Pályáztam, jól megszívtam

  2012. július 25. - prokee Címkék: autópálya matrica bírság úthasználat autópálya-matrica

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Mindig veszek pályamatricát, tényleg, mindig. Az M6 építésekor kétszer éves matricát is vettem, mert a régi hatos forgalma elviselhetetlenül lassú volt - a tőlem normális esetben négy percre lévő munkahelyemre háromnegyed óra alatt értem be reggelenként. Pályán meg öt perc volt.

Eddig egyetlen alkalommal büntettek meg, az utolsó éves matricám lejárta után egy nappal. Egyszerűen azt hittem, harmincegyedike van, de elseje volt. Szívtam a fogam, fizettem, és azóta sokkal jobban figyelek.

Aztán egy csendes szombat este, tíz óra tájban, borotválkozás közben Árpád hívott telefonon, és megkérdezte, milyen messze van tőlem Székesfehérvár. Árpád, basszus, ha ezt így, ilyenkor kérdezed, mit mondjak? Közel.

Árpádné Dorci, plusz Piri, plusz kutya az M7-esen, leállósávban, mert a nagyra becsült Panda elfáradt a nagy utazásban. Hát, nem ez volt az esti terv, ágy vetve, film bekészítve, ráadásul reggel nyolcra Tibbynél jelenésünk van, megyünk a BMW-ért. De ha muszáj, akkor indulunk. M7 55-ös kilométerkő, Pest felé, valahogy megtaláljuk őket.

Természetesen gyors ellenőrzés, utoljára tíznapos hetijegyet csütörtökön vettem, az még simán jó. Szerszámok, lámpa, géprongyok az E32 csomagtartóba, aztán huss.

Nem ragozom, gyorsan kiderült, hogy a vezérműszíj szakadt el a Pandán. Egy új szíjat keríteni szombat éjjel nem is lett volna olyan óriási feladat, de a leállósávban éjjel lámpafénynél jelre rakni a vezérlést - hát, nem fogtam bele. Árpád és barátja elindították a mentőexpedíciót, mi pedig abban maradtunk, nem hagyjuk egyedül éjjel az autópálya mellett Dórit és Pirit. A Pandát és a jó ötven-száz méterrel mögötte álló BMW-t leraktuk a füves padkára, és letelepedtünk a pályától jó messze, a fűre, a romantikus csillagfénybe. Vártunk és vártunk, hessegettük a szúnyogokat, nagyjából két órát, amíg megjött a felmentő sereg.

palya.jpg

Hopp, mégegyszer: nagyjából két órát.

Majdnem pontosan éjjel egy volt, amikor Árpádék kötélre rakták a Pandát, és végre mi is visszaültünk a BMW-be.

Majdnem pontosan éjjel egy.

Másnap.

Ez akkor persze nem esett le, eszemben sem volt, hogy a legközelebbi lehajtón eltűnjünk a pályáról. Meg is lett a jutalma, egy héttel később megérkezett az Autópályakezelő csekkje - jogosulatlan úthasználatért legyek olyan szíves gazdagítani az államkasszát 16000 Ft-tal...

palya2.jpg

Sajnos jogos egyébként, nincs is értelme fellebbezni. A kezelőnek nincs mérlegelési jogköre, az adott pillanatban nem volt érvényes úthasználati jogosultságom, így jár a büntetés.

Nem is panaszként írom, csak jelzésként. Egyrészt azért, mert egy gyors szerkesztőségi körkérdés után kiderült, nem az egyetlen vagyok, aki így járt. Másrészt pedig jelzem, hogy az ellenőrző kamerák bizony éjjel is jól látnak, nem érdemes abban bízni, hogy a sötétség leple alatt meg lehet úszni ilyesmit.

Ez van. Én fizetek, ti pedig figyeljetek - jobban, mint én!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1004676611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zebugatta 2012.07.25. 22:48:55

Ismerősöm megállt tankolni az autópályán mert hát benzin nélkül nem megy az autó. 57 másodperccel éjfél után hajtott le. Ment a büntetés. Röhej.

Én tévedésből hajtottam fel az M0-ról az M1-re rosszul soroltam be és már nem tudtam visszatolatni. A sasfészek pihenőhelynél (kb. 3km) visszafordultam és lejöttem. 0 méltányosság.

Egyébként nem kel felhajtani az autó pályára, hogy megbüntessenek. Ha a felhajtón befog a kamera hiába tolatsz vissza.

Zebugatta 2012.07.25. 22:56:06

@bexxter: Már nem. Ha a felhajtás pillanatában amikor befog a kamera nem rendelkezel matricával büntetnek.

Hiába veszed meg az autó pályán a matricát vagy küldöd el az sms-t.

Röhej ha délután megveszed a pályán kívül megveszed bukod az azt megelőző időszakot mert aznap 00:00 nulla órától érvényes, azaz onnan indul a 10 nap.

Ha pályán veszed meg akkor ez már nem így van. A megvételtől érvényes, de a 10 nap ugyanúgy 00:00-tólérvényes

Tipikus esete a van sapka nincs sapkának

Balu86 2012.07.25. 23:08:51

Megmondom őszintén, hogy kb évente 2x használom a magyar autópályákat, akkor is csak egy oda-vissza útra. Kellemes, hogy ilyenkor is 10 napos matrica kell. Mellesleg ritkán van olyan, hogy ne lenne valami csúszás, karbantartás vagy egyéb ok miatt. Az esetleges baleseteket nem sorolom ide.
Csak csendben jegyzem meg, hogy itt Angliában a nejem Corsa-jára fizetünk évi 130 font roadtax-ot és ennyi. Nincs fizetős autópálya szakasz és az M1-től eltekintve általában haladós is. Szóval azt hiszem, lehetne ezt másképp is csinálni...

mgrc 2012.07.25. 23:15:22

olyan büntit én is kaptam pár éve, hogy a trélerre feldobott autó miatt baxogattak. a fotón vicces volt, hogy kvázi a föld felett fél méterrel tolatott az autó :))) elengedték.... de csak személyesen bent, semmi telefonos, ne adj isten internetes ügyintézés ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.25. 23:44:15

Ámberek, rendszámforgató, takaró berendezést kell beszerelni az autóba, az minden ellen véd... :D

Pityubácsi 2012.07.25. 23:45:55

@Rocko-: "ne félj, meg lett a böjtje, kevesebben használják a pályát, kevesebb bevétel."

megalófaszt.
igaz, hogy kevesebben használják, de magasabb a pályadíj bevétel, mint tavaly.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.25. 23:47:04

@hagymalevy: Korrektebb országokban ez úgy menne, hogy akkortól indul az érvényesség, amikor elhajtasz az első ilyen rendszerkamera előtt, pl...de hát Mo ettől nagyon messze van... :- ///

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.26. 00:01:34

@radirpok_: Jajaja, ezexerint nem csak én tapasztaltam így...döbbenetes pofátlanság a részükről...

lwcolors 2012.07.26. 00:49:10

@radirpok_:
"az olaszoknál majdnem annyiba kerül az úthasználati díj, amennyibe a benzin (kilométerre arányosan). Ehhez képest a magyar matrica ingyen van."
Igen, drága, de ott nem építenek látszatalagutakat, csak a szükségeseket, illetve van olyan szervezett a pályahálózat, hogy minden fontosabb városba pályán juss el nagyon-nagyon sok időt megtakarítva az országúthoz képest.
Te döntesz, mész a kis hegyi utakon a falvakon keresztül 30-40-es átlaggal, vagy mész a pályára, de fizetsz.
Ehhez képest nálunk nyúlfarknyi, felújításra szoruló (M1), centralizált "rendszer" a pálya, ráadásul a Dunán nem vezet át autópálya, ami vicces.
Külföldön megpróbálják arra vinni a pályát, amerre a forgalom megkívánja, mondjuk az M6-os helyzete elég vicces, nyugat-magyarországon van olyan főút, amin a forgalom az M6-os ötszöröse.

lwcolors 2012.07.26. 00:55:09

@Balu86:
"Mellesleg ritkán van olyan, hogy ne lenne valami csúszás, karbantartás vagy egyéb ok miatt."

Fél év után nemrég mentem nyugatról Jászberénybe. Csepelre be kellett mennem, így nem volt más választásom mint a nullás.
Szombat reggel volt, a város egyébként is necces lett volna.
A régi nullás vége előtt 2-3 km-re belecsúsztam egy dugóba. Fél óra araszolás után kiderült, hogy a dugó oka egy útépítés feliratot villogtató, a külső sávot elfoglaló jármű volt. Munka nem folyt ill munkás nem volt a közelben, és a járműben sem.
Szerintem direkt szívatásból csinálták.

livengood 2012.07.26. 01:16:18

@komment_komment: A 10 napos az bizony 10 napos lehet. Mégpedig úgy, hogy a megvétel napján visszamenőleg 00 órától érvényes a lejárat napján 24 óráig. Többször jártam úgy, hogy már a pályán benzinkútnál vettem meg a (4 napos) matricát, egy-két óra használat után és soha nem lett belőle problémám. Egy alkalomtól eltekintve, amikor előtte állítottak meg és a kezembe "nyomtatták" a fenti levelet és csekket.

livengood 2012.07.26. 01:28:06

@balage28: "@Neménvoltam!: egy svejci éttermi vacsora árából pedig itthon egy hétig jársz étterembe ;-)"

Hogy lehet ezt összemérni a pályahasználat költségével? Egy svájci vidékről ingázó munkavállalónak kötelező minden nap étteremben vacsoráznia? Nem. A pályahasználatra viszont szüksége van a megélhetéséhez. Az ő állama segíti őt a munkájában, szemben a miénkkel. Talán időnként épp ezért tudja kifizetni a drága vacsorát is?

magyar_ellenállás 2012.07.26. 01:45:38

"Erre is kéne totalcar kezdeményezés, sokan aláírnák."

Nem. Erre egy akkora fogyasztóvédelmi bírság kellene, mint egy közepes afrikai ország GDP-je.

mechanikus 2012.07.26. 02:19:17

@Pierr Kardán: Egy korábbi,úgy két éves hírben nyilatkozta valami adónkból értünk dolgozó,hogy még nem tudható hogy valósul meg az értékarányos pályahasználat,de kb 8Ft lenne egy kilométer.?

mechanikus 2012.07.26. 02:52:50

Két éves mesét osztanék meg.Véletlenül nem lehet ilyen rendszert működtetni,ez szándékos,és elkeserítő.Mobillal vettem még akkoriban 4 napos jegyet.A rendszám visszaellenőrzésekor látom,hogy a vastag férfiujj félrenyomott egy számot.Persze nem okéztam le,hanem nyomtam egy NO-t.A rendszer gratulált a vásárláshoz.Akkoriban Budaörsön dolgoztam,és Győrben volt dolgom,így a budaörsi benzinkút melletti ügyfélszolgálatra bementem segítségért.Az akkor 1140 Ft os matricát 1000 Ft ért írták át,a vásárlást követő néhány percben.A kapott tanács az volt,hogy ha elírod az adataidat,a "rendszer"15 percig nem ereszt,arról a telefonról,addig bármit nyomsz sikeres vásárlóvá válsz.Meg kellett volna szakítani a hívást,és újra hívni őket 1/4 óra múltán.Az én tanácsom pedig az volt hogy az ügyfélszolgálat táblát cseréljék bejárat táblára.Milyen rendszer az amely pl.enged többször beregisztrálni pl.kölcsönautóval menni Pestre,nem tudván hogy éves matricája van a kocsinak,hát veszel valahány naposat.Ezek állítólag már ki lettek javítva sok sok év után.Az is szép mese volt hogy azért nem lehet egy napos engedélyt váltani,mert a matrica gyártási ára magas és 4 napnál éri meg.A gyártó kínos gyorsasággal hazudtolta meg a nyilatkozó csinovnyikot.Új mese,a rendszer nem fogadja be ,jelen formában az 1 napos kérelmeket/a teherautókét mégis?/

báró Csekonics 2012.07.26. 04:49:48

Sajnos a büntetés a lényeg - miért is lenne itt bármi méltányosság... :-(
(Pedig még a pesti parkolásban is van - elvileg! - pár perc lauf. Igaz ennek ellenére én csak úgy parkolok, hogy lássam az automatától a kocsit :-))

Ja, hülye kérdés, de amúgy szabad autópályán vontatni?
(Tényleg nem kekecből, de én még úgy tanultam, hogy első kihajtón le kell menni, merthogy 40 a max vontatáskor, az meg pályára ugyebár kevés.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.26. 06:14:28

@mechanikus: "Milyen rendszer az amely pl.enged többször beregisztrálni pl.kölcsönautóval menni Pestre,nem tudván hogy éves matricája van a kocsinak,hát veszel valahány naposat."

Bevételtermelő rendszer.

Mérges 1234 2012.07.26. 07:10:59

@Zebugatta:

Autópályán tolatni azért nagy merészség.

A többivel egyetértek, ez az ország nem az emberekért, hanem ellenük működik, már régóta, de mostanság, mintha egyre inkább így lenne.

A törvényeknek minket kellene szolgálnia, ahogy az álamnak is az álampolgárt, nem pedig fordítva.

De nem, hogy javulna a helyzet, mindig csak romlik....

világváros 2012.07.26. 07:24:29

En egy nagyon egyszeru taktikat javasolok mindenkinek: eves matrica. A tobbit ugyanis az atutazoknak, turistaknak, drogfutaroknak, stb talaltak ki.

Rocko- 2012.07.26. 07:36:30

@ujpistolpete: "Akkor legalabb legyen a valtott nap 0:00-tol ervenyes."
most is így van.

Rocko- 2012.07.26. 07:41:37

@geegee: kész knight rider lesz az ország. :)

@Pityubácsi: hmm, utánajártam, igaz februári hír: kevesebb matrica, de több bevétel, ez téged igazol.
azért ezekkel az emelkedő üzemanyagárakkal várnék még hogyan is sikerül ez a hóka-móka.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.07.26. 07:41:44

Én azt sem értem, minek kell megvenni a "matricát", meg minek ez a bírságosdi?

Ha már úgyis ki van építve a rendszer, úgy kellene, hogy felhajtasz az autópályára, lefotóznak és ha nincs érvényes "matricád", akkor kiszámláznak egy 4 naposat vagy egy hetit vagy mittudomén, mi most a legkisebb.

Miért a bírság?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.26. 07:43:39

@világváros: Évente 2-3 alkalommal autópályázok, szerinted veszek-e 40-ért éves matricát?

Rocko- 2012.07.26. 07:44:23

@lwcolors: "ráadásul a Dunán nem vezet át autópálya, ami vicces."
pentele híd?

Mérges 1234 2012.07.26. 07:45:51

@Csumpi Hálidéj:

Tényleg, ez is milyen jó ötlet. Csak látod már annyira belénk nevelték ez a büntetést szolgáltatás helyett, hogy a legtöbb ember el sem tudja az ilyet képzelni.

Aztán még mindig lehetne, hogy ha 15 napon belül nem fizeted be akkor megduplázódik, vagy valami egyéb motiváció.

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.07.26. 07:49:08

@báró Csekonics:
Természetesen az első lehajtónál távozott a Swift mögé kötött Panda.

gigabursch 2012.07.26. 07:56:09

@nyikk:
Az a kreatívitás nem magyar, pusztán csak magyarországi.
A kettő meg nem ugyanaz.

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.07.26. 07:57:03

@Rocko-:
Szerintem nem. Az érvényesség kezdete a vásárlás pillanata. Az úthasználati díjakról szóló GKM-rendeletben (36/2007 GKM) van is egy ilyen kitétel:

"3. paragrafus
(2) A jogosultság megvásárlása nem keletkeztet a vásárlást megelz idpontra vonatkozó - visszamenleges -
úthasználati jogosultságot."

Kivéve persze, ha más kezdőnappal veszed, mert erre is van lehetőség - akkor az érvényessége kezdőnap nulla órától ketyeg.

gigabursch 2012.07.26. 08:02:41

@Glover:
És Horvátországban átlagosan 32 km-enként van egy lehajtó, ahonnan elmehetsz kívánt célo felé, plusz nincs egy növénysor a két sáv között és ebből következően vakít éjszaka minden szembejövő, plusz ott ahol töltésen fut a pálya sincs oldalt szalagkorlát, így ha valaki elalszik a volánnál az bizony jó nagyot taknyol (és nagy eséllyel belehal), ahelyett, hogy megfogná őt egy elvűrható biztonsági rendszer.

ez már nem csak neked szól:
Személy szerint qrvára nem vagyok elájulva a horvátországi útviszonyoktól és azoknak az árától meg egyenesen okádnék.

Rocko- 2012.07.26. 08:03:32

@prokee: igen, ezt én is megtaláltam, de az elektronikus fizetésre vonatkozóan. mivel korlátozták erre, én úgy értelmeztem hogy a normál (kutas) vásárlásnál visszamenőleg is érvényes.

a rendeletből:
"c) heti jogosultság: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további 9 napra (összesen 10 egymást követő naptári
napra),"

www.autopalya.hu/02Ematrica/01Dijtablazat2012
"Fontos megjegyezni, hogy az e-matrica megvásárlása nem keletkeztet a vásárlást megelőző időpontra vonatkozó – visszamenőleges – úthasználati jogosultságot."

FreeWilly! 2012.07.26. 08:09:47

@prokee: Nekem Fehérváron az ügyfélszolgálaton a hölgy azt mondta, hogy ha megveszem a matricát éjfél előtt, akkor az adott napra visszamenőleg nem büntetnek meg.

világváros 2012.07.26. 08:14:31

@scheerti: Aha, persze. A tobbi alkalommal pedig az autopalyaval parhuzamos fouton autozol, mondvan minek vegyel turista matricat par km miatt. Na errol kellene leszokni. Koszi mindenkinek!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.26. 08:18:34

@világváros: vennék éves matricát, de a legközelebbi autópálya ~30 kilométerre van, ha építesz nekem ide a Nyugat-Dunántúlra egy M8-ast, komolyan mondom, veszek rá matricát. Mikor kezded?

Palex 2012.07.26. 08:27:10

Lehet jó buli a használt sz@r autókat tartani, csak sok a macera velük...
Ezért kell újabb, akár stílus nélküli autóval járni, és nyugodtan lehet aludni.

Mérges 1234 2012.07.26. 08:46:41

@világváros:

Ha az éves matrica 20 ezer Forint lenne szerintem nagyon sokan megvennék, 40 az már kicsit sok érte.

Persze atttól függ ki mennyit jár autópályán.

DE tényleg van aki nem sokat, neki nem éri meg.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.26. 09:08:58

@Palex: Aha. Német ismerősöméket az 1 éves, 10 000 km-t futott Audi A4 hagyta ott a pálya közepén, se kép, se hang. Egy másik ismerőst pedig egy új 320D BMW. Elektronikus hiba, motor leáll, hellószia, majd jön valaki érted.

Prolee2 2012.07.26. 09:12:16

Nálam azt érték el a 4 napos megszüntetésével, hogy azóta nem veszek matricát. Havi 1x-2x meg megyek a pálya mellett. Fél órával több a menetidő. Magyarország szeretlek.

Palex 2012.07.26. 09:12:49

@scheerti:
Az ilyen új autóknál jön az assistance szolgálat.

Palex 2012.07.26. 09:15:10

@Prolee2: Egyetértek.
Legutóbb Miskolcra mentem le a 3-as úton, és azon a távon volt kb. 45 perc különbség.
Ennyit megér nekem 3000Ft.
1500-ért már a pályán mentem volna.
És idén ezt többször is eljátszottam már kisebb távokon is.
Balatonra is ha leugrom, akkor 7-es út Székesfehérvárig, onnan meg 8-as úton gyorsabb is, mint az M7-esen.

Palex 2012.07.26. 09:18:52

@világváros:
Ha levinnék a felére az árát, hidd el, az autósok 90%-a megvenné (az meg vagy 3 millió vásárlót jelenten), ami cca. 60 milliárd Forint.
Ki kéne számolni az államnak, melyikkel járna jobban.

Prolee2 2012.07.26. 09:19:56

(20000 -ért lehet én is vennék éveset).
Csak egy példa:
Üresek a mozik, mert egy jegy kb 1200-ba kerül.(került, saccoltam, nem járok moziba, mert drága. :-) )
Miért nem adja 600-ért a jegyet? Többen mennének, és ha már elmész moziba, akkor veszel egy pattogatott kukoricát kólával. Tehát ott meg visszajön a jegybevétel kiesése.
Ugyanez a pályán is. olcsóbb-többen vesznek.
Vajon erre miért nem gondolnak az okosok?

(Nagyon tetszik Csumpi Hálidéj megközelítése is)

h_zolee 2012.07.26. 09:36:07

off: valaki írja itt, h az osztrákoknál a pályadíjon felül még alagútdíj is van itt-ott. ez a hosszabb alagút merre található? előre kell rá jegyet venni, vagy kapus a fizetés? ("olaszba'" fogunk menni, ezért kérdezem) -- köszi!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.26. 09:49:48

@Palex: Így igaz. Viszont az is sincs ott tíz perc alatt, ha a semmi közepén robbansz le. Ugyanúgy benne van a pakliban, hogy 3-4 órát vársz valahol.

nb01 2012.07.26. 09:58:58

KRESZ SZERINT:
Elromlott jármű vontatása

57. § (1) ..... Autópályáról és autóútról az elromlott járművet vontató járművel a legközelebbi lehajtásra szolgáló úton, illetőleg útkereszteződésben le kell térni.

Úgyhogy erre is figyelni kell, nehogy a kamera felvegye, hogy nem hajtott le az ember az első lehajtónál és még jöjjön további 30-50 ezer Ft büntetés...

Sys 2012.07.26. 10:04:08

@Palex: De akkor nem tudnának ennyit büntetni!! szerinted?:)

Béza Dániel 2012.07.26. 10:06:42

@Prolee2: Szerintem gondoltak, sőtt valószínüleg ki is számolták hogy milyen ár hozza a maximális hasznot. Közgazdaságtanban vannak erre mindenféle határérték fügvények amivel ki lehet számolni, hogy milyen ár-forgalom kombináció hozza a legnagyobb hasznot. Tehát melyik az az ár ahol az árcsökkentés nem generál akkora forgalom növekedést mi kompenzálja a jegyenkénti kisebb bevételt, és ahol az árnövekedés olyan forgalomcsökkenést okozna ami elviszi a jegyenkénti plusz hasznot.

Az autópálya az üzemeltető számára egy termelő eszköz. Nem az a céljuk hogy minnél több autó használja hanem hogy adott befektetés mellett minnél nagyobb hasznot termeljen. Ha lenne 10 olyan autós, aki hajlandó annyit fizetni a matricáért ami kiadja a jelenlegi bevvétel tizedét akkor annyi lenne a pályadíj. 10 autóval sokkal kevesebb macera is lenne.

fzr1000 2012.07.26. 10:28:19

@Palex:
Az eddigi 64e km-en még nem rohadt le a 22 éves verdám sehol pedig még külföldön is járt. (ráadásul még Francia is)
Hogy lehet ez?

dr. Bubó 2012.07.26. 10:31:31

fize SS
a közgép meg arra pájázik...
fides mafia

Palex 2012.07.26. 10:36:14

@fzr1000: Rendesen karban van tartva.

Vagy vakszerencse :)

Fiatal suhanc koromban nekünk is volt egy emlékezetes Horvátország túrán még 2000-ben. 4 autóval mentünk: frissen generálozott Sierra, 15 éves 1.6d Fiesta, 300e km-es R19 1.9d, és egy 6 hónapos Laguna.
Mondanom sem kell, hogy a 6 hónapos Laguna jött haza tréleren, mert valami szériahiba volt a váltóval, ami pont ott kint adta meg magát...

Skodakék Fábia 2012.07.26. 10:37:23

Na vajon ki emlékszik arra hogy mivel indokolták anno, hogy miért nincs egynapos matrica?
Én igen, a hivatalos álláspont ez volt : túl drága lenne a legyártása az eladási árhoz képest, de a négy naposnál már ok.
És most hol tartunk? Csalóhazugbüdöskurva banda!!!

Inner Circle 2012.07.26. 10:38:12

Tíznapos matrica témában: tíznapos matrica nincs, csak heti. Úgy is hívják:
autopalya.hu/02Ematrica/01Dijtablazat2012
Itt leírják, hogy "a heti matrica 10 napig érvényes". Nem jóédesanyázni kéne, hanem örülni, hogy a "péntek + hétvége + 1 hét" típusú szabadság is belefér, vagy egy kis csúszás az egy hétből. De ha az "1 hét = 9 teljes nap + valamennyi" (ha az érvényesség kezdő napján vetted, mert ha korábban, akkor 10 teljes nap), akkor mindig lesz valaki, aki panaszkodik, hogy miért nem mindig 10 teljes nap. Azért, mert egyhetit vettél. Dobd ki 168 óra 0 perc 0 másodperc után és vegyél egy újat, ha nem tetszik. Gondolom, az is pofátlanság, hogy az éves matrica miért nem jár le december 31-én 24:00-kor, miért érvényes még január 31-ig.

dr. Bubó 2012.07.26. 10:43:11

a szokásos magyar LEHÚZÓS trendszer...

se nem időarányos, se nem kilométer arányos...

20 éve láttam Stockholmban/Nagy Britanniában hogy a tömegközlekedési bérletet TETSZŐLEGES IDŐTARTAMRA tudtad kérni...

kurva bonyolult dolog a lejárati időpontot nagy betűkkel ráírni...
egyébként meg elővásárlást is lehetett... az extra bonyolult mert 2 !!!! időpontot kell számon tartani....

pl ha most megrendelnél egy bérletet 2016 október 12.16h tól okt 16. 19h ig... nem csodálkoznának... hagynák hogy kifizesd és náluk parkoljon a pénzed... és még a brit BKV se megy addig tönkre... a szolgáltatást is 100% bizonysággal a mostani áron igénybe tudod majd venni...

feudál komcsi náci fides mafia (minden pártot beleértek)

Skodakék Fábia 2012.07.26. 10:44:36

@Inner Circle: nevezzük egy naposnak, akkor kilenc napot kapunk ajándékba, nem?

Béza Dániel 2012.07.26. 11:09:34

@dr. Bubó: Ehhez kéne egy stabil valuta, kiszámítható gazdaság(politika), meg hogy ne menjen minden évben azon a játék hogy csődbemegy a bkv, vagy odalök az állam annyi pénzt amiből elvegetál még egy évig.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.26. 11:41:04

@Rocko-: Meg James Bond... :-) Én onnan emlékeztem a dologra.

mojoking77 2012.07.26. 13:48:29

Nem olvastam vegig a hozzaszolasokat, lehet masok is emlitettek mar, de Ausztrian, es Nemetorszagon kivul, Nyugat Europa autopalya dijai aranyaiban is sokszorosai a magyarenak.. Konkret pelda, Franciaorszag, 400 km, 27 Euro, egy utra. Lehet szamolgatni, meg hoborogni, hogy a "vilag legdragabb autopalyaja"... Pff

Amanitin3 2012.07.26. 13:57:55

én sem állnék neki a leállóban szerelgetni. Nem lehet húsz km-et úgy menni pályán, hogy ne látna az ember egy kóválygó kamiont.

Amanitin3 2012.07.26. 13:59:48

@mojoking77:
"Nyugat Europa autopalya dijai aranyaiban is sokszorosai a magyarenak"

namost tekintve hogy Magyarországon nem útarányos a rendszer, mégis mi mihez képest sokszoros?

drsx 2012.07.26. 14:00:07

@sárkányvadász: Bocs, de ez badarsag. Nekem USA rendszamu autom van, eves matricaval. Egyik evben eltunt a rendszamom. Kaptam ujat. Bementem az ugyfelszolgalatra matrica szamlaval, regi es uj regisztracios kartyaval es a holgy, keszsegesen atirta.

mojoking77 2012.07.26. 14:03:29

@Amanitin3: legyen mondjuk ar/km. Ez magyarorszagon egy linealisan csokkeno ertek, mig Nyugat Europaban egy elegge nehezen leirhato, modellezheto ertek, gyakorlatilag a legtobb helyen nem is igazan lehet. Gondolom erre voltal kivancsi, es nem csak felesleges kotekedes miatt valaszoltal...

csintapala (törölt) 2012.07.26. 14:09:40

@Inner Circle:

"Itt leírják, hogy "a heti matrica 10 napig érvényes". Nem jóédesanyázni kéne, hanem örülni, hogy a "péntek + hétvége + 1 hét" típusú szabadság is belefér,"

Sőőt, ha azt írnák le, hogy ez valójában 1 napos, de 9 napig érvényes, akkor mégjobb lenne nem? Mert akkor 8 nap ajándék. Minden csak attól függ hogy kommunikáljuk.

Hülye vagy?

Az feltűnt-e, hogy ha egy hétvégére vagy egy útra kell(ene) matrica, akkor is az egy hetest kell megvenned, ami -hú de jó!- 9 napos. Jajj de jó!

Meg az feltűnt-e, hogy ha egy hétre mész nyaralni 2 hétvégével, akkor valószínűleg ebből mindössze 2 napon fogsz pályázni (oda meg vissza), úgyhogy pont kurvára nem vigasztal a bónusz 2 nap és hogy egész héten használhatNÁM a pályát.

Az vigasztalna, ha adott útra vagy napra vehetnék használat arányosan matricát és nem velem fizettetnék meg az éves bérletek relatíve olcsóságát. Mert most ez van. Azért mehetsz 40 ezerért egész évben korlátlan KM-t, mert az alkalmi (korábban 4 napos, most 1 hetes) matricákkal termelik a bevételt, akik arányaiban kevés Km-t mennek, de sokat fizetnek érte.

papugaja 2012.07.26. 14:16:20

Tavaly nyáron Horvátországból kocogtunk haza a Möhetesen, és valahol Lellénél villant be, hogy éjfél elmúlt, a kiutazás előtt váltott tíznapos pár órája lejárt. NA azonnal felébredtem, kivágtam a majdnem elszalasztott benzinkúthoz, és vettem négynapost. Aztán amint hazaértem, valahogy kitúrtam a netről, hogy valószínűleg nem lesz bajom, mert Siófokig nincs fix kamera. Szóval én szerencsés voltam.

dr. Bubó 2012.07.26. 14:17:56

@mojoking77: és a dán/skandinávok? brit? amik ingyenesek?

lehet rohat nagy adó van náluk is...

de nálunk egyszerre van drága ut és qva sok adó...
pl a benzinben az ut alap/jövedéki áfa stb

dr. Bubó 2012.07.26. 14:19:28

@Amanitin3: így van... mész 500 métert ótópáján és fizecc azonnal 3ezret... ez olcsó?

poa ogapo 2012.07.26. 14:23:43

Akkor is pótdíjaznak ha felmegyek a fizetős szakaszra és mondjuk a Biatorbágyi MOL kútnál veszem csak meg (kb. 5 kilométere van a fizetős határ után) az autópálya használatot?

dr. Bubó 2012.07.26. 14:25:15

@papugaja: @poa ogapo: nem biztios hogy a kamera hiánya miatt "úsztad meg"

ha aznap veszel matricát akkor nem büntetnek...
pl reggel 1kor mentél a páján de csak 23h kor veszed meg a matricát, az sem késő...

qwertzu 2012.07.26. 14:48:52

@csintapala: Költözz Horvátországba. Egy 10 napos magyar matrica áráért mehetsz 100 km-t és várhatsz 1 órát a fizetőkapunál.

dr. Bubó 2012.07.26. 14:54:44

@qwertzu: az is balkán....

na még az lenne szép... ha fizető kapuk lennének ala FIDES...

hálisten odakerültek ahova valók... a stadion beléptetők mellé...

de a célját elérték a kapuk... drsimicska számlázhatott

Amanitin3 2012.07.26. 14:55:56

@mojoking77:

"legyen mondjuk ar/km. Ez magyarorszagon egy linealisan csokkeno ertek"

Ja értem.
Tehát amikor te sommásan azt mondod, hogy 'a nyugat-eu autópálya arányaiban sokszor annyiba kerül, mint a magyar',

akkor hozzá értendő az is, hogy

'azoknak, akik ugyanúgy használják a pályát, ahogy ÉN'.

És mondd csak, mi van azokkal, akik nem úgy használják a pályát, ahogy te? Hanem mondjuk két hetente mennének rajta 40 km-t?

mojoking77 2012.07.26. 15:02:47

@dr. Bubó: Hulyesegeket beszelsz, es nagyon erosen probalod nyomni bele a politikat is.. Bocs, de ez nem az a blog, azt hiszem... Persze, legyen minden ingyen, miert ne... Sot, adjon az allam mindenkinek penzt, szuletesi jogon....
Danok.. Baratom kozel 600 forint a benzin naluk. Bar nem vagyok biztos, otthon mennyi, de Nyugat Europaban sehol sem olcsobb mint Magyarorszagon, az is biztos.. En most 1.6 Euro korul veszem a dizelt. Az mennyi is? 480 korul? Ok biztos dragabban kapjak, nem raknak ra sok adot, aaa.. De persze amit irok az nem igaz, hisz a hirekbe is maast montak, nem???Hisztizni persze, azt tud mindenki.. Es most nyugodtan johet a hulye trollozas...

mojoking77 2012.07.26. 15:07:26

@Amanitin3: Nos, nem tudom.. Oszinten sajnalom, es szornyen erzem magam, mert megszivtad 40 kilometer miatt.. Ezt nem trollkodasnak szantam. De megis hogy gondolod azt, hogy te, es ket masik ember kedveert modositanak a szabalyokon. En sem orulok neki, hogy tiz napos matricat kell vennem 4 napos helyett. Nem jo. Legalabb is nekem/neked/nekunk. Viszont az allam tobb penzt szed be egy extra kenyelmi szolgaltatasert, mert az autopalya sajnos az.. Etikus? Nem. Ertheto? Persze. Tudsz ellene tenni valamit a hiszti mellett? Nem. Akkor?

cenzuratroll bosszanto 2012.07.26. 15:37:14

Ez jó.

Látszik az uborkaszezon.

Eccerű nem figyel, de azért bőven vannak még eccerűbbek, akik az államot anyázzák miatta.

A lényeg, hogy legyen egy blog, oszt lehet szidni az államot.

Gergoooe 2012.07.26. 15:42:38

@csintapala: "Erre is kéne totalcar kezdeményezés, sokan aláírnák."

Pártolom!

csintapala (törölt) 2012.07.26. 15:55:14

@qwertzu: Engem nem nagyon érdekel, hogy van ahol rosszabb, azt szeretném, hogy itt jobb legyen. Miért nem osztrák vagy szlovén példát hozol? Vagy mondjuk németet? De a horvát sem rossz, mert ugyan magyar szemmel drága, de az átlagkeresetük kb duplája a magyarokénak.

qwertzu 2012.07.26. 16:18:50

@csintapala: Szlovén?
1 hétre 4500 forint az autópályahasználat. Használatarányos, vagy egynapos nincs. Az mitől jobb?

Osztrák? 10 napos matrica kb. 2400 HUF. Használatarányos vagy egynapos ott sincs.

Magyar 10 napos matrica 2975 HUF. Használatarányos vagy egynapos nincs.

Valahogy nem érzem, hogy (ebből a szempontból) sokkal jobb lenne arrafelé a helyzet.

"De a horvát sem rossz, mert ... az átlagkeresetük kb duplája a magyarokénak. " Aha. Link?

csintapala (törölt) 2012.07.26. 16:53:44

@qwertzu:

Ausztria:
Náluk 2400 a 10 napos, nálunk 3000 a 9 napos. Náluk ~7000Ft a 2 havi, nálunk 5000Ft az 1 havi. Náluk 23000Ft(!) az éves, nálunk 43000. És egy "hangyafasznyival" többet keresnek, mint mi.

Szlovénia:
A heti/havi drágább valamivel, az éves 15000 Ft-tal olcsóbb, mint nálunk (kb 28000Ft). És szintén jobban keresnek, mint mi.

Ők úgy csinálják, hogy a hülyének is megérje megvenni az évest, fizetésükhöz képest bagatell.

A horvát átlagkeresetekben a google a barátod. A pályadíjakat is megtaláltad, ezt is meg fogod :)

csintapala (törölt) 2012.07.26. 16:57:07

@qwertzu: ajánlom még figyelmedbe ezt a cikket:

www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hazai_es_europai_autopalyadijak_mennyit_kell_ertuk_gurizni-6896

Főleg a grafikon beszédes, Éves autópályamatrica ára a havi átlagbér százalékában:

navigator.medija.hu/cikk/6896/56486_k1.jpg

Rocko- 2012.07.26. 17:03:33

@mojoking77: igen, lehet hozni a külföldi példákat de légy oly kedves tedd hozzá a fizetést is.

cenzuratroll bosszanto 2012.07.26. 17:12:29

@Rocko-:

Meg az érte elvégzett munkát is.

Ja, azt inkább ne, kiderülne, hogy a magyar túl van fizetve.

(Ugyi a munkaidőben itt eszetlenkedő kemény mag nem borul ki az igazságtól? Bár engem nem zavar, nyugodtan lehet szidni, hiszen a munkaadótok fizeti.)

qwertzu 2012.07.26. 17:17:52

@csintapala: Eddig azt kifogásoltad, hogy az éves azért olcsó, mert nincs rövid, vagy útdíjarányos fizetés, és hogy ez rossz. Most meg jössz Svájccal, ahol csak éves matrica van. Meg hogy máshol mennyivel olcsóbb az éves matrica.

Horvát átlagkereset: kb. annyival jobb az átlagkereset, amennyit nálunk feketén zsebbe csúsztatnak. :)

csintapala (törölt) 2012.07.26. 18:13:22

@qwertzu: hol jöttem svájccal? Ausztriát meg Szlovéniát írtam, meg egy grafikont linkeltem sok országgal (igaz ebben ott volt svájc is, de nem az a lényeg benne).

"Eddig azt kifogásoltad.."

Akkor leegyszerűsítem:
1) akárhogy is nézzük, a fizetésünkhöz mérten drága nálunk a pálya;

2) a heti/havi/évi bontás mellet nincs egy olcsóbb (napi, egyhétvégés, vagy valamilyen olcsóbb használatarányos) opció.

Értem, hogy utóbbi máshol sincs, de a kinti árakat elnézve ez nem vigasztal. Nekem sem hiányozna az olcsóbb opció, ha úgy aránylanának a pályadíjak a fizetésemhez, mint az osztrákoknál.

Ha mondjuk elugrok A-ból B-be és van benne egy 100Km pálya szakasz, akkor legyen 500Ft egy "alkalmi" matrica. Vagy 1 nap 1000Ft, az még mindig pont jobb valamivel a "szombaton leugrunk a nagyihoz, vasárnap meg haza", vagy a felugrok "pestre elintézni valamit, de még aznap vissza is jövök" típusú utakra, mint megvenni az egyhetest, aminek már a neve is rosszul hangzik, ha csak egy napra van szükségem.

qwertzu 2012.07.26. 18:26:01

@csintapala: A fizetésünkhöz képest szinte minden drágább mint nyugaton. Evvan.

Amúgy hogy ne érezd magad szarul: nem téged akarnak szívatni. A cél az hogy az átmenő forgalom a lehető legnagyobb részt adjon a befizetésekből. Ezen okból egynapos, korlátlan kilométeres biztos nem lesz. Amit esetleg el tudok képzelni, az egynapos olyan korláttal, hogy 2 egynapossal ne lehessen átmenni az országon. Vagy úgy, hogy egynapos korlátos, és 2 egynapos már drágább mint a hetes.

Rocko- 2012.07.26. 19:06:33

@cenzuratroll bosszanto: általános jelleggel nem igaz.
máshol trollkodj.

cenzuratroll bosszanto 2012.07.26. 19:21:52

@Rocko-:

Ja. Nem.

Biztosan délutáni szuszókára tűnik el mindenki minden nap fél ötkor.

Ez van komám. Mondtam, hogy fájni fog az igazság, köszönöm, hogy igazoltál.

Örülök, hogy bosszantalak. Mint mondottam, az igazság fájdalmas, ha nem tűröd, ne pattogj.

hablaty67 2012.07.26. 19:38:38

Ha az APEH (NAV) tudna ilyen hatékonysággal működni, mi lennénk Közép-Európa gyöngyszeme...

Amos 2012.07.26. 21:33:23

Svájcban az éves autópálya matrica 40 CHF, kb. 10000 Ft. Másfajta nincs is, ezt kell venni 1 napra is, de jó az év 365 napjában is. Mindenkinek van. Ilyet el tudnék képzelni itthon is. Igaz, hogy csak 120 km/h a max. megengedett sebesség, de az trafipaxok 130-ra vannak beállítva, így mindenki stabil 130-cal halad. Nincsenek "hülyegyerekek", a Lamboval, Ferraival és a Poschéval is max. 130-cal haladnak. Ha felhajtasz a pályára, behúzódnak a belső sávba, hogy elférj. Ha elbambultál a belső sávban 110-el, akkor sem villognak le és nem dudálnak. Megvárják amíg belenézel a tükörbe és észbe kapsz. Mikor lesz nálunk ilyen????

dr. Bubó 2012.07.27. 00:01:15

@Amos: szerintem az nem csak pája hanem román típusú útdíj...

na pesrze 10 ezer Ft / kocsiból nyilván csak szar utak vannak... mindkét hejen

gyufabácsi 2012.07.27. 06:15:14

Akkor ezt olvassátok!
5 éve mindig éves matricát veszek. Idén sielni voltam január végén és február elsején jöttem haza. Természetesen megszokásból fel a pályára, majd eszembe jututt nincs matricám. Az első benzinkútnál vettem egy évest.
Eltelt egy néhány nap, kapom az értesítést jogosulatslan autópálya használat fizessek. Gondoltam írok a nagyfőnöknek egy levelet, hogy méltányosság, csak néhány órát késtem, stb. Elutasították, befizettem a 15 ezret. Eltelt egy hét, kapom a levelet, fizessek 50 ezret a 15 napon túlí befizetésért.
Ismét egy levél, írom nekik hogy ez pofátlanság stb.
Erre még nem jött válasz de egy ügyvédi iroda már írt, hogy ejnye bejnye tisztelt polgártárs ezt az összeget behajtjuk tőled. Közben egy barátom gyors eladásban harmadáron felkínálta álmaim autóját amit megvásároltam.Ezen volt éves matrica. Bementem az ügyfélszolgálatra, hogy lemondjam a másik autóról az autópálya használati jogosultságot.Itt kaptam rohamot, azt mondja az 120 kilós asszonyság a pult mögött: majd ha eladja és ezt adásvételi szerződéssel bizonyítja ezt, akkor visszakapja arányosított összeget. Ja ha nem akarja eladni akkor sajnálják, pénz vissza nem adnak.
Most ott tartok, hogy megvettem az éves jogosultságot 43 ezer, befizettem 3 km jogosulatlan használatért 15 ezret, kérnek további 50 ezret és az autóval nem megyek az autópályára! Még ma irok az Ombucinak egy levelet mert azt gondolom ez az eljárás meghaladja még az állam által támogatott bűncselekményt is.

dr. Bubó 2012.07.27. 09:44:34

@gyufabácsi: kár ezzel foglalkoznod...

ez a félázsiai nomád csürhe akik az álamigazgaztásban vannak nagy marha...

ne pazarold az európai kultúr energiád ezekre

egyébként az időarányos részt MINDEN ORSZÁGBAN visszaadják...
INDOKLÁS NÉLKÜL le lehet mindenhol adni...
nem is értem, hiszen egy szolgáltatás amit előre kifizetttél de ha leadod akkor nyilván nem fogod igénybe venni...

fides mafia egy ijjen bűnszervezet...

qwertzu 2012.07.27. 11:59:41

@Amos: Svájc nem EU tag. A Szlovénok próbálkoztak azzal, hogy a legrövidebb matrica talán egy hónapos legyen, de rájuk szóltak, hogy sok lesz.

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.29. 18:29:23

@peti251: Nincs igazad. Nekem is volt az M3-ason műszaki hibám,így az éjfélkor lejárt a D3-as matricám az M1-esen,így szépen Tatabányánál le az 1-es főútra,aztán így haza Győrbe Vasárnap éjjel.

Hülye vagy,ez nem a kezelő hibája. Jó szokás,a te felelősséged másra hárítani.

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.29. 20:17:38

@lwcolors: Nem,nem. Még én is,mikor busszal megyek az M1-ről az M3-asra,akkor szépen a városon belül megyek,múltkor szombat reggel is,meg mikor vasárnap reggel a Bruce film miatt a 800 méter le volt zárva.

M0-ás már jó pár éve felejtős,amióta megindult a déli szektor másik pályatest építése. Nem tájékozódsz,ez a te balfaszságod.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.02. 08:42:48

@Balu86: Hogyne lenne fizetos autopalya angliaban: m 6 toll vagy a hidak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.02. 08:47:55

A'merikaaaban $1 volt a hidpenz mikor idejottem, most $6. ( bay bridge/golden gate/ benicia/san mateo/dunbarton ) akkor fizetett a motoros is, most nem. Akkor nem volt carpool ingyen, most az csak $4. Akkor $0.95 volt a benzin, ma eppen $3.85.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.02. 08:54:14

89- ben mindenkinek a gorenje volt a fontos becsbol nem a demokracia, itt is latssik az eredmenye. Nem voltak elzavarva a kommunistak, vagy hogy idezzek:" tetszettek volna forradalmat csinalni"! Sosem lesz rend, sosem lesz jo. Aki jot akar maganak / csaladjanak es volt benne kis kurazsi az mar regen kulfodre ment, aki meg otthon van az csak jaratja a szajat. Javitsatok ki ha rosszul gondolom.
süti beállítások módosítása