A Kawa lángokban! De elfújtam

  2008. augusztus 13. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Szegény öreg Kawasakim, elég csúnya baleset érte a dolomiti túra után. Azt követően, hogy lenyomta a fél tucat alpesi hágót, majd elvitt bennünket a Garda-tó partjára, már elég sok sebből vérzett, mire gumijai újra a magyar földön taposhattak. Hiába volt über-rendben a szezon elején, mostanra belement bő négyezer kilométer. A lánc megnyúlt, a hátsó fékbetétek vasig koptak, a sebmérőspirál elszakadt, a műszerizzók kiégtek, most meg még ez is. Hogy mi?

A baj ott kezdődött, hogy már nem lehet pontosan olyan akkut kapni, amilyennel ezeket az első szériás, még kéthengeres Z750-es Kawákat tervezték, mint amilyen az enyém is. Csak kicsit kisebb alapterületűt, hangyányit magasabbat. E kisebb alapterület miatt pedig az akku lötyög az ülés alatti dobozban. Eddig is kitámasztottam félbehajtott Viledával, hogy ne rezegjen túlságosan, de egy olyan hosszú túra előtt, mint a dolomitos volt, úgy éreztem, további csillapítást kell bevetnem. A jól beszorított akksit alul is viledaágyra fektettem.

Nos, ezzel adódott némi probléma. Az akku pozitív pólusától ugyanis egy gyári vezeték indul valahová be a kábelkötegbe, aminek a gyári, tokozott toldása éppen az akku tetején fekszik ferdén keresztben. Nincs baj ezzel, így volt harminckét évig, jó lesz a másik harminckettőre is – filozofáltam. Most, hogy bekövetkezett a baj, utólag persze már könnyű okosnak lenni, de higgyék el, amikor ott álltam a sok elektron fölött, teljesen rendben lévőnek tűnt a dolog. Minden gyári, az akku meg tééényleg, de tééééééényleg csak leheletnyivel magasabb a réginél, mi baj lehet?

Pörgessünk előre a távirányítóval. Már hazajöttünk a motorral Dolomitokból, és már tudtam azt is, hogy rövidesen nagyszervizre lesz szüksége az öregnek. A Honda CB350 Fourt már meghirdettem a hasznaltauto.hu-n, a Suzuki GSX-R 50 "GAG"-et is, azokat tehát nem akartam használni, mert az ilyen öreg vasak mindig az utolsó pillanatban produkálnak valamit, még ha addig jók voltak is. A nemrég darabokban hozzám került Yamaha Town Mate még várja, hogy legalább felmérjem, mi meló lenne rajta, az egy híján ötvenéves Motom 48 GG csak prüszköl, amikor betekerem, de menni nem lehet vele, mert megáll, a BSA-m továbbra is (négy és fél éve) az elektromos gurunál, a Honda SS50 gyújtásának életre lehelésébe beletört a bicskám. Maradt a Kawasaki bejárni.

Az a lánc kibír még néhány hetet, gondoltam, aztán letámasztom, ősszel rendbehozom. Kétszer el is jutottam vele a dolgozóba a Dolomitok után. Nem nagy szó, hiszen a Kawa abszolút megbízható. Harmadszorra már nem jött össze. Kihajtottam a garázsából, végigrobajlottam a Rákospatak utcán, majdnem kiértem az M3-ashoz. A Kawa megállt. Ilyet nem szokott – morfondíroztam – négy éve és majdnem tizennégyezer kilométer óta nyüstölöm, de egy rossz köhintése nem volt. Mi lehet a baj?

Egy ilyen hűséges öreg jószágra nem haragszik az ember. Ha kicsit zihál, megpaskolja az oldalát, és segíteni próbál. Kitoltam az út szélére, már készültem leszállni a nyeregből, amikor kigyulladtak a lámpák. Működik!

Tova Újpest irányába, várt a billentyűzet a Totalcarban. Kicsit mentünk, a Kawa ismét megállt. Körülnéztem, vajon hányan látják, hogy lerohadtam vele, és ekkor észrevettem a füstöt. Vastagon, fehéren-feketésen dőlt ki az ülés alól, kívülállónak olybá tűnhetett, mintha jelzőrakétát reggeliztem volna, és most ért volna le az emésztőtraktus végéig. Üvöltve leszálltam, először hangosan, aztán már csak alibiből, suttogva, segítség után kiabáltam. Majd fölhajtottam a sisak plexijét és fújni kezdtem. Öt hatalmas, vitálkapacitást próbára tevő szippantás és kifújás – büszke lett volna rám a középiskolai Cooper-teszt – és a tűz kialudt. A sokktól és a zokszigénhiánytól hirtelen fenékre estem. Erre nem fellobbant megint a láng?

Réges-rég történt már velem ilyen egy elhagyatott, Budakeszi út melletti utcácskában a Simson S50B-mmel (ne tévessze meg önöket az S51N matrica, akkoriban csak olyat lehetett kapni az Ecserin). A korábban a Bartók Béla út macskakövén széthullott benzincsapomat kötöztem össze spárgával, ami ki is tartott egy balatoni túra erejéig. Azalatt meg is feledkeztem róla. A Szinyót a földről összekapart aszfalt- és betontörmelékkel beszórtam, valahogy eloltottam. Most viszont a Kawasakinál valami elektromos zűr kezdett kibontakozni.

Sisakot, kesztyűt üvöltve vágtam földhöz, lelki szemeim előtt megjelentek a neten keringő, mindenféle ártatlan leállásokkal, műszerfal alól előtörő füsttel, majd hatalmas lángnyelvekkel folytatódó, autók porig égését dokumentáló videók. Jaj, nehogy a Kawa elégjen!

Benyúltam a tűz mellett a benzincsaphoz, elzártam. Aztán letéptem az oldaldeknit, mert az műanyagból van, és könnyen megkapja a tűz. Lerántottam a tanktáskát, zihálva kutattam a svejcibicska után (Józsi barátom szerint férfiembernél mindig kell, hogy legyen bicsak), aztán kirántottam a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, és felnyitottam az ülést.

Felcsaptak a lángok, a fekete füst gyárkéménynyi lett. Az akku fölött átívelő vezeték csatlakozása ebben a pillanatban olvasztotta ki az akku tetejét is, egy pukkanással ezért hirtelen akkusav-gőz is feltört. Én meg elég nagy pánikban, de immár sisaktalanul, egy leendő, leégett motorcsontváz képével a szemem előtt a bicskával kicsavartam a pozitív sarut, majd fújtam, mint állat. Csoda folytán elaludt a tűz, bár kis híja volt, hogy nem sikerült eloltanom.

Aztán ájultan hevertem a földön, mint valami protektoros űrgúnyába öltözött hajléktalan. Amikor magamhoz tértem, rögtön megpróbáltam felmérni a kárt. Oldaldekni: megúszta. Ülés: dettó. Akku: kuka. A kábelköteg központi, vastag hurkákban szerteágazó része: hulladék. Lehet az egész motort újravezetékelni, kell egy új akku, az elektronika még nem tudom, hogy megúszta-e. A rossebbe.

Az igazi baj ott volt, hogy az akku teteje a nemszabványosság miatt feljebb került a tervezettnél, az ülés pedig lejjebb, hiszen kettőnk súlyát hordozta, ráadásul az oldaltáskák teljes tömege is lefelé húzta. A kis csatlakozás pedig olyat művelt, amire korábbi életében nem gondolt volna: az akkutető és az ülésalj között lassan őrlődni kezdett.

