A Suzuki méltán büszke

Hahaha! Óóóóó!

  2008. október 03. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Akármekkora légyen is a válság, kóvályogjon bár az összeomlás szélén Amerika autópiaca, a Suzuki szekere jól szalad. Legalábbis erről regél a cég sajtóközleménye, melynek címe:

A Suzuki sikertörténetének legújabb fejezete

No nem valami izgalmas fejezet, de talán interaktívan érdekesebb. A közleménybe különböző tetszésnyilvánítási formákat helyeztünk el, így most akár sitcomnak, mű-közönségzajos szappanoperának is elmegy. És persze a suzukisták lelkes és méretes táborát sem rövidíthetjük meg azzal, hogy nem közöljük az anyagot. Hát íme - jó szórakozást!

A Suzuki sikeresebb, mint valaha. A 2006-os pénzügyi évben a vállalat összértékesítése átlépte a 3 billió jenes határt (18,8 milliárd euró*). Egy évvel később, a 2007-es pénzügyi évben már 3,5 billió jenes konszolidált árbevételt könyvelhettek el, ami 10,7 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest (21,9 milliárd euró), 2,41 millió autó, és 3,34 millió motorkerékpár eladásának köszönhetően a világ 193 országában és régiójában. A nettó bevétel a hetedik egymást követő évben múlta felül az előző év teljesítményét.

A Suzuki 1955-ben kezdett el autókat gyártani. Az összautógyártás 1989-es pénzügyi évben lépte át a 10 milliós határt, az éves termelés pedig az 1990-es pénzügyi évben múlta felül először az 1 millió egységet. Az éves autógyártás a 2005-ös pénzügyi évben meghaladta a 2 milliós tervet, a cég összautógyártása ugyanebben az évben elérte a 40 millió darabot.

 

 

A kereslet Európában a Suzuki személygépkocsik iránt folyamatosan nő. A vállalat első, Európába exportált autója a Fronte volt, 1968-ban. A Suzuki az elmúlt évtizedek során idén márciusig összesen 4,5 millió autót exportált az európai országokba. A cég a 2008-as pénzügyi évben 2,63 millió autó értékesítésével számol, ami 9,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbi tervhez képest. Az európai piacokon várhatóan 374 000 autót adnak majd el, ami 8,7%-os növekedés a tavalyival összevetve.

A következő három év folyamán a Suzuki az értékesítési darabszám további gyarapodásával számol. Az expanziós tervek része egy 750 milliárd jen (4,7 milliárd euró) értékű befektetési csomag is. A vállalat a 2010-es pénzügyi évre 2,95 millió autó értékesítését tervezi, a motorkerékpár-eladásokban ez a szám 4,4 millió. Az összárbevétel várhatóan eléri a 4 billió jent (25 milliárd euró).

 

 

A Suzuki története

Stratégiai modellek

A Suzuki első, világszerte forgalmazott stratégiai modellje a Swift volt, amelyet Japánban, Magyarországon, Indiában, Kínában, Indonéziában, Tajvanon és Malajziában gyártanak. Idén márciusban - három évvel és nyolc hónappal azután, hogy az első Swift legördült a japán szerelősorról - a Swift összesített termelése elérte az egymillió darabot.

A második a Grand Vitara, amely az első generációs Vitara-sorozat továbbfejlesztett változata. 20 évvel ezelőtt a Vitara volt az első képviselője a kompakt, sportos járművek osztályának. Eddig több mint 2,5 millió Grand Vitarát gyártottak a világban.

Ezt követte az SX4, amely egy sportos crossover, vagyis több kategóriába is besorolható jármű. Olyan kiváló a felépítése, hogy a Suzuki ezzel nevezett be a World Rally Championship (WRC) versenysorozatba.

Mindez majdnem pontosan 45 évvel azután történt, hogy a Suzuki részt vett az első Japán Nagydíjon 1963-ban.

 

Míg a Swift, a Grand Vitara, és az SX4 a sportosságra törekszik, addig a Suzuki negyedik, világszerte forgalmazott stratégiai modellje, a Splash inkább a családokat állítja a figyelem középpontjába. Ez az autó a miniegyterűek új generációját képviseli, azét a kategóriáét, amelyet éppen a Suzuki hozott létre a WagonR-rel. A Splash példa azokra a hatékony ötletekre, amivel egy kompakt autó kielégíti a családok szükségleteit. A Splash az első Suzuki, amelyet Európában állítanak elő, és innen szállítanak vissza Japánba.

Párizsban a Suzuki bemutatja az új, ugyanakkor legkisebb, világszerte forgalmazott stratégiai modelljét: ez az Alto. Annak a kocsinak a nevét kapta, amely Japánban majdnem 30 éven keresztül uralta a minikategóriát. Az autó tervezése során a környezetvédelem került a középpontba.

A Suzuki Alto története - egy környezetbarát, stílusos kompakt kisautó

A Suzuki a 2008-as Párizsi Autókiállításon mutatja be a teljesen új Altót, a Suzuki ötödik, és egyben legkisebb világszerte forgalmazott stratégiai modelljét.Az új Alto ötvözi a szemet gyönyörködtető dizájnt és a könnyed, városi mobilitást. Mindezt nagy hatékonysággal teszi: az üzemanyag fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása csekély. Ez tökéletesen megfelel a Suzuki Way of Life! filozófiájának. Az Alto a Suzuki világstratégiája második fázisának második autója. Ebben a szakaszban a mérnökök a felhasználó-központúságra és a családtagoknak kínált szolgáltatásokra koncentrálnak. Az új Alto a komfort és a kényelem magas szintjét kínálja úgy, hogy a kocsi karosszériája rövid. Mindezt egy olyan formatervbe öltözve, amely kombinálja a sportos, európai ihletésű vonalakat a nagyszerű aerodinamikai formákkal.

Az új Alto jól példázza azt a tudást, amely a Suzukit kiemelkedően sikeres miniautógyártóvá tette Japánban. Ez a tapasztalat indokolhatta azt is, hogy a cég olyan kisautókat gyártson, mint a Swift, amely az egész világon keresett modell. Az Alto azoknak készül, akik környezetbarát, az autózás élményét is nyújtó járművet akarnak vezetni. A vállalat célja, hogy 2009 márciusát követően évente 60 ezer Altót értékesítsen az európai piacokon.

A Suzuki Motor Corporation azon fáradozik, hogy mindenki számára érthetővé tegye a környezettudatos autók és motorok fejlesztésének előnyeit. A vállalat célja a járművek környezetre gyakorolt negatív hatásának továbbcsökkentése, például olyan nulla CO2-kibocsátású, üzemanyagcellás járműkínálat kialakításával, ami a föld korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló erőforrásainak jobb kihasználását teszi lehetővé.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr59692715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[] (törölt) 2008.10.04. 22:36:17

"A Suzukisok problémáját abban látom, hogy
sokan nem tudják milyen célra veszik az autójukat, ugyanis családi gépnek teljességgel alkalmatlan, másodiknak való."

Ingázni viszont tökéletes. Ha sokat kéne vezetnem minden nap, és is valami Polot vagy Swiftet vennék.

"Ha Németországban is olyanok lennének az
autó vásárlási szokások mint itt, akkor a tömeg modelleket gyártók becsődölnének,
mert senki se venné a termékeiket."

Ezt hogy érted? Milyenek a vásárlási szokások felétek?

Tomcy 2008.10.04. 22:41:14

gyurcsánytakarodj: csak nekem kanyarban is megy a vas nem csak egyenesben! és ez a lényeg a sportban! nem az egyenesben megy nagyot hanem a kanyarban! meg nem mind 1, hogy én ezzel lenyomok 100km-ert versenytempóban az euroringen vagy bárhol, és utánna szépen hazagurulok és másnap ugyan ezt megteszem, vagy közlekedek tovább normálissan, egy G60-al meg mehet az aknára, aztán szerelheti napestig!
és ez az ami sokak szemét szúrja!

KopaszBMW-s: akkor én felsorolom a bmw fajokat.

első a pattanásos ödönke aki vesz egy 15éves szar 7-es bmw-t majd kicsapja a diszkóban mert annyira gyökér hogy egy pénzéhes picsán kívül mást nem tud összeszedni, de ez a csaj is otthagyja amikor meglátja a szakadt szarját!

második apuci kedvence aki megkapja az új 316-ost majd azzal villant a sulinál amíg a csóró srác calibrája le nem nyomja egy lámpánál, de kimagyarázza magát a csajok elött és utánna max trabantot mer alázni vele.

harmadik vannak azok akiknek munkájuk miatt kell ilyen autót venniük, ezt meg is értem és valszeg mindenki, de ők nem is akarnak mást az autóval mint egy jó megjelenést a millás ügyfeleknél.

negyedik vannak a vérparaszt bmw-sek akik mint egy nagy kultusz valamit imádnak és legendákat írnak róluk, és még azt is bemesélik maguknak, hogy azért kell több 100k-t otthagyniuk a szervizben, mert ennek ez a rendje. :)


Nem akarom a suzukisokat védeni, mert van köztük sok hülye, de mivel suzukiból 2szer annyit adnak el mint bármi másból ezért a nagy számok törvénye szerint velük lesz a legtöbb embernek összetűzése, ők fognak több kocsit összetörni és még sorolhatnám!

Én örülök annak ha más szereti a saját autóját és tiszteletben tartom, hogy neki az kell és megfelel neki!
Csak azt nem bírom amikor megakarják magyarázni, hogy nekem nem is kell ilyen "sport" autó mert így meg úgy....
Mindenkinek van egy képe, hogy mire szeretné használni a kocsiját, és a többségnek elég annyi, hogy A-ból B-be elvigye.
Nekem ennél sokkal többet jelent az enyém!
Ez olyan mint egy szerelem! Amíg szerelmes vagy nem számít semmi, mindig csak utána nézi végig az ember, hogy mi mennyit ért vagy nem ért, de általában mindig kellemesen gondol vissza azokra az időkre, és nekem csak ez számít!

[] (törölt) 2008.10.04. 22:55:30

"Én spec autóbuzi vagyok, nem milliárdos, hanem olyan, aki átcsoportosít, sokmindenre nem költök, amire sokak igen, de az autó az nálam szenvedély."

Ezzel mindenki így van, mindeki a hobbijaira költi a pénzét, mindenkinek más a fontos. Én nem kapok szívrohamot attól, hogy egy nagy teljesítményû defektmentes gumiabroncs 150 euró, de sajnálnék 1200 eurót egy plazmaTVre. Nincs is TVm.

[] (törölt) 2008.10.04. 22:59:14

"akkor én felsorolom a bmw fajokat."

És azoknak mit üzensz, akik vesznek egy kellôen motorizált új BMWt a saját pénzükbôl, csak mert tetszik nekik, és mégsem képzelik magukat hozzád hasonló boyracernek?

Csak hogy tudjam, melyik sorba álljak.

Gomulka Béla 2008.10.04. 23:20:08

Nem állok neki elolvasni a százötvenvlahány megjegyzést (ahogy ez kinéz, valaki elkezdte a Suzuki versus BMW fradidózsa ügyet, és – mindegy.) Nekem csak az jutott eszembe a Suzuki gyári dumája olvastán, hogy ezek szerint õk egy olyan autógyár, akik azután kezdtek el autót gyártani, hogy elõtte nem gyártottak, továbbá arra törekszenek hogy minél több helyen minél több autót gyártsanak és azokat eladják, valamint hogy haladnak a korral és ezt nem is szégyellik.
Egyedülálló. A BMW például már azelõtt is gyártott autókat hogy autókat gyártott volna. Kifejezetten kellemetlen kocsikat csinálnak, hogy nehogy megvegye azokat valaki. Egy egészen kicsi, hideg gyárban, csukott szemmel, sírva.
Egy dolog jön még ide: a Trabant úttartása kitûnõ, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad hogy könnyelmûségre csábítson!

[] (törölt) 2008.10.04. 23:36:51

"ahogy ez kinéz, valaki elkezdte a Suzuki versus BMW fradidózsa ügyet, és – mindegy."

Csak a szokásos.

Valakiben megint feltámadt a kisebbségi komplexus, és szükségét érezte kifejteni, hogy az ô választása volt a legeslegjobb a világon, mindenki más hülye.

eko 2008.10.04. 23:37:49

"hogy egy nagy teljesítményû defektmentes gumiabroncs 150 euró,"

Ha ezt nem 14 zoll-ban (col) :-) értetted, akkor nem is sok! Söt!

ps3peter 2008.10.05. 00:54:05

Pl. a 3-as BMW egyik mérete a 225/45 R17 pont ott körül van. Az 5-ösre 200 körül.

red87 2008.10.05. 10:28:28

kedves totalcar! erre mi szükség volt? jól tudtátok, hogy ebből megint cívódás lesz, egymásnak ugrik a két régi tábor, a suzuki kedvelők, és utálók... biztos jó móka még jobban mélyíteni a szakadékot... én a kedvelők soraiba tartozom, egy swiftes klub egyik vezetője is vagyok, úgyhogy gondolhatjátok mennyire van elegem abból, hogy állandóan megjegyzéseket, meg lenéző pillantásokat kell konstatálnom az autómmal kapcsolatban... holott és nemigen szídtam bárkit amiatt, hogy milyen autója van!
a szomorú az, hogy a világ mindig megoszlik... de nem így kéne neki, hogy suzukis-nem suzukis, hanem autóbuzi, nem autóbuzi... és inkább oldalon belül építő jelleggel kéne alkotni... nem pedig ilyen vitákat szítani...

IQLight 2008.10.05. 10:48:53

red87 2008.10.05. 10:28:28
"mélyíteni a szakadékot"

Nem értek veled egyet. Sztem most -ha nem is sokat, de- közeledett a két tábor egymáshoz. No, nem a csőlátású kivételekre gondolok itt, hanem a hétköznapi userekre.

Két hónapja iszonyú anyázás ment a témában, most meg sikerült egész civilizált szinten maradnia mindenkinek, aminek én pl. örülök és be is írtam egy piros pontot a társaságnak! :)

red87 2008.10.05. 10:55:55

ok, lehet, de ez nem azon múlt, hogy mi, és hogyan van felrakva ide... ha nem volt jogos, amit írtam, akko bocsi, de én így látom, hogy ezek a dolgok általában olaj a tűzre, és tök fölösleges... mert meglepődnék, ha a suzuki pr-osztályának a rizsája sokakat komolyan érdekelne, egy ilyen belsőség-jellegű blogban...
nem olvastam végig minden komment, csak minden 3-at, 4-et... talán ezért nem jött át annyira, hogy mivan... ha rosszat, mondtam, tényleg sry...

ps3peter 2008.10.05. 10:58:51

Én vagyok az élö példa a szakadék áthidalhatóságára. Nekem 530i, asszonynak új swift van, mégse anyázzuk egymást :)))

IQLight 2008.10.05. 11:01:44

Segáz. :)))
Úgy vélem, nem a TC felelőssége egy ilyen post, mert MI vagyunk, akik írjuk a kommenteket és csakis minket minősít. Ha mi nem vagyunk képesek fékezni az indulatainkat (vagy inkább megértéssel szemlélni mások cselekedeteit), akkor a saját portánkon kell előbb sepregetnünk és nem mást okolni.
peace :)

[] (törölt) 2008.10.05. 11:31:23

"Ha ezt nem 14 zoll-ban (col) :-) értetted, akkor nem is sok! Söt!"

Nem, tényleg nem 14", PS3Peter pont eltalálta a méretet: 225/45 R17. Ezeknek a listaára 200-220 EUR körül van, de gyakorlatilag minden gumidiszkontban 140-170 EUR között vannak az árak, ennyiért viszi el a nép.

Gomulka Béla 2008.10.05. 12:19:35

NAGYOBBSÁGI komplexus nincs?

IQLight 2008.10.05. 12:34:10

Volt, de elkapkodták mindet. Maradt még "érdekfeszítő" ha kell. :)))

w a s d 2008.10.05. 13:18:10

@" Gomulka Béla 2008.10.05. 12:19:35
NAGYOBBSÁGI komplexus nincs? "

Nem azt hívják úgy, hogy felsőbbrendűség- tudat? (Úgy is körülírhatnám, hogy ember- feletti embernek képzeli magát.)

Gomulka Béla 2008.10.05. 13:31:49

Ja, láttam már olyat. A sógorom még ett is!

2T1cyl 2008.10.05. 15:09:22

Valamit nem értek. Azon kattogtam, hogy miért pont Suzuki és miért pont B.M.W.? Mintha más autó nem is létezne. És más autóknak nem volnának hibái és erősségei.
Csak egy példa: nézzük meg a Lancia Deltát, annak sem volt hibátlan a bizonyítványa. Ennek ellenére sokan kedvelik. És még sok más autó. Attól meg, hogy szidom a másik kocsiját, nem lesz jobb se az enyém, se az övé. Max. kielégülök lelkileg, és ennyi(meg lesz pár új haragosom). Megéri? Nem. Fárasztó? Az. Akkor meg minek ez az állandó vita? Rohadtmód unalmas már ezen nyammogni. Pláne, hogy a két márka típusai eléggé különböznek, kár összehasonlítani.

Gomulka Béla 2008.10.05. 15:50:15

Hunter, nem érted. A bipolaritás (nagyon egyszerû és követhetõ szisztéma, ha nem is rugalmas) két végpontja nevet kapott. A Suzuki ugye a poszt-kádári Trabant. A BMW pedig korunk embere, a Vállalkozó. Közbeesõ elemekre, mint Lancia nincs szükség. Csak megzavarják a képet, elrontják a BMW-sek és Suzukiok kedvét – kárt okoznak. Le velük!

IQLight 2008.10.05. 16:36:06

GB
Ennél azért összetettebb a dolog, mert mindkét véglet tartalmaz alábontásokat. A swiftben nem csak kalapos nyugdíjasok ülnek, ahogyan a bmwben sem lila zakós, fekete nadrágos, bongyormakkos stricitopogós vállalkozók.

Ott van mindkét póluson a boyracer és mellette a basic/advanced/expert user is, akik a maguk érveinek megerősítését a másik pólus lehúzásában látják.

Sajnos vagy szerencsére, hétköznapi autósok/családok is részeivé váltak a jelenségnek, akik ész-érvekkel és ellenérvekkel igyekeznek kulturált mederben tartani az ellentétek viharát.

Hát ettől olyan szép ez! :))))))
(és ebbe már tényleg nem fér bele a delta...)

Gomulka Béla 2008.10.05. 17:48:34

A Belsõségbe viszont igen, és ezért mondom azt hogy jó nagy ökör az, aki a poszt-írók fikázásával akar aznapra májer lenni. Megette volna a fene az egész intézményt, ha csak a közönséges (vagy mezei) BMW-k, Suzukik, Opelek és VW-k, a francia vagy olasz, gyorshajtó vagy kalapos kérdés kerülne megvitatásra. Éljen tehát a Humvee-ból kialakított és medvével felszerelt fagylaltoskocsi. Szerintem job mint bármelyik BMW. Ew, te jössz!
Ja, és a Lancia Delta.
(Nekem ez a legutóbbi bitangul tetszik.)

Kifordított kacagány 2008.10.05. 18:47:27

A112 2008.10.04. 21:59:18
miből gondolod, hogy van problémájuk? egyeseknek biztos, de azért mindnek csak nem. az a mondat elég lealacsonyító volt.

Tomcy 2008.10.04. 22:41:14
azért ha egy autót versenykörülmények közt használsz szervizelés nélkül, akkor ne lepődj meg majd azon, ha szép lassan széthullik. lehet, hogy a géped egy penge verda, de attól, hogy a nevében sport, attól még nem lesz versenyautó. csak gondoltam szólok, nehogy meglepődj később.

Edelweiss 2008.10.04. 22:59:14
azok simán csak hülyék, mert nem tudják, hogy a suzuki 3-4 milláért már versenyautót is árul.

IQLight 2008.10.05. 10:48:53
nyugi, majd még olyan is lesz.
rohadt suzukisok

ps3peter 2008.10.05. 10:58:51
nono, csak várj pár évet és már repülő csészealjak is lesznek.

Gomulka Béla 2008.10.05. 17:48:34
hát vegyél egyet

Alhazred 2008.10.05. 19:22:18

nagyjából végigolvasva a hsz-eket, arra kellett rádöbbennem, hogy rettentő szemellenzős emberek vannak errefelé, pró és kontra.

Kifordított kacagány 2008.10.05. 20:01:40

ez azért van, mert túl kicsi vindóz van nyitva a világra.

Gomulka Béla 2008.10.05. 21:19:47

Nagy, drága, sokat eszik. És mondtam már százszor, ha nekem a külseje tetszik (és a így van, na meg nem is tudom hogy milyen a belseje), akkor vegyen más hogy én láthassam. Amúgy nem hinném hogy ide is hoznak belõle, eddig nem hoztak.

Bakfitty007 2008.10.05. 21:26:30

Nincs kedvem minden kommentet végigolvasni, de nem tudom megállni, hogy ne írjak ide egy-két infót. A Mo-n gyártott Suzukban jelenleg háromféle dízelmotor van. Az 1,3-as és 1,9-es az Fiat Multijet, az 1,6-os meg PSA féle HDI. A növekvő gyártásra meg annyit, hogy most éppen napi 70 darabbal csökkentették a termelést itt nálunk, mert nem fogy az autó. Nem csak itt Magyarországon, máshol sem, bár ez igaz más típusokra is. Itt az országban nem valószínű, hogy fognak gyártani az SX4-nél nagyobb autót. Ennek fizikai korlátai vannak, ugyanis hosszabb nem férne el a gyártósoron. Ezért is készül máshol az SX4 Sedan.
Az, hogy a WRC szériában hogyan szerepelnek nem egy nagy dolog. Reklámnak így is jó.
DE! Azt már megfigyeltétek, hogy magyar rendszámmal közlekedik az összes SX4 WRC a világbajnokságon??? :)

Kifordított kacagány 2008.10.05. 22:10:14

na végre egy tárgyilagos hozzászólás

w a s d 2008.10.05. 22:40:23

@ " Bakfitty007 2008.10.05. 21:26:30
...
DE! Azt már megfigyeltétek, hogy magyar rendszámmal közlekedik az összes SX4 WRC a világbajnokságon??? :) "

Csoda, hogy a reg.adó elkerülésére nem szlovák rendszám van rajtuk, ha ez igaz.:D

...::: Radio Edit :::... 2008.10.05. 23:58:55

Nemtom mi a baj a Suzukival :S
a Suzki meghibásodásárol eddig csak olyat hallottam hogy "a haveroméknek, meg az övéknek, meg a szomszéd unoktestvérének a léánya suzukija tönkrement"
... röhelyes... mindegy.
Szerintem jo.
HA Hitelre, ha Nem.... Nem összetörni veszem, használni.... és nem rohadok le vele mindehol... de már akkor inkább citroen mint vw!!!
De INkább a Suzuki...

www.radioedit.info

esde 2008.10.06. 07:09:39

egyik oldal nyomja hogy konzervdoboz, a másik meg hogy minden mutyuki valójában egy WRC autó:D:D:D

beszarok:D

legyen inkább elég annyi, "vegyen" mindenki olyat amihez csak kedve van és ennek arányában fog majd szívni később. A szart vesz azért, ha drágát azért. Ha túléli már megérte, ha rámegy inge gatyája, még mindig túlélte. Ha elpusztult, sosem fogja elmondani hogy nem is jó autó, csak mondják hogy nagyon megy mert így több fogy. Mert az emberek azon részét könnyebb így megfogni aki soha semmit nem ért el, és képes elhinni hogy egy WRC autót kap 2-3milából.

Én személy szerint úgy gondolom egy átlagosan kereső ember is 10milliók felett dönt élete során, és ha ezt úgy érzi helyesnek hogy pont egy aktuális ilyen szutyokra költse részletekben, csak azért hogy mindennap rohangálhasson... lelke rajta tegye:) meg is érdemli.

Az én megfejtésem: vegyél annyiból autót amit egy év alatt meg tudsz termelni, mert az autó nem ingatlan, lopják, törik, el is romolhat. Legyen lehetőleg biztonságos. Használd annyit amennyit a pénztárcád engedi.

Ennyi. Még mindig csak azt érzem hogy egy fogyasztói réteg át van verve de rendesen, mert elhiszi hogy ennyi pénzből lehet !autót! építeni, pedig nem igaz, mert a biztonságon is spórolnak, egy versenyt kibír aztán kukába, és ott van némi vas még benne, hogy ne essen közben szét.

Tehát boldoguljon mindenki belátása szerint, de én mindig mosolygok amikor beülök az autómba is, meg mikor kiszállok is, de még akkor is amikor tankolom.

A titok annyi hogy nem akarok többet mint amit elbír a kassza. Ha csak suzukim lehetne inkább járnék gyalog, vagy vennék egy autót és használnám heti egyszer, de az autó legyen. Ennyi.

Gomulka Béla 2008.10.06. 07:43:46

Ha mindenki ehhez igazodik, becsukhatja a bótot a Belsõség…

Bakfitty007 2008.10.06. 08:34:53

@ F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.05. 22:40:23

Csoda, hogy a reg.adó elkerülésére nem
szlovák rendszám van rajtuk, ha ez igaz.:D

Ez annyira igaz, hogy a svéd Andersson egy LAX-598 rendszámmal közlekedő SX4-gyel versenyzett Spanyolországban :)
Ja, a forgalmijában meg Suzuki SX4 WRC szerepel...... :D :D :D

Kifordított kacagány 2008.10.06. 08:38:15

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.05. 22:40:23
hiába, a technikai sportokban van pénz dögivel, ott nem számít.

...::: Radio Edit :::... 2008.10.05. 23:58:55
birom az ilyen nem összetörni veszem, hanem használni dumás idiótákat. miből gondoljátok, hogy más összetörni veszi?
az ilyenek kezdik magukat rövid idő alatt magabiztosnak érezni és rémálommá változtatni a közúti közlekedést. tisztelet a kivételnek.

esde 2008.10.06. 07:09:39
azért ennyire nem borzasztó a helyzet.
mosolyogni meg bárki tud. az idült vigyort már egész kis dolgok is ki tudják váltani.

karlmann 2008.10.06. 08:53:13

A sok okosnak akik úgy gondolják, hogy biztonságban vannak Suzukiban. Négy éve lesz novemberben, hogy egyik barátom ment hazafelé egy párhuzamos közlekedésű úton Debrecenben. A belső sávban volt, a másik oldalon a belső sávban jött egy Transit, ami műszaki hiba miatt átment a szemközti sávba ahol frontálisan ütközött a barátom Suzukijával ('98-as 1.0-ás GC a leggyakoribb). A rendőrségi vizsgálat szerint az ütközéskor egyik autó sem ment 50Km/H-val sem. A barátom a helyszínen meghalt, pedig be volt kötve. 28 éves volt.

esde 2008.10.06. 09:55:51

Kiford... 2008.10.06. 08:38:15

Jó persz kis dolgoknak is örül az ember de azért abban gondolom egyetértünk hogy ami ma megy az utakon az viszont elborzasztó.

A egyik véglet: aki megveszi hitelből a legnagyobbat, aztán két hónapig hajtja amíg elfogy a pénze, életveszély négy keréken (S600 merga lámpa nélkül cikázik szürkületben, látszik hogy nem normális).
A másik: meg aki tudomást sem vesz semmiről és úgy vezet ahogy egy kis városban szokás vasárnap délután. (pl: mikor zöldre vált a lámpa kezdi kiereszteni a kéziféket...)

És e kettő között minden ami elképzelhető.

De én akkor is azon a véleményen vagyok aki nem teheti meg hogy vesz egy komoly járművet az ne benzinre költse a maradék pénzét mert az öncsalás. ugyan úgy mint 10éves hitelre autüt venni.

Ha van kedvetek hozzá számoljuk össze miben van egy ilyen kis autó havi szinten?

Hitel:
Benzin:
Kötelező szerízek: (pl ha megsérül alkatrész is, márkaszervízben stb)
Biztosítás, adók:

és persz hitel futamidő feltüntetéssel

mert tényleg érdekel, de én azt hiszem hogy elég drága és túl sok ahhoz hogy egy nem jól kereső ember erre herdálja a pénzét, csak azért hogy feszíthessen, hogy ő bizony autóval jár.

Nekem valahogy így él a tudatomban:
hitel: minimum 20.000 (és ez már a 10éves futamidő kategória, rémisztő egy autóra)
benzin: minimum 20.000 (6L napi 50km)
szervíz: (pl skoda fábiáról hallottam hátsó ajtó fényezéssel 300.000)
biztosítás,adók: legalább havi 15-20.000? (nemtudom ilyen kis autón men volt még, de ugye új tehát casco+kötelető+adók)

ez így havi 60.000ft alaphangon, ezt én reálisan 150-200e ft-os netto fizetés mellett tartanám megengedhetőnek. Ha reálisan gondolkoznánk.

De az pl hogy valaki a teljes bevételének a felét elverje autóra azt pl állatságnak tartom...

De várom a véleményeket. És salynos azt hiszem még ennél is rosszabb a helyzet mert akinek legalább annyi fzetés megvan mint fent, az már bele sem ülne egy suzukiba (általánosságban gondolom) és az nyilván inkább a havi 100.000 forintos autóban akar feszíteni mert ugye "megteheti"

Szóval?

Részemről vettem garázst a használt autómnak, mert így az autó sem pusztul az utcán a pénzem meg nem amortizálódik. Pedig elég nagy autó vehettem volna ha az lenne a cél hogy mutogassam. Ki látja még így ? mindenki inkább havi szinten elveri a pénzt?

esde 2008.10.06. 10:11:13

már hogy nem az én autóm nagy hanem nagyot vehettem volna, ha azt akarnám mutogatni

29 Palms 2008.10.06. 10:53:24

Esde, használt autó esetén nem kell se benzin, se biztosítás?

esde 2008.10.06. 11:23:24

én nem azt kérdőjeleztem meg hogy kell e, hanem hogy srüljön ki hogy mennyiben is van egy ilyen autó havonta, tehát azért cserébe hogy az utakon hogy is néznek az emberre, és mennyit használja mennyit fizet érte?

De használt autóba is kell benzin, és kötelező biztosítása is van, de én határozom meg mennyit költök rá. Szeritnem hitel autót aki vesz nyilván jár is vele napi szinten, különben bazi rosz befektetés. De ugye akkor már ott a nem csekély benzin tétel. stb.

vagy ezek az emberek nem vallják be maguknak sem??? hogy mennyit fizetnek érte?

én kiszámoltam 2.5 év alatt 1millió volt az autózásom, és ebből látszik nem állandóan azzal járok. Ebben benne van az autó amortizációja, biztosítása és a benzin is, új gumi, kipufogó meg javíttatás. Tehát baromi olcsón megúsztam eddig. De ez is egy millió, akkor mennyi egy ilyen csettegő??? mondom törlesztés, biztosítás benzin minden költség, + előtörlesztés minusz autó jelenlegi ára, agy reális szeritnem. Én így számoltam.
Nekem hitel nicns rata, de az értéke ugyan úgy csökken.

esde 2008.10.06. 11:44:32

tehát ha most eladnám az autóm 1 milla lenne amibe került a használata így számoltam

Kifordított kacagány 2008.10.06. 12:26:28

karlmann 2008.10.06. 08:53:13
bolond vagy, nem meg mondták? nem összetörni veszik

esde 2008.10.06. 09:55:51
minden autó pénzbe kerül. akár új, akár használt, akár kicsi, akár nagy.
így az ötödik autó vásárlásának a kapujában, még azt sem tudom elítélni, aki sokat költ erre a hobbira. ne költsön erőn felül, ez az egyetlen lényeges dolog. sajnos ilyenek is vannak, de ez független a márkától.
a kalkulációdat egy kicsit túlzónak érzem. főleg a megtett km tekintetében. a legtöbb embernek csak azért kell autó, hogy hétvégén elmenjen vele vásárolni és évente egyszer nyaralni talán. ezen kívül max 2-3 alkalom. tény, hogy így a megtett km függvényében tiszta ráfizetés az egész és a km-re vetített költség elérheti egy falánkabb autó költségeit is, de amíg nem én fizetem más tankolását, addig engem spec nem érdekel, hogy ki mibe önti a drága üzemanyagot.

esde 2008.10.06. 12:30:28

de akkor te is abba a táborba tartozol akinek fogalma sincs milyen költségek vannak a háta mögött?

ez nem tiszta nekem: akkor most hobbi vagy közlekedési eszköz??? hobbi autó hitelre vagy kp-re?

Hobbi suzuki??? :D vagy mi? :D:D:D

esde 2008.10.06. 12:32:39

ha hobbi autó akkor valami igényesebb darab nem? ha igyéntelen abban mi az élvezet?

persze hogy drága, én 25.000km-t mentem

és miért lenne ráfizetés a hétvégi autózás??? szeritnem az a ráfizetés aki minden nap feleslegesen azzal jár kiszámoltad már mennyi plnz ment el a négy autódra?

29 Palms 2008.10.06. 13:08:55

Esde, 2005 áprilisban vettem egy Swiftet rohangálni, bevásárolni. Olcsó, olcsón fenntartható, megbízható gép kellett amiért nem fáj a szívem ha körbeparkolják. Erre a Swiftnél nincs jobb alternatíva, a magyarországi árán. De bevallom perverz állat vagyok, nekem még tetszik is.
Az eddigi szervízköltsége márkaszervízben max. 70 rugó (1 x 1500 km, 3 x éves szervíz vagy 15 000 km). Ebben van már egy zöldkártya, meg a gumicserebere is ott megy.
Az értékvesztése nem érdekel, az autó nem befektetés. Ha nem lenne autóm akkor tömegközlekednék meg taxiznék, az is pénz. Meg az időm is.
Téligumi volt 60 ezer.
A lóerőadó (na az pofánrúgás volt az új swifteseknek, a súlyadó volt talán 9 rugó) valami huszonegynéhányezer, a kötelező meg van mondjuk havi 3000, tehát ezek a sarcok megvannak casco nélkül havi 5000-ből.
Eddig akkor kicsit több mint 3,5 év autózás 350 ezerből, ha nem számoljuk a benzint és azt a misztikus értékvesztést, ami a használtautóhívők kedvenc mentsvára. Nekem megérte.

Kifordított kacagány 2008.10.06. 13:14:48

esde 2008.10.06. 12:30:28
én tisztában vagyok azzal, hogy mennyi megy el az autóimra, én fizetem őket.

minden autó közlekedési eszköz, de azon belül vagy munkaeszköz, vagy hobbiautó. az, hogy milyen típus, vagy hogy a közlekedést élvezi-e vele valaki, már részletkérdés.

a hétvégi autózás akkor ráfizetés, ha veszel egy drága autót(pl egy hiteleset), aztán alig mész vele. km-re vetítve sokkal többe kerül, mint egy olyan ami olcsó, de sokat eszik. mivel azonban autót nem gazdasági megfontolásból veszünk, nem lenne illő bárkinek is beleszólni a választásába. persze véleményt még attól lehet alkotni.

éves szinten az autóink nagyságrendileg 200e-be kerülnek úgy, hogy nem mentünk velük semmit. ez nagyjából egy hiteles autó költsége is. nem érzem úgy, hogy jogom lenne leszólni azt, aki inkább a hitelre fizet ennyit. függetlenül attól, hogy hülyeségnek tartom, vagy sem.

karlmann 2008.10.06. 13:26:03

Kifordított kacagány

A kocsi céges volt, a városon belüli A és B közötti közlekedésre vették nem törni. Ilyen céllal négy évet ki is bírt. Csak nem jött be a lutri. Ennyi.

Kifordított kacagány 2008.10.06. 13:42:05

karlmann 2008.10.06. 13:26:03
basszus, pedig itt azt mondta valaki, hogy az a titka az egésznek, hogy nem törni kell venni. most hirtelen nem is tudom kinek higgyek.

esde 2008.10.06. 13:55:14

de ezeket a csúsztatásokat neeeeee!!!

most akkor 350-ből 3,5 év na akkor kb ugyan ott tartasz mint én ha a benzint nem számoljuk csak én megjárom az M3-ast 200-al oda vissza ha tetszik, de értem városba rohangálni, ha egyéb dolgok nem számítanak, de akkor ezek szerint kp-re vetted és nem öregszik?

az évi 200 helyett hitel? miért helyette? mellé nem inkább? mert most kérdezhetem a hitel autóra is van biztosítás és az is elgörbül ha nekimennek nem? igen az első pár évben ha nem töri az ember nem kell alkatrész de évi 500e ft-ot esik az ára nem, nyilván az elején többet aztán meg kevesebbet, de spóroltunk ugye 100e ft kopóalkatrészt már megéri mi?

én nem értem az autó használódása misztikus lenne??? az értékvesztése is szerintem egyáltalán nem. forog kopik tönkremegy használattól föggően még a suzuki is

Ha veszel egy 2milásat 3év mulva ér felét se
ha veszel egy 3 milásat 5 év mulva ér 1 alatt
ha veszel egy 5 milásat 3 év mulva 2 körül
Ha veszel egy 8-10 milásat 3 év múlva fele kb
efölött nem látom át
de gondolom 18 milás olyan 5 év mulva éri talán a harmadát ha de ez már tényleg nem üzletileg megmagyarázható, csak is presztizs és kényelem stb.

Ezen mi a misztikus?

Ha ma megvesz valaki egy ilyen swiftet és felveszi rá a hitelt fizeti a havi 20-at +biztosítrás +benzin stb akkor 2 év mulva joggal szeretne egy új akkori valamit, mert gondolom azért vett most is újat mert nem akar alkarrészcserékkel bajlódni.

A gond ott jön hogy 3 év mulva nem fog annyit érni az autó mint a hiteltartozás rajta, tehát ha el akarja adni az ember majd fizethet érte hogy elvigyék végre... Vagy lesz valami remek beszámítjuk régi suzukiját és adósítsa el unokáját vagy hasonló vicc...?

Na ezt végig gondolta már valaki???

Nem beszélve arról aki megveszi a hitel autót és utána esetleg ellopják vagy valami ökör lenullázza akár a parkoló helyén megéri ez? persze ez minden autónál így van ami 100e ftnál értékesebb ezt aláírom. de aki havi "20ért" akar autót nyilván nem perkál ki csak úgy egy újra... mégegyszer annyit, amennyit nem fizetett ki az elején sem.

De most komolyan mi a jó ebben a veszek egy kis autót most mert nem kell érte fizetni, és az hogy holnap mi lesz meg tagnap mi volt inkább nem is érdekel mert ma elvagyok úgy ahogy??? Jött ha havipénz ment a havipénz.

Szóval senki nem vallja be mennyiben van az autózás egy suzukival cakklipakli?

Lehet mert nem is olcsó mint semelyik másik de akkor miért jó, ja mert most nem kell kifizetni? és ki fogja kifizetni?

a bkv bérlte 10e alatt van, egy millió forintból az ember 50x mehet közepes távra taxival. ha már ezek az ellenérvek

vagy 3x nyaralni

29 Palms 2008.10.06. 14:29:00

Nem csúsztattam, ezek tények. Leírtam hogy nem számoltam az értékvesztést meg a benzint. Ha hazaérek egyszer, megkereshetem a Swift-dossziét, akkor forintra pontosan is tudok számokat mondani, de annyi lesz kb. amit leírtam. Miután csak 1 számot írtál, azaz 1 millió, nem tudom hogy mennyi a benzinköltséged 1 évre, és nem tudom mekkora értékvesztéssel számolsz, ezért nem matekoltam tovább. Számodra viszont megvannak bizonyos adatok, ami alapján továbbgondolhatod, azon az alapon hogy mennyit mész, meg hogy neked számít az értékvesztés. Ezért írtam amit írtam, de ha erre jön "az én autóm meg gyorsabb" jellegű érvelés, akkor ezt nincs értelme folytatni.
A hitelezéssel sem tudok segíteni, 1996-ban vettem utoljára részletre autót, akkor még ki kellett csengetni 40%-ot, és 3 évre. De az már elmúlt, és sok víz lefolyt a Dunán is...

karlmann 2008.10.06. 15:05:16

Kifordított kacagány

Nagyon vicces vagy, nem kívánom neked, hogy ott állj a temetőben a barátod sírjánál.

w a s d 2008.10.06. 15:17:28

@ karlmann 2008.10.06. 15:05:16

Szerintem azok felé gúnyos, amit ír, akik azt mondják, nem számít, hogy papírból van, mert nem törni veszik.

w a s d 2008.10.06. 15:29:21

Költségekhez:
Napi 50 km? Én szerintem a felét, ha elérem (havonta ~ 600 km), pedig hétköznapokon suliba avval járok, meg hetente párszor kocsmázni (én vagyok, aki sosem iszik, csak kólát, ellenben kocsizik- mondjuk amivel a sok üveg sör többe kerül, mint az én 2-3 kólám, abból a benzinköltség megvan, és még az útbaeső barátaimnak is segítek, mert nem kell gyalogolniuk, taxizniuk, vagy megvárni az éjszakai buszt).
De havi szinten egy 30.000 pénz biztos elmegy, értékvesztés meg tulajdonképpen nincs, mert nem ér semmit az autóm (persze pénzben kifejezve, mert nekem szinte a kocsi a minden, ha tárgyakról van szó). Ebben benne van a biztosítás (~ 4.000 FT/hó), a zöldkártya (~ 1.000 FT/hó), a teljesítményadó (~ 500 FT/hó), a benzin (300 FT/l, 600 km/hó, 9 l/100 km -> ~ 16.000 FT/hó), ez eddig 21.500 FT/hó, a maradék ~ 8.000 FT/hó pedig 2 év alatt ~ 190.000 FT, ami elmegy javításra meg a vizsgáztatásra.

(Azért ez így még nem teljesen kerek, mert ilyen jellegű autónál tönkre is mehetnek dolgok, pl. volt, hogy csak a tréleresnek fizettem több mint 20.000- et, vagy karosszérián a lyukakat be kell foltozni- mondjuk ez a vizsgához írható.)

Tomcy 2008.10.06. 16:22:19

Kifordított kacagány

Nem használom versenykörülmények között nap mint nap! Az hogy elmegyek vele párszor gyorsulni, meg 1évben 1szer max 2szer versenypályára, még nem hiszem, hogy nagyon nagy baja lenne. Amúgy magam szervizelem, csak amikor eljön a kötelező ideje akkor viszem márkaszervizbe de mindig ugyan oda, mert tudom mit tud ott a szerelőm.
Amúgy akármilyen hihetetlen az utcán teljesen normálisan, sőt inkább úgy mondanám lehet kicsit tökölősen megyek, mert figyelek másokra és az autómra, nem állok le versenyezni mert annak a pályán van a helye!
De pl egyik ismerősöm(szintén sportja van), előszeretettel versenyez az utcán meg amúgy is tolja neki mint állat(neki van rally-s futómű a kocsi alatt), és vele volt az, hogy egy ford ka-s gyerek erősködött, aztán elkezdték tolni, aztán jött egy balos kanyar ahol haver elfordult nyél gázon, a fordos koma meg egyenesen be a fűbe! Szerencséje volt a srácnak, hogy nem volt árok meg fa meg ilyenek, így csak szépen kitolatott és megúszta nagyobb gond nélkül!
Nos én az ilyeneket akarom elkerülni, és el is kerülöm.

Amúgy ha rákerestek kb egy hete, de lehet kicsit több, fiatalok 4-en megforogtak egy sporttal! Kivittek egy fát, átborultak egy jó nagy árkon, majd egy ház kerítése állította őket meg.
Egyikük sem halt meg! Mondjuk először azt hittem a kocsira hogy bogár, mert a hátulja annyira lelapult, hogy messziről tök úgy nézett ki.

ákotka 2008.10.06. 19:11:41

Na akkor én is szólok! Zsir ujonnan vettem 2007 nyarán az uj swiftet. Hálát is adok neki hogy ezt választottam. 14 honap alatt 43 ezret tettem bele, én havi 3-3500 km -t megyek. Országuton....fogyasztásom 5,1 L a 43 ezer km re vetítve. korábban régi használt 14 éves autommal 100km 10 L-t evett.....ez havi szinten a benya 84 ezer helyett 42 ezer.....és a törlesztőm havi 18 ezer....a 15 ezres meg 30 ezres meg 45 ezres szervíz tokkal vonoval kijött 14 ezerből......havi 1000ft a kötelező. Eddig teljesen karc és hibamentes, még egy izzo sem éget ki....nem is csodálkozom...japan technika, megbízhatóság.....soha nem kéne már más..jo ugy beülni hogy TUDOM: mindig elérem célomat, mindig hazaérek.....ezek a japanok tudnak valamit...az már másik oldala hogy szép is, a kategoria legszebbje és az 1.3-asok között a legerősebb ma kapható modell! A legjobb választás!

fosdapass 2008.10.06. 20:48:44

Mé vesz az ember szuzukit? Mé vesz autót? Nagyszüleink 100 évig éltek, mert gyalog, lovon, bringán és motoron, nameg a tömegközlekvéssel jártak.
Ha nem is túl kényelmesen, de elvoltak így is. A mai puhány, konzervdobozban hízlalt autós meg már akkor elfárad, ha nem sikerül "közeli" parkolóhelyet találnia. Szánalmas egy tohonya lakli lesz abból, aki beleragad a bádogdobozba.

Shadowbull 2008.10.06. 22:19:39

Nagyszuleink leeltek az eletuket ugy, hogy a falubol nem mentek ki sosem.

Nyilvan nem kellett nekik auto.

sb

qualitaet 2008.10.06. 22:36:02

"Szóval egy 20millás autót akkor mennyit bukik rajta 5évesen? Kb. 10millát ha annó készpénzre vette"

Lehet, hogy többet. És pont telibeszarja suzukissal ellentétben...

fosdapass 2008.10.06. 23:21:17

Dehonnem. Vitték az árut a városba, aztán a határba, az erdőbe is ki kellett jutni valahogy. A városiaknak megintcsak nem jött helybe a munkahely, meg a vidéki rokon.
Közhely, hogy a klotyóra is autóval megyünk, de igaz.

Kifordított kacagány 2008.10.06. 23:28:23

esde 2008.10.06. 13:55:14
nem egészen kristálytiszta, hogy a logikád alapján hogy jött a használat nélküli költségből a 200-as gyorhajtás

én nem veszek hitelre semmit. más viszont megteheti. mindenki a saját zsebéből költ, miért fáj ez neked?

én nem szándékozom eladni az autóimat(ha úgy lenne, akkor nem lenne ennyi), tehát nálam az értécsökkenés nem játszik.
mint ahogy a hiteles autónál sem, ugyanis azt egyszer már belekalkuláltad a rendszeres költségeibe, kétszer számolni meg méltánytalan lenne. természetesen előfordulhat, hogy nem várt problémánál, vagy idő előtti eladásnál ezek plusz költséget jelentenek, de ez mindig az adott szituációtól függ, most pedig általánosságban volt szó a dologról.

karlmann 2008.10.06. 15:05:16
te csak hallgass F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is-ra. szokott értelmes dolgokat mondani

Tomcy 2008.10.06. 16:22:19
eddigi hozzászólásaid alapján nem épp az a nyugodtan közlekedő típus jött le nekem, de ha tévedtem az csak jó. örülök, ha valaki úgy gondolja, hogy nem a közút a versenyzés legideálisabb helye.

az élethez szerencse is kell, de nem lehet mindig arra hagyatkozni. bizonyíték erre a sok hulla a temetőben. jó lenne, ha ezt mindenki felismerné és nem olyannal jönne, hogy de az ismerős ismerőse simán megúszta, mikor arról van szó, hogy mennyire biztonságos az amiben ül. függetlenül attól, hogy miben ül.

ákotka 2008.10.06. 19:11:41
benzines és 5l. meséld ezt másnak. még a gyári adat is lényegesen nagyobb.

fosdapass 2008.10.06. 20:48:44
ez itt autókról szóló blog, nem a földhözkötöttek egyesületéről.

qualitaet 2008.10.06. 22:36:02
persze, mert van aki józan érvek alapján vásárol pénznyelőt és van aki meg nem.

29 Palms 2008.10.06. 23:56:42

"ákotka 2008.10.06. 19:11:41
benzines és 5l. meséld ezt másnak. még a gyári adat is lényegesen nagyobb."

90-100 körül ha tud menni egyenletesen, akkor meglesz az az 5 liter. Amúgy városon kívülre 4,9 liter a gyári adat.

esde 2008.10.07. 01:03:58

Kifordított kacagány:
ha figyeltél volna nem használat nélküli költség hanem 25.000 km amire számoltam mindenestől értékvesztéssel, szereltetéssel és minden költséggel együtt.

És nyilván a rendőr előtt 120-al illik el haladni.

de most erre mit mondjak hogy nem szándékozod eladni? akkor is meg vannak számolva a napjai, és ne mond nekem hogy egy autóval akarod leélni az életed, de ha igen akkor is a roncstelepen köt ki és el lehet osztani erre az idő-intervallumra a teljes vételárat mint amortizációt. Persze hozzá téve a többszörösét ráköltve javíttatásokra, és még talán veterán autó is lehet bár a mai eldobható elektronikákkal szerelt gépek nem hiszem hogy 30 év múlva járóképesek lesznek, beleértve az enyémet is:(

és hiába a nekem többet ér rizsa ha kiütik alólad nem fizet többet a biztosító, és nem is tudsz olcsóbban másikat venni tehát annyi az értéke amennyi, és ezzel kell számolni, persze ha nem akar számolni az embert azt is megértem végül is

még mindíg nem lettem meggyőzve hogy miért jó suzukit venni...?

esde 2008.10.07. 01:09:48

Tomcy:

na ez az egy ami érdekel egy rendes futóműves ilyen csettegő, mert ódákat hallottam egy ilyen kopel asztmáról is hogy mekkorákat fordul meg hasonlók.

Hol laknak az ilyen autók a neten, van valami fórum ahol utánna lehet kérdezni hol építenek ilyet? Vagy akinek van konkrét tapasztalata? A suzukis az sem baj, csak érdekel már mit lehet kihozni egy ilyen futóműből?

ákotka 2008.10.07. 07:34:48

kacagány: bizony 5L! De sokszor 4,6-4,9 között mozog....megven a trükk, hogy lehet ennyit fogyasztani, tudod az évek meg a rutin....1 tankból már nemegyszer megvolt a 900 km..../45 literes a tank/......

esde 2008.10.07. 09:36:34

persze van ilyen de azért ez nem nevezhető élményautózásnak, én 2 literes motorral csináltam 7.2-őt teljes tankra mérve.

Tomcy:

na szóval az érdekelne hogy most mit is nevezel rally futóműnek, mert ugye kemény gátlót, meg ültető rugót lehet tenni trabant alá is, attól még nem rally autó.

Vagy a rally futómű is úgy igaz mint ahogy a Swift meg sportautó? :D

29 Palms 2008.10.07. 10:21:35

Esde, az autó ára, a benzin, a szervíz, a biztosítás, ezek tényleges fenntartási költségek. Olyat hallottál már, hogy valaki azért adta el az autót mert nem bírta fizetni az értékvesztést? Ez nem fenntartási költség.
Ha mindketten ebben a pillanatban eladnánk az autóinkat piaci áron, akkor te örömködhetsz hogy sok virtuális forint maradt a zsebedben, de én tudnék több sört venni. C'est la vie.

esde 2008.10.07. 10:41:58

ezt szerintem gondold mégegyszer végig:D:D:D

mert amikot eladod akkor aktualizálódik a pénz összeg, mert annyival kevesebbet tudsz az űjra költeni stb, illetve ugye plusz pénzt kell hozzádobni hogy új autóba ülhes vagy másikba


most már kezdem kapizsgálni kinek jó a suzuki XD

igen az autó az van és csak kell ele benzin és akkor jó, kifizetni meg ki fogja?:D

és igen hallottam hitel átvállalásnak hívják

29 Palms 2008.10.07. 11:30:59

"igen az autó az van és csak kell ele benzin és akkor jó, kifizetni meg ki fogja?:D"

Már leírtam milyen költségei vannak, kb. évi 100 rugó + benzin, amit nem számoltam. Ha valaki hitelre vette, akkor plusz a hitel.

De ha a hitellel van bajod, akkor arról írj. Használt nem-Suzukit is lehet már venni hitelre. Olvasok én is, meg látom mi van, az emberek beleugranak mindenbe, legyen az autó, TV, nyaralás, esküvő, aztán meg néznek. De ez alapján megítélni a Suzukit mint autót...hát...lelked rajta.

Már leírtuk kinek jó a Suzuki Swift, vagy akár a Splash vagy SX4: azoknak akik olcsó, jó ár/érték arányú, modern, dinamikus, olcsón fenntartható kisautót keresnek mindennapos használatra. A Vitara az más tészta.

Ezzel az értékvesztés dologgal úgyse jutunk közös nevezőre, engem nem érdekel különösebben hogy melyik autóm éppen mennyit ér, nem eladók. Téged meg igen, ez van, nincs két egyforma ember.

esde 2008.10.07. 11:58:08

egyenes beszéd ezt értékelem:)

esde 2008.10.07. 12:28:40

amúgy persze általában nem szeretem a hitelt, de ilyen olcsón autóhoz jutni az kicsit faramuci helyzet szerintem (de még nem is olcsó, ha mindent számolunk, de mégis az virít hogy 10e-ből van autód, naja hát aki nem tud összeadni bukjon csak bele, akinek meg ez segít használja egészséggel és nagy szerencsével)

mert autót vezetni felelősség, és aki a saját anyagi lehetőségeivel nem tud zöld ágra vergődni, én potenciális veszély okozónak tartom, mert az a félsz sincs benne ha gyilkolja az olcsón vett autóját tönkremegy benne valami, mert nyilván egy új autó ez tolerálja 2-3 évig ez a bajom (illetve egy hasonló befektetéssel vásárolható skoda nem fog városban száguldozni mert nem alkalmas rá), hogy miért nincs egy limit ami alatt azért nem engednek volánhoz embereket???

Nem lenézem a kisembert, magamat sem tartom nagyra, de meg vagyok győződve róla hogy sok olyan ember rohangál ilyen gépekkel aki nem érdemes, illetve alkalmas rá, de mivel ennyire könnyű hozzájutni miért ne? Az meg hogy mi lesz 3 év múlva kit érdekel:(

ez a bajom még a kis autó is relatíve aranyos stb. ha a negatívumait nem nézzük van sok előnye, de akik benne ülnek és pont azért csoportosulnak e köré a márka köré mert nekik ideális táptalaj a vedd meg majd kifizeted ha "nagy" leszel típusú üzletstratégia.

És azok szívnak miatta akik nem is ilyen fajta gndolkodásúak. Ezt sajnálom nagyon.
Gondoljunk csak vissza a swift reklámra, azt súgja ne is egyet vegyél kettőt taposd gyilkold, olcsó megbízható stb. És mi a vége. (nyilván kiragadott eset) de a fekete swiftben is 3 lány nyomorodott meg, pont ismerőseitől is hallottam tipikusan ez a fajta ember, olcsó autó, buli stb, rutin semmi, vagánykodunk, kemény csaj vagyok stb. aztán most nincs lába:(((
És baromi nagy hallgatás van róla hogy lehet 70-es táblánál 140-el egyenesúton oszlopot fogni. Persze minden autó elvérzett volna ilyen helyzetben, ha nincs benne bukócső de szerencsétlen csajszik elhitték hogy nagyon megy meg milyen jó és épp csak ott nem hagyták a fogukat.
Ez meg a márka és a marketing felelőssége.
Tehát kettős a probléma, a buta fajta ember, és szándékosan ezt kihasználó gazdasági szervezet.
Mondom aki negveszi jár vele vásárolni stb semmi bajom nem ezek csinálják a bajt. Hanem amelyik azt hiszi versenyautó stb. vagy pont azért vesz pl: IS-t hogy azzal heccelje a többi autóst... amíg fel nem kenődik valahova...
ez a bajom ami már viszont ide tartozik úgy értzem, és le is kakkanthatnám mondván hagy hulljon a férgese, mert aki vigyáz rá nyilván kisebb százalékban lesz áldozat. de mégis ilyen csalás és ezt ünnepeljük????????????

Csetti 2008.10.07. 13:47:39

Kedves Esde!
Nem tudom követni a gondolatmenetedet!

Egyszer nem érted miért vesz valaki egyáltalán Suzukit pusztán azért, mert Te nem vennél.
Nem szereted a hitelt, ezért biztos, hogy aki hitelre vásárol, az csakis közveszélyes őrült lehet. A Suzuki reklámjával az a bajod, hogy készpénz nélkül is autóvásárlásra csábít, de ebből azt a következtetést vonod le, hogy aki hitelre Suzukit vesz, az a száguldozós fajta. Ezek sajna csak a Te fejedben létező sztereotípiák, amikről semmilyen érvekkel nem lehet lebeszélni. (Láttam többen próbáltak, de Te csak hajtogatod a magadét.) Ha jó Neked így, az a Te bajod.
Apropó. A biztonságos vezetéssel hogy fér össze a közúton 200-zal száguldozás? A rendőr előtt miért illik 120-szal menni? Hol tanultad Te a KRESZ-t?

esde 2008.10.07. 14:07:25

én viszont értelek téged, egy sértődött suzukis vagy aki nem viseli hogy azt boncolgatom mi is valójában ez a mi autón életérzés (magyar narancs)

de remekül bizonyítod te is, szar is de legalább nem jó viszont kénytelen vagyok rá büszke lenni mert ilyen jutott, vagy mert bedőltem a reklámnak

120-al a rendőr előtt ezt azért írtam mert nem nézem általában a táblákat, és ha épp 100-as van kint oda már a 130 sok

és erre e gyenge majd most megleckéztetlek hogy mersz te itt száguldozni hozzászólásra, annyi a válaszom hogy mlléütöttem A3-at akartam írni természetesen :P

ákotka 2008.10.07. 14:24:10

esde: nem hiszem hogy Csetti a sértődős suzukis lenne. Egyszerűen a józan ésszekl megáldott autós..olyan mint én, aki hálát adott az uristennek hogy vettem egy uj autót....14 hónapja felhőtlen az öröm....a korábbi vasamra éves szinten 3-400 ezret kellett költeni hogy egyáltalán menjen és megegye a 10 litert......össze se lehet hasonlítani...ja és télleg nem örömautokázással van meg az 5 literes fogyi...a hátsó sorban ülő 3 éves egyszem kisfiammal már nem is tenném, de a kreszt betartva, FELELŐSSÉGTELJESEN közlekedve bizony annyit fogyaszt......tudod: lassan járj, tovább érsz....

esde 2008.10.07. 15:03:19

éljenek a felelősség teljes suzukisok, ha csak ilyenek lennének nem lenne téma számomra:)

de az a 3-400e per év baromi sok, ha átlag autóról van szó, vagy komplett felújítás volt a cél, vagy egy romhalmaz volt az alap, vagy vezetési szokások, de ezt nem feltételezem az elmondás alapján.

Örömautózni nem csak életveszélyesen lehet, ezt még azért hozzátenném. Nekem nem az az öröm ha kihasználom az autóm végső lehetőségeit, hanem hogy stílusa van, és jó vezetni, mert érezhetően többet tud, mindíg van benne tartalék. Amúgy ugyan azt elmesélhetném mint egy suzukis van akit irritál, a kinézete és csakazért is meg akarja mutatni, ezeken jót röhögök.
Tehát ez nem márkafüggő, vannak olyan emberek akik állandóan bizonygatni akarják az óriási tudásukat, vagy a vélt, vagy valós, technikai fölényüket. Én nem vagyok ilyen, ennek köszönhetően az éves szervízdíjam is 100e ft alatt van. Ha sietek nincs ideje senkinek kötözködni, de az esetek nagy részében engedem a csőcseléket had érvényesüljön, ha már máshol nem tud. Úgy foglalnám össze ha van egy rendes autó az ember alatt nem kell hogy áldozatnak érezze magát mert a nagyok mindíg bántják.

de azt is biztosra veszem hogy a "suzukis" mint jelző nem véletlen fejlődött ki.

Igazából azért is feszegetem itt ezt e témát mert elég sok ember vesz ilyen járműveket magyarországon, és nem hagy nyugodni a kíváncsiság mi miatt választják, és amiket válaszoltok abból az ismert érvek persze mindenhol megjelennek, de bizonyos elszólásokból az is érezhető ki valójában miért döntött így.

Szívesen kérdeznék ML merciseket, meg tipikusan felsőbbrendűség érzést árasztó autók tulajdonosait, de ugye velük még nehezebb lenne gondolm szót érteni. És az őszinteséget sem feltételezném róluk.

Hát ja minden esetre érdekes olvasni a válaszokat.

29 Palms 2008.10.07. 15:29:37

"Szívesen kérdeznék ML merciseket, meg tipikusan felsőbbrendűség érzést árasztó autók tulajdonosait, de ugye velük még nehezebb lenne gondolm szót érteni. És az őszinteséget sem feltételezném róluk."

Kérdezz nyugodtan, úgy nagyjából sejtem hogy fogsz itt találni olyat aki belefér ebbe a körbe, és még választ is fogsz kapni. Van amúgy bármilyen autós csoportosulás, akikkel többé-kevésbé szimpatizálsz? :)

Reklámokról. Na de ott volt a Seat Leon mint az ördög reklám, autóemóción, aztán 200 felett 6 alatt a BMW 316-os akciós vezetési élménnyel...a Toyota az elégedett macával meg a férjével akinek 177 HP van a tenyerére írva...Azzal nem tudják eladni hogy Kovács Béla ének-matematika szakos középiskolai tanár ma a mi verdánkkal ment reggel dolgozni, és nem ment át egyszer sem a piroson, és ezért nem kapott 100 rugós büntit a veszprémi rendőrségtől.

esde 2008.10.07. 15:48:29

van természetesen nagyon is:) de ez titok marad gonosz módon:)

Kifordított kacagány 2008.10.08. 00:12:40

esde 2008.10.07. 01:03:58
meglehetősen összevissza csapongsz és nem úgy veszem észre, hogy meg is érted amit a többiek írnak. ez úgy látom már másnak is feltűnt, de azért csak próbálkozzunk.

eredendően az volt terítéken, hogy a hitelre suzukit vásárlók mekkora költségeket fizetnek havi szinten csak úgy, hogy még egy métert sem tettek az autójukkal. erre írtam én, hogy nem tudom elítélni őket, mert az én költségeim is hasonlóak, noha azt nem egy autóra költöm. ha elfogadom a saját indokaimat, el kell fogadnom, hogy nekik is megvan a megalapozott indokuk rá, tehát nincs erkölcsi alapom elítélni őket ezért. és szerintem neked sem.
a mindennapi használat költségei már megint más téma, ami függ a megtett km-ek számától(mint ahogy a km-re vetített költség is). elég beteg dolog mindenkire a saját futásteljesítményed alapján végzett kalkulációt ráerőltetni.

Senki nem akar meggyőzni téged arról, hogy megéri suzukit venned. én legalábbis biztos nem.

