Tartósság? Na ezt kapják ki!

  2007. július 02. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta 626gt szívódízel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Orrba-szájba ajnározzuk itt a TC-n a különféle japán autókat, hogy milyen csoda egyik-másik öreg darab, ott fityeg benne a háromszázezer kilométer, oszt’ mégis milyen szépen ketyeg, egy gyanús zaj nem jön a motorjából, olajat csak cserénél kér, és még a kárpitjai is egész tűrhetőek. Persze, itt-ott egy kis rohadás, fényezni már kellett, meg – natürlich – zörög benne egy csomó minden, autópályán aztán fütyül is a szél rendesen, mert a tömítések itt-ott szakadozottak. Na de húszévesen, három kilóval az órában, mit várhat bárki?

Én is ennek a frontnak az élharcosai közé tartoztam, például saját, szintén 300 ezer fölött járó Mazda 626 GT-met dicsőítem itt rendszeresen, meg különféle ismerőseim idősödő japcsi autóit is piedesztálra emelem, ahol csak tudom. Aztán a múltkor a feleségem autójának a kilométerszámlálójára esett a tekintetem, és a fejemhez kaptam. Nem szoktuk nézegetni, megvallom, az a számláló ebben az autóban csak arra való, hogy tudjuk, mikor esedékes az olajcsere. Különben egy közömbös érték, annyi, amennyi, ez egy Mercedes, megy és kész.

Mrs. Csikós Mercedes-benz 190 D-je elölről

A 190 D a feleségemé, meg egyébként a familivágen, arra van, hogy használjuk, nem pedig, hogy autós körökben trófeákat gyűjtsünk vele. Családostul ezzel megyünk mindenhova. Kismotor, gyerekülések, utazóágy, táskahegyek, ládányi játék a két babaülés között hátul, több tucat MP3-as CD elöl, meg persze a rágcsálnivalók, irány Hévíz, Sopron, Balaton, Ausztria. Másfél éve van meg, mentünk vele eddig bő húszezret. Egyszer volt baja, a túlfeszített ékszíj miatt eltörte a vízpumpa rögzítését. Akkor is még hazament, csak otthon kért kegyelmet.

Nem szeretem túlzottan a Bébi-Mercit. Kicsit bénák az arányai, nem taposós benne a rögzítőfék, egy ekkora utastérben pedig végképp vicces a malomkerék-kormány. Csak azért vettük, mert W124-est kerestünk, az mind drága és szétütött volt. Kínunkban elkezdtünk 190-eseket nézni. A bevallott 2–300 ezer kilométeres futás mellett háromból összehányt belső tér, szétrepedt műszerfal, csupa girbeguba, rohadó, agyongittelt elem, beteg motor, rángatás, csörömpölés, bömbölő, lemállott kipufogó, törött műanyag elem volt mindegyiken. Vajon azokban mennyi lehetett? Kilencszázezer? Egymillió-kétszáz?

Mrs. Csikós Mercedes-Benz 190 D-jének bal első ajtaja belülről

Emezt azért vettük meg, mert szemre és mérésre is eredeti volt a fényezése, benne voltak a gumidugók az aljában, és szép volt a belseje. Összesen egy apró, filléres (ám annál nehezebben kimutatható) adagolóhibát kellett orvosolni: a láthatóan szeretettel, gondosan karbantartott autóban meglepő módon nem volt termosztát. Nosza, tettünk bele, a motor onnantól három hengerrel járt. Nyilván ezért is adták el, kis trükkel átverve a hülye vevőt. Nem vágott földhöz, számítottam valami szemétségre, elvégre Magyarországon élünk. Amikor a hiba miatt diagnosztizálták, akkor derült ki, hogy soha nem bontották még meg a motort, aminek egyébként tökéletes a kompressziója.

Mrs. Csikós Mercedes-Benz 190 D-jének utastere

Azóta vakon használjuk. Síri csendben, csuklóból tolja a 140–150-et, a vége 160 fölött van (szívódízel, 72 lóerős!), ennél jobban a mai C osztály sem utazik. A rugózása, mint az álom, a vizsgán egy hibát nem találtak rajta. Még érezni a belsejében a Mercedes-szagot, a világos kárpitok szépek, bekapja a maga 6,5–7 literjét, olajat semmit, egy gyanús zaja nincs, a kormánya pontos, csak a váltója lötyögött kissé, de azt még az elején olcsón megcsináltattuk (köszi Sághi Iván!).

Az órája egy hete fordult át a 445 ezren. Vicces, nem? Én meg bele se gondoltam.

Mrs. Csikós Mercedes-Benz 190 D-jének kilométerszámlálója 444691 kilométert mutat

Persze, az epedás vezetőülést kiülte a két tulaj, aki 1986 óta használta (’89-től 2006-ig egy kézben volt), ezért kispárna kell a derékhoz, és a napi számláló sem működik. Ja, és egy apró helyen virágzik a fényezés a hátsó sárvédőnél. Különben? Mint az új. Egy nyikanás, zörgés nem jön belőle, füst- és csepegésmentes, szép a fénye, csak a vezetőajtó horpadt egy tenyérnyi részen, ahol valami tulok belerúgott.

Mrs. Csikós Mercedes-benz 190 D-je hátulról

És szerintem bő 150 ezer még benne van ugyanilyen állapotban, mert semmi nem változik, ahogy használjuk. Amikor mutatom az embereknek a számlálót, látom rajtuk, hogy nem tudják értelmezni a számot, kikapcsol az agyuk, nem szólnak semmit. Mazda? Toyota? Mitsubishi? A háromszázezren túli japánok már közel sem tűnnek ennyire újszerűnek, még azok sem, amiket vattában tartanak… Nem rossz a lenézett bébi-Benz, ugye?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87110131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mohaa 2007.07.02. 16:25:35

ebben még volt anyag. akkoriban még tényleg annyival jobb volt egy mercedes.
a mai mercikben már nem lennék ennyire biztos...

Kistván 2007.07.02. 16:26:05

Én éppen egy "újabb" 6 éves C nyúzok.
220 CDi. Na ez nem semmi kis kocsi. Megy mint az álom, és hihetetlen keveset eszik. 6-6,5 között elvan százon, de mértem már 4,0-átis, igaz 90-es tempó és nem siettem.

Ja és az óra? Most voltam szervízben, kérdi az ember és az óraállás? Mondom kb 300.000, jó azért megnézi.
Megnézte: 345.000
Fel sem tünt.

tomee 2007.07.02. 16:43:38

hát ha tudom, akkor nem az előzö posztnál offolok ezzel kb 5 percel ezelőtt hanem megvárom ezt :)

akkor megkérdezem itt is:
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1339349&command=ugras&screenwidth=1280
eladósorba került szegény TUFA? :(

csak nem a csillagos márkához szeretnél visszatérni? (lehet megis van alapja a sznobériának?)

JMC 2007.07.02. 16:44:50

6 év alatt 345.000 nemgyenge :)

Egyébként pedig régebben még hosszútávra gyártottak mindent, aztán rájöttek a gyártók, hogy ha nem romlik el, akkor a tulaj sokáig kitart mellette, és nem veszi meg az újat. Nosza elkezdtek 20 év helyett max 10-re tervezett autókat gyártani. Kíváncsi vagyok a csili-vili Lexus hibridek 20 év múlva hogyan fognak működni. Remélem megérem :)

rognork 2007.07.02. 16:46:29

azt a leborult szivarvégit!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.07.02. 16:59:53

nini a koleszos merdzsó, riszpekt a régi mercedesnek

Kobak 2007.07.02. 17:50:04

:)
Nekem egy \'85-ös W124 230E-m van, 403e km-rel. Mikor vettem \"papíron\" a legrosszabb vétel volt: öreg, 351e km az órában... mégis ez volt az egyetlen (8 hónap alatt), aminél hihető volt az óra által mutatott szám, ráadásul magasan a legjobb állapotú volt az általam megfizethető kategóriában (pedig \'91-ig bezárólag kerestem, és reálisan lett is volna keret egy \'90-91-esre). Megérte várni rá, három éve vettem, de 3 év tapasztalata alapján én is csak hasonló jókat tudnék róla mondani.

., (törölt) 2007.07.02. 18:05:38

Nehogy má kimaradjak!)) 1989 W124 200E.
Céges kocsi volt,én jártam vele akkor is.Valamikor 98-ban lejárt az ideje és én elhoztam. Mindennap használom, mindenre. kb 2-3 éve megállt a km számlálója.401000 km-nél. Erdeti fény,most rohadt le a kipufogó dob hátul. Még Bécsben cserélték valamikor 96-ban. Megy. Szerintem kétszázat is.

ENZO · http://www.hvtm.hu 2007.07.02. 18:13:08

Emberek!Ezaz!10 évig volt 190 d -nk és a világ legtartósabb autója.200 000 km-t pakoltunk bele és nem tudnék írni 2 sornyi hibalistát.Ez egy igazi csótány ;D

janper 2007.07.02. 18:19:23

Citroen Xantia 1.6i, 1994.

396000 km. Apam jar(t) vele, most joreszt anyam hasznalja. Meg a legrugozas is tokeletes. :)

V-Strom 2007.07.02. 18:28:22

Nekem utolsó szériás 2-es Golfom volt 1.6TD motorral. 2001-ben lopták el :(, akkor kerek 429.000 volt benne és tökéletesen műkődött, mondjuk akkor már a turbó kezdte megadni magát.

kommentor 2007.07.02. 18:36:23

A múltkor ültem egy E200-as dízel taxiban, 800 ezer km volt benne. Nem nyikorgott, nem nyöszörgött, a bőr ülés meg kényelmesebb volt, mint egy átlag mai új autóban.

ommm 2007.07.02. 18:40:38

a 190-es egy jó autó, meg volt csinálva tisztességgel.
respekt neki.
sosem lesz több olyan mercedes.

W123QP 2007.07.02. 18:45:29

A w123-as Merciken kb. 500 ezer KM-t bír ki egy kormány. Van az ismerősnek verdája (200d) amin a 3-at cserélték... 1000000 km után akadt ki az órája. De ehhez az is kellet, hogy a szerelője sztem az ország egyik legjobb Mercise. A gazdája pedig a legrosszabb tulaj akit láttam...

Rocko 2007.07.02. 18:48:38

megnéztem ezt a 626-ot, és erős második helyet ért el a Renault 25 után, ülés tekintetében.
szerintetek melyik a legjobb, legkényelmesebb autós ülés? amelyet később fel lehet használni, AxA analógiájára (belsoseg.blog.hu/2007/03/01/saab_900_office_chair). hm?

Tomi 2007.07.02. 18:54:24

Isten ments, hogy bárki autóhoz kötödő érzelmeit kétségbe vonjam, de ez a "még érezni a merci szagot" túlzásnak tartom, és nem ad objektív képet a tütüről. Ha jól tudom a kétütemű Trabant odaveri gyorsulásban 100-ig a 190D-t. Mondjuk, ettől függetlenül lehet, hogy 160-al megy. További jó autózást:)

., (törölt) 2007.07.02. 19:00:04

Na akkor most ezeket az adatokat amiket írtatok,hasonlítsátok össze a mai műanyag autőkkal. A céges A6 ban90000-nél kuplung csere, lendkerékkel együtt. Azt mondták, hogy ez normális
Még ha hordod szervízbe, akkor se bírnak ennyit. Ezek a régiek akkor voltak csdak szervízben ha valami elromlott. Apróságokat otthon is lehetett cserélni

csiky944 2007.07.02. 19:01:28

nekem a Simsonom volt olyan h 300Km/motorgenerál :) de ennek ellenére mikor megcsináltam,akkor mindig pöcc-röff volt és soha semmi hibája nem volt,a gyilkolásból eredő motorhibák miatt,jah de 30 éves létére eredeti főtengely és a dugó-henger is gyári Simson cucc.....király gép,csak össze kéne rakni megint

grinya 2007.07.02. 19:17:24

multkor ilyet nyuztak csak kombiban az egyik angol csatornan (vizesarokba vittek,agyuval lottek, asszem a vegen felrobbantottak, de a motorja ment)...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.07.02. 19:32:02

Egy autó az örökkévalóságnak....

radix 2007.07.02. 19:45:58

Finnországban pár éve majdnem vettem egy BX 16V-t. 392000 volt az óráján.

kekegsm 2007.07.02. 19:49:11

Igazabol a 80-as evek kocsijai mind nagyon jok. Az en ex-RX-7-embe igaz csak 200ezer volt, de basszus, az egy sportkocsi, amit mindenki eszementen hajt. (meg persze a sok IQbajnok beszolongato, aki megeskuszik, hogy a wankel 30-ezret bir...). Eladtam, srac osszegyurte, a motorja most mar egy masik kaszniban el tovabb. Nincs vele semmi gond

uns97 2007.07.02. 20:25:41

Azert a mai autok sem rosszak, ha kimelve vannak. :D (na nem az A6-os 200-al autopalyan egesz even at, de szerintem nem is ez a "normalis" hasznalat)

Daewoo Lanos 99 novemberi, 330e km, 2 hatso lengescsillapito, 1-2 feszito csapagy, 2 fekbetet es a kotelezo dolgok (olaj, vezermuszij, gyertyak, levegoszuro stb) csereje volt de megy szepen.

Szerintem a mai autoknak sem a motorja adja be a kulcsot 300e km-nel, sokkal inkabb a tulbonyolitott elektronika amivel ember legyen a talpan aki tud valamit kezdeni...

Okta 2007.07.02. 20:43:53

Szeretem ezt a témát, mert van mivel hozzászólnom: anno Svájcból hoztunk be egy '78-as 1.5 benzines egyes Golfot, amivel az öregem taxizott. A kilométerórát kicserélte egyszer (már nem tudom, miért), de akkor volt benne 480.000km. Azóta még egy olyan 150e-t tuti belegyűrtünk, jelenleg ez a családi "kisegítő" verda, ha valakié lerohad, akkor ez a segítség. És a motorja még nem volt megbontva! Igaz, telók gyakorlatilag már nincsenek alatta, ropog a féltengelye és jelenleg egy Dacia karburátor eteti (de Daciahoz való szétrohadt Koppány dob van rajta!), de megy és megy. És egyszerű, mint a faék: a generátort 10 perc alatt kicseréltem, pedig nem vagyok egy nagy mechanikal manus.
Na igen: régen a mérnökök tervezték az autókat, ma már a marketingesek...

Csikós Zsolt 2007.07.02. 20:45:17

Tomi, csak hogy pontosítsak a Trabival való összehasonlításban: a 601 gyári végsebessége 105 km/h, nincs hozzá gyorsulás megadva százig, csak 0-80-ra, az 18 s. Az 1,1-es VW-motoroshoz van, az 122-t megy, és 22 s alatt van százon.
Az MB 190D (72 LE) végsebessége 160 km/h (tehát simán megy óra szerint fölötte is), a gyorsulása 18,5 s százra. Nem hinném, hogy a Trabi fél másodperc alatt eljutna 80-ról 100 km/h-ra... A szag meg tényleg megvan, hangulati aláfestésnek szántam, de tény, gyere el, megszagolhatod. Engem is meglep.

W123QP-nek: nekem is volt a negyedik motorját és harmadik taxisát nyúzó állólámpásom, a Széna téri taxidrosztról vettem éjjel kettőkor 1992-ben. Összeszámoltunk 1,2 millió ismert kilométert az autóval, előtte valami Terimpexes kocsi volt, szerintem az még egy fél mila lehetett. De a 190D-ben nem a sok kilométer a meglepő, hanem az, hogy mindezt kevés apróságtól eltekintve úgy adja elő, mintha új lenne. Nem zörög, nem zajong, nem füstöl, tökéletesen megy, nem rohad, még szép is a fénye. Ez a döbbenet, nem az abszolút szám. Különben a 124-ek elvileg még tartósabbak voltak, bár én eggyel nagyon pórul jártam.

frundsberg 2007.07.02. 21:16:34

Én 2 éve vettem egy 89es 190est, 5 sebességes, motors ablakokkal, kartámasszal, motoros tetővel. Gyorsulásra tényleg nem való én 20sec-et mértem százra de akkor még a gyári eredeti porlasztócsúcsok (kb200-230.000) !!! gyári kipufogórendszer, hátul gyári fékbetétek és tárcsák.
faterom is ment vele és annyira beleszeretett hogy ő is vett egyet magának amivel sajna csúnyán ráfázott mert törött volt és valahol összegányolták ezért a küszöb meg padló, élek minden rohadt. A motorjában 490ezer volt óra szerint és mivel szétszedtük az óráját látszott hogy tényleg annyi, nem volt még megbontva. A 4 sebességes váltóval ugyanúgy ment mint az én 5ösöm és fogyasztásban még jobb is volt pár decivel. A rohadások miatt ki lett cserrélve egy hibátlan, sérülésmentes 92es évjáratúra, azzal is csak annyi baj volt hogy az aljából elhagyták az emelő gumidugóját, bement a sár és elkezdett rozsdásodni. Ennyi pénzért a 190esnél jobb/olcsóbban fenntartható autót venni képtelenség

ommm 2007.07.02. 21:19:20

mindazonáltal még mindig fúrja az oldalamat, hogy mit vettél a mazda helyett?
123-as kombi?

zooboy 2007.07.02. 21:29:42

Sziasztok,

Én 2002-ben hoztam be egy W124-250D-t németországból taxi volt, szép taxisárga színben, 760000 km volt benne. Még az évbe n megvette tőlem egy arc, aki a mai napig nyúzza pesten, taxizik vele. Nem mondom, hogy nem költött rá, de a motor még nem volt generálozva, és a belseje...Tényleg mint az új. Nemrég adtam el egy 190-200E-t, az asszony azóta siratja, annyira jó volt vele közlekedni, semmi zaj, semmi nyöszörgés, csikorgás, csak a halk siklás.

Szerintem ilyen jó autókat, már soha nem fognak gyártani és ezért kár.

mazda323gtr 2007.07.02. 21:38:30

Nekem van egy 87-es 323-as kombim. Amerikai piacos. 330.000 kilométerrel.
Semmi zörgés, gyönyörű állapot. Egy-két dolgot meg kellett csinálni, mert az előző tulaj elhanyagolta. De 80 ropit megért...
Mazdák örökké!!!:-D

Kovács úr a VW-s 2007.07.02. 21:55:05

Olvasgatom minduntalan a TC-t, mert néha olyan lelkesek a szalagcímek, de talán két éve írtam utoljára ide. Most ismét teszem. Íme:

300k km? Az sok? És az 500k? valóban nem kevés, de: 1992 óta csak VW tgk-kat (T4, T5, LT) veszek a vállalkozásomba, ahol nem csak én, hanem bérért, fizetésért, jutalékért, az utolsó vasszuflát kipedálozó hóhérok is ülnek a volán mögé nap, mint nap. Örömmel jelentem, hogy gondos karbantartás eredményeként soha (mondom!!!) nem volt gondunk a vasakkal, s általában 5-6 év között adjuk el őket, bőszen 600k km teljesítmény felett, de néha akad 700k-s is. Kimentem megnézni a saját vasamat: pillanatnyi km. állás: 647k. Évjárat: 2001 dec. Azért ez sem rossz, ugye?

Yakasa 2007.07.02. 22:12:07

Peugeot 405GRD. Az órában 330e km volt, de a valós teljesítmányt inkább a szine mutatta: krémszinü... mindenesetre bontatlan volt a blokkja, gyári a futóműve, nem nyöszörgött és gyakorlatilag nem rohadt. na jó, egy-két kissebb folt :) Itt szerettem bele a francia autókba. Most egy Xsara-t nyúzok, kissé fiatalka, nincs még meg a negyedmillió...

Kobak 2007.07.02. 22:35:03

Csiki: olvastam a történetedet. Akartam is írni hozzá bíztatókat, de - lévén nem volt közvetlen e-mail cím - nem akartam a totalcar levelezőrendszerébe belegabalyodni.

Amit mindenképp el lehet mondani az esetedről, hogy kb akkor szálltál ki a kocsiból amikor már nem lett volna szabad. Ugyanakkor meg tudom érteni a helyzetedet is. Mi most vagyunk lakásvásárlásban, igaz újban, ami ugye jobban tervezhető, de azért így is gáz.

