Majdnem megölt a Suzukim

Két l olaj * 100 km/h = 2 km

  2008. augusztus 13. - RT76 Címkék: totalcar flotta suzuki

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Ezentúl nyugodtan kívánhat nekem bárki boldog születésnapot augusztus 12-én is a meglévő júliusi mellé. Nem sokon múlt tegnap délután, hogy most itt pötyögtethetem a billentyűket. Békésen motoroztam hazafelé a jó öreg 400-as Burgmanommal, száz körül az országúton, amikor egyszerre csak egy szolid jobbkanyarban kitáncolt alólam a hátsó kerék.

A sávon belül maradó kanyarodástól rögtön elment a kedvem, szerencsére nem jött szembe semmi, volt hova kiengedni a motort. Fékezni se tudtam, a fék érintésére megint imbolyogni kezdett a Burgman. Még fel se fogtam, mi történt, már jött is a következő kanyar, ezúttal egy balos.

Itt már az aszfalt is kevés volt, le kellett futnom a padkára: fogak, farpofák összeszorítva, le a kavicsos fűre - szerencsére nem volt gödör, nagyobb kő, gally az út mellett, sikerült épségben visszatalálnom az útra. És még mindig nem értettem, mi történik.

Lassan kigurultam, megálltam, leállítottam a motort. Lenézek: füst száll fel a kipufogóról, alattam meg gyűlik egy tócsa. Szóval nem defekt, meg nem is a kormány és az első kerék között lazult fel a kapcsolat. De hát motorhibától csúszkálni?

Alánéztem és megláttam. Az történt, hogy kiesett az olajleeresztő csavar, a motorolaj pedig szépen kicsordogált, egyenesen a hátsó kerék elé.  Később visszamentem kocsival, hátha megtalálom a leeresztőt (nem találtam), és kíváncsiságból lemértem a csíkot. Az egyenlet a következő: a 400-as Burgman leeresztő csavarjának helyén kifolyatva 1900 milliliter olaj száz körüli tempóról kigurulva nagyjából 1800 méter fellocsolására elég, ha a hátsó kerékkel arasznyi csíkot kenünk belőle.

Természetesen nem akartam más motorosok gyilkosa lenni, első dolgom volt, hogy felhívtam a 112-t: jónapot, itt állok Bicske és Csákvár közt félúton, a bodméri leágazásnál, és fellocsoltam az utat olajjal. Mi a teendő?

Kapcsolom a fejér megyei rendőrséget, mondta a központi kedves női hang. A fejér megyei kedves női hang meg azt mondta, hogy hívjam fel az útkezelőt, majd ők megnézik. Felhívtam, bejelentettem, később láttam, hogy a hiba elhárítása kimerült annyiban, hogy az 1,8 kilométerből két métert tessék-lássék megszortak kőporral.

Szerencsés helyen ért a szerencsétlenség. A motort könnyedén betoltam a közeli bodméri szervizbe, ahol mostanában a kiscápa épül-szépül, kap épp új szélvédőt a műszaki vizsga előtt. Aztán jött a második felvonás: a tárgyalás a szervizzel, ahol legutóbb olajat cseréltek a motoron.

A Burgman szervizkönyves, hatezrenként kell vinni karbantartásra, a tesztmotorok, tesztautók használata mellett nekem évente egyszer is alig jön össze ennyi. Nem spórolok hát az otthoni maszatolással, ha letelik a hatezer, elviszem a motort egy Suzuki szervizbe., és rendesen bepecsételtetem a revíziót, hadd örüljön majd a rendezett előéletnek a következő tulaj is. Az utolsó olajcsere tavaly szeptemberben volt - és most jó fej leszek, mert nem mondom meg, hol.

A szervizvezető korrekten fogadta a történetet, mondta, hogy megrendelik a leeresztőt, egy hét, amíg megjön az egy nyomorult csavar, de hát mit tegyenek, nincs raktáron. Kérdeztem, hogy ugye akkor természetesen nem kell kifizetnem, mondta, hogy dehogy.

Aztán egy óra múlva visszahívott. De hát tavaly szeptemberben voltam náluk! Mondom, igen, akkor. És hogyhogy csak most esett ki a csavar, kérdi. Nem tudom, mondom, miért, mikor szokott? Nem szokott, mondja, de akkor is, ha pár nap után esik ki, elismeri, hogy az ő saruk, de ennyi idő után - most akkor ki a hülye?

Nem tudom, mondom én; még soha, semmilyen járművemből nem esett ki olajleeresztő csavar, csak ebből a motorból, ami náluk volt utoljára szervizen, és még belül jár az előírt szervizperióduson. Akkor rendezzük felesben, kérdezi. Nem, mondom, nem azért a párezer forintért harcolok, de ha azt mondják, ki kell fizetnem a csavart, meg az olajat, vagy akár csak a felét, nem náluk fogom megtenni, mert ha egy ennyire necces esetben, amikor igencsak izzadniuk kéne a bíróság előtt, ha komolyabb bajom esik a kihulló csavar miatt, ara sem képesek, hogy lenyeljék a békát, megyek máshova. És (nem szoktam ilyen aljas lenni, de már pipa voltam, sajnálom) ebből az esetből meg lesz egy jó kis poszt a Totalcaron, aminek ők lesznek a vendégszereplői.

Végül abban maradtunk, hogy megrendelik a csavart, ideadják a kifolyt olajat, jóvanna. Most kicsit kényelmetlenül érzem magam, nem akartam zsarolásízű megoldást két flakon olajért meg egy csavarért. Visszaéltem a lehetőségeimmel, mint Negyedik Hatalmi Ág? Vagy a szerviz volt hülye, hogy kötekedett? Egyáltalán, létezik olyan, hogy meglazul egy jól meghúzott olajleeresztő csavar négyezer kilométerrel az olajcsere után? Vagy hogy kibír ennyit egy kézzel visszarakott? Szerintetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53613921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm 2008.08.13. 15:04:16

menj kocsival,abban több esélyed van túlélni... ;)
Vagy csavarj egy túlfolyót az olajleeresztőbe és vezesd el valahova hátra,ahol nem folyik rá a kerékre.
Vagy mittomén.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.08.13. 15:10:11

1: Sikeres ember nem parádézik márkaszervízben.

2: Ettől függetlenül bármikor kieshet egy rezonáló szerkezetből egy csavar, előfordul. Biztos nem cseréltek alátétet.

Én az olajszűrővel jártam így. Olyan lehetetlen helyen van, hogy cseréig, ha szépen rágyógyul, akkor elég lesz kibányászni. Óvatosan húztam meg. A tervezett csere előtt elkezdett csepegni az olaj. Eltaláltam a nyomatékot.......majdnem:-)

lecio 2008.08.13. 15:10:52

Hát akkor utólag is boldog születésnapot:) A szervízről meg ennyit, mi köze hozzá hogy mikor volt a szervíz? ő hibájuk, kész passz. Balesetmentes közlekedést;)

johnny 2008.08.13. 15:12:04

Nekem az a véleményem, hogy Tamás nem élt vissza a lehetőségeivel, mindamellett szinte biztos vagyok benne, hogy ha ezt az "ászt" nem veti be a tárgyaláson, fizettetnek vele.
Szinte ugyanígy jártam nemrég az autómmal rosszul összerakott féltengely miatt (gumiharang csere volt mindössze). Ilyen közvetlen életveszélyben nem volt részünk, egyszer csak egy jobb kanyarban nem ment tovább az autó. (és ha épp előztem volna egy enyhe jobbosban...?)
Kiderült, hogy nemcsk szétcsúszott a féltengely, hanem eltört az egyébként kiválóan működő féltengelycsukló (sosem kopogott!). Itt azért nem fillérekről van szó. A szervíz hozzáállása: bevontatás ingyen. Ezért szerintük már önmagában nagyon hálásnak kellett volna lennem. (?) De utána még a munkadíjat is (!!) ki akarták fizettetni velem. Végül sikerült elérni, hogy csak a féltengelycsuklót fizettem.
Több szakembert megkérdeztem, az volt a vélemény, hogy kb 90 % a valószínűsége, hogy a szervíz hibázott.

