Bővül a Totalcar flotta

  2008. május 01. - Bende Tibor Címkék: totalcar flotta toyota nepper camry tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


Az úgy volt, hogy a feleségemnek kell egy autó, mert a sors az agglomerációba vetett bennünket. Nincs mese, kell egy autó neki. Kisgyerek van, húsz kilométer Budapesttől, messze a bolt, messze az orvos, messze a család, kocsi nélkül nehéz egy féléves gyerekkel.

Felállítottuk a kritériumokat, hogy milyen kocsira van szükségünk:

Szerintem legyen viszonylag nagy, automata váltó, légkondi, ABS és vagy ASR/ESP vagy fronthajtás. Az asszony nagy csomagteret és biztonságot preferálta a gazdaságos üzem mellett.

Közös feltétel volt az üthetőség, tehát ha kicsit súrlódik, reped, görbül akkor ne zokogva hívjon fel, csak úgy simán.

Elkezdtünk gondolkodni, hogy mi is kellene neki. Felmerült a Mitsubitshi Space Wagon, Space Runner, de annyira reménytelenül szétütöttek voltak a számunkra elérhető ársávban, hogy erről letettünk. Felmerült a Hyundai Sonata kilencvenes években gyártott változata. Ezekkel tele vannak a hirdetési portálok, van belőle jócskán, automatás is akad, ami ugye vételi szempont volt. Végül mindről kiderült, hogy valami van: nem vált szépen, rohad, törött volt, eszi az olajat, hengerfejes, gázos. Ezek hálaistennek a telefonban kiderültek, nem kellett odaautókázni több száz kilométert, hogy fény derüljön rájuk.

Elkeseredve nézegettem a hirdetéseket, amikor eszembe jutott Balázs Viktor és Csikós közös tippje a Családi Autóról: Toyota Camry. Elkezdtem böngészni ezeket, az asszonynak már három kiválasztottat mutattam meg.


Elindultunk szombaton, hogy autót veszünk, elmentünk az első hirdetésre, 60-70 kilométer a városból, észak felé. Bazilika is van ott. Előtte két telefonszámról két eladóval egyeztettem, hogy milyen az autó. Sajnos sok dolog nem derült ki róla a telefonban: a szélvédő repedt, felette a tető teljes szélességében rozsdás, a bőrülés kiszakadva, a három literes motor úszik az olajban, a bal hátsó sárvédő körül rettenetes rozsda. És végül: az autón körben legkevesebb 250 mikronnyi fényezés, néhol 600. A próbát követően tettem rá egy bizonytalan vételi ajánlatot, a kiírt ár 40%-át javasolva, de nem kérték a pénzt.

Szívem szerint kifizettettem volna a benzinpénzt meg az időnket velük. Csalódottan távoztunk a W-vel kezdődő nevű használtautó szalonból. Egy újabb érv legyen ez mindenkinek.


Ebéd után (csülök, remek volt) elmentünk egy másik hirdetésre, ahol egy magánember szeretett volna túladni a Camryjén. Az autó nehezen indult, recsegett-ropogott a futómű, és nem működött az ABS. Biztos akkor romlott el. Az autó amúgy nagyságrendekkel jobb volt az elsőnél, szép volt a bele, de nem tettem rá ajánlatot a futómű és az ABS hiba miatt.

Teljesen el voltunk keseredve. Ebből nem lesz autó. Ma biztosan nem. És akkor beugrott a harmadik versenyző. Nem volt nálam a száma, gyorsan felhívtam édesapámat, keresse ki a netről. Kikereste, felhívtam.


Második tulaj, az első a főnöke volt. Magyarországi, folyamatosan szervizelve, kicsit horpadt itt-ott, de műszakilag rendben van. Cserélve minden feszítő, szíj, görgő miegyéb, rendesen időben. rákérdeztem az előbb látottak hibáira, de nemleges volt a válasz mindre. Fellelkesültem. Még ott a telefonban tettem rá ajánlatot, a kikiáltási ár alatt 200 ezer forinttal. Nem fogadta el egyből, azt mondta, hogy körbefotózza, elküldi a friss képeket és beszéljünk akkor.


Megjöttek a képek. Megnéztük és úgy gondoltuk, hogy jó lesz. Kis rábeszélésre elfogadta az árat is. De ugye délután 5 óra van, a kocsi meg Békéscsabán.


Sebaj, én úgyis csak messze veszek autót.
Odaérve hamar túlestünk volna az üzleten - mert valóban egyben volt az autó -, ha meglett volna a törzskönyv. Biztos anyunál. Ott meg is lett végül. Hajnali háromra 500 kilométer vezetés után már otthon is voltam új büszkeségünkkel, a kicsit ütött-kopott, de jó műszaki állapotú, 2.2-es, 1995-ben gyártott Toyota Camryvel.


650 ért jó vétel volt?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57445712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShwartzWazul 2008.05.01. 20:44:50

-ejoy:

Előbb olvass! Feltétel volt az automata váltó. A két Maxima helyből kiesett.

crazy 2008.05.01. 20:46:43

Vazze teljesen meghülyülök ezen az oldalon :) De akkor én is cselekszem ! Nem tudom minek vettünk anno Clio-t az asszonynak??? Na de most asszem holnap eladom, 1,5 M Ft-ért elmegy simán, és megveszem belőle ezt:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=2005619&command=ugras&megjelenes=4&screenwidth=1280

Vazze 3000-res, 169 lovas, fullos (bőrön kívül) benn van a vas az tuti, ennek aztán jöhet traktor kamion és még marad is 1 millió Ft :))))

Na de ha ezt tenném az asszony úgy vágna ki, hogy a lábam nem érné a földet, hiszen a Clio vételekor épp az volt a lényeg, hogy megszabaduljuk a 13 éves kocsitól.

Mazdás 2008.05.01. 20:53:03

Billa: Jaja ebben igazad van!

Az én kocsim hátsókerekes, decemberben siettem le a Sármelléki reptérre. Zuhogott a hó Etyeknél, az úton volt min. 10cm-es hóréteg. No ABS, no ASR, hátsókerékh., nyári gumi. Előzgettem sokat, és nem csúsztam meg egyszer sem. Nem olyan fontos az az ABS, ügyesen kell adagolni a féket, időben, megfelelő erejű nyomásokkal. Hidd el lehet így is biztonságosan menni szar időben is.
Amúgy bizonyosan több az olyan ember aki ABS párti, én nem igazán. Ahogy ASR sem...

littlerock 2008.05.01. 21:03:35

Kicsijoe hsz-ére reagálnék a swift-es önbecsapásra...

Én egy dolgot nem értek... havi 3-3500km-et hajtok bele a kocsiba... tudom, hogy az ország nagy része ezt nem teheti meg, de én Horvátországba járok 3,35 hrk-ért tankolni jut eszembe GÁZ-t... egy liter az 117-122 ft-re jön ki 80 km-et autózok érte 8,5 litert eszik. Ha nagyon durván számolok, akkor is 135 huf ra jön ki liteje, mert 50-60 litert tankolok... 8,5x135 = 1147 ft/100 km jó, nem swiftem van, hanem egy Octaviám, de a 7x300 huf-ot sajnálnám havonta 35 szörösével számolva MERT AZ 73500 HUF HAVONTA... sajnálom de én nem keresek olyan jól, hogy a 40000 huf helyett ennyit csöngessek ki.... szóval jónapot!!!

Péter 2008.05.01. 21:10:33

Andix: új kocsikról volt szó, a legkisebb Yaris új árát néztem. Ha használtakkal vetjük össze, akkor semmi értelme (hiszen akkor nem jön szóba garancia meg amire hivatkoznak egyesek). Onnantól kezdve az összes fanyalgó hozzászólásnak tényleg abszolúte semmi értelme, hiszen valóban csak azt ismételgetitek, hogy miért ilyen használt kocsit vett, miért nem olyat.

Azért, mert ilyet akart, és nem olyat. Akinek Camry méretű, komfortú, erejű, jellegű kocsi kell, az olyat vesz, mi értelme van azon lovagolni, hogy de miért nem Smartot vesz vagy kis Polszkit?

-ejoy 2008.05.01. 21:12:48

ShwartzWazul : értettem a kritériumokat! A példák csak azt mutatják, hogy miket gondoltam én ebben a kategóriában. Az autómata kivitelek ugyanolyan árban vannak mint a kézi váltósok.
Építő jellegű hozzászólás esetleg a kioktatáson kívül???

littlerock 2008.05.01. 21:13:00

Mazdás!! vannak hülye emberek, és te sajnos oda tartozol, közéjük... egy ilyen előzgetős húzásod alkalmával csak ne én legyek, aki veled szembe jön... Tudod, óvatos ember vagyok, és nekem eddig csak egyszer hiányzott az ABS de akkor nagyon... nem rajtam últ, hogy nem zúztam össze az autómat (mert leestem a kocsival az útról oda ahol ároknak kellett volna lennie, de szerencsére nem volt)... ott én voltam nagyon hülye...

Te az az ember vagy, aki azt hiszi tud vezetni, pedig csak szerencséd van tudod az ABS jóval többet tud, mint a te marhaprofi lábad!!! mert te egy pedállal nem tudod 4 keréken vagy 2 első keréken + hátsótengelyen maximalizálni a fékerőt.

Szóval ne itt dicsekedj a hülyeségeddel nagyonkérlek!!!

Suppiluliumas 2008.05.01. 21:23:46

Azt kell mondjam (tudom, közhely), a puding próbája az evés. Pár hónap alatt kiderül, mennyire érte meg (bár tényleg nem tűnik soknak az ár). Addig a szerző is hiába kérdezi, jó vétel volt-e, a többiek meg hitvitázhatnak legfeljebb.
Nyilván elmondja (leírja) majd a szerző a tapasztalatait is.

T-boy (törölt) 2008.05.01. 21:28:35

A Mazdás profi,az én tapasztalatom,hogy télen elsőkerék hajtással 1 órával gyorsabb
tudok megtenni 220km-ert,mint hátsóval.ABS-től függetlenül.Nyári gumival?
Röhely.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.01. 21:30:11

grat, Tibi.
én az eggyel újabb Camryt keresek hónapok óta, de nem találok megfelelőt. 2.2 persze van de az gyenge (gyengébb, mint a vén Saab). a 3.0-ások már egész jól mennek, de amit eddig néztem, azoknak a futóműve le volt pusztulva.
nekem is az a feltétel, hogy nagy legyen, anyag legyen benne, meg fullextra. a fogyasztásban nem lehet rosszabb a Saabnál...

biker_kolee 2008.05.01. 21:39:59

Nimá', drága városunkból vettél autót? :D

Amúgy szerintem jó vétel volt, az a lényeg, hogy nektek megfeleljen. ;)

trebics 2008.05.01. 21:40:11

Mazdás 2008.05.01. 20:53:03

Úristen!!!
...és amikor a felelőtlen viselkedéseddel/10cm-es hó, nyári gumi, előzgetés/balesetet okozol majd te is azt mondod, "nem értem én jól vezetek még soha nem volt balesetem!!!!!
ember más is közlekedik nemcsak te!!

GalloG 2008.05.01. 21:41:21

WinG:

Szerintem a képen egy dupla úszóházas (dupla pumpás) négy torkú karburátor látható.

Valami utólagos tuning gyártmány lehet, gyáriban nincs lila anodizált színű...

ShwartzWazul 2008.05.01. 21:50:16

-ejoy:
Bocs, de nem Te kezdted így?:
"Szerintem nem volt jó vétel"
Majd belinkeltél két, a kritériumoknak nem megfelelő hirdetést.
Én hiszek neked. Ha azt mondod, hogy az automatás ugyan annyiba kerül, mint a kézi váltós elhiszem, de inkább akkor, ha azt linkeled be.

Mazdás 2008.05.01. 21:51:26

littlerock: Akkor ezalatt a kb párszázezer km alatt amit vezettem úgylátszik végig csak szerencsém volt. Amúgy igenis jó sofőrnek tartom magam, sosem okoztam balesetet és szerencsére még belém sem jöttek soha. Igenis legyen büszke arra valaki ha tud vezetni és ne kezdje el fikázni azt aki ezt kijelenti magáról. Igenis vannak béna és jó sofőrök!
Szóval ez qrvára nem dicsekvés, írja meg bárki ezt magáról én biztos nem fogom lefikázni. Aki ezt annak veszi az szimplán irigy vagy csak kötözködni akar! Büszkeség és önkritika. Ismerős fogalmak?

T-Boy: Nyári gumi? Naés? Nem csúszkálok vele. Van Sperr difi és DTSS. Nekem elég.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.01. 21:53:11

Mazdás,

remélem minél hamarabb bevonják a jogsidat az új szabályok mai bevezetése után még mielőtt valaki belehal abba hogy valahogy megszerezted (vagy megvetted) a jogsidat

amiket állítasz, az olyan fokú hülyeségről tanúskodik, hogy szerintem nem is igaz, csak provokálsz, ilyen hülye ember nincs valóságban

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.01. 21:56:31

na, végigrágtam magam a kommenteken is.
FLAME ON
azt kell modnjam, nem szeretnék kisautót, mert félek, én is frusztrált és irigy lennék tőle...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.01. 22:00:54

Mazdás, még valami: nekem a barátom az a fickó, akinek a gyermekeivel az a leányfalui baleset történt pár éve és a gázoló meglógott Írországba

Mielőtt ilyen hülyeségeket propagálsz, olvasd el a visszaemlékezéseit ennek az apukának, ide bemásolom, hogy ne kelljen keresned:

Itt az apa visszaemlékezése:
"Biztosan sokan láttátok a vasárnapi leányfalui baleset képeit a TV-ben. Én a két elütött gyerek apja vagyok, és el szeretném mondani nektek, hogyan történt minden.
Vasárnap délután mindig nagy a forgalom a 11-es úton Pest felé, jönnek haza az emberek a Dunakanyarból. Most is tele volt az út. A gyerekek nagymamája és nagynénije a Dunapartra indultak sétálni Marcival és Petrával.
Marci 4 és fél éves volt, nagyon okos kisfiú, tele huncutsággal. Külön kis világot épített fel magának élénk fantáziájában: az utóbbi időben azt játszotta, hogy ő griffmadár, farsangra is griff-jelmezt készítettünk neki az oviba. Petra másfél éves volt, kedvességével, és azzal, ahogy odabújt az emberhez, mindenkit levett a lábáról. Már totyogva jött-ment ő is, mindenre fel akart mászni, és követte Marcit mindenhová a kertben, a lakásban. Nagyon szerették egymást, Petra minden reggel hamarabb ébredt Marcinál; amint kivettük az ágyból, tekert Marci mellé. Mindkét gyerekünk nehezen jött össze, nem csoda, hogy aztán egész életünk róluk szólt. Nap mint nap láttuk, milyen boldogak, milyen jó helyre születtek.
A főúthoz leérve a két felnőtt megállt egy zebránál, nem akartak addig átmenni, amíg a zebra után közvetlenül álló busz el nem megy, hiszen nem láthatták a jobbról jövő autókat. Balról, mint már írtam, folyamatos volt a kocsisor, a busz miatt lassítottak, és 20-30-cal haladva kerülgették ki. Eközben Visegrád felől nagyon gyorsan jött egy Volvó, amit egy 30 körüli ír vezetett. (Hátul egy nő és gyerekülésben egy kisgyerek ültek.) Egyik arrajáró elmesélte, hogy már legalább 1 km-en át előzgette a kocsisort, ha jöttek szembe, be-bevágódott egy résbe. Közeledve a buszhoz látta, hogy nem tud továbbmenni, és talált egy rést két kocsi között. Ugyanazzal a lendülettel azonban továbbvágódott jobbra, a járda felé. A járda alig pár centi magas ott, felszaladt rá, kidöntött egy közlekedési táblát, 20-30 méter után átment egy kereszteződésen, ami már közvetlen a zebra és a buszmegálló előtt van, és kidöntött még egy táblát.
A gyerekek a járda közepén voltak, Marci a kocsi felől, Petra babakocsiban beszíjazva mellette. A felnőttek a járda melletti alacsony kőfal tövében vártak, a nagymama fogta a babakocsit. A száguldó autót nem is vették észre. A Volvó elütötte a gyerekeket, akik vagy tíz métert repültek. Petra kirepült a babakocsiból. Mindketten azonnal meghaltak.
Az autó még végigszántott a busz belső oldalát, majd az ütközéstől és a kivágódott gumik miatti defekt hatására megállt. A sofőr a defekttel és azzal védekezett, hogy véletlenül fék helyett gázt nyomott. (A sofőr által mondottakat csak közvetve hallottam.)
Minket pár perc múlva hívtak telefonon, nagyon gyorsan odaértünk. A mentősők már ott voltak, próbálták a két gyereket újraéleszteni. Mindent megtettek, nem tudhatták, hogy szinte mindenük megsérült, és már nem volt tovább. A halált a kiérkező helikopteres mentő orvosa állapította meg. Életünk értelme, két kis apróság ott volt a karjainkban, és semmit nem tehettünk értük. "

Ráadásul beszéltem személyesen valakivel aki látta őket ott a balesetet követően a halott gyerekekkel a kezükben és azóta nem tud aludni mert folyton eszébe jut az a kép és abszolut meg tudom érteni

Mazdás 2008.05.01. 22:02:41

Trebics: Amíg nem történt semmi baleset, nem kell az ördögöt a falra festeni. Bízom magamban és a többi autóstársamban is!
Irigy és kötözködő banda :)
Tisztelet a kivételnek...

Robijoe 2008.05.01. 22:06:51

Nem kell félni a "nagy" motortól, az 1,2Ibizám fix 10 litert evett mindegy milyen sebesség/100km -en...
A 10 éves Xantia 2,1TD motorral átlag 7max 8litert eszik szintén sebességfüggetlenül :-)
(Jó,tudom ez dizel!)
Xantia vs. Ibiza =3:1
A nagy kocsi sokkal kényelmesebb,talán biztonságosabb is mer több hely van gyürődni,remélem sose tudom meg.
Sok szerencsét a Toyotához.

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.01. 22:06:54

Tényleg meg lehet lenni ABS nékül is, amennyiben az ember ismeri a saját és autója határait. ABS nélkül ugyanakkora erővel lehet fékezni, mint ABS-el. A gumi tapadáshatára ugyanaz, csak ezt a blokkolásgátló segítségével könnyebb tartani.

De a legegyszerűbb, ha nem száguldozunk :)

Mazdás 2008.05.01. 22:09:31

Walaki: Ott a pont!
Többiek: én sem száguldozom! Jó éjszakát, álmos lettem!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.01. 22:12:49

Walaki: az ABS-nek sosem volt feladata hogy növelje a fékerőt, hanem ahogy írtad is, a szebályozási határt tudja jobban eltalálni (mondjuk mp-ként 6-8-szor szabályoz, amit a te lábad akkor se fog tudni ha marslakó leszel)

de ráadásul KEREKENKÉNT KÜLÖN (vagy néha a hátsó kettőt együtt) és ez a pedállal NEM LEHETSÉGES, tehát te a pedállal mindig a legrosszabbul tapadó kerékhez kell vezéreljél, különben repcsi van

közben lehet hogy valamelyik másik kereked jobban tapadna és annak segítségével közben rég megálltál volna ABS-szel

ettől is marad a kocsid irányítható

Robijoe 2008.05.01. 22:22:00

Gyuszi bácsi kérem,
Ne eméssze magát,majd ha az árok alján a tetőn billegő kocsiban a helikopteres mentősök oxigénmaszkot húznak az arcára,hogy ÉBREDJÉ MÁ FEL !
NA MAJD AKKOR ,megérti hogy miért kell kevesebbet előzgetni,lassabban hajtani,téligumit használni, és nézzed má ÁBSsel az árok szélén meg tudok állni ?!
Öcsém nem kell az oxigénmaszk meg helikopter se ?
Bmeg

T-boy (törölt) 2008.05.01. 22:22:36

Aki elmondhatja,hogy tud télen hóman-jégen
vezetni,az nem mgarországon lakik,hanem
északon.Nem 1-szer megy valahova hóban,hanem minden nap 6-8 hónapon keresztül,és mindig odaér.Hát..bizz a többi
autóstársadban+legyen szerencséd.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 22:29:47

Péter: itt egyedül te és még valaki beszélt új autóról.