Kívánok neked későbbre még egy 124-est, amivel szerencsésebb leszel!

Üdv: Kobak

makmarci 2007.07.02. 22:41:56

1995-ben hoztam bátyámnak Frankfurtból egy Taxi W124 200D-t, alap verzió, 4 ! sebbeség, vezetett szervízkönyv !!!!!!!!
Az autóban akkor 750.000 Km volt. 500.000-nél cseréltek motort. Nem mondom, hogy a kárpitok gyönyörűek voltak, de a működésében nem lehetett észrevenni azt a borzalmas sok városi Km-t, de miután kapott egy szép rózsafabetétes komplett belsőt, senki sem mondta meg, hogy taxi volt. (meg kapott teljes festést, meg klímát, ...)
És kérnék mindenkit, hogy a hosszú utakon nyüstölt cégautóit ne hasonlítgassa a városi használatban nyüstölt darabokéval. Köszönöm.

PETI 2007.07.02. 22:42:51

Nézzétek meg egy-egy toyota mentőautó kilóméteróráját. Néhány már a 800ezren is túl van, különösebb gond nélkül. 76-os,123 200D, havonta motorcsere volt a program. 60 lóerő 1.5 tonnára, kissé röhejes. Szegény motor majd megszakadt mire 100-ra feltornászott. Meg is szakadt.

George 2007.07.02. 22:51:42

Tehergépkocsiknál más szerintem, azoknál még mindig fontos a tartósság (ill a 10 éves élettartam jóval magasabb futásteljesítményt jelent, mint a személygépkocsiknál). Más. Mercink nekünk is volt, nem is egy. főleg 123-asok, de volt egy fiatal 124-esünk is (na az akkor olyan volt, mint egy új, pedig volt vagy 7 éves). A 123-asokról, legalábbis a két és három literes szívódízelekről, hogy 600k km után alakítják át az indítóját 24 voltosra(ami azt jelenti, hogy az indítómotornak adnak 24 voltot, hogy gyorsabban pörögjön, hogy beinduljon, mer hidegen akkora a rés a dugó és a hengerfal között, hogy az eredeti fesz.-szel nem indulna), és csak 1200k km-nél kell motort felújítani.

Dre 2007.07.02. 23:12:20

Haver egy 105-ös Skodát hajt már jónéhány éve, előtte az apjáé volt ki tudja mióta. Valahol 450 ezer környékén jár, a kasztnija hullik szét, de a motor csak megy, és megy, és megy...

GiXXXer 2007.07.02. 23:22:17

De jó, hogy a kis Suzukim órája csak százig mér... Saccra 296 lehet benne, 1 éves, 1,5 év alatt tekertek bele 80-at, aztán ott megszakadt a szervízkönyv. Pöccre indul, igaz már nyüszögnek a műanyagelemek, de csak mióta nálam van, és az asszonyka földúton vezetni tanul nap mint nap.

Egyébként nem nehéz az örökkévalóságnak tervezni valamit, nézzünk csak meg egy kamiont... Egyik ismerős sofőr nemrég kapott "új" kocsit, közel 7 éves, kicsivel 2 millió felett van benne. Igaz, szinte hetente lecserélik az olajat. :)
De ismerek, pont egy őskövület nyerges Mercit, aminek már átfordult az órája, és az nem 100.000-ig mér... :D 10 misi alatt asszem 2 motort kapott, vagy összesen kettővel futotta meg. Igaz nagyjából 40 felett eszik, de még egyben van, airbrush helyett stainbrush-al fényezve. Ja, és az zörög, nemtom belül mennyire, de kívülről egy jó képességű IFA felvehetné vele a versenyt.... :)

GiXXXer 2007.07.02. 23:23:39

A Suzim 11 éves, csak gyorsabban petyegek magamnál... :D

Shomee E34 2007.07.03. 02:38:42

Aki 200d-t vesz,meg is érdemli!
Volt W123 2.4d-m semmi baja,nem volt,négyes manuális váltóval 130-as utazót lazán tartotta,meghatározhatatlan futott km után.
Vectra A jóval 300.000 felett került el tőlem,semmi motorhiba nem volt,viszont vízpumpa évente cserélődött.E30 318 karbis kupémban 310.000 volt óra szerint,bontatlan motor,semmi olajsár,mézszínű kiengedett olaj.E34,meghatározhatalan km-el,minden szar rajta,egyedül a motor nem,7-8-rel eljár,káziváltós.Jeladós csúcsot kiiktattam,azóta füstöl,ha odalépsz neki,viszont 10 helyett 7-8at eszik.
De ennek ellenére sose veszek többet diesel autót,egy nagy köbcentis benzinest úgysem fognak sose felülmúlni.....

hkristof 2007.07.03. 08:17:00

Pár éve utaztam egy dortmundi taxiban, a szokásos krémszínű E merci volt. Nem akartam elhinni, 700 000 km volt benne. Szóvá tettem, mire a sofőr elmondta, hogy ketten használják felváltva, az autó 24 órában megy. Hozzátette, az előzőt 1.000.000 km-rel adták le...

v 2007.07.03. 08:18:06

Renault 19 1.4 benzin 320 000 km. Motor, váltó soha nem volt megbontva, kopó alkatrészeken kívül csak tankolni kell bele, 6 litert százon. Olajat csak cserekor kér. Tudom, szerintetek csak egy szar francia...

Zaba 2007.07.03. 08:57:43

Már mondogatom egy ideje a családnak, hogy jó lesz egy ilyen nekem. Sokáig nézegettem W123-as "zöldséges"-eket, de ott aztán tényleg csak belüket kitaposott példányokat találni: belvárosban padkára felállva nem szeretnék szerelni. Racionális döntés szerintem egy ilyen autó, és ha nem hiányzott a fele, akkor jó vétel. Erre teperek én is.

Zoli 2007.07.03. 09:20:18

Lexus LS400 460.000-nél "temettük". 80 ezerrel vettük. Volt, hogy 130.000 km-t futott nem egész egy év alatt. A hibalista elenyésző. Halál oka: totálkár!

banza 2007.07.03. 09:32:39

Nekünk a család autónk egy 2001-es 530D volt, amit nem olyan régen adtunk el. Kicsit több mint 400ezer km volt benne. Zajok mint az újban, fogyasztás 7,2-7,8 között, probléma csak a futóművel volt hála a magyar utaknak. Gyorsulás 8 alatt. Most egy ismerős kutas srác használja, és nagyon meg van vele elégedve.

kekbon · http://www.kekbonusz.hu/istvan 2007.07.03. 09:40:17

Én egy 105-ös Skodát hajtottam el majd 300ekm-ig. A motort meg a váltót cserélni kellett kb 180-nál. De minden más tuti volt. Kívül-belül kultúrált, szinte újszerű. Aztán egy hozzáértő karosszériás küszöböt cserélt 21 év után. Kár volt. Az több kárt tett benne, mint az előző 21 év.

kekbon · http://www.kekbonusz.hu/istvan 2007.07.03. 09:42:14

Egy ismerős Golf VI-est hajtott kezdetektől. Ment vele kb 300ekm-et. Nagyon megbecsülte, rendszeresen szervizelte. A kocsi most is szép. Azonban már volt benne váltócsere és a motor is szipogja az olajat rendesen. Különben újszerű.

Isti77 2007.07.03. 09:48:55

Helló!

Nekem mindig tetszett a 190-es, és elég ritka az ilyen állapotú példány.
Azért azt a 160-as végsebességet megnézném valami hitelesített műszerrel, mert a saját óra felfelé csal, nem is kicsit, egy korabeli teszt szerint nagyjából 8-10%-ot...
Illetve, ha jól tudom, ez volt az a modell (vagy a W 123 240 D-je), amelynek összesen 160-ig volt kalibrálva az órája (egy kis önbizalomnövelés a Zsiguli-tulajoknak, emlékszem).
Egyébként, egy 80-as évekbeli szívódízelen, amelynek technikai bonyolultsága kb. egy öngyújtóéval ér fel, és kihúzatva pörög kb. 2500-at, mi romoljon el az adagolón kívül?
De a kasztni előtt tényleg le a kalappal.

fkmaster 2007.07.03. 10:13:34

Céges B Corsam literes, 3 hengeres, 12 szelepes kisautó lassan 9 évvel. Lassú, lusta, cserébe hajtva van pályán, földúton, hegyen, amíg bírja.
Komolyabb baja nem volt (talán egy hűtőcsere volt a legsúlyosabb). 160ezer km-mel kaptam, két napja gördült át a 356000-en.

zsolt68 2007.07.03. 10:37:37

Opel Vectra A.1.6í .342 e km.Olajcserétől olajcseréig nem fogy belőle semmi.Egyszer romlott benne a computer 15e ft.-ért javította meg egy maszek.Meg szilenteket kellett cserélni.Még gyári a kipufogó!

feri2360 2007.07.03. 10:59:56

Nem fair egy német nagyautót összehasonlítani japán tömegautókkal.
Ráadásul szívódízelt egy bármilyennel.
Ráadásul EGY gondosan karbantartott példányt SOK akármilyennel.
Hasonlítsd össze az azonos kategóriákat és több németet több japcsival. A német legyen vw, opel. Mindjárt más lesz az ábra.

bernyo 2007.07.03. 12:00:23

Aki ide ír, az nagyjából hasonló érdeklődésű és olvassa a belsőséget, ez tuti. Vagyis, érdeklik az autók és foglalkoznak az autóikkal. Szerintem, ha egy átlagos egyedülélő autókhoz abszolút nem értő egyed vesz egy új autót, és ott nem mondják el neki, hogy kötelező, stb., akkor az csak akkor viszi majd szervizbe, ha megáll, ilyen, hogy olajcsere, hagyjad már, minek az.... Szóval az ide írok autói mind bőven átlag fölött mennek. A kérdést a velvet-tel és nem TC-vel nyitók között kéne feltenni: Mennyit bírt az autód kérdéssel? :D:D Ha valakinek van sok km-s F astra-ja, az írhatna, hogy mennyit bír. A miénk 150e felé jár (2000. nov.), hogy eladjuk-e? :D

Mergaman 2007.07.03. 12:02:36

Hát yah...
Nemrég adtam el a szép zöld 190D-s mergámat...kicsit több mint 860000 km-
rel. Az új tulaj azóta kint volt vele olaszországban, meg építkezéshez használja "cuccolóautónak" és imádja.
Ennyi!

