Unalmas és kényelmetlen autók kíméljenek

  2008. július 25. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta autonánia használt autó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Feleségem nem szereti a BX-et. Minden áldott nap elmondja, hogy vegyek valami rendes autót, mert a télen ezzel nem fogok tudni bejárni. Némi igaza lehet, mert a szomszédok szép sorjában veszik az összkerékhajtású kocsikat. Biztosan telebeszélték a fejét. Automata váltós, összkerekes autók iránti sóvárgás következik, a jellemfejlődés fontos lépésével a végén. Csiki-csuki.

Ha a használt kocsikat lehet böngészni a neten, általában én vagyok a felbujtó. Rajtaütésszerűen bombázom linkekkel a családomat, a barátaimat és a kollégáimat. Ezúttal a Kedves Olvasót bombázom.

Subaru Legacy, ez senkienk se jut eszébe, ha összkerékhajtású autóról beszélünk. Pedig milyen jó kis autók voltak annak idején. Párat felhívtam telefonon életem során, egyikét-másikát meg is néztem. Van egy szint, ami alatt pénztemető az egész, mondjuk erre még épp alkudnék egy kicsit:
 

 

Volt belőle 1.8-as fronthajtástól a 2.2-es szívón át a 2.0 turbóig ezerféle emisszióval és teljesítménnyel. De majd két tonna, megmozdítja vajon a 116 lóerős kétliteres szívómotor?

Valami kisebb kellene nem? Egy Impreza talán? Ugyanez a motor, szerényebb tömeg és méretek, keret nélküli ablakok. Összekerékhajtás, kombi ez is. Hm? Igaz, majdnem a duplájába kerül, de nem lengi körül a Héra festék szaga.

 

Még mielőtt teljesen elmegy az eszem, nézzük az összekerekes Suzukikat. Automatával csak Vitara van (Geo Tracker), meg Jimny. Marad a Swift? 8 éves, ebből az évezredből való, kevés kilométer, első tulaj? Nohát!

 

Ez mégis csak egy Swift. Valami komolyabb, egy Ignis esetleg?

 

 

Másfél millió egy Suzukiért? Nem kell.

 

Ilyenkor kezd elgurulni a gyógyszerem és a végletekig eladósodás rémével megküzdve beírom a keresőbe a következőt: RAV4. Hoppácska! Az első értelmes darab majdnem üti a kétmilliót. Dupla tetőablak, korhű rendszám, lehet, hogy nem főnix, amit hamvából élesztenek újra. A RAV4-be azóta vagyok szerelmes, mióta érszrevettem, hogy a kipufogója a hátsó sárfogó gumit átdöfi. El tudom képzelni, hogy mondjuk egy a bajai háziasszony használta, aki a kilencvenes évek derekán az olajbiznisz lepattanóit elkapó urától kaphatott. Lila metálban illik az egyéniségemhez. 

 

Baja ide-vagy oda, nézek valami mást, mert ezen kevés az ajtó, meg amúgy is, tizenéves Toyotából már van otthon. Valami Európai? Ő talán legyen felhőautó? WolksWagen? Na lássuk. Összkerékhajtás, automata váltó, hopp! Tescós dísztárcsa, utólagos magnó. Hááát.

 

Hasonló évjárat, végig vezetett szervizkönyv, évi 30 ezres futás. Hihető?

 

 

A banki visszavett rémálom. Aki nem fizette a részleteket, az biztos, hogy nem árult ki egy-két még ép silentet? Indítómotort, adagolót, üvegeket, légszákot? Banki visszavett autó, ez nekem olyan, mintha valaki meghalt volna benne. Önök szerint nem rossz a karmája?

 

VAG-termékre úgyse mernék kifizetni egy fillért se, pedig innen csak egy lépés az alap Touareg rommá törve.

Ácsi ácsi! Hátrébb lépek egy kicsit. Akarok-e kétmillió forintot (plusz átírás) adni egy bizonytalan előéletű roncsért, amin ha bármi elromlik, százezrek röpködnek ki a kasszából? Nem. Akarok-e eladósodni évekre egy olyan autóért, amiből három hét után kiesz az unalom? Nem. Mire van szükségem? Munkába járni télen, szar úton lassan. Gyorsan eladható, olcsó fenntartású autóra, amiből ezer darab jön szembe. Aha. Se összkerékhajtás, se automata, se klíma? Aha. Akkor tavaszig ez is jó lesz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15583166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2008.07.25. 07:37:18

hát, ha a bükkből jársz be, tényleg kell az összkerekes terepjáró, főleg amennyi hó szokott lenni az utóbbi időben...

ah, s 2000 az előző évezred utolsó éve volt...

gravy_t 2008.07.25. 07:38:56

ja igen, nekem még régebbi autóm van, szóval egyetértek az író mondanivalójával, elfelejtettem mondani.

zöldi 2008.07.25. 07:48:19

Én megmondom a tutit. Irány svájc. Ezrével röpködnek a Subaru Justyk= Régi swift, összekerékkel. Az leglább szervízt is látott.

ejszarny · http://www.zoldi.ejszarny.hu 2008.07.25. 07:55:42

min gondolkodsz egyaltalan?
nekem td bx-em van :)
vegyel bx gti 4*4-et, vagy 4*4es td bx-et :)

Ripley 2008.07.25. 08:00:42

Ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni: www.hasznaltauto.hu/2139552_suzuki_swift_1999

Szerintem eléggé elvetemült :).

Csubakka Junior 2008.07.25. 08:13:53

Arra az évi 2 hétre felesleges 4x4-et venni. Amúgy Lada Niva, ha mindenáron kell egy ilyen autó. De tudod mit? Kérdezd meg a Csikóst, ő majd ajánl neked olyat ... :)

ktp 2008.07.25. 08:16:20

Lada niva 1.6,normális állapotban?Mondjuk egy normális gázrendszerrel elgázosítva?
Nem a pébéátfejtegetős motorgyilkos fűtőgázzalhajtott.Esetleg te is beszereltethetnéd...

belab 2008.07.25. 08:25:32

hát egyöreg subarúhoz sem kétforint az alkatrész

Okta 2008.07.25. 08:28:54

Egyáltalán nem vagyok Suzuki párti (bár a motorom az!), a régi Swift viszont egy megbízható igénytelen autó - nulla anyagból, sajnos. Csak szemet szúrt, hogy:"Ez mégis csak egy Swift. Valami komolyabb, egy Ignis esetleg?" Esetleg egy Citroen AX? Az már SOKKAL komolyabb, mint a Swift...
Amúgy az összkerekes Swiftek gyártósorának a végén valamelykre Suzuki jelet raktak, valamelykre meg Subarut...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.25. 08:31:48

Ripley, azért a Suzuki Swift Countryért megérdemelsz egy jutalomfalatkát! A nagasítás, hátratett pótkerék igazán nagy ötlet, ahogy volt főnököm mondta: grit ájdia!

zöldi 2008.07.25. 08:32:31

Btw, írhatna a Csikós már valamit így péntekre, mert ez a hét elég gyalázatosan sikerült...

Bougheau Tschichka 2008.07.25. 08:39:16

Csodálkozásra méltóak azok, akiknek tökmindegy milyen autót vesznek, nincs egyáltalán kialakult tudatuk, hogy mit is szeretnének, elvégre... Hogy lehet együtt gondolkodni egy Subaru vagy egy Swift vásárlásán ? :o

vekker 2008.07.25. 08:42:05

Simán megér a Suzuki 1.5 millát.Hiába fikázod.Vegyél egy sivatagi csatakancát.

Alonso 2008.07.25. 08:43:02

Ekkora hülyeséget!Városba,összkerekes autót?Mindenki megkergült?Ezen az éven kb. 2 hétig volt hó az utakon, a maradék 351 napban meg ott van egy tök feleslegesen hajtott állandó négykerék.Minek?Vidéki vagyok több szőlőnk is van, egy 16 éves Opel Astrával járok fel a hegyre, és ritka hogy elakadok. Meg kell tanulni vezetni, ennyi.

Ttom 2008.07.25. 08:45:41

Helló!
Hasonlóban gondolkozom, öszkerekes járgányban. Mondjuk én a Japán márkán kívűl mást nem tudok elképzelni. Jelenleg Suzuki Liana 4x4 ami tetszik. 2-3 éveset lehet venni 1,5-2 millió közt és 100 ezer kilcsi alatt. Ja és Japán gyártású. Kell ennél jobb?
Üdv!

Márko001 2008.07.25. 08:48:31

Hát az a Liana kiézetre geci durva.:)

Csubakka Junior 2008.07.25. 08:53:06

Márko001 2008.07.25. 08:48:31
Hát az a Liana kiézetre geci durva.:)

Hol láttál itt Lianát?

Ttom 2008.07.25. 08:53:59

Szerintem Te a digitális műszerfalasra gondolsz. Na az szerintem is ronda, benevezhetne a legrondább autók közé. De én a Type 4-re gondoltam ami kimondottan kultúrált, nem egy észreveszem autó, de kellemes.

Márko001 2008.07.25. 08:56:37

Csubakka.1-el felettem.Abba az autóba aki beleül vagy meg is veszi annak részvétem,meg hasonloan Fiat Multipla... stb

Márko001 2008.07.25. 08:57:39

JAh az brutál a digitális:D

murray 2008.07.25. 09:04:18

egy huszéves fronthajtásu corollával olyan hegyre járok fel megpakolva családdal hogy ha esik két csepp eső már csak a markolo tud utat törni. nem kell a divatot követni. főleg azért az évi 2 havas hétvégéért. ha meg az van felrakom a láncot és kész.

Csabi 2008.07.25. 09:06:05

Az nem WolksWagen, hanem Volkswagen :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.25. 09:08:51

a Legacy mitóta közel kéttonna? maximális terheléssel valóban, de üresen hol van attól. Tibi, 750 kiló te se vagy :)

az Imprezánál írod a keret nélküli ablakot. az megvan a Legacynál is

Alonso, vannak olyan városok, amelyeknek vannak olyan utcái, ahol nem csak a két hét hó miatt kell az összkerékhajtás.

Globe 2008.07.25. 09:13:45

Ha az AX is jó lenne, akkor a BX miért nem volt jó? Ha a BX-re költöd a pénzt, nincs átíratás.

piettro 2008.07.25. 09:19:46

Arra a 2 hétre tényleg fölösleges 4kerékhajtás... Arról mindannyian elfelejtkezünk, hogy akár csak 10 éve (én frisss autósként mindenképpen:)) még a 2ütemű Trabival is hófödte hegyeket másztunk... Persze lassan. Most meg leesik az első hó, és mire elindulok munkába már tele az összes árok gyors autókkal :)

csufar 2008.07.25. 09:20:25

na idessetek mesügék, én pont valami ilyesmin méláztam
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=138162830
vagy még inkább ez
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=92517715

2008.07.25. 09:24:36

nem pontosan értem a banki visszavett autó problémát... miértne lehetne jó autót kifogni egy olyan szituációból ha valaki fizeti a törlesztést és egyik pillanatban már nem tudja. ekkor elveszik a kocsit, és elárusítják jóval áron alul, amire a használtautótelepek rácsapnak és ők is áron alul tudják adni(nem tisztelet a kivételnek).
Nem látom a képet magam elött amint józsi bácsi miután nem tudja fizetni a részleteket, kiveszi az ABS-t és a szivargyújtót és eladja jó borsos áron.