Azt hiszem megérné leírnom a nevüket, (többet nyilván nem megyek oda) nem tudom mennyire etikus.

Szerintetek?

Marci 2008.08.13. 15:14:37

Nem tudom, mit mondjak erre, én sem hallottam még ilyet, hogy kiesett volna egy olajleeresztő. Namármost, nekem az a gondolatom, hogy ha tavaly szeptemberben volt meghúzva utoljára, akkor már rég ki kellett volna esnie, akkor is, ha csak 4000km-t ment volna a motor. 4000km az legalább 50 óra, és akkor 80-as átlagsebességgel számoltam. Nekem nagyon furcsa lenne, ha attól lazult volna ki, mert még majdnem egy éve nem húzták meg normálisan. Előszöris, ha rosszul húzták volna meg, akkor (bármennyire is gumitömítés meg pontos illesztés meg akármi) valamennyi olaj tuti kifolyt volna belőle, azt meg egy év alatt csak észre lehet venni. Másrészt meg úgy gondolom, hogyha egy csavar, amin mondjuk 7-8 menetet lehet mindenféle ellenállás nélkül tekerni, nem 50 óra alatt esik ki egy rázkódó egyhengeres motorból. Tehát én azt mondom, hogy vagy kilazította valaki azt a csavart, vagy valami anyaghiba miatt eltört. Bár az utóbbi elég ritka eset meg attól még mindig nem biztos, hogy ki kell esnie, de talán elképzelhető.

Az, hogy abban az esetben, ha nagyobb baj lett volna (mármint sérülés), ami szerencsére nem történt meg, valaki beperel egy szervizt egy majdnem egy évvel azelőtti, állítólag rosszul elvégzett munka miatt, az különösen érdekes. Oké, hogy megvan minden számla meg vezetett a szervizkönyv, amiből következtetni lehet arra, hogy valószínűleg Te nem babráltad a motort, de az egyáltalán nem kizárt, hogy más hozzányúlt. Mert azért azt lássuk be, hogy egy motorkerékpár olajleeresztő csavarját - még ha a nagysztendert használod is - jóval könnyebb kitekerni, mint egy autóét. Na nem az erőkifejtésre gondolok, hanem arra, hogy egy autó alá kicsit azért nehezebb bemászni.

Szóval mindent összevetve én abszolút megértem a szervizt és szerintem az is teljesen jó hozáállás, hogy egyáltalán a felét kifizetik, mert egy év az egy év. Arra senki nem tud garanciát vállalni, hogy egy könnyen elérhető csavarhoz nem nyúl senki egy évig. Mert értem én, 4000km, nem kellett hozzányúlni. De nem is az a kérdés, hogy kellett-e. Bocs, most kicsit kiforgatom a szavaidat, de ilyen alapon dísztárcsalopásra meg viccből gumileeresztésre (azt sem biztos, hogy azonnal észreveszed) is kellene garanciát vállalni.


Azért ennek ellenére is további jó motorozást, és ma tuti, hogy én is meg fogom nézni a leeresztőcsavart a motoromon... :)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.13. 15:15:45

Vettél volna MZ-t...

cv 2008.08.13. 15:19:45

Bocs, nem vagyok motoros. Azt értem, hogy az olajat a rendszer legalsó pontján lehet leereszteni, de az is szükségszerű, hogy az esetlegesen kifolyó olaj pont a hátsó kereket "zsírozza"? Vagy ez oly ritka hiba, hogy nem érdemes a tervezéskor megelőzni?

RT76 2008.08.13. 15:27:55

cv: igen, gondolom, ha rendesen meg van húzva, rendes alátéten, fizikai képtelenség, hogy kiessen.
Marci: szerinted mennyibe kerül egy darab csavar, meg két liter olaj egy max hat-hétezret forgó motorhoz? Szerintem ha négyezer forint, már sokat mondok. Elhiheted, hogy nem a pénz miatt háborodtam fel, hanem azon, hogy ők felháborodtak, hogy szerintem most ki a hülye.

szálka 2008.08.13. 15:31:41

én azt gondolom, h nem a szerviz hibázott hanem az a személy aki csinálta és rajta kéne számonkérni a szerviznek a dolgot. nyoma kell h legyen a munkalapon szerintem. azért mert egy szerelő hibázik nem kell az egész szervizt lehúzni szerintem. bár az alkudozás elég nevetséges a részükről

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.08.13. 15:32:50

CV

A luk kb. a motor középvonalánál van. De, ha jobbra-balra lenne 20 cm-t, akkor is az útról felverődő olaj fröcsög mindenre, nem csak a kerékre. A tulaj el fog locsolni egy flaska brigéciolt, mire tiszta lesz a lova.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.13. 15:38:44

Az a helyzet, hogy szerintem van igazság abban amit marci ír. Egy dolgot ne feljts el Tamás: ahogy a szervíz nem tudja bizonyítani, hogy valaki babrált a csavaron, úgy te meg nem tudod bizonyítani, hogy nem. Ha tegnapelőtt lett volna a szervíz, akkor sokkal egyértelműbb, de egy éve? 4000km? Ha csak simán rosszul húzták meg, akkor szerintem is kiesett volna hamarabb, de főleg akkor lett volna olajfolyás korábban is. Ha az alátétet nem cserélték.... ez is teljesen bizonyíthatatlan, még ha meg is lenne, mostanra akkor is használt alátét benyomását keltené....

Szóval a helyzet az, hogy egy ennyire nehezen bizonyítható esetnél én inkább értékelném a pozitív hozzáállását, hogy tamáskodás nélkül, elsőre rávágta, hogy az ő hibájuk, és csak másnapra, amikor leesett, hogy egy éve volt, akkor kezdett ellenkezni. Hogy a felét kifizetnék az is csak azt jelzi, hogy magyarország továbbra is szegény ország, ahol nincs plusz pénze senkinek. Szerintem német költségvetésből ez a srác kifizette volna az egészet még így is.

Sajtóval fenyegetőzni meg szerintem akkor ér, ha a másik fél is a szabályokon kívül kezd el játszani. De ezt én gondolom így, és mivel sok turpisságra sosem derülne fény, ha nem lennének szaglászó, levakrahatatlan "köcsög firkászok", nem baj, hogy nem ért mindenki egyet velem :-D

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.08.13. 15:44:49

És még mekkora szerencséd, hogy nem akkor történt mindez mikor ott ültem mögötted :D Na akkor lett volna nagy borulás, a plusz 100 kg lengősúly miatt.

RT76 2008.08.13. 15:46:00

morphine: a motor otthon garázsban áll, a szerkesztőségben bekamerázott mélygarázsban, még harmadik lehetőség, hogy valamelyik importőrnél marad egy hétre a zárt udvarban, ha tesztjárgányért megyek. Ilyen utoljára, mármint hogy a motort hagytam volna ott valahol, vagy két hónapja fordult elő. A piszkálás tehát eléggé kizárt. Hogy csak kézzel húzták meg, elfelejtették a kulcsot elővenni, és mostanra lazította fel a rezonancia a dugót, sokkal valószínűbb.
De mondom, elfogadnám, hogy az Úristen tekerte ki a csavart, ha életemben valaha hallottam volna már hasonló esetről. Még nem hallottam.

Tbike 2008.08.13. 15:50:01

Ez a cikk jól mutatja mi megy Magyarországon a szalonokban. Valamit elba...ak ,visszamész elmondod és Ő verik magukat. Kéne már egy színvolal,mert,ha normális a szerviz az ember szívesebben vesz meg egy megbízhatatlanabb autót is,ha megtetszik neki. Szóval szerintem a márkáknak a szalonokat kéne rendberakni elsősorban és így egy udvarias korrekt kiszolgálással,szervizeléssel megnövelhetnék az eladásokat,de ehelyett full bunkó emberekkel találkozhatunk,akik maximum jó esetben akkor normálisak amikor rendeljük az autót,de legtöbb helyen olyan,mintha nekünk lenne érdekünk,hogy ott vegyünk valamit.....
megkéne gondolni a szalonoknak mit és ,hogy csinálnak,mert sokba kerülhet nekik.
Ez esetben,ha leírod a szalon nevét egy néhány ezer forintos dolog. Nemhiszem,hogy menne oda a vásárló amiről csupa rosszat hal.
Csináljatok egy szalon osztályozó rovatot és így könnyebb lenne eldönteni hova mennyünk! (tudom a népitéletben van ilyesmi,de ez nem egészen az amire gondolok) Sokmindenki életét megkönnyítenétek. És talán nem lenne ilyen márka orientált sokmindenki.

