Megtisztul a BX

  2008. március 13. - Bende Tibor Címkék: citroën totalcar flotta bx tartosteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a


A BX még úgy áll, ahogyan jött: koszosan, wunderbaumosan, racsingkormányvédősen.

De ma!


Szisztematikusan kidobálok belőle mindent, ami nem odavaló. Először a wunderbaum. Másodsorban a tescós dísztárcsák mennek a levesbe, ennél még a lemezfelni is jobb, persze a végső cél Citroen dísztárcsa vagy felni lesz, de addig még párszor megfordul az olaj a hidraulika rendszerben.


Apropó hidraulika. A múltkori kommentek között kiviláglott, hogy a hidraulikaolajjal lesz gond, tehát megnéztem a szintet, mert ma is bejelzett hideg motornál. Igaz is lett, valóban az alsó nívó alatt volt, tehát rátöltöttünk. Érdekes, hogy a beöntőnyílást úgy tervezték, hogy ne lehessen rajta beönteni. Nem egy ánusz na.

És végül különös kéjjel a racsingos kormányvédő repül. A leszedés műveletének elvégzését meghagyom Csikós kollégának, aki tudtommal gyáriállapot-fan, másrészt meg ne én legyek már a képen, hanem inkább ő. Mégiscsak sokkal esztétikusabb látvány nálam.


Az új ablaktörlő remekül teszi a dolgát, sajnos spriccelni nem spriccel, így az lesz a következő lépés közvetlenül a nagy fordulatszámmérő és ajtó projekt előtt.

A szervótlan komány egyre kevésbé furcsa, parkolásnál kicsit izé, de alapvetően nem bántja a szemet. Jobban fájt tegnap, amikor a metró ajtaja odacsípett a Gyöngyösi utcánál, mint a parkolás a BX-szel. A féket már az előző Citroenben is szerettem, kicsit furcsa, de jó. Villog a tolatólámpája valamiért, szerencsére csak tolatás közben, talán a kapcsolójával lehet valami, vagy esetleg a hátrafelé menő kábelt rágta el az idő?

A fogyasztás jó. Nem tudom mennyi, de érzésre jó. Olyan 8 liter körül lehet, mert 10 ezer forintból másfél hétig járok dolgozni.


Visszacsavarozzuk a légszűrőből jövő csövet a karburátor tetejébe, mert most csak oda van rakva. Még elgondolkodom a panorámatükör alkalmazásán, pont van egy a kesztyűtartóban.


Ugye mennyire más így?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr30379392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imi 2008.03.13. 21:03:09

kuksi:nem tudom hogy menyire vagy bx szakértö, de lehet vontatni egy leült kasznis bx-et? mert valahogy el kell döcögnöm vele a szerelöhöz,vagy hivjak trélert,mert nagyon nincs kedvem még a kipufogóst is meglátogatni,ha érted mire gondolok :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.13. 21:03:43

Szereltem BX-et és XM-et is, a francia tervezőgárda csuklott is eleget. Nem könnyű eset elektromos szempontból sajnos. De jobb, mint a Renault 5 önindítója, az a legdurvább szakmai körökben.

Twins 2008.03.13. 21:04:17

KuKori!
84ben milyen voltak a japan autok?
Kocka kocka haromszog? Mitsu colt? Mazda 323? 626? Corolla? es meg sorolhatnam. Akkoriban ez volt a divat. Bar ez teny, kinek mi tetszik, ezen kar vitazni

Azonban az akkori japokat mar mind megette a rozsda. Nem alltak a helyzet magaslatan akkoriban femmunka teren...

Bowden 2008.03.13. 21:07:18

KuKori:
amihez nem értek az szar? :-)))))

Vizibolha 2008.03.13. 21:07:48

Csak annak bonyolult a BX/XM elektro, aki hulye az alapszintu fizikahoz, szerintem.

Twins 2008.03.13. 21:09:01

A BX elektromos rendszerenel mar csak a faek bonyolultabb. Plane egy dizele..

Az XMe mas teszta, alairom. Van aki viszont ert hozza, szoval az sem sci-fi.

kuksi 2008.03.13. 21:10:17

"A gömbök behaltak. Hun a betöltőnyílás?"és Te hozzá mertél nyulni citroenhez?jobb ha nem tudod.amugy egy gömbtöltés uszkve 1500-2500ft.

AP (törölt) 2008.03.13. 21:12:52

Majd lesz ebből is 20 írás, mint a Dácsiáról.
Remélem.

Ja, megosztom már a közzel, micsoda sikerélményem volt..
Gumit égettem, kérem. Sajátot. 51 lóerővel. Rendesen füstölt, meg minden, ahogy kell.

imi 2008.03.13. 21:22:08

bowden:köszi,thank you very match,majd benézek a fórumba!:-)

petike 2008.03.13. 21:22:46

Látom azért idetévedt pár irigykedő fatojás is, aki a japókat isteníti:) Japán, megbízható, letisztult, meg a riszpekt. Riszpekt alatt az ember azt érti ha meglátja a tükörben akkor félrehúzódik. Nem hallottam még senkit hogy egy japcsi elöl kiment volna:) Egyébként akkoriban a "jó" japó gépsárkányok igazán jó autók voltak. Akkor. Azóta elkoptak: szomszédban itt parkol egy nissan, pont 84 es a lelkem. Nyáron nem tudok nyitott ablaknál aludni mert csámcsog az autó. Vagyis az autót. Mechanikailag is roppant egyszerűnek mondható, csak ne kakijjon be semmi rajta, mert nem találni hozzá alkatrészt. Új meg ugye drágusz. Ja, bontó? Azt hittem jó autók nem kerülnek bontóba, hiszen azok megbízhatóak, nem romlanak el még öreg korukra sem:)) Dejó az okosokat olvasni. Bár lenne egy BX em. Tetszik.

Szabi 2008.03.13. 21:26:13

oreg nagy francia autokat lehet szeretni nagyon is nekunk egy diesel renault 25 van... ES LESZ IS :D

AP (törölt) 2008.03.13. 21:28:18

Jajaja, az lesz az, irígykednek a népek.

