Hátamon a váram

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (4. rész)

  2007. augusztus 10. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

A Jungle Gym Club, csúszdával a Henkel-Nestlé család kertjében

Hároméves volt a nagyobbik lányom, névnapja volt a kisebbiknek. Plüssállatból, könyvből, műanyagvacakból, társasjátékból és Kisvakond-dévédéből már igen jelentős tartalékokkal rendelkezünk, a felfújható gyűrűs kerti medence tavaly nyár óta szolgálja a családot. A profi, fedeles homokozó is ott áll a kertben egy ideje. Egy dolog viszont még hiányzott a földi gyermekparadicsomból. Most ezt is beszereztük: vettem egy favárat.

A hintamodul az Unilever-Kraft Jacobs család udvarában

Egy falubéli apatárs szerencsére már korábban kikaparta nekem a gesztenyét. Feltúrta az internetet, telefonálgatott, kertibútor-kereskedéseket látogatott, és megállapította, hogy a holland Jungle Gym cuccai, abból is különösképp a Club nevű építmény a legjobb választás remek ár-érték arányával. Csúszdával, hintamodullal kiegészítve úgy 110 ezer a legolcsóbb helyen.

Ennyi pénzért kaptam két meglepően kompakt dobozt, bennük a csavarokkal, összekötő elemekkel, leírásokkal, mellé meg úgy fél köbméter fát, 3–3,60 méteres szálakat. Ezekből kell otthon leszabni a szükséges méretű cuccokat, majd összecsavarozgatni az útmutató szerint. Mint egy Ikea-szekrény, csak nagyobb léptékben.

Körfűrész

Nyolcezerért méretre vágták volna a fát, de én arcomon megvető mosollyal visszautasítottam az ajánlatot. Nem azért figyel otthon a remek Black&Decker Scorpion, no meg a kiváló nóném körfűrész, hogy ne használjam őket lelkesen, amikor csak lehet.

Már alig vártam, hogy elkezdhessem a barkácsot – de előtte még haza kellett vinni a szajrét. A tartós Dacia ismét lehetőséget kapott a szereplésre!

Két és fél méteres csúszda tekereg a Logan MCV-benKét és fél méteres csúszda tekereg a Logan MCV-ben

Talán a kabinba is be lehetett volna tolni a rőzsét (kilógott volna, na és), de egyrészt ott kellett a hely a csúszdának, másrészt mindig is szerettem volna gerendákat szállítani tetőn. A Dacia és a Renault Hungária pedig megadta nekem ezt a lehetőséget. A gyári tetőkorlát csak a legmagasabb felszereltséghez jár alapáron (a Logan és Ambience felszereltségnél extra, 50 ezres felárért), de a miénk épp egy Laureate. Ráadásul az importőr volt olyan kedves, és bennhagyta a kocsiban az egyébként külön megvásárolandó kereszttartókat is.

Kis gumilapok védik a korlátot a karcolásoktólKis gumilapok védik a korlátot a karcolásoktól

A két tartórudat pillanatok, de legalábbis percek alatt fel lehet csavarozni a hosszanti tartókra. Félrecsapjuk az alsó rögzítőlemezeket, feltesszük a tartókat a korlátra, beállítjuk, milyen messze szeretnénk látni őket egymástól, majd alulról a külső oldalon meghúzunk egy-egy imbuszcsavart. A gyári csomagtartó nagy előnye, hogy nem kell törődni a konzolok távolságának beállításával.

Kis terítővel védem a tetőt a karcolásoktólKis terítővel védem a tetőt a karcolásoktól

A felnyergelt autóból még kidobtam a harmadik üléssort (18 kiló, pár mozdulat, és kinn is van), és ihaj.

Kisebb erdő a tetőnKisebb erdő a tetőn

Az eladó srác szerint úgy nyolcvan kiló fát kellett felraknunk. Minő véletlen: épp ennyi az autó megengedett legnagyobb tetőterhelése! Elkezdtük pakolni a szálakat, és éreztem, hogy több lesz. Legalább a duplája.

A fával megpakolt LoganHátamon a váram

De hát ez egy tesztautó, ugye, és egy kombi Dacia tesztjébe a célpiac igényeinek ismeretében bizony beletartozik, hogy alaposan túlterheljük a tetőt. Nem is volt semmi gond, simán bírta a kasztni a sok fát.

Kompromisszumos pakolás: gumipók a gurtninNe próbálják ki otthon!

És most jön az a rész, amire nem vagyok büszke. A túlterhelést, a súlypont magasra tolását még vállalom, ezek hatásával lehet számolni vezetés közben, de a rakományrögzítésben nem lett volna szabad belemennem abba a kompromisszumba, amibe végül belementem.

A két spanifer, amit vittem, nem érte át a farakást és a tetőkorlátokat. Így az történt, hogy a gerendákat-deszkákat lekötöttem velük az egyik oldalhoz, majd a másik oldalon két gumipókkal a gurtnit fogattam le a hossztartókhoz. Hirtelen fékezést, erős dőlést tutira nem bírtak volna ki.

A Logan elindul rakományával

Nem is vágtam át hazafelé az idegbeteg fővároson, a Bécsi úti kereskedést a 10-es úton hagytam el, és a Pilisen átvágva vittem haza a cuccot, 60–70-nel, folyton kilesve felfelé a szélvédőn: csúszik-e már?

A fával megpakolt LoganFenn is maradt hazáig

Nem csúszott. Hazavittem, leszedtem, leszabtam, a várat felépítettem, és ismét megállapítottam, milyen remekül használható közlekedési eszköz, haszonjármű is ez a hosszú Dacia. Ki tudja, mi lesz vele a következő kaland. Mindenesetre közeledik az ősz, a trágyaszórás, szántás ideje…

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr50135231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mike 2007.08.11. 10:44:58

Nekem is erősen reklámízűnek tűnik ez az egész felhajtás. Nevetséges erőlködés, hogy népszerűsítsenek egy márkát. Nincs is ezzel semmi baj, hiszen az autós újságírónak is van lelke, lehet kedvenc márkája. Az viszont nem tetszik, hogy bizonyos márkákat mindig csak leszólnak: pl. a Chevrolet-et. Pedig azért a Chevrolet Aveo szebb is, jobb is mint a Dacia Logan - nem beszélve a Lacettiről. Egyébként ismerőseimtől én már halottam néhány rémtörténetet a román csodáról - pl. beszoruló kormányszerkezet -, ami azt bizonyítja, kutyából nem lesz szalonna. A Dacia meg kétszeresen terhelt, hiszen Renault is a szerencsétlen, s ezek sem a megbízhatóság szobrai.

csarlee 2007.08.11. 10:54:43

Húúú! Nem egyszerű ami itt folyik!!! Azért szvsz a képek alapján nehéz meggyőződni arról, hogy mennyire volt biztonságosan rögzítve a cucc a tetőn... Én inkább a csúzdát dobtam volna fel és a fákat tettem volna be.
A kocsiról nem mondok egy rossz szót sem, Dákón tanultam meg vezetni, igaz, még a régi 1310 TX modellen... Egyébként hiányolom, hogy milyen így vezetni, mert azért lehet, hogy ez csak egy blog de autós, nem?

Hózentróger 2007.08.11. 11:30:04

Meg a Citroen-fika is megy folyamatosan.....

zajcev 2007.08.11. 12:42:26

tényleg mennyi okos van igy a gép elött ülve...
1, a házikó meg csuszda volt 78ezer forint,keress rá a weblapon, ilyen minőségü fából és készre vágva nem egy horror ár ,főleg h nem mindneki ezermester,sőt még talán kedvezményt is kapott a kis reklámért(ami persze normális, igy müködik az élet)
2, a rögzítésröl meg csak annyit h az mennyivel volt kevésbé veszélyes amikor apátok osztrákból hozta a trabi tetőn a mosógépet?! rögzítés szempontjából elég nehézkes megoldani h vészfékezéskor ne induljon előre az árú, és tényleg elég sokat bir a gumipók is,annyira volt veszélyes amennyire a cikkben említi nyugodtan elindulhatott vele, pár kilóméterre haza(barátom ablakos ő is a tetőn szállít mindig városon belül és látom h ilyen rögzítéssel mennyire a helyén marad az árú) persze az lenne a legjobb ha senki nem szállítana semmit a tetőn,sok beszari.azért mert más nem mer, nem ért hozzá nem kell kell mást kioktatni.
3,azért nem fizettett a szállításért mert igy legalább irhatott a kocsiról ezzel mi a baj, mira vagy kiváncsi h 200 kiló plusszal milyen vezetni, elmondom ugyanolyan mintha nem lenne rajta plussz súly..
4, persze nem akarom megvédeni a cikk írójátt,főleg h a nekem sem tartozik a a kedvenc újságíróim közé itt a TC-n,de ennek semmi értelme nincs, amin itt soknak sírnak
5, arról sem ő tehet h marketing céllal a renó alárak egy kocsit és használja,ne fogadja el?! és legalább aki tényleg daciában gondolkodik az legalább hasznát veszi...
6, ha meg nem használtál daciát ne nyilatkozz nagyokos, bár az ára elég húzós,igenis helye van a piacon a kocsinak, sőt én se vennék mert hál istennek telik jobbra,de nem mindenkinek.. és jobb választás ez mint egy külföldröl berángatott 140ezer km-es 3 darabból összerakott német kombi pl.
Ui. mivel ez egy blog akár arról is irhatna h milyen daciával wc-re járni,csinálj te is egy blogot és irkálj a kocsidról.. azárt adták a totalcárnak kocsit mert nem sablon prospektus felolvasást akartak, lesz még több hasznos cikk ebben a félévben a kocsiról is hidd el!
Üdv

db 2007.08.11. 13:29:47

Még jó,egy olyan országban ahol a G Astrával,GolfV-el közlekedők már az élet császárainak képzelik magukat.Az import A6,Passat stb.tulajok meg egyenesen törvények fölött álló félistenek.
Na igen,vakok között a félszemű a király.
Emberek ezek csak autók!!!

Easy Player 2007.08.11. 14:23:52

Zajcev felvetéseire tisztelettel, fikamentesen, okoskodás nélkül.
1, Valóban nem horror ár annak, akinek az egy főre jutó havi átlaga ennek többszöröse. Bár ügyvéd ismerősöm szeme is elkerekedett, mondván mit kapnak később
2, Akkoriban örült a te apád is, hogy van valamilyen járgánya és hozzájutott a hőn áhított áruhoz. Akkoriban hiánygazdaság volt, most van kínálat. Ha van kínálat megnézi az ember, hogy mit kap a pénzéért.
Ablakos barátod is jelentősen túlterhelt tetővel jár? Nézd meg azt a rögzítést alaposabban, gyanítom csak nem olyan felelőtlen, hogy kizárólag gumipókkal rögzítsen!
3, Ez dőreség.
4, No comment.
5, Dacia Loganba v. MCV-ben gondolkodni óriási különbség
6, Az első szériás Dacia 1300 Egész jó gép volt, még a 80-as évak végén is elvitt bárhova, ha megadtam neki amit igényelt.
4 millióért nem csak összehányt gépet lehet találni.

Szerintem

Galamb 2007.08.11. 14:48:49

Vértesboglár a Pilisen keresztül nem "pár kilométer". Amúgy enyhítő körülmény, ha a tetősínhez volt fogatva egyik oldalon a cucc, ez sajnos nem látszik a képeken. Azért húztam fel magam, mert azt hittem, hogy pusztán gumipókkal rögzítette a rakományt. Elnézést. Mindenesetre nem kell ötleteket adni a sok dilettánsnak, lásd Orosz Péter málházóját. Azért egy ütközés után - ami lám, össze is jött az előzetes szerint - asszem húsz méterrel odébb találta volna meg a favárat. Valakinek a bütykén.

qmatch 2007.08.11. 16:25:35

Üdv az autós társaknak!

Akit zavar a DACIA embléma az autó orán, azt megnyugtatom, hogy RENAULT LOGAN néven is készül ugyanaz az autó...csak máshol.
Akit meg a román származás zavar, annak meg remélem eszébe sem jut török származású tOYOTA COROLLA VERSO-t vezetni... vagy mégis van ilyen? Mert én nem látok különbséget.
Az meg, hogy "francia szar"...hááát, tudja fene, ezekben a minimálautókban szerintem nincs nagy szórás, tökmindegy, kinek jut eszébe az, hogy leveszi a polcról az elmúlt tizenöt év legjobb alkatrészeit, és tervez köréje egy minimál karosszériát. Az már érdekesebb eszmefuttatás lehetne, hogy fenti gondolat pl. miért nem a németeknek jutott eszébe?... mert az nem csak gazdaságos, de szerintem IZGALMAS is lett volna.

Elképedve olvastam továbbá a magyar-autós-elit hozzászólásait, pl. azt, amelyikben azt fejtegeti, hogy mekkorákat szokott bródszájdolni a pilisben!!!... az ASTRA-jával. Mert az aztán a SPORTKOCSI!!! hehe!
Meghogy esztétikai szempontok... könyörgöm egy LOGAN-nál?? Mi a francnak??
Egy ASTON MARTIN az legyen szép... bár a kifogás írója szerint lehet, hogy az alsóközép FOCUS vagy ASTRA az esztétikum csimborasszója...

Mindezektől függetlenül a cikksorozat eddig engem nem ( sem ) hozott tűzbe, a hozzászólások inkább: röviden aki magyar az tud élni, és eszébe sem jut LOGANT vezetni!!!

:)

...meg gondolom a suzuki is egy szar...

feri2360 2007.08.11. 18:15:34

qmatch: tanulj meg olvasni (a sorok között) és tanuld meg felismerni az iróniát, mielőtt beszólsz, így csak magadat járatod le...

feri2360 2007.08.11. 18:25:16

Kis segítség, látom elkél: azon élcelődöm, hogy a TC-on uralkodó szemlélettel ellentétes módon RT kolléga most megismeri a valódi kispolgári autózást. Azért írtam oda, hogy Astra 1.2, hogy senki ne vegyen komolyan. Hát nem beleszaladtál mégis...

feri2360 2007.08.11. 18:27:56

Kis segítség, látom elkél: azon élcelődöm, hogy a TC-on uralkodó szemlélettel ellentétes módon RT kolléga most megismeri a valódi kispolgári autózást. Azért írtam oda, hogy Astra 1.2, hogy senki ne vegyen komolyan. Hát nem beleszaladtál mégis...

xtal 2007.08.11. 18:49:46

tuzifat gumipokozni a dacia tetejere = osi roman szokas

(tiszta szerencse, hogy nem spagival vagy drottal volt odakotve)

AP (törölt) 2007.08.11. 19:19:32

Hogy mennyi indulatot vált ki ez a kocsi..
Tamás nem nyitnál egy külön blogot a románnak?
Komolyan, tönkreteszi a belsőség-hangulatot ez az állandó fikázás és okoskodás.

Easy Player 2007.08.11. 20:37:57

Lassan utolérjük a TV2 reggeli műsora alatt futó SMS sáv "magasröptű" értekezéseit. Ha valakit eddig magbántottam volna - ami nem állt szándékomban - most megkövetem. Eztán is igyekszem elkerülni. Nyugodtan lehet velem egyetérteni, vitatkozni.Hiszen amit leírok az biz' úgy van; legalább is

Szerintem

crazy 2007.08.11. 21:37:47

Én is sok mindent szállítottam már, mivel kombi tulajdonos vagyok. Az első kombim véletlenül került hozzám, hirtelen kellett kocsi, jó ajánlat volt megvettem. Azóta viszont csak kombim van. Egy ismerősöm korábban mondta, hogy a kombinak csak előnye van, belátom igaza volt. Pár éve olvastam, hogy a németeknél milyen nagy a kombik, egyterűek aránya. Egyszer az olasz tengerparton megszámoltam 10 német kocsiból 6-7 kombi és egyterű volt (persze lehet, hogy az nekik a nyaralóautó és azonkívül van még otthon "repi" kocsi, bevásárlókocsi az aszonynak stb.) Az utóbbi 2-3 évben ahogy figyelem a munkatársak új (vagy újabb) autóit nálunk is egyre több a kombi. Viszont továbbra is úgy gondolom, hogy Daciam nem lesz, egyszerűen azért, mert nem tetszik ha ránézek.

crazy 2007.08.11. 22:03:58

Most, hogy kicsit jobban végigolvastam, miket irogattok.....
Először is sokan fikázzák, hogy a kocsi tetején szállít, és hogy hogyan. Hát vazze azért van a tetőcsomagtartó, mert ott lehet szállítani, létrát, lambériát, mindent. Csak jól kell rögzíteni. Én mondjuk általában túlbiztosítom, de inkább, minthogy leessen. Nem kell itt okoskodni, hogy vészfékezés, meg stb.
Másodszor, mit kell fikázni, hogy mennyiért milyen csúzdát vesz. Sok "nagyonokos" még le is írja, hogy hogyan tudna maga fabrikálni Mekk Elek módra egyet. Szerintem mindenki maga dönti el, hogy mire ad ki pénz és mit csinál meg maga. Én pl. megcsinálom az asztalos munkát, meg a villanyszerelést, de a kőműves munkához mindig hívok valakit, pedig 1000szer láttam, hogyan kell a falra csapni a maltert, mégis szakembert hívok. Szerintem ez mindenkinek a saját dolga... Neki biztos nem kell ujságot venni, mert megírja maga :)

voiture 2007.08.11. 22:12:10

Ezt a fa rakományt inkább a kocsiban kellet volna szállitani, biztonságosabb. Nincs mit ragozni ezen. Mennyi okos ember van itt ezzel kapcsolatban ez elképesztő.
Az emberek nagy többségének a kocsi származásával van gondja Logannal kapcsolatban. Pedig a lengyel Opel Astra G esetében nem gond. Vagy török Toyotánál, Renault, Fiatnál sem gond. Logan jó autó, jó áron.
Nem rég írták itt a TC-n hogy a FORD megvásárolta a DAEWOO romániai gyárát. Annyira rossz lenne ott kocsit gyártani akkor ezt nem tette volna. Itt készült egyébként a Deawoo Matiz is, tulajdonosok nem panaszkodnak rá. Persze a Ford esetében ez nem fog számitani, ugye kedves sznobok.

Gecko 2007.08.11. 22:33:31

Akkor most minden kedves fintorgó jól figyeljen: aki figyelmesen megnézi a gumipókos képet, az láthatja, hogy a spanifer átlósan megy a fák alatt és a túloldalon már a kereszttartó és a hossztartó mögött jön vissza. Tehát se oldalra se előre nem tud megycsúszni az anyag. Tulajdonképpen a gumipókoknak semmi szerepük nem volt. Aki meg "látott" már közelről teherautót vagy kamiont, az tudja jól, hogy csak a tartálykocsikban van a rakomány jól "rögzítve", a többinél csak porhintés megy, egyszerűen vannak olyan rakományok, amiket nem lehet megkötni rendesen. (Illetve még a tengeri-konténeres szállítás során áll fent hasonló eset, akkor ugyanis semmilyen felelősége nincs a sofőrnek- zárt konténert kap a terminálban, azt sem tudja mi és hogyan van benne, illetve maga a konténer felépítése a biztosíték arra, hogy az áru nem potyog ki belőle.) Amúgy meg szívesen olvasom a cikket, tán jó is, hogy ilyen "életszerű", hiszen ha az első számban egyszerre leírná a szerző az összes adatot és tapasztalatot, akkor nem lenne tartós a teszt. Egyszer majd veszek én is egy ilyen Daciát. (De csak a CX7-es után illetve mellé, csak úgy viccből. De addig még sok víznek kell lefolynia a Dunán. :))) )

ez meg mi!? 2007.08.11. 23:16:47

Tisztelt autós társak!Ki nem vett még a gyerekének, vagy akár magának számítógépet 80000-180000Ft közötti áron?? Emlékeztetnélek titeket, hogy ti is klaviatúrán pötyögtök... Azok meddig használhatóak?? 3-4 év utánna fejleszteni kell, vagy sokszor rentábilisabb újat venni. Akkor ez is az úri társadalom kiváltsága lenne, amely jelzővel már-már a gyermekeit ilyen játékszerrel meglepő családapákat illetik? Egy játékvár talán az otthoni gépetek árának töredékéből kijön. Ha a Rácz úr gyermekei már túl nagyok ehhez szét lehet szedni és eladni. Nem repül csak úgy ki 110000HUF az ablakon... A Dácia-ról pedig ,minden héten lesz post az elkövetkezendő fél évben. Karácsonyig még a leglényegtelenebb információ is le lesz írva az autóról. Az "életszagú" körítések pedig bizonyítják, hogy valódi nagyteszt alá van véve a vas...

AP (törölt) 2007.08.12. 00:06:54

Hülyeség, 3 éve összeraktam egy gépet közepes alkatrészekből, amik javarésze már akkor is egy-két éves volt, és tökéletes a mai napig, játékokhoz is.
Csak ésszel kell vásárolni. :)

Galamb 2007.08.12. 00:24:36

Gecko:

"Tulajdonképpen a gumipókoknak semmi szerepük nem volt."

Szerintem még a spaniferek se kellettek volna, ha a rakományhoz illő sebességgel hajtasz, nem esik le a tetőről Vértesboglárig.

azlk 2007.08.12. 01:02:17

nem értem, hogy miért nem fogadják el a dacia tulajok, hogy vannak, akik a jobb félni mint megijedni elv alapján inkább a megbízhatóbb japán gépeket veszik meg. ez tény. sőt, lassan a dél koreaiak jobbak mint a japók. ez nem sznobizmus. mi is inkább egy uj swiftet vettünk, nem a tágasabb logant. eleinte én is tökre logan párti voltam. de a 2005ös autószalonon a loganban a sebváltógomb nem állt egyenesen, sorjás műanyag meg megvágta a kezem. ne mondja nekem senki, hogy a képviseletnek nagy megeröltetés lett volna legalább a szalonra egy épen összerakott logant elvinni. szegény hosztessz csajszi meg csak szabadkozott. a logan meg max azért megbízhatóbb, mint a thalia mert nem \"mai\" fejlesztésű benzinmotorokkal látták el. ennyi év alatt csak kiforrtak. de étvágyuk is van.

Traubi 2007.08.12. 01:10:20

Atesz! Hogy szól a mexikói meg a néger esete??

Galamb 2007.08.12. 01:11:43

Fő a sorja, mert azt olvastad az autósmagazinban. Én meg azért vettem Lancia Ypsilont, mert a Swiftből nem ivott a kutya.

Galamb 2007.08.12. 01:20:02

Nem kell reszelgetni az ujjaddal a műszerfalat. Nekem meg leesett a körmöm amikor rábasztam a Swift ajtaját. Ilyet!

azlk 2007.08.12. 01:32:39

az lehet, sajnállak is, de velem télleg megesett. amúgymeg nem vagyunk elengedve anyagilag, hogy a szervízben parkoltassuk a kocsit.

Galamb 2007.08.12. 02:10:51

De azért annyira igen, hogy a LOGAN már fos legyen hehehe desajnállak :)

licsa 2007.08.12. 07:38:05

Sanya! Megkövetlek, ha elfogadod. Amennyiben tapasztalat alapján írtad a véleményed, úgy azt természetesen elfogadom. A pumpa csak azért ment fel bennem, mert (szerintem) a súlyos kritikákat megfogalmazók többsége még nem látott közelről Logant, csak a nevét dobálják sárral. Egyébként én azok közé az elvetemültek közé tartozom, akiknek idővel (használat során) sikerült megszeretnie a francia autókat. 3,5 évig (48000 km) hajtottam egy Thalia dci (ugyanaz a motor, mint a tesztelt MCV). Tapasztalatok: - 4,5 liter körüli fogyasztás, - meghibásodás: 1 db izzó kiégése, - bármikor, bárhol indult és ment, - egyébként meg kicsi. A mérettel adódó gondjaim miatt, a szerzett jó tapasztalatok alapján 2 hónapja lecseréltem a tesztelt típusú MCV-re, amit eddig (5000 km megtétele után) még nem bántam meg. Számomra az egyetlen idegesítő dolog a Loganban (na ugye :)) az, hogy a (klímás típusnál alkalmazott elektromos) szervómotorja visító hangot ad, amire a Dáciánál (Renaultnál) azt mondták, hogy ez típusjelenség (nem hiba). Meghallgattam néhány másik autót is, az eredmény tényleg ugyanaz. (Kérdezném is Rácz Tamást, ő is tapasztalt-e hasonlót?) Egyébként meg nekem is jobban tetszik sok más 7 személyes típus, de számomra egy sem volt elérhető. (Tudom lehet használtan...stb., de ha már cserélek, akkor ragaszkodom az újhoz.) A Logant a legmagasabb felszereltséggel, némi plussz extrával, 5 év garanciával (3 alap + 2 év ajándékba) 3,6 M-ért kaptam meg. Ha valaki tud ajánlani ennyiért új 7 személyes dizelt, akkor kérem tegye meg, érdekelne az ajánlat!

jan · http://janlogan 2007.08.12. 08:32:24

Igazad van Licsa, azok beszelnek akik nem ismerik az autot, sok szerencset az uj MCV-hez!
okosan valasztottal -

Tie 2007.08.12. 09:09:43

A szomorú csak az, hogy a spaniferekkel röhögve le lehetett volna rögzíteni a kereszttartóhoz is középen a rakat mellett, és akkor nem kell pókkal szarakodni.

europid 2007.08.12. 11:00:03

Nem kell csodálkozni.A cikk ócska, de csak azért, mert ha szart ír a Daciáról, lehet, hogy nem kell sokáig nyüstölni. Akkor meg lehet megint a piacon nézelődni megfelelő családi autó után, ahogy azt a "tartósteszt" előtt is tette emberünk, nulla sikerrel.Tehát ne harapj abba a kézbe, ami enni ad.Ennek fényében kell olwasni./még mindig nem jó a szimpla w/.
Az meg, hogy nem tartják be a szabályokat?
Nem lehet mindig mindenre odafigyelni.Tudja ezt mindenki jól, nézzen csak magába. Csak akkor legyen annyi esze, hogy nem publikálja.

nemsznob 2007.08.12. 14:25:24

A parázs vitához hadd csatoljak egy-két számadatot. Mindenki maga döntse el, hogy mi van a számok mögött, egy szxr autó, amit mi magyarok csak azért nem veszünk meg, mert román. Nem román. 2006 évben Románián kívül már 4 országban szerelték össze, 2007-ben indult be az Indiai üzem, 2008-ban pedig a Brazíliai, csak azért, mert nem kell senkinek az autó…

Íme a számok röviden:

2005 évben
164.406 darabot adtak el, amiből 113.276 Romániában talált gazdára. 51.130 db. Pedig négy kontinensen 40 országban, mint pl. Franciaország, Törökország, Szerbia és Montenegró, Algéria, Csehország, Spanyolország, Németország, Magyarország, Marokkó, stb.

2006 évben
Nézzétek meg ezt a linket, nincs kedvem mind átírogatni. Lehet választani a francia vagy román nyelvet, ha az angol nem megy! )
www.daciagroup.com/eKontentDaciaXFiles/home_en/entreprise/chiffres_clefs/facts_and_figures/Facts-and-Figures-2006.html

A számokból is kitűnik, hogy nem rajtunk múlik a Logan sikere. Ritka racionális nép vagyunk! Böngésszétek csak a táblázatokat, érdekes összefüggéseket találhattok….

bgy 2007.08.12. 14:40:21

Off leszek: miert baj az, hogy ilyen varat vesz a gyereknek? Megteheti, akkor mi kozunk hozza? Es az ara most teljesen lenyegtelen, a gyereknek fogalma sincs es nem is erdekli, mennyibe kerult. Masreszt mikor vennenk ilyesmit a gyereknek, ha nem harom eves koraban? Mire tizennyolc lesz, mert akkor mar tudja ertekelni, hogy mennyit koltottunk ra?
Egyebkent en is harom eves koraban ajandekoztam meg a lanyomat egy hasonloval, vettem hancsolt (kemeny)fat, csavarokat, festeket. Aztan osszetrombitaltam a nagypapakat es osszeraktuk. Szallitassal, sorrel egyutt kb egy szazasban volt.

megbolondulok 2007.08.12. 14:43:20

Tamás!

legközelebbi teszted egy Trabantról szóljon, amibe maximum 30 deka csirkepárizsit pakolsz bele, esetleg még 8 kiflit, a Tesco-ból! semmiképp ne pakolj a tetőre! ha várat akarsz - kirándulj! ha normális légkört a családodnak - költözz külföldre! ellenkező esetben ez van, amit itt olvashatsz (ungarische megmondomafrankót wirtchaft) : )

Kujáni Gábor 2007.08.12. 15:33:05

T. hozzá szólók!
Egyetértek veletek abban, hogy nem így kellett volna rögzíteni az árút, meg is lehet mondani, csak a hangnem nekem nem mindíg tetszik. Valaki előttem írta, mi legyen a büntije (korbácsolják+fusson a dákó körül...) ez egy jó és mókás ötlet. A véleményem meg az, hogy egy autótól se várjuk el ilyen terheléssel a versenyzést. Szerintem Tamás csak azt akarta érzékeltetni, hogy az MCV milyen nagy és jól pakolható.
Kedves Tamás!
Ha már így rögzítetted akkor legalább halgass róla, mert talán sokan átveszik az ötleted és az lessz az igazi gáz.
Egyébként ahogy néztem a két spanit össze lehetett volna fűzni és nem kapnál a rögzítés miatt -megjegyzem jogosan- ennyi kritikát.
licsa!
Teljesen egyet értek veled, nekünk csak sima loganunk van, de sok ismerősöm meg barátom mondta, hogy "HÁT,DÁCIA meg hogy LOGAN" nem monták ki,de ki lehetett venni a szavukból, hogy szar. Mikor megkérdeztem, hogy megnéztétek-e közelebbről neadjisten bellülről a válasz "nem" volt. Az egyik ismerősünk is úgy állt az autónkhoz ahogy a többiek. Kint dolgozott Némettbe és vette a fáratságot, még kint egy szalonba elment, beleült kipróbálta és aztmonta "JÓ" ennyiér meg pláne.Ja nekik egy Octavia-juk van, de csak 2 gyerek.
A szervó meg nálunk is egy picit hangos, de csak kívülről lehet hallani. Egyébként meg fogd fel úgy, hogy a teautódban dupla motor van egy áráért.

Matyi 2007.08.12. 16:24:36

Ez hihetetlen! Már két napja megy a köpködés, hogy ilyen meg olyan szarul volt lekötve a cucc. Leesett? Nem!
Majdnem zsemlével nem lakunk jól!
Üzenem a sok "mi lett volna ha" írónak ne menjen utcára, nagyon veszélyes!
Igenis lehet körültekintően vezetni és elkerülni a vészfékezéseket.


A legjobb a Lada tetőcsomin szállított hűtő volt, amit a csomagtartón álló "fogott".:-))))
Van nekem is egy ismerősöm aki a 120- as Skoda tetején vitte mindig a betonkeverőt, egy pókkal lekötve. Egyszer esett csak le amikor beletolatott egy árokba.:-)

Sanya 2007.08.12. 17:15:15

Szia Licsa!
Természetesen elfogadom. Alapvető. Így, hogy Te Dacia tulajdonossá váltál, természetes, hogy véded szerzeményedet. Én is védeném a saját új VW-met.
Szimplán őszinte véleményt írtam.
Tényleg érdekes, hogy milyen indulatokat gerjeszt egy ilyen autó.
Több, objektív és szubjektív ok miatt sem vennék Román autót. Az objektíveket leírtam fentebb, de a szubjektívet is említem.
Utálom a románokat! Sokunkban él még Trianon igazságtalansága, mert bár tudjuk, hogy nem lehet visszacsinálni, de rohadjon meg ott az összes román, a saját cuccaival, meg a csigazabáló (francia) buzerátoraival ott ahol vannak. A francia-román puszipajtásság nem javít sokak szemében sem a román, sem francia vackok megítélésén az ADAC statisztikákon felül.
Nagyon sok embernek a lelke mélyén ez is ott van, amikor egy autóról véleményt mond.
Üdv

Szia Kujáni Gábor!
Egy idézet tőled:
„A szervó meg nálunk is egy picit hangos, de csak kívülről lehet hallani. Egyébként meg fogd fel úgy, hogy a teautódban dupla motor van egy áráért.”
Ez még csak a kezdet valószínűleg. Olyasmi, feeleng, mint amikor a Merkur átvevőtelepén szét kellett szedni, s újra össze kellett rakatni az új dákókat.
Szerintem már elmúltak azok az idők!
Üdv.

Sanya 2007.08.12. 17:33:32

Jan!
Lehet, hogy én nagyokos vagyok, de nem elvakult, mint TE!
Majd nézd meg \"szerzeményed\" új árhoz viszonyított százalékarányos értékvesztését 4-6-8-10 év múlva! Nagyságrendekkel rosszabb lesz, mint egy olasz vagy francia autóé! Pedig azok is durvák egy német vagy japán autóhoz képest!
Arról nem beszélve, hogy egy Suzukit könnyebb lesz eladni, hacsak nem adod bagóért.....
Még valami. 20 ezer km évente nem sok. Nálunk a két autóba kerül majd 55-60 ezer egy évben. Pedig a feleségem szinte csak városi rohangászásra használja a sajátját!
Ha majd évente minimum 40 ezer km kerül autódba, 4 év elmúltával, 160 ezer km megtétele után elégedett leszel vele, akkor van mire kérkedni a megbízhatósággal. Azonban utána ne csak 500-ezer froncsiért (max) számítsák be bármibe... :)
Üdv.

