Nem indult a BX

  2008. június 15. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta toyota bx tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Múlt szerda reggel volt a fordulópont: beülök, eltekerem a kulcsot, semmi. Minden fény szépen világít, de az indítózásra elhalványul. Gyújtáson, sebességben egy kicsit rángattam előre-hátra, erre nagy nehezen, többedik próbálkozásra az önindító mégis kapott valamennyi áramot, s beindult.

Munkából hazafelé már csak a rámpáról tolatva-legurulva bírtam jobb belátásra, simán hazavitt. Csütörtök reggel aztán semmi. Vagy százszor próbáltam löködni, semmi. Beültem a Toyotába és bejöttem dolgozni, aztán itt bent kifaggattam a hozzáértőket, hogy mi ez.

Csikós szerint az akku körüli csatlakozásokat kellene átnézni és megtisztítani, különös tekintettel a testkábelre, ha ez nem segít, akkor önindító.

Nagy Dani - akinek a fórumokon a nickje csak Hidra Julika - azt mondta, hogy az akku körüli csatlakozásokat kellene átnézni és megtisztítani, különös tekintettel a testkábelre, ha ez sem segít, önindító.

Pénteken nem volt időm foglalkozni vele, ezért szombat reggel útra keltem a barkácsboltba - mivel egy fia villáskulcsom sincs, hiszen egy Citroen-Toyota flotta nem romlik el - vásároltam egy Blekkendekker villáskulcs készletet, 6-tól 19-ig azt hiszem. Krómvanádium. Most már van. Meg van csiszolópapír is.

Ebéd helyett szépen lefáradtam a ház elé, és sorjában leszedtem, valamint megtisztítottam az indításért felelős csatlakozókat. Az akkutól indultam, aztán jött a testkábel, végül az önindító csatlakozói. Egyik sem volt különösebben rossz állapotban, de azért szépen megcsiszolgattam őket.

De mi van, ha az akksi nem jó?

Térültem-fordultam, a Toyotából kivettem az akkumulátort, és betettem a BX-be. Ezzel sem indult. Betettem a Bx-ét a Toyotába, az meg indult, tehát az akksival nincs baj.

Sajnos önindító lesz.

Hétfőn kezdődött a telefonálgatás, hogy bontóból vagy felújítva érdemes szerezni egyet. Mivel a bontósnak nem tudtam széria-számot mondani, így mindenképpen ki kellett szerelni a benne lévőt, hogy mégis milyen fajta.

Ekkor jött a képbe Csaba a szomszédom, aki éppen felépült a kéztöréséből. Az önindítót nem egyszerű dolog kiszerelni, ráadásul sohasem csináltam még ilyet. Esteledett. Jött a vihar, fenyegetően dörgött az ég a közelben, és a levegő tele volt elektromos töltéssel. Vihar előtti csend, amikor a kutyák sem ugatnak. Meglepő módon az első és második csavart simán kicsavartam az önindítóból, hiszen berohadva nem volt, se a fejét nem nyírtam el. Hurrá.

Közben Csaba befújta teflonsprével az ajtózsanérokat. Mint az új.

A harmadik csavarral, ami a motor- vagy váltótartó bakhoz rögzíti az indítómotort, azzal meggyűlt a bajunk. Nem fért be a villáskulcs. Mélyen volt. Nem fért be a dugókulcs sem. Alulról nem lehet odaférni, mellesleg se akna se semmi, ráadásul az autó már leült a napok óta tartó állásban. Valamit ki kell találni, közeleg a vihar az autónak pedig mennie kell. Csaba végül különleges szerszámot applikált amivel sikerült kitekerni a harmadik csavart is.

Így nézett ki, plusz a végén ott volt erőkarnak egy másik görbeség és annak a végén 19-es villáskulcs. Tiszta szerencse, hogy még felül vagyok a kilencven kilón,  mert így a súlyom elég volt, hogy eresszen a szemétláda. Eresztett.

Viszonylag hamar kikerült az indítómotor, ami szemmel láthatóan az elmúlt huszonegykét évben tette a dolgát becsülettel. Hiába, ebben még anyag volt. Felvittem és betettem egy zacskóba. Már csak másik ilyet kell szerezni, és indulhat a visszaszerelés. Szerencsém volt, az első önindítósnál volt cseredarab, tizennyolcért. Megvettem, a régit otthagytam. A boltban leellenőriztem: minden felfogatás és csatlakozó a helyén volt, elméletben stimmelnie kellett.

Este hazaérve átöltöztem és készültem a nagy mutatványra, az indítómotor visszaszerelésére. Odapróbáltam és tényleg stimmelt. Amelyik két csavar könnyen kijött, az könnyen bement visszafelé, megint a harmadikkal volt a baj. Húsz perc kitartó anyázás közben megoldottam, helyén volt a cucc, már csak az elektromos bekötés hiányzott. Miután visszakötöttem az önindítót, az akkusaru következett. Amint hozzáért a pozitív sarokhoz a saru, az új önindító veszettül zúgni kezdett. Valami nem jó.

Hamar meglett a hiba, összeért két vezeték egy gumiszigetelés hiányában, távolabb tettem egymástól a két drótot, visszatettem a szigetelést és ismét megpróbáltam. Nincs zúgás és szikrázás. Szuper.

Beültem a kocsiba és kipróbáltam: MŰKÖDIK! Kipróbáltam megint, megint működik. Végre minden visszatért a rendes kerékvágásba, a szeretett BX-emmel jöhetek dolgozni.

Jutalomból a keréknyomásokat is beállítottam rajta, többé-kevésbé rendben volt amúgy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10518102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogár 2008.06.15. 21:04:03

na mingyá jön az anyázás, hogy "wtf, hogy nincs otthon villáskulcs", meghogy "tessék, a BX egy fos", meg hogy "ki az a gyökér, aki 18 gurigáért vesz önindítót egy tízszeresét alig érő megbízhatatlan fostaligába".

jürgen baromartz 2008.06.15. 21:17:51

bogár 2008.06.15. 21:04:03

a villáskulcs témán én is besokalltam, gondolván: jesszus, még van olyan háztartás, ahol nincsen egy darab villáskulcs sem? persze mindenki magából indul ki :)

azon meg nem csodálkozom, hogy drága, márkás és ezzel együtt jó közérzetet biztosító alkatrészt vett az autóba (igen, autóba és nem fostalicskába), mindig mindenkinek így kellene (egy ideális világban); urban legendek szerint tőlünk nyugatabbra is így csinálnák.

autóbuzi vonatkozásban pedig ez a post így hangzana: "képzeljétek, nem indult a bx, aztán cseréltem benne önindítót és fasza lett", vége. ennek ellenére előre intek mindenkit a fikázástól, a post írója örömét leli abban, amit tett (tesz) és ha ez így van, akkor.. ámen.

elvismail 2008.06.15. 21:37:55

Hasonlót már én is átéltem csak Opel Corsa "a"-val. De annál csak 12e volt a bontott önindító, ami nem volt ilyen szép. :)

BTO11 2008.06.15. 21:43:08

T.Bede Tibor!
mien avtos? ujságos iró??? teccik lenni??
sőőőt avtobuzi????
nincsen othonába villáskulucs készlet??sőt crova készlet se???
aj aj!
kérjen mán 1 avtóskészletes szerszámolós szettet név vagy egyéb napjára a családtól,KB 5000 péz értéküt.
vva mán kezdhet 1 kicsit bütykörésznyi.

Csontos Szigfrid 2008.06.15. 21:43:42

Üdv mindenkinek!

Nem kritizálásból írom, de éppen egy autós újságíró tudja a legjobban, hogy ilyen régi autókat, mint pl. a főszereplő BX, nem nagyon szabad megvenni. Nem kell csodálkozni, hogy mindig rossz valami. A pénzt is csak nyeli. Persze, ha hobby-nak vették meg, akkor annak remek. Mindig van mit tenni vele. Olyan, mint pl. nekem a kert. Arra is kell költeni.

makmarci 2008.06.15. 21:46:20

Tökmindegy milyen fostalicska áll a parkolódban, ha van mellette egy másik, ami jó. Az a gáz, ha csak a szarabbik van. Akkor nem öröm a régi vas tartás, meg hát hobbinak is tudnék jobbat, de így rendben van a dolog, bár én nem tennék ilyet, lehet azért, mert már túl sokáig voltam megáldva békebeli vasakkal...

GO BX GO !

jpisti 2008.06.15. 21:46:22

Remek írás és szép emlékeket idézett bennem. Volt idő amikor késő éjszakába nyúlóan bütyköltük a verdákat a sufniban, de az az idő már tűnőben van (talán sajnos, talán nem). Irígylésre méltó önbizalomról tanuskodik, hogy olyan ember áll neki "öngyujtót" cserélni aki villáskulcs vásárlással kezdi a mutatványt. Végül a jövőt tekintve egy jótanács: rengeteg olyan autó típus létezeik ahol csak két csavarral oldották meg az önindító felfogatását és mégtöbb jár az utakon amiben szintén csak kettö van mert a harmadikat hasonló módon lehet ki és vissza szerelni mint azt szépen leírta a szerző.

bogár 2008.06.15. 21:57:25

mondjuk az egyetlen dolog, amit a BX mentségére fel tudok hozni, hogy Marcello Gandini tervezte, aki pl. a kedvenc autóimat is(kocka quattroporte, miura, espada, panthera), bár sztem kissé macskajajos állapotban vethette papírra, vagy az ufók fenyegették meg, mert mintha ez kissé kilógna az ikonok közül.

Hányados úr 2008.06.15. 21:58:05

Bende "Bendix" Tibor
Jó vicc a szóvicc. Ne bántsatok :)

csiky944 2008.06.15. 22:05:33

Megint a BX szar,igen mert a kb gyári önindító 22év után beszart,ennyi balfaszt istenem.Szegény BX-nek még csak korából adódó kopó-fogyó alkatrséz gondjai voltak,de azért rámondják,hogy nyeli a pénzt offkorz....

akarki 2008.06.15. 22:06:53

Nem, itt a "Bende Tibi fikázás lesz" hamarosan. Ahogy nézem a belsőséget ugyanakkora divat lett, mint '80-as években a szopás, vagy manapság a buzulás a fiatalok körében... Sajnos... A kulcskészletért feketepont! A normális alkatrész beszereléséért piros. Az a baj, hogy felénk minden hülyegyerek csak taknyol. Azok akik taknyolnak, azok verik a nyélukat, de fostalicskában azok ülnek... Ha normálisan megcsinál az ember valamit, akkor az tartós is lesz. Csak Mutyiországon megy a szarozás... Azt meg simán megértem, hogy van pénze 2 autót fenntartani, és van egy használt öreg, amiben jól érzi magát, és azt "kockáztatja" inkább a BP-i közlekedésben, az ójabbra meg vigyáz. Sok helyen ez van külföldön is, szerintem pozitív dolog.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.15. 22:11:48

Szerintem a francia és olasz autók megbízhatatlanok :P

ColT 2008.06.15. 22:12:04

@Calyx : Nyilván te még semmilyen dologhoz nem kötődtél. Gondolom az autód is hitelre van... Nem becülöd azt sem. Tuti.
Majd ha a sajátod lenne azt megjavítanád te is!

Amúgy a Csikóst meg én sem értem : hogyhogy nincs otthon kulcs...
...és miért új önindítót vesz, miért nem újítja fel a régit... hiszen az fele ennyiből meglett volna... Persze pénztárca dolga, az enyém ettől a gondolattól vinnyogva a sarokba húzódott :D

akarki 2008.06.15. 22:13:23

Ezzel a BX szidással nincs is baj, ez egy szar, de azok szaroznak mindig, akiknek max. 100.000-ként a "csodálatos" PDTDI hengerfejes. Vagy az A6-osban 50ezrenél lengőkarok cseréje, vagy 5-6 mm-es illesztési hézagos Corollájuk van, stb... Annyi új autó van, ahol szemmel láthatóak a problémák, de úgyis ezek lesznek szidva, amik ide felkerülnek. EZ ellen nem lehet, enm is kell tenni semmit. De én például örülök, hogy nem azt kell olvasnom, ma is mentem 15 km-t hiba nélkül. Az kit érdekel? Méginkább házilag javítható dolgokat látnék itt szívesen, nem mintha nem ez lenne a szakmám, de az autósok biztosan szívesen olvasnának praktikákat, tanácsokat egyszerűbb javításról. Ezekkel a cikkekkel meg semmi baj.

akarki 2008.06.15. 22:16:34

Én meg a ColT-t nem értem. Miért keveri Kossuthot a vasúttal? Hol van itt a Csikós úr? Bende Tibor bement és vett egy felújítottat. Sehol egy szem Csikós, ő a Pandicseket ügyében lóg a neten épp. Egyébként nekem is jobban tetszett volna egy szétszerelés, megjavítás, lefestés visszaszerelés, ha már autóbuzéria, de ez van. Egyenlőre ezt kell szeretni.

bogár 2008.06.15. 22:22:38

hát ha az autóbuzéria, hogy kitekerek 3 csavart, veszek 18ért egy újat és visszatekerek 3 csavart, miközben még csavarhúzót is majdnem a szomszédtól kell kérni, akkor kurva nagy szarban vagyunk.

Szabi 2008.06.15. 22:30:10

hello lenne 1 kerdesem a bx-es uriemberhez vagyis 2:P :az elektromos berendezes az SEIMA-e es h a muszerfal a JAEGER-e? es h n-e v baj meg vmivel?

dhrbikes 2008.06.15. 22:31:58

Gondolkoztam, hogy veszek egy CX-et felújításra, az elsők már éppen OT-sekké alakíthatóak. Milyet érdemes választani közülük?

Nanu 2008.06.15. 22:37:33

Emberünk legalább vette a fáradtságot és nekiesett a saját autójának és rendbe hozta.

equium 2008.06.15. 22:41:38

az ilyen tapasztalt, sokat latott autosujsagirotol hasonloan jo teszteket varhatunk

Daev · http://www.autobianchi.hu/hazai_daev.html 2008.06.15. 22:49:51

Én meg a Biámhoz vettem még 2 donort, összersen 70rudiért, és van mindenből 2 tartalék :-)
Önindító még nem kellett másik, de ha mégis aktuálissá vála a csere, ott van egy kipucolva, ill. mégegy csak úgy egy kenyeresrekeszben. :)

Kiraly vagy Tibi! ;) BX RULZ!

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.06.15. 23:09:38

A harmadik csavarnál a húsz perc anyázás alatt gondolom nem azt kell érteni, hogy 20 perc volt az anya meghúzása. :-)

biker_kolee 2008.06.15. 23:15:41

Jó kocsi a Bix, a törődést is meghálálja. Bár melyik autó nem, amelyikkel foglalkoznak? Mégilyet, jó dolog a sufni szervíz. :)

Nekem VW Polo (86C) van itthon még egy komplett. Ha bármi baj lenne... :D

Masgas 2008.06.15. 23:22:27

Ehhez a témához szólnék néhány szót, abból az aspektusból, milyen évjárat szerelhető még és utána esetleg még hosszabb távon működik is.
Nekem vot BX -em ezek azok az autók amik még szerelhetők és nem egyszerhasználatosak mint a maiak.
A mostanim 2000-es renault trafic. Egyszerű kocsi de ha valamit leszedsz többször nem biztos hogy a menet már nincs kikopva.
Dhrbikes!
Ha akrsz venni BX-et szerintem a kasznira figyelj nagyon főleg az első segédalvázkeret bekötési pontjaira ( a két alsó és két felső pont) nekem a jobb oldalon a felsőnél egyszerűen elfáradt a hossztartó anyaga( nem elrohadt!) és a jobb alsóból kiszakadt a menet. Gondolom mert az út jobb oldalán több a gödör:)

Fox888 2008.06.15. 23:23:14

Gratulálok a sok okos "fos bx" kommantelőnek. Valószínüleg a közelében nem jártak egy bx-nek sem,de ők mindent tudnak róla. 3 évig volt bx-em olajon kívül semmit nem cseréltem benne. Remek autó ,ha a gazdáj oda figyel rá. Mondjuk attól nem sokat várnék akinek nincs otthon egy villáskulcsa sem.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.15. 23:37:55

@dhrbikes

ha tényleg CXet akarsz, itt kiokosítanak (PSA fórum):
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003694

KicsiRicsi 2008.06.15. 23:37:56

És ehez ki mit szól? 1988as Ibizám van '91es 1,7 Sport Line motorral. Mentem éjjel Hatvanban, csak nyugisan zene lágyan szól, eccercsak a CD lejátszó ki be kapcsol meg elhalványodik a világítása, gyorsan kikapcsoltam, de a fényszóró addigra megadta magát, közben a műszerfalvilágítás is elhalványodott de a motor még mindig járt, a gyújtás nem hagyott ki, fékeznem kellett de nem volt fékrásegítőm! Aztán kigyulladt a lámpa hogy olajnyomás sincs...leálltam a vassal. Utána próbáltam indítani, de olyan volt mintha le lenne merülve az aksi. Bikázásból viszont pöccre indult. Hozzáteszem az aksim egy hónapos ez meg 3 hete volt. Utána még egy hétig jártam minden gond nélkül, megnéztem énis a testkábeleket semmi gond nem volt velük, de utána 3 percen belül még kétszer eljátszotta velem ezt de már gyújtásom se volt...
Holnap megy szerelőhöz a vas hogy mi lehet a baja. Ja az ékszíj nem csúszik.

HöZsö 2008.06.15. 23:55:14

Megint a fényezett tetőn a vasdarab. Kicsitigénytelen. Az önindító ismerős, az enyémben is ilyen van, mivel azonos a blokk is.

Leegor 2008.06.15. 23:56:50

Nekem sincs itthon villáskulcs-készletem, de ha lenne sem használnám, mert szereljen autót a f.szom.
Havi törlesztés+értékvesztés=lemegyek és beindul+garancia
Lehet választani...

Én 2008.06.16. 00:16:51

Villáskulccsal csavart kilazítani nehéz úgy, hogy ne nyalja le a csavar fejét!
Csillagkulcs, vagy csőkulcs(alias crova) kell oda!
Egyébként az az önindítót 6 ezerből fel lehetett volna újítani!

Vityaz 2008.06.16. 00:31:46

Ha nincs az embernek villáskulcs-készlete, az kreatív megoldásokra ösztökél. Ha tényleg meg akarja javítani, vesz egyet, ett, én is vennék, csak hamarabb elmegy a pénzem, mielőtt kiszemelnék valamit. A kocsi tetejére meg ne tegyünk már semmit, apámnak is ez a mániája :D

dextercapo 2008.06.16. 02:06:55

huszonket eves onidito tonkremegy es kapasbol van hozza cseredarab ... na ezt mondjuk egy mai TG szappantarto mar ot ev mulva sem tudja . kulonosen ha mai nemet ubertechnologia .
en is itthon szerelek - azok fikazzak az otthon szereloket akik addig sem jutnak el hogy a meg hiteles feleves csotroganyukban minden helyzetjelzo mukodjon . tenyleg - ez hogy van ma ? a vw , opel gepekben elvetve latni olyat hogy epp minden lampa rendeltetesszeruen mukodjon . mitol van ez ?
de tenyleg ocska oreg penznyelo a gep . micsoda dolog az hogy otthon barmit tudsz vele tenni es nem kerul sokszazezer ft-ba ?
se can-busz , se poraz a dealerhez ?
sehol egy gyarilag sw hibas injektor by boche ?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.16. 03:27:14

Tibi, villanyosságiról hallottál-e már? Feleennyiből meglehetett volna... De ez legalább felújított mondjuk, szép fényes (vagy matt). :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.16. 03:33:42

A brigéciol és a kályhaezüst/matt fekete Maestro csodákra képes :)

anti 2008.06.16. 04:35:46

Kaland az élet!
Műhelyben kb. a feléből meg lett volna a javítás, de hát a szórakozásnak ára van!!!
Amúgy az alkatrész tényleg bizalomgerjesztő, de sajnos Ma.o-n nincs mindig így.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.16. 06:39:43

Mint BX (is) tulaj csaxólok, hogy aki veszi a fáradságot és ha már kibontotta, akkor szét is szedi az önindítót, annak érdemes lenne kb. 2 eFt-ért bronzkefét venni bele... az is csodákat tud művelni:-)

Mégiscsak olcsóbb, mint 18-ért felújítottat venni... bár ismerve az alkatrész utánpótlást, nagy baj nem lenne egy tartalék önindítóból.

arthur877 2008.06.16. 07:01:59

Én is azt akartam mondani, hogy tutira először szétszedem, kicserélem a keféket(érdekes módon van otthon sok-sok méretben) és csak a végső megoldás egy felújitott csere, ami max. 10.000-Ft
Ja, és van otthon villáskulcsom is...

Lally 2008.06.16. 07:44:18

Köztudott, hogy akinek nincs otthon villáskulcskészlete, nagyflexe és láncfűrésze, az buzi :DDD bocs :)))

EM 2008.06.16. 08:13:03

FOX888
"Gratulálok a sok okos "fos bx" kommantelőnek. Valószínüleg a közelében nem jártak egy bx-nek sem,de ők mindent tudnak róla. 3 évig volt bx-em olajon kívül semmit nem cseréltem benne."

Na, akkor lehet, hogy a tiédet vette meg a Bende :p

B.T.: Azt már nem kérdezted meg a Csikóstól, hogy mit csinálj, ha szar az önindító? Szerintem Ő szétkapta volna, mielött 18 ropit kihajít az ablakon.

karlmann 2008.06.16. 08:32:10

Egy jó tanács a szerzőnek. Ha az autója bármilyen elektromos parajelenséget mutat, akkor először minden kábelt nézzen meg a kocsiban, függetlenül attól, hogy test vagy nem. Ha talált elektromos hibát, akkor utána nézze meg a szóban forgó alkatrész elektromos részét is, mert a zárlat csak azt teszi tönkre.

