Egyszerű városi legendának tartottam, amit mindenkinek látott már valakije. Olyan ez, mint egy tábortűz melletti rémmese:
- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta.
És ilyenkor borzongunk, meg huhogunk, de lelkünk mélyén azért tudjuk, hogy ilyesmi csak a mesében van.
Aztán szembejön egy ilyen:
Ó! Hát biztos valami havaria volt, tényleg, előfordul, hogy az ember épp a pályán rohad le, ilyenkor nincs más, minthogy lerángatja az első lejárón.
De nem, nem, itt a másik eset, ám az M7 helyett ezúttal az M0-on, amint egy VW Touareg vontatja a Mercedes Vianot, ami mögött meg ott figyel az utánfutó.
A fentiek alapján tehát az alábbi következtetést vonhatjuk le:
- legalább egy európai országban létezik az EE kategória;
- az EE kategóriás jogosítvány tetszőleges maximális megengedett össztömegre érvényes, ám azokat maximum 3,5 t össztömegű egységekre kell osztani, amelyből legalább egy belsőégésű motorral el nem látott utánfutó legyen;
- az egységeket tetszés szerint merev rúddal, vontatókötéllel, vagy vonószerkezettel is össze lehet kapcsolni;
- az ilyen járműszerelvények összeállításánál előírás, hogy a legnagyobb össztömegű jármű kerüljön középre;
- ha a szerelvény három gépjárművet tartalmaz, az csak az utánfutón szállítható;
- ebben a kategóriában a vontatásra és a járműszerelvényekre vonatkozó rendelkezések közül kizárólag a 'szabad' szót tartalmazó bekezdések érvényesek;
- az így összeállított szerelvények lakott területen kívül, illetve autóúton és autópályán maximum 150 km/h sebességgel közlekedhetnek, minimális előírt sebesség nincs.
Az utolsó 100 komment: