Őrültek gyülekezete

Gyorsulási verseny Kunmadarason

  2008. augusztus 16. - Nagy_Dániel Címkék: kunmadaras kunmadaras 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


A kunmadarasi reptéren a délelőtt motoros gyorsulási versennyel telt. Tagadhatatlanul izgalmas a komolyabb géposztályok vetélkedése, ám van itt három jármű, amivel ritkán találkozik az ember. Az említett három vadból kettő épp most, e sorok írása előtt döngette meg az aszfaltot, de még inkább a nézők dobhártyáit.

Az első egy gázturbinával felszerelt csőváz, kerekeken. Nem tudom pontosan mi a tisztességes neve, tény, hogy már ránézni is rossz. Ezeket a gépeket eddig csak internetes videókon láttam, már a képernyőn keresztül is igen hatásosak, pedig az effajta látványosságok igazándiból testközelből izgalmasak.

Számomra tehát új volt az élmény, megpróbálom leírni, nem lesz könnyű feladat. Maga a szerkezet ránézésre tényleg nem több, mint amit írtam. Hátul egy gigantikus gázturbina, előtte a vezető egy csőváz-kalickában. Viszonyításképpen mondom, hogy a Y2K 400 lóerős turbinája megközelítőleg akkora, mint egy 2 literes pillepalack. Ez valamivel nagyobb... A gumiabroncsok itt nem olyan hangsúlyosak, mint a klasszikus drageknél, hiszen a gázturbina tolóereje gyorsítja az autót.

A készülődés során elhangzott, hogy a turbina olyan intenzitással szívja el a levegőt a beömlőnyílásától fél méterre ülő vezetőtől, hogy a vadászrepülőgép-pilóták által használthoz hasonlatos oxigénmaszkot kell viselni itt is. A speaker mindenkinek felhívta a figyelmét, hogy nem vicc, fogjuk a fülünket, mert a jetcar nagyon-nagyon hangos. Én ezt elhittem neki, ám mivel a Totalcar végsőkig hálás olvasóközönsége lényegesen fontosabb számomra, mint a hallásom, így a fényképezőgép lefoglalta a kezemet, a fülem meg ott volt csak úgy nyitva. (A futamról készült videót este töltöm fel.)

Az indítás közben még viszonylag elviselhető volt a hangerő, egészen az első durranásig, amit látványos lángcsóva is kísért. A lángcsóva hőjét abból az tíz méter távolságból jól lehetett érezni ahol álltam. Ezek a durranások (amihez fogható hangnyomásban azt hiszem még nem volt részem soha) egyre hevesebben követték egymást, míg egyszer csak elszabadult a pokol, és iszonyatos hangorkán kíséretében pár másodperc alatt ponttá zsugorodott az ördögi masina. Arra lettem figyelmes, hogy a fülemben olyan érzés kerekedett, mint néha merülés közben, mintha valami folyadék folyt volna le a garatomra. Nagyon furcsa volt, akkor eléggé bántam, hogy a videóval bíbelődtem a fülem befogása helyett, de mostanra úgy tűnik, hogy megúsztam halláskárosodás nélkül.

Ezután még ennél is őrültebb produkció következett egy rakétahajtású motor személyében. A rakétának hátborzongató tulajdonsága, hogy nincs alapjárat, az indulás előtti másodpercben teljes csendben áll a rajtvonalon. Ugyanígy, ha már egyszer beindult és a reakció megkezdődött a tartályokban tárolt anyagok között, leállítani már nem lehet. Ahogy a rajtban állt a motor és motoros, korábbi tapasztalatom alapján úgy döntöttem, hogy ezúttal inkább a fülemet fogom, nem a kamerát. „5,4,3,2,1 rajt” számolt vissza a közönség, és már startolt is az az őrült, akit nem tudom ki kényszerített, hogy egy ilyen motorra üljön. Biztos a családja életével zsarolták meg, mást nem tudok elképzelni, ami miatt valaki ráülne arra az izére. Bár a fülemet befogtam, a rakéta leírhatatlan robaját tökéletesen és teljes részletességében hallottam a homlokcsontomon keresztül. 5,816 másodperc alatt tette meg a 400 métert, célvonali sebessége 320,62 kilométer/óra volt. Néztem utána ahogyan elsüvített mellettem, próbáltam elképzelni mit érezhet azon a motoron az az ember, de nem sikerült.

