Érdemes ilyenkor autót venni?

Begördült a világválság az autóiparba is

  2008. október 09. - Koncz_János Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

 

Nehogy bárki is azt higgye, hogy mi majd megússzuk. Inkább gondolkodjunk, mit vegyünk és mit ne.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr97705060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChPh 2008.10.09. 15:25:17

Így igaz. A lufi, amit már elég régóta várunk, hogy kidurranjon... najó, elég lett volna, ha szépen lassan leereszt

csavargo 2008.10.09. 15:26:07

Ez a baj, ha kérne kereseti igazolást, és leellenőrizné a hitelfelvevőt, akkor biztosabb helyre menne ki a hitel. Kevesebb lenne belőlük a becsődölt és a THMet lejjebb lehetne vinni...

Bátor vagy hgy tíz évre vettél fel hitelt :)
Lehet tudni milyen konstrukcióban, tetszenek a Octaviak nekem is :)

Shadowbull 2008.10.09. 15:26:21

"az egy évvel korábbihoz képest a BMW forgalma 26, Toyota forgalma 32, a Nissané pedig majdnem 37 százalékkal csökkent."

A Toyotat es a Nissant ugyan nem tudom, de a BMW-e tavaly szeptemberhez kepest csokkent 16,4%-kal, eves szinten szeptember vegeig 0,1%-kal csokkent, mikozben a BMW Group eladasai 1,7%-kal novekedtek.

Nemtom a tisztelt szerzo honnan vette a szamait.

sb

ChPh 2008.10.09. 15:28:58

mikrofonpróba12 2008.10.09. 15:20:37
1,3ért bevették? Hol? (enyémért csak 1 millát akartak adni)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.09. 15:33:47

Ehh ez egy kibaszott lufi, az egész "pénzpiac".
Nem létező pénzekből működött eddig is Amerika, aztán csodálkoznak hogy ha kidurran a lufi akkor nem marad utána semmi. Megint csak az bizonyítja hogy az emberi mohóság határtalan.
Tervezek lakást venni, erre nem összeomlik minden? :(

Lova 2008.10.09. 15:36:05

@ ColT.
Minnesottában most marha olcsó az ingatlan :)

mikrofonpróba12 2008.10.09. 15:42:26

csavargo, ChPh
vidéki városban, márkakereskedőnél intéztük az ügyet. A régiért először csak 1,1-et ígértek, de nagyon jó állapotúnak találták, felvitték 1,3-ra. Az Octaviára most akció volt, a kifutó típus árából engedtek, de szerintem ez csak egyedi, csak ennél a kereskedőnél elérhető konstrukció.
Én is amellett vagyok, hogy jobban, alaposabban ellenőrizzék le a hitelfelvevőket. Magunkról viszont tudom, hogy visszafizetjük, ha törik, ha szakad. Vagy kiszállunk ebből is pár év után, mint a régiből, amire még mindig vissza lett volna 2 év.

Fiery 2008.10.09. 15:42:27

Egyebkent nem is feltetlenul rossz az, ha az autogyartokra kicsit rossz idok jonnek. Nagyobb lesz a verseny, olcsobbak lesznek az autok, es remelhetoleg a gyengelkedo gyartok vegkepp lehuzzak a rolot. Nem akarok senkit megbantani, de van jo nehany marka (amik kozul a legtobb furcsamod egy konszernbe szervezodik), amik mar evek ota csak bukdacsolnak, fokent eszakon meg az USA-ban.

Fiery 2008.10.09. 15:45:18

csavargo: szerintem az lenne a fontos, hogy ne engedjek 0-10% beugroval megvenni az autokat, hanem igenis tegyek kotelezove a 20-25% minimum beugrot, meghozza ugy, hogy a nehezebben eladhato ill. az elso evben nagy ertekvesztest elszenvedo tipusokra 25-30%-ot irjanak elo. Igy me'g ha be is dol a hitel, a hitelfelvevo "szaraz labbal" ki tud szallni a hitelbol, azaz el tudja adni az autot, es ki tudja porgetni a hitelt, ha mar latja, hogy nem tudja fizetni a havi reszleteket. Nem egy ember szivta mar meg a 0% kezdovel, 10 evre felvett hitelek bedolesenel: nem kellemes, ha az autot eladod, es me'g 2-300 rugoval logsz a banknak, pedig se allasod, se autod nincs...

qmatch 2008.10.09. 15:47:57

Na de kérem....!
Ma jobbára nem autókat gyártanak, hanem ideálokat, álmokat, hamis démonokat....kevés közöttük az "igazán különböző", és az értékes. És mindehez képest nagyon drágán !
Remélem a befektethető tőke hiánya, meg a megtorpanó, eddig alapvetően az esztelen hitelből vásárlást gyakorló kereslet ráébreszti a fejlesztőket, hogy nem 15 féle motorral többszáz színkombinációban kell értéktelen szarokat inkarnálni, hanem valóban időtálló, valós igényeket kiszolgáló konstrukciókat kell a piacra vinni.
Ha a józan ész nem is - hiszen az eddig sem volt jellemző rá -, de a hála Istennek végre elkövetkezett hitel-vákuum erre vogja kényszeríteni a tisztelt vásárlókat is....na jó, van akit a józan ész, de ők eddig sem dőltek be holmi ráncfelvarrásnak, meg népbutító "fejlesztésnek".
Én eddig sem akartam új autót venni, mert nagyon jól érzem magam abban, amim van, másrészt talán egy autót, ha tudok, amit az "én" kategóriámban jobbnak tartok a mostani verdánál. Az is, ki tudja meddig lesz még a piacon, hiszen annyira jó kis kocsi, hogy biztos voltam benne: el fog tűnni nyomtalanul. Hát, talán most éppenséggel hogy nem!

Jetfighter 2008.10.09. 15:48:17

sb

ezek nyilván az amerikai piaci számok. Úgy hallottam, leáll a lipcsei gyár pár napra, és 40 ezer BMW-t vontak vissza az amerikai tervekből: 20 ezret már le se gyártanak, a másik felét más piacokra viszik. (Ha igaz)

Fiery 2008.10.09. 15:51:38

Jetfighter: evente cca. 1.5 millio autot ad el a BMW, ahhoz kepest az 20 ezres kieses turo (1.3%), es nagyon messze van a cikk altal irt 26%-os visszaesestol. Szerintem ok talan arra gondoltak, hogy egyik honaprol masikra, es csak az USA-piacon esett vissza a megrendelesek szama annyival.

mikrofonpróba12 2008.10.09. 15:52:41

Egyébként én egy kicsit csodálkozom, hogy a világválság ilyen "hamar" begyűrűzött az autóiparba. Magyarországon kb. 2-3 hete hallani, hogy gondok vannak, először is az USA-ban, és mostanában jön Európa felé a válság. Az autóipar pedig jellemzően nem az az ágazat, ahol egyik napról a másikra dolgoznak, mint pl. a friss élelmiszerek piacán. Mint ahogy korábban is írta valaki, csak most érkezik a válság előtt megrendelt új autója. A rádióban pedig már olyan híreket hallottam, hogy néhány hete állnak gyártósorok a németországi gyárakban is. És az itteni cikk is írja, hogy már a nyári leállásokat is meghosszabbították. Akkor hogyan készülhettek el mostanra a régebben megrendelt autók?
Nem nagyon értem, bocs.

Fiery 2008.10.09. 15:56:45

"Akkor hogyan készülhettek el mostanra a régebben megrendelt autók?"

A valsag mar egy ideje tart az USA-ban, tehat mar egy ideje erezteti a hatasat, ennek is lehetett oka a hosszabb nyari leallas. Ahogy pedig egyre szelesebb koroket erint a valsag (vagy ahogy egyre szelesebb korok ijednek meg tole), ugy egyre kevesebben rendelnek uj autot, ergo a gyarak egyre kevesebb megrendelest kapnak. Igazan majd csak december-januar kornyeken fognak bajba kerulni, de akkor me'g el fogjak tudni mismasolni a karacsony-ujev kozotti tervezett leallasokkal. Jovo tavasszal (ha addig nem javul a helyzet) fog bedolni az elso gyar ill. az elso marka SZVSZ.

2008.10.09. 15:56:59

Hitelre autót? Én ezt kizártnak tartom. Semmire azaz _semmire_ nem veszek fel hitelt... pláne ilyen helyzetben. Nekem jó a Vitara, nem kell nagyobb, meg extrásabb - ez öt éves ugyan de az enyém, nem a banké' :)
OFF dolog, de szerencsénk volt még a házépítéssel is, igaz, hogy két év alatt épült fel, de az is a miénk, és nem a bank neve van a tulajdoni lapon!
Nekünk is két fix fizetésünk van és nem is kevés, de hitelből nem kérünk, köszi.

Shadowbull 2008.10.09. 15:57:52

akkor oda kene irni, hogy amerikai piac es a tavaly szeptemberihez kepest. De meg ugy sem stimmel.