RT76 2008.08.13. 15:55:09

Tervezünk hasonlót, de ez még titok 8-)
Mellesleg az inkriminált vállalkozás vezetőjének elküldtem a poszt linkjét, lássa, milyen remekül kommunikál az ügyféllel a szerviz. De tényleg, ha azzal kezdik, hogy bocs, egy év után nem tudnak mit csinálni, és megértik, ha többé nem látnak, de nem tudják kifizetni a hatalmas összeget, ami a csavar ára, meg a két liter olaj, OK. Inkább ez a tekergőzés idegesít, hogy na jó, de nem lehetne csak a felét, meg "ki a hülye", ügyfélnek, telefonban.

tom1034 2008.08.13. 15:58:07

azért én megnézném a csavar helyét nincs e elnyíródva a menet szerintem a legtöbb hiba a túl erős meghúzástól adódik mikor a szerelő biztos ami biztos alapon jól meghúz mindent azt is amit nem lenne szabad!aki jár szervizbe nézzen körül hány szerelőnél van nyomatékkulcs! ismerek nagyforgalmu márkaszervizt ahol összesen egy darab van belőle.

Marci 2008.08.13. 15:59:28

Én ezt mind elhiszem, hogy a motor otton is garázsban áll meg a szerkesztőségnél is és máshol nem nagyon szokott. De azért az elképzelhető, hogy vásárolni vagy akármiért megálltál vele valahol 10 percre. Nem azt mondom, hogy ez a jellemző, de pl. nővérem Audijáról is nagyjából hét perc alatt loptak le egy kereket, amíg bement vécére, utána akart beállni a garázsba az autóval. Csak hát előbb fel kellett tenni a pótkereket. Annyi ,,szerencséje" azért volt, hogy legalább alatta hagytak egy fatuskót és nem a féktárcsára engedték le.

Nem akarom egész nap bizonygatni az igazamat, mert nem én voltam ott, nem az én motorom és egyáltalán nem biztos, hogy az én verzióm az igaz, de ilyet se hallottam még, hogy egy csavar egy év alatt lazul ki.

Béla 2008.08.13. 16:01:21

En is magamnak cserelem az olajat a kocsimban, de valoban para egy kicsit, mert ha tulhuzom beszakad, ha nem huzom meg kiesik. Erzesre kell, vagy megfelelo nyomatekkulccsal a tipusra jellemzo erovel meghuzni (a szervizmanualban szinte minden hasonlo jellegu csavarnal le van irva mennyi ez az ertek), de ilyen a szervizek tobbsegenek sincsen, en konkretan 1 helyen lattam idaig hasznalatban, akkor is kereket huztak meg... :)

Marci 2008.08.13. 16:03:45

Mellesleg a ,,Ki a hülye?", ha így a semmiből jött, elég durván hangzik tényleg. Azért a tisztelet járna tényleg.

Lowtyo 2008.08.13. 16:06:18

Ezé nem viszünk autót, motort gyári szervízbe.
Egy normális szerelőt kell keresni, akiben megbízol és láttad már dolgozni. Olcsóbb is, és tudod, hogy milyen munkát végez. Persze ilyen szerelő nem nő minden bokorban, de egyszer kell megtalálni.

Csubakka Junior 2008.08.13. 16:06:20

Ez elég húzós sztori, mákod volt. Még jó, hogy nem egy piros lámpánál jött össze a dolog, mert akkor simán becsúszol a kereszteződésbe. Mondjuk Csákvár 40 km-es körzetében nincsen olyan. :)

báró Csekonics 2008.08.13. 16:09:38

kéne valami feketelistát vezetni az átverős / lehúzós márkaszervizekről, persze rendesen megadva hogy kit mikor mivel vágtak át, nem csak annyi, hogy sz@r hely vagy sem.

scsaba1 2008.08.13. 16:14:01

"hogy valamelyik importőrnél marad egy hétre a zárt udvarban, ha tesztjárgányért megyek. Ilyen utoljára, mármint hogy a motort hagytam volna ott valahol, vagy két hónapja fordult elő. A piszkálás tehát eléggé kizárt"

Hopp, itt van a kutya elásva! Biztos rosszat írtál egy régebbi tesztautóról... :D

ekkerjoz 2008.08.13. 16:19:04

Nem akarom a szervízt kaserolni, de szerelő nem vét ilyen hibát. Viszont, ha mondjuk egy tanulóra bízták az olajcserét, akkor elképzelhető a dolog. Nekem is volt olyan tanulóm, aki koppanásig öntötte olajjal a motort, pedig már csurgott a nívópálcánál.
Jól meghúzott kartercsavart alig lehet meglazítani, annyira összegyógyul a rézalátét, meg az acélkarter.
Ilyen körbeidomos robogónál meg nehéz belepiszkálni, tehát marad a rejtély...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.08.13. 16:20:11

Indexen azt írják hogy "Száznál táncolt ki alólam a jobb hátsó.". Érdekes.

pisti 2008.08.13. 16:23:50

Itthon sok szolgáltató egység nem tudja, hogy a pult melyik oldalán is áll végeredményben. Hasonlókat, sőt cifrábbakat én is tudnék mesélni.

Baluu 2008.08.13. 16:24:42

Két kis rövid történetem van: 1. Vettem új pár 175/70-13 gumit az autóra előre. Elvittem egy helyi gumishoz, gondoltam ha 20km-t spórolok, mert ennyi lett volna egy komoly gumis(háznál van a műhelye, de ekkora szaktudással gumizás, gumiszerelés terén nem találkoztam máshol)100X Megbántam hogy nem oda mentem felrakatni. Helyi gumis felrakta mondta ha gondd van, akkor menjek vissza, ujra kicentíroza. Másnap mentem, hogy ez bizony ráz. Addig a szétkopott gumival nem volt semmi gondom!!! Ekkor ő felrakta gépre még ütött rá súlyt! Azt monda hogy menjek vele 500/1000km-t és ha gyanús utána is ránézünk. Bizony megint mentem vissza, mert még mindig rázott!!! Eljött velem egy körre, mehmutattam neki hogy az autó elérni a 100-105-s tempót és beráz. Irány vissza. Azt javasolta, hogy nézzük meg mind a négy gumit mert a hátuljától is rázhat az elej!!! HAHA Ekkor már kezdtem bánni hogy sajnáltam azt a 20 km-t. Később közölte velem hogy a hátsó kerekek meg vannak fékezve(látszott hogy üt egy picit mindkettő), de az elsőkre is ütött még súlyt!!!!! Ezt tudtam mert nálam lett megfékzeve egy picit, de eddig semmit nem lehetett belőle érezni. Mondta, hogy 3000huf a 4 centírozás, meg hogy a hátsókat dobjam el mert azmiatt ráz a kormány!!! Köpni nyelni nem tudtam. Egy szakember hogy mondhat ekkora hülyeséget??? Mondanom sem kell még mindig rázott jobban mint előtte. Eljutottam hát 20kmre lévő faluban lévő profi szerelőhöz. Dobott egy hátast amikor meglátta a kereket! Egy keréket 6!!!! súly. Kész lett tőle. Felrakta a gépre, előtte persze még a kavicsokat is kiszedegette nehogy befolyásolja a mérést! Majd a kerék egyik oldalára, másik oldalra is rakott 1-1!! súlyt. Eljöttem tőle, az autó tökéletesen ment az úton, sehol sem volt nyoma a kormányon a rezonanciának. Arra amit a másik autószerelő/gumis mondott hogy a hátsó kerék miatt ráz a kormány elöl inkább nem is mondott semmit. Azóta az autó tökéletesen megy minden sebességtartpmányban.
2.
Maszek szerelőhöz szoktam vinni az autómat. Olajcsere ügyben megkerestem kicserélte, eljöttem. Másnap látom hogy csöppenik az olaj a garázsban. Ajaj, itt gond van. Megpróbáltam utánahúzni, de nem sikerült, mert redesen meg volt tépve, itt valami más gond lesz. Hívom, hogy csöppenik az olaj a leeresztőnél. Semmi gond gyere megnézzük. Lementem másnap, felálltam az aknára. Megnézte, monda és mutatta is kivétel után hogy új a tömítés, semmi buher, meg a régi vissza stb. Ő sem értette hogy mi van. Annyit tudott csinálni, hogy megduplázta az alátétet. Csavar vissza. Mennyivel lógok? Semmivel. Kösz! Eljöttem. Azóta már kb fél csreperiódus lement (5 ezer km) de még csak gyöngyözni sem gyöngyözik a csavarnál az olaj.

