Majd pont egy Dákót veszek!?

  2008. március 07. - Péter Anna Címkék: dacia autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a


 


Két dologról bepótolhatatlanul lemaradtam; a szocialista autóiparból nem kaptam élesben, a TartósDákót pedig hiába szerveztük meg többször egy hétvégi próbára, végül még csak bele se szagoltam. Párszor elmentem mellette a mélygarázsban, próbáltam nem ránézni, nehogy megvakuljak, de ennél több nem történt köztünk. Egy "keleti" autó birtoklását a maga idejében a születési évem nem tette lehetővé.

 

Ezzel a csinos türkiz autóval mindkettőt bepótolhatnám. 1979-es, egy évvel fiatalabb nálam, akkor talán még a Dákókban is volt anyag. Ami biztos, 1978-ban lejárt a megállapodás, megszűnt a Renault felügyelete. Ezt mindenki értelmezze saját tapasztalatai és szájíze szerint, de a Ludovika elé szerveződött használtautópiac-sejtben álló Dacia attól még rokona a Renault 12-nek. Ugyanitt állt pár hete egy szakadt Renault Fuego, úgy tűnik, a francia a park specialitása.

Ez a majdnem harminc éves Dacia szép. A több réteg, kopott ágyneműből buherált és letrikózott üléshuzat már nem annyira.

Kiskoromban is tetszett a Dacia, a Trabant kicsi, a Lada fiús, a Skoda bumfordi volt nekem, a Daciában láttam nyomokban egy kis eleganciát. Persze nem cseréltem volna ilyenre apám Aróját, vagy a téeszelnöki fekete Volgát, azok voltak az igazi penge verdák körülöttem. Egy Dacia sem volt a családban, soha. A sokszor megénekelt megbízhatatlanságról csak barátok ismerősei meséltek, nem ezért nem lesz Dákóm.

Hiába érne meg egy kis móka ötvenezret.

Azért nem lesz Dákó, mert az ikertestvér Renault 12-ből, az argentin gyártósornak köszönhetően sok jutott Mexikóba, emberem közelébe is. Már ismerem a nemveszünktöbbszart nézését, de amikor ezt meglátta jót röhögött. "Ez a világ legmegbízhatatlanabb  rémálma, több haveromnak is volt, állandóan lerohadtak, szenvedtek velük eleget." Ezek szerint a Renault 12 kihelyezett tagozatai az egész világon sok örömet okoztak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr35367177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andras244 2008.03.07. 10:07:02

ez szép darab ...
... de nekem se volt, és nem is lesz soha, akkor már inkább a renault eredetije kéne ...
de van akinek tetszik ...

ommm 2008.03.07. 10:07:51

nagyjából igaza volt, talán azzal a kis kitétellel, hogy ami nem "kihelyezett tagozat" gyártmány volt, az nem volt rossz autó, sőt!

az meg, hogy mennyire nem kéne megvenned ezt a román gyártmányt, majd elmondják mások.

Fuego viszont rulz, az 1.6 Turbo főleg. (és szegény, megboldogult 15 GTL-em:( )

bervas 2008.03.07. 10:16:03

Ez volt az az autónk, amelyiknek sose volt koszos a hátsó ablaka, nem rakta oda a mocskot a leváló áramlás.
A csomagtartója meg olyan, hogy tesó 1,5 méter átmérőjú kerek járókája simán befért lapjával.
Lelke van, de meg lehet szeretni. A Moszkvics mellett az egyik legkényelmesebb szocialista autó.

Zsotto 2008.03.07. 10:18:08

Úgy látszik ez a többség, csak csatlakozni tudok.
Szép, nagyon tetszik, de mégse ez kéne XD

bervas 2008.03.07. 10:18:29

A kocsi viszonylag gyári állapotúnak tűnik. Mintha eddig garázsban állt volna. Drukkolok, hogy jó kezekbe kerüljön :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.07. 10:28:13

Úgy vagyok vele mint paraszt a zsiráffal. Szép-szép, de otthonra nem kéne..

Pipi 2008.03.07. 10:36:24

végülis áén inkább kussolok az alekómmal:D még ha mustang karbi munkálkodik is benne:D

zöldi 2008.03.07. 10:51:41

Jó kezekbe biztos nem kerül. Minden nap itt tolom el a gyereket sétálni, a turbós Fuegot is láttam, meg a sok sok Skodát, ladát, öreg mercit, escortot, Alpina cápa 5-ös BMW-t(azon elgondolkoztam 300-ért)...és láttam sok adásvételt is. Nem lelkes autóbuzik voltak.

zöldi 2008.03.07. 10:54:27

Mint 16 évet ilyen(duplakörlámpás) Daciában lehúzó kijelenthetem, hogy a miént nem volt megbízhatatlan. Viszont ordas módon rohadt, mindig, mindenhol. Mikor 150ezer km-rel az órájában elbontottuk, a motorhoz még nem kellett nyúlni.
Ez gyárias fényűnek tűnik, szerintem érdemes...

Herlock Sholmes 2008.03.07. 11:13:18

Egyszer majdnem vettem egy ilyet, pirosban. Centi vastagon állt mindenhol az alvázvédő...ha meglett volna a második kulcsa meg is vettem volna...

Lally 2008.03.07. 11:15:24

Ezen már , ennyi idő alatt kijavíthatták a gyári hibákat.
A formája nem csúnya, jó a fogyasztása, praktikus.
Jobban rohad, mint egy vele korabeli Fiat vagy egyéb francia? Nem hiszem.
Ennyi pénzért? Egy friss jogsisnak?
Legalább megtanul szerelni a gyerek X)))

mugen 2008.03.07. 11:17:40

Faternak is volt egy anno! A sok trabi után luxusautónak tűnt, baromi kényelmes ülésekkel, 4ajtóval bla-bla...
Egyetlen negatív dolog ragadt meg élesen emlékeimben, a 3havonta esedékes féltengelyek cseréje ill. felújítása :D

BB 2008.03.07. 11:23:31

Kedves Anna! tulajdonképpen mit akartál mondani ezzel a (hm) cikkel? Hogy láttál egy meghirdetett Daciát és nem vetted meg? Mi következik? Holnap beszkenneled az Autó Expresszt és piros nyilacskával bejelölöd, hogy mit nem vettél meg, mert mennyire gáz már?

Pipi 2008.03.07. 11:28:24

jó azért Annát sem kell szarrá oltani. írt szar cikkeket, de ezzel most semmi különös baj. Nem mondom, h nem olvastam még érdekesebbet, de azért nem olyan, mint a kinéztem az ablakon posztok.

vekker (törölt) 2008.03.07. 11:34:15

Ez női logika.Tetszik a színe,biztos nem lehet rossz autó.

BB 2008.03.07. 11:34:59

Értem. Tehát fogadjuk el a szart, amit elénk tolnak, mert ez legalább nem annyira szar, mint a korábbiak. Gratulálok Pipi. Egyébként a Dacia miatt olvastam el a cikket, ha látom, hogy Anna írta, neki sem fogok. A Totalcarnál elhülyültek a szerkesztők vagy mi a fasz van?

CSL 2008.03.07. 11:38:36

Nekem a tanárom mesélte hogy annó a merkúrba megérkezett a hőn áhított Dakó de nem indult be aztán haza kellett vontatni! Mivel autó szerelő volt így megbonthatta a motort mindenféle retorzió nélkül és kiderült hogy kispóroltak belőle 2 dugatyút..:)

vau 2008.03.07. 11:42:29

Bsszameg, folyamatosan probalom kerulni Anna szar cikkeit, de richtig raklikkelek a belsoseg aktualis bejegyzesere, es rendre beszopom.

CSL 2008.03.07. 11:42:29

BB : Ha elolvasnád a cimkét: autonánia.. Na mindegy...

BB 2008.03.07. 11:48:06

CSL: igazad van, bár ez inkább egonánia. Azzal indít, hogy "a szocialista autóiparból nem kaptam élesben", meg "Egy Dacia sem volt a családban, soha" de szétfikázza. Sohasem ült ilyenben, de mások mondták, hogy... na, ennyit a szakmaiságról és az olvasó iránti tiszteletről.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.03.07. 11:58:52

"a francia a park specialitása."??? Öööö....rossz az, aki rosszra gondol, mi? :D Nekünk három dacia-nk volt, egy 1300(bordó), egy 1310TX (vajszínű), és egy 1310TLX(delfinkék, a kor és rendszer luxusautója, fűthető hátsó ablakkal...)Azok voltak ám a szép idők(sose jöjjenek vissza)... Merkur telep, bp-n, onnan át debrecenbe, mert ott csak ott volt épp kocsi...

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.07. 12:04:53

Azt én is imádom, amikor olyanok mesélik a horrorfilmbe illő daciás sztorikat, akiknek sosem nem volt, de talán még nem is ültek benne. Így az igazi ítéletet mondani.

Érdekes, sok extulajdonos visszasírja őket.

Pipi 2008.03.07. 12:06:15

bocs, ah visszaolvasol kicsit, akkor látod, hogy elég keményen bíráltam a Belsőséget. Meg Anna egyes cikkjeit is. és tény, h ez sem a legjobb és messze van az OP színvonaltól, de legalább szól valamiről. az érdekessége vitatható. Mondjuk nekem Anna párjának véleménye még tetszett is.

Charlie Brown 2008.03.07. 12:17:13

BB:

flame on

Gratulálok, megbuktál, leülhetsz!

#1: Ez nem a Totalcar, hanem a Belsőség, nem autósportál, hanem egy blog. Nem tűnt még föl?
#2: Ennek megfelelően nincsenek rajta cikkek, csak posztok, k*rva nagy differencia, ami a tartalmi követelményeket illeti!
#3: A poszt pedig az Autonánia sorozat része, ami _pont erről szól_, nézegetett, de soha meg nem vett használtautókról!

flame off

Borisz 2008.03.07. 12:18:53

A Fuegonak mekkora király ablaka van, ejj - ejj
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Renault_Fuego_GTX_2.0_1981.jpg/800px-Renault_Fuego_GTX_2.0_1981.jpg

állt régen a mi utcánban is egy, mindig pár percig megálltam és csak figyelgettem hogy lehet ekkora durva ablak

Vázzz, régi szép idők

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.03.07. 12:21:26

Végre Dákós poszt! :)

Ezt vártam,dákós poszt havonta egyszer muszáj!
Dákós poszt a Totalcar védjegye. :)

Akkor a sok román miért vitte ki tőlünk anno azt a sok dákót?
Azért mer szar?

Rocko- 2008.03.07. 12:27:05

reméljük Anna kapjam eg majd tesztre a Sanderot:
totalcar.hu/magazin/hirek/2008/genf/?main:2008.03.05.&345043
vagy akár tartóstesztre, mindenki örömére! :D

Borisz 2008.03.07. 12:18:53
nem rossz, de nem egy Riviera.

ati · http://notv.hu 2008.03.07. 12:40:31

egyszer megdugnám, de tartósan nem kéne...

skoda forever 2008.03.07. 12:44:24

Fatinak is ugyan ilyen volt az első kocsija a kis 1300TX neki nem volt vele baj csak 1 féltengely meg öninditó na és persze egy kicsit rohadt is de hát ez van csak évente kellett neki küszübüt csrélnie:D:d de ment vele 160al még eredeti röno motorral hihi

SsPL71 2008.03.07. 12:46:15

Ez a Sandero "Lumpi" elég jól néz ki, kivéve a belsejét a belseje változatlanul igénytelen, főleg a középkonzol meg az ajtó behúzó fogantyúk hátul. De, amúgy elmegy.

BB 2008.03.07. 12:49:34

Charlie Brown!
"k*rva nagy differencia, ami a tartalmi követelményeket illeti!"
Valóban! Írjunk valamiről úgy, hogy fogalmunk sincs róla, de azt legalább pökhendien! Valamint! Írjunk ugyanúgy a Totalcarba is! nagy sikerünk lesz!

bence 2008.03.07. 12:55:07

csak gratulálni tudok az ilyen hozzáálláshoz... merthogy a szomszéd meg annak a szomszédja aztmondta hogy szar, akkor biztos szar... megbízhatatlan autó nincs, csak elhanyagolt. azóta nem hiszek az ilyen népi megéneklésekben mióta skodám van.. érdekes módon sose tapasztaltam meg a mindenképpenelőjönmertazolyan hűtési problémákat, azt az egy esetet kivéve, mikor lecsúszott a hőkapcsolóról a drót. pedig kapja az ívet rendesen, 4emberes hegyi túrák, nyári dugók stb. az is érdekes, hogy amikor valaki ezt előadja, és visszakérdezek, mindig kiderül hogy csapvízzel ment, nem volt benne termosztát, azt se tudja hogy elöl van a hűtő stb, valahogy soha nem konstrukciós hiba :P

volt dákónk is, ráadásul 87'es, soha semmi nem volt vele, csak rohadt. '94-ben elvitték a románok, azóta is sajnálom szegényt :)
ha ilyet vesz az ember át kell nézni/nézetni, kopó dolgokat kicserélni, onnantól kezdve csak azon múlik hogy odafigyel -e rá a gazdi..

