Perverz vagy, ha mindet ismered

Sosem látott veterán Nissanok

  2013. november 19. - Stump András Címkék: nissan datsun prince sunny tokió skyline cedric bluebird patrol fairlady gt-r tokió 2013 r380 tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Elvileg hírzárlat volt, arról volt szó, hogy tilos fényképezni. Azért becsúsztattam a kis gépet a hátizsákba, hátha mégis, Japánban sosem lehet tudni. Szüntelen hajlongások között minden kérdésre elhangzik egy-egy hai, vagyis igen, de azt nem tudom, hogy mondják a nemet. Amikor mégis elkerülhetetlen a tagadás, határtalan szégyenükben rettentő sajnálkozó arcot vágnak, mintha éppen most gázolná el a Sinkanzen a család kedvenc kutyáját. A nem minden szempontból tökéletes angoltudásuk meglepő helyzetekbe tudja katapultálni az embert. Szóval vittem gépet.

Magam sem voltam tudatában, de a Nissan Japán legrégebbi autómárkája. Az esti rendezvényen a 80. szülinapjukat ünnepelték, Carlos Ghosn, a vezér japán beszéddel készült, és be is mutattak valamit, amiről beszélni sem szabad. Nem is újságíróknak szervezték a bulit, mi csak úgy meg lettünk hívva, ha már itt vagyunk Japánban. És kiállítottak egy sor veteránt a nyolcvan éves cég múltjából, amiket szabad volt lefotózni. Na ugye.

DSC01524

Egy Zsiguli kacsintott rám egyből a bejáratnál. Nyilván nem, hiszen egy 66-os Sunny volt, de szemből megtévesztően hasonlít, még az embléma is majdnem stimmel. Hátulról is lehetne Fiat, de inkább egy másik modell, viszont az adattábla arról árulkodik, hogy pöttöm ezres motorjába 56 lóerő szorult, ami egész érdekesen mozgathatja a filigrán, alig 650 kilós kasznit. Nem tudom, exportálták-e egyáltalán ezt a B10-es sorozatot, én mindenesetre még nem láttam ilyet élőben.

DSC01535

Hasonlóan ritka madár a mellette álló 59-es Bluebird, amelyről azt állítja a magyarázó szöveg, hogy korának leggyorsabb kompakt autója volt a maga 120-as végsebességével. Zsebből nem tudom megcáfolni, de gyanús, hogy másnak volt már 55 lóerőnél erősebb kisautója akkoriban, de az is lehet, hogy nem. Furcsa szerzet, elölről van benne valami a Peugeot 404-es bárgyúságából, de akkoriban sok autónak volt Trabant-pofája.

DSC01539

Ez az 1964-es Cedric Special vitte az olimpiai lángot a 64-es tokiói játékokra. Még a kameraállványnak tűnő tartószerkezet is benne volt a hátsó ülésen, és persze a matrica sem hiányzott az oldaláról. Egyértelműen az amerikai dizájn inspirálta a nissanosokat, épp csak a V8-ast hagyták ki belőle, helyére egy sorhatost tettek, ha már amúgy is kicsinyítettek az USA-ban megszokott dimenziókon.

DSC01551

Land Rover és Willy's Jeep keveréke a kék ős-Patrol, amelyről felirat nélkül akkor sem találtam volna ki, hogy mi az, ha szamurájkardot lengetnek a fejem fölött. Egész fickós lehetett a 145 lóerős, négyliteres sorhatosával, bár a közel 1,7 tonnás önsúly nem kevés. Ez volt az első igazán szépen restaurált autó, az előző három csak úgy tessék-lássék lett rendbe rakva, a Cedric-ről még azt is el tudom képzelni, hogy hasonló állapotban megmaradt.

DSC01557

Ahogy a tündéri R380-as is. Igazi véresszájú versenyautónak látszik, és bőven akad rajta használati nyom. Apró kétüléses, kétliteres, 220 lóerős motorral, de 1967-ben ennyi is elég volt ahhoz, hogy megdöntsön egy sor sebességrekordot - erre használták ezt a második sorozatból származó gépet.

DSC01565

A Fulvia-orrú cucc egy 66-os Silvia - még a név is rímel. Oldalról viszont sokkal modernebb, akár egy Bertone-dizájn is lehetne. Odabent is olaszos a hangulat, a klasszikus pálcikakapcsolók a középkonzolon csodásak. Az 1,6-os, 90 lóerős négyhengeres akkoriban jónak számított, pláne, hogy egy tonnát sem nyomott a gép.

DSC01571

Mellette egy kívül-belül piros Fairlady SPL 213.–Szégyellje magát, akinek erről nem ugrik be elsőre a csinos kis kabrió. A következő Fairlady már egy Z, egész pontosan egy 240ZG, de szegény annyira suta, hogy ide se teszem a képét, a perverzek nézzenek bele a galériába. Ha valaki meg tudja mondani, hogy gyáriak-e a szélesítései, ne tartsa magában – én arra tippelek, hogy nem.