ákotka 2008.10.07. 07:34:48
attól, hogy ismételgeted, még nem lesz igaz. de megértettem, neked a lényeg az, hogy elhidd keveset fogyaszt. mint ahogy azt is, hogy ez az egyetlen szempontod a vásárlásnál. egy kicsit sajnállak.

esde 2008.10.07. 10:41:58
elég érdekesen számolsz. kizárólag azon szempontok alapján, ami az elképzeléseidet alátámasztja. azt továbbra sem látom be, hogy egy hiteles autónál milyen alapon számolod bele az értékvesztést a költségekbe is és az eladáskor is, de legyen számoljunk eladáskori értékvesztéssel. kérdés, mikor adod el az autót. mert hogy nem mindenki akkor adja el amikor te akarod, van aki jól jön ki belőle. mondtam már, anélkül, hogy konkrét esetekről beszélnénk bármit törvényként állítani a témában, hülyeség.

esde 2008.10.07. 12:28:40
én személy szerint örülnék neki, ha szigorúbb lenne a szűrés a jogosítványszerzéskor(és a megtartáskor is), de hogy ezt pont anyagi tehetséghez kellene kötni, azt nem tartanám túl jó ötletnek.

ákotka 2008.10.07. 14:24:10
azt már tudjuk, hogy érdekesen bánsz a számokkal, felesleges is dobálóznod velük. ami viszont a "felelősségteljesen" témát illeti, hát az sem egyszerű eset. egy ismerősöm nem is olyan rég állt a piros lámpánál a suzukijával. hátulról belerongyoltak. a gyerekülést belepaszírozta az első ülésbe az ütközés. ha a gyerek benne ül, meghal. ennyit a felelősségteljességről. meg a 4 csillagról is.

Csetti 2008.10.08. 09:01:07

Kedves Esde!

Sajnos a válaszod tovább erősíti bennem, hogy sajnos csak a saját szempontjaidat és elképzeléseidet hajtogatod, és ha valaki netán megpróbálja a logikai bukfenceidre felhívni a figyelmedet, akkor megsértődsz, és személyeskedni kezdesz. Sajnálom, de ebben én nem leszek partner. A hozzászólásodban Te magad csapongsz és keveredsz ellentmondásokba.
A sebesség kérdését Te magad vetetted föl az egyik hozzászólásodban, utána a suzukisokat vádolod azzal, hogy meggondolatlanul száguldoznak. A szabályok betartása, vagy be nem tartása nem márkafüggő, ezért ne is akard így leegyszerűsíteni.
Végezetül - bár semmi közöd hozzá - elárulom, hogy nincs és soha nem is volt Suzukim, mert a családomnak egyszerűen túl kicsi valamennyi magyar gyártású modellje, hobbyterepjárót pedig elvből nem veszek, így a Grand Vitara is kiesik. Ennek ellenére nem nézem le azokat, akik Suzukit vesznek, mert a meggondolatlanul vásárlókon kívül vannak akik józan megfontolásból vettek Suzukit. Az eladási adatokat tekintve elég meredek feltételezés lenne, hogy aki Suzukit vett, pláne részletre, az biztos agyalágyult. Ezzel a magam részéről lezártam a vitát Veled.

fogash 2008.10.08. 09:22:47

"mindenki más hülye."

Mekkora igazság!!!

Tomcy! Te az vagy, aki anno a hixauton tomchy voltál? Merakkó nem sok fejlődés van a fejedben, hiába telt el azóta 5 év... :(

A másik kedvencem a "nemmegyek napi havi 50km-t, pedig azzal járok SULIBA". Akkor minek osztja itt az eszet?

Lehet, hogy be kellene tiltani ezt a fórumázást, mert ugye egy 7 évs gyerek (az méár elvileg tud írni) ugyanannyi f@szságot összehordhat, mint egy 30éve gyakorló oktató, közgazdász másoddiplomával...

ps3peter 2008.10.08. 09:26:28

"Szívesen kérdeznék ML merciseket, meg tipikusan felsőbbrendűség érzést árasztó autók tulajdonosait, de ugye velük még nehezebb lenne gondolm szót érteni. És az őszinteséget sem feltételezném róluk."

Mit kérdeznél? Hogy miért ilyen autót vettek? Én ugyan nem ML-t, hanem BMW 5-öst vettem, de szerintem egyszerü. Azért vettem ilyet, mert évente 40-50ezer km-t megyek vele, legtöbbet német autópályán, és ez nyújtja a legjobb kényelem-dinamika-biztonság-design kompromisszumot azon a kereten belül, amit hajlandó vagyok megfizetni. Meg mert én is autóbuzi vagyok, imádom a sorhatos hangját, és mert gyerekkorom óta erröl álmodtam. Viszont nem tartom magam ettöl nagyobbnak a társadalom többi tagjától, a Suzukisokat nem nézem le (mondjuk itt Németországban nem is szokás). Bár az elözö generációs Suzukiról negatív a véleményem a biztonságtalansága miatt, de az új annyira tetszett, hogy olyat vettünk az asszonynak (holott itt jóval drágább mint Magyarországon). Erre a célra -bevásárolni, munkába járni - szerintem tökéletes autó a Swift, és vitathatatlanul legjobb az ár/lóerö aránya.

esde 2008.10.08. 11:05:03

most komoly? a hitel autónak nincs értékvesztése?

ez az állítás egy dolgot bizonyít, van aki úgy vesz fel hitelt, hogy fogalma sincs miből fizeti ki, és utána hogyan tovább

ez elég sokatmondó nyilatkozat

mint mondottam volt, a hitel autó is amortizálódik, használattól és szerencsétől függően, és könnyen kiszámítható hogy egy ember átlagos 40-50 vezetéssel töltött éve alatt nem egy autót fog birtokolni (átlagosan 6db) tehát igen is számít mennyit vesz évente az értékéből mert az életre kivetítve az eladáskor számított vételi és eladási árkülönbözet egyértelműen olyan költség ami azzal keletkezett hogy használta az ember. Ennyi! Ha ez túl bonyolult megérteni, akkor az első állításom lép érvénybe: olyanok rohangálnak autóval akik összeadni nem tudnak, és ez nem jó senkinek.

Ez nem csapongás, ezt mondom kezdettől fogva és itt nyer bizonyítást is, van aki bekajálja hogy szinte ingyen kap autót...

Másik: tudom Németországban egészen más a helyzet, mint itt, a "balkánon" Ez is azt bizonyítja hogy az elsősorban az emberek hozzáállása problémás ami megfejthető többféle képen is, elnyomás, szellemi, és pénzügyi oldalon is, ami nem látszik változni.

Egy 5ös BMW mellé lehet én is vennék vicc autót, de ez megint más kategória.

És aláírom hogy a régi és az új suzuki már ugyancsak nagyon különbözik ennek ellenére én nem érezném magam jól ma Magyarországon ha ez lenne számomra a megoldás. Tehát inkább járnék busszal, értelmesen felmérve a lehetőségeimet.

Ja és Csetti:
hozzászólásodból még az is kiderül nem tudsz különbséget tenni város és autópálya között, ez meg kicsit problémás. De ez is suzukis gondolkodás, lámpától lámpáig száguldozni ott ahol az ember sűrűség igen nagy állatság, üres és nyílt úton, versenypályán megnézni mit meg egy autó, azt pedig egy városi bevásárló kosarat birtokló embernek ismeretlen fogalom. Tehát logikus hogy egy kategóriába fogja sorolni "száguldozás"

És ez is azt bizonyítja hogy ismeret, és tapasztalat hiány miatt alakult ki a magyar suzukis jelző.

És még egy szó németországról ha már szóbajött, nem gondolom hogy sokkal másabb emberek élnének ott, de mégis egészen más mentalitás uralkodik mint itt, ez sajnos igaz. De az első változás ott lenne lehetséges hogy felmérik az emberek az erőforrásaikat és végiggondolják a dolgaikat. Na ez itt nincs, mert ahol 3,60as kenyér meg a 3% banki hitelen vagy ennek bűvöletében szocializálódott a társadalom, ott még sok idő ez. De megnyugtatásul közlöm lesz 3.60-as kenyér:) Euróban, pont akkor amikor azok az "ingyen autók" ott fognak sorakozni, és nem lesz elég pénze a gazdájának hogy eladhassa... és nagyon fogja utálni hogy akkor megetették, hogy azt a 10-20e ft-ot amit gyűjtögethetett volna egy olyan autóra költötte ami 5-6évesen elveszti az értékét, és nem kell a kutyának sem és akkor még annyi hiteltartozás van rajta amiből akkor új autót lehetne venni... Na ez lesz majd a szar.

esde 2008.10.08. 12:59:21

de felteszem egyszerűen a kérdést:

5 év múlva egy 5 éves suzuki fog annyit érni mint a rajta lévő hitel tartozás?
mondjuk 10éves futamidővel számolva

mert akkor én is megyek veszek bérleti díjnak is kevés annyi amennyiért adják, egy új autóért, viszon 3-5 évesen biztos le akarnám cserélni, ez lehetséges lesz?

hátha akad itt egy gyakorló, ennek ellenére őszinte közgazdász:)

Kifordított kacagány 2008.10.08. 14:42:44

esde 2008.10.08. 11:05:03
kriminális vagy. lehet, hogy összeadni tudsz, de azt is rosszul, egyéb matematikai összefüggések meg egész biztos gondot okoznak. az értékvesztés a vesszőparipád, de még a közelébe sem jársz annak, hogy átlásd. nőlj már fel.

fosdapass 2008.10.08. 15:26:41

Kifordított kacagány

Ez bizony a földhöz kötöttek egyesülete, ott araszolsz a dugóban sok pénzért, harmadik dimenzióba csak a mentőhelikoffer gyomrában lépsz, amikor kiderül, hogy a városi araszolgatásban (7l/100km) csiszolt reflekszeid kevesek az igazi (5?l/100km) utakon.
Nehogy aszongya már valaki, hogy annyira megéri napi akárhány km-t autózni a munkahelyére, mert körberöhögöm. Korábban biciklitudatú hívőknek négyalapművelet jelleggel épp azt számoltam ki, hogy szuzukifogyasztású taliga napi 10km-en belül tud olcsóbb lenni a békávé bérletnél. Tehát egy irányban mindössze 5 km. És csak üzaköltséget számolva.
Persze nem kérem én számon senkitől, hogy mire veri el a pénzét, vagy hogy mennyire és mi által tud spórolni, de azért nem kell közgazdásznak lenni, hogy belássa az ember a tipikus olcsóautó konstrukciók a számolni nem tudó/akaró és a feljebblépéstől elzárt rétegeknek vannak kitalálva, nem a közgazdaságtan emberképének.
További érdekes kérdés, hogy egy átlagos miautónk-elfogyasztás nemzetgazdasági szempontból mennyire vehető nyereséges dolognak, tehát ha magyar ember hazai gyártású, de jappán tulajdonostól szuzit vesz, jellemzően külföldi tulajdonú banki uzsorával meghintve.
Arra is kíváncsi lennék, hogy mi lenne az Egomi gyárral és milyen arányban csökkenne a GDP, ha a magyar fogyasztó elfordulna a márkától.

