Vive le 2CV!

  2008. április 18. - Csikós Zsolt Címkék: veterán citroën 2cv oldtimer expo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Kint voltunk a hétvégi Oldtimer Expón a Vasúttörténeti Parkban, családostul. Szigorúan csak flangálni, gyerekfejet tágítani, óriáspalacsintát nyammogni, barátkozni az ismerősökkel. Ez alkalommal semmi munka, néha kell a kivétel. Ám az Expo annyira családias volt, mellesleg pedig a gép is az oldalamon lógott, hogy a reflexek beugrottak, önkéntelenül elkezdtem képeket gyűjteni. Ezt meg kellett örökíteni.

Mert akadt olyan stand, ami mellett egyszerűen bűn lett volna felelőtlenül tovalibegni. Például a 2CV hatvanadik születésnapjának megünneplésére összehozott dzsembori. Állkapcsom tartóizmai százszorosra nyúltak, az egész elem kiszakadt a helyéből, végig a földön vonszoltam, mire körbejártam a kiállítás idevonatkozó részét, úgy kellett kiszedni a csikkeket a nyelvem alól, mert addigra feltakarítottam a terepet. És észre sem vettem. A terem maga volt a döbbenet.

Jól eldugták a dösövósokat, hátra, a mozdonyforgató fordítókorong mögé, szerintem elég sok Expo-látogatónak kimaradt ez a rész. Mivel már megvolt a jegyünk a sínautózásra, mozdonyvezetésre és kézi hajtányozásra, kis híján nekünk is kiesett – hiába, a gyerekeim szeretik ugyan az oldtimereket, de még jobban örülnek, ha valami zajos géppel csinálhatnak is egyet-mást. Ám a mozdonyra várni kellett öt percet, ezért átruccantunk.

Hőőőő…Csak ennyi szakadt ki a tüdőmből, amikor beléptem. Citroen GS, SM, DS, Maigret a fogadóbizottság jobbról, odabent pedig gyanúsan francia csendőröknek látszó egyének rajzottak szanaszét. A klub tagjai voltak ők, persze maskarában, hát ott lepetéztem, nekem már nem volt tovább.

Pedig volt. Mert jött a francia pajtarészlet 1955-ből, szalma, rozsda, meg 'l'autoszerelö' inkluzíve – az az egy sarok maga volt a neorealista művészet. Még a szag is megvolt.


Innen már szilikongumi-lábakon rezgett tova a testemet nagy vonalakban jelképező, hüledező kocsonya. Ezek itt megfőztek engemet. Balra egy forgó állványon, az Arc de Triomphe előtt az ős- (de már sorozatgyártású) Deux Cheveaux, még azzal a fajta vászontetővel, ami a hátsó ütközőig tart, tehát a csomagtartóhoz is a ponyvát kell felhajtani. A családi fotózásnál ez az installáció először Bálint fiamat ütötte le, majd az anyját is, legalább ezzel ők is pontosan abba az állapotba kerültek mint én.

Az ütés nem volt nagy, inkább csak képletes, jó ilyenkor érezni, hogy nem Amerikában vagyunk, a túlbiztosítottságról és mindenkitbeperelekről szóló életforma hazájában. A mediterrán lazaság – mily' kedves, ó… De az úristenit, még a virágláda is 2CV volt a diadalíves látványterv tövében! (Ha rosszul írnám a francia neveket, elnézést a szakértőktől, próbálkozom, de ennyit szótárazni/guglizni nincs erőm.)


Ez a döbbenetes elmebajba fajuló szeretetet, a szórakoztatás mesterfokon űzése eleddig ismeretlen volt a magyar oldtimer-szcénában. Ilyet az angolok, meg a franciák szoktak a giga-kiállításaikon, de például Tullnban (Ausztria), Imolában (Olaszország) soha nem láttam olyat, amelyik akárcsak a cipőtalpáig felnőtt volna ennek.

Folytassuk. Állt ott például egy Ciwoo nevű 2CV-alapú, háromkerekű roadster, a Lomax, mellette egy Kacsa kabrió, mindkettő ékszerfinom állapotban. Aztán egy sor 2CV, köztük hátulról kicsi, pedálos példányok ugyanebből a típusból, de az igazat megvallva, az agyam már be se tudta fogadni az információt. Pihennem kellett.

A terem üresebbik részéhez vonszoltam testemet, meggyötört agyam hatszoros sebességre turbózva próbálta a magyar rögvalóba illeszteni a döbbenetes élményt. Fiaim követtek, végre találtak valami érdekes dolgot. Egy 2CV-váz állt itt, két üléssel, motorral, kormánnyal, no meg persze a legendásan puha rugózással. Beültek, verekedtek a kormányért, sikoltoztak, a 2CV-sek mosolyogva nézték őket, egy rossz szemöldökrándítás nem esett részükről. Az angyali tolerancia pillanatait éltük át, Budapesten, 2008 áprilisában, egy tömött rendezvényen, fényes nappal. Hihetetlen.