Mert ha az ember elolvassa a cikket, akkor azt olvassa ki belole, hogy az iden ezek a gyarak ennyivel kevesebbet adtak el, de az ugye nem igaz.

sb

Shadowbull 2008.10.09. 15:59:23

"A rádióban pedig már olyan híreket hallottam, hogy néhány hete állnak gyártósorok a németországi gyárakban is. "

Allnak a fenet.

sb

Fiery 2008.10.09. 16:01:45

Matiz: ez nem csak egyeni hozzaallas kerdese, hanem azon is mulik, pl. egy lakasvasarlas vagy hazepites kapcsan mennyi penzt tudsz onerobol eloteremteni. Ha nullarol indulsz (mert mondjuk nem orokoltel semmit, a szuleid se elnek jol), akkor barmilyen jol is keresel, 10-15 ev kell ahhoz, hogy ossze tudj rakni egy uj epitesu lakasra vagy egy hazepitesre valot. Ha pedig addig (10-15 evig) nem akarsz a szuleiddel elni, ill. ha sajnalod a kidobott penzt az alberletre, akkor marad a hitel.

Az auto persze mas tema, de nagyon sokan vannak olyanok -- kozottuk en is --, akik egy parszazezer forintos autoval indulnak (hitel nelkul), majd amikor megunjak, hogy allandoan lerohad, butykolni kell, akkor az uj auto fele fordulnak. Egy uj autot kp-bol pedig nem egyszeru kigazdalkodni -- plane, ha a lakas/haz vasarlasra valo sporolas is kepben van ugye :)

Fiery 2008.10.09. 16:02:55

"A rádióban pedig már olyan híreket hallottam, hogy néhány hete állnak gyártósorok a németországi gyárakban is."

Az en nemet autom elozo heten kerult legyartasra, ergo az a nemet gyar biztosan nem allt le :)

Jetfighter 2008.10.09. 16:06:20

Nem is a 20 ezerből számoltam a 26%-ot, az két külön adat. :)))) Tehát még 1x: amerikai visszaesés lesz az a 26%, és 40 ezret most októberben már ki se visznek, amit vittek volna. (Éves szintre vetítve az 480e autó lenne, nem kevés.)

2008.10.09. 16:07:05

Fiery: két évig laktunk a szüleimmel (most meg felhőtlen az öröm, lévén tavasszal költöztünk VÉGRE KÜLÖN :)
A párszázezres autó stimmel, onnan indult a dolog, csak annyi különbséggel, hogy én kaptam az első autómat. 1998-ban, egy Wartburgot. Abból van az összes ezután következő! Meg persze amit hozzákerestünk. (Ahogy írtam: jól keresek, csak nem találok!!! :D)

Bandi NL 2008.10.09. 16:08:24

azert az egy kicsit sotet hozzaallas, hogy "A hitel rossz!" - hitelek nelkul nemcsak a gazdasag nem mukodne, de az egyenek sem tudnanak lakast, esetleg autot venni, csak az eredendoen gazdagok.. ha valakinek van egy rendes munkaja, miert ne aldozhatna bele a fix jovobeni fizetesenek egy hanyadat nemi prompt KP-ert cserebe?

Csak valahol meg kene talalni "a hitel rossz" es a 10 evre nulla onerovel Corollat hitelre kozti arany kozeputat

Fiery 2008.10.09. 16:09:39

Matiz: nem akarok a zsebedben turkalni, de mig az autos temat fokozatosan feljebb lepkedve meg is lehet csinalni egyszeru -- de jo szinvonalu -- havi fizetesbol, hitel nelkul, addig egy hazepitest nehezebb megoldani ugy, hogy kapsz egy 1 millios viskot, majd evente mindig 1 millioval dragabbat veszel helyette :) Sz'al meg lehet uszni a hazepitest hitel nelkul is, de ahhoz valakinek a toket allnia kell, mert 10-20 milliot osszesporolni a nullarol rovidtavon keptelenseg.

Shadowbull 2008.10.09. 16:15:33

"Tehát még 1x: amerikai visszaesés lesz az a 26%, és 40 ezret most októberben már ki se visznek, amit vittek volna. (Éves szintre vetítve az 480e autó lenne, nem kevés.)"

Az amerikai visszaeses most szeptemberben volt 29%, mint tavaly szeptemberben, ez egeszen konkretan 6000 autot jelent. A havi eladasok 20.000 korul vannak az USAban, tehat nem lehet 40e-rel kevesebbet kivinni.

sb

sb

Jetfighter 2008.10.09. 16:16:25

"Állnak a fenét!"
:))))
Igaz. MÉG nem állnak.
"A (...) BMW is leállítja termelését október utolsó hetében (...) A lipcsei üzemben négy napra áll le a gyártás. (...) egyelőre nincs szükség további elbocsátásokra a már bejelentett 8100 fős leépítésen kívül.
Hasonló intézkedésekre készül az Opel, a Daimler és a Ford is németországi gyáraiban. A bochumi gyárban már a múlt hét óta állnak a gépek, az eisenachi üzemben a jövő héttől három hétre áll le a gyártás. Szakszervezeti források szerint az Opel összes európai érdekeltségénél tervezik a leállást a rüsselsheimi gyár kivételével.
A Ford németországi cégénél visszafogják az összeszerelést, és 204 részmunkaidős dolgozót bocsátanak el a saarlouisi üzemből.
A stuttgarti Daimlernél kedden azt mondták, hogy alacsony szinten akarják tartani a gyártást, a kiigazítás németországi gyártó egységeket, illetve az alabamai Tuscaloosa üzemet érinti.
A Volkswagenhez tartozó, cseh Skodánál hétfőn jelentették be, hogy október végén egy hétre leállítják a gyártást."

Fiery 2008.10.09. 16:19:29

"A havi eladasok 20.000 korul vannak az USAban"

25 ezer/ho, mivel 293 ezer/ev 2007-ben:

"BMW was the most popular European premium brand amongst US customers – over 293,795 Americans chose a BMW."

Mindazonaltal, ha az USA-beli eladasok a felere is esnek vissza, me'g az sem roppantja meg a BMW-t, hiszen a 1.5 millios eves eladashoz kepest a 150 ezer me'g mindig csak 10%-os visszaeses.

Jetfighter 2008.10.09. 16:23:24

Senki nem állította, hogy megroppan a BMW. Csak azt, hogy 40e kocsit lehúztak az amerikai eladási tervekből. Azt pedig ők maguk állították...

Shadowbull 2008.10.09. 16:26:30

"25 ezer/ho, mivel 293 ezer/ev 2007-ben:"

Ebben benne van a Mini is.

sb

Krétázok... 2008.10.09. 17:11:07

Szerintem a tilosban parkoló rendőrök miatt van az egész...
Rohadt szemkilövő kommunyista banda! Mán a kapitalizmust is tönkreteszik...

gnme 2008.10.09. 18:03:52

Magamat megértem.
Szarráhajtottam a kocsim a német pályákon és egy mechanikailag megkopott "roncsot" beszámíttattam, vettem újat.
Azt viszont nem értem aki azért vesz autót, hogy új álljon a ház előtt.
Tele van az ország használt autóval.. ki fogja ezeket elhasználni? ( .. a pápai tanácsom :)..)
Majd a románok ..

Auto-InterCont 2008.10.09. 18:34:52

Érdekes dolog ez.
Folyton azt hallani, hogy minden keruljon magánkézbe, mert az állam rossz gazda. Amikor pedig az ész nélkul kihelyezett hitelek torlesztései nem folynak be, johet az állam és fizethet, vagy garanciát vállalhat. Az állam meg kinek a pénzébol segélyezi oket?
A mienkbol.
Mi torténik az ilyen konnyen jott pénzzel?
Egy részét elkoltik luxus udulésre, kurvákra, stb. Fizetnek annyi pénzt jutalmakra, amennyit talán még egyikunk sem látott.
Valaki az elején írta, hogy a munkanélkulieket dolgoztatná. Azért ez ennél osszetettebb.
Ehhez munkahely kell. Tobb állami munkahelyteremtés, vagy állam által támogatott munkahely teremtés tobb pénz kihelyezése az állam részérol. Ennek kovetkeztében megugrik az infláció. Sajnos ezért nem lehet olyan, hogy mindenki dolgozzon. /ez még ennél is bonyolultabb, de a két dolog alapvetoen osszefugg/
Az autókhoz meg annyit, hogy olcsóbb lesz a benya, most kell taposni a vényócat!
Nézzétek a jó oldalát! :)

yard (törölt) 2008.10.09. 18:48:17

Autót venni sohasem érdemes, de KELL!
Sajnos sok "hiteles" be fog dőlni (de lehet, hogy az autóiparban dolgozók közül is -sajnos- sokan).

yoshida 2008.10.09. 18:53:46

Egyesek szerint a benzin ára is durván meg fog ugrani a következő 5évben. (nembiztos hogy holnap, de nemsokára)

Pl. itt egy elég pesszimista tanulmány:

astro.elte.hu/~hetesizs/FFEK/jelentes.pdf

Úgyhogy lehet benzines kocsit már nem is érdemes venni, ha nem lesz benzin.

(és a tanulmány szerint az elektromos kocsi se biztos hogy megoldás, mivel az áramelláttással is gondok lesznek :) )

Ezt a szálat továbbfűzve, és feltételezve hogy nagyjából bejön a tanulmány számítása, a kedves autós újságírók is lassan kereshetnek új állást/foglalkozást.

Nagyon remélem hogy ebből semmi nem történik meg, én is szeretnék egy Dodge Charger, vagy hasonló vasat egyszer hajtani :) (de benya nélkül lehet hogy csak flintstone üzemmódban lesz rá lehetőségem)

eko 2008.10.09. 18:57:03

"Az amerikai visszaeses most szeptemberben volt 29%, mint tavaly szeptemberben, ez egeszen konkretan 6000 autot jelent. A havi eladasok 20.000 korul vannak az USAban, tehat nem lehet 40e-rel kevesebbet kivinni."

