Pénzt adnak, hogy ne kelljen fizetni

  2014. szeptember 17. - Stump András Címkék: hibrid eu elektromos autó co2 birka a nép

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A mai nap a szerkesztőségben Golf GTE lázban telt. Egymásnak feszültek a gofisták meg az antigolfisták, pontosabban a pluginhibridiánusok és az eretnekek. A leggyakrabban elhangzó szám a 37 ezer euró volt, amibe kerül. Megéri, neméri. Nem, de mégis. Jó, nálunk nem, de Nyugat-Európában, ahol akár ötezer euróval támogatja az állam a villanyhajtású autók vásárlását, már egész más a helyzet. Itt csöngetett fel a nagykörúti villamos berregője a fejemben. Vészhelyzet van.

DB2014AU01000 large

Küzdünk itt, mint medve a jégtáblán, hogy ne szakadjon nyakunkba az óceán, hogy gyerekeink is tudják élni azt a pazarló, kényelemben tespedő életet, mint mi. Az EU tűzzel, vassal harcol az autók szén-dioxid kibocsátásának csökkentéséért, a közlekedés lett a fekete bárány. Igaz, a klímaváltozást ezzel nem fogjuk megoldani, a szabályozás is dilettantizmusra vall, de nem baj, megszoktuk, elfogadtuk. Hiszünk a zöld autózásban, ami persze önmagában is egy oximoron. Birkák vagyunk, na.

Tartok tőle, hogy a villanyautózás is hasonló tévút, mint a CO2-határértékek és a hozzá kapcsolódó szabályok, de ezt most még nem látni pontosan. Mindenesetre az látszik, hogy a hatalom bekajálta, az elektromos közlekedésé a jövő, ezért mindenkinek kitömi a zsebét, aki ilyet vesz, hátha megmozdul valami, és ahogy egyre többen lesznek a villanyautósok, egyszer csak átfordul a buli önfenntartóba, hirtelen minden értelmet nyer, kinőnek a földből a gyorstöltők és lezuhan az akkumulátorok ára, miközben energiatároló képességük megsokszorozódik. Ha ez valóra válik, tényleg minden erőfeszítést megér a szebb jövő ígérete.

DB2014AU01016 large

De mi történik most? A mérnökök minden egyes gramm CO2-ért hónapokat gályáznak, a villanyautók viszont a sajátos pontozási módszernek köszönhetően olyanok, mint a lépj előre hármat mező a gazdálkodj okosanban. Fenemód leviszik a flottaátlagot, ezért időnként gyanús, hogy akár ráfizetéssel is hajlandók a gyártók a nép közé szórni őket, csak hogy megússzák a büntetést, ami a vállalatbirodalom túl magas átlagos szén-dioxid-kibocsátásáért járna.

Vagyis a hatalom azért ad pénzt az autógyárak bizonyos termékeit vásárlóknak, hogy az autógyárak megússzák a hatalom által belengetett pénzbüntetést. Megértünk a pusztulásra.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr766700897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissZst 2014.09.17. 16:28:55

Ha lenne ennyi pénzem második autóra, akkor én inkább egy E-Golfot vennék, azt ritkábban kell tölteni.

kakukk11 2014.09.17. 16:38:09

Hát én inkább a két autó(diesel és GTE) közti különbséget beraknám bankba(vagy másba), és finanszírzonám belöle a következő 250.00km-t, üzemanyagostól, szervizestől, mindenestől. És amit a GTE-re költenék (üzemanyag,áramdíj,szervíz), abból meg elmennék nyaralni illetve télen síelni egy nagyot.

castroll 2014.09.17. 16:51:25

"Megértünk a pusztulásra."
Én is mindig ezt mondogatom... :-(

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2014.09.17. 17:16:25

Nem értem ezt a picsogást...

Igen, az állam (már amelyik) támogatja - vagy, ha úgy tetszik, kevésbé adóztatja szénné - azt, ami összességében kevesebb kárt okoz. Itt támogatásokkal, ott büntetéssel eléri, hogy a piac egyéni szereplőinek megtérüljön az, ami amúgy csak társadalmi szinten térülne meg (amit az egyéni szereplő tipikusan telibe szokott xarni). A végeredmény, hogy fejlesztik és megveszik a villanyautót. Akkormeg?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.17. 18:08:26

A világ többi részén meg szarnak a CO2 kibocsájtásra.Afrika,Ázsia,Dél-Amerika,Oroszország.Óceánia :-)

- Szerzet - 2014.09.17. 18:33:14

Nehogy már a hülyeség legyen a példa!

gss 2014.09.17. 20:25:22

...és még meg sem lett említve hogy a német villany miből készül :-)
ez a világ egy nagy röhej

dieselrocket524 2014.09.17. 21:39:04

üdv a vilanyautóknak elérték azt amit az ős TDI 3 as golf B4 es passat tudod fogyasztásban és menésben is :D

ha uj autó vásárlás előt lenek igy látnám

uj GTE golf 5 literes elméleti fogyasztásal kegyetlen bonyolult tehnikával és 37 000 € áral

és ot a 2,0 TDI DSG vel Highline felszereltségel 25 000 €

és ha még adnak hozá 5000 € támogatást akor is van a két ár közöt erős 7000 € ami rengeteg !

és ez a hibrid is adig fogyaszt keveset amig tojás van a pedál alat a TDI meg mindig és azal nem kel konektort keresgetni nem kel nagyon figyelni a vezetési stilusodra

szoval nem értem mi a lényege a hibridnek azon a parasztvakitáson kivül amit it is le irtak hogy le húza a flota átlagot és elméletileg nagyon keveset szenyez

Tomi1973Wien 2014.09.17. 22:44:11

@dieselrocket524: a villanyozas olyanoknak erheti meg, akik alacsony vagy nulle emisszios zonaban dolgoznak, es minden nap be kell jarniuk, es nem akarnak vagyonokat fizetni. pl. londonban ha jol tudom ingyenes a behajtas villanyossal, de biztos van ra eleg pelda.

macman507 2014.09.17. 22:56:20

QUANT-é a jövő és ami benne van. (Csikós készített 2 jó cikket is róla úgy emlékszem)
Sehol nincs az akksis technológia ahhoz képest.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.17. 23:05:59

A soros hibridnek lenne értelme,egy ideális fordulaton működő dízel motorral.
Elhagyva a részterhelés problémáit,a váltót,és a kuplungot.
Nem értem egy soros hibrid miért olyan drága hogy ne gyártsák!?
Egy villanymotornak sokkal jobb a karakterisztikája mint egy belsőégésünek.

Shadowbull 2014.09.18. 06:51:11

@macman507: A Quant jelenleg nem tobb mint egy jopofa mediahack.

Shadowbull 2014.09.18. 06:52:22

@Gyurma73: "Nem értem egy soros hibrid miért olyan drága hogy ne gyártsák!?"

Kozuti kozlekedesben a soros hibrid nagy akkupuffer nelkul hasznalhatatlan, es csak a vesztesegeket termeli.

Ha meg van nagy akkupuffer azt ugy hivjuk hogy villanyauto range extenderrel, es olyan van is.

Pensivo · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.09.23. 06:49:52

Na végre. Hosszú ideje az első ember a témában aki a zöldeskék füstfelhő mögül néha ki is néz.

Imádtam, amikor az Aston Martin arra kényszerült, hogy rárakja arra a kétajtós, nyomoronc Toyota izére az Aston logót, mert csak így sikerült a degeneratívának eleget tenni.

Azt sem árt ám megjegyezni, hogy a green-lobby egy pontosan ugyanúgy jövedelmező üzletág, mint a fosszilis energiahordozóké - épp csak más keresi magát (Al-Gore, for instance) vele betegre.

outtatime 2014.09.27. 12:48:10

Az ilyen elektromos autók akksijait/elektromos kopóalkatrészeit/mittudomén ami egy ilyenben elromlik, persze a gyár ingyen visszaveszi (tehát kijön érte) és ugye nem indiában/afrikában/délkelet-ázsiában az utcán/tengerparton/udvaron/nyomornegyedben szerelik szét bennszülött, önkéntes halálraítéltek?

Mert az a legkeményebb veszélyeshulladékok egyike nem?
Én nagyon csipázom az elektromosságot az autókba mozgalmat, de láttuk az amúgy sarkító, hatásvadász és rettenetesen buta, de találó összehasonlítását a Priusnak és a Humvee-nek, aholis a batár lett a zöldebb MINDENT EGYBEVETVE.
süti beállítások módosítása