Öreg Panda nem vízforraló

  2008. június 22. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta panda fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


 

Még csak épp nézegettem Szentesen, de már akkor is láttam, hogy valami nem stimmel a Panda elejével. Aztán megvettem, gond nélkül hazajöttem vele Szentesről, annyira nem aggódtam. De lélekben már készültem az első alámerülésre a Panda-oxidban.

A lány, akitől vettem, főleg Szentesen használta, ahol a dugó szinte ismeretlen fogalom, már ha a közlekedés témakörében maradunk. Ment vele országúton is jó néhányszor, de – amint a saját hazautamon is megtapasztaltam – olyankor van elég menetszél ahhoz, hogy a rácsait rossz oldalán hordó maszkot megkerülje, és levegőhöz jutassa a hűtőt.

Ám jött az a bizonyos első veteránklub. Zuglóból huszonnyolc fokos hőségben, a legnagyobb délutáni dugóban vergődtem át Csepelre, a Könyves Kálmán körúton tényleg csak araszoltam vagy tíz percen át. Aztán belefejeltem a csepeli tempóba, amit a helyiek valamikor 1932-ben állítottak be örökre – még bicikliket véve mércének. Ott is csak vánszorogtam, no.

A klub parkolójába már bugyogva állítottam be, és mivel ebben a társaságban meglehetősen sok a kritikus gépészet-szpotter, legalább hárman azonnal észrevették az új büszkeségem motorházfedele alól sejtelmesen szivárgó párafelhőcskét.

Hagytam lehűlni kicsit, majd elmentem a közeli benzinkútra desztvízért, és feltöltöttem a tartályt. T. Laci barátom benézett a motortérbe és megkérdezte – "te Csiki, a hűtőventilátor vezetékét te húztad széjjel?"

Nem én - de persze így nem maradhatott. Összedugtam, a ventilátor azonnal elindult. A rácstalanság általi hengerfej-gyilkolás bűnlajstroma újabb tétellel gyarapodott. Azaz éppenhogy most csökkent eggyel, hiszen ezt megoldottam. Nem is forralta a vizet hazafelé, éjjel egykor a tíz fokban.

Másnap nekihasaltam a maszknak. Ehhez ki kellett vennem a fényszórókat, amiknél minden kis vízzáró kupak, csatlakozó korrektül megvolt – ilyennek illik örülni egy sokat látott, 26 éves autónál. Sajnos a bal fényszóró egyik lába külön fityegett a háztól, azt még először meg kellett ragasztanom.

Utána fogtam a fúrót, és egyenként letúrtam a hat popszegecset, ami a maszkot fogta.

Így, ni, teljesen pofátlan a Panda. Ilyen arcot utoljára akkor láttam, amikor Thaiföldön négy óriási tornacipőcsapással leterítettem egy tizenöt centis svábbogarat a bungalóban. Csak ott folyt egy kis agy is.

Megfordítottam a teljesen szimmetrikus fülekkel ellátott maszkot (íme a nagyszériás gyártás varázsa), odafogtam. Elő a popszegecshúzóval.

A 4-es szegecs, amit mindig használok, kicsinek bizonyult. Valahol volt egy doboz 5-ösöm is, felbontottam, életemben először nekieresztettem a húzót.

Sajnos a hatszáz forintos obipraktibaumaxos popszegecshúzó csak elméletben birkózik meg ekkora falattal, a való életben minden porcikája minden szorításra elgörbül ilyen terhelésre. A visszaszegecselés összesen negyed órát tartott, ebből kábé tizennégy és fél perc volt a popszegecshúzó-javítás, fél maga a szerelés.

Fényszórók vissza, már csak a fejreállított embléma zavart. Leszedéskor természetesen letört az egyik füle, meg ottmaradt a koszfolt.

Ablakpucolóval seperc leszedtem a piszkot. Epoxiragasztót kevertem, emblémát pucoltam, felragasztottam. Szerintem szép lett, ilyen a valódi arca a 127-es motoros Pandának, jól emlékeztem.

Aztán kiderült, hogy van még egy harmadik ok is, ami miatt bugyogtatja a vizet. Egy héttel később, a legnagyobb pénteki dugóban, a Bajcsy-Zsilinszky út sarkán engedtem el épp a gyalogosokat, amikor jobbról dudálás, kiabálás – "Forr a víz!" –, balról meg szalad felém a zebrán egy ijedt gyalogos hölgy – "jaj, ömlik valami az autóból!". Na ja, a népek utoljára 1965-ben láttak errefelé gejzíres autót. No problem, tudom én, hogy nem kellett volna babrálnom a biztosítéktáblát a klubon. Félreálltam, megmozgattam minden biztosítékot, a ventilátor azonnal bekapcsolt, vissza a forgalomba. A szerelés tartott vagy tizenöt másodpercig. Nagy ügy.

Három hűtési hiba letudva, azóta elég sokat araszoltam a Pandával dugóban, azóta egy csepp nem fogyott a rendszerból. Bár minden ilyen könnyen megoldódna.