A cég tájékoztatása szerint az intézkedés 40 ezer BMW-t érint, amelyeket az amerikai piacra szántak: 20 ezret egyáltalán nem gyártanak le, 20 ezret pedig átirányítanak egyebek mellett Kínába, illetve Oroszországba.

A teljes cikk:
www.mno.hu/portal/589588

yard (törölt) 2008.10.09. 18:57:08

Benzin még sokáig lesz ( a mesékkel ellentétben a Föld kőolajkészletének eddig kb. 10 %-át "füstöltük" el.

yoshida 2008.10.09. 19:16:37

yard: wikipedia kapcsolódó cikke nem annyira ezt súgja nekem.

hu.wikipedia.org/wiki/Olajhozam-cs%C3%BAcs

Bár sok adat még 2004-es... (meg ez csak egy wikipedia cikk, de azért sok forrással)

Kopi3.14 2008.10.09. 19:20:01

yard, valamivel ala tudod tamasztani eme informaciodat? Mellekelve, hogy a maradekbol mennyi a bizonyitott, nem csak hasrautes, es azokbol mennyi az, ami ki is nyerheto?

Egyebkent a bankokat rem egyszeru okbol mentik a kulonfele kormanyok: rengeteg TB, Nyugdijalap penze is benne van a msot borulo cegekben. Es ha azok bedolnenek, akkor a nepnek nem lenne nyugdija, TBellatasa, fizethetne mdinent maga, plusz huzhatna a belet elete vegeig. Ez manapsag mar nem jarhato ut, vagy nagyon komoly aldozatokat kivan az uttores.

Kopi3.14 2008.10.09. 19:22:06

Az autoval pedig nyugaton erdekes a nep viszonya: igen sokan munkabajarni hazsnaljak, es nem csak ot perces varoson beluli kirandulasra. Van kollegam, aki 100 km-rol jar be, midnen nap doglozni. Es sokan masok meg 50km sugaru korbol. Bizony ha nekik kihullik a jarmu a segguk alol, az nem csak a gep elveszteset fogja jelenteni, hanem a munkahelyet is, nekik muszaj valahogy jarmuvel birniuk, ami mukodokepes is.

9mmPara 2008.10.09. 19:29:31

Kopi3,14!
Öööö... esetleg tömegközlekedés?

Egyébként isten mentsen meg mindenkit arról, hogy állam teremtsen munkahelyet! Az állami munkahely ugyanis még több hivatalnokot, még nagyobb bürokráciát, esetleg a kiváló állami vállalatok (pl. MÁV) hízlalását jelenti.
Csak meg kell nézni, mire költötte szeretett államunk a zéró tolerancián, adóprésen meg boszorkányüldöző vagyonosodási vizsgálatokon beszedett milliárdokat: önmagára.

yard (törölt) 2008.10.09. 19:36:53

Ezt egy komoly stratégiai elemző előadásában halottam. Elég hihetőnek tünt (tünik), komoly elemzésekre épült. Általában a mai (iszonyúan gazdaságos) kitermelési adatokon alapulnak a "közkézen" forgó adatok. Lényeg, hogy a ma nagyban kitermelő -és a világpiaci árat alakító- országok készleti valóban elfogynak belátható időn belül. Ugyanakkor hatalmas (még mindig egyszerűen) kitermelhető olaj (gáz) források vannak még. Másrészt hatalmas a "nehezebben" (de még gazdaságosan)kinyerhető olaj van a földben. Harmadrészt, van aki éppen hogy kitermel (USA), mert tartalékol, és még meg tudja fizetni a vil.piaci árakat.
A mai árak -a piac önmagát szabályozza elv alapján- iszonyúan magasak, hatalmas nyereséget hoznak. Miután a kereslet igen magas, a pénzéhség még nagyobb, természetesen az árak csak magasabbak lesznek (persze némi ingadozással). Figyelembe kell venni azt is, hogy az olaj stratégiai "cikk" is és a miltarizált világban egyre nagyobb lesz (van) a jelentősége. Lehet, hogy a kocsidba nem lesz (vagy nem tudod megfizetni), de ahová "kell" ott mindig lesz.

Shadowbull 2008.10.09. 19:56:27

eko 2008.10.09. 18:57:03

www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/d/0_0_www_bmwgroup_com/investor_relations/corporate_news/news/news_aktuell_2008.html


Corporate News
Aktuell

08.10.2008
BMW Group per September mit Absatzplus

München. Die BMW Group konnte per September 2008 ihr Absatzvolumen im Vergleich zum Vorjahr um 1,7% steigern. Die weltweiten Auslieferungen beliefen sich auf insgesamt 1.113.972 Automobile (Vj.: 1.094.849). Davon entfielen 928.230 Fahrzeuge auf die Marke BMW (Vj.: 929.379 / -0,1%) sowie 184.915 Fahrzeuge auf die Marke MINI (Vj.: 164.891 / +12,1%). Rolls-Royce Motor Cars hat von Januar bis September diesen Jahres 827 Fahrzeuge ausgeliefert und damit ein Plus von 42,8% erzielt (Vj.: 579).

.
.
.


Im größten Absatzmarkt USA gingen die Auslieferungen um 25,8% auf 18.506 (Vj.: 24.933) Automobile zurück. Die Marke BMW verzeichnete hier ein Minus von 29,5% auf 14.744 Automobile (Vj.: 20.901).
.
.
.
.

Fiery 2008.10.09. 20:04:17

"Ebben benne van a Mini is."

Nincs benne:

"USA continued to be the largest single market for BMW and MINI automobiles in the year 2007. Here, the BMW Group sold 335,840 (prev.yr.: 313,603/+7.1%) vehicles, which is more than ever before. In 2007, BMW was the most popular European premium brand amongst US customers – over 293,795 (prev.yr.: 274,432, +7.1%) Americans chose a BMW."

Ergo 293 ezer BMW talalt gazdara az USA-ban 2007-ben, es 42 ezer Mini ill. RR. 12-vel meg gondolom le tudja osztani mindenki :)

Shadowbull 2008.10.09. 20:06:10

Mindenesetre tavaly szeptemberben 20e BMWt adtak el az USAban.

Nyilvan nem egyenlo az eloszlas.

sb

ccorsa (törölt) 2008.10.09. 20:12:41

10 éves részlet.
Hajrá, húzzunk bele, egyszer élünk...
.
Olyanra is gondolni kell, hogy valaki lebetegszik, elveszíti az állását, megszűnik a cége, elváltok, stb.

eko 2008.10.09. 20:17:09

Akkor honnan, mi alapján irták a cikket?!
Az az érzésem, hogy semmi nem számit, csak irjunk valamit. Az se baj, ha szenzáció.
Ja hogy egy kicsit nem igaz? Kit érdekel?!

Fiery 2008.10.09. 20:19:48

"Olyanra is gondolni kell, hogy valaki lebetegszik, elveszíti az állását, megszűnik a cége, elváltok, stb."

Van, aki pont ezert veszi fel 10 evre a hitelt. Mert ha 6 evre venne fel, akkor is tudna fizetni jelenleg a reszleteket, de ha barmi tortenik, akkor 10 evre elosztva a havi reszlet konnyebben kigazdalkodhato a "zivataros" idoszakokban.

yoshida 2008.10.09. 20:20:11

yard

igen hallani hogy még lesznek ezek a kevésbé gazdaságosan kitermelhető energiák, de ez csak a probléma kitolása pár (pártíz) évvel. szvsz.

Mikor fog megváltozni ez a szemlélet? (csak kényszer hatására? nem lehet hogy akkorra már késő lesz?)

IQLight 2008.10.09. 20:20:31

yard
Tisztára, mint a MadMAX-ben, harc a benzinért! :)))

Egyébként igazad van, tényleg jut még bőven benzin, de ennek tudatában sem ártana valami más módon felhasználni, nem ilyen pocsék hatásfokkal, mint a mai motorok.

Ha általános iskolában igaza lett volna a földrajztanáromnak, akkor má' senkinek sem nem lenne benzinje kb. 8-10 éve.

Leptinotarsa decemlineata 2008.10.09. 20:36:29

Szerintem a magyar lakosság 50%-a még nem is hallott a hitelpiaci válságról (és még mindig bátran vásárolja a vadiúj autómobilt). Ugyanis nem volt benne a Mónika-show-ban.

Az emberek simán vesznek fel erőn felül hiteleket, merttöbbnyire nagyon előrelátók. Csak egy példa: Életem párja Opel-szalonban dolgozik (nem kereskedő). Bement az emberke, hogy vegyen egy 1.2 Corsát. Kb. fél óra múlva megrendelte az 1.4-es Enjoy Astrát, kb másfélszer akkora hitelt bevállalva, mint tervezte.

Mivel az ember alapvetően elég hülye, a jogi kereteket kellene úgy alakítani, hogy esélye se legyen úgy hitelt felvenni, mint ahogy kis szemelvényem leírta.

