Teperni terpentines tepertővel

Zastava 750/1050 Abarth a múlt hétvégi szlalomon

  2007. november 03. - Csikós Zsolt Címkék: versenyautó zastava abarth featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Zastava 750/1050 Abarth oldalról, a múlt hétvégi szlalomon

A terpentin persze csak a cím miatt kellett, mert a felhasznált üzemanyag valójában az egyik nagy társaság sokoktános izéje volt. De a múlt szombati cikkünkben szereplő Zastava Abarth tényleg szépet hasított a vasárnapi szlalomversenyen. Konkrétan a budapesti M5-kivezető melletti Tesco parkolójában.

Vicces egy ilyen szlalomverseny, láttam széria háromhengeres Fabia kombit is indulni (lol!), morcos kipufogóvéggel, súlyos könnyűfém felnikkel, mit gondolnak, sikerült-e alámennie a puha épített autók által diktált kétperces időnek? Ennek megtippelését önökre bízzuk. De volt szintén szaloneredeti S60-as Volvo – úgy lifegett a pályán, mint valami hörgő-morgó szilveszteri kocsonya. És milyen vicces bukósisakos embereket izzadni látni ilyen autókban!

A mezőny jó része azonban alaposan felkészített autókból állt. Akadt olyan Polo, amelynek néhány kicserélhetetlen elemét leszámítva minden lemeze szegecselt alupanel volt, az ablakai kivétel nélkül plexiből készültek. Ennyi sportfutóművet, túlméretes féket ritkán lát az ember egy rakáson. Minden csapat lázasan szerelt, cserélgette a gumikat, lengéscsillapítókat a nedves pályához, bömböltek a sportkipufogók.

Szombati Zatyink mellett egy szem Kubinyi Gábor koszolta a kesztyűt, puhább teleszkópokat tett be előre. Tetemre hívása előtt pár másodperccel készült el, feldobta az első kerekeket, minden csinnadratta nélkül a rajthoz gurult, majd egy vídiakemény Autobianchi A112 után indulva felállította az addigi abszolút pályarekordot, 1:45,22-es idővel:

Ez abban az első futamban maradt is az abszolút idő.

Aztán a második futamban 1:42,998-ra sikerült javítani az amúgy is jó időt, ám az akkor csak a 800–1300 köbcentiméteres, épített túraautó-kategóriában volt elég az első helyezéshez, mert az évek óta abszolút bajnok, eggyel feljebb induló Ludescher Ádám magára talált, és első szériás Honda CRX-ével 1:40,685-öt csinált.

Zastava 750/1050 Abarth elölről, a múlt hétvégi szlalomon

Jött még egy harmadik futam is, ahol a Kubinyi-féle Zastava előtt Hegedűs András már említett, vasig tuningolt Polója döbbenetes 1:41,708-at ment. „Egyszerűen hihetetlennek tűnt az idő, hiszen én a második futamon hiba nélkül, igen jót autóztam, nem is gondoltam rá, hogy az én osztályomban fognak még jobbat futni” – mondta utána. De volt még egy csodatörténésre kapacitás, úgy látszik az istenek szurkolnak az oldtimereknek: 1:41,476-tal végül a Kubinyi–Zastava páros vitte el az idei aranyat a kategóriában. Úgy, hogy kis híján kifogyott a benzin, a motor kanyarban kétszer is ledadogott.

Így kell ezt. Odamenni egy gyönyörű veteránautóval a felismerhetetlenné alakított kocsikkal, üvöltő lóerőgyárakkal ringbe szálló versenyzők közé, melegíteni egy kicsit, majd hazatérni a nagy kupával. Elmondani könnyű, megcsinálni nehezebb.

Ezen a képen pedig már az új motor látható: nézzék a szelepfedelet, a nagy karbit, az elektronikus gyújtást!

Zastava 750/1050 Abarth motorja

(A videók a feleségem Canon A40-esével készültek: 30 másodpercig rögzít, 30 másodpercig ment. Ezért csupán a rajt és a célbaérés maradt ki az izgalmak közül, éljenek az amatőrök!)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr66217075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.11.03. 15:51:46

Igen-Igen-IGEEEN
így kell ezt, azt az autót a Jóisten is erre tervezte.
Igazi kőkemény hardcore gép. Egyszer volt szerencsém egy Abarth 1000 TC-hez. Soha semmi ahhoz foghatóban nem ültem azóta.
(mellesleg, tudjátok, hogy a car-nerd Jay Kay egyedül melyik autóját törte össze, mert nem bírt vele? -az 1000 TC-t)

Nagyon nagy respect Gábornak!
Csodálatos gép, csodálatos verseny.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.03. 16:17:34

szörnyen fizikát meghazudtoló volt ahogy az a kis gép ott kanyargott. nézem O.o mondom ott ki kellett volna mennie a pályáról. erre úgy elfordult, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga...állat :P

JMC 2007.11.03. 16:25:50

Szalomra az Isten a Toyota Yaris TS-t teremtette. Rövid tengelytáv, nem túl széles nyomtáv és erős motor :)

AP (törölt) 2007.11.03. 16:26:46

Gyerekek őszinte leszek, sose vonzottak a szlalomversenyek.
40-50-el kerülgetni a bójákat?
Nem mondom, hogy nekem milyen jól menne, nem az arcom nagy, egyszerűen nem vonz.