Eddigi ráfordítások:
- 1 l desztvíz: 160 Ft
- 6 db popszegecs: 20 Ft (?)
- 1 óra munka

De azért megnézném azt az agysejt-donort, aki képes volt ezt a maszkot így fordítva felrakni…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85530924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.22. 17:47:20

fílinges gép nagyon, és az a tető, találkozón is meg lett csodálva kellőképp a kis fityó :)

seagull 2008.06.22. 18:10:46

hát igen, ha egy mai gépben forr a víz, először a 4 db vízhűtés-koordináló számítógépet kell dekódolni és hívni egy trélerest...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.22. 18:14:24

Régről úgy emlékszem, kétféle hűtőmaszk volt a Panda 1-en. A kéthengeres motorosnak volt a tied, a jobb oldali rácsokkal. A négyhengeres motorosnak meg a tükörképe, pont ahogy megfordítottad. Azaz a maszk rá való, csak nem ehhez a motorhoz.

T-boy (törölt) 2008.06.22. 18:16:30

Olasz kocsik nálam SOHA nem melegedtek
fel annyira,hogy a ventillátor/ok/egyike
is bekapcsoljon.Egy Tipo 1,7D,Ducatto 2,5D
-vel szerzett tapasztalat szerint.Eléggé
felül vannak tervezve a mi klimánkhoz
képest.Bár egyre kevesebb a különbség..
Ezután biztos nem lesz gond a Pandával.

cx25tri 2008.06.22. 18:17:42

Biztos azert tettek forditva fel a maszkot, mert ugy stimmelt az emblema :)

Yogi 2008.06.22. 18:26:43

Már a múltkor is mondani akartam, hogy az első tető is pont úgy rögzül nyitott helyzetben, mint a hátsó. Csak neked elveszett az eső gumiizé. Nekem mondjuk egyik sincs meg, két igényes drótmasnival pótoltam.
Marha nagyot szól, amikor nyolcvannál becsapja a menetszél.

dexter 2008.06.22. 18:31:48

csinos kis gep . sok boldog kilometer hozza . egy ilyen kockapanda dizel blokkal regi almom :)

jabba 2008.06.22. 18:34:52

Muhaha.Az én Argentám (2,5td) rendszeresen 110 fokon és 0,5-1 bar olajnyomással közlekedett. Hosszú éveken keresztül. Sosem lett semmi baja.

Csikós Zsolt 2008.06.22. 18:36:55

Yogi:
De hiszen nincs is neki hely. És nekem 140-nél se csukódott be. Pedig akkor van már szél rendesen. Tök jól, és tök egyszerűen működik, hozzá nem nyúlok. Amit meg kell sürgősen csinálnom, az a hátsó kibillenthető ablak kallantyúja, ami törött, sőt, valami másik autóé van rajta. Emiatt nem húzza be rendesen az üveget, és ott beázik a csomagtartó felé. Majd mingyá'

Csikós Zsolt 2008.06.22. 18:41:21

bervas:
csak egyféle maszkot gyártottak, viszont szimmetrikusan vannak rajta a fülek, gazdasági öngól lett volna kétfélét készíteni. Így is fel lehet tenni, meg úgy is. Egyikhez így kell, másikhoz úgy. Az a jóember, aki ezt az autót utoljára összerakta, nem jött rá a logikájára. Nem egy bűvöskocka-bajnok volt, az biztos.

T-boy (törölt) 2008.06.22. 18:55:56

JABBA
Pedig a Te Argentádban is volt már néhány
száz,nem balesetmentes,km padlógázon.
Úgy hogy nem rosszak az olasz dieselek,
/ma sem/csak amiket behoztuk,már eldobott
/lefutott/kocsik voltak.

G. 2008.06.22. 19:37:26

Lehet, hogy a motorháztetőre tervezték az elhúzható kis piros műbőrkét, ígyen abszolválva a "rossz" oldalon perforált hűtőmaxot :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.22. 19:57:41

Szóval a kis motoros hűtőmaszkját tették a nagy motorosra. Tán mert az volt pirosban a bontóban.

Csubakka Junior 2008.06.22. 20:15:44

Valdd be, hogy lételemed a barkácsolás, és direkt kerestél olyan autót, amin fordítva van a hütőmaszk! :)

Csikós Zsolt 2008.06.22. 20:19:29

Drága bervas ezt én, meg szerintem szinte az összes fiatos is tudja bő negyedszázada, abszolút triviális dolgon nyitsz vitát. Amit nem akarsz megérteni, az az, hogy a két maszk nem különbözik, hanem egy és ugyanaz a perforált, hajlított lemez. Csak az egyik autóra így teszik fel ugyanazt a darab acéllemezt, a másikra amúgy. Szabványos alkatrész, tudod, az olcsóbb gyártás miatt. Összesen négy oldalsó füllel, négy-négy alsó-fölső lyukkal. A kicsire jobbosan teszik föl, a nagyra balosan. Hogyan tudom ennél tisztábban elmondani?
Például talán azzal, hogy olvasd el, amit feljebb írtam, fogtam a maszkot, lefúrtam a popszegecseket, magfordítottam, a gyári (de másik!) lyukakba új popszegecseket tettem, és előállt a Panda 30-éból a Panda 45-ös pofája. Nem fúrtam új lyukat, nem csináltam füleket, azzal az egyetlen alkatrésszel dolgoztam, ami az autón volt. És semmit nem alakítottam át. Csak az emblémát kellett hozzáforgatni. Aminek persze letört a füle. Talán így?

Yogi 2008.06.22. 20:22:26

Akkor a helyét is elhagytad... Egy olyan kis bütyök van neki, ami a hátsónak is. De persze ha nem zavar, meg a helyén marad, akkor tényleg kit érdekel.
Viszont én eddig észre se vettem, hogy a hátsó ablak kibillenthető.
Meg az elefántfület és a vasorrot nagyon irigylem.

naposcsibe 2008.06.22. 20:41:13

És ha a télen meg pont úgy lenne jó? Akkor visszaforgatod?
Lehet, hogy lusták voltak termosztátot cserélni, az meg túl hűtötte télen, és így orvosolták a bajt.

T-boy (törölt) 2008.06.22. 20:51:46

naposcsibe
Ha Neked ilyesmi gondot okoz,vagy csak
új autód volt vagy semilyen.Nagy szerencse
mert amin minden a rajz szerint müködött
nekem kevés volt.

naposcsibe 2008.06.22. 20:55:47

mi van?

jabba 2008.06.22. 21:20:42

T-boy! Nem volt sok, max 700 000. Nem megszólásképp mondtam. Imádtam(imádom) az olasz autókat. Ja és a 700ból legalább 200 volt trélerrel.

T-boy (törölt) 2008.06.22. 21:33:55

Én is dicsértem,később a Croma 2500TD volt
a lejobb "tréleres"tip.Az ráadásul
gyors is,okozott meglepetéseket néhány
presztizsmárkának.Nem tudom melyik mai
tip.birná azt a strapát a sok szutyok
gázolajat.Sztem egyik sem.

T-boy (törölt) 2008.06.22. 21:41:00

Egy taxis haverom tavaly cserélt le a
Cromát 760.000km után.86" után Fiatokban
van tároló,kiolvasható a tényleges km.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.06.22. 21:51:41

Én pedig kicseréltem egy kiégett izzót.Hová küldhetem a róla írt cikket? :)
Ha nem jó az autóm hűtése,el sem indulok vele,míg meg nem javítom,nem hogy még dugóban is araszolgassak.

HöZsö 2008.06.22. 21:52:54

Rettenetes fost vettél drágán.

Csikós Zsolt 2008.06.22. 21:58:52

Hözsö:
Én csak a mosógépre, a mikrosütőre, a vécére, a számítógépre és a mobiltelefonra vagyok érzékeny, ha szerelni kell őket. Az autó nem tárgy, hanem érzelmi dolog, nem zavar, ha foglalkozni kell vele. Azaz ha olyat kell foglalkozni, amit én is tudok. Még a Panda is érzelmi ügy, bármilyen fura.

jozsika31 2008.06.22. 21:59:43

Szia,csak gratulálni tudok a maszk megforditásához,értelme nem volt,de ügyes vagy!!!!Most majd ha egy kő felpattan olvashatjuk hogy venni kellett egy hűtőt:):):)Kb két pandát ki tud hüteni az a hűtő azzal a ventillátorral,nemhogy egyet.Télen meg majd csodálkozol hogy 60 fokos lesz a vized csak,mert a huzattól kihül a motor.

dextercapo 2008.06.22. 22:04:14

hözsö : mi lenne ha inkabb oszinten , telibe lehulyezned ?
- bar igy jobban belegndolva ezt is miert ?

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.22. 22:15:44

jozsika:
Ennyi erővel az összes autón belemezelheted a hűtő elejét az utóbbi 40 év típusai közül. Sok-sok munka, csendben játszódhatsz vele. A gondolkodást, számolást bízd nyugodtan a mérnök bácsikra és nénikre.