A falnál aztán állt még egy szétszedett, alváz- és technikaszinten restaurált, de elemelt (rozsdás) bódéjú 2CV, aki akarta, láthatta, mitől olyan, amilyen.

Mellette meg a Szigorúan bizalmas c. James Bond filmből az eredeti (a gyári múzeumból), sárga, gépfegyvergolyó-lyuggatta kocsi, mögötte persze a film ment nagyképernyős tévén.

Utána meg egy katonai szörnyeteg, mutatva, hogy a Kacsa megállja a helyét a srapnelek között is. Profíííí…

Meg akadt Méhari, Dyane, Acadiane,

négyhengeres GSA-motorral szerelt 2CV,

gázművekes HY-furgon (mögötte Louis de Funes-csendőrfilmek mentek) is.

Köpni, nyelni nem tudtam. Tényleg. Ha hetente egyszer látnék valami hasonlót, meg sem fordulna a fejemben, hogy jobb lenne a Kanári-szigeteken élni, londínerként.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15429963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.18. 15:32:03

Jó post, pedig nem is reménykedtem, hogy lesz valami veterános is, a sok tereprally között.

Kazán Kovács 2008.04.18. 15:38:49

És ha jól láttam, a szabadtéri ebéd is ízlett a családnak! :-)

Kocsonyaként ugyan nem remegtem, de tényleg jól felépített, gondosan kivitelezet, koncepciózus kiállítás volt a 2CV-seké, telisteli érdekes autókkal, és ami még fontosabb, szeretettel.

Barnus88 2008.04.18. 15:42:11

Kedves Csikós Zsolt!
Kérem egy pontosítást engedjen meg:A james bond film címe szigorúan bizalmas (for your eyes only) Üdvözlettel:Barnabás (2cv stand egyik "segítője")

Pipi 2008.04.18. 15:43:53

nem vagyok veteránhívő, de ezt sajnálom, hogy kihagytam.

csiky944 2008.04.18. 15:59:43

eccer lesz egy Kacsám!!!

birka007 2008.04.18. 16:09:11

Hogyazajóóóóóó!!!
Kint voltam ugyan, de a szevezők részére szóljon a fekete pont: Nem volt információ arról, hogy mi hol (hol mi) van.
Speciel hiába fizettük ki a belépőt ez a rész abszolút kimaradt.
ÁÁÁáááhhhh.........
inkább iszok egy sört.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.04.18. 16:16:18

Hát igen, ez bizony nagyon hangulatos kis kiállítás volt! És az a GS sem akármi, hanem egy kombi példány volt, márpedig itthon a sima is ritkaság, mert szerteszéjjel porladtak szegények, mint egy orosz lemezes Fiat 128 - és méltatlanul kevéssé értékelt (pedig: négyhengeres, csendes léghűtéses boxermotor van az orrában, és a kisközép kategóriában nagyon praktikus autó volt a maga korában, megérdemelt év autója). Az egész kis terem pedig hangulatos, jól összeszedett és nem zsúfolt volt, szóval profi.

Janó 2008.04.18. 16:54:00

A Ciwoo egy szentendrei Citroenes szervíz és kereskedés neve. A kiskacsa a bemutatótermükben szokott állni. Néha az utcán is járkál - mindenki nagy örömére, aki látja ):

gaga 2008.04.18. 16:54:59

A piros roadster egy lomax nevű jármű, kitben (is) lehet kapni, egyfajta speciális felépítmény a kacsa alapon. A rendszámon látható ciwoo felirat egy szentendrei Citroen kereskedést jelöl.

majke 2008.04.18. 17:01:59

tyű de kár, ez érdekelt volna. viszont pls az utsó mondatban javítsd ki a "látnák"-ot, mert nagyon szúrja a szemem :) thx

Sancy 2008.04.18. 17:02:46

birka007

Volt információ. Az épület bejáratánál (Körfűtőház, ahol a polírozós Zsiguli és a mentőautók álltak) három hölgy támasztotta a pultot (a Minik voltak az ajtó másik felén), a könyökük alatt a halomnyi újság (az újság másik fele Maróti katalógus volt), benne a térképpel. Ha nem vetted el, nem nagyon kínálgatták...

gaga 2008.04.18. 17:06:33

Ráadásul több verzió is van Lomaxból, lehet nézelődni:
www.xs4all.nl/~ebos/e-home.html

Épp nézegetem, hogy tulajdonképpen elférne egy az udvaron...

