Sztárok és lángok

Nagyon kellemesen telik a drift OB

  2008. április 06. - Nagy_Dániel Címkék: drift tokol 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


A Totalcar lassan már hivatalosnak nevezhető mobil áramellátójának, a Királyi Kürtőskalács Energetikai Vállalat Zrt.-nek köszönhetően ismét futja egy posztra, úgy tervezem az utolsó előttire.


Ma hál' isten gyönyörű az idő, ennél ideálisabbat nem is tudnék elképzelni autóversenyhez. A versenyzők tolják a köröket, azt kell mondanom, hogy – már amennyit én láttam – példásan zökkenőmentes és jól szervezett az egész. Az ívek nagyon körültekintően védve vannak, első lépcsőben gumival vagy műanyag fallal, hogy lassítsa az autót, ha nekimegy. Attól jóval távolabb van a kordon, ami mögött várakozhatnak a nézők. Csak néhány autó csapódott eddig a gumifalnak, de ott már meg is állt, így azt lehet mondani, hogy pályaelhagyás eddig nem történt, a nézők veszélynek még csak a közelébe sem kerültek.


Éppen készülődik a drift taxi, Ádám és Géza is beállnak a sorba. Mindketten prominens szereplői a mai eseménynek, ahogy az autójuk mellett állva viccelődnek, köréjük gyűlnek a nézők. Ádám autójáról már írtunk, de Gézáé sem egyszerű darab. Turbós, van benne ALS, ami ha be van kapcsolva olyan elementáris puffogással, dübörgéssel és lángcsóvákkal adja hírül működését, hogy az érdeklődők csak tisztes távolságból merik figyelni az álló autót. 

Géza kocsijában bent van egy DriftBox nevű szerkezet is, amely rögzíti a driftelés főbb paramétereit: sebesség, szög, köridő, egyebek.


Mostantól átadom magam az eseményeknek, mivel vérprofi driftszakértővé csiszolódtam – ezt azért ne vegyétek komolyan – szeretném követni a mai verseny eseményeit. A döntő után beszámolok amiről lehet. Jó pár képet is készítettem, amelyeket legkésőbb hétfőn feltöltök valahova és az elérhetőséget belinkelem a következő (záró) posztba.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr42413633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fury 2008.04.06. 15:15:37

Grat,Dani,nem lehetek ott-köszönet a beszámolókért!!Roppant szórakoztató-tetszik a drift.

LeePY 2008.04.06. 15:47:40

Jelölném az ALS-t az autósszótárba!

ommm 2008.04.06. 15:58:47

És kipróbáltad már? Mondtam! Ki ne hagyd!

@ 2008.04.06. 16:07:41

Erre az ALSre én is kiváncsi lennék mifán terem és mittud:)

Sam8888 2008.04.06. 16:12:39

ALS = Anti Lag System. A kipufba (szándékosan vagy véletlenül) kerülő üzemanyagot begyújtják, ezzel fordulaton tartva a turbót, így elkerülhető a turbólyuk és egyenletesebb a teljesítmény.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.06. 16:17:25

valamint durrog mint állat és lángokat köpköd ilyenkor az ótó :) persze az már más kérdés hogy a mechanikai elemeknek ez mennyire tesz jót...következőre mindenképp el kell menni, ommm, gyösze máriapócsra? :D

ommm 2008.04.06. 16:25:25

passz. egyelőre nem tudom.

zon 2008.04.06. 19:09:48

Nem értem. Hogyan befolyásolja a turbó fordulatát,ha a turbina után ég a benya a kipufogóban ?
Nem csak show?

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.06. 19:26:12

Majd benne lesz az autósszótárban. Vagy nem :D

Sam8888 2008.04.06. 19:46:21

zon 2008.04.06. 19:09:48
Úgy, hogy a turbina előtt gyújtják be.

csiky944 2008.04.06. 20:45:42

na Sam,most rengeteg ezres suzukisnak adtál tippet :D

Quattroman 2008.04.06. 20:57:46

Sam8888
Nem kell begyujtani.
egyszerüen egy plusz üza fuvoka van beepitve a turbo ele es a computer szabalyozza azt is.
gazelvetelkor oda fecskendez uzemanyagot, olyan kvazi mint a vadaszgepek utanegetöje a kiaramlo gazoktol gyullad be es forgatja tovabb a turbinat igy csökken a "turbolyuk"

Sam8888 2008.04.06. 23:43:09

en.wikipedia.org/wiki/Anti-Lag_System

Fúvóka sem kell csak plusz lég közvetlenül a kipuba. :) A többit meg megoldja a komputer a gyújtás meg a befecskendezés állítgatásával.

switch 2008.04.07. 00:08:24

Én még japó drift verdában (D1, Best Motoring, Hot Version, youtube) nem láttam ALST-t...most vagy feltaláltunk valami újat, vagy...

Quattroman 2008.04.07. 00:32:50

Ez a szisztema mar akkor letezett mikor meg fel sem talaltak!
Bloomquist papa vitte tökelyre es Röhl mester a csucsra jutott vele.
Ugy hivjak ballabas fekezes.
A lenyeg ugyanaz: gaz nincs elveve sosem, a motorba döl az anyag es a kipuffban eg el a felesleg, a turbo pedig tölt, tölt....
Csak abban az idöben az ember mostansag a technika teszi ezt.

oPal 2008.04.07. 08:49:53

Ha az ALS jó a rallyeban, miért lenne hátrány drift során?
elmegy még némi pluz üzemanyag körönként :)

amugy ALS-t sokféleképpen lehet megcsinálni, van amikor csak extrém késleltetett gyújtással a kipufogás ütembe gyújtják be a keveréket, amit ugyan a szelepek nem szeretnek, de háát... a tubo azért forog, BOV sziszeg :)
versenymotor nem megy 150ezret többnyire alapos karbantartások nélkül (értsd "min havonta szétszerelni")
süti beállítások módosítása