Arról nem is beszélve, hogy a hitelbírálat kb. egy megadott kamu telefonszám felhívására korlátozódik a bank részéről.

yard (törölt) 2008.10.09. 20:52:05

Hát sok a hülye.Pl. karácsonykor, halasztott törlesztés, stb. Én a kereskedőt nem hibáztatom, ebből él.
Az olaj: olyan haszon van rajta, hogy az Arab öbölben a homokot hordják a tengerbe. A nem is távoli szomszédjaik meg éheznek. Bár nem tudom, hogyha olcsóbb lenne, menni fogyna. A Elte tanulmányt is ismerem: kb. 350 átlag benzin árat jósolt 2008-ra, fűtsünk fával (honnan vegyünk, erdőt irtsunk?), fúrjunk kutat (már elszennyeztük a talajt), stb. Tényleg nincs kiút?
A globalizált világban, ahol a virtuális tőke forog, és fonódik oda-vissza kiszámíthatatlan gazdasági katasztrófák adódhatnak.

fosdapass 2008.10.09. 21:07:52

A rothadó kapitólium vicces közgáz dilemmájához érkeztünk: az önbeteljesítő jóslathoz. Hála a médijának ebből tényleg lehet egy jófajta gazdasági világválság.
Bár nézetem szerint a pazarló-herdáló kapitalizmus emberhülyítés nélkül, önmagában beteg.

Épeszű ember most semmi súlyosan túlárazott , de nélkülözhető és ezért értékvesztő fogyasztási cikket nem vesz. A "fix állás" meg egyre inkább homályosodó fogalom, a közalkalmazottakat is tömegével kellhet eltávolítani.

Épeszű ember belátja a saját rövid távú célját és hozzá tudja hangolni a valamelyest megértett gazdasági rendszer működéséhez, tehát homokba dugja a fejét és fogyaszt tovább (súlyosan túlárazott és túltermelt, értékvesztő fogyasztási cikkeket), hogy a válságspirál pörgését a maga erejéből mérsékelje, ezzel a saját pozícióját is mentse.

Kopi3.14 2008.10.09. 21:26:36

yard, adok egy linket, ahonnan lehet boarászni: Bizony az itt összeszedett források alapján azért eléggé kevés a kiynerhető olaj. Pl Oroszoknál, Araboknál csökken a kitermelés, és nem csak az expor,t a saját hazsnálatra is. A kisebb országokban úgyszintén, egyes jelek alapján már most elértük a kitermelhető csúcsot.

terminus.blog.hu/2008/10/02/peak_oil_attekintes

Fiery 2008.10.09. 21:29:20

"Mivel az ember alapvetően elég hülye, a jogi kereteket kellene úgy alakítani, hogy esélye se legyen úgy hitelt felvenni, mint ahogy kis szemelvényem leírta."

De ennyi erovel akkor a jogi kereteket a "hulyek" ellen mas teruleteken is alakitani kellene, vagyis legyen buncselekmeny a drogfogyasztas, a dohanyzas, az alkoholfogyasztas, a gyorshajtas, hiszen ezek nem csak karosak az ember jovojere ill. anyagi stabilitasara, hanem az eletet is veszelyeztetik.

Nojunk fel vegre, ez nem a kommunizmus, hogy mindent az allam hatarozzon meg. Kellene korlatozni a hitelhez jutast, de nem olyan mertekben, hogy ellehetetlenuljon pl. egy uj lakas vasarlasa csak azert, mert _papiron_ valaki nem keres netto 300 ezret. Ertsd: az altalanos banki gyakorlat szerint _elvileg_ a netto kereset 1/3-aig kellene engedni a hiteltorlesztesek osszerteket, vagyis egy 100 ezer forint havi torlesztes -- auto+lakas egyutt -- csak akkor mukodhetne, ha valaki netto 300 ezret keres havonta.

Fiery 2008.10.09. 21:37:46

Kopi3.14: ez a peak oil mizeria nem egeszen stimmel, ugyanis nem veszi szamba azokat a mar ismert mezoket, amiket egy bizonyos olajarszint (pl. 200 dollar/hordo) alatt nem lehet gazdasagosan kitermelni; valamint arra a feltetelezesre epit, hogy az olajkitermelo orszagok mindig annyit termelnek ki, amennyit csak tudnak. Ez meg eleve nem stimmel, lasd pl. Irak. De a jozan paraszti logika is ebbe az iranyba mutat: miert erne meg egy draga olaj arszintnel sok olajat piacra dobni? Csak leveri az arakat a kinalat bovulese...

Vagyis az elerheto keszletek mennyisege nagyban fugg attol, hogy alakul az olaj arfolyama.

Aztan ne feledjuk, hogy az eszaki- es a deli sark alatt is rengeteg a potencialis olajmezo. Amint komolyabban elkezd fogyni az olaj, hidd el, ki fogjak termelni az Antarktisz alol is. H kell, akkor haboruval, de lesz, aki meg fogja probalni :) Az aranyert is oltek anno a vadnyugaton, a "fekete arany" is furcsa dolgokat fog kihozni egyes orszagokbol.

Fiery 2008.10.09. 21:40:35

Kopi3.14: ez a peak oil mizeria nem egeszen stimmel, ugyanis nem veszi szamba azokat a mar ismert mezoket, amelyeket egy bizonyos olajarszint (pl. 200 dollar/hordo) alatt nem lehet gazdasagosan kitermelni; valamint arra a feltetelezesre epit, hogy az olajkitermelo orszagok mindig annyit termelnek ki, amennyit csak tudnak. Ez meg eleve nem stimmel, lasd pl. Irak. De a jozan paraszti logika is ebbe az iranyba mutat: miert erne meg egy draga olaj arszintnel sok olajat piacra dobni? Csak leveri az arakat a kinalat bovulese...

Vagyis az elerheto keszletek mennyisege nagyban fugg attol, hogy alakul az olaj arfolyama.

Aztan ne feledjuk, hogy az eszaki- es a deli sark alatt is rengeteg a potencialis olajmezo. Amint komolyabban elkezd fogyni az olaj, hidd el, ki fogjak termelni az Antarktisz alol is. H kell, akkor haboruval, de lesz, aki meg fogja probalni :) Az aranyert is oltek anno a vadnyugaton, a "fekete arany" is furcsa dolgokat fog kihozni egyes orszagokbol.

Kopi3.14 2008.10.09. 21:43:46

9mmPara: nem minden esetben járható a tömegközlekedés annak sajátságai miatt: pl a Mastricht-Burscheid viszonylatban már bukta, még a dugókat figyelembe véve is. Ez min két átszállás, de a hátért is figyelembe véve inkább háromnak tippelem. Ha nem egy központi nagy városba jársz doglozni, akkor felejtős általában a tömegközlekedés. Vagy vegyük a Bp-Veszprém viszonylatot, ami kb hasonló távolság. Ott tömegközlekedni rmeénytelen, mert állomástól állomásik vonattal 1:45, busszal 2:00 És juss ki állomásra, meg onnan a munkahelyre.

Kopi3.14 2008.10.09. 21:45:52

Fiery: van egy csomó olyan mező, amelyik azért nem fog soha olajat adni, mert több energiába kerül felhozni a cucot, mitn amennyit adna. onnan soha nem fogják felhozni. A nevezett, s az adott blogon sokat citált EROEI érték mutatja ezt. Egyre több terület van a kritikus vonalnál.

Koncz_János 2008.10.09. 21:46:28

Kedves Shadowbull, itt a forrás:

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.10.02.&365280

Későn van már ahhoz, hogy a hírszerkesztő kollégától megtudjam, milyen forrásokból dolgozott, de biztosan nem az ujjából szopta az adatokat.

[] (törölt) 2008.10.09. 21:48:40

"Mindazonaltal, ha az USA-beli eladasok a felere is esnek vissza, me'g az sem roppantja meg a BMW-t, hiszen a 1.5 millios eves eladashoz kepest a 150 ezer me'g mindig csak 10%-os visszaeses."

Annál is inkább nem roppantja meg, mivel olyan autókról beszélünk, amiken a gyenge dollár miatt sajnos szart sem lehet keresni (a magasabb felszereltség és alacsonyabb ár miatt még erôs dollárárfolyamnál is csak módjával).

Fiery 2008.10.09. 22:23:40

Kopi3.14: Ha jol tudom, az eszaki- es deli sarki mezokrol me'g senki sem tudja pontosan, mikepp es hogyan lehetne kitermelni az olajat. Ergo ha ezeket a mezoket is hozzavesszuk a vilag ismert keszleteihez, akkor azert kozel sem kritikus a helyzet.

Es ne erts felre, en magam is a megujulo energiaforrasokat tartom a legjobbnak, es ha en lennek a "vilag ura", koteleznem a vilagot arra, hogy atalljon a megujulo energiara. Amig viszont nincs ilyen kozponti osztonzes, es amig nincs _tenyleg_ lathato vege az olaj/gazkeszleteknek, addig csak alibibol fog menni az atallas szorgalmazasa.

Jo pelda -- ha mar autos blogrol van szo -- a hibrid autok jelenlegi helyzete. A magyar allam ugyan kicsit probalja osztonozni az elterjedesuket (reg.ado kedvezmeny), azonban az atlag ember szamara elerheto hibridek (Civic, Prius) me'g igy is nagyon dragak, raadasul alig van ugyebar valasztek beloluk. Arra "kenyszerulnek" a kornyezettudatos vasarlok, hogy az USA-bol importaljanak Camryt, kesz rohej.

Azok a cegek (Toyota/Lexus, Mercedes, BMW, VW), akik pedig erdemben tudnanak tenni a hibrid autok elterjedeseert, lof***t nem csinalnak. A Toyota mar reg be kellett volna, hogy rakja a hibrid hajtaslancot az Avensisbe es a Yarisba; a Lexus forgalmazza ugyan az LS hibridet nalunk, de 24M Ft az _induloara_. Pedig ha lenne kis eszuk, alap dizellel (3.0d) vagy alap benzines motorral (2.8i pl) gyartanak, es akkor 15-16M Ft-ert meg lehetne nalunk kapni -- azaz ha a VW Phaetont nem szamitjuk, akkor ez lenne a legolcsobb "balna".

