Mindenféle SUV, de melyik a legjobb?

TCTV S05EP05

  2013. október 31. - ommm Címkék: teszt tv totalcar tctv suv tc videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Van belőlük mindenféle: kicsi, nagy, olcsó, drága, elsőkerekes és összkerekes, a vásárlók feje zsong a sok rövidítéstől: SUV, SAV, crossover és miegymás, de valójában mindegyik ugyanabba a kategóriába tartozik. Telekjárók ezek, melyek korlátozott mértékben, de el tudnak jutni oda, ahová egy normál hasmagasságú autó nem.

Illetve majdnem mindegyik. Egy meglehetősen nagy átfogású összehasonlító teszten néztünk a körmére a piac hat, különböző szabadidő-autójának. Fékeztünk-kikerültünk, szerettünk-utáltunk, végül választottunk. Nyomulós döngetés vagy vidám olcsóság? És ne csak nézze, olvassa is el mai tesztünket (ha még nem tette volna)!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr535604309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grisa1975 2013.10.31. 07:15:59

Kar hogy a Hyundai IX35 nem lett letesztelve :(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.31. 07:45:44

a kérdés hogy melyiket választanám ,nem egyértelmű mert ha csak úgy hozzámvágnák akkor a BMW ,de ha meg kéne vennem akkor a Dacia.
Amúgy ezekkel ki a fene menne terepre? Arra sokkal jobb egy használt Niva.
Ahol a teszt készült az nem terep.Itt még egy Wagon r is elmegy.

Grisa1975 2013.10.31. 07:56:14

Ok. Most mar tiszta :) Nekem Santa Fe-m van a 2013-as modell, terepre max horgaszathoz viszem.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 08:22:34

komolyan nem értem hogy miért minden összahasonlításnál a legdrágább sx4 árából kell kindulni.

4.5-ért van olyan alap sx4 ami jóval felszereltebb mint a fullextrás sandero, ez jóval olcsóbb mint a tesztelt captur, és max a nélkülözhetetlen motorhanggenerátor hiányzik belőle.

ne már mindig ezzel a 7-8 gurigás változattal néphülyítsünk...

Gomulka Béla 2013.10.31. 08:28:18

A fading miért jobb szó, mint a fáradás?

acsa77 2013.10.31. 08:39:52

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: szerintem is így van. A Dacia az árából egyszerűen nem tud annyit engedni, mind bármelyik másik gyártó. Pont a Totalcar tudja a legjobban, hogy minden gyártónak vannak központilag meghatározott kedvezménylehetőségei (az akciókon felül ill. azoktól függetlenül is). Csak a magyar kereskedők csinálnak néha úgy, mintha titkot rejtegetnének és természetfölötti kegyet gyakorolnának.

acsa77 2013.10.31. 08:43:15

És szerintem az a minimum, hogy tesztelésre full-extrás kocsit állítsanak elsődlegesen rendelkezésre, hogy tesztelők mindent kipróbálhassanak. Emellett szerencsére alacsonyabb felszereltségi szinteket is adnak alkalmasint, tehát nem olyan rossz a helyzet.

Lorem Ipsum 2013.10.31. 08:44:59

"...olyan mint Moszkva májusban" bazmeg:D

acsa77 2013.10.31. 08:46:34

Ennek tükrében teljesen jó ez a tesztfelhozatal, és alaposan megdolgoztatok a cikkért, informatív!

ikubetyár 2013.10.31. 08:47:03

Hiányoltam a végén az "Ön melyiket választaná" kérdésre választható válaszok közül az "egyiket sem" lehetőséget.
Szerintem kapna jó sok szavazatot.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 08:49:54

@acsa77: ez egy dolog hogy még a legolcsób listaárból is kapásból lejön minimum fél guriga (a drágábbakból inkább 1M), az meg egy másik hogy minden tesztben a 7-8M ár a kiindulópont, meg sem említik hogy 5 környékén már olyan felszereltséggel adják, aminél többre nem biztos hogy mindenkinek szüksége van.

különösen egy olyan összhasonlító tesztben szembetűnő ez, ahol sanderók és capturök is szerepelnek.

"akciós" áron pl már 5.6-ért van belőle automata 4x4-es.
ezt melyik konkurens tudja ? (egyik sem)

lanciabacci 2013.10.31. 08:58:52

A Captur mellé a Fiat 500L-t lehetett volna odaállítani szerintem, dehát velük is úgy van a TC kb mint a Suzukival, csak boxzsáknak jók.
Ebből a mezőnyből elég egyértelműen az új SX4 tűnik a legjobb ár-érték arányúnak. Nem, tényleg nem szép az orra, de azért az, hogy vki arra gondoljon vezetés közben hogy hogy hogyan nézhet ki kívülről, elég elgondolkodtató - a sofőrre nézve.
De hogy keretes legyen a komment: valamelyik (1.6, 2.0) Fiat diesel motor tényleg beficcenhetne megint a Suzukiba és akkor a jó fogyasztás és a nyomaték is megjönne.

PaOntan 2013.10.31. 08:59:06

Jo volt, na. Elejen picit paraztam, hogy ki vannak osztva a klasszikus Clarkson, May es Hammond szerepek, de aztan megnyugodtam, hogy nem.

lanciabacci 2013.10.31. 09:08:58

Bocs, az S-Cross-ból van is 1.6DDiS, most kerestem rá.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 09:10:36

Undorító dolog, hogy nincs olyan opció a választásnál, hogy "Egyiket se". És nem először van így a TC-nél.

Az életben is van olyan lehetőség, hogy egyiket se - akkor itt miért nincs?! (Költői kérdés.)

Palex 2013.10.31. 09:15:40

@ommm: Ilyen van, szóltok, megyek :)

clior 2013.10.31. 09:24:12

Kategoriato lfuggetlenul tartom magam egy alaptetelhez: olyat vegyunk amit fenntartani is tudunk. Megvenni egy dolog es rendesen fenntartani egy ujabb feladat. Lehet premiumot venni, de akkor sok evre elkoltom a letezo penzt es ha gond van akkor ujabb vakarozas kovetkezhet... A masik ok amiert inkabb kisebb nevet valasztok, hogy vehessek 8 ev alatt harom autot mint egye autoval jarjak 8 evig. Sajnos, ekkora az arkulonbseg van a premium es a lenezett markak kozott, ez pedig technologiailag nem indokolt barmennyire is elfogultakka valunk, raadasul a technologiai ujitasok is gyorsan belekerulnek (1-3 ev) a nepautokba igy az elso cserenel mar megkapom azt is...
Kar erte, hogy valojaban nem mind kettokerek altal volt meghajtva, mert akkor nagyobb lett volna a verveszteseg:)

kewcheg 2013.10.31. 09:25:40

Szóval az SX 4. Egy év múlva minden modellből minimum 1 milliós árengedmény lesz, csak ki kell várni, ami azért is jó, mert addigra eltűnnek a kezdeti gyártási hibák.Szerintem addig nem akarják akciózni, míg van a "régiből" mert akkor azok megmaradnának.
A külső formaterve, meg egyéb szubjektív megítélésű negatívumai kapcsán, amelyekben van némi igazság azért, szerintem figyelembe kell venni, hogy a viszonylag kis céget egyetlen ember irányítja, Suzuki szan. A tiszteletreméltó idős úrral kapcsolatban nem is merném használni a menedzser kifejezést, valami olyan szerepet tölthet be , mint Putyin Oroszországban. Mindenhol ott van a keze.Márpedig az öreg közismerten fukar ember hírében áll, ami Japánban biztosan erény, csak az autógyártásban nem mindig díjazzák.Én ezzel tudom magyarázni a néha furcsa dizájnú autóikat ( bár ebben nincsenek egyedül, elég csak emlékezni a Nissan Tiidára, vagy napjaink Mitsubishijeire, amik Magyarországon gyakorlatilag kihaltak)nyilván számára nem annyira fontos a külcsín, mint a belbecs.Ezért is lehet az, hogy ugyanaz az ülés és indexkar figyelt az előző Swiftben, mint a Grand Vitarában, és ahogy nézem, a most tesztelt modell váltógombja is ismerős a régebbiekből.Ezekkel nyilván sokat spórol, csakhogy ez nem tetszik az európai újságíróknak. Kis cég amúgy, én tisztelem őket azért a harcért, amit folytatnak a nagyok között.A motorjaik pedig .....no comment..:)))

kultúrpesszimista 2013.10.31. 09:27:09

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: nem is szavaztam. De attól még igazam van.

furo80 2013.10.31. 09:32:13

Az egyik Suzukis kép hátterében egy Mazda kombi parkol? Gyönyörü!

CorollaVVTI 2013.10.31. 09:32:48

@ommm: CX-5? Elég jókat írtatok róla anno Ti is, kíváncsi lennék rá ilyen kontextusban.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 09:36:50

@CorollaVVTI: hát igen, inkább egy kategória a többivel, mint a béemvé

ChPh 2013.10.31. 09:39:03

@ommm: ezen ne múljon, legközelebb besegítek :D ;)

Der Milan 2013.10.31. 09:40:09

@kewcheg: "Szerintem addig nem akarják akciózni, míg van a "régiből" mert akkor azok megmaradnának."

Miféle régiből? Az SX4 és az SX4 Cross két különböző kategória ez az új vagyis a Cross nem a normál SX4-et hivatott leváltani.

mákosi rátyás 2013.10.31. 09:40:36

A cikk jó, informatív, de ezek az autók nálam a giccs és az értelmetlen divatcikk kategóriába esnek. Esetlenek, rondák, aránytalan, hűtőszekrénnyi felületek, semmi finomság.
Bezzeg egy Gaz-12 Zim vagy Zisz 115! Ilyen terepen még azok is elmentek.

Shadowbull 2013.10.31. 09:41:24

@kultúrpesszimista: ritka pillanat, de most egyetertek. kene egy "egyik sem" feliratu gomb.

Nyilvan leszavaztam az X1-re, ha mar, de az se kene.

ChPh 2013.10.31. 09:43:55

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: jah, a bömös kicsit kilóg a sorból...

neki inkább Q3 és társai lennénk az ellenfelei

Mourinho már nem a király 2013.10.31. 09:44:20

Egyik sem kéne. Ha tele lennék lóvéval akkor Range Rovert vennék.

ChPh 2013.10.31. 09:46:31

@Shadowbull: Helyes :) Én is detto :D
vmi 3 XD inkább, vagy hajtson csak rendesen hátul?

jk88 2013.10.31. 09:51:14

Kicsit fura a videó, sokkal halkabb, mint lenni szokott.

Sebees 2013.10.31. 09:51:34

Fura pont ezeket összehasonlítani, de gondolom ezek álltak rendelkezésre. Nekem spec. egy Dacia Dusterom van 4X2-es és minden terepen elmegy ahova ép elmével az ember bemerészkedik. Ár érték arányban a Dácia verhetetlen, 40 000km után azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy megbízható is egyedül a szerviz ami drága, mert a renyó ott akarja behozni hogy nem kell javítani őket és kicsi a haszonkulcs rajtuk. :-)

Shadowbull 2013.10.31. 09:52:08

@ChPh: nem szeretem a suvokat. nekem egy auto legyen szeles, lapos, hatsokerekhajtasu.

Ha mar kivansagmusor akkor 4er 428i Gran Coupe :)

Winkler Róbert 2013.10.31. 09:52:31

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Azokat az árakat mondtuk, ami az adott tesztautó ára. Szerintem a Suzukival konzultálj (ha esetleg eleve már nem ott dolgoznál), hogy specifikáljanak másikat.

ommm 2013.10.31. 10:00:21

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
SX4 S-CROSS 1.6 Comfort (GL) 4 980 000

Ez az alap SX4 S-Cross, manuális klímával. Szerintem ez inkább 5 millió, de lehet, nálad 4,5. A többi úgy van, ahogy Winkler írta. Sajnáljuk.

kewcheg 2013.10.31. 10:00:38

@Der Milan: Én úgy veszem észre, hogy szép lassan kihalnak a régi sx-ek.Akciózzák kegyetlenül, de hát se esp, se tempomat semmi modern kütyü még csak nem is rendelhető beléjük....szerintem jövőre eltűnnek...

effendi79 2013.10.31. 10:01:35

@Winkler Róbert: Szerintem ott dologzik. Esetleg SX4 tulaj. Más lehetőség nincs. :-)

P12_dCi 2013.10.31. 10:11:14

Hello!

Nagyon tetszett a cikk, köszi szépen!
Annyi megjegyzésem lenne, hogy az SX4 gyenge fékezési eredményeit miért kellene a fékbetétekre fogni? Így kapja az ember a gyárból, amikor megveszi. Ha ilyen gagyi, akkor ilyen gagyi.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 10:16:31

@ommm: nem nálam, bármelyik kereskedésben...

a szuzuki így működik, a dácsiával ellentétben. ezt nagyjából mindenki tudja, nem kéne úgy csinálni mintha nem.

Hogy mindez mire jó, azt bevallom nem tudom.

Mintahogy azt sem hogy mi alapján választódnak ki a tesztautók, mert ami a tesztből kiderült, azt egy 5.9 (listaár) GL+ 4x4 változat is vélhetően tudja.

És mindjárt másképp hangzana ugyanaz 5.9-ért mint 7.7-ért, nemde?

Ha nem a mélyen tisztlet cikkírók döntenek a tesztautók felszereltségéről (nyilván nem), akkor nem kell magukra venni, vegye mindezt magára, aki a suzukinál kitalálta mindezt, és fontolja meg a jövőben.

köszönöm a figyelmet.

Gomulka Béla 2013.10.31. 10:18:25

@Shadowbull: És a telekre is avval jársz, azt a hinnyeteremtette?! Na és a járdaszegély, a kisiskolások (sajátod, nem a másé; azokat ott egye meg a fene) biztonsága, meg hozzá a trendiségnesszung? Elrugaszkodott, hitvány liberálértelmiségi, le veled! A gyo"vo" egyértelmu"en az essúvéké - és mennyit lehet spórolni majd a kátyújavításokon.

Shadowbull 2013.10.31. 10:23:07

@Gomulka Béla: beismerek mindent, vessetek a mokusok ele :)

Luighi 2013.10.31. 10:28:07

Az "Inkább egy Tesla" gomb maradt le :-DD

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 10:43:54

@Winkler Róbert: Winkler úr, a bmw mennyit fizetett hogy ott elhangzott az alapár is?

vagyhamár, akkor a többinél mér nem?

ommm 2013.10.31. 10:46:42

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Kedves, elégedetlen Suzuki-kereskedőnk! A cikket nem Winkler úr, hanem én írtam. És a BMW-hez azért került az alapár, mert történetesen a kezemben volt a tételes specifikációja az autónak, mivel én hoztam-vittem erre a tesztre. Hát ezért.
Aki nem rest, annak ott a böngésző és megnézheti a hivatalos listaárakat, az internet mindenkié!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 10:55:34

@ommm: kedves objektív autó-tesztelőnk!

az hogy épp van a kezemben egy papírfecni, az nem magyarázat arra hogy miért kap kitüntetett figyelmet az egyik tesztelt típus a többihez képest.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 10:59:21

Én a BMW-t kihagytam volna a tesztből, más ligában játszik, mint a többi - őt az Audival, a Mercivel, a Volvóval kell összeereszteni. Helyette pedig, mivel az IX35 és a Sportage már nagyon nem újak, beraktam volna az új Korandót, hogy legyen egy koreai gép is a csapatban. Vagy a XUV500-at. De így is jó volt.

Ilyen összehasonlító tesztből kéne sokkal több...mert egy kocsi önmagában lehet jó, viszont ha a vetélytársai mellé állítjuk, már jóval árnyaltabb lehet a kép. És ha épp történetesen autóvásárláson töröm a fejem, lehet, hogy egy ilyen teszt, ha nem is nagy mértékben, de segíthet, hogy melyiket válasszam.

effendi79 2013.10.31. 11:00:44

Ja, és azt sem tudjuk, hogy mennyibe lenne a Captur R2-D2 hang nélkül. Felháborító! :-)

ommm 2013.10.31. 11:00:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Így gondolod? Akkor minden bizonnyal így is van. Bár az ne tévesszen meg, hogy az SX4-ről külön tesztünk van, az X1-ről pedig nincs. További jó szakértést!

Schütii 2013.10.31. 11:01:21

Vagy ott van még a Mitsu ASX.

monyon le 2013.10.31. 11:03:03

KIA Sportage tesztet is megnéztem volna !

ommm 2013.10.31. 11:06:47

@monyon le: Benne van a cikkben, elég rákattintani a linkre (a kékkel szedett szövegrész az)
totalcar.hu/tesztek/2013/02/14/nagy_suv_terepteszt/

Hurri Kán 2013.10.31. 11:08:05

Részemről is +1 szavazat az "ezek közül egyik sem" opcióra. Ha rendszeresen kell rossz úton/könnyű terepen járni, akkor akár egy Dacia Duster, esetleg SX4-ből egy olcsóbb változat, ha pedig a négykerékhajtás a csúszós, esetleg gyakori havas út miatt kell, és a hely is fontos a kocsiban,összkerékhajtású kombi. Ha meg érdemben terepre úgysem megyek (így az összkerékhajtás felesleges), viszont magasabb építésű autó kell, akkor inkább egy kompakt buszlimuzin. Azok sem szépek, de legalább lényegesen praktikusabbak, mint ezek az igazából semmire se jó mini SUV-ok.

nrobert78 2013.10.31. 11:09:07

Jó kis adás volt, sokat nevettem! Számomra érthetetlen volt a rajongásotok a Renault Capture iránt, szerintem sokkal inkább elcseszett dizájn, mint pl. a Suzuki. Persze ez ízlés dolga, és ízlésekről felesleges vitatkozni...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 11:15:56

@ommm: nem arról van szó, hogy miről van külön teszt.

hanem hogyha egyszer összehasonlítok, akkor próbáljam ezt objektívan tenni. Ha egyszer azt mondom hogy azért 7.7 az sx4 ára, mert a tesztelt példány valóban annyi, és említést se teszek arról, hogy létezik ez olcsóbban is, akkor a másik típusnál se mondjuk el az alapárat.

Vagy, ami mégjobb megoldás: mondjuk el mindegyiknél, akár a tesztelt változat ára mellett.

Mert így könnyen abban a cseppet sem kellemes helyzetben találhatom magam, hogy kihozom hogy az sx4 drágább mint a rav4 (ha a toyota egy gyengébben felszerelt példányt küldött volna pl. itt is). Ez ugye így igencsak megtévesztő, ezért az objektivitásra törekvő újságírónak kerülni kellene a hasonló elfogultságra utaló helyzeteket.

Van így is elég szubjektív tényező (kinézet), legalább ahol lehet próbáljunk objektívek maradni.

Remélem szerény javaslatomat szem előtt tartjátok majd, a következő összehasonlító teszteknél.

Addig is.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 11:19:57

@nrobert78: nem nehéz belátni hogy a motorhanggenerátorba szerettek bele ennyire...

Ciri 2013.10.31. 11:20:53

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

"@ommm: nem arról van szó, hogy miről van külön teszt.

hanem hogyha egyszer összehasonlítok, akkor próbáljam ezt objektívan tenni. Ha egyszer azt mondom hogy azért 7.7 az sx4 ára, mert a tesztelt példány valóban annyi, és említést se teszek arról, hogy létezik ez olcsóbban is, akkor a másik típusnál se mondjuk el az alapárat. "

Azt mondták a fiúk, hogy ez az autó (közben rámutattak) így szutyok motorral, formával, beltérrel, 7 milla felett van. Ez pedig akárhogy is nézzük, kurva drága és ugye messze nem ér ennyit. El van árazva (csinált már ilyet a suzuki) és kész.

Ciri 2013.10.31. 11:22:04

@ommm:
Mondjuk az ikszhármat én sem értem mi keresnivalója itt. Bár amilyen szűk, nem is csodálom :)

Ciri 2013.10.31. 11:23:36

@Schütii:

Szerintem az asx-nél nincs lentebb ebben a kategóriában. Egy borzalom.

ommm 2013.10.31. 11:24:05

@Ciri: Ez volt éppen elhozható, nem baj az, sőt, jó, hogy ott volt.

Ciri 2013.10.31. 11:25:12

@ommm:
Persze, ok, értem.

Shadowbull 2013.10.31. 11:27:32

@Ciri: ikszegy, fonok, ikszegy.

Solct 2013.10.31. 11:28:25

Csókolom-csókolom.

"...aztán a két átellenes kerék a levegőbe került és megállt a tudomány. Gyakorlott instruktorunk próbálkozott mindennel, de összezárt hajtással sem jutott sehová..."

Uram-bocsá' balfasz sofőr?
Tudni illik,.... tudni illik!
Amikor az esemény bekövetkezett,..... egy picike tapintás a FÉK pedálra... és mechanikusan előállítjuk a nem létező "difizárat".
Forgó kerék lefékeződik és a differenciálművön át jut vonóerő a tapadó kerékre is.
Bár, a mai sok "3betűs" extrán szocializálódott "Sofőrök" számára ez idegen dolog lehet.

Dr. GGG77 2013.10.31. 11:29:02

Ezek közül egyértelműen a Trax, de amúgy egy Mazda CX-5.

zupa 2013.10.31. 11:30:00

@Shadowbull: "Ha mar kivansagmusor akkor 4er 428i Gran Coupe :)"

Nem hianyzik abbol ket henger?

Ciri 2013.10.31. 11:32:45

@Shadowbull:
Nahogyajóistenb@sszakiaszemem, csak átfutottam a cikket.
Hamu a fejemre szórva.

Bár az nem véletlenül ugrott be, hogy az x3 nagyon szűk :D

Csalfa Romeo 2013.10.31. 11:34:53

De várom már, hogy egyszer egy kínai autó is egy ilyen összehasonlító teszt résztvevője legyen - talán már nincs is olyan messze...Mondjuk egy Chery vagy egy Qoros a nagy nevek ellen vajon mire menne? Valószínűleg a közeljövőben megtudjuk a választ.

ommm 2013.10.31. 11:37:18

@Solct: Nyugodt lehetsz, hogy nem egy kezdő hülyegyerek ült az autóban, szerintem éppen eleget tud Gellért erről a szakmáról. Európai szinten is.

karolyk22 2013.10.31. 11:38:36

nem kellett volna a suzukit ennyire lehúzni, ez azért túlzás.
látszik, hogy a Toyota fizette a tesztet, mintha mennyivel jobb autó lenne az SX4-tól.
Az a vicc, hogy az SX4 nél még ki is emelik mennyire ronda az autó, a Rav4nél meg terelik a témát, holott az egyik legrondább autó a világon, az új Toyoták nagyon rondák.
Az a baj a nagy név ami az emberek szemében kialakult (toyota=megbízhatóság) nincs valódi érték.
lehet megbízható, de ronda, és túl van árazva.
11 millió vs 8 millió (suzuki)
3 millió forinttal jobb autó a rav4 az új Sx4 től? nem!
egyébként nem értem a suzukisokat sem miért nem a dízelt adják a tesztre mikor tudniuk kéne úgy is bele fognak kötni a megbízható, kiforrot technikájú, kis fenttartási költségű benzinmotorba.

ommm 2013.10.31. 11:40:17

Szeretetteljes szívvel üdvözöljük újabb Suzuki-kereskedőnket innen, Maurícius szigetéről, a T-logós napernyő alól!
Ennyire nincs munkátok, srácok?

karolyk22 2013.10.31. 11:40:41

@karolyk22:
azért nem is kell a suzukiba turbó motor, mert megoldják az alacsony tömeggel, 1100 kiló az autó összkerékkel!
az opel mennyi is? 1500 kiló?
oda bizony elkél a turbó, igaz semmivel sem megy jobban mint a Suzuki, de hát az modern mert van benne turbó, többet lehet majd szervízre költeni.

Hurri Kán 2013.10.31. 11:42:27

@karolyk22:
Az elenségg keze (gonosz, fizetett Toyotta ügynökök képében) ide is betete a lábát...

Negrogo 2013.10.31. 11:42:37

Marha jo volt ez a resz reg rohogtem ennyit TC-en:D

Shadowbull 2013.10.31. 11:45:15

@zupa: 435i kicsit tulzas lenne privat autonak SZVSZ. Maradjunk nemileg a realitasok talajan :)

Gomulka Béla 2013.10.31. 11:46:06

@ommm: Tehát a dodó mégsem halt ki.

Shadowbull 2013.10.31. 11:46:46

@karolyk22: dontsetek mar el hogy akkor a BMW vagy a Toyota fizette a tesztet :)

ommm 2013.10.31. 11:47:02

@Gomulka Béla: Dehogyis, butaság. Megvette mindet a Toyota, hogy CSAK NEKIK LEGYEN!

Hurri Kán 2013.10.31. 11:48:09

@Shadowbull:
Lehet, viszont a 4-es gran coupén 2 ajtó felesleges ;)

karolyk22 2013.10.31. 11:48:39

@Shadowbull:
A BMW tökéletes autó, én azt venném, jól is néz ki.
Azzal semmi baj nincs, de az más dimenzióban mozog.
Itt csak arra próbálok rávilágítani, hogy semmivel sem jobb autó a Toyota a Suzukitól.
3 millió a különbség a két autó közt, ez irreális különbség, és a Suzukit lehúzzák érte, mert drága, a Toyotánál meg ez fícsör.

ommm 2013.10.31. 11:52:13

@karolyk22: "3 millió a különbség a két autó közt"

Meg egy pár légköbméter, pár tucatnyi apróság, egy márkajelzés, ide-oda néhány centi, méretben egy kategória. Tényleg nem számít semmit. Elvégre a teszteken is ugyanúgy szerepelt. Igazad van: MINDEN SZAR, a Suzuki szép, jó és olcsó.

Shadowbull 2013.10.31. 11:52:18

@Hurri Kán: jo kompromiusszum az ha van az embernek gyereke is :)

Hurri Kán 2013.10.31. 11:56:54

@Shadowbull:
Szép-szép, de a kétajtós az igazi :) Tudom, szépség abszolút szubjektív dolog, nálam az almúlt évek legszebb BMW (és talán autó-formája is) az új 4-es kupé és a 6-os gran coupé.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 11:57:56

Észrevette már valaki, hogy miközben azt nézegetjük, mely márkák kínálatában vannak SUV-ok(szinte már mindegyikében), az olaszok sehol sincsenek? Tud valaki olasz SUV-t mondani - OK, a Fiat 500L talán az, de nem igaz, hogy többre nem futja a Fiatnak? Valami olyan, ami helyt állhatna egy ilyen tesztben a riválisok között. Mondjuk a franciák se régóta nyomják az SUV-témát. Már az indiaiaknak is van, nehogy már az olaszoknak ne legyen.

Shadowbull 2013.10.31. 11:59:02

@Hurri Kán: 6er Gran Coupeban egyetertunk, M6 kivitelben maris johetne :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 12:03:20

@Ciri: persze hogy nem ér ennyit, és nem is fog egy darabot sem eladni ennyiért senki ebben az országban, annál inkább 5M körül.

de nem is erről van szó, ha figyelmesen végigolvasod amit írtam.

Hurri Kán 2013.10.31. 12:04:50

@Csalfa Romeo:
Van az a Fiatra átemblémázott Dodge. :) Legalább akkora telitalálat, mint a Lancia emblémás Chrysler kisbusz :D

2013.10.31. 12:04:53

tudom, ízlésekről felesleges vitázni, de ez a narancs-vajkrém-fekete Rönó az uv-narancssárga gumipókkal a belsejében nekem egy kicsit buzis, kicsit hülyegyerekes és nagyon giccses, valami olyan, amilyet a lakótelepi zöldséges vesz a csajának, de néha ő is feszít benne.

Egyébként viszont annyira jók az ilyen hosszú összehasonlító tesztek, jó volna minél több ilyen, ha lehetséges.
Bár a fenti kocsikból egyik sem kéne. Na jó, a Toyota talán.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 12:05:09

@Shadowbull: A Freemont egyterű. Gondolj bele, a Dodge Journey európaiasított változatáról van szó. Nekem is eszembe jutott, de nem SUV. Egyszerűen az olaszok nem gyártanak ilyeneket(még).

Csalfa Romeo 2013.10.31. 12:08:15

@Hurri Kán: Igen, vannak azok az olasz-amerikai katyvaszok - Lancia Voyager(már ez a név is baromi hülyén hangzik:)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 12:12:26

@karolyk22:

az autósújságrás alapaxiómája ebben az országban, hogy a szuzukit fikázni kell.
eddig volt hogy papírból van meg nincs csomagtartója. Most már van egy szép nagy méretű, a töréstesztje pedig jobb lett mint a cla-nak.

máshol már nem tudnak belekötni, ezért belekötnek a kinézetébe, meg hogy milyen drága, pedig hát ott van az ára ahol lennie kell, a dácsia és a rav4 között valahol.

Mert megérdemled 2013.10.31. 12:13:47

Kedves Vályi P,

Téged egyszer valaki még durván pofán fog b@szni egy szívlapáttal ezért a borzasztó udvariatlan és paraszt stílusodért. Engedtessék már meg minden hülye olvasónak, hogy elmondja a véleményét, és persze reagáljátok ti is.
De ne ebben az ótvar "örülj, hogy olvashatsz minket köcsög" stílusban. Katasztrófa minden tekintetben. (Nem, nem fogom leírni, hogy melyik HSZ-odra gondoltam, találd ki magad, okos, az illemszabályokat ismerő kisfiú vagy.) Kezdem magam úgy érezni, mintha ti tennétek szívességet nekünk azzal, hogy összedobtok egy ilyen anyagot, pedig nem.

"Nyugodt lehetsz, hogy nem egy kezdő hülyegyerek ült az autóban, szerintem éppen eleget tud Gellért erről a szakmáról. Európai szinten is. "

Megalapozott tényekkel is alátudod támasztani az állításod vagy azt csak az olvasótól várod el? Esetleg nálad van az európai instruktőrök - nem létező - ezres listája? Ha neked meggyőző volt Gellért teljesítménye, mond azt. De ez az "Európai szinten is" PR-duma megmosolyogtató.

rfc (törölt) 2013.10.31. 12:18:40

@Hurri Kán: A Lancia effektive halott, 5 modelljukbol 3 atcimkezett Chrysler, a maradek 2 pimpelt Fiat. A Flavia a leggazabb, kb mintha egy Hyundai-ra raktak volna egy Lancia emblemat.

2013.10.31. 12:22:49

@ommm: figyelj, egyrészt szerintem is rusnya a Suzuki, és nemhogy hétmilliót, egy fillért nem adnék érte, mert nem kell. Az is biztos, hogy teljesen lényegtelen, mit írtok, hiszen akkor se lesz bombasiker itthon a kocsi, ha megemlítitek az alapárát is.

DE
azért te is igencsak magas lóról osztod azokat, akik azért nem mondvacsinált dolgokat kérnek számon, hanem valahol jogos a kritikájuk. Vagy akkor írjátok azt, hogy totálisan szubjektív a teszt, és akkor senki nem fog egyenlő mércéért kiáltani.

ommm 2013.10.31. 12:27:00

@Mert megérdemled: Kedves akárki (név nélkül)
A trollkodásra sajnos nincs gyógyszer, attól, mert valaki figyelmetlenül olvas, nem nézi meg rendesen a videót (eltérően több ezer más olvasótól) és ezen tények tükrében egy lényegtelen, fals és félrevezető információt ide "hozzászólás" gyanánt bekommentel nagy mellénnyel (mert naná, hogy az újságíró a hülye mindig) még nem biztos, hogy bólogatva igazat adok neki.
Már csak azért sem, mert nincs. Tudod, ahogy te nekem, úgy én neked.

"Megalapozott tényekkel is alátudod támasztani az állításod vagy azt csak az olvasótól várod el? Esetleg nálad van az európai instruktőrök - nem létező - ezres listája?"

Igen, az olvasótól talán elvárható lenne, hogy okoskodás helyett rákattint a cikkben szereplő url-re (tudod, a kék szövegrész), ahol instruktorunk nevét is említjük és lám, megnézheti, hogy éppen kit bénáz le a monitor mögül.

Nem hinném, hogy szükség lenne bemutatnom instruktorunkat, az Európai-szintűt pedig értsd úgy, hogy az országban egyedüliként van olyan licensze, amilyenből Európában sincs sok. Ha neked ez PR-duma, akkor sajnálom, én inkább nevezném ténynek.

Kérjük meg, hogy küldje el neked összes minősítését faxon? Vagy miért is kéne megalapozott tényekkel alátámasztanom egy ilyen állítást egy emberről, akit évek óta ismernek ebben a szakmában? Mert te megkérdőjelezed? Ez esetben parancsolj, keresd fel nyugodtan a Drivexet és kérdezz rá. Most éppen nem érek rá helyetted telefonálni.

ommm 2013.10.31. 12:28:31

@gwr: Na, akkor sorold fel, miben jogos bármelyik Suzuki-kereskedő kritikája. Ide, légy szíves. Én addig felveszem a kenőpénzt a Toyotától és még ki kell érnem a BMW-hez is.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 12:32:41

@ommm: érdekes módon a fékpróbának nincs túl nagy jelentőség tulajdonítva, pedig az tényleg felvethet néhány kérdést az s-crossról. Dehát a bulvárnak inkább a vizidisznók kellenek...

Kutyám Jerry Lee 2013.10.31. 12:38:52

@ommm: Nem tudod elképzelni, hogy valakinek tényleg tetszik ez a Gép (S-cross)? Legalább 5-6 darabot láttam az elmúlt pár hétben, ami egy ennyire új modellnél nagy szó... Miért kell arrogánsan leszólni bárkit és kereskedőnek titulálni, aki meg meri jegyezni, hogy sajnos túlzottan csak a fikázás ment részetekről az Sx4-re azon belül is mintha csak a külcsín határozná meg az autót, hogy milyen (egyébként ebben nagy volt a kontraszt az írás és a videó között)... Háromból háromnak nem tetszett, mindenki mond szépen egy mondatot róla, hogy vízidisznó, harcsafejű (nekem speciel ez jut róla eszembe, szerintem is megosztó az eleje ;)), aztán ennyi... Értelmesen felszerelve kevesebb mint hat millió, a motorja nagyon jó, az én autómban is ilyen van a 16LE-vel erősebb változatban, kicsit forgatni kell (ekkor minden igényemet kielégíti), de ha meg nyugisan-átlagosan mész akkor ez ténylegesen hozza a gyári értékeket (több tesztből is ez derült ki, nem csak én, mint esetlegesen elfogult tulaj mondom)... A felszereltsége bőséges már 6 milla alatt is, a csomagtartó is kellően tágas lett és üvegtető nélkül a helykínálatra sem lehet panasz, semmilyen szempontból... Egy nagyon jó autó, furcsa frontrésszel de ennyi... Ehhez képest a legtöbb savazást ez kapta... Előbb mernék hosszútávra egy ilyet venni, mint bármilyen turbós-benyást, dízelt, ha számít az, hogy mennyibe kerül majd fenntartani... Alapvetően bírom a TC-t, tetszenek a műsorok, az írásaitok, a konkrét teszt is szuper volt, de ezzel most sikerült átlépni egy határt, és semmi sem rántott vissza Titeket az objektivitás talajára...

2013.10.31. 12:40:39

@ommm: abban, hogy többször is az árát hoztátok fel (a csúnyasága mellett) elrettentő tulajdonságaként. És az most egy dolog, hogy 5 millióért sem lesz vonzó, de a 7,7 az már egy dácsiányi különbség.

Ha annyit mondtok: nekem nem tetszik, ezért nem kell, az ok.

Ezt a Toyota-reklámemberes humort meg szerintem tartogasd annak, aki ezzel vádolt téged.

nrobert78 2013.10.31. 12:42:20

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Az a förtelmes ufo hang... Szívesen megnéztem volna azt az értekezletet a Renaultnál, ahol ezt kitalálták és engedélyezték, hogy gyártásba kerüljön.

Ha a szépsége miatt nem is, de emiatt az idegesítő hang miatt máris emlékezni fogok a Renault Capturre.

Gondolom úgy voltak vele, ha sem árral, sem minőséggel, sem teljesítménnyel nem tudják felvenni a versenyt másokkal, akkor legyen egy különc dizájn és néhány bolondos apróság, ami miatt kitűnik a tömegből, pl.: gitárhúr pengetős ülés háttámla, idegesítő motorhang imitátor, fiókszerű kesztyűtartó... Megjegyzem, a kihúzható kesztyűtartó még egész használható ötletnek tűnik.

Non plusz ultra: lifegő tetővilágítás... No comment :)

Hurri Kán 2013.10.31. 12:49:23

Akik még mindig a Suzuki kontra Toyota kérdésen lovagolnak: összkerékhajtású (alap)változatok esetén benzinesből a Suzuki 1.6-os motort ad 6 millióért, a Toyota 2 literest 7-ért. Dízelnél 1.6-os SX4 7,4 millió RAV4 2 literes dízellel 8,1. Igaz, drágább a Toyota, de egyben nagyobb motort is ad, innen nézve a Suzuki erősen túlárazott. A kifutó SX4 1.6-os motorral, összkerékhajtással 4,5 millióért nevezhető értékarányosnak.

Kutyám Jerry Lee 2013.10.31. 12:51:19

A Capturt egyébként a barátnőmnek simán el tudnám képzelni, imádná a vidám jellegét..:) Az X1 nekem mint BMW is tetszik, egyedi dizájn, mokány... A Trax az első olyan szögletes autó amire azt mondom, hogy nem kéne, valami borzalmas, tényleg butított Mokka érzés, a beltér meg elképesztően bazári az összes Cheviben... A Dacia nálam sikeresebb lenne egy Renault emblémával és egy "nem román" gyártással, munkaautónak, kicsi pénzért, maga lenne a tökély... A Toyota szuper autónak tűnik, a forma ennél teljesen másodlagos, egy nyugis, komfortos, nagy hajó...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 12:52:45

@nrobert78: 2 centivel megemelt clio kétszer annyiért sok haszontalan okossággal. akinek ez kell...

dehát megértem a mélyen tisztelt újságírókat, ez kell, erről lehet írni, hogy hárfa a hátsóülésen, meg kihúzható fiók, meg ufóhang...

most tényleg mit írjanak egy unalmas autóról, ami csak szimplán teszi a dolgát?

victor vacendak 2013.10.31. 12:58:40

függetlenül attól, hogy mi mennyibe kerül, nem értem mi az értelme egy nagy doboznak (ami ráadásul állítólag awd), ha egy fisz-fasz dombon sem tud felmenni? Akkor ezek a szarok jó eséllyel a havas szerpentinen sem érnek többet, mint egy első vagy hátsó kerekes autó.
Ilyenformán valóban nem éri meg egyik sem a 10 milliót, hiszen tizenegy-két millióért már van olyan SUV, ami azért extrém körlmények között is bizonyított már. Vagyis mégéri a plusz költséget, főleg annak fényében, hogy sokkal, de sokkal mebbízhatóbb, mint mondjuk ez az 1-es BMW.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 12:58:45

@Hurri Kán: hát akkor siess, mert 3.7-ért is megkapod bárhol

a.user 2013.10.31. 12:59:37

Jó cikk.... viszont, ezek közül egyiket se venném meg. ÉS ÚJRA LEÍROM én is, hogy kell egy "egyiket sem venném" gomb!! :)

Hurri Kán 2013.10.31. 13:01:27

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Rohanok, ha akciós, rögtön kettőt veszek.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:01:30

@Hurri Kán: a 2 literes motor önmagában mitől jobb? nagyobb tömeget nem mozgatja sokkal jobban mint az 1.6-os a suzukit, a fenntartási költségekről meg ne is beszéljünk...

Hurri Kán 2013.10.31. 13:03:52

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Semmitől. Sőt, egyliteres, háromhengeres motort a Toyotába, annak még olcsóbb a kötelezője.

2013.10.31. 13:09:21

@victor vacendak: a SUV egyvalamiért népszerű kategória, mert sokak szerint jól néz ki. Pont.

Shadowbull 2013.10.31. 13:11:50

@gwr: szerintem nem ezert, hanem azert mert praktikus. Nem kell hajolgatni beszallasnal, viszonylag magasan ulsz, atlatod a forgalmat. En speciel ezt pont nem szeretem, kicsit olyan erzesem van benne mint kocsisnak a bakon, vagy egy teherautosofornek. Igaz csak X5-ot probaltam ebben a kategoriaban, az egy kicsit nagyobb.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 13:12:15

@Csépé: A Tiguan már eléggé megérett a modellváltásra, szerintem már egy kicsit koros...majd jön a kistesója, a Taigun, az biztos nagyot fog szólni. Meg Audi Q1-es is lesz. Sok SUV-t ide lehetett volna még hozni(új Kuga, Peugeot 2008, Korando, Juke, ASX, CX-5, CR-V, Subaru XV, Mahindra XUV500, GLK, XC60, Range Rover Evoque), de a srácok biztos nem véletlenül ezt a hatot hozták. Itt van a legdrágább(BMW), a legolcsóbb(Dacia), a Suzuki egy kicsit a miénk, emiatt érdekes, a Chevrolet amerikai - megint egy másfajta megközelítés, a Renault új belépő ebbe a szegmensbe, a RAV4 pedig mindig a legjobbak között volt, de ma már nem tűnik ki igazán semmivel.

2013.10.31. 13:15:38

@Shadowbull: praktikus? Hasonlítsd össze egy egyterűvel.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:16:51

@Hurri Kán: rav4-be kell a 2 literes, mert másfél tonna.
a suzukihoz elég az 1.6, mert az is elbírja.

nemcsak kötelező van, hanem üzemanyagfogyasztás is. Katalógusadatok alapján a s-cross 1.5 literrel kevesebbet eszik. tételezzük fel hogy mindkettő esetén ugyanannyi a "tévedés", ez 15 ezres éves futásnál már évi 100 000 Ft körül van. Ehhez képest a teljesítményadó és a kötelező különbség csaknem elhanyagolható...

2013.10.31. 13:19:50

@Shadowbull: amúgy én pont hogy nagyon szeretem a magas építést. szerintem ha eltöltenél pár évet egy ilyen "bakon", utána nehezen ülnél vissza az aszfaltszintre. Az ember elkényelmesedik idővel, sajnos:)

Hurri Kán 2013.10.31. 13:21:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Óbazmeg... Vedd már le azt a kurva szemellenzőt.
"a suzukihoz elég az 1.6, mert az is elbírja" Igen, ha lejtőn használod, maximum 100-as tempóig, egy személlyel. Katalógusadat gyönyörűen mutat a nyomtatásban, csak a valósághoz semmi köze. Ha valaki inkább országúton, autópályán, gyakran utazik több személlyel/csomagokkal, ott a nagyobb motor szinte biztos, hogy kevesebbet fog enni. Az megvan, hogy városon kívül a fogyasztást a súly alig befolyásolja?

Shadowbull 2013.10.31. 13:23:08

@gwr: en csak azt mondom, amit olyanoktol hallottam, akik ilyet vettek.

Manarola (törölt) 2013.10.31. 13:24:34

Jaj, a Suzukisokat bántja, hogy vannak jobb autók is.
Mi lesz így veled világ?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:25:17

@gwr: azért népszerű, mert az emberek megunták hogy egy személyautónak manapság sportautószerű hasmagassága van, ami már a mindennapi közlekedésre is alkalmatlan. pályára még lehet hogy jó...

semmi köze nincs a terepjárókhoz, mintahogy a videó elején emlegetik.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:31:21

@Hurri Kán: persze nyilván úgy van ahogy te mondod, a másfélszer nagyobb tömeg mozgatásához kevesebb energia kell.

(Igen bazmeg városon kívül kisebb a különbség, városon belül meg nagyobb. okoska.)

Hurri Kán 2013.10.31. 13:37:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Ugye te még életedben nem vezettél 1,6-osnál nagyobb és 100 lóerőnél erősebb autót? De a szomszédod biztos azt mondta, hogy hallotta valakitől a piacon, hogy az illető látott valakit, aki mesélte, hogy egy kétliteres motor az maga fertő, az már ördögtől való, mert egészen biztosan leeszi a tulajdonos haját.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:37:50

@Hurri Kán: idézet a köztudottan csak mérsékelten suzuki rajongó TC tesztből:
"Ehhez képest meglepően használhatónak bizonyult a régimódi, feltöltés nélküli ezerhatszázas. "

mindez a 4x4-es változatra.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:39:09

@Hurri Kán: érvek kifogytak, jön a személyeskedés? köszönöm de ebben nem veszek részt, nincs kétségem afelől, hogy te jobban csinálod.

Hurri Kán 2013.10.31. 13:39:55

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Úgy látom, szövegértési problémákkal is küzdesz. Hol mondtam olyat, hogy nem használható? Annyit mondtam, hogy kb. városban és 120-as tempóig alkalmas (hosszú távú utazásra), felette jobb, komfortosabb egy nagyobb motor.
Kicsit gyakorolj még, aztán gyere vissza.

Hurri Kán 2013.10.31. 13:41:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Nem érv, tapasztalat. Ja, hogy az neked nincs.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:46:23

@Hurri Kán: itt mondtad:
"ha lejtőn használod, maximum 100-as tempóig, egy személlyel"

látom már lejjebb adtál, már 120-is megy az lejtő nélkül, haladunk...

Kutyám Jerry Lee 2013.10.31. 13:46:55

@Hurri Kán: "Igen, ha lejtőn használod, maximum 100-as tempóig, egy személlyel. Katalógusadat gyönyörűen mutat a nyomtatásban, csak a valósághoz semmi köze." Próbáltad ezt az 1.6-ost? Nem? Akkor mire föl okoskodsz? Amiket meg te emlegetsz az teljesen más felhasználási terület, akinek arra kell, nyilván dízelt választ, vagy nem ezt az autót...
Nem tudod helyén kezelni a dolgokat és még te jössz azzal, hogy ki mit használt/vezetett eddig...

kridli 2013.10.31. 13:49:28

@ommm: Hát, átfutva a hozzászólásokat, nekem is furcsa ez a stílus. Azért ne kezeld magatokat egyenértékűként a hozzászólókkal. Ha egy kommentelő f*sz, akkor mindenki elkönyveli ananak aminek akarja, de nektek, mint a szerkesztőknek, és moderátoroknak illene példát mutatni, és akkor is viszonylag kulturáltan válaszolni, ha úgy gondolod, hogy a kommentelő f*sz stílusban írt. Egyrészt ha felveszed ezt a stílust, akkor te sem vagy különb a kommentelőtől, másrészt egy ilyen adok-kapokkal csak egyre olvashatatlanabb lesz ez az egész.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 13:50:06

@Hurri Kán: kérlek idézd, hogy hol mondtam hogy hosszú távú utazásra jobb a kisebb motor.
Max annyit mondtam hogy kevesebbet fogyaszt.

Kutyám Jerry Lee 2013.10.31. 14:01:04

@Hurri Kán:
Ha valóban így lett volna, ezt nem csak provokálásra válaszul árulod el...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 14:03:27

@Hurri Kán: "kb. városban és 120-as tempóig"

magyarán mindenhol, kivéve a német autópályák egy részét...

köszönöm, ennyit szerettem volna hallani.

Fogyasztásról: spiritmonitor szerint új rav4 8.5 körül jár, újságírói tesztek alapján (akik általában nem fogyasztási rekordot akarnak dönteni) az s-cross 6 liter környékén. tehát a 1.5 liter es különbséggel még eléggé toyota alkalmazottnak tűnhettem...

Hurri Kán 2013.10.31. 14:19:17

@karolyk22:
És esténként kölyökmacskákat kínzok, továbbá sokgyermekes családanyák fényképeit vuduzom.

w a s d 2013.10.31. 14:19:23

A Suzuki szívócső befecskendezéses? Mert az azért szép, ha még azt is megtartották. Összehasonlítva pl. a Mazda 3 skyactive 1,5- tel még a gyári fogyasztása sem jelentősen rosszabb.
Ha meg az alapárat egy sima, közepesebb árú (Honda, Toyota, VW) alsóközepeshez hasonlítjuk, akkor annyira már nem is rossz. Az akciós 4 milliós Qashqaihoz képest sok, egy 4,5- ös akciós ár is.

@ommm: Szerintem ilyenekre gondolt, hogy 4,5:

www.suzukihaz.hu/index.php?page=akc

www.suzukitafak.com/ar.php

Persze ez nem listaár, meg a rosseb tudja, mik a feltételek.

@karolyk22: Van rav4 7,98- ért, az csak (az se rossz pénz azért, de 8 millió környékén már annyira nem sok) 280.000 FT- tal drágább, egyedül talán az ülésfűtés hiányzik belőle (mondjuk az azért jó lehet), meg a bőrülés (szerintem meg ez felesleges, de ízlés kérdése, mindenesetre én nem adnék érte pénzt, ha feláras lenne valahol), ami a Suzukiban benne van. A motorja meg nagyobb, erősebb, nyomatékosabb.

@Csalfa Romeo: Jeep Compass, mint "olasz"? Kicsivel 8 millió fölött, dízellel. (Nagyon kicsi SUV- nak meg ott a Panda náluk összkerékkel.)

jeep.hu/11compass/index.html

w a s d 2013.10.31. 14:28:09

Ezek az új Toyoták amúgy nagyon tetszenének. Csak ahogy a múltkori 3, 308, Auris összehasonlítóban sem tudtam volna tiszta szívvel a Toyotára szavazni a cikk végén, úgy most sem. Az Auris pl. hasonló autókkal összehasonlítva is drága (az alap klímás valami 4,7-4,8 milllió, egy Golf olcsóbb, pedig az a drága nem- prémium alsóközépkategóriás szinonímája ként él a fejemben), a RAV4 meg "igazságtalanul" drágább (és jobb is) így összehasonlítva a teszt olcsóbb szereplőivel szemben.

matthewsupercharged 2013.10.31. 14:28:17

Én szerintem meg mindenki olyan autót vesz ami neki tetszik.
Eltekintve az ártól ha valakinek nem tetszik a suzuki akkor úgysem tudod arra rábeszélni, hogy márpedig az a fasza.
Vagy a BMW vagy a Toyota vagy akármelyik.

Bár az én problémám ott kezdődik, hogy valójában ki vesz Ilyen autót, tehát mi a funkció mire használja ? gondlom nem dombok vezetnek a intersparig..... valaki fel villanyozhatna ezzel kapcsolatban

Hurri Kán 2013.10.31. 14:30:33

@Kutyám Jerry Lee:
"Ha valóban így lett volna"
Te aztán már csak tudod.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 14:31:19

@w a s d: A Jeep-et azért vegyük amerikainak. De biztos érted, mire akarok kilyukadni - valami RAV4, Qashqai, CR-V (stb.) kategóriás autó, ami se Fiatban, se Alfában, se Lanciában, se Maseratiban nincs (egyelőre). A Renault és a PSA is csinált, úgy, hogy korábban nem volt ilyen jellegű autójuk(a Renault Koleos tul.képpen egy Samsung QM5, meg ugye volt a PUG/Citroen emblémás Mitsu Outlander - ezek nem saját fejlesztések). Nekem érthetetlen, a Fiat-konszern miért nem akarja ebből a törtából kihasítani a saját szeletkéjét?

Egy elméletem van: talán több kategóriát akarnak "összemosni". Pl. a Fiat Freemont egyterű ugyan, de egy kis szabadidő-autós beütés látszik rajta, meg a neve is olyan "SUV-s". De lehet, hogy egyszerűen ők majd csak ezután akarnak ebbe a szegmensbe betörni. Most még kivárnak.

Hurri Kán 2013.10.31. 14:32:50

@Csalfa Romeo:
Vagy csak simán nincs pénzük fejlesztésre.

ommm 2013.10.31. 14:34:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Látod, ezért van a tévéadás a cikkbe ágyazva, nem külön. Így tökéletesen kiegészítik egymást.

A Clióhoz csak annyit, hogy nem sok mérete egyezik azzal.

@gwr: Annak tartogattam, volt ilyen.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 14:35:06

@w a s d: a qashqai 4M-ért vonzónak tűnhet, és az is, de azért tegyük hozzá, hogy egy acenta felszereltséggel, ami megfelel egy gl+ sx4-nek (tempomat, automata klíma, stb) már 4.7 az akciós ár. GL+ s-scross pedig 4.8 szintén akciósan (listaáron még drágább is a qashqai).

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 14:37:30

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: és a qashqai igencsak kifutószéria, érdekes lesz majd összehasonlítani az újjal is heteken belül...

Csalfa Romeo 2013.10.31. 14:38:12

@Hurri Kán: A PSA-nak sincs túl sok pénze mostanság, mégis összehozták a 2008-ast, meg a Citrónak is lesz valami hasonló...Pl. el lehet képzelni simán egy felfújt új Punto Evo-t, kicsit megemelve, és már meg is lenne. De persze nyilván nem ilyen egyszerű...

Hurri Kán 2013.10.31. 14:42:12

@Csalfa Romeo:
Fene tudja. Nekem az az érzésem, a Fiat valahogy évek óta nem találja az útját, másról nem hallani, mennyire veszteséges, nyilván nem véletlen volt a GM-mel kötött "házasság", bár úgy tűnik, most annak is vége és jönnek a kínaiak. A másik, amennyire tudom (pontosabban inkább olvastam) egy új típus kifejlesztése, még ha meglévő részegységeket is használnak hozzá, akkor is legalább 2-3 év. Vagyis amit most látunk tanulmányként, az jó esetben ennyi idő múlva kerülhet a szalonokba. Lehet, hogy csak nekem kerülte el a figyelmemet, de mostanában a Fiat háza tájáról nem igen lehetett ilyen tanulmányautóról hallani.

w a s d 2013.10.31. 14:49:20

@Csalfa Romeo:
Olyan szempontból tényleg nem passzol a Jeep, hogyha valaki kifejezetten olasz és olaszos autó akar (mert miért is ne), az nem az.
De a Fiatnak meg lehet, nem éri meg csinálni egy sajátot, esetleg azzal még a Jeepnek konkurenciát is állítva, ami nagyjából cégen belülinek számít. Persze a VW- nek megérte ránézésre szinte ugyanazt az autót ugyanazon a piacon árulni Seat Ibiza és Cordoba, meg Polo és Polo Classic néven is, így ez kérdéses indok.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 14:53:23

@Hurri Kán: Igen, jól látod a dolgokat...nagy a "pangás" a Fiatnál. Lehet, hogy még nagyobb slamasztikában vannak, mint a franciák? Még tanulmányautójuk se nagyon volt az idei autószalonon kiállítva...OK, itt vannak a csillivilli új Maseratik, meg a LaFerrari, de mi van az anyacéggel? És könyörgöm...hol vannak az olasz hibrid-autók? Lesznek egyáltalán valamikor? Egyterűben, kisautóban jók voltak mindig, de ma már nem sokan választanak pl. új Pandát vagy Freemontot. Valahogy az van, mint a Mitsubishinél - ha kocsit akarsz venni, számításba se veszed, pedig nem rossz márka.

Hurri Kán 2013.10.31. 14:56:28

@Csalfa Romeo:
Nem ismerek pontos eladási számokat, az 500-as az aránylag jól fogy, no de egy típus (ill. különböző változatai) nem igen tudnak eltartani egy gyárat.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:01:40

@w a s d: Hiányzik egy olaszos karakterű SUV a kínálatból, jól mondod...valami biztos van a háttérben, amiről mi nem tudunk. Ne az legyen már, hogy megcsináljuk a Pandát 4x4-es változatban - nesze nektek a SUV, itt van!:)

Ha lenne egy Fiat SUV, szerintem nem lenne riválisa a Jeep-nek, mert a Jeep-ek komoly terepjárók is egyben, úgy, mint a Range Rover Evoque. Meg aztán a Jeep-eket forgalmazzák a világ minden táján, a Fiat meg azért főleg Európában bonyolítja le az eladásait, más kontinenseken sok vizet nem zavar.

rfc (törölt) 2013.10.31. 15:03:08

@Csalfa Romeo: Mar van nekik ilyen, ugy hivjak, hogy Sedici, es a Fiatnak kvazi ingyen volt, mivel a Suzuki muve. Nem fognak ilyesmit onalloan kifejleszteni annak a 3 embernek, aki ilyet vesz, mert nem eri meg.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:05:02

@Hurri Kán: Ez így igaz...jól meglovagolták azt, hogy a régi 500-as egy ikon volt, és ennyi. Most meg másolják a Minit - az is annyi változatban van már, hogy fölsorolni is nehéz, most az 500-assal is ezt csinálják. Ez egynek jó, de a fönnmaradáshoz kevés, ahogy Te is írod.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 15:07:44

@rfc: Igen, a Fiat-emblémás SX4...lehet, hogy Olaszországban jól fogyott, de az is egy japán fejlesztés. Lehet, hogy félnek a piaci bukástól, és inkább nem vágnak bele?

Zeppeliner 2013.10.31. 15:23:52

A világ legértelmetlenebb kategóriája ez.
4x4, de terepre nem való,városban meg nagy tohonya dög az összes. Parasztvakítás pláne az BMW.
Talán annyi pozitívum, hogy az úthibákat jól elnyelik ha nem peres gumi van alattuk.
Aki úgymond "telekre" jár mert gazdálkodó,építőipari vállalkozó
az l200,hi-lux,rangert vesz.Bár az is általában a felázott földúton megy, nem keresztül kasul mindenen.

Aki ezeket a mostani Toyota belsőket,hátsókat csinálja ki kellene rúgni. Mindegyik csak elölről jó.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:29:15

@Zeppeliner: "nagy tohonya dög az összes"

a rav4-et meg béemvét leszámítva kisebbek mint egy astra...
4x4 is csak egy részükbe van...

megint 2013.10.31. 15:34:14

A rönó és a toyo ugyanolyan gagyi kívülről mint a suzuki, de a bmw is borzalom. Belül egyértelműen bömbi, a toyo szörnyű. A Dacia szintén gagyi, de ennyiért az is csoda, hogy egyáltalán létezik. Szokásos poén a végén, hogy kinek is kell a 4X4, hát télen mindenkinek jól jön, de még vizes úton is más évszakban, esetleg terepen.

ommm 2013.10.31. 15:38:39

@megint: Nem, annak jön jól, aki gyorsabban menne, mint a közlekedők 90 százaléka, akik összkerékhajtás nélkül élik túl a mindennapokat, télen-nyáron. Azon a terepen, ahol ezek előfordulnak, sok haszna nincs, ellenben sok másnak igen. Ahogy az le is lett írva.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:40:15

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: A dákó biztos nem mert pont most egy ilyen mellett álltam a GAstrámmal.Rav4 sem mert a szomszédnak olyan van cégautónak (állatorvos).
A Renault talán kisebb, de az nem is tudom mit akar egy ilyennel. franciák...

uarempty 2013.10.31. 15:42:26

navégre, tesztek, így kell ezt.Nem a sorok közt tingli-tanglizni.
Igazándiból, a felhozatalból nekem max a bmw, ami oké.Ha a többiből kellene választanom, akkor hót mindegy, kivéve a toyotát, mert az számomra megtestesíti a rondaság ne továbbját.Értem én, hogy jól kanyarodik, de ha lesétálok hozzá, ne kelljen már sugárba hánynom végig, mire oda érek.Ahhoz képest az sx4 egy mestermű.
DEsign-ra valóban a megemelt clió viszi a prímet ezek közül, de az az ocsmány ködlámpafészek kiemelés azzal a vajszínnel (vagy beige?)..hát több mint izlésficam..1 fokkal sem jobb így, mint az sx4 krómos bizbaza, ami szintén hót idétlenül néz ki úgy.Ha mind a kettő fekete lenne vagy sötét szürke lenne, nem lenne gond.
Azt sem értem, mikor állnak már le a gyárak erről az ocsmány bazári túlhaladott ezüstkrómról?Igen, még az oldal ablaki króm is romás,bazári kacat fless, akár egy fekete S8-on is, én már csak mosolygok rajta :D Viszont, fekete krómmal már emészthetőbb lenne, vagy simán fényes feketével...vannak már ilyenek, de még kevés.
Ebből az ársávból egyébként, inkább a cx-5 kéne, sajnálom, hogy az nem volt ott, mondjuk a dácsijja helyett :) na mind1.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:46:38

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ja nem bocs, a Duster volt.
Még most is sokk hatása alatt vagyok, mint Karotta a Sassangyongól.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:48:46

@Zeppeliner: nem tudom milyen dákót láttál, de a sandero 4.10 körül van, egy új astra pedig 4.40 környékén ha nem tévedek (hosszban)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:50:11

@Zeppeliner: az is csak magasabb, de rövidebb és keskenyebb mint az astra

ommm 2013.10.31. 15:55:03

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Ja, elnézést, azt hittem, még mindig az árháború zajlik.

Zeppeliner 2013.10.31. 15:58:19

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Nem volt nálam mérőszalag, de attól még a Duster egy nagy idétlen lemezbódé.Ez az első benyomásom.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 15:58:56

@ommm: nem, azon már túl vagyunk, valaki itt följebb belinkelt egy GA sx4-et, ő nyert.

lanciabacci 2013.10.31. 16:06:18

@Csalfa Romeo: 2010 környékén jöttek volna ki a kész SUV-val, de akkoriban a Chrysler miatt mindent töröltek vagy jegeltek. Aztán jött a Freemont és most az 500L és 500XL. E két utóbbi elmegy SUV-nak, az XL-ből pl. van/lesz 4x4 is ha jól tudom.

A Capture meg persze vicces, de sokkal inkább öncélúan modoros szerintem, különösen az oldalán a lúdtalp-betét. De bántani sem akarom, legalább végre akad egy karakter. Sajnos nekem sokat ront rajta, hogy ültem benne és nagyon műanyag.

nortonvincent 2013.10.31. 16:07:47

"Látják a Stepway és az SX4 között a négymilliónyi különbséget?" meg 2 milliot sem...ez nagyon durva, a BMW-e meg emlitesre sem melto 16milla WTF? Akinek nem szamit a penz az mar X3-X5-ot vesz maganak.
Egyet ertek a Captur a legjobb valasztas..
En RAV ot vennem (es lehet veszek is egy enyhen hasznaltat)de max 7 millio forintert.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:09:44

@Zeppeliner: Értelmetlen kategória, de ha sok profitot termel, akkor márpedig nyomatni kell...anno a szocializmusban is voltak SUV-k, csak akkor még nem ismertük ezt a kifejezést. A Lada Niva és az Aro 10-es nem SUV-k véletlenül? OK, háromajtósak voltak(Nivából volt ötajtós is az orosz piacon), de szerintem ősi SUV mind a kettő.:)

nortonvincent 2013.10.31. 16:12:48

@karolyk22: en valahol 8 millanal tartanam a Rav 4 realis arat es kb 6 millio az SX4 realis ara.

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:18:36

@lanciabacci: Akkor lett volna, csak a Chrysler felvásárlása keresztbe tett neki? Gondoltam én...igen, a nyújtott 500-as már közel van hozzá, de azt is szerintem inkább egyterűnek szánták a gyáriak.

A Capture meg, gondolom, leginkább a hölgyekre fog hatni, főleg valami feltűnő színösszeállításban. Ha pl. egyszínű fekete vagy sötétkék az egész(nem tudom, lehet-e ilyet rendelni belőle), már mindjárt nem olyan karakteres, és akkor elvész a többi között. A motorhanggenerátort meg nem véletlenül nem erőltette a többi gyártó...poénnak jó, de ne ez legyen már az egyetlen dolog, ami miatt a Capture-t ki lehet emelni. És ahogy írtad is, a minőségérzete se valami szuper...

2013.10.31. 16:19:34

@Zeppeliner: Értelmetlen abból a szempontból, hogy valójában tényleg nem igazán jó semmire.
Ugyanakkor egy marketingbravúr, mert sikerült olyan széles rétegek igényét felkelteni rá (maguktól eszükbe nem jutott volna, hogy ilyenre van szükségük), hogy ma már jó üzlet mindenkinek suv-ot gyártani.

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:21:41

@Csalfa Romeo: Az remelem megvan, hogy az amerikaiak zabaljak az 500-ast, tobb mint egymilliot adtak el belole mar osszesen (a Minihez sok koze nincs). A Chrysler is visszafizette az allami kolcsont, a Fiat csodje meg odebb lesz. A franciaknal jobban rezeg a lec.

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:24:10

@Csalfa Romeo: Az egy kozos projekt, a japanok adjak a benzines motorokat, az olaszok a dizelt. Ha jol emlekszem az eladasok ketharmada SX4, es egyharmada Sedici. A Suzukinak talan megerne egyedul is, a Fiatnak nem valoszinu.

lanciabacci 2013.10.31. 16:34:33

@Csalfa Romeo: Szerintem némileg félrevezető a helyzet, főleg Mo-ról szemlélve. Egyfelől igaz az, hogy sokmindent visszavágtak, mert a cég nem tartotta el magát és az USA-ra figyel éppen a Chyslerrel, de: 1998-ban már volt kész hibrid pl Multiplából, sajtófotók is vannak róla, de végül - talán a rossz fogadtatás miatt, ki tudja - nem hozták forgalomba. Másfelől a sok CNG-s típus miatt évekig ők voltak a legtisztább EU gyártó, ami nem kényszerítette őket a hibridek felé. A mi német autós, "megmondós" mikro-szemétdombocskánkon viszont olyan előítéletes a híre a márkának, hogy mára szerintem teljesen elhanyagolják a digók. Ebben különben nagy szerepe lehet annak is, hogy a TC sosem találta velük a hangot sajnos és így alig szerepelnek sajtóban és akkor is inkább cikizve.

www.quattroruote.it/notizie/ecologia/corrado-clini-bacchetta-la-fiat-e-ricorda-la-multipla-ibrida

evworld.com/news.cfm?newsid=27330

Csalfa Romeo 2013.10.31. 16:37:18

@rfc: Lehet, hogy úgy van, ahogy leírod, de pont nem ez látszik...a franciákban azért jócskán van még kraft, vannak tanulmányautók, jöttek a dízel-hibridekkel, ugrásszerűen javul a minőség is. A Fiatnál meg nagy csönd honol...Elhiszem, hogy az USÁ-ban kelendő az 500-as, mert afféle divatcikk, amire odaát gyorsan ráharapnak. És a régi egy autótörténeti ikon volt. A párhuzam azért volt a Minivel, mert abból is lett Clubman, Countryman, Paceman stb., és most mintha a Fiat is ezt csinálná az 500-assal.

Azelőtt a Chrysler volt nagy szószban, mára rendbejött, most pedig a Fiat van bajban. Pont ez van a Renault-nál is - az egykor csúnya napokat megélt Dacia mostanra húzómárkává nőtte ki magát, és többek között Marokkóban is van gyára.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 16:40:14

@gwr: mire nem jó egy sx4, amire pl egy astra igen?

rfc (törölt) 2013.10.31. 16:52:06

@Csalfa Romeo: De, pontosan ez latszik, az eladasokat kene nezni a tanulmanyautok helyett. A PSA azon filozofal, hogy a bankjat adja-e el, vagy tulajdonreszt a francia allamnak es a Dongfeng-nek. A Renault-t jelenleg a Dacia es a Nissan viszi a hatan, kerdes, meddig.

Hurri Kán 2013.10.31. 16:56:54

@rfc:
Ha eladja a tulajdonrészét vagy a bankját, attól még a vevők nem fogják több autóját megvenni...

2013.10.31. 16:58:36

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: ne értsd direkt félre, elég frontvonalat nyitottál már.

A suv mint kategória gyakorlatilag felesleges, abban az értelemben, hogy semmilyen felhasználási körülmény között nem nyújt lényegesen (vagy egyáltalán) többet. Ez a véleményem, ha ezzel akarsz vitatkozni, ok, de ne láss már mindenkiben suzukiellenes szemétládát.

rfc (törölt) 2013.10.31. 17:07:08

@Hurri Kán: Ez igy van, nincs mas valasztasa, kiarul ezt-azt, aztan lesz, ami lesz. Ez nem sokaig fog mukodni.
A Fiat ezzel szemben onmagaban is eletkepes, raadasul tobb labon all, az Iveco es a Magneti Marelli is az ovek a Chrysler mellett. (Plusz elvisz a hatan ket verszivot is, a Lanciat es az Alfat.)

Csalfa Romeo 2013.10.31. 17:07:57

@rfc: Itt üt vissza az a jónéhány év, amikor sajnos elég kétes minőségű autókat ontottak magukból, és sokan pártoltak el a PSA-tól meg a Renault-tól. Hiába találtak néhány éve újra magukra, az emberek nem hisznek a javulásukban. Az is elterjedt nézet, hogy az olasz autó vacak, olyat nehogy vegyél, mert ráfázol. De más márkáknál is nagy baj van - a Seatot bezárhatják, ha az aktuális modellpaletta nem lesz kelendő, vagy pl. mióta várjuk az új Opel Corsát, de sehol semmi...

A tanulmányautók meg fontosak, mert azok mutatják meg azt az irányvonalat, amit az adott gyár a jövőben követni kíván. A franciák esetében van némi fogalmunk róla, látva többek között a Citroen Cactust vagy a Renault Initiale Paris-t, ezzel szemben a Fiat az új Panda meg az 500-as különböző variánsait tolja még mindig. Nem nagyon látni jövőbe mutató fejlesztéseket, formavilágokat, csak a kvázi egy helyben toporgást meg a meglévő modellek reszelgetését.

Tomy445445 2013.10.31. 17:32:48

hát ez aztán marhanagy teszt. se vw, se audi, de egy nyamvadt skoda se. opel, nissan, mazda vagy vmi?? semmi értelmes, de azért rönyó, kókány daewoo(vagyis chevrolet...), szutyuki meg dácsia... a totalcar színvonaláról is sokat elmond...

Jamieson 2013.10.31. 17:35:28

Opel és road presence ? LOL.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.31. 17:43:05

@gwr: Van viszont egy olyan körülmény, ami miatt szintén jól fogynak ezek az autók, mégpedig a magas építés. Nem pusztán jobban látják a népek a forgalmat, inkább a ki- és beszállás könnyedsége fontos ennek a rétegnek. Kicsusszan, becsusszan. Nem pedig feláll és lehuppan, ami rossz a porckorongsérvnek.

Névtelen Nulla 2013.10.31. 18:07:31

Szerintem jók és hasznosak ezek az összehasonlító tesztek. Még akkor is ha nyilván nem mindennel értünk is egyet.persze lehet hiányolni belőle más típusokat,de ez így is elég széles palettát lefed.
Az viszont érdekes,hogy egyes emberek gyakorlatilag egymás torkának esve órákon keresztül gyepálják egymást mert,más a véleményül.persze ahogy látom ezt munkaidőben mert,most már nincsenek itt a megfáradt harcosok. :) Csoda,hogy itt tartunk?

bottaster 2013.10.31. 18:23:34

Én nem akarom védeni a Suzukit és izlésekről nem vitatkozunk ahogy azt mondják de,
1 nekem nagyon bejön úgy ahogy van
2 sztem a németek tudnak valamit, biztos forrásból tudom hogy scrossra már júniusban volt tőlük 20000(húszezer) előrendelés + még amennyit a többi országból rendeltek sikeres lehet ez a Suzuki csak nem nálunk amúgy biztos lesz bele még legalább 1-2 benzines és dízel motor. Turbó (eco) benzinest suzukiék meg nem véletlenül nem csinálnak pl ford ecoboostokkal még fognak jópáran szívni a világon.

bottaster 2013.10.31. 18:26:02

meg mazda skyactivokkal is a benzinessel biztos

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.10.31. 18:31:55

@gwr: a kategorizálás télleg értelmetlen, mert szerintem az s-cross inkább egy kategória az astrával, mint a rav4-gyel, vagy a sanderóval (méretben, árban mindenhogyan).

(Jó, lehet 4x4-et is kérni hozzá, de attól még nem lesz más kategória, annó az ős-swiftből is volt 4x4...)

de ettől még az autó lehet használható és értelmes, hogy a marketingesek kitalálnak ilyen hülyeségeket.

Az a baj hogy sokan a terepjárók felől közelítik meg ezeket, pedig sima személyautók ezek, némileg emelt magasággal. (bár van ahol már azzal se pl 3008, 15 centis szabadmagasággal)

bpe 2013.10.31. 18:33:30

végbelénazagyukig?.. őőőh, ez a mondat, izé, többmintsilány. :???

Hurri Kán 2013.10.31. 18:36:17

@rfc:
Sajnos saját erejéből küzdötte le "vérszívóvá" a két márkát.

3gb 2013.10.31. 18:49:49

A suv, olyan, mint a fogatlan nő, viccnek, ugyan elmegy, de... vagy, mint amikor cage a fegyvernepperben kap ajándékba két jó nőt az aids zónában, de nincs óvszer, vagy amikor fegyverrel hadonászol, de nem tudsz vele lőni, vagy amikor betépve elpakolsz, aztán mégjobban betépve hazamész, de elfelejted hová tetted, vagy amikor a julit, marinak szólítod az ágyban, vagy amikor már nem tudod ki vagy, de azt hiszed, hogy valaki, de nagyon, vagy amikor mattarészegen, civilben, bal kézzel tisztelegsz az ütinek vagy amikor jönnek a 11-esek, de a kib@szott vihar elviszi a műholdképet, vagy amikor már azt hiszed, hogy levizsgáztál, de kiderül, hogy húzni kell egy másik tételt is, szóval NEM JÓ :)

uarempty 2013.10.31. 18:58:31

@gwr: kicsit üldözési mániás, úgy, ahogy a fijjúk meg nem éppen részrehajlóak a szuzukival...mindenki tudja, h milyen volt a "kapcsolatuk".
Ezért, ha alkalmuk van rá (néha,vagymikorhogy), oda-oda "szúrnak", csak, hogy jampiskodjanak kicsit, megmutassák mizu (persze, aztán meg csak a hiszti megy a tc-nél, ha nem kapnak teszautót, vagy kapnak, de a sor végén csak).Szóval, ez egy furcsa szimbiózis, és kiemelten nem adnék a tc-s stáb véleményére suzuki ügyben...vagyis, amit látsz, azt látod, de komoly megfontolásból nem ugranék neki tc-s suzuki teszt alapján.

Myko 2013.10.31. 19:03:11

7:56-nál az Xdrive felirat alatt az egy csúnya hupli a lemezben vagy csak kosz?
Amúgy a Capture az LOL.
Szerintem mindegyik autó meg fogja találni a saját közönségét. Egy kat. de szerintem nagyon eltérőek.

karolyk22 2013.10.31. 19:23:07

@Myko: én nem látok semmi huplit az fénytörés

etwas kultur muss sein 2013.10.31. 19:44:13

Most komolyan felmerül olyan kérdés, hogy ebben a kategóriában melyik szép??? Okádék mind.....

Rocko- 2013.10.31. 20:26:24

@Shadowbull: hülye vagy, M6-ban felrobban a motor. :-)

Rocko- 2013.10.31. 20:40:41

@Ciri: na, az X1 olyan, mint az X3, csak szűkebb. :}

Rocko- 2013.10.31. 20:51:04

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: "semmi köze nincs a terepjárókhoz, mintahogy a videó elején emlegetik."
esetleg ha meghallgatod a videot, akkor hallhatod magad is, hogy ezt mondják: ezek már nem terepjárók. pusztán a kategória indult onnan.
na most ha nézted a videot, akkor 3 dolgot tudok elképzelni:
- nem tudtad értelmezni
- szándékosan értelmezed félre
- meg se nézted

2013.10.31. 21:14:28

@malenykij polgar: Igen, ez egy vitathatatlan jó tulajdonság, de biztosan nem ez az igény keltette életre ezt a kategóriát, hiszen ezt az egyterűek már régen tudják, plusz még sokkal praktikusabbak is, mint a sima kompaktok.

2013.10.31. 21:29:39

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Akkor úgy mondom: nincs semmi olyan használati mód, amelyben a suv az egyeduralkodó, amire azt mondod, hogy na, erre suv való.

Város: lehet, hogy padkázásra kevésbé érzékeny, de jó eséllyel többször is mész neki vele a padkának, mint egy városi kis autóval. Nehezebb kilátni belőle, több helyet foglal.
Terep: nem terepjáró, ráadásul a vásárlói 99%-a olyan helyen lakik, amit egy kispolszkival is simán meg lehet közelíteni.
Családi használat: magas, de nem olyan tágas és praktikus, mint egy egyterű
Autópálya: magas építése miatt nem a legideálisabb.

Rocko- 2013.10.31. 22:19:00

@Tomy445445: a Skoda SUV-ot megnézném én is.

okleveles naiv 2013.10.31. 22:30:07

Totalcar rulez!
Jó cikk - ami szerencsére a legtöbb TC írásra igaz.
A szuzukicsikocsiköcsi píárhorda meg lehetne guttúráttab.
Nem kicsit, nagyon.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:32:03

@Rocko-: próbáld csak védeni a védhetetlent! A SUV kategória genezisében elhibázott: semmi értelme. Ocsmány, torz autók torz lelkű, magamutogató, hájas seggű újgazdagoknak, akiknek a méret lényeg. A SUV-ok léte ugyanúgy merénylet az automobilizmus ellen, mint az egyterűek léte. Gyűlöletes az utcakép általuk.

megint 2013.10.31. 22:44:30

Tehát akkor a jenkik túlnyomó része torz lelkű, magamutogató és hájas seggű.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:47:00

kultúrpesszimista 2010.12.02. 22:26:17
"SOHA SOHA SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM KÉNE EGY ILYEN OCSMÁNY, ORMÓTLAN DÖG! És szánnivaló minden kétlábú, aki boldogan megvesz egy ilyet!!! Igenis el lehetett férni családostul egy hagyományos, lépcsőshátú autóban is, aminek a formája és vezethetősége legalább autószerű!

Évtizedekig kiválóan elvoltak az emberek egy normális szedánnal vagy kombival, nem volt ennyire fertőzött az utcakép, megannyi SUV és magasépítésű szörnyeteg, mint manapság! És a helyzet fokozódik!"

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:48:21

@megint: sőt, olyannyira praktikusak is, hogy már a maradék stílusérzékük is elpárolgott...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.31. 22:49:14

@kultúrpesszimista: Ha adok húszezer forintot, hogy dugjál egy jót, akkor megkíméled itt a népeket a frusztrációidtól?

megint 2013.10.31. 22:56:34

ommm, vezettél te már hóban bmw-t? Egy bizonyos mennyiség után rohadtul nem ér semmit sem az elektronika, sem a téli gumi, és a 100 éves kis suzuki simán előz, ez nem azon múlik, hogy sietsz-e, hanem , hogy egyáltalán megérkezel. Ugye azért vannak ebben országban is páran akik nem sík terepen laknak(esetleg síelni járnak), egy kicsit is komolyabb emelkedő néha lehetetlen helyzetet tud eredményezni, tapasztalat. Abban igazad lehet, hogy sok SUV-nak a hajtása lófaszt nem ér, pl ugye ott van a honda, de pl egy subaru, vagy akár a tuareg 4X4-e igencsak hatásos. Annyi hátránya van kb, hogy valamivel többet fogyaszt, de ennyi. Városban sokkal jobban átlátod a forgalmat, valaki írta, hogy több helyet foglal, hát ennyi erővel akkor többet foglal az S-merci is, de egy A6-os is, felfelé azért szokott lenni hely, hosszában meg nincs nagy különbség.

Ciri 2013.10.31. 23:18:10

@kultúrpesszimista:

Tudod mit cimbora? Én vállalnám a kolléga helyett a személyes találkozót, de komolyan. Egy picit már kezd gyomorforgató lenni, amit idehánysz.

Szóval?

bottaster 2013.10.31. 23:22:42

Amúgy azt én is figyeltem már a, hogy a tc a SUZUKIfóbiások gyülekezete (pedig emlékszem rá anno Winkler még csipázta az ignist), mint pl a múltkori 1.3-as suzukik (wagonr+, ignis új swift) váltói rosszak cikkük. Most komolyan azért húzzák le mert volt 1-2 hülye akik nem szervizelték rendszeresen a kocsit, vagy pont hamis olajat sikerült valahol venniük ez mióta a gyártó hibája kérdem én, aki amúgy imádja suzukit de nem az a se lát se hall típus. Visszatérve a tesztre amúgy milyen alapon lehet összehasonlítani ezeket az autókat hiszen 1-2 azért eléggé kilóg s sorból sztem.+ Aki telekre akar járni az vegyen Vitarát mert az még az ami vagy régebbi pajerót családi autónak meg van ezer fajta szedán kombi meg ferdehátú, egyterűeket meg sürgősen be kellene tiltani (3 sor =instant halál, mondjuk frv meg multipla megoldása kicsit jobb)akik meg mindenképp olyat akarnak azok vegyenek transportert vagy valami hasonló kisbuszt.

w a s d 2013.10.31. 23:27:25

@Rocko-: A himalájai hegyiember?

Rocko- 2013.10.31. 23:57:42

@w a s d: én inkább mondanám egyterűnek, mint SUV-nak.

ommm 2013.10.31. 23:58:36

@uarempty: Mesélj még ilyeneket, így születnek a mondák, jó olvasni.
Én addig kigyűjtök pár írást, melyekben szerettük a Suzukit, jó?

Rocko- 2013.11.01. 00:04:20

@malenykij polgar: dugj egy jót az asszonnyal, a húszezrest megtartom, ellenben páran orrbagyűrik ezt a majmot ingyen és bérmentve, na, áll a biznisz? :)

w a s d 2013.11.01. 01:10:15

@Rocko-: A Škoda szerint SUV:

www.skoda.hu/modellek/yeti/

"Mi is az a Yeti?

A Yeti egy ügyes kompakt SUV. A Škoda Auto a modellválaszték ötre való bővülését ünnepelte Genfben, ahol bemutatta a Yetit. A 4,2 méter hosszú, 5-ajtós autó könnyű kezelhetőségével, - amely nagyfokú biztonsági felszereltséggel párosul, - valamint stílusos külsejével tűnik ki. Kompakt, vonzóan stílusos, és tele van meglepetésekkel – ez az új Yeti."

Dervenkál Egon 2013.11.01. 06:01:38

Tisztelt TC!

Szórakoztató volt, végre. Gratula.

Jónéhány dolgot nem tudtunk meg a versenyzőkről. A féktávot én jobban kiemeltem volna. És nem csak 100-ról. De 70-ről is (ami az átlagos magyar városi tempó).

Nem terepre kell ezeket vinni, hanem megnézni hogy parkolnak átlagos plázában. Mekkora helyet vesznek fel az iskola előtt, amikor idióta anyuka a kapuban tudja csak lerakni a gyereket, megállni tilosban. Amúgy szerintem egy felfújt Corsa vagy egy aládúcolt Sandero sosem lesz képes a SUV-ok alapvető funkcióira sem. Az M-csomagos BMW sem. Ezek lehetnek a magyarban a megosztó Clarkson féle schoolrun megfelelői.

A Toyota ronda, a Suzuki viszont vizuális környezetszennyezés. A kettejük közötti árkülönbség pedig inkább elfedi a valódi műszaki tartalom különbségét. Ez objektíven sosem lehet szép semmilyen elméleti síkon, 3 millióért is ocsmány lenne. Amikor nemrég kiplakátolták a környékünkön, még azt hittem a plakátragasztók nyomták mellé az íveket... de nem... ez szörnyű!!!

Más kérdés, hogy a fenti összegekért már élhető kombikat vehet a zember. Nekem azok sokkal autóbbak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.01. 07:53:27

@Rocko-: Hogyne, aztán elvered benzinre. Nemes célra ajánlottam fel.

AciDuzzu 2013.11.01. 08:02:40

Hát én hihetetlenül jól szórakoztam ezen az adáson! Winkler különösen sziporkázott. Zseniális volt, kösz srácok :)

ZYLO 2013.11.01. 08:45:05

Anyám, hogy MENNYIVEL JOBB volt ez így, mint a korábbi részek a statikus felkonfokkal és kényszeredetten vigyorgó közönséggel!

Soha nem fogom megvenni egyik itt tesztelt autót sem, mégis érdekelt, hogy milyenek egymáshoz képest, míg a szokásos újautó-teszteket egyszerűen áttekerem.

Ilyet még, srácok! Akár használtban is, mondjuk különböző, 150e km-t futott modelleket összehasonlítva.

Rocko- 2013.11.01. 08:48:51

@w a s d: láttam, hogy ők is azt írják.
a vele egy kategóriában említhető Kangoo meg nem SUV. :)

@malenykij polgar: az is nemes cél. :)))

Patás 2013.11.01. 09:27:36

Nagyon jó a cikk!!!

dgt_ 2013.11.01. 10:00:38

@Mert megérdemled: végre valaki kimondta, amire már régóta gondolok.. köszönöm!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.01. 11:17:38

haömindenki SUV t vesz akkor hogyan látom át jobban a forgalmat?ha ifával járok?:-)

Pepejoe 2013.11.01. 11:43:54

Először úgy olvastam a címet, hogy "Mire jó egy SUV?" Arra lett volna válaszom és a "Mennyit ér?" kérdésre is...:D

Pepejoe 2013.11.01. 11:46:17

@Gyurma73:
Szerintem BTR-el kell járni és miután szétlőtted a 12.7-essel az előtted haladó SUV-t, laposra kell taposni...:)

peta33 2013.11.01. 12:21:24

Meglepően jó Dácia fékek,és szereplés,,LEHET?EGY DIESEL DUSTER leverte volna az egész mezőnyt!?!?!?!????!!!! :-) ja-....

Rocko- 2013.11.01. 12:55:43

@Gyurma73: ez egy nagyon jó kérdés.
én már meg is vettem a hidas traktoromat.
auto.indavideo.hu/video/A_hulyek_esete_a_hidas_traktorral

1kutya 2013.11.01. 17:11:48

megvárom az új kaskájt a nissanéktól, aztán nyilatkozom... :-)))

Zeppeliner 2013.11.01. 18:02:57

@Csalfa Romeo: Niva,Aro mint suv. lol
Orosz raszputyca-ra(sártenger) kell is az a technika.
Azok terepjáró gépezetek, mint willys jeep meg a MercedesG
De román autót csak az ellenségemnek.

Csalfa Romeo 2013.11.01. 19:13:49

@Zeppeliner: Vannak olyan szabadidőautók, mint pl. a Range Rover Evoque vagy a Jeep Compass, amik amellett, hogy SUV-k, jól mozognak komolyabb terepen is. A Nivára konkrétan Winkler Robi használta a "SUV-ok őse" kifejezést(nézd meg a Niva-tesztet a Youtube-on). Nyilván persze ez Kelet-Európai viszonylatban értendő, mert a SUV-ok őse valamilyen régi amerikai vas volt, ahogy maga a kifejezés is onnan származik. Az Aro 10-es pedig tulajdonképpen a Niva riválisa volt, de tudjuk, hogy bár a Niva se volt egy schaffhausen, az Aro minden tekintetben gyengébb volt nála - terepen is.

w a s d 2013.11.01. 19:33:37

@Rocko-: A Kangoonak nem inkább a Roomster a kategóriatársa?

Richan 2013.11.01. 23:03:25

@ommm:
Minden tisztelet a türelmedért, nevetséges hogy ennyi idióta ide jár trollkodni,elégedetlenkedni,Suzuki kereskedötöl a terepjáró oktatòig.Színvonalas,szòrakoztatò teszt volt,persze-van még jòpár SUV ezeken kívül,de ez itt ennyi volt,így is elég sok minden belefért. Ha nem tetszik lehet nézni Barátok Közt-et,esetleg X Faktor-t.ha egyik másik ember tényleg olyan okos mint ahogy gondolja lehet saját müsort,vagy autós site- ot indítani...
Mégegyszer gratula az egész TC stábnak,csak így tovább!!!!

2013.11.01. 23:47:58

@Richan: "Ha nem tetszik lehet nézni Barátok Közt-et,esetleg X Faktor-t"

Te most nagyon megmondtad a sok ostobának. Elképesztően nagy király vagy.

Peety0208 2013.11.04. 08:57:56

Grat a cikkért, nekem nagyon tetszett! Mégtöbb ilyet, estleg használttesztként is! Szerintem egy használtteszt sokkal többet elmond egy autóról, hiszen újonnan majd mindegyik jó, de túl a 100 ezren... Esetleg egy Ford Kuga, Skoda Yeti, Dacia Duster trió képében!

Czet-Hal 2013.11.04. 10:36:44

Nagyon szuper fékekkel vannak felszerelve a vasak. A legrosszabb is GT 3-as Porsche szintjén van. Ergo itt elírás lehet, hogy milyen sebességről álltak meg.

iTory 2013.11.04. 22:24:57

Trollkodnék egy kicsit, bár nem szokásom, igaz írni se. Bírlak Titeket, de ami a szar kinézetről kialakult véleményeteket illeti, vannak kétségeim. Ha Suzuki giccs, a Renault is az - mondjuk mindkettőt betiltanám. Azt a kotványolás a narancssárgával, meg a fehérrel be lehetne sorolni az undort keltő anyagok közé! Mondjuk az a hangszintetizátor jó pofa :)
Ettől függetlenül egy adag fos, ahogy kinéz.
Egyébként kíváncsi lennék egy 5 éves használódás után melyik mire képes, mik kotlanak meg - mondjuk pont a két szóban forgó tárgytól várható a legtöbb szopatás.

Szabványok 2013.11.05. 21:59:03

@megint: "vezettél te már hóban bmw-t?
Én vezettem elég sokat. Nagyon jó.
Sokkal jobb, mint az átlag hátsókerekes, mert már alapból több terhelés van a hajtott kerekeken.
Ha meg van rakva (pl. síelni megyünk), akkor szinte SUV szintet ér el a kapaszkodóképessége. (A KIA Sportage is csak kikapcsolt kipörgésgátlóval, kikapcsolt ESP-vel volt képes felülmúlni, a megrakott FWD Focust négy embernek kellett tolni, végül csak hólánccal ment fel.)
Idén márc.15. már nyári gumik voltak a BMW-n, akkor elég béna kacsa volt, míg a 4x4 SUV (téli gumival!) kényelmesen ment arra, amerre kell.

Régen nagyon nem szerettem a SUVokat.
Ma már azt mondom van eset, amikor jó egy SUV. Van, hogy elviselhető, hogy nem megy. Van, hogy elviselhető a többletfogyasztás. Van, hogy nem zavaró, sőt hasznos a magas építés.
De igen ritka ez az eset, legfeljebb harmadik autónak vennék SUV-ot.

Szabványok 2013.11.05. 22:27:33

@Dervenkál Egon: "Szórakoztató volt, végre. Gratula."
-"-

"Nem terepre kell ezeket vinni, hanem megnézni hogy parkolnak átlagos plázában. Mekkora helyet vesznek fel"
Igen. Ezek nem terepjárók, ezek SUV-ok.

"Az M-csomagos BMW sem."
Egyszer már elmesélhetné valaki, hogy miért éri meg a bődületes összeget az "M-csomag", ami semmi más, mint pár apró, csak nagy odafigyeléssel látható optikai tuning.
Különösen egy SUV-on! Mi értelme egy lelógó lökhárítónak egy SUV-on??

Shadowbull 2013.11.06. 08:07:45

@Szabványok: "miért éri meg a bődületes összeget az "M-csomag""

Hogy megeri-e az egyeni preferencia kerdese, de szerintem mindegyik BMW sokkal jobban nez ki M csomaggal.

///M_Straight_six 2013.12.17. 01:05:50

@kultúrpesszimista: sokszor én sem értek egyet azzal, amilyen irányba halad az autóipar, de szerintem egyszer ülj be egy X5-be, ha lehetőség van rá vezesd is. Az ember véleménye, ízlése sokszor változhat, legalábbis kis mértékben, pláne ha kipróbálod azt amiről azelőtt csak távolről alkottál véleményt. Én nemrég még hányi tudtam volna a GL mercitől, no nem azért mert csúnyának találtam ahogy tesztekben olvastam az újságírók véleményét, hanem túlzásnak tartottam, aztán egyik reggel úgy ébredtem hogy nagyon is tetszik a GL, normális gyári ballonos gumikkal, giccses krómfelnik, és sötét ablakok nélkül, mellőzve az AMG meg brabus kiviteleket...

///M_Straight_six 2013.12.17. 01:17:31

@Szabványok: "Mi értelme egy lelógó lökhárítónak egy SUV-on??"
ugyanannyi, mint egy 5-ös bmw-n, vagy 3-as kupén: semmi, viszont jól néz ki
süti beállítások módosítása