Mindenféle SUV, de melyik a legjobb?

TCTV S05EP05

  2013. október 31. - ommm Címkék: teszt tv totalcar tctv suv tc videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Van belőlük mindenféle: kicsi, nagy, olcsó, drága, elsőkerekes és összkerekes, a vásárlók feje zsong a sok rövidítéstől: SUV, SAV, crossover és miegymás, de valójában mindegyik ugyanabba a kategóriába tartozik. Telekjárók ezek, melyek korlátozott mértékben, de el tudnak jutni oda, ahová egy normál hasmagasságú autó nem.

Illetve majdnem mindegyik. Egy meglehetősen nagy átfogású összehasonlító teszten néztünk a körmére a piac hat, különböző szabadidő-autójának. Fékeztünk-kikerültünk, szerettünk-utáltunk, végül választottunk. Nyomulós döngetés vagy vidám olcsóság? És ne csak nézze, olvassa is el mai tesztünket (ha még nem tette volna)!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr505604309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 14:37:30

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: és a qashqai igencsak kifutószéria, érdekes lesz majd összehasonlítani az újjal is heteken belül...

Csalfa Romeo 2013.10.31. 14:38:12

@Hurri Kán: A PSA-nak sincs túl sok pénze mostanság, mégis összehozták a 2008-ast, meg a Citrónak is lesz valami hasonló...Pl. el lehet képzelni simán egy felfújt új Punto Evo-t, kicsit megemelve, és már meg is lenne. De persze nyilván nem ilyen egyszerű...

Hurri Kán 2013.10.31. 14:42:12

@Csalfa Romeo:
Fene tudja. Nekem az az érzésem, a Fiat valahogy évek óta nem találja az útját, másról nem hallani, mennyire veszteséges, nyilván nem véletlen volt a GM-mel kötött "házasság", bár úgy tűnik, most annak is vége és jönnek a kínaiak. A másik, amennyire tudom (pontosabban inkább olvastam) egy új típus kifejlesztése, még ha meglévő részegységeket is használnak hozzá, akkor is legalább 2-3 év. Vagyis amit most látunk tanulmányként, az jó esetben ennyi idő múlva kerülhet a szalonokba. Lehet, hogy csak nekem kerülte el a figyelmemet, de mostanában a Fiat háza tájáról nem igen lehetett ilyen tanulmányautóról hallani.

w a s d 2013.10.31. 14:49:20

@Csalfa Romeo:
Olyan szempontból tényleg nem passzol a Jeep, hogyha valaki kifejezetten olasz és olaszos autó akar (mert miért is ne), az nem az.
De a Fiatnak meg lehet, nem éri meg csinálni egy sajátot, esetleg azzal még a Jeepnek konkurenciát is állítva, ami nagyjából cégen belülinek számít. Persze a VW- nek megérte ránézésre szinte ugyanazt az autót ugyanazon a piacon árulni Seat Ibiza és Cordoba, meg Polo és Polo Classic néven is, így ez kérdéses indok.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 14:53:23

@Hurri Kán: Igen, jól látod a dolgokat...nagy a "pangás" a Fiatnál. Lehet, hogy még nagyobb slamasztikában vannak, mint a franciák? Még tanulmányautójuk se nagyon volt az idei autószalonon kiállítva...OK, itt vannak a csillivilli új Maseratik, meg a LaFerrari, de mi van az anyacéggel? És könyörgöm...hol vannak az olasz hibrid-autók? Lesznek egyáltalán valamikor? Egyterűben, kisautóban jók voltak mindig, de ma már nem sokan választanak pl. új Pandát vagy Freemontot. Valahogy az van, mint a Mitsubishinél - ha kocsit akarsz venni, számításba se veszed, pedig nem rossz márka.

Hurri Kán 2013.10.31. 14:56:28

@Csalfa Romeo:
Nem ismerek pontos eladási számokat, az 500-as az aránylag jól fogy, no de egy típus (ill. különböző változatai) nem igen tudnak eltartani egy gyárat.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:01:40

@w a s d: Hiányzik egy olaszos karakterű SUV a kínálatból, jól mondod...valami biztos van a háttérben, amiről mi nem tudunk. Ne az legyen már, hogy megcsináljuk a Pandát 4x4-es változatban - nesze nektek a SUV, itt van!:)

Ha lenne egy Fiat SUV, szerintem nem lenne riválisa a Jeep-nek, mert a Jeep-ek komoly terepjárók is egyben, úgy, mint a Range Rover Evoque. Meg aztán a Jeep-eket forgalmazzák a világ minden táján, a Fiat meg azért főleg Európában bonyolítja le az eladásait, más kontinenseken sok vizet nem zavar.

rfc (törölt) 2013.10.31. 15:03:08

@Csalfa Romeo: Mar van nekik ilyen, ugy hivjak, hogy Sedici, es a Fiatnak kvazi ingyen volt, mivel a Suzuki muve. Nem fognak ilyesmit onalloan kifejleszteni annak a 3 embernek, aki ilyet vesz, mert nem eri meg.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:05:02

@Hurri Kán: Ez így igaz...jól meglovagolták azt, hogy a régi 500-as egy ikon volt, és ennyi. Most meg másolják a Minit - az is annyi változatban van már, hogy fölsorolni is nehéz, most az 500-assal is ezt csinálják. Ez egynek jó, de a fönnmaradáshoz kevés, ahogy Te is írod.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:07:44

@rfc: Igen, a Fiat-emblémás SX4...lehet, hogy Olaszországban jól fogyott, de az is egy japán fejlesztés. Lehet, hogy félnek a piaci bukástól, és inkább nem vágnak bele?

