Nincs már helye a perverzióknak

  2013. június 19. - Stump András Címkék: rip tvr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

IMG 1258

Pontosan emlékszem a sokkhatásra, ami az első TVR láttán ért. A Hungexpón rendeztek valami luxusautó-kiállítást, ahová hirtelen felindulásból kinéztünk Roland barátommal, és ott, Ferrarik, Lamborghinik és Bugattik tajtékzó tengerében apró, titkos szigetként dacolt a hullámokkal egy TVR-stand. Azóta sem tudom megmagyarázni, hogyan kerültek oda, ki hozta meg a döntést, hogy egy nevetségesen kicsi kelet-európai ország rongyrázó kiállításán reprezentálja magát a keményvonalas brit márka - valószínűleg hasonló döntések sorozata miatt húzták le a rolót 2012-ben.

A világegyetem legszebb autósegge – így tettem el emlékeim közé a döbbenetes, duzzadó domborulatokkal csábító vérvörös Tuscan farát, miután fél óráig megbabonázva járkáltam a műanyag kasztnis csoda körül, mint aki nem tud elszakadni a látványtól. Így is volt, de nem csak a formák ejtettek rabul, hanem az adatlap, meg amire arról következtetni lehetett. Sejtésem sem volt addig arról, hogy ez az autó létezik, a Speed Six két szürke angol szó volt számomra, nem egy 350-400 lóerős, hátborzongató hangú, félelmetes sorhatos.

IMG 1253

A vörös Tuscan mellett a kék Sagaris sem hagyott hidegen. Annak a formája talán nem olyan szédítő, de mérete, hangulata annál inkább. Egyértelmű, hogy szerelemből alkották meg a mérnökök minden porcikáját - ha nem is olyan precíz és tökéletes, mint egy német Rennwagen, sugárzik belőle a szenvedély. Azóta sem vezettem még TVR-t, de számtalanszor tört fel bennem a vágy, hogy egyszer birtokoljak egyet. Néhány beszámolót el is olvastam arról, hogy milyen gyilkosan nyers, végzetes élmény egy TVR-ral a határon menni, de a szavakba öntött sorozatorgazmusokra hamar ráuntam.

IMG 1255

Többször végzetes késztetést éreztem, hogy elinduljak a szigetország felé, a TVR hazájába, ahol százévente egyszer előkerül egy jó állapotú eladó Tuscan, de amikor átszámoltam az árát és összehasonlítottam a számlaegyenlegemmel, a különbség csak egy közepes léptékű bankrablással lett volna áthidalható. Úgyhogy maradtam a vágyakozók népes klubjában, elkönyvelve, hogy sosem lesz TVR-om - olyannyira immunis lettem, hogy a cég 2012-es csődje is elkerülte a figyelmemet.

Aztán június 7-én elkezdtek potyogni az ünnepi hangvételű hírek a TVR feltámadásáról. Igazából csak annyi történt, hogy egy brit vállalkozás megvette az autógyártási jogokat a márkát csődbe vezető orosztól, megalapítottak egy-két céget, amelyek nevük alapján akár megint TVR-eket is gyárthatnának, és kiírtak valami sejtelmeset a honlapra. Konkrétumok hiányában mindenki az álomképeiről regélt: hogy a TVR egy új típussal készül, ami odaver a Ferrariknak, de fele annyiba kerül, mint a hasonló szupersportkocsik. Hogy két év múlva már kapható lesz a britek által visszavásárolt márka következő modellje. Fantáziálás ez, nem más, de ismerjük a remény életútjára vonatkozó szabályt.

IMG 1259

Egy biztos: sokan vagyunk, akik vágyakozunk rá. A sportkocsira, ami nem a pózolásról, hanem az autózásról szól. Egy csőváz, egy véresszájú szívó sorhatos és egy formás műanyag héj. Ennyi kell a férfiember autóügyi boldogságához. ABS, ESP és hasonló segédeszközök csak a puhányoknak kellenek. Legalábbis ezt szeretjük hangoztatni, amikor a kocsmában szóba kerülnek az álomautók. Más kérdés, hogy ha kiadja az élet, és valaki olyan helyzetbe kerül, hogy gond nélkül meg is tudna venni egy TVR-t, akkor még mindig úgy gondolja-e.

Hajlamos vagyok azt hinni, hogy nem. A TVR-ek, ahogy ismertük őket, dinoszauruszok voltak. Törvényszerű volt a kipusztulásuk, 2013-ban már sem a szabályozások, sem a piac nem engedi meg, hogy új autóként árulják őket, és még keressen is rajta valaki. Bármekkora rajongást tudtak, tudnak kiváltani, az a sejtésem, többnyire csak azokból, akik sosem fognak tudni TVR-t venni. Aki megtehetné, inkább beül egy Ferrariba, Lamborghinibe, Porschéba. Az a fél tucat ember, aki a kivétel, nem tud eltartani egy autógyárat.

IMG 1267

Mégsem bánom, ha a TVR már sosem fog autót gyártani. Jobb lenne, mintha a mostani nagy fogadkozásból megint egy nagy bukta lenne, vagy mondjuk nekiállnának villanyautókat vagy felpuhult, langyos vackokat csinálni. Megmaradna a legenda, az elmúlt tíz év kínlódását szép lassan elfelejtenénk, majd méltó helyre kerülne a TVR az autótörténelemben. Végülis van még bőven használt TVR, azok szép lassan klasszikussá érnének.