Én használtról természetesen. Mért hoztam szóba a Yarist (használtan)? Hát azért mert szerintem egy jobb vétel lett volna, ergó a belsőség post végén lévő kérdésem az a válaszom, nem ez szerintem nem volt jó vétel ilyen célra a Camry (2. autónak, nőnek).
Nem tudom mit kell ezen rágódni. Ez az én véleményem és pont. Felőlem lehet venni Toyota LandCruisert is 2. autónak.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 22:30:51

Ja és elnézést, hogy elindítottam az ABS flémet. :)

Péter 2008.05.01. 23:00:37

Andix: Pusztán azért, mert egészen lekezelőnek és butaságnak tartom ezt a "nőnek lesz, nekik kisautó dukál" megközelítést.

[] (törölt) 2008.05.01. 23:12:44

Royal:
"Tény: Bizonyos körülmények között még a nagynevű igaz régi autók is eléggé leszerepelnek. Még a Volvo-k is."

igy van. a technika fejlodese nem all meg, a mostani autokat nem igazan lehet hasonlitani a 20 evvel ezelottiekhez, sem biztonsagban, sem kenyelemben. egy AT286ossal is hiaba izmozol egy Core 2 Duo ellen, hiaba volt benne tobb anyag :)

[] (törölt) 2008.05.01. 23:18:12

Gyuszibacsi! aki segghulye ahhoz, hogy megertse az ABS mukodesi elvet, annak te sajnos hiaba magyarazol a biztonsagrol. az akkor is meg lesz gyozodve az ostobasagairol ("labam mint a terminatore, en ABS nelkul is megallok"), ha te a fejed tetejere allsz. nem erdemes.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.01. 23:25:15

Edelweiss: egyfelől tényleg igaz, hogy a technikai fejlődés halad és a mai kocsik sokkal biztonságosabbak mint a 20 évvel ezelőttiek

tehát ha törésteszt van és az álló betonfalnak kell menni, a Yaris talán jobban szerepel mint egy régi nagy Merci

de a gyakorlatban van egy nagy különbség a töréstesztekhez képest, és ezt elfelejtik hozzátenni a "szakértők"

mégpedig az, hogy ha két autó karambolozik, akkor az ütközés energiáját a lendületükkel fordított arányban osztják szét egymás között

tehát ha egy 2 tonnás Merci ütközik egy 1 tonnás Yarissal, akkor a Yaris sokkal nagyobb ütést kap magához képest (akár nagyobbat, mintha egy töréstesztet csinálnának), míg a 2 tonnás autó szinte meg sem érzi hogy balesetet szenvedett

ráadásul egy kisebb kocsiban a lábtér jóval nagyobb sérülési veszélynek van kitéve, mint egy nagyobban

itt egy cikk, aki tud németül, hogy a VW pl. direkt úgy tervezi a nagyobb autóit, hogy a kisebbektől átvegyenek az energiából egy baleset esetén

www.auto-motor-und-sport.de/tests/weitere_tests/hxcms_article_36526_13987.hbs

én egyszer a saját gyakorlatom során részese voltam egy olyan balesetnek, mikor az E280-as Mercimen lett egy 35 ezer Ft-ból megcsinált lökhárító sérülés, miközben a Fiat Bravo, amivel ütköztem, totálkáros lett és még a teteje is felpúposodott

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 23:31:11

"tehát ha egy 2 tonnás Merci ütközik egy 1 tonnás Yarissal, akkor a Yaris sokkal nagyobb ütést kap magához képest (akár nagyobbat, mintha egy töréstesztet csinálnának), míg a 2 tonnás autó szinte meg sem érzi hogy balesetet szenvedett"

Gyuszi Bácsinak reagálva, pont ezért mutattam a Volvo 940 (2 tonna) vs Renault Modus (1 tonna) youtube videót itt pár hozzászólással hamarabb. Ez a videó sem egy szentírás persze, de látszik, hogy tényleg van technikai fejlődés is az NCAP csillagok mögött.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.01. 23:34:57

Igen, a modern autók ügyesebben dolgozzák fel a kapott energiát, de azért az nehezíti a dolgot, ha több jut neki az ütésből (:

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 23:37:00

Péter: "Andix: Pusztán azért, mert egészen lekezelőnek és butaságnak tartom ezt a "nőnek lesz, nekik kisautó dukál" megközelítést."
Másvalaki írta: "azt kell modnjam, nem szeretnék kisautót, mert félek, én is frusztrált és irigy lennék tőle... "

Na ezért jár Magyarisztánban mindenki nagy lépcsőhátú autóval.. Még 1x mondom, nekem mind1 ki mit vesz. Vezettem már tartósan S80as Volvot is, ami egy nagyságrenddel jobb autó, mint ez a szakadt Camry, mégis ezen felhasználásra a Yarist preferálnám még akár egy S80-al szemben is. Nem azért mert nőnek kisautót, hanem azért, mert 1 azaz 1 gyerekhez + tetszőleges vásárláshoz elég, ezen felül kényelmesebb vele az élet. Ja hogy én túl racionális vagyok? Bocs.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.01. 23:39:20

De tök irreális amin vitatkozunk. Mert a háttérben úgyis az volt, hogy Tibor meggyőzte az asszonyt, hogy legyen nagy kocsi mert az biztonságos. Így végül ha családi nyaralás van, akkor tudnak ezzel is menni.
Ergó; nem tudom milyen autója van most Tibornak, de lehet cserélni kétüléses kabrióra :DDD.

Kicsijoe 2008.05.01. 23:59:23

Hát nem tudom.Azaz dehogynem!

Inkább vállalom büszkén,hogy egy ócska retkes szutyok káeurópai benzintyúk vagyok a legrosszabb fajtából,de nekem akkoris autóm lesz.Autóm,melynek van eleje,közepe,vége.Autóm,ami kupé vagy szedán.És természetesen a szó legszorosabb értelmében,nem úgy,mint ahpgyan a kacsaseggű Meganet coupénak aposztrofálták.Nekem nem kell kindertojás seggű koreai,c saládi kocsinak,sem ugyanez kicsiben.

Olyan aútót akarok,melynek teljes nyugalommal döntöm neki a seggem az oldalának,vagy akár ülök a motorháztetejére,nem kell attól félnem,hogy behorpad (mint pl a Suzuki)

És inkább vállalok mindent: a környezetpusztítótól kezdve a keleteurópaizáson át BÁRMIT.Még akár a ruppótlanságot is.

Velem a következő történt.Volt két milla kocsira.Én egy Galantot választottam.Tudom,furcsa,hiszen itt abszurdisztánban ilyenkor két lehetőség van: vagy egy full fapad nagy szedánt vesz az ember ennyiből,miint Thalia vagy Lumpi,vagy egy közepes felszereltségű seggdugaszt hitellel kiegészítve.

Nemtudom.Szerintem ami egyáltalán a közelébe érhet a Galantomnak akár biztonság,akár felszereltség,akár minőség,akár kényelem terén az új kocsik közül,az igencsak 5 millió környékén kezdődik...nekem meg annyi nem volt.Mindezek ellenére én büszkébben veszítek egy tíz éves japó nagyvasban,mint egy vadiúj fullfapad Altoban,de ez ízlés dolga :)))

trebics 2008.05.02. 02:36:34

Mazdás 2008.05.01. 22:02:41
""""Amíg nem történt semmi baleset, nem kell az ördögöt a falra festeni. Bízom magamban és a többi autóstársamban is!
""""
Fogalmad sincs hányszor hallottam már ezt a demagóg dumát.

Na akkor csak képzeld magad a mecseki motoros helyébe!!! Amíg nem ölte meg a másik motorost addig neki sem volt balesete, "bízott" a többi közlekedőben, most meg ott nyivákol a tv-ben.

""""Irigy és kötözködő banda """"
Mire lennénk irigyek, télen a nyári gumis előzgetéseidre?

a megmondó 2008.05.02. 02:46:10

jók ezek a régi japó vasak(havernak van honda accord 450k km,8.5 fogyasztás,de szétrohadt),de már H.F. is megmondta "a legjobb autó az ÚJ!"
DE!2.2-es motort em vennék,2.0max(eladni is könnyebb),meg elgondolkodtam volna 1 carinán is ,hamár toyoda pl:www.hasznaltauto.hu/1976388_toyota_carina_1995
igaz ebben nincs szétfingott bűr,meg drágán javíttatható ótómata váltó,de sokkal szebb...ja meg kevesebb a fenntartása is

Ciri 2008.05.02. 05:49:36

Te jó ég !

Tibor!
Megvetted basszus ezt az ótvar romot??
Normális vagy??
Szerintem a csávót te hívtad egyedül az egész országban.
Hogy a picsába jutott eszedbe pont EZT megvenni??


Öcsém, ez nem semmi!

Alfás Theo 2008.05.02. 06:34:53

Hát elég gázul néz ki a 13 éves bőr ülö.. A kappámban, ami 96-os, mintha új gyári volna. Hja igen az Poltrona frau.. a bőr ülések királynője.
Ez a camry kicsit kopott, kicsit leharcolt gép, de a pesti közlekedésre biztosan alkalmas lesz. Már nem látszik rajta a parkolási és ajtórányitási nyomok. Nem feltűnö a tolvajoknak... Használd egészséggel, sok problémamentes kmert kívánok hozzá! és egy benzinkutat. 8o)

Szeki 2008.05.02. 06:38:08

Kikényszerültek az agglomerációba, naponta 20 km? Én Bp-en lakom, és 30-at megyek! Arról, hogy én is vettem egy autót, azt melyik híradóban, vagy intenetes portálon fogják leközölni? Amúgy ez a két fölösleges utazás még hencegés is lehet, hogy lám, milyen ügyi vagyok! Amikor én autót vettem, kb 8-at - tizet megnéztem, mire olyat találtam, ami jó is lett. Szóval, szerintem kezd szánalmassá válni, nem csak a Totákár, de az összes hírportál, amikor ez hír, meg hogy a Görög Zita terhes, és sorolhatnán. Ez, amit itt olvastam, már a szánalmasnál is rosszabb. Az ilyet nem ide, a népítéletbe kell írni!!!

Üdv.

Szeki 2008.05.02. 06:41:40

Az előbbiből kimaradt, hogyha a feleségnek kell egy gyereketazovibahordom autó, akkor minek egy ekkora batár? Egy kisautóval is el lehet ugyanezt végezni, csk akkor "NEM EGY EKKORA MONSTRUMBÓL SZÁLLOK KI"? Amekkora ennek a csomagtartója, akkora bevásárlást nem is lehet csinálni!

Drakula 2008.05.02. 07:45:33

Csatlakozok az egyik elöttem szólóhoz. Mazdás, nem csak egyedül járod az utakat.
Az egyik legynagyobb probléma Magyarországon hogy presztizskérdést csinálnak az autózásból, jogosítványmegszerzésből. Pl. a tanfolyamrajárás is egy akkora dolog hogy az hihetetlen. Szerencsétlen tanulót otthon meg a haverok is azzal nyaggatják hogy hol tart, hogy megy. Mintha a jogosítvány lenne a világ legfontosabb dolga. Saját tapasztalatból mondom. A mai napig nem tudom miért akkora téma ez???
Ezt lehetne folytatni az autóvásárlással. Sok ember nem olyan autót vesz mint amire szüksége lenne.
Most lehet hogy egy vitát fogok elindítani itt. De nekem ez a véleményem.

T-1000 2008.05.02. 09:15:30

Mazdás nyárigumival télen nagyon frankó, remélem megtapasztalod te is minsok ms milyen az bedobni az autót z árokba télen és látni ahogy sokan csak vigyorognak rajtad mert tudsz vezeni:) Sok ilyent láttam:)

Sajnos volt 1-2néhány balesetem az utolsó egy kisautóval volt. Azóta én se veszek ebben a kategóriában autót. Jobb ha egy nagyobban ülsz amikor téved a másik és te nagyjából épségben kiszálsz az autóbol. Ja és egyszer elgázoltam egy swiftet mert nem vett észre, szegényt úgy bevágtam az árokba hogy öröm volt nézni. Azóta nem vennék swiftet. Elhiszem hogy jó meg stb. De inkább egyben akarom tudni magam.

Kicsijoe 2008.05.02. 09:57:24

"Elhiszem hogy jó meg stb. De inkább egyben akarom tudni magam."


Jujj,ez a szöveg miért nincsen valami hátsóablakra ragasztható formában? :DDDDD

Péter 2008.05.02. 10:19:58

Ez az autó mindenképpen túlzás a családba második autónak. Mindenhol azt halljuk, hogy Magyarország Nyugat-Európa roncstelepe (szerencsére ez már talán keletebbre tolódik), erre egy autós újságíró egy 13 éves benzintemetőt vesz, mert "húú de f.sza nagy kocsi", ami ráadásul környezetszennyező is. Azt is mondják, hogy Magyarországon mindenki egy (vagy 2) számmal nagyobb kocsit vesz mint amire szüksége van. Hát tényleg.
Tudom most sokan jönnek majd, hogy de ebbe még benn az anyag, meg stb., de ez csak duma.

Kicsijoe 2008.05.02. 10:59:29

Péter,ezzel vitatkoznék,szerintem ez az új autót vásárlókra igaz.Aki elindul úgy a szalonba,hogy használt B corsát akar,,mert arra van pénze,a kereskedő meg rádumálja egy fapad Swiftre vagy Yarisra 120 havi részletre.Nem a benzin a drága ebben a sztoriban,az első benyomás ellenére.Én 9-10 literből járok,de megmondom őszintén,fogalmam nincs,melyik alkatrész mibe kerül a kocsimra 110K kilométer van benne.Eddig volt olajcsere egy ékszíj meg egy hátsó lámpa.Ez utóbbi tényleg kurva drága volt.Még a gyári fékbetétek vannak.Most akartam cseréltetni,a szerelő azt mondta,hülye vagyok,ez még legalább 20000 kilométert elmegy ezekkel a fékekekkel.

Jóanyám a vadiúj csilivilli Swiftre (3,3 milláért vette egy éve ) mostanáig már többszázezret költött volna,ha nem garos még.A teljesség igénye nélkül: motortartó bak,fékbetét (kétszer) különböző elektronikai meghibásodások,klíma (!!!),nyiszorgó futómű,kiégett izzók (!!!!),mostanában a kuplung sem az igazi.Amit eddig felsoroltam már majdnem fél milla munkadíjjal együtt.Oké,még garos.Átlag 5000 kilométerenként jön ki rajta valami vaskos összegű javítás.És önámítás lenne azt hinni,hogy ez a helyzet a garancia letelte után meg fog változni.Eladhatatlan!!!Kábé féláron lenne reális meghirdetni.Ja: és simán benyeli a 7 litert.

Akkor most ki jár egy kategóriával nagyobb kocsival,mint amit megengedhet magának?Ja,a kettő közt annyi a különbség,hogy az enyém ki van fizetve az uccsó fillérig ;) .Amennyivel többet költök kötelezőre,azt anyám is elkölti a hiteles kocsiknál szinte kötelező Cascora.Ebből jön össze,hogy az ember többet költ,mint amit megengedhet magának.Vesz egy kis kocsit,hogy de édi,pici,aranyos,gazdaságos,és az első évben csak 0% a THM,jupííí.Aztán jön a meglepi.Törlesztőrészlet+casco+lóerőadó+köteleőzbiztosítás,és máris havi 50-60 ezer forint kiadásnál járunk,tankolásról meg karbantartásról még nem is beszéltünk!És lássuk be,nem azért vesz valaki suzukit,mert olyan vastag,hogy meg se kottyan havi 60K huf-t kipengetni...

Ja,és megjegyzem: Suzukiék szerint 8-12ezer kilométerenkénti fékbetét csere az nem garos,mert az kopó alkatrész.Szerintük ez egy normális dolog!!!

Ennyit a takarékos és gazdaságos kisautókról.

vilmoskörte 2008.05.02. 11:22:59

Nekem sem blokkolásgátló, sem kipörgésgátló nincs a kocsimban de: 160 kmph-ról 80méter alatt megáll, úgyhogy nem kellenek a barom elektronikai "beavatkozószervek"
- Az igen!! Jaj ez nagyon jó!! Az érdekesség az, hogy kb. kétszerese a fékút egy abses autónak, egy abs nélkülinek meg még több.
MAZDÁS: te amúgy vezettél már?
Az az előzgetős monológod is nagyon tetszik, hátsókeréknyárigumivalelektronikanélkül...OK, szerintem mindenki elhiszi. Szuper összkerékkel+ !JÓ! téli gumival + elektronikával is vicces és veszélyes előzgetni 10 centis hóban!
ABS/ ESP pártiság? Ilyen nincs....nem hiszem el.... Ez is csak annak az embernek az agyában fordul meg....(nem írom inkább tovább, mert olyan embert is megsérthetek akit nem szerettem volna)
Ezt mi hozza ki belőled? Kissebségi komplexus? Rettegek az ilyen emberektől az utakon.

René 2008.05.02. 11:58:15

Biztosan nagyon jó autó. Csak könyörgöm miért pont totoja? Ha már japán, akkor bármi más. MINDEN!, minden ami japán, minden másban több a fantázia, még egy nissanban is. Hondát meg a Mazdát már meg sem említem. Hogyan lehetnek emberek ennyire kiégettek, fantáziátlanok, hogy totját vesznek. Én depressziós lennék egy totojától. Iszonyatos, hogy mennyire semmilyen autók, még ha jók is!

Mazdás 2008.05.02. 12:10:23

Valóban nem egyedül járom az utakat, de nem is tudom, hogy szűrte le mindenki azt, hogy esetleg száguldoznék? Egyszer sem említettem és valóban nem száguldozom. Lehet, hogy ezért sem volt eddig egyetlen koccanásom sem mert mindig próbálom betartani a szabályokat. (vagy biztos csak szerencsém volt-magyarul aki eddig balesetmentesen vezetett kizárólag csak szerencsés) Amúgy lehet csak szídni, lefogadom, hogy más is volt már szorult helyzetben és rohadtul nem tartotta be a szabályokat.

T-1000: köszi a jókívánságokat, kérlek majd te is röhögj jó magyar szokás szerint azokon akik az árokban végzik...

vilmoskörte: tényleg így van ahogy írtam, de nem muszáj elhinni. Az autómat nem akarom leleplezni mert kevés van belőle. Privibe küldök linket ha valóban érdekel.
Te nem előznél meg egy 15-tel cammogó autót belátható nyílegyenes úton? Én sem kanyarban tettem 70 kmph-val kamionnal szemben...

Kiszállok a fórumból mert itt szinte mindenki full szabályos és látott már árokban autót, esetleg ő is élte át a balesetet ill. mindenki az árokban szeretne látni totálkárosan. Ja és: biztos jogsim sincs és Babettával közlekedek... :)
További jó fórumozást!

Leegor 2008.05.02. 12:16:33

Te jó ég !

"Tibor!
Megvetted basszus ezt az ótvar romot??
Normális vagy??
Szerintem a csávót te hívtad egyedül az egész országban.
Hogy a picsába jutott eszedbe pont EZT megvenni??


Öcsém, ez nem semmi!"

Ciri leírta a lényeget, kiegészíteném még azzal, hogy nekem a pofámról lesülne a bőr, ha a feleségem ilyen autóval járna. Hogy néz ez ki? Az igénytelenség netovábbja. És mindegy hogy Camry vagy Passat, egy tizenéves millió km-s éppen a belét húzó lomot a család alá rakni?
Össze kéne kötni a megkímélt Voyager-el, egy kategória.

zooo 2008.05.02. 12:18:20

Minek oltjátok a Mazdást? Lehet, hogy mázlija volt akkor de nem hinném, hogy ha leesik a hó rögtön ugrik a kocsijába előzgetni...
A tárgyra visszatérve: sztem relatív, hogy jó vétel volt-e a Camry. Több időnek kell eltelnie, hogy kiderüljenek a hibái, csak idővel érdemes véleményt mondani sztem. Ha fél év múlva sorra jönnek elő a hibák, lehet, hogy nem volt jó vétel. Ki tudja, így ezt most nehéz lenne megmondani.

cimbi 2008.05.02. 13:10:24

Az igazsag odaat van!
masodik autonak azt vesz az ember (felesegnek) altalaban amire penze van es rendesen karban tudja tartani. Igy gondolkodom en.
Ebbol a megfontolasbol vasaroltam masodik autonkat egy Sunnyt kezdo jogositvannyal rendelkezo felesegemnek.
1.6,84LE,1989,3a / 150e - MEGERTE??
Az elso egy Accord/92/2.0/133LE/480e.
Inkabb legyen oreg jo allapotu autom teli/nyarigumi garnituraval minthogy egy uj passatra vegyek negyevszakostigart vagy akarmi mas szart penzhiany miatt. (PONT)
Es a csaladomtol sem veszek el semmit az asztalrol emiatt.

U.I. az Accordra egyebkent a Brigestone illik a leggjobban.

cimbi 2008.05.02. 13:11:29

MEGERTE!!!!

Foximaxi 2008.05.02. 13:24:14

Látom finoman kimoderálódott a hozzászólásom. Érdekes, pedig csak ennyi volt benne:
"Bővül a Totalcar flotta" egy újabb benzintemetővel.
Automatam + 2.2 motor, jó kis beszélőkéd lehet, ha a zAsszony elhitte, hogy ez takarákos. :)

Drakula 2008.05.02. 13:31:40

KicsiJoe-nak végül is igaza van. Alapjában véve jobb megvenni egy használautót. Ha az karban van tartva, természetesen. Új autó ha nincs hozzá meg a teljes összeg? Hitelre kocsit venni... nem hiányzik az életemböl. Több éven keresztül akkora összeget kivenni a kasszából csak egy kocsira. Na nem! Annyit egy autó nem ér meg. Vagyis egyenlőre nem kerültem olyan helyzetbe hogy rákényszerüljek.
MAZDÁS, nem kell megsértődni! Mindenki aki autózik legalább egy-két alkalommal megszegi a szabályokat. Itt az a kérdés hogy milyen mértékben?! Ezen van a hangsúly!!!

Leadfoot 2008.05.02. 14:35:32

Engem rettentően idegesít, ha már a telefonban alkudozni próbálnak. Ha én árulok autót (vagy bármi mást), elmondom minden baját, nem árulok zsákbamacskát, de aki meg akarja vanni, legalább azzal tiszteljen meg, hogy megnézni, mielőtt elkudozni kezdene...

Cornucopia 2008.05.02. 15:15:36

Használt autót venni (bizonytalan forrásból) olyan mint a ruletten szisztémát játszani: a végén tutti a bukó. Ez az autó nem fog 9 literból kijönni a városban, ott inkább a 12-13 a reális, persze csak akkor ha tojás van a gázpedál és a lábad között :)). Van egy haverom akinek Alfa 164 3.0 ja volt, mielőtt eladta mindig mondogatta hogy városban kijön 8-10 literből (utána beismarte, hogy tojással is 13-at evett. Egyszer elcseréltük, mert kellet neki az én autóm, érdekes nálam 17 litert fogyasztott. A lényeg biztos megérte megvenni a Camryt, de szerintem legalább félmilliót ment a gép, én ezért nem veszek használt autót. Már nem szeretek rulettezni sem :((

karlmann 2008.05.02. 15:33:37

Tibor!

Remélem, hogy a kocsinak csak a belseje van így lelakva és műszakilag tényleg rendben van. Ilyen szakadozott, kiült bőrülést még nem láttam. Arról nem szólva, hogy kezdhetsz keresni egy bőrös szakit, vagy egy jó állapotú használt bőrülést. Ugyanis ez a szakadt cucc a nejed összes harisnyájából/selyemblúzából/szoknyájából ki fogja húni a szálakat és az összes fizud erre fog rámenni. A választás amúgy nem lenne rossz, bár félő, hogy a régi 2,2-es motor automatával leeszi a hajadat is.

Ciri 2008.05.02. 16:05:40

Leegor

Ja, ja !
A Voyager végig az eszemben volt, csak gondoltam nem konkrétan ehhez a posthoz tartozik. Az meg a másik rakás sz...

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 16:24:34

Ne legyetek már sötétek...a téli gumi meg az ABS ráragasztja az útra a kocsidat? Ugyanmár...A határokat kitolja egy picit (talán) nade ki az az elvetemült állat aki utcán autózgat határon...

Idén télre pl. azt se tudom minek raktam fel a téli gumikat, arra a 3 napra amíg volt hó...merthogy hómentes napokon meg sokkal szarabb a téli...

Abban egyetértek veletek, hogy valóban sokkal biztonságosabb egy ABS-el felszerelt autó egy mindennapi átlag sofőrnek. Ez tény. De ha valaki esetleg jobban vezet az átlagnál, neadjisten ismeri az autóját is, meg nem háttal ül a volánnak, akkor nem hiszem hogy hátrányt szenvedne a blokkolásgátló hiánya miatt...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.02. 16:47:47

egyszer már írtam neked erre, de ezek szerint nem olvastad el, hanem ehelyett megismétled ugyanazt a marhaságot

ide másolom még 1x, de aztán többször nem fogom:

az ABS-nek sosem volt feladata hogy növelje a fékerőt, hanem ahogy írtad is, a szebályozási határt tudja jobban eltalálni (mondjuk mp-ként 6-8-szor szabályoz, amit a te lábad akkor se fog tudni ha marslakó leszel)

de ráadásul KEREKENKÉNT KÜLÖN (vagy néha a hátsó kettőt együtt) és ez a pedállal NEM LEHETSÉGES, tehát te a pedállal mindig a legrosszabbul tapadó kerékhez kell vezéreljél, különben repcsi van

közben lehet hogy valamelyik másik kereked jobban tapadna és annak segítségével közben rég megálltál volna ABS-szel

ettől is marad a kocsid irányítható

az meg hogy hó nélkül jobb a nyári gumi, szintén egy óriási tévedés, de hát ez annyira közhely hogy erre már tényleg nem reagálok

a világon a sok gumigyár mind hülye, és itt a magyar használtautós srácok meg mind tudják a frankót, hát ezen tényleg beszarok

foolproof 2008.05.02. 17:51:17

650 ropi? Az most kb. 2000 GBP. Na akkor, hgy kideruljon, mennyire van leszopatva a magyar ha hasznaltautot keres.: Londonban ennyiert kapsz egy 99`es BMW 523i-t, garantaltan egygazdas,toretlen 130e km-t futott, pecsetelt szervizkonyves vasat.SEMMI illeteket nem kell fizetned, road tax, Kb. 50e HUF egy evre, plusz a biztositas egyenfuggo, de nem egy fel auto ara. A mocskos qrva eletbe, miert nem lehet ezt a szegeny es kizsigerelt Mo-n megjatszani?

427 2008.05.02. 17:56:04

Télen havas úton miért kell előzgetni? Mert az a sok hülye 40-nel totyorog a friss hóban? Én nem bánom ha engem előz egy ilyen marha, de ne mellettem álljon keresztbe! Sajnos mindig a vétlen sérül súlyosabban! Az ilyenektől mindig kinyílik a bozótvágóm a csomagtartóban!

zooo 2008.05.02. 18:27:56

Hát ja! Nézze végig az ember az angol ebay-en a használt autókat, hát eléggé tágra nyílik majd a szeme. Ne a licitált termékeket, mert ott még alacsonyabb az ára a licit vége előtt. A fixáras cuccokat kell nézni de azok is töredéke a magyar használtkocsik áráinak. Sajnos ez van...

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.02. 19:20:36

"az meg hogy hó nélkül jobb a nyári gumi, szintén egy óriási tévedés, de hát ez annyira közhely hogy erre már tényleg nem reagálok"

Erre pedig kíváncsi lennék. Nekünk van minden autóhoz téligumi, de általánosságában én is azt érzem, hogy kisebb a tapadásom, még ilyen 0-4 fok körül is. Ilyen körülmények között ugyanis voltam már nyárival is meg télivel is. Értelemszerűen mínusz fokokban már mindig fent volt a téli, így ott már nincs tapasztalatom. De valahogy nehezen hiszem el a gumigyárak szlogenjeit, hogy 7 fok (?) alatt már jobb a téli.
Természetesen méretkülönbség sincs a két gumi között, illetve mindkettő márkás (szóval a téli sem egy gagyi).

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.02. 20:23:59

Andix: szerinted a gumigyárnak nem mindegy hogy a télit vagy a nyárit koptatod? miért mondanának akkor hülyeséget

különben az AutoBild meg az ADAC szokott a téligumik mellé tenni a tesztekben 4-évszakost meg nyárit összehasonlításul, mindig a sor legvégére kerülnek

ha rákeresel a neten, biztos találsz ilyen teszteket

ráadásul ha leesik a hó, akkor a nyárival elkapálhatod magad mert nem tisztul ki a profilból gy mint a télinél

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 20:24:29

az ABS se fogja neked a jobban tapadó oldalra átvinni a fékerőt, mert ebben az esetben ugyanúgy megforogsz...az azt csinálja, hogy a jobban tapadó oldalt nem engedi olyan erővel fékezni, mint a rosszul tapadó oldalt...

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 20:25:52

Mármit nem engedi nagyobb erővel fékezni mint a rosszul tapadó oldalt...ezért fékerőelosztó, hogy ne forogj be.

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 20:36:40

Újabban már azt pedzegetik, hogy 7 fok alatt SZÁRAZ aszfalton ugyanúgy a nyári gumi marad jobb, mert nem olyan puha nyúlós, mint a téli. (természetesen prémium szegmensben, nem az olcsó bazári gumik)

És éppen idén decemberben azt hiszem az Autó magazin közölt egy téligumi tesztet, ahol 2darab 4 évszakos gumi volt a csoportban, asszem valami Vredestein meg a GoodYear Vector és bizony ez utóbbi sok alkalommal jobb teljesítményt nyújtott a mezőny számos tagjánál. Meglepődtem rajta én is.

De ennek ellenére hóban valóban a téli (de minimum a 4 évszakos) gumi létszükséglet, KELL KELL és KELL. (csak fogadjuk a marketinges maszlagot mindig fenntartásokkal ;)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.02. 20:44:08

walaki: sajnos azt ell hogy mondjam, hogy amit állítasz, a komplett hülyeség úgy ahogy van

az ABS-nek pont ez a lényege, hogy te a lábaddal túlfékezel és a gép minden keréken annyit hagy abból a fékerőből, amennyi azon az adott keréken átmegy a talajra

a többit meg visszanyomja a fékrendszerbe, ezért kattog a lábad alatt a pedál mikor nyomod, mert a lábad ellen dolgozik ahogy vesz el belőle

és pont ezért nem forogsz el mert a kerekek tapadnak

itt utánaolvashatsz:

www.bosch.hu/sajto/presstext.phtml?id=185

trebics 2008.05.02. 21:00:11

Jaj de jó.... megint előkerült a voyi téma! haaaj, régvolt már terítéken....

balazst 2008.05.02. 21:28:09

Leegor,

Csatlakozom én is. Leégne a pofámról a bőr, ha a feleségem és a gyerekem ilyennel járna. Ronda, igénytelen műanyag, lelakott. Legalább V6 lenne...

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 21:35:20

Akkor most nézzük át, hogy mit állítasz.

Tegyük fel, hogy a jobb oldalon lévő két kerékkel az útpadkán lévő porban satuzunk, míg a bal oldali két kerék marad az aszfalton. Az ABS rendszer érzékeli, hogy a jobb kerekek blokkolnának, ezért ott veszi el a fékerőt. Igen ám, de a bal oldalon tapad tovább. Tehát ott nem veszi el a fékerőt. (állításod szerint így működik) Tehát a gépjármű bal oldala sokkal erősebben fékeződik, mint a jobb. Szerinted ez mit fog okozni? Nem éppen egyenesfutást :D

Éppen ezért mondtam, hogy a fékerőelosztó (ami nem az ABS) azt játsza, hogy a jobban tapadó keréktől veszi el a fékerőt, hogy kiegyenlítse az oldalak közötti különbséget.

De amiből kipattant a vita az teljes mértékben igaz, hogy ezt nem lehet utánozni lábbal az ABS nélküli autóban.

Péter 2008.05.02. 22:05:04

Kicsijoe !

Én nem azt mondtam, hogy új kocsit kell venni, azt meg pláne nem, hogy Swiftet. Én új kocsit sosem veszek, mert nagy rajta a bukta. Általában megtalálom azokat a 2-4 éves kocsikat, amin a tulaj elbukta már az első milliót (vagy még többet, ez típus függvénye), de még "új szaguk" van. A Swift meg nem tetszik. Viszont amit írsz meglepő. Jópár ismerősömnek van Swiftje (120 hónapos hitelre, de a szomszédok látják, hogy "..ezek újjj autót vettek..."), de gond igazán egyikkel sincs semmi. Édesanyádnak nagyon nem volt szerencséje, ha ennyi baj van vele, sikerült kifognia egy nagyon xar darabot. Mondjuk Swift 3,3 millióért, ettől égnek áll a hajam, ha eszembe jut miket lehet kapni érte. Csak 1 percre néztem meg a hasznaltauto.hu-t ennyiért van 3 éves BMW 320, de másfél éves Mazda 3 is negyvenvalahányezer km-rel, és még mennyi minden....

littlerock 2008.05.02. 22:09:26

Kedves Walaki!

gépészmérnök vagyok, több éves autószerelő múltal

szóval: Az ABS az blokkolásgátló, azaz nem engedi a kereket egy bizonyos fordulatszám alá lassulni, mert akkor a gördülési súrlódásból csúszási súrlódás lesz..., azaz drasztikusan lecsökken az útra kiadható fékerő, illetve a kerék irányíthatatlanná válik. Ha a az autó oldlain 20-25%-os fékerő eltérés van az első kerekeken azt lehet, hogy te meg sem érzed, amúgy bizonyos futóműbeállítások az asszimetrikus fékerő ellen képesek dolgozni, és még a sofőr is bele tud szólni az autó irányításába.

A fékerőszabályzó, az a tengelyenkénti fékerő terhelésfüggő állítása, azaz, ha rátaposol a fékre, az autó előredől, és a hátsó tengelyterhelése lecsökken, ami ismételten a kerekek megcsúszását és ezzel az autó irányvesztését idézheti elő. Amikor tele van a csomagtartó, akkor ugye nagyobb a terhelés a hátsótengelyen, így nagyobb fékerőt lehet ráengedni a jobban tapadó kerekere, sőt kell is, mert nagyobb tömeget kell a fékrendszernek lassítania. Az előre bekalibrált szabályozási karaktert a fékerőszaályzó a karosszéria, illetve alváz és a futómű valamely eleme közötti távolságból vagy elfordulásából adja.

Remélem világos voltam és talán néhány félreértést tisztázhattam... próbáltam a laikusok számára is érthetően fogalmazni...

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.02. 22:21:49

Wow köszönöm az okítást :)

Leegor 2008.05.03. 00:32:53

balazst

Nem magára az autótípusra gondoltam, ez a kocsi nagyon szép és jó - volt 10 évvel és félmillió km-el ezelőtt.
Nézd meg az esztétikáját (főleg belül), gondolj bele hogy milyen igényes ember használhatta, ebből következtess a műszaki állapotára. Gondolom agyon volt szervízelve...

The good boy 2008.05.03. 00:40:09

Na, végigolvastam.
OFF:

Akkor elmondom én is erről az ABS kontra no ABS és téli/nyárigumi vitáról a saját véleményemet. Van egy saját és egy cégautóm. A cégautó egy régebbi ABS nélküli terepjáró, amely télen 4 évszakos terep (!) gumival jár. A saját autó egy kompakt japán van. Én megelégszem ilyen "kicsi" autóval is 1 gyerek mellett, nem futok egyből tini korú egyterűért, pedig 20 km-re lakok a gyakran látogatott megyeszékhelytől. Viszont a saját vas úgy lett kiválasztva (újként), hogy abban full lufierdő legyen (igen, a függönylufi mellett legyen hátsó oldalsó is, annak az egy szem gyerköcnek megjár annyi védelem, mint apunak/anyunak), és a kategóriában meglévő 3 betűs menetbiztonsági felszerelések is benne legyenek. Ezt nem kapom meg egy tizenéves autótól. Nekem ez a lényeg, nem a bőr.
Fiatal koromban rengeteget gyakoroltam lezárt havas pályán, első-, hátsó-, és összkerekes autókkal igy azt elmodhatom (nem gondolom azt, hogy tudok vezetni, igaz 18 év alatt, még nem volt balesetem), hogy a nagy átlagtól sokkal jobban kezelem a vészhelyzetet (hála istennek - nagyképüség nélkül - zömmel mások hibáit kell korrigálni).
Hogy miért irtam ezeket?
Nem dicsekvésből, hanem a következő miatt: Az ASR kikapcsolható-ezzel nincs is gond. Az ESP is. Na ezzel vannak fenntartásaim, mert a legjobb menetbiztonsági szerkezetek egyike az autózés történetében (én max sportkocsikba tennék ESP OFF kapcsolót- a mezei soför, ha belevette, ne kapcsolgassa!!!). De az ABS-nél igen is lehetne szerintem kiiktatási lehetőség. És itt nem érdekel a száraz elmélet, meg elitélem Mazdás hozzáállását, akár gyorsan elöz hóban, akár lassan azzal a nyári gumival. Én igen is úgy gondolom, van olyan veszélyhelyzet, amikor jobb a láb, mint az ABS /példa tükör(szerű) jégen, nem irányváltáskor, hanem sima egyenesirányú megálláskor. Rutinos tapasztalt soför 20-30 %-al hamarabb megállitja ilyenkor az autót, mint az ABS. Mondom, csak ilyen esetekben káros, és ezzel kissé ellent is mondtam a hsz-em elejének. Tudom az ESP mellett nem megoldható, mert az használja az ABS szenzorait. Ezért kezdtem az elején a cégautómmal, hogy azzal sem volt soha gondom ABS nélkül, igaz nem közlekedek ön és közveszélyesen, de meg lehet azzal is állni, aki nem csak telitalppal nyomja a féket, mint süket a csengőt.
Más: a +7 fok alatti téligumi használatról annyit, hogy már neves szakértők is megjegyezték, hogy ez a hőfok érték inkább marketing mint valós adat, nagyrészt 0 fok körüli száraz uton kezdődik a téli gumi haszna. Ez kőkemény üzlet és marketing, ezért nem nagyon hallani máshonnan ezt (utánakeresek, ha megtalálom belinkelem erről a cikket). Noha én is így gondolom ettől függetlenül október végétől márciusig a téligumi ott figyel az autómon.
ON:
A cikkirónak annyit, hogy gratula az új vashoz és sok balesetmentes km-t, de én gyerekszállitó anyuciegyszemfutkosóautónak mást képzelnék, de ez az én véleményem!
Várom az "értelmes" köpködést.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.03. 01:48:16

The good boy: Mindennel egyetértek.

Tipikus ABS "ellenes" szitu: nálunk van egy lejtős utca, ahol sorban jobbkezesek vannak, és ha leesik a hó akkor ABS-el itt a fékút valami iszonytatosan nagy, így ha nem gyök kettővel megyek, esélytelen, hogy jobbkezet megadjam. Nem hagyja az autót blokkolni, ezen a meredeken részen meg még a legjobb téligumi sem tapad igazán. Na itt a régi ABS mentes autómmal iszonyú sima volt a megállás, satu, pikk-pakk felgyűrt egy nagy kupac havat és jó fél-harmad akkor úton megálltam.

Ennek ellenére az ABS-off gomb az átlag sofőr miatt nagyon veszélyes, képesek lennének tartósan így használni az autót az emberek. (Ne felejtsük el, iszonyú sok ember képes öv nélkül vezetni...)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.03. 01:52:12

walaki: nem érted még mindig a dolgot

a fékezés során a fékező erőt a 4 keréken ébredő összes fékerő összege határozza meg

ez a fékező erő nem feltétlen egyformán oszlik meg a kerekek között, hanem 4 különböző erővektor összege

kanyarban sem egyformán vesz részt az erőátadásban minden kerék, a külső íven futó kerekek, amiken az autó támaszkodik, nagyobb nyomatékot bír átadni mint a belsőek

amíg tapadási súrlódás van, addig nem csúszol meg

akkor van gond, mikor elveszed a gázt vagy fékezel a kanyarban, átterhelődik a súly előre, ezzel tehermentesednek a hátsó kerekek, így kisebb lesz a tapadás és ezzel az átvihető erő, viszont az autó útontartásához ugyanazt a nyomatékot kellen átvinned azon a keréken is mint addig, mivel ez nem lehetséges, a tapadási súrlódás határát elérve csúszni kezd az autó és csúszási súrlódással érintkezik tovább az útfelülettel

ez fizika, nem én véleményem vagy te véleményed kérdése, az autó nem csúszik meg attól hogy nem egyformán vesz részt a lassításban minden kerék, az amúgy sem szokott előfordulni a száraz ton az útegyenetlenségek miatt

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.05.03. 02:02:38

andix: az ABS nem okoz csodát és tény hogy nem ugorja át a fizikát sem

a mi utcánt 25%-os lejtős, ha ABS-sel fékezel a jégen, egyre gyorsulsz, mert veszi el a fékerőt hogy ne csússzál meg

de te irányítod az autót, ami azért fontos, mert sajnos a lejtő iránya nem pont az utca irányában van, ezért ha csúszol, akkor az oldalt álló autókat gyűjtöd csokorba (vagy árok)

nekem egy hibrid megoldás jött be: az utca elején 0-val indulok lefelé, kormány balra kitekerve, hirtelen nagy satufék (pár km-ig nincs ABS ugyebár), ilyenkor az autó jobbra az árok/autók felé csúszik, aztán hirtelen fékről le, ilyenkor visszagurul középre, majd ismét fék, és el és ez felváltva 180 méteren át (annyi az utca a lenti végén lévő kerítésig)

és akkor mint az ökörhugyozás, cikkcakk vonalban mész le, de nem gyorsulsz fel és nagyon nem is csúszol oldalra

T-boy (törölt) 2008.05.03. 02:42:59

Hóban néha rövidebb a fékút ABS nélkül,a blokkoló kerék összetolja ahavat.Lejtőn/ha csúszik/két kerékkel az általában nem letaposott padkán megyek,ilyenkor viszont
kell mint egy falat kenyér.Ha lehetne sem
kapcsolnám ki soha.

littlerock,gyuszi bacsi,falra hányt borsó
tipikus esete..

EgymasikTom 2008.05.03. 03:22:18

Holly shit!
Nem a Toyota allapotan vagyok megbotrankozva, hanem az aran. Emberek sajat magukbol csinalnak bohocot. Addig amig az autot statusz szimbolumkent kezelitek, nem egy hasznalati targykent, addig meg is kell hogy fizessetek az arat.
Valoszinu, hogy en nem hagynam az asszonyt, meg az ivadekot egy ilyen koru es allapotu jargannyal maszkalni, csak hogy nagy, automata kocsit vezessen a nyanya. Plane nem rovid tavra.
Ennyi penzert mar kaphatot volna az asszonypajti valami kisebb, ujabb, nemilyendogunalmas autot is.
Bocs, csak egy maganvelemeny volt.

Robijoe 2008.05.03. 08:11:07

Néhány személyes tapasztalat.
Aki ült már Kispokban és vezette a városban,az tudja milyen érzés.Ha azt is hozzáteszem,hogy mindezt egy kategoriával nagyobb autóból átszállva tettem ,Bp.-en
talán már érzi is ,hogy milyen lelkiállpotban lehettem.Komolyan elgondolkoztam , hogy nem kellene inkább BKV-val menni?!Nem akarom bántani a Kispok tulajokat,nekem is van egy (a telken tanulóautónak)de számomra felidézte az első önálló autóvezetési élményemet,szóval elég stresszes volt.
Téligumival kapcsolatban.Néhány éve(6-8) nagyobb hó esett a szokásosnál,a városba befeléjövet Gazdagrét felé próbáltam kerülni és az egyik ~20° lejtésü utcában sorba csúsztak vissza és keresztbe a jobbnál-jobb autók,téligumi nélkül.Szintén ezen a télen Bécsbe indultunk az M1-en kb.10centis hóban úgy 30-40nel lehetett is "haladni" majd megelőzött minket két délkeleti szomszédunk,nagyon siettek a leállósávban. Az egyik 5-600 métert tudott így megtenni az árokig(bizots ott volt dolga) a másik kicsit többet a szalagkorlátig én aznap kicsit berúgtam Bécsben.....

béla 2008.05.03. 08:28:42

HOGY IS JÖN IDE AZ ABS NEM ABS TÉMA?
egyeseket nem nagyon izgat a cikk témája:-)))

The good boy 2008.05.03. 08:41:50

Béla!

Hogy hogy jön ide az ABS, arra már nem emlékszem, valaki felhozta és elment ebbe az irányba:)
De ha kifogás, akkor a poszt iró is leírta, hogy feltétele volt az autóvásárlásnak az ABS, úgyhogy mondjuk úgy ennek apropóján jött be az ABS :))))
Más: szerintem a másik legjobb menetbiztonsági cucc a vészfékaszisztens.
Én tudom magamról, hogy nem mindig nyomom 100% erővel a féket, bár eddig mindig megálltam vele:)
Az elöző autómban is volt, de ott soha nem "tudtam" kipróbálni, viszont a jelenlegivel a két év alatt már kétszer aktivizálta magát. Elképesztő, mennyivel nagyobb a tényleges fékhatás annál, mint amit az ember magától generál (pedig mindkétszer megálltam volna az én fékezésemmel is, mert még volt hely:). Úgyhogy ilyenkor gondolom én, hogy egy új fejlesztésű autót nem pótól egy 10+ éves nagykategóriás vas. Egyszer élek, ha megtehetem, akkor vigyázok is a családom életére!

Gyurma73 2008.05.03. 11:23:58

akkor a klíma,autómataváltó,stb -t is ki kéne tárgyalni mert az is feltétel volt.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.03. 15:08:23

Klíma nem annyira érdekes. :) Automatáról már lehetne beszélgetni, de ez szerintem tényleg "magánügy". Mindenki el tudja dönteni, hogy a fogyasztás/ár többlet megér-e neki egy automata váltót.

A biztonság (ABS-ASR-ESP, stb) elleben "közös ügyünk", hiszen hiába van ESP-d, nemigen boldogít, ha egy hülye belédcsúszik a szembesávból, mert elszámította a kanyart..

Péter 2008.05.03. 17:20:39

Én eddig még nem mertem automata váltós kocsitvenni, mert kicsit tartok tőle. Egy az, hogy többet fogyaszt, ez is lényeges, de nem ez a döntő. Azt hallani, hogy ezek az automaták - pláne a cikkben is szereplő 13 éves kocsi esetében - 200 ezer körül beadják a kulcsot, és akkor a gatyája rámegy az embernek.
A 3 betűsökről meg az a véleményem, hogy - az ABS-t kivéve - az autóvásárlók 90%-a azt sem tudja mit jelentenek, de nyilván mindegyik jó dolog.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.03. 20:02:24

Péter: hát ezzel is messzemenőkig egyetértek. Számomra is minden érv az automata ellen szól. Eleve nem szívesen fizetek olyasmiért, amit én is meg tudok csinálni ingyen (váltás) :D.
Magamnak maximum duplakuplungost vennék. Ez végülis manuális váltó -szegrőlvégről- tehát talán nem lesz vele műszaki gond (de passz, ebben nem vagyok otthon), emellett a fogyasztást is csak alig növeli, és a teljesítményből nem vesz le semmit.

Mondjuk mostmár mindenki kezd átállni erre, jön a Volvonak is, BMWnek is, stb ilyen váltója..

tiborkaba 2008.05.04. 23:25:41

Kicsit le van harcolva a gép, az én 13 éves kocsimban még egy szakadás sincs a bőrön, igaz prémium toyota L betüvel az elején.