Lally 2008.03.07. 12:58:23

És az Index-re megérkeztek a kínaiak!!!
"de már rendelhető Magyarországon is a BMW X5 kínai másolata. "

Mermete 2008.03.07. 13:00:54

Én egy sárga 1310 TX-en tanultam meg vezetni. Szerettem a kényelmét, és azt hogy a haverok A-tól B-ig a majrévasakon lógtak, annyira fostak. Éreztem a gépet no. :) Aztán egyszer nagy késésben voltam és mivel a vízhőfokjelző nem égett, csak este vettem észre, hogy felrobbant a hütővíztartály. Egy deci víz nélkül is vitte a seggemet. Apámmal megszereltük, de a következő műszaki előtt (nagyon esélytelennek ítéltem)1 hónappal elherdáltam egy marhanagy románnak. Azóta is jönnek a rendőrségtől a levelek.
Nem íratta át, azóta kőrözik. Szerintem már az utolsó csavarig szétbontották.

ommm 2008.03.07. 13:01:19

Borisz 2008.03.07. 12:18:53

ja, haver is akkor adta el a 2 literes injektoros Fuegóját, mikor betört a hátsó ablak. lehetetlen volt szerezni anno.
de ahogy az ment...

Péter Anna 2008.03.07. 13:04:16

"Alpina cápa 5-ös BMW-t(azon elgondolkoztam 300-ért)"

Még mindig megvan a telefonomban a szám ami ki volt rá írva. De láttam már ott Oldsmobile-t is.

StationW 2008.03.07. 13:34:35

Tyűűű, nekünk volt egy első szériás 1310-esünk, szép sárga:)

Két emlékem van vele, az egyik egy macska megforgatása a kerékdobban, a másik pedíg a kiszakadó jobb első trapézkar.....aztán elcseréltük egy hűtőre a helyi zöldségessel, és vettünk egy Mazdát. Ez az igazi szoc sztori:)

StationW 2008.03.07. 13:39:13

Mellesleg mit vártatok, a vér nem válik vízzé, ez is csak egy francia f***s, elegancia nyomokban, minőség, tervezés 0.

chopper 2008.03.07. 14:05:58

Nekünk egy fehér(majd kétszer Neolux-piros)'81-es volt '83-tól '00-ig,ezalatt egyszer kellett a motorját kicsit bizgetni,de jóapám megoldotta csípőből.
Soha semmi baja nem volt,az alkatrészek 90%-a Made in France feliratos vagy Renault logós volt,az eredeti főfékhengerrel adtuk el.Pár féltengely kellett,meg néhány éxíj a majd két évtized alatt.Cserébe kényelem,6l-es fogyasztás és gyak.az akkori autóparkból bárki alázása lámpánál (is).Igaz kétszer körben cserés volt a ruhája,annyira rohadt pedig garázsban állt.Egy hétig sirattam mikor elkelt,de még nem volt se jogsim se pénzem hogy megtartsam.Ha tudnám használni,azonnal indulnék érte,komolyan,bár ez a babakád-kék fertelmes! :)
De mivel a következő családi legendát sikerült megszereznem,így régi szarból van épp elég(1 db),többre nincs szükségem! :)

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.07. 14:22:04

Anna, szerintem a Skoda nem bunfordi. A Lada meg fiús, ez tény. :)
Mondták itt már egyszer-kétszer:
- akinek nem tetszik, nem kell olvasni
- esetleg lehet írni, ha mást nem, saját blogot. A fikázóktól kérdezem: miért van az, hogy se ommm, se scheerti, se prokee nem cseszteti a hölgyet?

Péter Anna 2008.03.07. 14:27:13

"miért van az, hogy se ommm, se scheerti, se prokee nem cseszteti a hölgyet"

Tudom a másik nevüket. Az igazit. :D

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.07. 14:37:01

Anno megboldogult suttyó csikó koromban egy skoda alkatrész boltam voltam eladó-tanuló féle... A keletinél volt a szivárvány áruház galériáján. A Csehszlovák skoda tulajok hozzánk jöttek alkatrészért mert nálunk volt minden. Annyi gázbowdent egy szerelő nem lát életében amennyit én összetekertem:) De ház nélkül ám csak úgy csupa olajosan:) Hogy miért írom ezt pont épp a dákós poszthoz? Az ottani főnökömnek valami megmagyarázhatatlan morbid ötlet kapcsán dákója volt! Rám rótta a súlyos feladatot, hogy a telefonon előre leboltolt barterba szervált dákó alkatrészeket én hozzam el neki. Főleg a Jókai utcai dákó boltba járogattam hetente egyszer-kétszer, minden alkatrész pult alól volt tehát földi halandónak nem lett volna. Végülis a lényeg az, hogy azon a szerencsétlen dákón hetente elromlott valami pedig pár éves volt! Biztosan nem vennék soha dákót! Tudom, kényelmes meg a maga módján szép is de akkor se! Tessék ezeröcsit venni, régi kereklámpásat! Nem baj ha fiús.

fury 2008.03.07. 14:37:47

ez korrekt állapot-ránézésre)))A legenda szerint,mikor tesztelte az Autó-Motor,a 4kerek lámpásat,kapásból elromlott a váltó..87ben talán..?nem emlékszem pontosan..LOL)))De azok már a Merkur telepen is rozsdásan álltak...ez állitólag jobb minöségü,mert több a Renault alkatrész benne..a romániai gyártás nem tett jót..mindent maguk gyártottak..többek között a csattogós féltengelyt,a kicentírozhatatlan keréktárcsákat..a nyomástól kettétörö főfékhengert..az alapanyagában szennyezett lemezeket..tán nem kellett volna))))de hogy egy román féltengely 10-15ezer kilóméter után..csattogni kezd??))))))ez vicc.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.07. 14:46:35

prokee-ét nem tudom egyedül, és az autóhoz annyit tennék hozzá, hogy unokatesóméknak is volt egy 1310-esük. Két hónappal később elkezdett iszonyatosan bűzleni. Az anyósüléshuzata alatt egy újságpapírba csomagolt zsíroskenyér lapult, az volt az elkövető. Ilyen hanyag- vagy bunkóparaszt- összeszerelésű autóból nem kérek. Ja, és a francia népet meg gyűlölöm. Autójuk is van négy, ami kellene.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.07. 14:47:55

