Hol kövess – Közösségi médiás szájbarágó a Totalcarral

  2014. november 25. - Máth Dávid Címkék: követés közösségi média Facebook Instagram RSS Google Plus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Le Mans-i raceface-hiéna
2015-06-19 17:11:41

Vannak gátlásaid? Fél percre tedd el mélyre, a fiók aljára, mert ide pofa kell – versenypofa. A

Matekos hiéna Le Mans-pendrive-ért
2015-06-16 20:53:41

A hiéna új konca 3,74 gigányi tömény sajtóanyag (persze törölhető) cseppalakú műanyagtokba csomagolva

Aztán stadionban aludtál-e már? Hiéna ugyanitt
2015-06-13 12:09:48

El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli

Nem csak a BMW-s lehet tahó
2015-03-13 16:18:11

De néha a porschés is. Meg a passatos phaetonos. Sőt, olykor autó se kell hozzá, hogy ugyanebből a halmazból

Elmúltak már azok az idők, amikor az újságkészítés csak fotózásból és írásból állt, végeredményben pedig cikk- és hírközlésből. Amely újság ma nincs ott a közösségi média ilyen-olyan felületein, az annyit is ér. Mi is annyi helyen vagyunk már ott, hogy a leghűségesebb olvasók sem tudják követni, de néha még mi sem. Most letisztázzuk, melyik mire jó. Rövid közösségi médiás gyorstalpalóval egybekötött infódömping arról, hol és milyen minőségben követhetsz minket.

 

Facebook

Pista vezényletével negyedik éve kezeljük Facebook-oldalunkat, amit már több, mint 74 ezren követnek. A közösségi oldalak number one-járól van szó, aki ne tudná miről, az nézze meg David Fincher Közösségi Háló című filmjét, vagy olvassa el a Facebook wikis szócikkét, ott tényleg mindent megtalál. 

totalcar facebook.png


Mit kapsz, ha követsz?

A kötelező cikk/hír/poszt ajánlások mellett töméntelen belterjet, programajánlót, és ha rendezvényünk van, arról is itt szoktunk élőzni. Mostanában heti egy-két alkalommal jelentkező pusztító szóvicc képben rovatunkat is itt találod, na meg amikor Pistát elkapja a gépszíj, kidob a falra egy brutál videót egy hegyi felfutóról. A közléskényszeres olvasók számára a legvonzóbb persze a kommentlehetőség – na, itt azt is lehet.
Szóval az oldalt már 74 ezer fölött lájkolták. Ők azok, akik a Facebook mechanizmusa szerint kb. minden 5-10. kiírásunkat az arcukba kapják, ha belépnek. Ez az arány lehet száz százalék is, egyet kell hozzá kattintani itt:

tcfacebook.png

Nem mellesleg a Totalbike-nak és a Kisautó blognak is van már Facebook-lapja, azokat is ér lájkolni. Totalbike FB itt; Kisautó FB itt.


Instagram


Rézmányi bátorítására a Totalcar betört az Y-generáció filterekkel és szűrőkkel nyakon öntött világába. Ez az Instagram, ahol nincs megosztás, nincs chat, nincsenek reklámok és Gandhi ráncos arca mellé írt hártyavékony életbölcsességek. Az Instagrammon csak képek vannak, ezeket lehet szivecskézni vagy kommentelni. Pofon egyszerű, annyira, hogy csak egy okostelefon kell hozzá, meg két perc játék a színekkel, élességgel. Olcsó művészkedésünket 2170-en követik.

Punks Not Dead #punk #punksnotdead #cigiszunet #smokebreak

A photo posted by Totalcar.hu (@totalcarhu) on

 

Mit találsz, ha követsz?

Sok teaserfotót és még több belterjet. Posztolunk, ha teszten vagyunk, de még inkább akkor, ha az irodában. Fogjuk a képet, ráborítunk annyi filtert, hogy egy jó ízlésű ember már a vödörért nyúljon tőle, majd rábökünk a kék pipára. Lehetőleg jó sok címkével küldjük bele az éterbe, hogy a világ túlfelén is lássák, nem kispályázunk.

 

Google Plus


A Google Plus a Google fegyvere a Facebook ellen. Illetve annak indult, de úgy fest, a konzervatív közösségi szájtok globális piaca egyszereplős. Ez a műfaj természetéből fakad, hisz ki akar párhuzamosan több privát profilt figyelni? Én mondjuk nem. Ott vagyok, ahol az ismerőseim nagy része, és ettől nem érzem magam kevésbé autonómnak. Nincs itt verseny, a győztes mindent visz, a többieknek marad a morzsa. Azért az ilyen morzsákon is elvegetálnak néhányan, a Google-nek pedig – miután a vereség már egyértelmű – annyi a lényeg, hogy a portfólióban ott legyen egy közösségi oldal, amire rá lehet kötni egyéb szolgáltatásokat, például a You Tube-ot.

Azt mondják, a Plus ma azon kevesek közösségi tere, akiknek a Facebook túl kommersz, kiábrándultak a sok reklámból és a filléres életbölcsességet kínáló vírusképekből. Lehet, hogy így van, mindenesetre tény, hogy kevesen használják. Ilyen profilja amúgy a többségnek van, mert ha van gmailes postafiókod, akkor Google Plus-profilod is van. Éppen ezért a Plusnak bő háromszáz millióval több felhasználója van, mint a Facebooknak.

totalcar g+.png


Mit találsz, ha követsz?

A Google Plus még számunkra is rejtély, de igyekszünk kiismerni az előnyeit. A tagelés például messze kiforrottabb, mint a Facebookon, csak sajnos kevesen keresnek az #autóteszt #belsőség vagy #tctv címkékre. Szóval itt is jelen vagyunk, de egyelőre tapogatózunk a felületen.

 

Twitter

A mikroblogolás a mai napig nem terjedt el széles körben Magyarországon, pedig a műfaj élharcosa, a Twitter a harmadik legnépszerűbb közösségi szájt a világon 645 millió felhasználójával. A szerkesztőség részéről sem született még meg a kedv, hogy maximum 140 karakterben a világ elé tárjuk gondolatainkat. A kollektívából csak Winklert és Karottát szívta be a Twitter, ők becsülettel tolják a csiripet saját oldalaikon. Winkleré itt; Karottáé itt.


Mit kapsz tőlük?

Tévés infókat, ilyen-olyan cikkajánlót, 2-3 mondatos meglátásokat.

 

Blogkövetés

A közelmúltban lezajlott nagy indexes követőkampányból a blogok sem maradtak ki; közvetve mi is élvezzük, hogy blogjainkat követheti az olvasó. Ehhez csupán egy indapass kell, és egy klikk jobb felül az adott blogon. Ha bepipálsz egy blogot, járhatsz bárhol a nagy Index-birodalomban, a sárga harang jelzi neked, ha új poszt született rajta.

blogkövetés tc.png


Mely blogokat kövesd?

A Belsőséget mindenképp, de azon túl is van élet. Ott van például az Indiában zátonyokat építgető Pere Laci jelenleg inaktív Karmageddonja, a Kisautó blogunk, a Forma-1 öreg guruja, Lapaj blogja, na meg a motoros szekcióból a Sebesség oltára és a Robogó blog.

 

RSS

Ősrégi módja ez a friss tartalomhoz jutásnak. Az RSS azzal a nem naiv szándékkal született, hogy megsegítse az internetfogyasztót. Használatának célja, hogy ne kelljen végigkattintanod a könyvjelződet azért, hogy megnézd, született-e új hír/poszt/cikk szeretett oldalaidon. Az RSS használatáról itt olvashatsz: Mi az az RSS feed, és mire jó?


Mit kapsz, ha követsz?

Mindent, ami az alatt a domain alatt született, amit bekövetsz az RSS-sel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr916931659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.11.25. 17:41:05

Srácok, most nem azért, de a blogoszférában azért van még potenciál kiasutóból pl van egy elég esztétikus blog (dontblogaboutthis.blog.hu/), és akad 1-2 érdekes énblog is (pl vancello.blog.hu/ automeo.blog.hu)

Igazából már az is hasznos lenne ha a Blog.hu autós rovatát (blog.hu/rovatok/auto-sport ) frissítenék, de ez csak egy ötlet :)

bajan 2014.11.25. 18:05:33

Régi módi vagyak, se Facebook se Twitter stb csak a totalcar.hu-t nézem és az nekem elég is.

Valójaban a leírás egy részét nem is értem. Inkább megyek aztán kipucolok egy karbit a garázsban :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.25. 18:05:37

Elnézést az ide nem illő kommentért, de a témában szeretnék tanácsot kérni.

Én nem vagyok tagja ennek a kiváló közösségi oldalnak, lehet, hogy egyszer eljön az ideje, mint a Prostamol Uno-nak, de egyelőre nem érzem szükségét. Szóval felhívták a figyelmemet erre: www.facebook.com/pages/Novothauto/821144264570097

Elképzelhető, hogy van még Budapesten az én nevemmel autószerelő műhely, de ráguglizva nem találtam. Nem tudom, hogy van-e a Facebook-nak valami etikai szabálya, miszerint más nevében ne nyissanak oldalt...

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.25. 18:16:16

nekem most már sok.

a blog, a weboldal és a facebook pont elég, ha azok mind a totalcar.hu-n látható linkekről kattinthatók.

josip 2014.11.25. 18:41:29

@novothauto: nincs benne semmi etikátlanság, azt az oldalt automatikusan generálta a facebook, amikor az alkalmazottad beírta az adatlapján a munkahely rubrukába a novothautót.
Ennek ellenére (legalábbis azt hiszem) te bármikor regisztrálhatsz és létrehozhatod a saját céges oldalad.

Ada 2014.11.25. 18:47:18

Kövessen a Derrick felügyelő, vagy a Német juhász.
Ha TC-t akarok olvasni, naponta 3-4x megnyitom a weboldalt, oszt szevasz.
A közösségnek meg a médián keresztül üzenem, hogy beveheti, úgysem vagyok megtalálható.
De most komolyan...az élet túl rövid ahhoz, hogy virtuálisan éljük le.
Az okostelefonosokat pedig úgy neveztem el, hogy Akasztott generáció. Lehajtott fejjel állandóan azt a bamba telefont bámulja, oszt nekimegy a falnak, nagyott koppan akkor, s azután elhallgat...

Rónarider 2014.11.25. 18:48:51

ello-n nem vagytok? =]

Most komolyan, ennyi közösségi ostobító mellet jut még idő újságírásra is?

Mellesleg van google-mailem és NINCS plus profilom, mert amikor nyüszített hogy lenne, letiltottam, felszántottam és beszórtam sóval. Cserébe nem kommentelek tecsőn, annyi baj legyen.

románc cuvée 2014.11.25. 19:46:57

Sz... ügy,h a TC-n már alig, a FB-on meg bármit lehet kommentelni. Régen (mondjuk 2008 környéke) óriási klubélet volt olyan trollokkal, mint Ubul/KovászosUbulka/Ubul1, meg még ki tudja ki... ez részben a kommentelésnek volt köszönhető. Nekem nem szimpi a több oldalról való infó összegereblyézés.

alvázvédelem 2014.11.25. 19:58:36

@novothauto: ez egy aitómatikusan létrehozott oldal,pl ha valaki munkahejyeként adja meg akkor felkerül a face valahogy

alvázvédelem 2014.11.25. 20:01:17

@novothauto: de ahogy látom egy ember van aki követ:-) most lesz több is,szerintem aktíváld :-)

TaaT 2014.11.25. 20:01:46

@románc cuvée: Igen, régebben még az olajdokis tanácsokhoz is hozzá lehetett szólni, mostanra meg kb semmihez.