:)

morgo888 2008.03.13. 21:28:35

Aki fikázza a BX-et, annak vagy nem volt (mondták, hogy húúúúbazze, ha elmegy a hidralikanyomás, nincs fék se 'oszt rábaszol, mint Osztyapenkó a kesztyűtartóra...

Én most fogok kasztnizni egy 16TRS-t, csak horganyzom a lemezeket. Áll egy a kertben alkatrésznek/szabványnak, bár sajnálom, és nem kizárt, hogy azért abból is lesz valami.

A negatív megítélésekről sokat tehetnek azok az "öreg citroenesek", akik sosem értették meg a gépet, "csak" javították. Nálam az ékszíjat az a faszi dobta le, aki 6 kHUF-ért töltötte a garázsban a gömböket, még egyszer töltetek nála, de csak az APEH miatt... ennyit megér nekem egy bunkó paraszt...

Nálam fogyott el menet közben LHM, ha a lámpát nem vennéd észre (nehéz), az csak feltűnik, hogy fékezésnél leül a segge???!!!

Ha belevegősödött a rendszer, akkor sem csinál semmit, de ezen egy 12-es kulcs segít... meglazítod a nyomástároló csavarját és amikor a kezedet telenyomta LHM-mel, visszazárod. Ekkor hallod: TAK-TAK-TAK-TAK-TAK... és tehetetlen autód a levegőben lesz, fékkel, tokkal-vonóval együtt.

Van, volt és lesz is BX-em. Aki szerint szar autó, próbálja meg szaré-hugyé rámtukmálni (sikerülni fog:-)))

PS: XM vagy CX is jöhet:-)))

imi 2008.03.13. 21:34:06

végre találtam egy szakértöt gyerekek (bowden)végre egy normális ember (de mindig is akadnak bunkó emberek a kommentek között,szerintem!

rallysgt 2008.03.13. 21:36:03

jo vas ez csak torodest igenyel mint minden korabeli auto.

AP (törölt) 2008.03.13. 21:39:18

kéne a francnak ilyen komplikált autó :)

imi 2008.03.13. 21:43:52

találtam egy jó kis oldalt, bx- eseknek kötelezö!!!!!!!!!!!!www.bxworld.net

morgo888 2008.03.13. 21:44:45

Amíg írtam, elment más irányba a komment...

Gyerekek, lehet jó a japó is, lehet jó a fauvé is, ki mit szeret...

Van 2T Waresz, 2 db svéd vas (egy se 10 év alatti) meg 2 db BX. Egyik svéd 230 lovas, megmajmol bármilyen VR6-ost... oszt???

Nemrég kerültem döntési helyzetbe... a Waresz megy... ingyé egy másik Wareszosnak... az én udvarom nem újrahasznosító-telep... innen vasas-nigger még nem vitt el egy csavart se...

...ha köll, veszek tanyát Bácsban vazze, 'oszt aki unja a vasát, odatolhatja. Elsőnek nem bánnám, ha egy Kraz jönnek:-)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.13. 21:46:15

Hát igaz. Valóban nem volt BX-em, ellenben a szomszéd sráccal (gyerekkori barátom). Na, egész nap anyázott valamiért. Meg nem emelkedett fel a gép. Aztán kínkeservesen 4 hónap alatt eladta. Bár az a forgó hengeres kilóméteróra, attól behidaltam, az tetszett benne. Nekem a BX-nél tanuló koromból a dízel generátora volt, ami kiverte a biztit, a rácsavarozott olajpumpájával a farán és a fizikai elhelyezése (kivenni nem nagyon egyszerű, hiába van lenn minden csavarja). Ja, meg a szabványtalan méretű kulcsok, amik kellettek hozzá.

A rozsda nem ismeretlen egy akkori gépnek sem (82-92), úgy gondolom. A formáról: Honda Prelude, Mazda 323 F, 323 GT, RX7 : upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/1983_Mazda_RX-7.jpg/800px-1983_Mazda_RX-7.jpg pl. De van más típus is persze.

A respekt azt jelenti, hogy beengednek egy kereszteződésben és nem röhögnek ki. Tisztelet, szó szerint ezt jelenti.

De még mindig nem mesél senki a szerethető dolgairól, győzzön meg valaki, pls inkább! Ki mit szeret benne? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.13. 21:51:41

Petike: Az irígykedés szenvedélyét meghagyom neked :P

Taksoft 2008.03.13. 21:51:55

A dízel BX generátorának hátsó részén van olajpumpa? Szerintem te valamit összekeversz, a 2 dízel BX-em generátorain nincs semmiféle olajpumpa. Ja, és igen könnyen kijönnek kifér a blokk és a hűtő között, kb 5 perc lehet kivenni. Pedig nem is vagyok szerelő.

kuksi 2008.03.13. 21:53:05

kukori:milyen olajpumpa van a generátor seggén?az is valami joféle kokány volt.bx generátorán semmilyen pumpa sincs,és a levétele sem több 15-20 percnél.

petike 2008.03.13. 21:55:32

KuKori:
Valakit kérj meg akinek JÓ állapotú BX e van hogy vigyen egy kört. Nem is. Vezetsd egy kört. Vagy kettőt. Persze, ha úgy ülsz bele hogy "akkorsemfogtetszeni", akkor ne is ülj bele:) Természetesen nem kell szeretni ezt az autót, legalább több marad annak aki szereti:) Sokan vannak akik egy BX es kör után azt mondják szar. 100ból 2ember. Viszont millijóan vannak akik kiszállnak és utána nem vitatkoznak tovább:) Lehet hogy ezután sem vesz BX et, de nem beszél ökörségeket. A szerelhetősége meg szerintem oly egyszerű mint egy facsipeszé. Szerintem egy akkori keleti autót nehezebb javítgatni, de ez csak az én privát véleményem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.13. 21:56:54

Pedig ez dereng 11 év távlatából... Van különbség a sima és a turbós dízelek generátoránál vajon? Erre nem emlékszem, ha tehettem (alkalmazottként) kerültem a francia kocsikat, arra volt egy megfelelően mazochista munkatársam. Én inkább a németet szerelgettem, az idegeimnek jobban feküdt :) De már hál' istennek nem szerelek, csak ha muszály, bár a sajátot nem kell, szerencsére.

morgo888 2008.03.13. 21:56:56

"...Hát igaz. Valóban nem volt BX-em..."

