Bonyolult, mint a faék

  2014. augusztus 26. - Rézmányi Balázs Címkék: alfa romeo belterj totalcar flotta omm nino karotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS Roma meccsre kapcsolt volna a Rai1-ról, még azért csavarintott rajta egyet, ezért nem lett fából az az ék. Nem aggódott, hisz mi baj lehetne? Az ék akkor is egyszerű, ha nem fa. Az Alfa Romeo 159 Sportwagon pedig gyönyörű. Ha meg baj lenne, majd az Alfa-rajongók úgyis a Bosch-alkatrészekre fogják, vagy a törődés hiányára. Aki meg eddig sem hitt az olasz autókban, ezután sem fog. Persze akadt olyan is, aki eddig hitt, de már nem. Meg olyan is, aki az olaszt elhagyva tervez szintet lépni és vásárol franciát. Egy volt és egy leendő ex-alfakombis, Pista és Karotta tárgyalta ki, miért is nem olyan egyszerű a faék. Pláne, ha még csak nem is fa.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr706631407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.08.26. 14:45:51

Van abban valami szép, mikor Pista előveszi az elromlott éket a csukott ajtónál csak résnyire nyitható kesztyűtartóból. :-)

vasutasrendőr 2014.08.26. 15:11:01

Anno a 2T Wartburg kormányváltója tövestül maradt apám kezében, 2-es fokozatban a 4-esre felhajtás közben.Becsüld meg az Alfát hogy te így is tudod használni a váltót :)

siriuswhite 2014.08.26. 15:38:55

@Leadfoot: Nyílik az csukott ajtónál is ;)
Pista hátul ült, aki a anyósülésen, és kamerázott, neki pedig a lába volt útban.

nyelv-ész 2014.08.26. 15:42:45

Jó, hogy a kormány nem jött le menet közben...

Persze, szép az Alfa, de azért mégis csak egy használati tárgy, amitől az ember joggal vár el némi funkcionalitást, meg megbízhatóságot.

Leadfoot 2014.08.26. 15:44:36

@siriuswhite: Igaz, akkor az operatőrpista. :-)
A kesztyűtartós nyűgöt tán maga Karotta mesélte valamelyik Égéstérben.

Ada 2014.08.26. 15:51:55

Nekem ez ujdonsag, hogy P be kell tenni, hogy kivehato legyen a kulcs.
Nalam mukodik N-ben, sot egyszer D-ben is megcsinaltam veletlenul. Csak akkor addig nem engedi begyujtani, amig at nem tolom N-be...

ledo76 2014.08.26. 16:38:04

Ez legyen a legnagyobb baja egy autónak...

1kutya 2014.08.26. 16:50:23

Murphy első törvénye: ami elromolhat, az el is romlik! a faék is, ha kombinálják egy rugóval...

ps: gondolom taljánéknál ez már egy bonyolult szerkezetnek számít :-DDD

ZoLion 2014.08.26. 16:52:55

Csak a rend kedvért! Megnéznéd, hogy BOSCH embléma benne van-e rugón vagy a fém éken amit mozgat? :)

trollking 2014.08.26. 16:58:08

komolyan? inda videó?

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.08.26. 17:37:16

A viccbeli szőke nő jut eszembe, aki a rábízott két vasgolyó közül az egyiket elveszti, a másikat elrontja. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.26. 17:56:40

Ez érdekes .
Ennyire silány minőség?

1kutya 2014.08.26. 18:07:26

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Karotta barna... ööö... de lehet festeti magát, tehát "mesterséges intelligencia" ;-DDD

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.26. 18:15:07

Azért kedves hogy ők legalább kínálnak B tervet, ellentétben a Lexussal ahol a megbízhatóság mentrázása mellett inkább megölik az ügyfelet, csak nehogy előálljon egy vészüzemmód...

Amúgy tényleg mintha hagyomány lenne az Alfánál hogy valami külsőségben el lehessen mondani hogy ez olasz összeszerelés. A 147esnél az index gmitakarója volt ilyen 6 év alatt nem voltak képesek egy rendeset beszerezni.

Ami viszont tény az Aláfáink messze a legmegbízhatóbbnak bizonyultak a a családi flottában (amiben volt Audi, Micu, és volvók).

unomma 2014.08.26. 19:47:30

Nono, biztonsági öv?

ommm 2014.08.26. 20:01:12

@Leadfoot: Az enyém kéziváltós volt és másfeles széria, annak nem volt ilyenje már :)

@unomma: Szerinted rajta van? Vagy netán világos színű, mint a kárpit?

M.Árpika 2014.08.26. 20:08:53

Egy olasznak mindent meg lehet bocsájtani! Ugyanezt a németnek a szemére kell vetni.------------ Csak olaszt

Leadfoot 2014.08.26. 20:15:56

@ommm: Nem a tiedre gondoltam, hanem arra, a mi a felvételen látható, de elkerülte a figyelmem, hogy te hátul ültél.

Szóval az volt a lényeg, hogy a kinyithatatlan kesztyűtartóból valaki előveszi a rossz alkatrészt. Mindegy.

Hilux94 2014.08.26. 20:51:27

Olaszoktól csak pizzát és spagettit, ideje vóna mán' megtanulni....

fairlane 2014.08.26. 20:55:02

Ismert a régi mondás: az alfás legjobb barátja a tréleres!

fairlane 2014.08.26. 20:56:31

@trollking: mert? Nem mindegy? Átjőtt, megnézted, oszt jó napot!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.26. 21:03:47

"Tájékoztatjuk, hogy ön az Indavideót külföldről nézi" - tényleg? Akkor ezért beszél ilyen hülye nyelven itt mindenki? Fakkk.

ledo76 2014.08.26. 21:24:33

@fairlane: Ettől trélerezni kellett?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.26. 21:29:28

bizony, pont erről híresek az Alfák...

DeezL 2014.08.26. 21:34:15

@M.Árpika: van olasz autóm is , meg német is,akkor én vagyok a közellenség?

DeezL 2014.08.26. 21:38:08

@ledo76: hagyjad már...mindig azok beszélnek akiknek nem is volt...

DeezL 2014.08.26. 21:41:30

@Ződ2000: az tény hogy a JTS motorok határ szarok, a 16v TS-ek is nagyon kényesek,ezért sok közülük szar, de alapvetően jó autók!

récsel 2014.08.26. 22:03:15

közel ülsz a kormányhoz

orángutánfutó 2014.08.26. 22:10:40

OFF: AC Milan esetleg AS Roma, de tudom, te a kosárlabdát szereted :D

Tomato77 2014.08.26. 22:22:36

Itt kapirgálom a laptop képernyőjét, hogy mi az a dzsuva a beágyazott videó alatt, mire rájöttem, hogy csak a háttér. :-)

uki 2014.08.26. 23:14:01

Ha lejön a váltógomb ha nem, a 159SW akkor is könnyfakasztóan gyönyörű és pont. :-)

Mr.Kupak 2014.08.26. 23:48:49

@Tomato77: Én is kapargattam :D Egyébként meg ilyet akkor is vennék, ha befőttes gumi hajtaná. A szerelem, az szerelem.

Cave Nick 2014.08.27. 02:22:49

@Tomato77: @Mr.Kupak: Én is kapargattam. Amit szégyellek elmondani, hogy nem is egyszer.

outtatime 2014.08.27. 02:33:45

Nem az olaszokkal van a baj, Az olasz összerakja, kicsi magyar megveszi és elrontja még az éket is.
Karotta egy vadista szandál!

ChopiTzr 2014.08.27. 05:44:48

De akkor is gyönyörű! ;)

dpetiba 2014.08.27. 08:06:46

Karotta vasa ez végül is most? Mi lett a Prius sorsa?

W123qp 2014.08.27. 08:41:44

Kényelmes ebben a pozícióban vezetni?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.27. 09:45:16

@DeezL: a JTD-k nagyon jók, a JTSkeről nem hallottam rosszatt, de nem nagyon néztem utána. A Gond a 2000 utáni TSekkel volt. Boxerek örök életűek, nálunk egy lassan 20 éve teszi a dolgát...

((Adam)) 2014.08.27. 09:54:08

@dpetiba: A prius találkozott egy Marutival, ettől megváltozott az élete. Meg a kasztni formája. Ez lett helyette.
@W123qp: Neki biztos ha így vezet nem?

tomigonzo 2014.08.27. 10:31:29

indavideo, automata alfa, nincs tobb kerdesem

DeezL 2014.08.27. 10:36:56

@Ződ2000: mindegyik 16 szelepes TS finnyás már...a 95-97ig gyártott aluszelepfedeles még jobb mint a műanyag szelepfedeles de az már 97től volt... csapágyasak szoktak lenni ez a legfőbb bajuk...vagy eszik az olajat,meg a vezérlésmódosító... bár nekem volt svájci bontásos QV az kurva jó motor volt csöndes volt ,nem ette az olajat,és csak Selénia 10w60at raktak bele... a JTS-nél meg svájcban is egy csomónál írva van motorschaden...ez a 2.0 JTS... amik meg az 1.9 2.2 azoknak meg olyan vezérműláncuk van mint a biciklilánc,egyénként ezek GM fejlesztésű motorok...
a JTD az kurvajó ,szerintem a legjobb Common Rail diesel motor

ledo76 2014.08.27. 11:14:13

@DeezL: Nekem volt 98-as 1.6 16v TS. 103-190 ezer kilométer közt használtam nekem nem ette az olajat és a végén is meg volt a teljesítmény. Igaz mindig max 15e után kicseréltem az olajat és mindig Selenia vagy Mobil1 volt benne. A vez mód csere engem is elért, ez sajnos típushiba, de nem hagyott úton, ez egy tervezett költség volt és 4.5 évre vetítve amíg meg volt az autó nem is nagy összeg (ezenkívül csak egy termosztát cserém volt ami nem kopó alkatrész). Persze lehet, hogy 250-300e km-nél nem bírt ki volna többet, de egy akkoriban viszonylag kihegyezett motortól, amit a vevőkör nem nagypapásan használt nem olyan rossz. A JTD viszont valóban elsőosztályú.

ledo76 2014.08.27. 11:16:15

@DeezL: Egyébként a Fiat/Lancia benzinesek meg nagyon jók voltak. Az 5 hengeres 2 literes nyugodtan mehetett volna annó az Alfákba.

dpetiba 2014.08.27. 11:21:26

@((Adam)): azt tudom, csak nem tudtam mi lett a sorsa a Priusnak :)

sefer_k 2014.08.27. 11:28:16

@Ada: Változó, hogy melyiknél engedi és melyiknél nem. Nekem egy Octavia I-ben akkor bveszem ki a kulcsot, amikor akarom (P,R,N,D, tök mindegy), sőt, kulcs nélkül is húzhatom a váltót bármilyen fokozatban, max az indítástiltás lesz aktív, és P,N-en kívül nem indul be a motor.
Kollégám Fucos-ában a kulcsot sem tudja kivenni, csak ha P-ben van a váltó, ha viszont kivette a kulcsot, akkor P-ből nem tudja kivenni. A8 D2-ben is ugyanígy működik. Sőt volt egy nagyon régi sztori (talán 5-6 éve), mikor egy merci (talán E osztály) kiégett a Szervita téren a parkolóházban, és nem tudták kihozni, mert az auómentő nem fért be, a váltó reteszelését meg gyújtás hiányában nem tudták oldani.
Közben megtaláltam a homáron:
homar.blog.hu/2008/12/16/beszorult_a_kiegett_mercedes_a_szervita_teri_parkolohazba

DeezL 2014.08.27. 11:51:15

@ledo76: hát a 1.4 12v meg az 1.6 16v nem igazán jó ám! de az 5 hengeres az fasza,de a szívóhoz nincs nagyon vezérlésbeállító!Bár nekem van 1.2-3.0 ig az olasz autós készlet:)

Nekem is volt TS ... amit többet használtam az a 97es 1.6 TS 145 aluszelepfedeles,de városban használtam zömében 1 évig,eladtam aztán jött szintén városra egy 1.6 16v Brava de a Brava csak 5 éves volt és 70ezer km-el vettem ,úgyhogy az nem volt vészes ..alfában 245ezer km volt amikor vettem

DeezL 2014.08.27. 11:57:39

@Ada: a Saabban meg ha mechanikus is vagy sem, csak ha hátrameneti fokozatban van tudod kivenni a kulcsot,ugyanis a váltónál van a gyújtáskapcsoló,mert váltózáras megoldás van!

ledo76 2014.08.27. 12:14:57

@DeezL: Az 1.4 12v-t nem ismerem, az 1.6 16v-ról tapasztaltam az ismeretségi körben, hogy nem hibátlan, bár olyan rossznak se mondanám. Viszont az 1.8 16v, az 1.4 8v-16v-ről csupa jókat hallok, az asszonynak pedig 1.2 8v van a Punto-ban, hibátlan. Az Alfákba úgyis csak az 5 hengeres 2.0-ás jöhetett volna a sportossága/hangja miatt szóba.

DeezL 2014.08.27. 12:24:53

@ledo76: 1.2 8v az király, ugyanúgy mint az UNo 1.0 1.1 vagy a láncos 903ccm-es Panda,Uno,127 stb... 1.4 12v csak Seléniával nem eszi meg a tengelyeket,bár én volt hogy a BMW-be is seléniát raktam :)mert nekem bejött jó pár olasz vasban

rahsol (törölt) 2014.08.27. 12:37:03

@sefer_k: A cikkben is szerepel, hogy a shiftlock mechanikusan is oldható. Mint minden autóban.