alvázvédelem 2014.11.25. 20:04:51

mondjuk az instát nem tudtam ,a gplust azt igen,igazából ha valakinek cége van annak érdemes google plusos oldalt csinálni mert pl összekötve a maps al ,rajta lesz a térképszolgáltatáson mint vállalat,és lehet rá keresni a google maps ban :-)

alvázvédelem 2014.11.25. 20:06:49

gondolom azért nem lehet semmihez sem hozzászólni hogy a facere irányúljanak hisz ott kevesebb a kamu adatlap:-)
persze aki trollkodni akar annak úgyis akad kb 3-4 facelapja 5 ezer ismerőssel :-)

Bod.z.a 2014.11.25. 20:09:30

Nekem az volt a kedvencem, hogy kőbájker letiltotta a kommenteket, mer'hogy őrá csak rásózták a robogókat, nem is szereti, de azért épített, de aztán mégse, és amúgy büdös parasztok vagyunk mind, szóval kussoljunk.

alvázvédelem 2014.11.25. 20:21:57

érdekes hogy a gplusba beírva hogy totalcar kiadja a szerkesztők email címét

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.25. 20:23:15

@románc cuvée: Orosz doktor idejében még én is AnyádnakPalánkot voltam.. rég vót, jó vót, elég vót

nyelv-ész 2014.11.25. 20:37:10

Csatlakozom. Szerintem is túlzás ez a sok média. Ugyanakkor úgy tűnik, nem marad elég idő olyan klasszikus feladatokra, mint a tartalom szerkesztése, lektorálása. Így aztán jönnek az ilyenek, mint a letisztázzuk, bekövetsz. Kicsit törni magyar.

_jk88 2014.11.25. 20:40:35

Bocsi, de nem a totalcar miatt fogom elkezdeni használni a szarfos faszbúkot. :)

Dr. Kix 2014.11.25. 20:44:08

@Bod.z.a: "Kőbájker V-Max Zsolt sorsára fog jutni, bizony mondom néktek!" - Máté, 26:14

rolls 2014.11.25. 21:15:02

Winkler itt is tolja.
(lejjebb kell görgetni a régebbiekhez.)
www.sztarklikk.hu/egyeb/winkler-robert/138201/

madbalee 2014.11.25. 21:18:57

@Aranyba mártogatott étnyúl: Tényleg mi van manapság Orosz Petivel?

rolls 2014.11.25. 21:20:22

Karotta meg itt.
(-ha már blogok megemlegetése....)

karotta.blog.hu/

jürgen baromartz 2014.11.25. 21:21:49

@Rónarider: @_jk88: ti bizony igazi hősök vagytok.

inkább arra kellene gondolni ilyenkor, hogy nem muszáj ám minden ostoba faszságot megosztani a közösségi média felületein. én regisztráltam faszbúkra, mert jó néhány haverommal (és pár egészen nagy csoporttal, mint például egy többszáz fős egyetemi évfolyammal) kevésbé körülményes ilyen módon tartani a kapcsolatot, mint mondjuk e-mailen keresztül. viszont soha nem osztok meg magamról semmit, egy nyomorult profilképet sem töltök fel, olyanokat meg pláne nem adok meg, mint pl. telefonszám, ráadásul ha ismerősnek jelölnek, nem erősítem meg, ha az illetőt aznap láttam életemben először és valószínűleg holnap már arra sem emlékszik, hogy létezem. így is lehet ám, nem kell rögtön rinyálni a közösségi média ellen, mert néha nagyon hasznos is tud lenni. aki meg nem bírja ki, hogy ne postolja, amikor fingik egyet és ne öt percenként csekkolja az ostobenkó ismerőseinek a mások orrára kötött magánéletét, hát az magára vessen, arra én sem tudok mit mondani.

rolls 2014.11.25. 21:35:06

"Az Instagrammon csak képek vannak, ezeket lehet szivecskézni vagy kommentelni."

