Csak a józan eszemre szerettem volna hagyatkozni

  2008. március 14. - Nyegleo Címkék: népítélet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy


A Népítélet-ben minden új és frissített ítélet ellenőrzésen esik át, és a problémások a kukában végzik. A gyanakvás-jelző is bejelez egy ilyen remekbe szabott írásra, mint például ez a kissé marketingszagú Linea. Igaz, azt állítja: nem vagyok Fiat kereskedő. Döntsenek, önök szerint is maradjon a kukában vagy inkább javítsa a Linea ítéletek statisztikáját?

 

Megjegyezném, nem vagyok Fiat kereskedő, semmilyen közöm nincs a Fiat-hoz, sőt ha valaki egy éve azt mondja, hogy Fiatom lesz, azt kinevettem volna.

Autót kerestem lehetőleg 4 ajtóval, nagy csomagtartóval (táskáknak, bőröndöknek), gazdag felszereltséggel, kizárólag magáncélra. Több napot töltöttem tesztvezetésekkel, csak sima üldögélésekkel a kereskedésekben. Barátkoztam melyikkel tudnék eltölteni 6-8 évet anélkül, hogy az első hónapokban megbánnám. 4 mFt volt az irányösszeg.

Gyakorlatilag az összes számbajöhető alsó-közép kategóriát kipróbáltam, köztük néhány 5 ajtósat is. Ezek között Japán, Koreai, Német (Spanyol, Cseh), Francia, Olasz márkák is voltak. Nincsenek előítéleteim, csak a józan eszemre szerettem volna hagyatkozni. Összehasonlítási alapom az elmúlt 5 évben általam sokat vezetett autók is szolgáltak. Ez mind márkakereskedésben vásárolt 0 Km-es szgk volt. Peugeot 206 1,1 Presence; Peugeot 307 2000 aut. Premium; Skoda Fabia 1,2 12V Classic; Mazda MX-5 1,8 Challenge; és azóta egy újabb: Fiat 500 1,2 Lounge.

Az újonnan megtekintettek közül az egyiket fapadosnak és drágának találtam (Mazda3 és Seat Leon), a másikkal nem tudtam megbarátkozni (Nissan Tiida). Volt amelyik tesztautó zörgött (Honda Civic). A VW Jetta/Golf modern motorral (1,4 turbó), komplett felszereltséggel csábított de írtóztató árával (5,6 mFt) tántorított el. A Skoda Octavia 80 Le-s 1,4-e, vagy az ősöreg 8 szelepes 1,6-a nem vonzott. A Kia Ceed nekem belülről sivár és nem szeretném feltétlenül 7 évig vagy 15 eKm-ként márkaszervízbe sem hordani, alkalmanként 30-60 eFt-ért. A Renault Megan észrevehetően régebbi-ugyanúgy mint az Opel Astra-ráadásul nem túl jóhírű konstrukció. (az 1987-ben NSZK-ban vásárolt új Ford Sierrámat 16 évig és 280 eKm-ig használtam, abszolút gond nélkül, amikor eladtam még gyári lengéscsillapítók és hátsó fékek voltak benne).

A sajtóban és azután egy kereskedés udvarán is megláttam a Fiat Lineat. Fék, be egy ülőpróbára. A legolcsóbb kivitel volt. Kívülről nagyon-, belülről nemnagyon tetszett, túl sötét és egyszerű volt minden benne. De az ára csak 3 mFt légkondival. Ennyiért sokkal kisebb autókat lehet kapni, hasonló motorral és specifikációval. (mindenkit megnyugtatok, a Lineanak nincs semmi köze a Renault Thaliához, Daciához, a 4 ajtós Skoda Fabiakhoz és társaikhoz. Ez már az un. Golf kategória, mind külső, mind belső méreteiben)

Tesztút 1: 1,4 szívómotor - hát ez nem nagyon akar menni. Mire visszaértünk, megjött a főnök a dízel Emotion kivitellel. Beleültem, és tudtam ezt keresem.

Tesztút 2: 1,3 dízel - nem megy, elég drága, sajnos ismét nem lesz öngyújtós autóm. Jöjjön holnap, lesz egy 1,4 T-Jet Grande Puntónk.

Tesztút 3: 1,4 T-Jet - ilyen motor és menetteljesítmény a vágyam. De milyen lesz a Lineaban? Szerintem sok rizikó nincs, 100-150 kg a súlytöbblet.

Megrendeltem. Plusz még néhány extra. Ebben minden van amire én gondoltam. 3 hónap várakozás, de eltelt.

Átvétel: az első néhány km után álmélkodás mennyire csendes, a Bp-i utakon is milyen kellemesen rugózik.
Másnap kezelési könyv és újabb csoda, ebben nagyon sok minden van. Olyan is amit senki nem jelez sehol. (apróságok, de megkönnyítik az életet-pl. éjszakai fény, kilépő fény az ajtókban, zsebek az üléskárpitokban stb.)

Komolyan mondom, nem értem a Fiat importőrét. Jó, hogy minden apróságot nem tüntetnek fel, de azért a különleges és/vagy a lényeges dolgokat azért kéne, mert több vevőt is elveszthetnek néhány sor megspórolásával. Lustaság, vagy oda nem figyelés? De azért azt én sem értem, hogy ez az autó miért nem bírt el egy kesztyűtartó világítást, de a mindkét oldali sminktükör igen?

Végülis nem ezért vettem meg, hanem a tetszetős beltér (számomra nem szegényes, sőt!) és méginkább a motor miatt. Az meg maga a csoda. Nagyon keveset fogyaszt (6,2 l), ha nem pörgetem 3 ezer fölé. Viszont alacsony fordulatról is húz. A turbólyuk egész minimális, az meg inkább jó, mert ha belép a turbó, érzem, hogy az üléstámlának feszülök. A motor egészében nagyon alacsony fordulaton működik. Ésszerű sebességeken kicsi a fogyasztása és nagyon halk. 130 km/h-nál 3100 a motorfordulat. 4200-t forog 170-nél, és még mindíg csendes. Ezek dízeles adatok, csak ott vége a játéknak 5000-nél. Ez meg 6500-ig gyorsul. Nekem a váltóval semmi bajom nincs, pontos, nem lehet melléváltani. A kar lehetne 3-4 cm-rel rövidebb is. Az ESP-t nem lehet kiiktatni, csak a kipörgésgátlót, engem nem zavar. (viszont később aktiválódik, mint a Mazda MX-5-ben) Nem dülöngél a kanyarokban, szél-, és futóműzaj sincs. Féke érzékenyen, de jól adagolható. A kuplung finom, a hidraulikus szervókormány nagyon közvetlen (2,4 fordulatos) és jól kezelhető. A fedélzeti számítógép a szokásosnál több adatot jelez, még az olaj mindenkori minőségét is. Kezelése egyszerű, kár hogy nem tud magyarul. A turbónyomásmérő csak játék. Nem ártana egy tolatóradar.

Mindenkit bíztatok, ha megteheti válassza ezt a motort és kivitelt, mert a versenytársak árához képest fényévekkel jobban felszerelt, motorja, fékrendszere és menetbiztonsági felszereltsége minden próbát kiáll. Viszont sok minden csak ehhez elérhető. (4 tárcsafék, plüss kárpitozás, kétszínű műszerfal, krómozott kiegészítők, króm kifugóvég, elektromos deréktámasz stb) 300 eFt felárért kb. 600 eFt-nyi többlet felszereltséghez juthat, a látványon és illaton kívül. Problémáim vannak viszont a tájékoztatással. A kezelési utasításomban szó sincs erről a motorról és kivitelről, ezt állítólag majd pótolják. Addig a kormányon lévő gombok pontos funkcióit kitalálom, illetve a hangvezérlés (angolul) elmond mindent. A beépített rádió és bluetooth kifogástalan, érzékeny és nagyon jó hangú. Igazi Hi-Fit úgyis otthon hallgatok. Arra ugyis alkalmatlan a szintén széria MP-3 lejátszó és az USB-re csatlakoztatható eszköz. Semmi nem zörög, nyikorgásoknak nyoma sincs. A kapcsolók finoman járnak.

Az ára: bevezetési kedvezménnyel, ESP+Hill-Holder+nyomaték szabályozó+szerelt téli gumik acélfelnin+metállfény+kb.40 eFt értékű ajándékkal 4.2 mFt, igen kedvező (6%) THM mellett.

Mennyire lesz megbízható? Azt az idő majd eldönti, de csak 30 eKm-ként kell olajat cserélni és szervízelni, ami még gazdaságosabbá teszi.

Tetszik kívülről, belülről és vezetés közben is. Az én igényeimet tökéletesen kielégíti.

Kell ennél több?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr88380892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AP (törölt) 2008.03.14. 23:19:49

"Új autót meg amúgy se vennék.Annyi pénzért inkább valami egy-két éves combosabb használt,de nem fapados 1 literes 2 szelepes 4 sebességest zsír új szutykot,csak azért,hogy elmondhassam,hogy nekem új autóm van ám! "

Na hogy ebből mi lesz..

DEGEC 2008.03.14. 23:25:32

Hidd el a fiatokat nem a magyar piacra gyártják, pont leszarnak minket.
A DIGOKNAL minden 3 auto fiat, elég nagy kedvezményeket kapnak ha olasz verdát vesznek...és azé veszik. (monygyuk attól még szarok, bár vezettem uj kromát a 6 sebesség odabasz, de venni még nem akartam.
pláne mert nem tartja az árát mint egy golf.

renesis 2008.03.14. 23:34:16

azért egy dizel cromát ne hasonlítsunk egy golfhoz. ilyen szutyok dizel motor nincs másik a piacon mint a pdtdi
szerintem
az 1,9es tdi, az volt az igazi 90/110 LE kicsi fogyasztás és még ma is mennek

lanciabacci 2008.03.15. 00:05:38

hogy itt mindenki milyen jólértesült :) de hagyjuk...

A vicces német kolléga vajon azt is elmesélte, hogy hogyan született meg a Golf a 70-es évek közepén? Tudjátok, akkor, amikor a VW képtelen volt bármi más eladhatót kitalálni az akkor már közel 40 éves bogár helyett...

AP (törölt) 2008.03.15. 00:13:14

Az olaszoknál minden harmadik autó Fiat?
Érdekes, én BMWket, Audikat, Volvokat, Saabokat, Merciket látok leggyakrabban. Ezek után jönnek a japánok, és utána a sorrendben a Fiatok, azokból is a lepusztult, ütni-rúgni való Pandákból és hasonlókból van legtöbb. :)

ShwartzWazul 2008.03.15. 00:15:19

Ez bizony erősen marketing szagú, ergo kuka.
Azt viszont nem mondanám, hogy a Népítélet népelőítélet lenne. Magamból kiindulva (4 ítélet: Zaporozsec, S110R, Granada Kombi, Sierra 2.3D) azt gondolom, hogy vannak akik leírják azt is, ha hülyék voltak, de ezt nem az autó hibájának tekintik. Én mondjuk az eddigi autóim közül egyet utáltam csak (Trabant), de arról inkább nem is írtam. A többit szerettem. Egyiket ezért, a másikat azért. Ez szerintem magyarázatot ad arra is, miért négy csillag körüli szinte az összes típus.
Azzal a felvetéssel egyetértek, hogy pár ezer km-es futás után ne lehessen ítélkezni (az MR2 ítélete ezért várat magára), bár azt nem tudom, hogyan lehetne megoldani. Esetleg azok is kuka?

Raistlin 2008.03.15. 00:15:48

Nemtom, én mióta csak népítélet van, csak a kritikusabb véleményeket olvasom. Hányan, mivel szívták meg - ennek van értelme. Fiatal autókról meg nyilván lényegesen kevesebb mocskot lehet olvasni akkor is, ha a tulaj nem akarná egyébként az egekig magasztalni. Ez az ítélet egyébként tényleg túlzás, ennél kevesebbért is kuka jár.

antimason 2008.03.15. 00:15:53

Vissza a népítéletek közé. Én sem vagyok Fiat kereskedő, áááá dehogy :) Lehet valaki ennyire elfogult, mert belső kényszer, hogy bizonyítsa választása helyességét. 30000-es olajcsere, muhahahaha. És előtte azt írja, majd meglátjuk mennyire lesz megbízható. Nem semmi a pacák.

ommm 2008.03.15. 00:15:53

lanciabacci 2008.03.15. 00:05:38

hogy vegyük meg a 127-es ötletét szőröstül-bőröstül?

:)
vorsprung mi? (na jó, az Audi, tudom, basszam meg)

lanciabacci 2008.03.15. 00:26:10

ommm, pacsi ;)

és a részletek: az autóipari legenda szerint betettek egy 127-est a VW mérnökeinek egy terembe és azt mondták, hogy pontosan ilyet akarunk, VW logóval. Na ez lett a Golf I.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.15. 00:28:14

Hmmm. Majdnem elfeledkeztem az összeesküvés-elméletemről (Fiat-Mazda-TotalCar cooperation). Lehet, hogy mégiscsak kereskedő írta a népítéletet, de eredendően ide szánva, hogy minél többen olvassanak a Lineáról, mert nem ismerik még eléggé. Ha dícsérjük, ha szidjuk mindegy, beszélünk róla, megismerjük létezését, és mivel elég olvasott a blog, ha csak pár ember fejében fordul meg a gondolat, hogy benézzen egy Fiat-kereskedésbe, máris elérte célját. Ügyes... :) (Kicsit továbblépve azt sem tartom kizártnak, hogy némi pénz is gazdát cserélt.)

Leegor 2008.03.15. 00:40:57

Octavia 2.5 PD TDI??
Mi-he-hogy?
És ez miért nincs a kukában?

akutyafáját 2008.03.15. 01:35:11

kamumintállat!
de attól függetlenül elhiszem hogy jó a gép

ommm 2008.03.15. 03:03:49

lanciabacci 2008.03.15. 00:26:10

és a bogárról még nem is beszéltünk :))

Rá Dios 2008.03.15. 03:05:58

Nem akarnék, de muszáj politizálnom:

Meglepő. hogy a jót már nem hisszük el, a szakszerűségre törekvő alaposság zavar, az elfogulatlanságnak esélye sincs...

Csakazérsem FIAT?
Csakazértis FIAT!

Ciri 2008.03.15. 05:36:41

Ommm:

Ez a VW-s vesszőparipa mára már szánalmas.Ennél kultúráltabbnak és hozzáértőbbnek tartalak.

A cikk meg ugye "fizetett politikai hirdetés". Ha ez az itélet kamu, (lehet,hogy az)akkor a többi 80%-ot is kukába kellene tenni.
A TC már nem egyszer eljátszotta ezt az álfasz reklámtémát, jó lenne már abba hagyni.
Gyerekek! Ez egy reklám, semmi más.Ez az itélet soha nem volt és lesz fennt, mert ezt csak a TC műve.

Ha pedig fentébb tényleg tévedtem és az itéletet tényleg "külsős" írta, akkor meg milyen jogon dobjátok kukába ????

LACIDELPIERO · http://LACIDELPIERO 2008.03.15. 07:07:04

szerintem nem kam.abbol indulok ki,hogy én 4 honapja vettem át a grande puntomat ami szerintem ár/érték arányban messze sok kategoriája beli auto elött viszi a pálmát.ja és ugye tudjuk,hogy olasz!nézzétek meg hogy hányszor volt olasz vas az év autoja.a torinoiak az UNO ota nem nagyon hibáztak!ennyi!!!

freeandris 2008.03.15. 07:22:55

nálam itt bukott meg: "Kívülről nagyon-, belülről nemnagyon tetszett, túl sötét és egyszerű volt minden benne"

aztán pár sorral lejjebb: "Végülis nem ezért vettem meg, hanem a tetszetős beltér (számomra nem szegényes, sőt!) és méginkább a motor miatt"

draft 2008.03.15. 07:41:02

Gerilla marketing, de legalábbis erősen annak látszik.

tokomtelevan 2008.03.15. 08:09:53

Ez egy nagy kamu ítélet!
Kukába vele!

Olasz állandóan elromló szar.
Nem beszélve arról, hogy a tavaly, s év elején kapható mitsubishi lancer 1,6-os motorral is bőven megállt 4 milla alatt, gazdag felszereltséggel.
Csak az 2 év után sem zörög, s semmi meghibásodás nem fordult elő vele 40.000 km alatt.