Kicsit hosszúra sikerültem, de remélem hogy sokan olvassák ezt és nem sajnálnak + ezerpárszáz forintot egy jobb gumis érdekében! Üdv: Baluu

kutyamacska 2008.08.13. 16:24:58

Szerintem valaki meg akart ölni! Nem kúrogatod más csaját véletlenül?

Jani 2008.08.13. 16:27:17

Hali Mindenkinek!

Nem egészen, de majdnem: Két éve történt velem: Két éves Transalppal gumicsere Szfváron (az Új csóri úton levő gumisnál: J vel kezdődik, I vel végződik a neve, középen egy S).

Pénteki nap du odaálltam a mocival, le tudják cserélni? Igen! Mikor jöhetek? Holnap reggel!
Itthon kiszereltem a kerekeket, kocsim csomagtartójában elvittem a megbeszélt időre. Gumik le, újak fel, centrírozás, fizetés. Otthon kerekek beszerelve, indulás próbaútra! (déli 12 óra) Indulás eőtti utolsó ellenőrzés: 2 bárt kértem, a hátsó pont 1! Hát, gondoltam elnézte. Felnyomtam 2-re, mostmár indulás.

A fokozatosság elvét betartva, 60, 80, 100, tök jó, nagyon jó!!! Gondoltam, fel az M7-re, Szfvár melletti részen a két szélső lejárat között megfuttatom. Utolsó gondolatom, mégsem M7, hanem a 7-esen Agárd felé! A nyílegyenes úton megtörtént a baj! Tök lapos a hátsó, belépett a gumi a felnibe! Hát 100-nál ez komoly mutatvány volt, kész csoda, 1 nem jött szemből senki, 2 nem estem el! Örültem, hogy túléltem! Hosszú percekig tűnt a szerencsétlenkedésem a saját időm szerint.
Persze, szombaton délig vannak a spéci gumisnál.
Hazatoltam! A vasárnapi motorostúrának vége!

Hétfőn reggel nyitáskor ott sorakoztam, reklamáltam: Szar munkát végeztek, köszönöm, életben vagyok, nem törtem össze magam és a motorom... Megnézzük... Elismerte a nemvagyokénkőműves nevű gumiszerelő, (remélem magára ismer), hogy kicsípte a belsőt, szabatkozott, elnézést kért, de szerintem ez ilyen nagy hiba esetén kevés. Én meg elővettem a mukájukról kiadott számlát, az azon lévő nyilatkozatot: Az általunk elvégzett munka megfelelő... Hát igen, ha jött volna valaki szemből pont akkor, ha elesek,... sokra megyek a tanúsítvánnyal. Azért kíváncsi lettem volna és ezt feszegettem, ha ott maradok, vajon valaki is kiderítette volna, szerelési hiba volt??? Elismerte volna??? Lett volna egy hír... Na de végül is nem így történt, SZERENCSÉM volt! Az ifjú főnök nyilatkozatát inkább nem írom itt le.

Jól esett, hogy leírhattam, de ez az életben nem volt ilyen egyszerű!

Motorosok, OTT SOHA NE CSERÉLTESSETEK gumit!

2008.08.13. 16:29:27

Visszaéltél a lehetőségeiddel, az is benne van a dologban.
Ha velem esik meg, simán ki kellett volna köhögnöm (vagy hivatkozhatok a DAS-ra, miután megkérdeztem őket).
De senki sem szeretne egy újságcikket a szervíze hibájából, jóhogy lenyelték.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.13. 16:29:45

Két hete halt meg egy barátom motorbalesetben, úgyhogy most különösen érzékenyen érintenek az efféle sztorik, nem örülnék, ha te lennél a következő... Soha nem ülök motorra, azt hiszem.

2008.08.13. 16:30:36

Ja, km óra tekergetésre is lenne (saját, leelenőrizhető) történet, ha érdekel...

S. Tamás 2008.08.13. 16:34:33

Marci, ha egy csavar normálisan meg van húzva, akkor nagyon erősnek kell lenni ahhoz, hogy valaki puszta kézzel kitekerje. Ha valaki szemétkedni akar, akkor simán feldönti.

Baluu 2008.08.13. 16:36:31

Ja igen! Mégvalami. Ismerősöm elvitte kereskedésbe autóját megvételre 190 ezer km-el. Kb fél év múlva is ott volt még az autó, akkor akart másikat venni, körülnézett ott is. Odament a régi autójához, hogy megnézze. Az autó adatai közt szerepelt a km is 90 ezer!!!! Á Ezt biztos elírták. Nézte a kmórát is. 90 ezer.... Simán visszatekertek egy 100ast. Amúgy abból a kereskedésből meg eljöttek, tovább már nem is nézegettek ott autót.

RT76 2008.08.13. 16:40:54

Bréking! Felhívott az egész nagy egység vezetője, normálisan megbeszéltük az egészet, mondtam, hogy elnézést, ha zsarolásszagú ez az újságírózás, tényleg nem annak szántam, van bennem annyi tartás, hogy ne faszkodjak ilyesmivel, csak hát a szervizes modora kihozta belőlem a genyót. Ő meg elnézést kért a modor miatt, és még kíváncsi is a motorra, merthogy ők se hallottak még ennyi idő után kipottyant csavarról. És reméli, hogy majd náluk veszem a következő Suzuki motoromat, ha ennek kitelik az ideje.

valaki 2008.08.13. 16:43:55

ugyan nem hiszem, hogy egy ev utan a szervizt lehet hibaztatni emiatt, de gondolkozzunk csak:

2 liter olaj nagyker aron, kb. 2000 ft

1 csavar kb. 800 ft

egy kiengesztelt ügyfel: megfizethetetlen.

Jani 2008.08.13. 16:44:36

Kutyamacska! Te vagy a legjobb, a csúcs!

Marci 2008.08.13. 16:45:33

Igen, ha valaki szemétkedni akar, feldöntheti. Ha meg valaki nagyon szemétkedni akar, simán kitekerheti (nem kézzel). Mondom, nem akarok bizonygatni mindenféle verziókat, de tényleg nem hallottam még ilyet, hogy egy csavar egy év alatt lazult ki.

forallmankind 2008.08.13. 16:45:54

azért azt megjegyezném a sok "márkaszervízbehordod a motort lúzer vagy" egyénnék h valóban nem nagy kunszt otthon olajat stbt cserélgetni viszont akkor ugrik a garanciád!
ha ilyen kis autodidakta lennék mint amit itt sokan javallanak akkor most nyöghetném a több száz ezres ABS javításom költségeit!
egyik ismerősnek az olaj betöltő sipakja esett le az sem volt kellemes bár ennyire nem volt drasztikus!

Nick Leeson 2008.08.13. 16:49:42

Szerintem egy éve meghúzott (vagy nem húzott) csavarra képtelenség 100% garanciát vállalni. Ha ez mégis így lenne, akkor a magyar mentalitásnak köszönhetően, mindenki elvesztené a leeresztő csavart olajcsere előtt 1 nappal...

Hallott már valaki olyan szervizes tevékenységről ahol el lehetett ismertetni egy csavar meghúzásával kapcsolatos problémát 1 évvel a javítás után? Szerintem senki...