Zeppeliner 2013.10.31. 15:23:52

A világ legértelmetlenebb kategóriája ez.
4x4, de terepre nem való,városban meg nagy tohonya dög az összes. Parasztvakítás pláne az BMW.
Talán annyi pozitívum, hogy az úthibákat jól elnyelik ha nem peres gumi van alattuk.
Aki úgymond "telekre" jár mert gazdálkodó,építőipari vállalkozó
az l200,hi-lux,rangert vesz.Bár az is általában a felázott földúton megy, nem keresztül kasul mindenen.

Aki ezeket a mostani Toyota belsőket,hátsókat csinálja ki kellene rúgni. Mindegyik csak elölről jó.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:29:15

@Zeppeliner: "nagy tohonya dög az összes"

a rav4-et meg béemvét leszámítva kisebbek mint egy astra...
4x4 is csak egy részükbe van...

megint 2013.10.31. 15:34:14

A rönó és a toyo ugyanolyan gagyi kívülről mint a suzuki, de a bmw is borzalom. Belül egyértelműen bömbi, a toyo szörnyű. A Dacia szintén gagyi, de ennyiért az is csoda, hogy egyáltalán létezik. Szokásos poén a végén, hogy kinek is kell a 4X4, hát télen mindenkinek jól jön, de még vizes úton is más évszakban, esetleg terepen.

ommm 2013.10.31. 15:38:39

@megint: Nem, annak jön jól, aki gyorsabban menne, mint a közlekedők 90 százaléka, akik összkerékhajtás nélkül élik túl a mindennapokat, télen-nyáron. Azon a terepen, ahol ezek előfordulnak, sok haszna nincs, ellenben sok másnak igen. Ahogy az le is lett írva.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:40:15

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A dákó biztos nem mert pont most egy ilyen mellett álltam a GAstrámmal.Rav4 sem mert a szomszédnak olyan van cégautónak (állatorvos).
A Renault talán kisebb, de az nem is tudom mit akar egy ilyennel. franciák...

uarempty 2013.10.31. 15:42:26

navégre, tesztek, így kell ezt.Nem a sorok közt tingli-tanglizni.
Igazándiból, a felhozatalból nekem max a bmw, ami oké.Ha a többiből kellene választanom, akkor hót mindegy, kivéve a toyotát, mert az számomra megtestesíti a rondaság ne továbbját.Értem én, hogy jól kanyarodik, de ha lesétálok hozzá, ne kelljen már sugárba hánynom végig, mire oda érek.Ahhoz képest az sx4 egy mestermű.
DEsign-ra valóban a megemelt clió viszi a prímet ezek közül, de az az ocsmány ködlámpafészek kiemelés azzal a vajszínnel (vagy beige?)..hát több mint izlésficam..1 fokkal sem jobb így, mint az sx4 krómos bizbaza, ami szintén hót idétlenül néz ki úgy.Ha mind a kettő fekete lenne vagy sötét szürke lenne, nem lenne gond.
Azt sem értem, mikor állnak már le a gyárak erről az ocsmány bazári túlhaladott ezüstkrómról?Igen, még az oldal ablaki króm is romás,bazári kacat fless, akár egy fekete S8-on is, én már csak mosolygok rajta :D Viszont, fekete krómmal már emészthetőbb lenne, vagy simán fényes feketével...vannak már ilyenek, de még kevés.
Ebből az ársávból egyébként, inkább a cx-5 kéne, sajnálom, hogy az nem volt ott, mondjuk a dácsijja helyett :) na mind1.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:46:38

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ja nem bocs, a Duster volt.
Még most is sokk hatása alatt vagyok, mint Karotta a Sassangyongól.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:48:46

@Zeppeliner: nem tudom milyen dákót láttál, de a sandero 4.10 körül van, egy új astra pedig 4.40 környékén ha nem tévedek (hosszban)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:50:11

@Zeppeliner: az is csak magasabb, de rövidebb és keskenyebb mint az astra

ommm 2013.10.31. 15:55:03

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ja, elnézést, azt hittem, még mindig az árháború zajlik.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:58:19

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem volt nálam mérőszalag, de attól még a Duster egy nagy idétlen lemezbódé.Ez az első benyomásom.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:58:56

@ommm: nem, azon már túl vagyunk, valaki itt följebb belinkelt egy GA sx4-et, ő nyert.

lanciabacci 2013.10.31. 16:06:18

@Csalfa Romeo: 2010 környékén jöttek volna ki a kész SUV-val, de akkoriban a Chrysler miatt mindent töröltek vagy jegeltek. Aztán jött a Freemont és most az 500L és 500XL. E két utóbbi elmegy SUV-nak, az XL-ből pl. van/lesz 4x4 is ha jól tudom.