Sanyanak 2007.08.12. 17:45:37

Sanya!

Felesegeddel vigyazz, tul sokat autozik! :-)

Ropi

Mykeee 2007.08.12. 17:55:01

Gratulálok a példás rakományrögzítéshez és ahoz hogy ezt még publikálni is merted...
Ajánlom figyelmedbe A Barlang című amúgy elég gagyi film első 10 percét ahol a colos rézcső átszalad a szembejövő kocsi tetejéről a fél családon...

bad 2007.08.12. 18:53:31

Pár napja volt alkalmam menni egy fullextrás MCV-vel, 7 személy+klíma+1.5dci motor. Komolyan mondom, ez az autó egy büntetés. Nemtudom, ki gondolja, hogy ezzel 7 emberre nyugodtan lehet közlekedni. Erőtlen, de nagyon.

Nemrég ebbe az autóba sikerült belecsúsznia hátulról, nem túl nagy sebességgel egy régi fordnak. elég keményen lebontotta a hátulját a dácsiának, szerencse, hogy hátul nem ült senki, mert a lábuk nemhiszem hogy egyben maradt volna... ja, annak az ezeréves escortnak meg le se állt a motorja:)

voiture 2007.08.12. 18:55:58

Sanya, ez egy Logan vita forum.
Ami Trianonban történt az nagyon szomorú, de az egy másik forum témája lehetne.
Japán gépekröl meg csak annyit hogy nagy részét itt EU-ban vagy Törökországban gyártják.
Nissan /Samsung is/ meg a Renault márkája. Tudom Japán gép, nem számit hogy a Renault csoport tagja.

Papa 2007.08.12. 19:23:04

Vettünk pár éve egy 1.4 8V 75le Logant. Már második alkalommal hagyott le minket meredek hegyi (pl. Egerbakta után rögtön) 8-10%-os emelkedőn egy 1.2 12V 64le Fabia. 60km/H körül egyszerűen kirakta az indexet fölfelé menet és lazán megelőzött. Hárman ültünk a Loganban, négyen a Fabia kombiban. Mindkettőnek azonos a nyomatéka azonos fordulatszámon, de valahogy a német technika jobb. Nem hittem el, míg ott nem hagyott minket a varrógép motorjával... Mátrában Sástói egyenesben mentünk fölfelé egy busz mögött, 1.2 Fabia index ki és elhúzott mellettünk..én végíg a busz mögött Mátraházáig. Logan nem gyorsult padlógázon pörgetve. Hibamentes új a Logan. Érdekes.

bgy 2007.08.12. 21:02:00

Szerintem az a teny, hogy Romaniaban gyartjak, teljesen indiferens. Trianon pedig vegkepp offtopic, hogy jon ide? Ilyen alapon ne vegyunk Skodat se. De nemet verdat se, merthat valamikor nacik voltak. De a japanok is gecok voltak a haboruban. De komolyan, nem gyerekes dolog ez a nagymagyarorszagosdi? Be is fejezem.

bgy 2007.08.12. 21:04:50

Papa, ne vedd sertesnek, szoval csak erdeklodok: biztosan jol csinaltal mindent? Ugy ertem, idejeben visszakapcsoltal, porgetted a motort? Sik uton hogy megy? Van benne eleg olaj, jo a benzin? Nincs elkoszolodva a legszuro? Es a benzinszuro? Szoval egyebkent minden rendben?

Easy Player 2007.08.12. 21:07:07

Baráti körömben egy új kérdés merült fel:
Miért a Loganból és nem a Kangoo-ból lett az MCV?
Na erre is lehet okosságokat írni!

Szerintem

bgy 2007.08.12. 21:31:59

Szerintem a Kangoo nem eleg hosszu.

JMC 2007.08.12. 21:34:23

Valaki írta a postok közt, hogy a Renault rendelkezik a legtöbb 5 csillagos törésteszttel. Érdemes fellépni az EuroNCAP oldalára és megnézni a videokat, több csillagot számít hogy levakarhatatlan matricával jelzik-e a légzsák kikapcsolására való figyelmeztetést gyerekülés esetén vagy hogy mennyire hangosan csipog bekötetlen övnél. Ha 5 csillag és francia, akkor nem autó hanem konyak!

A tesztről meg annyit, hogy inkább lett volna rögzítve a rakomány rendesen és derült volna ki mennyire dinamikus úgy a Dacia (ha egyáltalán az). 60-nal egy egyliteres motor is elmozgat másfél tonnát turbó nélkül is. Inkább az érdekelne órával vagy naptárral lehet-e mérni a gyorsulását pályán 100-ról 130-ra pl.

jan · http://janlogan 2007.08.12. 21:54:18

Sanya!
En nem fogom 3-4 evnel tovabb tartani az autot, nekem fontos hogy mindig uj autom legyen, amit pedig az arabal veszit nekem megeri a nyugodsag hogy garanciaban van es nincsenek kiadasaim vele!

voiture 2007.08.12. 22:09:53

A dizel elvileg 160Nm teljesit, pedig turbodizel, ekkora autónak 68LE kevés. Az új 86LE-s dizelt kéne már kiprobálni. MCV-be benzines 1,6-os 90LE változat a minimum.
1,4-es motor a sedanban sztem nem ilyen gyenge.
Easy Player: azért mert a Renault sikerre akarja vinni a Logant, a Kangoo meg már régóta siker és már rengeteg változata van egyébként is.

Sanya 2007.08.12. 23:03:51

Szia Voiture!
Nem politizálni akartam, hanem egyszerűen csak próbáltam egy más alternatívát is mutatni.
Mindenki bőszen sznobozza azokat, akik lenézik, vagy nem vennék meg a Daciát.
Pedig van más ok is, mélyen a zsigerekben. Ehhez azonban Pszichológus kell, hogy elemezzen bőszen :)
Üdv.

Szia Jan!
Fogadjunk, hogy a Te autód sokkal jobban veszíti az értékét 2-3 éves korára, mint a VW-m? A megbízhatóságot meg végkép kár egy lapra tenni!
Ha a bőszen hangoztatott garanciára és biztonságra gondolsz, mesélhetnék, hogy kollégámnak milyen sokban volt a garanciális Loganja. Amikor el akarta adni, mert megunta a kínlódást, a szűken 1 éves autójáért a vételi ár felét alig kapta meg. Még egy milliót sem......
Majd amikor el akarod adni az autód, jön a sírás.
Üdv.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.12. 23:23:03

Hogy mennyit menne előre a fa, ha a kocsi hirtelen megáll? Nincs előtte olyan lassulás amivel a fa lassul, ne fogjon semmit a rögzítés (még súrlódással se számoljunk), ne legyen közegellenállás, stb.

2 méter magasságból, a gravitációt figyelembe véve... valamivel kevesebb mint 0.45 másodpercet "zuhan" a fa, kerekítsünk felfelé fél másodpercre, a sebesség amivel előre halad a fa az autóval együtt legyen 72 km/h, kérlek szépen, akkor azt kapjuk 10 métert haladt előre a fa. mielőtt földet ért volna, persze a földön még csúszik előre... De nem repül be az utólért autóba.

Ha nem frontális az ütközés, akkor a lassulás kíméletesebb, a fa kevesebbet repül, ráadásul, ha komoly sebességkülönbségü ütközésről van szó, nem biztos, hogy a fa egyáltalán bejut a másik autó utasterébe, pl. mert hosszú, és mire kellően előrebillenne, már a másik autó "alátámasztja" ergo nem esik.

A tető terhelhetőségéről már más is írta: Borulásnál az autó saját súlyát is el kell bírnia, sőt, ugye a tetőre eső autót meg is kell tudnia állítani.

DE(!) több dologról nem beszéltünk:
1. mi van ha hátrafelé esik le (amikor valaki épp majd belénk szalad). Na ez veszélyes.

2. A rakomány tehetetlensége mennyiben befolyásolja az autó viselkedését, pláne akkor, ha esetleg a rakomány már egyszer megindult. A magas súlypont, a nagyobb súly, illetve az oldalirányba elmozduló rakomány tehetetlensége (és mozgási energiája) amikor lök egyet az autón érdekes. Ebből lehet borulni, másik sávba átsodródni hogy utána frontálisan ütközhess, és eldőlhessen a szélvédőn megy be ilyenkor a fa vagy sem...

Namost, az első eset kpcsán: Az hogy mögötted mennyire tartják be a követési távolságot az nem sokat jelent.

A 60-70es tempo viszont ilyen rakománnyal sok is lehet. (Hirtelen komnánymozdulat, szűk ívű kanyarodás során ez igen balesetveszélyes) Az ilyen balesetek ennél kisebb sebességnél is jelentős kockázatot jelent.

Tehát Rácz úr nem csak szabálytalanul sokat pakolt. Nem csak annak tekintetében tájékozatlan, hogy mitől is lehet annyit pakolni (tető teherbírása) és felejt el gondolkodni. Hanem a sebességet sem kellő körültekintéssel választota meg. A saját maga által elkövetett szabálytalanság miatt a biztonságos sebesség az autójával alacsony volt, ezt túllépte. Ergo, még egy relatív gyorshajtás is jön a dologhoz.

Renault tulajdonos 2007.08.13. 08:32:00

Kedves Dacia tesztelős Úriember!

Elhiszem, hogy élvezetes egy autó tesztelése. DE! Emberi életeket (autósokat, gyalogosokat, gyerekeket) nem kellett volna veszélybe sodorni TESZTELEK jelszóval. Ahogy a képeket nézem lehet, hogy elkelt volna egy élénk színű rongydarab is a "farakás" végére, csak úgy, hogy legalább a figyelmet felhívja! Eddig érdekesnek tartottam a tesztet és a kapcsolodó írásokat, de ez most kezd egy kissé durva lenni.... Számomra sajna nem ezt jelenti egy autó tartóstesztje, hogy ÉLETVESZÉLYESEN telepakolom. És itt a hangsúly az életveszélyesen van és nem a telepakoláson....

jan · http://janlogan 2007.08.13. 10:13:18

Szia Sanya!

Biztos vagyok benne hogy igazat beszelsz az eladasi vesztesegrol - lehet hogy Magyarorszagon sokat veszit az arabol, de nalunk Erdelyben (nem akartam Romaniat irni) nem olyan nagy a veszteseg egy 3 eves Logan eseteben.
Sanya! gondolj bele hogy sokan kb 200 Euros fiztesbol elnek, 6000 Euros uj autot pedig sehol a vilagon nem lehet vasarolni - ne iteld el akik Lodannal jarnak - en szemelyesen tudtam volna dragabb autot vasarolni de kozben epitettem es ez a megoldas tokeletes volt szamomra es csaladom reszere.
Kellemes napot!

johny 2007.08.13. 10:50:22

Érdekes amiket itt olvasgatok. egyre inkább igazoltnak látom azon nézetemet, hogy Magyarországon (mint mindenhol máshol) erősen élnek a sztereotípiák. Mindenki azt mondja, hogy a japán az igen. az nem romlik el, nos az én Rav4-em 1 éves korában produkált olyan hibát, hogy 3 vezérlőegységet kellett cserélni 800 e Ft-ért. A toyota szerint ez nem garanciális probléma... Ja kérem így statisztikailag tényleg 0 Ft a garis költség.
Német autó: beidegződés, hogy az 1.9 pdtdi jól megy. Addig amíg nem ülsz más gyártó hasonló motorjával szerelt autójában.
Ford: Minden Ford tulajdonos isteníti a 2.0 tdci-t, és mellette esküsznek, hogy ők bizony soha nem vennének francia autót, pedig ha tudnák, hogy PSA motor dübörög a fordban is...
renault: francia autó kényelmes, persze, ha jól felszerelt, egyébként ugyanolyan fapados mint egy fa sámlival szerelt Skoda Fabia!

Ban_Dee 2007.08.13. 11:15:59

Egyre jobban tetszik ez a kis Dacia (főleg az MCV verzió). Én is pakoltam már túl (persze csak szerintem, mert nem mértem le a cucc súlyát) kényszerből, DE:
Nem lehet, hogy okosabb lett volna inkább a csúszdát a tetőre tenni? Pláne, ha össz-vissz két spanifert sikerült keríteni? (Tényleg semmibe nem kerül, pláne a 110-ezres várhoz képest, ennyit érhetne a biztonság...)
Ha választhatnék, akár gyalogosan, akár előtted haladó és valamiért vészfékező autósként, akkor inkább a csúszda vágjon pofán/tarkón, mint a fa.
A súlyhatár amúgy nem feltétlenül azért van egyébként, hogy ha annál több, akkor összenyaklik a kocsi: azt is ki kellene bírnia, ha felborul, szóval gyakorlatilag a kocsi súlyát. Viszont nem mindegy, hány kg. van odagumipókozva a tetőcsomihoz - illetve közvetve azokhoz a kis fülescsavarokhoz, amik rögzítik - ebbe belegondoltál?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.13. 11:48:04

Ban Dee: Jó a meglátás, ha a tetőcsomagtartó rögzítése enged (kicsit megmozdul afa, üt egy nagyobbat, az eddigi 2*es túlterhelés többszöröse érkezik) akkor bizony a tetőcsomagtartó repülhet :)

maszületett 2007.08.13. 14:52:42

Loganom van. 2 éves és két hónapos. A héten megyek 75.000 km-es átvizsgálásra a kocsival, mert már átléptem.
Csak ajánlani tudom, mindenkinek. A következő egy MCV lesz.

üdv minden fikázónak, és ha kérhetném a füstcsavart tekerjék kisit vissza, mert a csodás pdtdi vagy mi, meg társai annyira füstölnek, hogy egyedül a belső levegő keringtetés hiányát érzem a kocsimból. (A full fapados Loganban még ez sincs, képzeljétek!)
Egyébként, ha úgy hajtanám a Logant, hogy kék füstöt eregessen, nekem sem volna ellenfelelem...

Ja, hogy miért vettem full fapados Logant? Mert az "álmaim autója" suzuki alto 1.0 full fapad, drágább volt!!! Vicc!!! Amikor megjelent a Logan, akkor engedték le ugyanakkora összegr az árát! Na azokat lehet sajnálni, akik több mint két millát fizettek azért a kis "álomautóért". Mondjuk annak jobban áll a nagymagyarországos matrica, ez tény...

Na sziijjjasztok...

Sanya 2007.08.13. 18:04:35

Szia Jan!
Nagyon hasznos volt az-az információd, hogy Te Erdélyben élsz. Ám, sokunk nem tudja, hogy ott mi a helyzet, és a véleményeket Magyarországra vonatkoztatva írja meg. No, már csak azért is, mert Magyarországi tesztről van szó, az ország sajátosságaival. Itt, Magyarországon még sokan emlékeznek a dupla használtautó-bummra. Ekkor indult meg az országba befelé nyugat felől a nyugati autók roncsderbije, míg keleti írányba meg a KGST országok autóit vitték ki.
Mit akarok ezzel mondani?
Azt, hogy ami a nyugatiaknak hulladék volt, az itt nekünk kincset ért. Ami nekünk hulladék.... és így tovább.
Onnét (is) lehet megismerni egy jóléti társadalmat, hogy tartós fogyasztási cikkeit gyakrabban cseréli, és válnak azok a társadalom számára is alacsony értékűvé, olcsóvá.
Sajnos Magyarországon (is) még túlságosan magasan vannak tartva a használtautó árak. Mesterségesen. Ez a márkakereskedők és a használtautó kereskedők érdeke.
Üdv.

specko 2007.08.13. 20:24:55

Ezt a mekkora LOL-t.
Vannak olyan emberek akik Suzuki Alto (?auto?)-ról álmodnak, de Dacia Logan-t vesznek, mert az olcsóbb. És persze újat!!!! Hát rögtön lehidalok.
Abból a pénzböl kétszer megvehettem volna az Opel Vectrámat.
Vannak még hülye emberek.

Mofli 2007.08.13. 22:14:11

Kedves specko!
Bizony vannak! Ezek az autók (Logan, Alto) még 10-15 év múlva is működni fognak, a Te Vectrádért viszont 1-2 év múlva már a bontó sem fogja strapálni magát. Annál is inkább, mert minden bizonnyal ketten használjátok.
Te, és a rozsda.

crazy 2007.08.13. 23:20:36

Olvasom itt, hogy német, japán, francia, román autó. Szerintem a globalizált világunkban ilyenek már nincsenek. Szinte minden nemzetközi kooperációban készül. Nemrég olvastam egy cikket az autógyárak tulajdoni viszonyairól, hát elég kusza a helyzet. A Nissan a Renaulté, a Mazda a Fordé, a GM és a Fiat keresztbe tulajdonosok a másik cégben, van ugye a VW csoport (VW, Audi, Seat, Skoda), stb. stb....
Az öcsém kb. 4-5 éve vett egy Rover 214-est. Le is csesztem, hogy minek vesz ilyen ritka kocsit, majd drága lesz hozzá minden. Aztán kiderült, hogy a Roverban Honda motor van, Honda motort pedig gyártanak a lengyelek is, így rengeteg lengyel utángyártott Honda alkatrész volt, nem is volt olyan drága.
Más !
Sokan fikázzák itt a rakomány rögzítését, meg hogy hogyan mennyit lehet szállítani. Én (gondolom más is)naponta látok hasonlóan megpakolt atókat (kőművesbrigád, ácsok tetőfedők, a 10 méteres csatornával furikázó bádogosok, meg a hosszú csövekkel rohangóló gázasok). De még soha nem láttam, hogy ez okozott volna balesetet. Látott már valaki ilyet a nagyokosok közül? És nem olyat kérek, hogy a szomszéd nagybátyjának a sógora állítóleg egyszer már látott ilyet.....

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.14. 01:49:27

Az autót 2 milla alatt, de igazi komoly nagy autó legyen c. elvet vallóknak van egy jó ötletem: A forintból vegyok ki a "ri"-t, és mindjárt nem kell agyonhasznált ócskavasat venni :)

maszületett 2007.08.14. 11:57:24

specko! (:-))
Félreértettél egy picit, mert nem az ALTO-ra gyúrtam, ezért volt idézőjelben az, hogy álomautó, de nem kell mindent tudjál. Téged boztosan nem azért szeretnek, mert mindent tudsz. Nem is baj, ez így van rendben.

Ilyesmit írtál:
"Ennyi pénzböl kétszer megvehettem volna az Opel Vectrámat."

Te mesélj, milyen érzés, hogy minden Suzuki ALTO-s és minden Loganos vehetne két olyan autót mint a tiéd??? Biztosan jó érzés lehet, és minden ALTO-s és minden Loganos irigyel is érte téged, hogy milyen jó üzleti érzékkel vagy megáldva, a komoly anyagi lehetőségeidről már nem is beszélve!

üdvözöllek,

egy Loganos

specko 2007.08.14. 17:01:57

maszületett:
Lehet, hogy nincs annyi pénzem mint neked, de ha már autót veszek, akkor nézzen ki, meg az sem árt ha megy is.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.14. 18:22:58

Ha játék a téma:

www.cnn.com/SPECIALS/2007/news/made.in.china/index.html

Specko: Mondtam, 2 millio alatt sok jó van, csak a forintból kiveszed azt, hogy "ri" és máris lehet körbenézni :D

Easy Player 2007.08.14. 18:26:03

A "miért Logan és nem Kongoo?" felvetésre.
1, Pl. a Wagon R-be és az Ignisbe is betoldottak.
2, sok más országban is forgalmazzák a Logant Renault jelvény és márkanév alatt. Csak azon országokban jelent meg Dacia márkanév alatt, ahol korábban ezt a márkát nem forgalmazták (bármily hihetetlen ilyen pl. Oroszország), illatve ott, ahol ezt a márkanevet sajnálatosan lejáratták (szóval nálunk). Ennek tükrében furcsán hangzik a "sikerre akarja vinni a Logant".
Mostanság az autógyártók közt az dívik, hogy felvásárolnak egy másik gyártót (Daewoo, Dacia, Skoda) és az új alképzeléseiket ezen márkanevek alatt dobják piacra. Ha bejön, akkor elkészítik az anyacég márkajelzésével ellátott változatot (Captiva-Antara, Superb-Passat). Ha nem jön be, akkor mégsem az anyacég logoján pirul a bőr.

Szerintem

leonce 2007.08.14. 19:26:51

crazynek: Nehogy már létjogosultsága legyen bármilyen szabálytalanságnak csak mert te még nem láttál balesetet belőle! Nem kell olyan messzire menni az időben, talán te is hallottad, amikor a rosszul rögzített munkagép rázuhant egy autóra, amiben emiatt meg is haltak. Lettél volna benne, nem követelnél itt most hiteles eseteket. Barom!!! Nem a több tonnás munkagép a lényeg, hanem az, hogy átlagos sebességnél is egy 2-300 kg körüli tömegnek (favár) nagyon nagy már a tehetetlensége, és ha elszáll, nagyot tarol. Mellesleg saját sztori 15 évvel ezelőttről: Trabant tetején bútorlapok, Trabi fékez vmiért a zebra előtt, 2 bútorlap repül, egyik be a kereszteződés közepére, másik a zebrán landol. A zebrától kb 3 méterre voltam ekkor. Ha nem állok meg előtte kb 15-20 mp-re a sarki kirakat előtt bámészkodni, valamelyik bútörlap leterített volna, mikor megyek át a zebrán. Mit csinált volna ennek a fasznak a favára? Sétálgass csak te előtte, talán megtudod!

Kujáni Gábor 2007.08.14. 20:24:39

Kedves Sanya!

Bocsi, hogy csak most reagálok de nem vagyok mindíg net közelben.
Én nem ismerem az ismerősödet, de elég gyatra üzlet ember, ha még feléért sem tudja eladni az "új" 1 éves autóját, vagy borzasztóan elhasználta esetleg úgy nem vigyázott rá. A mi Loganunk 1,5 dc. most volt 1 éves vizsgálaton és 8000 km volt benne. A vizsgálati díj 9000 ft és át nézték mert ott volt a nejem. Mi nem tehetjük meg, hogy évi több tízezer km-ert menjünk évente sajnos.
Viccen kívül örülök, hogy nektek 2 autóval is megy ez, és semmi irígység nincs bennem. Tudom, hogy viszonylag többet veszít az értékéből mint egy vw, de az egyik családtagom vett egy vw polot 3,8 mill.-ért. Nem volt még 3 éves tehát még garanciás, alig tudta eladni 1,8-ért. Az egy éves átvizsgálás 30 e. ft. Kartámasz 75e, Logané 15e. Van ismerősöm Sokkal jobban megy neki mint nekünk Mercedes E 220-ast "kerek lámpás" vett mondván...
Szidta mint bokrot, annyit nemjárt szervízbe mint idézem őt "azzal szarral".
Amúgy hangos a szervó? Relatív. Az Audi desel-e meg olyan hangos, hogy az traktort szégyenít. Ám biztos jó. Egyébként én is szerettem volna esetleg másik autót, ha olvastad az előző írásaimat, akkor tudhatnád. Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Kangoo, Berlingo, Kia... A Kangoo és a Berlingo felelt volna meg 3 gyerekkel, csak azok nagyon teher autósok, és nem is olyan kényelmes, mint a Logan. Ja és minden képpen új autót akartunk, mert a használtba biztos kifogtuk volna a leg szarabbat. Remélem , hogy nem lessz igazad abban, hogy a hangos szervó csak a kezdet, majd az idő és a km ami nem sok nálunk eldönti. Én nem bántam meg a Logant sok szép és jó autóvan mindekinek más és más az igénye . csak azért írom ezeket, hogy nembisztos, hogy lekéne szólni ennyire más autóját. Bocsi , hogy ilyen hosszúra sikerült.

Sanya 2007.08.14. 21:26:00

Szia Gábor!
Kollégámnak nem volt más lehetősége. 1 éves autót eladni szervízkönyv nélkül reménytelen dolog, ám amikor az előkerült, s ott volt a nyoma sok mindennek ......... :(
VW. Egy apró Polo-ért sohasem adnék 3.8 millát. Nem szeretem a pici autókat, nem érzem magam bennük biztonságban, nem fér el bennük semmi, sem cucc, sem család :)
Nem áll szándékomban ismételten a lelkedbe gyalogolni, véleményemet már leírtam fentebb.
Üdv.

Tatu 2007.08.15. 08:11:49

Kedves Gábor!

A Logan miért is kényelmesebb mint egy Skoda Octavia?
1. Azért, mert az Octaviának nagyobb a csomagtere?
2. Azért, mert tetőből nyílik a hátsó ajtaja így szuperül pakolható?
3. Azért mert az oktávnak nincs hátul egy merevítő keresztrúd?
4. Azért, mert a hátsó ülések 2/3-adben dönthetőek?
5. Azért mert a hátsó ülések nem 90%-ban állnak, mint a Loganban?
6. Azért mert alapból állítható négy irányban a kormány?
7. Azért mert a vezetőülés magassága is alapból állítható?
8. Azért mert az oktávban használt anyagok minősége össze sem hasonlítható a Logannal?
9. Azért mert az ajtó behúzója nem csak egy mélyedés egy plasztik vacakban?
10. Azért mert semmivel nem kisebb a hely benne, mint egy Loganban?

Vagy miért is?

Félre ne érts! Nem fikázom az autódat, csak egyszerűen nem igaz amit írsz.

Ami meg a Logant illeti. Vegye már észre mindenki, hogy a Logan egy koncepció autó. Arról szól, hogy elavult technikát rég elavult technológiával adnak minimál komforttal viszonylag olcsón. Az autó presztizse nulla, értéktartása nulla, így minden ellenkező híresztelés ellenére ár érték arányban sem verhetetlen. Nem kell tőle elájulni, viszont sárba tiporni sem kell.
Akinek ez kell vegye, de szokja a gondolatot, hogy a Logant nem érdemes hasonlítgatni mondjuk egy Skoda Octáviához, mert nem egy kategória. Na persze Győzikét is lehet hasonlítgatni egy egyetemi tanárhoz csak éppen nem érdemes.

Kujáni Gábor 2007.08.15. 09:25:01

Sziasztok!
Kedves Sanya!
Elhiszem,hogy a kollegád pont rosszuljárt. Azt is, hogy a Logan nem a legjobb autó ezt nem vitatom. De gondolom ti is hallotattok már sok "nagy multú" autóról ami tönkre met. Lehet hogy a kolegád is így járt nem?
Nem azt akarom mondani, hogy a Logan ilyen meg olyan jó mindenki döntse el, aki használja szerintem.

Kedves Tatu!

Lehet, hogy férre értettél valamit, vagy én írtam hülyén. Nekünk az első számu szóbakerülő autó az oktávia. Nagyon tetszik, nagyon szép, nagyon jó, nagyon kényelmes. Sőt a családban is van 1,4-es az alap felett egyel, amibe csak a manu légk. volt a plussz, ha jól emlékszem 3,050 m. ft.+ üzembe helyezés kb 75-80e. Ok a többi alapból benne
volt. Az elődleges "kifogásunk" pont a hátsó ülés. Marha kényelmes 2 személynek, mert az ülésnek ilyen jó a kialakítása.
De a 3 gyerekülés nem igazán fért el pont az ülés kialakítás miatt. A másik szempont a fenntartás, a Loganunk diesel
kb.5 l-t eszik aki ennyivel eljár egy oktáviával szerintem varázsló. A "szar" Ladánkat is 30 e-be számitották volna be a reklámok ellenére. A Logan-ba van még el. első ab. el.,fűtött tükör,fed.comp.+ metál csomagtartó tálca, vonó horog és ABS + üzembe helyezés. Így mindennel együtt 3,068e ft. És itt számították be a Ladát 80-ba. Egyébként én személy szerint nagyon Oktáviás vagyok, szerintem gyönyörű, csak azok a fránya ""igények"",
hogy a gyerekeknek hátul kényelmes legyen.
Van olyan ismerősöm is akinek Feliciája van 14 éves semmi baja nemvolt vele, ám amikor megvette ugyan azokat kapta mint én. Az idő őt igazolta és a Skodákat is el ismerik sőt joggal dícsérik.
Én csak annyit szeretnék elérni, hogy ne szólják le amíg nincs igazi "10-15 éves "
tapasztalat. Remélem megéri a Dákó.

Tatu 2007.08.15. 10:46:56

Kedves Gábor!

Ültem már Loganban. Nincs nagyobb hely benne hátul, mint az Oktáviában. Szvsz egyikben sem fér el három darab modern gyermekülés. Mintahogy három felnőtt sem fér el benne hátul kényelmesen. Ez bizony tény, amit személyesen volt alkalmam kipróbálni. Inkább magamnak hiszek, mint a Pr anyagoknak.

Egyébként a legtöbb személyautóban ez így van. Ahogy elnézem az MCV-ben sem fér el három gyerekülés egy sorban. Akinek három gyereke van és mind a három gyerekülésben utazik az bizony nehezen talál megfelelő autót, bár láttam már Audi A6-ban hármasikreket hátul, dehát ez ugye olyan messze van egy Logan tulajnak (De az Oktávosoknak is általában) mint Makó Jeruzsálemtől. Szóval maradnak a mindenféle egyterűek. De azok sem olcsók.

Ha pedig nem kell gyerekülés mindhárom csemetének, akkor beférnek a Loganba is, meg az Oktávba is. Legfeljebb tetőboxot kell beszerezni és nincs az a táv ahova ne lehetne elindulni.

Kívánom, hogy a Loganod működjön hibátlanul és ne kelljen csalódnod benne. De leginkább azt kívánom, hogy nyerj a lottón és tudd lecserélni egy olyan autóra amire igazán vágysz. Pl. Oktávia kombi RS

Kujáni Gábor 2007.08.15. 12:03:59

Kedves Tatu!

Én nem azt mondom, hogy a Dákóba nagyobb a hely hátul, mit az Octaviába. Csak annyit, hogy más "2 személyre" van kialakítva az Octaviában. Egyébként igaz, hogy nem a legmodernebb hanem 9 az egyik és a másik 2 4 éves gyereküléls, de hiddel, hogy befér hátra. Az Octaviába a hátsó ülés úgy van kialakítva, hogy a két oldalán mélyítés van a közepe viszont ki puposodik. Ültem az Octaviaban itt is ott is. Középen nem leány álom! A Dákóban nincs mélyedés ezért könnyebb benne elhelyezni a gy.üléseket. Ja és nekünk elégvolt a csomagtartó pedig csak 510 l.
Az Octaviáé, ha jól tudom 540 az újjé 560 l (nagyon nagy). Egyébként nemzárkózom el a lotto 5-ös elöl főleg most, és igen szívesen lennék tulajdonosa egy RS combinak is.

maszületett 2007.08.15. 13:28:20

Tatu!
1.) A Logan ülőpadja szélesebb az Octaviáénál.
2.) A lábteret a PASSAT-hoz hasonlítják, nem az Octaviához, mert nem egy kategória.
3.) Az A6-os AUDI is keskenyebb hátul, mint a Logan.
4.) Akinek lottó 5-öse van, nem Skodát vesz. Ezt, csak a Skodások hiszik.

üdv,

maszületett

maszületett 2007.08.15. 13:50:53

specko:

Már majdnem nekiálltam megmagyarázni, hogy miért nem vettem használt autót, de rájöttem, hogy minek?
Röviden:
Én új autót akartam, és erre futotta.
1,8 M-ért volt a Logan, meg volt az általam említett SUZUKI ALTO. Döntöttem. Logan lett. Nem bántam meg...
Mondom ezt 2 év és 75.000 megtett km távlatából. Hogy van valaki aki nem érti miért vesz valaki Logant? Na és?

"A 2004-es gyártáskezdés óta 574.112 Logan adtak el, hét országban gyártva és 55-ben értékesítve !"
FORRÁS: lényegtelen...

Had ne pont én legyek az, aki téged meggyőz... Vegyél használt Opel Vectrát, és győzz meg Te minket egyenként...

baráti üdvözlettel,

maszületett

crazy 2007.08.15. 14:29:39

maszületett!
Azért ne essünk át a ló másik oldalára. Mi az, hogy a Logant nem az Octaviahoz hasonlítják (a lábtér tekintetében), hanem a Passathoz, mert szerinted az Octavia és a Passat nem egy kategoria. Az eszmefuttatásodból azt szűröm le, hogy akkor a Logan a Passattal egy kategória? Nemáááá...
Az A6-os Audi meg keskenyebb hátul. Apósom IFÁ-n volt sofőr, abban jó nagy ülések voltak, nagyobbak, mint a Daciában :))))))))))))))))))))))) (ja és az is dízel volt) :)))))))))))))))
Mikor 2 éve vettünk Renault márkakereskedésben egy Cliot (nem újat, hanem 2 éveset, így más bukta el rajt az első milliót) megkérdeztem a tulajt, hogy nem tervezik-e a Dacia forgalmazását? Nevetve mondta, hogy "Abba nem nyúlunk bele." Aztán újabb egy év múlva már árulták a Dáciát is. Nem tudtak mit csinálni a Renault Magyarország kötelezte őket....

specko 2007.08.15. 14:56:26

maszületett:
Az csak jó, hogy nem ugyanúgy gondolkozunk.
Új autót is jó venni, csak fizetni nem annyira.
Amúgy ha ennyit használod, akkor lehet jobb egy költséghatékonyabb megoldást választani, amit a Logan ki is elégít.
De az a 75e Km két év alatt az nagyon sok.
Mire használod?

Tatu 2007.08.15. 15:16:26

maszületett!

Én Oktáviát vennék! Nem mondom, hogy mást nem, de Oktávot biztos!

1.) Lehet hogy szélesebb 1 cm-rel. Ezt nem tudom, de ültem már mindkettőben és érzetre nincs különbség, illetve az oktávban kényelmesebbek az ülések.
2.) Én lábtérről direkt nem írtam nem véletlenül. Az Oktáv mindig az aktuális Golf padlólemezére épül és ezért ebben a tekintetben nem versenyképes és nyilván nem a passathoz kell hasonlítani. Azonban ebben a tekintetben sincs elmaradása a Loganhoz képest. Mégegyszer! Én próbáltam. Engem nem tudsz meggyőzni. De aki még nem próbálta, hátha beveszi!
3.) Ne nevettes! Audi A6-os tulajok lehet menni Logant venni! Szerintem a Passat mérete egyezik az A6-tal egyébként.

További jó Loganozást!

foward 2007.08.15. 18:06:59

Kedved Sanya! Ültél te már poloban, mert én igen ahogyan az új Dákóban is, és koránt sem olyan apró autó mint aminek azt hiszed, pedig jó magam sem vagyok egy apró termet 182cm 110 kg. Abban valóban igazad van hogy abból a szempontból jobb a dákó hogy abban kényelmesebben elfér egy család, és akkor itt ki is merűlnek a jó tulajdonságok. Hát nekem nagyobb halál félelmem volt a dákóban mint a WV poloban.

Skodás 2007.08.15. 21:57:26

Nos, két tény:

Volt szerencsém a hétvégén többször is ülni Octavia I-ben (méghozzá 0 km darab volt). Ha elől beálítottam magamnak úgy az ülést, hogy kényelmes volt (átlagos termetű 17x cm vagyok), akkor magam mögé már nyögvenyelősen tudtam csak beülni, de hátul egyáltalán nem volt kényelmes. Hosszú távon szenvedés lett volna.

Az MCV-ben is beállítottam elől az ülést (szintén kényelmesre) és röhögve beültem magam mögé...

Az a legnagyobb bajom a mostani Fabia-mmal, hogy ha kényelmes az üléspozíció, akkor mögém csak egy kisgyerek fér be. Ha urambocsá négyen utazunk, akkor olyan az üléspozicíom mintha gokartot vezetnék, kényelmetlen. Városban rövid távon elmegy, de már több 100 km megeröltető...

Skodás

Tatu 2007.08.16. 08:03:03

Skodás!

Én ezt nem értem. Átlagos 177 centivel és 100 kilóval én úgy beülök magam mögé, mint a sicc és keresztbe teszem a lábam is, ha kell az oktáv I-ben. A nejem 175 centi és vígan elüldögél mögöttem kényelmesen.

Amikor meg beültem a Loganba magam mögé egyszerűen nem volt kényelmes. Pont azon filóztam, hogy miért mondják, hogy milyen nagy hátul a hely, mikor kevesebbnek éreztem, mint a Skodában. Elfértem, de a lábteret kifejezetten kevesebbnek éreztem, mint az oktiban és a pad is elég fura volt.

Hogy van ez? Mi erre a magyarázat? És ezt másoktól is hallottam, hogy a Logan milyen nagy az okti meg milyen kicsi hátul. Egyszerűen nem értem, hogy csak én vagyok úgy kialakítva, hogy pont fordítva érzem?

maszületett 2007.08.16. 09:42:02

Sziasztok mindenki.
Amin most vitázunk, azok objektív tények, ezért nincs mit ragozni rajtuk tovább. Volt egy pdf-em a Logan belméreteiről, de sajna nem lelem a gépemen, de többen félreértettetek.
Szóval a Logan hátul eslősorban azért kényelmes 3 felnőtt részére is, mert széles, és ha megnézitek az oldalablakok nem kupolaszerűen szűkülnek hanem szinte föggőlegesek. Furcsa mód a Logan hátsó padjának hossza, szinte megegyezik a Vel Satis-éval, ami egy igen széles autó.
Az A6-os AUDI biztosan megintcsak keskenyebb hátul, bár csak a régi A8-hoz tudtam viszonyítani a Logant, de még annál is szélesebb a hátsó ülése...
És most a lábtérről, ami más, mint az ülőpad szélessége.
Ezt a lábteret hasonlítják az új Passatokhoz, tehát megintcsak nem az octáviákhoz.

Specko: Igen, elég sokat megyek az autóval, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ezek csak a magánutak, mert céges kocsim van a cégnél. Naponta 60 km-t ingázom + 230 km-re a lakóhelyemtől járok suliba másoddiplomázni.
Pont ezért vettem új autót, és Logant mert nem tehetem meg, hogy szervízben rostokoljon, vagy megbízhatatlan legyen a legkisebb mértékben is.
Hétvégén és privát útjain az ember sohasem siet, ezért elég a 75 LE, Budapesten, kifejezetten sok is, felesleges, a céges sietésekre meg van 185 LE egy Benzines, de azért TURBÓ-s autó orrocskájában...

üdv, és peace

maszületett

u.i. Higgyétek elm, vannak élethelyzetek, amikor egy Logan a legmegfelelőbb választás egy embernek. (Bár ezt is feltörik.)
Ha a használt autó lenne a legjobb választás, már gyártanák a bontóban lévő alkatrészekből őket...

Ja! (:-)) Használtautó szép állapotban, kevés kilóméterrel...
Minap telefonommal le is fotóztam egyik előző céges autónkat amit a biztosító úgy 3-4 éve totálkárra vett! (:-)) Az IFA győzött! Volt benne vagy 120.000 km!
Világoskék SAAB 93 2.0 Eco T. (150 LE)Tény, hogy ma is gyönyörűen néz ki.
Hátha olvassa a "boldog" tulaj, GXZ-1xx, had izguljon egy picit...

specko 2007.08.16. 10:23:51

Kedves Maszületett!

Az a te bajod, hogy munka mellett másoddiplomázni akarsz, de belegondoltál, hogy mennyire szennyezed a környezetet ezzel, hogy éjjel nappal csak nyomod a gázt a kocsidban?
Mennyit fizetsz egy hónapban üzemanyagra?
50-60 ezer forintot?
Úristen!

Geri 76 2007.08.16. 11:27:46

Specko!

Ugyanezt a szennyezést más autóval is megtenné!
Az meg hogy a saját pénztárcájából mennyit költ az magánügy, semmi köze ahhoz, amiért ez a blog elindult.

maszületett 2007.08.16. 12:45:18

Kedves specko!

Életen át tartó tanulást támogatja manapság mindenki. Ha nem kinevetnél azért mert munka mellett tanulok, lehet, hogy Te is eljátszhatnál egyszer egy újautó vásárlásának gondolatával.

Hogy ne legyen off!
A Loganok ma már Euro 4-es besorolásúak, tehát vélhetően környezetkímélőbbek, mint pl. a Te hasaznált Vectrád! (;-))
(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az enyém még Euro 3-as, mert 2005-ös évjáratú.)

Egyébként én azért vettem kocsit, mert szükségem van rá, azaz sokat utazom. Ezzel nem tudom mi a gond.

Ezekszerint Te az a típus vagy, aki a lakcsi parkolójában ráül a motorháztetőre, és lehúzott ablakok mellett zenét hallgat a haverokkal. Erre a célra vélhetően jobban megfelel egy használt Vectra, mert a tizedikről is látják mekkora vagány a kis csapat... És környezetkímélőbb egyhelyben állni annyi szent.
Sokat utazom, sokat tankolok, de kevesebbet, mintha egy használt Vectrát vettem volna. Ez mennyi pénz? Számold ki: 5.360,58 liter 95-öst nyelt le eddig a Loganom...
Ha összevetjük Te költesz fajlagosan többet benzinre kettőnk közül, ezt elhiheted...

üdv,
egy elégedett Logantulaj

Skodás 2007.08.16. 14:54:29

Tatu!

Hidd, el üléshelyzet, és üléshelyzet között van különbség! Míg egyik ismerősöm közle helyezkedik el a kormányhoz, hogy mindent lásson, én addig szeretek kényelmesen elhelyezkedni valamennyivel hátrább.

Nagyon sok ember egyöntetű véleménye, hogy az Octavia I-ben a hátsó tér kicsi. Nem csak a kategóriatársakhoz képest.

Ha te mögöttem keresztbeteszed a lábad, akkor ugató kiskutya leszek. Annó amikor a Fabia-m vettem, akkor is sokat időztem a Octavia I tesztautóban, de valahogy nem tünt sokkal nagyobbnak hátul a hely mint a Fabiaban. Talán 5 cm-rel...

Pl idézet innen (totalcar.hu/tesztek/octavia/):
" VW Gruppe Golf IV padlólemeze kompromisszum: míg az elöl ülőknek annyi tere van, hogy arra egy kategóriával feljebb sem lenne panasz, a hátsó sor finoman szólva is szűkös. A tervezők nyilván arra gondoltak, aki arra hajt, hogy sofőrt tartson, miközben ő maga a hátsó ülésen terpeszkedik viszkispohárral a kezében (plusz mobil bárszekrény), az nem ekkora autót vesz."

Ezzel nem a saját igazam, szeretném megerősíteni, hanem arra szeretnék rávilágítani, hogy többfajta nézőpont is létezik...

Skodás

specko 2007.08.16. 15:13:59

Kedves maszületett!

Nekem nem ér annyit egy új autó, hogy éjjel nappal dolgozzak/tanuljak, és aztán mégtöbbet dolgozzak és mégtöbbet.
De ha több pénzem lenne, akkor is lehet találna más helyet az a pluszpénz.

Utazz, ha jól esik, csak kicsit arra is figyelj oda, hogy mennyire szennyezed a környezetet.

Mellélőttél. Az a típus vagyok, aki azért vett autót, mert gyermekem született, és ez egy jó ajánlat volt.
Amúgy én ha nem kell, akkor nem járok kocsival, hanem biciklivel járok pl. dolgozni.
Sosem fogom megérteni, hogy miért jó úgy szervezni az ember életét, hogy éjjel-nappal utazni kelljen. Rengeteg kiadás, rengeteg idő.

Üdv,
specko

maszületett 2007.08.16. 16:27:34

Kedves specko!

Látod, én elhiszem hogy neked megfelelőbb egy használt Vectra, mint egy új Logan. Ha ezzel vitázni akarnék, saját magamból csinálnék hülyét.
specko!
Öröm volt Veled eszmét cserélni!

Mindenki!
Szerintem az is magából csinál hülyét, aki jobban tudja, hogy énnekem mire van szükségem!

üdv, egy elégedett loganos

u.i. Egy Logan volánjánál is lehet boldog az ember, higgyétek el. Mert minden relatív, és mert minden autónál van jobb.
Biztosan sokan felsóhajtanak a buszmegállóban, amikor elgurulok előttük, hogy "Hűha, mennyivel jobb lehet autóval járni..." pedig én csak egy full fapados Loganban ülök, a busz meg 40 milla és még klímás ABS-es és ASR-es is, kényelmesek az ülései, és marha sok cucc elfér a csomijában... Sárga busz.