Jelen esetben ugyanis igen valószínű, hogy az önindítónak csak az elektromos része szenderült jobb létre a kontaktos kábel miatt, többi nem. Így némi elektromos javítás (esetleg egy forrasztópáka beszerzése után), a kocsi újra a régi és tuti nem kell kifizetni 18 ezret.

Az olyan badarságot, hogy az elektronika nem javítható el kell felejteni, mert egy jobb képességű autóvillamossági szerelő, esetleg Tv szerelő simán tudja javítani. A Xsarámnak tavaly januárban a fűtőmotorjában volt elektronika hiba, (a motor beindítása után azonnal max. fordulaton ment és nem lehetett kikapcsolni) amire a szerelő azt mondta, csere újra 42eFt. Otthon kiszed, multiméter elő, 10 perc után tudtam, hogy az egyik végfoktranzisztor elszállt. Szám felír, boltba el, új 1500Ft és két nap múlva lehozzák Pestről. Csak vissza kell forrasztani és már működik is.

nebancsa 2008.06.16. 08:37:56

Egyet értek Arthur877-el, én is azért megpróbálkoztam volna egy bronzkefe cserével, lehet még kapni ehhez a típushoz.

Pintyöke 2008.06.16. 09:25:50

Hálistennek van otthon láncfűrész, nagyflex, kulcskészlet, habverő, vécékefe meg mittomén...

Szerintem ez a gyerek jámborságra tért és nem csak fikázza azt a szerencsétlen trágyadombot, hanem tesz érte valamit. Nagyon helyesen teszi!
Hát ez ilyen városi gyerek. Lakótelepi parkolóval. Szarul nézne ki, ha a liftben a Mariska néni nem férne al a teszkósszatyrokkal, mert ő cipeli lefelé a flasencugot, szerszámosládát, csereváltót, meg egy üzemanyag tartályt. Persze ezeket az erkélyen tárolja, mert a párna alatt már nincs hely.

Csóró nem ért az indítómotorhoz. Na és? Ő nem gyűjti az autót, hanem használja. CSak fusson bele egy ponthegesztett kefetartóba és toszhatja otthon a sok bronzkeféjét. Vagy ha szar boss(!) indítómotorja van a műanyag áttétellel és azon valami (mondjuk a nagykerék) el van repedve foghatja a fejét, hogy potyára barkácsolt másfél órát!

Szóval amatőr ez a gyerek, jó hogy ezt is meg tudta csinálni, neki belefért a 18ezres cseredarab. Pestről van szó, ahol több a lehúzós banda, mint kisvárosokban, ahol esetleg ismerős is a szakember és nincs pofája csillagászkodni.
Dolgozzon csak szépen és várjuk az újabb postot (kurvára ronda szó de sajnálom) a lefényképezett motortartó bak cseréjéről!

Dhrbikes komám!
CSak akkor akarj CX-et, ha nagyon hüje vagy! De ha az vagy, akkor valszeg olyan vagy mint én és nézz szét a valahol lentebb betett linken, vagy a CX-eseknél!

Kálmán 2008.06.16. 09:40:44

Na jó, szerintem is sok a 18000, de ez eltörpül amellett a probléma mellett, hogy melyik új autónak a hasonló szervize kerül 18000+kulcskészlet árába? Egy sima kötelező szerviz is többe kerül, nemhogy egy önindító csere.

rognork 2008.06.16. 09:55:48

nekem nagypókra 13 volt a felújítás 3 éve. ismerősnél. közben nem volt autóm. bende meg összerakta, van autója. amatőr létére. sztem jól csinálta. akinek meg van otthon csillagvillása, krovája, stb, az tutira nem mezei ember. legközelebb azt is kérdezzétek, hogy van-e csápos emelő, dissou palack, esetleg fényezőműhely.

Atty 2008.06.16. 11:10:01

Az a szornyu, hogy az oreg Bende szerencsetlen "autobuzi"kisfia
cikkeket ir nekunk es halvany lila
f...-ja nincs a temahoz.
Kicsit olyan mintha ket Dr.House epizod megnezese utan valakit kineveznek agysebesznek az orvosi egyetemre. Konyorgom, ha oreg autokat tartasz akkor vegyel nehany alap szerszamot, es egy Haynes szerelesi konyvet hatha segit.
Bar az onindito csere nem bonyolult, nyugodtan legyel ra buszke, talan szenkefet vagy bendixet olcsobb lett volna cserelni. Nehez alkatresz meg nem teszunk - fotozas erejeig sem -a festett elemekre az oktatoim azt mondtak szakbarbarsag. Bar a cik(i)eket olvasva ezen mar nem csodalkozom.

Garp 2008.06.16. 11:26:15

Még az eredeti önindító? Hát igen,ezekben a régi autókban tényleg volt még anyag. Igen-igen! Az én 7 éves Feliciámban is gyári még a motorolaj is!


Bocsi, ez erős volt asszem:).

Btw az mennyivel jobb, hogy valaki felújíttatja az önindítót, majd elviszi szervizbe/mesteremberhez kicseréltetni? Szal így volt ez profi sztem. De azért egy ilyen autóhoz nem árt egy szerszámkészlet.

Brigi "B. A." főnöke 2008.06.16. 12:07:59

Hiányzik a történetből a WD-40.

Én a kiszedett önindítót 2 db rézdrót és az akkumulátor segítségével megforgattam volna kint, hogy tuti legyen.

Kövi cikk: Toyotában Nokia bluetooth problémák, megint. :)

vityaz 2008.06.16. 13:06:23

Cimborám valamit javíttatni akart a Simsonján. Megy a szerelőcsókához, az mondja neki, h iylet veszel, azt onnan veszed, emezt meg megesztergálod otthon
... Esztergálom???
Jah, esztergálod! Miért, nincs otthon esztergátok?
:D
lol

én 2008.06.16. 14:06:39

Az h nincs otthon vkinek villáskulcskészelete, miért jelenti azt egyeseknek h nem is volt még a kezében? nah mindegy... Sztem nem kellett volna ennyit dolgozni vele. Csak fölé kellett volna állni és asszondani hogy "egy-kedő-háom-MÚÚKOGGY!!" ezeknek a vasaknak még lelke van, arra meg ugye lehet hatni :P Amúgy szép autó, mindig is tetszettek, de csak távolról, nincs pénzem egy "tökmindegymitörténikbeindul"-autóra, és valamire amit szeretek is :D

L-Zo 2008.06.16. 14:38:43

Vicces dolog lehet autósújságírni. Átlagos, szinte mindennapos hülyeségeket is közzé lehet tenni. Nekem tegnap kifogyott az ablakmosóm. Illetve nem, mert a visszajelző 15 év után is működik(Nissan), így még előtte fel tudtam tölteni. Fényképeket nem tudok csatolni a műveletről, remélem megbocsátjátok.
Amúgy régi autót tartani jó. Lelkük van. Ez a BX is megy még vagy 15 évet, ha nem zúzzák le egy kereszteződésben.

Azért azt a kábé 3-4 kilós vasat nem tettem volna közvetlenül a tetőre. :-)

qualitaet 2008.06.16. 14:49:29

Villáskulcs, ugggyan máár!
Egy húszliteres marmonkanna csurig ,meg egy doboz gyufa. Az köll ide...

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.16. 14:50:40

Valószínű, csapágy perselyek tisztításával és zsírozásával, kommutátor pucolással, bronzkefe cserével megúsztad volna, olcsóbban. Legközelebb okosabb leszel.

zooo 2008.06.16. 16:05:26

Nekem 20 perces művelet volt a ki-beszerelés, az árat meg nem kell fikázni, nekem a fele volt de ez nyilván autófüggő.
De most komolyan... Egy önindítócserének ekkora cikk???

GiXXXer 2008.06.16. 17:15:50

Én MZ-n szocializálódtam, tehát mindenféle csavarmérethez van kulcsm, csillag is, villás is, imbusz is, dugókulcs is, meg van egy komplett Beta készletem. De mióta Suzukival, meg Mitsubishivel járok, azóta kezdenek rozsdállani a szerszámok... :P

GRoman 2008.06.16. 17:47:28

Lehet, hogy az eredeti önindítót is meg lehetett volna javítani, egy kis pucolással, beállítással, a bendix kontaktpogácsáinak felcsiszolásával. Nem lett volna muszáj újat venni...

dhrbikes 2008.06.16. 19:42:08

CX, nem BX! (Utóbbi nem tetszik annyira)

Ami azt illeti, elég hülye vagyok :)

Volt Loganom, még előtte Trabant, aztán most Peugeot 207, de ez kell a barátnőmnek, én meg lehet, hogy inkább OT-t építenék. Végülis egy első szériás CX 25 GTI is hamarosan betölti a harmincat. (Vagy egy Prestige is jó lenne :) )

dhrbikes 2008.06.16. 19:56:43

Bocsánat, az még nem 25, hanem 2400 volt :)

pxaba 2008.06.17. 07:43:44

Nem értem én! Egyszer az a baj, hogy sufnijavít, másszor meg, hogy kulturember módjára kicseréli az alkatrészt.....
Szegény Benede legközelebb beáll egy Citroën márkaszervízbe, kér egy teljes átvizsgálást, kijavíttat mindent, ti meg még akkor is csak fikázni fogjátok!
Hajrá Bende! Hajrá BX!:)

Kamikaze 2008.06.17. 07:54:37

Vazzeee!

