Semmi nem véletlen

  2014. július 04. - ommm Címkék: verseny baleset kilógó kerék

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A sárvédő sem véletlen.
Ahogy az sem, hogy nem véletlenül kellene a keréknek alatta maradnia.
És nem kilógni oldalra. Sem az utcán, sem egy amatőr versenyen. Nem kell nagy tempó a nagy eséshez, bőven elég a nyolcvanas tempó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr676472865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xebu 2014.07.04. 13:05:18

Jól láttam? A két gumi ért össze, az dobta fel a szélső autót?

Csé 2014.07.04. 13:14:21

Nemértem a cikket, valaki magyarázzon :D

andand 2014.07.04. 13:14:50

@Xebu: Igen, F1-ben is szokott ilyesmi tortenni, jo nagyokat repulnek tole.

Csé 2014.07.04. 13:16:30

@Csé: Megvan! :D Bocsi :P Pedig nagy biznity a házi/sudnituning nyomtávszélesítés, sok kendácsoló megél a sztrítrészerekből :D

szekőcei 2014.07.04. 13:17:47

@Xebu: én is így láttam...

hofi601 2014.07.04. 13:28:38

Az "M-csíkos" BMW-s is tehetséges, ahogy diszkófékkel, belecsúszik a Compactba.

delejes 2014.07.04. 13:34:08

Hát igen. Nem vagyok szakértő, paraszti ésszel kiszámolva, az egymással szemben forgó kerekek (kb 160km/h), viszonylag szerény sebességkülönbség és szerény súrlódási együttható hatására is a kb 1,5t-ás kocsi sarkára kb 2t-ás emelőerő hat, ami tényleg meglepő. Így nem is csoda hogy elszáll...

haggyadaszt 2014.07.04. 13:45:48

"hogy ment el vilnöv"

blogoló 2014.07.04. 13:51:16

@hofi601: Közben meg bőszen tekeri a kormányt, de csak nem akar arra menni... :-D

Xebu 2014.07.04. 13:53:20

@delejes: Mármint a kerek nem szemben forognak, mert akkor történne semmi, legfeljebb a levegő szivattyúznák fel mint a fogaskerekes olajszivattyúban.
A kerekek megegyező irányban forognak csak egymás mögött, de ahol összeérnek ott a kerületi sebességük ellentétes irányú.

ZON 2014.07.04. 14:06:31

Ilyenek ezek a BMW-sek... :)

Imi36 2014.07.04. 14:13:58

Ennek a terpesztés miatt lóg ki a kereke, nem? Az meg tudjuk miért kell. Vagy csak nekem nem jön le az, hogy most a pláne ebben a videóban? Az open-wheel kategóriáról meg akkor ne is beszéljünk. Az autóversenyzés pedig egy veszélyes "szakma". Persze utcára olyan autó való, ami alól nem lóg ki a kerék, Ez nem is kérdés!

Nyiri 2014.07.04. 14:15:27

Ahhoz képest hogy amatőr verseny, jól fel van szerelve a gép.

HgGina 2014.07.04. 14:19:26

@Xebu: azért ezt egy kicsit gondold még át! Ellentétes forgásnál a hátrébb lévő autó első kereke az elöl lévő hátsójával találkozik, és a hátsó autó eleje elszáll szépen felfelé. Az meg nem a "semmi se történik" eset, mert bizony elég csúnya dolog történik, és nem ez a bemutatott. A kocsi hanyattesik, mint Michael (Michele) Andretti a célegyenesben.
A két egyirányba forgó kerék kerületi sebessége pedig nem ellentétes, hanem egyirányú, csak egymáshoz képest ellentétes (azonos átmérő esetén), mert az egyik autó lassabb. Ebben az esetben a bal oldali autó kerekének kerületi sebessége nagyobb a jobb oldaliénál. Ezért a bal autó kerekét a jobb oldalié visszafogja az érintkezés pillanatában, amivel a bal autó kereke a talajhoz viszonyítva állóra fékeződik, megcsúszik, és abban az időpillanatban a bal autó bal oldali kerekei gyorsítanák az autót, a jobb oldaliak fékezik. Értelemszerűen a kocsi jobbra kipördülne, de mivel a másik autó miatt nem tud, ezért a bal autó segge kitör balra, a két baloldali kerék a haladási iránynak keresztbe áll, és mint egy küszöbön, a bal autó jobb oldala felfelé elszáll, és a kocsi balra forogva a hossztengelye körül megpördül.

niko carpitos (törölt) 2014.07.04. 14:19:56

@Xebu: a fogaskerék-szivattyúban szélen áramlik a folyadék, nem az összeérő fogaskerekek között (de attól még igazad van, csak nem értem a levegő mitől lenne szivattyúzva nyílt térben).