A Capture meg persze vicces, de sokkal inkább öncélúan modoros szerintem, különösen az oldalán a lúdtalp-betét. De bántani sem akarom, legalább végre akad egy karakter. Sajnos nekem sokat ront rajta, hogy ültem benne és nagyon műanyag.

nortonvincent 2013.10.31. 16:07:47

"Látják a Stepway és az SX4 között a négymilliónyi különbséget?" meg 2 milliot sem...ez nagyon durva, a BMW-e meg emlitesre sem melto 16milla WTF? Akinek nem szamit a penz az mar X3-X5-ot vesz maganak.
Egyet ertek a Captur a legjobb valasztas..
En RAV ot vennem (es lehet veszek is egy enyhen hasznaltat)de max 7 millio forintert.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:09:44

@Zeppeliner: Értelmetlen kategória, de ha sok profitot termel, akkor márpedig nyomatni kell...anno a szocializmusban is voltak SUV-k, csak akkor még nem ismertük ezt a kifejezést. A Lada Niva és az Aro 10-es nem SUV-k véletlenül? OK, háromajtósak voltak(Nivából volt ötajtós is az orosz piacon), de szerintem ősi SUV mind a kettő.:)

nortonvincent 2013.10.31. 16:12:48

@karolyk22: en valahol 8 millanal tartanam a Rav 4 realis arat es kb 6 millio az SX4 realis ara.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:18:36

@lanciabacci: Akkor lett volna, csak a Chrysler felvásárlása keresztbe tett neki? Gondoltam én...igen, a nyújtott 500-as már közel van hozzá, de azt is szerintem inkább egyterűnek szánták a gyáriak.

A Capture meg, gondolom, leginkább a hölgyekre fog hatni, főleg valami feltűnő színösszeállításban. Ha pl. egyszínű fekete vagy sötétkék az egész(nem tudom, lehet-e ilyet rendelni belőle), már mindjárt nem olyan karakteres, és akkor elvész a többi között. A motorhanggenerátort meg nem véletlenül nem erőltette a többi gyártó...poénnak jó, de ne ez legyen már az egyetlen dolog, ami miatt a Capture-t ki lehet emelni. És ahogy írtad is, a minőségérzete se valami szuper...

2013.10.31. 16:19:34

@Zeppeliner: Értelmetlen abból a szempontból, hogy valójában tényleg nem igazán jó semmire.
Ugyanakkor egy marketingbravúr, mert sikerült olyan széles rétegek igényét felkelteni rá (maguktól eszükbe nem jutott volna, hogy ilyenre van szükségük), hogy ma már jó üzlet mindenkinek suv-ot gyártani.

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:21:41

@Csalfa Romeo: Az remelem megvan, hogy az amerikaiak zabaljak az 500-ast, tobb mint egymilliot adtak el belole mar osszesen (a Minihez sok koze nincs). A Chrysler is visszafizette az allami kolcsont, a Fiat csodje meg odebb lesz. A franciaknal jobban rezeg a lec.

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:24:10

@Csalfa Romeo: Az egy kozos projekt, a japanok adjak a benzines motorokat, az olaszok a dizelt. Ha jol emlekszem az eladasok ketharmada SX4, es egyharmada Sedici. A Suzukinak talan megerne egyedul is, a Fiatnak nem valoszinu.

lanciabacci 2013.10.31. 16:34:33

@Csalfa Romeo: Szerintem némileg félrevezető a helyzet, főleg Mo-ról szemlélve. Egyfelől igaz az, hogy sokmindent visszavágtak, mert a cég nem tartotta el magát és az USA-ra figyel éppen a Chyslerrel, de: 1998-ban már volt kész hibrid pl Multiplából, sajtófotók is vannak róla, de végül - talán a rossz fogadtatás miatt, ki tudja - nem hozták forgalomba. Másfelől a sok CNG-s típus miatt évekig ők voltak a legtisztább EU gyártó, ami nem kényszerítette őket a hibridek felé. A mi német autós, "megmondós" mikro-szemétdombocskánkon viszont olyan előítéletes a híre a márkának, hogy mára szerintem teljesen elhanyagolják a digók. Ebben különben nagy szerepe lehet annak is, hogy a TC sosem találta velük a hangot sajnos és így alig szerepelnek sajtóban és akkor is inkább cikizve.

www.quattroruote.it/notizie/ecologia/corrado-clini-bacchetta-la-fiat-e-ricorda-la-multipla-ibrida

evworld.com/news.cfm?newsid=27330

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:37:18

@rfc: Lehet, hogy úgy van, ahogy leírod, de pont nem ez látszik...a franciákban azért jócskán van még kraft, vannak tanulmányautók, jöttek a dízel-hibridekkel, ugrásszerűen javul a minőség is. A Fiatnál meg nagy csönd honol...Elhiszem, hogy az USÁ-ban kelendő az 500-as, mert afféle divatcikk, amire odaát gyorsan ráharapnak. És a régi egy autótörténeti ikon volt. A párhuzam azért volt a Minivel, mert abból is lett Clubman, Countryman, Paceman stb., és most mintha a Fiat is ezt csinálná az 500-assal.

Azelőtt a Chrysler volt nagy szószban, mára rendbejött, most pedig a Fiat van bajban. Pont ez van a Renault-nál is - az egykor csúnya napokat megélt Dacia mostanra húzómárkává nőtte ki magát, és többek között Marokkóban is van gyára.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 16:40:14

@gwr: mire nem jó egy sx4, amire pl egy astra igen?