A fiatok elektronikus hibáiról pedig már ódákat zengtek.

Szóval kívánom a postolónak, hogy valóban vegyen magának egy fiatot, s szívjon vele gazdagon.

azAttis 2008.03.15. 08:13:21

EZ! a bejegyzés bűzlik. Mennyit fizetett a Fiat, hogy minden olvasó ilyen tüzetesen olvasson az olasz "csodáról"? :)

redriot 2008.03.15. 08:32:20

Nagyon furcsa ez a népítélet. Érdekes ahogy kirostálja a Mazda3-at fapadosság és a Civicet zörgés miatt. :) Nem mondom hogy rossz autó a Linea, de azért egy/fél kategóriával nagyobb Mazdával nem mérném össze.

Ha azt írta volna hogy az előző autója egy Kalos/Wagonr+ azelőtt pedig Skoda 105, akkor kerek lenne az egész, de így... Lehet hogy Fiat dealer, de akkor meg nyerjen egy családi hétvégét Gilvánfán/Hosszúpályin/Olaszliszkán.

Azért vannak benne vicces részek:
"Sierrámat 16 évig és 280 eKm-ig használtam, abszolút gond nélkül, amikor eladtam még gyári lengéscsillapítók és hátsó fékek voltak benne"

Az más kérdés hogy minden kanyar után ki kellett szállni, és visszaállítani a kerekeire. :P

"csak 30 eKm-ként kell olajat cserélni és szervízelni, ami még gazdaságosabbá teszi"

És elég bele Tesco olaj, és elég félig tölteni. Come on már, mindenki beszopja, hogy egy motor jól érzi magát egy két éve, 30.000km óta retkesedő, kokszosodó szutyok olajiszappal? Akkor cserélje 60.000-enként, biztos még jobb lesz. :P

redriot 2008.03.15. 08:40:07

endale:
" Én a legroszabb ítéleteket olvasom csak de azok közül is kirostálom az egyértelműen más márkához húzóakat. Magyarul a jobbik 70% kidob, a legrosszabb 10% kidob, a többit elolvasom."

Én is kb. így olvasom. És ha negyven ítéletből öten-tízen írják hogy szarok a fékek, és hogy pl. gyengék a fékek, túlérzékeny az oldalszélre, akkor arra már odafigyelek.

Ha vki öt sorban leírja hogy mekkora foshalmaz, meg mindenféle baromságot, akkor azt ignorálom. Miért venne valaki olyan autót ami egyáltalán nem tetszik neki?

Az általam használt típusról is írta vki, hogy hetven felett egyszerűen halálfélelme van benne, hogy leesik az autó az útról. (Kb. egyedül a 30+ ítélet közül.) Én erre azt mondom hogy nem kellett volna olyan autót venni, ami megjárta a húzópadot, vagy meg kéne tanulni vezetni. Nem minden leírt hiba az adott típus hibája!

mogyi74 2008.03.15. 08:46:39

Ez tipikusan magyar szokás, hogy a másét mindig leszóljuk, és mindent skatulyába szorítunk. Minden autónak van előnye hátránya, mindegy hogy német-olasz vagy japán.miért kell a másikat köpködni mert más a véleménye?
Én egyébként azokat a népitéleteket venném le, ami csak egy szó, vagy egy mondatból áll. Ezek szerintem csak a helyet foglalják, és semmi érdemlegeset nem tartalmaznak. De ez az én véleményem...

japersze 2008.03.15. 08:47:23

"Az ára: bevezetési kedvezménnyel, ESP+Hill-Holder+nyomaték szabályozó+szerelt téli gumik acélfelnin+metállfény+kb.40 eFt értékű ajándékkal 4.2 mFt, igen kedvező (6%) THM mellett." Kedves barátaim ez a lényeg, ez az iciripiciri szösszenet a végén.Nem hinném, hogy egy "maszek" új autó tulaj THM-el, meg bevezetési kedvezménnyel reklámozná a verdáját. Egy "népítéletnél" ezek nem lehetnek szempontok ,legfeljebb az ár-érték arány lehet mérvadó.

joe 2008.03.15. 08:51:23

vásárlás után, amit megbánt, próbálja igazolni jó döntésének voltát. mint a friss swift tulaj, aki megtette első 1000km-ét és most más szalonokba jár, nyugtatni magát, jót vett, de tudja, hogy nem.
linea, thalia és hasonló "gnómdizájnok" für osteuropa, sokat elérul, hogy máshol nam kapni

Babinyo 2008.03.15. 08:56:32

Nem fordulhat elő, hogy a Sierra mellett volt más autója is? Lehet, hogy az asszony használta évekig a Fordot.
Sokaknak biztos szúrja a szemét, hogy a FIAT is csinálhat jó autót. El kellene már szakadni ettől a "FIAT KUKA.
A népítéletnél többet és ha a vásárolni kívánt típusnak van tulajdonosi klubja és ott néz utána a vásárló a hibáknak. Ott tényleg a problémákról van szó, nem a marketing meg egyébb terelő szövegekről.

Csubakka Junior 2008.03.15. 08:57:44

Korábban használt Leon-t akartam venni, elolvastam az összes ítéletet. Az ítéletek között nem volt 2 olyan, ami hasonlított volna egymásra. Mindenki tök más hibákról írt. Nem kaptam belőle semmi támpontot.

autoped 2008.03.15. 09:09:04

OFF
Első ránézésre tudtam, hogy a Csikós írta
a nyitócikket. Igazi minőségi anyag, köszönet érte, csak így tovább TC!
ON

redriot 2008.03.15. 09:09:50

"A népítéletnél többet és ha a vásárolni kívánt típusnak van tulajdonosi klubja és ott néz utána a vásárló a hibáknak."

Ja ja! Ha a klub-fórumon minden második hsz. arról szól, hogy nem indul, megáll, elromlik, szétesik, zörög, hörög, és hogy ki tud erre szerelőt, ez a hibakód mitől van stb., az már jelent valamit.

Ha ilyenekről viszonylag kevés szó esik, klubtalikról annál inkább, azt érdemes pozitívumként elkönyvelni. :)

"igen kedvező (6%) THM mellett"

Hmm, rendes ember így tényleg nem beszél...

Kuka 2008.03.15. 09:20:18

Kukában a helye. Ha másért nem, akkor azért, mert minden konkurens márkát fikáz.

no mail, no problem 2008.03.15. 09:42:18

ez olyannak is nevezhetném, amit nem a marketinges írt, hanem egy írástudó, - kinek a neve (x), - direkt rossz vevőstílusban, hibákkal tele.

nevezhetném olyannak is, amit egy, az átlagnál kultúráltabb, összeszedettebb, talán tudálékoskodó, de az írásképesség alsó határán mozgó laikus írt.

attól függ, mennyi a bizalom az olvasóban, és melyik oldalról akarja nézni a dolgot. részemről egyébként sem támaszkodnék a népítéletre autóvásárlás esetén, de ha mégis, ezt a szöveget röhögve hagynám figyelmen kívűl.

Didier 2008.03.15. 09:44:31

Kuka. Ennyire nem jó a Fiat, meg normális ember nem így beszél a kocsijáról, a hitelt meg ki nem sz*rja le... xD

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.15. 09:54:55

ez egy szimpla félhülye vásárló, szerintem

plac 2008.03.15. 09:58:43

Szumma 4 db népítélet van a Linea-rol, 3db 1.3 JTD motorosról, 1 db 1.4 -es szívó benzines motorosról.
Tárgyilagosnak tartom.
Az egyik dízeleset kimasoltam:

LINEA 1.3 multijet
Morgó anyahajó
Modell

1.3 multijet
Szöveges ítélet

Legelőször is le kell szögeznem hogy nem én vagyok az autó tulajdonosa, hanem édesapám, de sajnos mivel ő nem igazán ért a számítógéphez én ragattam billentyűzetet azzal a céllal, hogy megírom ezt az ítéletet. Ezek a saját tapasztaltaim mivel én is tettem bele már pár száz kilométert. Szóval ezt a Fiatot 2007 novemberében vette át a szalonból fater. Nagy várakozás előzte meg mire ténylegesen kézhez vehettük volna. Olyan két hónapot kellet rá várni, mire mienk lett, pedig ott volt a szalonban. Nem is az hogy rendelésre hozták volna. Állandóan volt vmi baj a papírokkal ez nem jött meg, az nem jött. Mikor már tényleg odakerültünk volna, hogy átadják, akkor meg az okmányiroda szerverre fagyott le. Na mind1. De végül is megkaptuk nagy nehezen.
Az autó egy 1.3 multijet dízel motorral szerelt példány. Dynamic felszereltségű. 0km es állapotban hoztuk a szalonból. tudni kell hogy ez előtt egy Fiat Pandánk volt. Ahhoz képest ez egy anyahajó. Meg kell még szokni. Tettem már bele néhány száz kilométert, de parkolás még néha gondot jelent, oan hosszú orra van, meg annyira nem is jól belátható sajna. Na mind1. Térjünk vissza a motorhoz. Az autót ez a kis erőforrás mondjuk, hogy elégségesen húzza. De nem tudom hogy Fiatéknál ezt hogy gondolták, egy 1.3-as motor egy ekkora kaszniba(4.5m)!?Na de végül is megy. Kicsit hangos. Főleg,ha az ember erőteljesen gyorsít, vagy ha már nagy sebességgel halad(130km/h). De télleg oan fura. mintha vmi baja lenne, vagy csak megszokás kérdése. Például volt régebben egy 1.8-as dízel Fordunk
(isten nyugasztalja), annak sosem volt ekkora hangja még 160-nál se. A futómű: na ez például nagyon jo, tapad az úthoz, kényelmes, rossz úton se ráz. Bár most téligumi van rajta 15 colos acélfelnivel, kíváncsi leszek hogy mi lesz majd a 16 colos alufelnivel nyáron. Az utastér nagy, kényelmesen elférünk, a csomagtartó óriási (legalábbis nekünk a pandához képest). A formája nagyon szép az autónak, a szín is jól eltalált. A gyári alufelni gyönyörű. De az összeszerelés minősége, már némi kívánni valót hagy maga után. Még egy két apróság. Bár az autó két hónapos, már most van vele egy két fura dolog. Van olyan hogy,
a központizár távirányítójával eccerűen nem lehet kinyitni az autót, hiába nyomom semmi. A kulccsal persze kilehet. De akkor is, két hónapos autónál iet nem lehetne. Meg még egy tapasztalat. Pont szilveszter napján történt. Ki akartam nyitni csomagtartó ajtót az utastérből(onnan is ki lehet). És eccerűen semmi. Nyomom és nem nyílik. Nem mintha nagy erőfeszítés lenne megnyomni a bicskakulcson lévő gombot, de épp bent ültem és nem reagált. Fain. Szerintem ezekből később még lehetnek bonyodalmak. Az autóban a comment írásakor valószínűleg már több mint 8000 km van. És ez elég gyorsan emelkedni fog mivel fater külföldön dolgozik. Kíváncsi vagyok, hogy későbiekben mit fog produkálni az autó.

Elmentünk nem régiben a márka szervizbe és ott mondták hogy a
a kulccsal valószínűleg aza probléma hogy a közelben lévő mobil adótorony zavarja be. A kulcs átprogramozása - vagy vmi iesmit mondott az emberke - segíthet. Ien esetben vigyük magunkkal pótkulcsot is.
Hibalista

eddig még minden működik. de vannak már jelek hogy ez nem sokáig lesz így.
Ide hordtam szervizbe

Még nem igazán kellett szerelőhöz vinni, de az láccik hogy nem lesznek olcsók hozzá a cuccok. multkor megkérdeztük a például vonóhorgot mennyibe kerülne: 44000ft+21000ft szerelés+21000ft vizsga. Vagy ez csak nekem tűnik drágának?
Értékelése:
Képek az autómról

Fenntartási költség 7/10 Évjárat 2007
Kényelem 7/10
Használati időtartam 0 év
Teljesítmény 7/10
Km vásárláskor 0
Megbízhatóság 6/10
Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat 7/10 Átlagfogyasztás 7
Előző autója? -
Következő autója?
Ennyire szerette 5/10
Megérte a pénzét? nem

llcool 2008.03.15. 09:59:49

Ki az a szerencsétlen, aki képes egy MX-5 bármelyik paraméterét összehasonlítani egy családi batáréval??

nem csak kuka, hanem rögtön shift-delete.

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2008.03.15. 10:09:39

Akárki is ez, már most jobb újságíró lenne belőle mint pár másikból.. gondolok pl Gyu... (nem, nem Gyulavitézre, másra)

zezse 2008.03.15. 10:13:29

kicsit off:

kaptam alfa 145-t Svájcból .Mindenki azt mondja itthon az alfák szépek de szervizigényesek, könnyen elromlanak stb.. nem tudom ti pasik ebben biztos profibbak vagytok. Svájc viszont tele van alfákkal, ( jó a ferrarik, aston martin és egyéb csodák mellett) mindenki dicsére, mondván megbízató, olcsó, szép stb... akkor ez most hogy van? egyébként az én autóm 10 éves, egy éve van nálam eddig semmi baja nem volt, de nem akarom elkiabáln..

Ludowyc 2008.03.15. 10:29:01

Hello????

Érzésre cenzurázunk??? Frankó, de az AVH-t nem külditek a népítélet írojára ugye??

zion 2008.03.15. 10:32:15

A FIAT márkához régen felénk terjengett egy mondóka,hogy Fehler In Aller Teilen. :)
Azóta jócskát fejlődtek szerintem is :)

ottopappa 2008.03.15. 10:33:38

Zezse: Akkó ne kiabáld el... Egyébként az Alfa nekem is az egyik szívemcsücske autó, szívesen vennék.

zsolt 2008.03.15. 11:09:45

Uraim,

Nem kamu. Onnan tudom, hogy az apám írta :)

A 2 peugeot az enyém volt, ugyanúgy, mint jelenleg az mx5-ös és az 500as fiat.

Miért hasonlítja össze a lineát az mx5-össel ? Mert ezeket tényleg eleget vezette ...

Egyébként nem azért, mert az apám, de egészen jól ír :)

Tulajdonképpen egyvalami furcsa azért ...

Van ez népítélet és van sok-sok írás ...ű

Vannak pl. 6os bmw és ferrari tesztek olyan stílusban, amiért 3. általánosban kivágtak volna a suliból ... azzal, hogy beszédhibás vagyok és egy 3 éves szintjén állok szellemileg + ugye vannak a mániákusok, akik pl. egy kia ceed-ről leírják, hogy 190-el mindenkit letoltak az autópályáról ...

Erre kiemelitek ezt ??? Mutassak 200 olyat 20 perc alatt aminek nem lenne itt helye ?

Pontosan ettől veszti hitelét az egész... attól, hogy rosszindulatúan állnak egymáshoz az emberek...

Mi a haverommal minden este töretlen lelkesedéssel megcsodáljuk a 1x éves citroen-jét és az én 2 vadiúj kocsimat...

Fanatikusok vagyunk és imádjuk az autókat ... a haverom is, apám is és én is ...

pedig tudom, hogy soha nem lesz 6-os bmw-m és soha nem fogok készpénzért autót venni ....

Egy kérdés a végére :

Szerinetek a népítélet annyira jelentős fórum, hogy lenne értelme itt így reklámozni ? :)))))

Borisz 2008.03.15. 11:16:18

Sztem ez a népitélet dolgot túllihegjük egy kicsit. Olvasom, hogy "én például autóvásárláskor" meg "autóvásárláskor mindig". Azért legyen már a realitás a jóbarátunk, Mo-on az átlagpógár' nem vesz autót kétévente. Aki igen, vagy pedig aki nem de pont igen az meg már nagyjából annyira előre eldöntötte magában hogy mi lesz (márka, típus, moci stb.) hogy az ismerősöket, népitéletet stb forrásokat csak a saját prekoncepciója igazolására alkalmazza.

Magam is eltöltöttem számtalan órát a népitélettel passzióból, de a feléről ordított hogy kamu - vagy nem kamu de információ értéke nincs - a másik feléről ami meg okker csak olyasmikat láttam visszaigazolódni, amiket médiában amúgy is olvasok, ismerősöktől hallok

Ezek a szavaim

Dr.G. 2008.03.15. 11:36:38

Gagyi autó, gagyi "itélet"!
Fiat, "ítélet" => KUKA

Az egyetlen Fiat, aminek elnézném a hibáit, az az új 500-as!

danika 2008.03.15. 11:51:07

Ezt most találtam, mert szeretjük a nagybetűket ügye: totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=53926

Linea 2008.03.15. 12:01:26

Én írtam a Linea cikket.Nem vagyok sem kereskedő sem díler,csak 1969-óta vezetek rendszeresen,a zömét Budapesten.
Nem voltam sohasem "hivatásos" sofőr, viszont fiatalságomat az Ikarusban töltöttem. Vevőszolgálaton dolgoztam. Az alábbi szgk-al kerültem közeli kapcsolatba:
-Trabant 601 de Luxe
-Velorex 350
-Skoda S100
-Zsiguli 1200
-Zsiguli (majd Lada) 1500 több
-Ford Sierra 1600 CL (16 évig)
-Opel Ascona 1300
-Skoda Fabia 1,2 12V
-Peugeot 206 1,1 Presence (fiamé)
-Peugeot 307 Premium 2000 aut. (fiamé)
-Mazda MX-5 Chelleng (fiamé)
-Fiat Linea 1,4 T-Jet Emotion
-Fiat 500 1,2 Lounge (fiamé)
Ezek közül a Velorex és az Ascona nem volt új autó, a többi igen. A legkevesebbet a Fiatokkal autóztam, de
mindenki eldöntheti, hogy ennyi tapasztalat elég- vagy nem egy szubjektív ítélethez.Összesen kb. 1,5 mKm-t vezethettem, a magyar átlagnál sokkal gyorsabban, viszont balesetmentesen.
Kicsit szomorú, hogy engem állítanak pellengérre olyanok, akik 50-100 km tesztvezetés után mondanak sokszor olyan ítéletet,amit talán Ők sem hisznek el.(természetesen jó-és elmarasztalókat egyaránt)
Egyébként az a véleményem, mindenki saját maga döntse el milyen autóra van pénze, lehetősége, igénye és szüksége.
Maradok tisztelettel, csak ne veszekedjetek rajtam.
Aki eddig nem bánta meg, hogy Lineat vett.

zsolt 2008.03.15. 12:23:07

szerintem aki vezetheti a kocsijaimat és összehasonlíthatja az mx5-ösöm a fiat 500asommal az egy mázlista :))) és még véletlenül sem szerencsétlen ...

...kb 50edszer beleültem egy is220d-be a reálszisztémánál... imádom, de hátul sokkal szűkebb, mint a linea ... akkor most marketinges vagyok ???

:)))

Ha ismernétek tudnátok, hogy gyűlölöm
a marketingeseket. Mindegyik léhűtő.

A szakmájuk morális tartalmától eltekintve is azt kell, hogy mondjam nem nagy szám, mondjuk egy multi marketingeseként lefordíttatni az angliából beérkező anyagokat :)))

Nagy feladat, komoly munka :))) a különböző forgalmi előrejelzések meg úgyis tévednek 80%-ban ...

Aki mégegyszer azt mondja, hogy nekem meg apámnak bármi köze van a marketinghez, arról az a véleményem, hogy köcsög :)

zsolt 2008.03.15. 12:26:40

mondok egy rosszabbat ... :)

van egy fiat500-asom és egy mx5-ösöm...
a 2 együtt 6 hónapos ... és jelenleg nincs jogsim ....

lehet anyázni, de ezért tudja apám összehasonlítani ezeket a kocsikat, mert ha menni akarok valahová 90%-ban ő vezet :)))

ommm 2008.03.15. 12:42:54

jó neked. :) legyen.

de ha elolvasod még 1x az egészet, akkor ne csodálkozz ha messziről marketingszagúnak tűnik.
minden tisztelet mellett, de egy ilyen mezőnyből kihozni a Lineát egyértelmű győztesként ?!
legalább fura, ha már más nem...


Ciri 2008.03.15. 05:36:41
igen, valóban nem szeretnek erről témázni az emberek. csak az "öntsünk tiszta vizet a pohárba" elvet követem. lássunk tisztán, minden gyártónak van múltja.

zsolt 2008.03.15. 12:44:56

Egyébként én nem támogatom, hogy csak erősen használt autókról lehessen írni...

Nekem eddig még egyik kocsimban sem volt több 45.000-nél 3-4 év alatt pedig már 4et vettem eddig és van tapasztalatom velük elég ahhoz, hogy talán számítson a véleményem...

Ja és nem vagyok milliomos. Nagyon nem.
Az tény, hogy elég okos vagyok és szorgalmas is, ráadásul hatalmas szerencsém is van :)

Mindenkinek kellemes olvasgatást... :)

Cristoforo 2008.03.15. 13:26:15

Tökéletes, részletes, igényes ítélet. Bár csak ilyen lenne az összes többi is. Sajnos a sok kis senkiházi, akik csak fritzvágenekben és jürgenmobilokban hajlandóak ülni nem fogják fel, hogy egy olasz autó ma már nem csak szép, de megbízható jól felszerelt, erős és kiváló ár/érték arányos. Német autót 8 mila alat csak a sznobok vesznek. A Linea magasan a legjobb a kategóriában már csak azért is, mivel a többi rendkívül ocsmány. Forza Italia! Olasz autók forever!

Leegor 2008.03.15. 13:44:23

"Német autót 8 mila alat csak a sznobok vesznek."

Anyám: Opel Astra H 1.6, 4 millió
Apám: VW Passat 1.9 PD TDI, 6 millió
Én: Skoda Fabia 1.2 Sedan, 3 millió

Sznob család, az operabálba is konvojban mentünk :))

Jetfighter 2008.03.15. 13:45:36

Kinek népítélete van, kinek előítélete:)))

Most akkor, ha egyszer ültem egy húszéves, szétkorhadt Kadettban akkor utána alkothatok megalapozott véleményt, hogy minden német autó egy rakás szemét? Pl. egy vadiúj 3-as BMW?
Ugye hogy nem.
Hasonlóan kéne elfelejteni az egykori Uno/Regata korszak alapján a "minden olasz autó sz*r" vélekedést. Már nem úgy van.
Az enyém elől pl. gyorsan lehúzódnak sztrádán az új 3-as BMW-k is. De üzleti alapon bármikor becserélném:)))
Aki meg tényleg arra kíváncsi, melyik autó mit bír, régi ismerős taxissal vagy autószerelővel beszéljen...

storyline :) 2008.03.15. 13:49:07

Ennyi butaságot! A legszebb és legjobb autó a világon a rönó tália! Aki mást mond, az:
- hazudik
- hüje
- marketinges

egy átlag 2008.03.15. 13:56:27

Kérem tisztelettel erről van szó, itt van ez a jóember és a kedves fia. Szóval számomra az ő véleményük irreleváns az autó témában.
Miért? Hát azért, mert autóbuzik.
Amint a legtöbb autós újságíró, ők is elképesztő baromságokat írnak.
Én nem vagyok autóbuzi, azért olvasom a szakirodalmat, h a legtöbb értéket kapjam a pénzemért adott esetben. A TC azért tettszett sokáig, mert itt néha leírták a frankót, de manapság már egyre ritkábban.

egy átlag 2008.03.15. 14:00:46

Egyszerűbben: egy buzi soha nem fog meggyőzni arról, h milyen szép a köcsögje segge....

Linea 2008.03.15. 16:02:31

Kaptam hideget meg meleget.
Ötletet is.
Hétfőn be is fogok telefonálni a Fiat Hungary-hez és kérek valami ajándékot.
Egyébként a kereskedő még mindíg adósom 2 tartozékkal,hátha azokat is meg fogom kapni.
Megbízhatóság-majd tényleg kiderül?
Egyébként a szüleim Trabantjával,17 évesen és 1969-ben,hiba nélkül végigjártuk a Bp-Belgrád-Titográd-Ulcinj-Rijeka-Zágráb utat.Négy felnőtt, kemping.Egy évvel később a Bp-Ahtopol(városka a török határ mellett)-Szófia-Rila-Bp.utat, már motelokban lakva.És a Trabant hiba nélkül végigmente.A Skodával jártam a Bp-Szarajevó-Dubrovnik-Zágráb-Bp.útvonalon.Elszakadt a gázhuzal (bovden).Ennyi hiba és nem több.A Sierrám 150 ekm-ig olajat sem fogyasztott.Becserélésig sohasem hagyott cserben,a kereskedő másnap eladta.Soha semmi extra javítást nem igényelt.Imádtam.A Fabiat megtanultam becsülni.Jó autó,csak a bal első ablakemelő romlott el,igaz a javítás 45
eft-ba került.Ebből lett a Linea.
Lehet,hogy nem értek az autókhoz, mert soha nem kellett a ház előtt szerelgetnem,de azért munkánk során néhány kollegámmal (a mai napig barátaim) együtt egész jól "elbántunk" több ezer autóbusz garanciális
problémájával.Nem fogok 10-15 ekm-ként olajat cserélni a Lineaban,de ugyanúgy mint a többi autómban-azt a karbantartást fogja megkapni,amit a gyár előír.Higgyétek el,Ők sokkal jobban tudják,mint az ismerősök,hogy mire van szükség.De az tényleg kell.

Végezetül inkább kívánjatok nekem szerencsét az új autómhoz,hogy továbbra is ugy szeressem, mint eddig.

Én viszont, ha problémám lesz vele,azt
is megfogom írni.
írni.

papracing 2008.03.15. 21:21:35

Maradhat,de én továbbra is a japán és német vasaknál maradok asszem.Úgyis mindig mindenkinek az a csúcs amit vezet.Egy fiatos sosem fogja felérni ésszel milyen egy LEXUS,mazda,v akár egy Skoda,stb. Ha beülne egy ezer éves Toyota Corollába lehet leesne az álla.....
Bocs ha vkit megsértettem.

Delete 2008.03.15. 23:58:34

Az egészet csak valami FIAT feliratos bögréért csinálta, na sőn!

Tomi 2008.03.16. 00:15:32

papracing

Én ültem 91-es és 98-as corollába még ilyen unalmas vasakat nem láttam. Egyszerűen vérszegények. Inkább 100x Fiat. Ez az én véleményem és saját tapasztalatom. Üdv 1 Punto és Stilo tulaj.

AP (törölt) 2008.03.16. 10:27:15

Esküszöm, hogy ezt nem én követtem el.

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=40599

Mini RX8, A.K.A. Swift 1000

Emeritus 2008.03.16. 11:52:56

Kukába vele, ez csak szemétnek jó.

atomgape 2008.03.16. 11:55:47

A Fiat jó kocsi, de ettől ez az ítélet bűzlik; biztos hogy reklámcélból írták. Ráadásul a Népítélet, ha jól tudom, nem a nullkilométeres autók tesztjéről szól, majd írjon ha 15e km-t használta. Ami faszságnak hangzik:

-Zörgő Civic (haha! nekem miért nem zörög?)
-2003-if Ford Sierrát használt, majd átült egy 206-os Peugeotba, majd egy 1.2-es Fabiaba, majd egy FIAT 500-ba, és közben egy MX-5be meg még ki tudja mibe? A nénikéjét etesse...
- A Sierra gyári lengéscsillapítókkal és fékekkel 280e km után... gondolom izzócsere se volt

Ami igaz:
-1.3-as MultiJet nem megy: A Puntóban sem. Kárpótolt a 3,8-as fogyasztás. :-)

Összességében ORDAS KAMU, de ez nem a Lineát minősíti, bár abban még nem ültem csak az itteni teszteket olvastam.

atomgape 2008.03.16. 11:59:48

Tomi: 1.3MultiJet Punto vs. 1.4-es Corolla ég és föld, úgy lemarad a Punto hogy még a port sem kell szívnia, mert leülepszik, mire odaér. Volt mindkettő, sőt össze is mértük haverral. Ami miatt a Punto mégis gyorsabb a városban: kisebb és jobban lehet vele manőverezni (a Corollám Sedan volt), ezért a haver rendszeresen rommá vert, viszont üres úton sehol nem volt.

Tomi 2008.03.16. 15:18:58

atomgape

Lehet félre értettél vagy én írtam rosszul de én nem a menettulajdonságaira gondoltam a vérszegény alatt. Meg egyébként is nem így kell versenyeztetni őket ha már népitélet. Az hogy melyik mennyibe kerül és mit nyújt érte az is szempont. Én arra gondoltam hogy a két Corolla amit említettem bár két külön évjárat és forma vagy tipus vagy nem tudom hogy írjam mégis tök egyforma. Kinyitod a motorteret ugyan azok az alkatrészek fogadnak ebbe is abba is szinte kis túlzásal csereszabatosak. Így könnyű megbízható autót gyártani.

BTO 2008.03.16. 19:20:03

figyu csak kollegák!

"Összehasonlítási alapom az elmúlt 5 évben általam sokat vezetett autók is szolgáltak. Ez mind márkakereskedésben vásárolt 0 Km-es szgk volt. Peugeot 206 1,1 Presence; Peugeot 307 2000 aut. Premium; Skoda Fabia 1,2 12V Classic; Mazda MX-5 1,8 Challenge; és azóta egy újabb: Fiat 500 1,2 Lounge."

bocsi mien cég az ami mazda MX és Fiat 500 vett céges gépnek???
az 500-s fiat meg bazi uj még a piacon.

marketinges hazug disznó irta ezt az itéletet !

KUKÁBA VELE!

DonGatto 2008.03.16. 20:08:14

Szerintem maradhat, a népítéletek fele úgy is kamu.

Zsolt 2008.03.16. 22:47:30

BTO ... Ki a fasz mondta neked, hogy céges az 500asom meg az MX5-ösöm ? Olvasol vagy csak fröcsögsz ? :))))

atomgape : ezek az én kocsijaim, az, hogy apám vezeti néha és ez alapján megítéli szerintem elfogadható...

mivel stílusotok nincs és nem olvastok végig semmit, ezért inkább mindketten kussoljatok :) vagy olvassátok inkább végig az egészet...

Egyébként ki az a barom aki 1.3-as punto-val meg 1.4-es corollával versenyez ? :))) főleg a városban te egyszerű hülyegyerek ... majd felkenődsz valahova ....

Sokan fikáztok meg fröcsögtök, menjetek el vezetni, üljetek bele, lépjetek oda annak az 1.4-es kocsinak és utána szóljatok hozzá ha ez az egész annyira hihetetlen.

Megváltozott a világ. Ezek az autók már nagyon különbözőek a 6-7-8-9-10 éves kocsikhoz képest...

És most bedobok valamit, hogy legyen min vitatkozni :)

Szerintem a mazda3-as egy elavult szar. Már akkor az volt amikor megjelent. Ráadásul kisebb, mint a Linea. De leginkább túl drága, gyenge és ronda, olyan előző generációs. Rosszabb autó, mint a 307-esem volt. Sokkal. Ezért adtak el a 3-as mazdából sokkal kevesebbet. Itthon viszont fényezte a média .... sose értettem miért ... Miért lehetett elfogadni, hogy kopogós műanyag az egész belülről, amikor még egy bmw-nél is nyomogatták és kritizálták a műszerfalat ??? :)))

Pedig van egy mx5-ösöm és tetszik a mazda 2-es és a 6-os, de ennyire szubjektív az ember :)))

Lally 2008.03.16. 23:04:11

Biztos jó az a 307-es...most olvasom Baowah-nál, hogy ennél a tipusnál milyen egyszerű a hengerfejtömítés cseréje :))))))

zsolt 2008.03.17. 07:30:10

Lally ... őszintén ... ki a faszt érdekel a hengerfej tömítés cseréje ???

most komolyan ... te ez alapján ítélsz meg egy autót ? :)))

