Elsősorban gyári felniket válogattam, azok tartoznak össze, élnek harmóniában a kasztnival. A listára egy örök klasszikus és a fogalomnélkülieknek is választási lehetőséget adva, az ezerkarátos műanyag királya, az Asanti pimpkollekciója került be.
A Saab Inca egy kerékbe zárt mini-zikkurat, az egymásba csúszó lépcsők szövedéke semmi másra nem hasonlít, a legkevésbé egy kerékre. Ahogy az Inca idején a Saabok sem hasonlítottak semmi másra, hátulról még egy autóra se.
A kasztni-kerék harmónia egyik legszebb példája a BX kerekét szögletessé formáló kompozíció. A csupakocka BX-en a kormánykerék és a gumik rombolják a szögletes rendet, a csonkolt félkörökkel próbálták a veszteségeket enyhíteni, sikeresen.
Kihagyhatatlan klasszikus és személyes kedvencem a különböző arányokban is csodás, körbenyírt ötágú csillag, lehetőleg jó mélyen a gumi belsejébe tolva. Drabálisan sportos, nehézbombázó felni, csakis nagyvadaknak. A képen Kari GTV-én mutat állatul, de ideális egy Ferrari alá is.
A Maserati Birdcage-et elég nehéz elhinni, nem is kell túlzottan félni, ez nem fogja ellepni egyhamar az utcákat. A gumijaiból előmászó acélpókot mégis kiengedték a kalitkából, egyenesen a GranTurismóra, most annak a kerekein át szívja a lélekpióca vérét.
A BMW két indulóval is bekerült, az új X5-re átszabott Y-küllős felni kockázatos vállalkozás volt, de a sportkocsik felől induló, kifejezetten légies fazon ezen a tankeren hozza a legjobb formáját. Az életteli kasztnin durva élekbe hullámzó lemezek játéka folytatódik a divatos alapú felnin.
Az M-széria levegőküllős megoldása egy hajszállal marad el a kínos túlzástól, elegánsnak semmiképpen sem nevezném, de magával ragadóan közönséges, ahogy felfedi a csillogó féktárcsákat.
Az Alfa Romeo körben körök fazonja régóta tökéletes és következetesen fejlődik, az életműdíj mindenképpen ide járna. A Spideren öt küllővé torzuló körök a retro szépséges példája, bátor és laza megoldás;
– Kéne új felni fiúk!
– Lehet, hogy felnagyítjuk és körbevágjuk a szokásost?
– Naná, strucctojásoknak jó lesz!
A létező legelegánsabb felnit nem a Morgan találta fel, de rajtuk kívül csak szépséges veteránokra passzol az ősi acélpókhálók szövedéke. Pofonegyszerű és gyönyörű.
Egyszer már írtunk a Mercedes 1996-os tanulmányáról, az F200 Imagination-ről. Ez a félelmetes és vonzó türkizkék özvegy krómozott tésztaszűrőkön gurul a reggelire elévetett pufók csecsemők felé. Az autó legbizarrabb részlete kétségkívül a lukacsos krómmaszk és a kerekek párosa. A felnik mintázata mozgás közben...brrr.
A Mercedes-Benz másik 18 karikás terméke nem tésztaszűrőn, sokkal inkább szolíd húsdarálókon repül 3.1 másodperc alatt százra. Az SLR W194-ig visszanyúló retro-szilái is felettébb ijesztőek, de ezek a propellerkések, nahát, mégiscsak túlzás.
Ki is mondta, hogy a négy keréknek egyformának kell lennie?
És mi is lehetne annál nyugtalanítóbb, mint egy 575 lóerős Diablo GT hátsó kerekeiben feszülő acélpántokat beszívó erő? Egyébként is rég volt Lambó.
Az Asanti Stone/ATT/Skin..stb Series gangsztafosai a kidíszített ötlettelenség teteje. Végy egy ötágú felnit, karistold össze gagyi mintával, vond be a legdrágább egzotikus bőrrel, ragassz rá pár gyémántot, veresd rá Puff Daddyvel és írj az árcédulára eggyel több nullát.
Az utolsó 100 komment: