Nem lehetett nem megvenni

  2011. december 03. - Stump András Címkék: peugeot totalcar flotta saga 504

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Lehet, megtérek. Ha hinnék felsőbb erőkben, már lumbágósra hajlongtam volna magam a mecsetben, csapágyasra koptattam volna a rózsafüzért, esetleg bárányt áldoztam volna, véres késsel. Lehet olyan közhelyeket durrogtatni, hogy kicsi a világ, de a statisztika tudománya még nem ért el arra a szintre, hogy számokban ki lehetne fejezni annak a valószínűségét, ami a napokban velem történt. Persze, véletlen, de csodálatos.

Első kifakadásomra környezetem komoly ellenreakcióval válaszolt. Olvasók felkutattak elkallódott 504-eseket, felajánlottak transzportokat, jobbnál jobb internetes hirdetésekkel bombáztak. Kösz mindent, igazán jól esett, bár azt talán elárulhatom, hogy a meghirdetett autókat az akkoriban lázmérőt robbantó kórom kifejlett stádiumában nyilván mind ismertem. Ezt az autót viszont nem én találtam, ő talált meg engem.

Majdnem úgy néz ki, mint egy rendes autó

Pontosabban Kati néni volt az, egy Csongrád megyei tanyáról, aki gyöngybetűkkel írt levelet adott postára, talán pont abban a szent pillanatban, amikor billentyűzetem nyögve csattogott autonanizálásom alatt. Egy biztos: pár perccel a poszt élesedése után csöngetett be a postás a szerkesztőségi listára a levéllel, amely Bochkor Gábornak volt címezve; tőle jutott el a levélben megnevezett autóguruhoz, Winkler Róberthez.

Ha nem pont azon a napon kerül adásba a Peugeot-lázálmom, talán el is sikkad a beszkennelt papíros, így viszont főszerkesztőnk leplezetlen örömmel pumpálta vérnyomásomat a piros tartományig. Kati néni ugyanis egy nagy becsben tartott 504-es Peugeot-nak keresett szerető gazdát. Tulajdonosa - fia - négy éve lelépett Svédországba, azóta pihen a gép, csak akkor indítják be, amikor évente egyszer-kétszer hazalátogat. Aki olvasta az előzményeket, el tudja képzelni, mit éltem át abban a két másodpercben, ami a levél olvasása és a megadott telefonszám tárcsázása között telt el.

Kati néni tündéri hangon jelentkezett be; talán még jobban meglepődött a hirtelen sikertől, mint én, akinél levele kis híján infarktust okozott. Az év eseménye lenne, mondta, ha megvenném a Pözsót. Üzemképes, mondta, hogyne, hiszen mindig beindítja a fia, amikor hazajön. Van rendszáma, legális magyar autó, 504D a típusa, 71-es. És világoskék - ennyit sikerült megtudni a pár perces izgatott interurbán beszélgetés alatt. De adjam meg a számomat, szól a fiának, aki fel fog hívni Svédországból, és mindent meg tudunk beszélni.

Nem kifakult, tuning a jobb hátsó lámpabura

Első randi? Zen-állapot ahhoz képest, ahogy vártam a csörgést. Amikor megjelent a +46-os szám a kijelzőn, úgy tűnt, mintha elcsendesedett volna a hangzavar a szerkesztőségben, Zách Dani és Árpád is mintha egy pillanatra megszakította volna a diskurzust, lényegében megszűnt körülöttem a világ. Áhítattal vártam a tulajdonos szavait, hogyan illetheti a törékeny kis virágszálat.

Rocinante a neve, mármint az autónak. (Assur most világosít fel, hogy Don Quijote lovát hívták így - lol. Ha tudom, nem veszem meg.) Úgy tíz éve nála van, mindig nagyon vigyázott rá. A gyújtáskapcsolóval van valami gond, úgyhogy trükkös beindítani, de motorikusan első osztályú. Egy Ford Sierrából vettek bele bontott motort, abban ugye ugyanez a blokk van. A forgalmiba nincs bejegyezve a motorcsere, de megvan az eredeti motorja is, adja hozzá. Indul, megy, megáll - persze foglalkozni kell vele, de hát negyven éves.

Alig mérhető déja vu-szagot érzek a levegőben, de még csak sejtés szintjén. A hang, amit hallok, a stílus, a dicshimnusz valahonnan ismerős. De kár, hogy ilyen rossz a memóriám, nem tudom konkrét eseményhez sorolni a jelenséget.

Emberünk közben elérzékenyül, mennyire szerette a Pözsót, és elkezdi mesélni, hogy Rocinante bizony ismert a szegedi éjszakai világban, mivel ő kidobóemberként dolgozott egy időben, és vele együtt mozgott a világoskék 504-es, melyet ugye nem nehéz felismerni. Amikor rákérdezek, milyen is a belseje, már érlelődik bennem a gyanú, de biztosra akarok menni. Barna, igen, és az újabb műszerfalat szerelte bele. Csönd. Hosszú csönd. Behúnyom a szemem, és előttem van a tákolt szegedi rém.

Akkor nem kellett

Ismerem ezt az autót! - fakadok ki a hirtelen felismeréstől, majd mindketten zavarba jövünk; ő nem tudja, örüljön-e ennek vagy sem, bennem pedig felsejlik az akkori kiábrándulás emléke, és már fogom a fejem, hogyan húztam magamra megint ugyanazt a csapdát. A biztonság kedvéért még rákérdezek az árra - így, öt év múlva már talán nem is irreális, amit kér érte, de inkább csak a nyitva hagyott lehetőség kedvéért köszönök el úgy, hogy meggondolom, és Kati néninél jelentkezem, ha érdekel.

Ha racionális elveket követnék, nyilván nem 504-eseket kutatnék fel, szabadidőm jelentős részét feláldozva, hanem a Swift és az Astra oszlopait nézegetném az exceltáblában. Világos, hogy minden öreg autó vásárlásánál meghatározó a diffúz, számokkal nem kifejezhető, hangulati elem. De én ezt az autót egyszer valamiért nem vettem meg. Bár emlékeznék pontosabban arra, milyen volt valóban. Mert most már befészkelődött ide a tarkóm fölé, és nem szabadulok tőle, úgy tűnik.

Találkozom Rolanddal, akivel annak idején megnéztük. Jézusom, az egy rom! - kezdi. Nem emlékszem, hogy fuldoklottunk a röhögéstől? Az undorító barna bélre? A kendácsolt műszerfalra? Átküldi a képeket, amiket a telefonjával csinált, az talán visszaránt a valóságba. Tényleg olyan szar volt? - kérdezem. Konkrétumokra ő sem emlékszik, de oka van annak, hogy vastag fekete filccel húztuk ki a listáról.

Öt évvel ezelőtt sem nézett ki jobban

Akkoriban mondjuk másképp futottam neki az 504-es kérdésnek. Azonnal használható autót kerestem, amellyel ki tudom váltani a döglődő Escortomat. Persze nem ijedtem meg egy kis melótól akkor sem, de több hónapos projektbe, végtelen alkatrészkeresésbe, bizonytalan kimenetellel nem volt kedvem belevágni. És tegyük hozzá, ez volt az első Peugeot, amit megnéztem, vagyis még kezdeti stádiumban volt a betegség.

Mára viszont elhatalmasodott, és tudom, egyetlen módon szabadulhatok tőle: ha veszek egyet. Olyan régóta kísért körülöttem, annyit néztem már meg komoly vételi szándékkal, hogy teljesen világos lett, vagy örökké sóvárgok, vagy rá kell szánnom magam, bármennyire nem alkalmas az időpont. Sosem az.

Miután Kati néni autóját gondolatban félretettem, utána mentem minden bizonytalan szálnak: hagytam, hogy egy pillanatra rabul ejtsen a parkolóházban porosodó sötétzöld, végignéztem a kertben álló kollekciót. A szerb vonalat se felejtsük el, ott hetente bukkannak fel őrületes találatok. De legális út nincs a behozatalra EU-n kívülről, ha nem akarunk minősített veteránt építeni. Azt pedig köszönöm, nem, én használni szeretném ezt az autót, nem félteni.

Látom én is a ragyákat, de a bal hátsó sárvédő a legrosszabb eleme

Világosan kirajzolódott, amit már a keresés legelején megállapítottam: nincs közepesen lepusztult, még használható 504-es a piacon, legalábbis normális áron nem. Projektautók vannak, amelyek restaurálás után kiáltanak, meg szépen rendbe hozott, minősített vagy arra alkalmas veteránok. Nem kérdés, hogy utóbbival jár jobban az ember, az itthon hirdetett zöld ot-s például nagyon jó ajánlatnak tűnik. Dízel viszont gyakorlatilag egyáltalán nincs, egész Európában. Mégis vissza kell térnem Kati nénihez?

Nem én hívtam fel, ő keresett meg. Pont azon a héten, amikor elhatároztam, dűlőre kell vinni az ügyet. Lenne egy másik érdeklődő, mondta, de mivel én jelentkeztem előbb, úgy érezte tisztességesnek, hogy először megkérdez engem. Mondom: az 504-es tulajok kivételes emberek. Bevallottam Kati néninek, hogy ismerem az autót és vergődök, mint hal a szatyorban, nehéz a döntés. Pár nap haladékot kértem.

Mivel ez sem segített, és a sors kérges keze már egyszer pofán vágott ebben az ügyben, gondoltam, rábízom magam teljesen. Vettem egy nagy levegőt, felhívtam Kati nénit és azzal a kellemetlen érzéssel, hogy tudom, csalódást okozok, bemondtam a legkisebb hat számjegyű összeget, amennyiért nekem megérné a Peugeot. Ha másért nem, azért, hogy ezzel kivásároljam magam az átok alól, gondoltam magamban. Ha a másik vevőjelölt rám licitál, legyen övé, nem fogok zokogni, végülis kívülállók szerint egy rom.

Csak egy pár cső - amúgy átlátható a motortér

Eltelt a hét, lejárt a saját magamnak szabott ultimátum, ami után még gondolni is tilos volt 504-esre. De mit tegyen az ember, ha telefonon keresik meg, hogy viheti az autót, komolytalan volt a másik ajánlat? Vigyorogtam, hát persze, bár a félelem gátat szabott a zabolátlan kurjongatásnak. Lényegében úgy mondtam ki az igent, vagyis inkább a talánt, hogy csak halvány emlékképeim voltak a titokzatos tárgyról, azok sem túl derűsek.

De ahogy megláttam a bekötőút melletti gazban, azonnal megsajnáltam. Nem is olyan rémes. Egészen autó formája van. Ahhoz képest, amire emlékeztem, teljesen rendben van. Lehet, hogy minden autóvásárlásnál egy szétdőlt kotványt kellene elképzelni, akkor csupa kellemes meglepetésben lehet részünk.

Ez előbb-utóbb cserés

Kívül több helyen válik le róla a gitt, de ordas nagy lyukak nincsenek. Belül tényleg nem egy szívderítő látvány, de eredetileg kék volt, és a szőnyeg meg az ajtókárpitok még a gyáriak, ráadásul teljesen használhatók. Gyorsan feljegyzem a listámra, hogy műszerfal és ülések, aztán nézzük a motorteret. Ott figyel a jó öreg XD2-es, fölötte egy rémisztően nagy, modern Bosch izzítórelé, az átlátszó előszűrőben meg valami kocsonya. Pakuraolaj, tájékoztat az autó tárolásával megbízott csávó, úgyhogy már lógatjuk is a szívócsövet a hozott kannába.

Itt még hittünk abban, hogy elkapja az adagoló

Közben Imi, akit azért vittem magammal, hogy féken tartson, felszedte a padlókárpitot: alatta egészen épnek tűnik a taposó és a belső küszöb. Megtudjuk Rocinantéról, hogy a határ közelsége okán kicsit nagyobb tankot szereltek alá, illetve hogy bikakábellel sem bírható szóra. Nem tartott fél percig, amíg kutyacsaholás kíséretében körbevontattuk a tanyán a tyúkok között, majd kint a műúton ráengedtük a kuplungot.

Húzzuk meg, hátha beindul

Első jelnek bíztató volt, amikor megláttam a kötélvégen keresztben csúszó 504-est a tükörben, ezek szerint kompresszió van benne. De amikor a harmadik kört mentük és már langyos volt a hengerfej, viszont égésnek a legkisebb nyomát sem észleltük, kezdett gyanús lenni a dolog. Megérkezett a friss gázolaj a porlasztócsúcsokhoz, azt leellenőriztük, de valahogy nem akarta elkapni.

Fél óra és némi logikai szkander után végül csak belenéztünk fölülről az adagolóba: üres. Belecsurgattuk a nyálat, és láss csodát - nagyokat köpködve, egész estés Omega-koncertre elegendő kék füstöt generálva beindult Rozi, majd krákogva egyből le is állt. Az ismétlés eredménye ugyanez lett, ezután nem volt nehéz megállapítani a diagnózist: nem szív az adagoló, valószínűleg berohadt a lapátos szivattyúja.

Kerget a kutya

Halványan felderengett az üzemképes szócska, amely Rozival kapcsolatban oly sokszor elhangzott, de elhessegettem - egy adagolófelújítás a legkevesebb, délutáni szorgalmi feladat a garázsban, nem ezen fog múlni. Félrevontam Imit egy fél pillanatra, de ő sem kopogtatott a halántékán, sőt, szerinte kimondottan Afrika-képes a jármű. Ez ugyan nem szerepelt a követelmények között, de bíztatásnak véltem, úgyhogy nem tehettem mást: megvettem.

Túloznék, ha azt mondanám, egy Buddha nyugalma szállt meg a szerződés aláfirkantása után. De a megkönnyebbülés felemelő volt. A hazaúton még pezsgett a vérem, mint egy rekordidő alatt teljesített Ironman után, otthon kéjjel töröltem ki a figyelőket, az Európa-szerte kiszemelt példányokat. Rég nem vettem autót. Persze tudom, ezzel is rollerre szálltam, de egyelőre lelkesen hajtom, tart még az eufória.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr643429709

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zuhanó repülőgépen lenni extrém szórakozás és nem egy hittérítő módszertan. 2011.12.04. 10:58:49

Egy bugyuta mondás szerint egy zuhanó repülőgépen nincs ateista ember. Nos vizsgáljuk csak meg és az eredmény az, hogy még egy legenda kivégezve. "Egy zuhanó repülőgépen nincs ateista ember", hangzik el sokszor a hitkomisszár térítők rés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2011.12.03. 21:46:22

@Loading...: Köszi, hogy lealacsonyodtál hozzánk őméltőságos Dalai Senna!

Rocko- 2011.12.03. 21:50:29

@mrbateman: "Egy valami szól mellette.."
gondolom az fel se merül benned, hogy azért vette, mert neki tetszik.

NuMuN 2011.12.03. 21:59:15

No én is kíváncsian várom a fejleményeket ;)
Tetszik ahogy pár ember megint aggódik a cikkiró által elköltött pénzéért xD Igaz, én is ideges lennék, ha az én pénzemen vette volna mondjuk egy citroen ds helyett :)
Jó dolog ilyen autókat látni az utakon, még ha nem is annyira tetszik a legtöbb típus, de valahogy feldobják a napot...
Apropó, ha egyébként jók az ülések, nem érdemesebb átkárpitoztatni valami plüss mélykék színre pl.?

dennisthemenace 2011.12.03. 22:07:22

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nézd, én is olvastam Népítéletet, de ennek ellnére 406-ost vettem, mert MEGTETSZETT. Négyéve hajtom, hatvanezer mérfoldet toltam bele. Semmi gondom nincs, csak kopó alkatreszeket, kipufogót cseréltem, meg gumikat.
Amúgy ott, a sivatagban is halad az ido, ott is vannak már korszeru diagnosztikai muszerek. És rengeteg 406-os..

Scripted Reality 2011.12.03. 22:08:29

@ommm: ..tudod, hogy rám számíthatsz, fater!

m.o.p. 2011.12.03. 22:08:37

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nissan vagy Mitsubishi?
Tolerálható unalomfaktor, elég erősek, az alkatrész nincs aranyárban sokat nem is fogyasztanak viszont a fűtés és az elektromos biszbaszok stabilan működni fognak, ellentétben az Opelekkel.

Az 504-hez meg csak az örökzöldet:
-Nem vak ez a ló uram, bátor!
Emellett 1,5 millát 4 év alatt rákölteni nem annyi, mint egyben. Erről könyvet is írtak, nem egyet.

Hilux94 2011.12.03. 22:12:02

Még mindig sokkal jobb választás, mint megint valami szutyvadék, lelketlen dobozmerci. Nem néz ki ez annyira rosszul.

Dennis01 2011.12.03. 22:17:28

Erdekes, hogy mindenki egybol ugrik a penzugyi reszre. Erdekeset irtam? Inkabb szomoru..
Amugy az en kocsim is atomokra szedve all a muhelyunkben, epp az elozo gazdak kokanyolasait tesszuk rendbe. Uj padlolemez, kuszobok, uj segedkeret plusz egy-ket porsenes kijavitasa. Draga? Igen. Megeri? Penzugyileg nem annyira, de tudom, hogy a kocsi meg fogja halalni mikor kirandulgatni megyek vele es kapom ra a sok dicseretet. Igy mar megeri nekem..

tamáskodó 2011.12.03. 22:24:11

Van ilyen.

Elkapod a fertőzést/szerelmes leszel és kész.

Lassan két éve várok egy majd 30 éves romra, alig 27 000 km van csak benne, de nekem tetszik.

Nem normális, mint ahogy a Pözsó vásárlása sem volt az.

Gott in Frankreich 2011.12.03. 22:28:12

@penelope garcia: Az irodalom ismerete neha hihetetlen szituaciokban bizonyul(na) hasznosnak :)
(Lehet, kicsit egyertelmubb becenevet kellett volna adni az autonak. Pl. "vadasz, vadasz, nem vadaszni jarsz te ide".)

dekás dezső 2011.12.03. 22:35:12

csodálatosan esetlen jármű.
kitartó lelkesedést a barkácsoláshoz, egyedi színfoltja lesz a hazai közlekedésnek, ha megkapja a kellő gamma sugárzást.
ezzel a színezettel öléggé perverz, szóval ejha!:P

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.12.03. 22:40:03

Kasztniilag kb. a Csikós-féle Pontonnal van egy szinten: állapotra szarabb, de talán kevésbé bonyolult. Szvsz a végösszeg kb. ugyanannyi lesz. Legalábbis bízom benn hogy, csak viccből biggyesztette a képek alá a "hadd csámcsogjon" feliratot a kedves szerző. Ellenkező esetben kényszerzubbonyt neki!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.03. 22:41:07

@LBL:" Nem hinném, hogy 100 ezernél többet tudott volna fizetni Kati néni. "
:-))))))

Kivancsi 2011.12.03. 22:43:42

szoval celba volt veve vmi benyas karbis 504.....
aztan ez lett belole :):)

a lenyeg hogy Don Quijotenek tessen es majd csutakolja, abrakolja az uj paripat :):)

miert ne lehetne lathatalnban oreg autot venni?
ha kilot meger neki akkor elhozza ha nem akkor
marad azt megy a bontoba :):)

en 3kilo igertem a mostani versenylovamert kepek es leiras alapjan
ha minden ugy van mint az ismertetokben es fotokon akkor hozom
ha nem akkor ingyeee se kell

olyan volt:):)
azt hoztam most europat jarom vele...
neha-neha itt ott meg kell "igazitani" de elvezem:

facebookon kovetheto a tura:
SciroccoGTMKone
a kovetkezo allomas Irorszag.....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.03. 22:43:54

Öreg (a poszt toló), megfogadtad a múltkori posztnál, hogy ha adott időpontig nem találsz épkézláb autót, akkor kivered a fejedből, elvarsz minden szálat és elfelejted az egészet.Így volt, vagy nem így volt??Így volt.Erre most ez...milyen ember vagy te, hogy ennyire nem tartod magad az elveidhez?!?!?

:-)
:-)

midnight se 2011.12.03. 23:29:55

@mrbateman: "de cserébe sosem lesz üzembiztos, de egy csomó időt és pénzt elvisz."