Aki ma igazán kemény, őszinte, nyers élményt keres, úgyis a huszon-, harmincéves vagy még régebbi autók között kell turkálnia. Nincs ezzel baj, azokra is el lehet költeni annyit, mint egy új TVR-ra. Az a pár különc, aki erre vágyik, meg fogja találni az álomautóját, miért kellene annak újnak lennie? Egy ritkaság, amiből már biztosan nem fognak többet gyártani, legalább akkora érték, mint egy vadonatúj akármi.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr185368490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Inner Circle 2013.06.19. 19:03:14

Fogalmad sem volt, hogy a TVR létezik? A kultikus Auto Revü elején egy TVR (a hátulján egy Ferrai Mondial) volt; meg kellett volna venni! :D

kitiltott, de seráfütty 2013.06.19. 19:05:11

Erthetetlen, hogyan huzta egyebkent 2012-ig ki a TVR egyaltalan... A kisipari kivitelezesu belterek eleg gaznak tunnek mar igy 2000 utan, na meg a megbizhatosaguk (marmint annak teljes hianya) sem tette oket az eladasi toplista elere... Viszont teny, hogy a V8-as motorral szerelt modellek (nem a fonnyadt hathengeresek) libaborosse tesznek barkit a vilagon. Na meg a megoszto formaterveik, nekem atjottek. De nem kene. Talan ingyen.

red87 2013.06.19. 19:15:27

De jó, hogy nem csak én vagyok itthon ilyen bolond TVR-buzi :) Ettől függetlenül én azért örülnék a létezésének. És nagyon sokat agyaltam már azon, hogyha lenne annyim, hogy nem számít a pénz, mit vennék. A Sagaris biztosan benn állna a garázsban (Porsche és Ferrari ellenében is!), és egy másik vérbő, színtiszta sportkocsikat gyártó angol cég terméke lenne a másik: Noble M600.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.19. 19:28:52

@kitiltott, de seráfütty: Ezek nem arról szóltak, hogy naponta jársz velük, hanem hogy néha előveszed, és örömautózol. Szóval a megbízhatóság nem annyira kardinális dolog. A beltér sem különösebben, ez nem luxusautó, hanem sportautó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.19. 19:30:01

uh, mikor a kilencvenes evek kozepen angliaban laktam sokkhataskent ertek a TVR ek, ( mondjuk aztan az is amikor egyet lattam belulrol :S ) barkinek a fel karjat odaadtam volna hogy legyen egy :) V8ban az igazi. Amugy a Rover is gyuartott V8-ast, Rover SD1 - mondjuk ahhoz ritka elonytelen kulso tarsult

azon csodalkozom hogy eddig huztak. Europa fillerb@szo lett, a gazdagabbik fele is :/ egy uj dizel audi a kozeposztaly etalonja.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.19. 19:31:47

@ColT: azert AZ a belter nagyon kisipari volt, ne legyunk vakok. Mondjuk mikor keresztben csuszol nem erdekes hogy sorjas m inden meg hogy az ajtobehuzo egy darab fityego bor :)

determ 2013.06.19. 19:54:30

Én férfinek tartom magam, de azért nem rossz az ABS meg ESP. Csak legyen kikapcsolható. Értelmes ember tudja mikor szabad ezt megtenni...

Schütii 2013.06.19. 20:39:15

Nekem csak a Grand Turismo 4-ben volt közöm a TVR-hoz, hát ott konkétan elég szar mindegyik típusa. Nem elég merevek a kasztnik, a motorokat pedig szét kell tiporni ahhoz hogy sportautós élményt kapjunk (kivéve a Speed Twelvet, az egyszterűen vezethetetlen a sok nyomatéktól). Persze lehet hogy a japánok védik így (is) a hazai márkákat, de az a fura hogy van benne szar japán autó is.

ixub 2013.06.19. 20:49:12

Azért ha csak a TVR név számít annyira nem elérhetetlen így a válság közepén: www.hasznaltauto.hu/auto/tvr/cerbera/tvr_cerbera_4.2-6886400

Negrogo 2013.06.19. 20:57:57

A masik gond, hogy ma akik "TVR tipusu" sport autora vagynak azok jop par mas marka kozul valatszthatnak most is. Ott az egyik legjobb a Wiesmann pl.

kitiltott, de seráfütty 2013.06.19. 21:14:18

Mondjuk egy TVR birtoklasaval uj ertelmet kap a "hetvegi auto" kifejezes. Hetfotol pentekig a szerelonel all, hogy szombaton lerughassad par karikaval a B utakon es mehessen vissza ismet hetfon a jol megszokott muhelybe. Viszont igy legalabb megsporolod a garazst ;-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.19. 21:17:09

A TVR belépett a klubba, van már pár tag...
Austin
Bristol
Triumph
Sunbeam
Morris
Jensen

A Fisker meg sorbanáll.

Hiányozni fognak ezek a hangos szines brutális dögök, az utolsó gyártó volt aki szembe mert menni a hülye szabályokkal. Nagyon kéne egy S2... ha rámszakad a lottó ötös, akkor egy Chimaera, a saját fejlesztésű V8-asukkal.

iparterves 2013.06.19. 21:18:49

A TVR egy angol sportkocsi.
Angol és sportkocsi.
Spéci cucokkal - az indítás gombbal pl. már 20 éve megvolt benne.
Talán feltűnt a képekről is, hogy nincsenek kilincsek az ajtókon: egy, a külső tükör alatti gomb benyomásával működik kivülről az autó.
A nem említett Cerbera - ami a használtautón elérhető - bivalyerős kupé volt.
Ebbe tették a saját motorjukat ( addig Rovert használtak ).
A megbízhatatlanság lehezséges, nekünk volt olyan megbízható autónk, amelynek a nagyon megbízható váltóját kell az első pár ezer kilométernél rendbetenni. Másiknál pedig az elektronika rohadt le.
Ezek a TVR-ek olyanok, hogy még 50 éves korukban is mennek - mint a Bentley-k - és irigykedve nézi őket mindenki, olyan fantasztikus formájuk van.

iparterves 2013.06.19. 21:21:09

@Make Valamit: Bristol - olyat szeretnék. De nem Frazer Nash villanyautót!

