Beteg francia technika

  2008. május 24. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta bx tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


A minap kölcsönadtam Papp Tibinek a BX-et. Illetve elkértem tőle a nála lévő Volvo kombit, mert heves bútorszállítási vágy fogott el. Odaadtam a BX-et használatra addig. Mindössze estétől reggelig ült benne és amikor találkoztunk nagyon szomorú dolgokat mondott: például nem indul be. Többször is hívott telefonon, de a bútorszerelés közben nem hallottam. Erre azt mondtam, hogy szerintem beindul, nézze csak, és tényleg beindult. De neki akkor sem indult be. Aztán azt mondta, hogy bizonyos pontokon a Trabant jobb. Ezt majd ő bővebben kifejti.

Mivel a BX-nek lelke van, ezért nagyon megsértődhetett erre. Nem is várt sokáig a bosszúval, elég volt a boltig elmenni vele, ahol jól rámhozta az idegbajt.

Bementem a boltba, megvettem a kukát, a tükröt, egyebet, és szépen kitoltam a kosarat, hogy bepakoljak az autóba. A csomagtartót kinyitva rádöbbenten, hogy sajnos apu pótkerekeit elfelejtettem kitenni, így oda sok dolog nem fér. Akkor irány az utastér! Szépen befért minden a vezető mögötti, tehát a bal hátsó ajtón, ami a becsukáskor – Reccs!

Olyan hülye szögben állt előtte amikor kinyitottam, hogy meg voltam győződve a kellemetlen történések hamarosan bekövetkező mivoltáról. Szóval reccsent egyet és visszapattant. Megpróbáltam megint. Megint visszapattant. Megnéztem mi lehet a baja, hát eltört az alsó stift, az ajtó gyakorlatilag kiesett a szerepéből, nem azt a nyílást zárta, amit kellett volna, hanem egy képzeletbeli másikat.

Rossz érzés fogott el. Próbálkoztam becsukni, de mindenképp feszült, mert a felső zsanér sem áll helyzete magaslatán. Végül némi feszegetéssel sikerült becsukni, hazáig kibírta.

Szomorúan újságoltam a szomszédnak, hogy hogy jártam a kocsival, aki egyből felajánlotta, hogy segít. Pedig eltört a keze, így csak szerszámokkal és szakértelemmel tudott részt venni az eseményekben. Ez is nagyon sokat jelentett nekem, életemben nem csináltam ilyesmit.

Mindenféle eszközzel próbálkoztunk kiszedni a stift maradékát valamint betenni valamit a helyére, hogy ne hagyjam el az ajtót. MEgpróbáltuk különféle IKEA-s eszközökkel, de az egyik túl nagy volt a másik túl kicsi. Végül egy szabványos imbuszkulcs lett a megoldás,  amivel először kiütöttem a stift maradékait, majd végül magát a kulcsot tettem be stiftként. Így elbuktunk egy kulcsot, de nyertünk egy ajtót.

Tehát a BX sértődékeny és kiesik az ajtaja. Mi lesz, ha megtudja, hogy ki szeretném (nem) cserélni valami másra? Ugyanis a feleségem elkezdte pedzegetni otthon, hogy vehetnék egy rendes autót.

Íme, így néz ki a mű:


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32484476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.05.24. 10:11:50

Huha, hihetetlen veszelyes, egy eltort csapszegu ajto! Kozveszelyes! Jujj.

Mit varsz, ez egy 20eves kocsi. Igen vannak mar bajai. Gondolom nem igy imbuszkulccsal az zsanerban fogja hasznalni az elkovetkezendo 5-6evben.
Fekje jo, lengescsillapitasa jo, futomuve jo, akkor mar nagy baj nem lehet.

Szanalmasak vagytok.

ZALAVAZO 2008.05.24. 10:17:37

Azért van ilyen állapotban, mert ilyen minőségű javítások vannak az ajtó zsanér.
Minden autót lehet „fikázni”, de ez inkább a tulajdonost minősíti.

Didier 2008.05.24. 10:18:29

felgyújtanám a gépet már a helyedben xD

Steil 2008.05.24. 10:25:28

nem tudom mit vagytok úgy oda. Ott van a második képen az új csap, beütésre várva...

DBandesz 2008.05.24. 10:26:14

BX? Soha többet! Boldog voltam, amikor eladtuk! Kényelmes, de kb. itt vége a pozitív listának. No meg talán az 1.9D megbízhatósága, de csak ha nem RotoDiesel adagolóval van.

Egyébként egy lom. Állandó elektronikai majré, olyan kocsi, aminek az átlagnál sokkal-sokkal érzékenyebb lelke van. Mint egy túlérzékeny nő. Nem hozzám való.

El kell adni! Tdok helyette egy Sunny 1.6 SLX Traveller-t 300ért. Azzal ezredennyi baj sincs... és még bútor is fér bele.

Atty 2008.05.24. 10:27:20

Es ti autos szak?ujsagirok vagytok?
Liberalis oktataspolitika.
Mi johet meg?

kuksi 2008.05.24. 10:30:02

szánalmasak vagytok.........
és aki ezt a javitást is elkövette.
a bx-eimmel miért nem történik ilyen?talán mert rendesen karban van tartva?

kicsee 2008.05.24. 10:47:46

Az hogy szánalmas-e vagy sem, szerintem nem egy okos okfejtés ebben az esetben.
Valószínűleg így oldotta meg, hogy ameddig elviszi a szervízbe, be tudja csukni az ajtót.

Más kérdés, hogy ez az egész, autós ujságíró vagyok és veszek egy-két-három-hat romot, amiből egy se nagyon működik, az már nem egy okos dolog. Ezt a megjegyzést bárkire érthetem itt a totalcaron.
Itt a BX látszik, hogy gondozva nem volt, szar az egész. Aztán ott van a nem tudom kinek az alfája... hát az az autó egy vicc... ahogy el kell vele indulni, meg nincs szikron, csak ha meleg az olaj... áááhh.
Én is vettem egy német "csodát" szívok is vele vastagon le is írhatnám, de nekem nincs blogom.
Viszont a 22éves 2.0GTi mazdám kifogástalan. És ez, majdnem az összes öreg japán verdáról elmondtható.

Ne a zsanérmegoldáson akadjatok fenn, hanem magán a romon... Csúnya is, öreg is.

Szabi 2008.05.24. 10:48:39

Most hiaba fikazzatok a tualjt ,mert ugye ki szamithat arra, hogy elotrik az ajto zsaner? Egyebkent nem nagy munka, az oreg francia autoknal pedig csak szokatlan problemak jonnek elo. Nalunk egy R 25-os lakik ugyanilyen erzekeny a lelke de azert szeretni nagyon lehet.;)

lackó 2008.05.24. 10:52:13

Így van! Kuksinak van igaza!
Ezek a dolgok azért fordulnak elő, mert nincs karbantartva a BX. A másik meg az , hogy sokan nem értenek hozzá!Egy nagyon jó kis autó, a miénkel soha nem volt gond...Szóval aki nem szereti, menjen egy fapados, szürke Opellel, vagy rizsrakétával...ennyi..

arthur877 2008.05.24. 11:04:57

"nem tudom mit vagytok úgy oda. Ott van a második képen az új csap, beütésre várva... "

Az egy bútorpolc tartó stift...
Ideiglenesen(max egy-két órára!) én is betettem volna az imbusz kulcsot, de egy kertes házban egy műszaki beállítottságú "műhelyben" tutira találnék egy megfelelő méretű helyettesítőt, amíg megveszem a belevaló rúgós(hasított) csapot.

kandúrbandi 2008.05.24. 11:05:22

Bármilyen öreg és elhanyagolt kocsinál kijöhet bármi hiba,ennél komolyabb is.Csak ezért lehúzni egy típust kár lenne.Nekem nincs nem is volt,pláne nem is lesz.
De nézzetek meg egy garanciális autókra előírt átnézési szervízelőírást/ez nem szép szóáramlat tudom/
Ha a gari lejárta után a tulajok nem azon spórolnának,hogy "á nem kell zsírozni,kenni,átnézni,mert az jó"hanem valóban pontról pontra átnéznék-nézetnék,akkor a fiatalabb kocsik se lennének elhanyagoltak,illetve eladás után nem egy fél évig kellene az új gazdinak tákolgatni az akár 4-5 éves masinákat.Ezért van az,hogy a külföldi használt jobb állapotú,mert ott még jobbára nem a trükközés megy.....