Ezen a rövid vezetékszakaszon természetesen semmiféle biztosítékot nem találni. Mivel a nagy, otthagyós zár nem volt nálam, ezért úgy döntöttem – hazatolom a motort. Az a hárompercnyi motorozás teljesen máshogy néz ki gyalog, miközben egy alapból jól guruló, ám 196 kilós motorhulla kóstolgatja a gravitáció ízét. Zugló elvileg sima, hiszen Pest egy síkság, utcatorkolattól utcatorkolatig azonban emelkedik és lejt a járda. Ez a harmincadik alkalom után már halálos küzdelemnek bizonyult. Rájöttem, van rosszabb annál, mint egy öreg motorral a szakadó jégesőben Cortina d’Ampezzóban korzózni.

Háromnegyed óra alatt jutottam haza, muszáj volt lezuhanyoznom. A Pandával hajtottam munkába, aztán éjjel azon meg szétesett a hátsó fék. De az egy másik blogposzt, ennyi most egyelőre elég.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53614156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kemsyt 2008.08.13. 17:39:30

Az a seggfej, aki ilyen kókány szarokba öli a pénzét.

dobLy 2008.08.13. 17:39:33

te Lacika...
ne oltsd már be ennyire Kemsyt, hogy lenne ujgazdag ha részletre venné az újat?

Kemsyt 2008.08.13. 17:41:31

Újabban biciklizem.
Az én pénztárcám mostanában azt bírja el. :)
Egy régi Vectra árából egész jó kis bringát lehet ám venni.

Csikós Zsolt 2008.08.13. 17:44:15

Kemsyt:
Az új motorra akár részletekben költendő pénzből (kötelező márkaszerviz, ahol szintén elbasszák a motorodat, banki kamat, csilliárdos értékvesztés) kétszáz évig motorozok ilyen öreg vasakkal. Egyszerre tíz darabbal. Most túlzok, de ha fejreállnék, akkor sem tudnék olyan motort venni újonnan, amivel ketten megjárnánk a Dolomitokat viszonylagos kényelemben. Majd küldjél pénzt, köszi előre is.

thema · http://thematurbo 2008.08.13. 17:49:25

Kemsyt Te egy igazi bunkó vagy! Ez Neked rendesen jól esik igaz? egy öreg motor a MÚLT! és ha nem tartanánk meg a múltat nem lenne jelenünk és jövőnk!( A te fajtádnak nincs is)csak gondolj bele hogy ha az irást mint ósdi dolgot nem tartanán fenn...akkor nem tudtad volna a nagy okosságodat ideömleszteni!Kabbe!

Szasza 2008.08.13. 18:00:25

Ahogy elnézem furanevű újjautó-motor párti ugyanakkor biCIKI liző kollégánkat ,a Globalizáció 1 újjabb áldozatát látom. Sajnállak komolyan.

Mennyél szépen vegyél !Drótot! teneked úgyse kell más a Bringázáshoz ...

( aki megérti megérdemli :D )

Ciri 2008.08.13. 18:07:18

Zsolt !

Sajnálom a Kawát (téged nem, hehe).
Még több viledát neki, had legyen a tetején is (vagy ugye a gyárinál alacsonyabb akku.)
Az a szimó tényleg elég vegyes 50-es. A tank, ülés az 50, de például az elsőlámpa, matrica 51-es.

Ez volt a korabeli optikai tuning szimóra...
Meg ugye ETZ hátsó rugót is illett volna beszerezni, levágott hátsó sárvédő kacsafarokkal,meg enduró kipufogót. (hehe)

Dexter 2008.08.13. 18:09:03

Nekem is volt öregecske motorom: egy Kawa ZZR 400 92-ből. A vákuumos benzincsapja szívatott egy jó pár hónapon keresztül. Engedtem le belőle a 0 km-es friss olajokat, mert leállítás után nem zárt el.
Össze se merem számolni mennyi "erős" forint szivárgott át a csapon. De akkor is szerettem és megbecsültem mert az enyém volt. Kár hogy meg kellett válnom tőle, de a következő sem lesz fiatalabb. Szóval nem kell fikázni az öreg vasakat hajtókat mert lehet, hogy ők értenek is valamit az alattuk levő géphez és nem hívják ki az asszisztancot mert a V2-ben az egyik henger nem működik, miközben kifogyott a benzin!!!! ( tapasztalat)

thema · http://thematurbo 2008.08.13. 18:11:47

tudjátok hol láttok kemshythez hasonlókat???!!! Csakis a WWW:szopoalarc.hu -n!DE inkább ne nézzetek bele az oldalba,mert rosszat álmodtok!

biker_kolee 2008.08.13. 18:26:00

Kemsyt egy pöcs. Aki nem tudja értékelni a régit, az szopjon kavicsot. Nincs is jobb annál, mikor egy szervíz helyett TE szereled meg a vasat.

Zsolti, segáz, a lényeg megmaradt. ;) Addig, amíg az "égéstermék" pótolható, gond egy szál se. :)

Redeemer1984 2008.08.13. 18:30:32

Kemsyt: ha neked olyan jól megy a sorod, hogy mindenből újat tudsz venni, irigyellek. De a többi embert nem kéne hergelni, inkább maradj csendben.

Zsolti: azt a vezetékkidörzsölést már akkor sejtettem, mikor megláttam az akksiról a képet, sajna meg kellett volna csinálni... :)
Amúgy én imádom az öreg vasakat, nekem egy 250-es MZ-m volt 74-ből. :D Kinyújtottam a lábam, és simán eltoltam vele a haver kispókját. Kocsiból meg egy 81-es diesel passatom van, de ez nem tartozik ide. :)

További szép napot.

kics_ee 2008.08.13. 18:31:10

Kicsit durván vannak itt megfogalmazva a dolgok.
Amit a postot író(mellesleg nagyon jól :)) úriember csinál, az a nagy magyar valóság. Csak ő meg tetézi is azzal, hogy egy nagycsomó szemetet is fenn akar zartani, csak nem megy neki. 32 éves véres torkú motorral ilyen messzire menni... és ha ott lobban lángra? Akkor mi van? Onnan nem tolod haza az tuti. Vagy ez csak szerintem nem poén és mindenki szerint az? Én tuti, hogy nem mernék elindulni ilyen öreg géppel ilyen messzire... igazából sehova nem mernék elindulni...
Én elhiszem, hogy drága egy jó állapotban lévő motort venni, de mivel nejem és én is fizetésből élünk, hitelt is kapunk ha esetleg szükséges, nem hiszem el, hogy egy pl egy 1 milliós motor törlesztőrészletét nem lehetne bevállalni... A romoktól, meg felesleges pénztemetőktől meg megszabadulni....

Ez persze nem vonatkozik azokra akik megtehetik, hogy ilyen passziónak éljenek...