Csikós Zsolt 2008.06.22. 22:16:07

jozsika31:
De ennek így kell lennie gyárilag, nem lehet máshogy, ugyanúgy, ahogy a levegőt se ereszti le az ember a gumikból mert úgy ültetve jobban néz ki a kocsi.
A kéthengeres (léghűtéses) Panda jobb oldalon szív, mert hosszában van benne a motor, és ott van a hűtőjárata, akad is a homlokfalon (a rács mögött) erre egy kerek lyuk. A négyhengeresnek meg a bal oldalon van a hűtője.
Szerintem próbáld ki egyszer nyáron, hogy letakarod az autót hűtőjét két centire előtte egy kartonlappal (de teljesen ám!), aztán járj vele egy napig a dugóban. A hengerfej-felújítás költsége a tiéd, te akarsz rosszul összerakott autóval járni...

akarki 2008.06.22. 22:25:05

Józsikafélék valóban vegyenek új autót. Aki ennyire balek az autóhasználathoz, annak új autó kell, és márkaszervíz, mert nem nagyon tud értelmileg hozzátenni... Nem tehet róla, hogy nem ez a szakmája, hogy nem tervezett még semmit. De fogalom nélkül kioktatni azokat akik értik, hát... Minimum furcsa... Nem tudhatja szegény, hogy mindent méretezni kell, nem csak hasraütni, illetve nem emlékszik tizenpár éve mit tett minden autótulajdonos, ha túl hideg volt. Persze pár nyugati autós nem, mert az nyugati. De az is túlhűlt...

jozsika31 2008.06.22. 23:10:27

Kedves fiuk,ha elgondolkodtok rajta nem én irtam hogy ki tudja mióta volt forditva rajta,de lehet hogy én vagyok a hülye,söt autót se láttam soha,és ami a legjobb az hogy csak két ilyen pandát hajtottam.Megnyugtatok mindenkit ha a fél hütőt letakarod se forrhat fel a vize.Olymértékben túl van méretezve a hütése hogy ügy se fog fellforrni!!!!Normális körülmények között olyan szintü tartalék van az olasz kocsikba hogy ilyen dolog miatt hogy hogy van a rács rajta nem forrhat a vize.Azt meg se emlitem hogy a lökös alól annyi levegöt tud szivni amennyi böven elég neki.Ezeket az autókat a sivatagban is hajtották,és ott se volt hütés problémályuk.

jozsika31 2008.06.22. 23:20:14

Inkább ha elfogadsz egy jótanácsot azt a szép nagy kör alaku lyukra tegyél valamit,mert egy felhöszakadásnál el fog ázni a gyujtás a kocsin,és a legnagyobb pocsolyába fog megállni,Murphi törvénye szerint.

négykarika 2008.06.22. 23:26:25

Jeleznem: a 6db popszegecs sajnos nem fer mar bele a 20Ft-ba...

Gabesz 2008.06.22. 23:37:47

Ne vesszetek már össze ezen a hűtésen!
Most a gyári oldalon vannak a rácsok azt kész!
Nem ezen van itt a hangsúly, hanem a Panda filingen. Azon, hogy ez a kis doboz még megy ebben a műanyag számítógépes világban, és agyon se lehet verni. Nekem is volt ugyan ilyen pandám, csak nem vászontetős. Azt nagyon irígylem, még akkor is, ha esőben tutira beázik. Az enyémnek sajnos mindene szétrohadt, ami fémből volt, és mivel más járgányok is voltak a családban, már nem volt értelme egy vagyonért kilakatolni meg lefényezni. Így szegény C vágányra került, de a motorja a mai napig szépen ketyeg, pedig van benne kilóméter rendesen. Szóval nagyon szerettem a kis pandát, és maximálisan megértem azt aki egy ilyet vesz és azzal szeret furikázni, még akkor is, ha néha ezt azt szögelni kell rajta.
Ja és még arról nem esett szó, hogy ez az őskövület a 903-as motorjával simán felveszi a forgalom ritmusát, és még keveset is fogyaszt. Jó kis gép! És jó a többi olasz szekér is!

Szexuális Zaklatás Panda 2008.06.22. 23:44:18

Ki lakik ott keleten? Szexuális Zaklatás pty..Panda...
Ki segít hogyha gondod van? Szexuális Zaklatás pty..Panda...
Nincsen tapi, nincsen nyúlka, ne légy csúnya, de légy jó panda.
Ki mondja meg hogy mit szabad? Szexuális Zaklatás pty..Panda...

AP (törölt) 2008.06.22. 23:48:17

és izé, ez a rácsmegoldás gyári?

jozsika31 2008.06.22. 23:48:23

Még egy jótanács a pandához,mindenképpen szerezz be egy jófajta ablaktisztitószert,mert este az összes bogár a szélvédőn landol 80 as tempó felett,én 50-60 km-enként pucoltam ablakot,hiába raktam mindenféle ablakmosólötyit a tartályba,nem ért semmit!!!!amugy soha egyik se állt meg,megbizható jószág.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.23. 00:02:27

bervas 2008.06.22. 19:51:42

A nagy motorosból (muhaha) kifotosoppolták az üléseket? LoL? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.23. 00:08:37

Bennem ugyan annyi érzést kelt ez a vaskocka, mint a kispók, vagy a 127 (0.0%), de ha jól érzed magad benne, hát hajrá! :D Most őszintén, nem ugrik be egy nyitott szardíniásdoboz róla? Persze ez nem baj, annak is megvan a fílingje :D