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.24. 11:06:12

én csak azon fosok, hogy ki ne essen a gyereked azon az ajtón menet közben

mert akkor mész a sittre mi meg nem olvashatunk majd több ilyen do-it-yourself bejegyzést (:

Kelemena 2008.05.24. 11:12:43

www.ejszeafrikaba.hu/
- egy szep olvasmany annak, aki nem hiszi el hogy a BX megbizhato.

Amugy az enyem mindig poccre indul, es az ajtoja sem szokott leesni, es egyeb sem szokott elromlani, en boldogan hasznalom 14 eve, szoval nem ertem hogy miert mondjak hogy nem megbizhato. De mondjuk ez az azjto javitas, es a multkori ablakmoso javitas minositi a tulajdonsot, es a TC alkalmazottakat. Hogy lehet ilyen szakbarbarokat alkalmazni???

IQLight 2008.05.24. 11:13:03

Nagyanyám megstoppolta a zoknimat gyerekkoromban, ha kilyukadt, de nem ez volt a foglalkozása. Jó lenne, ha az ujságírók végre cikkeket írnának és nem ratyi autók foltozásáról szóló blogot, ami egyébként egy BX fórumon sem állná meg a helyét.

Az imuszkulcs megduplázta a BX értékét. :(

Leegor 2008.05.24. 11:13:21

Remélem hamarosan mi is környezetvédelmi besorolás alapján fogunk adózni az autók után. Mert ha egy ilyen ezeréves szutyoknak odabasznak évi százötvenezer adót, akkor villámgyorsan betolják a bontóba. Nagyon ideje lenne...

Kelemena 2008.05.24. 11:17:14

A link a szep olvasmany, nem amit en irtam, csak mert kicsit felrertheto :)

Trikó 2008.05.24. 11:21:23

Tényleg szörnyű, hogy egy ápolatlan 23-éves BX mikre képes.:)))))) Nem is tudom, hogy adtak el ebből két és fél milliót :))
Én mondjuk ha öreg autót veszek, szétkapom és leápolom. Nem ér meglepetés később.
Egyébiránt ha hozzáértő kezekben van, semmivel nincs vele több gond mint mással sőt.... Csak ugye a magyar szerelőnek herótja van a tanulástól, így aztán amit nem ismer az szar, de barmolni lehet.
Nekem volt öreg Volvóm, öreg Opelom (Öreg Trabim is de azt hagyjuk ki:)).
A Volvót is megszivatta a szerelő, mert a barom nem tudta, hogy hátra kell húzni a váltóházat a hátsó hídnál, mikor kuplungot cserél elöl.
Ez egy újabb kuplungba, egy kuplungházba és egy kardántengelybe került később.

Az Opel legalább már gyárilag szar volt (1,6D), viszont ahhoz minden sarkon "értettek" hiszen egy primitív traktor, amiben még fényszóróvisszajelzés sincs, nehogy sok legyen a kábel :)).

A BX-et megtanultam és a szerelő kezére csapok, ha valamit elqr....
Viszont így üzembiztos közel 400.000km-rel is, mint egy bányaló.
A te géped még S1-es, vagyis 82-es konstrukció. A korabeli egyéb gépekben azért romlik el pl kevesebb elekromos cucc, mert negyedannyi visszajelzés van a műszerfalon, nincs bennük centrál, villanyablak szinte mindben gyárilag.
A hidropneumatikához szintén érteni kéne, vagyis tanulni a szerelőnek. Azt is inkább lefikázza, mert fogalma sincs, mi az a néhány pont amit 10 perc alatt átnézel, és tudod, hogy kell-e valamit állapot szerint cserélni.
Egy munkagépszerelő körberöhögi ezeket a gyerekeket, akik egy kétkörös féknél komolyabb hidrórendszertől ledobják a szíjat.
Egy repgépszerelőről már nem is beszélve...

:P

Kelemena 2008.05.24. 11:22:27

Leegor 2008.05.24. 11:13:21

Hat ha neked van penzed uj autot venni es bukni rajta evente sok 100 ezret akkor azzal foglalkozzal es ne azzal hogy mas mivel jar.
Kornyezetvedelmi besorolas - muhahaha - szerinted ha sok penzem lenne es vennek es nagy BMW-t valami nagy V motorral, az lenne kornyezetszenyezobb vagy a 20 eves 1,4-es BX????

Leegor 2008.05.24. 11:35:12

"Kornyezetvedelmi besorolas - muhahaha - szerinted ha sok penzem lenne es vennek es nagy BMW-t valami nagy V motorral, az lenne kornyezetszenyezobb vagy a 20 eves 1,4-es BX????"

Nézd meg az Euro 2-3-4-5 határértékeket, és dugd bele a szondát egy porlasztós autó kipufogójába. Utána majd nem beszélsz butaságokat.

Egyébként meg nem kivánságműsor az ilyen típusú adózás, Európa boldogabbik felén már régen így működik, mi sem ússzuk meg.

TeddyCx 2008.05.24. 11:36:09

Gratulalok!

Meg meg is osztod a vilaggal, hogy milyen szanalmas ember, ujsagiro vagy! (Ha enyi muszaki erzeked sincs, hogy mondhatsz velemenyt muszaki dolgokrol, muszaki megoldasokrol?)
Rendszeres karbantartas! Nezz utanna mit is jelent!
Az en 23 eves Citroen Cx-em miert mukodik NAPI hasznalatban tobb mint 500E Km utan is? Ha ugy tartja kedvem akkor hazaugrok vele Mo-ra ami tobb mint 2000Km es nem parazok azon, hogy kieseik az ajto!

Lali 2008.05.24. 11:39:57

Bx ekről annyit hogy nagy FOS és az összes francia kocsi szemét 2 db AX em volt. A 2-at pénzhiány miatt vettük anno. 500-1000 km és nagyszerviz kellett neki itthon. Ha apám nem lett volna autószerelő akkor 3-500e javítási költség alatt nem ússzuk meg amiből majdnem 2 AX-et veszek. Komplett zárcsere beletört a kulcs az indításnál. Stb stb. És annál a kis dögnél is hasonló gondok voltak mint ennél a bxnél, csak nálunk a csomagtartó szerencsétlenkedett.
És jól karban volt tartva amíg meg nem untuk, és nem kókler javítgatást csináltunk rajta, de mindig volt meglepetése. Pedig az AX nem túl összetett jármű.

Kálmán 2008.05.24. 11:47:59

Leegor
Környezetvédelem: Nos, egy 1,9D egy ilyen bxben fogyaszt kb. 5,5 l-t 100km-en, ezzel arányos ugye a co2 emisszió. Tehát ha az új kocsit többet fogyaszt, akkor bizony több co2-t eregetsz, mint ez az öreg diesel. Ha karban volt tartva, akkor nem füstöl jobban, mint pl. egy közepes állapotú újabb Passat, tessék megnézni az utakon. De persze nem olyan tiszta, mint egy részecskeszűrős, ennyivel károsabb a környezetre. De ha hozzáveszed azt, hogy mennyi co2 kell egy új autó előállításához, akkor már nem is olyan biztos, hogy az új autó a környezetkímélő.

Leegor 2008.05.24. 11:54:52

Kálmán

A co2-vel kapcsolatban igazad van, de annak semmi köze az Euro minősítésekhez.
Ott a többi, sokkal károsabb anyagról van szó.

Kelemena 2008.05.24. 12:16:50

Leegor 2008.05.24. 11:35:12

Gondolokozzal el azon, hogy azt szazalekban merik.
De amugy is, egy 3x akkora motor teljes terhelesen 3x annyi levegot hasznal el

w a s d 2008.05.24. 12:46:40

@GYUSZI BACSI:
Már hogy eshetne ki bárki is az ajtón menet közben, ha szabályosan be van kötve (kisebb gyerek esetében gyerekülésbe)?

Sonka Neri 2008.05.24. 12:53:15

Szerintem meg az lenne a szégyen ha a szerző feladná a küzdelmet az öreg vassal és beleülne egy 0 km-es de sokkal unalmasabb autóba. Tessék rendbehozni, ha tisztességes autóbuzinak akar látszani :)

Trikó 2008.05.24. 13:04:16

Ez a CO és korom méréses EURO akárányas rendszer valóban kissé szemforgatás.
A legsúlyosabb problémáért - a klímaváltozásért - autóügyben elsősorban a CO2 kibocsájtás felel, ami a tüzelőanyagfogyasztással arányos, a másik tényező pedig az a brutál hőmennyiség, amit a napi pármillió hordónyi olaj elégetésével szabadítunk a Földre. Ez megintcsak arányos a fogyasztással az autó méretével és a vezetési dinamikával, és fordítottan a hatásfokkal is.
Emiatt aztán tehetnek holnap egy Hummerbe 0 CO-jú EURO 500-as motort, akkor is szarrá adóztatnám.
A megoldás egy több szempontot figyelembevevő adóztatás lenne annak alapján, hogy valójában mennyire káros a környezetre az adott típus, motor...stb.

Kálmán 2008.05.24. 13:06:03

Leegor
A korszerűbb katalizátorok / részecskeszűrők nyilván jobbak, mint ezek a régiek, ebben igazad van. De én inkább katalizátor-korszerűsítéssel oldanám meg részben a dolgot, nem a régi gépek kitiltásával. Egy katalizátort legyártani nyilván kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint egy egész autót legyártani. Viszont a co2 probléma azért nem bagatell, azt nem állítanám, hogy károsabbak az egyéb szennyezések általában, max. az emberi egészségre károsabbak, mint a co2. A co2 pusztán csak klímaváltozást okoz, igazán semmiség.

sowi 2008.05.24. 13:15:09

Lali 2008.05.24. 11:39:57
erdekes modon nekem csak 1 darab ax-em volt, igaz dizel, de a 258.000km alatt amit nalam toltott egyszer kellett felujitan a feltengelyeket, a tobbi szokasos kopo alkatresz csere volt, de hat latod te is, az AX nem egy bonyolult szerkezet, lehet, hogy csak en vagyok ennyire mazlista, hogy mar a 3. citroen-t gyurom es elkerulnek a meghibasodasok...most kezdjek el lottozni is?

Trikó 2008.05.24. 13:17:47

Lali 2008.05.24. 11:39:57


Csak gratulálni tudok, hogy autószerelővel a családban belenyúltatok egy fostalicska állapotú gépbe. Épp ezt feszegettem a honi szerelők hozzáértésével kapcsolatban...

Amúgy most vettem egy 18-éves S1 AX 1.4D-t asszonynak szaladgálni.
1-Megnéztem mit veszek
2-Átnéztem, rendbetettem, öreg csövek szíjak kukába, kuplung és kipuff cserén kívül semmi komoly dolog nincs, kimegy a világból.
3-Mondjuk nem akartam fetebb arcozni vele, de hát én spec pont utasgépek javításán nőttem fel, másképp látom a műszaki világot valszleg... :)))))
4-Hamár itt tartunk egy 707-es Boeing akár 60-70 évet is repülhet. Csak az előírt karbantartásokat, ápolásokat el kell végezni x időnként. Érdekes, hogy Európában 5-6milliószor kell gépre ülni egy katasztrófához, míg a világ fejletleneb felén ez a szám nagyságrendileg kisebb, vagyis rosszabb.
És ott leesnek az újabb típusok is, Európában meg az öregebbek sem.
Na ez hogy lehet :)))

L-Zo 2008.05.24. 13:23:48

Régebben irígyeltem az autós újságírókat. De úgy látszik, nem az ápolónők a nemzet napszámosai. Ilyen csórók, vagy csak igénytelenek ezek a srácok...??? Mint a fodrász haja, vagy a cipész cipője... Én is szeretem a régi, "ebbenméganyagisvolt" vasakat. De azért legalább egy totalcarosnak lehetne egy normális autója, amiről nem ckkeznének hetente vicces blogokban, hogy éppen mit buherált rajta a Józsi, vagy éppen mit keres hozzá a negyvenharmadik bontóban.

Rocko- 2008.05.24. 13:27:25

Leegor 2008.05.24. 11:13:2
"környezetvédelmi besorolás alapján", hmm.
és hogy tervezed, aki összekuporgatott pár ezret egy öreg autóra, azt fogják megszivatni jobban, vagy az új, környezetkímlőbb autó gazdáját jutalmazzák meg egy nagy adag sápolással. hmm?

aszaj 2008.05.24. 13:34:05

3 megjegyzés:

1. Van, aki büszke a gányolásra (én nem lennék)
2. Ez egy francia autó, ezt én sem vinném szervízbe, max. bontóba
3. A mostani európai autók pontosan ennyire igényesek - meglátjuk 8-10 év múlva

Devil 2008.05.24. 13:38:55

Megint egy értelmetlen blogbelyegyzés...a továbbiakban ha látom hogy a Papp vagy a Bende írta, akkor nem fogok időt pazarolni az olvasással.

Leegor 2008.05.24. 13:48:31

"és hogy tervezed, aki összekuporgatott pár ezret egy öreg autóra, azt fogják megszivatni jobban, vagy az új, környezetkímlőbb autó gazdáját jutalmazzák meg egy nagy adag sápolással. hmm?"

Rocko

Az utóbbi van most. Jó nagy baromság is szerintem, tipikusan magyar, aki kitalálta.
Következőképpen lenne ez jó:
1: Szép állapotú öreg autód van, 25 éves kortól intézel rá veterán minősítést, kapsz 80% adókedvezményt.
2: Ha egy belét húzó, széteső lomot próbálsz életben tartani, akkor fizessél érte. Sokat.
Vagy az úgy normális, hogy a melósbrigád a 23 éves füstokádó, csálén kúszó, életveszélyes állapotban lévő szarra vesz kétévenként 30 rugóért egy műszakit, és jobban megéri nekik fenntartani, mint egy normális autót?
Na ezt kéne valahogy megszüntetni.

foolproof 2008.05.24. 13:54:10

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.05.24. 13:27:25

"és hogy tervezed, aki összekuporgatott pár ezret egy öreg autóra, azt fogják megszivatni jobban, vagy az új, környezetkímlőbb autó gazdáját jutalmazzák meg egy nagy adag sápolással. hmm?"

Pontosan, de ez csak a dolog egyik oldala.

Nagyon jo lenne, ha vegre ebben is lenne valtozas. Akkor legalabb a hasznalt autok nem lennenek ertelmetlenul tularazva,+nem hasznalnanak+takolnanak egy autot vegkimerulesig. Szanalmas, mit lehet kapni pl. 1 M HUF-ert( lefutott, ven roncsot) Mo.-n, es azonos erteku EUR-ert v. GBP-ert mashol. Nem mellesleg az, "aki összekuporgatott pár ezret egy öreg autóra" is sokkal jobb, ujabb vasat kapna a penzeeert.Meg a lelkiismerete+ a levego is tisztabb maradhatna. Csak ezt mar nagyon nehez lenne felfogni a tisztelt donteshozoknak, ugye. De hat a magyarokra sosem volt jellemzo az elorelatas.

Azokban az orszagokban, ahol a kornyezetvedelmi besorolas alapjan adoztatjak az autot, a hasznalt romok ara sincs az egekben, mint kedves hazankban. Mivel egyszeruen nem eri meg takolt regi szarokkal jarni, legfeljebb csak szerelembol, meg persze egzotikomokkal, v. oldtimerekkel. Amugy meg a gyonyoru regado oregebb vasakra nem b@ssza a csorod, kedves Rocko? Pedig az (tobb) millios tetel am, es semmit nem kapsz erte cserebe.

Egyebkent szerintem is a bontoba ezzel a fostalicskava. Meeg ha egy W126-os lenne.. DE igy, szanalmas.hu.

Dr.G. 2008.05.24. 14:00:14

Na, ez a Bende is gondolta, hogy írok egy szar posztot, me' jobb nem jut eszembe. Majd azt adom címnek neki, hogy "Beteg francia technika" így a TC franciagyűlölő közönsége majd jól ráharap, én meg király leszek.
Szánalmas...
Szegény vas régen kiszolgálta az idejét.
Ugyanezt el lehetne mondani több ezer egyes Golfról, meg D-Kadett-ról, de az nem menő, mert az német.

gedough 2008.05.24. 14:09:27

Dr. G.:

Teljesen igazad van. Van egy kis gyanúm, hogy most a szerkesztőség jót röhög, esetleg ez egy kommentszám-rekordkísérlet lehet.
Jó poén a gányolt autó, de elég ciki egy magát komolyan vevő autós e-magazinban.

w a s d 2008.05.24. 14:12:12

A régi- autókat tulajdonképpen betiltani akarók nem írom le, mit csináljanak!:P

Kálmán 2008.05.24. 14:13:30

Az új autót (bizonyos modelleknél) környezetkímélőbb üzemeltetni, de az előállításával adnak egy jó nagy pofont a környezetnek, azért egyre kisebbet, de a semmihez képest ez még mindig több.

A használt autót meg már előállították, ezért nincs rá országon belül regadó, és az újra meg többek közt az előállítás okozta környezetszennyezésért van, meg nyilván a lenyúlásért is. Az az irracionális, hogy a nyugati használtra van regadó, mert az jobb állapotú általában, mint a magyar.

Általában az érné meg környezetvédelmi szempontból, ha karbantartanák rendesen a használt verdákat, és nem cserélgetnék értelmetlenül, státusszimbólumból. Ahol meg lehet, ott pedig nem használnának autót a közlekedésre, hanem környezetkímélőbb alternatívát.

gedough 2008.05.24. 14:26:53

Kálmán, megragadtad a lényeget! A zöldség nem ott kezdődik, hogy kidobálok minden autót, ami öregebb a kelleténél... Karban kell tartani a régit, lelkiismeretesen szervízelni, katalizátort cserélni, ha már nem tölti be funcióját...
Ez viszont morális és felelősségbeni pálfordulást követel meg az autózó közönségtől. És aki képes a tömegközlekedés helyett is autót választani (felétéve, hogy a tömegközlekedés célratörőbb), azt nem hiszem, hogy túlzottan izgatja a környezetvédelem. Legyünk őszinték, sok ilyen van.

hvmfhm 2008.05.24. 14:32:34

Egyszerűen ott kezdődik a probléma hogy a hülye magyar eleve túl tapló az autóhoz, ökrös szekér tökéletesen elég ide legalább azt nem kell féltegetni, és enni is az utcasarokról kér, környezetvédelmileg alapból káros az összes még a villanyos is (egyeseknek fingjuk nincs milyen brutális környezetszennyezéssel jár a villany előállítása) aztán az autózás beszüntetésével meg is van oldva a klíma meg energiaválság, és mindenki kurva boldog

Kálmán 2008.05.24. 15:02:23

hvmfhm, nem mondtam, hogy be kell szüntetni az autózást, hanem ahol az racionálisabb, ott másik környezetkímélőbb alternatívát használni. Az nem szerepelt az állítások között, hogy ez a villamos lenne vagy sem. A villamosenergia ésszerű előállítása kevésbé szennyező egyébként a szénhidrogének égetésénél, de ez egy egészen másik téma lenne.

Szerintem is van sok tapló a magyarok között, de nem csak az van, és ha megpróbálunk tudásunk szerint értelmes dolgokat mondani, és tenni, akkor majd kevesebb tapló lesz - az autózás területén is. Mi is lehetünk kulturáltak, nem csak nyugaton, ez egyáltalán nem lehetetlen.

Rocko- 2008.05.24. 15:08:32

Leegor 2008.05.24. 13:48:31
"1: Szép állapotú öreg autód van, 25 éves kortól intézel rá veterán minősítést, kapsz 80% adókedvezményt.
2: Ha egy belét húzó, széteső lomot próbálsz életben tartani, akkor fizessél érte. Sokat."
1) érthető, aki karbantartja, az kapjon kedvezményt.
2) nem, ez logikátlan. nem szopatni kell azt, aki nem tud előrébbjutni, hanem segíteni. nem értek azzal egyet, h romok járják az utakat, de nem ez a megoldása.
"Vagy az úgy normális, hogy a melósbrigád a 23 éves füstokádó, csálén kúszó, életveszélyes állapotban lévő szarra vesz kétévenként 30 rugóért egy műszakit, és jobban megéri nekik fenntartani, mint egy normális autót?
Na ezt kéne valahogy megszüntetni."
persze, h nem megoldás, erre hivatott a műszaki vizsga. csak az a baj, h ebben az országban mindent fordítav csinálnak. rendőri ellenőrzés helyett a büntetések nőnek, a műszaki vizsga meg csak utolsó szopatásos burökratikus himi-humi. álljon ott egy megkenhetetlen józsi, aki megmondja, h szar fékkel nem mehetsz, és ne abba szóljon bele, h vki nagyobb fékeket tesz a kocsijára.

foolproof 2008.05.24. 13:54:10
"Akkor legalabb a hasznalt autok nem lennenek ertelmetlenul tularazva"
hhohó, sztem fordítva van. azért mennek roncsok az utakon, mert azt meg tudja venni, az újat meg nem. :)
"De hat a magyarokra sosem volt jellemzo az elorelatas."
na itt valahol egyetértünk. vagy vegyen egy új, környezetkímélőbb autót, vagy egy régit, de tartsa karban. árban ugyanott van mindkettő. ehelyett a két szék közt a pad alatt: régivel füstöljünk.
"Amugy meg a gyonyoru regado oregebb vasakra nem b@ssza a csorod, kedves Rocko?"
de, az mindentől függetlenül, csak nem ezen a vonalon indult el a téma. :)

Kálmán 2008.05.24. 14:13:30
naja, monnyanak le a 3 évet élő autót gyártók!

Merlin · http://www.ddr.hu 2008.05.24. 15:10:34

1. Szegény autó nem tehet a dologról.
2. Mégegyszer nem szeretnék ilyen ostoba cikket olvasni a tc-n.
3. Az írónak nem kellett volna ennyire lejáratnia magát...

csiky944 2008.05.24. 15:28:04

Akármelyik 20+ os autónál előfordulhat,hogy a gyárban beszerelt alkatrész tönkremegy,valszeg kiszolgálta az idejét.
Kérdezem ezeket a deutsche über alles fanokat,hogy szereltek már Kettesgolfnál idősebb német autót?Azok is agyon vannak ám bonyolítva,pl amikor a gyári fékbetét lemezkéje beleér a gyári alufelnibe.....akkor tákolni kell ott is...új(!!!) autónál!!!