Senkit nem akartam megbántani, sorry ha valakinek szúrná a szemét...

bugylibicska 2008.08.13. 18:38:46

Azt értem, hogy vannak, akik fikázzák azokat, akik új kocsit/motort akármit vesznek. Vagy irigyek, vagy azt hiszik, ők jobban tudják.
Azt is értem, hogy vannak, akik fikázzák azokat, akik régi lomokat hajtanak, mert lenézik, nem értik, vagy azt hiszik, aki nem arra vágyik, amire ők, az csak hülye lehet.
Azt is értem, hogy a fikázóknak hiába magyarázol, hiába sértegeted őket, mert nem is akarják venni a fáradságot, hogy megértsék.
Adok nekik egy gumicsontot, rágják:

Vettem három éve egy új autót, kevés kezdőrészlettel, hosszú futamidőre, fapadosan. Tuti bukó. Értéke százezrekkel a tőkehátralék alatt, nincs benne légkondi. Nyilván barom vagyok.

Vettem idén év elején egy tizenhétéves nagy batárt, ütött kopottat, nagy, benzines motorral, automatát, fullextrásat, kicsit rozsdásat. Tuti pénztemető. Nyilván barom vagyok. Főleg, hogy nem hagytam az árokparton, de még költök is rá százezerrel. Mondom, barom vagyok.

Miért? Márminthogy, ha tudom, hogy baromságot csinálok, miért csinálom? És miért csinálom mind a két baromságot egyszerre?

A fikázók ne figyeljenek, a többi meg úgyis kitalálja:
Három éve épp egyéves múlt a kislányom, és majdnem mindjárt megszületett a kisfiam, baromira kellett valami, ami biztosan működik, elférünk benne, és nem kerül azonnal pénzbe, mert az éppen nem volt. Igaz, tuti bukó lenne, ha most el akarnám adni, de szerencsére nem akarom, a havi törlesztő meg már eltörpül lassan a gázszámla mellett... nem fáj. Persze, ha lett volna készpénzem, használtban tudtam volna nagyobbat, kényelmesebbet, vagy mindezt huszonszázalékos thm-re, némi meglepetésfaktorral, de az utolsó, amire akkor vágytam, a meglepetés volt.

Idén év elején pedig hirtelen felindulásból, tiszta szerelemből megvettem a "buszt", ami sokat fogyaszt, nem mindig működik, bár az vételára viccesen alacsony volt, sokba kerül még, de imádom vezetni, imádom megjavíttatni és még ránézni is jólesik. (Persze, mert ha épp nem megy, ott a másik. És persze, most meg épp megengedhetem magamnak ezt a hülyeséget.)

Látszólag mindegyiken csak rajtaveszteni lehet. Máshonnan látszólag meg mind a kettő nyújt valamit, amit a másik nem. És ha úgy adódik, a fikázáshoz sincs szükségem senkire, megoldhatom egymagam.

dextercapo 2008.08.13. 18:46:18

megvan a helye az uj es a regi autoknak is - mindnek mas a celja . en evi huszezer km-hez egy bontos egy ft-os autot vettem es magam tettem rendbe : azota negyvenezer km lerobbanas nelkul .
persze , tuti buko - de mukodik es nem kerul otvenezerbe egy olajcsere .
ceges autonak ujat vettunk - mukodik , lelekiismeretlenul utik neha - birja . az erre jo .
aztan van a harmadik verzio : a fikazok - nekik is megvan a helyuk a vilagon - ok altalaban nemet autot vesznek mert az orok darab - volt tiz eve - de ma mar ... sajat magukat gyozkodik arrol hogy csak az a szar dontes volt amit ok meghoztak a marketing es a trend alapjan . ha nekik rossz , akkor mindenki mas hulye , es ha epp nem rossz mindenki masnak , akkor csak meg epp nem kovetkezett be a katasztrofa :)

sterby 2008.08.13. 18:48:44

Az internet 0. szabálya: ne etesd a trollt!
Kemsyt te meg menj vissza a híd alá a többi troll közé.

aa 2008.08.13. 18:56:12

Csikósúr, már nem azér, de az első képen a testkábel (-) megy keresztben az akksi tetején.
Vagy valamit nemjól értettem?

Ciri 2008.08.13. 18:56:44

Apropó!

Zsolt! Mi az a tócsa a motor alatt?
a.:Köpködted, hogy elaludjon a tűz,(akkor viszont van nyálelválasztás)
b.:Olajfolyás,
c.:Nem a te motorodból van?

Kawa 2008.08.13. 18:57:12

Hihetetlen milyen pöcsök vannak a világon.
Aki egy ilyen öreg vasat nem tud értékelni, az nem motoros hanem rongyrázó divatmajom, és jobban tenné ha inkáb a rolex.hu-n ontaná az észt a többbi managgerseggfejnek.
Hogy ki, mit mire költ, az meg magánügy.
Nekem is volt öreg 4hengeres léghűtéses GPz-m, állandóan szerelgetni kellet, mégis szerettem. A ZZR már hiba nélkül futott, és azt is imádtam.Most meg épp egy Zephyrt nézegetek. És még mondja valaki hogy nem a Kawa csinálja a legszebb vasakat. Jobbulást az öregnek.

vadparaszt 2008.08.13. 20:02:03

Én azért vennék egy nullkilóméteres Suzukit. Csak a biztonság kedvéért.

Roadkill 2008.08.13. 20:32:23

Huhh, volt már defekt, kerékcsapágytörés, fékhiba, váratlan motorbesülés...mind 100 feletti tempóban, opciósan kanyarban. De azért marhára örülök, hogy a kigyulladást kihagytam.

szakmernok 2008.08.13. 20:32:27

Na akkor most gyüjtsünk csikós kollégának új motorra.
Vagy adja el a sok lomot és vegyen magának egy másikat.
Ne szégyelj kérni!:-)

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.08.13. 20:33:30

Sziasztok!
Ne bántsátok Kemsytet, ő már a modern kor gyermeke, fingja nincs arról az ábrándozásról, ami a '80-as évek végén, '90-es évek elején az IGAZI motorosokat jellemezte, mindenki rázatta magát MZ-n, JAWA-n, CZ-n, de titokban valami nyugatira vágyott.

Én magam is úgy jutottam hozzá, mint anno többezren, kosárban hozták egy dajcslandi bontóból "menthetetlenül" és a mai napig fut itthon (utána jártam) és még mindig nincs úgy leharcolva, mint amikor valaki D-ben levetette...

Egy nyugati motort az tud értékelni, aki maga fillérezte össze, maga építgette havonta turkálva az akkor még elenyésző bontókat, és végül furán nézte az újgazdag Kemsytet és társait, akik kp-ból megvették a vacsiúj nagyvasat, majd a motorostalin bebaszva füstölték az új Sportec-et, amiről max használtban álmodoztunk, meg durrogtatták az új ZZR-t, reggelre elküldve a kipuff-tömítéssort... "részeg vagyok, nem számít", dumával, mert mi csórók ezt borzongva néztük...

Hogy mit mond Kemsyt? Ki a f.szt érdekel!? Én tudom, hogy min ment át Csikós Zsolti, kicsit sajnálom is, de legjobban irigylem, mert nekem az építkezés miatt el kellett adnom a motoromat.

És hogy genya legyek: utoljára egy nagyon rendben lévő ZX10-esem volt, és szabályosan hiányzott, hogy soha semmi baja nem volt... pedig abban még kompúter sem volt:-)))

szakmernok 2008.08.13. 20:40:54

Na akkor most irigykedjünk arra akinek nem csak ezeréves cuccokra, hanem vadiúj motorra is telik.

ronverber 2008.08.13. 20:49:34

Kemshit egy ostoba fasz vagy akár van pénzed akár csak a nyálad csorog.
A motor 32 éves, érted apám 32, nem az óccsóságért mert akkor 12 lene valszeg vagy max 22, vágod hülyegyerek???

szakmernok 2008.08.13. 20:51:32

Na ez is egy magas színvonalu hozzászólás volt.
Még egy szegény ember.:-)

zolee13 2008.08.13. 21:02:31

én azért vettem 0 km-es mocit hogy ne legyen a pusztulaté igyekszem a gyári állapotot fenntartani de majd 32 év mulva visszagondolok a posztra és összevetem a tapasztalataimmal perszeha akkor még tudok irnyi kitartás a kawához

KIZS 2008.08.13. 21:05:38

Ez a szép az öreg vasakban. Milyen unalmas lenne már egy új géppel...
-És mi történt az úton?
-Semmi...

most meg
-És mi történt az úton?
-megálltunk mert szétment a fék és megismerkedtünk egy tök jó fej csávóval a parkolóban, aztán akadozó gyújtással végigizgultuk az utat Bologna-ig, aztán kerékcsapágyat cseréltünk Verona-ban, aztán...

:)))
én is járom az országot és majd minden helyhez köt egy emlék (itt is szerelünk, a Béla ott rohadt le, innen húztak haza, ott cseréltünk hengerfejet)
pillanatnyi rossz érzés, évekig szép emlék

persze nagy a különbség az állandóan piszkálgatásra szoruló öreg vas és az ócska szar (ami adott esetben nem is öreg) között

kutyamacska 2008.08.13. 21:05:39

Kemsyt te szerencsétlen hüje, itt nem az öregen van a hangsúly, hanem a Kawán... Azt nem szabad venni. Te meg menj és lizingelj! Mid van most éppen? Megane? 308? Stilo?

zalkapone 2008.08.13. 21:06:15

Áll a garázsban egy '71-es MZ Trophy. Alig várom, hogy nekiálljak végre rendberakni! Lehet hülyézni, bírom!

szakmernok 2008.08.13. 21:09:37

kutyamacska! És neked mid van?

zalkapone 2008.08.13. 21:09:41

Az a masszív mozdonylámpa, kicsit kehes 250 ccm, és mégis megy még 140-et... Többet meg menjenek a donorok!

zon 2008.08.13. 21:10:19

Bazki, az ötmillás új V-max-ba is bele tudnám pajszerral erőszakolni a kocsim akksiját...Szóval aki kreatív, az nem feltétlenül csóró,vagy szarrágó. Nekem az a fasza arc, aki nem rögtön az assistance számát hívja,hanem megpróbálja mozgásban tartani a vasat.Akár 30 éves a bringa,akár 3 hónapos.

szakmernok 2008.08.13. 21:13:48

zalkapone! Miért kellene téged hülyézni? Sok sikert hozzá!

kics_ee 2008.08.13. 21:17:32

Kizs

Úgy látszik ez nálam valahogy nem így működik... 30km volt még hátra a biztos garázstól és lerohadt az autóm... komputer, jeladók egyekebek ekkor adták meg magukat. Hazahúztak, 3 hét volt mire sikerült mindent megszerezni hozzá. Szóval valahogy nekem nem kellemes emlék egy lerohadás.

Unter Bahn
Egyet értek... ha így nézzük én is a modern kor gyermeke vagyok. Szerelni nem szeretek, nem is tudok. Így igyekszem olyat venni, amit lehetőleg nem kell szerelni, vagy olcsón megcsinálja a szomszéd szerelő...

Bq 2008.08.13. 21:25:53

Nekem is volt/van huszonéves vasam, nem telt el úgy tavasz, hogy simán csak elővettem volna, beindítom, és végigmotorozom a szezont. Most van egy 2004-es, újonnan vettem, hitelre. És imádom mindkettőt. Hibája meg előbb-utóbb mindennek lesz, legfeljebb egy öregebb vas sűrűbb odafigyelést igényel. Attól meg végképp nem lesz kókány sz*r, hogy nem pont belepasszoló alkatrészekkel kell életben tartani... 30 év után az a meglepő, ha még minden full gyári.

Dennis 2008.08.13. 21:29:25

Kemsyt: Ha nem lennének ezek a fasza, öreg vasak, akkor most újak se lennének, mert nem lenne miből kifejleszteni az elektronikus vackokkal telezsúfolt mocikat...
Szegény Kawa, még szerencse, hogy volt lélekjelenléte Csikós úrnak...
Reméljük, hamar roboghat újra az utcákon a paripa. :D
zalkapone: Sok sikert a felújításhoz!!!

Bagoly 2008.08.13. 21:31:52

Sokan sokféle motort terelgetnek,de aki MOTOROS nem fikázza a másik gépét még ha öreg is Énsem régóta motorozom csak '79-Óta .

zalkapone 2008.08.13. 21:45:25

Kösz-kösz! Remélem sikerül szépen összehozni! Igazi családi modell, Apósom vette újonnan, suhanc korában. Megvan hozzá az eredeti, a motor fényezésével eggyező bukósisak is! Ehhez képest az én egykori Tuaregem egy műanyag vacak...

zalkapone 2008.08.13. 21:46:51

A magyartanárom most fog kinyírni. Egyező, of course... bocsesz.

T-boy (törölt) 2008.08.13. 21:47:03

Kettő megbizható járművem volt/v.szinű,
hogy már igy is marad/,amivel bárhova el
mertem indulni.És jó eséllyel mejavitottam,ha kellett:300-as NSU MAX,
123-as/200/Merci.Az NSU 1955-ös,Merci 78'-
-as.Az NSU-val végigjártam NDK,Lengyel
tengerpartot néhány defekttel/túlterhelés
miatt/.Legnagyobb gondom,hogy állandóan
ki akarták vásárolni alólam.
A mai kocsikhoz-motorokhoz/szeritem/a nagy
átlag annyit ért,mint a TV-hez,semmit.
Ettől kezdve a szerviz a nyerő...
Csak szerencsével járhatsz jól új holmival,ha kifogsz egy jót,egyébként
ráköltheted egy"régi vas"árának többszörösét.Talán azt sem tudod,miért
fizetsz!

zalkapone 2008.08.13. 21:57:52

Az a baj a mai műanyag vackokkal (mindenféle termék), hogy nem tudod javítani, ha akarod, akkor sem! Új Mondeo, olyan egybeöntött lengőkarral, amiből nem lehet kiszedni a szilentet?! Pedig ezeken a csodás utakon azért kell cserélni! Mert persze a szervízen keresnek ezek, nem a gép árán! Tehát aki bütykölgetne, annak marad a retro.

Dennis 2008.08.13. 21:59:28

Nekem nagyon rég óta tetszik a Pannónia P20-as... Gyönyörű motor...

zalkapone 2008.08.13. 22:03:36

A mai gyerkőcök nem tudják milyen a karburátorba benzint önteni, hogy elindul-e, nem tudják talán azt sem, hogy mi az a karburátor. Mikor mi a lakótelepen együtt berheltük a Simsonokat, Zundappokat, Rigákat (kinek mi volt, és nem volt fikázás!), hátha egy kicsit jobb lesz (nem lett)! Próbáltuk kiszedni a folytást a kipufogóból, nagyobb lánckerék, nagyobb teló... Régi szép idők!