Peet 2007.07.03. 12:26:47

Ez nem ujdonság, hogy egy autó elmegy 400-500-600-.... ezer km-t. Az én szappan 80 as audimba is van már bőven ennyi. És nagyon szép állapotban van, még mindene eredeti, sőt ezt még a rozsda! se eszi mint a merciket, még a kipufogója! is eredeti. Hibái? Hát olyanok nincsenek csak kopó dolgok amik évek meg a használat folyamán elkopnak. Ha valaki még most vesz egy szép állapotu régi audit vagy mercit, ami persze belekerül annyiba mint egy pár éves opel vagy skoda vagy valami ilyen gagyi koreai, kinai müanyag tucatautó kb 800-1,5 millio Ft, annak lesz egy AUTÓJA, ami massziv és minőségi, és ha később veszek egy másikat, akkor is valami hasonlót fogok nem sajnálok rá másfél milliót, mert soha nem fog otthagyni nem fog elrohadni, és csak azok a buta emberek nézik le akinek nincs annyi kp-jük hogy egy ilyet vegyenek hanem 100 év részletre vesznek valami éltveszélyes új autót amibe életveszélybe érezhetik magukat, és állandó félelem uralkodthat rajtuk ha szervizbe kell vinni, pl új renault clio vezérmüszij csere 170 ezer Ft. Az enyémbe 25 ezer Ft kompletten görgőkkel, garanciával, és szervizbe nem a sufniba. Szóval aki gondolkodik, kicsit ért is hozzá hogy ne csapják be megvételkor és persze tud kp-re is autót venni az vesz inkább ilyeneket, ami kb 800-1 millio km-ig autó marad különösebb anyagi ráforditás nélkül. Japánról különösebbet nem tudok mondani, én főleg a német limuzinokat ismerem, használom de azt tudom hogy az audi az galvanizált és soha nem fog elrohadni, enyém garázst még nem látott pedig közel van a 20 éves korhoz, de egy rozsdafolt nincsen rajta, pedig törve is volt már nem egyszer, a belseje pedig szebb állapotban van mint 4-5 éves tucatautójé, Dízel de nem zörög semmi az utastérben a mai napig sem, az ajtók pontosan záródnak, az élek párhuzamosak stb.

Istvan 2007.07.03. 12:28:33

Rossz hírem van a francia autók fikázóinak! 1991-es 1.4-es Renault 19-esem van. Jelenleg 298000 km-mel. 7 éve vettem, 110000 volt benne. (Vagy igazi, vagy visszatekert érték, nem tudom és nem is érdekel). Soha cserben nem hagyott, olajat nem kell utánönteni, motor, váltó bontatlan. Rozsda csak a bal hátsó kerék fölött jelentkezett, de csírájában le lett nyomva. Máshol nincs rozsda. Kényelmes, megbízható, keveset fogyaszt, hatalmas csomagtér (5 ajtós).
Ellenpélda a család másik autója egy 2000-es évjáratú 1.3-as Mazda 323. két hónapja 62500 km-nél egyszerűen útközben lerohadt. Azóta vitatkoznak az autószerelők, hogy a gyári immo miatt vagy a központi computer miatt nem megy. Mindenesetre nem megy és egyenlőre remény sincs sok rá, hiába szereznek hozzá bármit akár a NASA-tól, nem megy. Nálunk szerintem nem értenek az ilyen autókhoz, csak a zsigához, vagy a waránuszhoz.

Sanya 2007.07.03. 12:34:30

Nekem 1996 C 250 TD kombi van 1 éve.
Óra szerint ~190e km, valójában valszeg simán 2x annyi.
Mint egy óramű. Végtelenjó használni.
Erős is (150LE). 8,3 a fogyija vegyesben.
ha kiporszívózom, újszerű az állapota.
El nem adom egy darabig, az tuti.
2 misiért a legjobb vétel, csak ki kell fogni/utánajárni.
Újautót ilyen ár/érték aránnyal nem veszel ennyiből, és az értékvesztésen is túl van már.

Gof 2007.07.03. 12:44:05

Először is Grinyának írnám. Az angol csatornán levő műsor az ötödik sebesség volt. És az a merci kombi nem 190-es volt. 190-esből soha nem volt kombi! Amit Te láttál az egy w124-es kombi volt. És tényleg bírta! Miután felrobbantották a kocsit azután még ment a hátsó ablaktörlő és a motort még meg lehetett forgatni.
Amúgy szerintem értelme nincs összehasonlítani a mai és a húsz évvel ezelőtti autókat. A régi autókban acél volt és a dízelmocikat még örökéletre tervezték.
A mai autók műanyagból vannak, tele puhány f..oknak való extrákkal ( elektromos ablak, szervó, sávfigyelő beépített vibri, tolatóradar vakoknak, navigáció térképhez nem értőknek, elektromos se..nyaló stb. ) A mai dízelmotorokat már végesen tervezeik ( Fiat 1.3 multijet/opel 1.3cdti/suzuki cdti 250ezerre van tervezve )
Azonkívül lóerőfétisiszta mindegyik. A kettő lityós 190d 75 lóereje még 75 lóerő! Például a mai 1.4-es megane-ok 100 lova messze nincsa annyi. Egy átlagos 75 - 80 lóerős kompaktnak felelnek meg.
Ha érezni akarja az ember fia a lóerőt akkor régi kocsit kell kipbóbálni!
És azt mondjátok, hogy a 75 kevés?!
Ült már valaki 50 lóerős MTZ-ben?!
50 lóerővel harminc évesen is húzza az ekéket olyan földben ami betonkemény. Bármelyik fokozatban elindul és abszolút füstölésmentesen terhelhető.
Na ezzel az ötven lóerővel egy eznzot el lehetne húzni!

Kopi 2007.07.03. 12:47:07

Nekünk volt 1 1975 ös állólámpás mergánk
taxi volt kint németbe mikor behozták volt benne kb 470.000km er itthon is taxiztak vele egésszen 2001 ig mikor megvettük akkor volot benne a tulaj elmondása szerint 840.000!!!!!KM mi hasznátuk egésszen 2004 ig amikor megvette tőllünk 1 veterán gyűjtő hozzáteszem h az eredeti blokk volt benne végig és soha nem nyitottuk fel a motorházetőt csak olajat cserélin és majdnem 1 millió km rel adtuk el igaz már erő kb 0 a volt benne de kérdem én melyik autógyártó csinál még ilyent v akár hasonlót...

joe 2007.07.03. 12:55:42

Nekünk 15 évig volt egy Audi 80-asunk, 435000 km volt benne , nagyon szép állapotba voolt, 1990-es évjáratú, és egy kereskedésben adtak érte 800000 ft-ot.A mai autóknak úgy esik az ára mostanában, mint a eső. Lehet, hogyha új autónkkal megyünk 20 km.ert, és elakarjuk adni, akkor félmillióval kevesebbet adnak. Ez az autó még most is többet és, mint egy olcsó kategóriás gyenge minőségü autó.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2007.07.03. 12:56:36

Igen... a 123-asok motorja "egyszerű, mint egy öngyújtó", ezért sokat bírnak.
Érdmes megnézni ezt:
www.youtube.com/watch?v=wTdC3LC2lW0
Csak erős idegzetűeknek, merci fanoknak pedig úgy, hogy ez inkább bizonyítás, mint kínzás.
(Még vizet is öntenek a levegőbeömlőbe)

PioDVD 2007.07.03. 13:16:15

Marhaság ez a "csak a régi autó az autó" hozzáállás. Miskolcon több 500e km-t futott Octavia taxi van, komoly hibák nélkül. Azokat meg '98-ban kezdték gyártani. Lehet gyártani most is tartós autókat és nem feltétlenül a német/japán/amerikai (kinek mi a mániája) autó az isten.

Petesz 2007.07.03. 13:29:45

Nem rossz kocsi, de az 500e km szerintem elvárható egy japán kocsitól vagy mercitő. Nekem a Skoda Favoritban van 348e km és semmi baja! Nem egy jó kocsi, de respect neki. Naponta kinyomom a szemét és bírja.. pedig nem valami finom olajat kap..
Ja, és jövő 7en indulok vele Horvátországba!

ommm 2007.07.03. 13:48:53

nagyobb mértékben függ a tulajtól a dolog, mint az autótól én azt hiszem.
van, aki a legkisebb zörejre is fut megcsináltatni (az olyan tart tovább)
és van aki leszarja az olajcserét is (azt meg árulják)

bgy 2007.07.03. 13:57:36

A faterom egy S40-et hajt 99 óta, most 284 ezer van benne. Volt egy kuplung csere, az anyukám és a hugom (az össz futásteljesítmény kb. harmadát ők tették bele) simán végigvár egy pirosat egyesben kinyomott kuplunggal. Nem kimélik, nem igazán törődnek vele (olajat azért kap), de megy remekül.

Bambano 2007.07.03. 13:58:25

Apámnak egy 1.4-es F astrája van, 400 ezer környékén, ha még nem ment túl rajta... Annak is csak annyi baja volt még, amennyit okoztak neki...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2007.07.03. 14:08:49

Opel F astra caravan 1.7td-m van 215000km-rel és most vagyok túl egy kuplungszerkezet-cserén,de egyébként semmi más,motor nem füstöl,170-et eléri végsebességben,intercooler hatásos,fogyi 5-6 között váltakozik,teszi a dolgát.
Kasztnin itt-ott felütötte a fejét a rozsda(hátsó ajtón,telefon-tetöantenna,de semmi más.
Szeretem

sporting 900 2007.07.03. 14:18:12

1996-os Fiat Cinquecento S
900 ccm motor, 4 henger
337ezer km!!!