ShwartzWazul 2008.08.13. 16:53:04

Szerintem kétszeresen is szerencsés vagy.
Egyrészt megúsztad a bukást, másrészt a gumi alá folyt olaj miatti megcsúszás figyelmeztetett a megállásra.
Ha elesel összetörhetted volna magad, ha nem a gumi alá megy az olaj, akkor viszont záros határidőn belül beáll a motor.
Na akkor mit mondott volna a szerviz?

Nick Leeson 2008.08.13. 16:54:23

Baluu!
Szerinted van olyan 100e felett futott autó, bármilyen kereskedésben, aminek nincs visszatekerve az órája? Segítek, nagy valószinűséggel NINCS!

aircooled 2008.08.13. 17:03:00

Velem is volt hasonló szitu. Másfél évig hajtottam egy fehér swiftet, féltengelyek morogni kezdtek, elvittem szervízbe kicserélték a külső csuklókat, pár száz km-ig jó is volt, aztán minden ködörnél nagy reccsenés. Gondoltam s..r az egész és így jártam vele még pár ezer kilómétert, aztán eladás előtt elvittem szerelőhöz, mert gondoltam így eladhatatlan. Ott jött a meglepi. Nem volt meghúzva, azaz csa rá volt kapatva a bal oldalon a lengőkart a gömbfejhez rögzítő csavar, a szerelő azt mondta, nem érti, hogy miért nem haltam meg vele. Szóval van ilyen.:)

Inner Circle 2008.08.13. 17:08:54

"Egyáltalán, létezik olyan, hogy meglazul egy jól meghúzott olajleeresztő csavar négyezer kilométerrel az olajcsere után?"

Létezik. Régi Alfa Spider váltóját én magam raktam össze, én csavartam bele a leeresztőcsavart is, a régi váltóház kímélése végett "erősen-de-vigyázva" meghúztam. Nevetni fogsz, de hajszálpontosan 4.000 km-t mentünk vele külföldön, mindennap alánéztem hogy elhagyta-e magát valami. Soha egy csepp sem. Mikor hazaértünk, letettem a ház elé, másnap reggel a váltó alatt hatalmas folt; a leeresztőcsavart kézzel lehetett tekerni. Kizárt, hogy bárki hozzányúlt volna! Szóval van ilyen, igaz hogy itt csak két hét telt el a meghúzás és az automata kiengedés között.

srd 2008.08.13. 17:51:02

a robogó nem motor, a robogós nem motoros, a robogózás pedig nem motorozás :)

Kopasz Mercis 2008.08.13. 18:05:15

Nem vagyok biztos benne, hogy a szerviz hibázott.

Olajcsere, 20-30 km-en belül! esett ki a csavar. Enyhe balos kanyarban, tempóval, két motor egymás után. Szerencsére nem lett bukás a dologból.

MP 2008.08.13. 18:12:10

Azért ha én motorokat szerelnék akkor azilyen kényes helyekre esetleg tennék menetrögzítőt. Akkor tuti nem esik ki s nincs vele gond. Igaz van vagy 10 forint plusszköltségem. De talán megéri.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.13. 18:13:23

Akkut kikapod és egy jó magasnyomású mosóval simán lekapod az olajat. Vagy vidd el egy kozmetikába had szenvedjenek vele. :D

Alf (törölt) 2008.08.13. 18:16:03

gyurcswányiék mekpixálták a csavart.
így jár aki kormányzati audikról irkafirkál.
leáldozott az újságíróknak.

:)

Danessz 2008.08.13. 18:17:18

Szerintem "simán csak" eltört.

Kopasz Mercis 2008.08.13. 18:23:52

srd 2008.08.13. 17:51:02,

:)))

Egyszer egy "túrára" eljött velünk egy ilyen. A robogó kategóriában ő nyert. :)

Kopasz Mercis 2008.08.13. 18:26:33

Veszel 1-2 ezerért olyan sprayt amivel a felnit és tisztítod, lefújod, lemosod, ennyi.

Ciri 2008.08.13. 19:00:18

Szerintem a Logan Mcv új tulaja volt!
Biztosan jó drágán kapta meg a széthejtott tesztkocsit:)

dextercapo 2008.08.13. 19:00:47

en hallottam ilyen tortenetet : konkretan velem esett meg . elmentem repulni egy sarkannyal es a csavar amit elozo nap ketten huztunk meg biztosan emlekezve a dologra , nyomtalanul eltunt a gepbol az egy oras repules alatt (az olajjal egyutt) szerintem is mint mindenki szerint szabotazs volt . itt is ez tortenhetett

boldog szulinapot . amikor elkezdtem olvasni , azt hittem hogy a tengely faradt el es a kerek kezdett el kovalyogni .

littlerock 2008.08.13. 19:26:54

Anno egy ügyfelem azzal jött vissza, hogy 1000 km, és 3 hét elteltével leesett a kereke... hát elcsodálkoztam, és megkérdeztem, hogy ki az aki haragszik rá... majd bírósággal fenyegetett, meg újságcikkel, nos a szakértő egyéretlműen engem igazolna, mert 3-at is megkérdeztem, az újságcikk miatt meg rágalmazás miatt lehet visszafele perelni... Én mint ex autószerelő azon a véleményen vagyok, hogy ha valami nem az első kilómétereken esik szét negyedórán belül, akkor az nem biztos, hogy a melós hibája. Egyszer egy Ladán lazán hagytam a kerékcsavarokat, a következő sarokról jött vissza a fószer, nekem meg lesült a pofámról a bőr. Egy kollégám lazán hagyott egy olajleeresztő csavart 3 km-et ment a kocsi és elfojt addigra a vére, nem volt gond, vontatás, új olaj új csavar és beígérve egy grátisz olajcsere... emberek vagyunk hibázunk, de majd egy évvel később nincs az, az olajleeresztő csavar ami meghúzási hiányosság miatt esik ki... szerintem nincs...

Gabe 2008.08.13. 19:55:40

Tamas, a bekamerazott garazs ugyanaz, amibol a Karotta gumijai is eltuntek? :)

G'Ryza K Gaeles 2008.08.13. 20:01:58

Én aszondom, ha szervíz lennék nem érdekelne inkább ne legyen para, vevő szava. Ha nem ugatunk össze a vevővel abból nagy baj nem lehet.

vadparaszt 2008.08.13. 20:05:37

Az igazi az lett volna, ha nem feded fel autós újságíró mivoltodat. Abból jó post lett volna. Így csak egy dicsekvés, hogy mi mindent el tudsz intézni.

vadparaszt 2008.08.13. 20:10:08

"ZL Gergow 2008.08.13. 14:28:47
Én kizártnak tartom, hogy rendesen meghúzták a szervízben. Én még ilyet nem hallottam, hogy kiesett az olajleeresztő csavar, legyen szó akár autóról, akár motorról."

Én már hallottam. Újságban (az a papír ízé) is írtak már róla. Tipikus márkaszervizben olajcsere hiba.

a 2008.08.13. 20:23:44

Ismerősömnek Kakasdon cserélték az olajat a motorjában. Bonyhádon (kb. 10-15km) szóltak neki, hogy folyik az olaja. A szervíz azonnal intézkedett, sűrű elnézéskérések közepette.
Igaz ott nehéz lett volna elterelni a felelősséget.

Ciri 2008.08.13. 20:24:32

ZL Gergow

Dehogy nem !
Amilyen "fasza" kis "kocsi" vót !

IQLight 2008.08.13. 20:26:36

Egy év nagy idő, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a szervízben hibáztak. Elég kicsi a valószínűsége (mármint a 4.000 km után kieső leeresztő csavarnak), de talán pont ezért nem is hallani túl sok ilyen sztorit.

Egyet azért tudok én is:
Pár éve a munkahelyem előtt koccant bele egy tanulóvezető a kollégám szabályosan parkoló autójába. Az oktató-autónak kiesett a leeresztő csavarja és elfolyt az olaja, pedig nem is volt nagy crash. Valószínűleg a "törésteszt" adta meg a végső lökést a csavarnak.