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.13. 22:09:27

Ez a movi kezd hasonlítani egy TVR-re. Ahogy Richard "Hammster" Hammond mondta: Hangos, gyors és a végén lángol. :D

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.13. 22:13:38

Javítás:
Movi az Moci akart lenni.

zalkapone 2008.08.13. 22:17:18

Kívánom, hogy jövőre a Loire-völgyön végigmenjen!!! Hajrá Zsolti, hajrá Kawa!

T-boy (törölt) 2008.08.13. 22:23:17

A horvát tengerparton szétment a barátom
P20-asának a főtengely.A strandon kifoditotta,haza-csapágyazás-vissza,
öszerakta.Ennyi.Kulungcsere fél óra,
szerszámszüksélet minimális.A váltó 5
csavar/ha jól emlékszem/,és egyben
kihúzható.Főtengely,a blokk kivétele
nélkül 2 részben kivehető,min. idő
alatt.Hát igy valahogy.

bervas · http://gt550.freeblog.hu 2008.08.13. 22:28:05

Hm. A múltkor 420 km-t mentem 31 éves vassal egy nap alatt. Csak tankolni kellett megállni. Az akku, a tank és az oldaldeknik kivételével még minden gyári, japán. Nem volt megbontva. Ennyit tudnak a japánok.

Cornucopia 2008.08.13. 22:33:33

zalkapone: na ezért nem kell mondeót venni többek között, de szerintem régen is voltak kókány gyári megoldások (pl moszkvics műanyag lánckerék a vezérlésben). De egyébként csak a régi vasakra visszagondolva: egy 100 ezret futott autó már ócskavasnak számított, ma meg a fél milla sem ritka (igaz viszatekerve), a 60-as 70-es években egy autó motorja jó ha annyit elment amennyit ma két olajcsere között elmehet modern mai autó ...

Csikós Zsolt 2008.08.13. 22:37:07

általában mindenkinek:

Úristen, ne essen már mindenki egymásnak, egy ilyen poszt miatt. Nem bántom én az új járműveket, csak nekem fáj az értékvesztés, meg a sok állandó kiadás (törlesztő, kötelező gyári szerviz, stb.), az én döntésem, hogy mivel járok. Egyáltalán nem gondolom, hogy hülyeség új kocsival/motorral járni. Sőt. Ha sokat kell menni, lehetőleg leizzadásmentesen, abszolút logikus az új jármű. Ha szórakozni kell, izgalomra vágyik valaki, jöhet a régi. Igazából lelki alkat meg gépészeti és egyéb kalandvágy kérdése, hogy ki, milyen járműparkot tart fenn. Ismerek sokszoros jól menő cégtulajdonost, aki Trabanttal jár, de elég szarul élő konstans alkalmi munkás/munkanélkülit is, aki ötévente új Swiftet vesz, mert az kell. Két extrém példa, egyikre sem vetnék követ. Pláne nem hülyézném le.

Mellesleg a Kawasakimnak csupa olyan baja volt idén, 32 évesen, ami már egy ötéves motorral is simán előfordul. Nem védeni akarom, de a láncnyúlás, a műszerizzó kiégés, az elektromos zárlat a nem pontosan szabványos akku miatt simán előfordul viszonylag új vasakkal is. Sőt, még sokkal durvább dolgok is.

Nem a levegőbe beszélek, huszonkét éve kizárólag huszon-harminconsok éves járművekkel közlekedek (leszámítva a tesztjárgányokat), irgalmatlan sokfelé jártam, nagyon-nagyon kevés hibával. És soha nem kellett kihívni az Assistance-t, nem kellett autószervizbe mennem, mindig viszonylagos para után sikerült megoldani a problémákat. És most nagyjából négyszázezer kilométernyi közlekedésről beszélek, nem háztömb körüli gurigázásról. Persze akadt olyan járművem is, ami cak arra volt jó :-).

Ennek ellenére abszolút megértem, aki rémülettel vegyes viszolygással nézi az ilyen öreg romokkal távolba indulókat. Csak szeretném közbeszúrni, hogy az öreg rom néha ugyannyit fut, és nem rohad le többet mint az új (mínusz ToyotaSuzukiStbjapán). És nem vagyok autószerelő, nem költök vagyonokat ezeknek a járműveknek a fenntartására, havonta nagyjából nettó fél napot szerelem őket.

Hát ennyi. Ne bántsuk már egymást azért, mert egyikünk a sósat, másikunk az édeset szereti.

9mmPara 2008.08.13. 22:37:51

A (még valamennyire) saját kezűleg szerelhető, gondozható gép a maradék függetlenségünkről is szól.

zalkapone 2008.08.13. 22:43:15

Az a gáz, hogy minden gyártónak megvannak a maga hülyeségei, és mi csak annyit tudunk tenni, hogy ebből választunk egy nekünk szimpatikusat, vagy leginkább elfogadhatót! Lehet németezni (bmw - idrive = muhaha), japánozni (honda civic - gagyi űrhajó), de fölösleges. Ez is olyan, mint cipőt venni. Neked tetszik, és kényelmes. Pont. Az én Orionom elment már 280 ezret (nem alapjáraton), és semmi baja. Két olajcsere között nem kell utántölteni. Van egy lelkiismeretes szerelő cimborám, aki rendesen karbantartja, és kész.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.08.13. 22:43:19

Ez az igazi szívás, filléres, apró hiba miatt lerobbanni. Én már csak tudom... De mindenkinek áll a zászló, ha új(szerű) motorod/autód van, és márkaszervízbe hordod, akkor is -lásd a már korábban belinkelt Rácz-sztorit.
Annak azonban semmi értelme, hogy pofozzuk itt egymst a régi vas/új vas témában. Fel kellene fogni már pár embernek, hogy vadiúj gépet venni is értelmes döntés (mert ugye nem mindenk ért az autókhoz-motorokhoz, még egy kicsit sem, meg lehet, hogy annyit használja, hogy nincs értelme rizikózni, és azt se feledjük, hogy az új termékek vásárlása tartja el a világ nagy részét), meg aztán öreg gépeket sem feltétlenül csóróságból vesz az ember (mondjuk aki ilyen esetben ki meri nyitni fikázásra a száját, az akár sikeres ember is lehet, de normális biztosan nem), hanem egész egyszerűen mert neki ez a jó. Sokan vannak úgy, hogy a sok vas árát, meg a költségeket összeszámolva akár egy igen komoly autót/motort is megengedhetnének maguknak. De nem számtanból voltak rosszak, kitűnően megy nekik az összeadás, hanem egész egyszerűen nekik így jó. Aztán jó lesz még azoknak is, akik egyszer évek múlva látnak rég elfeledett járgányokat, és mutogathatják, hogy nekem is ilyenem volt, újonnan vettem, mekkora király voltam a telepen vele! Mert ezek az öreg gépek is voltak ám gyári újak, és akkor, sok évvel ezelőtt, valaki lehet, hogy erőn felül vállalva vette részletre/kölcsönből.
Akit nem fog meg egy régi gép formája, kisugárzása, a tény, hogy a használatával szinte időgépbe ül az ember, annak soha a büdös életbe nem lehet ezt megmagyarázni.

Csikós Zsolt 2008.08.13. 22:51:01

aa:

tényleg, igazad van, a testszál az. még meg se néztem alaposabban, ahogy hazahoztam, úgy áll a garázsban, egyáltalán semmi időm nem volt foglalkozni vele. csak fejben persze. Hát akkor valami nagyobb galiba lesz az. ajjaj.