Oké, - ha lesz kép driftelő Hacsiról, vagy Hangyászról, pályanapi BMW-kről, - feltétlenül szivecskézni fogom.....
:/

golf mk3 2014.11.25. 21:41:59

iwiw-en mikor lesztek fent végre?

rolls 2014.11.25. 21:44:26

@novothauto:
"lehet, hogy egyszer eljön az ideje, mint a Prostamol Uno-nak"
: ))
Prostagutta Füzike!

rolls 2014.11.25. 21:47:48

@sznomen:
ask.fm !!! Ja!
+1 !!!
:)
("- a fiúkkal jobb, - vagy a lányokkal ?? " )

Autocar · http://autocar.tumblr.com 2014.11.25. 22:25:18

Azt hiszem írni kéne egy tanulmányt azokról, akik minden ilyen írás alatt kötelességszerűen beböfögik, hogy ők nincsenek fent se fbn, se máshol és nem is lesznek és ne is várjuk, hogy a kedvünkért majd regisztrálni fognak.
Követem a TC-t fbn is, instán is, szóval a posztra csak azért kattintottam, mert kíváncsi voltam, hogy vajon 2014-ben is nyávognak-e még ezért a kommentelők és nem kellett csalódnom...

Bod.z.a 2014.11.25. 23:21:14

@golf mk3: Na, ha oda fel tudnak regisztrálni, kapsz tőlem egy csokit/sört

Rocko- 2014.11.26. 00:03:19

@golf mk3: most adóztatják meg a wiwet, szóval nem hiszem, hogy felmennek a srácok. :(

Bambano 2014.11.26. 00:21:55

én már annak is örülnék, ha olyan fotónézegető lenne a totalcaron, ami rendesen konfigurált böngészővel nézve nem tiszta üres fekete lapot ad...

Ada 2014.11.26. 00:42:57

Már régebben akartam kérdezni, mint Palik László, hogy hova tűnt Damon Hill?, hogy hová tűnt Anyádnakpalánkot?... erre tessék, felbukkan!
AP, te akkor tűnhettél el, amikor Ommm bácsi bekerült a szerkesztőségbe. Hogy rohan az idő! És micsoda ismeretlen fogalmak, hogy PistaGram, GőgLe!, Ziccer, Katarina Wittel...

nyelv-ész 2014.11.26. 07:26:44

@Autocar: Sőt, én még az Interneten sem vagyok fenn! Na ezt csináld utánam :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.11.26. 07:41:54

@alvázvédelem: @josip:

Köszönöm, így értem. Őszintén szólva a "vállalat" még hízelgő is volt, csak azt nem értettem, hogy miért egy táskát raktak profilképnek.

alvázvédelem 2014.11.26. 11:11:48

@novothauto: az nem kép,így jelzik ha a cégek nem tesznek fel képet

nagyo78 2014.11.26. 13:55:46

Rss. Legegyszerűbb, legjobb. Extrém erőfeszítés lenne mindég a friss posztokat vadászni másképp és biztosan kimaradnának dolgok, amik érdekelnek.

Faby 2014.11.26. 22:49:19

Nem akarok trollkodni, de az a cigizős kép még lehet, hogy sokba fog kerülni. Ott, ahol TV felvétel alapján indítanak eljárást biztonsági öv nem használata miatt, bármi megtörténhet.

Másik.

Kicsit azt érzem, hogy szétforgácsolódnak az erők. Amíg egy (totalcar.hu) felület volt, megvolt minden egy helyen, most ha mindent követni akarok ha jól számoltam 6 felé kellene menni. Nem fogok, sőt, még f@szbúk regisztrációm sincs, se twitter, se instagram (nesze neked @jürgen baromartz: )

Nagyon off:
Úgy egyébként a f@szbúk lényegét sem vagyok képes felfogni, amikor láttam egyes emberek oldalait, teljesen ki voltam akadva a nyitó oldalon lévő rengeteg baromság miatt. Barátokkal személyesen, telefonon tartom a kapcsolatot, képet stb e-mailen küldök. Már attól is herótom van, hogy pl azt sem tudom kontrollálni, hogy pl ki mikor milyen képet tesz fel rólam, amit nem tudok kontrollálni.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.27. 00:45:49

@madbalee: gondolom indexezik. de fogalmam sincs.
mekkora jóság volt a Lamborghini tematikájú első verziója a belsőségnek..

