Víz- és homoküzem

  2007. május 02. - Csikós Zsolt Címkék: mazda totalcar flotta 626 benzin benzinszivattyú epoxi ezeréves sólyom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mint már írtam többször, egy Mazda sosem romlik el.

Még huszonegy évesen sem. Még 300 ezer kilométer után sem. Még akkor sem, ha az enyém.

Bálványok márpedig azért vannak, hogy ledőljenek. Kérdezzék csak meg a Lenin-szobrot.

Egy hónappal ezelőtt megállt a 626-osban a benzinszivattyú. Azaz inkább meg-megállt, éppen annyit makrancoskodott, hogy random jelleggel óriási dugókat okozzak. Égő.

Mondták is a Jap-Ker bontóban, hogy mivel ez a fajta szivattyú nem a tankban, hanem kívül, a hátsó hídon van, ezért a fejszelepe elrohad, mindnek ez a baja. Adtak egy kicsit másfélét háromezerötér', de ugyanilyen autóból valót. Nem én szereltem be, hanem elvittem (az utolsó tíz kilométeren vontattam) egy szervizbe. Ott mondták, hogy nagyon zajos az új szivattyú is, hamarost megint bedöglik. Csak ötezer kilométert bírjon, csak ötezret, akkor megint nekiugrok - gondoltam. Hát nem, hamarább tönkrement, úgy ötven után.

Amikor régi jó autós trükkel 2T olajat akartam a benzinhez tölteni, hogy megkenjem a hevesen ordibáló szivattyút, életemben először lehajoltam a beöntőnyíláshoz. A legnagyobb meglepetésemre sok-sok homokot pillantottam meg a csőben. Aztán jobb fent megláttam a lyukat is, ami egyáltalán nem kéne oda.

A Mazdának ugyanis a kerékdobban szalad le a beöntőcsöve, a kerék pedig ide hordta rá egész ősszel, télen és tavasz elején a saras lét. Ezért is döglött be még az első szivattyú.

Gondoltam megoldom. Megemeltem a farát, két és fél literenként (ennyit tudtam biztonságosan kicsorgatni) leeresztettem húsz litert a tankból, közben kétszer teljesen eláztatott a benzin. Hogy milyen eszementen mar ez az újfajta ólmozatlan... Már üvöltöttem a végén. Annyira bódult voltam egy óra szipuzás után, mint egy szakmunkásképző egész harmadik osztálya valami kilencvenes évek közepi rave-dizsit követően.

A tankból azonban (viszonylag) kevés szmötyi jött le, viszont a benzin alján ott lotyogott egy külön lé-gömb. Mint valami gonosz amőba, benne pókhálószerű fekete izék úszkáltak. Vagy három deci víz volt, meg némi beazonosíthatatlan egyéb. Nyitva hagytam a leeresztőcsavart, hadd párologjon a maradék.

Szerencsére a régi szivattyúnak nem a fejszelepe ment szét, hanem valami csapágy rágódott be odabent, azt fel lehet újítani, viszem is mindjárt. Mivel a beöntőcsövet rögzítő két berohadt csavar fejét valaki már korábban lenyalta, nekem meg semmi kedvem nem volt kifurkálni őket, ezért helyben stoppoltam meg a lyukat. Hátulról alaposan lesmirgliztem, majd nitrohígítóval lemostam (ez leoldja mindazt, amit a ragasztó szedne le máskülönben), amíg a rongy fehéren nem jött ki a dörzsölésből, utána féktisztítóval befújtam (az egyik legjobb zsírtalanító).

Kikevertem epoxiragasztót, a masszát látatlanban, hátulról felkentem kézzel, rá egy réteg alufólia, száradás után még egy réteg epoxi, meg még egy réteg alu. Belülről meg eldolgoztam a rejtett zugokat szintén epoxival. Így már jó lesz ezer évig.

Aztán már csak ki kellett állnom a garázsból, mert arra ma más miatt szükség volt.

Ehhez némi benzincső és egy motorolaj-flakon segítségével vésztartályt eszkábáltam, utóbbit meg mint valami sziú indiántörzs-revival meetingen, a pótkerék rögzítőcsavarjának a helyébe tekert hosszú csavarhoz (in memoriam kinzócölöp) gumipókoztam.

Most akár autózni is lehet a Mazdával. Akár hét-nyolc kilométert is. Annyi fussa egy literből.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4666140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 13:47:17

Haverom dízel kocsijában elromlott az üzemanyagszintet mutató "műszer" amiből gyakran következett az,hogy az útszélén kellett gázolajat beletölteni mert ugye nem mindig ért el vele a következő kútig... Egy alkalommal a "kotyogtatós" műanyagcsővel próbálkozott ami csak azért volt jó,hogy ne menjem teli a pofája gázolajjal. Jó is lett volna minden ha a csőből nem szakad ki a csapágygolyó méretű fém golyó,és nem esik bele a tankba. Mindez platós kocsin volt, és csak úgy lehet hozzáférni a tankhoz ha leveszik a platót. Az sok idő és mégtöbb pénz ha szervízben csinálják. Így a fémgolyó benne van a tankban másfél éve,azóta néha ledadog a gép és meg-megáll. Olyankor szokott az lenni,hogy az anyósülésről kivezetett 20 literes marmonkannából táplálják a verdát:)Tehát a tieddel is lehetne úgy menni,akár 200 kilómétert is:)

ommm 2007.05.02. 14:16:50

gratula csiki. feltaláltad magad. pedig ilyeneken szokott jól bekeresni a szakszervíz...

Csikós Zsolt 2007.05.02. 14:25:19

Az az üveggolyó pedig jó játék lehetett volna, kicsit reszelgetve persze. Valami pimp-tuner szerintem majd mingyá ellopja az ötletet. Átlátszó plexitank, benne a golyó és kilenc, elektromágnesesen felállítható bábu. Fölötte videokamera, vezetőnek DVDLCD. Lehetne jól szórakozni a városban...

tocsa120ls · http://tctech.hu 2007.05.02. 14:54:03

Vén japó gépek már csak ilyenek, törnek a fény felé :)
Nekem a hétvégén a Favoritomban jelentkező 'gázadásra-benzinszag' jelenséget sikerült megszüntetnem. Azt az elrepedt benzingőz-szeparátor okozta.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 14:58:52

Csak bátran lopják,ha megér nekik egy-egy előzés közbeni ledadogást akkor bátran szórakozzanak ilyesmivel:)

klarky 2007.05.02. 15:12:02

Alufólia - epoxi gyanta kombó... 8-)))) Lehet, hogy hihetetlen, de a szomszéd egy komplett kispolskit épített ezzel a csodaanyagból! 8-)))

Tiszta lyuk volt a kisautó, de ő kifoltozta vele. Szép volt.

Tommi 2007.05.02. 15:32:11

Ügyes klarky szomszédja, és Csiki is...

DavidMolnar 2007.05.02. 16:32:10

Háát őszintén írva nekem sem nem van pízem károsszériásra, ezért a gépsárkány jobboldali ementáli taposolemeze kapott 4 réteg epoxi üvegszál erősítést, úgyhogy most jó vízhatlan.
Félúton:
[img]img1.tar.hu/davidmolnar/size2/28868461.jpg[/img]

rognork 2007.05.02. 18:46:35

aszittem már sose fog elromlani az a fránya mazda. csikitől mindig csak ilyenkor lehet házisütésű praktikákat hallani. pedig vehetne egy télleg szar öreg fostalicskát, és heti 1 posztban leleményeskedne. erre van szüksége a piacnak.

makmarci 2007.05.02. 21:09:04

Azért ha valaki vizes vackot tankol, nem kell egyből kétnapi barkácsba kezdeni, az injektortisztító emulgál a vízzel, és hibátlanul kipucolja a rendszert, meg hát néha amúgy is illene ugyebár ...
Amúgy meg a hengerfejes dieseldudva Tipom terakta a hűtőt motorolajjal, és hihetetlenül prímán kipucolta azt is !!!!
(persze jófajtát kell venni)

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2007.05.02. 21:50:46

És hogyan esett a golyó a tankba, ha épp a tankot akarta feltölteni?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.03. 07:50:03

>És hogyan esett a golyó a tankba, ha épp a tankot akarta feltölteni?

Ezt nem értettem én sem,hiszen annak a másik felén kellet volna lennie,de miután hallottam benn zörögni és láttam a cső végét inkább nem kérdeztem semmit:) Ez egy elég öreg céges teherautó,szerintem épp leszívott belőle gázolajat,hogy azt saját célra felhasználja amikor ez az áffér történt,de én nem kérdeztem többet,egyrészt mert a röhögéstől nem tudtam,másrészt illetlenség lett volna meggyanusítanom,hogy gázolajlopás közben szívta meg...

gergoke 2007.05.03. 10:05:33

Csiki!

Komolyan mondom, ezek a legjobb postok. Köszönöm! :D

gábor 2007.05.03. 13:02:58

Az epoxira rákeresve az alábbit találtam:
"A **** cég repülőgépgyártásban használt, lángálló, gyorsan kötő epoxiragasztója, az „5Minute” Epoxy FR megfelel az UL94-VO éghetőségi fokozatnak és a CFR 25.853 jelű USA-előírásnak (60 s-os függőleges égetési vizsgálat). Az „5Minute” gyantát 50 ml-es visszazárható Dev-Pak patronban forgalmazzák, amely sztatikus keverőfúvókával illeszkedik a kézi vagy pneu-matikus adagolópisztolyhoz. Az 1:1 arányú homogenizált keverék viszkozitása szobahőmérsékleten 115 000 cps, felhasználási ideje 3–5 perc, rögzítési ideje 10–15 perc, a teljes kikeményedési idő 2–3 óra. Nem tartalmaz oldószert, így nagyon alacsony az illóanyag-kibocsátása.
Hidegen hengerelt acél próbatesteken a kikeményített ragasztó ASTM D 1002 szabvány szerint 23-82 °C között mért húzó-nyíró szilárdsága 19,3 MPa. A kötés fémen, kerámián, üvegen, betonon –40…+94 °C hőmérsékleti határok között tartósan használható, ellenáll a motorolajoknak, kerozinnak, ólommen-tes benzinnek."

Nem kellene megelőző célzattal az egész autót átkenni vele? ;)

Kivülről be lett foltozva a beömlő cső, viszont a belső rozsda minden tankolásnál megy a tartályba és a pumpába, jó lesz az így?

Apropó benzin. A MOL kiszürkítette a kínálatból a kedvenc 98-asomat. A 99-es drága, mit ajánlanátok annak, aki kicsit jobb benzint szeretne csepegtetni kedvenc puputevéjének. (Yaris Verso 1,3 2000) Néhány "nagybevásárlós kutas" 95 után, szonda, majd katalizátorcsere (nem hibáztatok senkit!) és amúgy is élénkebb volt 98-al. Ajánlat?

ommm 2007.05.03. 13:33:19

VPower

vagy

VPower Racing

én csak ezeket használom, és jó előre tankolok ha odamegyek, ahol nincs Shell-kút.
Nem reklám, de a MOL-Slovnaft duóra már ráment egy autóm (az előző) és az ÖMV is szar. Ez idáig jó volt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.03. 14:07:46

Tulajdonképpen mindegy hol tankolsz,csak bevásárlóközpontnál ne mert ott gyilkos a benzin. Egy ilyen 20 éves Mazdát már nem fog megölni,mert ezek még nem annyira kényesek de az újabb autóknál már oda kell figyelni. És semmiféle adalékot sem ajánlok a benzinbe,imserek pár ilyen szart ami "csodát tesz". Hát ezeket nem kéne erőltetni mert annyival nem lesz erősebb az autó,hogy megérje,és nem tudod,hogy mennyi kárt okozol vele. Jó minőségű 95-ös benzinnel is elmegy az autók többsége,a 100-as nyilván jobb csak elég drága folyamatosan azzal etetni..

Csikós Zsolt 2007.05.03. 14:30:17

Annak idején, egy másik újságnál kimértük fékpadon a szárazra ürített Avensis, meg már nem is emlékszem, de még vagy három másik kocsi teljesítményét V-Powerral, meg rendes benyával. 0,2 százalék volt a növekedés. A fékpadnak asszem 1% a mérési pontossága. De tény, hogy az extra drága benzinekbe jobb adalékokat tesznek, azt láttam. Ha teljesítménynövekedést nem is, de tartósságot várhatsz iszonyatos plusz pénzért.
A motor azzal megy a legjobban, amihez tervezték. Ha 95-ösre, akkor semmit nem tud kezdeni a 98-as plusz kompressziótűrésével. Csak akkor lesz tőle nagyobb a teljesítmény, ha csalnak a benzinnel, és a 95-ös csak 93 oktános, a 98-as meg 96-os. De a magyar benzinek oktánszáma egészen stabil, sokkal nagyobb bajok vannak a savas adalékolással, meg a borzalmas kéntartalommal, amit folyamatosan csökkentgetnek ugyan, de közel sem elég gyorsan.
98 helyett tölts rá néha egy kis 100 oktánost a 95-ösre, ha megnyugtat. Baj nem lesz belőle.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.03. 15:42:35

Ha már itt tartunk akkor a jó olajról se feledkezzünk meg,a tartóssághoz mindenképp elengedhetetlen a jó olaj. Én mindenkinek azt javaslom,hogy olyat ne vegyen amiről még nem hallott...

ommm 2007.05.03. 16:35:21

éppen az adalékanyagokban van a különbség. én sem dőlök be a teljesítménydumának, egyszerűen a shell bevált.
na meg a vízben.
tavaly itt szlovákiában rettenetesen vizezték az ÖMV-kutakon a 95-öst.
szb.

Kenguru 2007.05.04. 00:30:34

screerti:
Létezik ám célszerszám az ilyen "tankba esett vasgolyó" stb problémák megoldásárra.
Én csak "varázspálcának" hívom.
Kis teleszkópos nyelű erős mágnes.
Jobbak kb egy méteres nyelet tudnak növeszteni, és a legeldugottab zugokból is kiszeded vela a beesett csavarokat.

Órákat lehet vele magtakarítani.Én nincs kétezer ft. Minden jobb szerszámboltban lehet kapni.
süti beállítások módosítása