A Totalcar lassan már hivatalosnak nevezhető mobil áramellátójának, a Királyi Kürtőskalács Energetikai Vállalat Zrt.-nek köszönhetően ismét futja egy posztra, úgy tervezem az utolsó előttire.
Ma hál' isten gyönyörű az idő, ennél ideálisabbat nem is tudnék elképzelni autóversenyhez. A versenyzők tolják a köröket, azt kell mondanom, hogy – már amennyit én láttam – példásan zökkenőmentes és jól szervezett az egész. Az ívek nagyon körültekintően védve vannak, első lépcsőben gumival vagy műanyag fallal, hogy lassítsa az autót, ha nekimegy. Attól jóval távolabb van a kordon, ami mögött várakozhatnak a nézők. Csak néhány autó csapódott eddig a gumifalnak, de ott már meg is állt, így azt lehet mondani, hogy pályaelhagyás eddig nem történt, a nézők veszélynek még csak a közelébe sem kerültek.
Éppen készülődik a drift taxi, Ádám és Géza is beállnak a sorba. Mindketten prominens szereplői a mai eseménynek, ahogy az autójuk mellett állva viccelődnek, köréjük gyűlnek a nézők. Ádám autójáról már írtunk, de Gézáé sem egyszerű darab. Turbós, van benne ALS, ami ha be van kapcsolva olyan elementáris puffogással, dübörgéssel és lángcsóvákkal adja hírül működését, hogy az érdeklődők csak tisztes távolságból merik figyelni az álló autót.
Géza kocsijában bent van egy DriftBox nevű szerkezet is, amely rögzíti a driftelés főbb paramétereit: sebesség, szög, köridő, egyebek.
Mostantól átadom magam az eseményeknek, mivel vérprofi driftszakértővé csiszolódtam – ezt azért ne vegyétek komolyan – szeretném követni a mai verseny eseményeit. A döntő után beszámolok amiről lehet. Jó pár képet is készítettem, amelyeket legkésőbb hétfőn feltöltök valahova és az elérhetőséget belinkelem a következő (záró) posztba.