Rá volt írva, hogy baj lesz belőle

  2007. december 05. - Csikós Zsolt Címkék: lol így készül a totalcar baleset kamion úton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Autók forgalmi dugóban

Ha jól rémlik, három teljesen diszjunkt dugón (III. kerület, Óbuda; II. kerület, Szépjuhászné út; Budakeszi, teljes hosszában) verekedtük át magunkat Gyulavitéz apjának Ford Focusában, mire elértük az M1-et, és robogni kezdhettünk Szlovákia felé, mintegy munkavégzési céllal.

Árokba borult Waberer’s kamion az M1-en

Alig tettünk meg néhány kilométert, újra alapjáratos araszolás következet, egyesben. A pályán. Még egyszer húsz perc veszteség, már nem is számoltuk. Az epicentrumnál azonban érdekes látvány fogadott. Ezért a látványért minden balesettunkolónak érdemes volt várnia. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de egy kamion az árokban… Azért az impozáns.

Árokba borult Waberer’s kamion az M1-en

A legjobb poént azonban, mint az életben oly sokszor, itt is a kisbetűs szövegben kellett keresni. Nézzék csak meg hátulról az ép, még célja felé robogó kamion, valamint a balesetet szenvedett farát. Milyen különbeséget fedeznek fel a kettő között?

'Tapasztalt gépjárművezetőket keresünk!' felirat egy árokba borult Waberer’s kamion oldalán, az M1-en

Hát azt a kis, fehér matricacsíkot az árokbamenősön. Nagyon szeretném látni, hogy milyen szándék vezethette a Waberer’s központban a matricaragasztók kezét. Miért pont erre, és nem a másikra tették?

A sofőr nem tudta, de már ott, a telephelyen megírták a végzetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75253067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.12.05. 11:48:38

és amit nem tudsz, az az, hogy ez a kamion (ugyanezzel a rendszámmal) ma reggel robbant le előttem a pozsonyi körgyűrűn. valami a féltengellyel lehetett, mert nagyon megvolt dőlre oldalva. a másik három pedig mögötte vesztegelt. kb 7.45-kor.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.05. 11:53:17

Aki járt már a 8-as főúton télen az oda sem fordítja a fejét egy-egy ilyen balesetre. Reggelente 8-10 biztosan becsúszik ha leesik a hó. Keresztbeállnak és a 2 sávot lazán elfoglalják, ilyenkor beterelik a forgalmat valamelyik szűk kis faluba ahol még nagyobb a hó és szinte biztos, hogy ott is becsúszik egy kamion vagy busz az árokba.

tomnemtom 2007.12.05. 12:05:34

nyolcas és a nyolcassal kezdődő utak hóval vagy köddel rémálmaimban jönnek elő...
ezeken kellett közlekednem egy nem kicsit túlterhelt fordtranzittal. + utánfutó.
azóta tisztelem és szeretem a téesztraktorosokat :)

ommm : nem bírsz aludni, vagy mi a retket keresel hajnalban az utakon ???

kamionosok meg elmehetnek a izéba. tisztelet a kivételnek. mi az M0-ra járunk röhögni ónosesőben.

tomnemtom 2007.12.05. 12:08:46

jah, ma reggel feküdtem a röhögéstől.
láma 3xx-es béemvés kétsávos körforgalomban. az istennek nem akart kettőnél többel menni, kikerültem, majd látom, hogy a belsőből akar kihajtani, emiatt gyorsítania kellett ( volna ), hátulja kitört, rossz irányba ellenkormány, majdnem 2db teljes piruett. mákjavolt, mindenki csak figyelte a produkciót, nem vettek részt benne. mehetett még egy kört :D

sol. 2007.12.05. 12:21:41

nem tudom mennyit közlekedtek, milyen járművekkel és milyen utakon, de ha sofőr vagy akkor menni kell ha fagy, ha nem...
még egy személyautót sincs esélyed megfogni jégen, nem hogy egy ekkora dögöt póttal
én szeretem a 8ast :) idén, az első hóesésnél volt Pécs-Passau több mint 24 óra!
ui. ha oldalra van dőlve akkor ott valszeg légrugó probléma lesz

dmz 2007.12.05. 12:22:54

No akkor kedves reklamot nem hallgato kollegakat felvilagositanam. Amint azt a slajher radion hallhattuk minden nap a Waberer nevu ceg keres soforoket kiemelt fizetessel es ez a matrica is ennek ekes bizonyiteka. Tehat nem okoskodni meg agyalni kell hanem picit elgondolkodni... Ahogy a keplet is mutatja erolkodesnek nyoges a vege...

Tenyleg nem volt nehez megtalalni a weboldalukon is elerheto allashidretest (volt vagy 5 katt, jo oke nem gazpedalt kell agytalanul nyomni): www.waberers.com/allas/aktualisallasajanlatok/?id=510

Gratulalok kedves autos ujsagiro kolleganak. O se a fejet hasznalja eloszor illetve max ha lefejel. Istenem es meg az ilyen ujsagot ir, ezt hivjak nepbutitasnak! megalol

gergoke · http://gergoke.hu/ 2007.12.05. 12:27:47

LOL! dmz, kamionos-e vagy? humorérzéked-e van? ;)

Frank László 2007.12.05. 12:52:20

A 8-asra járok dolgozni mint tűzoltó, elképesztő, hogy néhány kamionos milyen felkészületlenül indul útnak. Volt olyan akinek csak papucsa volt télen, és pulóvere kabátja nem. A baleset után ott fagyoskodott.

Jazzman 2007.12.05. 13:02:29

scheerti,

For the record, egy kamionnak/busznak sokkal kisebb problémát okoz a hó, mint egy személyautónak. Egyfelől jóval nagyobb a kerekük, másfelől meg a tömegük.
Buszos ismerős mondja, hogy havazáskor a buszok nem azért késnek olyan sokat, mert annyit számítana nekik pár centi hó, hanem azért, mert minduntalan elakadnak/bénáznak előttük a személyautók (persze az is igaz, hogy több utast kell felvenniük minden megállóban). Ha csak nincs félméteres hó, ők bárhol elmennek.
Néhány kivételtől eltekintve leginkább akkor szoktak árokba fordulni, mikor a HVCS-k nekiállnak rosszul kiszámított előzéseket végrehajtani (mer' nehogymá' egy ilyen csiga mögött kelljen menni!), majd féktávolságon belül bevágnak/becsúsznak/bekóvályognak a busz/teherautó elé, és fékezésre kényszerítik. Persze míg a nagy tömeg elinduláskor hasznos, vészfékezéskor annál inkább hátrány (igaz, hogy nagyobb a tapadás, de nagyobb a mozgási energia is, és ha már egyszer elindult a csúszás, ott már semmit nem ér a nagyobb tapadás).
Egyébként ahhoz még csak hó sem kell, hogy egy kamiont egy felelőtlen autós bebicskáztasson. Aki hosszú ideig akar élni, az például autópályán, országúton se vágjon be kamion elé, mert ha történetesen épp egy ilyen bevágáskor megcsúszik, vagy defektet kap, vagy csak erőset kell fékeznie (mert mondjuk két jármű közötti lukba vágott be) akkor a bevágás pillanatában alig néhány méterre lévő kamionnak nincs esélye elkerülni az ütközést - márpedig abban elsősorban nem a kamion fog pozdorjává törni (vagy az is, de legalább élve vágják ki a sofőrt - a személyautóból nem valószínű...). Sosem szabad elfelejteni, hogy a nagy tömegű járművek vezetői nem azért tartanak nagyobb követési távolságot, hogy az előzgető autósok beférjenek közéjük, hanem azért, mert akkora a biztonságos követési távolságuk. Jóval hosszabb úton lehet őket nullára fékezni. Ha egy autós bevág eléjük, azzal megfelezi a biztonságos fékutat. Sok más egyéb mellett ezt sem tanítják meg a sofőr uraknak és hölgyeknek, én néha elborzadva látom, hogyan vág be egy-két ifjú (vagy épp kevésbé ifjú) titán a 20 tonnás kamion előtt 2-3 méterrel. Meg sem fordul a fejükben, hogy egy potenciális bulldózerrel szórakoznak...

tir 2007.12.05. 13:12:35

kevesebb gondot okozna a hó, meg egyéb, ha a nem lennének jóval a megengedett terhelés fölé pakolva általában a nehézjárművek, így a végletekig terhelt rendszereknek már egy hópihe is elegendő tud lenni...

ommm 2007.12.05. 13:13:38

dmz: ballábbal keltél?

tomnemtom: hová baszod? munkába...

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2007.12.05. 13:13:42

waberer's weboldalan a hirdetesbol:

Egyéb juttatások: pl. érkezési jegy,

milyen az az erkezesi jegy, elnezest a tudatlansagomert, de tenyleg nem ismerek ilyet.

ommm 2007.12.05. 13:14:12

...jöttem reggel mármint.

Csiga 2007.12.05. 13:17:45

dmz...kolléga...:)

Akkor felvilágosítanád a (szerencsére) nem a Waberer's-nél sínylődő olvasókat hogy mit is jelent náluk a "kiemelt" fizetés?
Talán hogy az eddigi gyakorlattól eltérően minden hó végén pozitívba tudják "vinni" a bankszámlájukat?

Jazzman 2007.12.05. 13:21:52

Látom, dmz kollega, nálad kiemelkedő hatékonysággal és sikerességgel tevékenykedtek a népbutító újságírók. Várj, mondom lassabban:
Ez egy úgynevezett vicc volt. Ironikus volt, hogy pont egy ilyen álláshirdetéssel ellátott teherautó borult árokba. Ezt a vicces helyzetet írta meg az újságíró.
Ééérteeed!

Egyszer valaki a következőket mondta, szerintem nem ártana megfontolni, nagy bölcsesség volt, idézem szó szerint:
"Tehat nem okoskodni meg agyalni kell hanem picit elgondolkodni... Ahogy a keplet is mutatja erolkodesnek nyoges a vege... "

:o)

Remol 2007.12.05. 13:24:48

Érkezési jegy: ha egyben megérkezel, akkor kapod meg :-)

Igen nagy valószínüséggel étkezési akart az lenni

rover45 2007.12.05. 13:32:36

azt tudjátok, hogy az állítólag nem is Waberer's?
Ha megnézitek a W-t, nem szabályos W alakja, van, az egy héber S, és állítólag a "saberer's" héberül felkelő napot jelent. Egy kamionos ismerősöm mesélte.
Aztán h mennyire igaz :)

Tommi 2007.12.05. 13:41:29

scheerti: a 8asról csak osztani tudom a véleményedet... az az út a VP megyei HVCS-k útja... Annyi baleset van rajta... Nem rég láttam egy E46 320i-t tréleren, kérdeztem a rendőrt, hol volt a beleset és egy- vagy többrésztvevős volt-e. Szerintetek?

Egyrésztvevős, 8as út...

Bruce74 2007.12.05. 13:42:57

Csatlakozok DMZ és SOL hozzászólásaihoz, illetve kicsit továbbgondoltam ezt-azt.