Nos, miről is kellene meggyőzni???

Az elég, ha azt mondom Volvo-sovinisztaként, hogy ha választanom kellene egy vacsiúj S40-50-60-70 és egy jóállapoúú BX között - mondjuk 1.9 GTi - akkor a svédek veszítenének???

Miért??? Magyarázd meg a vaknak, hogy virrad...

Mondjuk egy S80 T6 vs. XM 2.0T vagy XM V6 esetében lehet hogy önsorsrontás (gyk:öngyi) mellett döntenék, mert bármelyiket választom, a másik mindig kísértene...

szalma 2008.03.13. 21:57:40

Nem pont idevágó, de rájöttem valamire. Ránéztem a Tildás belsőséges cikkre, azonbelül a csoportképre:D Először gondolkodtam hogy kire hasonlít Csikós kolléga: Jordan Rudess a Dream Theaterből!!!

gyanúúúúúúús....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.13. 21:59:13

Nem vagyok Citroen gyűlölő, csak a BX-el vannak/voltak ellenérzéseim. Pl. a DS és az új C6, na az nekem "A" Citroen. Végre megint visszatalálni látszanak a formavilágukhoz, a kis C5-ös kitérő után.

Taksoft 2008.03.13. 22:02:45

KuKori: van különbség a kivétel módjában, a turbósból valóban nehezebb kiügyeskedni, de ki lehet forgatni abból is. Egyébként ugyanolyan a generátor, nics rajta olajpumpa.

AP (törölt) 2008.03.13. 22:05:34

S80 T6 vs. XM 2.0T

Ha neked ezek közül nehéz a választás, akkor inkább tényleg legyél öngyi :)

szabotor 2008.03.13. 22:13:56

Szép autó!

Nekem is BX-em van már 3 éve és elmentem vele 60 000 Km-t. A müszakin és a zöldkártyán is gond nélkül átment (nem kellett megbundázni semmit). A 3 év alatt, amit cseréltem rajta az 2 db gumi fékcső, 1 db talpas gömbfej és a kötelező dólgok: olaj, oajszűrő, LHM, szíjak.

Nekem az tetszik benne, hogy nagy, kényelmes, jó a rugózása, jól pakólható, jó a légellenállása, olcsó fenttartani és a formája (nekem bejön ez a szögletes forma)

Aki fikázza a BX-et, az próbáljon ki egyet, ami jó állapotú és utánna mondjon véleményt. Ne úgy hogy a haverom haverjának a szomszédjának a lányának a barátjának vólt és a haverom mondta, hogy milyen szar!

Hydro forever!

Ui.: Imi! A fórumon, amit bowden linkelt, ott mindenben segítenek!

Péter 2008.03.13. 22:16:54

Kukori: ezt a butaságot már máshol is hallottam, hogy nem szabványos csavarok, ki találta ki ezt a hülyeséget? Metrikus csavarok és anyák, közönséges barkácsboltban kapható szerszámkofferben, ugyebár, ott sorakoznak ezek milliméteres lépésekben, és azt használod, amelyiket kell (ha nincsenek profibb szerszámaid, mert azt is szabad). Van a kocsiban kis csavar is meg nagy csavar is, érdekes módon, attól függően, hogy amit rögzíteni kell, ahhoz éppen mekkora kell.

Lehet, hogy a japánoknál szám szerint több a 10-es mint ebben a 11-es, vagy fordítva, és akkor mi van? Nem mindegy, melyiket veszed elő a készletből?

Ülj be egyszer egybe, amelyiknek rendben van a rugózása, és az első útegyenetlenségnél rögtön rájössz, mi hiányzik bármelyik japán vagy német kocsiból. A stabil útfekvés és a komfortos rugózás *egyszerre*. Ez nem a gyártó nemzetiségének a kérdése, hanem az elemi fizikáé: csavarrugókkal nem lehet megoldani, még a legravaszabb mai istencsodájával sem. A kettő között mindenképpen be kell állítani egy kompromisszumot, a kocsi jellegétől függ, hova teszed a kompromisszumot, de sose lesz egyszerre mindkettő jó, mert nem tud egyszerre jó lenni.

Titto 2008.03.13. 22:21:03

Szerény véleményem szerint a dísztárcsát inkább rakd vissza, bármelyik tescos dísztárcsra szebb mint a BX gyári felnije...tudom mert a téligumit énis BXfelnire rakattam :)
Egyébként a kocsi frankó, írj róla sokat!

AP (törölt) 2008.03.13. 22:24:45

Ha ennyire király ez a fajta rugózás, miért anyázik rá mindenki, és miért nem terjedt el jobban a csúcskategóriában?
Egy Maybach-nál valószínűleg megoldanák, ha tényleg ilyen nyerő lenne..
Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok, szerintetek mi a helyzet ezzel.

morgo888 2008.03.13. 22:27:14

AP kedves!!!

Nem ide tartozik, de melyiket kellene választanom???

Egyébként elkezdtem fonni a kötelet (tudod: öngyi - majd ahogy ráérek:-)))

morgo888 2008.03.13. 22:30:20

Mégegyszer: AP kedves!!!

Ha ennyire NEM király ez a fajta rugózás, akkor mi a f@xért vásárolta meg a Merkédesz a licenszet és miért csak opció a csúcskategóriában???

Ha??? Ha??? Ha???

merci_fun 2008.03.13. 22:30:42

Szia Kukori!!!!!

Örülök, hogy "szakértelmednek" ismét helyet és teret engedtél!!!
Nekem mercim van most, tehát nem egy kis japán autócskám, még is azt mondom a BX-ek elött emelem a kalapom.... Nekem volt kettő is, tudom miről beszélek.
Tény, szar állapotút nem szabad venni belőle, de ha kifogsz egy jót, azt lehet szeretni. Én 3 évig Bx-eztem, azért adtam el, mert lehetőségem nyilt presztízs autót venni, de azért a rugózás, kényelem mindig eszembe jut.
Ülök olykor Japán autóba is, mivel cégest is használom, de Bp útjain messze kelemesebben ringat egy BX.
Ha lehet több cikket szeretnék a régebbi, klasszikusabb autókról, kéretik NEM csak az új műanyagokat tesztelni.
Köszönöm!

petike 2008.03.13. 22:31:00

morgo888:
Válaszd az XM-et, vedd is meg, aztán a font kötelet használd egészséggel, de előtte a hagyatéki pairon tüntetsd fel az XM neve mellett a nevem:)) Bocsi ha szar poén volt:DDD

Bowden 2008.03.13. 22:31:44

AP: próbálkoznak manapság mindenfélével. És lehet jót csinálni más technikával is, csak a hétköznapi autókba az drága lenne....
Nem egy Rolls-Royce van amiben a Citroënek hidropneumatikus rendszere dolgozik. külön kis táblával hírdetik is, hogy honnan származik!
Egy mai alsóközepes autó előállítási költsége nem éri el az 1 millió Ft-ot. Hidró kicsit megdobná ezt, viszont az eladási árat nem. A legtöbb user finoman szólva szarik rá, hogy pontosan mitől rugózik, vagy nem rugózik az autója. Akkor meg minek rakják bele a gyárak. Nem beszélve arról, hogy meg kellene venni a licencet a Citroën-től.

Kelemena 2008.03.13. 22:35:13

KuKori!

Annyit azert megjegyzek, hogy aki nem szeret szerelni, az nem is tud szerelni!!
Amugy 14 eve van BX-em, nehogy mar meggyoznel a baromsagaiddal, ekkora hulyesegeket eltemebe nem hallottam amiket te itt osszehordasz...

szabotor 2008.03.13. 22:35:59

AP!

Nézz jobban utánna a dolgoknak mielőtt irogatsz.
A Rolls Royce (elég nagy és nemes márka) is készített hydrós kocsit a francia licensz alapján.

morgo888 2008.03.13. 22:36:24

Ugyan Petike, nem vót szar poén, én értettem.

Viszont kérem tőled ugyanezt a szívességet - mármint hagyatékilag - legalább egy gömböt:-)))

Amúgy kötél ügyben ölég sz@r a helyzet, még csak most olvastam el a fonás-szövés tankönyv borítóját - magyarok írták.

(Ismerős a poén a gyorsolvasó tanfolyamról, meg a Háború és békéről: az oroszokról szól:-)))

GallóG 2008.03.13. 22:37:11

KuKori:

Látom Te vagy itt a sztár, mindenki neked ir...

A motorolaj generátoron átvezetésében a Japánok a világelsők szerintem, igen sok típuson láttam a generátor elejére szerkesztett olajpumpát. Az is szép munka, gratulálok hozzá.

Egyébként pont BX-en még nem láttam olajpumpával egybeépített generátort.

A tiszteletet pedig kiérdemelni kell, nem jár sem autóhoz sem gyártó országhoz.

Ezen kívül én is szoktam bámulni az elrohadó, csillagászati alkatrész-árú, jellegtelen kinézetű Japán autókat, persze csakis ezüst színben.
És mára már mechanikusan és elektromosan is sikerül olyan rosszat gyártaniuk, mint a többieknek. Felzárkóztak.

Szóval mindenki olyant vesz, amilyent akar, felőlem Japánt is. De istenítse a sajátját, ne úgy reklámozza, hogy a többit szidja...

Péter 2008.03.13. 22:38:34

A Mercedes egy időben fizetett érte, és használta. De amúgy jó a kérdés. A Citroënnek ötven év előnye van, és nem triviális a dolog mechanikája (jó, ma már sokkal könnyebb ilyesmit gyártani a mai számítógépvezérelt szerszámgépekkel, de nekik már ötven évvel ezelőtt is egész jól összejött). Itt olyan mikronos tűrésű dugattyúk vannak, amelyeknél *nincs* tömítés, a 150 bar feletti nyomás ellenére. A megmunkálás pontossága akkora, hogy biztosítja a megfelelő tömítettséget, illetve még az a szinte elhanyagolhatóan kis rés is tervezve van, ami olaj azon (a ménkű nagy nyomás ellenére) átszivárog, annak tervezett kenési szerepe van.

A legtöbb autógyártó (igen, a nevesek sem, lásd Mercedes A) már nem képes rendes futóművet tervezni, ezért mindenféle elektronikával egyenlíti ki a dolgot. Ezzel szemben egy hidropneumatikus Citroën például durrdefekt esetén is egyenesen előre megy tovább. Vagy akkor is, ha az egyik oldalon negyedakkora a fékerő, mint a másikon. Egyik sem normális üzemállapot, persze, de nagyon jól mutatja, mire képes a rendszer. És nem azért, mert valami elektronika beavatkozik és mindent igyekszik kiegyenlíteni (amíg valami fel nem dobja a talpát, mert akkor ott vagy, ahol a part szakad), hanem mert valóban, önmagától így működik.

Szóval, nincs benne gyakorlatuk, nyilván a Citroënnek van rá kismillió szabadalma, ami miatt nem is lehetne csak úgy lekoppintani, fizetni nem akarnak érte annyit, az átlag autós meg nem érti, fél tőle, és szajkózza a butaságokat, hogy jajj, elromlik, bonyolult, satöbbi. Igen, karban kell tartani, mint ahogy lengéscsillapítót is cserélni kell minden más kocsiban, és igen, ha valami kisebb baja akad és valaki kókler nyúl hozzá, aki nem is érti, mi ez az egész, akkor rövid időn belül nagy baja lesz, és jó sokba fog kerülni rendbetenni. De erről azért már nem a vas tehet...

petike 2008.03.13. 22:40:00

morgo888:
Adok én neked gömböt, szép zöldet:) Decemberben a fára is akaszthatod, csak lehet hogy kicsit húzni fogja:)) Használható gömböt nem adok, az kell nekem is:D Rosszat fel tudok ajánlani;)

Kelemena 2008.03.13. 22:42:18

AP! - nem tunt fel neked, hogy valojaban csak olyan anyazik akinek semmi koze nincs hozza, es meg citroenje sem volt soha???! Mint pl. TE!
Ja, van egy-ket eset akinek volt BX-e es ugyis anyazza, de hidd el nekem, hogy akit egy BX technikailag meghalad, az egy Maybach-ot megjobban anyazna ha 20 evesen szethajtva felmillio kilometerrel a kezei koze kerulne, es beadna a kulcsot a nagy csodatechnika...

morgo888 2008.03.13. 22:44:36

Kedves Petike!