Toportyánféreg 2008.04.18. 17:13:10

Egy apro helyesbites:
A mozdonyforgato kezseg hivatalos neve forditokorong.
De tenyleg nem akartam kekeckedni, a bejegyzes otos. :)

Humphrey 2008.04.18. 17:42:46

Kedves CsZS. Ne irj ilyen postot. Én pénteken éjjel voltam kint, és egész mostanáig azt hittem, hogy alaposan megnéztem mindent :(
De azért mégis inkább irj.
*látnék*

Leegor 2008.04.18. 17:53:26

Nekünk is majdnem sikerült kihagyni, csak csajka-sínautó miatt mentünk hátra.
Nagyon jól megcsinálták a Citroenesek, gratula nekik.

rognork 2008.04.18. 18:03:27

én is véletlenül találtam meg, szintén a fordítóhíd felől. az a 3 lány pedig szart sem ajánlgatott, én se tudtam, hogy mi van még. aszittem árulnak valamit, de csak nézni mentem. a bejáratnál se mondták, hogy hé, paraszt, szerezz a maróti mellet térképet...
ez egy kicsit mínusz pont. viszont volt belső parkoló (sztem bőven), volt sörvirsli, meg mozdonyok, szóval nagyon jó volt.

tamaska 2008.04.18. 18:27:53

Nem akarok izé lenni, de:
totalcar.hu/magazin/kozelet/program0804/

"Pezsgőbontásra is lesz ok: 60-dik születésnapját ünnepli a Citroën CV2. Az évforduló tiszteletére a kacsások önálló kiállítási területet kapnak. Eddig soha nem látott, különleges darabokat ad kölcsön a Közlekedési Múzeum is."

Egyébkénk szerintem az egész expo naggyon rendben volt, csak vasárnap kissé sokan voltak, voltunk, ami a fotózás szempontjából nem előny ugye. Én nagyon támogatnám, ha valaki egyszer kitalálná, hogy egy ilyen kiállítás ne négy napig legyen látogatható, hanem mondjuk két hónapig. Egyszerre befogadhatatlan az információ- és élménymennyiség...
Mire a kacsákhoz értünk, már tele volt a fejünk és félig a memóriakártyánk:)))

mugen 2008.04.18. 18:48:56

tamaska!
szerintem nem vagy "izé", az ajánlót a Winkler írta, ezt meg a Csikós. Nem olvassák egymást, ennyi :)

Csikós úr!
Jó lenne, ha feltennél valahova még több képet a kacsákról, nagyobb felbontásban! Látványos az anyag, de kevés a kép...tudom, ez a belsőség, ide még ez is sok, de ha lehetne...légyszi-légyszi! thx

kipe · http://www.gportal.hu/petersmoped 2008.04.18. 19:07:26

CsZs ez ismét jó volt :)
...azért én még megemlítettem volna Kodály Zoltánné ex Citroen DS-ét,a felbakolt 4x4-es kacsát a vendágkönyvett amibe bárki beírhatott és vasárnapi szülinapi tortát is :)

dansun 2008.04.18. 20:03:33

Wow, CV2! Erről a csendőrfilmekben szereplő, őrült módjára vezető, szexi apáca jut az eszembe! Nekem kéne egy! :)

indafoto.hu/dansun/citron_dyane

pintér adrián 2008.04.18. 20:12:51

Nagyon köszönjük mindannyiotoknak az elismerő szavakat,jól esnek igazán.Két hónapig dolgoztunk a diszleten és az autókon,megérte,bár sokan hulla fáradtak lettünk az expo nyitására.A csendőrök és apácák ,valamint az egész Citroen Automobile Club Hungary nevében egy lelkes klubtag a járőr keretből.

apamacko 2008.04.18. 21:04:52

Köszi Csikós úr hogy a véred nem hagy nyugodni!

A fűtöház nagyobbik részének végében az ami autók és a rendszámgyűjtők között is be lehetett jutni egy ajtón nem csak a fordítókorong felől !

A gépekhez még annyit h a GS (Lowtyónak : nem 5 ajtós hanem kombi!:-) mellett a Citroen-Maserati SM volt az igazi nem hétköznapi autó olyannyira h a mellette lévő csálatos DS istennővel együtt bármilyen kiállításnak díszei lehettek volna !

Ja és volt még (OT-s!) Dromedár kisárúszállító és Mehari is !

A rozsdás Kacsa kombinál pedig a táblán ki volt írva a gép személyes története és a rajta lévő gyerekrajzok is igazi történelmi hangulatot adtak a saroknak !