G. 2008.07.25. 09:33:00

ErAn, ez tíz pontos volt :-)))))))))

devisionhun 2008.07.25. 09:37:36

Összkerékből csak kapcsolhatót szabad...
De ez tényleg milyen már, hogy "télre kell külön autó"???

Téligumi kell. Nem összkerekes autó.
Főleg, hogy fagyos hazánkban kb 3NAP van, amikor télleg problémásabb a közlekedés a hó miatt... De azt is vagy kibírja egy 120as skodri is, vagy szabit veszel ki =DD

Szabi 2008.07.25. 09:41:01

Nem értem a hozzászólók többségét az összekerékhajtással kapcsolatban.
A kanyarstabilitásról nem hallottak az Urak???? Pedig arra szükség van nyáron
is:)
Akik ezt leírták, még nem autóztak
tempósabban kanyargós hegyi utakon
vagy, nyári felhőszakadásban macskakövön....

lóláb 2008.07.25. 09:44:04

Galant VR-4? Aki ad másfél milliót egy 17 éves autóért az egészen egyszerüen nem normális.

murray 2008.07.25. 09:44:47

talán az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni nem ún. "tempósan"

Cherry 2008.07.25. 09:46:09

Szerintem ha összkerekes, akkor leginkább Audi. A Quattro még a mai napig verhetetlen összkerékhajtásban. És ha rám hallgatsz, akkor ezeket a japán hulladék rizsrakétákat egy életre kivered a fejedből.

mugen 2008.07.25. 09:47:19

"Csabi 2008.07.25. 09:06:05
Az nem WolksWagen, hanem Volkswagen :) "

szójáték volt!
Wolke=felhő
Wolkewagen=felhőautó

gd 2008.07.25. 09:55:50

Azt gyanítom a szerző ezt a kocsit keresi. Csak ez persze egy kicsit drágább. :)
www.hasznaltauto.hu/2251736_subaru_forester_2004

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.25. 09:59:25

Ezt 950-ért simán el lehet vinni, és akkor AUTÓD van.

www.hasznaltauto.hu/2153462_audi_a_1995

Devil 2008.07.25. 10:00:27

De jó hogy csóró vagyok, így nem kell beletörni az agyam hogy mit is vegyek. Nekem jó az E30 mindenre amire kell. Télen megy rá a téli gumi és semmi gondja,nem kell a mázsa cement a csomiba. Nincs ugyan benne klíma meg szervó se, így aztán még ráadásul kondigépem is van. Ja, és nagyon megbízható. Szeretem a kis "dögöt". :)

Vizi Péter 2008.07.25. 10:00:43

A végén az AX durva volt, nekem volt ilyenem, akkor határoztam el, hogy Citroen-t soha a büdös életbe nem fogok vennei, semmilyet se. Viszont a 4x4-et én sem értem, miért létkérdés ebben a hazában? Azt viszont elmondom a havas autózással kapcsolatban, hogy a faros 120-as skodával egy időben rendszeresen vontattam ki árokba csúszott autókat, Audit, BMW-t, stb. Azzal a 120-assal SOHA nem akadtam el a hóban. Már ha a hó ennyire paraméter...

SsPL71 2008.07.25. 10:01:48

Agyam meg áll, ennyi dilettáns sofőrt, télen csak 4x4-el boldogul.
Soha az életben nem volt 4x4-es autóm, sőt többségében hátsókerékhajtású autókkal jártam, hóban még soha nem akadtam el, vagy csúsztam árokba.
2éve nem használok téli gumit, igaz nem sok hó volt.
Meg kéne tanulni vezetni, nem a marketingmaszlagot, majmolni.
Egyesek örülnek ha egy normális autót tudnak venni.
Itt meg megy a duma, hogy kell városi kisautó(lásd Lupo) meg utazóautó nagy kényelmes családi, meg egy rohangálós autó, esetleg még egy élmény kabrió.
Persze...ez itt még nem ámerika, ébresztő!!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.25. 10:01:48

Igaz, hogy németből behozott, meg a kilométeróra is picit kevesebbet mutat, de akkor is jobb, mint azok, amiket is felsoroltál.

Devil 2008.07.25. 10:05:26

Jaj, majd elfelejtettem ahogy az E30 nak is volt összekerekese, a 325iX na az már tényleg tud mindent és kellően izgalmas is. :))

piettro 2008.07.25. 10:05:51

Miért kéne 4X4 kanyarban, vizes macskakövön? Ott van a motorfék...:D:D
Ha ész nélkül vezetek, nincs elég jó autó.
Persze jaszkarizni biztos király! ;)

SsPL71 2008.07.25. 10:06:17

"Nem értem a hozzászólók többségét az összekerékhajtással kapcsolatban.
A kanyarstabilitásról nem hallottak az Urak???? Pedig arra szükség van nyáron
is:)
Akik ezt leírták, még nem autóztak
tempósabban kanyargós hegyi utakon
vagy, nyári felhőszakadásban macskakövön...."

Meg nyáron sem boldogulnak 4x4 nélkül... no comment.

V8 2008.07.25. 10:07:18

Összkerékhajtás, automata váltó ügyben én egy régi Audit javasolnék. Ésszerűen gondolkozva szivar 100 vagy 200 quattro, bár a V8 a legjobb :)

Péter 2008.07.25. 10:08:30

"Hát az a Liana kiézetre geci durva"

Hát az egyszer biztos. :)))

SsPL71 2008.07.25. 10:12:35

Devil: egyetértek, nekem is volt E30-as, a szervó nélküli kormánnyal viszont nem volt bajom, pedig nem vagyok egy svájcinéger alkat, tökéletes volt.

lsd73 2008.07.25. 10:14:47

ErAn .
Ez a bx gusztustalan,ráadás benne a szőnyeg. ODAB@SZ!

GhostBusters 2008.07.25. 10:19:18

Audi A4 Quattro?
Aztan meg lehet 40-50 ezer km-enkent futomu felujitasra vinni, ami nem olcso. Persze megy anelkul is, csikorogva-nyikorogva (aki fulel a napi forgalomban, hallhatja is).
Tobb szazezer forint is lehet ez a futomu szerviz...
Na, ezt nem kell a japan "rizsraketaknal" megcsinalni.
Errol ennyit.

ErAn 2008.07.25. 10:22:07

Lsd73,

izlések és pofonok. Jómagam maradok az S1 CX-nél. Annál jobb nekem nem kell, sőt nincs is :-D

tc23 2008.07.25. 10:22:40

repedezik a t***m ettől a nyafogástól ami mostanában megy, hogy "télre külön autó kell".. apifaszi, én egy ezer köbcentis, 55 lóerős autót hajtok, arra az 1-2 hónapra amit itt télnek csúfolunk van hozzá téligumim meg a csomagtartóban hólánc.. soha nem akadtam még el vele! ja igen, tudni kell vezetni! ha meg sár van + hegyoldal (hazánkban mondjuk nem sok), akkor Lada Niva RULEZ

yenoee 2008.07.25. 10:23:11

A Niva az nem összkerekes autó, hanem terepjáró, vazze. Ne keverjük ide már.

Ott a pont, aki a svájci swiftet mondta, nem is olyan ritka madár, olcsó, igénytelen, nem is lehet sokat várni tőle.

Amúgy nekem az jött le a cikkből, h ha van egy preferencia, ami mentén autót keresünk magunknak, de az olyan, hogy a normális vételt alapbetően megnehezíti (nincsisolyanbelőle, devan, dedrága), akkor azt köll választani, ami ugyan a kiinduló preferenciát (ami miatt elbaszunk egy fél napot a használtautó mobile.de, stb előtt) NEM TUDJA, de anélkül is el tudnánk fogadni. Ilyenkor elég a tudat, h gyártottak belőle olyant is, ám az biztosan felesleges, hiszen lám, ez itten nem is olyanként milyen jó vétel is lesz ez.
:)

The good boy 2008.07.25. 10:23:40

"...Minden áldott nap elmondja, hogy vegyek valami rendes autót, mert a télen ezzel nem fogok tudni bejárni. Némi igaza lehet, mert a szomszédok szép sorjában veszik az összkerékhajtású kocsikat..."
Hát ezen én is kibuktam, nem kicsit, hanem nagyon. Tudom változnak az idők, de 20 éve örült az ember, hogy van a segge alatt egy lada, vagy trabant, pedig akkor még kicsivel több havas nap volt, és mégis tudtak élni az emberek kispókkal, skoda 105-el, ladával. Mostmeg: kell a parasztvakitás, mert a szomszéd is azt csinálja. Mert az a skandináv tél kibirhatatlan 4x4 nélkül. Inkább lassan kétéltű kell, ha ennyi eső lesz.
Nekem a cégautóm 4x4 (de csak azért, mert gyakran lemegyek az aszfaltról), viszont az otthoni gépeim kb. 15 éve mind elöl hajt, és még soha nem akadtam el vele (na jó, egyszer az udvaron az összefújt hóban:), és soha árkot sem fogtam, pedig sokat megyek és az alpok lábánál élek. Most viszont erőteljesen keresek egy játszóautót magamnak, valami húszonéves hátulkaparót...
A cikkről:Most van ez a cikk (ahol bújtatva nyomatják a piárt a 4x4 felé), utána meg a következőben istenitik a környezettudatosságot, meg a hibrid technológiát, kis fogyasztást...
Kérünk valami normális, élvezhető cikket, mert mint fentebb irta valaki, az eheti termés ismét igen gyengére sikerült.

AP 2008.07.25. 10:26:29

Még egy szarral gazdagodik a szerkesztőségi autópark?
Hallelujja.
A Swift nem kell, az csak egy Swift, vegyünk helyette francia hígfost. Egészségére.

The good boy 2008.07.25. 10:27:43

Ja és még annyit, a leendő húszonéves hátulkaparomról: Irhatok én is egy ilyen posztot a tc-re ebben a témában? Nincs firkász végzettségem,de talán ezt a nivót én is elérném...

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.07.25. 10:35:37

Ha már francia akkor Partner 4x4 emelt hasmagassággal és rácsos lámpákkal lol
Esetleg egy jó kis raj GAZ?

zöldi 2008.07.25. 10:35:58

The good boy:

Elvileg írhatsz, az autónániás kép mellé oda van írva, ha te is ilyen vagy, írd meg. Már én is gondolkoztam rajta, de szinte minden nap lenne mit írnom, igaz, kétkerekűekről :DD

Rocko- 2008.07.25. 10:47:08

Lowtyo, ne tagadd Te rendelted meg a postot. :)

AP 2008.07.25. 10:26:29
ne aggódj, én se hittem, h péntekre még be lehet csapni egy jó suzukis anyázást. :)

zöldi 2008.07.25. 08:32:31
írt.

BeeTm 2008.07.25. 10:48:43

Vegyél lovat,az nem akad el...

2008.07.25. 10:49:48

Nyilván itt mindenki jól vezet, nyilván az összkerékhajtás egy tökfelesleges dolog, akkor tessék engem ütni. Az előző autóm, az azelőtti is kapcsolható 4WD volt, a következő is az lesz...
Nyilván azoknak volt igaza, akik azt mondják ez tök felesleges dolog. Akiket télen hóban vagy ónos esőben kihúztam az árokból azok voltak a kivételek. Akik a múlt héten a 31-es úton történt baleset miatt (Mende-Sülysáp, kamion az árokban) kerülni akartak, mert ők az ügyesek, azok is tudtak vezetni. Legalábbis akik visszaálltak szépen a sorba, a többit meg kihúztuk. Nyilván k* sok pénzem van, mert a 4WD-s autó sokkal többe kerül (nem) sokkal drágább a fenttartása (nem) és sokkal többet fogyaszt (nem) mint a többi. Eléggé intoleránsnak tűnik a közösség ezekkel az autókkal szemben, hiába, ősi magyar szokás, végre valamit lehet szidni :) Hajrá!
Ha valakinek jobban tetszik egy magasabb építésű autó vagy mások okból szeretne ilyen autót akkor üssétek csak... (Saját példa: gerincbeteg vagyok és NEM tudok lehajolni, nem tudok hosszabb ideig ülni egy kényelmetlenebb székben vagy beülni egy alacsony építésű autóba.) A kinek mi tetszik dologról: azt pláne nem tudtam elfogadni, hogy nekem is egy "családi krumplim" legyen, a céges parkolóban meló után jólesik megpillantani az autómat a sok szürke egyforma tojás és krumpli között (ők ezüstmetál kombinak hívják azokat)...

The good boy 2008.07.25. 10:53:53

zöldi 2008.07.25. 10:35:58
Lemaradt nálam a smile a végéről...
Igazából csak a "nivótlanságot" akartam ezzel jelezni (meg persze a hátulkaparós sztorynak valószinüleg lesz happyendje), nem csak oldaltöltésreirunkvalamihülyeséget célzata van.

Akkor a sztori alább:
Én soha nem vágytam young-, vagy oldtimer autóra, erre a múltkor azon kaptam magamat, hogy azt irtam be használtautó.hun a keresőbe, hogy évjárat 1968-1980 (tudom tág a határ, de valahol el kell kezdeni), ár: 1 milkától...
Ezek után úgy döntöttem, hogy még korai ez nekem. Amikor az asszonypajtásnak elmondtam másnap, hogy vennem kéne valami szép régi játszóautót, akkor azt mondta, hogy azt veszek amit akarok, de ő az ufot nem adja semmiért (igaz az amúgy is maradna még egy darabig, amig nem jön a facelift:)...
Pár nappal később, megint a használtautó.hu elött ülők, amikor odajön az oldalbordám, és rábők az éppen nézett vasra, majd kérdezi: ez mi? Mondom egy Porsche. Kérdése: megveszed nekem, mert egy ilyen nagyon jó lenne, Neked meg maradna az ufo...
Úgyhogy most ott tartok, hogy a kedves feleségem lenyúlta az ötletemet, és valószinüleg a leendő autómat is. Pedig úgy elterveztem, hogy abban a kevés szabdidőmben bütykölgetem, szépitgetem, meg megyek egy-egy erőset a közeli szerpentinen...

Rák Attantam 2008.07.25. 10:55:04

Nesze:

www.hasznaltauto.hu/2242176_uaz_parancsnoki_1989

Occsó, télire, munkába járni, rossz utakra, összkerekes, keveset futott, metálfényvazze, büntető hátsó ráfutás védelemmel. A műszaki ugyan lejárt, de ez csak plusz ok egy kis alkura. Bár ebből az árból még alkudni is....
A szerkesztőségi flotta is végre valami érdekessel gyarapodna.
Na, nyomás! Jövő héten cikket akarok róla olvasni!

AP 2008.07.25. 10:55:26

Ebben a posztban az a tuti, hogy mindenki rá fog harapni.
VW-esek, Suzukisok, 4wd vs 2wd, lesz itt minden mint a búcsúban.
Ja: az A8-ak még mindig nem érkeztek meg. Kifogyott a benzin?

Szabi975 2008.07.25. 10:55:30

"2éve nem használok téli gumit, igaz nem sok hó volt"

Remélem nem velem jössz szemben télen egy kanyarban....

Dr. Tóth László 2008.07.25. 10:56:38

Hello!

Én a Renault Megane II-t ajánlom. Kategóriájában olcsó, alkatrész olcsó (nem márkaszervízben), és ha olvasgatod a Megane-klubbot, akkor minden franciás hisztijét saját magad meg tudod javítani. (vagy kérdezz engem) 1,4 Benzines, alapból klíma, 6 légzsák, kényelem, 98 LE, épp elég. Télen nekem munkába járva 7,5l/100km, nyáron 6,5. Nem adnám oda semmiért.

Sok sikert.

mazdás 2008.07.25. 10:57:42

A régi toyotám még hatsókerékhajtású volt és télen előfordult hogy nem tudtam felmenni a bejárónkon. Viszont jókat lehetett vele farolgatni a hóban:))
Az elsőkerekes nem akad el de nem is lehet vele driftelni...

Szabi975 2008.07.25. 10:59:43

"Miért kéne 4X4 kanyarban, vizes macskakövön?
Ott van a motorfék...:D:D"

Javaslok Neked egy vezetéstechnikai tréninget, ahol szimulálják ezeket az
állapotokat, és ha visszajöttél, írd le mi a különbség.

Whitefalcon 2008.07.25. 11:00:01

Rák Attantam! És mitől parancsnoki? Jár hozzá baka? :)

AP 2008.07.25. 11:00:16

Téligumi? Haha.. Egyre jobban szakadó hóban mentem fel a Mátrába még az orosszal nyárigumikon. Életemben nem féltem még úgy, mint Mátraháza és Parádsasvár között félúton. Szó szerint full ideg voltam, éreztem hogy hiába megyek 30-al se, pici kormánymozdulat, pici nyomás a pedálon, különben megcsúszik. Életem legrosszabb élménye volt.

Zz_ 2008.07.25. 11:00:31

Micsoda problémák!

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.07.25. 11:01:59

Esetleg egy jó kis Pick Up? Mondjuk ez:
www.hasznaltauto.hu/2252735_ssangyong_actyon_2007
nagy fehér izé, egy biztos nem unalmas és ettől a pofától mindenki menekül előled az utakról, csupa jó tulajdonság.
Ja még egy hátúl hajt alapból!

Rák Attantam 2008.07.25. 11:05:03

Azt nemtom miért "parancsnoki".
Ez talán egy felszereltségi szint, mint pl. az "Ambiance" vagy az "Executive"?
Az opciós listán tartalék marmonkannákkal, géppuska állvánnyal, álcahálóval?

Dennis 2008.07.25. 11:06:23

Olasz a legjobb választás. Mondjuk egy... egy... egy Fiat Panda 4*4 vagy egy fasza Alfa 155 Q4...

Csubakka Junior 2008.07.25. 11:09:33

Wartburg. Az autó értékével megegyező téligumival szerelve felmegy neked a havas hegyedre.

Tök mindegy, hogy miről szól a poszt, előbb-utóbb úgyis a Swiftnél lyukadunk ki.

Kheller 2008.07.25. 11:10:37

Édes istenem mennyi ilyen "nagyon tudok vezetni, nem kell nekem téligumi" tipusú barommal hozott már össze a sors... Emlékszem mikor az egérúti felüljáróróra se tudtak felmenni, mert picit jeges volt az út, alapjáraton lepörgött a kerék, ott aztán lehet mutogatni, hogy hú de fasza gyerek vagy...
Aki meg még nem vezetett AWD autót (főleg erőset) az inkább hallgasson.

Szabi975 2008.07.25. 11:11:42

Üdv, Kheller!!!

Lelkemből szóltál!!!

Köszönöm!

Rocko- 2008.07.25. 11:13:35

AP 2008.07.25. 10:55:26
"Ja: az A8-ak még mindig nem érkeztek meg. Kifogyott a benzin?"
ehehe épp akartam ajánlani a Lupot. :D

EVOkaa 2008.07.25. 11:15:28

Csak Audi?Minek?A japánok verhetetlenek 4x4-ekben!Nézzük csak:Mitsubishi hányszor nyert Dakart? Több mint valószínű hogy azok is 4x4-ek voltak.Ezeket a technikákat átviszik a közutakra is!Jó mondjuk az a Galant 4RV az ilyen tuningboy-é lehetett...
vegyél egy Lancia Delta-t.persze nem a legújabbra gondoltam, hanem a rally világbajnokra.az elmegy mindenhol.

2008.07.25. 11:16:04

Khellernél a pont.

Emléxem tavaly Bp-n a Pesti úton levő Tecsó előtti vasúti felüljáróra nem tudott felmenni egy "minektélretéligumi, minek4WD, nincsistél" huszár, bzmeg, mekkora dugót csinált...

hukk 2008.07.25. 11:18:12

Érdekes, én öt évig jártam télen téligumi nélkül, és mégse szálltam el az első kanyarban. Lehet téligumi nélkül is közlekedni, de csak ésszel. Ész nélkül pedig téligumival se. Persze azért nem bánom, hogy mostanában már szokott lenni.

Szabi975 2008.07.25. 11:20:56

Ha keveset mész az évben, akkor jó lehet a "setélresenyárra" tipusú négyévszakos, az is jobb, mint nyárigumival korizni....

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.07.25. 11:22:20

@Szabi975

a négyévszakos gumi a lehető legrosszabb választás, akkor inkább téli gumi egész évben.

2008.07.25. 11:23:55

Lehet téligumi nélkül is közlekedni persze, és nem is szállsz el.
De ne nézz a tükörbe, hogy mit műveltél magad mögött - mekkora sor vár arra, hogy lefordulj, soha ne gondolj bele, hogy mehetnél rendesen is: nem pöcsölve óvatoskodva, és soha ne jöjjön ki eléd semmi.
Lehet közlekedni nélküle, de nem kéne!

BüdösBambula 2008.07.25. 11:25:28

Híresen megbízhatóak és szervízigénytelenek a francia autók. Nem beszélve a potom árú alkatrészekről (itt elsősorban a citró pneumatikus istennyavajájára gondolok). Tessék csak megvenni azt a vackot, mert a vevők már egymást ütik érte. A swift meg tényleg egy szar autó, ne is méltassuk még csak a neve említésére sem. Tudtommal nagyon megbízhatatlan és horribilis a fenntartási költsége. Ja és lépten-nyomon találkozok útszéli lerobbant példányokkal. Nehogymár véletlenül olyan legyél mint a nagy magyar átlag...

lsd73 2008.07.25. 11:26:26

Megoldás!!!
Nekem nyáron is téli van fent.
No problem!

Dennis 2008.07.25. 11:27:30

A kedvenc autóm a 80-as évekből: a Fiat Argenta a 2000-es 122 lóerős injektoros motorral, bár ez se gyilkolásra kéne nekem! Sajnos így is nagyon kevés van belőle a világon... De volt annak egy kompresszoros változata is a Volumex 140 lóerős volt, azt hiszem. Az is jó ritka madár lehet, nem mintha a többi motortípusúból sok futkosna az úton...

Szabi975 2008.07.25. 11:30:07

"a négyévszakos gumi a lehető legrosszabb választás, akkor inkább téli gumi egész évben"

Valóban!
Nem rossz, csak gyakrabban kell cserélgetni.....( forró aszfalton, dugóban ) nem erre az üzemállapotra tervezik.

VénverdaFan 2008.07.25. 11:30:32

VAG termékért nem adna 1 forintot se???
Vegyél régi 12-30 éves VAG terméket azok még jók sőőt 10x többet érnek mint a 10 -15 éves japán kínai koreai szarok.... Továbbá Citroen??? No comment... Szánalams...