Azért az olaszok se rosszak, de szerintem mindig a tulajokon múlik meddig bírják.
Én 30ezernél vettem át, aztán futárkodtam vele...
Bitang jó :)
Csak hogy én se maradjak már ki :)

ColT 2007.07.03. 14:18:40

Nem tudom mi bajotok a 190-es Mecrikkel. Szerintem a lenormálisabban kinéző Merci.
Nem tudom miért kell mindenkinek rohadt nagy autó. Én pl. nem bírom se a mini, se a nagy autókat, közékategória rulez.
A 190 meg oda való :-)

rrunner 2007.07.03. 14:19:58

a mi 205 1.8 szívó dízelünkben is van már 365 ezer és most is mien pöccre megy benne....1988 elöl elktr alak közp zár (gyáriak)....kiv lennéék egy mostani PDTDI bármire mit csinál enyi után ha már 120ezernél a fél motort cserélni kell rajta....jah és a mienk nem rohad nem zörög megy ls kész a maga 5 litejével százon....enniy...

Peter 2007.07.03. 14:27:04

Szerintem az új Mercedes-ek is lehetnének tartósak. A baj az hogy rengeteg bennük az elektromos alkatrész.
Azt még senkinek sem sikerült elérni nagy autógyártók közül, hogy a jóminőségű mechanikai alkatrészeket megbízhatóan szolgálja ki a hozzárendelt elektronikai berendezés. Bár az biztos ha működik akkor sokkal nagyobb vezetési élményt nyújt mint bármely régi kocsi, de nem biztos hogy megéri. Sajnos a nagy fogyasztói társadalom ide jutott.

Hege 2007.07.03. 14:37:09

Szinte nincs olyan auto ami megfelelo banasmoddal ne tudna mesebe illo kilometerfutasokat produkalni jelentosebb javitas nelkul, viszont meggyozodesem, hogy jo ha minden szazadik hasznaltautokent ertekesitett jarganynak mutat valos erteket a kilometeroraja. Arrol nem is beszelve, hogy mi van, ha tobbszorosen hasznaltautokent tovabbadott peldanyrol van szo ... Brrr! Illuzioitok ne legyenek, nincs az a szuper-hiper fedelzeti szamitogep amit ne lehetne ravenni, hogy ne orizze meg az eredeti kilometerfutast, a regi mechanikus szamlalok meg no comment. tehat summa summarum: szerintem az autok altalaban sokkal tobbet birnak, mint azt gondoljuk. Ugyanakkor szemelyes nezetem, hogy az auto allapotat legnagyobb mertekben a tulaj banasmodja befolyasolja.

Béci 2007.07.03. 15:37:23

Sziasztok!

C220 diesel 1994,csak kiváncsiságból nézegettem a neten és a km magáért beszél.....ÖRÖKKÉVALÓSÁG!!
www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ty1syk2d22y
Még piacképes.......

Szano 2007.07.03. 15:38:27

Had szóljak hozzá én is a bloghoz!
A rokonságban volt egy Lada és az kisgyermek kora óta napi 12-14 mázsát cipelt maga után és magával folyamatosan.
Ha éppen talán nem cipelt akkor vagy földúton volt ütve-vágva vagy a végsebessége volt tesztelve(egyébként 167 km/h lett a legnagyobb)esetleg lakott területen volt forgatva a betonon!Ezt eredményte a gumik és a hátsó tengely gyakori cseréje.A motorjával nem nagyon volt törődve,olajcsere kb. 3X annyi futásteljesítmény után volt szinte mindig.Az az auto is csak ment és ment 200000 km-ig majd motorfelújitás jött mert már sokat evett benzinből és olajból is és később egy elég komoly koccanás utáni összegyürődés majd eladás jött!
Véleményem szerint 200000 km. ekkora és ilyen terhelés mellett nem is olyan rossz(a kocsi a saját súlyának a legalább 130%-át vitte állandóan).

jankeer 2007.07.03. 15:38:31

A régi 190-esek tatósságát csak alátámasztani tudom, tavaly került hozzám egy 190 -2.6 benzines, 640 ezerrel, a difihangon kívül semmi zörgés a motor teljes nyugalomban minden zörej nélkül nélkül járt, azóta is szépen megy főként autópályán messzire.
Viszont egy példa a modern autókra 2003-s opel G- Astra , 120 ezer után motorelektronika, kuplung/ szerkezet klímakompresszor csere és 1l/1000km olajfogyás..

ommm 2007.07.03. 15:49:27

Béci:
és bőrbelsőhöz kézikurbli. na ilyet sem sűrűn látni:))

Robe 2007.07.03. 15:55:00

Múlt héten csörgő motorral kaptam
vissza. Kiderült, benzint tankoltak
bele. Túlélte. Múltkor rúgott az
automata váltó, két szerelő is felújította volna. Lecsúszott egy vakuumcső. Folytathatnám - persze kell vele törődni - de kényelmes és
égtelenül igénytelen dög. Nem tudom meddig húzza, félek nem lesz még egy ilyen autónk.

Atti 2007.07.03. 16:01:12

Valóban sok legendát hallani a régebbi Mercikről. Ha lenne rá lehetőség szívesen olvasnék hasonló cikkeket a Totalcar-on, mondjuk a Mercedes-Benz C-Klasse (W202) sorozatról is. Szerintem egy roppantúl érdekes autóról van szó, amelyet rengeteg motorral forgalmaztak.

Robe 2007.07.03. 16:02:45

Ja, 89-es 190D. De egy jó szerelöt még nem találtam..

Fender 2007.07.03. 16:03:32

haveromek renault lagunajan, ami most lesz 4 eves, mar volt !valto csere! kb 100000-nel, most meg az egyik henger nem megy, ugyhogy azert van szervizben. sacc 150-200000 lehet benne. hat nem tudom. maradnek en is egy regi mercinel. a haverom 2.0 HDI peugeot partnerjara is tobbet kell kolteni evenkent, mint egy 190D ara.

Peti 2007.07.03. 16:05:19

A mi merci vitonkba 400ezer van és 4 éves most lesz júli végén

kuk@c 2007.07.03. 16:29:23

Az enyém '89-es 2.0 D Sportline . Most 280 ezer van benne , mondanom sem kell motor + erőátvitel tökéletes állapotban van . 15 éve (!!!) van a családban , ezalatt kb. fele annyit kellett rákölteni , mint a feleségem Punto-jára 5 év alatt :-)

gábli 2007.07.03. 16:29:49

hmm. a franciákat is szidják-hordják, nekem nincs kettő (2) éves a 206, 1.4 hdi-m, de a 167.000 km után sem zörög, egyben van. remélem még jó sokáig.

Daily Shark 2007.07.03. 16:48:26

A Saabot szokták fikázni a tartósság hiányáért, oszt Peter Gilbert mégis egész szépen elfurikázott vele egymillió mérföldet, némi kuplung és gumicserével...
Igaz, az még egy valódi svéd 900-as volt, nem a GM féle vackok...
És közben aszongya, több szarvast "lőtt" vele, mint amennyit puskával tudott volna...
www.jsonline.com/story/index.aspx?id=538098

Csikós Zsolt 2007.07.03. 17:06:51

Most tartunk a 82. hozzászólásnál, megfogant bennem egy gondolat:

KERESSÜK MEG MAGYARORSZÁG LEGTÖBBET FUTOTT SZEMÉLYAUTÓJÁT!

(Tehát autószerű autókat keresünk, nem iparszerű, milliós futásra tervezett teherkocsikat)

Ha megvan, kipróbáljuk, cikket írunk róla. Természetesen olyan autót keresünk, aminek van érvényes műszakija, és valamilyen módon igazolható a futása. Szervizkönyv gondolom ennyinél kizárva, de szerviz-, vagy benzinszámlák, fotók, feljegyzések, vezetett költségek, ki hogy találja ki, mivel bizonyít. Városi legendákra nem repülünk rá, de mondjuk egy zaftos, agyonhasznált, másfél millió kilométeres, húsz éve egy kézben lévő Peugeot 405 szívódé, ami ma is jár Tarvisióba bőrkabátért, nagyon faja volna. Akinek kedve van hozzá, terjessze az infót. Várom a leveleket az olvasok@totalcar.hu címre.

király 2007.07.03. 17:26:34

E300 as td 177 ló Ez az én kis gépecském taxiként üzemel.400 ezer van benne és már millio problémája volt na erre varjtaok gombot.Pedig nem cdi motor azzal még több a gond.124 esemre semmit nem kellet szinte költeni tankoltam olaj és kész kereste a pénzt na de ez csak viszi.

hoze 2007.07.03. 17:33:27

1996-os A6 2.5 TDi-m Quattro-m van.
280.000 van az órában, de az előző tulaj (is) visszacsavarta 80.000-el, 400 körül lehet szerintem.
Motorját 2éve csináltattam, mert elszakadt a vezérműszíj, a csereintervallum felénél.
Azóta csak apróságokülések teljesen hibátlanok, kormányt lehetne bőrözni, nyöszörgés a bal első ablaktól, kárpitok hibátlanok.
Gonban vagyok/leszek az utód kiválasztásával.
530d-t szeretnék, de tartok tőle hogy nem lesz ilyen megbízható.

csücsi 2007.07.03. 17:35:10

Nos az én szomszédom az (feketén :D) hentesként nyomja az ipart, mióta az eszemet tudom! Először egy 80as (?asszem?)Audija volt, 1.5 szívódé, elhanyagolható lóerővel! hetente legalább 4-5ször ment 80-100km-eket az alapanyagért (cocáért), amiből nem ritkán 5-6 db 150 kilós dög került az utánfutóra! A hét többi napján a húst hordták vele házhoz, csomiba 4 husos láda, hátsó ülésen még 2-3, szarásig pakolva! Magyarul terhelve volt! kb 400e km-rel adták át rokonuknak! azóta is megy! Ezután 1.6d 80as következett! Az autó csomitartóját nem lehetett lecsukni, mert lerohadt a komplett hátulja, de ment! Nem tudom, hogy mennyivel vették, de 550ekm-nél állt meg a számláló, ezután még vagy 4 évig használták ugyanolyan stílusban, mint az előzőt! Ki tudja mennyi kilómétert futott! leadták roncstelepre, menthetetlenül szétrohadt, sz@rt sem ért már! (Addigra minden elem más színű volt rajta) Most Hilux pickup van, ezt a vontatásra, terhelésre találták ki, ez is bírni fogja!
Bezzeg az Octaviánk! ma vittem 45e-sre! NYIKORGOTT A JOBB ELEJE! szervizes azt mondta ez ilyen 30-35 után a stab.rúd szilentje elkopik, felkeményedik--> nyikorog! Undorító! nesze neked taxis Octavia!
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=57264
Haver Fabia rs-e most olyan 110e km-rel folyatja az olajat...PDTDI :S
Oszt.társ öreg dízel mergája mai napig fut! Istentelenül sok kilcsivel

AA 2007.07.03. 17:44:32

Hmmm. Szerintem minden attol fugg, hogy hasznlnak egy autot, es rendesen karbantartjak-e. Haveromnak van egy oreg 750-es Fiat Pandaja, megjarta mar vele Barcelonat, Dubrovnikot, Erdelyt, Lengyelorszagot es meg sok mast helyet, most van benne 350-egynehanyezer km, olajon kivul mast nem nagyon cserel rajta...

ommm 2007.07.03. 17:47:09

jó ötlet csiki. kíváncsi vagyok marhára:))

KuMa 2007.07.03. 19:02:40

Akkor még godoltak arra, hogy:
hmmmm, nem kellene ennek három éven túl is működnie? ennek megfelelően raktak
is bele anyagot rendesen...
W124 respect 4ever

Szollar MG 2007.07.03. 19:20:48

Hi! Most egy 0 - 8 éves autótól sem mondható meg a futásteljesítménye hála a hamisított szervízkönyveknek és a computer machinátoroknak... egy madár ismerősünk MB S 500-at vásárolt magának, állítólagos 167.000 km-rel... lecsekkolta másik ismerős, 3 hónapja volt szervízben a vas Stuttgartban 500.000 km volt akkor az autóban, mellesleg eddig semmi gond nincs még vele...Ma már közel sem annyi időt tölt el az autók többsége egy tulajnál mint korábban...

OMSZ 2007.07.03. 19:52:42

A Japán autókra vissztérve a mentőknél egy elsők között kikerült csőrös toyotában 890200km(!!!!) van.
A szervízkönyv szerint a motorhoz még nem nyúltak,és gond nélül viszi a 170-et!
Ehez hozzá kell tenni hogy mentőként használva boldog boldogtalan hajtotta télen nyáron és nem garázsban tartva.
Azthiszem ez azért jelent valamit.
Az új fordok meg már 100ezernél kifeküdnek...

Robe 2007.07.03. 20:22:58

A kisbuszok és teherautók, meg olyan autok amikbe 3-4 év alatt tesznek bele
ennyit az más. Itt egy huszonéves
autóról van szó, amit gyakran csak
bevásárlásra használtak. A különbség
óriási.

Porcukor 2007.07.03. 20:30:22

A reptéri minibuszok is tarthatnák már fél-1 milliónál is akár, nem? Éjjel-nappal hajtják őket, megállás nélkül.

Tomika 2007.07.03. 20:39:43

1984. VW Passat. 2 literes, 5 hengeres atmoszférikus benzin motor.
Hogy mennyit bír menni, az lényegtelen... :-)
Kb. 250.000 futott km, megbontatlan motorblokk és 14 bar kompresszió minden hengerben. (a befecskendező szelepek egy részét viszont cserélni kellett)

Csaljon a kompressziómérő 1 bar-t. És akkor mi van? :-)

ruhaszarito 2007.07.03. 20:40:03

Edesapamnak van egy B2-es Passatja. Hasonloan elpusztithatatlan, mint a Mercedes. Ceges autokent egy F Astra fut, es szerintem meglepoen igenytelen auto. Tobb a rozsda rajta, mint a Passaton (aminek csak az ajto sarkaiban jelent meg egy-egy folt), de a motorja az eleg jol birja a strapat. Az en sajat automon mar valahogy nem erezni ezt. Eltelt 20 ev a Passathoz kepest (mondjuk 4 generacio valtas az autozasban) es valahogy eltunt az autobol az elpusztithatatlansag. Sajnalom.

szórád 2007.07.03. 20:51:37

Én egy w123 230te tulaj vagyok kifejezetten munka céljábol vettem hajtotam is éjel nappal a munkába akárhogy elfáradtam mikor beültam az autóba és mire haza értem a munkából már rendesen kipihent voltam most felújítás alatt. a világ legjobb autói

titcom 2007.07.03. 21:10:27

Amsterdamban ültem egy taxi merciben, 765000 volt a kilóméterórán. ment mint a golyó. na?

gyurmi 2007.07.03. 21:10:49

sajna( vagy nem) a környezetvédelem miatt már nem lehet ezeket kintről behozni.-(

MotoRob 2007.07.03. 21:38:07

Ha a téma a tartósság, fölvetem a kérdést. Mitől függően vállal egy gyár 2-3-5, és 5(+2) év garanciát? Peet. Itt pillanatnyilag a távolkeletiek (Korea!-> Kia Ceed)vezetnek. Audi hajrá. Már mernek akár 2 évet vállalni (wwww.audi.hu/lexikon_detail.php?sel=az&id=163&Suchbegriff=&Schlagwort=&Buchstabe=)?
Úgy gondolom, hogy a technológia manapság már mindenkinek rendelkezésére áll, úgy hogy "vesszenek" a marketingesek. Igazából új autót -totálkáron kívül- szép dolog lenne csak környezetvédelmi elhivatottság miatt cserélni.
Hiszen aki Rolls-Royce-t vesz, sem cserélgeti évente - talán.

Karesz 2007.07.03. 21:54:18

Én eddig a "parasztmerci" kifejezést a 2107-es Ladával azonosítottam. Tévedésben élnék?

hoze 2007.07.03. 22:18:22

Külföldi taxikat nem biztos hogy jó alapul venni.
2-3 dolgozik egy kocsin, szinte nincs hidegindítva a motor, ebből adódóan a kopása is jelentősen kevesebb mint egy reggelente hideg motornak.

MuzX 2007.07.03. 22:18:54

A garancia marketingeszköz már elsősorban, hiszen piaconként változik.
A Saab(GM) az USA-ban 5 év garanciát vállal ugyanarra a kocsikra, amire nálunk 3 évet. Mert az USA-ban, ami a legfontosabb piaca, muszáj neki, míg nálunk (bár a potenciális vevők számára vetítve arányában Magyarországon adják el a legtöbb Saabot Európában tudomásom szerint) nem olyan fontos neki...

makmarci 2007.07.03. 22:24:48

Ha a W123, W124 is olyan bonyolult lenne, mint a mai autók, azok sem mennének el annyit, egyrészt mert több a hibaforrás, másrészt meg ki az az idióta, aki a 800.000 Ft-os autójára rákölt egy millát, mert cserélni kell a nagynyomású szivattyút, meg a piezzós befecskendezőket ?
Amúgy imádom én is a régi Mergákat, de a maiakat sem vetem meg.

Balee 2007.07.04. 00:13:33

F astra 1.6 si (101 le, 8v), 93-as évjárat, 190 000 km (ami kb 250-300 ezer körül lehet), bontatlan motor, 200 km/h körüli végsebesség. Gyári adat alatti gyorsulás. 6,5-7,5 vegyes fogyi. Szerintem ez sem olyan rossz a kis f mint fapadostól.

rob 2007.07.04. 00:17:37

hmmm, nem akarok elrugaszkodni, de az én 164 es 3literes benzines alfámban is 470 ezer körül mutat most az óra, és absz. szervízigénytelen..... Egy a biztos, akkor még tényleg nem 2 évre gyártották őket!

Balee 2007.07.04. 00:18:24

Ja és holnap megy műszakira a gépsárkány :)

Sala 2007.07.04. 01:31:14

Heló!
Hát igen,Mercedes...De szerintem a pénzszállító mergák óráját kéne megnézni.Azokban már 10 éve is millió felett volt a számláló.Természetesen elviszik a szállítmányt bárhová.

HuTi 2007.07.04. 03:26:03

Sziasztok!
Honnan veszitek, hogy a mai mercik nem tartóssak? Nekünk egy 2004-es E osztály szolgálja ki a családi igényeket és eddig még olyantól akinek volt és nem csak üllt benne még nem hallottam, hogy soka műszaki hiba benne. Egyszer pár hónaposan elromlott egy memóriachip az anyósüllésben. Egyébként úgy kezdte, hogy pár naposan egy előttünk haladó autóról egy rosszul rögzített komplett gipszkarton válaszfal ráesett :D Menet közbe. A tetején az összes üveget, szolárpanelt cserélni kellett. Nemsokkal később egy IQ bajnok belekarcolt a motorháztetőbe egy XY-t, sajnos nem sikerült teljesen eltüntetni. A tartósságról annyit, hogy a W140, W124, W210, W203 és a mostani W211 közül az egyetlen amivel komolyabb probléma volt csak a C osztály (W203), de minden gari időben. Minőségbe viszont eddig ez a legjobb, akárki akármit mond. Szóval azt, hogy a minőség nem a régi én nem mondanám biztosra.

MiMi 2007.07.04. 05:16:27

2 éve kint voltam haveromnál USA-ban. Amikor kiköltözött (2001-ben), minimális anyagi háttére miatt vett egy 1992-es Buick Roadmaster-t 1200USD-ért. Akkor 600e mérföld volt az órájában. Nem zörgött-csörgött benne semmi, kárpitok is tűrhetőek voltak, rozsda 0. Motorjához-váltójához ennek sem nyúltak még (5.7L). Azóta elnyűtt 2 Honda Accordot, de a Buick meg van még. Most 780e mérf. (1,24millio km) van benne és csak megy. Azon gondolkozik felújíttatja a váltóját (kb. 2000USD), mert egy kicsit csúszik már.

elpaso 2007.07.04. 08:12:00

en egy 2000es octavia tdi (110LE pdtdi) hajtottam, 375e km szalltam ki belole, mar kellett kolteni ra, ceges auto volt, mindenki szettaposta, de semmi, semmi nem zorgott benne, ez tetszett.
udv mindenkinek.