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.27. 00:51:13

@Rocko-: üdv!
Uborka úrral mi történt, automatikus banlistára tették 2032-ig?

Rónarider 2014.11.27. 21:20:47

@Autocar: jah, én meg hasonló nyomvonalon, de szemből közlekedve, félve kérdezem, ha az emberek 99%-ka ilyen csordaszellem-fejlesztő, közösségi ostobító ökörségekben részt vesz, miért ne jegyezhetné meg a maradék normális, hogy ne legyen már egyértelmű az ezer felé regisztráció az információhoz jutáshoz, miközben a szerkesztőségnek tárhelye van, online saját felülete van? Vagy csak nekem nem egyértelmű, miért nincs egy párterás vinyó megtöltve ezekkel, kilinkelve a totalcar.hu-ra? Aprópénzt kapnak a látogatottságért, vagy ilyesmi?

Igen, nincs fb, twitter instagram iwiw stb profilom.
Ellenben van életem, pár oldalt rendszeresen megnézek,néha találok újakat amelyeket figyelek, aztán vagy bekerülnek a pár közé, vagy kuka. A net alapvetően egy időrabló szarság pár figyelemre méltó lappal, az élet meg kurvarövid. Méghogy fészbuk. Hehehe.

Baley 2014.12.20. 05:44:37

@novothauto: "csak azt nem értettem, hogy miért egy táskát raktak profilképnek."
Adatbázisban találta a Facebook, amit a helyi cégekről vett. Mivel ekkor még nem volt FB oldalad, automatikusan létrehozta ezt. Ha van céglogód, akkor bökj a fénykép ajánlása gombra a kofferen és akkor az fog utána megjelenni.

Baley 2014.12.20. 05:58:51

@Faby: "Kicsit azt érzem, hogy szétforgácsolódnak az erők."
Jobb ez így, mint egy átláthatatlan simplepage. Specializálódtak, ahogy nőttek. Autós tartalom, motoros tartalom, belsőségen a privát szirszarok, tcommenten az égéstér, FB-n azok akik mindent kommentelnének. Ennek az az értelme, hogy nem kell azt a tartalmat kiszűrnöd egy átláthatatlan oldalon, ami téged nem érdekel. Engem spec nem érdekel sokszor a belsőség, viszont a mostani simplepage-et gyakran átfutom és bőven elég. És tök jó így, hogy a motoros dolgok, meg a privát cuccok ki lettek szórva és akkor látom, ha akarom, nem pedig akkor, ha a szerkesztő az arcomba erőlteti. Ezt hívják a választás szabadságának. :)

"Úgy egyébként a f@szbúk lényegét sem vagyok képes felfogni, amikor láttam egyes emberek oldalait, teljesen ki voltam akadva a nyitó oldalon lévő rengeteg baromság miatt. Barátokkal személyesen, telefonon tartom a kapcsolatot, képet stb e-mailen küldök. Már attól is herótom van, hogy pl azt sem tudom kontrollálni, hogy pl ki mikor milyen képet tesz fel rólam, amit nem tudok kontrollálni."

De attól, hogy nem vagy fent, attól nem fogod jobban kontrollálni, hogy ki milyen képet tesz fel rólad. Legfeljebb nem fogsz róla tudni. :) De a jó öreg "légyolyszívesleszedni..." metódus elég jól működik és általában kérésre nem teszik már fel se az emberek, vagy akár törlik is. :)
Azt pedig, hogy mit látsz a hírfolyamodban az dönti el, hogy kinek a dolgait nézegeted. Ha nem nézegeted az illetőt, akkor a hírfolyamból pár hét alatt eltűnik. Be is jelölheted, hogy az illető dolgait nem szeretnéd látni és akkor azonnal elliminálod. Nameg az se mindegy, hogy a sarki pénztárost is felveszed, vagy csak a családtagokat. Ha csak családtagokat meg közeli barátokat, az nagyban egyszerűsíti a dolgokat.
süti beállítások módosítása