Koxi 2008.07.25. 11:30:38

Rákattantam:
azé parancsnoki bakker, mert ki lehet rajta alakítani mobil vezetési pontot. Hátul rádiós bakákkal meg rádióval.

Szabi75:
végre valaki, aki tud is pár dolgot. (2 éve nem használom téi gumit-hu haver ha még MÁV os is vagy, viszed a pálmát)

Krisi 2008.07.25. 11:31:02

Hát nemtom, hegyen lakok Butapesten, ráadásul kis úton, utolsónak takarítják csak le, ennek ellenére egy évben átlag 4-5 nap van, amikor nem lehet elindulni az elsőkerekes Corsával - ilyenkor 300 méterrel odébb kell megállni a nagyobb út mellett, és nincs gond.

Persze, egy alpesi faluban biztos más, de ébresztő, ez itt Magyarország! Aki a fővárosban lakik, és azért vesz 4*4-et, hogy télen legyen mivel járni annak jó sok pénze van.

Azzal is egyet értek, hogy téligumi és elsőkerékhajtás - ez a leggyakoribb - a legtöbb esetben elegendő. Egy a hátrány, hogy nem lehet driftelni :) Bár havas parkolóban azért lehet vicceskedni elsőkerekes géppel is :)

Szabi975 2008.07.25. 11:35:00

Nem értelek Koxi...

Johnny336 2008.07.25. 11:35:40

Aki a teligumira azt mondja, hogy marketing...inkabb ne kozlekedjen telen, ha ezen akar sporolni!

Matiz!
neked kell a vitara, mert olyan helyeken is jarsz. en az escorttal, jo teligumival tokeletesen eljutok sulybe, hoviharban is. normal hasznalat eseten felesleges az osszkerek.

w a s d 2008.07.25. 11:35:40

Szerintem:

www.hasznaltauto.hu/2255750_alfa_romeo_155_1995

vagy

suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=48282326&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=11&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

vagy

suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=20801633&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=33&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

vagy

www.hasznaltauto.hu/2135558_volkswagen_passat_1996

vagy

www.hasznaltauto.hu/2247796_lancia_dedra_1993

vagy egy ilyen, de ezt télen nem használná az ember :D :

suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&negativeFeatures=EXPORT&bodyStyleRadio=&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=

(Persze nem az adott példányok, hanem csak az adott típus, ami szerintem.)

Krisi 2008.07.25. 11:37:53

ja, a másik kedvencem a "kanyarstabilitás miatt AWD"

muhahahaha

Az emberek hány százaléka vezet úgy, hogy 4*4 kelljen a kanyarodáshoz? Meg kell tanulni vezetni, vagy esetleg lassabban kanyarodni. Aki meg munkábamenős autójával jár versenypályára, az is okos.

Szóval ha nem a határon autózunk, akkor felesleges az összkerék.

És amúgy Bende Tibi is írta, hogy nem offroad vagy versenygép kell, hanem mindennapi használatra egy kocsi.

Alaptémához hozzászólva amúgy szerintem Quattro, ha már mindenképp összkerék kell.

Dennis 2008.07.25. 11:39:57

Nem olcsó egy téli és egy nyári gumi garnitúra az autóra, ezt elismerem, de szerintem az emberéletnél értékesebb nincs, és addig hiába összkerekes meg téligumis az autó, amíg tele vannak az utak száguldozó barmokkal... És az a legszomorúbb hogy legtöbb esetben a vétlen hal meg...

AP 2008.07.25. 11:43:50

Aki szerint fölösleges a négykerékhajtás, az még soha nem tapasztalta meg, hogy egy csúszósabb úton mennyivel jobb érzés, mint a paraszt elsőkerék. :)

Kheller 2008.07.25. 11:46:53

"egy csúszósabb úton mennyivel jobb érzés, mint a paraszt elsőkerék. "

vagy hátsó... :))

ráadásul ha jól van hangolva, akkor simán kirakja kanyarban kövérgázra a seggét a 4 kerekes is, majd egy pillanat mulva tol ki a ki a kanyarból mint az állat, na ezért szeretem én a telet :))

SsPL71 2008.07.25. 11:46:57

"Emléxem tavaly Bp-n a Pesti úton levő Tecsó előtti vasúti felüljáróra nem tudott felmenni egy "minektélretéligumi, minek4WD, nincsistél" huszár, bzmeg, mekkora dugót csinált..."

Mérnem kerülted akkor ki a fasza kis 4WD-vel, az sem ment fel azon a helyen?

gyules 2008.07.25. 11:49:06

Avant RS6? Gyors, nagy, négykerék, kombi. :)

2008.07.25. 11:53:40

SsPL71: mert a hozzád hasonlók már ott álltak a sorban, nagyokos :D, ráadásul záróvonal, szembeforgalom, és sajnos rám érvényes a KRESZ... Gondolom rád nem...

AP 2008.07.25. 11:55:45

Télen hóban mindennel lehet ökörködni, de a normál közlekedésben összehasonlíthatatlan a négykerék a kettővel.. :)
Persze ha te Colin egy rokona vagy, aki kötelezően keresztbe esik ki minden kanyarból, akkor ez is szempont. :)

SsPL71 2008.07.25. 11:56:24

Matiz:
Nem vagyok hozzájuk hasonló, honnan tudod ismersz?
Ha, elakad előtted egy autó és záróvonal van, akkor te addig ott állsz ameddig el nem vontatják?

AP 2008.07.25. 11:57:42

nehogy itt is elkezdjétek egymást anyázni, az isten szerelmére

mi a FASZ van a magyarokkal, hogy állandóan egymást tépik?!

megnyomorított ország agybeteg népe, ennyi

Csubakka Junior 2008.07.25. 11:59:32

AP a békeharcos! :) :) :)

total 2008.07.25. 12:00:09

Ezaz!
Nem kell a Swift, mert mégiscsak... erre vesz egy AX-et! Nevetséges, kb annyira nincs benne anyag, mint a Swiftben, a megbízhatósága meg a béka segge alatt...franciát sohaaaa!!!!!!!

hukk 2008.07.25. 12:00:34

Téligumi téma: budán lakom egy erdő melletti zsákutcában. Kb harmadnapra jut el a hókotró oda. És érdekes módon SOSE akadtam el még téligumi nélkül se, friss hóba se. Kit tarttam fel? Száraz úton senkit. Legalábbis annyival tudtam menni, mint a megengedett, és megállni is mindig sikerült. Hogy onós esőben, vagy tükörjégen a jaszkarijancsik töke szétdurrant, és alig várták, hogy lekanyarodjam, vagy hogy előzhessenek? Igen volt olyan, aki idegeskedve alig várta, hogy meg tudjon előzni. Aztán három kilóméter múlva integettem neki, éppen akkor kászálódott ki a fejreált autójából.

Nem vagyok téligumi ellenes, de nem is érzem életveszélyben magamat nélküle. Egyszerüen ésszel kell vezetni és kész.

SsPL71 2008.07.25. 12:00:47

AP: :D :D :D

sapi 2008.07.25. 12:01:25

az egész országon látszik ez a "mi a fasznak nekem téligumi kibaszott nagy sumi vagyok" hozzáállás!ezért is van itt a közlekedés ahol télen meg megy 15-tel mert úgy kell vezetni ahogy megfelel az útviszonyoknak... igen nyári gumival 15km/h míg téligumival mehetne a forgalom normálisan 50-el legalább meg ha a felüljáróra nem lendületbe érkezik már fel sem tud menni... így van mondjon le a téligumi.. pff

2008.07.25. 12:02:16

SsPL71: te még nem jártál arra sztem napközben. Maradjunk ennyiben.
Az nem jutott eszedbe, hogy JÖNNEK SZEMBE és azért torlódik fel a sor egy elakadt autó miatt, azért nem tudják kikerülni? Nem hiszem el, hogy nem érted, csak szivatsz, ugye.

SsPL71 2008.07.25. 12:04:44

Az átkosban nem is volt olyan, hogy téligumi, meg nyárigumi.
Volt a barum, meg a stomil, oszt jóccakát. :-)

SsPL71 2008.07.25. 12:09:37

Matiz:
Nem szívatlak, szívatod Te magad. :-)

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.07.25. 12:11:25

Lassan a lupo poszt szintjére érünk!

AP igazad van! Körülöttünk lévő országok népei mind össze tudnak tartani csak a Magyar húz szét és mutogat egymásra kész röhej! És az irigykedés már egyenesen multiuniverzumi szinten működik nálunk.
ha megvan a tél+nagy domb esetleg aszfalt sincs akkor kell a 4x4.

Dennis 2008.07.25. 12:12:32

Nem tudom, mi baja mindnekinek a francia autókkal. Angliában több mint a negyede az autóknak francia, és mégis mindegyik megy nincs velük sok gond. Mikor apám hazajött a Peugeot 406-osával Angliából, a szerelő haverja is így kezdte: Franciát vettél? Azokkal elég sok a gond.
Érdekes, apám hazajött vele, vissza is ment Angliába és ott is mindennap megy az autó, és mégis semmi baja sincs.
Nem mindegyik francia autó szar...
Sőt a többség jó ks autó.

SsPL71 2008.07.25. 12:17:20

"Nem mindegyik francia autó szar...
Sőt a többség jó ks autó."

Én elhiszem, hogy apád 406-osa kiváló.
De, sajnos több problémás példány van a franciák közt mint más márkánál.
Ezért statisztikailag alakult ki az a nézet, hogy a franciák nem jók(autókra gondolok).
Sajnos 1x én is kifogtam egy ilyen példányt.

Csubakka Junior 2008.07.25. 12:20:50

Kiegészíteném az előzőt. Minden poszt végén a Swiftnél lyukadunk ki, nameg a szar francia autóknál, a szar audiknál, meg a mégszarabb Dákónál.

vagodeszka 2008.07.25. 12:22:30

Egyszer próbáljon már ki a sok AX fikázó egy ilyen kis gépet. Meg fog változni a véleménye a szerkezetről én garantálom!

Volt nekem is AX-em, jöttek is a haverok, hogy mijezafranciakaksi meg hasonlók, aztán amikor megváltam tőle még ők sírtak :D (igaz történet)

Dennis 2008.07.25. 12:24:29

Csak sajnos vannak olyan példányok,amikkel nem a gyártás során lett valami hibájuk, hanem egyszerűen a kókányolás és a hozzáértés hiánya miatt lettek olyanok, hogy a vásárló akár örökre elpártol nemhogy az adott típustól, hanem akár az összes egy nemzetiség által gyártott autóktól is.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.25. 12:24:37

AX 1.5D !!!!!!!! IDE NEKEM MOST!!!!


Ja, hogy van már régi városi gyöszöm egy darab? Hát igen, ax most nem lesz. Pedig egy időben mentem néhányszor egy ilyennel, a hátsó futó annyira halott volt, hogy ha rajtam kívül bárki más beleült, a kasztninak súrlódott a jobbhátsó gumi, és csak a csere segített volna.... Viszont ugrott, ment, vicces volt a bortartó az ajtóban :-DDDD imádom, nem vagyok normális.

abc 2008.07.25. 12:28:45

Jó dolog a 4x4, csak nem gazdaságos!
Amúgy a télen amikor volt hó elmentünk szánkózni egy Megane II-vel! Földút nyomvályu, tiszta hó, az alját többször is végighúzta és mégsem akadtunk el! a végén már a szántásba mentünk mert ott jobb volt az "út"!
Ja a kocsinak semmi baja nem lett! Pedig francia és még soha semmi baja nem volt az elmúlt 4 év alatt, pedig már sokat kapott!

Télen téli gumi kell!!! Nyáron meg nyári!
Nem spórolsz semmit ha csak egy fajta gumid van, hisz ha két szett guminál egyszerre csak az egyik kopik. ráadásul a téli nyáron nagyon gyorsan kopik és csúszik, ezért nem éri meg. személyes tapasztalat!

SsPL71 2008.07.25. 12:29:54

"ezért is van itt a közlekedés ahol télen meg megy 15-tel mert úgy kell vezetni ahogy megfelel az útviszonyoknak... igen nyári gumival 15km/h míg téligumival mehetne a forgalom normálisan 50-el legalább"

Ahol te mész téligumival 50-el ott én is elmegyek nyárival 50-el.
Nem a menéssel van gond, hanem a megállással. Ha viszont nem szar kopott nyárival megyek akkor tudok kapaszkodni is.

A nyári és téli közt csak az a különbség, hogy a nyáriban jóval kevesebb a gumi alapanyag, 7fok alatt kezd megdermedni.

A téli ezzel szemben, több gumi alapanyagot tartalmaz és nem dermed meg, mittomén, minusz hányfokig.

Nyárival a hideg sónedves vagy száraz útfelületen van gond, mert a megdermedés miatt, kevésbé érvényesül a rugalmas gumi és aszfalt közti tapadási együttható. Ezért hamarabb megcsúszik, ergo hosszabb féktáv, kanyarba is hamarabb fogy el a tapadás, valamint a nyári gumik bordázata teljesen más mint a téli gumié, de a téli gumi bordázata is a havas útszakaszokon tud érvényesülni.

Téli gumi viszont nyáron, hamar felmelegszik, "elfolyósodhat" (kis túlzással) főleg tartós 160-al közlekedésnél esetleg a szerkezete annyira meglazul, hogy szétrobban, kis sebességnél, pedig csúszkálósabb lesz mint a nyári gumi.

2008.07.25. 12:39:59

SsPL71: döbb, leborultunk tudásod előtt, megmondtad a frankót.

Ugyanitt 4 téligumi ingyen elvihető, kell a fenének. :D

x 2008.07.25. 12:43:08

Passat-dögunalmas,túlértékelt,"magyarazthiszipresztízs"-autó..azt ne)))))

Lowtyo 2008.07.25. 12:43:18

Csodálom, hogy ilyen szép mercis múlttel a 4matic 124-est nem említetted.
Nekem is ilyesmi problémám van, mint az írónak, és hetente változik az elképzelés. Ócsó is legyen, jó is kényelmes is, nem egyszerű.
Én szívem szerint valami 4wd személyautót vennék, barátim erőssen ajánlják a micsu galantot.
Asszony, meg valami brutál tehenet szeretne.
Legalább most tudok mazsolázgatni a kommentekből. :)

giovi 2008.07.25. 12:44:58

A Legacy akkor két tonna, ha telerakod cementes zsákkal, egyébként alig nehezebb az Impinél. Bocs, ha már írták.
Amúgy Subi rules...

lsd73 2008.07.25. 12:53:06

Akinek nem romlik el a francia fospumpa az nemis használja!
Nézegeti,becézgeti,simogatja mint a
b.zi a f@szát oszt hétvégén kiruccan a nagyihoz beleteker 200km-ert.
Ecsém 1.6 hdi 4.5l/100km MEGÉRI!
Az értékvesztéséről még nem is szóltam.
LOL!!!!!!

Bömös 2008.07.25. 12:53:58

Mint sok minden ,az összkerék hajtás is kizárólag pénz dolga. Mivel nálunk az emberek nagy többsége csóró, nem tudja megfizetni. Ennyi. Így aztán marad az "ész osztás".

Vizi Péter 2008.07.25. 12:57:17

AX. Jól ki van találva a mérete, keveset fogyaszt és olcsó gumikon fut, de olyan bonyolult műszaki megoldásokkal van teletömve, hogy a legkisebbnek látszó probléma is órákig tartó, gyakran célszerszámot igénylő szerelésbe torkollik. Akkor dobtam el az agyam, amikor eltörött nyakban egy T alakú gumicső, és a gyári 35ezerbe került. Nem lehetett helyettesíteni, mert mindhárom vége eltérő átmérőjű és nem szabványos volt! Egy egyszerű ajtózár-kenésről ne is szóljak.
A téli gumi meg olyan, hogy aki még nem használta, nem tudja, mit veszít vele. Nem a száguldást a hóban, hanem a megállás biztonságát...

AP 2008.07.25. 12:57:19

Így van, megy a széthúzás, és annyi is elég az egymásnak eséshez, hogy te másmilyen fajta autót vettél, mint én.
Nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek..
(a tegnapi ip-cím lenyomozós, A8-assal megjelenős, engem megverni akarós figura is érdekes volt..)
Drága jóistenem, hol élünk. És erről az egyszerű hétköznapi emberek tehetnek, nem a felsővezetés. Ez a mentalitás az, amiért nem is baj, ha a végén elfogy a magyar.
Természetes szelekció.

Rocko- 2008.07.25. 13:05:22

miluman · autobuzik.blog.hu/ 2008.07.25. 11:59:21
el ne add az áutómát, bászod!

hukk 2008.07.25. 12:24:15
csak 310 ezer? egész jó ár! :-}

Önjáró Talajgyalu 2008.07.25. 13:10:33

Ha unod a kenyelmetlen es unalmas autokat, vegyel farmotoros Skodat. Nem unalmas. Minden ut egy kaland, hogy odaersz-e. (Altalaban azert igen, de sosem tudhatod!) Es nem kenyelmetlen, tokjo regi rugos ulesek vannak benne, ha nincs kiulve pihe-puha, es tart is, en tobbezret lehuztam benne egyhuzamban, semmi hatfajas.

Ja es mellesleg telen sem akadsz el a hoban, (farnehez + hatsohajtas rulez) mint azt valaki irta volt elottem. :)

Egyebkent egesz evben teli gumival jarok. Remelem a 855kg-tol es a 100-as temponal amit tolni szoktam meg nem folyosodik! :D

cv 2008.07.25. 13:14:54

szevasztok!

Kár, hogy unalmas és kémelnyes autót adok el éppen. Ha kombi volna el se adnám. Ha érdekel, keress rá, 899E, bordó Corolla, 84E Km-rel.

Vizi Péter 2008.07.25. 13:16:09

Na igen, a faros skodrik! Amit most loptak el tőlem (illetve előbb szétverték, aztán a roncsot ellopták), azt még én vettem át a Merkúr csepeli telepén '88 november 1-én. Volt vele gond, de soha nem hagyott ott, és bármi fillérekbe került hozzá. A szereléshez meg alig kellett szerszám, minden hozzáférhető benne és átlátható. Abszolút használati eszköz. 7l/100km, max. 130km/h, olajat nem evett. Kéne még most is...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.07.25. 13:21:02

ez a tökéletes téli jármű, nem fogsz elsokkalni egy kanyart se,a nyomatéka is bődületes:
karvolt.blog.hu/2008/07/24/a_leggyorsabb_telefonfulke

murray 2008.07.25. 13:23:00

érdekes h szinte mindenkinek ilyen kocsija van mint a faros skoda. :-)

jó is ez így.:-)

VénverdaFan 2008.07.25. 13:27:11

Egy jobbik tökéletesebb Magyaroszágon értelems politikai vezetés lenne, értelems adókkal, jobb életszinvonallal, amikor mindenki keresne annyit hogy ne a máséval foglalkozzon amikor tarthatna mindenki több autót több célra, megbecsülnék a munkát és megfizetnék ahogy illik, nem lenne a mindennapi hogy fizetem ki a számláimat stressz.. na akkor az meberek máshogy viszonyulnának egymáshoz... tapasztaltam már ezt pl. németországban sokkal nyugodtabb a légkör és kedvesebbek az emberek egymással...

Simon Templar 2008.07.25. 13:31:34

Én a Daihatsu Applaude ZI 4x4-es modelljét is megnézném, esetleg a Terios modellt. Gazdaságos az üzemeltetésük, és az Applause még élményautónak is elmegy;)

danken 2008.07.25. 13:35:16

Vegyél öreg japánt, ha van autófényező, karosszériás ismerősöd, ha meg csak szükségből kell egy kis időre, akkor minek kell ennyit agyalni, a citrom marha ronda, igazi francia stílusos autó, unalmasról meg inkább a toyota jut eszembe, na arra meg én nem adnék egy fillért sem. Suzuki is ronda, de ahogy látom ez nem szempont a vásárlásnál, egyébként jó lenne, mert tényleg megbízható autók, de egy nőt nem ültetnék bele, mert kérdéses egy 40-es koccanás eredménye.

2-More 2008.07.25. 13:36:25

Érdekes módon még az ellentétek is közeledhetnek, nem gondoltam volna pl hogy pont AP lesz az, aki méltat egy swiftet bármi mással szemben. Béke, haver.
Amugy, swift, már nem az elsőt látom úgy árulni, hogy kapcsolható az összkerékhajtása. Nos, igen. Amennyiben alá tudsz feküdni, le tudod lazitani a stift biztositócsavarját, majd a stiftet kicibálva-benyomkodva, ki illetve be tudod kapcsolni. Tiszta munka. Csak egy emelő kell, meg egy aláfekvő, kulcs, és 5 perc. Csak ez a legtöbb embernél nem a kapcsolhatót jelenti, hanem a baszakodással kapcsolhatót. Amugy meg felesleges is rajta tökölni, mert úgyis viszkós a hátsó hajtás, nem pedig állandó. Többet nem fogyaszt sokkal,rosszabbul nem megy sokkal, alkatrész ugyanannyi, csak a szájakba kell rágni hogy 4wd, mert más a kuplung, a kinyomócsapágy, féltengely, meg még a jóisten tudja mi.

Frank California 2008.07.25. 13:45:40

Ennyit a négykerék-hajtásról, meg a kanyarstabilitásról!

www.youtube.com/watch?v=umYq3BItZeU

Humbug......

trash E46 2008.07.25. 13:50:37

hehe a bajai rav 4-et a kocsis és társa kft. árulja:D ez a használtautó telepük.

Riise 2008.07.25. 13:51:05

Dennis mondta a Fiat Panda 4x4-et, na azzal kibékülnék, ellenben Alfát soha. Drága ismerősöm nagy-nagy Alfa-fanatikus volt, legalább 3-4et nyúzott 20 éven át, de elege lett, hogy mindig van valami bajuk. Mit vett?? Új 3ajtós Civicet :P

Dennis 2008.07.25. 14:00:12

Az új Panda 4*4 is faszának tűnik, de a régi jobban tetszik, mert én a régi autókat szeretem...

senki123 2008.07.25. 14:08:29

2005-ben vettem egy skoda 1.2-es fábia classicot. rohadt jól el volt benne minden találva. eszembe se jutott, hogy tél és más autó kellene. minek? jó a fútés, téliguma van. M.O-gon nem is nagyon kell más. aki erőlködik, az előbb-utóbb becsinál. ezzel az autóval kényelmesen, gyorsan, olcsón, gazdaságosan, MEGBÍZHATÓ-an lehet közlekedni. mi kell ennél több?