Cornucopia 2008.08.13. 23:01:22

Én már 98 óta csak új autót vettem, előtte volt kb 30, melyekből kb. 28db 10 év feletti lelakott ócska szar volt. Meguntam... Én mindennap használom az autómat (munkaautó) és nem engedhetem meg magamnak hogy 1-2 nap kiessen. Az eggyel ezelőtti autómat 6 évesen adtam el mert az utolsó évében már 15-20 napot töltött a szervízben, így nagyon drágává vált, hiába minimális már értékcsökkenése, ha a szervíz és a bérautó + az idegeskedés elviszi az egészet.
Egy mai autóval kb 150eKm-ig nincs sok probléma, utána eléggé lutri.
A régi autókkal semmi bajom, csak azzal ha istenítik őket és olyan tulajdonságokkal ruházzák fel amelyeket nem birtokolnak.
A bátyám mindig lefikázzta az autóimat, merthogy a II Golfja az istenkirály, meg minek a légkondi, a sok hülye extra 2 milláért, stb. Aztán mikor hozzájutott egy kis pénzhez (még meg sem kapta) már vett is egy -igaz kissé lestarppált, sokat futott, de fiatal- Volvót full extrásan. Akkor kezdte megérteni, hogy a II Golf felett -minden tekintetben- eljárt az idő...

Bambano 2008.08.13. 23:29:48

Mint (majdnem) újautó párti, megjegyezném, hogy a keménytojást főzik, nem sütik :P

zalkapone 2008.08.13. 23:31:15

Persze, mindenki eljárkálna 320-as bömbivel, meg 6-os mazdával, meg kitudja mivel. Csak ugye a magyar lakosság 60%-a a létminimum alatt vergődik, vagy kicsivel felette. Viszont hiába kampányolnak a tömegközlekedés mellett, mikor már egy fővel is olcsóbb (legalábbis nekem) autóval közlekedni, ha nem is a fővárosban. Így aztán az olcsó, régi verdákra is van igény, nem csak fanatikusoknak. Akinek új van, örüljön neki, én örülök a réginek is!

Cornucopia 2008.08.13. 23:31:50

Szerintem meg lehet próbálni sütni is, úgy is jó :)

Lili 2008.08.13. 23:42:24

A poszt irojahoz: Ugy altalaban jegyeznem meg, vagyis kerlek, hogy szolj a tobbieknek is, hogy irjatok mar helyesen a totalcar-nal. A fiaim erdekeben kerem. Ok innen (is) tanulnak helyesirast, es sok a rossz pelda. Forditsatok erre tobb energiat.
Koszonom
(most nem fikazni, hogy nincs ekezet, mert ez nem olyan billentyu)

Hogy a poszthoz is szoljak, jokat szoktam mosolyogni a motoros sztorijaidon. Marmar kedvet kaptam hozza. Marmint a motorozashoz, nem az irashoz :)

Csontos Szigfrid 2008.08.13. 23:44:11

Nem akarok okoskodni, mert nem bántanék meg senkit, de szerintem is a középmegoldások a legjobbak. A sok régi, el-elhasznált járgány helyett többet ér egy megbízható, fiatal autót, motort tartani. Kevesebb szívás, idegesség jár mellé, és nem biztos, hogy a végén drágábbra jön ki. Persze, ha valakinek ez a hobbyja, mint Csikós úrnak, akkor azt teszi, ami neki boldogságot okoz. Lehet, hogy így is megéri neki. De mindenesetre a helyében én eladnám az összes járgányom, és helyükbe vennék valami fiatalabbakat. Egyet magamnak, egyet a feleségemnek és egy motort. Nem biztos, hogy rosszul járna. Nem is beszélve a sok súly(teljesítmény)adóról. Meg a biztosításokról.

Csikós Zsolt 2008.08.14. 00:30:04

Calyx:
A feleségemnek van egy új, 22 éves, alig 458 ezer kilométert futott 190D Mercedese. Az egy önindítóhibától eltekintve évek óta tökéletesen szuperál, csendes, takarékos, lehet vele tartósan 140-et utazni tartalékkal. Ez az egy új autó elég nekünk Suzukipótlónak...

Gondolom most minden újautó-fan felháborodik, pedig nekem a 190-es tényleg közelebb áll a vadiúj tesztautókhoz, mint a nála alig tízegynáhány évvel idősebb, valóban archaikus állólámpásunk. Minden a nézet kérdése. De elfogadom bárkitől, hogy kretén vagyok.

Csikós Zsolt 2008.08.14. 00:32:35

Calyx:

Nem tudom, hogy nézted-e már, mennyi a húsz éve feletti járművek teljesítményadója. És tisztában vagy-e azzal, milyen iztosítások vonatkoznak a huszonöt éve feletti gépekre. Nagyon-nagyon meglepődnél... Egy tucatot tarthatsz belőlük két modern költségeiből. És ez így reális, mert nagyjából összesen ennyit is használod őket. Egyik megy 250 km-t, a másik 8000-et évente. Nálunk legalábbis ezek között a határok között alakulnak az értékek.

Csikós Zsolt 2008.08.14. 00:33:38

Calyx:

iztosítások=biztosítások

Látod, a billentyűzetemet már ki kellene csrélni. Pedig alig fél éves :-)

zalkapone 2008.08.14. 00:44:59

"Látod, a billentyűzetemet már ki kellene csrélni. Pedig alig fél éves :-)"
- Mert műanyag!!!!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.14. 01:00:40

ezt a "hazatolom gyorsan a motort" című sztorit a Viktor is kipróbálta már, mielőtt aztán a Maci bácsival hazavitettük (:

csak ő 20 km-t akarta tolni a Pilisben, ami korántsem olyan sík, mint Zugló ...

Tom 2008.08.14. 01:09:03

Valószínű sokan új autóra és új motorra vágynak. De jelen esetben ez a Kawás túra egészen másról szól...Itt a lényeg, hogy minden megtett kilómétert meghálál a motoros és örül a hibák kijavításának sikerein. Nekem tetszett ez az egész körutazás. Hihetetlen élményekben gazdag lehetett. Egy biztos, hogy ha egy garanciás és hibátlan motorral tette volna meg és csak tankoláskor kellett volna megállnia, akkor nem lett volna ekkora élmény a"turné".:)

Volga 2008.08.14. 01:24:27

A régi járgányokról annyit, hogy én egy 1969-es (legendásan silány) Riga 4-essel sikeresen eljutottam Zuglóból Balatonaligára, korábban meg olyan komoly távokra, mint Albertirsa, Horány... Útközben váltóbowden csere, gyújtásállítás, olajutántöltögetés, stb. A "motort" pedig 10 000 Forintért vettem, és nem azért, mert nem jut jobbra. Várom a hülyézést!

aa 2008.08.14. 01:24:46

Sajnálom ha én voltam a rossz hír hozója, drukkolok a gyógyulásért.
Postold majd ki légyszives, hogy mi történt valójában a drótokkal, kíváncsi vagyok.

Volga 2008.08.14. 01:27:16

Azt azért tegyük hozzá, nem mindenki díjazza a Hungárián a 30 km/ó utazót...

pisti 2008.08.14. 07:00:23

A Csikós - talán nem tévedek nagyot - egy műkedvelő, műértő, szakmai tudással. Ezekben a gépekben nem pusztán közlekedési eszközt kell látni, hanem a lemezek alatt levő technikai megoldásokat, a korszakot, amely életre hívta őket, stb. És ezek érdekesebbek tudnak lenni, mint a mai cost-efficient cuccok. Egyébként is, tartsuk tiszteletben mások, bolondériáját, hogy mások is tiszteletben tartsák a miénekt.