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:52:06

@Csalfa Romeo: De, pontosan ez latszik, az eladasokat kene nezni a tanulmanyautok helyett. A PSA azon filozofal, hogy a bankjat adja-e el, vagy tulajdonreszt a francia allamnak es a Dongfeng-nek. A Renault-t jelenleg a Dacia es a Nissan viszi a hatan, kerdes, meddig.

Hurri Kán 2013.10.31. 16:56:54

@rfc:
Ha eladja a tulajdonrészét vagy a bankját, attól még a vevők nem fogják több autóját megvenni...

2013.10.31. 16:58:36

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ne értsd direkt félre, elég frontvonalat nyitottál már.

A suv mint kategória gyakorlatilag felesleges, abban az értelemben, hogy semmilyen felhasználási körülmény között nem nyújt lényegesen (vagy egyáltalán) többet. Ez a véleményem, ha ezzel akarsz vitatkozni, ok, de ne láss már mindenkiben suzukiellenes szemétládát.

rfc (törölt) 2013.10.31. 17:07:08

@Hurri Kán: Ez igy van, nincs mas valasztasa, kiarul ezt-azt, aztan lesz, ami lesz. Ez nem sokaig fog mukodni.
A Fiat ezzel szemben onmagaban is eletkepes, raadasul tobb labon all, az Iveco es a Magneti Marelli is az ovek a Chrysler mellett. (Plusz elvisz a hatan ket verszivot is, a Lanciat es az Alfat.)

Csalfa Romeo 2013.10.31. 17:07:57

@rfc: Itt üt vissza az a jónéhány év, amikor sajnos elég kétes minőségű autókat ontottak magukból, és sokan pártoltak el a PSA-tól meg a Renault-tól. Hiába találtak néhány éve újra magukra, az emberek nem hisznek a javulásukban. Az is elterjedt nézet, hogy az olasz autó vacak, olyat nehogy vegyél, mert ráfázol. De más márkáknál is nagy baj van - a Seatot bezárhatják, ha az aktuális modellpaletta nem lesz kelendő, vagy pl. mióta várjuk az új Opel Corsát, de sehol semmi...

A tanulmányautók meg fontosak, mert azok mutatják meg azt az irányvonalat, amit az adott gyár a jövőben követni kíván. A franciák esetében van némi fogalmunk róla, látva többek között a Citroen Cactust vagy a Renault Initiale Paris-t, ezzel szemben a Fiat az új Panda meg az 500-as különböző variánsait tolja még mindig. Nem nagyon látni jövőbe mutató fejlesztéseket, formavilágokat, csak a kvázi egy helyben toporgást meg a meglévő modellek reszelgetését.

Tomy445445 2013.10.31. 17:32:48

hát ez aztán marhanagy teszt. se vw, se audi, de egy nyamvadt skoda se. opel, nissan, mazda vagy vmi?? semmi értelmes, de azért rönyó, kókány daewoo(vagyis chevrolet...), szutyuki meg dácsia... a totalcar színvonaláról is sokat elmond...

Jamieson 2013.10.31. 17:35:28

Opel és road presence ? LOL.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.31. 17:43:05

@gwr: Van viszont egy olyan körülmény, ami miatt szintén jól fogynak ezek az autók, mégpedig a magas építés. Nem pusztán jobban látják a népek a forgalmat, inkább a ki- és beszállás könnyedsége fontos ennek a rétegnek. Kicsusszan, becsusszan. Nem pedig feláll és lehuppan, ami rossz a porckorongsérvnek.

Névtelen Nulla 2013.10.31. 18:07:31

Szerintem jók és hasznosak ezek az összehasonlító tesztek. Még akkor is ha nyilván nem mindennel értünk is egyet.persze lehet hiányolni belőle más típusokat,de ez így is elég széles palettát lefed.
Az viszont érdekes,hogy egyes emberek gyakorlatilag egymás torkának esve órákon keresztül gyepálják egymást mert,más a véleményül.persze ahogy látom ezt munkaidőben mert,most már nincsenek itt a megfáradt harcosok. :) Csoda,hogy itt tartunk?

bottaster 2013.10.31. 18:23:34

Én nem akarom védeni a Suzukit és izlésekről nem vitatkozunk ahogy azt mondják de,
1 nekem nagyon bejön úgy ahogy van
2 sztem a németek tudnak valamit, biztos forrásból tudom hogy scrossra már júniusban volt tőlük 20000(húszezer) előrendelés + még amennyit a többi országból rendeltek sikeres lehet ez a Suzuki csak nem nálunk amúgy biztos lesz bele még legalább 1-2 benzines és dízel motor. Turbó (eco) benzinest suzukiék meg nem véletlenül nem csinálnak pl ford ecoboostokkal még fognak jópáran szívni a világon.

bottaster 2013.10.31. 18:26:02

meg mazda skyactivokkal is a benzinessel biztos

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 18:31:55

@gwr: a kategorizálás télleg értelmetlen, mert szerintem az s-cross inkább egy kategória az astrával, mint a rav4-gyel, vagy a sanderóval (méretben, árban mindenhogyan).

(Jó, lehet 4x4-et is kérni hozzá, de attól még nem lesz más kategória, annó az ős-swiftből is volt 4x4...)

de ettől még az autó lehet használható és értelmes, hogy a marketingesek kitalálnak ilyen hülyeségeket.

Az a baj hogy sokan a terepjárók felől közelítik meg ezeket, pedig sima személyautók ezek, némileg emelt magasággal. (bár van ahol már azzal se pl 3008, 15 centis szabadmagasággal)

bpe 2013.10.31. 18:33:30

végbelénazagyukig?.. őőőh, ez a mondat, izé, többmintsilány. :???

Hurri Kán 2013.10.31. 18:36:17

@rfc:
Sajnos saját erejéből küzdötte le "vérszívóvá" a két márkát.

3gb 2013.10.31. 18:49:49

A suv, olyan, mint a fogatlan nő, viccnek, ugyan elmegy, de... vagy, mint amikor cage a fegyvernepperben kap ajándékba két jó nőt az aids zónában, de nincs óvszer, vagy amikor fegyverrel hadonászol, de nem tudsz vele lőni, vagy amikor betépve elpakolsz, aztán mégjobban betépve hazamész, de elfelejted hová tetted, vagy amikor a julit, marinak szólítod az ágyban, vagy amikor már nem tudod ki vagy, de azt hiszed, hogy valaki, de nagyon, vagy amikor mattarészegen, civilben, bal kézzel tisztelegsz az ütinek vagy amikor jönnek a 11-esek, de a kib@szott vihar elviszi a műholdképet, vagy amikor már azt hiszed, hogy levizsgáztál, de kiderül, hogy húzni kell egy másik tételt is, szóval NEM JÓ :)

uarempty 2013.10.31. 18:58:31

@gwr: kicsit üldözési mániás, úgy, ahogy a fijjúk meg nem éppen részrehajlóak a szuzukival...mindenki tudja, h milyen volt a "kapcsolatuk".
Ezért, ha alkalmuk van rá (néha,vagymikorhogy), oda-oda "szúrnak", csak, hogy jampiskodjanak kicsit, megmutassák mizu (persze, aztán meg csak a hiszti megy a tc-nél, ha nem kapnak teszautót, vagy kapnak, de a sor végén csak).Szóval, ez egy furcsa szimbiózis, és kiemelten nem adnék a tc-s stáb véleményére suzuki ügyben...vagyis, amit látsz, azt látod, de komoly megfontolásból nem ugranék neki tc-s suzuki teszt alapján.

Myko 2013.10.31. 19:03:11

7:56-nál az Xdrive felirat alatt az egy csúnya hupli a lemezben vagy csak kosz?
Amúgy a Capture az LOL.
Szerintem mindegyik autó meg fogja találni a saját közönségét. Egy kat. de szerintem nagyon eltérőek.

karolyk22 2013.10.31. 19:23:07

@Myko: én nem látok semmi huplit az fénytörés

etwas kultur muss sein 2013.10.31. 19:44:13

Most komolyan felmerül olyan kérdés, hogy ebben a kategóriában melyik szép??? Okádék mind.....

Rocko- 2013.10.31. 20:26:24

@Shadowbull: hülye vagy, M6-ban felrobban a motor. :-)

Rocko- 2013.10.31. 20:40:41

@Ciri: na, az X1 olyan, mint az X3, csak szűkebb. :}

Rocko- 2013.10.31. 20:51:04

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "semmi köze nincs a terepjárókhoz, mintahogy a videó elején emlegetik."
esetleg ha meghallgatod a videot, akkor hallhatod magad is, hogy ezt mondják: ezek már nem terepjárók. pusztán a kategória indult onnan.
na most ha nézted a videot, akkor 3 dolgot tudok elképzelni:
- nem tudtad értelmezni
- szándékosan értelmezed félre
- meg se nézted

2013.10.31. 21:14:28

@malenykij polgar: Igen, ez egy vitathatatlan jó tulajdonság, de biztosan nem ez az igény keltette életre ezt a kategóriát, hiszen ezt az egyterűek már régen tudják, plusz még sokkal praktikusabbak is, mint a sima kompaktok.

2013.10.31. 21:29:39

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Akkor úgy mondom: nincs semmi olyan használati mód, amelyben a suv az egyeduralkodó, amire azt mondod, hogy na, erre suv való.

Város: lehet, hogy padkázásra kevésbé érzékeny, de jó eséllyel többször is mész neki vele a padkának, mint egy városi kis autóval. Nehezebb kilátni belőle, több helyet foglal.
Terep: nem terepjáró, ráadásul a vásárlói 99%-a olyan helyen lakik, amit egy kispolszkival is simán meg lehet közelíteni.
Családi használat: magas, de nem olyan tágas és praktikus, mint egy egyterű
Autópálya: magas építése miatt nem a legideálisabb.

Rocko- 2013.10.31. 22:19:00

@Tomy445445: a Skoda SUV-ot megnézném én is.

okleveles naiv 2013.10.31. 22:30:07

Totalcar rulez!
Jó cikk - ami szerencsére a legtöbb TC írásra igaz.
A szuzukicsikocsiköcsi píárhorda meg lehetne guttúráttab.
Nem kicsit, nagyon.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:32:03

@Rocko-: próbáld csak védeni a védhetetlent! A SUV kategória genezisében elhibázott: semmi értelme. Ocsmány, torz autók torz lelkű, magamutogató, hájas seggű újgazdagoknak, akiknek a méret lényeg. A SUV-ok léte ugyanúgy merénylet az automobilizmus ellen, mint az egyterűek léte. Gyűlöletes az utcakép általuk.

megint 2013.10.31. 22:44:30

Tehát akkor a jenkik túlnyomó része torz lelkű, magamutogató és hájas seggű.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:47:00

kultúrpesszimista 2010.12.02. 22:26:17
"SOHA SOHA SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM KÉNE EGY ILYEN OCSMÁNY, ORMÓTLAN DÖG! És szánnivaló minden kétlábú, aki boldogan megvesz egy ilyet!!! Igenis el lehetett férni családostul egy hagyományos, lépcsőshátú autóban is, aminek a formája és vezethetősége legalább autószerű!

