Ajándék 127-es már az új gazdijánál

  2008. június 10. - Csikós Zsolt Címkék: szolgálati közlemény fiat 127

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Szerzett egy szép kölcsöntrélert, értejött, el is vitte. A pár héttel ezelőtt felajánlott, ajándék 127-es Fiat már új gazdájánál, leendő restaurations-projektleiterénél, Szlotta Istvánnál lakik Érden.

Mindenki örült, mint valami brazil szappanopera magasabb pillanatában: (alábbi képen jobbra) Bartha Laci, hogy jó helyre kerül a kisautója, Szlotta István (a képen balra), hogy a 127-es tényleg az övé lett, én meg (árnyék, lent), hogy sikerült összekapcsolni a szálakat.

"Sokkal jobb állapotban van, mint gondoltam. Egyébként rövidesen darabokban lesz, már megbeszéltem a homokfújóval az időpontot. És szereztem rá két, vadonatúj hátsó burát. És ez a zöld sokkal jobb annál az autónál is, amit pár évvel ezelőtt 55 ezer forintért vettem, hogy abból készüljön majd az OT-s 127-es. No meg ez egy Special, ami külön izgalmassá teszi" – foglalta össze első meglátásait István.

"Nehéz lesz beszerezni a repedt műszerfal helyett egy újat, hiszen a Specialé teljesen más, mint a normál 127-esé, és amit Olaszországban találni, az mind látott már harmincévnyi napot" – aggódtam kicsit.

"Dehogyis, van rá szakember, aki az ilyen kis repedéseket úgy kijavítja, hogy nem is látszik" – kaptam a választ.

Sajnos a mester címét azóta sem tudtam meg, de tény, a hetvenes évek öreg autóinál már egyértelműen a műanyag alkatrészek állapota dönti el, hogy érdemes-e belefogni a restaurálásba, vagy sem. És ezen a 127-esen amúgy nincs is rettenetesen sok korrózió.

Megállapodtunk Istvánnal, kapjuk majd a riportot a restaurálásról, remélem egy-két hónap még, és az első posztot közzé is tudom tenni. Addig is: vastag lemezeket, kevés rozsdát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49513313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2008.06.11. 12:30:08

Aztán vigyázzni rá! Nehogy "sötét" fémtolvajok ellopják, mint a VW Syncro-t vagy a Rover SD1 3500-t!

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu/ 2008.06.11. 13:53:35

Folytatást kérünk! Továbbá a kész autóról a távoli jövőben kéthasábos tesztet! Sok sikert hozzá!

AP (törölt) 2008.06.11. 16:36:20

Jellemző a belsőségen uralkodó állapotokra, hogy itt kettő darab hozzászólás van, a több posztban pedig, ahol valakiket fikáznak, dől a szó..

nagy__mate 2008.06.11. 17:03:35

Ezeken a képeken sokkal csábítóbb az autó, mint az első postban, nyilván oda a legszarabbak kerültek, hogy nehogy olyan is ajánlkozzon, aki valójában nem restaurálná...:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.11. 17:39:19

Engem most sem csábít el sajnos ez a pénznyelő project. A végeredmény sem lesz sokkal hatásosabb kinézetű, csak belegurul 8 kiló... De azért sok sikert, olcsó és jó mestereket!

seagull 2008.06.11. 17:57:22

Szerintem tökjó még ha nem is lelkesedek a Fityókért. Meg tudom érteni azt, aki beléjük bolondul. Hajrá szerelem!!!

Csubakka Junior 2008.06.11. 18:10:56

Tényleg jobban néz ki, mint a felajánláskor. Hajrá! Vastag lemezeket, kevés rozsdát! :)

(A hétvégi Fiat850-es összeröffenésen baromi szép darabok voltak)

AP (törölt) 2008.06.11. 18:29:00

Nem néz ez ki olyan rosszul, hogy rögtön bele kéne ugornia 800 ezernek..

apamacko 2008.06.11. 19:17:18

AP gyere a talira ott nem a fikázós banda lesz !

Gratula az új gazdinak és jó munkát !

Itt tényleg szebb képek vannak Zsolt !

127_sud 2008.06.11. 20:08:50

És tényleg ritka, hogy megvan a kézigáz és a szivató is! Jó donor de ha igazán jót akar az ember, akkor sok munka és pénz lesz benne. A króm betétes eredeti oldalindex azért hiányzik...

Csikós Zsolt 2008.06.11. 21:11:51

Openr:
Ne feltételezz rólam ilyen koncepciózus gondolkodást, haha. A kinti adag képet a régi tulaj küldte, nyilván valami rosszabb géppel fotózott, ahogy épp tették fel a trélerre, félig árnyékban.
A benti képeket én lőttem egy Panasonic LC-3-mal, enyit nem tud a képstabi, hiszen volt kábé 3 foton a hangárban, ahonnan akkor ki se tudtuk szedni az autót.
A mostaniak pedig kint, napsütésben készültek, még jó, hogy jobbak...

AP:
Egy normális külső-belső fényezés a rendes tömítőanyagokkal, szín alapapozóval, kamrában, rendesen elődolgozva, minőségi festékkel:
300 ezer alsó hangon.
Lakatolás (első doblemezek, küszöbök, falcok, millió és ezer rügyezés):
300 ezer alsó hangon
Homokfúvás nagyon baráti áron:
80 ezer
Műszerfal, ajtókárpitok, kéderek, szilentblokkok, fútomű és egyéb alkatrészek festése, korrekt lökhárítógumik, biszbaszok beszerzése:
200 ezer alsó hangon (plusz utazás, szállíttatás)
papírmunka, motor, váltó, fék:
150 ezer

Eddig ez már 1 030 000. A fényezést, lakatolást meg lehet igénytelen autodidaktával, öreg szakival, ismerőssel csináltatni a feléből is (ilyen esetekben tart tíz évig, aztán pocsék lesz, persze attól függ, kinek mi a szint, de én a gyárit megközelítő tartósságú és minőségű állapotot tekintem restaurálásnak). És még ilyen kis csúsztatásokkal is 700.

Egy komplett (kicsit fusi) restauráláson vagyok túl, az 1000000 lett régebben, most egy másikat fejezek be, az jobb lesz, most 2050000-nél tartok, és még megy bele pár százezer, néhány féljavítás is megvolt, ott is röpködtek a százezrek, és van egy kialakatolt Puchom, ott csak az üres kaszniban van eddig egy guriga.

És legalább tíz lakatost kipróbáltam már, vagy nyolc fényezőt, a nagy részüket nem ajánlanám. És magam csinálok egy csomó munkát. Szóval nem most kezdtem, hanem tizennégy éve. Hát...

pipi 2008.06.11. 21:40:55

Hát igen.Lesz vele meló, de biztos szép lesz.Alapvetően tényleg jó donor, jól áll, nem lóg egyik sarka sem.Ma már tényleg jó anyagok vannak csak győzze az ember megfizetni.Pénz és idő.Ez az ami kell ehhez az autóhoz.Később szeretném én is látni és azt se bánnám, hogy ha a restaurálás közben is meglátogatnátok a kóllégát.Én szívessen láttnám mit és hogy csinál.Én szorítok és sok sikert és örömöt kívánok neki.Hajrá!

atesz80 2008.06.11. 22:36:15

Soksikert és várjuk a továbbiakat!

Lowtyo 2008.06.12. 07:24:32

Csináltam én is egy rövid költségvetést az én projektemről, ami valami okból nem teszett Nektek. 100 ropi lett volna a vége és akkor már a lambó ajtó is benne van. :)

Komolyra fordítva, mindíg jó látni olyan "őrülteket" akik, vagonnyi lóvét ölnek olyan projektbe ami mások szemében pénzpocsékolás. Szerelmeben észérvek nem számítanak. Sok kellemes percet kívánok a munkához és sok örömet a kész vashoz.

a mázlista? 2008.06.12. 11:12:41

Hát én volnék a képen a boldog nyertes. Az autó jó kezekben volt eddig, így jó alap lesz. Olvasva a múltkori és az eddigi hozzászólásokat, nem értek valamit. Miért is kéne összeadni, hogy mennyit költök a gépezetre? Ez hobbi, vagy inkább életérzés. Kit érdekel mi lesz a vége? Ez nem arról szól, hogy milyen haszonnal tudom, majd eladni. Nem is áll szándékomban. Ez kihívás, ami fokozza az életkedvet, kikapcsolódás a napi rutinból. Azt nem fogjátok megtudni, hogy mennyi lesz a végén, mert nem fogom írni. Képeket bőségesen küldök majd Zsoltnak ő meg válogathat.
Végezetül, ha alkatrész beszerzésben bárki segíteni tud, akár egy telefon számmal, azt előre is köszönöm.

EM 2008.06.12. 12:40:55

AP
"Jellemző a belsőségen uralkodó állapotokra, hogy itt kettő darab hozzászólás van, a több posztban pedig, ahol valakiket fikáznak, dől a szó.."

A kevesebb néha több...
Az, hogy nem a fikázódás megy, mindenképpen poztív visszajelzés Csikós kolléga felé. A kevés, de értelmes hozzászólás többet ér, mint 300 értelmetlen, semmitmondó, fikázós. És ezt te is nyugodtan magadra veheted ;) Nem lenne szegényebb a világ, ha a kommentjeid 90%-át magadba folytanád.

Szlotta Istvánt és a hozzá hasonlókat meg irigylem, na nem a Fiat miatt elsősorban, hanem, hogy neki tud állni egy ilyen projektnek. Én is szívesen ölném bele az időmet +a pénzemet egy öreg autóba, ha tehetném.

Humphrey 2008.06.12. 16:29:09

CsZS.
ezeket a projekteidet (az 1 és a 2+ milliósat) igazán bemutathatnád, főleg az ilyen volt-ilyen lett tipusu összehasonlitás lenne tanulságos, és gondolom dokumentáltad is rendesen.

korzo 2008.06.12. 18:13:05

A műszerfaljavítós szakinak címe viszont nagyon jól jönne többünknek is, akik hasonló problémával küzdenek (vagyis, hogy folytonossági hiány lépett fel a műszerfaluk szövetszerkezetében), szóval azt kérnénk közkincsé tenni!

Lekopogom, az én projektem (1985-ös) műszerfala még(!) egyben van - hála annak, hogy vagy 3 éve áll a garázsban kikasztnizva, lefestve, de nagyjából darabokban, miközben idő és tőkehiány miatt egyebet nem tudok tenni, mint 2-3 havonta a műanyag elemeket átkenegetem glicerinnel :o) -, de a környezetemben sajnos elég sok a repedezett műszerfalú saab 900-as :-(

Dennis 2008.06.15. 11:11:52

Nagyszerű alap egy restauráláshoz!
Reméljük, sokszor láthatjuk majd eredeti fényében tündökölni találkozókon!

Zsolti 2008.06.18. 14:43:00

Gratulálok, és jó munkát :)

dennisthemenace 2008.12.15. 20:19:49

Dennis;tunes tanulni,ne itt eszetlenkedj.Ha nem vesznek fel autoszerelonek februarban,agyoncsaplak!
süti beállítások módosítása