A Mercedes alibibol nemreg bemutatta az S osztaly hibrid verziojat nemreg, a BMW csak helyezkedik meg demonstral, a VW-csoport meg a hatsojat vakargatja.

Shadowbull 2008.10.09. 22:34:52

Az nem lehet, hogy a VW, a Daimler, a BMW esetleg tud szamolni?

CSak kerdem.

sb

Fiery 2008.10.09. 22:44:02

"Az nem lehet, hogy a VW, a Daimler, a BMW esetleg tud szamolni?"

Lehet, hogy ez all a hatterben, de akkor meg mi a valodi cel? Mert ha ezek a "nagyok" tudjak/erzik, hogy a hibrid technologia turo, es nincs ertelme foglalkozni vele, akkor miert nem kozelitik meg a temat mas uton? Sulycsokkentes, kisebb elektronikai trukkok (ezekre mar van pelda, pl. BMW Efficient Dynamics), kisebb motorok nagyobb autokba is... Foleg ez az utobbi idegel engem: mi a feneert nem lehet egy 4 hengeres motort berakni egy "balnaba"? Ertem en, hogy presztizs meg blabla, de ha egyszerre meglepne a 3+1 nagy nemet marka (+1: VW Phaeton), akkor a 250 km/h-s limithez hasonloan mukodhetne a dolog.

Ugyanigy, ha pl. egy Audi A3 elgurul 125LE-s, 1.4-es turbos benzines motorral, akkor miert nem lehet az A4-be meg az A6-ba is berakni, mint belepo motort? Tudom, hogy cikin nezne ki elsore, de nem cikibb, mint amikor a Mercedes kihozta a 190-est, vagy az A-osztalyt...

Shadowbull 2008.10.09. 23:01:40

a valodi cel az, hogy a gyarak penzt termeljenek. Az autogyartas uzlet.

A Toyota megengedheti maganak, hogy az evi durvan 10 millio eladott autoja mellett kb 300e hibriddel bohockodjon. Nagyon jol jon neki marketingszempontbol, es vegul is technologiai elonyre is szert tett. (Arra a kerdesre, hogy ki a vilag legzoldebb autogyartoja, minden ovodas ravagja, hogy a Toyota. Pedig ha csinalunk egy kis osszehasonlitast, erdekes dolgokra bukkanunk. Ez a tema a vesszoparipam, nem kezdem el itt is :))

De a tobbiek ezt nem engedhetik meg maguknak egyreszt, masreszt meg dizelfronton nyomulnak.

Hogy miert nem kerul balnaba negyhengeres?

Azert mert a kutyanak sem kellene. Akkor meg minek?

Aki el tud viselni evi tobbezer euros ertekvesztest az nagyjabol leszarja a benzinarat.

sb

eko 2008.10.09. 23:08:42

"Pedig ha csinalunk egy kis osszehasonlitast, erdekes dolgokra bukkanunk"

Az Eco Tour 2008 mezőnyében 14 országból, összesen 42 csapat – köztük spanyol, német, holland és olasz résztvevőkkel – állt rajthoz. Az esemény az üzemanyag-takarékos vezetés előnyeit hivatott demonstrálni, ami az üzemanyag-költségek jelentős mérséklése mellett a környezetet is nagymértékben kíméli.

A 20 résztvevő jármű hat kategóriában indult: kisautók, alsó-középkategóriájú modellek illetve családi autók, dízel és benzines változatban egyaránt. Az egyes csapatok kategóriájukon belül minden nap cserélték járműveiket, naponta mintegy 400 kilométert autózva. A barcelonai rajtot követően az útvonal Avignon, Lyon, Genf, Como, Stuttgart, Luxembourg és Brüsszel városain át vezetett a hágai befutóig.

Eco Tour 2008 – VégeredményHelyezés / Jármű / Üzemanyag-fogyasztás
1. SEAT Ibiza 1,4 TDI ECOMOTIVE (80 LE) 3,8 l/100 km
2. Volkswagen Passat 1,9 TDI BlueMotion 3,9 l/100 km
3. Audi A3 1,9 TDIe 4,0 l/100 km
4. Daihatsu Cuore 1,0 4,5 l/100 km
5. Toyota Prius 1,5 4,6 l/100 km
6. Volkswagen Passat 1,4 TSI 5,9 l/100 km

Szóval a hibrid értelme enyhén szólva megkérdőjelezhető...

Kopi3.14 2008.10.09. 23:12:50

Fiery: pont ez az, hogy a sarkokon levő olajkészletekről senkinek nincs halvany lila fingja sem, hogy lehetne kitermelni. Mire meg elolvad a sok jég, addigra már késő lesz. És jelengleg is kapacitásként midnen feltárt és csak elméletben meghatározott mezőt beszámolnak, miközben ezek nagy részéről nem tudják mennyi energiozni, egyáltalán pozitív-e a mérleg. A gond pont az, hogy bár van olaj, de nem tudja senki mennyi, és azt sem, pontosan hol mennyi.

Kopi3.14 2008.10.09. 23:14:18

eko egy linket tudnál dobni hozzá?

Fiery 2008.10.09. 23:17:20

"Hogy miert nem kerul balnaba negyhengeres?

Azert mert a kutyanak sem kellene. Akkor meg minek?

Aki el tud viselni evi tobbezer euros ertekvesztest az nagyjabol leszarja a benzinarat."

Ennyi erovel miert veszik meg a nemet autokat az emberek 250 km/h-s limittel? Vagy miert lett megis kelendo az A-osztaly, ami total bukasnak nezett ki annakidejen?

Eleg lenne a masik oldalrol nezni a kismotoros balnakat: ha van is penzed a benzinre, attol me'g vedheted a kornyezetedet, vagy mutathatsz peldat a tobbieknek ebben.

Di Caprio 3 db Priust vett, pedig lenne penze Ford GT-re vagy Maybachra is.

Termeszetesen az ilyen kismotoros "nyomulast" lentrol kellene elkezdeni, eloszor az A4-be/3-as BMW-be/stb jojjon kisebb motor, aztan 1-2 ev mulva az eggyel nagyobb meretosztalyba, stb. De egyebkent ez be is fog kovetkezni, mar lehet latni a mozgolodast a gyartoknal szerencsere.

Shadowbull 2008.10.09. 23:18:04

"Mire meg elolvad a sok jég, addigra már késő lesz."

Elolvad, hat elolvad. Abszolut nem torvenyszeru hogy a sarkokon allando jeg kell legyen.

sb

Shadowbull 2008.10.09. 23:23:59

"Ennyi erovel miert veszik meg a nemet autokat az emberek 250 km/h-s limittel? "

Nono, ez azert messze nem ugyanaz. Egy gyenge motor hatranyait mindig erzed, de a 250-es limitet viszonylag ritkan :)

"Vagy miert lett megis kelendo az A-osztaly, ami total bukasnak nezett ki annakidejen?"

Vajon miert bukott meg az Audi A2, ami ugyanannak az elvnek a szulotte?

"ha van is penzed a benzinre, attol me'g vedheted a kornyezetedet, vagy mutathatsz peldat a tobbieknek ebben."

Naja. Csak konnyen meglehet, hogy a kismotoros balna jobban szennyezi a kornyezetet mint a nagymotoros. Mert ugye a CO2 az nem kornyezetszennyezo, csak a HC, a NOx, meg a CO, es persze a korom.

"Di Caprio 3 db Priust vett, pedig lenne penze Ford GT-re vagy Maybachra is."

Hogy egyes hollywoodi divatmajmok eppen miert vesznek Priust, vagy miert szivnak kokain helyett crack-et, az gondolom tokeletesen irrelevans, mivel nem fedik le a balnak vasarloreteget egy kicsit sem.

"De egyebkent ez be is fog kovetkezni, mar lehet latni a mozgolodast a gyartoknal szerencsere. "

Naja, az EU sikeresen ugykodik azon hogy kinyirja az aranytojast tojo tyukjait. Az mar csak mellekhatas, hogy az olaszok meg a franciak rohognek a markukba, a nemetek meg tokeletesen impotensek.

sb

Fiery 2008.10.09. 23:40:17

"Naja, az EU sikeresen ugykodik azon hogy kinyirja az aranytojast tojo tyukjait. Az mar csak mellekhatas, hogy az olaszok meg a franciak rohognek a markukba, a nemetek meg tokeletesen impotensek."

Az EU legalabb csinal valamit ;) Nem ertek egyet magaval a CO2 limittel, mert maskepp is lehetne kommunikalni ezt a dolgot, de ha a vegeredmeny kisebb fogyasztasu es kisebb karosanyag-kibocsatasu autok hada lesz, akkor tamogatom. Ugyanigy hulyesegnek tartottak sokan az ABS-t kotelezove tevo eloirast, vagy epp hogy hamarosan ugyanez lesz az ESP-vel. De ha egyszer mindenkinek jobb lesz ettol, akkor miert ne lenne ez jo dolog?

A nemet gyartok meg az utobbi 50-100 ev alatt eleg sokfele szituhoz tudtak alkalmazkodni (lasd vilaghaboruk, gazdasagi vilagvalsag, olajkrizisek), majd ezt is megoldjak frankon. Megjegyzem, senki sem akadalyozza meg oket abban, hogy elavult es nagykobcentis motorokat rakjanak a nem-EU-n belul eladott autokba.