Leegor 2008.05.24. 15:31:20

Regadó: Na ezt amikor meghallom, azonnal anyázni kezdek. Ha valaki meg tudja magyarázni, hogy milyen jogon fizetettek ki velem háromszázvalahányezer Ft-ot (új, 1.2, benzin, EU4), annak jutalomsört küldök :))
Műszaki vizsga: Egy rendes országban alapnak kéne lennie, hogy rossz autó nem kap vizsgát. Ezzel szemben van 50-70 ezerért levelező tagozat is, ugyanenniért jó a Kamaz fék nélkül is, igaz meg kell jelenni. Balkán.
Még egy fontos dolog: Környezetvédelmi osztályokat betartatni. Ha nem tudja a gép az Euro 2-3-at > javítás.
Meg még egy: Totálkárra vett autót véglegesen kitiltani a forgalomból. Nem rendszám, hanem alvázszám szerint.

Messze van még Európa...

mv3 2008.05.24. 15:33:35

Környezetterhelés:

1.Vulkánkitörés
2.Fegyverkezés
3.Ipar

Lehet, hogy nem megfelelő a sorrend, de szerintem csak ezek után jönnek a közlekedési eszközök. Jól tudom, hogy a repülőgépekbe tankolt kerozin ólomtartalmú? Mennyit fogyaszt egy repülőgép? Még úgyis biztos rosszul hangzana az eredmény, ha elosztjuk az utasok számával. És itt is érdemes különbségeket tenni: a Budapest fölötti légiközlekedés, a város fölé permetezett ólom, stb. és mondjuk New York légiforgalmát nem egy lapon említeni. Nemrégiben volt valami luxusjacht a tévében, óránként 4000 liter üzemanyagot éget el. Egy hét alatt több károsanyagot juttat a természetbe, mint ezen blog hozzászólói egy évben az autóikkal. Nem felmenteni akarom az autósokat, mert jelentős a környezetszennyezési hatásuk, csak árnyalni próbálom a képet. Miközben Ti vagy én, ne használjunk aerosolos desodort, és óvakodjunk az üvegházhatást előidéző termékektől, addig a Világban az elmúlt, mondjuk 20 évben számos nukleáris bombakisérletetet hajtottak végre, volt jópár háború és egyéb katonai erődemonstráció, hadgyakorlat, stb.

jürgen baromartz 2008.05.24. 15:49:21

jesszusom, ilyet belsőségen látni... komolyan, én érzem magamat kellemetlenül. ez a Bende Tibor egy vicc.

van fogalma magának, kedves szerző, hogy a bátyám ezeréves skodáinak hányszor szétesett ugyanígy a ajtaja? és mégsem csinált belőle ekkora ügyet. mert képes tudomásul venni, hogy a fém egy idő után megadja magát, és nem az autó akarja őt ilyen módon kinyírni. egyszerű kémia az egész.

a dolog másik oldala, hogy hirtelen bx-imádóból mindenki átkapcsolt bx-gyűlölőbe egy pillanat alatt. milyen hamar beáll mindenki szélirányba...

alexis machine 2008.05.24. 16:02:10

Jézusom. Na ez aztán mókolás... Az öregecske Carina E-mben is vannak ilyenek (a kalaptartó egyik felfogató műanyag bigyója helyett M8-as csavar... De ez azért durva :D

GGG77 2008.05.24. 16:02:23

Egy DS, de még egy CX vagy XM irányába is meg tudom érteni a Citroen mániát. Azok szépek.
Na, de Tibor, a BX még ocsmány is. Nem kicsit, nagyon.

Citroent csak akkor tarts, ha energiád, kedved, időd, eszközeid, tehetséged van a javításokhoz. Neked, ahogy nekem se, nincsenek meg ezek. Japán gyártámányokat nézegess. Én azt tenném, ha nem lenne céges autóm. Vagy bekattannék, és levadásznék egy jó állapotú W126-ot.

GGG77 2008.05.24. 16:05:21

"Fingós Csiccsolínó 2008.05.24. 15:49:21
a dolog másik oldala, hogy hirtelen bx-imádóból mindenki átkapcsolt bx-gyűlölőbe egy pillanat alatt. milyen hamar beáll mindenki szélirányba..."

BX imádó!? Azért olyan sokan nincsenek...
Én akkor se ülnék bele speciel, ha megbízhatóbb lenne, mint egy W126 és egy 92-es Corolla együttvéve.

jürgen baromartz 2008.05.24. 16:14:31

GGG77 2008.05.24. 16:05:21

valamelyik múltkori postnál az összes kommentet végigolvastam, ott kb 65% szerette a bx-et, 35% gyűlölte. itt éppen fordítva van. ez azért érdekes...

amúgy családban volt már 1.7-es dízel és 1.6-os benzines bx is, nagyon bírták a nyúzást és szerettük őket. szóval nekem rossz tapasztalatom nincsen bx-szel kapcsolatban. a w126 még nem volt meg, de öreg citroent összhasonlítani egy vénebb mercivel értelmetlen.

makmarci 2008.05.24. 16:47:53

A BX egy fasza autó, ha véletlen mégis elromlik, akkor meg a lelke túl érzékeny... -na ja, meg persze a japán öreg szarok sem romlanak el, újszerűen mennek a bontóba.
Aki megvesz egy ilyen öreg lomot, az nyilván más szemmel nézi a dolgokat, és mást ért a "jó állapot", a "megbízhatóság", és az ezekkel rokonértelmű szavak alatt.
A jó autó szerintem : kevés km-es, nem leharcolt, normálisan működik mindene, és nem rohad ! (és esetleg még alkatrész is van hozzá normál áron, vagyis swift, polo, corsa áron !) Na ilyet nem kapni 300-ért, persze van akinek a sokezer köbcentis Lexus-a 6 litert eszik városban, és sosem romlik el, de az legyen az ő baja, csak ne zavarja, ha nem hiszek neki...

M.W.F.U.B.TC.M.T 2008.05.24. 17:33:08

"Szomorúan újságoltam a szomszédnak, hogy hogy jártam a kocsival, aki egyből felajánlotta, hogy segít. Pedig eltört a keze, így csak szerszámokkal és szakértelemmel tudott részt venni az eseményekben. Ez is nagyon sokat jelentett nekem, életemben nem csináltam ilyesmit."

Ehhez minimum atomfizikusnak kell lenni...

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.05.24. 17:53:39

GGG77

Te egy ugyanolyan hülye vagy mint a cikk irója!

gedough 2008.05.24. 18:14:26

kgl:

Szomorú ez az "egymás torkának". Még egy szakadt cikken is így ki lehet borulni? Nem arról szól egy fórum, hogy elmondjuk egymásnak a véleményünket, de egymást nem marházzuk le?

Egyébként pedig öreg autóknál már minden csak azon múlik, hogy barkácsolás van-e rajta, vagy lelkiismeretes, igényes szervíz... Most az előbbi iskolapéldáját láthatjuk.

w a s d 2008.05.24. 18:19:05

"Meg még egy: Totálkárra vett autót véglegesen kitiltani a forgalomból. Nem rendszám, hanem alvázszám szerint."

Ez már megint mekkora nagyképű ostobaság! Pl. az én autóm 2x volt totálkáros. Egyszer a két lökhárítót, elöl a homloklemezt, hátul a hogyishívjákot (a homloklemez hátsó megfelelője) meg egy keresztben lévő motortartó vasat kellett cserélni/kiegyengetni, másodszor egy hátsóajtó-, külső küszöb-, hátsó sárvédő- cserével javítható volt, mindkét esetben megmaradt a kocsi egyenesfutása, uttartása törött állapotban is. De ugyanez megtörténhet az enyémnél 100- szor jobb állapotban lévő autókkal is, aminek a "katalógusára" a 0- hoz közelít.

bhu 2008.05.24. 18:36:16

Nekem bogaram van. A cikk lényege: mindig tönkremegy valami a 20-on, 30-on túliakon, és akkor kell valami zseniális sufnityúning. Az enyém is szar itt-ott, de ami fontos, rendben van rajta. Mit kell beszólni? Itt a Hrabali szépneklátás a lényeg. Jó ötlet az imbusz, szép próbálkozás a bútorcsap is:) Ja és kérek még ilyen cikkeket!