A pénztárcámban mindig van 2-3 alátét, mert kevés olyan szervíz van, ahol fel lennének készülve "alátétileg". 25-40 forint között van az ára és nem árt tudni róla, hogy egyszer használatos, ugyanis pont az a feladata, hogy roncsolódjon, ergo a "Megfordítjuk és jó lesz!" az nem megoldás.

nyelv-ész 2008.08.13. 21:11:09

Egy liter Brigéciol meg egy ócska pemzli, majd utána egy alapos mosás, és nyoma sincs az olajnak.

karesz2 2008.08.13. 22:08:58

Észrevettem, fűnyíró egyik deklicsavarja laza (nem tudom, biztos nem régóta), kézzel betekertem amennyire tudtam, mondom azt a 60métert munkával töltöm a szerszámokig és ott húzom meg.
Sosem lett meg, a jóég álddja meg a kezét a 6*x fimommenetű beszerezhetetlen csavarért...

bervas 2008.08.13. 22:17:33

A törött/kiesett csavar vagy darabjai megvannak?
Lehet belőle következtetni, miért esett ki.Anyaghiba, elpattant csavarfej, vagy meghúzás probléma.

bervas 2008.08.13. 22:18:54

Masszívan olajat kapott gumit szerintem jobb elfelejteni. Csere olcsóbb, mint az emberélet.

Quattroman 2008.08.13. 22:24:47

ha nem kilazitották akkor a másik lehetséges magyarázat hogy valahol leért az alja, kapubejáróban vagy járdáról le-fel állásnál és beakadt kissé a csavar amitól meglazult.

Bambano 2008.08.13. 23:19:46

Igazán tapasztalt, szakértő autós újságíró kizárólag szervizben cseréltet olajat, reménykedve abban, hogy a kifejezetten veszélyes hulladéknak minősülő fáradtolajat szakszerűen kezelik. Nem azért, mert egy olajcsere akkora varázslat, azért, mert az olajat szakszerűen eltüntetni a varázslat.

ommm 2008.08.14. 08:19:39

Hepi börzdéj Postman!

Szent Négyesség 2008.08.14. 08:56:48

Hmm, pont Szent Varecza napja után egy nappal születtél újra.
Ez már ok arra, hogy belépj a Szent Négyekbe ötödiknek!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.14. 11:08:23

"Bréking! Felhívott az egész nagy egység vezetője, normálisan megbeszéltük az egészet, mondtam, hogy elnézést, ha zsarolásszagú ez az újságírózás, tényleg nem annak szántam, van bennem annyi tartás, hogy ne faszkodjak ilyesmivel, csak hát a szervizes modora kihozta belőlem a genyót. Ő meg elnézést kért a modor miatt, és még kíváncsi is a motorra, merthogy ők se hallottak még ennyi idő után kipottyant csavarról. És reméli, hogy majd náluk veszem a következő Suzuki motoromat, ha ennek kitelik az ideje."


Na erről beszélek. Gratula mindkét szereplőnek, így kell ezt. :-D

És akkor nincs más hátra, mint a szülinapi buli utánikijózanodás :-p

PepeXVI 2008.08.14. 11:08:42

Boldog Születésnapot kolléga! :)

Nagy szerencséd, hogy az őrangyalod résen volt!
A többieknek azt üzenem, hogy egy csavar tud érdekes dolgokat művelni, még ha nem is hallottunk ennyi idő után kitekeredő rosszcsontról. Én is motorozom több motorral is, általában időnként elhagyok 1-2 csavarkát, tartok is otthon raktáron a ritkább fajtákból. Szerintem simán lehet hogy most ért a menet végére a tekergőző csavarka.
És aki szidja a márkaszervízben vásárolt munkát, gondoljon bele, hogy ő nem vásárolna-e szívesebben olyan használt járművet (főleg motort) amelynek szépen vezetett és megbízható szervízkönyve van? Persze feltételezem a márkaszervíz gondosságát és hozzáértését. Nem az lenne a normális ha mindenki így csinálná, legalább garanciaidőn belül? Azért vernek át mindenkit a használt eladásoknál, mert hagyjuk magunkat átverni! A kommentelők mindig leszúrják a "mutyizókat", de leszólják azt is aki nem mutyizik, csak azt azért hogy miért kell ennyi pénzt kidobni az ablakon!
És nehogy azt higgyétek hogy Rácz kolléga nem tudná ezeket otthon megcsinálni.
A magam részéről garanciaidő alatt csak márkaszervíz, utána csak jómagam szerelek.
Uff

gabenpetit 2008.08.14. 11:29:16

Hasonlo tortenetem nekem is van annyiban, hogy en egy disztarcsat hagytam el 500m alatt egy vadiuj kocsi atvetele utan. Meg az atvetel elott eszrevettem, hogy a beigert sarhanyo gumi nincs a kocsin. CSak kereklevetellel lehetett feltenni, amit gyorsan meg is csinaltak. Az elindulast koveto 500m-en az egyik hatso disztarcsa le is esett, es nem is talaltam meg. Visszafordultam, reklamaltam es leszartak. Az eset 99-ben volt, soha nem ment az auto vissz abba a szalonba szervizre. Akkor a disztarcsa 5500Ft volt...

Jani 2008.08.14. 13:39:43

PepeXVI! Egyetértek, gar. időben márkaszerviz, utána magam. (de nagyon sok olyan dolog van, amit otthoni körülmények között már nem lehetséges)


Egyébként értem a magas rezsióradíjakat is: komoly szerszámozottság, műszerezettség, épület (a villany, fűtés, stb számlával, rosszabb esetben még a bérleti díjával is), szakemberek(!) a bérükkel+közterhekkel, a továbbképzésükkel, az irodatechnika a körmét fényesítő cicababával, a telefonszámlával, a gyönyörű főnökökkel, a szolgálati kocsival, stb, stb. Az egész vállalkozást szorító szabályozókkal, hatósági előírásoknak való megfelelésnek, adók, kötelezően igénybeveendő kommunális szolgáltatások, stb, stb. Tudomásul kell venni, ez ennyibe kerül.

Én szigorúbban venném és ellenőrizném a járművek műszaki állapotát, mert siralmasnak, ön- és közveszélyesnek tartom. Ha a hatóságok is komolyan vennék a feladataikat...

Végül is nem kötelező járművet (-eket) üzemben tartani. Aki meg ezt felvállalja, vállalnia kell az evvel kapcsolatos költségeket is.

Soha nem hallottam, hogy megkifogásolták volna: ügyvédnél miért is 60 eFt csak a bekopogás/meghallgatás? Fogorvosnál miért is 10-15 eFt egy tömés, 5eFt egy húzás? Nőgyógyásznál miért is 5-15 eFt egy bekukkantás, 5eFt egy receptírás? stb. A kereskedelemben miért is van 20-50% árrés?

lowrider 2008.08.14. 17:08:32

Több mint egy év alatt akármitől is lelazulhatott, akár anyaghiba vagy szimplán ki akarták lopni az olajat kibaszásból vagy mittomén (használt olajnak mi hasznát veszi?) aztán azóta egy csomó ember is hozzányúlhatott volna, ráadásul hülye módon meg sem találtad a csavart vizsgálatra meg nem is fogod már, szóval nem érdemes szívóskodni ilyen miatt pláne ilyen körülmények között senkivel mert csak rábaszol és mellette rámegy egy valag pénzed, akárki csinálhatott ott akármit amire semmi bizonyíték mert senki nem látta.

yotasan · http://yotasan 2008.08.14. 17:58:32

Petróleummal szedtem már le a kocsimról szurkot,és nem lett baja a festéknek.

beleske 2008.08.14. 20:05:29

Az a két méter kőporozás kicsit durva.
1985-ben indultunk haza Bremerhaven-ből, Nyugat- Németország ugyebár...
Kb. 60 km után a 211-es IFA-motoros Ikarus ledobta a több, mint 2 méteres ékszíjat, mert ugye a hűtő a motor mellé volt biggyesztve.
Akkor vettem észre, amikor már forrt a víz, majdnem a fele ki az úttestre. Szerencsére volt nálam tartalék, de még nem végeztem az utántöltéssel, kb. 10-15 perc, amikor megjelent a Strassenwacht, és feltakarította perlittel a vizet.
Felszedtem a földről az állkapcsom, és jöttünk tovább...

balu 2008.08.14. 20:29:12

Hány éves az a Burgman?

europid 2008.08.14. 22:38:03

Mosasd le a szervízzel!
Biztos boldogan megtteszik!