Jetfighter 2008.10.09. 23:43:24

"Egy gyenge motor hatranyait mindig erzed, de a 250-es limitet viszonylag ritkan :)"

Az én autóm állat módon megy 240-ig, de ott vége. És ez így abszolút használható... :)

"Vajon miert bukott meg az Audi A2, ami ugyanannak az elvnek a szulotte?"

Tipp1: Drágán javítható az ASF.
Tipp2: Sokkal kisebbnek, szűkebbnek látszik mint az A-Klasse.
Tipp3: A Merci már elérte azt presztízs-szintet, hogy ez is belefért, az Audi akkor még nem.
Tipp4: MO-n Liptai művésznővel reklámozták, aki nem fedte le acélcsoportot.

Fiery 2008.10.09. 23:48:09

"Egy gyenge motor hatranyait mindig erzed"

Ha egy C Merciben nem ciki a 11 sec 0-100, akkor egy S Merciben miert ciki a 9 sec 0-100? :)

Egyebkent csak a belepo motorokrol beszeltem. En pl. kiprobaltam az E200CDI-t (jelenlegi modell), es annyira nyugodt, andalito lett egy csapasra az egyebkent sportos vezetesi stilusom, hogy ha 130 LE helyett 90 LE-s az auto, azt se ereztem volna meg. Es ha par ev mulva leszokok a sportos vezetesrol, jo neven vennem, ha nem kellene 10 milliot adni egy E200CDI-ert (belepo E-osztaly), hanem mondjuk 8M-ert megkapnam ugyanazt egy 90-100 LE-s kisdizellel (vagy kiskobcentis, turbos benzinessel).

eko 2008.10.09. 23:50:54

"MO-n Liptai művésznővel reklámozták, aki nem fedte le acélcsoportot."

LOL!

eko 2008.10.09. 23:55:30

"Nem ertek egyet magaval a CO2 limittel,"

Én sem, sőt viharnak tartom egy kanál vizben, ugyanis a károsanyag-kibocsátások kb. egyharmada a mezőgazdaságból, különösen az esőerdők eltüzeléséből származik. A másik kétharmad a fosszilis energiahordozók elégetéséből, tehát mindenekelőtt az erőművekből, az iparból, a háztartásokból és a szállítási szektorból származik. Az Európai Unión belül a teljes széndioxid-kibocsátás kb. 12%-át okozzák a személyautók.

Fiery 2008.10.10. 00:00:49

"Az Európai Unión belül a teljes széndioxid-kibocsátás kb. 12%-át okozzák a személyautók."

Vagy me'g kevesebb... Mindenesetre az olajtol valo fuggest is enyhiti, ha az autok kevesebbet fogyasztanak, tehat errol az oldalrol nezve viszont mindenkepp hasznos lenne csokkenteni a fogyasztast/karosanyag-kibocsatast.

eko 2008.10.10. 00:04:53

"mindenkepp hasznos lenne csokkenteni a fogyasztast/karosanyag-kibocsatast. "

Persze, de inkább had döntsem el én!
Mi lesz igy a Porschevel, és társaival? Idióta kvótákkal fojtogatva?

Kopi3.14 2008.10.10. 00:05:14

"Elolvad, hat elolvad. Abszolut nem torvenyszeru hogy a sarkokon allando jeg kell legyen."

Ez igaz, sőt, a földtörténetben a jégkorszakok voltak kisebbaégben. Egyébként ma is az van. De a jelenlegi emberi civilizáció egy enyhe jégkorszakra épült fel, ahhoz idomult. És egyes források szerint ha melegítjük a rendzsert, akkor a felolvadó tajga, felszabaduló metánhidrát az emberi fajt szépen a WWF veszélyeztetett állatok listára száműzi. Plusz még megtippelni sem tudjuk a jég elolvadásának következményeit.

Fiery 2008.10.10. 00:10:07

"Persze, de inkább had döntsem el én!"

Igy van, en is igy gondolom, de tovabbra is csak a belepo modellekrol beszeltem ;) Vagyis maradhat felolem a V8, V12, de legyen valodi alternativa azok szamara, akik pl. egy S Merciben nem a gyorsulast akarjak elvezni, hanem a kenyelmet es a "kruzolast".

"Mi lesz igy a Porschevel, és társaival? Idióta kvótákkal fojtogatva?"

Mit erdekel ez engem? Egyebkent meg a VW konszernen belul megoldjak majd szepen, hiszen a kvotak konszernre vonatkoznak. Ha meg igy sem megy (pl. Ferrari, BMW, Zonda, stb. bajban lesz), akkor penzzel ki lehet valtani a kvotak atlepeset. Epitsek be a V12-es BMW-k meg a Ferrarik araba azt, nem fognak belerokkanni a gazdagok :)

eko 2008.10.10. 00:19:22

"Mit erdekel ez engem? "

No én sem vagyok törzsvásárló a Porschenál, de nem szeretném, ha egy ilyen patinás régi gyártó valamilyen ostoba szabályozás miatt lehetetlenülne el...

Fiery 2008.10.10. 00:21:44

"No én sem vagyok törzsvásárló a Porschenál, de nem szeretném, ha egy ilyen patinás régi gyártó valamilyen ostoba szabályozás miatt lehetetlenülne el"

Nem is fognak, mert a VW konszernen belul lesz helyuk a kvotaban. Plane ha tenyleg kijonnek az 6-800 kobcentis motoros VW/Skoda/Seat miniautok, es azok nepszerubbek lesznek, mint a Smart, IQ meg a Topolino.

Kopi3.14 2008.10.10. 00:27:16

A legfrisebb pletykák szerint a Porsche megszerzi a VAG többségi tolajdonjogát, vagyis onnantól kezdve ő már nyeregben lesz. A VW család kisautói pedig biztos menni fognak, legalább Németországon belül. Az meg akár elég is lehet a kvótához.

Shadowbull 2008.10.10. 07:11:51

Fiery 2008.10.09. 23:40:17

"Az EU legalabb csinal valamit ;)"

Ja, latszatintezkedik. Europaban a szemelyautok kabe 12%ert felelosek a CO2-emisszioban. Raadasul az uj autok flottaatlaga valahol 160g korul van, ezt akarjuk levinni 130-ra. Persze a sok regi meg az uton marad. De tegyuk fel, mondjuk 10 ev alatt levisszuk az atlagot 130-ta, azaz 20%-kal csokkentjuk a 12%-ot, azaz benne az intezkedesben 3% van osszesen. (de nincs, mert ez egy optimista szamitas)
Mikozben iszonyatos koltsegekbe verjuk az autoiparnak azt a reszet, aki eddig is innovativ volt. Mert ugye egy marka, aki a kisautoi miatt mar most is 130 korul van, nem igazan lesz raszoritva a csokkentesre. Meg ugye o eddig is mindenbol a legolcsobbak/legvacakabbat hasznalta....

Raadasul a teljes kibocsatas nagy reszet a kisautok adjak Europaban. Tehat ok nem nagyon fognak gorcsolni, a premiumgyartokat meg jol megfingatjak.

Mi ez ha nem tipikus politikusi latszatintezkedes? amit nagy hangon lehet kommunikalni, ahol bunbakot lehet keresni, es jol lathatot lehet talalni...

Ez egy baromsag.

(meg ugye a franciak a szent kornyezetvedelemre valo tekintettel gyorsan buntetoadoval sujtottak a nagykobcentis autokat, jellemzoen a nemeteket. Jo kis piacvedelem, rohognek a markukba, az EU meg simogatja a buksijukat)

"a vegeredmeny kisebb fogyasztasu es kisebb karosanyag-kibocsatasu autok hada lesz, akkor tamogatom."

Lesz a fenet. Nagy atlagban minden marad a regiben, csak a premiumgyartokat fingatjak meg.

"De ha egyszer mindenkinek jobb lesz ettol, akkor miert ne lenne ez jo dolog?"

A fentiekbol talan latszik, hogy ettol senkinek sem lesz jobb.

"Egyebkent csak a belepo motorokrol beszeltem."

Az autogyarakat eddig sem akadalyozta meg senki, hogy kis motorokat tegyenek nagy autokba. Csak a piac. Mert ha a kutyanak nem kell, akkor minek megcsinalni rohadt sok penzert?

Kopi3.14 2008.10.10. 00:05:14

"a jelenlegi emberi civilizáció egy enyhe jégkorszakra épült fel, ahhoz idomult. És egyes források szerint ha melegítjük a rendzsert, akkor a felolvadó tajga, felszabaduló metánhidrát az emberi fajt szépen a WWF veszélyeztetett állatok listára száműzi."

Azert ebben nagyon nem hiszek. Lesznek teruletek akik nagyon szarul jarnak, es lesznek olyanok akik meg orulni fognak. De az elkerulhetetlen megelozesere ezermilliardokat (es nem forintot) kiszorni az ablakon nem szimplan hulyeseg, hanem egyenesen bun. Azta penzt sokkal jobban is lehetne hasznositani az emberiseg udvere.

sb

[] (törölt) 2008.10.10. 09:16:04

"A legfrisebb pletykák szerint a Porsche megszerzi a VAG többségi tolajdonjogát, vagyis onnantól kezdve ő már nyeregben lesz."