Imi36 2014.07.04. 14:21:43

@Omm Amúgy meg most, hogy a pisztoly mellé szereztél (végre) egy rendes hátsókerekes autót(direkt nem írom, hogy BMW-t, mert abból, már lehet kapni ugye első kerekeset is -> hogy szakadjon rájuk az ég), majd megtudod, hogy milyen szépen be tud megától terpeszteni egy BMW, úgy, mint Aleska Diamond az análpápa kásztingján. :D

Xebu 2014.07.04. 14:30:19

@HgGina: Az érintő pontban a kerületi sebesség ellentétes irányú. A két kerék egy irányba forog (mindkettő előre).

Nem érdekes a gépkocsi sebesség különbsége, mikor összeér a két gumi az egyik felfelé, másik lefelé tér ki. A felfelé induló gumi elemelkedik a talajtól, onnantól a másik gumihoz tapad egy pár pillanatig. Azon tűnödöm mi dönti el, hogy melyik gumi indul fel vagy lefelé, de szerintem csak a talaj felé történő tapadási különbség számít - magyarán ha mindkettő egyformán tapad és az autó egyformán gyorsítanak, akkor csak füstöl a két gép gumi és nem száll el egyik sem.

Tizenkettő 2014.07.04. 14:31:54

Ilyen ez a popszakma....

hozé bubó 2014.07.04. 14:40:15

@Xebu: mi fog füstölni??? xD
amelyik gumi hátulról jön az fog repülni, csak az tud kitérni...

TaaT 2014.07.04. 15:29:11

Nehogy azt higgyétek hogy ezt gyári autóval és gyári kerékkel nem lehet megcsinálni... www.youtube.com/watch?v=21qqQn2us9Q

jürgen baromartz 2014.07.04. 16:30:12

@TaaT: na éppen ezt akartam felhozni. megy két autó egymás mellett, összeérnek, horpadnak a lökhárítók és a sárvédők, oszt' kész, máris ott vagyunk a "nyitott kerekű" kategóriában. :D

a kerekeket szinte soha nem védi vagy burkolja kemény, nehezen roncsolódó szerkezeti elem, akármikor előfordulhat ilyesmi egy csont gyári autóval is - sőt.

Xebu 2014.07.04. 18:30:26

@hozé bubó: Igazad van, de mégsem. A hátulról jövő száll el, de azért mert ahogy a két gumi tapad egymáshoz, az olyan olyan erőt hozz létre, ami az elsőt lenyomja, a hátsó felemeli. Kitérésnek ehhez semmi köze, az első sem tud kitérni.

Xebu 2014.07.04. 18:35:04

@jürgen baromartz: Ha a kocsi oldala horpasztja be, akkor csak addig horpad, amíg a kereket el nem éri. Nem tudja úgy horpasztani, hogy az acél mélyebben horpadjon a kerék meg kivülebbre kerüljön. Azaz maximum a kerék durran ki. Persze elképzelhető, hogy a kiálló valami végig tépje a karosszériát, pl. egy lökhárító, de ez max a kerék felett tudja. És persze elképzelhető két szöget bezáró ütközés, amely a kerék előtt és kerék után horpasztana, de erre már tényleg kevés az esély.

jürgen baromartz 2014.07.04. 19:13:22

@Xebu: jogos az érvelés, de egy előzésnél például el lehet képzelni olyan esetet, amikor a hátulról közeledő első lökhárítója/sárvédője és az elől haladó hátsó lökhárítója/sárvédője sérül egyszerre úgy, hogy a két gumi a mintázatával tudjon összeérni. nézz be akármelyik autó sárvédője alá, ezek többnyire csak egy vékony fémlemezből meg egy műanyag dobból állnak, nem nehéz őket legyalulni. vázelem vagy nyúlvány meg csak 20-25 centivel beljebb van a kerekektől. persze azt aláírom, hogy az ilyesmihez azért nem kis balszerencsére van szükség, de éppen ezért nem lehet általánosítani a videóból sem. vagy talán azt hiszi itt bárki, hogy például a 155-ös alfából épített, szélesített, böszme tepsi túraautó kerekeit is "körbecsövezték" annak idején, hogy az ilyesmit el lehessen kerülni? a fenét, azt is csak egy darab műanyag védte, az meg semmit nem akadályoz.

kzolee 2014.07.04. 19:21:22

Mennyire demagóg poszt már ez... Légyszives a Totalcarnal nézzétek már át együtt, mielőtt valami ennyire égő írás kikerül, főleg a belsőségre.

Szerintem 6HP26Z Kettőstömegű Istvánnak ezek a kirohanásai kissé illúziórombolók...

TaaT 2014.07.04. 19:24:48

@jürgen baromartz: Pontosan.

Szal nem értem abból a 4soros bekezdésből mit akart Pista kihozni.

Imi36 2014.07.04. 20:02:01

@TaaT: Szerintem semmit, vagy nekünk nem jött át. De hasonlóan érzek,mint ti. Ha élhetek egy hasonlattal: ez olyan mint a műpéniszt szopó automata -->semmi értelme.

Arculatervin 2014.07.04. 21:17:40

@omm Omm baszod, már megint tolod itt az álszent baromságodat. Kilóg a kerék? Kit érdekel? A versenysport veszélyes üzem és pont. Teljes jót tesz a demagóg írásaidnak, hogy vannak emberek, akik veszik a fáradságot és belinkelenek olyan videókat, amik, azonnal döntik a sületlenségeidet. Pl. mint most az utcai koccos flippet. Nem kell ET-10, hogy borulás legyen a vége. Kérlek, felejtsd már el ezt a népoktató,"majdénosztomafrankót" stílust. Nagyjából szerintem a kommentelők többsége úgyis vágja, hogy ez olyan "bort iszik és vizet prédikál" Pista ömlengés.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.04. 21:49:38

Tehát a teljesen fedett kerékjáratoknak leginkább a puhatestűek, úgymint gyalogok és kétkerekűek védelme miatt van értelme, az ilyenekkel való találkozáskor sanszos, hogy tart eleget a lemez, és nem darálja őket a kocsi alá a jó tapadós gumiabroncs, megússzák annyival, hogy átbucskáznak a kasztni fölött.

kzolee 2014.07.04. 21:50:35

Elképzeltem, ahogy Pista előtt áll Bernie Ecclestone lesütött szemekkel, Szujó Zoli vállára néha rá-ráborulva, pityeregve, miközben a Mester osztja neki az észt.

- Jövőre burkolt kerekekkel megyünk, Pistám, igérem! (Szól elcsukló hangon)

- Jól, van, remélem ebből tanultál! (Mennydörög a Mester hangja)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.04. 21:56:23

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: ja meg hát nyilván a vizes útról sem veri így az égbe a taknyot, igaz, ehhez nem ártana az a kiegészítő terelőlap se a kerékdobok hátulján, amit manapság divat lett lespórolni az autókról... Lényeg a lényeg, pont "az ellen nem véd", amiről a poszt egyébként szól :)

Quattroman 2014.07.04. 22:33:16

@Xebu: jól összekeverted a mézet sóval:-)
a forgásuk ellentétes ott ahol összeérnek
a kerületi sebesség az egy mértékegység nem irány...

Xebu 2014.07.04. 22:36:14

@Quattroman: Forgásuk egyirányú, mindkettő előrefelé megy.
Sebesség pedig nem skalár mennyiség, hanem vektor, azaz iránya is van. Érintési pontban ellentétes irányú.

Quattroman 2014.07.04. 22:53:21

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:
"igaz, ehhez nem ártana az a kiegészítő terelőlap se a kerékdobok hátulján, amit manapság divat lett lespórolni az autókról."

az a csúfság csak akkor előírás ha a kerék talajjal érintkező pontja (tengelyvonal) és a karosszéria hátsó/alsó pontja egy bizonyos szögnél (15-20° ??) nagyobb...

macman507 2014.07.04. 22:55:57

Látom még a verseny szervezés is amatőr munka, ha ilyen előfordul.

