Egyliteres benzintemető

  2012. október 01. - Lendvai Zsolt Címkék: fiat használt uno szimós zsolti

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Sokan tartják, hogy az elsőre mindig emlékezni fogunk. Én tizennyolc voltam, amikor megtörtént: gyorsan beleszerettem a gyönyörű feketébe, olyannyira, hogy túlságosan el is kapkodtam a dolgot. Az idő persze megszépíti az emlékeket, de az együtt eltöltött két év alatt rengeteg bosszúságot okozott nekem. Ja, az első autómról van szó.

Az emlékek akkor kezdtek élénkülni, amikor beültem Pista mellé a Lanciába. Az olasz kisautókban tényleg lehet valami, hiszen a kis Y ugyanazt a hangulatot adta vissza, amit a saját Fiatomban ismertem meg évekkel ezelőtt.

A jogosítvány megszerzése után gyorsan feltört bennem a vágy: úgy éreztem szükségem van egy saját autóra, bármilyen legyen is az. Az első ötletek közt volt Lada, kis Polski (ilyeneken tanultam meg vezetni), és még ki tudja, hány típus. Ezeket a családi tanács gyorsan meg is vétózta, így valami modernebbet kezdtem keresni százötvenezerért.

A keresést végül sikerült leszűkítenem a Fiat Unóra. Szigorúan az egyliteres, F.I.R.E. (Fully Integrated Robotised Engine) motorral szerelt, faceliftes (1989 utáni) példányokra vadásztam. Ezzel persze rögtön meg is szegtem egy aranyszabályt: nem típust, hanem állapotot veszünk. Az Uno mellett szólt viszont, hogy alacsony a biztosítása, nem drágák az alkatrészek, és szinte a benzin párájával elmegy – ez utóbbinak a későbbiekben lesz még jelentősége.

Egyliteres benzines, központi befecskendezéssel

A netes hirdetéseket, és a környék összes használtautó-kereskedését átfésülve csupán egyetlen olyan autót találtam, amely megfelelt volna az elképzeléseimnek, sőt magasan túl is szárnyalta azokat. Sajnos az ára is, hiszen 300 ezres árcédula díszelgett rajta, távolról elriasztva a kispénzű vevőket. Én azért közelebb merészkedtem. Csillogott a metálfekete fényezése, a típushoz képest tele volt extrákkal, és még egy évig a vizsgája is érvényes volt.

Így láttam meg először

Persze nekem túl drága volt, ott kellett hagynom. A hazaúton aztán egy benzinkút mellett kiszúrtam egy fehér Unót, az ablakában egy cetlivel. Eladó volt ez is, de százezerrel olcsóbban, mint a neppernél a fekete. A telefonszámot felírtam, de amikor otthonról fel akartam hívni, kiderült, hogy ezt is eltoltam - kihagytam egy számjegyet. Ugyan rögtön Babettára pattantam, de mire odaértem, a Fiatnak hűlt helyét sem találtam.

A kereskedésben látott fekete Uno viszont nem hagyott nyugodni. Nekem az az autó kellett. Végül némi szülői segítséggel, meg egy kis alkuval megvettem. A kasztni – akkor még - nem tűnt rossznak, a próbaúton sem jelentkezett semmi probléma. A váltója a többi kipróbált Fiatéhoz képest nagyon pontos, könnyen kapcsolható volt, és a kisautó a 45 lóerős motorral is egészen fürgének tűnt, jó érzés volt vezetni. Igaz, meglehetősen nehezen indult be, de az akksi ránézésre is elég régi volt, gondoltam, majd később veszek bele egyet. Az eladó persze állította, hogy nincs annak semmi baja, majd meglátom.

Hazafelé máris előjött az első kellemetlenség: elszakadt a gázbowden. Sebaj, az olajakkal, szűrőkkel, gyertyákkal, gyújtáselosztó-fedéllel, vezérléssel együtt ezt is kicseréltük, aztán a nevemre is vettem életem első autóját. A hibák ezután kezdtek egyre változatosabbá és gyakoribbá válni. Továbbra is nehezen indult, hidegen nem volt alapjárata – tényleg nem az akkumulátor volt a rossz –, így minden egyes út rettegéssé vált. A pohár akkor telt be, amikor a délutáni csúcsforgalomban sikerült lerohadnom, a csuklós Ikarus pedig három centire a hátul ülők veséjétől dudált és villogott.

A hibát az alapjárati szabályzómotor és a benzinszivattyú cseréjével gyorsan sikerült megszüntetni, de kicsit később bizonyos fordulaton elkezdett rángatni az autó. Került bele másik fojtószelep-potméter, így ez is megoldódott. A legnagyobb problémát viszont továbbra sem sikerült kiküszöbölni: az egyliteres motor száz kilométerenként akár 10 liter benzint is benyakalt. Először magamban kerestem a hibát, de bármennyire is próbáltam odafigyelni, a fogyasztás csak feljebb kúszott, egészen 13 literig. Egy Fiat-szakinak ugyan sikerült 7-8 liter közé csökkenteni az Uno étvágyát – és ez a rövid utakra reálisnak is tűnt -, de néhány hónap múlva szép lassan visszaszökött az egekbe. Ekkor döntöttem el: az autónak mennie kell.

Az alapjárati motor és a benzinszivattyú

Később ugyan még egyszer meggyógyították - amikor eladtam éppen keveset evett -, de már nem akartam újrakezdeni a játszmát, sem pénzem, sem kedvem nem volt már kísérletezni. Persze ekkor az addig elnézett, kisebb hibákat is felnagyítottam magamban: a kasztni egyre több helyen rozsdált, többek közt a tornyoknál (az Unóknál itt van az alvázszám is), a fűtést nem lehetett rendesen elzárni. Akármilyen javításba fogtam bele, újabb és újabb gányolásba botlottam – hogy ezeket az előző tulaj, vagy a kereskedő követte el, nem tudom. Végül már a helyet is szűknek találtam a vezetőülésben. Nem én nőttem meg, nem is a kocsi ment össze, csak éppen már elmúlt az az időszak, amikor friss jogsisként úgy görnyedtem a kormányra, mint vén boszorkány a seprűnyélre.

A felnikre egy évig vadásztam

Felemás érzésekkel írtam meg a hirdetést, hiszen az első autóm volt, nagyon szerettem. Sok élményem kötődött hozzá, és azt is pontosan tudtam, hogy sokat fogok bukni rajta. Érdeklődő sem sok volt: nagyon messziről jöttek volna érte, de már a telefonban 70 ezret próbáltak faragni – a 220-ból. A következő hívás akkor érkezett, amikor éppen szakadó hóesésben gurultam hazafelé Miskolcról. Délutánra megbeszéltük a találkozót, amelyet végül én mondtam le, mert úgy éreztem, megtartom az autót. Végül egy nepper vette meg, nagyjából feleannyiért, mint amennyit én fizettem érte két évvel korábban. Édesanyám meg is siratta, őt soha nem hagyta cserben.

Mi a tanulság? Soha többé Fiatot? Frászt! Persze ki lehet fogni ilyen példányokat, de az Uno nem rossz autó. Egy turbót bármikor bevállalnék. Ráadásul nagyszerű az itthoni klubélet is. De tanuljunk a példámból, és tényleg tüzetesen vizsgáljuk át a kiszemelt autót, bármennyire is csábító az ajánlat! Sok idegességtől kíméljük meg magunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr814809917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.10.01. 17:18:52

Nekem is volt, imádtam. De turbót? Ne akarj, ha nincs mellette másik autód.

Rocko- 2012.10.01. 17:46:47

@scheerti: olvasod, mi? "Került bele másik fojtószelep-potméter"
:DDD
ez valami rontás lehet. :))))

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.01. 17:48:38

"Ezzel persze rögtön meg is szegtem egy aranyszabályt: nem típust, hanem állapotot veszünk"

Ez milyen f.szom aranyszabály?

skyrangr 2012.10.01. 17:57:34

@novothauto: használt autónál (főleg ha első autó, tehát abszolút nem hobbi) nem bizonyos típust keresünk, hanem egy jó állapotú autót (értelemszerűen bármilyen típus).

m20b25 2012.10.01. 18:09:10

Nekünk volt még 10 éve egy 86-os 1,3d. Az már akkor is egy undorítóan szar autó volt. -3 alatt csak úgy indult, ha valakinek sikerült behúznia, világítás mint a mesében, hol volt hol nincs, lerohadt róla az ablaktörlő és elmállott a műszerfala. Sok autónk volt, de ez az egyik legszarabb volt, az biztos.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.10.01. 18:18:58

@skyrangr: lószart papa!
2 opció van:
A: 1 hét alatt kell kocsit venni: ebben az esetben mindegy milyen, de jó állapotban legyen.
B: autót akarunk venni, mindegy mennyi idő alatt. ekkor olyat nézegetsz amilyen típust akarsz, és van időd kivárni a megfelelő állapotút.

skyrangr 2012.10.01. 18:24:05

@Hurrá Torpedó: és hol a C változat, amikor tökmindegy milyen, de jó autó kell?
pl ebben az esetben. friss jogsi, mazsola sofőr, épp égető szükség sincs az autóra... ;)

amúgy ja. ha kell autó, akkor kell, minél előbb jön, annál jobb.

de sztem ebben az esetben is él a szabály. teszemazt találsz 2 autót, az egyik típus szebb, akármi, a másik jobb. melyiket veszed? itt jön be ugye, hogy állapotot veszel, nem típust :P

tök mindegy 2012.10.01. 18:46:50

@m20b25: szemét olaszok biztos így gurították le a tróger gyártósorukról :-(

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.01. 18:50:07

Értem. Kövér jól főz, csinos kaját rendel :)

Ez esetben én kivárásra játszottam. Főzzön jól, és legyen csinos...

nem kéne... 2012.10.01. 19:03:10

@novothauto:

tibi, neked nem egy (már elnézést) lefosott tgk fiestád van?
:)))

kockablogger 2012.10.01. 19:05:15

Nekem Uno turbo van. Imádom, bár most éppen átalakításon esik át.... már másfél éve. Kapott HF integrale computert map szenzorral K03-al nagy fojtószeleppel, 6 baros nagy AC-vel, Coupe turbo fékekkel, 250ccm PGT injektorokkal, külső nyomásszabályzós benzinhíddal stb. És elporladt taposókkal, lyukas alvázzal, hámló kerékjáratokkal. Most egy kis szeretetet igényel, addig ott a C4 kupé meg az ezres 106-os. De megcsinálom, összerakom, kell és nem adom el. Piszok jó kis autó, ha kész lesz, majd a Slovakiaringen bemutatkozunk. :)
Vannak bajai, kell neki a szeretet, de, ha vigyáznak rá nagyon hálás állat. És állat! ;)

Higany 2012.10.01. 19:10:01

Nekem egy Punto I. volt az első autóm ami évekig megvolt. Az alapjárati motor folyamatos elkoszolódása keserítette az életem , egyszer 20 litert kezdett fogyasztani, csipegette, csepegtette az olajat, a lambda-szonda 2 évnél többet sosem bírt benne, a gázbowden időnként megszorult, a szellőzésnek is mindig volt valami kehe, stb, stb. De imádtam. Már megvolt az utódja amikor árulni kezdtem, régen nem ültem már benne, amikor az utolsó közös utunkra indultunk. Fülig érő mosollyal lehet vele közlekedni. Nyers, hangos, mégis imádnivaló.
nepitelet.hu/autok/fiat/punto_1993/mackotestver/

Agr3ssor 2012.10.01. 19:15:27

Nem akarok nagyokos megmondóember lenni, de hozzáértő Fiat szaki pár tízezer forintból megcsinálta volna a kocsit egyből a vétel után úgy, hogy a mai napig ódákat zengene róla a tulaj... Ez még csak nem is sok, és nem is vészes hiba...
Inkább a tulaj hozzáállása "nem életképes", ha öregautó mizériáról van szó...
Fogyasztás, üzemanyagrendszer... Fűtésszabályzó... Némi korrózió... Ez mind a problémája egy 20 év fölötti, áron felül 3 kilóért vett Fiat-nak két év alatt...
Kedves író! Nem a kocsival volt gond, inkább magával...
Ha ez önnek sok probléma, ok az eladásra, akkor soha nem lesz elégedett egy autójával sem...

Dr. GGG77 2012.10.01. 19:23:17

@m20b25: Érdekes, a családunkban volt egy ilyen, de semmi ilyesmit nem tapasztaltunk. Igaz, az '88-as volt.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.01. 19:28:51

@nem kéne...: Már megbocsáss, de:

1- amióta kapott négy új gumit, újra kifogástalan az állapota,
2- ez a valaha gyártott legszebb "VAN" forma (na jó, az új Fiesta még szebb)
3- nincs benne kutyaszőr :)

ps3peter 2012.10.01. 19:34:18

"tüzetesen vizsgáljuk át a kiszemelt autót"
Valahogy van egy bizonyos embertipus akiket egyszerüen nem értek. Ök azok, akik 200 ezer Ft-ért vesznek autót, de úgy bevizsgálják, mintha ötmilliót adnának ki. és természetesen tökéletes müszaki állapotot várnak el. Szerintem egy autó ha ennyibe kerül, akkor induljon be, és ha kehesen is, de még eldöcög néhány hónapot, akkor már megérte az árát, a müszaki lejártával meg le lehet támasztani az elsö bontóban. Realistán szemlélve a dolgokat ennyiért csak fémhulladék van, ami valamikor régen még autó volt.

14DIGIT 2012.10.01. 19:45:18

Lám-lám itt is lefeküdt a BOSH léptetőmotor és a üzemanyagpumpa.Nemhiába német minöség.

Eryk 2012.10.01. 19:48:53

Anno nekem is voltak Lancia Prisma, Delta, Fiat Uno. Szép emlékek voltak, de most már azt mondom, hogy álmaimban se jöjjenek elő. A-ból B-be eljutni minél halkabban és üzembiztosan, teljes kényelemben. Nem is akarom felnyitni a motorháztetőt.

Agr3ssor 2012.10.01. 19:50:15

@ps3peter: "Sajnos az ára is, hiszen 300 ezres árcédula díszelgett rajta, távolról elriasztva a kispénzű vevőket."

Ugyan miről beszélsz barátom! 3 kilóért már csak nem kapjon szart a pénzéért az ember... :)
Nagyjából erre akartam én is kilyukadni! A vételár, a hibák, és a konzekvencia erősen nincs harmóniában ebben a cikkben!
Én csak arra voltam pipa az enyémnél, amit az előző tulaj ELHALLGATOTT előlem! Pl. esetemben egy szar vízcsövet eldugott helyen, aminek tudatában ugyanúgy megveszem a gépet, csak azzal kezdem, hogy kijavítom! És nem két nap múlva nézek a dugóban, hogy szétjött a szigetelőszalagos frissen kókányolt vízcső! Én ezért/ilyenért vagyok mérges öreg szarnál!

Tommi 2012.10.01. 19:52:13

Vettél volna Samarát...

nem kéne... 2012.10.01. 19:56:58

@14DIGIT:

olyant gyártanak, amilyent a megrendelő kér.
semmivel nem jobbat.

Agr3ssor 2012.10.01. 19:59:05

@14DIGIT: Érdekes, a Bosch is csak a francia meg az olasz autókba szar... Nahát! Csak nem azért, mert olyat gyárt, ami a megrendelő elvárásainak megfelel?!?
Nekem is francia van, tudom miről beszélek...

nem kéne... 2012.10.01. 19:59:35

@novothauto:

várjá, nesegíccs, összegzem a főlényeget.
nincs ízlésed, viszont irigy vagy a kiskutyámra.
na?
NA?
:)))

Ottopappa 2012.10.01. 20:16:30

@ps3peter: Én 3 éve vettem az 1500-ös kocka ladámat 125(!) ezer forintért - és egy - két apróságtól eltekintve teljesen jól működik. Akkor én jó vagyok??? :)

Lendvai Zsolt 2012.10.01. 20:26:00

@Agr3ssor: valóban velem VOLT gond. Első autóm volt, nem volt tapasztalatom, hülye voltam. De sajnos nem találkoztam olyan szerelővel - pedig nem egynek fizettem -, aki ténylegesen megoldotta volna a gondomat.
Ami azt illeti, a mostani autóm sem volt drágább, mégis elégedett vagyok vele. Az egyszerűen nem igaz, hogy kevés pénzért nincsen JÓ autó.

"Fűtésszabályzó... Némi korrózió... "

Ezeket meg már csak felnagyítottam magamban.

Lendvai Zsolt 2012.10.01. 20:27:24

@ps3peter: Van, akinek a kis pénz is pénz. :) És a mostani autóm igazolja, hogy lehet olcsón is olyat venni, ami nem baszakszik. :D

Lendvai Zsolt 2012.10.01. 20:31:29

@Agr3ssor: itt nem azt akarom én mondani, hogy 300 ezerért tökéleteset vártam. Csak éppen akkoriban 150-200 közt mentek az Unók, ehhez képest igenis sok az a 300, és azért már az ember mást várt volna.

Kuruttya 2012.10.01. 20:39:04

Bár most olasz kocsim van, egyáltalán nem bántam meg, hogy diákpénzes elsőautónak Swfitet vettem :D

ps3peter 2012.10.01. 20:46:12

@Lendvai Zsolt: nincs is azzal baj, nyilván ki lehet fogni jót is, de nekem 10 autóhoz odamenni, alaposan átnézni egyszerüen nem érné meg ilyen összegnél, az idö pénz! Gondolj bele, mire találsz egy valamennyire elfogadható autót hány munkanapnyi idöt, és energiát pazarolsz rá. Ha átszámolod munkaórára meg tudod venni a dupla értéküt...

Agr3ssor 2012.10.01. 20:46:16

@Lendvai Zsolt: Félre ne érts! Nem bántani akartalak! Csak az a gond, hogy orbitális szívásként érződik ki az autó ebből az irományból... Pedig közel sem akkora szerintem!
Én a Renault 19-esemre 5 év alatt a kötelezőkön kívül (olaj, szűrő, fékbetét) úgy 250ezret költöttem. Első futómű, hátsó híd, fékek elől-hátul, motortartók 2x, önindító, generátor, elektromos fékrendszer átépítése vákuumosra, szélvédő, beltér, gumik, csinosítgatás, vízhűtő, vízcsövek, benzincsövek stb...
Soha nem tudnék ilyen negatívan rá gondolni! És a mai napig ezzel a szarral járok, pedig most is akad rá költeni való...
Első autóm...
Amúgy ha 150-200 körül mennek, az közel sem jelenti, hogy 300-ért csitti-fitti kell, hogy legyen... Ilyen korban egy üzembiztos motor, meg életképes váltó-karosszéria amit elvárhatsz a többletárért...
És mondom, nem kötekedni akartam, csak sokkal durvább utat jártam végig az enyémmel, mégis azt mondom, nem döntenék másképp ma sem!

14DIGIT 2012.10.01. 20:50:20

Amióta tipom van azota szívok a csodás Bosch technikával.Az I-es ritmomal még nem tudtam ennyire ramaty minőség a bosch.Amugy a német technikák javában is ez van csak ők nem ismerikbe.Csak az olaszt és a franciát illik ocsárolni,szidni.A németet csak dicsérni lehet!?