Az hogy automata, vagy nem, izlés dolga. Többet fogyaszt persze, de sokkal kényelmesebb, főleg városban. Szerintem biztonságosabb is, eggyel kevesebb dolog vonja el a vezető figyelmét a többi autóstársról. Ez Bpen nem kevés. Sajnos Motorikusan bírni fogja, ha gndozták, esztétikailag meg olyan amilyen. Ha nem buksz bele valami váltó vagy futómű problémába, akkor nem volt rossz vétel.

Bár a beltér nem valami fényes, szal meg volt ez fingatva rendesen.

fade 2008.05.05. 03:16:46

ABS témához hozzászólnék.

Sokak nem véletlenül gyülölik, van rosz tapasztalatuk evvel az egyébként nagyon hasznos dologgal.
Nagyon nem mindegy milyen egy ABS. Régen, sött jelenleg is irtózatos szar ABSeket tudnak 99%ban olcsobb kategóriás kocsikba bepakolni.
A 4 és 3 csatornás ABSekkel az ami jó és k*ra hasznos.
de amikor 2 sött!!! 1 csatornás ABSt pakolnak egy gépkocsiba az a technika megszégyenítése a vásárló átverése: Egy 1-2csatornás ABSnél jobb ha semmi nincs az adott gépkocsiban.

A legszényletesebb pedig az amikor az újságíró... alá NYi "minőségi" ABSel szerelt gépkocsit raknak a kereskedésbe pedig már vmi egészen más érkezik.


Kitünő pld erre az elöző generációs Yaris de lehet az újbol eddig még csak "NYit" fogtam ki.

Szóval nem véletlen ha egyesek nem szeretik....

Humphrey 2008.05.05. 15:45:27

végigolvastam az összes kommentet 3 dolgot szeretnék hozzáfűzni:
- igazán nagyon jó, hogy ilyen szenvedélyes vita alakult ki a biztonságosságról (aktiv/passziv/hárombetűsok/kis-nagyautók) ez azt jeleneti, hogy tényleg szempont már itthon is.
- a konkrét autóval kapcsolatban: az ilyen szinvonalu autóktól mindig igyekszem lehetőleg messzire parkolni, minimálisra csökkentve az ajtónyitás- és parkolásnyomok esélyét.
az, hogy a politikailag és szociológiailag nem korrekt viselkedésemben van valami, idézek a cikkből: "Közös feltétel volt az üthetőség, tehát ha kicsit súrlódik, reped, görbül akkor ne zokogva hívjon fel.." EZT ÉN SOHA NEM ÉRTETTEM! Ha valami 'olcsó' akkor már nem kell rá vigyázni?!? vagy a leendő sofőr ugy szállitja a porontyot, hogy kihivásokkal küzd a vezetés terén? ráadásul amihez az autót ütik az vagy köz- vagy magántulajdon, pl az én autóm... valaki magyarázza már meg, hogy egy idősebb autó miért 'üthetőbb'. olcsóbb megcsináltatni? nem hiszem. vagy nem is kell megcsináltatni, jó az úgy is??? nekem is volt tinikorú autóm és ugyanugy vigyáztam rá, mintha új lett volna...
- és végül: igazábol tényleg mindegy,hogy ki mivel jár, amig az autó műszakilag (gumikat és katalizátort is beleértve!) rendben van. egy ilyen autó mellett is rengeteg elfogadható érv szól a létező Mo-on. viszont, ha egy autós ujságiró autója... egyáltalán nem várom el, hogy valakinek jay leno szintű flottája legyen, de ebből a toyotából, vagy pl. RT fiat-chrysleréből (nem beszélve CsZs mazdájáról, szerencsére eladta) egyszerűen süt, hogy sziv és lélek nélküli választások. (karotta drifter toyotája pl.tök hiteles, akárhogy néz is ki, az avantime is nyilván szenvedély). szóval valahogy ez hitelesség kérdése is nekem. azt gondolnám, hogy aki autóról-autózásról ir, az szereti is az autókat. ha csak olcsóbbra telik neki, akkor azt is.

SzD 2008.05.06. 01:09:40

Gratulálok a kocsihoz!

Ciri 2008.05.02. 16:05:40
Mielőtt agyonfikáznád a Camryt és a Voyagert:
6 évig volt ilyen Camry-m, igaz nem automata. Azóta Voyagerem van.
Egyik sem volt fiatalabb korom álma, de utólag nagyon jó döntésnek bizonyultak.

A Camry egy nagyon jól összerakott, kiváló konstrukció. Komfortban, megbízhatóságban és takarékosságban veri az összes kategóriatársát. Az enyémet az unokatestvérem vette meg másfél éve és azóta is elégedett vele. Most 17 éves a kocsi és még nem volt komolyabb baja.
Még gyári a kipufogó rendszere is. Egyetlen konstrukciós gyengesége a féltengely, amit - ha a gumiharang kiszakad úgy 150-200 ezrenként -cserélni kell. Fogyasztása városban 10 körül, országúton 7-8 liter százon.
Családi autónak is ideális - 2 gyerekig.
Tökéletes választás, ezt már valóban nem kell félteni, de megbízható és biztonságos. Régebbi tesztekben azt írják, hogy nem lehet megindokolni miért vegyen Camryt az ember de ha már vett, nehezen adja el. Valóban nem tud semmilyen csodát, de amire való azt nagyon. Elpusztíthatalan kocsi, a gyári alaktrésze többnyire olcsóbb az utángyártottnál. Ha nem romlik el vagy sérül meg valami speciális alkatrész, akkor nagyon olcsón fenntartható.

SzD 2008.05.06. 01:17:32

Az üthetőségről:
Nem azt jelenti hogy ütni akrjuk, hanem hogy nem kapunk infarktust ha más üti.
Ez nálam is szempont, agyvérzést kapnék, ha az új kocsimat meghúznák. 10 éves géppel ez nem áll fenn. Persze akkor is bosszankodok, de már nem annyira.
A most 17 éves volt Camrym még ma is gyári fényezésű, egyetlen elem sem volr átfújva rajta. Karcsolásokkal és kisebb horzsolásokkal vettem, most is rajta vannak, de 6 év alatt egyet sem csináltam rá.
Szerintem Tibornál is ezt jelenti az üthetőség.

Humphrey 2008.05.06. 09:01:18

SzD: OK, az üthetőség ebből az irányból ez érthető.

Camry3.0 V6GX 2008.05.20. 19:31:43

Szerintem jó árban vetted...elég rég óta használok camryt(ezt a 3-as szériát) elég megbízható autók ha törődnek vele!! Futómű,automata váltó az kényes...de a 3.0 kényesebb sokkal mint a 2.2 (nekem mindegyik volt...úgyhogy tudom),a bőrön ne aggódj, ritka a szakadás mentes,ugyanis elég gyenge bőr,és ha nem kenik bőrápolóval akkor megreped,majd kiszakad..!! Motorját nem fogod tudni megölni,a váltóban viszont mindíg cseréltesd az olajat 40e km-ként,mert egy felújítás kb 400ezer...nekem sajna annyiba volt az egyik 3.0-nál.!! Alkatrész árak mondjuk elég húzósak ha gyárit veszel,de jobban megéri ezt venni...azzal ha beszereled 10 évig nem lesz gondod az biztos...nekem az utángyártott féltengelycsukló fél évet bírt ki...a gyári meg kibír jó pár évet...nem mindegy...!!ABS vagy nem ABS?? Hát nem volt hülye ember aki kitalálta az biztos...akárhogy fékezel irányítható marad a kocsi..Mazdás Te pedig nehogy azt mondd nekem hogy ha kijön eléd valaki pont a fékerőt számolgatod??!! Egyébként a camry egy tényleg kényelmes,full felszereltségű,nagy családi autó...egy biztos én maradok márkahű..!! Ebben az árban nem kapsz ilyen felszereltséggel autót az biztos...amivel azért szerintem meg is lehet jelenni!! Egyébként ha segítség kellene valamiben camryval kapcsolatban akkor a Totálcar népítéletnél...a Báránybőrbe bújt farkas címnél megtalálod a mail címemet,írj nyugodtan!!

Caímry 3.0 V6GX 2008.05.20. 19:48:46

Ja..ezt elhagytam...bírom azokat az emberekéket,akik úgy ítélkeznek hogy életükben nem vezettek,vagy láttak közelebbről camry-t!! 3.0 automata fogyasztása pl:7,6l-12l-ig...vegyesen 9l akkor miről beszélünk??? az 1.6 astra is megeszik annyit...tehát ezekhez képest szerintem gazdaságos a camry!! A manuális 2.2-vel pedig 8 körül ki lehet jönni...természetesen ésszel..nem kinyomva a szemét!! :)) Egyébként ne azzal foglalkozz ki mit mondd...inkább használd egészséggel,és élvezd az autó nyújtott lehetőségeket!! Sok baleset,és gond mentes km-et kívánok!!

Rácz Róbert 2008.06.23. 16:01:09

Az alábbi problémával fordulok hozzátok: műszaki állapotfelméréskor az alábbi adatokat adta a gép:
Fék: Vezérlés 88 N/bar: Bal 1,49 kN; Jobb 1,56 kN; eltérés 4%; bal ing. 6%; Jobb ing. 1% Fékerőérték: 116%
Vezérlés 152 N/bar: Bal 0,54 kN; Jobb 0,44 kN; eltérés 18%; bal ing. 12%; Jobb ing. 7% Fékerőérték: 25
Rögzítőfék: bal 1,34; jobb 1,06; eltérés 20%.
Mindkettőre azt írta, hogy megfelelő! Ez a lényeg. A kérdésem csak az lenne, hogy mettől meddig jó a fék műszaki állapota.
Köszi! Robi
süti beállítások módosítása