AP 2008.07.25. 14:17:27

NEKEM nem jött be a régi Swift, de ettől még rengeteg embernek igen.
Csak néha (néha?) hajlamos vagyok túlzásba esni.
A mindenféle megbízhatatlan zabáló régi használtautóknak tökéletes alternatívája, olcsón megkapod, jó a fogyasztás, nem esik szét, nem rohad. És nem hiszem, hogy egy AX, vagy Uno jobban törne. Már csak a koruk miatt se.

AP 2008.07.25. 14:23:10

danken 2008.07.25. 13:35:16

Ne legyen kérdéses egy 40-es koccanás eredménye, én olyan 40-45-el szálltam neki szinte szemből a korlátnak. a lökhárító elrepedt, a lámpa műanyag tartófülei eltörtek, a sárvédő sarka behajlott, a lengőkaron lett egy 4mm-es dudor, és a felni széle is behajlott. Ennyi.
Kicseréltem a kereket és mentem tovább.
Az öv akkorát rántott rajtam, hogy rendesen bekékült a helye.
Szóval nem hal meg mindenki, aki neki mer menni valaminek Swifttel.

jkhjuklihj 2008.07.25. 14:25:14

a feleséget kellene lecserélni

Ciri 2008.07.25. 14:37:22

"VAG-termékre úgyse mernék kifizetni egy fillért se"

Bende, Bende !
Az, hogy egy faszparaszt módjára próbálod uszitani a népet, az rendben van,a te tolladból nem várok mást.

De azért azt nem kellene elfelejtened, hogy "autós ujságíró" vagy...

Szemlélet ide vagy oda, Belsőség (vélemény) ide vagy oda, azért kapjál már a fejedhez te szerencsétlen.

AP 2008.07.25. 14:42:15

Ezzel nem feltétlenül az új VW-eket szarozta ám le.
Valószínűleg bennevolt az is, hogy sok itthon a kókányer szerelő meg az ócsóból megjavító sufnimester, és ezek pont a VW-eket szeretik. Vagy valami ilyesmi.

Ciri 2008.07.25. 14:45:06

AP

Lehet, de ezt szerintem te sem hiszed el.

Bende Urat ismerve meg főleg...

gykarpat 2008.07.25. 14:49:57

Citroen Xantia 1,9 TD? Jobb, mint a BX is meg kenyelmes is. Nekem is az van ;)

Peter Blau 2008.07.25. 14:54:18

Nem olyan régóta van téligumi meg nyárigumi. Amikor nem volt téligumi, csak simán gumi, akkor mi volt? Mindneki visszacsúszott a felüljáróról? Senki nem ment télen fel a lejtőkön? Mindenki kicsúszott a kanyarokban? Vagy télen senki sem mert vezetni? Hát nem. Nekem soha nem volt téligumim. Soha senkit nem tartottam fel miatta, soha nem volt balesetem miatta, soha nem csúsztam meg a nyárigumival. Nem mondom, hogy jól vezetek, de soha nem fordult elő ilyesmi. Viszont jó sok árokba borult téli gumis embert láttam, aki azt hitte ugyanúgy száguldozhat a jeges, latyakos úton mint nyáron, csak mert neki téligumija van. Aztán a fizika köhögött egyet neki, hogy emlékeztesse ő is van a világon.

2-More 2008.07.25. 14:55:27

Én két swiftet törtem meg, a faterom is egyet, de szerintem felesleges belemenni a szokásosba. Bármiben meg lehet halni, bármit túl lehet élni, a mázlifaktor az,ami változik.
Amugy, attól még, hogy valaki 4wdt akar, még nem lesz senkiházi vezetni nem tudó örvényféreg a szememben, a gond akkor van, amikor valaki akar is, meg nem is, legyeny is meg neis. Az a halálom. Döntse el mit akar, és vállalja.

AP 2008.07.25. 14:59:34

Én nem ismerem Bende urat.
Mit kell róla tudni?

AP 2008.07.25. 15:01:52

Mi a helyzet a nyárigumi+4wd fennállás esetén, télen?

Ciri 2008.07.25. 15:02:22

AP

A véleményemet nem írnám le róla, mert kitiltanak:)

Nézd meg az autóit .

Ciri 2008.07.25. 15:12:36

Van ott töb is !
Ugyan olyan szépek...

AP 2008.07.25. 15:21:25

Nekem tetszenek a baltával faragott kocsik..
A BX-nek se a formájával vannak fenntartásaim.

Amur 2008.07.25. 15:41:02

nem vesz swiftet mert az csak egy swift.
mert a citro az szebb vagy jobb nála?
egy swift ehez a szarhoz képest minden szempontból mercedes.

efhábé 2008.07.25. 16:01:52

"lsd73 2008.07.25. 12:53:06
Akinek nem romlik el a francia fospumpa az nemis használja!
Nézegeti,becézgeti,simogatja mint a
b.zi a f@szát oszt hétvégén kiruccan a nagyihoz beleteker 200km-ert."

Okos ember vagy te, esetleg nézzél már be a PSA vagy renault-fórumba és kérdezz körbe, hány autó van rendes napi használatban...
A francia sem romlik gyakrabban, mint bármelyik másik, ha normálisan van tmk-zva. No persze a normális tmk azzal kezdődik, hogy olyan szerelőhöz jársz, aki ért hozzá. Másképp van összerakva egy francia, mint egy német vagy egy japán. A japán szerelő köpködi a németet meg a franciát, a német a franciát meg a japánt. A franciát szerelők meg tudják, hogy mindegyik ugyanúgy javítható, csak a fogások mások. Szerelőmhöz beesett egy merci, másfél órát szopott valami cserével, de nem köpködte, hogy így szar a merci, úgy szar a merci, hanem tudomásul vette, hogy ugyanazzal az alkatrésszel a merci-szerelő is szívna egy francián.
Ahova beestem tavasszal zöldkártyát csináltatni, a szerelő!!!! nem tudta, hogy felemelhető a xantiám és halvány fogalma nem volt a hidraulikáról. No most ha a haverom lenne, én is nyilván nyomatnám neki, hogy de azért csináld már meg, ez is csak kocsi, aztán meg köpködném a francia autókat, hogy mekkora fostalicskák, pedig csak a szerelő volt szar. Hajmeresztő kókányolásokat látni, ha az ember kicsit is ismeri a kiszemelt kocsi lelkivilágát, soha le nem cserélt lhm 8-10 éves autókban, soha nem töltött gömbök és stb.
Megfelelő tmk és hozzáértő szerelő nélkül mindegyik autó megbízhatatlan szarrá válik 10 éves korára.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.07.25. 16:05:50

BX?
Ja tudom egyszer veztnem kellett egy olyat szerencsére csak egy száz km-et.
Kényelmesnek kényelmes, de amilyen hangokat ki tudott adni magából......
Mindig azt vártam, hogy mikor hullik atomjaira de azért csak odaértem. De soha többet....
Téli guminak meg a jó öreg orosz medvetalpmintás az igazi! Mér brummog is menet közben:)

efhábé 2008.07.25. 16:11:08

Amur, jó kis kocsi a swift, nekem is volt 2 céges, de ülj be egyszer egy AX-be. Sokkal szélesebb, ezáltal tágasabb, sokkal kényelmesebb, sokkal finomabb a futóműve és diesel-motorral elpusztíthatatlan. Aki egyszer kipróbálta és megszokta az igazán kényelmes autózást, nehezen ül vissza japánba, átlag-németbe, olaszba. Maradnak a franciák meg a kényelmes nagyvasak, pl. mercedes (persze nem az A-osztály).
Pont úgy, ahogy a sportos autózást megszokó meg nehezen ül be ilyen billegős-lötyögős vasakba, viszont mennyországban érzi magát egy alfában.
Tényleg nem értem, mi olyan bonyolult azon, hogy az autózáson belül mindenkinek kicsit máshol vannak a hangsúlyok?
Van, akinek bejönnek a 4kerekes kocsik, én is hajtottam olyan batárt, tényleg nem lehet összehasonlítani egy 2kerekessel (sem első- sem hátsókerékhajtásúval, volt ilyenem is, olyanom is), amikor a 2kerekes már rázza magát az úton és érzed a kormányon, hogy csúszáshatáron autózol a felfagyott latyakon, pedig még csak 40-nel mész, olyankor a 4kerekesben még úgy érzed magad, mint száraz nyári napon 30-al.
Téligumi dettó, amíg nem próbáltam, én is jasszkariztam, hogy tudok én vezetni, nem zavar, ha télen kicsit többet kell gépészkedni, aztán kipróbáltam a téli gumit és azóta ősszel szigorúan csere.
Szóval ne felejtse el senki, hogy nem feltétlenül hülye dilettáns a másik, csak esetleg mások a preferenciái. Bende mercis és citroenes múlttal valszeg jobban értékeli a kényelmet, mint mások.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:13:03

A tököm se értei minek kell állandóan eladni-venni autókat. Nekünk 18 évig volt Kispókunk. Utána pár évig egy Escort MkIII, aztán most már 5 éve egy Escort MkV. Ha baja van, szerviz (egyre ritkább), ha nincs, megyek vele.
Mi a ráknak adjam el ha csak ugyanolyan szart tudok venni mint ez? Fogyjon a pénzem? akkor inkább erre költöm, legalább ez rendesen fog működni, nem mindig a másik által szétbaszott szarokba ölöm a lóvét.

Márton 2008.07.25. 16:46:08

Egy alap Barum garnitúra ~45 rugóból kijön egy normál autóra, még egy gyengébb minőségű téligumi is sokkal jobb télen mint akármelyik csúcs nyárigumi. Jóval olcsóbb mint pl egy összetört lökhárító, a biztonságról nem is beszélve!

pzs79 (törölt) 2008.07.25. 16:46:20

szerintem télen nem a 4kerék hajtás, hanem a 4kerék FÉK a legfontosabb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:48:00

pzs79 : Hát, én vitatkoznék, pedig az enyémen minden fék jó...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.25. 16:49:38

Mármint télen. Ha télen fékezel, nem biztos hogy jobban jársz, mintha okosan adagolt gázzal másznál jó irányba.

pzs79 (törölt) 2008.07.25. 16:51:44

terepjáróval járok, télen bárkit lealázhatnék az utakon, csak a nálam is erősebb 4*4-eseket nem. De mi van, ha meg kell állni? Akkor inkább egy jó fékes-jó (téli)gumis bármilyen hajtású bármilyen kocsi, mint bármi más.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.07.25. 16:55:24

bírom amikor abszolút hozzá nem értő emberek osztják az észt a téligumi fölöslegességéről

kíváncsi lennék, mit szólnának, ha úgyanígy az ő szakmájukról, mondjuk az angol oktatásról vagy a hegesztésről vagy a parketta letevésről lenne szó

a téli gumi mintázata olyan, hogy minden egyes fordulat alkalmával kilöki magából a havat, a nyári meg eltömődik

így az egyből tükörsima lesz, míg a téli nem

tehát aki azt írta itt korábban hogy a nyári is kapaszkodik, tájékoztatom, hogy mégsem

a gumi keverék is más, a felület is más (lásd pl. a Yokohama silica-zeruma technológiát)

azonkívül nincs olyan hogy a téli gumi elfolyik meg ilyen marhaságok

nekem pl. V-s sebességkódú téligumim van, az 240-ig jó, mert a gumit nem a gumi tartja össze, hanem alatta a fémszál/kevlár mikor mi

nem hiszem hogy a téli gumi megspórolása megér egy amputációt (szerencsés ??? esetben) vagy egy temetést

Zoltec 2008.07.25. 17:24:28

Ez egy szar cikk szerintem, iroja kicst rosszul látja a dolgokat...