[] (törölt) 2008.08.14. 22:43:22

"Markaszerviz beleszakitotta az olajleereszto csavart, kipuff le, olajtekno le, uj tomites mittomen, 100 ropit siman elkertek, es apam meg volt olyan hulye, hogy ki is fizette."

magyarorszagon eloszeretettel kenik az emberek a sajat balfaszsagukat masra - sajnos a markaszervizekben is elofordul ez.

faterod sajnos tenyleg hulye volt, hogy kifizette. ez egyertelmuen a szerelo dilettantizmusa volt, hogy nem hasznalt nyomatekkulcsot.

viszont megkoszonheted nekik azzal, hogy ideirod a markaszerviz nevet - amennyiben valos az eset.

[] (törölt) 2008.08.14. 22:48:20

"1: Sikeres ember nem parádézik márkaszervízben."

sikeres ember nem beszel faszsagokat.

[] (törölt) 2008.08.14. 23:40:38

"Ezé nem viszünk autót, motort gyári szervízbe."

te nagyon okos gyerek lehetsz, ha mar a cegtabla alapjan meg tudod allapitani, hogy milyen minosegu munkat vegeznek odabent.

Szlinky 2008.08.15. 00:33:05

Fontos olajat otthon cserélj a márka szervízre meg van egy tippem mivel Bicske és Csákvár között történt. Gondolom a bicskei ****** márka szervíz volt a ludas :P :D

G 2008.08.15. 07:47:56

A petróleum valóban jó!

Pcmg 2008.08.15. 10:42:01

Éljen a márkaszervíz!
Apám egyszer elvitte a kocsiját márkaszervizbe. Utána szép összeg volt újra működőképessé tenni a gépet. Szerencsére azóta az említett márkaszervíz már nem létezik, és a kocsi igy 250.000 km környékén köszöni jól érzi magát hála annak a szakinak, akihez azóta hordjuk.

Mellesleg: otthon cserélem az olajat, és ha épp nincs kéznél, akkor nem cserélek alátétet. Ennek ellenére az előírt csereperiódus után sem árt bemelegíteni az izmokat a csavar kitekeréséhez. Szerintem egyszerűen nem húzták meg rendesen és ennyi idő kellett neki, hogy kiessen. Mondjuk külön érdekes, hogy ha kilazul a csavar, akkor már hullajt egy-egy olajcseppet. Ezt nem észrevenni...

Pcmg 2008.08.15. 11:46:31

Még egy sztori. Ismerősöm mesélte, mikor elmondtam neki a cikket. Márkaszervízbe vitte a kocsiját olajcserére. Hazafelé meglepve vette észre, hogy a kocsi nem megy, köhög, fulladozik. Otthon belenézett a motorba, és feltűnt neki, hogy az amugy "üzempiszkos" részek mellett feltűnően tiszta az injektor. Visszamenve a szervízbe és kicsit utánajárva kiderült, hogy egy épp akkor injektorjavításon ott lévő ugyanolyan kocsiba vándorolt át az ő injektora, és az övébe meg kukáztak egyet, amit persze nem véletlenül helyeztek korábban az említett tárolóeszközbe.
Mikor ez kiderült, a szerviz sűrű bocsánatkérés közepette szerzett bele egy !!bontott!! injektort. Mint kiderült az meg egy későbbi modellbe való, mert az ECU nem kezelte megfelelően.
Ekkor tellt be a pohár havernál, és elment egy helyi szakihoz. Másnapra a kocsi a megfelelő injektorral már a gazdájánál volt.
Ez egy igencsak szélsőséges eset, de sajnos igaz.

Szlinky 2008.08.15. 14:34:32

Márkaszervízekről annyit , hogy édesapám munkatársa megvett egy 4éves mondeo-t 1.8 benzin 150e kmrel eltelt 1 hónap elkezdte enni az olajat először keveset aztán egyre többet és többet, elvitte a tatabányai márkaszervízbe szedték, össze rakták ,az olaj fogyasztás megmaradt utánna vissza vitte, azt mondták sajnálják nem tudnak mit kezdeni vele konstrukciós hiba, de azért kicseréltették még a gyűrüket rajta , ezt követően át hozta hozzánk szét szedtük az első hengerben az egyik szelepből hiányzott egy kb 4x5mmeres darab csere, meg a gyürű mértük a hézagokat semmi minden stimmel össze raktuk jó volt, újra volt ereje a motornek de az olaj tovább fogyott mivel bíztunk valamennyire a szervíz munkájában ezért a gyűrüket nem maceráltuk , végül újra szétszedtük gyűrük le egyből kiderült h mennyire okos emberek dolgoznak a szakszervízben, a gyűrük alatti "árkot" nem takarították ki és így a gyűrük nem illeszkedtek rendesen megpucoltuk azóta meg járta Horvátországot Szlovákiát stb, mellesleg tatabányán az összes szervíz ilyen elég sok hasonló esettel találkoztunk már sajnos...

Szlinky 2008.08.15. 14:45:58

elmesélek egy saját történetet első autóm Opel Corsa 1.4 (C14SE) még nem az ecotec motoros,motorhibásan vettük elötte a székesfehérvári opelszervíz ápolta legalábbis a srác állítása szerint és direkt kiemelte h csak gyári alkatrészeket vett bele említette h az egyik hengerben dugatyú+hajtókar csere volt féléve eddig nem is volt semmi baj csak amikor szét szedtük és megláttuk az említett henger ebbe a tipusba kamrás dugatyúk valók ahoz képest abban a bizonyos hengerben sík dugatyú lapult akkor nem is csodálkoztam tovább hogy hogy ment tönkre a hengerfej tömítés de ez míg csak a fele volt a meglepetésnek olajdekni le motor kifűztük a hajtókar is máshonnan volt 3mmrel hosszab volt mint a bele való, és akkor vettük észre h vmilyen furcsa reszelék van az olajban először azt hittem h fém forgács de jobban szemügyre vettük és hamar rájöttünk h koszosan rakták össze a motor konkrétan homok volt a hajtókar csapágyakon ill az olajban ennyit a márkaszervízről jól nézki a szervíz könyvben a pecsét de lehet többre megy az ember egy szakival a környéken , mondjuk a szakikkal is kell vigyázni sok a paraszt semmit nem értő...

Jani 2008.08.15. 19:35:45

Én is tudok kirívóan rossz szerviztapasztalatot tálalni:

Velem történt, mikor az éppen lejáró garanciális Alfám benzinszivattyúja behalt, kénytelen-kelletlen szervizlátogatásom volt az Alfakontakt jóvoltából Szfváron.

Ottani kényszerű várakozásom kihasználva, csak úgy nézegettem az üvegablakon: az egyik szervizálláson motor megbontva, szelepdekni lenn, nyitott motorháztető, ki tudja, mióta. Közvetlen mellette, a "szakik" karosszériamunkát végeztek és higgyétek el, a flex szikracsóvája a mellette álló kocsi nyitott motorháztetején visszaverődve, pont a megbontott motorba hullott.
Azonnal szóvá tettem a szervizvezetőnek, bár semmi közöm nem volt egyik kocsihoz sem. Szerintem ez olyan súlyos szakmai hiba és ezt nem hagytam annyiban, erre gyakorlatilag kidobtak. Hogy mekkora kárt okoztak ezzel a továbbiakban motornak, ezt nem akarták megérteni. Leginkább a szervizvezető!!!
De ettől függetlenül is eljöttem volna, mert itt nem nyúlhatnak a kocsimhoz, így hazahúzattam az autóm. Szerencsére még csak az udvaron álltam.
Tudjátok, ott, ahol a Fiatokat szervizelik Szfváron...

Jani 2008.08.15. 19:41:56

... a Tescoval szemben.

