Közel sem akkora durranás a Toyobaru?

  2012. május 03. - ommm Címkék: toyota evo subaru brz gt86

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

And when you slow down and relax, the Mégane is simply a nicer place to be and feels more special despite its humble roots. Yep, oversteer-obsessed EVO gives the nod to the front-drive Mégane.

The BRZ has shown moments of brilliance on the road, but often failed to hit the spot.


Henry Catchpole szavait bámulom meredten és kicsit megfordult velem a nappali. Tegnap éjjel Winkler és Karotta egy újabb - lázálomban szült - felkonfot ill. promót vettek fel az új TCTV-évadhoz (tudják, május 8., kedd), egy szusszanásnyi időre eltémáztunk arról az OMG stúdiójában, hogy mennyire jó volna érteni a Best Motoring videóját, az MX-5-GT86-BRZ-összehasonlítóst.



Mert az ugye nem csak (hogy Telós Bandi szavaival éljek) nekem és neki tűnt fel, hogy egy sok évig reszelt, hátsókerekes kupé megküzd az öregecske, 160 lóerős MX-5-tel, miközben a kis roadster keresztül-kasul libben a pályán? Mert ez a tény inkább a Mazda javára válik, mintsem az új jövevény előnyére...

Én is és Karotta is, valamint úgy nagyjából fél Európa újságírói, nagyon várjuk már a nemzetközi GT86-bemutatót. Természetesen a nagy lapok már túlestek a dolgon, innen-onnan szereztek autót, vagy éppen egy szerencsésebb – korábbi – terminust kaptak. Irigyeltük is egy kicsit őket és eközben folyamatosan figyeltük azt, hogyan reagál a szaksajtó a várva-várt hátsókerekes sportautóra.

2012 subaru brz overseas 07-1130


Aztán Karotta megemlítette, hogy a földkerekség legkomolyabb, autóbuzi lapja, a brit EVO Magazine már túl van egy csoportteszten a BRZ-vel (a GT86-ról is írtak már) és szerintük a BRZ...hmm...nem az igazi.
Mi van? Hitetlenkedtem egy sort, majd ma gyorsan beszereztem az ominózus számot (keressék a The Journey c. írást).

A helyzet ugyanis az, hogy az EVO-s srácok a világ talán összes, hátsó- és nem hátsókerekes sportautóját vezették már, komoly csoport- és összehasonlító-teszteket szerveznek, tulajdonképpen olyan etalonok ők a nyomtatott sajtóban, mint a Top Gear a szórakoztató autósműsor-műfajban, sokkal de sokkal komolyabb szakmai- és vezetési tudással. Ritkán találni kivetnivalót a munkájukban, leginkább soha.

2013-subaru-brz-photo-432974-s-1280x782

És most Henry lényegében kifordította sarkaiból a világot, valószínűleg nem ok nélkül. Kicsit a csalódottság érződik a verdiktből, ők voltak azok, akik leginkább várták a csodát, megváltóként rajongtak az ötletért, a koncepcióért és a végtermékért egyaránt. Ha valakik, akkor ők igazán elfogultak lehettek volna, de nem, Catchpole maximálisan távolságtartó és hűvös stílusban tette helyére a Subaru BRZ-t, nekem pedig eszembe jutott Papp Tibi, aki csak legyintett akkor, amikor befutott a nemzetközi sajtóbemutatóra szóló meghívó és lelkendezve beszélni kezdtünk arról, hogy nem halt még ki a hátsókerekes élményautó-műfaj.

- Én még jó és erős kétliteres szívóboxert nem láttam és nem is értem, miért erőltették ezt a megoldást.

Azonnal millió érvet sorakoztattunk fel ez ellen a kijelentés ellen és lám, igaza lett.
A BRZ és a GT86 motorja ugyanis elég vérszegényre sikeredett. Bár Catchpole dicséri a merev karosszériát és a remek kormányreakciót- valamint visszajelzést, azt azonban egyértelművé teszi, hogy ez az autó képességei felét sem mutatja meg. A 197 lóerő és 206 newtonméter egyszerűen kevés muzsika ezért a pénzért. Iszonyatosan forgatni kell, de igazán erős tartománya nincs.

Subaru-BRZ 2013 1600x1200 wallpaper a1

Ráadásul a BRZ futóműve sokkal feszesebb-keményebb, mint a GT86-os testvérmodellé. Ennélfogva leginkább úgy viselkedik, mint egy összkerekes sínautó, semmi játékosság vagy könnyed driftelés, túl steril, túl semleges. A Toyota elöl puhább, hátul keményebb, ezért már kis provokálásra is remekül kontrollálható erőcsúsztatásokba vihető bele, míg a Subaru esetében olyan szintű gyilok szükséges bármilyen mókához, ami már nem tesz jót az autónak és embernek sem.

És emlékezzünk vissza, mi volt itt a cél: az AE86 szellemi utódját létrehozni, egy könnyed és kezes dolgot, amit élvezünk vezetni. A GT86-tal talán sikerült (bár erőben már a kisebb hot-hatchek is ütik), a BRZ-ből azonban valami mást csináltak, valami gyengét és butát.

Olyannyira, hogy az MX-5-370Z-Mégane RS-BRZ összehasonlító tesztet magasan a Mégane nyerte. És mielőtt hülyeújságírózni kezdenek, inkább gondolkozzanak el ezen, mert olyanok állítják azt, hogy sokkal mókásabb és élvezetesebb egy sperres, elsőkerekes Renault, akiknek mindene a keresztben csúszás.

És ha most visszanézek az időben, akkor valahol éreztük azt mi is, hogy jó, de sosem gondoltuk volna, hogy egy hátsókerekes Subaruval szemben. És nem azért, mert erősebb, hanem egyszerűen gyorsabb és szórakoztatóbb.



A cikk persze óriási felháborodást váltott ki jellemzően azok körében, akik sosem próbáltak még jó fronthajtásos sportautót, a világ Subaru-fórumainak 98 százaléka Catchpole fejét követeli. (Ez nem meglepő, a fanatikus robikapások is követelnék, ha nemtetszőt olvasnának imádatuk tárgyáról.) Az örökös elsőkerék-hátsókerék-csata kiújult.

Pedig nem kéne, mert nagy valószínűséggel igaza van. Túl sokat vártunk, túl sokat várt a Toyobaru, de az idő nem állt meg. És hogy milyen lehet ezek után saját fenékkel, több napon át tesztelni a GT86-ot? Azt megtudhatják hamarosan, Karotta már polírozza a versenyzőcipőt és nem fog hazudni. Még akkor sem, ha majd fáj neki. Vagy ki tudja? Lehet, hogy a Toyota-féle futóműbeállítás csodát tesz?

Várjuk. Most még jobban, mint valaha. És lelkesen reménykedünk, hogy a GT86 _olyan_ lesz.

Bővebben a témát mai Égéstér-műsorunkban veséztük ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr564485440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2012.05.04. 00:08:51

@victor vacendak: Igen, karosszériának. Bár ugye az előszeretettel (és hibásan) alukasztniznak le minden Audit, holott messze nincs TELJESEN alumíniumból egyik sem. (az ASF tanulmány óta).

Spiritmonger 2012.05.04. 00:10:17

@ommm: az 5 ajtós impreza sti is hot hatchnek számít?
már csak az élményindex miatt...meg az audi rs3?

Spiritmonger 2012.05.04. 00:11:29

@Spiritmonger: meg a bmw 135i, esetleg a focus rs?
ezek is hot hatchek?

ommm 2012.05.04. 00:12:00

@Spiritmonger: Valószínűleg azért, mert a Subarunak - ami a Fuji Heavy Industries (melyben a Toyotának 16,5 százalékos részesedése van) egyik hangyányi vállalata - sok beleszólása nem volt a nagyok játékába és inkább örültek, hogy kvázi olcsó pénzért kaptak egy új típust a nagyon szűk palettára...

tonalcar 2012.05.04. 00:14:13

@PetiQP: Sehol, mert sehol sincs> orr nehéz> alul kormányzott fos ezek között>volt hozzá "szerencsém" 2 hónapig>sikítva vittem vissza, hogy ilyen ma egy GTA>a név megcsúfolása.

ommm 2012.05.04. 00:17:21

@Spiritmonger: A hot hatch kategóriát mind a mai napig leginkább a Golf I GTi definiálja, ami egy elsőkerekes, alapvetően unalmas és olcsó utcai-családi autó három v. ötajtós sportváltozata.
Ennélfogva a hasonló teljesítményű, ámde összkerekes-hátsókerekes autókat jellemzően nem ide sorolják. Ráadásul az Audi-BMW minden, csak nem olcsó egy Golfhoz vagy Astrához képest, azok árban is másik ligában vannak, a Focus RS hot-hatch, mint ahogy azt a fenti összehasonlító tesztünkben is láthatod.

Spiritmonger 2012.05.04. 00:17:43

@ommm: pont ezért nem értem. egy ilyen rétegmodell, aminek a konszernen belül közel s távol nincs versenytársa, miért nem kaphatott meg egy kiforrott, valóban ütős, már bizonyított technikát? azt ugye senki sem gondolja komolyan a subarunál, hogy ez a modell lesz az eladások zászlóvívője...
szerintem ez a modell így tömény veszteség lesz, míg egy sti hajtáslánccal legalább a jobbkormányos piacokon és az USA-ban behozhatná az árát

nem kéne... 2012.05.04. 00:18:35

@victor vacendak:

majd egyszer menj a közelébe mágnessel.
szia.

ommm 2012.05.04. 00:20:23

@PetiQP: 2010-ig gyártották, mire a tesztet csináltuk, már se híre-se hamva nem volt sehol...

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2012.05.04. 00:21:23

"És emlékezzünk vissza, mi volt itt a cél: az AE86 szellemi utódját létrehozni, egy könnyed és kezes dolgot, amit élvezünk vezetni."

Azt vajon miért felejtjük el, hogy az AE86 gyári állapotában egy puhácska billegős Corolla, aminek a motorja jellemzően alul gyengécske és a lelkét is ki kell taposni, hogy "menjen"? :)) Szerintem úgy tökéletes a GT86, ahogy van. Nem sportkocsi, mint ahogy az AE86 sem volt soha az.

victor vacendak 2012.05.04. 00:29:05

@ommm: jah, hát gondolom ez lehet az írás hátterében. De mivel nem azt írtál, hogy Space Frame, feltételezem, azért nem teljesen hülyék...

@nem kéne...: szóval akkor azt állítod, hogy kizárt, hogy az előző S4-ben van aluminium (nem a tükrökre gondolok)?

ommm 2012.05.04. 00:29:18

@Spiritmonger: Nem lesz ez veszteséges, hajaj de nem, neked is ajánlom a mai Égéstér-adást, ahol Karotta pontosan elmagyarázza, miért nem.

Ehhez kapcsolódik az, amit @[Walaki]D`Lair: -kolléga nagyon találóan megjegyzett.
Erre a típusra egy komplett iparág fog felépülni, ebben biztos lehetsz. Nálunk nyilván nem, mert mire ideér, megdrágul, na de Magyarország szinte nem létező piac globális szempontból.

victor vacendak 2012.05.04. 00:30:11

@victor vacendak: nem azt írtáK, k-val, bocs. Mármint az angol cikk nem teljesen hülye...

Negrogo 2012.05.04. 00:34:28

Megkockaztatom, h egy os regi E30 320is ami ebbe a kasztba illik elverte volna mind3-at. Innen nezve, peldalozva az Mazdaval meg egyik se az igazi.

ommm 2012.05.04. 00:34:32

@victor vacendak: Nézd, ez egy berögzült gyűjtőszó lett mára. Rengeteg, mai modern autó tartalmaz alumíniumot, sőt, olyan is akad, amelyiknek minden karosszériaeleme az, de az csak karosszériaelem.
Az ominózus Audi esetében is nyilván vannak elemek, melyek aluból készültek, de ne misztifikáljuk túl, teljesen feleslegesen. Számomra egy kifejezetten rosszul (vagy sehogy) nem javítható, drága cserealkatrész, mely csodás érintkezési-elektrokémiai korrózióra képes, aztán megnézheted, hogyan rohad szanaszét az autó.
Egy hot-hatch nagyon jól megvan nélküle, egy Lotus Elise nem, ott meg is értem.
De ne álljunk tótágast tőle.

tonalcar 2012.05.04. 00:37:16

@ommm: Hidd el nem kár a 147 GTA-ért... Ezzel a motorral szerelt Alfákból a 156 GTA SW a legjobban vezethető, mert picit nehezebb a segge, de objektíve az sem egy über élmény>ha nagy V6 van elől>hajtson hátul ugye>az öreg GTV-ben csodásan érzi magát ez a moci.

ommm 2012.05.04. 00:39:04

@mennyi?husz!: Erre azért ne fogadj, a futómű-fejlesztés azóta sokat lépett előre, a GT86 balansza pedig remek, motorja-fékei erősebbek...

nem kéne... 2012.05.04. 00:40:30

@victor vacendak:

elmehetnél pulikutyának, ügyesen terelsz.
azt írtátok, hogy nem rohad, mert alumínium.
(most az egyszerűség kedvéért tekintsünk el az alukorróziótól, amikor lisztszerűen porlad az autó, mondom, nagylelkű vagyok)

én erre azt mondtam, hogy az ellenpéldaként felhozott hérmas bmw kategóriájában nincs alumínium karosszériás autó.
az , hogy alu elemk vannak, régóta nem újdonság.

van itt egy táj nevezetű elkövető, van egy autója, ott alu a bódé, meg vényóc meg összkerék is, nota bene alvázas is, csak az éppen egy range rover aztán ott is van acél elem a felépítményben bőven, csak a borítás alu.

személyautóban, önhordó karosszériás kivitelben a középkategóroában viszont ilyen megoldás nincs, túlságosan drága műszaki megoldás a célzott darabszámhoz képest.
mert ugye lehet itt jönni hogy de az eres.
gyanítom, hogy neked még csak a pöcsöd sem eres, nemhogy az audid, fiatalnak gondollak az ilyesmihez és mint ilyent, tapasztalatlannak. de ma szokatlanul filantróp kedvemben vagyok.
az eresnégy az egy audi ánégy csak máshogy fésüli a haját.
szerkezeti elemeiben nem különbözik, más a hajtáslánc és a felszereltség, de hozol nekem egy ánégyes üres bódét, egy zsák lóvét és egy kakasos nyalókát oszt akármikor összecsavarozok belőle egy eres négyet.

ommm 2012.05.04. 00:40:44

@tonalcar: Tudjuk, milyen a 147 GTA, de sajnos sok esélye nem lett volna. Pedig nagyon imádnivaló ám!

auto.indavideo.hu/video/Totalcar_7_adas_2002_oktober_19_-_Alfa_Romeo_147_GTA

victor vacendak 2012.05.04. 00:40:44

@ommm: ez mondjuk igaz. erről jut eszembe, ha a mágnes nem marad fent a kasztnin, az még nem jelenti azt, hogy alumínium, lehet, hogy glett :-D
És igen, a hothatch nem pályaautó elsősorban, a súlycsökkentés nem létcél.

victor vacendak 2012.05.04. 00:45:39

@nem kéne...: ejha. biztos te vagy karl benz vagy mi, mert olyan arccal nyomod. mit kompenzálsz?
egyébként azt, hogy saját audim nem volt, eltaláltad, de nem azért, mert nem vehettem volna, hanem mert használtat nem vettem még soha, az audire pedig égne a pofám kiadni 60 ezer eurót, mikor másnak benzinre se fussa. én egyébként subarus vagyok :-D

Rocko- 2012.05.04. 00:48:23

@Spiritmonger: "az általam említett STI alapverziót kb 2 nap lenne összerakni, könnyed legojáték gyanánt a meglévő alkatrészekből, a másikhoz kellene kicsivel több idő..."
mi egyszer egy subaruba tettünk V12-t, ráejtettünk még egy kompresszort is mert unatkoztunk, megvolt 4 óra alatt, de csak azért, mert siettünk.
tegnap előtt meg ebédszünetben meggeneráloztam egy M5-öst.

LOL.

tonalcar 2012.05.04. 00:49:31

@ommm: Ez nekem kimaradt>köszi! :)

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.05.04. 00:56:14

Látom senki nem tud aludni a hír hallatán. :D Rendszeres EVO olvasó vagyok,de nem tudok elmenni rajta,hogy mondhatak ilyet. Egyszerűen nem értem őket. Jó jó biztosan vannak hibái a bubarunak ,de korántsem hiszem ,hogy így lekéne járatni. Szerintem sötét felső erők késztették őket erre.......... Nem tudom elhinni róluk ,hogy szívük szerint ezt mondták volna.

atiz 2012.05.04. 03:50:09

most koszon vissza nekem az a benyomasom, amit akkor ereztem, mikor eloszor ultem egy STi-ben valamikor a nullas evek elejen: amig a turbo nem porgott fel, olyan halvanynak ereztem a motort, hogy akaratlanul koppant a pedal, de semmi lendulete nem volt az autonak.

a turbonyomatek felepulese utan azert mas vilag van, de mikor a BRZ-nek olvastam a specifikaciojat, egybol az a korai elmenyem ugrott be.

A BRZ amugy jobban kene az MX-5 / S2000-nel, de csak azert, mert csalad van :-)

hajdusani 2012.05.04. 04:57:36

Es de ronda, simman lehetne rajta mondjuk Hyundai, Kia vagy barmilyen fosnak a jelvenye rajta de akar meg agy Daciaet is el tudnek kepzelni. A Japanoknak soha nem volt az erosseguk a formatervezes. Siralom kivul-belul

pzs_00 2012.05.04. 06:31:38

Nezte mar valaki sajtofotokon vagy barhol mashol milyen fek van gyarilag egy GT86-on meg egy Magene RS-en? Eskuszom, hogy Toyota parti vagyok, de ilyen tarcsat es nyerget a Yarisokra meg Corollakra raknak gyarilag, amiket azert annyira gyakran gyilkolnak versenypalyan...
Ha valoban jo a futomu, akkor ilyet kellene alapbol a gyarban rarakni: www.tune86.com/sites/default/files/pictures_photos/2012/02/Toyota-GT-86-TRD-Photo-brakes.jpg
Nehezebb nem lenne tole az auto es kezelhetosegbol sem vesztene. A 197 loero meg abszolut nem harmatgyenge ha az elodje filozofiajat akartak kovetni. Szerintem jo lesz az csak adhatnak harmad aron (vagy szereljek fel minden joval, Clio es Megane RS futomuben es fekben is elegge meg van aldva) :)

pzs_00 2012.05.04. 06:34:23

@pzs_00: ugy ertem "annyira gyakran nem gyilkolnak versenypalyan" :)

Shadowbull 2012.05.04. 07:06:46

@Spiritmonger: "kíváncsi vagyok a subaru indoklására, miért nem rakták az autó alá az sti műszaki tartalmát?"

Nyilvanvaloan koltsegokokbol.

Persze lehet kesobb majd jonni fog, bar en nem igazan hiszem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.05.04. 07:24:56

az elso szeriat megveszik, aztan majd jon erosebb motorral esetleg turbo plusz ez meg az... nem aggodok az uj hacsiroku miatt...

Shadowbull 2012.05.04. 07:27:05

@visszakettopadlogaz: nekem az lenne a logikus, ha egybol az eros valtozatot mutatnak be. ha most mindenki lehuzza a tesztben, az nem fog jot tenni a modell reputaciojanak.

tiramiska 2012.05.04. 07:29:37

Arról cikkezni, mit cikkeznek mások?! LOL
Várni kellene még a pálcatöréssel... Egyébként, mintha nyilatkoztak volna vmi hasonlót, hogy nem kívánnak LE versengésbe beszállni és a vezetési élményre koncentrálnak...

redriot77 2012.05.04. 07:43:02

Adjunk még egy kis időt ennek a típusnak szerintem. Rengeteg autó volt már a történelem során ami a bemutatásakor döglött kacsának számított aztán a későbbi változatok kultautóvá váltak.

EVO cikk: ha egy zenei újság kritikusa két csillagot ad egy lemezre attól még lehet hogy nekem az a lemez a kedvencem lesz. Ízlések és pofonok.

redriot77 2012.05.04. 07:44:33

@hajdusani: bezzeg az új hármasbéemvé a csipás szemeivel, wow, na ott kezdődik a design! Vagy az 1-es a riadt menyétpofájával.

pzs_00 2012.05.04. 07:55:53

Azt hiszem Karotta szeretni fogja a GT86-ot:
www.youtube.com/watch?v=TWFlavDfyjU :)

karlmann 2012.05.04. 07:59:21

Előrebocsátom, nem vagyok se Toyota, se Subaru fan. De megkérdezném a sok szakértőt, hogy vezettek-e mondjuk olyan AE86-ot ami nem volt tuningolva, teljesen gyári állapotú volt? Hozzámérték-e a korabeli hátsó kerék hajtású sportkupékhoz, vagy kis forró ferde hátúakhoz? Mert az AE86 sem volt valami nagy truváj a saját korában sem, 1.4-1.6-os motorokkal és ahogy valaki írta jó kis billegős futóművel. Ja és az élményről annyit, hogy egy korabeli hot hatch, mondjuk egy Alpine Turbo sokkal, de sokkal nagyobb élményt adott. Tudom, próbáltam.

Trainer2000 2012.05.04. 08:02:06

Jó reggelt.
Mazda forever!

Blade 147GTA 2012.05.04. 08:07:28

@tonalcar: Azért kezeljük már a helyén a dolgokat. A 147GTA-át egy temperamentumos utcai autónak tervezték, nem pályaversenyzési szempontok alapján. (Sajnos, én is azt mondom)
A 147GTA egy 2001-es konstrukció, ami akkoriban a kategóriájának legjobb autója volt, ami megállta a helyét a pályán is. Vagy ha nem is a legjobb,de dobogós mindenképpen. Ezért nem érdemes összehasonlítani a 2012-es konstrukciókkal, mert így nézve egyik akkori típusnak se lenne esélye. De azt semmiképpen sem mondanám rá hogy fos. Ezzel az erővel 10 év múlva a Megane is egy fos lesz hirtelen? Igy bármire rá lehetne mondani, pl. egy Ferrari Daytona-ra is?!

Blade 147GTA 2012.05.04. 08:08:49

@ommm: 2005 az:) Legalábbis a GTA-át.
Az enyém az utolsó darabok egyike.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.04. 08:14:02

Úgy írják.a 200 lóerőt hogy alig bír elindulni olyan kevés.Nekem elég lenne bőven a formája is.szép.
Rönőt meg vezesse Vettel:-)

hajdusani 2012.05.04. 08:35:41

@redriot77: de azon legalabb latod hogy micsoda

igazi hős 2012.05.04. 08:57:54

@nem kéne...: "hozol nekem egy ánégyes üres bódét, egy zsák lóvét és egy kakasos nyalókát oszt akármikor összecsavarozok belőle egy eres négyet" Tudtam, hogy érdemes bejönni a kommentekért! :-)))))))

Hot-hatch: nem az amiben kanyarban kapaszkodsz, hanem amiben vigyorogsz. Ezt már ez R5 is tudta.

JmOS 2012.05.04. 09:09:07

1. Ha nem lett tökéletes, az szomorú. De majd megoldják a tunerek.
2. Tényleg nem ültem sportos elsőkerekesben. Nem is akarok ülni. Konkrétan leszarom milyen, nekem az autó HÁTSÓKEREKES!
Vagyunk ezzel így páran...

Zaturek 2012.05.04. 09:09:54

Nem értem a nagy szakértőket. Most akkor jó egy futómű, ha belemész egy kanyarba és ki is jössz onnan mindenféle kapálózás nélkül, vagy ha játékos, dobálja a seggét, hétköznapi emberke meg feltekeredne a szalagkorlátra vele. Megértem én, hogy az utóbbi szórakoztatóbb, de ezeket szerintem nem versenyzőknek találták ki. A mitsubishi evo meg annak idején éppen azért vert agyon a versenypályán erősebb gépeket (többek között a subarut is), mert nagyon el volt találva a futóműve. Gondolom azt is elég unalmas lehetett vezetni. Amúgy én is csak okoskodok, nem próbáltam még ki egyiket sem.

Shadowbull 2012.05.04. 09:19:24

@JmOS: En is igy voltam vele, amig ki nem probaltam az RS Fókát.

Vamos 2012.05.04. 09:26:31

Az adatai lehetnének egy lassan átlag alsóközépkategóriás családi autóé..sztem egy BMW 120 d simán elverné...

Ciri 2012.05.04. 09:35:19

@nem kéne...:

"gyanítom, hogy neked még csak a pöcsöd sem eres, nemhogy az audid, fiatalnak gondollak az ilyesmihez és mint ilyent, tapasztalatlannak."

Így van :)))

"az eresnégy az egy audi ánégy csak máshogy fésüli a haját.
szerkezeti elemeiben nem különbözik, más a hajtáslánc és a felszereltség"

Végül is igazad van. Pont akkora a a különbség, mint egy 318 és egy M3 között :)

pzs_00 2012.05.04. 09:36:38

@Vamos: Azert annyira rosszul talan nem sikerult, hogy koridoben ne verje meg a 120d-t :)
Ha arra kell auto, hogy lampatol lampaig gyorsulj akkor a 120d sem idealis, bar lehet, hogy otthagyna. Ha ilyenekben gondolkodsz akkor egyik egyik emlitett autot sem Neked talaltak ki... :). Ja es az se vegyen GT86-ot akkor fogyasztasi rekordok megdontesere vette a 120d-t, mert abban is siman elverne...

nincs_nick 2012.05.04. 09:36:56

@ommm: Izé, rákerestem a nagy Subaru-s felháborodásra és amit látok felháborodás helyett az az hogy inkább nem értette senki az evo-s cikket. Ellenben felháborodás nincs, ez azért már az a réteg, aki megteheti, hogy élőben is vezessen pár autót és ne újságírók borítékjai alapján próbálja eldönteni, hogy neki mi a jó autó.:) Inkább olyan kommentek vannak, hogy minek akar valaki ilyen fogsorral (lásd video-t) olyan autót vezetni aminek utána fordulnak. Inkább gyűjtsön fogászra.:-)

Btw, árat mi nem tudjuk, ők igen, lehet hogy azzal szálltak el és ez a negatívumok fő oka. RS meg élményre sehol nincs még egy mx-5-höz sem, gyorsnak gyors, erősnek erős, zörög és hörög, de kb. ennyi. Egy unalmas sínautó, ahogyan a többi mai "hot hatch" is, amit volt szerencsém próbálni. Elhiszem, hogy egy normál közepes autó után élmény, de még egy régi tuning lada is nagyobb móka...

Sopánka76 2012.05.04. 09:47:36

Kíváncsi lennék, ezért a pénzért milyen más zárt hátsókerekes kupét vennének a tisztelt kritikusok.
Nekem szerintem pont elég lenne a 197 LE.
Élveztük az 1500-as Zsigulit is 75 LE-vel, meg a Sierrát 120-szal is.
Elhiszem, hogy nem sportautó, de nem is kerül annyiba.
Engem nem beszéltek le róla.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.05.04. 09:49:36

Szerintem ne adjátok fel a reményt! Amilyen ronda ez a kocsi, csak jó lehet, mert ha még sz@r is, hát kudarcra van ítélve...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.04. 09:52:16

Azért én szívesen szégyenkeznék a Subaruban is, ha valaki erre kötelezne egy pár éves tartósteszt erejéig. Az ára? A Subaru sosem volt lowcost kategória. Illetve volt valaha, de az réges rég volt, egy messzi-messzi galaxisban. :)

Teszem hozzá, hogy természetesen elfogult vagyok, nekem ha japán autó, akkor Subaru.

tonalcar 2012.05.04. 10:16:06

@Blade 147GTA: Ne haragudj, hogy belegázoltam a lelkedbe. Megértem, az egónk nehéz eset, főleg ha Alfás... :)Egyébként a tényen sajnos nem változtat, hogy én 2002-ben használtam, és születésekor is méltatlannak találtam hozzá a történelmi nevet. Talán ha nem így neveznék nem fájt volna ennyire az öreg Alfákat gyűjtő kis lelkemnek. És a motorja zseniális> egy 280LE tuningolt változata tolja (érted, nem húzza! :-) a 83'-as GTV-met.

Alf (törölt) 2012.05.04. 10:27:04

@teve1977:

Milyen citroen? itt autókról van szó, nem valami műanyagdobozokról.

A citroen soha nem gyártott versenyre alkalmas autókat.

Bár allottam valami WRC-ről, amit évek óta ők nyernek, de nem tom mi az, valami WC biztos.

Blade 147GTA 2012.05.04. 10:31:16

@tonalcar: Én szerintem ismerjük mi egymást, illetve tudom ki vagy!:)
Igazad van abban, hogy ez a GTA nem az a GTA. Egyet is értek. Én is jobban örültem volna annak, ha legalább nem 65%-ot kell neki elől vinni, és a hátsókerékhajtás is jobb lett volna. De ez van, ezt kaptuk, és én azért örülök neki, mert ugyan a pályán nagyon behatárolja a nem ideális súlyelosztása, azért mégiscsak imádnivaló autó, főleg a motorja!:)
Már rég meg akartam kérdezni és ha már itt az alkalom akkor kihasználnám,szóval nem lett túl orrnehéz a régi GTV ezzel a motorral a hátsóhajtáshoz? Mennyi lehet a súlyelosztása?

Alf (törölt) 2012.05.04. 10:39:35

@teve1977: Elhisszük, hogy nagyon jó az audi, a franciák meg szarok. Engem is sokszor megelőznek Audik a városban. Főleg dugóban, jobbról, a buszsávon.

mohaa 2012.05.04. 11:05:26

Majd kap egy turbót és meglesz az erő is. Aztán lehet, hogy tényleg csak az van, mint a Star Wars I.-nél. Túl sokat várt mindenki.

Szabványok 2012.05.04. 11:20:30

@Sopánka76: A Zsiguli 75LE, a Sierra 120Le-je nem ugyanaz volt, mint a mai EURO-sok, környezetvédős, elektronikus gázpedálos, hülyebiztos, másfél méteres szívócsővel rendelkező mai 200LE motor. (Mindhármat használtam.)
A Zsiguliban felfúrod a gyorsítófúvókát és máris olyan, hogyha rálépsz a gázra, akkor azonnal megnyikkan a kerék és hátba ver az ülés. Volt Sierrám 99LE-s katalizátor nélküli, porlasztós. Már az is lomhább volt, mint a Zsiguli, igaz ha egyszer belejött, akkor ment mint a meszes. Aztán a 120LE-s katalizátoros, befecskendezős Sierra még gyorsabban ment, de még kevésbé jól reagál a gázpedálra.
A mai környezetvédő motorok a sok szar lassú szoftverrel meg
nagyon idegesítőek tudnak lenni. Próbáljátok ki: rúgjatok egy gyorsat a gázpedálba! A legtöbb helyzetben, a legtöbb autóban lehet úgy koppantani a padlón a gázpedált, hogy alig érezni rántást az autón. Gázfröccsel visszaváltani kettőt? Az életét elunja az ember, mire felpörög a motor! Arról nem is beszélve, hogy lefelé is ugyanez a helyzet, elveszem a gázt és nem leesik a fordulatszám, hanem lemászik.

A gázpedállal mechanikusan összekötött, késedelem nélküli pillangószelep, max. 20cm-s szívócső, gyorsítószivattyú, vagy annak megfelelő szoftver funkcionalitás a befecskendezésben, kis térfogatú kipufogórendszer.
Hajtás természetesen csak hátul. Elektronikából az ABS-nél bonyolultabb mindentkompenzáló csodák nem kellenek.
Szerintem ez kell az élményhez. Lehet, hogy a nem környezetvédőbb, lehet, hogy nem a leggyorsabb az óra szerint, lehet, hogy többet fogyaszt, de jó szórakozás.

tonalcar 2012.05.04. 11:23:43

@Blade 147GTA: Nem hiszem, nem mozgok Magyar Alfás körökben, mert Nápoly környékén építem-tartom az autóimat. Jelen voltam a Magyar club alakulásánál, de sajnos pár hét alatt kiábrándultam>szeretett országunkban 20, elvileg összetartozó ember is képes 100 különböző irányba húzni, klikkesedni, nem csak üzlet vagy politika, hanem a hobbija okán is :( Amúgy szeretett autód a GT-jelig hibátlan> imádtam vele kényelmesen letekerni 800-1000 kilométert, nem sok ellenfele akadt túrázás közben! Csak hát én játszós autónak szántam és arra nem jött be. És igen, forszírozott tempónál orrtolósabb lett a GTV, kb. 10-15%-al, de dolgoznak még a beállításokon. Én nem, mert ehhez a szintű gépészethez tök kuka vagyok. :)

Blade 147GTA 2012.05.04. 11:36:36

@tonalcar: Én is elég sokat pályázok vele, van fent a youtube-on pár Hungaroring, SKring és Euroringes video:) Gyári állapotban van az autó.
Egyszer összehozhanánk egy közös pályanapot, csatlakozhatnál hozzánk, vagy mi hozzád, akár külföldi pályanapon is! :)

tonalcar 2012.05.04. 11:47:29

@Blade 147GTA: Rákeresek. Egyenlőre nem jövök haza az Olasz rendszámos autókkal>nincs kedvem rendőrökkel vitatkozni, hogy jogosan használok e külföldi rendszámos autót itthon :( És röhögni fogsz, de eddig csak egyszer pályáztam, bérelt autóval, mert nekem valahogy jobban bejön egy ismeretlen, elhagyatott keskeny hegyi út>tudom balfasz vagyok. :) Ha elkészül végre az autó, egy ilyen túra jöhet>meg foglak keresni>szimpatikus a hozzá állásod!

Blade 147GTA 2012.05.04. 12:12:50

@tonalcar: Király!:)
Az Alfa Amorén és AR Clubban is megtalálsz könnyen:)

Blade 147GTA 2012.05.04. 12:13:55

@tonalcar: Ja, addig is: Cuore Sportivo!:))

nem kéne... 2012.05.04. 12:15:53

@Alf:

a montét ötvenkilencben ki nyerte?

Alf (törölt) 2012.05.04. 12:33:35

@nem kéne...: ne hülyéskedj, nekem olyan kocsim van :)

Blade 147GTA 2012.05.04. 12:58:58

@tonalcar: Tényleg, még valami:) Ezt a cikket láttad?:
belsoseg.blog.hu/2012/03/20/palyanapi_valosag_mindenkinek_1

Nézd meg az összesített időeredményeket is:))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.04. 13:00:33

Szép formája,Magyarországon lassan elég 30 lóerő is mert a 130km/h hoz az is elég:-)
Úgy mondják ezt pályázást mintha bp környékén annyi verseny pálya lenne amit akkor használsz amikor akarsz.

2012.05.04. 13:11:21

@teve1977: Szerintem annak az autónak az árából 3 Mégane RS jön ki. De lehet hogy 4. A GT86-al meg az a baj hogy ha a Corollára vagy Aurisra építik olcsóbb is lehetne - legfeljebb árban van esélye megverni az MX-5-t meg a többi élményautót, a leírtak alapján másban nincs.

geekthink 2012.05.04. 13:39:28

@ommm: Izé - jó lenne, ha lenne az égéstérnek valamilyen leirata. Minek szánjak rá egy órát, ha ö-tíz perc alatt el lehetne olvasni.
Kinek van erre ideje?
Gondolom elég sok embernek, ha mégis csináljátok...

w a s d 2012.05.04. 14:15:00

Azt nem tudja valaki, az ae86 újkorában mennyibe került pl. egy Golf gti- hez képest? Mert kíváncsi lennék, akkor és most, hogyan alakultak, hogyan fognak alakulni az áraik egymáshoz képest.

2-More 2012.05.04. 14:16:09

Aki az olcsóságra rinyál, csak annyit tudok mondani, hogy hamár szellemi utód, akkor vajon a Corolla GT mennyi is volt a maga idejében, mikor 86ban volt itthon 3-4 ezer forintos HAVI fizetés és 2 éves várólista a zsigulira? Tök jó meg romantikus kép, hogy a fiatal csóró bevágja magát az isi előtt az óssó hátheccsbe, azt' lebünteti a milliomospalánta propellerest, csak az a baj az életképben, hogy ő már a 4. tulajdonos a kocsi meg 15 éves. Én is hothatch vonalon indultam, megvan egy eredeti német katalógusoldal scanje, a GTI változat szinte márkára DUPLAANNYIBA került, mint egy széria fapad. A golf GTI, meg a többi se a szocproblémások autója volt, az egy dolog, hogy a 2-3. boyracer tulajdonos meg tudta venni olcsón 10 évesen, azt' még tovább rombolta, a fórumos fotelhuszárok meg az égbe magasztalták, de azért gondolkozzunk: más motor, más hajtás, más fék, vajon hány alkatrész jó bele egy szériamodellből? Beszélt valaha valaki mondjuk Saxo VTS tulajjal, hogy mit szopnak úgy kb MINDENNEL? Próbált már valaki Swift GTI hátsó féktárcsát vagy kézifékkötelet venni? Soroljak még párat?

Ezek a vasak régen is, meg most is a nyugati középréteg felső emeletének játékai, itthon meg ugye olyan nincsen.

És végezetül, miért nem kapta meg az Impreza technikáját? Na vajon miért...mert kb árban is, teljesitményben is az Impreza direkt vetélytársa lett volna, viszont a kis darabszám miatt kb a Nissan GTR árán. Annyit viszont nem fog tudni soha, mert az lehet hogy egy aftermarket turbokittel ki fog nyomni 400 lovat meg 5 secet százra, de ott az élettartam, emisszió, meg a nagyszériás autóknál előirt kritériumokból kb semminek se kell megfelelni, ha kifingik, kifingik, IJ, gari az ajtóig. Vagy addig se.

Mellesleg, MX5 meg a többi fétiskedés, azért azt is látni kell, hogy erősen arra is megy a dolog, hogy hírértéke legyen a dolognak, mert arra hogy Subaru vs MX5 mindenki felkapja a fejét, vagy arra hogy Megane RS, pedig mindhárom teljesen más, akármennyire is élményautó mind. Csak az a buli, hogy az MX5öt inkább a gyengébb BMW Z4 meg SLK mercivel kéne összeengedni, mig a BRZt inkább az 1es bömmössel vagy a C-classeval, a megane-t meg inkább a fókával. Mert az hogy árképzés alapján engedjük össze, az kb olyan mintha egy kiló karalábét mérnénk egy kiló almához, árban ugyanannyi, mégse zabálod az előbbi olyan szivesen.

Sopánka76 2012.05.04. 14:48:46

@Szabványok: hát akkor első úttal irány a Havassy-klinika, aztán mindjárt ugrósabb lesz a gép. Chiptuninggal is sokat javítható a gázreakció, és itt nem az ellenállás-beforrasztásos technikára gondoltam. A DOHC Sierrán a lendkerék-könnyítés lendített sokat, a gyári olyan mint egy malomkő, így már egész kellemes.
Én ma is megvennék egy AE86-ot, ha lenne fiatal, jól karbantartott darab.

nouka 2012.05.04. 15:49:54

196LE,virsli kerekek,olyan rés a sárvédő és a kerék között,hogy befér a fejem...stb

A beltérben az ablakemelő panelján a 6 kapcsolóból 5 különböző.Ettől már csak a Honda tud bonyolultabbat.

A multikormány már luxus lenne? Mondjuk a 1990-es évekből származó rádiót én sem szívesen kapcsolgatnám (már azon sem lepődtem volna meg,ha kazettás lenne).

Valaki nyugtasson meg,hogy az elakadásjelző kapcsolótól balra az nem egy óra akar lenni!!
2012-ben ez egyenlő a vásárló hülyének nézésével.

A szomszédom 1996-os Suzuki Swiftjében pont ilyen van,csak zöld. Két szexi kapcsolóval,egyik az óra a másik meg a perc beállításához. A csúcskategóriás elektronikai kütyük hazájában csak ennyire futja?

Wannabe sportautó,pont mint a nevetséges MX5,Celica,MR2 és társaik

Szánalmas...

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.04. 16:22:17

@2-More: Mi lett a Punto GT-vel? Odáig követtem az eseményeket, hogy megérkeztek a kovácsolt hajtókarok. :) Jó rég volt, mi? :D Nem felejtek ám!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.04. 16:50:56

Alapból az AE86 sem volt erős... :) Csak ez ugye alapból sportautónak látszik, az AE86 meg egy sima ferdehátú volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.04. 16:52:03

@nouka: A kutyát nem érdekelné a beltér, ha élvezetes lenne, szerintem... :)

nincs_nick 2012.05.04. 17:19:18

@nouka: LOL, nem a felsorolt autók szánalmasak, csak aki ezeket igazi sportautóknak tartja.:) Ezek remek utcai autók, amikkel néha el lehet menni pályázni is/felfutni egy kanyargós hegyi úton anélkül, hogy a negyedik teljes erejű fékezés után elmelegedne az egész fékrendszer vagy a tizedik perc után vészprogramra kapcsolna a motorvezérlő, mert nem bírja a motor. Futóművön kívül ennyiben különböznek egy sima utcai autótól. Az új mx5-ben pl. utólag kell belekérni azt a rugót amivel kiadni tervezték, mert túl alacsony lett volna vele és ugye azt gyalogosvédelem miatt Eu-ban nem lehet. Esetleg utánanéztél, hogy itt is ez-e a helyzet és ezért magas? A beltér meg olyan amilyen, normális beltérrel ott van a legkisebb bömös pl., ja hát az ára az már nem ugyanaz...
Btw, igazi sportautó akkor válik ezekből ha kidobálsz belőlük minden feles sújt, normális pályagumit raksz rá ténylegesen "könnyű"fém felnivel, kidobod a gyári nem poroló fékbetét és beraksz valamit, ami jobban fog, stb. Na azzal viszont járjál te az utcán azzal a tudattal a volán mögött, hogy kemény gyerek vagy, mert már nem wannabe a géped, igaz így nyáron 30 perc vezetés után talán rájössz, hogy mi értelmük van a Celica/MR2/MX5/stb. autóknak gyári formájukban a hosszabb rugóutakkal, a klímával, a nem az ötödik vészfékezésre bemelegedő fékekkel.:D

STi22b 2012.05.04. 17:21:54

Én ennek az egész cikknek nem látom a valós mondanivalóját. Bevallom őszintén nem igazán ismerem az EVO magazine-t. Bár láttam néhány review-t a youtube-on tőlük. De a sínautó kifejezést én nem különösebben használnám a BRZ-re, a 86-ra pedig egyáltalán nem. Ahogy én láttam a japán magazinok összehasonlításából, pontosan a keményebb futómű ami különbség a toyota és a subaru között. Szóval a BRZ jobban tapad. Ennyi. De azért ezt a videot érdemes megnézni. www.youtube.com/watch?v=HMof6lJwpUM&feature=related
Én nem tapasztalom azt, hogy az autót megkéne gyilkolni ahhoz, hogy mókázni lehessen vele, de hát elképzelhető, hogy tévedek. Bár nem valószínű. Másrészről mit várt a világ ettől a kis kupétól? Hogy maga mögé utasítja majd a 2szer olyan erős autókat? Látom az emberek többsége nem látja a koncepciót aminek szellemében az autó megépítésre került. Az autó igenis a hachi szellemi utódja. Az talán letépte az emberek arcát? Nem, de hatalmas volt benne a potenciál, az, hogy a tulajdonosok olyanra alakítsák amilyenre szeretnék. Pályaautónak driftgépnek, bárminek. És a BRZ/86 vonal is pontosan ilyen. Ez a középosztály élményautója, és bár az ár magasnak tűnhet, erre azért elég nagy hatással van a magas yen árfolyam, amivel ilyenkor számolni kell. Azok akik azt írják, hogy az Sti hajtásrendszere és motorja kell a kocsi alá, azoknak üzenem, hogy és mégis minek? Ráadásul az első difi miatt nem lehetne annyira letolni a motort, eltűnne az alacsony tömegközéppont, mellesleg a subarunak már van egy 4 kerekes turbós autója úgy hívják impreza. ellenben egy BRZ STi gyári turbómotorral de az FR layout megtartásával igazán jól hangzana. Nem csodát kell várni az autótól csak reálisan szemlélni. Egy szép kis kupé pontosan elég erővel és játékosággal, normális árfekvéssel és fogyasztással. És könyörgöm ne hasonlítsunk már mindenhez ladákat, tudom, hogy ez Magyarország, de ki kéne már vennünk a fejünket az oroszok seggéből. Aki meg elsőkerekes hot hatcheket hasonlít FR autókhoz, azoknak ezúton küldöm bókjaimat. Végül a szerkesztőségnek, akik nem értik a best motoring féle videoban a MX-5 szerepét. Nos talán, esetleg azért szerepeltetik a kis mazdát, mert a japán piacon jelenleg az egyik utolsó ha nem az utolsó kis teljesítményű szívó FR élményautó, pont mint a BRZ. Pikk pakk meg is eszik a kis mazdát, nem értem hol van itt a gond. Viszonyítási alap, talán ez az a fogalom amit kerestetek csak nem találtátok, remélem segítettem.

Walnuts 2012.05.04. 17:28:16

Meglepődtem Karotta kijelentésén,hogy szerinte ez az autó jó lesz mert úgyis tuningolni fogják és ez japó autó kultúra amúgy is arra épül és kiforrja magát és izé.Hát nemár,megveszek egy autót és még utána költsek rá,hogy jó legyen mert gyárilag rossz? Ebből kifolyólag számára nincs szar autó csak olyan,hogy nincs gyárilag "testreszabva"? Elég erős elfogultságot érzek.Vagy csak félreértettem valamit?

K.Jani 2012.05.04. 17:41:42

úgy látom, hogy páran keverik a szezont a f@szommal!
kicsit rávilágítok más szemszögből az egészre. ez a kocsi Amerikának készült és itt is fogják eladni belőle a legtöbbet. én is itt élek, és elolvastam eddig minden cikket a kocsival kapcsolatban. eddig mindenki! pozitívan írt róla. a BRZ-ről is és az FR-S-ről is. ez egy olcsó!!($25000-29000), napi használatra, és játszadozásra is alkalmas kis sportgép. nem lámpától-lámpáig való versenyre készült, hanem kanyarvadásznak. az alacsony súlypontú boxer, a kemény futómű, a könnyűség, minden ennek érdekében készült. ez a legalacsonyabb súlypontú autó! van újságíró, aki már azt írta, hogy néha már Porsche-ben érezte magát. aki kevésbé volt lelkes annak nem tetszett a hangja és a gyenge motor, viszont elismerte, hogy kanyargós utakon nagyon nagy élmény vele menni. a gyenge motort mindenki kritizálta. nem értem miért egy ilyet raktak bele. én csak a fogyasztással tudom magyarázni. ugye ez egy olcsó kocsi, és talán a fogyasztás is számít annak aki megveszi. viszont az egyik tesztben volt riport a BRZ-project vezetőjével, és ő megemlítette, hogy lesz 270 lóerős verzió hamarosan.
itt francia kocsik nincsenek, nem tudom miért, pedig még a Szabadság-Szobrot is ők adták. egyedüli konkurenciája az mx5-ös.
ui.:elnézét a trágár bekezdésért, de pont itt tanultam meg, hogy egy hatásvadász cím kell a figyelemfelkeltéshez.

ui.2.: az angolok meg foglalkozzanak azzal, hogy miért a Heathrow a világ egyik legrosszabb reptere! most így az olimpia közeledtével talán aktuális is!

Walnuts 2012.05.04. 18:00:24

@K.Jani: "elnézét a trágár bekezdésért"
És hol van a trágárság?:)

BAwagon 2012.05.04. 18:23:05

Lehetsèges,hogy ez màr a sajàt piacra szànt AWD turbo , esetleg STI modell DCCD-vel alapja lesz. Euban azt ma màr nehèz lenne bevezetni. Az igazàn finom darabok mindig megmaradtak JDM-re.

Érdekes 2012.05.04. 18:34:40

@BAwagon: és miért éri meg vajon nekik csak a japán piacon "tenyészteni"?Egyébként ezt máig sem értem...

2-More 2012.05.04. 18:36:47

@Gixef: Punto GT? Sose volt Punto GT-m, és sose lesz. Kovácsolt hajtókarügyben, a többivel együtt a polcon várja sorsát, azaz a nyarat, de az turbót leszámitva ugyanolyan motoros vas, mint az enyém, már szalad, és nem kicsit :D

@nouka: Amennyiben a mai MX5, uccsó celicat és MR2-t emlegeted, valóban, mindhárom buzimobil, és a régiek nevével próbál darabszámot produkálni, sikerrel.

Megjegyzem, ilyen kocsiba nem való multikormány, a gyári rádiót amugy is kidobnám, ahogy az eddigi két kocsimból is kivágtam, virsligumi helyett nem akadályoz meg senki hogy vegyél rá mást. Japánban a toyota változatot árulják szinrefujatlan lökösökkel, lemezfelnin, nuku klima, kurblis ablakkal. Miért? Mert minden más csak kripliknek való luxus.

Az megint más tészta, hogy 8 milláért már elvárna az ember ezt-azt, nade, mi is van a Lotus Elise-ben ennek a másfélszereséért? Semmi? Mennyi egy Lotus 7, vagy egy Westfield, Catherhem, esetleg egy Cobra replika? Többször ennyi, és van egy kormányod meg négy kereked? Én se azt mondom, hogy ennek itthon van bármi létjogosultsága, 8 gurntijért lakást vennék.

Érdekes 2012.05.04. 18:37:12

Egyébként nagyon jó kis kompromisszum gépnek tűnik...és az alacsony súlypont is megfelelő potenciállal kecsegtet.Jobb kipuff rendszert,leömlőt,egy stand alone ecut,vez tengelyt ezt meg azt még hozzácsapni, ha valaki esetleg pénzesebb még egy kis csigát is és kész a jó gép.Azt nem tudnám megjósolni, hogy egy feszesebb még lejjebb engedett futóval meg csigával jobb lenne-e mint egy megán RS.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.04. 20:37:38

@2-More: Hm. anno marha rég a HWSW-n nyomtuk (te is, én is, csak én nem ezen a nicknéven), onnan rémlik a Punto GT dolog... No mindegy.

PRND2L 2012.05.04. 21:28:00

Éljenek a sínautók! Egy jó autó elsőkerékhajtású, negykerék kormányzású és nem lehet lerobbantani sem az útról! Sajnos ezek közül egy sem ilyen, hanem szaros hátsókerekes, hülyegyerek boyracer taliga....

Érdekes 2012.05.04. 22:29:26

@Gixef: nézd át hwsw-n tumor hsz-eit :D szerintem megvan még...én is fenn voltam/vagyok még ott.Mindig szakadtam rajta :)

Zolus84 2012.05.04. 23:20:41

@PRND2L: Ezek szerint minden valamirevaló sport- és versenyautó hülyegyerek boyracer taliga. :)

nincs_nick 2012.05.04. 23:39:56

@2-More: "Amennyiben a mai MX5, uccsó celicat és MR2-t emlegeted, valóban, mindhárom buzimobil, és a régiek nevével próbál darabszámot produkálni, sikerrel."

Talán azért jó lenne olyanokról beszélni, amit ismersz is. Tény, hogy a Celica/MR2 más irányt vett az utolsó generációval (izé, kutyának nem kellett már 2000-ben a papírként törő rizsrakéta nyugaton) és kihagyták a már senkit nem érdeklő agyonerősített motorokat amikor hasonló árban ott volt más nevesebb gyártó, de pl. MX5-nél zavar az a plusz 30kg a +20/30hp-s motorhoz vagy mi? Bakk, az eddigi leggyorsabb MX5 a jelenlegi generáció mind kanyargós mind jórészt egyenes pályán (gyári MS rugókkal)...

DrSzoke 2012.05.04. 23:52:49

@ommm: A nyelv nem fejlodott egyutt az autoiparral.Jobb hijan az onhordo karosszerianal az also teherviselo elemeket illetik a cseszi nevvel.

nincs_nick 2012.05.05. 00:50:40

És akkor még egy kis video a toyobaru másik feléről: www.youtube.com/watch?v=romf-G6CZ7g&feature=plcp Izé, nem úgy tűnik, hogy csalódott lenne a tesztelő.:D

BAwagon 2012.05.05. 02:03:57

@Érdekes: Ezt en sajnos nem tudom de 22b,Type-r,spec-c, RA es meg sorolhatnam modelleket tizen evvel ezelott is megtartottak sajat piacra. Remelhetoleg most is csak errol van szo es nem arrol, hogy veglek eltunnek az ilyenek.

2-More 2012.05.05. 09:36:13

@Gixef: Ja, hobizoli volt a PGTs, én akkor is meg azóta is bunkó suzukis vagyok.

@Érdekes: fi, ez azért nem lada. Itt nincs olyan hogy jön a 30 éve kopált shcrick tengelyprofil meg a köszörnyélt vezérműház és ébrednek a lovak, egy olyan ECU, ami levezénylni a mai modern motorok kétlambdás, változó vezérléses, elektronikus fojtószelepes, ilyen egr, olyan kartergázodavezetem agyonbonyolitott motorját, az kinnt se olcsó. Ez a verda kinnt usákiába ugye 20-egykétezer dodó. Egy olyan ecu ami ezt tudja, meg legalább 5k, és kinnt nincs olyan hogy jön a sanyi azt' beprogramozza. Megmég, megmég, megmég. Azért a hamburgerzabáló se teljesen hülye, pár fanatikust leszámitva inkább vesz ugyanannyiért egy porschét vagy olyat ami eleve kész van. Én egyre kevésbé látom ezeknek a verdáknak a célközönségét.

@nincs_nick: egész véletlenül van némi tipusismeretem. Olvass utána nyugodtan, hogy az 3gen MR2 után hányan sirták vissza a 2gent, MX5nél doszt. Mellesleg a leggyorsabb MX5 az utcsó, mi? Ja...érdekes mód mindenhol a első szériát dicsérik orrba-szájba, nameg, azért azt se felejtsük el, hogy ordas nagy hypeja is van az MX5nek, mint cult-roadster, azért tud maga az autó is kurva drága lenni, már itteni viszonylatban, meg a fenntartása is. Érdekes mód annyira kinnt sem faragják, cult ide vagy oda, mint a nissant, vagy a toyotát, szándékosan nem mondom a hondát hozzá, vajon miért? Mert mire egy MX5öt felhúzol egy sylvia vagy egy celica szintjére, addigra 3x annyiba fog kerülni, de legalább cserébe nem megy úgy.

Azt a 20-30 kilogrammot meg gyorsan gondold át mégegyszer.....

nincs_nick 2012.05.05. 13:42:43

@2-More:
Na akkor nézzük:
MX-5 nb 1065kg, nc 1095kg. A gyári katalógusban az nc-nél már a +75kg-os vezetővel növelt EU súlyt látod (1170kg) ellenben az nb-vel, szóval a 20-30kg stimmel, felnitől és gumitól függ.

Hogy nem faragják? Nehezebb olyan országot találni ahol nincs mx-5 kupa, mint ahol van... (Bár általában nagyon minimális módosítások vannak engedélyezve az árak alacsony tartása miatt na preferált elsősorban.) Egyébként kb. 1mFt egy feltöltő vagy turbo mx5-re (generációt függően többől válogathatsz), beszereléssel és egyéb apróságokkal (olajhűtő pl.) megáll 1.5mFt-ból. Csak itthon úgy nagyjából nem is hallottak róla, de ha jól tudom már készül pár autó. Ezzel jó +60%-ot nyersz átlagban. Nc-nél ez már az S2000 szintje, csak jóval egészségesebb motor-karakterisztikával és könnyebb súllyal. http://www.flyinmiata.com/-nál van bőven mindenféle (V8 motor is ha azt szeretnéd:-)), de rengeteg kis cég foglalkozik vele. A legszebb, hogy ezenkívül nincs égető szükség mást módosítani, mert a gyári futómű és fék ezt a teljesítményt még elbírja.

Az tény, hogy néhány országban az MX-5 elsősorban női bevásárlóautó státuszban van. Például Németország, ahol ellenben a fizetésed miatt jóval könnyebb elgondolkozhatsz egy Porsche-n is... Mondjuk próbálj meg mx-5-öt bérelni Stuttgart környékén. Nulla darabot tudsz, ellenben Porsche-t még a sarki töröktől is...

MR2-nél írtam, hogy mkIII-mal más irányba mentek (konkrétan mx-5 irányába), mert a papírként törő rizsrakéta irány nem volt fenntartható. Az mk2 konkrétan egy üzleti katasztrófa volt a havi 2000-es gyártással (azt sem bírták eladni), míg az mx-5 eladása hozta a számokat. Hogy az mkII jobb volt mint az mkIII? Erősebb motorjaival mindenképpen, de a kutya nem szeretne benne összetörni.

Mx-5 hype: ülje bele egybe és megérted. Ha nem így nézel ki vezetés közben, akkor valami baj van: www.autonavigator.hu/popup/galeria/41829/5210 :)

Egyébként mx-5 ön mi a rákot kell faragni? Gyárilag tudsz bármelyikkel keresztben menni, féke jobb az utcai autók 99.5%-nál, simán fékbetét cserével hajthatod a pályán a 40°C-ban, te fáradsz el előbb, nem a motor vagy a fék...

Generáció különbség: Na-ból nb-be majd nc-be ülve igen, van különbség. Egyre inkább autó lesz a gokartból, ennek minden előnyével és hátrányával. Nyilván a legkönnyebb az 1.8-as na-t táncba vinni, de lényegi különbség itt sincs, kivéve az nc szerencsétlen rugóit, ami meg előírás, ha na feelinget akarsz, vételnél ingyen cserélik. (No-ban biztosan, itthon nem tudom kérnek-e érte pénzt.) Az autók fejlődnek, nyilván a kutya nem venne meg ma egy MKII mr-t vagy na MX-5-öt (fogalomba se lehetne őket hozni btw) néhány fanatikuson kívül.
A régi autók közvetlenebbnek érződnek, nincs hangszigetés, nincs komoly emisszió norma, nincs elektromos gázpedál, stb. Igaz ez akármelyik említett autóra. De az időmérő nem hazudik.

Ár meg relatív, itthon a Tata Nano is drága lenne a fizetésekhez képest.

Gixef · http://lambdaszonda.blog.hu 2012.05.07. 08:44:54

@Érdekes: Ó, én "élőben" néztem sokáig Tumor hozzászólásait, mindig mondtam, hogy a csávó vagy zseni, vagy őrült. Ha Tumor hozzászólt, jó napom volt. Kár, hogy itt visszafogja magát... :D

Már jó pár éve nem jártam a hwsw-n amúgy.

2-More 2012.05.07. 10:18:22

@nincs_nick: Tömegben egyvalami dönt, a mázsálás. Addig csak süketelés az egész. 1,5M forintból rendes turbókitet elég nehézkesen kapsz, lévén, mivel az MX5 motorok (az NA-t kivéve) egyike sincs semmilyen más mazdába, mindent egyedileg kell legyártatni hozzá aftermarket esetén. Egy szett normális kovácsolt hajtókar 2 kiló, ugyanannyi egy szett dugó. Nem, nem a honda árakat kell nézni, meg a kinai utángyártás Eagle hajtókarokat. Ez magában a csapággyal máris fél guriga, és akkor még se turbó, se IC, se csövezés, se ECU, se semmi. Nem mondom, ki lehet hozni 1,5 millából, az enyém sincs többe, de nem off-the-self, csak bedobom és már indulok is felállásba. Vagy nem lesz tartós, vagy nem fog tudni +40%ot, csodák nincsenek, szétküldött motorok annál többen. Na PONT ezért nem faragják kinnt az NB-t pl, az NC meg még drága ahhoz hogy 2-3. kézben megfaragják, új autónál meg nem ez a jellemző, főleg nem a vásárlóközönségnél. Az NA már teljesen más tészta, gondolkoztam egy ideig olyanban, mert abba pl az 1.8 GTR turbó motorja 1:1ben belemegy, rakják is gazdagon, csak mire összeállt volna, közel lettünk volna a 3 millához, és szériaautó maradt volna, azaz se futómű, se fék, se semmi.

A plusz 40 fokban azért vigyázzál azokkal a fékekkel, nem ok nélkül van annyi mart tárcsa, polcról elérhető féktuning meg harisnyás fékcső, csipem az ilyen legendáriumokat, hogy full utcai autót kivinni pályára és gyiháá, sajnos a valóságban meg jön a 3. kör után lilára égett féktárcsa, megforrt fékolaj és szálszakadt gumi.

Autó-gokartkérdésben, pont ettől hibás a pozicionálás: ha autót akarok, autót veszek, ha gokartot, gokartot. Félreértés ne essék, jelenleg én is egy roadstert hajtok hétköznapi autónak, de nem verem magam hogy fúha összetörök vele egy BTRt mert akkora rockandroll már. Tudni kell, hogy ami kicsi, ül az úton, könnyű, fürge, annak ára van, méghozzá az itt nyiszog, ott nyiszog, és ha balesetet csinálsz vele, akkor megdöglesz. Az hogy az euroncap csillagoktól még mindig van aki telelövi a gatyáját, azt meg csak simán röhejnek tartom.

Úgyhogy, akinek a langyimobil, élményautó-pótlék, előd farvizén elevező, 5 év múlva kutyát nem érdeklő marhaság kell, legyen, csak gáz az hogy effele megy el az egész világ. Én inkább megmaradok a 10+ éves gépeknél, mert lehet hogy se hangszigetelés, se anyag, se emisszió, se semmi nem volt rendben, de legalább nem kellett 300al menni hogy érezze az ember hogy autó van alatta. Ha meg steril sinfeelinget akarok, felülök a gyorsvasútra.

@Gixef: Hehe, inkább az utóbbi :D A visszafogás meg valahogy korral jár, bár azért ki tud jönni belőlem az állat még mostanság is. HWSWről meg már magam is elkoptam évekkel korábban, pont a fenntiekben olvasható hozzáállás miatt, hogy amiben nincs 100 kiló hangszigetelés, nem dizel és/vagy toyota, az már nem is autó.

w a s d 2012.05.08. 18:31:21

@2-More: "Én inkább megmaradok a 10+ éves gépeknél, mert lehet hogy se hangszigetelés, se anyag, se emisszió, se semmi nem volt rendben, de legalább nem kellett 300al menni hogy érezze az ember hogy autó van alatta."

Nem valami ilyen volt a cél a gt86- tal az eredetileg hangoztatottak szerint?

NperA 2012.06.29. 20:07:06

Megnéztem a TCTV videót róla. Először is gratulálnék a csapatnak, ez egy Top Gear szintű videó vizuálisan, de ebben van tartalom is. Nagyon jó, büszkék lehetünk nemzetközi mezőnyben is simán.

Az autóval kapcsolatban. Sokan mondják a számok alapján gyengének, mások jönnek a vezethetőségével. Én úgy látom, hogy a vezethetőség tényleg ott van a szeren, ha Karotta a saját tuningolt AE86-os pályaautója fényében is dícséri.

Viszont látszik, hogy a kocsiban nincs erő. A szerpentinen egyesben farolás szánalmas gyakorlatilag. Versenypályán már megy a dolog, ott lehet 6000/min felett tartani, lehet számítani az ívet. Közúton viszont egy-egy kihaltabb útszakaszra nem elég erős, nincs nyomaték.

Még mielőtt én is bekerülnék az autóskártyás brigádba elmondom, hogy hasonlót tapasztaltam Honda Civic Type-R vezetése közben. Vezettem pár alkalommal hosszabb távon is, városban és országúton. Kanyargós országúton is. A motor 6000/min felett megvadul, de alatta gyakorlatilag halott. Nyomatéka gyakorlatilag nincs, ahol lenne ott már mindegy. Ameddig felküzdi magát a "mágikus" tartományba addig kábé már értelmét is vesztette a dolog. Mint egy moped kábé.

Ha ugyanezt a játékosságot megtartva kihoznának egy feltöltött változatot, ami már valamivel 4000/min környékén is utős akkor teljesen más lenne a verdikt.

Vagy turbós vagy kompresszoros megoldás. Esetleg mindkettő. Ez így tipikusan japánautósan gyenge sajnos.

nincs_nick 2012.09.25. 15:20:11

@2-More: Ha már visszaolvastam akkor nézzük:

"Tömegben egyvalami dönt, a mázsálás."
Igen, és meglepő módon ha megméred az nb-t és nc-t kijön a fent említett 20-30kg difi...

"1,5M forintból rendes turbókitet elég nehézkesen kapsz, lévén, mivel az MX5 motorok (az NA-t kivéve) egyike sincs semmilyen más mazdába, mindent egyedileg kell legyártatni hozzá aftermarket esetén."
nc-be kapásból sima mxr motor van, 2.3-as szinte csereszabatos vele egyéb kérdés? Esetleg ajánlom az mx-5 alkatrészek forgalmazásával foglalkozó áruházak kínálatának böngészését, hogy megismerkedj az árakkal kit szinten.

"Egy szett normális kovácsolt hajtókar 2 kiló, ugyanannyi egy szett dugó."
nc2-ben pl. gyárilag megtalálod ezeket, minő meglepetés... na meg elbírja a kompresszort/turbót különösebb átalakítás nélkül (ép eszű szinten).

"Nem, nem a honda árakat kell nézni, meg a kinai utángyártás Eagle hajtókarokat. Ez magában a csapággyal máris fél guriga, és akkor még se turbó, se IC, se csövezés, se ECU, se semmi. Nem mondom, ki lehet hozni 1,5 millából, az enyém sincs többe, de nem off-the-self, csak bedobom és már indulok is felállásba."
Dehogynem, kismillió off-the-self kitet kapsz na-nb-nc vonalon. Nc-hez mondjuk nem vennék, mert rosszak a tapasztalatok eddig (mind kompi, mind trubo esetén), de na-nb vonalon, ha elég y szerény 20-30-40%, akkor rogyásig van otthon szerelhető kit. A gond ott jön, ha 230-240LE-t akarsz tőle, ott már kell az amit te is emlegetsz. Btw, itthon is van ilyenből pár na, nem 6-8mFt-ba kerültek és mégis szépen mennek...

"A plusz 40 fokban azért vigyázzál azokkal a fékekkel, nem ok nélkül van annyi mart tárcsa, polcról elérhető féktuning meg harisnyás fékcső, csipem az ilyen legendáriumokat, hogy full utcai autót kivinni pályára és gyiháá, sajnos a valóságban meg jön a 3. kör után lilára égett féktárcsa, megforrt fékolaj és szálszakadt gumi."
Légy szíves ülj be egy nc-be és nézd meg kakucson hány kört bírsz ki a sima Mazda betétekkel vagy akár Hungaroringen. Kakucson konkrétan Golf V GTI-hez képest 2x több kört tudtam vele menni gyári fékekkel, de utána is azért álltam meg mert már nekem volt sok... Persze ha bináris módban tökig fékezel minden kanyar előtt és nem annyit amennyit kell, akkor hamar elfogy bármelyik fék. Btw, szerinted mekkora fékerő kell egy nyamvadt 1100kg-os autó megfogásához annál a max. 210-nél amit ezek tudnak... Esetleg olvasgass AutoX fórumokat, hogy mivel nyomják a tengerentúlon, pedig oda kell a fék. A két javasolt féktuning nc-re pályázáshoz valami verseny betét és a ködlámpák helyére a légbevezető (ez sem kötelező, a porvédő ugyanis gyárilag olyan kialakítású, hogy a fékbetétre tolja alapból a levegőt). Ha kevésnek érzed a féket az esetleg már öregedő nc-k esetén opció fém fékcső, de az sem kötelező, ha normális fékolajat használsz és cseréled gyakran ha pályázol. Általában ez a gond, nem a fém fékcső...
süti beállítások módosítása