esde 2008.10.08. 15:51:55

ez már tényleg kezd elmenni ilyen óvodai nagyotmondó versenybe

de ezzel megint az én állításom igazolódik:D

de hogy lásd nagylelküségem igazat adok neked mindenben:
- biztos van olyan képlet ami gondot okozna
- 215-el szguldozni tényleg a kriminalitás határait súrolja
- mivel az értékvesztésen megy a kötöszködés nyilván azt a pontját kellett védenem az érvelésemnek, vitában így szokás nem?
- és biztos nem látom át teljesen, mert akkor nem kéne vitáznom róla nem lennék kiváncsi senki véleményére
- illetve felnőni meg relatív, van aki egy életen át nem tud:P

minden esetre akkoris én elértem amir akartam kiváncsi voltam egy nem elvakult suzuki hívő fórumban vagy épp anti suzuki fórumban informálódtam:)

én azt hiszem nem fogok ilyet venni:)

esde 2008.10.08. 16:04:27

fosdapass:

egyetértek:)

Csetti 2008.10.08. 16:28:56

Esde

Úgy látszik Neked teljesen elmentek otthonról!

Te magad írtad, hogy a Te autód azért jobb, mert Te "megjárod az M3-ast akár 200-zal oda-vissza", ami legalább olyan állatság, mint a lámpától-lámpáig száguldozás. Versenypályáról eddig nem írtál.
A másik dolog, hogy Te továbbra is lenézed azokat az embereket, akik szerinted a tiédnél szarabb autóban ülnek, és fel sem tudod fogni, hogy nem mindenkinek a lóerő és a sebesség körül forognak a gondolatai. Én a magam részéről sokkal inkább lenézem azokat, akik nem tanulnak meg az anyanyelvükön helyesen írni.
Az autóhasználat költségeivel kapcsolatosan csak arról az apróságról feledkeztél meg, hogy a bruttó két és fél éves költséged hogyan oszlik meg az egyes tételek között, hány évesen vetted az autódat, milyen típust, és mekkora futásteljesítménnyel. Így igen nehéz elfogadni a Te elfogult költségbecslésedet. De bevallom ez igazából nem érdekel. Utólag most már sajnálom, hogy egyáltalán írtam a hozzászólásodra, mert látom, hogy egy teljesen fafejű emberrel hozott össze a balsorsom.

w a s d 2008.10.08. 17:58:27

@ fogash 2008.10.08. 09:22:47

Most nem azért, de mit változtatna a dolgon, ha mondjuk nem tanulni, hanem dolgozni járnék ugyanoda a jelenlegi lakhelyemről (oda- vissza 13 km)?

Lehet nem tűnt föl, de ezt azért írtam le, hogy mutassak olyan helyzetet, amiből látszik, napi használat mellett sem biztos, hogy megy mindenki 50 km- t minden nap, ezért valamelyik előttem hozzászóló számolása nem feltétlenül fedi a valóságot.
(A "napi havi 50km" meg azt hiszem, már a hozzáköltés része a dolognak, mivel ilyen faZZSágot én nem írtam, ha pedig a különböző km/hó, km/nap és FT/hó meg FT/év "mértékegységeket" valaki nem tudja követni, az azt hiszem, nem az én hibám... Csak hogy visszaszúrjak.)

Kifordított kacagány 2008.10.08. 18:38:48

fosdapass 2008.10.08. 15:26:41
egyáltalán autózni nem éri meg, gyalog sokkal olcsóbb. autóval csak kényelmesebb. tömegközlekedéssel összevetve pedig mindig az adott szituáció dönti el, hogy megéri-e. nekem spec megér annyit a kényelem, hogy autóval járjak(tavasszal és nyáron meg bringával). az viszont biztos, hogy csak ezért nem vennék autót sokmillióért. de ez én vagyok, más meg másként gondolkodik. meg kell azt hiszem másnak is hagyni a lehetőséget, hogy eldönthesse, ebbe a luxusba mennyit fektet.
abban egyetértünk, hogy az "olcsó" hiteleket elsősorban a megtéveszthető embereknek találták ki. ez viszont nem jelenti azt, hogy aki igénybe veszi ezeket a hiteleket, az egytől egyig félkegyelmű. ugyanis van akinek megéri. főleg azoknak akiknek nem probléma kifizetni az autó árát és nem a hitel miatt vesznek ilyen autót, hanem csak igénybe veszik a hitelt ha már lehetőségük van rá. persze van egy csomó ember aki erőn felül ugrik be egy ilyen hitelbe, de miattuk hülyének nézni az összes többit butaság.
véleményem szerint elég kicsi piac vagyunk ahhoz, hogy lényeges hatással legyünk a gyár termelésére, vagy akár arra, hogy az mennyire szól bele a GDP-be. ezért biztos nem fogok suzukit venni.

esde 2008.10.08. 15:51:55
nem érvelsz, állítasz. legtöbbször mögöttes tartalom nélkül. ez nem vita, ahhoz tényleg érvelni kellene. ehhez kellene felnőnöd

Kifordított kacagány 2008.10.08. 18:40:03

fosdapass 2008.10.08. 15:26:41
apropó, a világ nem csak dugókból áll. nagyon sokan közlekednek azon kívül is.

Suz 2008.10.08. 20:17:16

esde
Hihetetlen, hogy mit össze izgulsz itt a Suzukik értékvesztésén. Csak nem az van neked is?
Egy kicsit vicces számomra, ahogyan honfitársaid pénztárcája fölött próbálsz őrködni, és mint a nagy vezér megpróbálod rávezetni őket a helyes közgatdasági útra.
Te most azért haragszol a Suzukira m,ert van aki 0%-ra veszi? Akkor haragudj a Chevrolet-re, meg a többi márkára is, meg azokra akik hitelre vesznek autót (nagyon sokan vannak, és nem csak suzukisok).
Te lenézően beszélsz itt másokról, holott fogalmad sincs az Ő életükről és elképzeléseikről. Te a saját magad akaratát és gondolataidat akarod másokra erőltetni. De ez nem igazán jön be senkinek.
Unalmas már ez az elvakult Suzuki ellenességed, és a baromságaid.

GGG77 2008.10.09. 20:26:21

"havi 60.000ft alaphangon, ezt én reálisan 150-200e ft-os netto fizetés mellett tartanám megengedhetőnek."

esde, sztem te ne nagyon adjál tanácsokat, ha ezt reálisnak tartod. Aki a jövedelme 1/3-át autóra költi, az minden csak nem realista.

Kifordított kacagány 2008.10.09. 22:50:56

mondjuk inkább autóra mint dohányárúra és alkoholos italokra.

esde 2008.10.10. 09:04:40

részemről nem reagálnék már sértődött emberek vergődésére, akinek nem inge ne vegye magára, jó közlekedést!

Viszont kevesebb a suzuki most hogy itt a fűtési szezon, lehet valami összefüggés? Mert ugye még nyári gumival simán lehet rohangálni, az nem lehet az ok.

Kiváncsi leszek mi jön ki a véleményekből az új blogban:)

Kifordított kacagány 2008.10.10. 15:29:34

:D ez a fűtési szezonos poén jó volt

swiftSport 2008.11.08. 19:01:31

"Érdekes 2008.10.03. 22:01:33
"Maci_GSXR1000 2008.10.03. 21:24:00"

"csajom a a legnagyobb suzuki márkakereskedésben dolgozik - amíg lehet kapni olcsó viszonylag megbízható tucatszart, addigt a parajok venni is fogják."

Akkor most menj és köpd szembe a barátnődet emelt fővel, majd üljbe a bmwdbe (remélem valami 316-os kompót huszár vagy)"

hagyd. tudom ki ez a tag. a bmw-sek is szégyelik. lófasz kis szarokba ül be,azokat is valahonnan összesefteli 10-15évesen. aztán amikor képet találtam róla a neten, lófasz, 1nap után repdező dzsekinek való bőrből készült cipőbe feszít az olcsó öltönyébe :) ő a bmb-vel kompenzál :)))

swiftSport 2008.11.08. 19:14:40

Tomcy írja:
'Amúgy ha rákerestek kb egy hete, de lehet kicsit több, fiatalok 4-en megforogtak egy sporttal! Kivittek egy fát, átborultak egy jó nagy árkon, majd egy ház kerítése állította őket meg.
Egyikük sem halt meg! Mondjuk először azt hittem a kocsira hogy bogár, mert a hátulja annyira lelapult, hogy messziről tök úgy nézett ki. "

én mondom:
mer hülyék. ismerős pont látta. ment utánuk. 130volt a tempó. csak a srácoknak nem szóltak a szalonba, hogy 13fok alatt a nyárigumijaukkal mindegy,hogy jégen fordulnak,vagy aszfalton...

egyébként nem olvastma végig,csak szemezgetek. szívóznak az arcok? :))) ma is sok ilyen nagypofájúval futottam össze :) mindnek elvágtam a torkát és nem kanyarba, csövön :DDD

sok csóró(soxor szellemileg is :) ) barom. azzal akar felülkerekedni embertársain,hogy lenéz a suzukisokra :) Nézd ezt a Péter gyereket,akinek 530i-je van 231LE-vel, +sportfutóművel, meg 12motoros ülésekkel ;-) Neki nem fáj a buzuki :)

Burkus király 2009.02.15. 17:58:35

HELLO MINDENKINEK!

ÉRDEKESNEK TALÁLOM, HOGY EGY ILYEN KOMOLY AUTÓS PORTÁL MÉG NEM ÍRT CIKKET ARRÓL, HOGY HOGYAN FOGNAK ALAKULNI AZ ÜZEMANYAG ÁRAK HAMAROSAN.

MOST NÖVELIK AZ ÁFA-T ÉS A JÖVEDÉKI ADÓT. MINDKETTŐ ALAPJAIBAN HATÁROZZA MEG AZ ÜZEMANYAGOK ÁRÁT - NEM KICSIT, NAGYON (KB. 60%).

SZÓVAL KÉSZÜLHETÜNK A 350 HUF BENZINRE ÉS A 370 HUF GÁZOLAJRA. SZERINTEM ERRŐL (IS) KELLENE CIKKEZNI ...
süti beállítások módosítása