Ilyen gömböt nem fogadhatok el Tőled, ellenben tudom ajánlani, hogy töltsd fel salétromsav és glicerinolaj keverékével (tudod, hasonló lesz mint az LHM, HIDD EL!!!), azután dobjad oda a kutyusodnak, csudijó móka lesz:-)))

petike 2008.03.13. 22:46:15

Péter:
annyit engedj meg kérlek kiegészítésként, hogy sajnos nem mindegyik hidrós Citroen megy tova durrdefektnél. Ez a CX re, SM re, és egyes XM re igaz, amit szereltek Diravival. Ennyit szeretnék csak hozzáfűzni:)

petike 2008.03.13. 22:51:25

morgo888:
Sajna nem vagyok kémikus, nem tudom ez a kotyvasz mit eredményez:) Abban viszont biztos vagyok hogy miután a kutyi játszana ezzel a gömbbel, nem tudna megharapni, legfeljebb halálra szopogat majd mert foga nem marad tőle:)

Kelemena 2008.03.13. 22:53:10

Petike!, a DS hol maradt????? Csak mert konkretan ilyen tortenet is fuzodik hozza. Ilyent elfelejteni....hmmm...

petike 2008.03.13. 22:55:39

Kelemena:
DS-ben nem vagyok biztos sajna hogy abban van é Diravi:(

Bowden 2008.03.13. 22:58:23

Nem a DIRAVI-tól függ ez! DS és a GS is tudja, nézd meg a youtube-on!

AP (törölt) 2008.03.13. 23:00:53

Kéretik nem nekem ugrani, én csak kérdeztem..
Rolls volt? Nafene.

AP (törölt) 2008.03.13. 23:02:03

Látszik amúgy, hogy nem csak a Szuzukisoknak vannak komplexusai.
A sok szegény kis citroenes egymást erősítve csahol mindenkire, aki rossz szót mer szólni. :)

Kelemena 2008.03.13. 23:04:24

Bowden!
Adj linket!

Péter 2008.03.13. 23:07:52

Meg fogsz lepődni, a BX is egyenesen előre megy. Láttam már olyat, amelyiknek a gumijában arasznyi szög volt, és nem lehetett észrevenni a kormányt fogva.

Kelemena 2008.03.13. 23:09:01

AP! Ez nem komplexus, senkinek nem esik jol ha egy olyan szidja a szeretett autojat akinek halvany fingja az egeszhez...ha ervekkel jon es igaza van akkor elismerem...en tudok jopar tipukus BX hibat, na de miert nem ezeket soroljak fel a BX fikazok, ha mar olyan kis okosak? Mert fingjuk nincs hozza. Es elarulom, hogy nem hidro hibakra gondoltam, nem ertem miert ven abba mindenki ugy belekotve :)

Kelemena 2008.03.13. 23:11:48

Péter! - amugy nagyon igazad van, volt nekem durrdefektem es csak annyit vettem eszre, hogy nehezebben gurul az auto es kanyarodaskor csuszik, de tenyleg nem huzott felre. Bar azert erre kivancsi lennek 140-es sebessegnel is. :)

Bowden 2008.03.13. 23:15:19

Kelemena:
Valamelyik korabeli reklámban volt. Most nem találom, de addig nézzétek ezt... tudja a bx is. :-)))
www.youtube.com/watch?v=v9Vp-Y6Ue3w

Kelemena 2008.03.13. 23:23:30

Gyurci! Twins!

Letezik kezifek is, es ilyenkor milyen nagy elony az, hogy elol fog!

kztk 2008.03.13. 23:32:45

másfél hétig 10e-ből
nem dolgozod magadat agyon :)

bandika 57 2008.03.13. 23:33:25

Nem ismeritek igazán az elődjét, azért imádjátok ennyire. Pedig az igazán AUTÓ volt. Még "elvetemültebb".
Én 2-ből építettem 1-et saját örömömre.
(GSA X3)
Citroent utálni pedig nem lehet!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 00:11:26

Bocs, hogy rosszul emlékszem (eszerint) 11 év távlatából. De írtam is már, hogy elbizonytalaondtam. Csak annyi biztos, hogy BX és útáltam a generátort levenni :) A "szabványtalan"-nal arra gondoltam, hogy előszeretettel használtják/ták a 16-os, 11-es, 14-es és ilyesféle nem megszokott csavarfejeket (a torx külön mese). Tehát nem négyzetincs per köbhüvelykes angolszász marhaságra gondoltam, bár ez nyilvánvalónak tűnt.

A japán alkatrész valóban drága (?): 22000 Ft volt a két féktárcsa hátra és a fékbetétgarnitúra, nem a legolcsóbb gyártótól. A vezérműszíj, görgők összesen 28000 Ft (Breda, QH). Ez egyáltalán nem sok szerintem, mondjuk... Van drága is nyilván, de egy felső-középkategóriás japán gép alkatrészárai is tudnak barátiak lenni a jelek szerint. A lámpa sem drága kifejezetten ( a Galanté, cápáé, na az igen).

AP van benne valami :)

morgo888 2008.03.14. 06:28:48

Jó reggelt!

Kedves Petike! Nem bántani akarlak - Isten ments, semmivel nem szolgáltál rá - csak jólesett ugratni egy másik BX-est. Amúgy a kotyvaszt nitroglicerinnek hívják (az arányokkal én sem vagyok tisztában) és a kutyusnak valószínűleg nem csak foga nem marad:-(

Úgyhogy ne játssz mégse ilyet a rossz gömbökkel...


Kukori! Ez a megbukás tipikus esete, amiről a többiek beszéltek, mármint hogy halvány fogalmad sincs, miről kellene vélemnényt mondanod.

11, 12, 14, 16, 18-as csavarfejeket, M7-es méreteket nem csak a BX-ben találsz, ellenben ha azt mondtad volna, hogy az első féknyeregben két hatalmas ÖTLAPFEJŰ csavar van, no akkor tényleg tudnád, mitől is különös ez az ótó:-)

Mit hallottál még róla?

Kelemena 2008.03.14. 07:29:12

KuKori!
En fel eve a BX-re 4500/darab aron vettem elso fektarcsakat, es Brembo markajut ami ugye premium marka..