Rocky190E_2.6 2008.08.14. 07:27:36

Csikós Zsolt!
Gratulálok a cikkeidhez és a feleséged autójához!Nekem egy "bejáratós"20 éves 190D-m van 315ezer(óra szerint) kilóméterrel.Egy új műanyag autóban nem érezném jól magam.Ezt mindenhol megcsodálják és megbámulják.Leírhatatlan érzés mercedest vezetni.Ez nem közlekedési eszköz hanem életforma!
Üdv.:István

lwcolors 2008.08.14. 08:33:26

Az új vs régi témához: barátom 3 éves (60 ezer km)Renault dízele elkezdett füstölni autópályán. Kiállt a leállósávba, kulccsal megpróbálta leállítani, nem ment, a motor járt tovább, egyre növekvő fordulattal. Srác nem igazán ért az autókhoz, de azt hiszem, ez mindenkinek meglepetés lenne. Kb 2 perc múlva a kocsi elérte a max fordulatot, majd egy hatalmas durranás (motorháztető felpúposodott) és leállt a motor. Ok: turbo tengely eltört, a motorolaj belekerült a szívócsőbe, innentől ezt dolgozta fel a motor. Amikor az olaj kifogyott, a motor besült, leugrott a tartóbakokról, mindent összetört körülötte. A kár 1,5 mFt... most megy perre a Renaulttal, mert nem akarják állni a költséget.

zöldi 2008.08.14. 09:56:24

Hejj, szerencse, hogy eloltottad. Szomorú lennék, még eggyel csökkent volna z750twin kawák kicsinyke csordája.

Ha a jövőben utazós, de régi stílusú motort keresel, ajánlom az első szériás nagy banditot. Az ülést 15e-ből roppant kényelmessé lehet varázsolni, aztán csak tankolni kell lehet otthon javítani mindent. Kevés elektronika, sok bowden ;-) és az a kraft...

zöldi 2008.08.14. 10:21:37

Még valamit az utazásról: Azon a láncon látszania kellet már a túra előtt, hogy kapáltak neki. Nagyon csúnya végetek lehetett volna, ha elszakad...

Dennis 2008.08.14. 12:09:25

Egy ilyen utazásnál nincs is faszább...
Sok élménnyel gazdagodsz, és a motorodról is sok következtetést vonhatsz le, hogy bírja a hosszú távú közlekedést, mely elemek gyengülhetnek el könnyen rajta, stb...

SsPL71 2008.08.14. 12:55:13

Azért érdekes lett volna, hogy ha a túra közepén égett volna le.
Sok élménnyel gazdagodott volna :)

Zsolt, jó a védőangyalod!

Magyarnaba 2008.08.14. 13:08:16

Offolnék:

Mi van azzal a Skoda Rapid 130-assal, amit Csikós mester Franciaországból hozott? Poszt róla?

Csikós Zsolt 2008.08.14. 13:18:57

Magyarnaba:
Azt a Dömsödi hozta, nem is láttam, csak a Veterán lapjain.

Várjunk csak, hogy keverhetted össze - Dömsödi-Autó2-Csikós Gábor-Csikós Zsolt. Valahogy így, ugye? A régi vonal.

T-1000 2008.08.14. 15:34:30

Alattam is szinyó gyulladt ki elektromos
hiba miatt:) Amúgy jobban megnézem a régi vasakat mint az ujjakat. Én is gondolkoztam új hiteles autón. De inkább járok 15 évessel:)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.14. 15:40:10

Veetél volna lendkerékmágneses Rigát,akkor nincs akkutűz :)
Nem értem mi köze a rossz elhelyezkedésű vezetéknek a gépjármű gyártási évéhez.
Új járműnél is lehet azt porig égető zárlat.
Kivéve,ha nem önindítóval ellátott.
Berugós motort nem sokat találni manapság(sajnos), autót még ritkábban. :)

Magyarnaba 2008.08.14. 16:55:53

Húúúúú.... Elnézést... Valóban Dömsödi.

Nem tudom, hogy keverhettem össze, mert én is a Veteránban olvastam. Valahogy a Csikós név maradt meg...

Valami poszt azért lehetne a Rapidokról. Nem izgat a lézező szocializmus hangulata, ahogy keveredik az abból kitörni igyekvő sportkocsi-szellemiséggel? :) Az egyébként gyönyörű 110R-ről volt már teljes teszt, cikk, de a Rapidok méltatlanul el vannak hanyagolva.

TDR 2008.08.14. 18:11:54

Sziasztok.Csipem hogy páran fikáznak mert valaki öreg motort használ.Kiváncsi lennék ha az ö hiper/szuper drága,trendi hiteles csodája meghibásodik mivel mentegetözne...?Érdekes az átkosban mivel jártak az emberek...??És láss csodát örültél hogy van és mehetsz,és megfelelt...Aki lenézi azt akinek öreg a jármüve az 1 szántóvető...

KRi · http://etika.blog.hu 2008.08.14. 20:15:42

Sajnálom a kawát. Én is hasonlóan égettem le a buggy dinamóját. Panaszkodott egy arc, hogy nincsen pótkerék. Hát az nincs, én aki figyelek a Voice Of the Customerre elrohantam defekttömítő sprayért, hát ha ennyin múlik a teljes boldogság akkor meglegyen, amit be is tettem a hátsó ülés alá. No kérem másnap hív a csóka, hogy gond van. Nincs töltés akku megadta magát, tök rendes volt elvitte szerelőhöz is. Kiderült a fém flakon addig rázódott az ülés alatt, míg rövidre zárta a fesszabályzót (tudta a tököm hogy ott olyan is van), az meg kivégezte a 41 éves dinamót. 26 papírba fájt az új generátor (mert akkor már legyen generátoros), ami persze csak nekem volt új, mert bontottként vettem. Az is megadta magát két nap múlva, úgyhogy újabb 7500-ért fel is újítódott. A szerelő rendes volt érezte, hogy azért ez mégse járja, hogy beszerel és bedöglik, úgyhogy a felújítás másik 7500 részét ő fizette. Van kérem még ilyen. Megnyugodtam, hogy van még rajtam kívül olyan ember akit a tisztesség és az etika szavak éltetnek. Szóval mindjárt eltapsoltam 33500-at a saját f@szságomra. Ügyes... nézzük a jó oldalát van egy felújított generátorom :)

Várjuk a posztot a TownMate-ről :)

zöldi 2008.08.14. 20:59:53

Úgy nézem, sikerült eladni a motorokat, a hsználtautó nem dobja fel egyiket sem..

[] (törölt) 2008.08.14. 23:30:19

hejj, de szep a barkacsmesterek elete! :)

"én is járom az országot és majd minden helyhez köt egy emlék (itt is szerelünk, a Béla ott rohadt le, innen húztak haza, ott cseréltünk hengerfejet)
pillanatnyi rossz érzés, évekig szép emlék"

gondolom a regi, allandoan lerohado roncsaid javittatasara kiadott penzosszegek is szivmelengeto erzessel toltenek el :)

atomgape 2008.08.15. 09:28:47

Kemsyt és a vele egy véleményen lévők: Nem csak végletek léteznek, egy 1998-as Opel Vectra akármeddig elmegy és nem kell rá hitelt se fizetni... Zsolt perverz, de ezt már tudjuk régóta. :-p

MINDEN ÁRON 2008.08.15. 11:31:28

Te búzasör agyú híg alom...