Linea 2008.03.17. 08:28:02

Tudjátok azért kicsit kinőttem abból,hogy 1-2 bögre érdekeljen.Anyagilag is.Úgy születésemkor.(igaz, hogy nem én tehetek róla,hogy Bp-i értelmiségi családból származom).Viszont a sokak által boldognak hitt kommunizmusban 34 éves koromban önként és dalolva hagytam ott a sokak által nagyon irigyelt állásomat, és feleségestől önálló maszekok (mai fogalmatok szerint vállalkozók) lettünk,kockáztatva kamasz gyermekeink
és saját egzisztenciánkat is.Két nehéz
év múlva a többszörösét kerestem, mint Apám, akinek 400 beosztottja volt,pedig semmilyen ma divatos csodás címe nem volt.Ezt csak azért meséltem el,bár semmi köze a szigorú témához,hátha egyeseknek elkezd derengeni valami a korlátolt fejében.Például az általatok
marketingnek hívott hazugságáradaton kívül isvan élet,és léteznek olyanok,akiket ez hidegen hagy.Nem is vagyok már a célzott korosztály.
Nálatok, a Győzike show-n, Fekete Pákón, mindenféle rossz lotyón,Havas Henriken és Jakupcseken szocializálódott
korosztályotok-tisztelet a csekély számú
kivételnek-a kommunikáció már csak hazugságot,félrevezetést jelent.Istenetek a marketing.Hisztek a csodákban,de életetekben nem sikerült eljutni odáig,hogy valami értéket hozzatok létre.
Elhiszitek,hogy egy 20-30 éves autó sokkal jobb,mint egy 0 km-es.Igaz,hogy a médiák is sokszor ezt sugalják.Én letörném a karját annak az újságírónak (és perceken belül kirúgnám a francba) aki a sok milliós tesztautót úgy fotóztatja,hogy nyakig sáros,tele van eldobált papírzsebkendőkkel és ételmaradékokkal.Utána persze nyafog 20-
30 éve minden élettapasztalatával.
Persze azért valamikor Ti is megfogjátok tanulni,hogy elsősorban ne a vélemény érdekeljen,hanem a véleményező személye.
Bár azért ebben nem vagyok túl biztos.
Bármilyen hihetetlen,engem soha nem érdekelt,hogy egy autóval hogyan lehet driftelni.
Viszont lényegesnek tartottam és tartom,hogy lehet gyorsan, biztonságosan és kényelmesen odaérni valahova.
Én ilyen szempontok szerint választok a mindenkori anyagi lehetőségeimhez mérten
autót.
És meséljétek el,milyen érdek fűzne ahhoz,hogy hazudozzak a múlt században vásárolt Sierrám képességeiről.
Viszont minden vágyam,hogy egyszer legyen egy Velorexem,amihez csodás emlékeim fűznek.
De nem mindennapi használatra.

Kifordított kacagány 2008.03.17. 09:12:37

szerintem apa és fia is hiteltelen

zsolt 2008.03.17. 09:57:27

Erre egyetlen válasz van :

Kifordított kacagány baszd szájba a kurva anyádat :)))

zsolt 2008.03.17. 10:12:37

De egyébként lezárva a vitát :

Nyegleo, te egy szokásos magyar média köcsög vagy és semmi helyed semmiféle médiában.

Rosszindulatú, teljes névtelenségbe burkolódzó szokásos jó magyaros helyzetet generáltál azzal, hogy ezt a bejegyzést kiemelted.

Egyet elfelejtettél. Az egész kibaszott totalcar a marketingesekből él te idióta.

Az autógyárak marketingeseitől kapjátok a tesztautókat többek között.

Mondjuk az utóbbi időben gondolom nem véletlenül kaptok egyre kevesebbet.

Mindenkinek kellemes napot, ezt a bejegyzést pedig szerintem vegyétek le és olvasgassátok a 4 soros "szétszopattam a 10 éves lexussal a köcsögöket a vácin vazze" "ítéleteket" ...

Én meg beleülök az mx5-ösbe és kiröhögöm a tuning suzukikat :)))

Hitegessétek egymást, hogy a céges focusnak 220 a vége :)))

Linea 2008.03.17. 10:30:11

Kezdem komolyan úgy érezni, hogy kedves barátomnak volt igaza (3 diploma + 2 doktorátus), amikor egy felvételi riporton az Őt interjuztató huszonéves kishölgytől egy idő után megkérdezte:

"Kisasszony! És nem gondolja,hogy nekem a seggemben is ész több van, mint Önnek a fejecskéjében"

Na, még húsvét előtt további jó munkát kívánok.
Dolgozzatok, hogy több nyugdíjam legyen!!!

Kifordított kacagány 2008.03.17. 10:35:56

zsolt 2008.03.17. 09:57:27
átvéve magas szellemiségű, a kultúrát nem nélkülöző stílusodat, csak annyit mondhatok, hogy nem tehetem. mióta a tieddel megtettem, az a szakadt ribanc állandóan lohol utánam, élni se hagy, mert folyton a csapon akar lógni. megértem, hogy mióta apád megvette a lineát, csak arra veri és a vén kurvát elhanyagolja, de elmagyarázhatná neki ha van egy kis szabadideje(amíg a lineából átül az mx5-be), hogy normális helyeken(mindenhol máshol, kivéve nálatok) ha fizetnek egy szopásért, az még nem szerelem.

Kifordított kacagány 2008.03.17. 10:36:56

a többiektől elnézést kérek a minősíthetetlen stílusért

Linea 2008.03.17. 10:43:26

Még egy utolsót:

Tényleg, az utóbbi időben melyik tipusú autóról mennyi itélet került az oldalaira?

Mostanában nagy divat lett cenzorost is játszani, természetesen nemcsak itt.
Vajon így már valakik is lesznek ezek az önjelölt zsenik?

A Winklernek csak annyit üzenek (a Tc-ban Ő az egyetlen, aki szerintem egyre inkább elfogulatlan véleményeket ír) hogy a jó főnök okos, hozzáértő embereket vesz maga mellé. A hülyék csak olcsóbbak, de hosszú távon nem
kifizetődőek.
Maradok tisztelettel stb. stb.

Kifordított kacagány 2008.03.17. 10:53:07

azért az is érdekes, hogy pont az minősíti más emberek szellemi állapotát(miszerint hülyék), aki egy mondatot nem bír leírni úgy, hogy ne legyen benne hiba.

zsolt 2008.03.17. 11:30:47

Kacagány a mondatokat nagy betűvel kell kezdeni. Ezek szerint te a saját bevallásod szerint hülye vagy.

Inkább ne írkálj itt össze-vissza, hanem takarodj vissza az iskolába és tanulj meg helyesen írni.
Ráadásul ha olvasni is megtanulsz majd, akkor inteligensebb is leszel és nem írod le, hogy fizetni szoktál, hogy leszopjanak, hanem megpróbálod eltitkolni, hogy azért a szopásért, amit anyutól megkaptál kicsinek, mostmár fizetned kell.

:)

Szegény kicsi kacagány ... kifordultál magadból rendesen :)))

Bár ha benne vagy ebben a szexért fizetős business-ben, akkor lehet, hogy nem is kacagány vagy, hanem kan cigány

:)

Abból meg jobb a kifordított, mint a sima,mert nem él túl sokáig :)))

Tomi 2008.03.17. 12:05:50

Nem tudom ki hogy van vele, de én tuti nem kapnám fel így a vizet egy népitélet miatt. Ha én írok valamit és nem hiszik el akkor ez van. Kár bizonygatni a saját igazam. Én leírtam volna az első hitetlenkedő után, hogy töröld ki vazze. Nyegleo helyében meg sem kérdeztem volna mi legyen a sorsa. Ha ez a "munkája" akkor töröljön csendben.

Kifordított kacagány 2008.03.17. 12:24:00

zsolt 2008.03.17. 11:30:47
saját bevallásom szerint én nem minősítem mások szellemi állapotát. ha hülye lennék akkor nem érteném meg a fent említett összetett mondatot.
(apád(?) helyesírását az enyémmel egy helyen emlegetni meg már magában is vicc)

anyádnak pedig csak azért fizettem, mert kiváncsi voltam, hogy fogatlan szájjal mit tud művelni egy némber(ilyen szolgáltatást csak fizetős körökben lehet kipróbálni). nagy rutinja volt, de meg kell mondjam felejthető.

ami pedig a kikelést illeti, nos én igazából téged le se szarlak. próbáltam hozzád szólni a saját szinteden, hátha megérted, de amint a mellékelt ábra mutatja ez a nagy feladat meghaladta a tudásodat.

Linea 2008.03.17. 14:19:28

Szegény kicsi-kicsi kacagány.
Szegény kicsi-kicsi ember(?)!

zsolt 2008.03.17. 17:46:22

Én minősítem a szellemi állapotodat.