A 16, 14, 11, -es csavarfejek miota nem szabvanyosak??? De nem tok mindegy hogy a szerszamkeszletbol melyik kulcsot veszed ki? Mitol nehezebb egy 16-ost elovenni mint egy 17-est csak azt magyarazd meg nekem, leszakad a kezed tole vagy mi?. Ez tipikusan olyan dolog hogy csak azert kottel bele mert utalaod a franciat, es mivel nem ertsz hozza mas ervet nem tudtal felhozni ellene. Pedig lenne mit, csak hulye vagy hozza :P
A torx-al meg mi bajod van? Amugy alig van belole a BX-en. A konkret modellen ami a kepen van nem is nagyon van torx, az meg 1-es szeira, de a 2-esben is csak par helyen van, de mindenhol arulnak torx keszletet, ha csak ezen mulik...

Amugy itt most pont benzines BX-rol van szo amiben konyebb a generatort cserelni mint kereket....:P
Nem ertem miert szolsz bele olyan dolgokba amihez nem ertesz...

Easycash 2008.03.14. 08:24:40

Kukori!

Aki a QH "márkájú" szarokat olcsón bele rakja az autójába, arról is megvan a véleményem. A BX-el kapcsolatban pedig, ha rendben van tartva a hidraulika rendszere, semmivel sincs több nyűgje, mint egy tekercsrugó-lengéscsillapító párosnak. Van egy olyan sanda gyanúm hogy 11 év távlatából, Te még életedben nem láttál BX-et közelről (csak hallottam valakitől, akinek a távoli ismerőse hallotta, hogy láttak már olyat, akinek volt, na, hogy az milyen szar). Az meg, hogy sok a probléma a BX-el, csak annyira igaz, mint ahogy bármelyik vele egykorú, elhanyagolt szétgyilkolt autóval sok a gond.

kicsi79 2008.03.14. 09:22:58

KuKori! Attól hogy valaki nem egy új műanyaggolyóval jár, még nem kell lenézni az autóját. Neki ez jön be. Lehet, hogy megtehetné, hogy újat vegyen, kp-re, hitelre, tökmindegy. Az érzés, és a nosztalgia sokaknak számít! Én is vehetnék újat. Minek? Fizessem a kamatot, meg majd 10 év múlva az enyém lesz??? Semmi értelme. Lízingelni, részletre autót venni úgy érdemes, ha a felét legalább leteszed az asztalra, a maradékot 1 év alatt kifizeted. Ennél hosszabb futamidő abszolút PÉNZKIDOBÁS! És ráadásul ezeknek az autóknak még van LELKE!

ommm 2008.03.14. 09:45:50

AP 2008.03.13. 21:12:52

ráhúztad a kézit? :))

mit kell itt egymásnak ugranotok? nem mindegy neked, hogy a másik mivel közlekedik?
faxom kivan a sok kötekedő seggtől.

SsPL71 (törölt) 2008.03.14. 09:54:13

A hidro-pneumatikus felfüggesztésnek a citroen esetében nem az volt a baj, hogy a gömbökben valami "membrán" van vagy mi, és ha az megpusztul akkor új gömböket kell venni és az drága? Egy közeli ismerősömnek volt CX, BX, XM, C5, CX-el mentem is, de nem voltam oda tőle annyira. Inkább féltem benne 160-nál. Ez az ismerősöm meg gyűjtötte, meg imádta őket.

ommm 2008.03.14. 10:28:54

off:

végre úgy néz ki a C5, ahogyan mindig is kellett volna neki.
nna

AP (törölt) 2008.03.14. 11:01:29

Rá hát, eső után, jóóó kis vizes aszfalton..
Ultrazsír volt.

Ha a szuzukisoknak le kell nyelnie a sok alaptalan marhaságot, amit a fejükhöz vágnak, akkor igenis a szitroann tulajok is tegyék meg ugyenezt.
Megbízhatatlan csúnya rozsdakupacok :))

Taksoft 2008.03.14. 11:02:01

SsPL71: Nem vészes egy gömb ára, 10eFt körül van, de ha rendszeresen karbantartják (töltetik, és cserélik az LHM-et), akkor nagyon sokáig bírja, több mint 10 évig is. Ha kicseréled, akkor az egyenértékű, mintha lengéscsillapítót ÉS rugót cserélnél egy szokványos autón.
Nem mindenki bírja elviselni az ilyen rugózást, főleg ha hajlamos a tengeribetegségre az illető. :-)

korlat 2008.03.14. 11:02:24

Hát én utálom a francia autókat. Gyűlölöm, jaj! Ám a "használt álomautó top 3-ban" még is első helyen áll nálam a BX és azt egy hajszálnyi különbséggel követi a sötétszürke '84-es BMW 524td. Aki a 3.-at kitalálja kap egy használt Simson kuplungbovdent. Vagy nem.

rATdrAgOn 2008.03.14. 11:32:32

Hejho!

Tovabbra is szoritok, hogy ez a kis Leader menjen tovabb. ;)
Amugy meg fordszammerot utolag belerakatni total felesleges, fullel kell hallani, hogy mikor kell valtani.
Az en BX-emben sincs fordszammero. :)
Meg vizhofokmero. Meg nagyon sok minden mas se. :)
Nem is hianyzik. ;)

Cappyka 2008.03.14. 12:13:30

Sok örömöt a BX-hez!
Nekünk az első családi autónk is egy 1982-es GSA Pallas volt. Ráadásul egyedi is. Lucky Luke volt ráfestve a motorháztetőre :) 50 CHF-be került :)Felejthetetlen élmény... 1.3 léghűtéses boxer, henger műszerek, egyküllős kormány, műszerfal közepén a kézifékkar. Az én első autóm is egy Xantia volt. De az már PSA "konszernes" nem egyedi Citroen.

