugó volt.)
Azért az furcsa, amit a dízel béemvékrõl írtál. Lehetséges az, hogy egy nagy presztízsû márka ilyen gányt ad ki a kezébõl? Lehetséges az, hogy az a sok dízel béemvés szív mint a borz?
Nincs igaza az urak fennmaradó részének. Ha Q. a népítéletbe írná bele a teljességgel irracionális autójáról szóló praktikus, tehát népítéleti szempontból használható de sokakat valahogy mégsem érintõ véleményét, akkor ugyan ki a fene olvasná? Így meg okulunk es derülünk a (lefordíthatatlan angol szó) yarn-on. Bár én tudnék ennyit, izé, mesélni!

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:05:10

Bull, Q. fentebb egy B6-ra utalgatott. En igazán nem értek hozzá, de az exkluzivitása mindenképpen az M fölé emeli az A-t. És úgyis túl öreg már a száguldozáshoz…

Shadowbull 2008.10.25. 22:14:37

egy Alpina a budos eletben nem lesz olyan kiraly sportkocsi mint egy M.

Öreg?

Meg nincs 40.

sb

Gomulka Béla 2008.10.25. 22:56:08

Az biztos, de én az exkluzivitásra utaltam. Q. meg, korábban, arra hogy õ nem megy többet 270-nel. Megjózanodott, vagy mi. Így múlik...

qualitaet 2008.10.25. 23:53:08

"Azért az furcsa, amit a dízel béemvékrõl írtál. Lehetséges az, hogy egy nagy presztízsû márka ilyen gányt ad ki a kezébõl? Lehetséges az, hogy az a sok dízel béemvés szív mint a borz? "

Látod, ezért sem írtam többek közt Népitéletet. Ugyanis ha írtam volna semmilyen körülmények sem maradtak volna ki a panaszaim, sok "ítélkezővel"(ha már az autójukat fétisként kezelőket így találjuk nevezni)
szöges ellntétben én a rengeteg negatív tapasztalatot és észrevételt is papírra vetettem volna.
Természetesen a jó sokkal több mint a rossz(pláne a '96 előtti modelljeim kapcsán.)Ennek ellenére a sok hozzá nem értő mint amilyen Te is vagy
( véletlenül sem sértésnek szánom, lehet, hogy a Te szakmádhoz meg én én vagyok sík hülye!!)
Hozzád hasonlóan ugyanolyan sommásan azt a konklúziót vonná le, hogy a BMW "gagyi". Nem erről van szó.
Minden gyárnak vannak sikeres és sikertelen, tartós vagy kevésbé tartós motorjai. Nota bene említettem volt, hogy az egyéb márkájú, nagyteljesítményü dieselek is ugyanolyan szarok.(VW V10 TDI,400cdi,stb).Az Audi megalomán, "Piech-szagú" V12-jét leszámítva mindenki takarodót fuj 6 henger fölött.
Maga a konstrukció nem lehet igazán tartós, a forszírozott fajlagos teljesítmény és a bonyolult technika miatt. Na meg ne felejtsük az emberi tényezőt se.
Jelesint a kapzsiságot. Jól menjen de ne fogyasszon...
A relatív keveset fogyasztó, de gyors dieseleket szanaszét hajtják, holott pont a fordulat és a padlógáz a dieselmotor halála. Terhelni akárhogy lehet, kínozni viszont nem.

qualitaet 2008.10.26. 02:35:47

Amerikában 5-ször akkora a szar,mint amit itt bevallanak:))))
NA SZÓVAL...

"egy Alpina a budos eletben nem lesz olyan kiraly sportkocsi mint egy M."

"Az biztos, de én az exkluzivitásra utaltam."

És milyen igazad van!

"Qualitaet, M5/M6-on meg nem gondolkodtal?"

Már a 3.6-os M5 17 évvel ezelőtti kipróbálásánál is tudtam, hogy nekem ho sosem lesz olyan autóm.
A kiegyensúlyozatlan, dadogós járás, az alul relatíve gyenge motor, (Igen az volt!És nem csak a 750-eshez, hanem egy M30-AS 535i-hez képest is. Nagyon nehezen barátkoztam meg anno a négyszelepes motorokkal.)a nagy tempónál üvöltő kellemetlenül "kernig" M5-kicsit sem volt szimpatikus, pedig fiatal voltam.
Amikor '96-ban megvettem a '94 es 540i 6G-t, semmi pénzért nem cseréltem volna el egy 3.8-as M5-RE sem.
Sportülés, sportfutómü volt benne, pont ahogy akartam, de nem üvöltött a pályán, sőt a 3.6-ost oda is baszta:)