A rakétamotor után pár perccel keményen el kezdett szakadni az eső, ami fejvesztett menekülésre kényszerítette a nézőket. Délután folytatódik a kunmadarasi rendezvény, a gyorsulási elődöntőkkel és végül a döntőkkel. Remélem felszárad az aszfalt, mert a komolyabb kategóriákat csak száraz talajon hagyják elstartolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr33618723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lz 2008.08.16. 17:30:06

Wow! Sajnos élőben nem tudtam megnézni, de a feeling átjön. Eszetlen gépek, eszetlen emberek, király poszt. Grat.
Van fül-orr-gégész ismerősöm, ha esetleg rászorulnál :-)

Zolka 2008.08.16. 18:15:22

Látványosság csupán! Nekem izgalmasabb, amikor két -valaha utcai- tuningolt verda csap össze, nem pedig ilyen kétkerekű MIG-29-esek...

autoped 2008.08.16. 19:00:44

durva, efféle gyorsulásra már gyúrni kell... remek a Trabant Tramp-os anyag is - a fotók kiemelkedően jók, még sok ilyet...

kamenyev 2008.08.16. 19:05:53

Durva! A pilóták nyilván nem tudják, hogy más nem ülne bele/rá ezekre, és ha tudnák, akkor ők sem tennék.
Megjegyzés: a gázturbina, meg a (gázturbinás) sugárhajtómű nem ugyanaz. A Y2K, meg az Abrams tank gázturbinásak, de fura lenne, ha bármelyiket lángcsóvával a végén látnánk közlekedni. Részben innen ered a fent említett méretbeli különbség is. Bár ez valószínűleg csak szőrszálhasogatás.

AP 2008.08.16. 19:20:28

na ha van motorsport, ami egy kicsit se izgat fel, az ez

megsüketülni egy kellemes esti koncerten is meg lehet, ahhoz nem kell a 45 fokban állni a betonon fél napot, és nézni két kétkerekűt, amik felégetik maguk mögött a betont

Kúrcsány Ferenc 2008.08.16. 19:23:54

Hasonló faszszopó kretének száguldoznak a Váci úton is esténként

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.16. 20:03:37

Oszinte technikai sport. Nincs az a bajnokoskodó lacafaca, ami a Forma 1-ben. Így kell ezt csinálni, nem kerékcserékkel!

lz 2008.08.16. 21:28:03

A drag versenyzés amerikai találmány: egyszerű, őszinte, látványos. Mint oly sok minden a nagy vízen túl. Lehet nem szeretni, de ezt félelmetes technikát tisztelni illik.

szpigy 2008.08.16. 21:45:25

Hát nah, én mindenesetre összesz.rnám magam egy ilyen seggrakétán. Négy kerék nekem valahogy stabilabbnak tűnik.

breaker 2008.08.16. 22:47:24

ilyesmit gyorsul egy űrrepülő. derékszögben felfelé, 2000 tonnával a valagában...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.16. 22:51:58

breaker: szerintem az űrrepülő induláskor nem gyorsul olyan nagyon

úgyanúgy, mint egy repülőgép sem

breaker 2008.08.16. 23:06:12

0.6 g vel tolja a rakétahajtómű, miután belendítette a tömeget.

breaker 2008.08.16. 23:09:32

ááá, igazad van, sokkal több, amit ez a moci gyorsul... bocsesz.

Sanzistift 2008.08.17. 00:15:31

Az "elkezdett" szót egybeírjuk, akkor is, ha a cikk írója valamennyire népszerű is.
Nem magyarkodás, csak egy újságíró tudjon magyarul, ha belevágott a szakmájába.
A cikk egyébként korrekt, és tényleíró.

(teljesen magánvélemény, és nem is ide tartozik, hogy a Winklernek valamikor jövő nyáron ilyenkor dolga lenne vidéken, márkatali ügyben. Ha érdekli, akkor esetleg el is jön, csak spontán, szétnézni, meg grillkaját eszegetni közben...
Megírni nem muszáj, de van majd 20 ember, aki örülne neki, és ezeknek a manusoknak suzukija van, ami nem motor.) :))

Sanzistift 2008.08.17. 00:19:14

...az ideiről lekésett, mert az ma este ért véget... :)
Ez volt a harmadik VérPandaBandatali, ha nem számoljuk a másodtalikat évente egyszer.
Ja, hogy ez a reklám helye? Nonprofit... :)))))))

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.17. 00:36:54

Ugyanmár, egyenesen menni minden párosujjú patás tud...Keresztbe csúszva bólyát centizni 200km/h körül, közben a csúszás szögére is figyelni...na ez a teljesítmény :D

Bár egy olyan sugárhajtású szarra fel nem ülnék semmi pénzért...:DDD

Gyurma73 2008.08.17. 07:39:23

ha nem ülnél föl akkor hogy tudnál vele menni egyenesben?Szóval nem minden páros ujjú patás tud vele egyenesben menni csak aki föl mer rá ülni:-)
a szabad eséshez sem kell sok ész mégsem mindenki mer leugrani 50 méterről egy 2x2m.es szivacsra.

breaker 2008.08.17. 22:42:16

max magad alá hugyozni tudnál ilyen gyorsulás mellett, ne beszélj már összevissza kormánytekergetésről, meg miegymás. mennyé vissza egeret tologatni.
süti beállítások módosítása