Akármekkora légyen is a válság, kóvályogjon bár az összeomlás szélén Amerika autópiaca, a Suzuki szekere jól szalad. Legalábbis erről regél a cég sajtóközleménye, melynek címe:
A Suzuki sikertörténetének legújabb fejezete
No nem valami izgalmas fejezet, de talán interaktívan érdekesebb. A közleménybe különböző tetszésnyilvánítási formákat helyeztünk el, így most akár sitcomnak, mű-közönségzajos szappanoperának is elmegy. És persze a suzukisták lelkes és méretes táborát sem rövidíthetjük meg azzal, hogy nem közöljük az anyagot. Hát íme - jó szórakozást!
A Suzuki sikeresebb, mint valaha. A 2006-os pénzügyi évben a vállalat összértékesítése átlépte a 3 billió jenes határt (18,8 milliárd euró*). Egy évvel később, a 2007-es pénzügyi évben már 3,5 billió jenes konszolidált árbevételt könyvelhettek el, ami 10,7 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest (21,9 milliárd euró), 2,41 millió autó, és 3,34 millió motorkerékpár eladásának köszönhetően a világ 193 országában és régiójában. A nettó bevétel a hetedik egymást követő évben múlta felül az előző év teljesítményét.
A Suzuki 1955-ben kezdett el autókat gyártani. Az összautógyártás 1989-es pénzügyi évben lépte át a 10 milliós határt, az éves termelés pedig az 1990-es pénzügyi évben múlta felül először az 1 millió egységet. Az éves autógyártás a 2005-ös pénzügyi évben meghaladta a 2 milliós tervet, a cég összautógyártása ugyanebben az évben elérte a 40 millió darabot.
A kereslet Európában a Suzuki személygépkocsik iránt folyamatosan nő. A vállalat első, Európába exportált autója a Fronte volt, 1968-ban. A Suzuki az elmúlt évtizedek során idén márciusig összesen 4,5 millió autót exportált az európai országokba. A cég a 2008-as pénzügyi évben 2,63 millió autó értékesítésével számol, ami 9,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbi tervhez képest. Az európai piacokon várhatóan 374 000 autót adnak majd el, ami 8,7%-os növekedés a tavalyival összevetve.
A következő három év folyamán a Suzuki az értékesítési darabszám további gyarapodásával számol. Az expanziós tervek része egy 750 milliárd jen (4,7 milliárd euró) értékű befektetési csomag is. A vállalat a 2010-es pénzügyi évre 2,95 millió autó értékesítését tervezi, a motorkerékpár-eladásokban ez a szám 4,4 millió. Az összárbevétel várhatóan eléri a 4 billió jent (25 milliárd euró).
A Suzuki története
Stratégiai modellek
A Suzuki első, világszerte forgalmazott stratégiai modellje a Swift volt, amelyet Japánban, Magyarországon, Indiában, Kínában, Indonéziában, Tajvanon és Malajziában gyártanak. Idén márciusban - három évvel és nyolc hónappal azután, hogy az első Swift legördült a japán szerelősorról - a Swift összesített termelése elérte az egymillió darabot.
A második a Grand Vitara, amely az első generációs Vitara-sorozat továbbfejlesztett változata. 20 évvel ezelőtt a Vitara volt az első képviselője a kompakt, sportos járművek osztályának. Eddig több mint 2,5 millió Grand Vitarát gyártottak a világban.
Ezt követte az SX4, amely egy sportos crossover, vagyis több kategóriába is besorolható jármű. Olyan kiváló a felépítése, hogy a Suzuki ezzel nevezett be a World Rally Championship (WRC) versenysorozatba.
Mindez majdnem pontosan 45 évvel azután történt, hogy a Suzuki részt vett az első Japán Nagydíjon 1963-ban.
Míg a Swift, a Grand Vitara, és az SX4 a sportosságra törekszik, addig a Suzuki negyedik, világszerte forgalmazott stratégiai modellje, a Splash inkább a családokat állítja a figyelem középpontjába. Ez az autó a miniegyterűek új generációját képviseli, azét a kategóriáét, amelyet éppen a Suzuki hozott létre a WagonR-rel. A Splash példa azokra a hatékony ötletekre, amivel egy kompakt autó kielégíti a családok szükségleteit. A Splash az első Suzuki, amelyet Európában állítanak elő, és innen szállítanak vissza Japánba.
Párizsban a Suzuki bemutatja az új, ugyanakkor legkisebb, világszerte forgalmazott stratégiai modelljét: ez az Alto. Annak a kocsinak a nevét kapta, amely Japánban majdnem 30 éven keresztül uralta a minikategóriát. Az autó tervezése során a környezetvédelem került a középpontba.
A Suzuki Alto története - egy környezetbarát, stílusos kompakt kisautó
A Suzuki a 2008-as Párizsi Autókiállításon mutatja be a teljesen új Altót, a Suzuki ötödik, és egyben legkisebb világszerte forgalmazott stratégiai modelljét.Az új Alto ötvözi a szemet gyönyörködtető dizájnt és a könnyed, városi mobilitást. Mindezt nagy hatékonysággal teszi: az üzemanyag fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása csekély. Ez tökéletesen megfelel a Suzuki Way of Life! filozófiájának. Az Alto a Suzuki világstratégiája második fázisának második autója. Ebben a szakaszban a mérnökök a felhasználó-központúságra és a családtagoknak kínált szolgáltatásokra koncentrálnak. Az új Alto a komfort és a kényelem magas szintjét kínálja úgy, hogy a kocsi karosszériája rövid. Mindezt egy olyan formatervbe öltözve, amely kombinálja a sportos, európai ihletésű vonalakat a nagyszerű aerodinamikai formákkal.
Az új Alto jól példázza azt a tudást, amely a Suzukit kiemelkedően sikeres miniautógyártóvá tette Japánban. Ez a tapasztalat indokolhatta azt is, hogy a cég olyan kisautókat gyártson, mint a Swift, amely az egész világon keresett modell. Az Alto azoknak készül, akik környezetbarát, az autózás élményét is nyújtó járművet akarnak vezetni. A vállalat célja, hogy 2009 márciusát követően évente 60 ezer Altót értékesítsen az európai piacokon.
A Suzuki Motor Corporation azon fáradozik, hogy mindenki számára érthetővé tegye a környezettudatos autók és motorok fejlesztésének előnyeit. A vállalat célja a járművek környezetre gyakorolt negatív hatásának továbbcsökkentése, például olyan nulla CO2-kibocsátású, üzemanyagcellás járműkínálat kialakításával, ami a föld korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló erőforrásainak jobb kihasználását teszi lehetővé.
Az utolsó 100 komment: