Weißbier, Mozaik

  2007. május 03. - Csikós Zsolt Címkék: magyarország lol

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Vomit kolléga, aki nem most kezdte az autózást, ma megpróbált az új rendszerben autót vizsgáztatni. Olvasmányos kifakadását szűretlenül érdemes kiélvezni, akár a jó búzasört. Magyar szokás szerint tehetnek bele két-három szem rizst is!

Egy üveg LöwenWeisse búzasör. Forrás: LöwenWeisse

a boldizsar utcai autoklubnal fel tizre volt idopontom. kilenc elott kicsivel el se vettek a papirokat, az utanam jovo tatanak 10 re volt idopontja, mondtak neki hogy ma mar uj autot nem fogadnak.

a napi 150 helyett szerdan 8-10 auto vizsgazott, kabe ez lesz ma is. a nyomorult vizsgasorok konganak, autoklubos szereloruhas faszik teblabolnak es cigiznek. a munkafelvetelen is uj a rendszer, neha harom mancika nezett egy kepernyot, hogy melyik menube kell lepni.

A Fővárosi Közlekedésügyi Felügyelet épülete

kint a vizsgabiztos eppen istenbasszazott, amikor a rendszer valami jelszot kert, kirugta maga alol a szeket, hogy minek a fasznak ide a jelszo. asszem nagyon szepen el tudtak volna a sajtotajekoztaton meselni, hogy hova dugja a gkm a szuper ujitasat. tenyleg darabosak a bitek, nem mennek at a halozaton.

uj idopontot junius 1-re adtak. hosszito papir mar nem jutott, mert tegnap jart le a muszaki. igy megy ez.

vomit

A Totalcar kollektívája boldog, nyugodalmas vizsgáztatást kíván mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1370425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.03. 21:57:15

Így megy ez,szopjon csak a hülye magyar. Lassan tényleg el kéne gondolkodni az emigráláson. Csak azt nem értem,hogy mi a fasznak 5-8 évente ilyen radikálisan átalakítani mindent? Az csak egy dolog,hogy a dolgozók nem fognak tudni hónapokig semmit csinálni az új rendszerrel,de így még szopni fog az is akinek aztán semmi oka nincs rá. Január elején örömmel hallottam,hogy eltörölték az abszurd 96-os törvényt és be lehet hozni olyan -egyébként tökéletes állapotú járműveket- amelyek 96 elöttiek.Szerettem volna Németországból egy (öreg)nagymotort behozni,nem csak azért mert olcsóbb hanem mert sokkal szebbek is mint a magyarországi szétgányolt szarok. Miután kicsit utánaszámolgattam még mindig nagyon csábító volt a dolog,de ez az egész olyan szinten meg van kavarva,hogy az félelmetes. Annyi kurva utánajárás meg ilyen-olyan engedély,vizsgadíj,közlekedési felügyelet,okmányiroda és még számtalan szopás van vele,hogy inkább lemondtam erről a dologról. Most még jön hozzá ez a mocsok új műszaki is,reménytelen ez az ország.

omm 2007.05.03. 22:10:35

egésszségetekre! ilyen faszságot kevés ember tud kitalálni.
éljen a magyar!
az erő veled van vomit

Tommi 2007.05.03. 22:34:00

ez a műszakirendszer csodálatos lesz...

Dörmi06 2007.05.03. 22:46:52

Jajj de fasza, hogy most tudtam összeszedni a lóvét, hogy végre megjavíttathassam és műszakiztassam szerencsétlen kis 33-as Alfámat 2 év ház előtt töltött kényszerű alvás után... Biztos élvezni fogom a dolgot :S

Egyébként scheerti egyetértek veled. Néha már várom, hogy kirúgjanak a munkahelyemről, aztán irány valami ennél kevésbé szánalmas és idegesítő ország...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ... most kurvára felhúztam magam!

sámuel 2007.05.03. 22:48:46

Az én műszakim (tulajdonképpen az autómé) is már csak egy hónapig él, ma felhívtam az Autóklub Berda utcai telephelyét, hogy mit tudunk tenni e helyzetben. Válasz: felejtsem el, ahogy van. Így, frankón. Aszondja, a mai 80 tervezett viszgáztatásból 1, azaz EGY KIB*SZOTT darabot bírtak megcsinálni. Hívjam vissza úgy május 15. körül, addigra talán meglátják az alagút végét.

DavidMolnar 2007.05.04. 00:03:05

"mi a fasznak 5-8 évente ilyen radikálisan átalakítani mindent?"

Talicska pénzért, mégis mi másért?

Bélabácsi 2007.05.04. 06:35:04

A jó búzasörbe nem kell rizs, ez a hülyeség az Edelweiss nevü borzalommal együtt jött kis Hazánkba, ha Bajorországban elsütöd kiröhögnek, vazze !

Caveman 2007.05.04. 07:36:16

Azért találták ki ezt az új vizsgáztatási rendszert, mert ebben a kurva országban az állampolgárt ab ovo bűnözőként kezelik. A másik, amiért kitalálták az egészet az a lehúzás miatt van. 700 ezer autót érint a vizsgához kapcsolodó eredet vizsgálat, 7200,- Ft/db, és ez túl zsíros falat volt valakiknek. Mert sok tennivaló nincs vele, csak el kell bohóckodnia egy pofának 10 percig az autó körül, és már lehet is csengetni a lóvét a semmiért, Kell ennél jobb lóvé vazze

Standartenführer 2007.05.04. 07:56:35

scheerti: En is most hozok egy 93-as motort be, meglatjuk, hogy mennyi ido alatt sikerul majd elintezni. Mondjuk nekem van span a vizsgahelyen. Buzasor: ez a buzasorbe-rizst-teszunk ez vmi magyar talalmany lehet. Se Bajororszagban, sem Ausztriaban nincs ilyen. Mashol meg nem isznak buzasort a nepek.

bgy 2007.05.04. 08:03:49

És ahogy informatikailag meg van csinálva! A cégünk vizsgabázis (is), nekem kellett beszerezni a motyót. Bakker, olyan számítógép kellett, hogy csak na. A cégünk 200 gépéből jelenleg ez a legnagyobb teljesítményű. És amik még kellenek! Digitális fényképezőgép, festék rétegvastagságmérő (ezt hogy kell írni?), valami fémfolytonosság mérő, vonalkódolvasó (ez minek?), chipkártya olvasó (ezt végképp nem értem, minek). A chipkártya olvasóról sajnos egyenlőre senki nem tudja milyen kell, a specifikáció enyhén semmitmondó. A megyei felügyeletnek már állítólag van, de a páncélszekrénybe bezárva tartják.
És a megoldás: a számítógépre oracle kliens, hogy az adatbázishoz jól hozzáférjen. Két okos program, gondolom Visual Basicben fejlesztve. Kérdezem (de csak halkan), nem lett volna jobb, ha egy webes felületet fejlesztenek, ami minden sallangtól mentes, webböngészővel elérhető és így az 1000 vizsgaállomás minden számítógépével kompatibilis. Akkor nem kellet volna megoldani, hogy az újabb verziókat hogyan juttassuk el a felhasználókhoz (most talán magát frissíti), nem kellett volna mindenkivel 200 kHUF-ért számítógépet vetetni, és nem lennének kompatibilitási problémáink. Az 1000 gépből biztosan mindig lesz olyan, amelyik valamiért a legújabb változattal nem megy rendesen. És természetesen legyen sokmegabites internetkapcsolat is, hiszen valahogy hozzá kell kapcsolódni a szerverhez.
Bocs, ez nem informaikai blog, csak azért meséltem el, mert szerintem a hozzá nem értés már koncepció. Országos koncepció. (egy másik kiragadott informatikai példa: magyarorszag.hu ügyfélkapun keresztül adóbevallás feladása...)
Én azt mondom, menjünk ki az utcára és végre zavarjuk el a sok ingyenélő idiótát, akik a mi pénzünkből basznak el mindent és szivatnak halálra. Nem vagyok bűnöző, se áfacsaló, se regadócsaló, se gázolajszőkítő, se zöldkártyacsaló, se motorszámátütő. Csak kurva ideges, mikor szopatnak.

miskagyerek 2007.05.04. 08:39:28

jogi út_? alkotmány?
olyat tudok, hogy ha a jogalkotó olyat követel ("olyan jogot alkot"), ami nem teljesíthető, illetve nem biztosítja a lebonyolítás feltételeit, akkor a következményekért felelőssé tehető. (következmény: járjunk lejárt műszakival, esetleg egy darab nyűves cetlivel,a mit kiadnak a vizsgáztatás időpontjára)Ha a tnult csendőr kifogásolja, hogy lejárt a passzus, törölje szárazra magát eme papírossal.
sose voltam felvonulásbarát, de most beállnék egy útlezárásosdiba: minden szopós kivonulna a főutakra a lejárt forgalmijú verdájával, és addig nem megy el, amíg nem kap hosszabbítást. Demagóg, de legalább annyira teljesíthetetlen, mint ezeknek a mogyoróagyúaknak a legújabb szórakozása. Ugyanaz, mint a vizitdíj, és egyéb a mi érdekeinket a mi pénzünkön védő újabb bürokratikus rendszer. semmiben nem különbözik a kocsmákat lefedő, védelmi pénz szedő gengszterektől. csak nagyvonalúbb, és undorítóbb.

Csikós Zsolt 2007.05.04. 08:40:34

Nem iszom búzasört, csak világosat meg néha barnát. Egyszer próbáltam, rögtön beleszórtam húsz szemet, kifutott az egész a terítőre én meg menekültem.

miskagyerek 2007.05.04. 08:43:17

ja és ez nem a "magyar" tünet. univerzális , csak a magyar többet jógázik. tovább bírja. és ez nem mindig erény.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.04. 08:58:29

csiki,keresztanyám is csak egyszer kért egy kanál cukrot a száraz pezsgőjébe:)

Érdekelne maga a folyamat,ha van kedved leírni minden apró részletét szívesen kiteszem a blogomra,mert nagyon érdekelne,hogy hogyan működik és gondolom nem vagyok vele egyedül. Persze,láttam én is cikket róla a Totalbike-on de az elmélet és a gyakorlat között VAN különbség!

murci 2007.05.04. 09:16:02

ugyanezt az aljas módszert használják az egészségügyben is ahol az egy betegre jutó idő megháromszorozódott!!! a sok papírmunke, adminisztráció miatt, és az egyszerű polgár emiatt természetesen az orvost szídja, nem a törvényhozót, ugyanez a vizsgáztatásnál is, a szerelőt, biztost szídják pedig ő is iszonyat sokat szop a felesleges papírokkal, és mindez miért?, hogy az eltapsolt pénzünket, adónkat visszaszerezzék, amit aztán megint úgy költenek el, hogy nekünk ""jó"" legyen... szánalmas
tüntetni, felvonulni nincs értelme mert csak a többi közlekedő rosszallását vivjuk ki vele, az egyzserűbb polgár meg egyenesen tálni fog miatta, az illetékesek meg nagyívben szarnak rá mit csinálsz az utakon, van magángépük, a légteret meg nem zárjuk le, sajnos
ki kell bírni egy ideig, aztán mikor szavazás lesz végre felelősségteljes döntést kéne hoznia mindenkinek és nem bedőlni az igéreteknek (most ide direkt nem írok semmilyen pártot)
de ha tovább halad az oktatás szétb@szása akkor a következő generációtól nem várható el, hogy értelmes döntést hozzon a saját sorsáról, ami itt folyik az az egész ország jól átgondondolt szisztematikus szétb@szása, a butaságra,hiszékenységre alapozva
nem nekünk kell külföldre menni csak picit több agyat kéne adni a népnek

ja és a végére: a műszakim szeptemberben jár le, addig megoldódhat ez a probléma, vagy már most kezdjek el időpontot kérni??
vagy adjam el a rákba a kocsit és járjak biciklivel?

engem is érdekelnének a menet részletei, ha nem titkos

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.04. 09:28:27

Politikától 1500%-ig elvonatkoztatva-Tüntetni szerintem is értelmetlen,ott volt ősszel 12000(!) motoros akik nem akartak irreális összegeket fizetni a vasaik után. Még annyit sem értek el,hogy valaki is figyeljen rájuk. A tévé,a rádió,de még a netes újságok sem foglalkoztak velük kellőképp. Kurvára nincs értelme utcára menni,petíciót beadni meg pláne nem,mert legfeljebb megetetik az iratmegsemmisítővel. Itthon érdemben nem tudsz semmit tenni . Nyugaton már kultúrája van annak,hogy az emberek érdekképviseletekben fejezik ki a nemtetszésüket,és általában ez hozza is a kívánt eredményt,itthon meg hiába vonulsz fel 1 millió autóssal,akkor sem lesz eredménye. És azt nem értem,hogy miért nem lehet ezeket a nyomoronc vizsgákat és az aktatologatást leegyszerűsíteni ahelyett,hogy folyton bonyolítják és kutyulják az egészet? Nem az USA példájára gondolok konkrétan,de ennyi aktatologatás és szarozás máshol nem folyik mint itthon. Ha nem is a pénzt számolod hanem az elveszett időt,már az is egy tragédia,arról meg ugye nem beszélünk,hogy a szigorítások miatt olyan autók sem fognak átmenni a vizsgán amik mindennapi közlekedésre még teljesen alkalmasak.

ommm 2007.05.04. 09:46:23

üdv a bürokráciában, amic sak arra jó, hogy a sok papír között szépen eltűnjön a pénz is. valakinek, valahová

Balt 2007.05.04. 09:47:20

No, ha Te nem is vagy csaló, korrupt/korrumpálható stb., a T. döntéshozók magukból indultak ki... Lásd még: L&R és vidéke Takarékszövetkezet, IHM és a párt(ok?) összefonódása.

Balt 2007.05.04. 09:53:17

És még csak a régi alkotmányos - mára kikerült - félmondat sem áll meg (igaz, azis felülről vezérelt volt), hogy: "Magyarország államformája népi bürokrácia". :)

Balt 2007.05.04. 09:54:39

Pardon: bürokratikus népköztársaság. Talán ez vot az alkotmányban.

Kenguru 2007.05.04. 09:58:47

Csiki!
Ezt írtad a cikkben:
"De valahogy nehezen hiszem el, hogy a következő, nagyjából december-januárra tehető vizsgarendszer-szigorításig tényleg bejáratódik a rendszer. "

Miféle szigorítás?
Nekem január-decemberben lesz aktuális a vizsga, ha nem titok mesélhetnél arról mit terveznek az illetékesek.

rognork 2007.05.04. 10:14:37

bajorországban nekem raktak bele rizst, de én kiszedettem. amúgy minek az a műszaki? benzinnel megy.

ZéPont 2007.05.04. 10:25:34

Nekem szerencsém, volt mert valamikor május 3-4 körül járt volna le z.kártyám és május végén meg a műszakim. Az Indexen olvasott cikk után (melyben előre jelezték, ami be is következett) telefon és még ápr. 27-én levizsgáztatták az autót. Igaz \"buktam\" kb. 1 hónapot, de úgy látom sok bosszúságtól, mentettem meg magam!
Miért van az, hogy más országban ha bevezetnek vmi újat, az jobb, mint ami volt előtte! Nálunk meg pont fordítva van! Vajon ki szállítja ehhez az új rendszerhez a sw/hw megoldáást?

Maad 2007.05.04. 10:37:17

scheerti: A motoros felvonulással annyit legalább elértünk, hogy lett külön motoros kategória az autópályadíjnál. Amúgy ha nem zajlott volna olyan fegyelmezetten, és szervezetten, ahogy zajlott, biztosan minden média tele lett volna vele. (A motorbehozatalodhoz csak drukkolni tudok, nagyon jól látod, hogy nem szabad itthon öreg nagymotort venni, inkább szenvedj két hónapot a bürokráciával, mint hogy utána évekig szívj egy sz.r motorral..)
A vizsgáztatással kapcsolatban nem vagyok biztos benne, hogy lehet, de vidéken nem egyszerűbb megoldani a dolgot?

will · http://willfreeman.freeblog.hu 2007.05.04. 10:47:24

Ritkán van mázlim, de asszem az április 18-án letudott vizsgáztatással most komoly szerencse ért.

Andris 2007.05.04. 10:51:16

A műszaki vizsgán kívül a másik nagy szopatása a szeretett államunknak, az autóátíráskori teljesítmény beírása a forgalmiba.
Nekem 2db Mazda 121 esem van, ezekkel a kocsikkal foglalkozok, tehát lehet mondani, hogy ismerem őket, minden szakirodalom megvan, szétszedem-összerakom stb.
Namármost ez a kocsi készült 1,1-es 53Le-s, 1,3-as 53Le-s, 1,3-as 73Le-s kivitelben.Most beszéljünk az 1,3-asról, a másik ritka, én 2x láttam olyat.
Mindegyikben az utolsó csavarig megegyezik a motor(szétszedtem, tudom) motorkód is azonos!, csak a computer dönti el, hogy hány Le-s legyen.Persze a gyári értéket az alvázszámban szereplő betűből lehet kitalálni.
Sajnos a tényleges 53-le-s helyett beírtak 73-at(fejben kiszámolva ez az államnak évente 15éves kocsinál 20x120Ft=2400Ft) Hiába magyaráztam a nőnek, hogy ezt ne írja be, mert szar az adat, dehát hogy ezt küldte ki a rendszer...
Kérdem én mi van ha ugyanezt eljátsszák egy kb fél éves autóval, ahol mondjuk 100Le különbség van(100x300Ft=30.000Ft évente autónként!!!)
Na erre varrjál gombot!

murci 2007.05.04. 10:59:09

asszem kilowattra megy nem le re, deeddig még kimaradtam ebből szal nem tuti,
de mondjuk egy Corvette c06-z06 nál ez már tetemes összeget tud kitenni (jó akinek c06 corvetteje van az kitudja fizetni)

ezt dúdolgatják a sötét irodákban munkaidőben és esti titkos szeánszokon:

Money, money, money
Must be funny
In the rich man's world
Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world
All the things I could do
If I had a little money
It's a rich man's world

zorro 2007.05.04. 11:01:03

CSak annyit fűznék hozzá, hogy Németországban a műszaki 40 euró. Az mondjuk 10ezer FT ugyebár. Összesen. Ezért cserébe időpontra mehetsz, gyorsan végeznek és kedvesek.
JA, és ebből ki bírják fizetni a 2000 eurót kereső technikust, az administrátorokat is és még biztos marad a főnöknek valami belőle.
NEm lehet, hogy mi kurvára át vagyunk baszva ?

Zso 2007.05.04. 11:09:29

Szerintem csak arról van szó, hogy valamelyik vállalkozónak rosszabbul ment a boltja és ki kellett találni valamit (véletlenül kéznél volt egy politikus ismerős), amivel növelni lehet a bevételt és a nyereséget. Őszintén, a zöld kártyának például mi értelme van azon kívül, hogy sok-sok ezerbe kerül, ráadásul az utakon hatalmas mennyiségű régi teherautó jár még akkora füsttel, hogy percekig szmog keletkezik utánuk, és senki nem foglalkozik velük. És ez igaz rengeteg személyautóra is. Valaki elgondolkodott már azon például, hogy mi kerül közel tíz ezerbe egy negyedórás vizsgálaton? És ráadásul évente kell új zöld kártya (ezt pláne nem értem), miért nem elég azt a kétévenkénti vizsgáztatásokkor elvégezni? Ja, hogy kevesebb lenne a bevétel? Így világos.

Héttörpe 2007.05.04. 11:12:19

bgy!

Minden szavaddal egyetértek. Kibaszni a hozzánemértőket a p..ába. Én is olvastam azt a listát, amit egy műszaki vizsgaállomásnak be kell újítania. nem semmi ám. És olyan dumákat nyomnak, hogy bilgétsz legyen a talpán, aki megérti. A fényképezőgépen valami plusz opció kell legyen, hogy valami faszomfüttyöt úgy tudjanak vele lekapni, ahogy kell. Hihetetlen. Egy weboldal tényleg egyszerűbb lenne. ott az lenne a legnagyobb probléma, ha a netszolgáltató kihagy egy percre.

DAndras 2007.05.04. 11:47:05

Amikor meghallottam ezt a változtatást, felment bennem a pumpa. Az ismeretségi körben van egy-két olyan gép, aminek semmi köze nincs a rajta lévő rendszámhoz párosított autóhoz (tipus, motortip egyezik) és így 200 EUR összegért lehetett a '84-es Jetta TD-ből (ami már komolyan vérzett) '91-es Jetta TDi-t gyártani egy osztrákia oda-vissza túrával. Nomármost. A rendszámhoz tartozó autó sokkal életveszélyesebb és környezetrombolóbb volt, mint a jelenlegi illegális gép. Persze ezen állambácsi nem keresett egy fillért sem... De kérdem én, nem az lenne a hosszútávú cél hogy az ország autóparkja üzembiztos legyen? Mert tényleg jó lenne többmilliós autókkal furikázni, csak hát nem fussa rá, ahogy rajtam kívül sok más embernek sem.

Egyszóval marha egyszerű a megoldás: olyan fizetéseket kell biztosítani, hogy akármiolyen új rettenet törvényeknek, jogszabályoknak, normáknak, stb. meg tudjunk felelni.
vagy ha ez nem megy, közelítsünk más oldalról. pl. az E- S- CL- ML- Klasse Mercikkel, meg 5-6-7-es bémevékkel rohangászó, amúgy minimálbéren tengődő (peersze) kigyúrt kopasz bőrszivarok papiruszait nézetném át az életszínvonalukhoz viszonyítva. Vagy a rokant, ötgyerekes segélyen senyvedő, amúgy S8-as Audival kószáló kissebséget kéne górcső alá venni. Lehet, hogy némi lóvé csorogna be... Ja, hogy fenyegetve lenne a végrehajtó ember? Akkor mér van rendőrségünk?? Inkább ezzel kéne foglalkozni, mint fingatni a szerencsétlen törimagyarszakos tanárt, mert meg van reccsenve az F-Astrán a hátsó lámpa...

Vagy irány Új-Zéland, oszt leht Skyline-okkal keresztbe csapatni nagyon olcsó benzinár és fenntartási költség mellett!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.04. 11:52:13

Nekem itt a véleményem az egészről,látom,hogy aztóa csiki írt még egy cikket,nagyon egyetértek minden szavával.

chr 2007.05.04. 12:04:27

2007-van, a kommunizmus/szocializmus véget ért, jogállam van, EU tagok lettünk.

Van egy bürökráciánk, ami struktúrájában átalakult, de gondolkodásában nem.

Ki lehet menni tüntetni, de fejbever a rendőr, meg értelme sincsen ordítani, nem figyel rá senki (én sem).

Ha van sógor koma jóbarát, pénz, ebben az országban mindent el lehet intézni, de kérdem én, ez hova vezet?

Ha nincs, marad a szopás.

Talán ha már itt tarunk, lérte kellene hozni a megfelelő érdekvédelmi szervezeteket, fizetni sok-sok emberbek kevéske tagdíjat, felvenni néhány jó ügyvédet, és a jogi utakon próbálkozni, lobbizni, stb, elvégre állítólag jogállamban élünk.

Persze a magyar jogrendszerről szintén lehetne beszélgetni, de az maradjon a zugügyvédre.

Sajnos a kedves, mi általunk választott kormányok egyre élhetetlenebbé teszik ezt az országot, ahol mi élni szeretnénk, mindezt legalább egyre drágábban.

Köszönjük, hogy értünk élnek, dolgoznak, de inkább menjenek haza vegyenek egy kocsit a saját munkával megkeresett fizetésükből, tartsák fent és vizsgáztassák le a kocsijukat belőle maguk. És utána gondolkodjanak el.

Had 2007.05.04. 12:05:28

Murci, "felelőségteljes döntést hozni", nincs miből választani, rossz és rossz van, ha meg nem szavazol, mert a távolmaradás is szavazás sztem, akkor azt meg nem nézi senki.

Itt abszurdisztánban a pénz beszél, ha valakinek megéri a bonyolítás, akkor bonyolítva lesznek a dolgok. Ez sztem áll az IT környezet megtervezésére is. Ez egy ilyen ország és sokáig nem is fog változni. :(

murci 2007.05.04. 12:38:39

Had: jah sajnos igazad van, ezért nem foglaltam állást egy oldal mellett sem, nagyapám (78) meg csak hajtogatja, hogy "bezzeg akkoriban ilyen nem történt volna meg"; lassan kezdek neki hinni

Gedeon bácsi 2007.05.04. 13:21:25

Nekem egy 18 éves és nagyon szeretett verdám van , még abból a korszakból , amikor még tudtak AUTÓT gyártani . Jövő márciusban megyek vele műszakira . De azt itt és most szentül megígérem , hogy ha megszívatnak , az egész kibaszott műhelyt felgyújtom !!!!!!!
Vagy a másik kevésbé drasztikus megoldás : mivel közel az osztrák határ , és vannak is "sógor" ismerősök , veszek egy kocsit az ő nevükre , aztán itthon furikázok pl. bécsi rendszámmal .
Aztán onnantól mindenki BEKAPHATJA !!!!
Az összes hivatal , hatóság , vizsgabiztos , zsaruk , és főleg a Parlamentben ülő rohadt tetves vérszívók !!!!!

bgy 2007.05.04. 13:28:05

Én azért még kicsit hiszek az utcára vonulás erejében. Arra gondolok, hogy úgy nagyjából körbe kellene állni Budapestet és a fontosabb főutakon is _teljes pályás_ útlezárással. Úgy egy hétre. Csak a mentő és tűzoltó mehet keresztül. Akkor azért annak lenne némi hatása. És persze ezzel párhuzamosan jó marketingstratégiával lépnének fel az ügyvédek. És nem csak az autózás mniatt. Ugyanezt csinálnám a gazdák helyében (végigborogatnám a trágyát a négyesen meg az m7-en), és ezt csinálnám az egészségügy, az adórendszer, stb., stb. miatt.
Az a baj a következő választásokig még nagyon sok idő van, addig még iszonyat sok lóvét lehúznak rólunk, hiszen tudják legközelebb úgysem rugnak labdába.
Az a baj, hogy nincsenek felelősségre vonva. Én már egy néhány tízezer forintos beszerzést is kétszer átgondolok, mert tudom, hogy a főnököm (jogosan) picsán rúg, ha hülyeséget csinálok. Itt meg? Hoztunk egy szakmailag elbaltázott döntést (és a cimbinek nagyon eladó volt a szerver, meg hát a sógor szoftvertcégének is kell valami stabil megrendelés), ha nem olyan jól működik, akkor majd lecseréljük.