Évtizedekig kiválóan elvoltak az emberek egy normális szedánnal vagy kombival, nem volt ennyire fertőzött az utcakép, megannyi SUV és magasépítésű szörnyeteg, mint manapság! És a helyzet fokozódik!"

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:48:21

@megint: sőt, olyannyira praktikusak is, hogy már a maradék stílusérzékük is elpárolgott...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.31. 22:49:14

@kultúrpesszimista: Ha adok húszezer forintot, hogy dugjál egy jót, akkor megkíméled itt a népeket a frusztrációidtól?

megint 2013.10.31. 22:56:34

ommm, vezettél te már hóban bmw-t? Egy bizonyos mennyiség után rohadtul nem ér semmit sem az elektronika, sem a téli gumi, és a 100 éves kis suzuki simán előz, ez nem azon múlik, hogy sietsz-e, hanem , hogy egyáltalán megérkezel. Ugye azért vannak ebben országban is páran akik nem sík terepen laknak(esetleg síelni járnak), egy kicsit is komolyabb emelkedő néha lehetetlen helyzetet tud eredményezni, tapasztalat. Abban igazad lehet, hogy sok SUV-nak a hajtása lófaszt nem ér, pl ugye ott van a honda, de pl egy subaru, vagy akár a tuareg 4X4-e igencsak hatásos. Annyi hátránya van kb, hogy valamivel többet fogyaszt, de ennyi. Városban sokkal jobban átlátod a forgalmat, valaki írta, hogy több helyet foglal, hát ennyi erővel akkor többet foglal az S-merci is, de egy A6-os is, felfelé azért szokott lenni hely, hosszában meg nincs nagy különbség.

Ciri 2013.10.31. 23:18:10

@kultúrpesszimista:

Tudod mit cimbora? Én vállalnám a kolléga helyett a személyes találkozót, de komolyan. Egy picit már kezd gyomorforgató lenni, amit idehánysz.

Szóval?

bottaster 2013.10.31. 23:22:42

Amúgy azt én is figyeltem már a, hogy a tc a SUZUKIfóbiások gyülekezete (pedig emlékszem rá anno Winkler még csipázta az ignist), mint pl a múltkori 1.3-as suzukik (wagonr+, ignis új swift) váltói rosszak cikkük. Most komolyan azért húzzák le mert volt 1-2 hülye akik nem szervizelték rendszeresen a kocsit, vagy pont hamis olajat sikerült valahol venniük ez mióta a gyártó hibája kérdem én, aki amúgy imádja suzukit de nem az a se lát se hall típus. Visszatérve a tesztre amúgy milyen alapon lehet összehasonlítani ezeket az autókat hiszen 1-2 azért eléggé kilóg s sorból sztem.+ Aki telekre akar járni az vegyen Vitarát mert az még az ami vagy régebbi pajerót családi autónak meg van ezer fajta szedán kombi meg ferdehátú, egyterűeket meg sürgősen be kellene tiltani (3 sor =instant halál, mondjuk frv meg multipla megoldása kicsit jobb)akik meg mindenképp olyat akarnak azok vegyenek transportert vagy valami hasonló kisbuszt.

w a s d 2013.10.31. 23:27:25

@Rocko-: A himalájai hegyiember?

Rocko- 2013.10.31. 23:57:42

@w a s d: én inkább mondanám egyterűnek, mint SUV-nak.

ommm 2013.10.31. 23:58:36

@uarempty: Mesélj még ilyeneket, így születnek a mondák, jó olvasni.
Én addig kigyűjtök pár írást, melyekben szerettük a Suzukit, jó?

Rocko- 2013.11.01. 00:04:20

@malenykij polgar: dugj egy jót az asszonnyal, a húszezrest megtartom, ellenben páran orrbagyűrik ezt a majmot ingyen és bérmentve, na, áll a biznisz? :)

w a s d 2013.11.01. 01:10:15

@Rocko-: A Škoda szerint SUV:

www.skoda.hu/modellek/yeti/

"Mi is az a Yeti?

A Yeti egy ügyes kompakt SUV. A Škoda Auto a modellválaszték ötre való bővülését ünnepelte Genfben, ahol bemutatta a Yetit. A 4,2 méter hosszú, 5-ajtós autó könnyű kezelhetőségével, - amely nagyfokú biztonsági felszereltséggel párosul, - valamint stílusos külsejével tűnik ki. Kompakt, vonzóan stílusos, és tele van meglepetésekkel – ez az új Yeti."

Dervenkál Egon 2013.11.01. 06:01:38

Tisztelt TC!

Szórakoztató volt, végre. Gratula.

Jónéhány dolgot nem tudtunk meg a versenyzőkről. A féktávot én jobban kiemeltem volna. És nem csak 100-ról. De 70-ről is (ami az átlagos magyar városi tempó).

Nem terepre kell ezeket vinni, hanem megnézni hogy parkolnak átlagos plázában. Mekkora helyet vesznek fel az iskola előtt, amikor idióta anyuka a kapuban tudja csak lerakni a gyereket, megállni tilosban. Amúgy szerintem egy felfújt Corsa vagy egy aládúcolt Sandero sosem lesz képes a SUV-ok alapvető funkcióira sem. Az M-csomagos BMW sem. Ezek lehetnek a magyarban a megosztó Clarkson féle schoolrun megfelelői.

A Toyota ronda, a Suzuki viszont vizuális környezetszennyezés. A kettejük közötti árkülönbség pedig inkább elfedi a valódi műszaki tartalom különbségét. Ez objektíven sosem lehet szép semmilyen elméleti síkon, 3 millióért is ocsmány lenne. Amikor nemrég kiplakátolták a környékünkön, még azt hittem a plakátragasztók nyomták mellé az íveket... de nem... ez szörnyű!!!

Más kérdés, hogy a fenti összegekért már élhető kombikat vehet a zember. Nekem azok sokkal autóbbak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.01. 07:53:27

@Rocko-: Hogyne, aztán elvered benzinre. Nemes célra ajánlottam fel.

AciDuzzu 2013.11.01. 08:02:40

Hát én hihetetlenül jól szórakoztam ezen az adáson! Winkler különösen sziporkázott. Zseniális volt, kösz srácok :)

ZYLO 2013.11.01. 08:45:05

Anyám, hogy MENNYIVEL JOBB volt ez így, mint a korábbi részek a statikus felkonfokkal és kényszeredetten vigyorgó közönséggel!

Soha nem fogom megvenni egyik itt tesztelt autót sem, mégis érdekelt, hogy milyenek egymáshoz képest, míg a szokásos újautó-teszteket egyszerűen áttekerem.

Ilyet még, srácok! Akár használtban is, mondjuk különböző, 150e km-t futott modelleket összehasonlítva.

Rocko- 2013.11.01. 08:48:51

@w a s d: láttam, hogy ők is azt írják.
a vele egy kategóriában említhető Kangoo meg nem SUV. :)

@malenykij polgar: az is nemes cél. :)))

Patás 2013.11.01. 09:27:36

Nagyon jó a cikk!!!

dgt_ 2013.11.01. 10:00:38

@Mert megérdemled: végre valaki kimondta, amire már régóta gondolok.. köszönöm!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.01. 11:17:38

haömindenki SUV t vesz akkor hogyan látom át jobban a forgalmat?ha ifával járok?:-)

Pepejoe 2013.11.01. 11:43:54

Először úgy olvastam a címet, hogy "Mire jó egy SUV?" Arra lett volna válaszom és a "Mennyit ér?" kérdésre is...:D

Pepejoe 2013.11.01. 11:46:17

@Gyurma73:
Szerintem BTR-el kell járni és miután szétlőtted a 12.7-essel az előtted haladó SUV-t, laposra kell taposni...:)

peta33 2013.11.01. 12:21:24

Meglepően jó Dácia fékek,és szereplés,,LEHET?EGY DIESEL DUSTER leverte volna az egész mezőnyt!?!?!?!????!!!! :-) ja-....

Rocko- 2013.11.01. 12:55:43

@Gyurma73: ez egy nagyon jó kérdés.
én már meg is vettem a hidas traktoromat.
auto.indavideo.hu/video/A_hulyek_esete_a_hidas_traktorral

1kutya 2013.11.01. 17:11:48

megvárom az új kaskájt a nissanéktól, aztán nyilatkozom... :-)))

Zeppeliner 2013.11.01. 18:02:57

@Csalfa Romeo: Niva,Aro mint suv. lol
Orosz raszputyca-ra(sártenger) kell is az a technika.
Azok terepjáró gépezetek, mint willys jeep meg a MercedesG
De román autót csak az ellenségemnek.

Csalfa Romeo 2013.11.01. 19:13:49

@Zeppeliner: Vannak olyan szabadidőautók, mint pl. a Range Rover Evoque vagy a Jeep Compass, amik amellett, hogy SUV-k, jól mozognak komolyabb terepen is. A Nivára konkrétan Winkler Robi használta a "SUV-ok őse" kifejezést(nézd meg a Niva-tesztet a Youtube-on). Nyilván persze ez Kelet-Európai viszonylatban értendő, mert a SUV-ok őse valamilyen régi amerikai vas volt, ahogy maga a kifejezés is onnan származik. Az Aro 10-es pedig tulajdonképpen a Niva riválisa volt, de tudjuk, hogy bár a Niva se volt egy schaffhausen, az Aro minden tekintetben gyengébb volt nála - terepen is.

w a s d 2013.11.01. 19:33:37

@Rocko-: A Kangoonak nem inkább a Roomster a kategóriatársa?

Richan 2013.11.01. 23:03:25

@ommm:
Minden tisztelet a türelmedért, nevetséges hogy ennyi idióta ide jár trollkodni,elégedetlenkedni,Suzuki kereskedötöl a terepjáró oktatòig.Színvonalas,szòrakoztatò teszt volt,persze-van még jòpár SUV ezeken kívül,de ez itt ennyi volt,így is elég sok minden belefért. Ha nem tetszik lehet nézni Barátok Közt-et,esetleg X Faktor-t.ha egyik másik ember tényleg olyan okos mint ahogy gondolja lehet saját müsort,vagy autós site- ot indítani...
Mégegyszer gratula az egész TC stábnak,csak így tovább!!!!

2013.11.01. 23:47:58

@Richan: "Ha nem tetszik lehet nézni Barátok Közt-et,esetleg X Faktor-t"

Te most nagyon megmondtad a sok ostobának. Elképesztően nagy király vagy.

Peety0208 2013.11.04. 08:57:56

Grat a cikkért, nekem nagyon tetszett! Mégtöbb ilyet, estleg használttesztként is! Szerintem egy használtteszt sokkal többet elmond egy autóról, hiszen újonnan majd mindegyik jó, de túl a 100 ezren... Esetleg egy Ford Kuga, Skoda Yeti, Dacia Duster trió képében!

Czet-Hal 2013.11.04. 10:36:44

Nagyon szuper fékekkel vannak felszerelve a vasak. A legrosszabb is GT 3-as Porsche szintjén van. Ergo itt elírás lehet, hogy milyen sebességről álltak meg.

iTory 2013.11.04. 22:24:57

Trollkodnék egy kicsit, bár nem szokásom, igaz írni se. Bírlak Titeket, de ami a szar kinézetről kialakult véleményeteket illeti, vannak kétségeim. Ha Suzuki giccs, a Renault is az - mondjuk mindkettőt betiltanám. Azt a kotványolás a narancssárgával, meg a fehérrel be lehetne sorolni az undort keltő anyagok közé! Mondjuk az a hangszintetizátor jó pofa :)
Ettől függetlenül egy adag fos, ahogy kinéz.
Egyébként kíváncsi lennék egy 5 éves használódás után melyik mire képes, mik kotlanak meg - mondjuk pont a két szóban forgó tárgytól várható a legtöbb szopatás.

Szabványok 2013.11.05. 21:59:03

@megint: "vezettél te már hóban bmw-t?
Én vezettem elég sokat. Nagyon jó.
Sokkal jobb, mint az átlag hátsókerekes, mert már alapból több terhelés van a hajtott kerekeken.
Ha meg van rakva (pl. síelni megyünk), akkor szinte SUV szintet ér el a kapaszkodóképessége. (A KIA Sportage is csak kikapcsolt kipörgésgátlóval, kikapcsolt ESP-vel volt képes felülmúlni, a megrakott FWD Focust négy embernek kellett tolni, végül csak hólánccal ment fel.)
Idén márc.15. már nyári gumik voltak a BMW-n, akkor elég béna kacsa volt, míg a 4x4 SUV (téli gumival!) kényelmesen ment arra, amerre kell.

Régen nagyon nem szerettem a SUVokat.
Ma már azt mondom van eset, amikor jó egy SUV. Van, hogy elviselhető, hogy nem megy. Van, hogy elviselhető a többletfogyasztás. Van, hogy nem zavaró, sőt hasznos a magas építés.
De igen ritka ez az eset, legfeljebb harmadik autónak vennék SUV-ot.

Szabványok 2013.11.05. 22:27:33

@Dervenkál Egon: "Szórakoztató volt, végre. Gratula."
-"-

"Nem terepre kell ezeket vinni, hanem megnézni hogy parkolnak átlagos plázában. Mekkora helyet vesznek fel"
Igen. Ezek nem terepjárók, ezek SUV-ok.

"Az M-csomagos BMW sem."
Egyszer már elmesélhetné valaki, hogy miért éri meg a bődületes összeget az "M-csomag", ami semmi más, mint pár apró, csak nagy odafigyeléssel látható optikai tuning.
Különösen egy SUV-on! Mi értelme egy lelógó lökhárítónak egy SUV-on??

Shadowbull 2013.11.06. 08:07:45

@Szabványok: "miért éri meg a bődületes összeget az "M-csomag""

Hogy megeri-e az egyeni preferencia kerdese, de szerintem mindegyik BMW sokkal jobban nez ki M csomaggal.

///M_Straight_six 2013.12.17. 01:05:50

@kultúrpesszimista: sokszor én sem értek egyet azzal, amilyen irányba halad az autóipar, de szerintem egyszer ülj be egy X5-be, ha lehetőség van rá vezesd is. Az ember véleménye, ízlése sokszor változhat, legalábbis kis mértékben, pláne ha kipróbálod azt amiről azelőtt csak távolről alkottál véleményt. Én nemrég még hányi tudtam volna a GL mercitől, no nem azért mert csúnyának találtam ahogy tesztekben olvastam az újságírók véleményét, hanem túlzásnak tartottam, aztán egyik reggel úgy ébredtem hogy nagyon is tetszik a GL, normális gyári ballonos gumikkal, giccses krómfelnik, és sötét ablakok nélkül, mellőzve az AMG meg brabus kiviteleket...

///M_Straight_six 2013.12.17. 01:17:31

@Szabványok: "Mi értelme egy lelógó lökhárítónak egy SUV-on??"
ugyanannyi, mint egy 5-ös bmw-n, vagy 3-as kupén: semmi, viszont jól néz ki
süti beállítások módosítása