DSC01577

A Datsun 14 roadster az est nagy sztárja. Ő az első sorozatgyártású Nissan, 1935-ből. Ha műveltebb lennék a háború előtti modellekből, talán meg tudnám mondani, mire hasonlít a legjobban, de nekem a legtöbb ilyen csőrös autó ugyanolyan.

DSC01581

A Skyline-sor már érdekesebb. Időben visszafelé halad, és egy perverz állattal indít, a négyajtós R32-essel. 89-ben hozták ki ezt a modellt, 16 GT-R nélküli év után. Ebben még egy soros hathengeres van, 180 lóerővel.

DSC01583

A barna elődmodell sokkal esetlenebbnek tűnik mellette. Muscle carnak akar látszani, de túl keskeny hozzá, nem stimmelnek az arányok. A hátsó sárvédő a leggyengébb rész, szélesítés után kiált. Ettől függetlenül kéne.

DSC01590

A legkívánatosabb mégis a Prince Skyline 2000GT. Ma már nem nagyon hangoztatják, de innen származik a legendás név: amikor a Nissan megvásárolta a Prince-t, akkor vették át a Skyline-t és az egész koncepciót. Igaz, csak 125 lóerős, de ez 1965-ben nagy szó volt egy sorhatos kétliteresből. Három Weber-karburátor kellett hozzá, ami enyhén szólva pikáns elem egy japán autóban. De ez engem nem érdekel, akkor is őt vinném haza. Csúcsos kis dísztárcsáival, négy fényszórójával, és a közel ötven éve született dupla kerek hátsó lámpával minden GT-R-nél aranyosabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr965644104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.19. 18:46:45

@w a s d: az összes új autónak, a nálunk készülő Merciknek, Audiknak is ilyen narancsos a fényezése. Ez az ára annak, hogy nem oldószeres hanem vízbázisú környezetbarát festéket használnak. Plusz sietni is kell, a franc se fogja síkbacsiszolni, nem Rolls ez.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.19. 18:53:31

A kis Datsun meg egy '34-es Fordra hasonlít a legjobban.

w a s d 2013.11.19. 19:00:10

@Make Valamit: De azért megpróbálhattak volna olyan fényképet csinálni, ahol nem emelik ki ennyire a körülmények az egyenetlenséget.

Schütii 2013.11.19. 19:08:50

@sanyey: Nekem is a Manta ugrott be mielőtt elolvastam a kép alatt a szöveget.

Sayniqua (törölt) 2013.11.19. 19:16:21

"nyálcsorgatós szmájli"----> ennyi :)

STi22b 2013.11.19. 19:19:11

A ZG (HS30) szélesítései természetesen gyáriak, ez is egy homologizációs szabályok miatt készült Z variáns. Group 4 versenyeken való részvétel miatt. Azokat a gépeket idézi a hosszított orrával, a burázott lámpájával meg az overfenderekkel. Egyébként egyike a legritkább Z-knek, ha nem is annyira ritka (és drága) mint az S20-al szerelt 432.

Schütii 2013.11.19. 19:21:41

Datsun 14 - Ford V8 1933

red87 2013.11.19. 19:30:29

Én a Patrolt kérem, tündér :)

007 turbozva nem keverve... 2013.11.19. 19:42:01

Egszer majdnem vettem egy soros6 hengeres Laurelt, nagyon tetszet ,elegáns,nagy ,4kocka fényszóró ,kényelmes ,de akkoriban jobban buktam a sportos modelekre,Celica lett 1980 as ,nem bántam meg,sok örömöt okozott.

Invinoveritas 2013.11.19. 19:45:37

Fulvia szerű cuccról nekem rögtön egy szépség ugrott be: gomotors.net/photos/e8/c9/bmw-30-csi_50137.jpg?i Az R380 meg tiszta Alfa Romeo Coupe 33 Stradale.
Akkoriban ez volt a divat, még jó, hogy a világ még nem volt ennyire globális, gyártott mindenki hasonlót. A Patrol meg tisztára egy UAZ-Land Rover vadházasság... Nem? Szép galéria, köszönöm!

SAttila75 2013.11.19. 19:46:25

Szerintem van egy kis tevedes a cikkel kapcsolatban mert ,hogy az elso Nissan jobban mondva Datsun az a 10 sorozat volt amit 1930-ban mutatak be de elotte is volt a Japan gyarnak egypar modellje, ja akkoriban a kis autok Datsun neven szerepeltek (egeszen a 80 evek kozepeig)a nagy kocsik pedig Nissan neven jottek forgalomban. Mellesleg rengeteg japan ritkasag volt az otvenes es hatvanas evekben - jopar eve ez a dilim - a japan autoipar (legalabbis amiota japan autot vezetek, 1.6 Honda Civic-et 1998-as evjaratut. Maskulonben a Totalcarnak tokjo a cikkjei. Elnezest az ekezetek miatt, nincs nekem ilyen. Kosz.

1kutya 2013.11.19. 20:22:45

csesszétek meg, ez majdnem olyan - nekem! -, mint egy pornófilm:)))

Ada 2013.11.19. 20:25:13

En Subarut hajtok, utalom a nemet dizajnt de valahogy az olasz sem jon be. Habar az Ommm altal bemutatott Maserati Ghibli egesz meggyozo. Es most a paradox:
A bemutatott Nissanok kozul a 66-os Silvia tetszik!

RWD 2013.11.19. 20:36:23

Ki ne ismerné őket... :)

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2013.11.19. 20:59:33

@sanyey: (és Schütii): ha inkább a Manta ugrott be róla, akkor gondolom, régen láttatok Fulviát :)
Jó kis galéria, az biztos!

Rocko- 2013.11.19. 21:21:31

én nem vagyok japánpárti, de azért az R32 szedán...
na, az kéne.

250ce 2013.11.19. 22:18:03

AZ r380-as nem ugrott be elsőre, igy nem igaz rám a cimben szerplő jelző ;)

Frw 2013.11.19. 22:38:16

Nem annyira Manta A, inkább Fiat Coupe, de tökmindegy. Akkoriban IS mindenki másolt valakit.
www.alfabb.com/bb/forums/attachments/other-italian-cars/74281d1185968428-fiat-124-coupe-vs-alfa-romeo-124b.jpg

20agh 2013.11.19. 23:00:16

Remélem a csajokat is teszteled, nem csak a kiállításokat...

Prérifarkasz 2013.11.19. 23:10:49

@sanyey: Hasonlít, de az "A" Manta-t csak 1970-től gyártották, ez meg 66-os.....
Nekem első ránézésre a Jensen Interceptor ugrott be, de az nyilván egy más világ.... Jobban megnézve viszont tényleg Fulvia, más hűtőráccsal... helyes a szerző meglátása a típusok azonos hangzása kapcsán...

RWD 2013.11.19. 23:15:56

A ZG-n gyári szélesítések vannak.

Rocko- 2013.11.19. 23:21:58

@Frw: "Akkoriban IS mindenki másolt valakit."
trendnek hívják.

Stump András 2013.11.19. 23:36:19

@STi22b: Köszönöm, tudtam, hogy lesz valaki, aki egyből tudja.
@SAttila75: Simán lehet, de hirtelen nem tudom se megerősíteni, se cáfolni. Második olvasásra már kétértelmű az autó mellé állított táblára írt szöveg.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2013.11.20. 00:04:12

Szerencsére perverz vagyok, így ismerem :)
A ZG gyári, a Nissan R380 pedig Porsche verőnek készült, így leginkább a stuttgarti 904 / 906 formai jegyeit viseli.
A Skyline R32 GT25 szedánt bármikor (Az R32 személyes favoritom a Skyline-ok közül), a Prince Skyline S54B-t romantikázni nyárestéken :))

Pasas 2013.11.20. 01:15:02

A Fulvia orrú cucc engem az NSU-ra emlékeztet. Az eleje csak, természetesen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 03:27:40

baaaaaazzzzzz ezek mindegyik csodalatos!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 03:31:27

ez olyasmi mint a vizcseppek - ha szabadesessel mennek akkor mindegyik felveszi a csepp alakot: egyszeruen a ra hato erok ezt valtjak ki. Ilyen volt a 60-as evek is: a nagyobb motorok tobb levegot akartak, kockalampa meg nem volt, a kerek fenyszorokbol meg nagy kellett mert nem volt meg H4, az eredmeny: majd az osszes ugyanugy nez ki - nagy buta racs es ket bamba nagy kereklampa.

yxcvbnma 2013.11.20. 07:48:18

Vagyis Japán autóipara a '60-as években tartott ott ahol most Kínáé. Tehát 2030~2040 körül (beleszámolva a gyorsabb technológiai evolúciót) fogjuk a mai lenézett kínai másolatokról találgatni, hogy mire hasonlítanak :-)

2013.11.20. 07:52:46

csak a @sanyey: lehet, hogy inkább fordítva. A Mantát 1970-től gyártották.

eko 2013.11.20. 09:46:06

Ezek a sárgák tényleg csak másolni tudnak?

wildpig 2013.11.20. 10:08:33

@visszakettopadlogaz: a vízcseppek "szabadesésben", légellenállás mellett lyukas fánk alakúak.
weather.about.com/od/cloudsandprecipitation/a/rainburgers.htm

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 12:55:14

@wildpig: teljessen mind1 milyen alakuak, a lenyeg hogy MIND egyforma alakot vesz fel mert ugyanolyan hatasokra egyforman reagalnak.

Rocko- 2013.11.20. 14:03:25

@visszakettopadlogaz: ez volt a tend, mondtam már. :)

gigabursch 2013.11.20. 15:13:19

@Invinoveritas:
Az UAZ meg egy II. VH-s Mitsubishi koppintmány

Csak abban nem a benzines Volga motor volt, hanem egy 2.3-as dízel.

_____________ 2013.11.20. 17:04:02

@eko: Köszönjük az "értékes" hozzászólást...

A szerzőnek meg köszi a képeket, faszányos galéria :)

srank 2013.11.20. 22:58:51

az új Wolverine film meg japánban játszódó audi reklám :D
süti beállítások módosítása