Asystaux 2007.07.04. 08:22:09

Szisztok!
Jó a topic! Én is hozzá teszek.
Sajnos én a 190-esbe nem férek bele ezért kerestem magamnak egy 124-est! Ez volt az álmom rég óta. Akkor még nem lehetett kintről behozni. Kerestem itthon , kerestem, kerestem. 63 autót néztem meg de nem voltam büszke a magyar mercis buherátorokra. Később rájöttem, hogy jól megcsináltatni sokkal olcsóbb mint pofozgatni csavarról csavarra. No, úgy gondoltam, hogy olyan kellene ami igazi luxus autó volt tele extrával. Találtam is 405.000 volt benne, fújva is volt de minden gyári beszerelés, szép kárpit, és a német topicokon edződve mindent a helyén láttam. w124 300d turbó. Amikor beleültem és vezettem azt az élményt semmilyen mai autó nem tudja utánonzni. A szerelőm azért mondta, hogy gyűjtsek mert a turbósokat nem kímélik. Így 400.000 fölött minden gyári paramétert tudott. 200.000 fölötti végsebesség 4 személlyel klímával. Egyébként lassabb vezetőnek számítok, nem szeretek rohanni, szeretem a tudatot, hogy egy igazi vas van alattam. Közben megismertem a típust és gondoltam veszek a 116-ost veterán használatra. AMikor kinéztem és indultam megvenni, a 124 -es nem akarta amit egy főtengely töréssel jelzett. Épp egy benzinkút előtt. Ez van. Szerencsére a szerelőm jelezte ezt előre és sikerült gyorsan és nem túl drágán megúszni. Én minden 90 -es évekbeli vagy régebbi autót szeretek, akár suzuki akár mazda akár opel. Ez a 124-es 1991 ben kb 68.000 DEM -ba került. Most 2007 -ben a forgalomban tökéletesen jó 2 gyerekkel 2 babakocsival és cuccokkal. Kell rá költeni de még mindig kevesebb mint egy újabb autó értékvesztése, egyszer kell jól megcsinálni. Szerintem aki ilyet használ az ezért is veszi. A merciknek egy nagy ellenségük van a magyar kontár tulajdonos. Ha venni vagy tájékozódni akartok akkor nyugodtan menjetek a német topicokra, nagyon segítőkészek!!! Üdv Mindenkinek

Endrú 2007.07.04. 08:50:22

Sziasztok!

Ha már a kóreai autók is szóba jöttek:
1996-os 2000 cm3-es benzines Hyundai Sonatámban 282.000 Km van. Olajat nem kér, moci harap (140 Le) kb 10 sec 0-100 km, kaszni nem korrodált. (pár karcolás azért már akad)
Igazából csak a visszajelzők zavarodtak meg miután az elektromos ablakemelőket javítattam.

atomgape 2007.07.04. 08:54:04

A Mercihez nekem is van egy sztorim; egy 1997-98 körüli E230-as Mercedes taxiban, mint mindig, megnéztem a kilométer-számlálót. 770e körül járt éppen. Nem álltam meg, hogy meg ne kérdezzem a taxist, hogy ez most tényleg ennyi?
-Ennyi, 98 óta használom.
-Semmi óracsere, ilyesmi...?
-Semmi.
-És mennyit bírnak ezek az autók?
-Olyan 1M kilométert.
-És utána...?
-Kuka.

six 2007.07.04. 08:58:14

Egyik Daihatsu-s ismerősöm 550e km-rel adta el az Applause-t, közel hibátlan állapotban. Még a Népítéletbe is írt róla egy alapos használttesztet. Én is ültem a kocsiban, semmi baj nem volt vele. Az tény, hogy az autóban a harmadik váltó volt, mert az ötödik fokozat mindig gallyra ment...

George 2007.07.04. 22:44:41

teccik ez a fórum. szerintem amúgy a mai kocsik is sokáig bírják, amiről csak sokév múlva fogunk megbizonyosodni. az, hogy manapság egyes alkatrészeket gyakrabban kell cserélni, talán a sokkal nagyobb igénybevételnek köszönhető. 20 év alatt sokszorosára növekedett amotorerő stb. a kocsik súlyát viszont nem az extra tartós alkatrészek teszik ki, hanem az 5*os törésteszthez szükséges kasztni

soma 2007.07.05. 21:40:56

Ezt az autót ismertem, valamikori főnökömé volt. Orosháza-Pécs között töltötte az életét autó.

bovoar 2007.07.06. 14:37:56

hogy ne csak a merciket és audikat éltessük.
1998 04 14-n gyártott és mo.-n 1998 04 29-n forgalomba állitott Fiat Marea 1.6 Sx,céges autóként élte életét 2007 04 29-ig.ez alatt nem kevesebb mint 460564 km.t tett meg,ugy hogy a kötelező szervizeken(20000km-ként)kivül na és természetesen a kopó alkatrészeken (fékbetét,szilenttek)kivül semmilyen meghibásodása nem volt.egyetlen egy csavar a motorból ki nem lett véve ,a vezérmü szij cseréhez szükségeseken tul.eredeti a kuplung a válltó a difi a féltengelyek a katalizátor stb.az autó ma is tökéletes müszaki állapotban várja hogy leselejtezzék és tovább gurulhasson.első perctől én hajtottam az utolsóig,pont 9 évet.
csak kis izelitő a sokat szidott olasz autókhoz.soha rosszabb autóm ne legyen.

Rocky 2007.07.11. 08:04:17

Hali!Üdv.Zaba!
Nekem is Béby benzem van '89-es évjárat.300 km van benne na meg 10W40-es olaj!Én el vagyok ájulva tőle,hogy ennyi km-nél egy dízel nem eszi a félszintetikus olajat?!Nincs semmi dízel hangja,nagyon csendes!Ha vigyázok rá(és miért ne vigyáznék)még simán el fog menni 300-400 ezer kilómétert felújítás nélkül!!!ÍÍmmáádom és késsz!!!
Üdv.:Rocky

Autó Római Bt.AUTOMATAVÁLTÓ JAVÍTÁS · http://www.autoromai.hu 2007.07.12. 20:00:14

AUTOMATA VÁLTÓ JAVÍTÁS (minden típus), felújítás, szervizelés; fokozatmentes automata váltó javítás; automata váltó alkatrész értékesítés; váltódiagnosztika; motordiagnosztika; műszeres hibakód kiolvasás (minden váltó- és motor típus!); automata váltó olaj- és olajszűrő csere. 6 hónap garancia! . Cím: Autó Római Bt. Budapest III., Sóvári utca 31. Telefon: 242-09-12 és 20-44-44-244. Bővebb információk: www.autoromai.hu

jefe 2007.08.09. 16:26:09

Asystaux ! tudnál német topicot? Csomó
autókeresőt ismerek, de nem tudom elképzelni hogy tudnék egy behozatalt lebonyolítani.

bpjotruska 2007.09.24. 11:27:52

Dagad a majam ilyenkor, 190 D tullajdonosnak... Egy kis pontositas : valaki irta, hogy egy szivodizelen, amely kihuzatva porog 2.500-ig, nincs is mi elromoljon ; nos a kismketliteres dizel kb 2.500-tol (! ) kezd huzni erezhetoen, s egyre erosodve ( s hangosodva ) huz bo 4.000-ig. Leszabalyozasi fordulatszama 5.150 +- 150, vagyis joval porgosebb, mint a maiak. Raadasul 120-nal mar jo 3.500 korul poroghet. Szoval nem azert tartos, mert keveset porog, hanem azert, mert becsuletesen meg van csinalva.

st 2007.09.24. 22:42:45

Ismerős taxisnak az 1.6D Ascona-jában 870.000 km van, kb. 400.000 km környékén aktív korában kapott 1 generált. Azóta is megy, ugyan már csak saját használatra, de nem adja el. Terv az 1 millió km!

GGG77 2007.09.25. 19:20:00

Haveromnak van ugyanilyen 190D-je, meg tudom erősíteni simán mentünk 140-150-et, meg is lepődtem. Csak mire eljut odáig...:)

Amúgy igaz, az is túl van 250 ezren, de meg se nyikkan benne semmi, a kárpitok, burkolatok teljesen újszerűek, rozsda sehol. Jó állapotú benzinmotorral azonnal kéne egy ilyen.

Barbas Aron 2007.11.10. 20:04:25

Az iden januarban vasaroltam e W124 300td 1988 as gyartasut. A karrierjet Svajcban kezdte de elgge koran 1990 ben kerult be romaniaba Temesvarra taxinak majd masfel ev mulva atkerult Brassoba szinten taxinak, innen vasarolta meg az eggyik ismerosom 1993 ban 286000 km volt az orajan. O eladta az autot a helyi lelkesznek akitol en megvasaroltam 2007 januarban. Az Ora 309000 mutatott. Az ismerosom visszigazolta hogy nala Fordult az ora a Million tehat 1309000 van benne. Az eredeti motor sanos egy kicsit meg lett fozve mert a lekeszun felesege nem vette eszre hogy az allofutes vizszivattyuja eleresztette. A cseremotor Hollandiabol erkezett szinten ismeroson keresztul es 175000 volt rajta . Az auto meg mindig korektul mukodik. Allofutes ok klima Ok elektromos ablak Ok. Abs Ok. Az eredeti hangszoroi mukodnek. Az auto eredetileg automata valtos volt es 4 matic de sajna mar 1993 ban az ismerosom elott megfosztottak es egy sima 5 sebesseges kezivatol kapott. Volt uj autom (szolgalati) Skoda oktavia Golf 5 Vw t5 Szemelyszallito mind 0 kms de ezzel az utoval elvezet kozlekedni. mindeen reggel jol erzem magam benne 109 loerejevel mai forgalomban is tarthato korektul az iram.

Barabas Aron 2007.11.10. 20:16:06

Az megfigyelheto hogy \\\"A opelemben mar van 280 000 , A hyundaiomba vam mar
300 000 de ennel. Lexusomban van
320 000 , Bmw ben van 340 000 de ennel fonnebb nem igen lattam csak merciket ja es VW LT aminek szinten koze van a Mercinek.
A mercedes egy draga auto volt es itt
a visszigazolas hogy miert volt draga

JGun 2007.11.16. 08:17:27

Barabas Aronnak:
hatalmas tévedésben vagy, a Mercinek az LT35-höz annyi a köze, hogy a saját emblémája van ráragasztva, és saját motorja van benne, egyébként a jármű VW. Probléma rengeteg van mindkettővel, álomszerű lenne, ha egyetlen is elmenne 300 ezret javítás nélkül.....

Franky4fingers 2007.11.16. 10:05:35

Azért nem mindegy, hogy milyen körülmények között kerül bele az a km. 1999-es 530d szívó(!) BMW 520,000 km. CSAKHOGY: Ez 99% autópályán ment, amikor meg nem akkor is a nyugati német utakon. Így könnyű. VAlószínűleg a budapesti forgalomban már kilehelte volna a lelkét.

cirrmurr 2007.11.16. 21:51:19

1.7 A Vectra Isuzumotoros. 440 000 km rel vettem én raktam bele még 100 000et, és DOXA.

Rámiusz · http://fejesphoto.extra.hu 2007.11.22. 11:45:39

Grat a cikkehz is meg a bloghoz is. De legfőképp a Mercihez.

Egy ilyen 2,5 literes TD bordó/beige szépséggel összekötném én is az életem. Bár lehet, hogy a 2 literes szivó is jó lenne. Igaz a 75 paci nem nagy ménes, de a mostani 1.2-es 8 szelepes Punto I-emet is 60 kehes ló húzza... :)
Álom-álom édes álom. :S
Mióta a cikket megtaláltam nézegetem a 190D-ket. Nekem valahogy mindig jobban tetszettek, mint a taxismercik, vagy a nagy batárok.
Hihetetlen mit kibírnak ezek e "kis" baby-Benzek.

bpjotruska 2007.12.16. 18:42:02

Franky4fingers: 530 D szivo BMW??? Te melyik vilagon elsz? A BMW valamikor a 80-as evekben gyartott szivodizelt utoljara, sot, az a 324d a gyar tortenelmenek egyetlen szivodizele...
Kesobb jottek a x24td-k, majd a x25tds-ek, s a kilencvenes evek vege ota az egyszeruseg kedveert csak egy arva d betu jelzi a dizel modelleket. Amugy nem sokallnad a haromliteres szivodizeltol a 184 loerot? :-)))

bpjotruska 2007.12.16. 18:46:42

JGun : Ha jol tudom, akkor az LT ikertestvere a Sprinter. Nos, az ujak nemtom hogy birjak, de ultem 400 ezret futott 312d-ben( Budapest-Kolozsvar jarat ) , nagyon jol ment, s a sofor mondta, hogy a cegnel van tobb is, amelyik 700 ezer korul jar. Szoval a 2.9es tadek egesz jol birjak...

W202 2008.02.01. 13:32:33

A Mercedes-Benz az utak KIRÁLYNŐJE!! (BMW meg a király) De a luxus volkswagen azaz audi ebben a királyságban csak udvari bolondnak tudnám elképzelni. Ja, és én nyitnék egy új témát: Merci problémák címszóval. Mert azt vettem észre hogy ritkán olvasok rosszat egy Mercedesről...

Bali 2008.02.05. 15:55:14

1981-es VW Transporter, mióta használva van munkásautó. 6 személyes, platós. Nem lehet megölni, pedig a suttyó munkásokra nem az jellemző, hogy kímélik a cégautót. Az óra már rég nem méri a megtett kilométereket. A 90-es évek közepén selejtezték le németországból, akkor volt benne kb 500ezer. Azóta napi használatban van Romániában, a 800ezret simán üti. 1,6-os diesel, 8-nál többet sehogy sem fogyaszt, a szervizkoltség pedig minimális. EZ autó! És az is marad...

Vén Majom (állat) · http://www.poinc.blogter.hu 2008.02.28. 05:58:00

Hát ez a km-dolog nekünk, a cucullista rendszerben felnyőtt öregtörekeknek izzgi, akik befizettük államkasszába a jó kis cuccijilista ótó árának az 50%-át, tíz év alatt beletettük a 100ezret, oszt gyött a nagyjavítás vagy a roncstelep (Moszkvics, Zaporozsec kateg)

A Mercedes milljomosautó, kb 750000 nél jön egy ápolt, karbantartott autónál a kisebb felújítás.
Nyugaton egy átlag családi autóba évente 50-60ezer km megyen bele.. számoljatok. Ezeket hozzák be s csévélik vissza..
Ebben a Merciben se 445000 van, inkább 640000

Néhány konnkrét eset a műhelyből.

Vizforralva (hűtővent kapcsoló ment ki) áll be a cocpoloztató királycsávó a lótifuti láncos 1,3-as Escortjával. A fének lekapatta a hengerfejet, mert ez azelőtt szervizelt autó volt és kb 380000 km-nél vette meg a királycsávó s hajtott bele gyönge 70ezret. Semmi válla nem volt még a hengernek.. s ez egy barom kezében is futott..

Olaszok, franciák 250ezret bírnak széjjelhullás nélkül (pl sok olasz ép motorral kerül a roncsteleoprem, az elektronika és a kaszni rohad le róla..)
A dögunalmas "nemt" (imázsú) ótók észrevétlen futnak bele az 500ezerbe (benzinesről beszélek)

siriuswhite 2008.03.06. 18:18:41

Bő 9 évig használtam egy Lancia Prismát
1.6 carbis 1984 évjárat. full extra (4 el. ablak stb) a kasztni egyben, jobb hátsó sárvédő íven volt egy kis rohadás. és több mint 430.000 km-rel adtam túl rajta. Még ma is megy. hiba nélkül, eredeti motorral!
Elektronikai gondok sosem voltak (még a Magneti Marelli féle elektronika) nem hulladék BOSCH

bubo 2008.03.09. 11:25:30

Hát igen a régi mercedesekhez hasonló tartós autók már nem lesznek,mert az ujjat is el kell adni valakinek. Nekünk a vállalkozásba volt MB100-d ami a 323-as merci motorjával vam szerelve,720-ezer km rel lett eladva 17-évesen motorgenerál nélkül karosszéria munka nélkük mert még nem volt rozsdás! Most eggy 312-d td intercoler sprinter van 502000 km van benne 11-éves de motor-futómű kifogástalan de a karosszéria már kezd virágozni! A mostani CDI sprinterek már 3-évesen rozsdásak !

Donor 2011.10.20. 20:01:10

@bernyo: Az enyém 96-os 220ezernél tart. A motorja mint az újnak, ~16ezrenként cserélem az olajat, és ez idő alatt nem kell utántölteni, ami azt jelenti hogy fél litert eszik meg ennyi idő alatt. Pedig nem kímélem. Pályán 140-et tolom végig (GPS szerint ennyi) meg úgy általában is szeretem a padlót nyomni....60LE-nek kell is.

De nem is ez a nagy szám. Valamiért úgy tudtam, hogy 120ezrenként kell cserélni vezérműszíjat, ehhez képest most hogy bogarásztam mi kell a nagyszervízhez, kiderült, hogy 60ezrenként kellene cserélni. Szóval 100ezret letekertem egy szíjjal, feszítővel...a vízpumpa még gyári van benne. Szóval holnapi programom szíjcsere :)

Kuplung is gyári, bár hugom vezetési gyakorlása kicsit megviselte, de még ez sem csúszik, vagy zörög.

Denim23 2014.03.02. 01:07:36

Autószerelő barátomnak van 190-ese. Abban 650ezer körül van, de mindenhol megnézik a pezsgő metál mercit :) Nagyon szépen megcsinálta, és havonta 3-4000km abba is beleszalad. A vezető ülést kellene kicserélni, egyébként patika állapotú. Azt mondta hogy ennek már nem lesz másik tulaja, csak Ő fogja hajtani :) Néha Én is megyek Vele, csak a 4 sebességes váltót nem szeretem, simán elbírna egy 5. sebességet. Az autó kb 10-15 éve van a családjában, természetesen előtte taxi volt, ezért a sok km. Gyárilag undorító barna színe volt, szóval a fényezése nem eredeti. Engem is győzködött hogy ilyet vegyek, de Nekem kicsi lenne. De talán egyszer Nekem is sikerül egy jót kifognom ebből a típusból.

humanoid40 2016.04.16. 07:50:23

@Isti77: Gps megmutatja a tutit... Az enyémbe 580000 van és jó néhányszor mentem már vele 150 et, nem nagy erölködéssel és csak a helyzet miatt nem nyomtam jobban. Nem pörög? Ezt ki mondta? A 4 sebességes verzió 100 nál 3000 et pörög, a végsebességnél 5100 at... Az én órám 3 kmt csal lineárisan végig.

Csabi És Maya 2016.12.06. 22:08:29

Sziasztok!!
Én azt mondom hogy sok igazság és sok hülyeségről van itt szó. A jó autók már mint a normális márkák azok jók!! Persze ha a tulaj is az és tulaj nem pedig egy megvettem használtam elromlott eladtam típus. Mert jön a következő aki ugyan ez és szépen gajra megy a verda amíg a tulaj cseréli amit cserélni kell és foglalkozik azzal amivel sajnos kell. Egyszerű mint az egyszer egy. Mondjuk ez nem áll meg egy Daewo Lanos esetében ahol tulajdonosunk mindent rendben cserél de mégis megreped a motorblokk 200 000 kmternél mert egy szar.
Nekem 1999.11.29. Ford Fócusom van aminek ha hiszitek ha nem harmadik tulaja vagyok. 318 ezer valahány száz kilóméterel vettem és full gyári és kurvára nem látszik rajta a megtett kilóméter, símán visszatekerhető egy kereskedő szemszögéből úgy 256 ezer körülire ami mindjárt jobban tetszik a birka magyarnak pedig nem a megtett kilométer számít ezt egy igazi autós mindig tudja hanem az állapot. Sok idősebb kocsit Bmw vagy Merci vagy Audit azért tudnak még mindig jó áron eladni mert jó állapotú nem a feltuningolt de mechanikusan szétbaszott darabokról beszélek. Én a fókámmal elmegyek még egy 100 000 km- tert és csere és még akkor is jó lesz. TULAJOK VS AUTÓ TRÓGEREK
süti beállítások módosítása