Kelemena 2008.03.14. 12:21:48

AP! "rozsdakupacok"???- megint mellefogtal azt hiszem :PP
De latom nagyon erdekel a tema, mert mindig visszajarsz :)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 13:07:53

A vezérlés árát csak a Bárdinál megnéztem. A QH mióta szar, már bocsi? Ja, a 4500-as brembo tárcsához képest nyilván az :P (bár tudod mennyire brembo az? Amikor a listaára olcsóbb a QH-nál egy ezressel és sosincs raktárkészlet, és nem is jön... Mindenesetre gyanús.)
Eddig az első te vagy, aki ezt mondta... Persze most az egész BX klub kijelenti majd, tudom. Egy szóval nem mondtam, hogy új, 8 éves a gépem, na bumm. És makulátlan.

A C5 tényleg jó lett végre. AP a műanyag géptetejük rohad leginkább :D:D:D És jó a szuzuki!!! XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 13:14:12

Remélem sose kell BX-et a közelemben látni (mert akkor az vagy a bontót jelenti - de oda nem járok, vagy hogy tönkrementünk végleg, vagy időutaztam vissza 10 évet és a szomszédok még mindig ilyesmikkel járnak), nem is akarom tudni, hány 5 lapfejű, vagy 3 lapfejű idióta francia csavar van benne. Meg hogy mennyire jó az első kereket fogó kézifék. Elég a sógor Xsarája, hál istennek azzal nincs is baj.

Majd ha élőben látok egy szép állapotút, kurvára meg fogom nézni, mitől az ájulat! De eddig még nem láttam egy igazán szépet sem úton. De lehet hogy van, csak nem találkozok vele :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 13:15:28

Na, jól összekevertem a kommentet. Mindegy, úgyis bele lesz kötve! :P

EM 2008.03.14. 15:06:32

Nos, végigolvasva a kommenteket a következőket tudtam levonni:

1, a BX tulajdonosok a lágy rugózás ellenére igen kemények és összetartók
2, Bende Tibor vagy önbizalom hiányban szenved, vagy igen elbánt vele a természet
3, a BX-nek tök mindegy van-e a kerekein dísztárcsa, avagy nincs
4, Lowtyo nem fog meggazdagodni a BX ültető szettel :)))))

Asszem ennyi...

Kelemena 2008.03.14. 16:11:27

KuKori! Megint a tudatlansagodrol tettel bizonysagot. A QH nem marka, az egy csomagolo ceg, sosem tudod hogy milyen markaju alkatresz van a csomagban, ha szerencsed van akkor jo, ha nincs szerencsed akkor valami szar. Szoval az zsakba macska.

merci_fun 2008.03.14. 16:27:30

Szia Kukori!

Az én BX-emet meg is nézhetted volna, szerintem leesett volna az álad, vagy ha ha mégsem akkor jó szinészi képpességeid lehetnek!

Amikor úgy döntöttem eladom, mert erőssebb klímás autót akartam ( bár a tzd motor ami benne volt 90 LE-s) 2 hét alatt adtam el. Miútán eladtam legalább 8-10-en még hívtak mint érdeklődők, pedig hamar leszedtem a hirdetést.
Sajnálatos, hogy kevés a jó állapotú, pontosabban fogalmazva alig van, illetve akinek van igazán jó állapotú és hozzá egy csöpp esze az nem adja el apró pénzért, mert nagy pénzt nem adnak érte az tutti.
Azért mert én típust váltottam, azért sok BX-es barátom még megmaradt és érdekes módon nekik igazán nagy bajuk nincs a kocsijaikkal, szóval túl rossz típus nem lehet....
Engem egyik BX-em se hagyott soha se az úton, nem folyt el se a "zöld vére" se egyéb folyadék belőle, pedig mint típus már keményen 16-7. évüket tapossák.

Kelemena 2008.03.14. 16:34:14

KuKori! - "De eddig még nem láttam egy igazán szépet sem úton. De lehet hogy van, csak nem találkozok vele :P"

Itt az en BX-em, kapasbol ennyi kepet kaptam rola neten, sajna a belsorol nincs :(, pedig az sem csunya.

Az a logo drot a motorterben diagnosztika kabel, ha esetleg bele akartal volna kotni, az nem oda jar.


picasaweb.google.com/matyasg/CitroNTalLkozKaposvR2007/photo#5071899895820383874
picasaweb.google.com/matyasg/CitroNTalLkozKaposvR2007/photo#5071899964539860626
picasaweb.google.com/matyasg/CitroNTalLkozKaposvR2007/photo#5071900101978814130

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 18:33:16

Na, Kelemena, ez már jobb képet fest azért! Szép az állapot, szép a fény. Azt viszont elég nehéz elhinni, hogy zsákbamacskát forgalmaz az összes autó alkatrész cég, őszintén. A Gates azért nem csomagoló cég, ugye? :D

Kelemena 2008.03.14. 19:37:15

KuKori! En ilyent egyaltalan nem mondtam, csak felvilagositottalak a QH marakrol.

Easycash 2008.03.14. 19:51:03

Nem az összes, de speciel a QH semmi mást nem tesz, mint akciósan felvásárol mindenféle alkatrészeket, bele teszi QH-s dobozban, a Bárdinál közlik veled, hogy angol cucc, és ha nincs szerencséd, akkor valami kínai noname szar van benne, igaz láttam már olyat is, hogy valeo cucc volt a zsákbamacskában, de ez nem túl jellemző.

Cs. Zsolt · http://www.cardomain.com/ride/484948 2008.03.14. 21:32:16

A BX remek autó. Volt apunak egy RD break. (szívódízel kombi) Keveset fogyasztott, kényelmes volt, nagyon jó fékjei voltak. A miénk nagyon szakadt volt. Pár érdekeséget kiemelnék: A kézifék első kerékre fog, erről akkor bizonyosodtam meg, amikor csibészesre vettem egy kanyart, és behúztam--> Orral csúsztunk be egy parkba akkor. A kilóméteróra tolatáskor mínusz értékeket jelzett ;) Furcsa, autótól nem megszokott hangokat hallatott működés közben, szuszogot, kerregtetet. Űrhajó volt, szerettük.

morgo888 2008.03.14. 23:13:09

Kukori! Kiváncsivá tettél, hogy nálad milyen magasra van téve a mérce,

Őszintén: mik azok a konkrét márkák és tipusok, amiket preferálsz (de nost tényleg ne Lambot meg maximum háttérképként elérhető gépeket mond) hanem mondjuk nondjuk a 10-20 év közötti gépek közül mik azok, amik megdobogtatják a szíved?

A válaszodat kérlek, hogy fontold meg, Nem a fikázás lehetősége miatt, hanem tartok téle, Te inkább az "Internet" afféle terrorista agent provocateur-ja vagy, ülsz a géped előtt és keresed, hogy kibe miként tudsz belemarni, majd amikor sikerül valakit kihozni a béketűrésből, kaján vigyorral nyugtázod, hogy "ez is megvan, egy elégedett emberrel kevesebb
van ma is, ezt se látjuk egy darabig, úgyhogy keressünk valami pörgős fórumot:-(((

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.15. 03:28:06

Mondjuk ezek többsége súrolja a 30-at, sőt :)

De konkréten a nyolcvanas évekből? Kilencvenesek elejéig bezárólag?

www.channel4.com/4car/media/classics/H/honda/03-large/honda-Prelude-91-si-ABS.jpg
dualfun.emdia.fi/touring/night/images/DSC08138.jpg
www.opelparty.com/Bilder/2007/HARZ25.jpg

Bár a nyolcvanas évek nem a kedvenc időszakom, nekem egyfajta eltévelyedés, de ez privát vélemény. Furcsa autók készültek akkor, főleg az államokban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.15. 03:31:41

Kösz a feltételezést amúgy ;) Pl. egy Alfa 33-at nem védnék meg, hiába szeretek néhány más Alfát. Egy Corollát, Coltot sem , vagy Kadettet. Országtól függetlenül.

Kelemena 2008.03.15. 15:04:45

KuKori! - szep autok, de ha ezek a kedvenc autoid, akkor nem ertem, hogy miert rozsdakupacoztad le a BX-et???, :)))
Amugy aki a citroent kedveli az a kenyelem miatt, es a hidropneumatikus rugozas miatt kedveli, de latom nalad inkabb a sportossag a fo szempont. En ezt termeszetesen tiszteletben is tartom, pedig en is kezdhetnem, hogy mik azek a kenyelmetlen szarok, kirazzak a beledet az uthibakon. De nem teszem, mert akkor te lennek :)) Mas-mas az izlesunk, de ezert miert kellett ekkora port kavarni, szerintem elfogadhatnad te is hogy van akinek mas az izlese mint neked...szerintem ebben semmi megvetni valo nincs, ez igy van rendjen...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.15. 15:25:42

A megadott évekből ezek a "nem poszteren elérhető" autók, amik tetszenek. Nem a no.1 kedvenceim mind, de volt feltétel, lásd feljebb :) De a favoritok nem mind ezek.

merci_fun 2008.03.15. 19:14:22

Kukori!

Ezek szép autók. De vágyálom csak vagy volt ténylegesen is neked ebből valamelyik?
Ha jól értettem 2000-es évjáratú, azaz 8 év körüli japán autód van.
Ezt én meg is értem, mert a japán autók megbízhatóak, igaz eléggé jellegtelenek, de precíz pontos váltojuk, jó futóművük van, és szinte az összes ewlég sportosan vezethető!
Én tiszteletben tartom az ízlésed, cserébe nézd el annak aki a hidrós Citroenekért rajong! Pl. egy DS-ben (tudod FanTomas is ebben ült)vagy esetleg CX-ben ültél már ? Akár csak próbából?
Ha nem hidd el érdemes, csak egy öszintébb vélemény miatt is!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.15. 20:40:02

DS-ben igen, azt írtam is, hogy nagyon tetszett! Az nekem "A" Citroen, bár nyilván gyermekkorom hatása is érvényesül ebben, például "A" BMW az E21 nekem, "A" Merci a W124, mert ezek közt nőttem fel és/vagy volt lehetőségem csücsülni bennük. A CX-re (Pallas) emlékszem ,hogy kis koromban sokat nézegettem, egy idős szomszédnak volt a Peugeot 504 mellett és ámultam mekkora gömbölyded (űr)hajó :) Azt gondolom, az még ma is nagyon nagy vasnak számít, bár én nőttem azóta (már nem akkora vagyok, mint egy kemping bicikli) meg nem is láttam már hosszú évek óta.

A japánokról való megállapítás igaz, az enyémet ha nem is kifejezetten jellegtelennek, de egyszerű vonalvezetésűnek nevezném. A nyolcvanas években is sajnos csak a sportos modelljeik voltak formatervezettek (datsun 240 pl.), a hagyományos 4, 5 ajtós modellek csak 2001-2-től kezdenek egyéniséggel bírni. Az egyetlen eszembe jutó ellenpélda a Mazda Xedos, ami talán a mai napig csavarja a fejeket hajlott kora ellenére.

AP (törölt) 2008.03.21. 07:46:48

pont sikerült találni egy részletet, a műanyag géptetőt, ami pont nem rohad..

jól rámkontráztál, gratulálok :)

Peti 2008.06.30. 21:27:19

Sziasztok! Lehet hogy nevetséges a kérdés,de azért érdekel; a BX hidraulikáját át lehet ültetni trabantba? Köszi előre is!

Johnny Ace 2008.09.17. 09:10:44

Szerintem nagyon jó autó a BX. Nálunk 5-6 évig volt használatban, de csak egy kuplungbowden szakadása volt egéaz végig. Ráadásul eljártunk vele horgászni a Duna partra, és a magas hasmagasság miatt nem akadtunk el soha, kivéve egy felhőszakadást - de ott még egy UAZ-nak is nehezen ment volna.
A miénk egy 1.4-es motorral szerelt változat volt, kedvező fogyasztással, hiszen autópályán a hasmagasság mindig a legkisebb állásban volt. Különlegessége még a számsoros aktatáska szerű kézifék volt, egyedül az index megszokása igényelt némi kis időt. Összességében véve vennék megint egyet, de már elég öregnek számít, és a betervezett elavulás miatt ki tudja milyen betegségek, hibák jönnének elő.
Egyébként a formatervezés a 80'-as években nem tett jót a rozsdásodás elleni védelemnek, mert a sok éles vonal miatt rengeteg helyen megállt a víz, s szép lassan meglátszik a rozsda. A legjobb példa erre az orrmotoros Alfasud - Alig maradtak fent még hírmondóknak is.
Üdv mindenkinek: Egy autófan.
süti beállítások módosítása