Gyönyör és borzongás BMW-től Fiatig

  2013. október 05. - Stump András Címkék: aston martin alfa romeo bmw mazda fiat subaru abarth techart gulf 4c hamann resztli akrapovic frankfurt 2013 skyactiv esse-esse

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Ez az utolsó falat Frankfurter, a kondér alján összekapart maradék, ami sokszor a legfinomabb kanál a főzelékből. Téma nincs, talán egyenes út sem az SD-kártyán rekedt bitfoszlányok között, de vétek lenne egy kegyetlen shift-delete-tel törölni mindazt, ami kevésbé aktuális, mérsékelten izgalmas, vagy egyszerűen bitlisz, mégis imádjuk.

A bitlisz
Alapszabály: nincs bitlisz. Ha lenne, a régóta ismert, ezerszer hallott, egykor érdekesnek tartott, de ma már unalmas vacak lenne. Amit már mindenki megírt, amiről már mindent tudunk, ami túl van az egymillió megtekintésen. De mondom, nincs, mert mi az a négymillió néző a Földön élő hat hétmilliárd emberhez képest?

BMW: i8, X5, Concept Active Tourer

IMG 3416
Nem telefonfülke, töltő

Annyira elkoptatták az amúgy zseniális i8-as formáját éveken át tanulmányautókkal és kémfotó-orgiákkal, hogy a nagy-nagy világpremieren már csak ásítottunk, amikor megláttuk. Mindent elmondtak már róla, mindenét megmutatták, nemigen volt mit nézni. Talán a lecsupaszított karbon utascella volt a legérdekesebb, mögötte a pőre háromhengeressel, ami így magunk közt szólva egy vicc egy sportkocsiban. Lehet, hogy a gyorsulásoktól kihullik majd a borostám, ha egyszer valaha kipróbálom, de kétlem, hogy erre sor kerülne. Nem tudok hinni benne, hogy ez a jövő, legalábbis nem a miénk. Talán kevés kivételesé igen, de őket sem irigylem.

IMG 3410
A közönség reakcióit vizsgálják vele

A Concept Active Tourer nem kevésbé bizarr, pedig úgy tűnik, nemsokára tényleg megcsinálják a szériaváltozatát is. Egy lépéssel hátrébbról nézve elég mókás, hogyan kerülgeti a BMW az egyterűek forró kásáját: először a béna 5GT-vel tettek egy tétova lépést, aztán egy valamivel emészthetőbb 3GT-t puffasztottak a 3-asból, most meg ezzel turnéznak, hogy szokjuk a gondolatot. Szerintem sok értelme nincs, de a németek szemlátomást annyira rákattantak ezekre a hibrid csodabogarakra, hogy lassan már elfelejtenek rendes autókat fejleszteni.

IMG 3095
Méretével érdemli ki a tekintélyt

Apropó, itt az új X5-ös is. Észrevették? Ez bizony már az új, és szerintem ezennel kijelenthetjük, rövid felfelé ívelés után már túl is van a csúcson az X5-ös. Úgy értem, dizájnügyileg. Az első kicsit ügyetlen volt még, a második telitalálat, ez meg egyszerűen ötlettelen. Túlburjánzott az eleje, a hátulján is mintha már kicsit lógna a háj, belül pedig ugyanazt látjuk, mint minden BMW-ben. Biztos tudják, mit csinálnak, különben nem jutottak volna ide.

Összegezném: a BMW-standon láthattunk egy háromhengeres, másfél literes motorú sportkocsit, egy bringaszállító kompakt egyterűt és egy behemót álterepjárót, amelynél a legnagyobb újdonság, hogy már van csak hátsókerekes, négyhengeres dízel változat is. Na, ezért nem írtunk inkább külön anyagot a standról.

Mazda: Skyactiv, boncasztalon

IMG 3395
Bár vaskosnak tűnik, a valóságban nagyon filigrán itt minden

Ki tudja már, mikor mutatták be a Skyactiv motorokat, de még mindig sokan ámuldoznak rajta. Én például eddig még nem láttam metszetet róluk - most végre bepótolhattam a lemaradást. Míg Pista a csajokat hajkurászta, én alaposan körbenyálaztam a benzinest és a dízelt is, csak azt sajnáltam, hogy nem állítottak mellé mérnököt, így néhány kérdés nyitva maradt.

IMG 3392
Keresztmotornál nem könnyű összehozni egy jó hosszú 4-2-1 rendszert úgy, hogy a katalizátor belátható időn belül felmelegedjen

A benzinesnél például látom a leömlő cifrán font kalácsát, és értem, hogy ezt nehéz besuvasztani a motortérbe anélkül, hogy megperzselné a tűzfalat, csak az nem világos, miért nem görbítették lejjebb az egészet, miért kellett vízszintesen kiteríteni? A hosszú szívócső is nyilvánvalóan jót tesz a nyomatéknak, mondhatni klasszikus módszer, de szívesen elbeszélgettem volna valakivel, aki tudja, pontosan hogyan is lehet 14:1-es sűrítésnél elkerülni a kopogásos égést.

IMG 3390
Az egyik kipufogószelepnek fura, dupla bütyökprofilja van

A dízelmotornál a hajmeresztő dupla turbóinstalláció mellett a szelepvezérlés szúrt szemet. Nekem eddig valahogy kimaradt, hogy a kipufogóoldalon kétféle bütyökprofil között tud váltani a két szelep közül az egyiknél. Miután Papp Tibi súgott, utána olvastam, és kiderült, hogy erre a hidegindításnál és a bemelegedés során van szüksége a motornak - konkrétan visszapippant egy kis kipufogógázt, hogy elérje a biztos öngyulladáshoz szükséges hőmérsékletet.

Hamann: féltve őrzött förmedvények

IMG 3248
Ha egy hétköznapi Lamborghini túl kommersz, vegyél Hamannt!

A Hamann-standra úgy kellett bekéredzkedni. Szúrósan a szemembe néztek, kértek egy névjegykártyát, majd a foguk közt elsziszegve egy plízt, beengedtek. Ha ezt most olvassátok, srácok, rá fogtok jönni, hiba volt.

IMG 3257
A giccs találkozik a giccsel

Első ránézésre kevésbé szörnyű dolgokkal szembesülünk, mint mondjuk a Mansorynál, mégis súlyosabb a Hamann bűne. Míg a Mansory gátlástalanul kiszolgál egy ízlésficamos réteget, de szerintem tudják, milyen nevetségesek egy rendes autónörd szemében, a Hamann szemlátomást komolyan gondolja. Ők 5-ös, 6-os BMW-ket, G-Merciket, vagy akár Aventadorokat nemesítenek. Megpróbálják szebbé tenni. Vagy látványosabbá. Vagy mittudomén.

IMG 3254
Ez az izé valamikor egy rendes M5-ös volt

Itt van ez a Mi5Sion. Könyörgöm, egy M5-ösre miért kell olyan műanyagpaneleket ragasztani, amik a 80-as évek szocialista fürdőszobakellékeire emlékeztetnek? Morcosítás, kamu-levegőbeömlő a hátsó ajtón, LED-csík: van lejjebb? Őőő, van. A hasonló stílusú 6-os GC, amit krómhatású fóliába bugyoláltak. Mirr6r GC a neve. F@sz@.

IMG 3270
Kell egy adag bátorság, hogy hozzányúljunk egy olasz dizájnhoz

Az Aventador igazából már nem is fáj. Nem tartom különösebben sokra a szériamodell kinézetét, de amit Hamannék műveltek vele, az olyan, mintha megszaladt volna a telepi tuner szóróflakonja. Ahol szürkének kellene lennie, narancs, ahol narancsnak, szürke. A csúcs a rézkarbon középkonzol.

Istenadta zsenik, hogy ebből pénzt tudnak csinálni.

Techart: Edition China

IMG 3240
Nehéz úgy hozzányúlni egy Porschéhoz, hogy szebb legyen. Nem is sikerült

Techarték a szomszédban még egy lépéssel tovább mennek, és a Frankfurti Autószalonon kiírják a standjukra, hogy magasról tesznek Európára. Edition China az elrútított Porsche Cayenne neve. Kopoltyúk, aranybetétek, lámpamorcosítók. Nem tudom eldönteni, hogy a féknyergekre csak sapkát húztak vagy le is cserélték őket. Mintha gyárilag nagyobb fék lenne a Cayenne-eken...

Subaru 360

IMG 3552
Ha azt mondjuk, Subaru, nem erre gondolunk elsőre

A Subaru standépítőket ekéztük már nem keveset, szántanék hát még egy sort a hátukon. Elrejtették a zseniális WRX tanulmányukat is, de a kis 360-ast még jobban. A Dacia felől megkerülve a paravánt, amely kiállításuk hátfalának tűnt, ott rejtőzött a kis piros. Lefotóztam Csikósnak, aki nagy rajongója a típusnak, de itt is elfér, az Edition China és az Aston Martin között.

Gulf-Aston

IMG 3660
Akráék csinálták rá a kipufogót

Megborzongtam a Gulf-festésű Le Mans-i autó láttán: ennek a testvérében halt meg idén nyáron Allan Simonsen úgy, hogy elsőre nem is tűnt súlyos balesetnek. Az Akrapovic-standon állították ki, ahol a szlovén mester őszintén lenyűgöző kipufogóművészetében lehetett gyönyörködni, illetve az Aston féknyeregre ragasztott hőmérő-matricáján. Nincs ennél elegánsabb megoldás, azonnal megkívántam.

Alfa Romeo 4C

IMG 3164
Még ezzel a ronda, bibircsókos fényszóróval is elfogadnám

Az egyik legérdekesebb, legkívánatosabb autó az idei termésből. Kíváncsibb vagyok rá, mint a Jaguar F-Type-ra. Az autó, amit úgy fejlesztettek, hogy élvezetesebb legyen a Lotus Elise-nél. Ráadásul egy Alfa.

IMG 3600
Ez van a meseszép karosszériaidomok alatt

Milyen kegyetlen a sorstól, hogy a megfizethető népi sportkocsi a fejlesztés során szép lassan átváltozott kisszériás ékszerdobozzá. Érthető mondjuk, elnézve a karbon vázat. Ez nem az az ipari szénszálas szövet, amit a BMW használ az i3-asnál meg az i8-asnál, ez bizony egy kézzel simogatott, klasszikus gyártási technológiával készült, térdremegtető szépségű kád. Nem csoda, hogy nem tudják olcsón adni, minden egyes darabban fájdalmasan sok munkaóra van.

IMG 3181
Ferrarit? Minek?

Így viszont kicsit félresiklott a vonat, mert a méregdrága teknőben egy kicsit felhúzott, nagy szériás 1750-es Alfa motor van, egy hatsebességes bohócváltóval. Mondjuk ha hihetünk Chris Harrisnek, nem sikerült rosszul.

IMG 3589
Műanyagból lehet mesés formákat önteni

A formája - mínusz első lámpa - szívszaggatóan gyönyörű. Hiába, a középmotor általában jól kiadja. Félek, ha egyszer kezeim közé kerül egy, le kell majd húznom az Elise-t a kívánságlistám tetejéről.

Fiat Abarth 595 esse-esse

IMG 3623
Van stílusérzékük az olaszoknak

A Fiatnál egyetlen újdonság sincs, mégis itt nézelődtünk talán a legrévetegebb tekintettel. Egy Abarth versenyautó az új 500-asból, fénylő fehér padlón. Zseniális. Egyszer ültem 500-asból épített raliautóban, az is emlékezetes élmény volt.

IMG 3629
Nincs ennél édesebb kisautó

Aztán ott röhögtünk vállvetve a vitrin előtt, amelyre egymás mellé ragasztották az Abarth-skorpiót és a Mopar emblémát. Nincs még két pont az univerzumban, amely távolabb állna egymástól, most mégis összeházasították őket. De a legjobb még hátra volt.

IMG 3636
Katt a fotóra: százképes galéria nyílik

Nyilván nem lehet ráírni egy autóra, hogy SS, még ma sem, hát még a hatvanas években. Hogy kerüli meg az olasz a tabut? Hát kiírja fonetikusan. Minden más ugyanilyen leleményességgel készült ezen a kisautón, amely talán még jobban kéne, mint a 4C. A féloldalas, Abarth-feliratos gumilehúzóka a csomagtérfedélen, az egymásra támaszkodó ablaktörlők, a feneke alól kilógó olajteknő - sikíthatnékom támadt. Annyira hihetetlenül megindító ez a törpe, és úgy képzelem, annyira mulatságos lehet vezetni, hogy a legszívesebben elloptam volna a standról. Ezért is hagytam a végére, itt csukjuk be a könyvet, lehet leoltani a lámpát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr985546370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SwedishRunner 2013.10.05. 13:22:04

Jó az a Hamann csak nem minden drága autót, öltönyös visszafogott üzletembereknek kell eladni!

Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé 2013.10.05. 13:47:31

hihetetlen hogy a hamann meg társai ilyen ratyi átalakításokból megélnek

Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé 2013.10.05. 13:49:54

@SwedishRunner: nem kell ahhoz öltöny, hogy az ember ne hányja el magát egy ilyen autótól

mükkemakk 2013.10.05. 13:58:34

Az "újgazdag" rétegnek bejön ez a Hamann design, mindegy csak drága legyen alapon és nagyot szóljon a diszkó előtt. Az öltönyösök nem járnak BMW-vel, hanem közbeszerzéses cégautóval.

bali08 2013.10.05. 14:50:20

Nagyon csúnyák, bár tudjuk a stílust és a szépérzéket nem adják pénzért. Persze nehéz feladat bármely szép autóhoz hozzányúlni de ha ennyire nem megy, talán nem kellene erőltetni.:)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.10.05. 15:01:08

A Hamann még hagyján, e tekintetben szerintem a Mansory mindennek a legalja. Na attól tényleg lehet büfizni...

ui.: A Porsche Cayenne -t, Panamera -t tényleg nem lehet elrontani, mert az önmagában is bűn ronda. Most, h gyárilag ronda, vagy egy tuning révén máshogy ronda oly mindegy. Egyiket sem azért veszik, mert szép. Már persze szerintem...

:-)

Hurri Kán 2013.10.05. 15:02:52

Alfa 4c, gyönyörű. Hosszú idő után végre egy AUTÓ az Alfától.

bisztosjomunkasember 2013.10.05. 15:12:26

nektek milyen autotok van,es hogy nez ki,bunkok?

Mbraun 2013.10.05. 15:34:06

Szerintem a Porsche es a Lambo is talal gazdat valahol Qatar, Bahrein, vagy a Szaudi Kiralysagban. Nem minden az europai piacra keszul.

megint 2013.10.05. 15:39:56

Gusztustalanul ronda az alfa első lámpája, valószínűleg dzsovánni a szieszta alatt tervezte.

winyettyu 2013.10.05. 15:40:48

A bmw-nél azért van fix, kiálló képernyő, hoyg ne kelljen az útról levenni a szemed, ha rá akarsz nézni a navira/rádióra/stb. Szeirntem tök jó az az elrendezés, én a garmin gps-t teszem ugyanoda, a középkonzol tetejére, a műszerfalon azóta nem nézem a sebességet kb. Az meg hogy mozgatható legyen, az kit érdekel? úgyis szeretném használni, amikor benn ülök a kocsiban, nem?

ccvv 2013.10.05. 15:43:27

@bisztosjomunkasember: tojást tojni nem tudok, de meg tudom állapítani, ha büdös!

mojoking77 2013.10.05. 15:46:12

Most nagyon nepszerutlen leszek, ha szolok, hogy a komplett BMW stand, ugy ahogy itt le van irva, mar be lett mutatva tavaly a parizsi autoszalonon? Nem is beszelve a P1-es McLaren-rol es meg egy csomo egyebbrol, amit ti csak mostansag mutattatok be? Mi jot csinaltatok ti tavaly, mikor ki lettetek kuldve Parizsba?

Plumper 2013.10.05. 15:53:02

okádnom kell a béemvé agresszvitásától.
a túrabiciklis kombi meg egy modoros sz@r.

Liverpool69 2013.10.05. 15:54:04

Nem ertem holy miert olyan emberek irnak beszamolot egy ilyen kiallitasrol akik alapvetoen ruhellik az egeszet? Masodsorban az igazi kihivas a tunningban abban rejlik hogy magadtol tervezz es megvalosits olyan autokat amikbol tenyleg csak 1 van a vilagon a Tied! Eppen ezert erdemes otleteket meriteni ezektol a cegektol a szepseghiba csak abban van hogy valahol ezek is sorozatgyartasu autok.

Plumper 2013.10.05. 15:54:31

@SwedishRunner: nem is csak nekik adják el, hanem a susogóruhás maffiózóknak és a hosszú fehér ruhás olajsejkeknek.

Béza Dániel 2013.10.05. 16:00:41

Csodálkoztam,hogy a mansory mellett a tc másik kedvenc tuningcége a hamman kimarad az ekézésből, de végül csak meg lett.

szmoker (Homo Trollicus) 2013.10.05. 18:07:39

@megint: vagy előtte nézte a Vizipók Csodapókot :)

protézisesh 2013.10.05. 18:58:53

@Liverpool69: @mojoking77: orulunk, hogy ti is megjottetek. Eza FRANKFURTI szalon volt, es ha a BMW ugyanazt mutatta be, mint Parizsban, akkor szerintetek megis mi a ferde f@szt kellett volna mast irni roluk?!

Amugy meg az egesz szalonrol szuletett 100+1 jo es reszletes iras, ha azok pont elkerultek a figyelmeteket, azert nem a szerzo, meg nem is a szerkeszto a hibas.

Csak szolok, hogy most lett vege a Tannistestnek, ahol a 2014-es ev autoja jelolteket probaltak vegig. Majd ugy ket het mulva nezzetek be megint fikazni egy jot, oke?

Gsxr1011 2013.10.05. 19:18:30

A BMW akkor szép, ha úgy néz ki mint egy BMW, ha sugárzik róla a BMW fíling, hangulat, érzés. Nincs még egy márka, amelyik ennyire sugározna érzést, hangulatot. Vannak az autók és van a BMW:

nouka 2013.10.05. 19:41:24

Az a lényeg, hogy Hyundai és társai,már gyárilag is gyönyörűek.:-)

mojoking77 2013.10.05. 19:53:16

@protézisesh: Ad1: Allitsd le magad, ha szabad kernem, itt pont a sracok fikaztak a Hannanrol.
Ad2: Tevaly direkt vegigolvastam az osszes bezamolot a parizs szalonrol, mert volt szerencsem kimenni, es egy szo nem esett ezekrol.
Konkluzio: Sokkal sokkal visszafogottabban, ha szabad kernem.

SwedishRunner 2013.10.05. 20:03:42

Nekem jó volna az a "sok fos" Hamann, és a "retek" Mansory. Itt a mutyukisok, f-astrások, meg ot-s ladások tuti, hogy többet értenek a stílushoz, mint ezek a cégek. Azt meg sem merem említeni, hogy elképzelhető olyan hozzászóló aki tikrács mögül ugat. :)

winyettyu 2013.10.05. 20:08:01

@Liverpool69: az emberek nagy többsége csúnyának tartja a tuningot. Nézz meg pár top gear részt, ők is tettek már említást egy-két tuningverdáról, amik hasonlóak ezehkez a hamann-os förmedvényekhez, és hasonlóképpen negatív jelzőkkel illették nem csak a 'művet', hanem a 'művészt' is. Na, akkor ők se értenek az autókhoz vagy mi a szösz? :) És igen, azok az autók csúnyák. Ha feltűnést akarnak, fessék le neonsárgára vagy mittudomén, de a lemezekhez nem kéne nyúlni, nem volt még autó, amelyik jobban nézett volna ki attól, hogy hótoló lököst vagy kamu szárnyat kapott volna.
(Persze egy M5 vs 520d tekintetben is van eltérés, de az M5 is visszafogott, letisztult, ízléses, arányos... nem úgy, mint ezek)
(Az Aventador meg gyárilag se volt szép, sokkal inkább jön be a Gallardo... és V12 helyett a V10 is menőbb, de ez már nem dizájnkérdés)

kisvagány 2013.10.05. 20:32:23

A májogóknak üzenem, hogy volt szerencsém ott lenni a Frankfurti Autószalonon. Sajnos, csak 8 órát tudtam ott tölteni így nem láttam mindent, és amit láttam arra sem biztos, hogy elég időt fordítottam. Ez volt az első ilyen rendezvény amit láthattam, így nincs összehasonlítási alapom, de amit láttam, az lenyűgöző volt!

Ami a különböző átalakított és széria autók megjelenését/szépségét illeti, még szerencse, hogy mindenkinek más az ízlése. Ha nem így lenne, minden férfi ugyanabba a nőbe lenne szerelmes. Ez eléggé visszavetné a népesedést...:))

mojoking77 2013.10.05. 20:38:00

@winyettyu: Nem ertelek tlzottan. Tobb szaz karakteren keresztul bizonygatsz egy szujektiv dolgot. Az, hogy szamodra, meg meg egy ket ember (ooo, egesz biztos, az igazi ertok) szamara visszas a tuning, akkor mar aki mashogy latja, az csak idiota troll lehet ugye? Rem eletkepes felfogas tenyleg, gratula hozza.

3gb 2013.10.05. 20:48:22

Nekem a piros porsche kifejezetten tetszik :)

NBE 2013.10.05. 21:01:57

Hámán "Szórógitt-is-my-middle-name" Katóékról egy népi bölcsesség jutott eszembe:

Amíg szar van, veréb is van.:)

Szóval szerintem kár az ilyesmin felhúzódzkodni.

K.Jani 2013.10.05. 21:25:59

Szep kepek! De bakker mi ez az SS-ezes a vegen? Az indexnel kotelezo tovabbkepzes van 2. VH-bol, hogy mindentol reflexbol a nacik ugranak be?!!? Az amcsik ,akik legyoztek a nemeteket, vigan hasznaljak a hatvanas evek ota( hoppa!) az SS -jelzest! segitek: SS= Super Sport
Andrasnak pedig remalmoktol mentes, nyugodalmas jo ejszakat kivanok!

winyettyu 2013.10.05. 21:50:45

@mojoking77: Én nem próbáltam bebizonyítani semmit, csupán azt, hogy nem a TC stábját kell fikázni azért, mert úgy szeretik(általában) az autókat, ahogy kijönnek a gyártósorról, vagy ha már tuningolunk rajta, az ízléses és funkcionális legyen.
De végignézheted akár azt is, hogy az itt kommentelők hány százalékának jön be a - már swiften is bazári - fényszóró morcosítás egy M5 BMW-n. Nyilván azért csinálják, mert ezt el lehet adni (focistáknak, olajsejkeknek), de lefogadom, hogy a Hamann-gyárban munkaidő végén kollektíve kiröhögik a művüket, és a vevőiket a hátuk mögött.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.05. 22:01:12

@mojoking77: Az a baj, hogy ez a legtöbbeknek tényleg ízlésficam. Ez a "meglevő autókat alakítgatunk át" nagyon ritkán sül el jól. Sufnituningban is, meg cégeknél is. Mind a kettőre van példa, hogy jó lesz, de ritka. Ezek, amiket itt láttunk, még nekem is bökik a szemem.

determ 2013.10.05. 22:04:03

"Nem tudok hinni benne, hogy ez a jövő, legalábbis nem a miénk. Talán kevés kivételesé igen, de őket sem irigylem."
Egy úgynevezett autós újságírónak szerintem nyitottabbnak kellene lennie a jövőre és az újdonságra. Nem csak az jó, amiben benzinszag keveredik zsírszaggal. Ezek az idők már elmúltak... Nyilván egy analóg számítógép elektroncsövei is gyönyörűek, ahogy bíborban pompáznak, csak éppen már - egy-két elvetemült kivételével - mindenki túllépett rajtuk...

mojoking77 2013.10.05. 22:08:28

@winyettyu: Az a szornyu, hogy ugy tunik a TC stab egy resze (plusz a kommentelok jelentos resze) megall a Hamann muanyag baszomkodasainal. Gondolom ugyanigy fika targya a Brabus vilagoskek borkormanya is ugye? Hihetetlen, hogy egy autos blogon valakinek meg magyarazni/bemutatni/vedeni kell egy olyan ceget mint a Hamann, de hat nem vagyunk egyformak.

mojoking77 2013.10.05. 22:09:35

@ColT: Gondolom ezt is majd egy indiai call center tulajdonos, vagy egy sejk veszi meg... www.topcarrating.com/2011-bmw-x6-m-hamann-tycoon-evo-m.php

SwedishRunner 2013.10.05. 23:07:16

@winyettyu: Lefogadhatnád! ...mondjuk az életedbe... ha belehalnál, nem állom a temetésed! :) És a swifttuningoló hülyegyereket, ne hasonlítsad már egy saját szélcsatornával rendelkező céghez, köszi-puszi

SwedishRunner 2013.10.05. 23:12:16

@mojoking77: Nekem instant get, de sajnos már évek óta nem akar megjönni a Szerencsejáték Zrt-től az utalásom! :)

Rocko- 2013.10.05. 23:24:58

galeria.totalcar.hu/hirek/2013/10/01/frankfurt_2013/25
ha ez az, amire gondolok, akkor oda vagyok érte. meg vissza. és oda.

Shadowbull 2013.10.06. 00:04:20

" a BMW-standon láthattunk egy háromhengeres, másfél literes motorú sportkocsit, egy bringaszállító kompakt egyterűt és egy behemót álterepjárót, amelynél a legnagyobb újdonság, hogy már van csak hátsókerekes, négyhengeres dízel változat is. "

Na ja, vegul is hogy a haromhengeres motor mellett meg van ket villanymotor is, meg nemi akksi amit a halozatrol lehet megpumpalni, valamint szenszalas karosszeria meg aluminium alvaz ("ipari" szenszal, LOL), valamint ott volt az emlitesre sem melto i3, amihez hasonlo koncepcioju auto sincs a piacon, villanyauto meg plane, ezek abszolut erdektelen informaciok, amire nem is erdemes betut vesztegetni.

BMWE36M3 2013.10.06. 00:10:57

nem tudom ki írta ezt a cikket, de eláshatja magát a pics@ba ha szerinte egy széria Aventador külsejét "nem tartja sokra". Ő biztos szebben megcsinálta volna, nem is tudom miért nem alkalmazza őt a Pininfarina vagy más dizájner cég. Minek kell csak negatív véleményeket megosztani? Ez a BMW lehúzás már unalmas, ülj vissza a Suzukidba és dögölj meg vele az első sarkon te lángész.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.06. 08:32:09

"Nyilván nem lehet ráírni egy autóra, hogy SS, még ma sem, hát még a hatvanas években."
1965 Chevrolet Chevelle SS
1968 Chevrolet Nova SS
stb... Amcsiknak lehet, digóknak nem?

ps. Van egy elmebeteg német kollegám, aki minden szerveren amit adminisztrál, csinál egy aliast az ssh parancsra scsh néven, mert "Az SS betűpár rosszul hangzik a német történelem tükrében." (Elegem van bár belőle, hogy ez a k__va k___aszott PC marhaság itthon is kezd elterjedni, nem csak Amerikában.)

Schütii 2013.10.06. 10:27:45

Szép az Alfa, gyönyörű, az első lámpát leszámítva, bár tanulmány korában még szép volt az is: www.ithomsolutions.com/wp-content/uploads/2013/02/Alfa-Romeo-4c-Concept-Car-Auto-Show.jpg
Ez hova lett?
Viszont az a legnagyobb baj vele, hogy nem fogjuk az utakon látni...

Schütii 2013.10.06. 10:31:04

@Make Valamit: Olaszoknak is volt némi közük a dupla S-hez, Mussolini "jóvoltából".

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 10:35:20

@mojoking77: De különben ez nincs olyan borzalmas, mint amik ebben a postban voltak. Másrészt, sok az a karbon, elég bazári lesz tőle.

Ada 2013.10.06. 10:42:52

Szoval az SS roviditest nem ajanlatos hasznalni. Akkor nezzunk 1-2 peldat...:
Staff Specialist
Stainless Steel
Standard Score
Start and Stop
Status Signal
Stefano Silvestri
Steven Spielberg
Stock Summary
Storage Server
Strategic Sourcing
Subordinate System
Subsystem Specification
Super Sonic
Super Sport
Super Star
Supervisory Skills
Supplementary Services
Supply Support
Support Software
Support Strategy
Support System/Subsystem
Surgically Sterile
Surround Sound
Surveillance Station
System Specification
System Status
System Summary
System Supervisor
System Support
Systems Simulator
Safe and Secure
Safe Sex
Safety Stock
Safety Systems
Samurai Sword
San Sebastián
Score Sheet
Screen Saver
Screen Shot
Search String
Secondary School
Secret Service
Security Service
Security Supervisor
Segment Specification
Seismic Stability
Self-Service
Server Statistics
Shared Services
Sharepoint Server
Shift Supervisor
Sig Sauer
Simulator System
Single Speed
Social Science
Social Security
Social Services
Social Studies
Software Specification
Software Support
Solar System
Space Shuttle
Space Station
Space Systems
Sports Sedan (automobile)

Negrogo 2013.10.06. 12:03:58

@Schütii: Pontosan. Ettol meg a tobbi Romeo inkabb zeta a maga nemeben mintsem alfa az orr tolos autoival meg a diesel kerregokkel. Egy normalis hatsokerekes auto amit lehet tenyleg sose fogok latni eloben nem valtoztat sokat a marka imidzsen meg.

mojoking77 2013.10.06. 12:37:48

@ColT: Igazsag szerint a karbon meg a muanyag huszonnyolcadrangu kiegeszitoje a Hamann szemelygepjarmunek. Ez altalam belinkelt X6 veteli ara sem a miatt cc.$700 000, hanem ami a motorhazteto alatt lapul.
Egy kis bepotolni valo (legnagyobb tisztelet mellett, de Andrasnak is :))
www.topspeed.com/cars/car-news/hamann-motorsports-legacy-ar106936.html

ommm 2013.10.06. 13:52:53

@Make Valamit: Így van. Azért Európai autónál nem csengett jól. Mellesleg nézz utána az Essesse történetének,mert Bandi megtette,ellentétben veled és igaza van. Azért írták ki fonetikusan,amiért.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.06. 14:22:31

@ommm: 4C teszt mikor lesz? :) Csak hogy eltávolodjunk a politizálástól.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.06. 20:43:18

@mojoking77: Akkor meg a francnak égetik magukat ilyen bazári cuccokkal.
süti beállítások módosítása