Amikor édesanyád, édesapád, a feleséged (nőd), gyerekek, rokonok már túl lesznek az x-edik évükön és csak a pénzt fogják vinni, foglalkozni kell velük, ápolni, kapcsolatot tartani bla-bla-bla, akkor értéktelen, haszontalan hulladékként tekints rájuk, a hozzájuk köthető emlékeket meg dobd el a p..ba. Lehet barát is ha nem vagy büszke a családra... Apádnak kellett volna érzelem mentesen a falra csapni, akkor nem lennél a világon...

Vasárnap hajnali gyerek...

Fele h..y, fele g..i...

decens 2008.08.15. 13:33:52

Olvasva a sok régi járművet fikázó bejegyzést, meg kell állapítanom, hogy nincs elmozdulás. Maradunk, sőt egyre inkább maradunk a sötét Balkánon.
Ha valaki nem érti, miért kell a régi értékeket megőrizni, azon így utólag (mert már az óvodában kellett volna erre oktatni) nem lehet segíteni, marad a sötétség. Félreértés ne essék, nem kell mindenkinek ősjárművel közlekedni, sőt jó ha "fussa" az új(abb) járműre (is). De azért cikizni valakit mert szereti a régi járműveket és gondozza, használja! Ez bunkóság.
Csikós Zsoltot irígylem, azért mert lehetősége van olyan sokszor és sokat motorozni az öreg vasakkal.
Én sajnos csak ritkábban tudok e hobbimnak hódolni, de azért van egy pedálos Simson SR2E-m amivel 2 éve 2 és fél nap alatt eljutottam a németországi Kürbitzbe a motoros találkozóra műszaki probléma nélkül. Ja, a vas csak 45 éves most.... Nagy élmény volt! Aztán 4 éve voltam egy 3000 km-es svájci körbemotorozáson a CB750FA Hondámmal minden probléma nélkül, amelyik csak 25 éves még...Voltunk vele Olaszországban is a feleségemmel, csomagokkal tele, akkor is probléma nélkül. Aztán tavaly vettem egy 500-as Honda endurót amit most teszek rendbe, gyönyörű lesz! Ez is 29 éves már... Ha az enduró elkészül és beválik, talán megválok a 750-estől, mert már öregszem és egyre nehezebb a 260 kilós vasat a garázsban tologatni. De meg fogom siratni, mert az első hazai tulajdonosa vagyok 1992 óta.
Autóban is úgy vagyok, hogy bár megtehettem volna, hogy a nyugdíjazásomkor vegyek egy új Suzukit részletre, de inkább vettem egy öreg 2 literes Opel Astrát kp.-re. Nem bántam meg. Minden nap használatban van, évi 25 ezret megyek vele, soha nem hagyott cserben. Igaz mindene egyben van, és a karbantartást megkapja.
Nekem ez a stratégiám, és az eddigi vezetett 800 ezer km engem igazol.
A Kemsyt félék pedig le vannak sajnálva!!!

Ricccso · http://www.megnincsdemarrajtavagyok.com 2008.08.15. 14:24:38

Hát nagyon sajnálom az esetet. Amúgy motorral közelekedőkből több összetartást gondoltam. Azért nem kéne egymást ostorozni, mert eltérően gondolkodunk. Van, aki úgy gondolja, hogy egyszer élünk, megveszem hitelre, de jobb állapotú és mostantól van; van, aki azt vesz, ami most kijön a keretből, esetleg van, aki előbb összespórolja és akkor vár akár hónapokat-éveket. Én sajnos nem értek a motorokhoz, ezért inkább eladósodtam, ami nem jó, de párszázezer forintos régi konstrukciót állandóan szervizbe hordani és még százezreket rákölteni plusz várni rá, vagy évekig nem motorozni még rosszabb lehetőségnek tűnt.
Apropo régi vas, van itt, aki látott olyat, aki már hallott róla, hogy milyenek a nem 0 km-es boxer bmw-k? Tudom, népítélet, de én szerelgetős szemmel kérdem.

decens 2008.08.15. 16:20:28

Kedves Riccso!
Helyes, hogy belátod ha nem vagy egy hozzáértő akkor jobb az újabb autó, motor.A régi vasat nem is lehet szervízbe hordani, mert a mai úgynevezett szervízekben nincs is már hozzáértő szaki egy 30 - 40 éves géphez! Az alkatrészről meg már nem is beszélve... A "nem 0 km-es boxer béemvével" kapcsolatban túl általános a kérdésed, amire nemigen lehet válaszolni. Vannak egyes típusok és évjáratok amikről kifejezetten rossz teszteket olvastam (van ilyen még a béemvénél is!), de általában nagyon megbízható márka, ez köztudott. Nemhiába válaszják világkörüli túrákra. Persze világkörüli útra nem csak jó motor, hanem felkészült motoros is kell!

Márton 2008.08.15. 21:05:23

Egyszer a Superbike Magazin tesztje alatt porrá égett egy vadi új BMW, azt hittem a képek kamuk, de testvérem megkérdezte a tesztelőt és azt mondta igaz volt a dolog.

T-boy (törölt) 2008.08.15. 21:13:09

Régi,vagy új...
A Motorsport1/ha jól emlékszem/tesztelői
többek között egy vadi új BMW-vel indultak tesztútra.Mire utolérték a BMW-s,egy
összeégett,füstölő vas mellett ácsorgott.
Meglazult,vagy eltörött egy nagynyomású
benzincső,alig tudott időben leugrani
róla.

boci 2008.08.16. 15:15:54

Hagynod kellett volna égni tovább. Az Úr adta, az Úr elvette. Nem a túlméretes aksi volt ott a hiba, hanem az össze-vissza barkácsolt elektromos hálózat. Bár ha olyan elektromos guruhoz hordod aki egy ezeréves BSA-n évekig dolgozik...

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.16. 15:47:29

"Az új vs régi témához: barátom 3 éves (60 ezer km)Renault dízele elkezdett füstölni autópályán. Kiállt a leállósávba, kulccsal megpróbálta leállítani, nem ment, a motor járt tovább, egyre növekvő fordulattal. Srác nem igazán ért az autókhoz, de azt hiszem, ez mindenkinek meglepetés lenne. Kb 2 perc múlva a kocsi elérte a max fordulatot, majd egy hatalmas durranás (motorháztető felpúposodott) és leállt a motor. Ok: turbo tengely eltört, a motorolaj belekerült a szívócsőbe, innentől ezt dolgozta fel a motor. Amikor az olaj kifogyott, a motor besült, leugrott a tartóbakokról, mindent összetört körülötte. A kár 1,5 mFt... most megy perre a Renaulttal, mert nem akarják állni a költséget."

Ezért jó a dízel: bármilyen hulladékkal működik.
A barátod miért nem fullasztotta le a motort?
Esetleg egy tengelykapcsolócsere lett volna.

[] (törölt) 2008.08.16. 22:03:20

"Hagynod kellett volna égni tovább. Az Úr adta, az Úr elvette."

:DDD