A sárvédő sem véletlen.
Ahogy az sem, hogy nem véletlenül kellene a keréknek alatta maradnia.
És nem kilógni oldalra. Sem az utcán, sem egy amatőr versenyen. Nem kell nagy tempó a nagy eséshez, bőven elég a nyolcvanas tempó.
Semmi nem véletlen
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Xebu 2014.07.04. 13:05:18
andand 2014.07.04. 13:14:50
Csé 2014.07.04. 13:16:30
hofi601 2014.07.04. 13:28:38
delejes 2014.07.04. 13:34:08
blogoló 2014.07.04. 13:51:16
Xebu 2014.07.04. 13:53:20
A kerekek megegyező irányban forognak csak egymás mögött, de ahol összeérnek ott a kerületi sebességük ellentétes irányú.
Imi36 2014.07.04. 14:13:58
HgGina 2014.07.04. 14:19:26
A két egyirányba forgó kerék kerületi sebessége pedig nem ellentétes, hanem egyirányú, csak egymáshoz képest ellentétes (azonos átmérő esetén), mert az egyik autó lassabb. Ebben az esetben a bal oldali autó kerekének kerületi sebessége nagyobb a jobb oldaliénál. Ezért a bal autó kerekét a jobb oldalié visszafogja az érintkezés pillanatában, amivel a bal autó kereke a talajhoz viszonyítva állóra fékeződik, megcsúszik, és abban az időpillanatban a bal autó bal oldali kerekei gyorsítanák az autót, a jobb oldaliak fékezik. Értelemszerűen a kocsi jobbra kipördülne, de mivel a másik autó miatt nem tud, ezért a bal autó segge kitör balra, a két baloldali kerék a haladási iránynak keresztbe áll, és mint egy küszöbön, a bal autó jobb oldala felfelé elszáll, és a kocsi balra forogva a hossztengelye körül megpördül.
niko carpitos (törölt) 2014.07.04. 14:19:56
Imi36 2014.07.04. 14:21:43
Xebu 2014.07.04. 14:30:19
Nem érdekes a gépkocsi sebesség különbsége, mikor összeér a két gumi az egyik felfelé, másik lefelé tér ki. A felfelé induló gumi elemelkedik a talajtól, onnantól a másik gumihoz tapad egy pár pillanatig. Azon tűnödöm mi dönti el, hogy melyik gumi indul fel vagy lefelé, de szerintem csak a talaj felé történő tapadási különbség számít - magyarán ha mindkettő egyformán tapad és az autó egyformán gyorsítanak, akkor csak füstöl a két gép gumi és nem száll el egyik sem.
hozé bubó 2014.07.04. 14:40:15
amelyik gumi hátulról jön az fog repülni, csak az tud kitérni...
TaaT 2014.07.04. 15:29:11
jürgen baromartz 2014.07.04. 16:30:12
a kerekeket szinte soha nem védi vagy burkolja kemény, nehezen roncsolódó szerkezeti elem, akármikor előfordulhat ilyesmi egy csont gyári autóval is - sőt.
Xebu 2014.07.04. 18:30:26
Xebu 2014.07.04. 18:35:04
jürgen baromartz 2014.07.04. 19:13:22
kzolee 2014.07.04. 19:21:22
Szerintem 6HP26Z Kettőstömegű Istvánnak ezek a kirohanásai kissé illúziórombolók...
Imi36 2014.07.04. 20:02:01
Arculatervin 2014.07.04. 21:17:40
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.04. 21:49:38
kzolee 2014.07.04. 21:50:35
- Jövőre burkolt kerekekkel megyünk, Pistám, igérem! (Szól elcsukló hangon)
- Jól, van, remélem ebből tanultál! (Mennydörög a Mester hangja)
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.04. 21:56:23
Quattroman 2014.07.04. 22:33:16
a forgásuk ellentétes ott ahol összeérnek
a kerületi sebesség az egy mértékegység nem irány...
Xebu 2014.07.04. 22:36:14
Sebesség pedig nem skalár mennyiség, hanem vektor, azaz iránya is van. Érintési pontban ellentétes irányú.
Quattroman 2014.07.04. 22:53:21
"igaz, ehhez nem ártana az a kiegészítő terelőlap se a kerékdobok hátulján, amit manapság divat lett lespórolni az autókról."
az a csúfság csak akkor előírás ha a kerék talajjal érintkező pontja (tengelyvonal) és a karosszéria hátsó/alsó pontja egy bizonyos szögnél (15-20° ??) nagyobb...
macman507 2014.07.04. 22:55:57
Quattroman 2014.07.04. 22:59:12
a találkozási pontjukon ellentétes a forgásuk!!
ez a lényege, nem az hogy egy irányba haladnak
maradjunk annyiban hogy kifordítva magyarázod.
hiába forognak egyirányba globálisan, az érintőjüknél ellenkező irányú a forgás. a kerületi sebeséget felesleges volt belekeverned.
jürgen baromartz 2014.07.05. 00:55:03
vegyél elő egy fizika tankönyvet. vagy egy google-t. :D
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.05. 03:40:24
Gondolom itt is arról van szó, hogy a gyártók garasoskodása mára divattá vedlette magát. Sok hasonló, 500 forintból legyártható filléres alkatrésszel együtt ez is eltűnt a széria autókról, és azóta már kimondottan ciki, hogy nem teríted be a mögötted haladók szélvédőjét a sáros szutyokkal. Nem bug, hanem feature.
Tehát ha van mudflap a kocsidon, szociálisan túlérzékeny buzinak számítasz, ez a közvélekedés, ezt alátámasztja az is, amit írtál. Én viszont attól is kicsivel jobban érzem magam a bőrömben, ha tudom, hogy nem baszok ki a többi közlekedővel :)
röf 2014.07.05. 07:59:23
Abban mi a logika?
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.05. 08:42:54
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.05. 08:44:10
HgGina 2014.07.05. 14:45:57
Alapjában ugyanarra jutottunk, csak a kerületi sebességet abszolút és relatív értelemben használtuk eltérően, bár a két forgás egyirányú.