Leegor 2008.05.24. 19:05:26

Farkas

A Te autódnak csak használati értéke van, piaci nincs. Természetes, hogy ha 20 forintot kéne költeni rá, azt a biztosító gazdaságtalannak ítéli. A Te egyéni döntésed, hogy ennek ellenére foltozgatod.
Pl.: Ha egy 200 ezer Ft-os autót 140 ezerből lehetne csak rendbekapni, akkor annak ott vége, bontó. Mi ezzel a baj?
Ha pedig egy 2 milliósban esik 1.4 millió kár, akkor az úgy összetört, hogy szintén bontó, csak ne gittelgessék a nepperek.

w a s d 2008.05.24. 19:41:34

Ha egy 200.000 FT- os autót 140.000- ért normálisan rendbe lehet tenni baleset után, akkor nem kell pl. átírást fizetni, ami egy 1 literes autóra is 50.000 FT körül van már.

Amúgy igen, tényleg az én döntésem. De ha minden tk- s autót bontóbaküldenénk, akkor nem dönthetnék így.

Azt meg nem lehetne kikerülni úgysem, hogy biztosító által nem látott roncsokból dobjanak össze "sérülésmentes, megkímélt" autókat. Lenne pl. egy bármilyen autó, amire a tulaj nem kötött cascot, az ő hibájából beesik az árokba, vagy letépi a kocsi hátulját egy fa, ő sértetlenül megússza, nem jön se mentő, se rendőr, nincs biztosítás, így nincs aki totálkárosnak ítélné.

ducy75@gmail.com 2008.05.24. 19:55:24

Lötyög? Nem??? Akkor sikerült!!!:):)

asd 2008.05.24. 20:00:40

Valami érdekesebb nem történt amiről lehetne írni?

Mikra 2008.05.24. 20:08:58

Foschtalicska.... bontóba az összes francia kocsival...

ducy75@gmail.com 2008.05.24. 20:18:22

Nem fikázni kedves francia autókat!!!Nekem is francia szemetem van és nagyon szeretem!...pedig évente egyszer széthullik...legalább!!

merci_fun 2008.05.24. 20:20:42

Sziasztok!

Szomorúan olvastam azt amit amúgy is tudok, hogy milyen sok elhanyagolt BX van.

Nekem 3 évig volt BX-em és nem volt vele semmi komoly baj, igaz imádtam pátyolgatni, de megbízhatóság tekintetében jelesre vizsgázott nálam.
Már a BX-ről mercire váltottam, de nagyon kellemes emlékeim maradtak a hidrós kocsiról.
Ma szerintem hülye az aki leharcolt, abszolút elhanyagolt BX-t vesz "olcsón", mert annak fog igazán sokba kerülni.
Csak rendbe lévőt szabad venni, annak se túl magas az ára, de várhatóan sokkal kevesebb baj lesz vele.
Tény Mo.-on kevés a rendben lévő BX, meg bármilyen hidrós Citroen, mert mi magyarok nem tudunk rá vigyázni.
Befogják vontatni, hajtják, nem szervizelik, szóval nagyon-nagyon kevés gazdájuk van ezeknek kocsiknak.
Nem a leglepukkantabb példányokat kellene tesztelni, írni róluk, hanem elmenni egy Citroen találkozóra, hogy ott milyen példányok vannak.

Üdv,

McMester 2008.05.24. 20:29:10

na ja, a bx egy igazi fürdőskrva. csak akkor "nincs megsértődve" ha folyamatosan simgatják, nyalogatják, bszogatják. csak a fanoknak éri meg, de nekik nagyon

ducy75@gmail.com 2008.05.24. 20:35:23

De beteg itt az írkálók 90%-a!? Pl:MIKRA!!!Akinek nem inge ,ne vegye magára!Mindenki milliomos csak én nem?

féligvakbányaló 2008.05.24. 20:58:48

Gyönyörű b@zmeg.

Bowden 2008.05.24. 21:34:35

Te Bence menjél inkább bringázni. Jó?

Leegor 2008.05.24. 21:50:38

Farkas

Azonos kategóriájú autó vásárlásakor az átírási költségeket kifizeti a biztosító.
Na jó a MÁV biztos nem, de volt már több olyan ügyfelem, akinek totálra törték az előző kocsiját, és kérte a számlát mindenről emiatt.

Dr.G. 2008.05.24. 22:14:44


Mikra!
Egy igazi tahó pöcs vagy!!!
Gondolom Te vagy az a tipus, akinek nincs pénze még egy 25éves 205-ös Peugeotra sem, de mindig azt mondod, ha veszek autót, az minimum Passat lesz, mert király vagyok.

Lacee 2008.05.24. 22:34:27

"Tehát a BX sértődékeny és kiesik az ajtaja. Mi lesz, ha megtudja, hogy ki szeretném (nem) cserélni valami másra? "
És mi lesz ha oldalról belédjön valaki, ne asj Isten 2tonna felett....
Belegondolni is rosz, ezek sajnos már nem biztonságosak....

szabotor02 2008.05.24. 22:38:38

Leegor
Én azt javaslom neked, hogy elöbb alaposan nézz utánna a dolgoknak és utánna irogass!
Amúgy az én 20 éves kocsim jobb értékeket produkált zk-n, mint a vele megegyező paraméterekkel rendelkező 0 Km-es befecskendezős, katos kocsi!

Amúgy fikázzátok csak nyugottan a Francia kocsikat, igy legalább olcsóbban kapok (kapunk) egy sokkal jobb kocsit, mint a német, japán ... stb. csodák! Csak az a szégyen, hogy 3 évesen ezek az elöbb említett autócsodák már rohadnak, és nem kicsit!

A hozzá nem értő, magukat autószerelőknek hívó kontárok miatt szarok a Francia autók!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.05.24. 22:46:00

Be kellene olajozni/zsírozni/láncsprézni a reteszt (hosszú mocskos kar), aztán kivenni és vékonyan bezsírozva visszatenni az összes zsanércsapot.
Egyrészt már érzés lesz nyitni/csukni az ajtókat.
Másrészt a kenetlen retesz okozta feszítőerőtől nem fog a többi zsanércsap apránként elnyíródni.

Új csapot vegyél minél hamarabb. Imbuszkulcs bántani fogja a hengeres felületet.

Davey 2008.05.24. 23:21:50

Sztem nevetséges dolog fikázni a francia kocsikat, mert aki egy kicsit is tájékozottab az tudja, hogy az előítéletek a francia kocsikkal szemben akkor alakultak ki, amikor a rendszerváltás után behozták külföldről a lepukkant, széthajtott olasz és francia stb. kocsikat amelyeket olcsón meg lehetett vásárolni és a sok eszetlen ezeket meg is vásárolta gondolván hogy a ladákhoz meg trabantokhoz képest ezek csodák, aztán persze mindenki jajgatott h. soha többet olaszt meg franciát.Ha az autót úgy használjuk ahogy elő van írva baj nem lehet, gyári hibás autót pedig bármelyik gyártótól kifoghatunk(bár én még francia gyártóknál olyan nagy motorhibákról nem hallottam mint egyes német "minőségi" szekereknél)

Merlin 2008.05.24. 23:36:12

Ez a cikk legfeljebb csak a népítéletekbe való, és nem ide...

aaa 2008.05.24. 23:38:11

"Szépen befért minden a vezető mögötti, tehát a bal hátsó ajtón, ami a becsukáskor – Reccs!"

Fotóbolt, kamu, kerekek az ég felé, jobbkormányos kocsi, és a szerző nem ismeri az irányokat, suicide door, vagy más a magyarázat?

bigpond 2008.05.25. 01:38:00

Mar megfogadtam, hogy tobbet nem irok ide, de
Lacee 2008.05.24. 22:34:27
Ha belegondolok, raeshet egy meteor is az egbol! Azt biztosan nem birna ki, tenyleg nagyon szarok ezek a regi vasak:)

Korabban: EURO 16-os kornyezetvedelmi besorolasu autok: azert biztos sokan tudjak mennyi uzemallapot van egy mindennapos hasznalat soran amikor a katalizator nem mukodik (felmelegedes stb, sot rovid utakon egyaltalan nem!), a lambdaszabalyozas szinten messze nem olyan gyorsan reagal mint azt sokan hiszik, tehat az egesz nem olyan csodalatos mint a muhelyben amikor bedugjuk a csoba a szondat, sot indenki altal ismert teny az uj autok sulytobblete is , ami akar 200kg is lehet, azert azt mozgatni is kell ,szoval ne jojjon itt senki a nagy kornyezedvedelmi dumaval. Ja ,hogy nincs bennuk 6 legzsak meg gyurodozona es konnyen meg lehet halni bennuk, engem nem erdekel en bator vagyok! A mikrobuszokban es motorbiciklien se nagyon van gyurudozona megis sokan hasznaljak.

pakli 2008.05.25. 03:24:19

nem tudtam végigolvasni az össze kommentet de annyit mondok h ez egy "hozzáértő" autóbuzi személytől már tényleg szégyen h ilyesmit megtesz:S imbuszkulcs.... istenem én soha nem vetemednék ilyenre! szégyeld magad oda-vissza!!! GYALÁZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prophet 2008.05.25. 03:53:31

Agyarországban a politikusokat csak egyetlen dolog érdekli: a saját ill. sleppjük zsebének megtömése.
Mégis ki tud több adót fizetni a kocsijára: aki 10 milláért vesz autót, vagy az aki 100 ezerért?
A politikusok szemszögéből be nem szedett pénz lenne a környezetkímélőbb autók adójának csökkentése.
Viszont aki ócska szarral jár az úgyse tudná kifizetni a magasabb adót, otthagyná a roncsot az út szélén vagy belökné egy tóba / folyóba.

A vicc az hogy a csak a környezetvédelmet figyelembe véve igazuk is van.
Mert a klímaváltozás szempontjából kb így néz ki a képlet: a CO2 amit a Kyotói Egyezményt alá nem írt USA és főleg Kína ipara kienged évente 50%.
A többi ország ipara összesen (kevésbé szennyező ill. jóval kevesebb üzem) 30%.
A Föld összes országának autói által kiengedett 15%.
5% meg az egyéb.
Szal ha holnaptól minden autós biciklire ülne attól még ugyanúgy folyatódna a globális felmelegedés, legfeljebb egy tized idővel később következne be.
Már ha egyáltalán van olyan ... mivel egyesek szerint a Föld önszabályzó rendszer, és mielőtt még felmelegedne lehűti magát. (jégkorszak, vagy kevésbé drasztikus dolgok)

Az egész környezetkímélőbb járműveket vegyetek divat csak a fogyasztói társadalom újabb mesterségesen generált kereslete.

Az EURO1, 2, 3, 4, stb szabványok célja pedig nem egy nem létező vagy talán vmikor lehet hogy bekövetkező dolog elodázása, hanem a SZMOG megelőzése.
Kaliforniában már a 70es évektől van, mert LA már a 60as években úszott a szmogban. Csak persze ott nem EURO a neve.

A hybrid járművek akkumulátorai többel terhelik a környezetet mind előállításuk mind megsemmisítésük során mint amennyivel kevesebbel a járművek amikbe beépítik őket.

A bioetanol és biodízel az élelmiszertől vesz el termőterületet. Amit pont leszar az értelmes ember amíg az afrikai éhezőknek nem jut segély (ha mind kihaltak volna 100 éve akkor most nem lenne velük probléma - életben tartásuk tipikus példája annak mi történik ha az ember a természet törvényeit kijátssza - cserébe mit használnak az emberiségnek? Ráadásul nem is humánus mert csak szenvednek, éheznek, fáznak, műveletlenek, milyen élet az olyan?)
de ha pl. Kína fokozott élelmiszerfelvásárlása (mivel lassan az átlagkínai is jobban él mint az átlagmagyar így telik neki tálka rizs helyett vekni kenyérre is) + a bioüzemanyagok termelése miatt az EUban a kenyér ára mondjuk 2x-esére nő akkor már az értelmes ember is felhördül.

Az alternatív üzemanyagok használata jelenleg senkinek nem érdeke, mert beruházást igényelnek. Az olaj nem. Adóztatásuk körülményes (pl. mennyivel könnyebb lenne hidrogént előállítani otthon mint kőolajat, a levegővel működő motorról nem is beszélve) míg az olajé egyszerű.

Ha vki feltenné az Internetre a vízzel működő motor tervrajzát az összes állam betiltaná arra való hivatkozással hogy elterjedése esetén Szahara lesz az EUból 11 év alatt (azért ennyi mert elég hosszú idő hogy az átlaghülye elhiggye, de elég rövid hogy féljen tőle) valójában pedig azért mert nem akarná lenyelni az így kieső adóbevételét.

Az átlaghülye mindent elhisz, a magyar meg még az átlagnál is hülyébb. Pl. ma Agyarországban se parlamentarizmus se demokrácia nincs ... mégis mennyi barom elhiszi hogy pedig van.

GalloG 2008.05.25. 13:56:23

Milyen jó, hogy BX-es cikknél 1000 hozzászólás van és mind anyázós :-)

Először is az emlegetett Nyugaton 1100 EUR a minimálbér, nem 230 EUR, mint nálunk. És van munkahely is, nem 1100 EUR-ért, hanem többért. Van miből új kocsit venni, régit kidobni.

Másodszor az én 16 éves, de jól karbantartott autómat sem csillagászati adóval, sem betiltással nem kellene jutalmazni. Attól még nem lenne pénzem új, Euro5-ös motorú kocsira.

Egyébként én nagy francia autó fan vagyok, de ezt a kocsit vagy meg kellene rendesen csinálni, vagy ki kellene dobni és venni egy másikat.

P.s. Kérhetnénk egy képet a kólásüveggel ÁTMENETILEG megjavított ablakmosó rendszer mostani - vélhetően már javított - állapotáról? :-) vagy inkább :-(

GalloG 2008.05.25. 14:02:29

prophet:

Neked kellene cikkeket írnod, úgy látom érted a lényeget!

Ezért már megérte ezt a szar BX-es bejegyzést megírni, mert ilyen jó és lényeglátó hosszászólás került bele!

Gratula!

Trikó 2008.05.25. 17:27:08

mv3 2008.05.24. 15:33:35

Nem, nincs ólom a kerozinban.
Másik fontos dolog, hogy az utóbbi 15-20 évben gyártott gépek már nagyon tisztán égetik el a kerozint. A rengeteg CO2-n kívül alig bocsájtanak ki káros anyagot a közúti járművekhez képest. A nagygépek fogyasztása 4-5 liter között van 100km-re fejenként, és mész 900km/h val (!!!), a csomagtérben meg még egy rakat áru is utazik veled.... Azért ez nem annyira rossz szám :))
Az más kérdés, hogy másképp nézve ugyanezeket a számokat egy Budapest New York alatt eltüzel egy 767-es majd' 70.000 liter kerót. Az csúnya nagy szám azért...

migus 2008.05.25. 18:44:54

Prophetnek teljesen igaza van. Végre egy ember, aki 1. nem csak az autókhoz; 2. nem csak a fikkantáshoz ("minden fr kocsi szar"); 3. nem csak a politikához ért ("liberális oktatáspolitika"-kötve hiszem, hogy a cikk szerzője abban részesült volna).
Sajnos az itt író emberek közül sokan nem tudnak a sorok közt olvasni, hogy már a funkcionális analfabétákról ne is beszéljek. A fogyasztói kultúra lényege éppen az, hogy az embereket rákényszerítse minden olyan dolog megvételére, amire nincs is szüksége. És mivel ezt a reklámszakemberek tudják, mi meg nem, ezért mi mindennek be is dőlünk.
A tc cikkei pedig abban különböznek pl az a2 cikkeitől, hogy ezek szórakoztatóak is, és egy laikusnak (is)éppen elég információt tartalmaznak. Nagyon sok ember (sajnos én sem) nem értenek az autószereléshez. EZ nekik jó, mert van miből megélniük, ők meg nem értenek ahhoz, amihez én. Én meg ezért élek meg.
A tc cikkein (meg a hozzászólásokon) jókat röhögök, aki pedig nem élvezi, az mégis miért írogat ide? NA ugye...

bukta 2008.05.25. 20:44:11

Gratula!
Kicsit szánalmas a dolog. Majd én is veszek egy repülőt, aztán majd jól megmondom h szar, meg fos, mert elromlik mert igazából nemtom hogy kell karbantartani. Egyébként az egész cikk kritikán aluli. Megsúgom h 17 évesen teljesen szétszedtem és összeraktam egy klímás abs es td-t. Szóval annyira bonyolult. Nektek meg egy ajtózsanér gondot okoz... így azért bátor az ilyen vélemény!