"Blekkendekker" kulcskészlet? És csak 19-esig? Na az kb olyan mint a kókadt f@sz.. Van, de nem jó jó semmire.. Akkor inkább már egy Gedore vagy Beta.. Talán ha más önindítót vett volna, akkor maradt volna pénz rendes kulcskészletre...

Cornucopia 2008.06.17. 10:01:49

Ez nem autóbuziság. Az autót javítani az nem autóbuziság, az szerelésbuziság. Az autóval autózni kell, nem szerelni! Szerelésre ott vannak a jó szerelők -már akinek van- és a pénztárca. Bár én is a múltkor cseréltem féktárcsát betéttel, mivel előszörre sikerült a "jónevüműhelyben" elszaggatni a porvédő gumikat a féknyergeken. Elmondom nem nagyon élveztem a szitut, viszon élveztem hogy 3 óra alatt megspóroltam 20e pénzt, amiből elvittem a kölköket a vidámparkba :))

L-Zo 2008.06.17. 10:25:00

Kamikaze áruld el, mi a f..nak otthoni bütykölgetésre Beta? Az inkább azoknak kell, akik naponta komolyan nyúzzák, pl. a szerelők.

akoshi 2008.06.17. 11:47:50

Nekem is volt hasonló jelenség, az indítómotorra két piros kábel megy, az egyik a vastag, oda van csavaozva, és egy vékony piros, sima csatlakozós. Na ez utóbbit megmozgattam és már indult is a gép. Ennyi.(Egy "olasz fostalicskáról" van szó egyébként, ami minden nap hibátlanul teljesít 80-100 km-t és 17 éves, és Fiat...) Én itt is hasonlóra gyanakszom, vagy az említett szenkefe vagy bendix csere, biztos, hogy olcsóbbra jött volna ki. Így viszont gyorsan született megoldás, és nem kellett az autót szerelőnél hagyni, stb...
Volt már olyan élményem, hogy új fokuszt tologattunk előre-hátra, mert típushiba, hogy nem húz be, nem ugrik be a bendix. Ford szervízben sem tudták orvosolni. :)

Tamás 2008.06.17. 12:37:36

Az a fránya szénkefe!
Szerintem is az lehetett a gond amit a Kollégák fentebb említettek nem is egyszer, csak ők rézkefének nevezik.
Egyébként szerintem sokan szivesen olvasnának tesztet a Citrorol. Eselteg egy diesel válozattal összehasonltva

Kamikaze 2008.06.17. 14:44:06

L-Zo! Azért, mert azt csak egyszer kell megvenni és még az unokád is azzal szerel. Illetve amikor a B&D csillagfeje elnyalódik egy jobban berohadt csavarfejen és szétb@szod a kezed, sebkötözés közben majd rájössz, hogy miért kell a Beta vagy Gedore .+ Jó munkát csak jó szerszámal lehet végezni.

TCSA · http://make.blog.hu 2008.06.19. 22:13:42

Február óta hány kilométert tettetek bele a verdába? Eddig csak olyan dolgok jöttek ki rajta, amik elhanyagoltságra utalnak.
Más, de egy Citroenhez, akármilyen is, nem mondanám, hogy nem kell szerszám. Még a Toyotákhoz is kell... talán egy Subaruhoz nem, fene tudja :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.23. 12:12:59

Azt nem tudja esetleg valaki, hogy zárlatos állórészből Toyota Hiace 2,4D'; 95-ig) hogy a búbánatban lehet kicsavarni a tekercseket rögzítő csavarokat? Eddig két csavarhúzót és egy olyan kis bit-adapter szocskát törtem el, és két helyen lyukas a kezem. Pedig szedtem már szét apróra 30 éves kazánt is.
Be van valamivel ragasztva valószínűleg a csavar a menetbe. Melegíteni szabad? Hőlégfúvóm van valahol.
süti beállítások módosítása