Misi · http://www.toyotaclub.hu 2007.11.03. 16:30:26

Ledescher Ádám helyesen Ludescher Ádám.
3 éve egy első generációs Prius-szal nyerték a szlalomversenyt az éves Toyota-talin.
: )))

ommm 2007.11.03. 16:38:47

JMC: a Yaris TS sehol, de sehol sincs egy Abarth-hoz képest. Bocs, de Yarisszal nem nyertek Monte Carlo ralit, sem ETCC-t.
mindamellett nem rosz kisautó mindennapi használatra...

Rocko- 2007.11.03. 16:41:44

zsír kis gép, ez a hothecss, nem a gti golf meg az eReS clio.
viszont milyen vicces, meghallja az időt, csapja az ajtót, aztán száguld is tovább, igazi kis méregzsák. :D

AP (törölt) 2007.11.03. 17:26:53

az első gti golf hotheccs
a második is :)

Béla 2007.11.03. 17:36:10

Üdv !

Igaz nem igzán illik ide, de verseny: Három hazánk fia éppen most küzd Hockenheim-ben az International Drift Challenge évadzáró futamán. Legújabb infók szerint a Top8 -ban már biztosan bent vannak !

Itt jönnek az infók:
www.drifter.hu/index2.php?t=12&mod=forum&m=9

ommm 2007.11.03. 17:59:59

Szervusz Béla! Méghozzá nem is akármilyen helyen jutottak tovább!
És holnap Talma...

Béla 2007.11.03. 18:57:03

Akit érdekel:
IDC Hockenheim Drift eredmények:
Szőlősi Tibor (Tibisz): 6.
Szeles Adorján (Addorján): 7.
Radák János (Radír): 8.

Grat fiúk !

Tie 2007.11.03. 19:03:13

És az első videón még egy kék 90-es Defi is van. :)

stichus 2007.11.03. 19:44:42

www.oszak.hu
Ádám apukája, Lóri pedig a FIA CEZ E1 kategória bajnoka

rognork 2007.11.03. 19:55:01

ha akartok az egész körről hasonló szar minőségű, de teljes videót, akkor vki adjon egy publikus ftp-t, oda feltolom. már az 1:45 gennyeskibebaszott idő volt, padlót fogtam. nagyon tetszett a faragott swift el camino, a trabik, nameg ez a kis gép. és persze a parkolóban volt egy testvére is.
csik, kifelejtetted a családi focus egyterűt. na az beszarás volt.

RedRiot 2007.11.03. 19:56:00

Gratula a Zatyinak! Nagyon komoly a gép, minden tekintetben! Lehet hogy az Abarth műhelyben sem építették volna jobbra.

Hollandiában külön 1000TC versenyeket is rendeznek:

www.youtube.com/watch?v=gKzULo6R4nc

Kár hogy két méter magas vagyok, így max feldarabolva férnék el benne. :(

RedRiot 2007.11.03. 20:04:15

Agyhalál kategóriában induló versenyzőnk:

www.youtube.com/watch?v=mnfxG42lOVA

Gabesz 2007.11.03. 20:21:56

Rohadt nagy ez a Zastava!
Idádom az ilyen kis méregzsákokat!
A száz éves garázsban tuningolt kocsi lenyomja a gyári kocsikat. Ez a nem semmi!!! Gratulálok a kocsihoz!
Bár egy Webber-es Lada motornál semmi nem szól szebben:-)

Rocko- 2007.11.03. 20:45:43

AP: az még igen. :) amúgy nézz át scheertihez! ;)

Matyi 2007.11.03. 21:17:47

Gratula az eredményhez! Nagyon odab@sz a kis szörnyeteg! Nemsoká' kész a golf és megyek én is:)

Homár 2007.11.03. 21:45:08

Vonalszerelői dícséretem!
Ez már valóban szakmunka, nem hiszem, hogy ebből a géppől lényegesen többet lehetne lehozni. Ez viszont szép kis CSÚCS.
Ilyenkor azon agyalok, hogy talán belekezdek egybe.
Borzasztóan irígy vagyok!
Gratulálok az építőnek!

Galamb 2007.11.03. 23:38:47

Megeszi őket, mert nem forog el a kereke minden kigyorsításkor. Viva farmotor!

arpi11 2007.11.04. 03:33:14

OSZAK országos AMATŐR szlalom kupa nem mindegy ki milyen csótányal megy be a pályára inkább itt mint a váci úton éjszaka át a piroson.Én kb 3-4 éve nem voltam szlalomon meglepő milyet fejlődtek a vasak ennyi idő alatt.Egyébként meg ha az anyukámnak az a hobbija hogy a téligumis 240 lóerős volvójával itt állatkodjon szive joga lehet utánozni ugyanekora batárral még ha rőhejes is.

zöldi 2007.11.04. 17:22:45

Basszus, megyek Yugóba' Zasztaváért!!

+RoX+ racinq equipments · http://www.roxel.hu 2007.11.04. 21:29:08

GRATULÁLUNK AZ ELÉRT EREDMÉNYHEZ!

Büszkeséggel tölt el minket, hogy a PROGRAMOZHATÓ ELŐGYÚJTÁS-VEZÉRLŐNK hozzájárulhatott az elért eredményhez!

További sok sikert kíváva:

+RoX+ racing equipments

atomgape 2007.11.04. 22:49:19

Tudom, hogy már beidézték, de ez a mini elképesztő, főleg a végén a két kerékre állás:

youtube.com/watch?v=VHtgXi-B9dA

A kupához én is gratulálok!

2007.11.06. 23:02:12

> Ledescher Ádám helyesen Ludescher Ádám.

Kösz, javítottam.

Tapani 2007.11.08. 07:34:14

Szerintem ha lejjebb veszed a felbontást akkor a Canon többet bír mint 30mp legalábbis nekem így műxik! :)