(15 éve van bx-ünk, első 13évet volt meg, jelenleg 2 van nagyon jó állapotban és még maradnak is nagyon sok évig)

Géza 2008.05.26. 00:43:53

röviden: francia kocsi = trágyalé
vegyél autót magadnak! ennél egy trabant is jobb

bigpond 2008.05.26. 05:18:28

Geza!
Te miert nem maradtal inkabb csendben
?

karlmann 2008.05.26. 08:36:21

1. Bende Tibi-Papp Tibi monnyon le!!!
2. Tele van a tökéletesen a fejem a sok hozzáértő autófikázóval. Az ide írók zöme még életében nem nézett meg módszeresen egy öreg autót ( tisztelet a kivételeknek ). Mert ha megnéztek volna egyet-kettőt, akkor tudnák azt is, hogy egy 20 évesnél idősebb autó, amit vettek vagy 150 ezer forintért és jobban le van lakva, mint Kiszel Tünde azzal megeshetnek meglepő dolgok. Az a kocsi már vagy ötször kitermelte a saját árát és legalább olyan szakértő tulajdonosai voltak mint a szerző. Amit jól példáznak a kocsiról korábban írt postok is.
3. Kíváncsi lennék, hogy a szerző mégis mire számított, amikor megvette ezt az autót? Milyen elgondolások alapján adott érte pénzt?
4. Kíváncsi lennék, az "imbuszkulcsos javítás" mikor tűnik el az autóról? Addig hány km-t tervez vele menni a szerző? Mennyire lesz meglepve, ha az imbuszkulcs belemar az ajtó pántjába és emiatt cserélni kell a pántot is? Mennyire lesz meglepve, ha a pántcsere közben sikerül egy-két 23 éve nem mozdított csavart beleszakítani az ajtóba?

Kelemena 2008.05.26. 12:07:03

karlmann 2008.05.26. 08:36:21

Sajonos a pant hegesztve van a kasznira es az ajtora is, azt ha szetbarmolja akkor kicsit nehezkesebb lesz helyrehozni. De majd ir megint egy post-ot hogy milyen szar a francia kocsi mert az imbusz kulcs belemart az ajtopantba....es meg olvashatunk 1000 anyazos beszszolast, persze az auto lesz a hibas akkor is...

Andris 2008.05.26. 12:22:12

Az ilyen "francia autó = szar" kommentezőkkel egy gond van csak, túlságosan rászoktak a levegőre.
A cikk írója meg elmehetne virágárusnak, fodrásznak, szövőnőnek, mert egy ajtózsanért kicserélni bizonyára 6 diplomás végzettséget kívánó feladat.
Az autó állapota nem a Citroen-t,hanem sokkal inkább a tulajdonosát minősíti.
Nekünk volt, és van is Bx-ünk. Amikor megy akkor istennő, amikor nem akar menni akkor büdös k*rva. Ettől még egy nagyon jó kis autó.
Béke

karlmann 2008.05.26. 12:29:30

Kelemena,

Bocsi, nem is figyeltem, hogy hegesztve van. De így abszolúte igazad van. Ez egy újabb lehetőséget ad a kötekedésre.

Komolyan mondom, meg kéne venni tőle a kocsit. Az megváltás lenne az autónak és a Belsőségnek is.

Neil 2008.05.26. 14:46:34

ezt a gányolást gyerekek.

OK ez egy ajtó nem nagy cucc, de azért az autó főbb alkatrészeit azért ne így buheráld meg. Pl. egy kókány melós fék nem lenne vmi jó ha váratlan dolog jön szembe...

nem vagyok egy új autóbuzi, még mindig megvan az első kocsim (83as polo) de ez a kocsi már nekem is sok. Ki kéne vonni a forgalomból. nem jó ez sem neked, sem nekünk =)

Nem mellesleg ha lenne egy ilyen fércművem, biztos nem népszerűsíteném M.o. egyik legnépszerűbb autós portálján. Kicsit image romboló...

NGA 2008.05.30. 15:52:23

"1: Szép állapotú öreg autód van, 25 éves kortól intézel rá veterán minősítést, kapsz 80% adókedvezményt."

30 évtől, amit 5 évente meg kell ujitani.

ejszarny · http://www.zoldi.ejszarny.hu 2008.07.16. 14:49:22

sztem a bx-et az fikazza csak, akinek soha nem volt bx-e.
nekem most van a 3. bx, turbodizel, 250 ezer km-el, poccre indul, akarhogy hajtom enm tudok vele 6,5nél többet megetetni, kenyelmes, a pluss belso olyan mintha uj lenne, elektromos cuccaival meg nem volt baj, 175ig egyenletesen, szepen gyorsul. és lehet vele durvan kanyarodni, mert bar a kaszni dol, ugy tartja az ivet, mintha sinen futna...

Mawe007 2009.07.23. 15:43:49

@Lali:
AX Kontra LADA 1500 Frontális találkozása...
bal oldala egybecsúszott... ülések V alakba rendeződtek... motorház cirka 20 cm- re zsugorodott... DE írom ezt a szöveget... annyira még sem szar! Csak szarrá törtem.. de ÉLEK!... egy szegycsontöréssel és némi karcolással megúsztam.... Azóta visszatértem BX-re... lényegesen nagyobb....
és kispolszki:).. légy az elején... Míg BX köténylemeze úgy 10 cm. et behajlott motorház kikalapálható volt.. addig a polák....:S totálkár...:))))

Mawe007 2009.07.23. 15:46:04

Én azt mondanám sem a BX-et sem AX- et ne fikázza senki... 14 dízel AX- em 3.6-3.8 fogyasztással...
jelenlegi BX- em 5- 5.2 távolsági, és 7-9 városi fogyasztással bír... 23 éves....
No comment a mai autók?...
Ja! Euró 1- es motor..még mindíg gyári értékeket produkál mindenből...

Mawe007 2009.07.23. 15:47:44

Ajtóhoz ...:) 100- as szeg:) és flex... tökéletes... öcsém 1.9- es hengerenként injektorosa megoldva... amúgy van bontó is.. ott az ember után szórják ezeket..

Mawe007 2009.07.23. 15:53:06

Márkaszerviz... Mitsu-Pegueot....

"hát cseréld le ezt a szart... hátsó benzíncsövek szét vannak rohadva!"... filóztam miről beszél a csávó... hisz van 1 kimlő a motor felé.. és egy visszatérő.. de a kiömlő csövem már eleve klímacső.. réz.. na, ha az átrohad...:))) azt rájöttem.. szerelő csávó a hátsó fék ill, hidró csöveket nézte el.. ami amúgy nem rohad... csak kissé sáros és olajos volt... (olaj némi szándékkal!) korrózió ellen...
Komoly emberek dolgoznak a márkaszervízben is...:)))))
süti beállítások módosítása