Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez csatlakoztatva. Így aztán a pálya mellett tudom tölteni a notebookot, a fényképezőgép akkut vagy a telefont. Ez ma elromlott. A hiba kiderítése folyamán meg akartam nézni a szivargyújtó biztosítékát. Feleségem 2000-ben vette a Fiat Bravónkat, azóta emlékeim szerint nem cseréltem benne biztosítékot. A biztosítéktábla keresése során többször elvettettem, hogy a három darab csavarral rögzített panel takarja, annyira ésszerűtlennek tűnt. A biztosíték nyilván egy pattintós fedéllel van eltakarva, amit az ember adott esetben éjjel az út szélén könnyen elér, gondoltam. Feladtam, megnéztem a kézikönyvben. És de. Ott van. A gyári szerszámkészlet a pótkerékben van, ennek része a csillagcsavarhúzó, amivel le lehet szerelni a takarót. De milyen szép is lehet, amikor családdal, csomagokkal felpakolva, egy nyüves biztosíték miatt kell kipakolni a csomagtartót, a csillagcsavarhúzóért. Mi az ördögért nem pattintós, nem fér a fejembe? Barvó, Bravo...
No mindegy. Miközben a notebook feltöltésével küszködtem, arra lettem figyelmes, hogy a speaker a driftelés közben megszokott mondatait nyomja, ám nem hallottam motorhangot. Gondoltam bekattant már szegény, végül is csak az én fülem hallatára kimondta már vagy ötezerszer, a brutális szög, kibutult egy kicsit, hatalmas a tempó fonémákat az elmúlt néhány verseny során. Gondoltam nem tudja már visszafojtani magában, így a szünetben is kénytelen egy belső késztetés miatt ilyeneket üvöltözni. De nem! Kis távirányítós autók driftbajnoksága zajlott a betonon, a King of Europe betétfutamaként. Valaki azt mondta, hogy ez ugyanaz mint a nagyok, csak sokkal olcsóbban. Nos, ismerve a profi modellezés költségeit, ebben egyáltalán nem vagyok biztos.
Közben már mennek a pályán a selejtezők. Úgy tűnik, a korábbi versenyeken nem csak én nem értettem néha a zsűri egyik másik döntését, a speaker szerint sok vita volt ebben a tekintetben. Éppen ezért itt a King of Europe bajnokságon drift-box van minden induló autóban, amely a bíráknak kijelzi az autók driftszögét és sebességét. A szubjektív értékelés így valamennyire objektívvé tehető. Mint írtam nagyon látványos ez a pálya, egészen más élmény, mint a korábbiak. A tökéletességhez csak az hiányzik, hogy egy kicsit nagyobb legyen. A mért ponton 90 körül mennek a versenyzők, ha bőven száz fölött esnének bele az első kanyarba az lenne az igazi. Közel negyven induló van a mai napon, amelynek közel harmada külföldi. Lassan kezdődnek a párharcok, a döntő már sötétben lesz.