[] (törölt) 2008.08.15. 21:39:30

" Közvetlen mellette, a "szakik" karosszériamunkát végeztek és higgyétek el, a flex szikracsóvája a mellette álló kocsi nyitott motorháztetején visszaverődve, pont a megbontott motorba hullott.
Azonnal szóvá tettem a szervizvezetőnek, bár semmi közöm nem volt egyik kocsihoz sem. Szerintem ez olyan súlyos szakmai hiba és ezt nem hagytam annyiban, erre gyakorlatilag kidobtak."

remelem ezek utan irtal egy levelet a Fiat Group europai kozpontjanak, es felnyomtad az Autocentrum Fehervar Kft budos dilettans tahoit.

Jani 2008.08.16. 07:26:54

Edelweiss!
Nem, a Fiat Magyarországnál futottam még egy kört, mindkét témában (a sajátom és a látottak).

És ehhez mit szólsz: 2008.08.13. 16:27:17? Az is velem történt! Na ez volt a második születésnapom és hatalmas balhét csináltam.

[] (törölt) 2008.08.16. 19:42:04

Jani,

nem vagyok meglepve. azt a munkat, amit magyar melosok vegeznek el, meg lehet baszni.

tegnapelott az automosoban vegig ott kellett allnom a melosok mogott, hogy tisztesseges munkat vegezzenek. es olyan hulyesegekert kellett baszogatni oket, hogy ne egy retkes ronggyal torolje az ablakot, mert csak koszosabb lesz, ne csikosra torolje a muszerfalat, es ne simogassa a felnit, hanem rendesen pucolja le. meg az automosashoz is hulyek, elkepeszto.

tanulsagos cikk a temaban:
www.origo.hu/uzletinegyed/vilaggazdasag/20080815-jobban-all-magyarorszag-munkaora-tekinteteben-mint-korea-de-a-munkatermelekenyseg.html

Kolompár Winettou 2008.08.17. 09:34:41

Nem szerviz, hanem vizsgaállomás Veszprémben. 1979-es I-es VW Golf 1.5D a sikertelen műszaki vizsga oka: olajfolyás a kormányszervóból. Aki ismeri a tipust tudja, sohasem volt szervó a kormányon!

bugylibicska 2008.08.18. 15:12:44

Akkor egy történet:

Vettem két éve egy Gilera robogót és mivel mindenkitől azt hallottam, hogy az olasz mocik-kocsik különösen kényesek a szerelőre meg az alkatrészre, első motor lévén motorszerelőt még nem ismertem, hát be vittem a Csiki-Bege motorplazába, mert időnként ha nagyon bemelegedett, leállt.

Megállapították,hogy főtengelyszimeringet kell rajta cserélni. Mondom,jó, cseréljünk. Ezután három hetet vártunk egy spéci szerszámra! Még jó, hogy márkaszervíz.Aztán, mondom, ha már itt van, szervizeljük is le, nézzük át rendesen, ne kelljen szezonban kétszer állni vele. Oké.

Rá egy hónapra a budapesti forgalom sűrűjében a variátor külső tárcsája leesett, mert valami alátét vagy rögzítő elfelejtett magától felmászni a csavar meghúzásakor. Szerencsére nem szabta szét teljesen a házat belülről és a tárcsa is nagyjából ép maradt, de a szerelő(egy igazi motorszerelő) ha már nála járt a gép, magánszorgalomból megnézte rendesen. Soroljam? Szíjak nem lettek cserélve, olaj nem lett cserélve (olyan volt mint a bitumen), levegőszűrő nem volt cserélve, sőt nem is belevaló volt, gyertya sem szabványos volt. Mondjuk ezek közül tényleg nem is írtak fel mindent a számlára a csikibegénél, az igaz, de ha nem esik szét alattam az, amit állítólag csináltak, akkor nem is derül ki, hogy náluk a szervizelés annyit tesz, hogy áll egy kicsit a motor a sarokban, és ha már nagyon foglalja a helyet, akkor szólunk a tulajnak, vigye már el, csak előbb még fizessen egy csomó pénzt.
Nem is viszek motort olyan szervízbe, ahol nem nézhetem, hogy mit csinálnak.

sanya 2008.08.18. 16:06:11

Hello,

kicsit elkésve, de annál nagyobb örömmel szólnék a témához (nyaralás miatt "sajna" most jutottam géphez).

Gépészeti oldalról:
Hihetetlen, de egy csavar - mint oldható szerkezeti (kötő)elem - pontosan megtervezett gépelem. A tervezés egyik lépése az ÖNZÁRÁS ellenőrzése, ez azt jelenti, hogy meghatározott nyomatékkal meghúzott csavar súrlódási tényezőjéből és a súrlódási félkúpszögéből adódóan (ez a menetemelkedés függvénye) megfelelő, emiatt az nem fog magától kicsavarodni. Az olajleeresztő csavarok ezért is finommenetesek, itt a legkisebb a menetemelkedés és ez a jobb önzárást biztosítja. A másik fontos dolog a súrlódási tényező, ami egy állandó. Megválasztásakor a súrlódó felületeket kell figyelembe venni, pl: acél-acél. Az olajleeresztő csavarnál azonban még az olaj bekúszása a menetbe is megtörténik, így az olaj jelenléte a fémes felületek súrlódását csökkenti, ami akár az önzárás megszünéséhez vezethet. További fontos elem a réz alátét, ennek két szerepe van: az olajszivárgás megakadályozása (légmentes zárás), illetve a jól meghúzott kötőelem tapadási súrlódásának biztosítása a csavar fejrészén (gyakorlat: réz alátét használata esetén olyan a jól meghúzott csavar, mintha megragadt volna az első negyed menete).


Mindezt azért írom le, mert egy jármű tényleg az utolsó csavarjáig megtervezett szerkezet és jól meghúzott csavarok esetén nem kell attól tartania senkinek, hogy kiesik a csavar.
Hacsaknem:
1. az előírtnál kisebb nyomatékkal meghúzott csavar a vibráció miatt kicsavarodhat (ez akár úgy is megvalósulhat, hogy a forró olajteknőbe a hideg csavart "nyomatékra" húzzuk)
2. az előírtnál nagyobb nyomaték alkalmazásakor sérülhet az olajteknő vékony lemezébe belemunkált menet, ill. a lemezen repedések keletkezhetnek
3. az alátét cseréjének elmulasztása szivárgáshoz, majd a csavar kicsavarodásához vezethet

Ezek lennének sztem a legvalószínűbb okok, az olajteknő menetének állapotát mindenképp érdemes megvizsgálni. A csavar leragasztását nem tartom jó ötletnek, hiszen majd valamikor meg is kell azt oldani, kb. olyan lenne, mintha ráhegesztenénk a csavart a teknőre a biztonság kedvéért.

WildBear 2015.12.31. 16:36:25

@sanya: "1. az előírtnál kisebb nyomatékkal meghúzott csavar a vibráció miatt kicsavarodhat (ez akár úgy is megvalósulhat, hogy a forró olajteknőbe a hideg csavart "nyomatékra" húzzuk)"

Ha a forró olajteknőbe tekered be a hideg csavart, akkor az nem meglazulni fog szerintem, hanem rászorulni.
(Ami meleg, az kitágul, majd lehüléskor visszaszűkül.)

Hőszivattyú 2016.01.21. 18:03:14

Elnezest, hogy magambol indulok ki, de sztem aki motorozik az ellenorzi az olajszintet egy szezonban tobbszor is. Illetve, ha neked a "jo oreg" burgmanod van, -a kepen lathato- es mintha meg a 2000 elotti tipus, akkor ezekrol a tulajdonosok tudjak, hogy 1000 km-enkent ellenorizni kell az olajszintet, mivel hajlamos beszorpizni. A sztori nem eletszeru, mindamellet a sztori utan termeszetesen neked van igazad!))

WildBear 2016.01.22. 14:10:39

Egy érdekesség; nekem nyári olajcsere után a következő év telén (!) lazult meg az olajszűrő (autónál), hogy csepegni kezdett az olaj.
A cserét én végeztem, rendesen meghúztam.
süti beállítások módosítása