Quattroman 2014.07.04. 22:59:12

@Xebu:
a találkozási pontjukon ellentétes a forgásuk!!
ez a lényege, nem az hogy egy irányba haladnak

maradjunk annyiban hogy kifordítva magyarázod.
hiába forognak egyirányba globálisan, az érintőjüknél ellenkező irányú a forgás. a kerületi sebeséget felesleges volt belekeverned.

jürgen baromartz 2014.07.05. 00:55:03

@Quattroman: hát éppen ugyanezt magyarázza ő is, csak szabatosan, te meg úgy, ahogyan egy hentes vagy fodrász magyarázná a vektoralgebrát.

vegyél elő egy fizika tankönyvet. vagy egy google-t. :D

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.05. 03:40:24

@Quattroman: terepszög lesz a keresett szó. Amúgy nem értem, miért lenne "csúfság", a civicemnek kimondottan jól áll (ilyesmi, fehér is, csak sokkal patkányabb szegény: www.civic4g.pl/faq/differ/003.jpg), olyannyira jól, hogyha elhagynám, muszáj volna vennem másikat - egyébként a mai autók formavilághoz is ugyanígy illeszthető volna, ha akarnák, nyilván nem egy leffegő gumidarabról beszélek.

Gondolom itt is arról van szó, hogy a gyártók garasoskodása mára divattá vedlette magát. Sok hasonló, 500 forintból legyártható filléres alkatrésszel együtt ez is eltűnt a széria autókról, és azóta már kimondottan ciki, hogy nem teríted be a mögötted haladók szélvédőjét a sáros szutyokkal. Nem bug, hanem feature.

Tehát ha van mudflap a kocsidon, szociálisan túlérzékeny buzinak számítasz, ez a közvélekedés, ezt alátámasztja az is, amit írtál. Én viszont attól is kicsivel jobban érzem magam a bőrömben, ha tudom, hogy nem baszok ki a többi közlekedővel :)

röf 2014.07.05. 07:59:23

No de vazze, a rallyban is megbuktatják az autót gépátvételnél, ha kiér a gumi oldalfala a kaszniból....
Abban mi a logika?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.05. 08:42:54

@röf: Gondolom hamar elmenne a közönség kedve a dologtól, ha a kanyarok belső ívén, vagy akár egyenesekben álló szurkolókra is hullana az áldás az égből. Fotósok és őrültek most is beleállhatnak a kigyorsító autók által felvert szottysugárba, de ez opcionális, nem megoldhatatlan, hogy aki akar, az tiszta ruhában menjen haza.

HgGina 2014.07.05. 14:45:57

@Xebu: egyformán nem tapadnak. A gyorsabbnak (azonos állapotot, anyagot, tapadást feltételezve) kisebb lesz a súrlódási ereje a talajjal, tehát az a gumi csúszik meg, a lassabb kerék tapadása miatt az az "erősebb". És ha megcsúszott, relatívan blokkol (forog, de lassabban, mint a gördüléshez kell) a talajhoz képest, akkor a másik oldali jobb tapadás miatt a bal szélső autó jobbra befordul. Ez történt, és jól látszik, hogy a jobb oldali autót szépen beforgatja ugyanúgy jobbra, hiszen a lét kocsi súrlódása is abban segít, hogy a két autó alkotta rendszer gyorsabb oldala (itt a bal autó) forgassa el a másikat jobbra, miközben saját maga is fordul. És akkor jön a küszöb, oldalt kéne csúsznia jobbra 90 fokkal elfordulva, de a bal két kerék a súrlódás miatt "akad", a kocsi jobb oldala elemelkedik, és máris pörög a hossztengelye körül. A befordult jobb oldali autó pedig egyenletesen csúszva lassul, a bal autó is fékezi, a bal viszont csak önmaga foroghat, nincs másik erő, ami ezt visszatartsa.
Alapjában ugyanarra jutottunk, csak a kerületi sebességet abszolút és relatív értelemben használtuk eltérően, bár a két forgás egyirányú.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.05. 14:52:13

Csodálkozom, hogy nem volt még, de akkor legyen: látjuk még ezeket a Bömbikéket sánta vak papnék vasárnapi, templombajárós, rommá kímélt autóiként a hahun, egy tulajjal 79ezer km-rel az órájukban...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.05. 14:53:37

@haggyadaszt: hát sehogy...az egyik benetton, az egyik benetton nagyon nagyot esett... :D Hüje Palik... :D

TK86 2014.07.17. 13:11:37

az még hagyján, hogy a gyökér kitolta a kerekeket, mert megértem a jobb úttartás végett, de ilyenkor illik a sárvédőt is legalább ennek megfelelően kiszélesíteni, ami még csinos is tud lenni!
süti beállítások módosítása