Csikós Zsolt 2008.06.23. 01:43:17

jozsika31:
De ennek nem félig, hanem teljesen le volt takarva a hűtője (egyébként három darab 127-es Fiatom volt ugyanezzel a motorral és hűtéssel, tehát tudom, miről beszélek), ami rizikónak sem túl jó.
És igen, én is fél papundeklivel takartam a 127-es hűtőjét télen, hogy legyen benne fűtés, és igen, a gyújtásom is beázott, amikor annál hiányzott a fél takaróbetét a homlokfalon. De a maszkot akkor is rendesen felteszem, mert ez egy 26 éves kocsi, ki tudja mennyi benne a vízkő, mennyi rozsdasár van a blokkban a vízjáratokban, és mennyire vannak meg a vízszivattyú lapátjai. Amíg jó a termosztát, én inkább hagyom a gyári verzió szerint túlhűlni a motort. Ha meg rossz a termosztát, fillérekért kicserélem.

Csikós Zsolt 2008.06.23. 01:47:00

négykarika:
én még régen vettem a popszegecset...

Gabesz:
volt borzalmas felhőszakadás, de a tető, az nem ázik. Ugyanilyen volt az 500-as Fiatomon és a Steyr-Puchomon is, azok sem áztak. Baromi jól kitalálták a szerkezetetét, ha a beázástól rettegsz, akkor nyugodtan vegyél vászontetős olaszt. Csak akkor ázik, ha kihagyják a feszítőrudat, vagy ha lyukas a vászon.

Csikós Zsolt 2008.06.23. 01:48:37

AP:
Persze. Most olyan, amilyennek tervezték.

Jozsika31:
Hát bizony, a teljesen sík üvegre tapadnak, ezt én is látom. De az eleje is elég bogaras lesz 100 km pálya után...

dextercapo 2008.06.23. 05:12:09

erdekes cucc ez a szelvedo dolog . nem kene legyen elotte egy legfuggony ami legalabb elforditja a bogarakat hogy ne forccsenjenek ?
kitakarva a motorterben egy legcsatorna folfele ?

mas : tetszik ez a ponyvateto . ha tenyleg ilyen jo , akkor lehet veszek egyet a kisautomra . dogosebb mint egy tetoablak .

akarki 2008.06.23. 06:20:00

Ha lenne legaramlat ami kicsit felfelé érintő irányban vezetné a bogarakat az üvegre, akkor az el is fújná az első ponyvát. Akkor nem tapadna a szélvédőre.

Rocko- 2008.06.23. 07:24:58

nana, ezt a csepeli dugó dolgot tagadnám, részletesen is, ha megmondod merre jártál. :)
egyébként meg pont ettől jó egy ilyen kisautó, lehet szerelgetni, fillérekből és az ember szeívja a fogát, h ha eltört vmi, vesz másikat a száforintsból. :)

Lowtyo 2008.06.23. 07:28:02

Szerintem az előző tulaj igazi piros lámpás gyorsuló volt. Azért fordította meg a rácsot, hogy kéthengeresnek nézzék és így nagyobb legyen a meglepi, ha odavág a másik versenyzőnek.
Amúgy szólhattál volna Akaliban. Mi ott szenvedtünk a kávé főzéssel, oszt közben ott volt a jó kis piros vízforraló karnyújtásnyira.

IQLight 2008.06.23. 08:18:31

Hjaj, de szívesen Pandáznék megint egy kicsit, csak egy pár percet.

De azért az írás is jó volt, köszi! Eszembe juttatta, mennyire egyszerű is volt az autójavítás anno.

Csikós Zsolt 2008.06.23. 08:25:23

akarki:
Amikor megvettem, abban a posztban írtam, hogy a tető zseniális, mivel ráhajlik a vászon a szerkezetre, még 140-nél sem csukja be a légáram. Pedig kap szemből rendesen, de csak a vászont tövét szaggatja a szél, ahol oda van csavarozva.

Rocko-:
A volt Tanácsház térnél, három lámpa volt, mire átjutottam a keresztezödésen.

Lowtyo:
Akkor már megfordítottam a maszkot, észre sem veszel ilyen lényeges részleteket? :-)

BeeTm 2008.06.23. 08:51:36

Csikós:

Inkább vissza vásároltad volna az asszonykád púpos trabiját,az még nagyobb fíling lett volna.... :)

Lowtyo 2008.06.23. 09:38:54

Csikós Zsolt: észrevettem, az 5 liter desztillált vizet nem is adtam oda, amit Neked vittem.
A maszkot viszont csavarral kellett volna visszarakni ,hogy könnyen forgatható legyen. És akkor, ha még a biztosítékot is kiveszed, akár egy komolyabb halászlevet is össze lehetne dobni vele.

Amúgy mókás kis járgány. Komoly ingerem támadt, hogy beszerezzek egy 4x4-est.

vOlgi · http://www.bidgirls.com 2008.06.23. 09:40:36

"Aztán belefejeltem a csepeli tempóba, amit a helyiek valamikor 1932-ben állítottak be örökre – még bicikliket véve mércének. Ott is csak vánszorogtam, no."

Asszem külön cikket érdemelhetne a csepeli Kossuth Lajos utca Tantér és Víztorony közti permanenesen változó öntörvényű KRESZ értelmezés is. Mintha a helynek lenne vmi. negatív kisugárzása. Ott érdekes módon még nekem is erőszakosnak és hülyének kell lennem tekintet nélkül a bevágókra és az összevissza rohangáló gyalogosbiciklisekre.(Megjegyzem a németeknél szocializálódtam autóval.)

karlmann 2008.06.23. 10:36:54

Egy jó tanács. Meg kéne nézni az elektromos rendszerét, mert valszeg azért volt lehúzva a kábel, és azért is állt le a venti, mert ott vmi. gáz van.
Lehet, hogy be kell ruházni egy bontott biztosítéktáblába?

csunyamalac 2008.06.23. 10:45:02

Csikós, olyan régen nem vehetted azt a szegecset, hogy akkoriban a 20 osztható volt még 6-tal.

Lowtyo 2008.06.23. 10:59:10

Viszont a legfontosabbat csak most vettem észre. A rendszám.
CSA=Csikós autója

Csikós Zsolt 2008.06.23. 11:17:29

Lowtyo:
Nem írtam volna meg a vevős posztban? Pedig mindenkinek mondtam, hogy rá volt írva, hogy az enyém. Ráadásul 1966 dec 4-én születtem, ez meg 664. 66 stimmt, összeadod a 6-ot 6-tal az 12, megvan tehát a december, a négy meg egyértelmű. Bizony, bizony, a nővéremnek lesz igaza azzal az asztrológiával meg a csakráival, amin mindig röhögök.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.23. 11:25:58

a csakra nenm a CSAK Roncs Autót származéka?

Csikós Zsolt 2008.06.23. 11:32:00

sipike78:

tök :-))))))

Leegor 2008.06.23. 11:32:20

Csepel Szent Imre tér környékét ki lehet kerülni mindkét irányból. Sőt, délutáni csúcsban kell is.

korlat 2008.06.23. 11:42:51

Egy ideje gondolkodtam, már, hogy miért lehetett fordítva a maszk. Még jó, hogy FIAT szakértők is bannak itt. kéthenger, négyhenger... eszembe se jutott volna:)

Lowtyo 2008.06.23. 12:21:06

És ráadásul 3 ajtós is. A két tetőablak, már majdnem ajtó így akár 5 ajtós is lehetne és ráadásul erőssen kombi formájú.
Jézusom! Ez a tökéletes 3-5-K autó.

akarki 2008.06.23. 12:35:44

Arra celoztam, hogy ha erintolegesen kapna a legaramot, akkor vagna fel. Szerintem ugyanis mivel nagy szogben eri a huzat, az nem tud alakapni, kicsit elmegy a vaszon felett. Szakertoje a szelcsatornanak nem vagyok, sot egyaltalan. De a mai auóknal elkepzelni sem lehet, hogy valami odaszoruljon, ne pedig leessen hatrafele. Dextercapo ugyanis azt javasolta a bogarproblemara, hogy alulrol vezesd erintoben a legaramot a szelvedore, akkor nem akkora erovel csapodnak ra a bogarak, talan kevesebbet gyujt a kocsi.

Rocko- 2008.06.23. 13:14:29

Csik az a hülye lámpabeállításoknak köszönhetô, zöldhullám nem nagyon van. meg a "csak öt percre" meg a "csak én még beférek" - keresztezôdés közepibe.
igazán nagy dugót csak egyszer éltem át, az a BKV sztrájk idején volt.
egyébként sztem full korrekt ak közlekedés, pár fentrôl jövô hülyeséget leszámítva.

Leegor 2008.06.23. 11:32:20
úgy-úgy. mondjuk értelmes menekülôútvonal nem nagyon van. :(

Rocko- 2008.06.23. 13:15:54

akik szerint fordítva van a hûtô: ôk töltsenek sok 710-est a kocsijukba. :)

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.06.23. 13:16:47

"Ilyen arcot utoljára akkor láttam, amikor Thaiföldön négy óriási tornacipőcsapással leterítettem egy tizenöt centis svábbogarat a bungalóban. Csak ott folyt egy kis agy is."
8-))) Ezt a két mondatot Tarantino is megirigyelhetné! 8-))) LOL

kelemenlajos 2008.06.23. 13:20:45

Zsolt!

Nekem az alábbi vált be:

durva bogármosó adalék kb 1/5-ödnyi tiszta szesszel turbózva, és mindig max féléves, nagyon jól felfekvő ablaktörlő lapát.

Emellett még javaslom az ablakra rákenni ezt a víztaszító szutykot, mert, bármit csinálsz sajnos az egykaros ablaktörlő elől a nagy esőkben nem garantalja a biztonságos kilátást. De az a szutyok elég sokat segít.

Én 2008.06.23. 14:14:32

Nekem volt 650-es léghűtéses ilyenem :) 84-es évjáratból, fehér színben, majdnem 2 évig hajtottam.
Soha nem hagyott cserbe, néha össze kellett tixozni a szivatót hogy ne hulljon szét a rázkódástól, aztán ennyi :)
Ja és 2 hengerhez 3 gyertya volt benne :D Mert egy beleesett, és nem tudtuk kiszedni. Nem zavart semmit.
M1-esen lejtőn mentem vele 120-at is, de ott már ki akarta tépni a kezemből a kormányt. Az alját körbe lekentem kék hammerite-al, így aztán rozsda se volt sehol :)
Kb 100-asunkba se volt anno olasz bontóból a kis gyösz... aztán 2 évre rá 180-ért vitték el, mezőre járni :)

w a s d 2008.06.23. 15:24:46

Azért kiváncsi lennék, mi az a kevés fogyasztás (liter/100km- ben megadva, külön városra, országútra), amit emlegetnek páran. Meg tudná valaki írni (de ne olyan hihetetlen értékeket lehetőleg, amihez az ember egyből hozzáad fejben 1-2 litert, hogy hihetőnek tűnjön:D)?

kelemenlajos 2008.06.23. 15:37:35

F_:

nekem még ezen a héten pandám van, 2és fél éve hajtom. Nekem ezek a legextrémebb adataim:

837-es motor.
min: 5.4 l
max: 8.3 l (hengerfejezés előtti utolsó mért adat, utána megint vissazesett)

De átlagosan, kb 6.2-6.3 volt a fogyasztásom.

most átlag 6.8-7, mert a gyújtással és a szelepekkel van gond, de megbontatni már nem fogom, mert a hónapban még érkezik az új autó.

Csikós Zsolt 2008.06.23. 16:51:36

F_:

Én eddig 6,9 és 7,8 között mértem, utóbbit amikor autópályán nyomtam 130-135 között előzéseknél, alapvetően meg 115 körül. Városban 7-7,1 között jön ki. Még nem nyúltam hozzá semmihez, csak adtam neki egy kis utógyújtást, mert csörgött nagy gázadásra. Most kicsit simábban is megy, nem is csörög, csak ha túl lent használom nagy gázzal. Az ugyanilyen (majdnem) motoros 127-esem tipikusan fél-egy literrel kevesebbet kajált ugyanilyen használat mellett, azt is írtam anno.

trebics 2008.06.23. 18:18:27

Nemrég vettem egy 4x4 es pandát..... traktor vagy quad helyet, olcsóbb volt.
/sokkal/
Levágtam a hátsórészt, megcsináltam kétüléses, platós kivitelűre, szerintem jól sikerült, bár ha nem teszek rá nagyobb platót akkor kicsit amorfúl nézki! :-) , viszont a célnak megfelel, betonkockákkal, térkővel debütált, jól bírta, ez az egyszerű négykerék csodákra képes!

w a s d 2008.06.23. 18:25:36

Köszönöm a válaszokat!
(Csak azért kérdeztem, mert ha a mostani (nagyon olcsó és öreg) 8-9 literes városi fogyasztású autóm helyett (azt valahogy leállítva, hogy aztán lehessen vele kezdeni még később valamit, mert eladni nem érné meg) lenne valami más megoldás, ami nagyon olcsó, de ~2 literrel kevesebbet eszik, az évente ~50ezer Ft megtakarítás viszonylag kevés (8000 km körüli) használat mellet is, ami fél- 1/3 ilyen olcsó autó ára. Persze az egész ennél összetettebb, de kiindulási alapnak a számoláshoz, mint éves szinten legnagyobb költség, nem rossz szerintem a fogyasztás.)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.23. 18:35:32

F_, bammeg, Magyarországon élsz és ezen? agyalsz? Tele van a piac olcsó (régi)Swiftekkel. Garantálom, hogy ezredennyi problémád sem lesz 10 év alatt, mint amennyit a Fiatról posztolt Csikós úr, mióta megvan neki.

De, ha be is üt valami gebasz, akár otthon is ellegózhatsz vele. És fényévekkel "modernebb", mint ezek a vasreszelékek.

És most nem az elfogultság hangja szólt belőlem, hanem a csodálkozásé...

w a s d 2008.06.23. 19:12:56

@sipike78:
Addig OK, hogy a Suzuki keveset fogyaszt, de normálisat kb. 2- szer annyiért (de egy százassal szinte biztos többért) kap az ember, mint amit én nagyon olcsónak nevezek (150ezer alatt, amennyiért azért már lehet elfogadható állapotú autót találni, persze öreget, nem gyorsat, és olyat, ami lehet, hogy inkább minusz cm- eket jelent azon a téren, ahol mondjuk egy BMW plusszt ad:)), valamint ha valami probléma merül fel az elektronikával (ami az injektorra korlátozódik kb., de az a kevés is elromolhat), nem ugyanaz, mintha egy karburátor rendetlenkedne.

Gyurci · http://Bagoly 2008.06.23. 19:29:28

Szeva. Az én 84es Pandám 960as motorral megette a 7, 8 litert, de akkor még nem számított, 10 éve volt első kocsim, szakadt volt de mindent megcsináltam rajta 200ért vettem még 100at ráköltöttem és 170ért nehezen de elkelt. sosem hagyott cserben 2év alatt.Alkatrészárak minimálisak voltak.Ilyen volt a maszk azenyémenis, de bontóban vettem 1 müanyagrácsot, és megfiatalodott a szekér tőle.A legjobb hogy kinyitható a szélvédő alatt a rostély, szellöztetni és átnézni is lehet rajta.

Gabesz 2008.06.23. 20:28:25

A fogyasztás attól is függ, hogy 4-es vagy 5-ös váltó van benne. Az enyém 5 gangos volt, az országúton tudott nagyon keveset is fogyasztani. Elképzelem mi lenne, ha nem ilyen kocka lenne a bódé?
A Trabimban is ilyen motor van az is simán elketyeg 6-6,5 lityivel vegyes használatban.
Persze ha minden lámpától lámpáig kinyomom a szemét, akkor behúzza a 8-at is.

Gabesz 2008.06.23. 20:36:15

Egyébként jó érzés, hogy rajtam kívül mások is szeretik ezeket az öreg olasz járgányokat.
Ja és Suzukit ennyiért nem veszel az tuti. Motorikusan meg minden szempontból megbízhatóak, de rohadásilag semmivel nem jobbak mint az olaszok. Nézzél meg egy 80-as évek elei japán járgányt!

panelproli 2008.06.23. 20:40:47

mert a trabant egy aerodinamikai csoda ugye:-
)))
muhaha

dr. Benak 2008.06.23. 21:07:19

Szimpatikus az autód rendszáma! Jól passzol ebbe a megnyerő kisautós fílingbe.

Cornucopia 2008.06.23. 22:34:11

Gabesz: veszel múlt hét pénteken a weltauto.hu-n volt egy 1986-os 1.3 Suzuki Sedan akcióba 300e helyett 149.900-ért a Porsche M5-nél, vasárnap mondjuk már nem volt fent :( (napi akció)
, de van most is Citroen AX 11 First 99eFt, Ford Escort '86-ból szintén 99e Ft, Lada Samar '89 60eFt, Aleko 1994-ből szintén 99eFt (mondjuk ez nem valószinü hogy jobb, de aki szereti annak FILING,
Opel Kadett E '91 50eFT, Warbi 1.3 1990 99eFt. És ez csak a weltautó kinálata, ami azért jó, mer ezek saját labukon? mentek oda -talán. :))

Gabesz 2008.06.23. 23:46:44

86-os Suzuki Sedan? Akkor már volt olyan?
Ha már így elkanyarodtunk a Pandától, az AX az ok, de az Aleko? Nagy is lomha is csúnya is rohad is benzintemető is. Mondjuk ezeket már stabilan új kora óta tudja mind. Kadett? 1.3 Warbi? Azokban meg mi a poén vagy a filing?
A Pandában az a poén, hogy egy bádogkocka, elöl egy ősmotor, hátul két laprugó, belül két kempingszék, és működik. Nem csak működik, hanem még praktikus is. És annyira primitív, hogy az már szép!
A nyitható vászontető már csak hab a pandán.

[] (törölt) 2008.06.24. 22:18:02

a szajbabaszott kocsog blogmotor miert csinal hosszu linket a href.hu-s rovidbol? ki programozta ezt a szart?

Cornucopia 2008.06.24. 22:38:52

Nem, jó az a 99800km egyébkéntígy néz ki. Képzelheted milyen lehet vele menni :DD
Szerintem a Csiky jobban tette volna ha autószerelőnek megy, mivel azt élvezi, kérdés hogy az írást is élvezi-e, de szerintem igen. A Pandával megtalálta a tutit, lehet szerelni mindennap és írhat is akár róla mindennap. Ez a legnagyobb királyság :DD.
Ja a 86-os Sedan tutti hogy "made in japan"

vasember 2008.09.23. 19:49:02

Nemrég én forgalomba helyeztem egy 1.3.-as benzines Jettát.Az első melegbe feltünt,hogy nagyon melegszik.Gondoltam termosztát,de azt már az előző gondos tulaj kiszerlete.Vegyük ki a hűtőt,moosuk át,gondoltam.Nem akartam elhinni az egész hűtő felületén 3cm vastagon állt az olajos sár,effektive hűtés nem volt.Brigecol,óvatosan letakarítás.Azóta függőben áll a hőmérő,és a ventilátor sem megy csak nagy dugóban.Sajnos ezt a sarat csak akkor láttam amikor levettem a ventilátort.

adyz (törölt) 2008.12.20. 18:52:00

olaszban sokkal melegebb van mint Mo-n.
Azert van tulmeretezve a huto es pont azert van a racsos resz a huto elott.
süti beállítások módosítása