Egy swift szar auto, de egy 3 roncsbol összerakott tiptronic-passat, a kor egyik legszervizigényesebb 2.5TDI V6 motorjával, kb 4-500000(valos)km-rel jo.... Na meg föleg a "csattano", egy citroen AX... Használja egészséggel,firkász ur....

saki01 2008.07.25. 17:33:41

Az a király mikor haverom pusztán azért nem akart swiftet venni mert az papírból van,vett is egy 307est majd rá egy évre egy 1000es honda vtr-t. Hát a röhögés elkapott,ettől még egy bicikli is 100szor biztonságosabb.És mennyi ilyen ember lehet még aki az autója biztonságáról papol,hogy az milyen fontos hétvégén meg motorra pattan és azzal színesíti az utcaképet.

GGG77 2008.07.25. 17:41:46

BX után egy AX?
Sztem még egy egykori céges, kombi Xsarat gyűjtsél be...

csunyamalac 2008.07.25. 17:58:11

Sajnos fel kell világosítsam a nagytudású sofőröket, hogy aki nem érzi egyértelműen a téli és nyári gumi közti óriási különbséget, pont az NEM TUD VEZETNI.

2-More 2008.07.25. 18:04:50

Jól irják többen, én is hajtottam több télen át nyárigumis swiftet, a 4wdvel is apritottam. Amig észnél van az ember, nincs nagy baj, 4wdvel meg nem is kell annyira észnél lenni, négy fisfos 165ös nyári debicán úgy ment a kocsi, mint az ördög keresztül-kasul. Ott van a gond, amikor meg kell állni, mert az nem fog menni, motorfékezhetsz, visszagangolhatsz, rugdoshatod a féket, lehet absed, ellenkormányod, ha nem vagy észnél, már 30ról is 10 métereket lehet csúszni egy szaros kis jégfolt miatt is. Szóval, a téli gumi okkal van. Vagy kell, vagy nagyon észnél kell lenni. Nagyon.

ákos 2008.07.25. 19:59:19

Nekem kicsit az az érzésem, hogy az író álmodozik. Úgy tesz mintha lenne fölös 2 milliója egy kocsira, de lefikáz minden kocsit, mivel valójában nincs annyi pénze. Vesz egy kocsit 500.000-ért azzal a dumával, hogy az egyedi, ja és persze még mellé lázadónak is tűnök, és persze okos is vagyok. Én imádom a 80-as, 90-es évek autóit, de nem gyártok mellé ideológiát, hogy lenne pénzem jobbra is, csak én különleges vagyok.
Az igaz, a használt kocsi lutri.
Nem tudom miért akarnak a pesti panellakó újságírók mindíg összkerekes kocsit, főleg Subarut venni? Mi a túrónak a városba? Olyan rossz utak gondolom a fővárosban sincsennek, hogy terepes kocsi kelljen.
Egyszer szeretnék elmenni a Totalcar róival autót tesztelni egy hétre és viszont elvinném őket én is kocsikáztatni egy autóval. Mi az ami nekik egyáltalán megfelel, van-e olyan mibe nem kötnek bele, és felfogják-e milyen az a kocsi ami mindennapi használatra kell. Azt gondolom nem tudják milyen szerencsések, hogy olyan sok autót vezethetnek és kicsit megismerhetik őket. Egyre inkább kitűnik a cikkekből, hogy csak a cifra szófüzérek és idióta hasonlatok gyártása a fontos, maga a kocsi nem.
Én egyébként ha választhatnék, akkor japán terepjárót vennék, ha nem is RAV4-et.

bszl 2008.07.25. 20:09:52

Nekem volt AX fostalicskám. Max 4l fogyasztás, motornak soha semmi baja, kerékcsapágy 1x. Munkába járni, parkolni tökéletes. Előtte volt Golf GTI, folyamatos szerviz, mindig volt vmi kaland, nyilván az élmény is más volt. Csak az AX drágábban ment el a háztól mint amennyiért vettem, addig a GTI-t az éj leple alatt megpattintották. Volt Opel is kettő (F,G) kalandban gazdag, alkatrész árban olcsó. Céges Mitsuk bírták, de ha kaland volt sokba került. Seat Cordoba 1,4 190e km 2003, szinte hibátlan, kalandmentes. Picasso hátsó dobon kívül semmi (80e km, 2001, 1,6)

mixi 2008.07.25. 20:35:04

A téli és nyári gumihoz csak annyit, tavaly céges rendezvényen a
vezetéstechnikai pályán a kollégám nyári gumival, vészfékezve (kitaposod az autó alját), csúszós úton 118!!!!!! méteren állt meg 50 km/h-ról.

Nekem ez téligumival 52!!!!!!! méter volt.

Lehet gondolkodni!

T-boy (törölt) 2008.07.25. 20:42:37

Szerintem felesleges bárkinek tanácsot
adni/főleg autóvásárlához/,de hegyen-
völgyön célszerű az összkerék.Sok Subarut hozott be
egy barátom,mióta lehet,de motor-lehajtás
hiba soha nem volt.
Nyári-téli gumi nem egy vitatéma,aki nem
ismeri/el/a különbséget azzal nem érdemes.Még egy terepjáró is meghal aszfaltra való gumival,akár egy füves
domboldalon is tehetetlen.

[] (törölt) 2008.07.25. 20:46:01

mixi, ezt minden epeszu ember tudja.

annak a nehany fillerbaszo elmebetegnek, akik a "jo a nyari gumi is" kezdetu lemezt jatsszak, ugysem magyarazod meg.

[] (törölt) 2008.07.25. 20:48:40

"Nekem volt AX fostalicskám. Max 4l fogyasztás, motornak soha semmi baja, kerékcsapágy 1x. Munkába járni, parkolni tökéletes. Előtte volt Golf GTI, folyamatos szerviz, mindig volt vmi kaland, nyilván az élmény is más volt."

meg talan aki elotted a GTI-det szarra hajtotta, az is mas volt, mint az AX-ed elozo tulaja.

yzfr 2008.07.25. 20:52:29

Nem tudom írta-e valaki de én ha olcsó összkerekes autót akarnék elérhtő áron, mindennapi munkába járásra számításba venném a Fiat Panda 1000 4x4.

Gyurma73 2008.07.25. 20:54:16

AP !
Szerintem ha valakinek lekurvázod a feleségét mert jobb kocsija van mint neked akkor jogos az illető felháborodása.
Szerintem azt senki nem türné el szó nélkül ha minden előzmény nélkül ócsárolsz másokat.Olvastam én is a hozzászólásod ,te voltál a bunkó!

AP 2008.07.25. 20:57:16

Szerintem amelyik nőnek A2 -je van az gyanus.

[] (törölt) 2008.07.25. 21:16:16

szerinted mindenki gyanus, aki nalad tobbre vitte.

dehat az egyszeru emberek mar csak ilyenek.

ColT 2008.07.25. 21:42:35

Amúgy én nem értem, a BX nem működik télen? :D :D

xantias 2008.07.25. 21:50:59

Van AX 4x4-ben is , csak ritka. Dieselben sajnos nincs. Nincs szar autó, csak szar szerelők. 10 év után, ha ment 200000-et, bármelyik verda lehet roncs ribanc, ha nem rendes olajat és normális szerelőt kapott. A hitvány gagyi alkatrészek, maszatoló karosszériás után a legjobb japó is lehet hulladék. Nem dédelgetve, csak normálisan karbantartva 200e fölött is bármi lehet normális. Ha nem kékLED-re, hanem gyári alkatrészre költenek.

Johnny336 2008.07.25. 22:05:44

1.4d ax, nem tul bonyolult darab. Havernak volt, sokat hajtottuk, annyi gond volt, hogy nem hozzaertok szervizeltek - koztuk mi is :))
Nem ertem a cikket:minek hatodik auto?abbol ketto jatszos...ritkan hasznalja ki az ember idohiany miatt.ha megis kitudna, akkor meg nem dolgozik nem tolt idot a csaladjaval.

bszl 2008.07.25. 22:09:35

Edelweiss A GTI k.rva jó volt, csak ha a kopó alkatrészeket nem számolom akkor is több baj volt vele mint az AX-el. Átlag 2 havonta voltam vele 10e szervizen, mindig átnézettem. Ha megengedhetném magamnak újra vennék egy újabb kiadást, de harmadik autó helyett inkább motorra gyűjtök. Az AX bejárásra tökéletes autó én is arra használtam, napi 40 km egy héten 5x, két éven keresztül, hiba nélkül. Viszont hosszabb útra nem való. A konklúzió: aki majmot vesz, vegyen banánt is! Adott feladatra a megfelelő eszközt és akkor nem lesz meglepetés a számla a szerelőnél, benzinkúton, stb...

gnme 2008.07.25. 22:10:05

"Akinek nem romlik el a francia fospumpa az nemis használja!
Nézegeti,becézgeti,simogatja mint a
b.zi a f@szát oszt hétvégén kiruccan a nagyihoz beleteker 200km-ert."

Ez kibaszottul tetszett :D ma már megérte ide feljönni elolvasni a belsőséget.

:D :D :D :D

olyan Ford Fairlane-es.

hix 2008.07.25. 22:12:56

A téli/nyári gumi alapvetően jó, ha van rá pénz, de normál városi közlekedésben a négyévszakos pont olyan jó. Tükörjégen, ónos esőben tökmindegy, max a szögesgumi fogja meg a gépet!
Volt 4WD-s autóm is, hóban tényleg e örö e bódottá, de az év másik kb 300 napjában tök felesleges hordozni a hajtásrendszert!
Amúgy a téli/nyári gumipánik 80%-ban gumismarketing! A gumisok alig várják hogy jöjjön a váltás ideje, mert egész évben szinte csak abból élnek (most nyáron is csak lófrálnak az üres műhelyekben)
És nem lehet ráfogni hogy pont annyiban kerül, mert ugye a legújabb gumismarketing hogy a 4 éves téligumit mindenképpen cserélni kell, akár jó profilmélység, akár nem. 4 évig meg kihúzza bármelyik négyévszakos is, főleg városban.
Persze aki télen is nagy távot tesz meg pályán, az vegye meg a téligumát, de aki nagyrészt városban nyomja, annak felesleges.
Ja, és 4WD-vel nem csak elindulni lehet, hanem megállni is, télen is nyári gumival is, mivel a motorfék szépen fogja a teljes hajtásláncot. Csak érzéssel kell vezetni és nem barom módra nyomni.
Arra ott a roncsderby!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.07.25. 22:26:00

VénverdaFan!

Te vagy szánalmas! Csak ülj be a német csodádba és fizess százezreket a szervízben egy csavar meghúzásáért.

pixa 2008.07.25. 22:32:46

a cikkben "de majd két tonna" ja az az összsúly, önsúly 1260kg vagy mennyi. Azért ha már cikket írunk, jó lenne odafigyelni.

a márk 2008.07.25. 22:33:08

télen sok hó, zsiguli meg 4db szögelt Rally 2000 kell...

saki01 2008.07.25. 22:51:44

a márk
meg a Bükk hegység girbe gurba útjai az a tuti csont keresztbe mindenhol!!!