Később volt szerencsém e39-M5-HÖZ is. Három barátomnak , ismerősömnek is volt makulátlan ill. új.(Az új egy 72-es születésü csajé volt!!!! Frankón! Ráadásul a Wallisban vette '99 decemberében!!!!! szerintem Európa szerte sem nagyon láttak ilyet!)
Már az elején nem tetszett a mosogép módjára kerregő ,tipikus M5 VANOS. A menet brutál volt meg a többi is... Csakhát 28Mft volt. Akkori árakon. Eleinte ábrándoztam róla, de mire pár év múlva elérhető lett számomra MIND A HÁROMNAK vagy beállt, vagy "csak " csapágyas lett a motorja. Vagy szétesett a VANOS, vagy reccsent a váltó ( érdekes ugyanaz van az 540 6gang-ban és ott jó) vagy szarrá ment a kupplung. Ez mondjuk a vezető hibája is lehet. Azt meg sietve leszögezem, hogy egyikük sem volt egy utcai versenyző, hanem tehetős üzletemberek. Boyracerek vagy kisstílü éjszakás pittek aligha raktak volna ki 18-28 gurigát '99-2001-ben.:)))
Tehát az M5nagyon hamar lekerült a naprendről. Ráadásul a futómüve is kibaszott kellmetlen a kökemény rugók, gátlók és a nagy kerék miatt.
Én a normál "M-Technic" Sportfahrwerket szerettem. Széria '16-os kerekekkel.
Állt az úton, mint Katiban a gyerek, de e közben nem sétált össze-vissza. és komfort is volt. Ilyen volt az E39-ES 540i-m...:)

Nem akarom bántani senkinek az ízlését, de az izgága, japános karakterisztikájú és hangú M5egy kicsit sem vonz. A kisszériás, kiforratlan V10 is szét fog esni, figyeld csak meg.
Igazi anti BMW.
Ellentétben az Alpinával. Ízig-vérig BMW!!
Próbáltam már nem egyet, a barátomnak ez a negyedik.
(Sőt, Apám egykori barátja és áttételes kollégája eladott egy szabadalmat Nekik,ami ha nem is Anisits-szintü húzás, viszont egy szocilaista vállalat mérnöki teamjétől szép teljesítmény. Ő szaladgált 25 évvel ezelőtt egy a gyártól kölcsön kapott 330le-s E28-cal.Abban ültem elöször, huuuh!)

Az a karakterisztika! Hasonlítsd már össze az M5-tel!
A B5 700NM 4000körül és 500ps 6000alatt. míg az M5-nek 8000-res fordulatok kellenek az 500 nm-hez és az 500 ps-hez.
Mint valami Honda. A hangja is olyan, pfuj.
Egy napon nem lehet említeni az Alpina V8-ával. Mint valami rossz flex egy Nohab mellett:)DDDDDDDDDDDDDd
Az M5-nek a komoly induláshoz mindenféle csucsánszky rajtprogramm kell, az Alpinát meg csak berakod "D"-be és nyomsz egy parkettát...
Hagyjuk már Ibolykát!

Béla egyre jobban ismer:) Pont az Alpina az én világom. Elsősorban azért van az erő, hogy akár lassan és mindig élvezzem és nem azért, hogy mások szájába húgyozzak a piros lámpánál.
A harsány M5 pont ilyen. NEM SZERETEM.

AZ 550i-ben is igazán a lassabb menetet karmolom, amikor visszakapcsolok 2-be,(a jellegzetes BMW-váltó-énekléssel) enyhe motorfék és csak egy minimális gázadással felkanyarodok egy lejtős utcán és irtózatosn direkten reagál. Vagy amikor alapjáratig lelAssulok harmadikban és olyan elasztikus, mintha valaki a nyakkendőmnél fogva cibálna.
A kézi váltó hangja nagyon emlékeztet a gyerekkori BMW-inkre, meg a többi Klassiker-re nem olyan élettelen szar mint az 535d.
Ez az igazi indzsoj meg az országúti menet. Nem az über cvóhundert:)

A Hatostól meg kiver a víz. Igazi feltünősködő májerautó. (Biztos azért mert csak ilyen 6-er tulajokat ismerek)
Már bocsánat a kifejezésért.
Én sosem vennék sportautót de ha még is:, csakis és kízárólag PORSCHE.


"
"

Shadowbull 2008.10.26. 16:37:03

A regi M-es BMWket nem ismerem. De a mostaniakat meglehetosen jol.

"A kisszériás, kiforratlan V10 is szét fog esni, figyeld csak meg."

Figyelem, es nem ezt latom :)

Az M GmbH minosegi mutatoi NAGYSAGRENDDEL jobbak, mint a BMW-e. A V10esnek gyakorlatilag nincsen tipushibaja, volt az elejen nehany kisebb minosegi problema, de az a beszallitokon mulott.

Gyakorlatilag a vilagbol kimegy.

Az M3-rol meg nincs ennyi tapasztalat, de a kezdes szinten nagyon jo.

Folytatom...

sb

Shadowbull 2008.10.26. 17:54:13

A karakter-dolog valoban izles kerdese.

Hozzam sokkal kozelebb all barmelyik M, mint akarmelyik masik modell a BMW palettajarol.

Vezettem pl. 335i-t, rohadt jo auto, alos fodulatszamtartomanyaokban meg az M3-mal is tornazni kell, hogy odaverje az ember, olyan iszonyat nyomateka van. Jo az automata hozza, sportcsomag, minden ami kell.

De ha beul az ember egy M3-ba, maris erzi, hogy teljesen mas vilag. Mesz vele 500 metert, es megerzed. Persze a 2 autonak szinte csak annyi koze van egymashoz, hgy mindketton BMW-jel van :)))

Az M5/M6-nal meg az a szenzacios, ahogyan a 2 teljesen kulonbozo karaktert osszehazasitottak. Dugoban, szepen csorogva, mindent a leglassabra/legpuhabbra allitva egy tokeletesen kenyelmes utazoauto.

Aztan ha van hely, egy szempillantas alatt atvalt valodi vadallatba, fenomenalis.

Talan ez a legnagyobb tudomany az M-ben, ez a kettoseg.

Ja, az SMGII-t nem is emlitettem. Pazar.

De nyilvan izles kerdese a dolog, nem is akarlak meggyozni, csak kivancsi voltam.

En peldaul azert nem szeretem a dizelt, mert nem lehet forgatni :)


sb

Gomulka Béla 2008.10.26. 19:36:51

Qualitat, az én szakmámhoz még én se értek tisztességesen, úgyhogy ne aggódj. A kérdés szónoki volt, értelme: nem hiszem el hogy egy ilyen gyártó gányt ad ki a kezébõl. Ami az Alpinát illeti, ne hízelegj magadnak. Mindössze arról van szó, hogy én is azt választanám. Elméletben, természetesen.
Ami a tízhengeres BMW-t illeti, én csak a motor hangját hallgattam egyszer. A V 8 nyugtató, a sor hat szép, de ez a tizes olyan volt, mint egy nagyobbfajta varánusz. Szép a maga módján, érdekes, de nem kéne háziállatnak. És megint csak a frusztráció: alattam a négy-ötszáz lóerõ, eszi az ezzel járó rengeteg benzint, és meghetek százzal, mint a Gomulka a Micrában. A fene tudja.
Ami az 335 és a B6 alul-nyomatékosságát illeti (mik rá nem ragadnak az emberre!), a’szem a feltöltés a közös vonás. Magyarul: a légnyomással vannak itt a bajok…

Shadowbull 2008.10.26. 19:52:25

A V8nak valoban szebb hangja van, de ez az elrendezesbol adodik.

Azert amikor a V10 ugat a leszabalyozasi fordulatszamon, valahol 8200 kornyeken, hatul a 285-os gumik visitva valnak fustte, az auto meg katapultal elore, majd az SMG szo szerint bebassza a kettest, 60 miliszekundum alatt, na az nem hetkoznapi elmeny :)

sb

Shadowbull 2008.10.26. 19:54:08

A turbos motoroknak van egy oriasi problemaja, az pedig a kozvetlenseg es reakciokesseg alacsony volta.

Ezen persze lehet javitani, de igen koltseges mulatsag, es akkor sem lesz az igazi.

sb

Shadowbull 2008.10.26. 19:58:34

"Az Audi megalomán, "Piech-szagú" V12-jét leszámítva mindenki takarodót fuj 6 henger fölött."

A Mercinek is van V8as dizele, Audinak is...

"Maga a konstrukció nem lehet igazán tartós, a forszírozott fajlagos teljesítmény és a bonyolult technika miatt."

Nem ertek egyet, nagyon nem.