Mármint az autó nullkilométeres volt, és az átvétel után két hónappal kezdett szaglani.

ommm 2008.03.07. 14:49:31

Anna: ebben biztos vagy? :)

fury 2008.03.07. 14:55:39

zsíroskenyér..)))LOL)))Atyaég))Román extra)))))))..."A rejtélyjes lerohadások mellé most ajándék zsírosdeszkát adunk)))túlélőkészlet az út mellé))"..kiegészítve vele a 2hetes garanciánkat))))..

tudatlan 2008.03.07. 15:19:14

'94-ben cimbinek volt egy sárga TLX-e. 3 tagbaszakadt emberrel, tetőcsomagtartóra rakott festőlétrával versenyzett egy 2107-es ladával, akinek a sofőrje 160-nál eleinte tanácstalanul nézegetett hátra, majd tátott szájjal előre, hogy ez hogy lehet... Mondjuk a motorból a román alkatrészek ki lettek dobálva és beépült egy "borgo szett", ha jól emléxem így nevezték az eredeti francia alkatrészeket. Ja, és a szetthez járó féltengelyt nem lehetett elnyűni!

Péter Anna 2008.03.07. 15:25:17

" ommm 2008.03.07. 14:49:31
Anna: ebben biztos vagy? :)"

Abban igen, hogy ti név nélkül se, ők meg névvel sohasem.

EM 2008.03.07. 16:04:09

Minden úgy kezdődött, hogy faternak volt egy háromszög indexes Moszkvicsa. Miután már csak a bontó vette át új autó után kellett nézni. Dacia lett belőle, méghozzá 1310 TX. Boldog békeidők... Szóval Dacia. Hat évig hóban-fagyban, külföldön-belföldön szolgált minket, míg egy román úriember vissza nem vitte oda, ahonnan jött. Tulajdonképpen semmi baj ne volt vele, mindenki szerette. Igaz, kisiskolás koromból kifolyólag irigykedve néztem azokat az osztálytársaimat, akiknek TLX-es volt a családban. Az 5 gang az 5 gang na. Meg a lökhárítója is jobban nézett ki, legalábbis akkor így gondoltam. Ja, lökhárító. Apám visszakapott 1000 forintot a vételárból, mert szarul volt lekrómozva a hátsó lökő. 50 méterről már egész jól ki lehetett venni ezt a kis szégyenfoltot. Szívesen megismerkednék az akkori meósokkal :)))
De, hogy manapság egy ilyet megvenni, na NEEEEEEE :)

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.07. 16:22:07

Anna, írtam neked, egy kedves hangételű, de negatív kommentet. persze nem a dákóról. most először jutottam el odáig, h nyomjam a publikálás gombot, eddig mindig ctrl+a, del, lett a vége. erre elszáll az éterben.

nem írom le mégegyszer.

légyszíves haladj ugyan ilyen ütemben előre, fel. és akkó... majd lehet egyszer hitelesnek is tünhetsz majd. addig szurkolok Neked.

(a bukott kommentben nem volt, ötelt, vagy meglátás, h mit is mondenék, neked, ha megkérdeznéd merre tovább. talán azért mert nem kérdezel, elképzelhetőnek tartom, hogy kicsit kevesebb, énPéterAnna érződne, máris sok legyet ütnél egy csapásra. bár kellő szakmaisággal, azt is szabad... de csak már jól ismert vadászterületen, Istenáldott tehetségeknek, különben nyomorult hakninak tűnik az egész.

ebből még baj lehet, és Anna ez nem összehasonlítás, csak egy gondolat amit még akkor kellett volna idekanyarintanom, amikor itt volt aktívan: a Dokival az volt a probléma, néha megdöbbentően hiányos volt autóságből, viszont iszonyat módon tudott írni, és talán őszintén rajongani.

az egész irományomat, bár személyeskedő, és okoskodó, jószándék által vezérelte.)

[[[remélem kellően felismeerhető vagyok, ha másnem a linken, még mielőtt bedobnál a Téged támadó, arctalan rebellisek táborába. talán nem is vagy olyan...]]]

ja és az előző tudorkommmentem hatszor ilyen hosszú volt, örülök hogy megúsztátok.

Dákó: egy évig használtunk egyet, úgy hogy hátul is első futóműalkatrészek voltak, mert nem volt más, kb úgy dőlt előre, mint egy dragster, csak hátul maradtak a nagy lukban üldögélő vicces virslikerekek. nem volt szép látvány, leszögezném.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.03.07. 16:43:24

camell:

Prokopp Gábor vagy Sándor vagy nemtom... :)

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.07. 16:59:38

pedig a dacia jó autó volt

sima 2008.03.07. 16:59:59

Anna, köszi a posztot!
végre egy írás a kedvenc formájú szoci kocsimról! ugyanúgy soha nem volt részem benne - talán ezért kb. havonta elgondolkodom, hogy veszek egyet! nincs véletlen elérhetőség a kocsihoz?

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.03.07. 17:25:53

Nos, én teljes mértékben érintett vagyok régi Dacia ügyben. Nem elég, hogy apám második autója Dacia volt, de jött később másik kettő (az elsőt nagyanyám nyerte autónyeremény-betétkönyvvel, egy igazi Nagypolszkit, 1972-ben!). Igaz nem teljes sor volt, az első Dacia után (1975-ös, szinte Renault, UV-s redszám, sárga), 1979-ben a következő (PV-s rendszám, korallpiros, az összes apró különbséget tudtam az előzőhöz képest, 6 éves koromban), rövid kitérő egy Zastava GTL 55 formájában, rendszáma KS, ami azért volt emlékezetes, mert apám kollégái húzták rendesen, miszerint, új autója van a K urva S iposnak. Ezután 86 körül ismét Dacia, immáron egy 1310 TLX. Full extra!! Plüssülés, fordszámmérő, sorjás lemezből reszelt zár reteszelő hátul a kölkök ellen (gyári!), 5 sebeséges váltó, mámorítóan erős motor, jobb tükör (nagy, műanyag), minden, mi szem-szájnak ingere. Hogy megbízhatatlan? Nos, erről csak annyit, hogy apám a munkája miatt rendszeresen járt vidékre a kocsikkal (évi 20-30000 km), nem hiszem, hogy saját magát akarta volna szívatni egy folyton lerohadó autóval. Bár az is igaz, műszaki ember volt, tehát a kocsit nagyrészt maga tartotta karban, ezért ha csak alkalma volt, leellenőrzöt mindent rajta. Nagybátyámék, mikor éppen az NSZK-ból látogattak haza, csak azt látták, hogy apám a vadiúj (azon a héten vette át) TLX körül pörög, egyik kezében csavarhúzóval, másikban csavarkulccsal, és mindent double-checkkol. Ez egy nyugati ember számára teljesen felfoghatatlan volt. Az ilyesmi a mindennapos rutinja volt, ha lementünk nagyapámhoz a tanyára, apám karbantartott. Nem is tudott mit kezdeni magával, amikor megvette a két éves Sierrát, és nem volt semmi csinálnivaló rajta, egész hétvégén csak téblábolt. De Dákóval az út szélén sosem maradtunk. Necces helyzetek persze voltak (német autópályán elkezdte a főtengely-szimmering a kupplungra okádni az olajat, meg a kevéssé kiforrott TLX 5 gangos váltója úgy szorult, hogy egy erőteljes váltásra kezében maradt a bot... viszont biztos vagyok benne, bármelyik korabeli szoci márkát néznénk, mindél lennének hasonló bajok -nagyon más világ volt az, más elvárások, más minőség. De mint mondtam, apám elég józanul gondolkodott, nem vett volna szart. A kocsi elég nagy volt négy ember+csomagoknak, keveset fogyasztott benzinből is, olajból is, fürge és kényelmes volt.
Ilyen múlttal nem csoda, hogy terhelt lettem, és apám első Daciáját (azb UV-s sárga majnemrönót), amit a nagybátyám vett meg és Kiskőrös és vonzáskörzetében használt majd' húsz évig, én bizony visszavásároltam pár éve. Hogy alapvetően menyire rohadós egy 1975-ös autó, nem tudom, ezen biztosan volt egy küszöb csere, és most is van a sárvédőkön pár pörsenés, de alapjában patent a kocsi. Már műhelyben van, apróra lesz borítva, és kap egy teljes felújítást. Vagy talán nevezzük restaurálásnak. Az öreg lakatos pont a napokban kezdett rugdosni, kezdjük már el, mert nincs mit csinálnia. Valahogy majd igyekszem is dokumentálni az érdeklődőknek. Ezek a régi Dákók szinte észrevétlenül koptak ki az utcákról, nagyrészük visszakerült a szülőhazájába, itt meg egy ilyen 79-es is igazi ritkaság, hát még egy fasza 75-ös!!

fury 2008.03.07. 17:46:59

streetsta-Köszönöm,élmény volt olvasni..Nagyon sok sikert kívánok,Őszintén!!!Rajongani tudok azért,ha valaki ilyen!!!Minden jókívánságom a Tiéd!Grat.Üdv.-Fury.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.03.07. 17:51:44

Tudnátok olyan autóról is írni, ami nekem nincs?:PPP

sima 2008.03.07. 18:47:40

streetsta,
nagy érdeklődéssel várom a dokukat a dácsi renoválásáról!
sok sikert, hajrá!

Stanci 2008.03.07. 19:23:08

Én nosztalgikus vagyok a Dáciával kapcsolatban. Anno faternak is volt egy. Emlékszem, hogy a 80-as években az egyik karácsonykor odaraktuk a karácsonyfára a sorszámot, mely szerint a tavasszal már biztosan miénk lesz a csoda. Így is lett, a debreceni Merkúrba kellett leutazni érte, és én kiválasztottam a garázs (terem?) legközépső kocsiját, papír szerint delfinkéket. Annyira jól sikerült a választás, hogy soha semmilyen hiba nem volt rajta, nem akart szétesni, szétrohadni, megjártuk vele Bulgáriát (3X), Törökországot, Jugoszláviát, Olaszországot, Ausztriát, Németországot egyetlen hiba nélkül.
De lehet, hogy ezt a sors akarta így. Szóval nekem semmi gondom a Dáciával.

Stanci 2008.03.07. 19:25:35

Jah, a rendszámra én is emlékszem még: DH 48-16. A 90-es évek elején a nagy invázióval a hazakerült az övéihez (románok vették meg) :)

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.07. 19:27:35

streetsta, legjobb kívánságaim kísérjenek

('89 TLX)

Csubakka Junior 2008.03.07. 19:34:26

Az apám első autója egy 1300-as volt. Használtan vettük 80.000 Ft-ért '88-ban - egy ismerőstől. A hátuljára elég jól emlékszem, mert rengetegszer toltam. És valahogy mindig a jeles alkalmakkor makacsolta meg magát (iskolai évzáró után - fekete nadrágban és fehér ingben, aztán amikor megkaptam életem első szintetizátorát és nagy örömmel téptünk volna haza Pestről az M1-en, amikor nagyapámat hoztuk haza a füredi szívszanatóriumból, egyszer az Erzsébet - hídon is toltam...). Kétszer merészkedtünk vele külföldre, az első alkalommal Parndorfig, majd a sikeres úton felbuzdulva Pozsonyig. Innen már vontattak vissza. 2 ékszíjszakadásra emlékszem, az egyik valahol a Kiskunság közepén történt, amikor egy temetésre mentünk. Télen mindig vártuk a tavaszt, mert nem szerette a hidegindítást. Aztán utolsó kísérletként kapott egy felújított 50.000 km-es motort, de mindhiába, mert a következő nyáron túladtunk rajta 45.000 Ft-ért (4 ajándék téligumival). Egy román tag vitte el, aki ki sem próbálta. Amikor kifordult a parkolóból, nyomott egy padlógázt, és csodák - csodájára kipörögtek a kereket. Mi sosem műveltünk vele ilyet. Volt előnye is azért, olcsó volt hozzá minden cucc a piacon, 3 zsák krumpli elfért a csomagtartóban, és kényelmes ülései voltak. Persze össze sem lehetett hasonlítani az 1995-ben vásárolt vadiúj 2107-essel!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.03.07. 20:02:28

streetsta

sok sikert. '88 TX, de TLX plakett van rajta gyárilag:))) Olyan, mintha a BMW-re M betűt tennék:)

DSH 2008.03.07. 20:15:28

OMMM mester!

a garázsban lapul egy fuego turbom eredeti állapotában 1. tulajtól 133e km-el:)))

StationW 2008.03.07. 20:40:26

Anna b*sztatásával kapcsolatosan:

Amikor megjelentek az első cikkek,nekem sem volt szimpi, sőt a Mazda 626 cikknél billentyűt is ragadtam - sorry a felzúdulásért de az tényleg tele volt marhaságokkal, majd egyszer kölcsönadom az enyémet.

Nem lehet mindenkitől elvárni, hogy azonnal meg tudjon felelni a legkényesebb elvárásoknak is. Ezért van a próbaidő is példánakokádék. Szerintem egyre jobbak a cikkek, és legalább örülnétek,hogy van olyan nő is a világon, akinem a cukimuki puntokról csacsog, hanem egy vértróger Volvot-hajt. Reméljük később épít is!

Na mindegy, lényeg a lényeg, hogy látszik a fejlődés, és ezt lehet értékelni kedves kollégák!

Ez meg egy blog...

(Melleslegmivel szénnékommentelitek a cikkeit, ez azt jelenti hogyfoglalkoztat titeket. Ez a cél!:)

Na üdv!

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.03.07. 20:57:10

Köszönöm a jókívánságokat mindenkinek, és persze aki tud legelső szériás Daciára márkajelzést (jó állapotút, persze), gondoljon rám. Ez még a különálló betűkből kirakott típus (sőt talán azon belül is volt tkét méret, ez asszem a nagyobb). Persze igazából elég lenne két betű is (most fejből nem tudom melyik, de jöhet mind egyenként is:)) Ezt leszámítva nagyjából komplett, sőt, amíg le nem vettem az üléshuzatvédőüléshuzatot, illetve amíg ezután a nap ki nem szítta a gyári kék kárpitanyagot, még a gyerekülés nyoma is látszott, amiben én szerény személyemmel ültem benne anno. Na ja, a nyugati rokonok, akiktől az ilyen ritka hívságok, mint univerzális, gyereküléssé alakítható babakocsi, pedálos-láncos gokart, szirénázó, madzagos-távirányítós Mercedes rendőrautó, stb. jöttek, ugye. Ismétlem, 1975-76-77-78!
Ja, és a Dákó annyira szívós, hogy az unokatestvérem barkácsolását is túlélte -történt ugyanis, hogy kezdő villanyszerelőként, riasztót szerkesztet bele. Ennek egyenesági következményeként egy kellemetlen pillanatban a valahol fellépő rövidzár felébresztette a vörös kakast, és a motortér egy kicsit kigyulladt. Azonban a jó időben, megfelelő taktikával alkalmazott autós takaró csodákra képes! Ez bizony már több, mint húsz éve volt, a kocsi pedig most is suhan (apám minden egyes alkalommal megjegyezte, mikor nagybátyámék átjöttek nagyapámhoz a tanyára látogatóba, és az autó hangját már csak az udvarba befordulás után hallottuk meg, hogy mennyire csendes is ez a kocsi. Na ja, az alvázszám, és a motorszám is Renault, a lámpák Made in France...)

SVGA 2008.03.07. 21:22:49

Egy ismerősünk is elment átvenni az új Dáciát Debrecenbe, az tőlünk 200 km. Amikor megjött vele, repesett a boldogságtól, úgy örült a gépnek és azt mondta:
Gyerekek, ez úgy megy, úgy húz, hogy be sem kellett rakni negyedikbe!

Gondolom, örült a vadonatúj motor a 3. fokozatban való bőgetésnek 200 km-en át. De hazajött és évekig ment. Végül az is a Román Őshazába vándorolt vissza.

Borisz 2008.03.07. 21:49:39

DSH: állat! milyen évjárat? nincs képed róla?

DSH 2008.03.07. 21:59:50

1982-83 fordulóján jött a világra,82ben gyártották,83ban adták el:)
kepfeltoltes.hu/view/080307/K_p158_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/080307/K_p159_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ezek ősszel készültek.
most volt műszakin,egy minimális rozsda van az ajtók alján,de ennyi.soha nem volt lakatolva az alja és most is hibátlan.és hogy megy...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.03.07. 22:27:30

Nemtudom milyen csudadákók vannak nálatok, de az én 88-asom kétszer volt újrafestve, és most tavasszal kap egy harmadikat, pdig most is garázsban van. Ennél már csak a '78-as mazdám rohadt jobban. De azért szeretem, ezért kapja meg minden tavasszal a kellő odafigyelést:)

sima 2008.03.08. 01:07:32

vhááá, DSH!
gyönyörű ez a fuego.
látszik, hogy törődsz vele!
gratula hozzá!

aa 2008.03.08. 01:47:03

szakggyá má le ezekről a képekre írt, hányingert keltő, ócska szar szemét megjegyzésekről, cirkalmas betűkkel. asszem a stílustalanságod a legvérlázítóbb.
amúgy miért kell végignéznünk ahogy egy tehetségtelen és alkalmatlan ember vért izzadva, hosszú évek alatt felküzdi magát a gyenge közepes szintre?
mert nő?

ommm 2008.03.08. 12:59:01

DSH 2008.03.07. 20:15:28

dobj egy pm-et, ha nem vagy messze biztosan megérne legalább egy poszt :)
ritka szép darab

Borisz 2008.03.08. 13:30:36

DHS: max respect...
és a TURBO tag az oldalán :)

Hajj, régóta sápitozok hogy kéne egy második kocsi élvezeti megfontolásból, ilyenkor mindig megdobban a szivem...

AP (törölt) 2008.03.08. 15:44:42

aa: jaja, ha farka lenne, sokkal jobban lehetne tolerálni a küzködést.

remes 2008.03.08. 16:39:26

streetsta !!!