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.01. 20:52:25

Volt ilyenem, kettő is. Az egyiken Bosch volt minden cucc, az állandóan problémázott és sokat evett. A másikon Marelli volt minden, azal soha semmi gond, és kitaposva 6.5 liter.

Agr3ssor 2012.10.01. 20:52:38

@Lendvai Zsolt: Én a Te tapasztalatoddal inkább egy olyan irományt produkáltam volna, hogy miként készüljön fel a zöldfülű kezdő béna lúzer élete első autójára...
Például hogy kinézi a típust, böngészi a netet... Utánanéz a típushibáknak! Körbenéz a bontókban mihez áll rohadásig az alkatrész... És mikor aláírja az adásvételit, már nagyjából mindenre fel van készülve...
Én csak a Renault Klub-ból indulok! Ki! Amit anno fél évig vadásztam alkatrészt és végül 40ért szereztem, az ma egy telefon után 1 nap, és félár... Úgy, hogy 3 közül választok!
És ez felkészültség kérdése! És akkor itt jön az! Mit is veszünk? Típust, vagy állapotot??

ftibi 2012.10.01. 20:53:10

Lányomnak vettem 3 éve egy lengyel verziót.Új jogsi. Imádja!
Olcsó fenntartású, nem fogyaszt sokat. Az áráért egy jó autó!
Én Suzukit vettem volna, de neki ez kellett. Ma már nem bánom.

GiaMarie 2012.10.01. 20:54:04

@Ottopappa: Jó,azért ehhez már kell egyfajta hozzáállás.Kockalada = életforma.Szovjet kényelem :D .Műbőr ülés,nagy fogyasztás,no klíma,no szervo,no ABS...igazából az egyetlen extra a sofőr benne.Mondjuk nekem a Trabik jönnek be :)

Pompiere 2012.10.01. 20:54:39

Nem voltak ezek az Unok rossz kiskocsik a maguk idejében. A feleségem még '98-ban vett egy 1986-os 1.3-as DS-t 100 ezer kilométerrel, amelynek a vétel előtt volt felújítva a motorja. 2006-ban derült ki egy szervizben történő javítás során, hogy az autóban '97-ben már 201 ezer kilométer volt. Nos, ez a kocsi még idén tavasszal - mielőtt eladtuk volna - 4,5-5 liter gázolajjal eljárt. 80-90-nel a világból is kiment volna. Májusban - a műszaki vizsga érvényességének utolsó napján - amikor eladtuk óra szerint 297 ezer volt benne, meg plusz az a 100 ezer amit visszatekertek benne. Ez az autó túlélt egy építkezést, meg azt a 197 ezer kilométert amit mi hajtottunk bele az előző tulaj után. Télen a nagy hidegekben ugyan tekertetni kellett egy kicsit, de mindig beindult. Eléggé elhasznált volt már, porladt a belseje, de azért az idén még leakartam magamnak vizsgáztatni szaladgálós autónak. A kasztnit kellett volna rendbe hozni rajta, de a karosszériás olyan horribilis pénzt kért, hogy inkább lemondtam róla. Végül egy májusi pénteki napon J-N-SZ megyéből vette meg egy ugyancsak karosszérialakatos és mint később elmondta, a hétvégén kipofozta, hétfőn pedig levizsgáztatta. A kocsi most valahol a Jászságban rója az utakat 26 évesen több mint 400 ezer kilométerrel a porcikáiban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.01. 21:02:03

Nepper haver belezúgott egy DGT Tipóba, apám, azt a fostalicskát. Ami jó lett volna benne, az elektronikával el is b..zták. Hihetetlen, mit képesek Galvani és Volta szellemi örökösei összehozni, ha egy szimpla lámpakapcsolóról van szó.
Másfél év múlva adta el ugyanannyiért, amennyiért vette. Csak közben beleborult vagy negyedmillió... a próbaúton elkezdett a műszerfal csipogni, hogy fel vannak kapcsolva a lámpák; szerencséje volt, ilyen beleszerelmesedett csóka vette meg, monda is hogy ez csak valami kontakthiba lehet.
Együtt röhögtünk Tibivel. "Csak" kontakthiba? A tankból a műszerfalig 4 csatlakozón megy át a jel. Az idő 90%-ban nem volt üzemanyagszint jelzés. Kontaktspray, két napig jó volt. Már ott tartottam, hogy rákötök a drót két végére egy akkut és amelyik csati elolvad, az volt a fos.

Lendvai Zsolt 2012.10.01. 21:02:33

@Agr3ssor: Nem is vettem én ezt rossz néven. Blogposzt, kommentek, összetartoznak, ahogyan léteznek eltérő vélemények is. Én az akkori érzéseimet, és a rám törő nosztalgiát pakoltam be a posztba, nem változtattam azon. Ma már másképpen gondolkodom, pedig nem volt ez olyan nagyon régen. Ma lehet, hogy megtartanám az autót. De az is biztos, hogy elégedett vagyok azzal, amit végül hozott az élet. Bár a mostani autómhoz kicsit kevésbé kötődök, de a fenntartási költségek sajnos most még elsődlegesek, abban pedig összehasonlíthatatlanul jobban állok, mint az Unóval.

Lendvai Zsolt 2012.10.01. 21:03:55

@ps3peter: Természetesen ebben is van igazság. Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy nem feltétlenül szar, ami olcsó.

ps3peter 2012.10.01. 21:10:09

@Ottopappa: persze remek dolog egy 125 ezer Ft-os kockalada, de vajon bele lehetne most ülni, és hirtelen elugrani Madridba és vissza?

Isgyu 2012.10.01. 21:20:40

Hm... ezek olyan komoly hibák?
Amúgy ezek az olaszból behozott autók el lehet képzelni már hány km-el a hátuk mögött jöttek be az országba és itt lettek ismét "megfiatalítva", majd csodálkozni kell hogy valami kifekszik 3-4-500.000 km után.
Mindig ajánlatos típus vagy márkaspecifikus szakit keresni. Vannak ilyen olasz, japán, francia, német autókban is, csak keresni, érdeklődni, google, fórumok stb. Gyanítom ez az autó is helyre lett volna pofozva egy szaki által, rendesen. A motor pont az hogy faék és keveset kellene hogy egyen :(

H_M_CS 2012.10.01. 21:34:29

Első teljesen saját autóm nekem is Uno volt, 0.9 benzin,2005-ben, 83as. Mindene szar volt, de mindenhova elcipelt kisebb-nagyobb bosszúságok árán, és imádtam!

Schütii 2012.10.01. 21:45:08

@novothauto: Ez kérlek az az "aranyszabály" amit sújkol az igentisztelt TC stábja is (ők már aztán tényleg tudják, a sok fostali..., khm békebeli vasat berhelve) Szal a kérdést nekik tedd fel, de előtte bújj el valami jó masszív tárgy mögött. :)

14DIGIT 2012.10.01. 21:51:52

@Make Valamit: Az üza.szintmérő bosch-tól jön egy szerelt egységként az üza.pumpával.A digit müszerfal a svéd Borg cégtöl.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.01. 21:54:46

Ez a huszonéves olaszautó tulajok siralma a trágya Bosch alkatrészről a kedvenc részem. Az sosem jut eszébe egyiknek sem, hogy ki kéne .aszni a szétporladt kábelköteget.

A Fiatnál 0-4 éves autókat javítottam, volt amelyiknek a telephelyen félévet állva összerohadtak a vezérlőegység pinjei.

butschq 2012.10.01. 21:55:03

@ps3peter: Mert a 300 ezres Uno is az a kategória? :)

DeezL 2012.10.01. 22:23:46

@m20b25: az UNo 1.3D az tényleg szar....meg minden ilyen 1.3as szívódiesel fiat motor... otthon rengeteget csináltam annak idején... többi Unoval nem volt különösebb baj...Turbokkal sem...@Isgyu: ez így van,nem biztos itt semmi...de kereskedőtöl itthon 1-2 kivételével nem szabad autót venni...

DeezL 2012.10.01. 22:28:05

@14DIGIT: nem mindegyik Bosch szar,de igen ez nekem is a kedvencem hogy szidják az olasz autókat,amiben bosch van,a német meg jó amiből egy csomóban Marelli van....:D de pl. amiben Bosch porlasztó van,az sokkal jobb mint a Delphi.. meg az általad említett Ritmon is Bosch adagoló volt..nekem votl regata,ritmo,delta,prisma stb..semelyikkel nem volt adagoló gondom

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.10.01. 22:41:44

@novothauto: nemrég javítottam egy Cinquecentót, aminek totál összevissza harákolva járt a motorja. Állítólag már 'mindent' kicseréltek, légtömegmérő, hőfokjeladó, lambdaszonda. (Mármint, amiről lehúzták a drótot és nem változott az alapjárat meg rángatásra a gázreakció, azt cserélték - nem lúdbőrözik ilyenkor kicsit a hátad?)
Komputer rá, aszerint főtengely szöghelyzet jeladó. Kiszereltem, hát nem semmi látvány a gumi porvédő alatt a szigetelés nélkül kerengő 3 vezeték. Kíváncsiságképpen felhasítottam a külső szigetelést végig, a belső erek szigetelése végig repedezett, mállott.
Tököm az új autókba. Van a garázs mélyén egy-két elbontott csehszlovák 120-as csodából kábelkorbács, amit a mai napig be mernék szerelni, az 'új' Fiatban meg fele ennyi idő alatt nemcsak a kábelkorbács, de még a szenzorok vezetékelése is szétrohad.
(@14DIGIT Marelli SEN8D3 volt, nem Bosch.)

AtoszMester 2012.10.01. 22:46:57

Offolhatok? Úgyis sokan olvassátok, és a szerkesztőség nem válaszolna elég gyorsan :)

Melót váltottam, megszívtam, távolabb kerültem bizonyos jól megszokott pontoktól. Kéne nekem valami kis gyösz, 10 napon belül SOS. Eger városán belül, rövid távokra. 28 vagyok, Fősulira járok pénteken és szombaton, sokszor munka közben is. Tehát a városban kb. 8Km-t oda, majd 8Km-t vissza kell megtennem, hideg motorral, főleg télen. Jó a motor is, de jó a kisautó is. Van korlátlan A, és B jogsim is. Kemény fábul faragtak, nem fázom a hidegben. Sok szerszámom van itthon, a kalapácsot különösen jól forgatom. Havi futás kb. 500Km
De bele kell számolni, hogy télen emelkedőznöm kell melóba is, meg vissza is. Van rá kb. 200ezrem. Fűtetlen csillaggarázs rendelkezésre áll.

Mit vegyek? Gondoltam rá, hogy inkább veszek egy tálca sört, 'jóberúgok a többit meg inkább eltaxizom.

Ps: Ez komoly.

LallyPop 2012.10.02. 00:28:22

Remek példa a 'szakma oldaláról', hogy NEM VESZ autót a normális józan paraszt.

Neurotoxin 2012.10.02. 00:28:56

@Higany: 20 litert?? Te jó ég, abból már valami régi amerikai vassal is járhattál volna:)

LallyPop 2012.10.02. 00:53:04

@Neurotoxin: Ugyanezt csinálta az 1.1es Puntóm 2009ben(96os)...először 3 hengerezni kezdett, aztán már csak 2 ment. Minden henger- +3-4 liter fogyi.

Tegyük hozzá a böcsület kedvéért hogy újkorától nálunk volt 180.000ig semmi baja nem volt, amikor viszont végül lett akkor senkit nem találtam aki értett volna/türelme lett volna a problémát elhárítani, fizetni viszont mindenhol kellett, vastagon. Igy egy szerelő 50.000ért vitte el nagy kegyesen a már járásképtelen autót. /Azóta a barátnője vígan használja, szóval csak meg lehetett csinálni..:)/

w124 2012.10.02. 04:42:24

10 évig használtam egy 1.0 i.e-t. A 10.-évben kezdett jelentkezni az alapjárat ingadozás. Ezt leszámítva, soha semmi komoly gondja nem volt, és 5-6 l-el elment. Bármikor, bárhova el mertem indulni vele. Közben volt egy 1.5 selecta (automata) is a családban, Én csak jót tudok az unókról mondani. A merci mellett is megtartottam, és mindig szívesen ültem bele.

szamarhegy 2012.10.02. 05:28:01

26 éves Swift, 100e.-et mentem vele, most 180e.-nél tart, 4,5-5,5 liter között A-ból B-be a végtelenségig, nem is jutott még eszembe, hogy erre bármilyen klubéletet lehetne építeni :) Sorry, nekem is tetszik jó néhány olasz autó, de venni..., így is orbitálisat szívtam egy új franciával, elég volt az olasz-francia vonalból.
Úgy tűnik a blogíró autóválasztását is nagyobb szerencse kísérte, ha ez így megmaradt negatív élményként :)

Rocko- 2012.10.02. 07:45:31

@AtoszMester: Eger az a város aminek nem tudsz átköpni a másik felére, mert nem tudsz elég kicsit köpni.
nem kell oda kocsi. ;)

vikk007 2012.10.02. 08:37:08

Volt UNO TURBO-m,nagyon sok apró nyűgje volt, de ment, mint az ökör, és nem evett 8 liternél többet, ha kitapostam a belét akkor sem, és nem volt ellenfél a piroslámpánál :-)

Sákif za morro? 2012.10.02. 08:42:58

Fiatot? (Kirobbanó röhögés....)

szabi1983 2012.10.02. 09:12:11

Olaszoktól autót venni? Na ne már. Ez valami olyan lehet mint a németeknél kaját rendelni. Pfujjj

PepeXVI 2012.10.02. 11:12:42

Sziasztok!

Örültem az Unos cikknek. A barátnőmnek egy 84-es, első generációs (kockalámpás) 1.3D-je van. Mi mindketten imádjuk, bár sokat kellett vele foglalkozni, hogy oda merjem adni a csajszinak napi használatra.

Az Uno alapvetően egy nagyon jó autó, jó konstrukció (leszámítva a rohadási hajlamot). A baj az, hogy főleg az Mk1-esek elég öregek már, és a sok sufnituning az előző tulajoktól megkeserítheti az életed. Meg minden előítélet nélkül mondom, hogy az Uno mindig a kispénzesek autója volt, akik ugye nem híresek a precíz karbantartástól (twisztelet a kivételnek).

A miénk szerencsére kiváló állapotban maradt meg, le volt alvázvédőzve, így semmi korrózió, minden elektromos dolog működik! és az 1.3D 4-5 liter között fogyaszt. Egy alapos felújítás után pöccre indul a leghidegebb télben is, fűt mint állat, a kicsi kocsi pedig Colin Chapman szerint is jó vezetési élményt ad. Jó a kormány, jó az útvekvés, klassz a fék. A váltót hagyjuk, abban fél évente kell cserélni a műa. perselyeket.

Szóval én azt mondom, ma már ne vegyen Unot olyan, aki nem tud/szeret vele havonta 2 órát foglalkozni, mert ezt a kora miatt már tényleg igényli. Viszont gombokért fenntartható, jó érzés vezetni és meglepően sok hely is van benne.

Azt tudjátok, hogy 1984-ben az év autója lett, megelőzve pl. a VW Golfot... Valamint, hogy pl. azért olyan drága hozzá a motortartó bak, mert annak idején ez speciális új konstrukció volt, hogy gumiba van ágyazva, ezáltal csökkentve a zajt és a vibrációt.

Ja, és kb. 3 szerszámmal apró darabokra lehet szedni, minden szögegyszerű benne, és emiatt nagyon jól meg lehet érteni egy autó működését ha szerelni kezded. És az egyszerű dolgok nehezebben is romlanak el.

Azért néha szerelés közben én is szidom a T. torinói mérnököket, de utána mindig megsimogatom a kisótót :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.02. 13:15:16

"Ekkor döntöttem el: az autónak mennie kell."
Pont mikorra jó lett volna.
Tapasztalat :
Nem az öreg autó rossz, hanem az, amit szétgányoltak, és hozz nem értő szereli.

Az enyémre is mondtak mindent, hogy öreg, ezzel nem foglalkozik, hű, cseréljünk ki ez, meg ezt, hátha - aztán egy tényleg hozzáértő kezei közé került, és meg is javult.

DeezL 2012.10.02. 19:06:53

@szabi1983: @Vérfürdő Bill: miért hány olasz autótók volt ami alapján ezt a kijelentést teszitek?csak kérdem

Lendvai Zsolt 2012.10.02. 19:16:28

@PepeXVI: Volt olyan, hogy fél napon keresztül mostam, porszívóztam, políroztam az Unót. Szerettem nagyon én is. Sajnos elfogyott a türelem, megfutamodtam.

@domeq: Semmi extra. Egy 94-es Swift, 1,3 literes, 8 szelepes. Igazából teljesen elégedett vagyok vele. Azért vettem, hogy elvigyen A-ból B-be, és közben ne kelljen rá sokat költeni. Fogyasztása teljesen rendben van, az Unótól kicsit tágasabb - igaz, a csomagtartója mintha kisebb lenne. Amit a folyadékokon, szűrőkön kívül rá kellett költenem, az egy szelepfedél-tömítés volt. Kereskedőtől vettem, de teljesen korrekt volt, felemelték az autót, alá lehetett menni, mindent aprólékosan megnézegetni (igen, egy ilyen olcsó autónál is fontos ez nekem)).

Persze sok olyan autó van, amire jobban vágynék, de egyelőre ez az ami belefér. :)

@ColT: Igen, ha még egy kicsit kitartok, és találok valakit, aki tényleg meg tudja javítani, akkor azóta is meglenne a kis Fiat.

srank 2012.10.07. 10:36:26

az egyik kollégám válltig állítja hogy az Ő '95-ös Uno-ja gyakorlatilag Punto, csak Uno kasztnival és a forgalmiban is az szerepel neki , de még nem sikeült bebizonyítania eme állítását :D

Mérges 1234 2014.12.29. 21:57:08

Nekem 14 éve egy 1.3D-m volt.

Rohadjak meg szerettem, vettem rá széles alufelniket, és kurva jó volt az útfekvése. Enyémnek elég jó volt a motorja indult úgy - 15 fokig, elég könnyen. Egyszer nem indult be, amikor rekord hideg volt -24 fok, de az meg érthető.

Városban a szemét kinyomva 6 litert evett, amúgy meg városon kivül 4-4.5-et, és akkoriban minden második hétvégén mentem vidékre tehát számított a fogyasztása.

Szerettem rohadjak meg, mi ment rajta tönkre.
Az olajszívattyú, ettől beállt a motor, részleges felújítás után még korrektebből ment.

A váltó szétesett, a generátor tönkrement, az egyik nyomócső kétszer is eltört (szarul rakták össze persze). Kerékcsapágy 2 (de ez nem hiba ez természetes). Árpádhídon, elvágta a generátor az olajnyomásgomba csövét, olaj spricelt midenfelé, de a motor nem károsodott, csak sétálhattam megint, ez is a szar korábbi javítás miatt történt.

Rohadjak meg tényleg szerettem.....

A tanulásg annyi, hogy nem szar autók vannak, hanem nagyon hülye és igénytelen szerelők, és ezt azóta mindegyik, de midnegyik autómon megtapasztaltam.
süti beállítások módosítása