A magas fajlagos teljesitmenyu dizeleket is meg lehet csinalni tartosra. Ennek semmifele muszaki akadalya nincsen.

Sot, a gepeszeti tudomany fejlodese egyre inkabb kitolja a hatarokat.

Az mar mas kerdes, hogy egy adott motor hogyan sikerul, vagy az, hogy egy adott alkatresz beszallitasi minosege hogyan valtozik.

De alapvetoen semmi akadalya nincs ilyesmibol tartos motort csinalni.

Persze ezek roppant erzekenyek lesznek, akar az uzemanyag minosegere, akar a karbantartasra.

Az utobbi meg ugye minnel oregebb az auto annal kevesbe nivos.

Aztan ha kipurcan egy motor, senki sem azt kerdezi, hogy volt-e benne rendesen olaj cserelve, hanem egybol a markat szidjak...

sb

Gomulka Béla 2008.10.26. 20:24:24

Én nem értek hozzá, de megéri? Tudom, sokan veszik az ilyen meg olyan nagy teljesítményû autót, és még olyanok is akadnak közöttük akik tudják, hogy miért veszik. De ha ennyi velük a baj, és sebességkorlátozások vannak meg hülye közlekedõk, akkor a presztízstudaton kívûl sok nem marad. Ja, az ár, ha egyszer eladják, mert más is akar nagy teljesítményû autót, és még olyan is akad közöttük, aki tudja, hogy miért veszi. És persze a sebességkorlátozások és a hülye közlekedõk maradnak.

qualitaet 2008.10.26. 20:43:21

"Az M GmbH minosegi mutatoi NAGYSAGRENDDEL jobbak, mint a BMW-e.

Nono. Huncut kis csúsztatás. Ügyes...:)

Te is tudod, egászen pontosan Te tudod csak igazán, hogy az effektív minőség és a megbízhatóság (a vásárló szempontjából) két külön dolog.

Egy autó minőségét elsősorban a beltéri anyagok, fényezés, illesztések stb. szintje alapján szokás megítélni.
Ha egy M -es BMW tulajdonosának ezzel kapcsolatban elégedetlensége támad, értelemszerűen a BMW gyár vevőszolgálatánál fog panaszkodni és nem az M Gmbh-nál, hiszen alapvetően egy BMW-t vásárolt.Hozzátok csak az M-specifikus alkatrészek miatt érkezhet panasz, még szép, hogy más a nagyságrend.
Abban az esetben ha pl. egy M5 motorhiba miatt beszarik, akkor a tulajdonos nem a minőség miatt fog háborogni hanem a megbízhatatlanság miatt, hisz ott maradt az út szélén.
Persze tudom, nálatok a gyárban az adott esetben az alkatrészek minőségére vezetitek vissza a hibát, de ez csak a gyárkapun belül minőségi kérdés.
A pórul járt tulaj nem fogja megtaperolni a kikönyökölt dugattyút, hogy milyen a minősége, hanem sűrű káromkodások közepette dühöng, hogy ledöglött.
És később lehet, hogy a minőséggel
( bár ez a mai olcsósodó szarok világában nem valószinű :)))
a kutya baja nem lesz.Legfejjebb a megbízhatósággal.

Ezt a minőség- megbízhatóság dolgot a japánok is előszeretettel összemossák.
Autók millióit gyártották hányadék, fantáziátlan és leleketlenül összelapátolt filléres, minőséggel köszönő viszonyban sem lévő anyagokból.
(Sietve hozzáteszem, hogy nem mindegyiket.)
Mindeközben óramű pontossággal és hibátlanul, müködő precízen összeszerelt technikával.(Gyakorlatilag midegyiket.)
Rendre "japán minőséget" emlegettek. Holott nem voltak azok "csak" rendkívül megbízhatóak.
És egy autó elsődleges minőségét a tényleges fizikai vagy optikai benyomások alapján érezzük.

"A V10esnek gyakorlatilag nincsen tipushibaja, volt az elejen nehany kisebb minosegi problema, de az a beszallitokon mulott."

Elhiszem.
De ez a "beszállítós" igazi terelős duma:)
Ha én vennék nálatok egy M5-öt, készpénzben fizetek és akad a kötegben néhány hamis, 500 eurós bankjegy ,aligha fogjátok akceptálni ha azzal védekezek, hogy a román üzletfeleimtől kaptam és nem az én hibám...:))))))))))
"
"Aztan ha van hely, egy szempillantas alatt atvalt valodi vadallatba, fenomenalis."
Szóról-szóra igy szokásom vélekedni az enyémről:)

"Talan ez a legnagyobb tudomany az M-ben, ez a kettoseg."

Látod, ez az.
Megint jól fogalmazol. Én is pont egyfajta ketősséget szeretek a jelenlegi autómnál és az Alpinában is.
Csak hát ezek a kettősségek különböznek az "M-kettősségtől" :)

qualitaet 2008.10.26. 20:49:16

"A turbos motoroknak van egy oriasi problemaja, az pedig a kozvetlenseg es reakciokesseg alacsony volta."

Ezért verhetetlen a NYOMATÉK a kompresszortól a B5-BEN :)
Tudod, azt a főtengely hajtja, nincs visszakérdezés meg turbólyuk

"A Mercinek is van V8as dizele, Audinak is..."

Egyelőre. Majd abbahagyják, mint a BMW.
Ő kezdte, ök meg befejezik. Mint mindig:)

qualitaet 2008.10.26. 20:51:16

"A magas fajlagos teljesitmenyu dizeleket is meg lehet csinalni tartosra. Ennek semmifele muszaki akadalya nincsen."

Bízvást. Csak már látnám...

qualitaet 2008.10.26. 20:58:26

"Ami a tízhengeres BMW-t illeti, én csak a motor hangját hallgattam egyszer. A V 8 nyugtató, a sor hat szép, de ez a tizes olyan volt, mint egy nagyobbfajta varánusz. Szép a maga módján, érdekes, de nem kéne háziállatnak."

Jól látod.Íme a különbség:

www.youtube.com/watch?v=ZoHKkzuvEPk

www.youtube.com/watch?v=_cTXmMcCLhU

qualitaet 2008.10.26. 21:03:13

Mint a Mont Blanc meg a Marianna árok...

Nem akarok kaján lenni, de a bátyám 1600-os Ladájának a hangja is izgalmasabb volt kiskamasz fejjel 1982-ben, mint az M5-é:)))

Gomulka Béla 2008.10.26. 21:16:34

A minõséget én összefüggésbe hoznám az örömmel, amit az adott tárgy/szolgáltatás/miegyéb okoz, kelt. Az, hogy az autó csak megy és megy, és nem okoz fejfájást, nekem jól esik. A japán autók tartósságát eképpen betudom minõségnek.
(Meg a Golf 1.6 dízel duruzsolását a francia éjszakában, a szélvédõ tövébõl feláramló meleget, ami a félliteres kólásflakonban a vizet a nescaféhoz éppen megfelelõ hõmérsékleten tartja. És a betyárromantika többi összetevõjét, amitõl a prémiumautó vezetõjét örökre elválasztja az osztályharc.
Azért az Alpina címere, az valami!

Shadowbull 2008.10.26. 22:42:49

A minosegi mutatok alatt altalaban a megbizhatosagot, a tonkrement alkateszek szamat, eladott modellekre vetitett reklamaciokat, garancialis koltsegeket szokjak erteni. Meg hasonlokat.

Namarmost ez a mutato az M GmbH-nal nagysagrenddel jobb, mint a BMW-nel.

"Hozzátok csak az M-specifikus alkatrészek miatt érkezhet panasz, még szép, hogy más a nagyságrend."

Namost az M-specifikus alkateszek alatt mostanaban nyugodtan erthetjuk a komplett motort/valtot. Is.

A mi motorjainkkal kapcsolatban sokkal kevesebb vevoi reklamacio erkezik, kevesebb a meghibasodas, azaz jobbak a minosegi mutatoink.

Nyilvan ugyanakkora darabszamra vetitve.

Namarmost egy "kiforratlan V10es"-nel ez nagyon nem igy lenne.

"De ez a "beszállítós" igazi terelős duma:)"

Nyilvan nem lehet a beszallitok moge bujni, nem is akarok, csak arra kivantam ramutatni, hogy a meghibasodasok mogott nem koncepcios hiba allt.

sb

románc cuvée 2008.11.06. 08:10:32

Már ezért is érdemes volt végigolvasni a hozzászólásokat:
Meg a Golf 1.6 dízel duruzsolását a francia éjszakában, a szélvédõ tövébõl feláramló meleget, ami a félliteres kólásflakonban a vizet a nescaféhoz éppen megfelelõ hõmérsékleten tartja. És a betyárromantika többi összetevõjét, amitõl a prémiumautó vezetõjét örökre elválasztja az osztályharc."
Az M5 meg a hanyatló nyugat ópiuma?;)
süti beállítások módosítása