Dobj egy elérhetőséget a :
ttamaskukac bicomix pont hura.
köszi
1310 TLX.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.08. 16:49:21

1. (aa) Urak, Anna nem írja a blogot, csak elkezdi. A mino''ség magukon múlik.
2. Akárki is javasolta hogy vegyen inkább 'ezero''csit', igaza van. A Dacia csak cso''kevénye egy francia eredetinek, míg a duplalámpás zsiguli o''nálló alkotás (ohc motor, az a hátsó lámpa, és mindenekelo''tt a voda és a maszlo azzá teszik), kádárista legenda (a bábolnaiak kipróbálták: kilencvenet megy egyesben), majdnem minden amibo''l maga kimaradt.

DSH 2008.03.08. 17:38:56

köszönöm az elismerő szavakat!

az autó 2. éve van nálam és összesen még 2000km-t sem mentem vele,nem azért mert baja lenne,csak nagyon vigyázok rá.esőben még véletlenül sem hozom ki...

(ommm írtam)

cimbo 2008.03.08. 19:38:45

Faterom 2db 1300-ast, 1 1310-est, és egy 1310 TLX-et nyűtt el. A TLX-szel bejártuk Európát, minden gond nélkül. Itthon elszállt a motor, amit garanciában cseréltek. Nem voltak rosszab autók, az átlag szociautóknál, de az tény, hogy jobbak se.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.08. 20:57:58

Anna, én csak a magam nevében írhatok, (még akkor is ha nem tudod a nevem -vagy igen?:)Én azért nem szoktam fikázni, mert általában tetszenek a posztjaid, ha meg nem(mert ilyen is volt) akkor nem kommentelek, vagy elmondom mi nem tetszik. Nem szoktam "fikázni" általában senkit. Az meg különösen felháborít, ha valaki név nélkül, undorító és cinkes módon fikáz egy nőt. Valahogy gusztustalannak tartom. Ilyet, normális, felnőtt ember nem csinál:)

AP (törölt) 2008.03.08. 22:15:26

kilencvenet egyesben?
melyik duplakarika megy kilencvenet egyesben?
még a hosszú egyeses tolókerekessel se mész kilencvenet egyesben :)
bár 18.000-es fordulatszámon minden elképzelhető :))

antika 2008.03.08. 22:34:00

scheerti!
Fekete lámpatartó keret, karbihoz vákumcső, komplett hátsó ülés(TX-ben volt, mégössze nem törtem, de szerintem az 1300-ba is jó. Valamint TX lökhárító, karbihoz vákumcső. Kb. ennyi maradt, ha érdekel.

A családban több Dacia is volt: 1300, 1310, 1310TX Kényelme össze sem hasonlítható a fiús ladákkal. Még a 2107 is fapados volt mellette. És nem járt keresztbe hosszába, ha leesett 1 kis hó.
Hibája is volt bőven, csttogó féltengely, bár eredeti franciával nem volt gond. Rozsda maris is ette rendesen, föleg ha nem kapott üregvédelmet.
A feltett 1300-ason nekem is megakadt a szemem, ha '78 előtti lenne, nem is gondolkodnék.

ottopappa 2008.03.08. 23:28:34

AP!

A kilencven egyesben nekem is elképzelhetetlen. Viszont az 1500-ös Samara 2-ben télleg megkarcolta a 110-et. Azt a 8000-en túli kínhangot soha nem felejtem el...

fury 2008.03.09. 02:55:19

helló..gyalog?!megy már...itt a kulcsa...nagy zene...ne osonj el,lessz tuti verda,az új DÁCSIA...helló...heeeló...badi-bilding,izompóló...napszemcsi)))))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.09. 07:38:16

Höhő, itt valami félrement, engem nem érdekeltek a dákók, valaki másnak címezhetted:)

Nati 2008.03.09. 11:49:47

AP:" jaja, ha farka lenne, sokkal jobban lehetne tolerálni a küzködést." LOL!

Car Fiol · http://CarFiol 2008.03.09. 14:49:22

Hát gusztus dolga, hogy kinek mi a szép...

Marcus 2008.03.09. 16:50:50

Anyámék annak idején Aro 10.4 vásárlásra adták a fejüket, és már akkor is hirhedt volt a megbízhatatlanságáról. Vadi újan vettük, a legtöbben visszafordultak a kocsikkal, elromlottak még mielőtt hazaértek volna. Anyámnak én meg "utasításba adtam", hogy márpedig piros autót szeretnék. Mondanom sem kell, semmi baja nem volt az autónak, amíg csak nálukn volt... Azért sajnálom, jó kis terepgép volt

AP (törölt) 2008.03.09. 17:35:44

én hátramenetben mentem 60-at..
az se keveset forgott :)

Rat 2008.03.09. 19:27:51

Héka!!! Na itt tényleg mindenkinek elgurult a gyógyszere emberek?! Talán csak egy-két kommentelő van, aki valóban használt már 'Dácsiát' és nem a vaknosztaliga szülte legendákat szajkózza e 'fantasztikus' négykerekűről. Az igazság az, hogy egy slendriánul -sokszor gyári hibás alapanyagokból- sebtében összerakott, nagyon gyorsan átrozsdásodó megbízhatatlan autó volt. Mindössze a modern formájával és kényelmes üléseivel varázsolhatott el bárkit is, már aki bedőlt ennek. Egy Lada megbízhatóságához vagy egy Skoda szeretetreméltóságához bármiben is viszonyítani a Dákót....na ez már kezdődő elmebetegség, vagy a korai szenilitás jele. Az igazság az, hogy a 'Dácsia' egy kalap szar volt. Anno már megvásárláskor sokat pótrugókat szereltek bele mert a gyári annyira gyenge volt, hogy néhány év után húzta a seggét a földön a jeles gépjármű. A különféle hidegindítási procedúrákat is ezen a típuson lehett a legjobban kitanulni... Emlékszem még, hogy micsoda örömmel konstatálta mindenki amikor a románok lelkesen és jópénzért felvásárolták és hazahordták az anyaföldre saját gyártmányú gépkocsijaikat. Én is jártam eleget Dacia-val. Annakidején (a Trabantommal elenntétben) éjjel-nappal szereltem a család 1310-esét, és ha bárhová el is indultam vele, 10-ből legalább 5-ször produkált valami ijesztőt. A gyenge kasztni lett végül a veszte, amikor egy télen, az utcánkban parkolva, a jobb oldalába belecsúszott egy ezerhatos Zsiga kb. 30-al. Nem tört meg látványosan a kocsi de utána a BAL oldali ajtót sem lehetett rendesen becsukni. Bontó...