[] (törölt) 2008.07.25. 22:52:04

"Az öv akkorát rántott rajtam, hogy rendesen bekékült a helye.
Szóval nem hal meg mindenki, aki neki mer menni valaminek Swifttel."

sebaj, majd legkozelebb ;)

clubman 2008.07.25. 22:53:34

Bende Úr!
Keressen egy BX 4x4-et. Tágas is, kényelmes is, jó is (komolyan). Jó szerelőt vinni megnézni, PA tud telszámot adni.

zsero 2008.07.25. 22:54:15

Van fent egy Lancer kombi 4x4 750-ért!!! És az Made in Japan.

orosz tél 2008.07.25. 23:06:06

41-be tigrissel nyomtuk az orosz télbe. na az nem csúszott meg, ha meg igen kiafaszt érdekelt bónuszként meg lőttünk

PepeXVI 2008.07.25. 23:12:13

Subaru Justy 1980-as évek, all wheel drive
Honda Civic Shuttle 80-as évek, full time 4x4
Subaru XT :)
Mazda 323 Turbo 4x4 :))
szerintem nem akarsz európait... :D

PepeXVI 2008.07.25. 23:13:25

Ja és Fiat Panda 4x4 :)

clubman 2008.07.25. 23:14:03

Van egy BX 4x4 kombi is. És ez Made in France! (copyright by zsero). 400k, és nagyon egyben van. Topictársak ismerik közelebbről is.

Petya 2008.07.25. 23:24:12

Na ez k. hülye egy cikk. Az ember elhatározza, hogy keres egy kocsit, amivel télen bejár dolgozni. Kialakítja a szempontokat, legyen 4 kerék meghajtású (gondolom hegyvidéken lakik), automata váltós, hogy benzines, vagy dízel, arról nem ír, arról sem, hogy mennyi pénze van rá, a cikkbőlkiderül, hogy 1 milla alatti, vagy körüli, szívesen venne drágább kocsit is, de hitelt sem venne fel szívesen. Elénktárja az ötleteit, leírja, hogy melyik nem jó, és szerinte miért. Közben az olvasó elkezd gondolkodni, hogy hasonló helyzetben ő melyiket választaná. Aztán jön a "megoldás" ami egyetlen egy előzetes feltételt nem teljesíti :)
Ez olyan, mintha szeretnék elmenni nyaralni repülővel a tengerpartra augusztusban. Majd végigjárom az utazási irodákat, és kiválasztom a megfelelő utat, ami egy januári szlovákiai autóbuszos sítúra :))))))))))))))))))
És a végén meggyőzöm magam, hogy hiszen én nem is tudok úszni, félek a repülőn, meg különben is leégne a napon a bőröm :))))))

négykerékmeghajtás 2008.07.26. 00:19:39

AUDI quattro. A faxom ülne ilyen francia szutykokba, főleg ha ilyen korba vannak...Aztán lehet télen "gyorsulni a bajor remekművekkel"!

KuKori (kurva inda nem akar belépni itt) 2008.07.26. 03:20:40

Valaki kérdezte, hogy mi a stáz a 4x4 hajtás, all season gumi kombóval. Jelentem, télen ugyanolyan szépen megcsúszik, csak fílingesebb. :) L 200 2.5 TDI, gyári négyévszakos vackokkal. Télivel nyilván atomzsírkirály lehetne hóban. Mondjuk egyhelyben forgolódni - körhintaként használva- így pont ideális, csak a megállás nem olyan kecsegtető, a hely szempontjából. :D

cohen 2008.07.26. 10:22:19

Minden főleg pénztárca kérdése.Különben csak Ferrarikkal és Rolls-Royce-okkal rohangálna mindenki.

sapi 2008.07.26. 11:45:01

Aj-jaj cohen!Most újabb olajat öntöttél a tűzre!most jönnek a Ferrari fikázok, már látom magam elött " a fasznak kéne Ferrari mindíg kigyullad hány cikk volt már itt is róla fujj" inkább járok az xy autómmal sokkal gazdaságosabb meg izé kényelmesebb meg őőő ha meg chippeltettem még gyorsabb is mint a Ferrari... ha bazzee 1.2-es elvégre :D

buszfejű travibojler 2008.07.26. 12:04:17

Szendwich!
el akarod adni?

Kelecsényi Albert 2008.07.26. 12:09:45

Nekem is volt 4wd-s civicem,5 év alatt egyszer kapcsoltam be a 4wd-t,amikor a hiace-omat huztam ki a sárból.

Szendwich 2008.07.26. 12:14:39

buszfejű travibojler
Sajnos nem az enyem a jargany :( (csak a hasznaltauto.hu-n bongeszve talaltam ra)

zeze 2008.07.26. 14:06:16

Olvasgatom, nem a téli gumi, nyári gumi kell nem kell, aki télleg azt mondja hogy jó a nyári télen is, az is hülye, meg olvastam olyat is hogy városba mindek a téli, télleg megállni a nagy kunszt, és pont hogy szerintem városba is kell, mert hóba piros lámpa zöld fékezés elindulás pont hogy kell!! És ha már 1x elméred magad a nyári gumival, egy pirosnál az elötted levö befékez a téli gumival megáll, te a nyárival belecsuszol, baszhatod viheted a balét és okoskodhatsz, olcsóbb lenne már olyankor egy téli gumi nem??? nem a 80 ezer ft-os fostalicskákra, h többet ér a gumi mint az autó, de 5-6 száz ezres kocsiktól fölfele már illene..

szakmernok 2008.07.26. 15:10:54

Alig várom már a következő roncsot.

Petya 2008.07.26. 15:37:00

Tegnap írtam, hogy semmi értelme ennek a cikknek, mert végülis egy olyan kocsit választ a szerő, ami nem felel meg az általa előzetesen felállított mércének.
Ha már 4 kerekest kéne vennem, ami jó állapotban is van és mondjuk 2 millába belefér (mint p. a cikkben a RAV4), akkor pl. ezt választanám:
www.hasznaltauto.hu/2221568_kia_sportage_2001

Megfelel a feltételeknek, és láthatóan nagyon egyben van.

Impreza 2008.07.26. 22:25:49

A cikk legelején szereplő autó a mi kereskedésünkben eladó!/hirtelen meglepő volt itt látni, de jól esett...:)/ Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki ilyenben gondolkozik....:))))

Érdekes 2008.07.27. 00:18:06

"A banki visszavett rémálom. Aki nem fizette a részleteket, az biztos, hogy nem árult ki egy-két még ép silentet? Indítómotort, adagolót, üvegeket, légszákot? Banki visszavett autó, ez nekem olyan, mintha valaki meghalt volna benne. Önök szerint nem rossz a karmája?"

To Tibor :

Egyik ismerősöm, egy olyan kocsit vett amibe még benne volt a vér felül meg az A oszlopon... :D :D Na annak volt karmája..Csak negatív...Kemény :) Asszem VW volt...Persze, rohadt olcsón.

FairPlay (törölt) 2008.07.27. 00:30:59

Magyarországon évente 5-6 olyan nap lehet maximum, amikor az úton lévő nagy mennyiségű hó miatt jól jönne összkerékhajtás. A másik 360 napon feleslegesen cipeled a plusz terhet, veszíted el a lóerőt (keréken, nem főtengelyen mérve persze). Arról nem is beszélve, hogy pl. egy összkerékhajtás differenciálzárak hiányában okozhat meglepetést. (pl. ha az első és a hátsó tengely 1-1 kereke is elpörög, nem tapad, akkor hiába van 2 tapadó kereked, a gép nem fog elindulni)

De mondjuk egy jó kis sperr diffi... Nincs hajtási veszteség, nincs plusz tömeg, de ha csak az egyik hajtott kerék képes megtapadni, már indulsz is. Szóval mondjuk Alfa 147 Q2 :)

Marci 2008.07.27. 00:41:36

4WD :)
Havi 8000 km. Évek óta, és soha nem hiányzott. Sztem magyar honba rőtnagy faszság.
Aki nem hiszi nézzen utánna mily sok összkerekes SAAB, és Volvo rohangált az utakon svédiában a 90-es években. Példul. Pedig ha valahol, hát ott...

szpsz 2008.07.27. 07:34:11

Gyuszi Bácsi nevű olvtársunknek teljesen igaza van. Télen nagyon, de nagyon fontos a téli gumi. És a legfontosabb tulajdonsága a téli guminak az, hogy olyan gumikeverékből készül, ami nagy hidegben sem veszti el a rugalmasságát, tapadását.
Tehát nem igaz az, hogy csak akkor kell a téli gumi, ha hó van. Akkor kell, ha hideg van. Persze, evidens, hogy a mintázata alkalmasabb a havon autózásra, mint a nyárié, de abszolút tévedés, hogy téli hidegben, száraz úton jó a nyári gumi. Én egy farmotoros, hátsókerekes sportautót hajtok télen nyáron. (régit, semmi elektronikai hókuszpók) Direkt teszteltem, nagy üres betonplaccon, hogy nagy hidegben, szárazon a nyárigumival hogy viselkedik kanyarban. Hát jobban dobálja ki a seggét, mint télivel. Sőt, pillanatok alatt meg lehet pördülni vele. Mondjuk hóban nem indulok el vele, csak száraz téli alkalmakkor, de ilyenre is jó a téligumi. Amúgy meg havas, latyakos utakon egy egyszerű, kiskategóriás fronthajtásos autó téli gumival, tökéletesen ideális választás. Több telet csináltam végig régebben wagon R-rel, aztán Ignissel. Persze, a Suzuki törékeny, lehet mondani, de szerintem hóban a sebesség is jóval kisebb.

szpigy 2008.07.27. 23:56:03

Rákattantam!

Ha tötltöttél volna egy kis időt hazánk védelmével, tudnád miért parancsnoki az UAZ.

Egyébként nekem nagyon tetszika MB G osztály, bár igaz, hogy az egy vérbeli terepjáró. két és féltonna vas.

2-More 2008.07.28. 11:39:20

FairPlay:
Sperren hol nem megy el lóerő? Melyik fajtán? Mert elárulom, hogy mindegyiken van hajtási veszteség, simán több, mint egy teljesen nyitott difin. Plusz ha elsőkerekes, akkor meg még a kormányt is csavargatja a kezedben. Nem mellesleg, bonyolultabb, és annál nem úszod meg azt, amiről itthona legtöbb autósnak kb fingja nincs: az időszaki váltóolajcserét, szigorúan. Továbbá drágább is.
Ha meg "teperjáró" kell, akkor RAV4 helyett már inkább vennék jóval olcsóbban valami fisfos samurait vagy vitarát. Ha pedig konkréten TEREPJÁRÓT akarok, akkor oda biz egy G osztály vagy egy Land Rover Defendre, esetleg veteránbuziság esetén egy S1-2-3. A többi, az jórészt csak papirsárkány.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.07.29. 21:39:33

Hohó, nekem is AX-em van. Ma épp rángatott egy kicsit út közben, enyhe gyorsításnál. Előtte Corollával jártam, úgyhogy a Citroennek mindig megpaskolom a motorháztetejét, ha odaérek vele, ahova elindultam. De azért szeretem, jó vezetni.
süti beállítások módosítása