Te egy nagyon egyszerű ember vagy, az internet áldásos árnyékában okoskodva.
Ráadásul hülyeségeket beszélsz össze-vissza és önmagadnak mondasz ellent.

Mondok rá egy példát jó ?

Idézlek :
"ami pedig a kikelést illeti, nos én igazából téged le se szarlak."

Akkor minek írtál ? :))) Ja tudom, a hozzászólásod is azért született, mert valami ismeretlen kérdezett valamit és neked feltétlenül válaszolnod kellett, amúgy reflex szerűen ...

Egyszerű vagy és hiteltelen. Ráadásul kifordult, aki egyre jobban befordul :)))

Vitatkozzunk még ? Tudod egyike vagy annak a pár tucat embernek, aki addig szeret beszólni, amíg vissza nem szólnak neki.

Utána 2 mondattal később belezavarodsz a saját faszságaidba.

Ezúton viszont felajánlom a fiatot és a mazdát egy "összehasonlító teszt" erejéig a Winklernek :) Érdekes lenne ám, hogyan is fér meg együtt a kettő...

Csináljunk cikket autókról, végülis erről szólna ez az egész vagy nem ? :)

Fed'up 2008.03.17. 19:21:13

Ha befejeztétek,üljetek vissza a helyetekre!:)

ottopappa 2008.03.17. 20:20:41

Zsoltika!

Apáddal együtt be lehetne mostmár fejezni... Kérlek...

AP (törölt) 2008.03.17. 21:19:59

Én meg beleülök az mx5-ösbe és kiröhögöm a tuning suzukikat :)))

Csak nehogy találkozz egy kicsontozott 1.6-os háromajtóssal.. :)))
Mint én ma reggel..

Kifordított kacagány 2008.03.18. 10:23:18

zsolt 2008.03.17. 17:46:22
igen, te olyan ember vagy aki szeret minősíteni, csak amint látom az alapod nincs meg hozzá. persze ez gondolom téged nem nagyon szokott zavarni, csak anyázol a nagyvilágba. ez meg persze téged minősít és rajtad kívül más nem is kellett hozzá.

beszélsz itt egyszerűségről, meg az internet áldásos árnyékáról, mikor te meg az apád képtelenek vagytok kezelni azt, hogy - arctalanul - nem hisznek nektek. a homályból lehülyéztek másokat(miközben magatokat rohadtul okosnak tartjátok), vagy éppen mocskolódni kezdtek(idézhetek is, ha nem találsz el odáig). miről beszélsz akkor kiscsillag? nézz előbb magadba mielőtt a saját tulajdonságaidat próbálod másra ruházni.

és hogy vitázzunk-e még? nos lehet, hogy neked nem tűnt fel, de ez itt nem vita, csak céltalan köpködés. engem szórakoztat, mert téged idegesít. csak ezért szóltam hozzád mikor anyázni kezdtél. néha sajnos igényem van ilyen sekélyes szórakozásra és te kellően primitívnek mutatkoztál hozzá. valójában nem érdekel, hogy felfogsz-e bármit is abból amit írok, mert úgyis majd előjössz valami frappáns dologgal, ami újabb lehetőség csak arra, hogy bosszantsalak. és ez nekem jó.

zsolt 2008.03.18. 13:40:32

Te minősítettél engem indokás nélkül.

Idézlek ismét : "engem szórakoztat, mert téged idegesít".

Kudarcot vallottak a szüleid.
Aki így "gondolkodik" az kezelésre szorul.

Továbbra sem kezded nagy betűvel a mondatokat ...

Tanuld meg végre.

zsolt 2008.03.18. 14:03:10

200 komment :)

Meglepő,hogy egy egyszerű népítéletre szánt cikkből ekkora kommentár áradat lett.

Nem lett ez olyan rossz cikk, hogyha ennyi reakciót váltott ki.
Érdekelne, hogy hányan olvasták, ha ennyien vették a fáradtságot és le is írták a véleményüket.

Lehet, hogy apámból tényleg jó újságíró lenne, mert ahogy nézegetem a többi cikkre érkező kommentárok számát, hát nem igazán versenyezhet ezzel egyik sem.

:)

Nem egy nehéz szakma az újságírás ezen a szinten. Persze abba a zárt körbe aki ebből megél, gyakorlatilag lehetetlen beférkőzni. Ennek megvannak az okai, amit nem kívánok elemezni.

Ilyen a magyar média. Egy szűk és 90%-ban tehetségtelen réteg kiválóan megél belőle.

Minden jót!

pokershark 2008.03.18. 14:54:39

KKKUUUKKKAAA

BTO11 2008.03.18. 19:46:05

Zsolt 2008.03.16. 22:47:30

a stilusodban seggfejkém!

a cikk olvasásából nem igen láccik ki és mi a fene a ti családotok!

egyébként qurva jól megy nektek!

rendesen adóztók???

BTO 2008.03.18. 19:59:00

egyébként én is irhatnék ien népitéletet a józan eszem és a pénztárcám nézetéből,hogy miért vettem Daewoo Kalost a sedan változatot és már mentem is vele 1000Km-t.
de nem irok mert ez kevés tapasztalat 1 autó kiismerésére,hibáinak fel és megismerésére.

jó éjt Zsoltika és Linea!


de fentartom a véleményem KUKA!

egyébként 24 éve van B kategóriám és 30 éve A kategőriám.
ja és volt már pár autóm,és vezettem is jó párat. napközbe cégeset nyüvök.

BTO 2008.03.18. 21:02:29

zsolt 2008.03.18. 14:03:10

a baromság váltott ki ekkora reakciót kisfiam,és nem a cikk jósága!
látom a diploma önteltséget is kivált.
na ezért dugnám fel sok diplomás seggébe a papirját.
és nem vagyok vele egyedül azt hiszem.
üdv:BTO

Kifordított kacagány 2008.03.19. 11:50:03

zsolt 2008.03.18. 13:40:32
nem minősítettelek, csak kifejeztem azon véleményemet, hogy az írásaitok alapján hiteltelenek vagytok(többek közt ezért is lenne apád rossz újságíró. nem mindenhol elég az indulatkeltés), te pedig anyázni kezdtél. ez minősített téged és nem én. apád is minősítette magát azzal ahogy megsértődött. sajnos bebizonyosodott(mint már annyiszor máskor is), azok akik így viselkednek, még a legegyszerűbb dolgokat is képtelenek észrevenni, vagy felfogni. többek közt emiatt sem vagy olyan erkölcsi alapon, hogy megítéld az én gondolkodásomat. ahhoz előbb fel kellene nőnöd hozzá(továbbra sem én minősítelek, csupán a stílusod, ahogy itt megjelentél).
ezután sem fogok nagybetűvel írni. csupán azért, mert én így szoktam. nem helyes, de nekem megfelel. te viszont mindaddig amíg nem tudsz jobban írni, nem vagy abban a helyzetben, hogy emiatt kifogással élj.

BTO 2008.03.18. 21:02:29
nem írta, hogy diplomás, csak azt, hogy valamelyik cimborája. amúgy meg igazad van.

zsolt 2008.03.21. 19:35:10

Azzal, hogy leírtad, hogy hiteltelen vagyok, minősítettél.
Azóta is nyomod ezt az álintelligens dumádat, te az internet névtelen okostojása...

Azóta is folyamatosan okoskodsz te szerencsétlen :)))

De innentől belép az "okos enged, szamár szenved" effektus te kancigány.

:)

Te meg oszd az észt te szerencsétlen ...
Lehetőleg hibásan írj és hülyeségeket, mert az neked jó :)))

Élvezd ... boldogok a lelki szegények
... bizonyíts a fórumon :)))

G. 2008.04.14. 10:12:45

Sziasztok!
Megfigyeltem használt autókat hírdető oldalon, hogy ha valaki erőlteti, hogy SÉRÜLÉSMENTES vagy felkiáltójellel írva: SOHA NEM VOLT VISSZA TEREKVE AZ ÓRA!, esetleg (ez a legjobb): IDŐS ORVOS TULAJTÓL!!! :-) , akkor pont az ellenkezőjét kívánja letagadni.
Arra akarok célozni, hogy: "Nem vagyok Fiat kereskedő!"
(egyébként én is szeretem az olasz autókat...)
süti beállítások módosítása