Péter 2008.04.18. 21:26:49

Zsolt: Chevaux, a cikkben van benne egy felesleges 'e'. betű.

yenoee 2008.04.18. 21:41:50

Köllött nekem egész hétvégén betonozni...
:(((

Okta 2008.04.18. 21:45:43

Szia Adrián! Nagyon jól áll a csendőrruha! :o) Nem akarom senki életét bonyolítani, de a Totalcaros fiúk közül valaki szerintem szívesen megnézné Roli és a te "felhozatalodat"!
Üdv
Jean (Traction - esküvő - Maglód)

nagy__mate 2008.04.18. 23:17:02


A poszt kiváló volt, de már szinte vártam a végéről azt a mondatot, hogy Csikós mennyi pénzt számolt össze az Expo óta, amit 2cv vásárlásra lehetne fordítani.
A kacsa futóművét érdemes mindenkinek értelmezni, tényleg zseniális, a szó legjobb értemlében.

Galamb 2008.04.19. 00:07:36

Akkor nem csak én kerültem a hatása alá. Utána két napig Dyane-t akartam venni. Akkor rájöttem, hogy az is csak százzal tud menni. Akkor inkább Kacsa, és akkor vászontető le, hatvan. Bájos egy teremtmény. És végrevégre áttekinthettem a mechanikáját! A szürke Tásról vannak képeim a restaurálás előtti, szétszedett állapotról. A felesége lepte meg az ötven éves autóval az ötven éves férjét. Vannak érző szívű nők.

Rocko- 2008.04.19. 00:27:35

sajnos nem jutottam ki, de csak annak reményébne mondtam le róla, h egy ilyen post fog kárpótolni!
köszönöm! :)

voripeter 2008.04.19. 02:13:26

Én is majdnem kihagytam... Én is az RPM-Styling "standja" felől közelítettem meg, bár volt kint egy nagy "Látásvizsgálat" ,vagy milyen tábla, de nem csalódtam. Még jó, hogy nem csak egyszer jártam körbe a helyet. Ezek után még jópárszor körbenéztem mindenhol, hátha.

rakpartiróka 2008.04.19. 07:29:23

Mi is ott voltunk a gyerekkel. Én is ledöbbentem. Némi prekoncepcióval érkeztem, gondoltam kockafejű fanatikusok lesznek... Hát nem. Le a kalappal előttük. Profik, kedvesek, jó fejek.

Dörmi06 2008.04.19. 11:23:26

Az cikk utolsó mondata nagyon tetszik :)

tamaska 2008.04.19. 13:51:12

mugen,

van itt még pár kép, nem profik ugyan, de remélem jó lesz:)

picasaweb.google.com/i1wmup/OT_EXPO_kacsa_kiallitas

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.04.19. 14:14:52

ÍGY kell autót csinálni. Egyszeru''en nem értem hogy mi szu''kség van, lehet, egy Daewo Kalos-ra vagy egy Opel Corsára ha a CV2 már egyszer meg lett, izé, tervezve. Na jó, fu''tése lehetne (az R 4-esnek az is van), de azzal meg is volna a dolog. Rossebnek ero''lko''dnek!

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.19. 14:38:39

A katonai kacsa a legdurvább az összes közül. :D

györgybalázs 2008.04.19. 23:53:58

Mintha a Kacsa-Expo hatására egy
kicsit megváltozott volna körülöttem
az élet.Tavasz lévén elővettem a
Kacsámat és az elmult héten nem toltak
le (annyian) az útról,sőt kedves integetésekben is részem volt.Nagyon
örülünk hogy sok felnőttnek és gyerek-
nek örömet tudtunk szerezni.Ezért
megérte.
A négy csendőr egyike.

györgybalázs 2008.04.20. 00:00:55

Kedves Csikós Zsolt !
Ebből a ránknézve rendkivül
hízelgő írásodból fogunk látni valamit
a "Veterán Autó és Motor"-ban is ?
Nagyon megtisztelnél vele.
Vagy ne legyek annyira telhetetlen ?

Galamb 2008.04.20. 02:10:36

Pazar volt a Kacsakiállítás gyébé! Még a sapkát eltűrted a fejeden az ÜGY érdekében, nem semmi! :)))

Csikós Zsolt 2008.04.20. 09:40:39

györgybalázs:
Hát, két cikkem áll ott most a fiókban, az egyik szeptember óta, a másik csak idén januári, egy ujjamat sem mozdítom, amíg meg nem jelennek. Bocs, de ezer jobb dolgom van, mint előre írni, és mire megjelenne, teljesen aktualitását vesztené. A Zolinak (Ocskay) vannak hivatalos eseménylátogató külsősei, remélem ők megírják. Ne félj, itt is elegen olvasták, azért is volt kint a címlapon ez a poszt.

konfuciuska 2009.02.10. 01:44:05

Annyira komoly lenne, ha mondjuk néhány 10ezer példányban újragyártanák az ilyen kocsikat... Asszem azonnal akadna rájuk vevő... :)
süti beállítások módosítása