Gomulka Béla 2013.06.19. 21:50:22

A TVR megérdemli a kihalást, a pályanapon meg Radical-ban utazást lehet nyerni, mert az annyira jó. Hogy van ez?
Persze, fiskális sikerre nem kéne számítaniuk azoknak, akik esetleg mégis elkezdenek TVR-t gyártani (nem kéne változtatni a Tuscan-on, mert minek): a gazdag arab és orosz és kinézer nem fog ilyesmire pénzt kiadni. De amíg a Super Seven-nek van élettere (mit tesz Isten, azt is ámulták és bámulták és csodálták a zsurnalista urak), addig a TVR-nek is lehet. Olcsón kell adni, és akkor nem kell a Ferrarival versengeni a piacért.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 21:53:40

Fene tudja, hogy kívánatos lenne-e a TVR halála vagy sem. Az biztos, hogy ha Tesla-féle villamosautókat gyártanának, az kábé annyira lenne izgalmas hír, mint az, hogy a Sony/Hitachi/Toshiba/JVC/Sanyo/Sharp/Aiwa/Akai stb. átállt a fémalkatrészekről a műanyagokra. Így nem lenne érdemes.

A magam részéről nagyon fáj a tény, hogy nincsenek jelen. Mindennél jobban szükség volna az autóipari pluralitásra, a minél színesebb márkákra, és stílusokra, mert ez az agyzsibbasztó, szellemtelen uniformizálódás, ami tapasztalható az autóiparban az elmúlt bő 15 évben, szörnyen kiábrándító. És még valami: IGAZÁN SZÉP, KÍVÁNATOS, TeliVéR autókat mindig is _csak_ az olaszok és a britek voltak képesek alkotni, más nációk gépei többnyire a fasorban sincsenek hozzájuk képest (pár egzotikus kivételtől eltekintve, mint pl. a holland Spyker, Huet Brothers, vagy az argentin DeTomaso stb.)

Ennyi.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 21:56:20

@visszakettopadlogaz: "Amugy a Rover is gyuartott V8-ast, Rover SD1 - mondjuk ahhoz ritka elonytelen kulso tarsul"

Azért hülyeségeket nem kéne összehordani... Előnytelen, he?

images2.wikia.nocookie.net/__cb20130327230128/tractors/images/c/cf/Rover_SD1_Seitenansicht_Spanien.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Rover_sd1_club_day_black_mk1_(2).jpg

Maradj akkor a Suzukinál.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 21:58:15

@kitiltott, de seráfütty: éljenek az ostoba előítéletek, szterotípiák! Hajrá!

Csalfa Romeo 2013.06.19. 22:15:19

Hüpp...hüpp...éppen az Autókereskedők aktuális része megy a TV-ben, és egy gyönyörű Cerberát ráznak benne gatyába...nagyon sajnálom a márkát, szerintem minden autókedvelőt megmozgat egy Tuscan, egy Chimaera vagy egy Cerbera...nyugodj békében TVR!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.19. 22:17:51

@kultúrpesszimista: persze, vannak amik szepen megcsinalva mutatosak, limited kiadas sok krommal, kis optikai tuning, stb de amik az utcakepet adtak anno azok siralmasak voltak. A formaja meg mar husz eve is regimodinak hatot.

AIR 2013.06.19. 22:23:59

@kultúrpesszimista: Kinek mi a szép, kívánatos, telivér ugye... A magam részéről hányingerem van az egész brit autógyártástól, a megbízhatatlan, használhatatlan, nulla praktikumú, fényűző rondaságoktól - kérlek ne szívd mellre. Mindezzel csak azt akartam érzékeltetni, mennyire nehéz érvelni szubjektivitásból.
Engem egyébként a korokat túlélő és győztes gyárak megoldásai az érdekelnek, nem pedig a "szép seggű" autók, de kinek mi. :)

Rocko- 2013.06.19. 22:32:03

vegye meg egy konszern, és racionalizálás után gyártsa tovább.

(amúgy vicces, hogy elvileg az indexes, TC-es, velvetes, minden galéria ugyanazon a rendszermotoron alapul, mindenhol ugyanúgy működik kattintás, jobbra-balra kurzor. de a TCM nem. ott kivették a kurzoros mozgatástt valamiért.)

Rocko- 2013.06.19. 22:38:24

@ColT: hát ha tényleg annyira megbízhatatlan, akkor persze hogy nem jársz naponta vele. :)))

@kitiltott, de seráfütty: így-így. :)

@Make Valamit: jajj, most miért szólod le a Fiskert? csak nyolcmilliót buktak autónként.

@kultúrpesszimista: igazad van, nem előnytelen.
szimplán ocsmány.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.19. 22:53:33

@visszakettopadlogaz: Látod? Addig fikázza az ember, amiíg nem ment vele egy kört :D

n53 (törölt) 2013.06.19. 23:00:55

@Make Valamit: Hat, ezek sajnos jobbara nem a szabalyokkal, hanem az ugyfelek igenyeivel mentek szembe. Mit is reagalt Tony Crook az elektromos ablakemelok hianyara? "People have arms"? Milyen jol hangzott, ugye.

Senki nem szolt neki, hogy people have expectations.

Liquid_Night 2013.06.19. 23:08:41

@mennyi?husz!: Azért a TVR meg a Wiesmann autóépítési filozófiája kb. pont a skála 2 ellentétes pontján van. Az egyik egy kb. izomautó, a másik egy műszer...

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:09:18

@visszakettopadlogaz: Nem. A formája klasszikus, stílusos, nem is akart divatosnak lenni. Ez éppenséggel erény, nem pedig hátrány. Csak az válhat később régimódivá, ami egykor aktuális, divatos, trendi - legyen szó autóról, vagy ruhadivatról. Épp ezért érdemes a trendeknek ellenálló, időket kiálló STÍLUST preferálni a múló és szeszélyes DIVAT helyett.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:11:32

@AIR: semmi gond, "belőled" van több, az emberek többsége praktikus gondolkodású és racionális, nem a szenvedélyeknek, öncélú szeszélyeknek helyet adó lény. Nem véletlen a Volkswagen a világ vezető autógyártója, és nem - mondjuk - a TVR vagy a Jaguar.

Nincs is jobb érzés számomra, mint kilógni a sorból...

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:12:43

@Rocko-: neked is igazad van. Egy steril germán gépnél nem is lehet szebb.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.19. 23:19:07

@kultúrpesszimista: vegulis legyen igazad, mi szep meg mi nem az szubjektiv. CSAK a V8 az ami orok :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.19. 23:21:40

@ColT: mint a csunya no aki jo az agyban : kapcsold le a villanyt 'oszt hajra!!!:DD

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:22:26

@visszakettopadlogaz: nem teljesen szubjektív, de mindegy. Ez egy közkeletű frázis, ami nem feltétlen igaz, sőt. De nem akarok itt művészetelméleti-esztétikai vitákba bocsátkozni. Maradjunk abban, hogy NEM CSAK a V8 örök, de a forma is tud az lenni.

AIR 2013.06.19. 23:22:51

@kultúrpesszimista: Nincs késztetésem arra, hogy egy idétlen autóért való rajongással lógjak ki a sorból. De tudod mit, szerintem ma Magyarországon sajnos az lóg ki a sorból, aki minden barokkos túlzás és öntömjénezés nélkül azt mondja, hogy _ugyan autórajongó_, de nem az egyénieskedés, vezetési élmény, stílus, lóerő alapján választja ki rajongása tárgyát, hanem más szempontok alapján. És ez az ember messze nem ugyanaz azzal, aki vesz egy tucatautót, mert az praktikus.

Mondjuk nem rajongok sem a VW-ért, sem a Toyotáért, sem bármelyik másik sikermárkáért... A koncepció, a megoldások szórakoztatnak és "velük vagyok".

Egyébként ezt az egyéniség-dolgot úgy írod, mintha ott állna a garázsodban a jó seggű TVR; így, hogy nem, kicsit "kinek erősebb az apukája" jelleget ölt a párbeszéd.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:29:11

@AIR: totálisan félreértesz. A tudatosságról beszélek, amely áthathatja egy ember életét, és amely ellentétes a birkaléttel. Egy VW-ért vagy más, volumengyártó autóiért rajongani - engedtessék ez meg nekem a tévedés kockázatával - csak egy megfőzött agyú konzumidióta képes, akit nem is érdekel, hogy mind autójából, mind fogyasztói attitűdjéből millió más társával kénytelen osztozni. Kiábrándító ez az uniformizált szenny-lét. Azért írsz hülyeséget, mert én a tudatosságról, reflexiókról beszélek, és ehhez nem kell birtokolni egy TVR-t a garázsban. A kinek-erősebb-az-apukája vonalat pedig te projektálod bele a beszélgetésbe, erről - részemről - szó sincs.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:32:16

@AIR: "A koncepció, a megoldások szórakoztatnak és "velük vagyok"."

Aha. Mondanál példákat?

AIR 2013.06.19. 23:43:41

@kultúrpesszimista: Elvonatkoztathatunk az autóktól, de akkor sem hinném, hogy félreértelek. Én úgy fogom fel ezt a birkanembirka-kérdést, hogy aki direkt csak azért nem észérvek alapján rakja össze a fogyasztói kosarát, hogy különbözzön a többitől, az... birka, egy másik síkon. Azért így a nyugati kultúrkörben nagy hagyományai vannak a többitől való különbözésnek, ne állítsd be úgy, mintha az öncélúan egyénieskedő ember egyúttal a spanyolviasz feltalálója is lenne. A magam részéről annyiban nem akarok beállni a sorba, hogy szeretem megindokolni a döntéseimet, az a fogyasztó vagyok, aki tudni akarja, mire van tényleg szüksége. Erre mondtam azt, hogy nemhülyének lenni ma, ebben az országban - kuriózum. Szeretek igényes lenni a munkámban, megdolgozni dolgokért, érteni, hogy mi miért történik körülöttem... És ja, sokszor uniformizált termékeket veszek, mert az olcsóbb. (Nagyon zárójelben: lehet nem vagyok keményvonalas autóbuzi, de kocsit is így veszek: leracionalizáltam a döntést, aztán elkezdek rajongani a termékért - mert mégiscsak szórakoztatóbb, mint használati tárgyként kezelni.)
Az apukás példát értsd úgy, hogy sosem voltál abban a helyzetben, hogy ténylegesen dönts egy angol rémség és egy divatosabbnak tartott sportautó között, "sosem verted a saját faszoddal a csalánt" - elnézést, mégis próbálod úgy beállítani a rajongásodat, mintha nem állna fenn a kibicnek semmi sem drága esete.

AIR 2013.06.19. 23:48:51

@kultúrpesszimista: Ha példát akarsz: a konszerneken belüli költségoptimalizálás gyártáskor, a konszernen belüli márkapozicionálás; hogy egy gyártó évekre feladja a piaci pozícióját csak azért, hogy kifejlesszen valami ütőset; a marketingmegoldások, ahogy kívánatossá teszik a terméket vagy ahogy növelik egy gyártó imázsát; az új kategóriák megjelenése... A nyertesek jól csinálják, a vesztesek elrontottak valamit - ez a körforgás engem érdekel. Szándékosan nem írok emblémát semelyikhez sem.

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:50:14

@AIR: Tekintettel arra a sommás és előítéletes kijelentésedre, miszerint "sosem voltál abban a helyzetben, hogy ténylegesen dönts egy angol rémség és egy divatosabbnak tartott sportautó között", valamint az árulkodó kijelentésedre, mely szerint "leracionalizáltam a döntést, aztán elkezdek rajongani a termékért (sic!)", ahelyett, hogy az előbbi esetben megkérdezzed, hogy jól feltételezed-e ezt egyáltalán, utóbbi esetben pedig a termék helyett autót írtál volna, így nem látom értelmét a további eszmecserét. Örülök, hogy sikerül "leracionalizálnod" a döntéseid, mely a helyes és számodra megfelelő _termék_ birtoklásának páratlan és üdvözítő érzésével társul. Go for it!

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:52:32

@AIR: Brrr.... mondom: konzumidiotizmus, marketing. Brrr, brrr.... (A lélek meg csak dadog.)

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:54:53

@kultúrpesszimista: jav.: "így nem látom értelmét a további eszmecseréNEK."

AIR 2013.06.19. 23:57:04

@kultúrpesszimista: Olyan autóm van, amibe beleférek, megbízhatónak tartják, viszonylag emberi áron van hozzá alkatrész, Budapest belvárosában lehet vele parkolni és kinézetre tetszik is. Egy olyan gyártótól, amit én semmiképpen nem sorolnék a győztesek közé így a 2000-es évektől. Csak mondjuk sose mondtam, hogy "nyerő" terméket keresek - az csak az érdeklődésem része, különválasztom a kettőt.
Szóval, van egy N15-ös Almera hatchbackem. Ha egy nappal korábban nem lóg a tetőkárpit az Ibizán, akkor azt veszem meg, azt is tudtam volna szeretni más okokért. Lehet bíráskodni felettem. :)

kultúrpesszimista 2013.06.19. 23:58:01

@AIR: eszem ágában sincs bíráskodni. Off, over.

AIR 2013.06.19. 23:59:31

@kultúrpesszimista: Úgy tűnik, nem fogod megérteni soha, hogy attól még hogy elismerem és szórakoztatónak találom a jó marketingmegoldásokat, nem az alapján döntök. Na jó, nem mindig, néha engem is meg lehet venni kilóra. (Ez a közhelyáradat a konzumidiotizmussal meg a birkákkal külön viccessé teszi az állítólagos sorból való kilógásodat.)

Zwickau001 2013.06.20. 00:04:07

Havi szinten takaritok TVR , MORGAN , LOTUS , MURICELAGO , 430, 458, 599,612,360, F50, DBS, V12 VANTAGE, DB9, 911 GT2, GT3RS,PHANTOM, GHOST,GTR, SLS, SLR,VEYRON, SUPERSPORT, G63,S65,SL63,65 stb stb, vezetem is oket, mindegyik kulon vilag, szrencsere kulonbozoek, es ez a jo. egy TVRbe vagy AVNTADOR ba, vagy egy LOTUSba be kell maszni, egy PHANTOM ba , vagy MAYBACHba behuppan az ember. Kinek mi, nem vagyunk egyformak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.06.20. 00:57:22

@Liquid_Night: A Wiesmann nem jó példa, azt a Totalcar egy jelentéktelen manufaktúrának titulálta.

Rocko- 2013.06.20. 01:37:45

@kultúrpesszimista: hát ha a fusztrációdból ezt olvasod ki, ám legyen.
úgy se tudlak meggyőzni arról, hogy hülye vagy.

apoa 2013.06.20. 02:04:16

"egy nevetségesen kicsi kelet-európai ország"-egy kis országgyalázás mindig kell egy lib újságba, igaz?

Lowtyo 2013.06.20. 06:31:47

egy griffith 500-ért bárki jobb karját odaadnám.

Lowtyo 2013.06.20. 06:34:30

@apoa: egy kis turbómagyarkodás is mindig kell a kommentekbe, igaz?

Shadowbull 2013.06.20. 06:47:59

ritka ocsmany csotanyokat birtak csinalni. nem mar ertuk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.20. 06:52:44

@n53: ezzel anyi a gond, hogy az emberek egy csomó olyan dolgot várnak el, amihez hozzászoktatták őket. Én nem szoktam elektromos ablakhoz, nem törik le a kezem, ha meg kell tekerni. Egy sportautóban meg minden gramm számít.

@AIR: Az átlagembernek ez a kategória való, természetesen, hiszen közúton nem sportolni kell.
De akkor pl. mi a véleményed a ferrarikról? A gyár sikeres, működik 100 éve, de nem praktikus autókat gyárt.
(Ugyanez Lambóval, stb.)

Ezek az autók céleszközök, nem az átlagos mércével kell nézni. Neked van hobbid amúgy?

@kultúrpesszimista: +1

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.20. 06:54:37

@AIR: Annyiban igazad van, hogy tömegtermékekkel ne akarjon egyedi lenni az ember, mert az nevetséges - és abban is, hogy fel kell mérni, mire van szükséged.
De ha több termék tudja, amire szükséged van, akkor azok közül már más szempontok alapján is lehet választani. Illetve ettől még lehet rajongani valamiért, ami számodra amúgy elérhetetlen, mert miért ne? Tetszehet az is, nem?

Shadowbull 2013.06.20. 06:57:01

@kultúrpesszimista: "Nincs is jobb érzés számomra, mint kilógni a sorból"

Ti mind egyenisegek vagytok!

LOL.

Ezzel altatod magad ugye.

Shadowbull 2013.06.20. 06:59:40

@apoa: mi lenne ha kinyitnad egyszer a terkepet? Bujjal ki Vona seggebol es csodalkozz ra a vilagra.

Rocko- 2013.06.20. 07:10:38

@apoa: esetleg ha a kontextusában értelmezed a szöveget, akkor gondolom minden további nélkül tudod cáfolni, azaz adatokkal igazolni, hogy jelentős eladása volt itt a TVR-nek.

@Shadowbull: :DDD

iparterves 2013.06.20. 07:52:54

A TVR árkategóriája és a Ferrari/Lamborghini csapaté egészen más.
A TVR, az MG és a Triumph társaságában érthető és mérhető.
A szépségükről/csúnyaságukról mindenkinek meg lehet a saját véleménye, szerint pl. a Cerbera a egyik legszebb kupé, amelyet építettek.

victor vacendak 2013.06.20. 07:59:34

amíg van Morgan, engem a többi kihalása nem érdekel.

iparterves 2013.06.20. 08:17:58

@Shadowbull: A sok hülye meg összegyűlik évente Chatsworth-ben a csótányokkal.

apoa 2013.06.20. 08:36:03

@Shadowbull: Tájékoztatok minden hasonló gondolkodásút, hogy Magyarországot Kun B.-Károlyi és hasonlók segítségével csonkították meg és lett akkora, amekkora. Azonban nevetségesen kicsinek titulálni nyilvánvaló fitymálása az országnak, melyben a cikkíró is él. Valószínűleg nem is tulajdonított megjegyzésének ekkora jelentőséget, egyszerűen a gondolatvilága ilyen, hogy lenézi saját hazáját. Mellesleg számos kisebb ország van Európában (Svájc, Szlovákia, Lett Litván stb.)Vajon ezek is szánalmas kis országok?

Shadowbull 2013.06.20. 08:51:45

@apoa: figyi, sajna nem utod meg azt az ertelmi szintet, ami egy erdemi tarsalgashoz szukseges. De tudod mit, a kedvedert egyszerubben fogalmazok, hogy biztosan megertsd: hulye vagy, ahogy az osszes hozzad hasonlo turbomagyar. Nagyon-nagyon sokat kene neked meg tanulnod es ismereteket szerezned, hogy te itt a tobbseget tajekoztathasd barmirol is.

Egyebkent meg ugy fitymaljuk az orszagot, ahogy viragos jokedvunk tartja. Sot mas orszagokat is kedvunkre fitymalhatunk, sot embereket is, hovatovabb: eszmerendszereket es vallasokat is. Ugyanis a velemeny szabad, meg akkor is ha a hozzad hasonlo kurucos droidokban ettol vigyazba all a szar. Sajna a XXI. szazadban mar nem rettegung attol, hogy barmilyen velemenyert megbaszna minket a turulmadar, es nem hiszunk abban sem, hogy a kritika, vicc, ironia blaszfemia lenne, netalantan "orszaggyalazas" (MEGALOL bazmeg, MEGALOL).

Ugyhogy inkabb huzz vissza a kurucra, aztan menetelj fel es ala reggelig a haverekkel, az valo neked.

redriot77 2013.06.20. 08:52:41

Nem mondom hogy egy Porschénak vagy egy Ferrarinak reális alternatívája volna egy TVR de egy Viper vagy Corvette mellett egyáltalán nem tűnik igénytelennek - a külső design pedig szerintem zseniális, minden szögből jól néz ki.

Hurri Kán 2013.06.20. 09:10:03

Valójában tökéletesen értelmetlen és köznapi értelemben használhatatlan autók voltak, pont ezért kár a márkáért... De hát a világ ma más irányba halad.

n53 (törölt) 2013.06.20. 09:15:42

@ColT: Hagyjuk mar ezt a hozzaszoktatos rossz dumat, soha egyetlen gyartonak sem kellett pisztolyt tartania az ugyfelek fejehez, hogy elektromos ablakot, klimat, vagy ulesfutest rendeljenek. Ezek mind valos igenyeket szolgalnak ki.

Utcai hasznalatu, tobbszaz loeros autonal meg a loteri kutyat nem erdekli, 100 grammal nehezebb-e az auto. 2013-ban nemhogy egy ilyen auton, de meg egy nyomorult Swiftben is ultragaz (lenne) a manualis ablak, kb annyira, mintha kurblival kene inditani a motort.

kultúrpesszimista 2013.06.20. 09:29:05

@Shadowbull: Na te aztán hiányoztál, az ostoba német kockafejeddel. Maradj a praktikus kis világodban, az angol és olasz autók életérzése nem a te világod. Hess!

Hurri Kán 2013.06.20. 09:30:47

@kultúrpesszimista:
Jéééé... Telepítettek wifit a zárt osztályra?

kultúrpesszimista 2013.06.20. 09:37:37

@Hurri Kán: Én értem, hogy örülsz, hogy anyáddal tarthatod a kapcsolatot a neten is, aki szegény már régóta sínylődik az elmegyógyintézetben és már nincs sok neki hátra, de itt mellétrafáltál: ezt a hozzászólásodat ne hozzám intézzed, hanem inkább az öcsédnek, örömködve, privát emailben.

Hurri Kán 2013.06.20. 09:41:03

@kultúrpesszimista:
A pesszimistát még értem a nickedben, no de a kultúrt azt nem ártana törölnöd. Jó, értem én, illúzió is van a világon.

Shadowbull 2013.06.20. 09:43:45

@kultúrpesszimista: szar szembesulni a valosaggal, ugye.

Te kis egyeniseg, te :))))

n53 (törölt) 2013.06.20. 09:56:02

@redriot77: Hat, izlesrol nyilvan nehez vitatkozni, de szerintem a hullamos faru Tuscan olyan, mintha egy kinai mesterember gyurt volna ossze egy MX-5ot egy E-Type-pal. A Sagaris oldalkipufogoin talan meg a SsangYong Actyon tervezoi is elsapadnanak. A borrel kivarrt belterben eleg disszonans az a lemezkormany, ami amellett, hogy gagyi, meg a fejed is szetvered rajta legzsak hijan.

Liquid_Night 2013.06.20. 11:00:06

@malenykij polgar: Biztos megkönnyebbültek a Wiesmann-nál, hogy a Top Gear másképp gondolta...:D

Csalfa Romeo 2013.06.20. 11:14:56

Megvan valakinek a Kardhal c. film?

Úgy emlékszem, John Travolta és Hugh Jackman egy angol rendszámos Tuscan-nel száguldoznak valamelyik amerikai nagyvárosban.(Az USÁ-ban nem forgalmazták a TVR-eket.) Jackman vezet, Travolta meg elővesz egy géppisztolyt, hátrafordul és tüzelni kezd az őket üldöző Navigator-os és Expedition-ös rosszfiúkra...

Szerintem a legkomolyabb szerep, amit TVR valaha kapott egy filmben...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.20. 11:22:30

@Csalfa Romeo: Tuscan volt, az a vas megcsípett pár jó szerepet, volt még a Tripla X-ben is, a Kisvárosi Gyilkosságok-ban is már láttam, bár lehet az Cerbera volt :)

AIR 2013.06.20. 11:27:56

@ColT: Félreértesz, én aztán tutira egy szót nem szóltam arról, hogy lehet-e valaki egyedi tömegtermékekkel. (Egyébként miért ne lehetne? Nem attól leszel egyéniség, hogy Alfa Romeo van a segged alatt, attól még lehetsz egy intellektuális sírkő.) Ha van egy tucatautód, de mondjuk tudsz róla öniróniával, szórakoztatóan sztorizni, szerintem te vagy a legjobb arc. Na jó, hagyjuk ezt az egyéniség-témát, már én is unom.

Szerintem a Ferrarik, Lambók praktikus autók. Mire kell? Erőt demonstrálni. Kiderült, hogy arra sokkal alkalmasabbak, mint a kihalófélben levő társaik. Amikor a használatra szánt autók versenyét a VW-konszern nyeri meg és mondjuk a Saab veszíti el, akkor a státuszszimbólumnak szánt sportautók versenyét a Ferrari nyeri és a TVR veszíti el. Mert az egyik alkalmasabb rá.

Amúgy persze, van pár hobbim. Bár az a típusú ember vagyok, aki mondjuk nem nézi tátott szájjal a hobbi élvonalát, az érdekel, amit tudom, hogy el tudok érni én is. Evvan.

JLeno 2013.06.20. 11:33:39

Kölyökkoromban láttam autós újságban már Tasmint (a típust utólag tudom már, akkor nem maradt meg a márkanéven és a formáján kívûl nagyjából semmi), de az elsô olyan komoly emlék, ahol beleégett a tudatomba a TVR név, az nagyjából a 90-es évek közepe, amikor is valamelyik angol nyelvû adon leadtak egy jó órás filmet, hogyan készül a Cerbera. Akkor az volt a véleményem, hogy az egyik legszebb arányú és formavilágú túragép, amit valaha láttam. Még a furcsa lilás színe sem volt zavaró számomra.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.06.20. 12:16:00

@Liquid_Night: A Jóisten tartsa meg őket. Még nem vezettem, de eddig mindenhonnan az jött, hogy odabax autók. És meg németek is, borzasztó érzés lehet nekik, hogy fingjuk sincs az olasz életérzésröl.

apoa 2013.06.20. 13:16:22

@Shadowbull: Szeretem, amikor a hasonló libik folyton toleranciáról beszélnek, de minden ellenvéleményre csak ilyen sűltbunkó módon tudnak reagálni.

Shadowbull 2013.06.20. 13:20:45

@apoa: Nem beszeltem toleranciarol, meg csak nem is utaltam ra. Latom az erto olvasassal is komoly gondjaid vannak, vagy esetleg a szavak jelentesevel nem vagy tisztaban. Igazabol egyik sem lep meg.

Egyebkent ne altasd magad, hogy te itt valami ellenvelemenyt fogalmaztal volna meg. Ugyan, te csak visszabofogod a nyajad hivoszavait.

apoa 2013.06.20. 15:09:28

@Shadowbull: Lezárva az ügyet:az ilyen öntelt, mindenkit lehülyézö, nagyhangú bevándoroltak, mint te, soha nem fogják otthon érezni magukat, csak ha követik Dániel Pétert. Viszlát.

Shadowbull 2013.06.20. 15:13:57

@apoa: ó, kutakodunk, kutakodunk? Egyre szanalmasabban probalsz itt kemenykedni, kisoreg :) De szerintem is jobban teszed ha mesz, nem egeted tovabb itt magad.

Csalfa Romeo 2013.06.20. 16:44:17

@Make Valamit: Tényleg, a Tripla X...akkor azért föl-fölbukkan néhanapján filmekben valamilyen TVR. A Kardhal-ban emlékszem, kapott szegény kocsi néhány golyót is, bár lehet, hogy valami trükkel oldották meg a dolgot.