De a Porsche nem tagja a VAG-nak, csak részvényese. Ahhoz elôbb fúzionálniuk kellene, hogy a Porsche a VW hátán ússza meg az emissziós korlátozásokat.

bagoj ur 2008.10.10. 09:30:25

1. Csak annyit szeretnék mondani, hogy a válság az USA-ban másfél (!) éve kezdődött. Hogy Magyarországon mindenki most emeli fel a fejét, az a saját problémája, de a dolog nem két hete kezdődött.

2. A bankoknak szerintem az autós hitel az egyik legjobb befektetés, a jelzáloghitel után: Ha nem fizetsz, elveszi az autódat. Ámerikában akkor kezdődött a probléma, amikor sok embernek elvették a házát/autóját, emiatt annyira telítődött a piac hogy a bankok nem tudtak túladni rajtuk. Persze ott a nagy liberalizmus miatt egyéb problémák is adódtak.

3. A cikkíróval ellentétben én most nem nagyon vennék részvényt, mert lehet hogy az olcsón vett részvény egy csőd után teljesen értéktelenné válhat. Akkor aztán nyugtathatnám azzal magamat, hogy kisebbet buktam, mint lehetett volna. :-)

4. Azok a multik akik nem kötődnek nagyon helyhez, sajnos költözni fognak keletebbre, még olcsóbb munkaerőt keresve. Úgyhogy nem lennék az autóalkatrész-összeszerelők helyében. :-((

kangep 2008.10.10. 10:23:26

Igazából én válság idején az összes újságírót bezárnám egy 30 méter mélyre épített bunkerba. Hamarabb elmúlna.
Sokkal.

Kopi3.14 2008.10.10. 10:36:05

Shadowbull: nem tudjuk mi elkerulheto, mi nem. Azt sem tudjuk mennyi az emberi hatas a felmelegedesben. De a problema nem feltetlen az, hogy fosszilis cuccokat egetunk, hanem az, hogy akkora felesleges kibocsatassal birunk, es ezaltal futjuk a bolygot, hogy ihaj. De a hatasokat nem tudjuk flemerni, megjosolni. Csak totozni tud mindenki, aki magat tudosnak mondja. Egyes velemenyek szerint a jegsapkak elolvadasa eseten leall a komplett oceani aramlatrendszer, ami durva jegkroszakot is hozhat. Masik oldalrol pedig, ha felolvad a tajga, akkor hatalmas mennyisegu uveghazhatasu gaz fog tavozni a levegobe. A jelenlegi emberi civilizacio nicns felkeszulve erre az esetre, es nem is nagyon akar felkeszulni a jelek szerint. Es igen, sokan meg fogjak szivni. Nagyon sokan.

Shadowbull 2008.10.10. 11:36:27

"Shadowbull: nem tudjuk mi elkerulheto, mi nem."

Na latod, ez az. De azert ontsuk ki az ablakot azt a nehany ezer milliard dollart. Ahelyett, hogy valoban ertelmes celokra koltsuk el.

Annyi penzbol, amennyirol itten nagyba szo van, a Fold osszes lakosanak tiszta ivovizet biztosithatnank. Peldaul.

sb

Doki69 · http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29 2008.10.10. 20:51:49

Majd ha állam bácsi a közlekedési ágat nem egy feneketlen pézeszsáknak nézi, akkor kicsikét jobb lesz a helyzet.Ez pártsemleges, mert mindegyik csürhe ugyanúgy az autósok zsebében turkált. Minden jogszabály úgy lett megalkotva, hogy még több pénz tűnjön el mondvcsinált okokkal!
Kezdődőtt a kötelező biztosítások környékén, kivették a benzinárból,mert az állami olajcég beintett a biztosítóknak! Ha már kikerült a benzinárból, akkor lehetett emelni az árát ész nélkül! Mit is kapunk üzemanyag gyanánt? Kb a lóhúggyal egyszintű löttyöt! Aranyáron!
www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=343&Itemid=52
Új hírek szerint már a kéntelenítést is igyekszik 'megspórolni' az olajcég, a motorokban keletkező kénessav pedig teszi a dolgát!
A rendszerváltozás óta (19 éve?) 7 azaz hét teljes gépi adatfeldogozási rendszert(gépjármű nyilvántartás) dobtak az illetékesek a kukába, persze a mi pénzünkön! Ugye a korrupt rendőrökről, a kapitányságokról 'kisétáló' lepecsételt, aláírt forgalmi engedélyekről,a vizsgabázisról eltűnő ,több ív vizsgaérvényesítő címkékről, a meg sem mért ,friss zöldkártyás , a vizsgán bennt sem járt, de friss műszakis autókról ne is beszéljünk!
A következő undormány: az eredetiségvizsgálat! Az egészet 4 kiselejtezett (értsd, 20 éves fegyveres szolgálatát letudott) rendőr találta ki,mert kevesellte a nyugdíját!
Állam bácsi jó kis pénzt szimatolt benne, de ezzel aláírta,hogy saját rendszere mennyire korrupt és megbízhatatlan! A regisztrációs adó miatt hány éve rugdossa hazánkat az EU? Mert nem szabad az áruk szabad áramlását semmilyen módon gátolni! Melyik országban létezik az, hogy egy kivetett adónak adója(könnyebb érthetőség miatt:a regisztrációs adó áfájára gondoltam) van? Egy dologért kétszer is adózunk? Ennek a moslék államnak az isten pénze nem elég?
Persze ezt is a használtautó import visszaszorítására találta ki az újautó importőrök egylete, csak ez öngól volt! Mivel az új autókra is kivetették!
Csak az érdekelne, hogy ez a rengeteg pénz hová tűnik el?! Utat alig építenek, ami kész az meg olyan sz@r, hogy két év múlva fel kell ujítani. Állítólag direkt sz@r munkát végeznek, hogy legyen folyamatosan munkájuk! Ezt a kartellt miért nem nyírja ki állam bácsi? Mert a 600 milliárdból(amelynek a fele ki sem jön a minisztériumból) épült Xkm autóút satnya, csapnivaló minőségű. Élő példa az épülő M6-os autópálya körül eltűnő lóvék!

Akiknek elegük volt ebből,azok elmentek ebből a szemétdombról...Örökre!
Aki teheti az meg külföldi rendszámú autóval járkál,mert a hírekkel ellentétben állam bácsi bármennyire is szeretne tenni a dolgok ellen,nem tud semmit! Ha frankó a lakcímbejelentő akkor állam bácsinak kuss van! A nemzetközi jog ellen semmit sem tehet! Szlovákia már figyelmeztette a Magyar illetékeseket, hogy diplomáciai panaszt tesz akár az EU-nál is, ha a magyar hatóságok basztatni kezdik a szlovák rendszámú autókat és azok tulajdonosait.Ha szlovák államnak megfelel akkor a magyarnak kuss van! 150 ezer forintnak megfelelő összegből lehet regisztráltatni egy autót szlovákiában....
Ide vezet a kapzsiság! De 385 csóró képviselőt meg egy halom idióta pártot kell eltartanunk...Közpénzből..

Doki69 · http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_fireboard&Itemid=29 2008.10.10. 20:51:49

Majd ha állam bácsi a közlekedési ágat nem egy feneketlen pézeszsáknak nézi, akkor kicsikét jobb lesz a helyzet.Ez pártsemleges, mert mindegyik csürhe ugyanúgy az autósok zsebében turkált. Minden jogszabály úgy lett megalkotva, hogy még több pénz tűnjön el mondvcsinált okokkal!
Kezdődőtt a kötelező biztosítások környékén, kivették a benzinárból,mert az állami olajcég beintett a biztosítóknak! Ha már kikerült a benzinárból, akkor lehetett emelni az árát ész nélkül! Mit is kapunk üzemanyag gyanánt? Kb a lóhúggyal egyszintű löttyöt! Aranyáron!
www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=343&Itemid=52
Új hírek szerint már a kéntelenítést is igyekszik 'megspórolni' az olajcég, a motorokban keletkező kénessav pedig teszi a dolgát!
A rendszerváltozás óta (19 éve?) 7 azaz hét teljes gépi adatfeldogozási rendszert(gépjármű nyilvántartás) dobtak az illetékesek a kukába, persze a mi pénzünkön! Ugye a korrupt rendőrökről, a kapitányságokról 'kisétáló' lepecsételt, aláírt forgalmi engedélyekről,a vizsgabázisról eltűnő ,több ív vizsgaérvényesítő címkékről, a meg sem mért ,friss zöldkártyás , a vizsgán bennt sem járt, de friss műszakis autókról ne is beszéljünk!
A következő undormány: az eredetiségvizsgálat! Az egészet 4 kiselejtezett (értsd, 20 éves fegyveres szolgálatát letudott) rendőr találta ki,mert kevesellte a nyugdíját!
Állam bácsi jó kis pénzt szimatolt benne, de ezzel aláírta,hogy saját rendszere mennyire korrupt és megbízhatatlan! A regisztrációs adó miatt hány éve rugdossa hazánkat az EU? Mert nem szabad az áruk szabad áramlását semmilyen módon gátolni! Melyik országban létezik az, hogy egy kivetett adónak adója(könnyebb érthetőség miatt:a regisztrációs adó áfájára gondoltam) van? Egy dologért kétszer is adózunk? Ennek a moslék államnak az isten pénze nem elég?
Persze ezt is a használtautó import visszaszorítására találta ki az újautó importőrök egylete, csak ez öngól volt! Mivel az új autókra is kivetették!
Csak az érdekelne, hogy ez a rengeteg pénz hová tűnik el?! Utat alig építenek, ami kész az meg olyan sz@r, hogy két év múlva fel kell ujítani. Állítólag direkt sz@r munkát végeznek, hogy legyen folyamatosan munkájuk! Ezt a kartellt miért nem nyírja ki állam bácsi? Mert a 600 milliárdból(amelynek a fele ki sem jön a minisztériumból) épült Xkm autóút satnya, csapnivaló minőségű. Élő példa az épülő M6-os autópálya körül eltűnő lóvék!

