Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba.
Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt, sufniban talált alkatrészekből. A szivargyújtós ál-fogyasztáscsökkentő sem lehet kivétel.
Szétszedtem. Nem volt nehéz, csak az tartott sokáig, amíg megtaláltam a szivargyújtó-csatlakozó bütykét nyomó rugót, miután elrepült. Az orrát egy mozdulattal le lehet húzni, a kék plexit fájdalommentesen le lehet pattintani, innen már csak egy Phillips-csavar választ el a nagy titoktól.
Örömhírt közölhetek mindenkivel, aki elbánik egy forrasztópákával. A Shark Saver anyagköltsége simán ezer forint alatt tartható, még akkor is, ha a legdrágább boltban vásárolunk. Lehet, az életemet kockáztatom, hogy egy nyilván szabadalom által védett termék hamisítására buzdítok, de vállalom a következményeket, íme a darabjegyzék:
1 db 2200 mikrofarádos, 16 voltos elektrolitkondenzátor
2 db 1 kiloohmos, 5%-os ellenállás
1 db 1,5 megaohmos, 5%-os ellenállás
1 db LED
1 db üvegbiztosíték
A kapcsolási rajzot már mindenki vegye le magának a fotó alapján, jó?
Azon gondolkodom, ha a 2200 mikrós kondi helyett merészen egy 4700-asat használnék, vajon tovább fokoznám a hatást, vagy egy ponton túl már nem érhető el további fogyasztáscsökkentés, és Sharkék megtalálták az optimumot? És ha közvetlenül a generátorra forrasztanám a kapcsolást? Ja, nem jó, ott már van egy zavarszűrő kondenzátor.
Bevallom, felnézek a Fuel Shark Saver kitalálóira. Az univerzum legstabilabb pontjára építik az üzleti modelljüket: az emberi hülyeségre. Tudom, átverés, meg minden, de én kemény szívű vagyok, aki elhiszi, megérdemli. Ha kínai lennék, legyártanám a klónt, mondjuk Fuel Snark Saver néven.
És most komolyan
Azért szedtem szét a készüléket, mert Papp Tibi csütörtöki cikke után széles néprétegek követelték a boncolást. Eddig is tudtuk, mi van benne, de most már képi bizonyíték is van róla.