Easy Player 2007.08.16. 16:59:52

A hátsó lábtér mérete vitához!
A gyártók gyakran fordulnak a lábtérnövelés legegyszerűbb trükkjéhez: keskenyebb ülőlapot raknak hátra. Ez olyasmi, mint az optikai tuning, nem kényelmes de látványos és szépen hangzik.
Az ellenőrzés legkézenfekvőbb módja, ha azember alaphelyzetben leméri vagy megkeresi a méreteket és összehasonlítja. Persze egy üléspróba sem kutya.
Még valami! Többen el vannak tévedve! Itt nem a Loganról kell véleményt alkotni! Ez a blog a Logan MCV-ről szól!

Szerintem

crazy 2007.08.16. 17:52:42

maszületett!
A tanulás részével egyetértek, én is mindig tanulok valamit, vagy tanfolyam, vagy nyelv, stb, most szeptemberben kezdek én is egy második diplomát. Nekem is kb. 220 km. lesz egy odaút.
Mindenki annyit mászkál,amennyit kedve tartja. Egyik kollégám pl. bejön a munkahelyre és az irodából sem szeret kimenni. De pl. az öcsém rosszul lenne, ha nem járhatná be minden évben fél Európát. Minden ember más.
Amivel viszont nem értek egyet, az az, hogy a Logant hogy lehet az Audi A6-hoz, A8-hoz, VW Passathoz hasonlítani.
Van nálunk egy könyvelő nő, 50 éves öreglány, szegény 150 cm, és kb, annyi kg. is, könnyebb átugrani, mint megkerülni. Valahogy még soha senkinek nem jutott eszébe pl. a Cindy Crawfordhoz hasonlítani. Pedig ha centivel lemérnénk valószínű, hogy a könyvelőnk mellbősége nagyobb lenne. Na de milyen áron ugye..... :)

crazy 2007.08.16. 17:56:33

Ja és még valami.
Azért k.r.. jó cég lehet, ahol egy 185 lóerős turbó benzines kocsi a szolgálati autó, ráadásul előtte meg egy Saab volt. Nem tudom milyen beosztásban lehetsz, általában országos vezetők, vagy a vezérigazgatók járnak ilyen kategóriával.
Vagy esetleg anyagbeszerző vagy ? :)

Kujáni Gábor 2007.08.16. 20:26:09

Én utána jártam , jöjjenek a száraz tények:

Sokda Octavia II adatai:

Lábtér elöl [mm] 400-600
Lábhely hátul [mm] 110-350
Ülőlap hossza elöl [mm] 520
Ülőlap hossza hátul [mm] 450
Belmagasság elöl [mm] 930-1000
Belmagasság hátul [mm] 920
Belső szélesség elöl [mm] 1440
Belső szélesség hátul [mm] 1420


Dacia Logan adatai

Lábtér elöl [mm] 510–670
Lábhely hátul [mm] 210–410
Ülőlap hossza elöl [mm] 480
Ülőlap hossza hátul [mm] 470
Belmagasság elöl [mm] 970
Belmagasság hátul (890)
Belső szélesség elöl [mm) 1420
Belső szélesség hátul [mm] 1420

Kedves Easy Player és Tatu ezt főként nektek ajánlom. Nem reklámfogás a tengelytáv sem.

És ez a Skoda újjab fejleszésű mint a Logan. De persze ettőlmég nagyon njó autó csak az ára...
Skoda Octaviagift 1,4 16v 80 le 3,999M ft ez az alap. Nemvagyok abba biztos, hogy ha a legmagasabb felszereltségű Logant is veszem 1,4 75 le 2,379M meg hozzá rendelek ezt azt még 300e-ért Ennyivel többet érne. Legalább is nekem nem. Akinek igen és van is pénze rá vegye. Lehet ha nekem is lenne rá azt vennék.
Ja a Logan co-ja 166 g/km az Octaviaé 168g/km. Szerintem ebbe se olyan rossz.

Mofli 2007.08.16. 22:32:42

A tengelytáv az a paraméter, ami ha nem is áll egyenes arányban a belső méretekkel, de mindenképpen következtetni lehet rá.

Íme a méretek mm-ben:
Logan 4a: 2630
MCV : 2905

Néhány további adat:
Chevy Aveo : 2480
Kia Rio 4a : 2500
Octavia-I : 2512
Octavia-II : 2578

Shadow 2007.08.16. 23:34:56

Hát sok érdekes vélemény fogalmazódott itt meg. Kiváncsi vagyok, hogy a sok önjelölt bíra rögzített-e már valaha valamit akár egy biciklire is. Ha az a spanifer meg volt húzva rendesen az a gumipók inkább csak dísz lehetett. És aligha mozdult meg bármerre is.
Aki szerint a TDi, meg PDTDi motorok az überfaszák azok nézzenek meg néha mellettük ehaladó más (pl. akár TDCi) autókat, hogy miért nem füstölnek. Tapasztalatból írom, nekem egy TD Mondeom volt 12 évesen 28x ezer km-el 0 füstöléssel, pedig szeretek haladni, ezután egy Galaxy-m lett 7 évesen TDi 23x ezer km-el és bizony, ha megtaposom elrettentő füstöt nyom magából, egy ifa is megirigyelné. Láttam már A6-os Audit is olyan füsttel a háta mögött, hogy látni sem lehetett tőle. A megy-nem megy kérdésre pedig a válasz, hogy minden autó annyira megy amennyire nyomják neki.
Egyébként pedig valószinüleg én sem vennék Logan-t mer nem tetszik, de attól még lehet jó autó. A francia autókat pedig én sem nagyon szeretme bár a családban van 3 is, különböző kategória, de mind Renault és lássatok csodát 4-5 éves koruk ellenére köszönik jól vannak, és sosem láttak 3-5 óránál tovább szervizt belülről.
Üdv minden acsarkodónak és nem ártana elgondokodni, miért ilyen ez az ország.

maszületett 2007.08.17. 10:09:02

crazy!

Félreértettél, mert a Logan hátsó lábterét és a hátsó pad szélességét hasinlítottam össze, az A6-os audi és VW Passat hasonló adataival, nem pedig a Logant az említett két autóval. A vizsgált paraméter alapján pedig a Logan egy kategória ezekkel.
Szal a könyvelő asszonyotok mellbőség alapján Cindy Crowforddal egy kategória, Samantha Fox felettük van.
Hogy on legyen ahozzászólás, az MCV tengelytávja 27 cm-el nagyobb, mint az sedan Logané. Ennek jelentős része a 2. üléssor lábterénél hasznosul, azaz az MCV lábtere nemhogy az octávia II-ét veri, de szerintem a SUPERB-ét is.

üdv

egy loganos...

u.i. A mostani is SAAB, csak 95-ös, nem nekem jár korlátlan használatra, de ha vidékre kell menjek, kulcsos autóként funkcionál, azaz ezzel vágok neki... Városban meg már írtam, a 75 ló is sok. Bőven sok.

Timi 2007.08.17. 13:34:28

Sziasztok ,Tatu és a többi hitetle!Én egy három gyereket nevelő vezetni tudó és imádó anyuka vagyok,és még ráadásul dácsiával is rendelkezem.Tudom ,hogy ez a szemetekben hátrányos helyzetnek számít,de én csak annyit szeretnék a sok fikázásotokhoz hozzászolni,hogy amíg nem nézted meg úgy igazán rendessen kívüről és belüről,és nem mentél vele sőtt még arra se méltato,hogy beletedd a férfias hátsódat addig ne mondj róla véleményt.Egyébként nekem sem a Dácia az álom autóm hanen az X-5-ös BMV.De arra nincs pénzünk egyenlőre.A sors iróniájának köszönhetően egyébként nem részletre vettük,ezért vehettünk volna bőven más drágábbkategóriájú autot is.De ez az autó bizonyult a legjobb választásnak ebbe a felszereltségbe/légkondi,el ablak,el tükör,szervo,ja és dizel/.Én egyébként úgy mentem vásárolni, hogy azokba az autokba amik szóbajöhettek belepróbáltam a gyereküléseket, is és így a saját szememmel győződtem meg róla, hogy ténleg jobban elfér mint a többibe/Szeát,Kia ,Tália ,Devu stb/.De ezzel a felszereltséggel és nagysággal egyik sem tudott szembeszálni.Tesoméknak egy Skoda Oktáviájuk van,ő is hülyének nézett előszőr de vette a fáradságot tutomon kívül, és megnézte ki is probálta ,nem úgy mint ti és azt monta nem volt rosz vétel.Egyébként keresztszüleim az elsők között voltak anakidején a Skodások között és nekik is hasonlóakat montak alaptalanul,de egyébként én emlékszek arra is ,hogy ezt kapták meg a Dévusok és a Suzukisok is,és ha nem csukott szemmel jártok az utakon akkor elég sok közlekedik belőlük.Már csak anyit,hogy ha neked jobb autód van ne nézd le azokat akiknek nincs,de ezek után eltudom kébzelni,hogy nincsis autód és csak irigykedsz ránk.Erre tudnék írni egy ide illő közmondást is,de ennyire nem akarom megsérteni a férfiui büszkeségedet.Akiknek meg tetszik nyugot szívvel ajánlom a DÁCSIÁT!!!!!Sziasztok.

Üvege$ 2007.08.17. 14:30:22

Na sok okos. Én már szállítottam ennél sokkal veszélyesebb anyagot is, síküveget. Egy szabály van csak: Addig ne indulj el, amíg nincs úgy rögzítve, hogy egy vészfékezést is túléljen. Miért is fontos ez üveg esetében? Hát szimplán csak azért, mert ha ne adj isten eltörik, akkor repül amerre a lendülete viszi! Egy ilyen törött üvegdarab a donorrá vált járókelőt bizony könnyen előre szeletelheti a sebészek számára.
Engem azért háborít fel a cikkíró felelőtlensége, mert minden példa ragadós és majd a későbbiekben egy ilyen kép fogja bátorítani a kötél nélkül maradt autóst az indulásra...

senkihazi 2007.08.17. 23:38:21

szerintem jo a cikk, a sok karogo f@szra meg ne figyelj, jatsza mindenki az eszet de 90szazalekuk elhozta volna a teton a varat. legalabbis akinek van szive es van favarra varo gyermeke. mas. mi a budos fenenek nem tudnak rarakni egy renault emblemat? azert az emberben van onbecsules, es amig tudatomon vagyok a hutoracsomon nem lesz dacia jel. az ara nagyon jo viszont, es ha meguszod fodarab csere nelkul a fel evet bebizonyosodhat hogy jo kis kocsi ez - DE MIERT PONT DACIA?????

Baluu 2007.08.23. 00:16:09

Hali! A lekötéssel kapcsolatban: mentem az utcán, megláttam az ismerősöket index fék, lekanyarodás, arra nem emlékszem hogy szembe jövőt kellett e várnom, vagy csak simán lekanyarodtam. Közel sem volt erős fékezés! Idejében csináltam mindent. Utána mondták, hogy a mögöttem érkező Suzuki tetejéről a zártszelvény majdnem az autóm hátsó szélvédőjében kötött ki a lassítás miatt. Vagyis nem a lassítás, hanem a nem megfelelő rögzítés miatt...