Akiknek elegük volt ebből,azok elmentek ebből a szemétdombról...Örökre!
Aki teheti az meg külföldi rendszámú autóval járkál,mert a hírekkel ellentétben állam bácsi bármennyire is szeretne tenni a dolgok ellen,nem tud semmit! Ha frankó a lakcímbejelentő akkor állam bácsinak kuss van! A nemzetközi jog ellen semmit sem tehet! Szlovákia már figyelmeztette a Magyar illetékeseket, hogy diplomáciai panaszt tesz akár az EU-nál is, ha a magyar hatóságok basztatni kezdik a szlovák rendszámú autókat és azok tulajdonosait.Ha szlovák államnak megfelel akkor a magyarnak kuss van! 150 ezer forintnak megfelelő összegből lehet regisztráltatni egy autót szlovákiában....
Ide vezet a kapzsiság! De 385 csóró képviselőt meg egy halom idióta pártot kell eltartanunk...Közpénzből..

stand.by 2008.10.10. 21:34:23

Nem valószínű hogy felmegy a benzin ára (a válság miatt legalábbis)

Jelenleg elég kőolaj van, mégis megy fel egy ideje az ár rendesen, mivel a kereslet álandóan nő. A kitermelők emiatt szépen lassan srófolgatják fel, ugyis megveeszi valaki.

Ha a válság miatt visszaesik az autótermelés, és az embereknek kevesebb pénzuk lesz kocsikázni, akkor vissza fog esni a kereslet, tehát inkább árcsökkenés valószínű, mint emelkedés.

Fiery 2008.10.11. 00:07:13

"és az embereknek kevesebb pénzuk lesz kocsikázni, akkor vissza fog esni a kereslet, tehát inkább árcsökkenés valószínű, mint emelkedés."

Ez mar eddig sem jott be... Nalunk a konvergencia program meg a megszoritasok sem vetettek vissza az uzemanyag iranti keresletet. Nem is csoda, hiszen aki egyszer megszokja az auto kenyelmet, utana mar nehezen mond le rola. Hamarabb mondanak le az emberek az egyeb luxus/elvezeti cikkekrol, mint hogy jelentosen kevesebbet guruljanak az autoval. Hibaztatni sem tudom sokukat, hiszen ha pl. havi hitel/lizing torlesztest + cascot kell fizetni, akkor nem igazan eri meg az autot allni hagyni.

Arrol nem is beszelve, hogy sokan, ha az uzemanyaggal sporolni akarnak, akkor a benzines autot lecserelik dizelre. Ergo a benzinbol egyre kevesebb fogy (vagy legalabbis stagnal a felhasznalas), mig a dizelbol egyre tobb kell. A finomitokat meg nem lehet egyik naprol a masikra atallitani benzinrol dizelre :)

A kereslet visszaesese a fejlodo piacok (fokent Kina, India) miatt sem valoszinu.

qualitaet 2008.10.11. 02:14:43

Faszán elhallgatják idehaza vagy legalábbis igyekeznek tompítani ama tényt, hogy a kétes hitelekre még értékpapírokat is kibocsátottak a rendkívül mohó Wall Street-i világrablók a nemzetközi pénzpiacon.
Ami némi túlzással a közönséges csalás fogalmát meríti ki. Amikor sorra bedőltek a hitelek, és az ingatlanok ára zuhanni kezdett, a papírok mögül eltűnt a fedezet – hatalmas veszteségeket okozva. (Ez a veszteség a válság igazi oka, nem pedig a nemfizető ügyfelek.!!!)
Ők meg pontosan tudták ha bejön a machináció ,prímán, ha meg bukik akkor "csak" jól járnak, hisz az általuk a háttérből bábuként irányított amerikai államapparátus úgyis kihúzza őket a szarból az adófizetők pénzén.
Az általuk kreált 1973-as, sosem volt "olajválsággal" (mint tudjuk azóta sem fogyott el) egyszer már sikerült megcupákolni a világot. Itt volt az ideje a legújabb okosságuknak.
Remélhetőleg egyszer és mindenkorra elveszti gazdasági befolyását a világ "rendőre" és vezető "demokráciaexportőre", ...

Motoros III. 2008.10.11. 09:58:56

Nagyon sok hozzá szólóval egyetértek, szerintem ezt a válságot egy kicsit túl lihegtük.
Ez a kissé mesterkélt zúrzavar, árt a német autóknak, elsősorban az opelt érinti keményen, de ez az állapot nem lesz végleges.
Úgy gondolom most egy darabig inkább vegyünk Japán vagy éppen a sokak által szidott magyar autót, és akkor nem sokat fogunk érezni a sz...r keverésből.

yard (törölt) 2008.10.11. 22:14:58

Akkor is mi szopunk. Van má ürügy.

Kepa 2008.10.11. 22:32:10

Vegig olvasva az irasokat, csak egy-ket megjegyzest irnek:

1. Hitelt csak ingatlanra erdemes felvenni a viszonylag nagy jovedelem - deruhazasi ertek arany miatt.
/ En kulomben nem is ertem, hogy aki panelban lakik miert vesz uj autot. Sietek leirni, hogy senkit nem nezek le, en is laktam emeletes hazban. Egyszeruen ertelmetlennek talalom, es igen draga mulatsag a lakas arahoz kepest. Most, hogy van egy csaladi hazam sem jarok uj autoval es egyaltalan nem hianyzik. Igaz, hogy Mercedes E220 az autom es 5 eves, de olcsobb mint egy feljebb emlitett H-s Astra 1,4 -es motorral hitel+casco ha valaki kiszamolja a vegszamlat. /


2. A hitelpiaci valsag nem ket hete van, csak a magyar sajto eddig nem tartotta eleg fontosnak, hogy foglalkozzanak vele. Viszont 80 eve nem volt ekkora a baj. Ez nem uri huncutsag, hanem mindenkit erinto problema. Nezzetek meg a vilag jegybankjait, hogy osszefognak nehogy az legyen mint 1929-ben.

3. Isten ments, hogy az allam munkahelyet teremtsen! Az lenne a kotelessege hogy megteremti a felteteleit a piac pedig megcsinalja.

Ja egy fontos meg eszembe jutott: nem kell messzire menni, Ausztriaban 20 vagy 30 szazalek az also hatara az onresznek ( nem emlekszem pontosan ) amit az allam szabott meg, hogy vedje a polgarait. Ez ott torveny.

"
qualitaet
Faszán elhallgatják idehaza vagy legalábbis igyekeznek tompítani ama tényt, hogy a kétes hitelekre még értékpapírokat is kibocsátottak a rendkívül mohó Wall Street-i világrablók a nemzetközi pénzpiacon.
Ami némi túlzással a közönséges csalás fogalmát meríti ki. Amikor sorra bedőltek a hitelek, és az ingatlanok ára zuhanni kezdett, a papírok mögül eltűnt a fedezet – hatalmas veszteségeket okozva. (Ez a veszteség a válság igazi oka, nem pedig a nemfizető ügyfelek.!!!)"


Bocsanat, csak a pontossag kedveert: a kibocsatott kotvenybol meg mindenki vasarolt a profit remenyeben meg egy magyar bank is. A hitelek meg azert kezdtek bedolni, mert a hitel kozben draga lett a felvetelkori 1,5% -hoz kepest. Tehat a nem fizeto ugyfelek es a kozben leertekelodott ingatlan ara okozta, hogy eltunt a kotvenyek mogul a fedezet. A kotveny vasarlasakor mindenki tudta, hogy mi a kotveny fedezete es szabadon dontott a vasarlasarol.

Amugy mindenkinek jo ejszakat!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.10.12. 12:28:46

"3. Isten ments, hogy az allam munkahelyet teremtsen! Az lenne a kotelessege hogy megteremti a felteteleit a piac pedig megcsinalja."

a Nagy gazadási világválság idején is ez volt a kiút mind Amerikában mind Németországban. Lehet azt jól is csinálni (persze nem nálunk, és nem egy ultraliberális világszemlélettel). A "piac" csinálta a jelenlegi válságot is. Köszönjük szépen. Aztán veszi a kalapját, és elhúz keletre, mint ahogy fentebb már írták. Csinálhat az állam akármit.

nick2005 2008.10.13. 23:09:27

Új autót én sem vennék semmiképp sem, hanem inkább egy fiatal használtat. Mondjuk egy 3 éves kocsit az új ár 50-60 %-áért, amit 6 éves korában ennek a vételárnak a 75%-áért el lehet adni. Szerintem vásárolni mostanában azért érheti meg esetleg, mert a forint sokat gyengült (bár ma már erősödött), és így a devizahitel - egy esetleges későbbi forinterősödés következtében - kedvező lehet.
Nem tudom, hogy a válság miatt-e, de múlt héten olvastam egy hírdetést, hogy az egyik Opel kereskedésben a H-s Astra kombi 1,7 Cdti jól felszerelve 5,6 millió ft helyett 3,99 millió Ft. Így még új kocsin is gondolkodnék, ebből a típusból még az 1-2 évesek is 4,2-4,4 körül mennek.
süti beállítások módosítása