Hasonló volt a szitu a Kardhal-ban, mint a Nemzetbiztonság Bt.-ben is(Martin Lawrence), ahol meg egy német rendszámos Opel Speedster bukkant föl. Néztem is, hogy ez meg mi a franc? Opel Amerikában? De biztos átvittek EU-ból egy-két darabot a forgatásra.

kultúrpesszimista 2013.06.20. 19:10:15

@iparterves: Bezzeg a Golf találkozó Ausztriában... ;-)

kultúrpesszimista 2013.06.20. 19:11:38

@Rocko-: menj inkább nyalogatni árnyékbika s...

kultúrpesszimista 2013.06.20. 19:13:11

@Hurri Kán: Ez az, amikor a fagyi visszanyal. Szállj le rólam egyszer és mindenkorra.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.20. 19:43:40

@Csalfa Romeo: Az a narancs Speedster kész enigma, ha figyel az ember, benne volt valamelyik Austin Powers filmben, meg ugyanazzal a német rendszámmal egy ótvar Rosario Dawson filmben. Kíváncsi vagyok, vajon egy 'eval' gépet átvittek, meghajtották, aztán lerakták valamelyik Hollywood-i 'movie transport/rental' cégnél, vagy valamelyik statisztáé, aki benne volt mindegyik filmben :)

Hurri Kán 2013.06.21. 08:40:35

@kultúrpesszimista:
Ó, nem szégyen, ha gyengék az idegeid, ma már kiváló gyógyszerek vannak rá. Ha mégsem, javaslom kötél, esetleg penge használatát. Mindenkinek jobb lenne.

Hurri Kán 2013.06.21. 10:01:32

@kultúrpesszimista:
Még! Még!
Fejlődsz, képeket már felismered, évek kérdése és talán a betűket is.

közösperonos átszállás 2013.06.21. 12:28:20

@apoa: Leszámítva azt az apróságot, hogy az ilyen felsorolásokból ki szoktak maradni a valóban saras emberek (mer'ugye eleve valaki belépett abba a háborúba, meg elvesztette, nem ezek után indult a sztori), látványosan nem értettél meg valamit. Ha akkorák lennénk, mint most Románia (vagy mint ami a belgrádi egyezményben szerepelt, oké, nem hallottál róla sose, de ettől még te vagy a hülye), akkor se lennénk érezhetően nagyobb piac az adott autógyárnak. A "merjünk kicsik lenni" mint szlogen pont azt jelentette, hogy ne fújjuk már fel magunkat, mint a viccbeli béka, hanem tudjuk már, hol a helyünk, mert ha ezt _reálisan_ fel tudjuk mérni, akkor a _reális_ igényeinkre és a _reális_ érdekeinkre koncentrálhatunk a délibábok kergetése helyett.

Destru 2013.10.25. 09:52:32

végig olvastam a hozzászólásokat és azért nem lenne rossz tisztázni valamit...
a tvr-t nem is értem milyen alapon említitek egylapon mondjuk egy vw-el? a tvr nem arról szól, hogy minden nap munkába járj vele, hogy elugorj a tescoba bevásárolni, hogy a család kiruccanjon vele vidékre a nagyihoz stb... értem, hogy egy golf megbízhatóbb és ésszerűbb döntés, csak éppen teljesen másról szól...
ezek tradicionális és kultikus brit izomautók amik az élményről szólnak, amik a versenysport jegyében lettek megalkotva és az érzelmekre próbálnak hatni, nem a racionális gondolkodásra és a pénztárcára... más egy golffal vagy egy 3as bmw-vel intézni a szürke hétköznapokat és más, az is, hogy ha beülsz egy ilyenbe és merevedésed lesz minden egyes gázadásra ;) ugyan olyan mint egy jaguar e type.. nem feltétlenül praktikus, nem feltétlenül igénytelen, nem feltétlenül gazdaságos és nem feltétlenül komfortos... de hogy kuriózum az biztos, és míg az egyesült királyságban hébe-hóba előfordul, hogy szembe jön egy másik, itthon garantáltan nem fog...
vitathatatlanul gyönyörű autók amik a teljesítményről és az élményről szólnak, nem elhanyagolható módon elérhető áron...
angliában is csak 2.-3. autónak használják, mert erre való, elővenni, élvezni és letenni... aki meg még sosem ült ilyen csodában az el sem tudja képzelni milyen élményt jelent.. amikor először vittek kint egy karikát egy v8-as cerberával tudtam, hogy egyszer lesz egy ilyenem.. és láss csodát, szinte egy új suzuki áráért vehetek egyek bármikor...
www.ebay.co.uk/itm/TVR-Cerbera-Coupe-4-0-/370887109300
...szóval száz szónak is egy a vége, amíg nem tudod miről beszélsz, fölöslegesen fikázod, mindegy, hogy neked jobban bejön egy német autó, vagy csak szimplán utálsz mindent ami britt, esetleg csak utálsz valamit amihez sose lesz közöd... a helyzet az, hogy a tvr egy ikon, egy életérzés, egyeseknek szerelem... valaki egy 911es porchéra vágyik, ami a többség számára elérhetetlen marad mindig is, mégis számtalan darab rója az utakat, valaki meg egy kevesebb mint 2000 példányszámban gyártott különlegességre vágyik, amit bárki megengedhet magának... ízlések és pofonok, de fikázni értelmetlen...
a többi személyeskedő hozzászólásból kimaradnék, remélem megkíméltek engem is, még ha látom vannak paprikás hangulatú egyének is :P

cortest 2014.12.18. 03:37:38

@kitiltott, de seráfütty: nem akarok kötekedni, csak kérdezném, hogy milyen tapasztalati alapon jelenti ki, hogy megbízhatatlanok? Érdekes módon mindig olyanok szájából (tollából) hallom ezt akik sosem voltak tulajdonosai egy TVR-nek sem, de lehet, hogy még csak nem is ültek benne. Olaj-, illetve gyertyacserén kívül nem nagyon kell velük bajlódni. A legtöbb bajt szinte mindig az előző tulaj/ok hanyagsága okozza. Miért is romlana el gyakrabban, mint mondjuk az Opel, ha szinte az összes alkatrésze nagy autógyártók polcairól származik. A belsőről pedig nem szeretnék vitatkozni, mert az ízlés mindenkinek szíve ügye, de ha ellátogat hozzám, biztosan meggondolja magát! Keressen rá Facebookon a Verpoorten Technik Automotive-ra és megérti, miért jelentem ezt ki ilyen biztosan. :)
süti beállítások módosítása