- "nem okoskodni meg agyalni kell hanem picit elgondolkodni". Én is láttam egy Waberer-es kocsin, hogy tapasztalt sofőröket keresnek. Az, hogy a két kocsi közül miért csak az egyiken volt rajta a ragasztott hírdetés, valószínűleg azért, mert a másikra még nem volt idejük ráragasztani... lehet, hogy túl egyszerű, de szerintem hihetőbb...
- "ha oldalra van dőlve akkor ott valszeg légrugó probléma lesz". Ehhez képest OMMM leírja, hogy valszeg.féltengely... OK, egy nyergesvontató esetén, ahol a hajtott (két) hátsó híd (nem független felfüggesztéses) darabonkét vagy tonnás differenciálművel és merev tengellyel rendelkezik. Mindegy, lehet hogy én tudom rosszul.
- A másik amit OMMM ír, hogy 7.45-kor a pozsonyi körgyűrűn találkozott vele. Elég gyorsan megjavult és eléggé nyomhatták neki, ha utána de.11 után már Budapestet megjárva a visszaúton az árokban kötött ki.
- "még egy személyautót sincs esélyed megfogni jégen, nem hogy egy ekkora dögöt póttal" írja SOL... még jég se kell hozzá hogy egy autó megcsússzon, és ha megcsúszik akkor mit lehet csinálni, hogy a tapadás visszajöjjön?? Nyomni a féket, a gázt, forgatni a kormányt - ha valakinek szerencséje van (vagy akkora rutinja és ideje és helye) akkor visszajön, amúgy meg a fizika szerint megy tovább. Ezek a 20+ tonnás nyerges vontatós teherautók meg olyan szépen tudnak összecsuklani mint egy bicska.

Múlt pénteken egy német srácért mentem ki Ferihegyre (őt meg a MALÉV szivatta, de nem hagyta magát). Mondta, hogy nem is oly rég azért alakult ki 6-8 órás dugó egy autópályán náluk, mert a külső sávban egy kamion nem bírt felmenni valamilyen emelkedőn -OK. Egy másik megpróbálta kikerülni a középsőben, majd miután az is ott ragadt, egy harmadik a belsőben.... Aztán, hogy kicsit súlyosbítsák a helyzetet, egy kicsit még erőlködtek, aminek eredményeképp sikerült is nekik úgy összegabalyodni, hogy azt még Nagy Sándor se oldotta volna meg...

Nagyjából ezek jutottak eszembe, illetve a "tapasztalt sofőr" kapcsán még a vicc, azaz, hogy mi áll a (jó) pap sírkövén mint felirat? - tanulmányait befejezte. Szerintem sokan álmukban sem gondolnák, mi minden történhet velük az országutakon...

nem kéne... 2007.12.05. 13:47:02

rover45
ez mind szép meg mindj jó, csak az elnök vezérigazgatót továbbra sem felkelőnap györgynek hívják, hanem waberer györynek.
de gondolom ez nem érdekes.

s 2007.12.05. 13:47:13

magas havon átgázolni persze, hogy könnyebb a nagy kerekekkel, de megcsúszni előbb fog a nyerges mint egy autó, itt jeges útról van szó
a kisebb/keskenyebb kerék ilyenkor jobb, a nagyobb felületi nyomás miatt, lásd svéd rally
én értem a poént, csak nem vicces :-)

klarky 2007.12.05. 13:49:34

És tényleg van ilyen telefonszám?

999-9999

Vagy emeltdíjason toborozzák a sofőröket? 8-))

ommm 2007.12.05. 13:50:34

Bruce:
1. nem biztos ám, hogy ezt a posztot 111-kor írta Csikós kolléga.

2. amikor ma reggel beléjükfutottam, akkor mindegyik kamionon fenn volt a matrica.

3. nem vágom a kamiontémát nagyon, de mivel a kerék furcsa szögben állt (már ahogy a visszapillantóból látszott) nem hiszem, hogy légrúgó lett volna, de nem is fontos szerintem.

a gond az, hogy ugyanúgy dugót okozott, mint Mo.-on

ha csak véletlen egybeesés, akkor mennyi az esélye neki? érdekes :)

nem kéne... 2007.12.05. 13:51:03

Jazzman 2007.12.05. 13:02:29
scheerti,

For the record, egy kamionnak/busznak sokkal kisebb problémát okoz a hó, mint egy személyautónak

ez így ahogy van hülyeség.
a környékünkön legalábbis nem azért szokott állni a városból kivezető út, mert egy személyautó keresztbefordult.
azok mennének.
csak kurvanehéz kikerülni a kamiont,aminek az eleje az árokban, a vége meg a másik útpadkán van.
nagyobb a kereke?
so what? aztán azon a nagy keréken úristen mennyi minta van? öreganyám velence biciklijén nagyobbat fog a minta, mint egy kamionon.
mondjuk ez mostanában annyiranem érdekes, elég régen volt tél.

rover45 2007.12.05. 13:57:51

NEMKÉNE :)
Én is ezzel kezdtem, de keress rá egy héber szótárban
zsofiah.zl.hu/szotar_hu.php
a hajnal szóra, és ha sokmindent nem is fogsz érteni belőle, de ott a legelején (legvégén) a ש !!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.05. 14:04:47

Hát igen, úgy látom más is ismeri a rettegett 8-as utat. A buszok és a kamionok maguktól is becsúsznak, egyszerűen azért mert nagy a hó. Láttam már olyan kamionost becsúszni aminek 200 méteres körzetében nem volt semmi, becsúszott és követte a többi is. Hasonlóan gyönyörű a "tapolcai" út is, ha ott baleset van akkor irány a földút...

s 2007.12.05. 14:05:16

rover, ez érdekes, így már lehet is benne valami

sporting1.6 2007.12.05. 14:09:14

Érdekes... 100-ból 90 érti a lényget (poént, indíttatást, bármit), 10 nem. Na az a 10 beír ide, tutti...
Tényleg nem értem, néhányan miért olvassák a blogot. Ez nem a főoldal. Nevezzük érdekes mellékletnek, amibe sokminden belefér. A kocsonya is pl.
De ez már messzire visz...

Lotyó 2007.12.05. 14:13:15

Szerintem csak ki akarta kerülni azt a narancsruhás csákót aki ott ásott az úton. az egyik képen tisztán látszik. Mondjuk nem szívbajos a srác mer' Ö csak ásott tovább.
Amúgy a kamionosok nagyobb része jóval előzékenyebb a többi autósnál. Mondjuk azt utálom amikor 3-4 kamion vonatozik és nem hagynak helyet maguk közt, hogy szépen végigelőzgesd Őket.

sporting1.6 2007.12.05. 14:20:45

Lotyó: na igen. Néha valahogy hajlamosak megfeledkezni a fentebb említett nagyobb féktávról és az abból következő nagyobb szükséges követési távolságról. Ez kanyargós főúton a legjobb, ahol egyfolytában jönnek szembe is. Aztán az ember 20 km*t mehet mögöttük 70-el...

Jim 2007.12.05. 14:21:28

Jazzman, a követési távolság sajnos relatív fogalom, én nem értek ehhez a teherszállításos bizniszhez, de én általában azt látom, hogy egymás seggébben nyomulnak, függetlenül az időjárási viszonyoktól. Persze nyilván vannak kivételek, de nekem ez az általános tapasztalatom:((.

Mulder 2007.12.05. 14:43:35

Azért jó lenne azt sem elfelejteni, hogy a KRESZ előírja, hogy kamionok csak úgy "vonatozhatnak", ha egymás között legalább akkora távolságot tartanak, hogy egy esetlegesen a kocsisort előző személyautó biztonságosan behúzódhasson közéjük.

A másik, hogy ezeknek a kamionoknak sem sokkal nagyobb a féktávolságuk, mint egy személyautónak. Igen, nehezebbek, de nagyobb is a fékrendszerük. Szerintem. Nem?

Peter 2007.12.05. 14:44:58

ha havas utrol van szo, akkor M0 diosdi emelkedo a csucs. akarmilyen kis ho esik, ott mindig keresztbe fordulnak a kamionok es megall az elet. :-)

Jazzman 2007.12.05. 15:04:27

Jim, persze, sok a hülye közöttük is. Előbb-utóbb az ilyennek össze is jön a ráfutásos baleset. Egyszer egy stoppoló kamionos mesélte, hogy miért volt épp bevonva a jogsija akkor. Mondta, hogy unaloműzésből is szoktak olyat csinálni, hogy rágyorsítanak az előttük haladóra, majd lelassítanak, és ezt ismételgetik. (El tudom képzelni, hogy mikor Stockholmból vagy Isztambulból jössz Budapestre 90-nel, akkor már ez is izgalmat jelent.) Ilyenkor megbeszélik rádión, hogy az elöl haladó is tudja, mi a pálya, lehetőleg ne satuzzon. Aztán van, hogy mégiscsak fékezni kell, mert mondjuk valami okosgyerek az utolsó pillanatban jön rá, hogy ő márpedig elhagyná az autópályát az adott kijáratnál, és bevág a kamion elé. Na, ezt szívta meg a stoppos gyerek is, épp rágyorsított az előtte haladóra, mikor annak erőset kellett fékeznie. A vadi új kamion traktorját totálkárosra kellett leírni, a srácnak az volt a mázlija, hogy pőrekocsi volt az előtte haladón, valami baromi nehéz betongerendákkal, vagy acélgerendákkal, nem emlékszem már, lényeg az, hogy rakománnyal együtt is csak a fülkemagasság feléig ért az elöl haladó kamion pótosa, így a ráfutó sofőr az utolsó pillanatban felhúzta a lábát, s a fülke felső része viszonylag egyben maradt, de azért tűzoltók vágták ki, mert kiszállni nem tudott a fülkéből. De mesélt cifrábbakat is a srác: mindennapos gyakorlat közöttük a TV, video, DVD-bámulás, térkép böngészés, újságolvasás, de még keresztrejtényfejtés is vezetés közben. Sőt, vannak, akik menet közben felállnak, kávét főznek a hátuk mögött lévő kávéfőzővel, vagy megmikróznak valamit stb. Azt mondja a srác, tempomat van, az autópályák kitaposott külső sávjaiban pedig pár másodpercig ragyogóan megvezeti a kerekeket a nyomvályú. No comment.
Na, hát nem róluk beszéltem, hanem a felelősségteli sofőrökről. Bár éppenséggel az ilyenek miatt is inkább 50 méterrel később térek térek vissza előzésből (ha lehetőség van rá, például autópályán), a fenének hiányzik, hogy egy épp kávét főző kamionos fékezés nélkül letoljon az útról, ha esetleg valami miatt előtte kell fékeznem egyet.

I.I.G. 2007.12.05. 15:13:26

Néhány apróság: -a követési távolság *hasonló* járművek között *csak* a sebességtől és a reakcióidőtől függ; -kamionnak az szgk. mögött viszont tényleg több helyet kellene hagynia (a kisebb lassulása miatt), ill. a szgk. vezetőjének se ártana számítani erre a különbségre, mikor "beugrik" eléjük; -a kamionnak (nehéz tgk-nak) valóban sokkal kisebb akadályt jelentene a hó+latyak, a probléma az, hogy ehhez a kamionokra is valami "mintásabb" gumit kellene rakni, mert ezek a majdnem-slick "nyári+országúti" vackok az első taknyos hajnalon sz@rt se érnek; persze lehet, hogy a fogyasztás pár decivel kisebb velük, de cserébe a fél országot beszopatják rendszeresen: már Tatabányánál meghalnak az M1-en, pedig hol van az még egy rendes hegytől???

Krájzler 2007.12.05. 15:20:12

Egy abroncsforgalmazó cégnél doglozom. Egyaránt foglalkozunk teher személy és mezőgazdasági abroncsokkal is. A téli kerékcsereszezonon épp most vagyunk túl. Csak megemlíteném, h. a kamionok teherautók téli tapadását mindenki felejtse el sürgősen. El nem tudjátok képzelni, milyen állapotú abroncsokkal jönnek be legyen az póton, húzón vagy kormányzotton. És téligumiból sincs dömping a nyergeseknél. Ezért pedig nem a sofőrt kell hibáztatni hanem a fuvarozó cég tulaját!!!!! Emlékszem még nyár végén úgy fordult be a teherszerelőbe egy kamion h. szikrázott a póton az egyik tengelyen a kerék. Csak lestünk. (már a fémszövetnél tartott a futófelület) És a kollega nem az jött cseréltetni, hanem egy defektest javíttatni. Nem is akartuk elengedni olyan kerekekkel, felhivattuk vele a főnökét, h. engedélyezze a másiknak is a cseréjét... Mondanom sem kell azzal az abronccsal ment ki... Akkor képzeljétek el, mi van ilyenkor télen....

azta 2007.12.05. 15:34:06

jazzman :D
azt nem mesélték, hogy néha még szundítanak is egyet a fülkében, miközben a tempomat tgartja a sebességet, meg a nyomvályú, meg...
:D
:D
:D

heavy mental 2007.12.05. 16:34:17

Először is, semmiképp sem lehet légrugó gondja, mert a pót vízszintesen áll.
Nézzétek meg a 2. képet, elöl is vízszintes, és hátul is.

Egyszer egy régebbi melóhelyem telephelyén egy sofőr kölcsönadta a kamiont, hogy álljak arrébb vele rakodás után. Beült mellém a fülkébe, és mondta mikor kanyarodjak, mikor váltsak, stb. Baszottul nem látni belőle semmit hárta, és olyan hosszú, mint a vasárnap ebéd nélkül...
Azóta másképp nézek a sofőrökre.
Akinek nagy pofája van üljön be és csinálja jobban.
Aki meg nem tudja/akarja, ajánlom Moldovától A pénz szaga című könyvet, csak a könyvhöz képest azóta modernebb a géppark, meg vannak EU azóta szabályok.
De szerintem nem lett jobb a helyzet...

heavy mental 2007.12.05. 16:35:42

nem hárta nem látni belőle, hanem hátra... :)
bocs...

rosszpénz 2007.12.05. 16:44:37

ommm:
a vontató rendszáma nem látszik a képen csak a felépítményé. Az meg ettől akárhol is lehetett mára. Vagy rémeket látsz.

rover45:
számmisztika szakon végeztél? Mi volt a kedvenc tárgyad az álomfejtés?

Jazzman 2007.12.05. 16:47:21

azta:
Nem hinném, hogy pusztán felvágni akart a sztorikkal, már csak azért sem, mert eléggé nem voltam vevő rá, láthatta-hallhatta, hogy nem tartom jó dolognak őket. Szóval nem valószínű, hogy olyan dolgokat vetített volna még pluszban, amelyek nem igazak.
Meg néha tényleg látni őket térképpel, újsággal a kormányon, vagy úgy, hogy éppen valahova máshova (képernyőre) bámulnak meredten.

AP (törölt) 2007.12.05. 18:07:03

a rossz felé ellenkormányzó körforgalmas bmw-sen jót vigyorogtam :)

rover45 2007.12.05. 18:44:22

Rosszpénz: :) miért? :)
Aki nekem mesélte, az fullra élethűen adta elő, és nem nézem a beetetős fajta :)
Egyébként így utánanézve, simán elhiszem. Még Waberer Gyuribácsival együtt is, inkább a felkelő napnak hiszek :D

rover45 2007.12.05. 18:46:38

Rosszpénz :) Miért? :)

Aki nekem mesélte, full hihetően adta elő, és nem úgy ismerem, mint aki beakar etetni :)
Így meg, hogy utána is néztem simán hihető! Még Waberer Gyuribácsi nevével együtt is inkább a felkelő napnak hiszek :D

rover45 2007.12.05. 18:48:09

Ostoba böngészők :) Én meg írtam 2szer :D

Rocko- 2007.12.05. 19:38:54

"Hát azt a kis, fehér matricacsíkot az árokbamenősön. Nagyon szeretném látni, hogy milyen szándék vezethette a Waberer’s központban a matricaragasztók kezét. Miért pont erre, és nem a másikra tették?"
látták a jövőt.

tessék, látványnak ez durvább: www.langlovagok.hu/html/galeria/1330.shtml

tomnemtom 2007.12.05. 12:08:46
lol.

ommm 2007.12.05. 19:45:54

rosszpénz: jogos, igazad lehet, de akkor is furcsa, hogy pontosan ilyen szívatott engem is reggel :))

Tie 2007.12.05. 20:02:57

Jazzman, ezek szerint autópályán a tehergépkocsik közti biztonságos követési távolság az 5 méter? :-DDDDD


ROTFLMAO, de azért aranyos, hogy mekkora meggyőződés van benned. :)

Nyomdász 2007.12.05. 20:32:18

Akkor tegyünk pontot a W betű relytéjére. Ez ilyen betűtípus és mivel kapitális módban van megjelenítve, olybá' tűnhet hogy külön egységet alkot. De nem....ez ilyen.

Triznyai Döme 2007.12.05. 21:37:42

rover45 2007.12.05. 13:32:36

Atyám! ha lehetséges, múljék el tőlem e pohár!
Ez a CIRILL nagy "S" betű!

(Időnként úgy érzem magam, mint a kis Jézus. Mármint, hogy nem jászolban nyugszom hanem barmok vesznek körül)

sultz 2007.12.05. 21:46:29

A fékúttal kapcsolatban annyit fűznék hozzá,hogy ha valakit a fizika érdekel és levezeti a fékút kisszámításának a képletét,könnyen észreveheti,hogy ott bizony a jármű súlya-mint befolyásoló tényező-nem szerepel.Tehát a fékútnál nem számít,hogy 15,vagy 40 tonna(a fék kopásánál annál inkább).csak a gumiabroncs és az út között működő tapadási súrlódástól és a sebességtől függ(leegyszerüsítve).nehéz elképzelni,hogy így van,de néha ilyen a fizika.Persze ehhez az kell,hogy a fékrendszer tegye a dolgát...(nem is 40 tonnára és sík terepre méretezik őket)

Aki nem hiszi, járjon utána:]

sultz 2007.12.05. 22:01:17

Ja,még annyit,hogy nem csak hallásból ismerem ezt a "fuvarozósdit",és azt azért le kell szögeznem,hogy egyeseket nagyon dús fantáziával áldott + a sors,és olyan sztorikat mesélnek,hogy még ők se nagyon hiszik el őket.Aztán ha rákérdezel,hogy tényleg?,akkor a válasz:persze!.Úgyhogy azért nem kéne nagyon beleélni magunkat az ilyen "menetközben megzsírozom a kardánt" szintű legendákba

Nem akartam itt okoskodni,csak sokszor bántja az ember szemét,amikor egy laikus kérdez v.mit,és a másik laikus meg elmagyarázza,hogy bizony ez így meg úgy van.Most itt nem erre a fórumra gondoltam,csak úgy általában.
És mindenkinek baleset- hatóságmentes gurigázást a télre!

ommm 2007.12.05. 22:15:53

sultz: kösz, de már befizettem a téli sápot :))

Jazzman 2007.12.06. 03:19:24

Tie: ezt most így konkrétan nem vágom... miért lenne 5 méter? meg miért röhejes? meg mi a meggyőződésem?

rover45 2007.12.06. 08:44:27

Triznyai Döme:
de akkor ezek szerint jó a "sáberer's"-es elméletem? :D

sol. 2007.12.06. 10:29:43

sultz, utánajártam :)
tehát akkor a súrlódási tényezőtől, a fékező erőtől és a sebbességtől függ a fékút; OK, ez nagyjából igaz is
és mitől függ a súrlódási tényező? :D

heavy mental,
ommm írta: "pozsonyi körgyűrűn...nagyon megvolt dőlre oldalva...kb 7.45-kor"
a képek meg az M1 elején készültek, ezért nem tudtam megmondani a képek alapján, hogy mi torténhetett Pozsonyban :)

Jim 2007.12.06. 11:25:37

Na, elolvastam a mindenféle okosságot, egyet le kell szögeznem, ezek után sem fogok egy gázpalackokat/rönkfát/egyéb robbanásveszélyes anyagot vagy akármit szállító behemóttal kekeckedni:) Viszont azért azt sajnálom, hogy kihagytam a kamionozást az életemből, anyám egyik középiskolai osztálytársának a férje, akik elég közeli családi barátok egyébként, nagyban nyomta egész európában, és többször is hívott, hogy menjek vele, korai tizenéves koromban. Persze, hogy anyámék nem engdtek, pedig mekkora buli lett volna:) (Legalább lett volna valaki, aki megfőzi a kávét;))))

I.I.G. 2007.12.06. 18:31:14

Sol: a fékút a kocsi sebességétől és a lassulásától függ. A lassulás az sok tényezőtől függ: egyrészt a tapadástól, másrészt a fékerőtől. Namost a tapadás az függ egyrészt a terheléstől (csak nem olyan szép lineárisan, mint az 'ideális' súrlódás!!), másrészt pedig az érintkező felületektől (gumi+út minősége). A fékerő viszont nem növelhető korlátlanul, van egy adott maximuma, azzal kell élni. Ezért nem lehet rakottan ugyanazt a lassulást produkálni, mint üresen. A követési távolság az megint többtényezős: ha a két gép azonos lassulásra képes, akkor gyakorlatilag a reakcióidő alatti úttal egyezik. Ha az elöl menő jobban tud lassulni (szgk tgk), akkor a fékutak különbségét még hozzá kell tenni. De vigyázat: fordított esetre nem érvényes ez az összefüggés! :))

akos696 2007.12.06. 20:54:54

Elhiszem, hogy ez a kamijonozás nem egy egyszerű szakma, menni kilóméterek ezrein át, messze a családtól stb. De a pihenőidőt, a sebességet és a körülményeket (pl gumik, fékek) igenis tessék betartani! Egy kamionnal könnydén kiírtható 1 egész család, egyesek nem fogják fel, mekkora fegyver van a seggük alatt. 100 al guruló 20-30-40 tonna milyen rombolásra képes? 1x beszéltem 1 sofőrrel (sofőr voltam akkor csak kissebb tgk-n) aki maszekba nyomta, mondta, hogy 1 hete összessen nem aludt 8 órát. Monda, hogy nem lehet, mert akkor más viszi el a melót és ha 1 árut lepakolt megy az ország másik felére felpakolni néha útközben alszik fél óraát. Na ezek a száguldó időzített bombák. Na meg azt szeretem még, mikor pl a 6-oson jön az emelkedő kapaszkodósávval, és ilyenkor a kamionok elkezdik 1 el megelőzni a másikat, mire vége a kapaszkódóságnak jobb esetben végeznek rosszabban fék és vissza az előző mögé. Na ilyenkor kapok agyvérzést!

üdv

sol. 2007.12.06. 22:02:23

I.I.G.
tudom, csak fenntebb a fizikára hivatkozva azt állították, hogy a fékút, nem függ a terheléstől
a súrlódási tényező, a Súrlódóerő és a Normálerő hányadosa, tehát ez lineáris
a gond ott van, hogy egyenletes ("ideális") az út

garfield 2007.12.07. 21:37:30

Legalább már tudom,hogy miért vigyorgó nap a kék-sárga csapat logója:)mindig tanul az ember

lorry 2007.12.08. 12:18:01

Úgy tűnik, a "szakvéleményeket" csupa úrvezető írhatta, legalábbbis ennyi ostobaságot csak azok tudnak összehordani. Még mielőtt valaki kamionos/buszos közlekedők vezetési tudását bírálná, talán szerezzen (TANULJON !!!) C,D,E kategóriásjogosítványokat, járja végig az összes elméleti ésgyakorlati tanfolyamot, képzést,iskolát stb. , ezek után VIZSGÁZZON LE...Mindezek után szerezhet arra jogot,hogy bárkit bíráljon a közlekedésben, de csak nagy tapasztalat birtokában.
AMÍG ezek afeltételek hiányoznak, addig maradjon kussba és tartsa be akövetkezőket : lakott terület 50, azonkívűl 90, autóút 110, autópálya 130.

AP (törölt) 2007.12.08. 17:44:23

A kaminosokat se jogosítja ennek a sokbetűs jogosítványgyűjteménynek a megléte arra, hogy a városban menjenek százzal.
Ilyet is láttam már.
Üresen meg? Mindenki meneküljön előlük.

Garfield 2007.12.08. 19:40:32

AP:azért a 100 egy kicsit túlzás nem?
Amúgy is csak 90 körül tudnak menni.
Ugye van az a sebességkorlátozó....
Amúgy oké,biztos van olyan őrült,aki megy mint homály,de kérdem én:autóst nem láttál még 150el repeszteni "városban"?(én már igen)Vagy arra feljogosítja őket valami?Vagy azzal már biztonságos?De Isten ments,hogy most elkezdjek egy fúj autós,fúj kamionos vitát,mert semmi értelme.Inkább segíteni kéne egymást,és pozitív példát mutatni(Mindkét félnek)

Rocko- 2007.12.08. 21:49:10

aki azt mondja, h van a kamionokban (működő) sebességkorlátozó, az még nem M0-son kamion mellett/mögött/előtt.
a korlátozó kb. annyit jelent, mint a tempomat.

sol. 2007.12.09. 00:43:41

110nél simán előz a volvo fh16 :)
a korlát igen könnyen oldható

Garfield 2007.12.09. 10:06:24

Ha már itt tartunk,130-al is elmegy nemcsak a volvó,hanem bármelyik,de mégsem szoktak ennyivel menni...
A másik:van a kocsitokban traffipax?vagy honnan tudjátok,hogy az most pont 100-al megy?Gondolom azért,mert a te órád 100-at mutat.Arra nem is gondolna senki,hogy az ő órája csak közelítő értéket mutat,míg a tachográfnál meg van határozva,hogy hány százalékot csalhat(nem sokat).Tehát az pontos,már csak azért is,mivel az illesztésüket 2 évente újítani kell,és ott ilyenekre is kitérnek,sőt,ott pontosan kerékmérethez állítják,stb.Hány személyautós állíttatja be az óráját egy kerékcsere után?
Egyébként tudom,hogy ki lehet kapcsolni,még meg is tudnám csinálni,csakhogy az már egy olyan kockázat,amit manapság már nemnagyon lehet megengedni.és általában nem is teszik,mert azért a tachográfon az már messziről látszik ugyebár.
tapasztaltam,hogy ha én pályán beállítom a tempomatot 89-re,mert ugyebár a seb.korlátozó annyira van állítva,eddig talán egyszer előzött meg kamion úgy,hogy azt mondtam volna,hogy ez tuti 100 körül ment.Egyébkéntv meg ne az előzést vegyétek alapul,mert ott persze hogy "amit bír".Nekem 89-et bír,mint említettem,de az utazósebbesség 84-85.Ha előzni akarok,akkor persze hogy 89.

Garfield 2007.12.09. 10:23:35

Van még:
1:aki azt mondja,hogy annyi a seb.korlátozó,mint a tempomat,az még nem sokat ült kamionban
2:az M0-ást nem minősíteném,mert többek közt ez is az ország szégyene.Azt kéne csinálni,mint pl. olaszoknál:lekorlátozni teherautóknak 60-ra,plusz végig előzni tilos.ennyi.Lassabban lehetne átérni,de át lehetne!Meghát aért jobb helyeken azon agyal az ember,hogy északról,vagy nyugatról kerül,de itt......
3:Általában a 40 tonnás szerelvények minősülnek kamionnak,azik közül is inkább a nyergesek,tehát mindenféle aviát,meg kenyeresautót ne soroljunk ide
azokról nem is tudok semmit.
4:Igazatok van,hogy sok ilyen agyament van a sofőrök között,de őkett azért a többség nemigen szívleli,mivel nemcsak maggukat,de mindenkit megutáltatnak
5:A főnök szava,meg a lóvé elég meggyőző tud lenni,de ez még nem lehet indok semmire

Rocko- 2007.12.09. 21:38:38

"A másik:van a kocsitokban traffipax?vagy honnan tudjátok,hogy az most pont 100-al megy?"
traffi nincs, GPS van. az elvileg nem hazudik.
"az még nem sokat ült kamionban"
nem, de mellette már mentem el sokszor.
"2:az M0-ást nem minősíteném,mert többek közt ez is az ország szégyene.Azt kéne csinálni,mint pl. olaszoknál:lekorlátozni teherautóknak 60-ra,plusz végig előzni tilos.ennyi."
kint van az előzni tilos, le is szarják. ajánlott olvasnivaló.
totalcar.hu/magazin/kozelet/m0/?full
totalcar.hu/magazin/kozelet/kamionstop/?full
ha kell mutatok olyan képet, h dugó volt m1-en, a sofőrök meg szerényen elaludtak a gépeikben. EGYMÁS MELLETT!
"5:A főnök szava,meg a lóvé elég meggyőző tud lenni,de ez még nem lehet indok semmire"
csak az állás elevsztésére. én értem, h a bossok szorítják a tökeiket keményen, de ezért kéne keményen szabályozni a fuvarozást. pl. menetidő alsó és felső határral.

Garfield 2007.12.10. 00:22:30

1:olyan nincs,hogy nem téved.Még a gps is
Nem mondom,hogy nincssenek ilyen 100al előzők,de azt nem mondhatod,hogy mindenki,inkább,hogy akad olyan
2:Azt hiszem,hogy nem azt írtam,hogy nincs a nulláson korlátozás,hanem azt,hogy pl. olaszoknál hogy oldják meg.
Persze ott be is tartatják.Ott cirkálnak a rendőrök,-azt elég könnyű észrevenni,hogy előz egy kamion-és már állítják is meg azt,akit kell.Az más dolog,hogy nulláson nem sok leállósáv van félreállni,De tutti,hogy ha híre menne,hogy itt bizony hullanak a 100 eurósok(mint velencénél)az előzéssek miatt,majd mindjárt meggondolná mindenki.
Hány rendőrtől látod ezt?
3:"sofőrök meg szerényen elaludtak a gépeikben. EGYMÁS MELLETT!".Szerinted a kamionos nem akar haladni,csak az autós?Szerinted az ő szemét nem bántja?Hallanád,hogy cb-n hogy kitudják használni a magyar nyelv fordulatait egy-egy ilyen elalvóval szemben(Dudálj már rá arra a ******-ra!).
4:Sajnos túl sok olyan sofőr van,akinek a szellemi színvonala alulról verri a nullát.Ezzel nem hiszem,hogy ne értene egyet bárki is(max ők).Én megteszem ami tőlem telik(nulláson sem előzgetek,100al se megyek,nem alszom út közben,stb),és sok ilyen is van.Nem kéne őket is leírni a kissebség miatt,mert ugye,ha elméssz húsz kamion mellett,egy meg f@sz,akkor nem azt látod,hogy 20 teszi rendesen a dolgát,hanem hogy 1 f@sz.Ezzel mindenki így van(én is).És az az 1 is sok...
De ezeken kár vitatkozni,velük úgy sem tudunk mit kezdeni.nem foghatod a kezét senkinek

Rocko- 2007.12.10. 09:38:37

1) azért írtam, h elvileg. :)
"de azt nem mondhatod,hogy mindenki,inkább,hogy akad olyan"
egyezünk meg abban, h nem mindenki, de elég sokan. :)
2) egytől se. sajnos.
3) na erről semmit se tudok.
4) "Nem kéne őket is leírni a kissebség miatt"
kisebbség miatt nem is. viszont az ember a két végletet jegyzi meg. a köztesre oda se figyel. és nyilván azt fogja előtérbe helyezni, amiből többet lát. a rosszabb eset az, amikor megfeledkezik a másik végletről.
életszerű példával: nekem is indexelt már kamion jobbra, h mehetek, előzhetem. megjegyeztem, h rendes volt. eddig összesen egy ilyennel találkoztam. viszont előző kamionossal többet.

sol. 2007.12.14. 08:53:27

A GPS pontosabb mint a tachograf :) legalábbis az enyém
és az km órám is pontos
A sebességkorlátozó még annyit se ér mint a tempomat, mert azt legalább benne szokták hagyni, a korlátot meg 3 perc alatt ki lehet ütni

Garfield 2007.12.18. 22:53:05

Tudom...Már mondtak olyat is,hogy 2méter pontos...(van,akinek már a galileoról megy):)
Van amelyiknél elég kivenni a biztosítékot,az csak 10 sec.De negyed óra alatt a tachográfot is ki lehet.

Legalább megtudtam,hogy minden kamion folyamatosan 120al előzz,sebességkorlátozó nincs bennük,ráadásul úgy mennek,mint a tour de france-on.

Garfield 2007.12.18. 22:59:31

Nem tudom,mennyit hallottatok az olasz sztrájkról?

Furcsák ezek az emberek...
Ha mennek a kamionok,az a baj,de amikor nincs a polcokon élelmiszer,meg a benzinkutaknál üzemanyag,akkor viszont fel vannak háborodva...ennyi

Zárásként:ha a szervízben azt mondom,hogy 120ra állítsák a seb.korlátozót,annyira állítják.

És a legfontosabb:mindenkinek ez úton kívánok békés,boldog karácsonyt és sikerekben bővelkedő Újévet!!!

van go 2008.02.12. 20:32:17

Ennyi tudatlan köcsögöt még nem olvastam!!(tisztelet a kivételnek)
Egy érettségizett kamionos!

Németh Tibor 2008.02.24. 18:33:59

NA!BREKI!ELMONDOM MIÉRT ELÖZNEK A
KAMIONOK!AKI 90-NÉL LASSABAN MEGY
KÖZÜLÜK AZ LOPJA A GÁZOLAJAT!AMELYIK
MEG NEM AZ MENNE 90-NEL ÉS LEELÖZI!
JA ÉS HA MÉG BUZI IS AKKOR ELKEZDI
SZIVATNI.MIKOR MELLÉ ÉR FELGYORSIT Ő
IS 90-RE ÉS NEM ENGEDI BEFEJEZNI AZ
ELŐZÉST.EKKOR JÖNNEK A SZEMÉLYKOCSIK
130 HELYET 230KM/H-VAL ÉS KÉSZ A BAJ!
SOKAN ÖSSZEKEVERIK AZ AUTOPÁLYÁT A
VERSENYPÁLYÁVAL!ENNYI!NA PÁPÁ.

Fuxy 2008.06.06. 14:02:02

Ő is egy tappppasztalt sofőr volt!
Vagy inkább a görcsös nyaku!
Külföldön van az ember kamionnal ők azok akik nem integetnek a magyaroknak csak görcsösen előre néznek s a bikalánc vastagságú aranylánc van a nyakba!!!

richie 2008.07.08. 22:58:30

sziasztok!nem szeretnék+bántani senkit!én is Waberer-nél melózok!tudom h mi a helyzet!emberek vagyunk!tévedünk!sztem ezé nem kell okosnak lenni a másikkal szemben!16ezer km sok1hónapba90-nel!belefásul az ember!nincskihez szólni napokon át!monoton unalmas meló!+kell próbállni mindenkinek40 tonnával menni és rájön mi a helyzet!csak ennyi barátaim!!
írta:EURÓPA CSAVARGÓJA

DEL 2011.03.07. 23:54:28

Hello, nembiztos hogy vele találkoztál (maximum csak a vontatóval)
Majd egyszer nézd meg, hogy nem ugyanaz a vontató és a kamion rendszáma...

általában: nyeregről le (amikor megérkeznek) és nyeregre fel egy másikat (amikor indulnak vissza)
süti beállítások módosítása