Tippszmix 2014.08.28. 19:03:55

@DeezL: Vegyél ezek mellé még egy japánt is, és rádsütik, hogy liberális vagy!

DeezL 2014.08.28. 20:33:53

@Tippszmix: hehe lehet volt 1-2 japánom annyira nem lopta be magát a szívembe,mondjuk a Mazda 323 4wd 1.8 Turbo tetszett

decompression 2014.08.29. 00:15:20

@DeezL: a 16V TS-ekből csak a 2.0 literes kényes, az is csak az olajszintre. Egy ilyet ütök (értsd lépten-nyomon kinyomom a szemét) hét éve, hihetetlen mit kibír. Eredendően Golfot akartam, de kaptam egy jó ajánlatot egy 156-ra, és nem bántam meg. Az előtte birtokolt Polo-m sokkal kényesebb volt, és a meghibásodások sem merültek ki annyiban, hogy eltört ablakemelő kapcsoló, meg pusztuló stabilizátor összekötö. Olajszivattyút kellett volna cserélni, meg hasonló nyalánkságok. Aki szidja az olasz autókat annak:

a.) nem volt
b.) úgy átbaszták valamivel, mint annak a rendje, és valamire fogni kell :-D

Ezt meg a köz javára:

Szóval aki ilyenekkel jön, hogy az Alfás legjobb barátja a tréleres, azokon csak röhögök. Nagyjából általános iskola felsőtől szánalmas az ilyen nekem ilyen van bibibí, neked nem, tehát az szar hozzáállás. Emberek, ki kéne már belőle nőni. Magatokat minősítitek. Vegyen bátran mindenki olyan autót, ami tetszik neki, többnyire nem a típus és pláne nem márka egy határ szar, hanem azok a bizonyos autók, amiknek már rég a bontóban lenne a helye, de valaki hagyta magára rámelegíteni őket, mert álmot akart venni nem autót. Persze, vannak problémásabb tipusok, amikhet óvatosabban kell hozzáállni. De szerintem az ultimate instant szopóroller mint olyan nem létezik.

DeezL 2014.08.29. 08:38:45

@decompression: mindegyik 16v TS kényes az olajra ezt hidd el nekem ! 1.4 -1.6 mindenben ugyanaz... az 1.8 2.0 is annyi hogy a 2.0 kivételével a többiben nincs ballansz,bár 1-2 1.8ban volt úgy emlékszem,de pl a szelepek is ugyanazok 1.6-2.0-ig
de az Ecotec Opel/Daewoo is kényes az olajra jobban mint a TS...

ledo76 2014.08.29. 15:44:51

@decompression: c.) nem a pénztárcájának megfelelő autót vett (értsd: majomra volt pénze csak banánra nem).
Egyébként egyet értek, már az iszonyú ostobaság ha valaki egy márkát minősít, nem hogy egy egész nemzet autógyártását, bár szerintem van szopóroller, de az inkább mindenhol csak egy-egy típus vagy valami eleve gyári hibás példány (selejt bosszúja).

dennisthemenace 2014.08.30. 11:19:20

Nekem 156 van, 2.0 JTS motorral. Az olajat szereti, foleg, ha tolom neki, de ezenkivul nem mondhatok rosszat rá. Most voltam vele Magyarországon, 3000 mérfold (4800Km) ment bele ket hét alatt, foleg pályán.
A Mol benzinje viszont olyan szinten nem jott be neki, hogy annyit rángatott, hogy a "Go to dealer" hibauzenet már el sem aludt..

DeezL 2014.08.30. 12:46:26

@ledo76: ezért nem veszek E60as BMw-t meg ilyesmiket!

outtatime 2014.08.31. 05:58:10

@ledo76: nem is az autókat minősíteném, hanem az azokat vásárlókat.
Aki alfát vesz az szerencsejátékos és nem baj neki, ha néha a fasz túloldalára kerül.
audit a takony kölykök/boyracerek
mercit a konszolidáltabb kölykök
bmw-t a bunkók/boyracerek(akik alatt ha a hátulja megmozdul bokánfossák magukat)
suzukit a rabszolgák
vw-t az exhibicionista rabszolgák
keletit a fillérbaszók/kényelmesek/lusták
SUV-t a kölkeiket fuvarozó vasalt arcú, szilikonos, harmincas+ anyukák, vagy a hájas, strandpapucsos "vállalkozók", akik nem férnek be másba, illetve akik félnek a forgalomban
pick-up-ot akinek nem futja SUV-re, vagy visszaigényli az ÁFÁt, vagy esetleg tényleg kell néha a 4wd/diffizár/felező vagy a plató/doboz, tehát a parasztok.
terepjárót a vadászok, aez edőn mezőn büdösítő agyhalott hobbisták és a forgalomban félők.
volvot a felelősségteljes szülők
stb.

sztereoptípiák
ez a nevük
idő kell a megváltoztatásukhoz, mondjuk ha az alfa esetében a fiat elkezdene megbízhatóságra is törekedni az segítene :)

ledo76 2014.08.31. 13:56:03

@outtatime: Én a második Alfámat nyúzom (146, 156), nekem egyik se volt megbízhatatlan és az ismeretségi körömben is sokkal több a pozitív mint a negatív élmény, de nem állítom, hogy nem lehetne jobb a márka ebből a szempontból. Egyébként pont a 159-esnél nagyot javult ez a kérdés, de mivel nehézre sikeredett, illetve a motorválaszték (elsősorban a benzines) vérszegény lett óriásit esett az eladás, a "megbízhatatlan" 156-os és 147-es meg viszonylag szépen fogyott.
A megbízhatóság eladásra gyakorolt hatása amúgy is érdekes kérdés, az csak egy szempont (tény, hogy nem utolsó) a sok közül. Ilyen alapon a VW, pláne a Mercedes el kellett volna, hogy veszítse a vevőköre nagyrészét a 90-es évek közepétől-végétől, ez mégsem történt meg. Vagy itt van az Opel ami most nagy szarban van, pedig lényegesen minőségibb autói vannak mint régebben stb.
Abban igazad van, hogy a sztereotípia nagy úr és nyilván van alapja, de ez a videó is azt mutatja, hogy (főleg kishazánkban) túl van értékelve. Egy ilyen problémán lehet rihegni-röhögni, Giannizni (egyébként maga videó tényleg vicces, egy-két komment ami ezt komolyan veszi fárasztó), de ha megáll egy nem olaszban pl a magas nyomású szivattyú, arról nincs cikk, vagy csak szigorúan tárgyszerű.

outtatime 2014.08.31. 14:54:40

@ledo76: ez is mind igaz, de az is, jogy lassan kopik ki a köztudatból a sztereotípia.

Aki csak annyit tud az autókról, hogy a japán az megbízható mint a gránitmozsár csak unalmas és csúnya, az olasz/francia trehány munka, de szép, a német meg viszonylag szép, viszonylag jó, elérhető alkatrészárral és a fateré is 30 évig ment ugyanazzal a gumiszettel/olajjal, annak nem lehet magyarázni. Én sem vagyok nagy autó-tudor (kicsi se), de ha másik autó (új, vagy használt másik mindegy) vásárlására szánnám magam, első körben szétnéznék itt, másodikban még kérdeznék is, harmadikban meg kivinném a terepre/szalonba a bizalmamat bíró autószerelő ismerőst és/vagy a legális-bontós sógort, ugyan nézzenek már rá, ha használt ugye a csáposon, ha új, akkor meg nem volt-e törve a tréleren (alku!) vagy minden benne van-e aminek kell, nekik van hozzá szemük, mindkettő a választott szakmája szupermenje, engem meg a szalonos/nepper eladó meg úgy forgat be ahogy nem szégyell. Az új seprű jól seper már rég nem igaz a verdáknál ahogy látom. Itt ezen a blogon esett le nekem is a tantusz, hogy az évjárat és pontos típus számít, nem a névleges teljesítmény és fogyasztás és főleg nem a márka (illetve márkán belül is). Pár napja tudtam meg itt, hogy a 2.0pdtdi nem olyan megbízható a maga 140-145lovával, mint az 1.9pdtdi s 135-tel. Lehet jobb (vezetni), csak nem annyira stabil (megbízni benne). És ezernyi ilyen okosság van, amit nem mond el a kereskedő és nincs benne a típusismertetőben. Mindkettő német, az egyik gazdája azt mondja jó a gép csak karban kell tartani, a másik szidja. De átlagpolgárnak aki nem olvas belsőségez, nincs JÓ és őszinte szakember ismerőse ezt nem fogja belátni.

gigabursch 2017.04.13. 22:16:38

Miért kellett a Belsőséget áttneni erről a felületről?
süti beállítások módosítása