Negyven év alatt elb@szták az országot, legalább ennyi kell, hogy rendbe hozzuk.

Ja, Héttörpe: pontosan így van probléma az esetleges netes kihagyás miatt. Most ugyanis folyamatos (vpn) kapcsolat kell, a vizsgaállomás gépe teljes értékű kliense a belügyminisztériumi szervernek. Olyankor is élnie kell a kapcsolatnak, amikor a dolgozó éppen nem a gép előtt űl. A kapcsolatfelvétel ugyan nem tart tovább egy-két másodpercnél, de tudnom kell, hogy éppen él-e a kapcsolat vagy sem. Ezt magyarázd el egy informatikailag alulképzett autószerelőnek. Meg a magyartöriszakos tanárnak, aki vitte az autót vizsgázni.

Boogie Man 2007.05.04. 13:33:03

Engem meg még az érdekelne, hogy a mi redves kurvaistenfaszáért kell pl a motorszámon nyűglődni? Amikor a német fahrscheinben még a motorkód sincs feltüntetve, pedig kerestem nagyon. De mi magyarok mindig okosabbak akarunk lenni. Nameg nem akarják hogy alvászszámot vagdossanak. Akkor talán olyan törvényeket kéne hozni, amivel nincsenek az emberek rákényszerítve. Merha én monnyuk a 670 ezret futott 524td-m helyett hozok kintről egy mauklátlan 143 ezret futottat, akkor miért az én kurva anyámat? Miért nem jó az az államnak, hogy sokkal biztonságosabb és környezetkímélőbb autóval furikázom? Jah, mert az új suzuki eladásából sokkal több csurran a zsebébe.. Jakérem, üdvözlök mindenkit Abszurdisztán banánköztársaságban..

klinsi 2007.05.04. 14:40:16

Welcome Balkanland!

OFF: informatikai rendszerek tervezesnel (csak mert a cegemmel ebben utazunk) letezik 1 fogalom: Usability.

En pl minden weboldalt megmutatok relative laikus usereknek, pl Edasanyamnak. Ha O tudja hasznalni akkor nagy gond nem lehet. Az informatikaban MINDENT meg lehet valositani. Penz es szaktudas kerdese. Az allami tenderek 1 reszet latva a penz megvan (hazra, medencere, X5-re is). A szaktudas is megvan. Reszben. Csak az akarat hianyzik mogule, hogy erteket alkossunk.

De ez amig nem lesz generaciovaltas a szemlelet nem fog valtozni (akkor se biztos...).

Szoval ki lehet koltozni stb...
Boldog kellemes 7veget mindenkinek :)

Easy Player 2007.05.04. 14:49:26

Az egész arra jó, hogy "legálisan" lehúzzák az autóst és a vizsgaállomásokat is. A másik oldala pedig az, hogy a jogszabályalkotók közt vannak olyanok, akik értettek is a dolgokhoz, csak most pozícióba kerültek, beilleszkedtek (megszoksz vagy megszöksz), élvezik, hogy most nem szopnak, hanem szopathatnak, vagy csak egyszerűen oda sz@rnak ahonnan jöttek.
A búza pedig kenyérnek való, nem sörnek, azt pedig még mindig olcsóbb vajazni,mint az illetékes elvtársakat.Pardon: közben urak lettek.

neoprimitiv 2007.05.04. 15:10:37

Csatlakozom klinsihez, azzal a kiegészítéssel, hogy a számítógép soha semmit nem csinál meg, ha a kezelője nem ért hozzá.
Ez egyik oldalról azt jelenti, hogy rendesen be kell tanítani, gyakoroltatni vele még az éles használat előtt. Rászánni az időt - gondolom mindenki könnyebben vette volna, ha előre bejelentve akár bezár egy-egy állomás három napra, de utána tudják, hogy mit kell csinálni. Ez az üzemeltető dolga.
A másik oldala viszont az a dolognak, hogy tudomásul kell vennie a szaktársnak is, hogy meg kell tanulnia, része a feladatának.
Ettől persze még az egyes konkrét beszerzések és fejlesztések lehetnek puszipacsi lezsírozott szakmai borzalmak, a két dolog nem zárja ki egymást.

Zoli 2007.05.04. 15:20:07

Most mondták az új trükköt.
Ha olyan kocsid van ami esetleg alvázszámcserés illetve csak rendszámcserés, fogod a kénsavat (akkusav) addig kened a számot ami szét nem eszi a rozsda. Műszakin: -még régebben bentvolt. Na már ha szétette akkor eredetvizsga mindenhogy. Azt meg úgy csinálják ahogy te mondod. Csak fizess. :)
Utánna meg bekaphatja a kpm.v

bsz 2007.05.04. 16:48:24

hát ez elgondolkodtató, nekem Ausztriában van egy 12 éves kocsim amit mindenféle elökészítés nelkül elvittem vizsgára.A vizsgabiztos szépen felírta a hibákat a vizsgalapra, lecsengettem 38 eurót, volt 2 hetem, hogy kijavítva úra bevigyem.ekkor már csak a vizsgalapon feltüntetett hibákat nézte meg,nem keresett újakat.Ez megtörtént és már csak 1,50-et kellet fizetnem a felragasztott müszaki érvényességi matricáért.Ìgy is lehet csinálni mindenféle körítés nélkül.
Ezt az eredetvizsga dolgot meg aztán végképp nem értem. Ha valakinek van egy 4 éves autója ami 0 évtöl nála van, mi a fenének az eredetvizsga(jó tudom, bevétel) de ez több mint felháborító. Egyre kevésbé van honvágyam ezek miatt

ici 2007.05.04. 17:46:25

De most komolyan. Mi Magyarok szopatjuk saját magunkat. Ennél lejjeb már csak nagyon nehezen adhatnánk.

De menni fog, érzem.

w34 2007.05.04. 18:32:56

Ezt a szarságot... :/ De az alvázszámot csak a törzskönyv nélküli autókra ill. a régi törzskönyveseknél matatják? Régi autónál az eredetvizsgát lehet külön a műszakitól, vagy egyszerre kell? Ha külön, akkor ki lehet hívni őket házhoz h ne keljen müszaki nélkül mászkálni?

PeGe 2007.05.04. 18:59:07

Az egyik barátom már 2x vizsgáztatta le az agyon tuningolt ladáját (sikeressen egy kis + pénz segítségével). Én kb 1 éve bütykölöm a ladám, végre kész lett, 2 hónap és lejár a műszaki, emiatt az új szarság miatt most szopom a faszt (a barátom is), vehetek egy másik autót amivel mászkálok mindenfelé, ez meg mehet ki a telekre. Szóval azt üzenam azoknak akik ezt kitalálták, hogy: BEKAPHATJÁK!!! (Bocs hogy csúnyákat írok csak ideges vagyok)

Janko 2007.05.04. 19:08:27

Hümm.

Nekem valahogy birkaterelésnek tűnik az egész rendszer. Cél hogy betereljenek egy bankba, ahol majd hitelre (busás kamattal) vehetsz valami új fostalicskát. Egyszerüen a régi/egyedi/épített autók kedvelői előtt minden kaput becsuknak. (Regadó Müszaki, istenfasza) Más országokban simán, olyan járgányt imortálhatsz épithetsz, faraghatsz potom pénzért amilyet csak szeretnél. De a magyarnak jó lesz a kibaszott buzuki is részletre, lényeg hogy a bankok, meg a nagykutyák hízzanak. Valaki emlitette az emigrációt. Sajnos egyre több magyar ember töri a fejét ezen - jogosan. Ki akar egy tilalmakkal megkötésekkel teli országban élni, ahol -történelmi tény-soha semmi nem tud változni pozitiv irányba ?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.04. 19:09:35

Zoli!

Ők sem most jöttek a falvédőről,ráadásul ha mélyebben belemész a témába akkor rendőrségi ügy sem kizárt ezért meg ki a fasz akar hónapokig a rendőrségre járni. Ráadásul az alvázszám nem is egy helyen van benne az autók többségében,tehát nem érdemes szórakozni,csak akkor ha van bejáratott embered.

W34 műszakinál már egyszerre megy,lófaszt se jönnek házhoz,két megoldás van,trélerrel odaviszed,vagy beballagsz a közlekedési felügyelethez és kérsz útvonalengedélyt,hogy odamehess. Ennyi.

Janko 2007.05.04. 19:22:05

Alvázszám téma:

Nekem van egy renovált A-Z ig kilakatolt- újrafényezett Sierrám (hobbiautó). Az alvázszám a küszöb mellett található. Természetesen lakatoláskor, -mint annyimindent- a padlólemezt és küszöböt is hegeszteni kellett, (89-es autónál asszem ez természetes) ennélfogva van egy szép hosszú varrat a szám mellett. Akkor most mehetek a f*szba?

Mikor megvásároltam a vasat, eredetvizsgára köteleztek (Nagy "A" minősítést kapott) Azóta nem volt tulajdonosváltás mégis újabb eredetvizsga kell!?!?! Akkor az első (18 ezerér) ezek szerint csak viccből kellett, és hiteltelen? Tényleg büdös pénzszagú az egész. áááááááááááááá

Szunyog 2007.05.04. 19:28:52

Mi a faszért kell már minket szopatni???????????????????????

Szopassák magukat az gazdag gecik ott fent!!!

Standartenführer 2007.05.04. 19:47:05

Na mar most itt Ausztriaban a kovetkezo keppen vizsgazott le a motorom: Elmentem a szervizbe. Leugrottam a vasrol, ember kijon elem az utcara. Nu wos is' ? Hat mondom lejart a pickerl. Ja, jovan, hagyjam itt a forgalmit, aztan menjek mar el fagyizni egyet addig, itt van az utca vegen a fagyizo - finom olasz fagyijuk van, a legjobb a bodzas. Egy ora mulva aztan jojjek vissza. A bodzas fagyi finom volt, a vizsga meg asszem 29€ de erre most nem eskudnek meg. NAgysagrendileg vmi ilyesmi az biztos.

Zole 2007.05.04. 19:47:13

Sziasztok.

Az új rendszerről pár szóban:

1. Két új dolog van. KIV és GJM nevű vizsga. Mindkettő újdonság, de a GJM-et minden autón csinálni kell, a KIV-nek csak egy részét (nem tudom, miért ez a nevük és mit jelentenek).

2. A GJM mérés(ami igazából a műszaki vizsga) semmit sem változott, nem szigorodott, csak az adminisztrációt kavarták meg, de azt nagyon-nagyon-nagyon.
2. A KIV az integrált vizsga, ami részben olyan, mint az eredetiségvizsga. A hivatalos szöveg, miszerint a \\\"simlis\\\" autókat szűrik ezzel ki, nagy kamu! Csak pénzrablás az egész. Ezzekl semmit sem lehet kiszűrni, ráadásul azokat az autókat kell így megnézni, amik még nem voltak eredetislgvizsgán soha. Azaz azok a járművek, amiket az elmúlt kb 10 évben nem adtak-vettek. Magyarul a kispénzű embereket szopatják, akiknem még mindig ugyanaz a Ladája, 1-es Golfja van. És ha nála van, azaz az övé, mióta világ a világ, minek eredetiségvizsga?
3. Cirka másfél millát kellett az integrált vizsgába fektetni, ami igaz, hogy 7200 Ft-ba kerül, de csak 1400 Ft (adózás előtti) marad a vizsgahelyen, a többi megy a nagy kalapba. Azok az autók, melyeknek integrált vizsga kell, kb 2 év alatt elfogynak, és amúgy sem sok van belőlük, úgyhogy szerintetek kinek éri meg ez az egész? Mert a vizsgaállomáskonak még a beruházott összeg FELE SEM! sem fog visszafolyni. Amikor elkezdték bevezetni ezt az egészet, lehetett választani, hogy ki akarja csinálni. Persze senki sem jelentkezett, úgyhogy 1 héttel később kötelező lett. No komment.A 10 perces technológiai idő is kamu, minimum fél óra küzdelem, ez alatt 2 műszakis autót meg lehet nézni, nem 1300 Ft-ét szarozni.

4. A lassulás oka, hogy 2 programot kell használni párhuzamosan, felváltva, egyikből a másikba ugrálva. Kész káosz az egész, nem beszélve arról, hogy abszolút nem felhasználóbarát egyik sem.
Ráadásul mivel most \\\"készítjük\\\" az adatbázist, az autók minden adatát be kell írni (még a kerékméretet is! Agyrém az egész, ráadásul az egész program felépítése is katasztrófális. Informatikus mérnök vagyok, de én alig igazodomm ki rajta, hogy mit mikor kell kitölteni, hát még egy olyan valaki, aki jó a szakmájában, de semmi köze az informatikához. De semmi baj, csak 4 évet kell kibírni!!, mert akkor már minden autó a rendszerben lesz és huss, máris villám sebességgel fogunk dolgozni (persze, ha addig ki nem taláálnak valami változást, mert akkor kezdhetjük az egészet elölről)

Ja, és a legnagyobb baromságot majdnem elfelejtettem: azt, amit eddig csináltunk (kézzel írt vizsgalap, fékeredmény nyomtatás, 3 példányban persze és a többi sallang, azt ugyanúgy csinálni kell tovább, az szuper internetes program mellett is, mert azt a törvényt, ami ezt előírja, elfelejtették megmódosítani.
Sikítani tudnék az egésztől.

5. Oktatás az egészről nem volt! Ill. volt, de elméleti, projektoron. Biztos meg lehet tanulni így egy progi hasznáatát nem?

6. Árak. Sok gép, mindet kalibrálni, hitelesíteni kell, különféle, egyre szigorodó előírások, ISO minősítés stb kell, hogy csinálhasd ezt az egészet. Milliós nagyságrendű pénzek folynak el teljesen értelmetlen helyekre.

7. Zöldkártya árak
Irreálisan magasak egy ügyfélnek. Én is is kiakadnék. Másik oldalról megközelítve viszont itt is az üzemeltetés horribilis összeg. Csak maga a gép ára 4 kb 4-5 milla, de persze a legkisebb vizsgahelyen is 2 kell, mert műszaki alatt is akarunk zödkártyát csinálni (kb mindenkinek közelegy időben jár le és nem jön el senki kétszer sorba állni) de ugyanazzal a géppel nem lehet. Namármost ezt is kell hitelesíteni évente, kalibrálni 3 havonta stb \\\"pici\\\" pénzért, mindamellett, hogy folyton elromlik rajuk valami, amit szintén roppant olcsón szoktak megjavítani.

És még valami, ami hab a tortán. Ha valamiért nincs neted, megáll az élet. Úgyhogy ha nem akarsz magadnak bajt, 2 külön szolgáltatótól is rendelsz (persze nagy sávszélességű netet) hogy tudj dolgozni, ha az egyik épp bedöglik.

Tudom, hogy hosszú voltam, de remélem érthető és tárgyilagos.

omm 2007.05.04. 20:40:06

na CSIKI, azt hiszem életed legsűrűbb "fasz" és "geci" +szopás kombót olvashatod.
jól beletrafáltál, én meg tényleg csak sajnálni tudok minden normális magyarországi autóst, ami veletek történik az meredek.
ha van rokon szlovákiában jelentsétek át az ő nevére és kérjetek egy felhatalmazást a használathoz, pénzügyileg, idegileg sokkal jobban jártok.
csask tipp. van aki így csinálja

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.04. 21:02:56

És még leírni is sok lenne azokat a dolgokat amik amúgy fel sem tűnnek a hétköznapi autósnak. Magyarisztán rullz!

sutus matyi 2007.05.04. 21:11:32

Én egy kis nűhelyt vezetek igy járok műszakiztatni is,az új rendszer egy szar!
Ez csak duma hogy a simlis verdákat akarják kiszürni.A lényeg a lové,a kérdés az hogy melyik becsületes politikus zsebébe megy a mani.

bgy 2007.05.04. 21:38:17

Nem lehetne az allamot feljelenteni Brusszelben?

EDE 2007.05.04. 22:48:21

Engem csak az érdekelne, hogy mi a faszt tudnak kezdeni egy olyan autóval ami meg lett buherve de több mint tíz éve a tulajnál van. Merthogy jogilag nem megfogható, hiszen az a buher bármikor történhetett (még a jogszabályok előtt) tehát nem bűnös ha csinálta is. Ráadásul az időpont nem bizonyítható így még el is évült. Nos akkor kap egy AF -es számot ? Na ezzel jól megoldották a problémát. Persze az a hab a tortán, hogy ÖSSZESEN az autók 10%-át érinti. Nos mi vagyunk a világ egyetlen országa ahol a 10% -ért hoznak betarthatatlan szabályokat és nem a 90-venért jó és rugalmast.

Bekaphattyák.

AP (törölt) 2007.05.04. 22:58:23

...és ha ezt mind végigszenvedted, kifizetted a sarcnak a kamatát is, akkor jön a rendőr, megállít és baszogat.

menjünk már tünteni. a totalcar lehetne a médiatámogatója a rendezvénynek.

AP (törölt) 2007.05.04. 23:09:25

Adott egy 20 éves autó, ugyan ki kéne cserélni a szétment motorját egy legálisan 20.000ft-ért megvett másikra.
Ezt megcsinálod, észreveszik, baszhatod.

A másik pisztollyal lövöldözve kirabol egy bankfiókot, halomra lő jópár embert, távozik, majd azóta se találják..

Hoze 2007.05.05. 00:05:36

Jövő héten megyek, egy Audi S2 vel, hál' az égnek ismerős. Ennél a tipusnál a motorszám nem a blokkban van, hanem a hengerfejben.
Kiváncsi leszek a "renccer" tudja-e majd. Szerintem nem.. :(
Majd kérem a "vásárlók könyvét" :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.05. 06:49:21

>menjünk már tünteni

Jó,jó de elötte szóljatok,hogy ne felejtsem el kiegyenesíteni a kaszát. Rendezzünk vérbalettet a minisztériumban:)

murci 2007.05.05. 08:12:43

oda elég volna beküldeni egy keresztrejtvényt, agyvérzésben mind ottmaradna ;)

RedRiot 2007.05.05. 08:32:30

Nekem már a tavaly év elején bevezetett eredetvizsga módosítás is sok volt. Akkor adtam el a 16 éves enyhén romos Vectrámat.

Eredetvizsgahelyre beáll, paravánok, falak mögé, én kint helyet foglalok az ügyfélváróban, féléves CKM-ek, Playboyok társaságában. Hallgatóztam. Összevetették az adatokat a papírokon és az autón, aztán rétegvastagságmérés. Hangos röhögés. Hát persze, két eredeti elem nem volt az autón, és olcsón újra volt fújatva, itt-ott jól látható megfolyások.
Utána még 5-6 percig nem tudom mit csináltak. Gondolom cigiztek. Aztán a kolbászujjú szerelőgyerek vmi béna dBase szerű szarba egy ujjal bepötyögte az adatokat kb. 10 perc alatt. Fizettem az egész faszolásért vmi 16 ezer forintot.

Ja, és persze ez maga a vizsga volt. Ők csak felvették az adatokat, és a kérvényt a vizsgálatra. A vizsgálatot gondolom X Istvánné Y Erzsébet 52 éves irodamama fogja elvégezni a képen megjelenő 5-6 adat alapján. Nem látta sem az én autómat, sem másét, maximum a saját 8 éves 1.0 fehér Swiftjét.

Azt már nem is mondom, hogy a kurva papírt a 16 ezerért képtelenek kipostázni, basszon el a paraszt még fél napot az okmányirodában.

Ezen megedződve várom az augusztust, akkor viszem ugyanis a kicsikémet ezekhez a csúnya bácsikhoz. Bekészítek egy csákányt a csomagtartóba, aztán ha a 3 éves 30ezer kilométeres szalonállapotú autómat basztatni kezdik, majd belebaszom valmelyik okos hátába a csákeszt. Ha nem leszek annyira morcos esetleg egy szívlapáttal megússzák.

Rise magyar! ahogy pethofie said

ördög 2007.05.05. 09:55:30

Tisztel Autóstársak!
Minden rosszban van valami jó, és azt is érdemes figyelembe venni. Alapvetően nekem is bassza a csőröm ez förmedvény vizsgarendszer mert nekem is öreg autóm van. DE!! Már nagyon örülnék annak ha végre eltűnnének az utakról a szar 20-30 éves IFA,Kamaz stb. billencsek és társaik, amiket az építési vállalkozóknak meg a fuvarosoknak megéri életben tartani,mert még mindig teljeskörű az alkatrészellátás ezekhez és megfelelő mennyiségű készpénz ellenében van zöldkártya meg műszaki is.
Én már nagyon örülnék ha nem tudnák károsítani rengeteg ember egészségét, beleértve magamat is. Szívszorító látni, ha egy kisgyermekét babakocsiban az út melletti járdán toló anyuka mellet elhalad egy ilyen bűzbomba fostalicska.......gondolkozzatok el ezen vállalkozók!!! Tudom, meg kell élni, de asszem saját gyermekedet sem tennéd ki ennek vagy igen??? Ha az A8-asodat meg tudtad venni,ha tudtál villát építeni, akkor tudsz modern teherautót is venni. Ha igen, akkor megérte bevezetni a szigorú rendszert.

Köszönöm, jöhetnek a kövek...

zajcev 2007.05.05. 10:03:42

háát ezt nem hiszem el h ennek van értelme... úgy tudom erre an az eredet vizsga..

vomit 2007.05.05. 13:59:41

>eltörölték az abszurd 96-os törvényt

emiatt nekem kell juttatni az oltozobe a virtualis viragot. rajta vagyok az atirasi lenyulason (ami tobb evi uzembentartasi adot visz el) plusz az ujonnan bevezetett (de csak atkeresztelt) behozatali "szemlen".
amig ervenyes muszakiju kulfoldi autot SENKINEK nem kell bemutatni (monjuk az egyszeri eredetvizsgalat kivetelevel) hogy magyar papirja legyen, addig serul a 28-30-as cikkely. lasd meg ezt az unios tajekoztatot, eleg friss (egy egeszen kicsit segitettem alakitani) ec.europa.eu/enterprise/regulation/goods/car_registration/docs/sec_2007_169_hu.pdf

amig az utolso betuig nem ez van itthon, addig nagy brusszeli seggberugasok lesznek.
vomit

robertcrime 2007.05.05. 14:05:43

A kocsik (motorok, egyéb járművek) megvizsgálása jóformán semmit sem változott! Fék, kormány, futómű, külő, belső, stb. ugyan az maradt. "Csak" bejött az alvázszám és környékének műszeres vizsgálata (már ha szükséges). Meg egy egy olyan program, amivel kétszer annyi idő az adminisztráció! Hogy miért? Mert VALÓBAN fel kell vinni milió olyan hülyeséget, ami még a járművek teljes jóváhagyásában sincs benne! Hogy a járművek típus szerinti keresése nem működik? Dehogynem, csak hülyeségeket írbe. Többnyire. Meg hogy nem felel meg teljesen(!) AZ 5/1990. KöHÉM rendelet előírásainak? Érdekel ez valakit? Hogy két teljes A4 lapot kézzel(!) kell kitöltenie a vizsgabiztosoknak, mert a GJM nevű program nem képes erre a XXI. század elején?! Mert aki ezt kitalálta, azt nem érdekli a jogszerűség? Csalni meg ez után is lehet, hiszen tényleg nem változott semmi, magában a jármű megvizsgálásában! Tehát ugyan úgy megmérhető egy másik kocsi, mint eddig! És még egy kérdés: Miért kell ADATLAPOT adni egy vizsgán megfelelt autónak, ha beragasztanak cimkét is a forgalmiba, plussz 1200ft-ért?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.05. 14:21:13

Vomit,ilyen emberekből kellene több,mint te vagy és akkor Európa felé haladnánk,most meg majd nézhetjük ahogy a románok jobbról előznek. Ha mindent felvállalnának a hozzád hasonló emberek akkor nem lennne még mindig balkáni a helyzet itthon.Elvégre 3 éve tagjai vagyunk az Úniónak,és még mindig sumákolnak a törvényalkotók. Értem én,hogy nem lehet mindent varázsütésre de el kéne gondolkodni,hogy hogyan folytassuk neked. Iszonyatos nagy RESPECT neked ezért,az a törvény egy kibaszás volt,remélem sikerül valamit elérned regadó ügyben is,és járhat a magyar ember is kulturált autókkal nem csak összekendácsolt szarokkal. Biztos vagyok abban,hogy ha eltörölnék a regadót nem árasztanák el küföldi roncsok az országot mert ott már 1-2-3000 Euróért olyan autókat lehet venni ami köszönőviszonyban sincs azokkal a rozzant szarokkal amiket itthon lehet kapni ennyiért. Munkádhoz sok sikert,remélem hallunk még valamit az ügyben...

robertcrime 2007.05.05. 14:24:12

Egy kis matematika. Van X darab jármű az országban, van Z vizsgabiztos az országban, van Y vizsgálóállomás az országban. Az egyenlet másik oldalán van egy járműre X idő. Namármost, ha az egyenlet egyik oldalán megduplázzuk az ismeretlent, mondjuk az időt(!), akkor a másik oldalon is megduplázódik, vagy meg kellene! Nem? Vagy be kell bizonyítani, hogy nem életképes a hivatali rendszer? Talán ezt is el kellene adni? Ti szívesen fizetnétek háromszor annyit egy vizsgáért? Mert az NKH vizsgabázisain most 7700ft a vizsga+ADATLAP,és vagy cimke, egy sima személykocsira! Egy autószervízben 25000-30000ft. Kinek éri meg?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.05. 15:06:48

robertcrime!

Ez költségként leírható úgy tudom,tehát sokaknak.

klinsi 2007.05.05. 15:14:10

Ördög:
Természetesen van igazság a mondandódban. Ezt kár lenne kritizálni, csak a gond az (mint minden mással itt a vasfüggönyön túrm ahol a kurta farku kismalac is sz**ik), hogy mindezt nem úgy érjük el, hogy a problémás résznek nehezítjük a dolgot, hanem úgy, hogy lesarcolunk A-Z-ig mindenkit, abból épül a villa mögé a medence, abból lehet finanszírozni a 2*2 sávos pályaépítés dupla kilóméterárát (horvátoknál a viaduktos részek ára alacsonyabb lett mint nálunk - nyilván a viadukt technikailag egyszerübb :)...

Szal a /cry ezért m1. Meg mehetne még kismillió dolgon itthon. Persze rossz a helyzet össze kell húzni a nadrágszíjat... ez se gond, csak néhányan 2 emelettel feljebb látványosan közben kiengedik ;)

Nem értem! 2007.05.05. 18:14:50

Az új rendszer bevezetésével most már nem lesz szükség eredetiségvizsgálatra, azt "elfelejtették visszavonni"! Ugyanis minden auto átesik műszaki vizsgán kb. 2 évente-kortól függően. Az új vizsgarendszer ugyanis kiszűri a kétes eredetű járműveket, mint hallhattuk. Festékvastagságmérő, fémfolytonosságmérő stb. a hegesztessel feltöltött majd átütött motorszám vagy az utólag kivágott és behegesztett alvázszám miatt ugyebár! Hol van itt a logika? Minek kell még ezek után eredetiségvizsgálatra vinni a járművet? Valamelyik vizsgálat feleslegesnek látszik szerintem, ha logikusan gondolkozunk. Az állam számára persze van értelme: még több pénzt beszedni!

Zole 2007.05.05. 20:04:51

robertcrime-nak

Két kiegészítés a bejegyzésedhez:

1.A világ negnagyobb marhasága, hogy minden autónak kell adatlap!!! Ez is csak nálunk van így szerintem az egész univerzumban. Hogy kinek jó? Vagy miért? Szerintem ennek a papírnak az ára kb 10 Ft lehet. Valakinek van nyomdája, megcsinálja és 1200 Ft-ért eladja. Naponta több ezret!!! Tuti biznisz nem? Pici haszuonkulccsal.

2. Egy szervízben-vagy külsős vizsgahelyen azért drágább a vizsga, mint egy NKH-s állomáson, mert a külsősöktől az általad említett 7700 Ft-ot beszedik autónként (NKH). A maradék pénz a külsős vizsgahelyé. Amúgy, ahol én dolgozom 15300 Ft egy személyautó vizsga.

Üdv.

robertcrime 2007.05.05. 20:40:45

Zole! Ahol Te dolgozol, az az egyik legolcsóbb hely. Sajna ez a ritkább. De egy ügyfél szempontjából lehet, megér ennyivel többet, ha nem kell ott lennie 1-2 órát. Azon kívül tényleg minden autó kap adatlapot, nem? És tényleg cefet jó pénz ez valakinek! Ugye?

miso64 2007.05.05. 20:58:23

ezt az egész hercehurcát azért csinálják hogy megbukjon az egész vizsgarendszer,mert eddig rentábilis volt az egész dolog,ezután pedig szétteszik a kezüket hogy "veszteséges",és el kell adni /amit már évek óta próbálnak/és majd valami t....multi majd rácsap mint mindenre.
Nekünk is kellet volna egy "Tolaidosz"és
nem lenne enyi hülye......

ördög 2007.05.06. 12:13:34

Ja és azt ugye tudod ha nem megy át az autód a vizsgán és lejár a műszakija, nem fogja a tisztelt okmányiroda kivonni a forgalomból a verdát mert ahhoz érvényesnek kell lennie. Namármost hiába akarod megmagyarázni a biztosítónak meg az adóirodának hogy nem is fogod tudni levizsgáztatni, ők ettől nem hatódnak meg és küldik továbbra is a csekkeket amiket ha nem fizetsz ki, akkor az árverésekre járó maffia fogja bagóért megvenni a házad ami nem biztos hogy kifutja majd a tartozásaidat...
jó mi?!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.06. 12:25:08

Ördög,vagy: "ellopják a kocsidat" esetleg rejtélyes körülmények között kigyullad és akkor már nincs is ilyen gond. A biztosító nem fog fizetni de legalább nincs vele több gond...

ördög 2007.05.06. 13:53:00

scheerti igazad van de aki szereti az autóját az nehezen tesz meg ilyesmit.na mindegy így is úgy is szar a vége

niches 2007.05.06. 17:20:31

Hmm hmm.
Csak annyit fűznék, hozzá, hogy nekem mekkora kib.szott nagy szerencsém volt: Ápr. 19-én mentem be időpontért lejárt műszakis kocsival, és MÁSNAPRA (!) kaptam időpontot, így ápr 20-án (bedolgozott szombat) mehettem is vizsgára. El tudjátok képzelni valószínűleg a körülöttem álló többi vizsgaprogramozásra váró arcát? :D Mindenki 1-1,5 hónapra előre kapott én meg másnapra :D Hiba a mátrixban? :) Ha valaki még próbálkozniszeretne: Miskolc-kpm

Zole 2007.05.06. 18:19:01

robertcrime!

Igen, igazad van. Mindenkinek adni kell adatlapot.Valakinek nagyon jó biznisz. Valakinek, aki nagyon közel áll a tűzhöz. Áll. Ferike nyomdája, de lehet, hogy ez már pletyka.

Üdv.

rico33 2007.05.06. 18:46:45

üdvözlet a jogosan felháborodott mindenkinek!
Sajnos ( szerencsére? ) már nincs autom.A müszaki most jár le májusban...respect az uj tulajnak...
Tömören a véleményem az egészröl:
ad 1: a világon sehol nem jegyzik azt a kib.szott motorszámot, mer ugye fogyobb eszköz mint a kasztni, ha kicserélted, lelked rajta.
ad 2: mi a mocskos tetü f.sza kerül 16 meg 30 ezerbe egy müszakin meg z.kártyán?
ad 3: átirási illeték...no comment ( már várom a katalizátort a seggembe, hátha lesz fingadó )
Ha fiatalabb lennék 10 évvel, secperc alatt köpnék és itthagynám ezt a tetves putrit (lehet 2 év mulva költözünk romániába, mer jobb lesz a szinvonal..sőőőőt, mi megyünk oda vendégmunkásnak )
Terveztam autovételt a felsöbb luxuskategoriábol ( gy.k.:18 éves fiat uno ), de asszem leteszek rola. (auto ára 120e+átirás cakpakk kb. 50e+ mingyá müszaki kell 40e = buszbérlet meg vonatjegy lesz a vége )
naszoval, lora magyar, aki teheti, tipli, csak képeslapot külgyön:)

bgy 2007.05.07. 08:13:47

"emiatt nekem kell juttatni az oltozobe a virtualis viragot. rajta vagyok az atirasi lenyulason (ami tobb evi uzembentartasi adot visz el) plusz az ujonnan bevezetett (de csak atkeresztelt) behozatali "szemlen"."

Danke Gábor, szervezkedj, mögötted állunk. Ha valami segítség kell, csak szólj.

bernyo 2007.05.07. 09:22:47

Hajrá Vomit!
De jó, hogy nincs autóm. Gondoltam, hogy veszek egyet, de inkább járok biciklivel. Azzal mindkét irányban (mh-haza és vissza, bp XI.ker) hamarabb beérek, mint kocsival és ingyen. Kiváncsi vagyok, hogy mikor lesz bicikli adó. Meg rendszám biciklire. Abból mégiscsak több van mint autóból. Esetleg lehetne műszaki is. Zöldkártyára talán beszólna az EU, de már ez se biztos. Azért az EU-tól vártam volna, hogy jobban bacogatja, a totálisan dilettáns, ha nem lehet lehúzni senkit, akkor totálisan idióta politikai ürüléket, amire azt mondják, hogy elit. Még szerencse, hogy vannak ilyenek mint vomit akik megteszik.

nomura 2007.05.07. 15:57:26

Gyerekek!
93-96-ig egy vidéki kpm-nél dolgoztam kezdő mérnökként. Hamar rájöttek a vezetők, hogy némi agymunkával meg lehet bízni, ezért az összeépítési és átalakítási terveket bíráltam el. Volt egy eset, amikor a 70 éves bajuszos papa bejött az irodámba egy utánfutó összeépítési tervvel, és félve kérdezte, megoldható lenne-e, hogy a törvényben előírt 30 napos elbírálási határidőt ne kelljen kivárni és hamarabb megcsináljam. Mondtam a bácsinak, hogy mire visszaér a postáról az engedély díjára befizetett csekkel, addigra készen lesz. Szegénynek könny szökött a szemébe, hogy 1 óra alatt végezhet. Másnap behivatott magához az osztályvezető és lekorruptozott, hogy előnyt biztosítottam az ügyfélnek. A vicc az volt, hogy nem volt előnye, mert az előtte lévő ügyfelet is 1 óra alatt lerendeztem, mert én marha komolyan vettem az igazgatónk "szolgáltató hatóság" szlogenjét. A hab a tortán az volt, hogy el kellett számoljak az akkor 11 éves szakadt benzines II-es Golfom megvásárlásával. Ezzel betelt a pohár, otthagytam őket. Ketten voltunk mérnökök akkor a kpm-nél és 96-ra mindkettőnket kicsináltak.
Tudjátok a vizsgáztatás TÜV-nek történő átjátszása már akkor is téma volt, és én igenis örülnék, ha átvennék, majd a német rendbetesz Bennünket, ha mi erre saját erőnkből nem vagyunk képesek.
Ez a rendszer addig nem fog megváltozni, amíg a rendszerváltás előtti generáció be van betonozva. Talán ha egy-két ilyen ökör döntést követően mondjuk egyik -másik minisztériumi vezetőnek elkoboznák a teljes vagyonát, hogy az adófizetőket ért anyagi hátrányt csökkentsék, akkor lehet, hogy megalapozottabb döntéseket is sikerülne hozni.
Igazságügyi szakértőként foglalkoztam eredetiségvizsgálattal is, és tudom, hogy milyen manipulációk mentek akkor. Ez a csökkenttett verzió nem old meg semmit. Miért nem lehet megoldani a mai napig nálunk, hogy a BM értesítsen, ha a lejárat felé közelít a jogsid, vagy a forgalmid (akár e-mail-ben, vagy SMS-ben automatikusan), hogy esetleg érezhessük a gondoskodó állam jelenlétét és ne az út melletti igazoltatáskor szembesüljünk a több tízezres büntetéssel.
Nagyon sok okos ember van ebben az országban, akik belefáradtak a hadakozásba és a versenyszférában érvényesülnek. Éppen emiatt nem lehet a mai politikusi körtől sem többet elvárni, ilyen döntéshozatalnál. Nagyon távol állok a jelenlegi kormányzó pártoktól, de amíg a nép nagyobbik fele megeszi a FIDESZ süketelését, addig nem lesz rend. Amíg eltürjük, hogy 4 év alatt felvegyen a hódmezővásárhelyi Lázár országgyűlési képviselőként 18 milliót és az adófizetők pénzén a város vegyen neki egy 21 milkás BMW-t, addig nem fog változni az életünk.

Na most jól kipanaszkodtam magam. Üdv Mindekinek

Gyuri 2007.05.09. 18:20:39

Sok mindenben igazad van, csak ezt a FIDESZES dumát nem értem. Évek óta ezt hallom, hogy süketel a FIDESZ, csak az a baj, hogy nagyon sok süket dumájukról kiderült, hogy nem is olyan süket. Lásd vizitdíj, ingatlanadó,költségvetési hiány, stb... Persze a FIDEDSZ-nek se hiszek el feltétlen mindent.

léglökés 2007.05.10. 09:26:32

Tényleg tisztán látszik ( és nem csak a hozzászólások alapján), hogy minden egyre szarabb lesz. Pedig már Grósz elvtárs is megmondta, hogy \" Nem megyünk az anarchiába\". Pedig azt kellett volna.
A lényeg: 12-én jár le a műszaki egy régi vasamról. Áprilisban nem volt lehetőségem befurakodni a sorba. Így ma elmegyek egy max 3 hónapra érvényes cetliért a kff-hez (tudom, hogy ez a lánykori neve, de nem rögzült az új név) és AZZAL fogok járni.
Bocs a politizáslásért, de még azok kúrtak el mindent sok-sok évre előre, hogy kinevelték teljes politikai (mint fentebb találóan megjegyezték) \"ürüléket\".
Uff én beszéltem.

zole 2007.05.10. 14:02:13

Hali!

Gyurihoz kapcsolódva, én sem értem, hogy a FIDESZ-t most miért kell belekeverni ebbe is. Mi közük nekik mindehez?? 6 éve még ha akarnak sem tudnak csinálni semmit!!
Másrészt meg ez az egész teljesen másról szól.
Üdv.

Dickmann Papa 2007.05.11. 22:30:12

Gyerekek, ma én is k. beszoptam. Április közepe óta altatott az autóklub azzalé, hoyg nem tud időpontot adni, mert új rendszer lesz, stb... Máj 7. hétfőn voltam a Mozaik utcában időpontért. Máj 12-én, azaz holnap jár le a műszaki. 3 órás várakozás után a legnagyobb meglepetésemre még lejárat előtti időpontot kaptam: 11-ét, a mai napot. Reggel nagy büszkén megyek melózni, gondoltam, onnan lelépek hamarabb, és büszkén átgördülök a műszakin, erre beszart a generátorom, és setovább. Miután az autót betuszkoltam egy biztonságos helyre, rohantam ismét a Mozaik utcába, ahol délig lehet sorszámot húzni. Mert ugyabár ha nem érek oda, hétfőn már lejárt műszakival megyek, és arra nem jár hosszabbítás :o)

Sosem gondoltam volna, hogy az öreg Szopó Feri bácsi így beköszön.

Viszont azt mondta valaki, hogy a Mozaik utcai vizsgáztatásnál jellemzően megszopatják az embereket, és mindenkit visszaküldenek minimum egyszer valami szarsággal. Ez igaz lehet? 15 éves a vas. Mert akkor inkább keresek időpontot máshol, így is meghosszabbították júni 25-ig. :o)

Cagiva 2007.05.12. 11:58:11

Sziasztok!

Kicsit kiszúrtam magammal, mert május 1. előti utolsó pénteken szakszervíz simán elvitte volna levzsgázatni a kocsim.
De akkorra már ismerős két órát állt sorba a bejelentéssel így maradtam nála.
Máj.10-re kaptam időpontot.
Reggel 6-tól sorbanállás, 25 kocsi előttem.
9-ig lement belőle vagy 10, kezdtem örülni.
EKkor elkezdett lassunli a dolog. Végül 11-től délután 2-ig öszesen vagy 2 kocsi ment át, a renszer óránként összeomlott.
Ez így tartott végig, óránkénti összeomlással.
Végül regel 6-tól pont este 7-kor állt be a kocsim, de úgy,hogy egyet kivettek előlem, mert ő csak du.5-re kapott időpntot, én meg reggel 9-re, akkor hadd menjek már én előbb. (leglaább itt rendesek voltak)
A kocsi fél óra alatt levizsgázott, összesen 9 ezer vizsgadíjjal.

De ne mondja senki,hogy ez ilyen-olyan kemény, szigorú, megtörhetetlen, becsaphatatlan rendszer lesz.
Olyan szakadt Zsigulik, meg IFA-k álltak melettem-előttem a sorban,hogy cska na, és mind levizsgázott perc alatt-feltéve, ha ment a számítógép.
Csak ne tartott volna egész nap...

Béla 2007.05.12. 12:07:16

Sziasztok!

Ez a fényképezés dolog egyébknét hogy is van?
Mert azzal ijesztgettek, hogy a fóliázott ablakos autók átcsusszantása lehetetlen lesz, meg,hogy először lefényképezik az autót, felküldi kpestre,és,ha ott OK-t mondanak, akkor mehet.
De egyáltalán, hogy lehet egy akárhány MP-s fénykép alapján bármit is megítélni?
(vagy ez csak a Törzskönyvvel még nem rendelkező gépeket érinti?)

Mert előttem 1-2 kocsit fényképeztek ugyan, de a legtöbbet nem.
Sötét ablak, ilyenek, hagyjuk már. :)
süti beállítások módosítása