Ubul 2008.03.10. 13:24:28

Nem tudom nektek milyen Dacia jutott, de nekünk volt 3 db és egyikkel se volt baj. Volt Ladánk is. Semmivel nem volt jobb... A motorja a garázsban hullott darabjaira. A hajtókar kinyomta az oldalát a blokknak. A Dacia ilyet sose produkált. Igaz voltak vele apróbb gondok,(egyszer elszállt a generátor, egyszer meg a kerékcsapágy) de ha valaki egy kicsit is törődött vele, azt nem hagyta cserben.

Ubul 2008.03.10. 13:27:36

Nem tudom nektek milyen Dacia jutott, de nekünk volt 3 db és egyikkel se volt baj. Volt Ladánk is. Semmivel nem volt jobb... A motorja a garázsban hullott darabjaira. A hajtókar kinyomta az oldalát a blokknak. A Dacia ilyet sose produkált. Igaz voltak vele apróbb gondok,(egyszer elszállt a generátor, egyszer meg a kerékcsapágy) de ha valaki egy kicsit is törődött vele, azt nem hagyta cserben.

Ubul 2008.03.10. 14:08:04

Frankó... Kétszer sikerült... Na mindegy. Egyébként még egy pár észrevétel. Kicsit összvér ez a Dacia. A tükör nem gyári, a lökhárító sincs a legjobb állapotban és az eredeti "baba" sincs meg rajta. Ez a 75-ig gyártott "francia" modelleken volt. Ez viszont 75 utáni. A kormányból, tolatólámpából, és a jelből kiindulva. Ja és át is volt festve. A rács alatt is kék, az pedig gyárilag fekete. Mondjuk olyan +300 ezerből akár autót is lehetne belőle varázsolni. De annyiért senki se fogja megmenteni. Kár érte.

antika 2008.03.11. 10:55:57

scheertti!
B O C S!!

S t r e e t s t a - nak akartam írni!

Rat 2008.03.12. 11:56:28

Hááát...egyszerű lenne megtudni a valós arányt szeretem-nemszeretem, és jó autó-rossz autó viszonylatban. Csupán fel kell tenni -személyesen- egy kérdést a 25év feletti korosztálynak (tehát akik valóban ismerhették a Dacia-t nem csak idetévedt, 'dácsiavédő' fan-ok). Szóval adott -lenne - két verda, el lehet vinni bármelyiket: Ezeröcsi vagy Dákó? 100 megkérdezettből szerintetek hány ember kérné a román csodát?:-) Nem véletlenül nem futnak már Dacia-k az utakon. Talán ennek valami oka van. Biztos imádták az emberek, nemde?:-)

antika 2008.03.12. 14:55:24

Na azért a romamerci is kikopóban van az utakról, pedig a '90-es években csak úgy ömlött az országba befelé.
Egyébként kellene mindkettő.
Az ezeröcsivel a ganét hordanám ki a disznók alól, mert bírja, amíg szét nem szakad. A daciával pedig buliba,mert kényelmes dönthető az ülése.

Ubul 2008.03.12. 16:06:17

Ha érdekel én a bizonyos határ fölött vagyok, és személyes a tapasztalat. De ha már itt tartunk, és azt kérdezném meg, hogy miért mindig azoknak a legnagyobb a pofájuk, akiknek sosem volt, és csak történeteket hallottak róla??? Feljebb is lehetett olvasni pár értelmes szakmában járatos hozzászólást, mint pl 2 dugattyú hiányzott.... Olajnyomás meg csak úgy volt magáról. Vagy a hajtókar meg a helyén volt, és csak úgy kolompolt a hengerben??? Aki ilyet elhisz azt sajnálni tudom csak.

Fuego_tx 2008.03.12. 23:21:39

Sziasztok.

DSH
Rettegj nem sokára elkészül a vetéjtársa a fuegodnak:)
Lassan de biztosan alkulgat az enyém is:)

ÜDv mindenkinek

wartburger 2008.03.22. 22:42:12

Ubul, a lökháritó baba eredeti. Nekem pont ilyen 81-es 1300-asom volt ugyanilyen bilikék. 1-esben nem, de 2-esen ment 90-et, 9000-es fordulat mellett. 86-ben még lehetett kispénzért bomolni a Hungaroringen 2:22-volt a legjobb ideje, egy garnitúra viktoria bánta. Ez még nem rohadt sehol sem, igaz vigyáztam rá. Utána volt 1310-esem ill. 1400TLX-em is kettő, de azok már sokkal vacakabbak voltak és rohadtak. Egyébként írta valaki, hogy 81-esben francia alkatrészek voltak, hát az enyémben egy darab sem volt, pedig szereltem eleget.

BTO 2008.03.26. 16:53:23

húú! mennyi koment!
kerestem a népitéletben a Dacia 1310TX beirásomat.
nincs.
akkor azt még nem szültem meg.
de,szerelni azt kellett,és gondját viselni.
89-be vettem 1 sárgát a merkurnál pöstön.
4 éves volt. 6évesen átöltöztetettem neolux pirosra. 89ekm-nél hüvelydugó garnitura cserélve sk.dugó szoknyatöréses volt
oil zabalás volt,bezin az 6-8 között.
öniditó behuzó tekercs csere generátor felujjitás,hengerfejpakolás és termosztát cserék teték izgivé az életem .1x még ablakemelő mechanikát is kellet cserélni a bal első ajtóban .
ez már a rohadós fajta volt.sok kisipari cucc lett beletéve.
féltengely??? azt nem cseréltem pedig én közel 100ekm-t mentem vele .igaz az utsó idejébe már szoldogált,de igy vitték haza szülőföldjére.
ja és 1 trükk a ventilátor hőgomba ellen,a visszajelző lámpa ami nem volt"ragadós " kapcsoló az átépitve 1 hátsóablakfütés kapcsira. ha beértem a székesföljebb városba akkor bekepcs és amig +nem álltam addig ment.

szerintem aki itt nem min 30 éves annak nem sok sját tapasztalata lehet az ien avtók terén.
Üdv BTO

Ubul 2008.04.23. 14:10:36

75 után nem ez a baba volt rajta. Hidd el. Az nem az eredetije volt. Kisebb a 76-81-ig gyártott kocsin a baba.
süti beállítások módosítása