- te nagyonhulye. MAr bocsanat, erre nem lehet mast mondani. A Pug 504 a vilag egyik legmebizhatobb autoja volt, az allolampas es a 123-as Mercedessel egyetemben, sosem sullyedt le holmi Toyotak szintjere. Ha Bandi ezt egyszer megcsinalja, 20 evig nem lesz vele gondja.

midnight se 2011.12.03. 23:31:47

@mrbateman: Tudod ocsem ez az 504-es Nigeriaban ujkoraban (mert par eve fejeztek be a gyartasat, tajekoztatlak) majdnem ugyanannyiba kerult, mint a szalonban mellette allo 406-os!

midnight se 2011.12.03. 23:32:43

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: "aki életre kelt egy shitgunt"
- ne igyunk elore a medve borere.

midnight se 2011.12.03. 23:39:45

Szep ez az auto, van stilusa is, de ekkora hibas dontest...Andras, Andras. Ezt a szart nem szabadott volna megvenni, de te tudod. A szerelem vak.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.03. 23:46:04

@Gee Halen: "Szerintem meg pl. a Citroen nem szép, nem különleges és nem is jó.

De csak a példa kedvéért, hogy kötözködjek."

idiotabaromallat. de csak a pelda kedveert, h reagaljak.

porshe 2011.12.03. 23:50:41

vettél egy rossz dízel dácsiát

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.03. 23:51:04

@ejszarny: Már bocsánat, ha sikerült beletaposni a lelkivilágodba, de az előzményt is olvastad?

kultúrpesszimista 2011.12.03. 23:56:00

Ha valaki szerelmes egy típusba, az egy dolog, kár minden észérv. Akinek a P504 a szíve vágya, annak az, ezzel csak egy dolgot lehet tenni a környezetnek: tudomásul venni. Na de az, hogy ez a vágy konkrétan ebben a bilikék autóban manifesztálódjon... háááát...

Én biztosan nem vettem volna ezt meg, semennyiért se.

Mindazonáltal sok örömöt kívánok, no és persze szerencsét.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.03. 23:59:26

egyebkent nem vagom ezt a sok szarragast a kommentekben.
a normalisan erdeklodokon kivul - nem mindegy mennyiert vette?
kicsit ugy viselkedik nehany ember, mintha bandi a az o penzukbol vette volna, nem sajatbol.
nekem nem tetszik pl. ez a tipus, neki igen: sok szerencset a felujitashoz, sok oromet, gondtalan kilometert vele ha kesz lesz :)

ahhoz meg h a heten kuvul sikerult megvenni: ha ragerjedsz egy csajra, de valamiert nem sikerul osszefutni vele es gondolatban lemondtal volan eppen rola, majd osszefutsz vele masnap, hat johogy meghuzod azert :]

FEKI 2011.12.04. 00:01:50

Hát nem volt egyetlen barátod sem a szerkesztőségben aki lebeszélt volna erről?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.04. 00:06:34

@FEKI: A barátok mind otthon voltak éppen és féltengelyt köszörültettek régi vasukhoz.

kultúrpesszimista 2011.12.04. 00:11:15

@ejszarny:

Magyarországon élünk, ez minden. Megannyi irigy, kisszerű, fába szorult féreg között. Itt még a szubjektív örömet is forintosítaná a sok barom. Más örömének örülni itt nem szokás...

altimus 2011.12.04. 00:11:20

ez valamivel jobban nez ki,

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/504/peugeot_504_2.0_gl-5181730

es nem is draga, ahhoz kepest, hogy a cikkben szereplo autobol soha nem lesz ehhez hasonlo, meg akkor se ha 3x ennyit koltenek ra.

kultúrpesszimista 2011.12.04. 00:14:45

@altimus:

Ezzel különben egyetértek. És nem ez volt az egyetlen ésszerű és szerethető ajánlat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.04. 00:17:16

@altimus: Igen, mindenki eről regélt, hogy talán a legértelmesebb döntés, ha van az embernek ennyi gempája...De hát nem így alakult.

Apropó, miért hívják a poszt-tolót Telós Bandinak?Milyen telója van neki, és hány? :D

gumifust 2011.12.04. 00:18:40

Gratulálok , bár nem ismerlek személyesen , de örülök hogy végül sikerült megtalálni a hőn áhitott autót :) És várom az újdonsült 504es Tc-s kalandjait !!! A Rozi név jobban illik hozzá :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.04. 00:50:27

@m.o.p.: jaja, azokat is néztem, a carismák úgy látom elég jól rohadnak, nem tudom miért. de a nissan vonal tetszik, ha ilyen GT-R-eket gyártanak, a többi kocsi se lehet túl rossz. utaztam sokat egy 1.5-ös almeraban, semmi különös, rossz nem volt, nagy igényeim nincsenek, lehet az lesz a nyerő. elég erős több személlyel is (relatív persze, de nem vagyok szokva a sok lóerőhöz). jó tudom, tc-n oltották a Winklerék, h milyen uncsi, de vmi kell már lassan.

Hilux94 2011.12.04. 00:51:16

@midnight se: "Ha Bandi ezt egyszer megcsinalja, 20 evig nem lesz vele gondja."

Itt a mesebeli "ha egyszer"-en van a hangsúly.

Ha az egyszer 4-5 évnél rövidebb ideig tartana.
Ha a gazdi él +4-5+20 évig egyáltalán.
Ha ez fele olyan autó lenne, mint bármelyik Toyota. :-)

zeugma 2011.12.04. 03:37:35

Vadász, vadász...

carisma1.6 2011.12.04. 06:36:19

Az ilyen vásárlásokra szokták mondani, hogy minden szarra születik egy veréb :) Vagy a szerelem vak....

Ciri 2011.12.04. 07:10:12

@Rocko-:

"sajnos ezek olyan apró finomságok, amiket csak egy Audis tudhat, sőt, olyan mélyen beépül a tudatba, hogy az már tudat alatti, és az ember zsigereiben érzi. "

Jaj, egyem a szíved! Ezt de szépen mondtad! :))

Ciri 2011.12.04. 07:22:03

@Rocko-:

És hány személyes?

vadkertész 2011.12.04. 07:53:38

Szia Bandi!

Gratula a új autódhoz.
Most már tudom, hogy szivar az kombi. Én szeretnék olvasni az audidról is.
Köszi!

Nr01 2011.12.04. 08:20:49

Bandi gratula a géphez, az építési folyamat követhető lesz valahol, mondjuk a színével még nem békültem ki, de ezzel neked kell, a zöld meg a sima kék szerintem szebb, az más, hogy nekem nem valószínű, hogy ilyen autóm lesz.

@Loading...: Azt hiszem, most kezdem megérteni, hogy miért volt tiltva a hozzá szólás egy ideig a posztok alatt. Ha nem tetszik a rendszer minek jársz ide amúgy?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.04. 08:25:59

@mrbateman: Basszus, miért ne lehetne üzembiztos? Lehet tudni minden hibáját, előre, meg azoknak a jeleit is.
Az én 20 ées autóm is eléggé üzembiztos (nem hagyott az út szélén soha), csak néha kifogok egy-egy alkalmatlan szerelőt, aki nem találja, mi a baja (és ha ugyanazzal a bajjal elviszem máshoz, az érdekes mód egyből rájön, mert az szakember, nem csak lehúzó-man).
Költségekkel minden autó jár, de én ezzel a döggel 10 év alatt se tartok egy új Suzuki áránál, pedig összetörtem már párszor :S

ben1988 2011.12.04. 08:29:31

Nekem volt ettol meg brutalisabb allapotu autom is napi hasznalatban. Nem vagyok ra buszke persze de lehetett hasznalni. Ez is egy egyszeru oreg auto, ami mar vegleg szethullott rajta ki kell cserelni aztan hajra. Ezzel a motorral nem hinnem hogy megbizhatatlan lenne ha csak minimalisan is karban van tartva. Persze lehetett volna mast is venni de ha egyszer ez tetszett a szerzonek, minek. Megvenni valamit amit utana nem szeret az ember szerintem sokkal rosszabb dontes ha nem a racionalitas az elsodleges szempont. Ez legalabb szinfolt a sok egyenszurke frankhiteles kavedaralo kozott, tenyleg nem sok ilyen rohangal itthon.

Schütii 2011.12.04. 08:34:24

@ColT: Dolgoznak? Mikor? Mer' azért mindketten szorgalmasan cikkeznek, persze nem azokról az autókról...

huleaks 2011.12.04. 08:37:18

Csak így tovább. Képeket szeretnénk! Csikós majd elmondja hogy kell csinálni az ilyet!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.12.04. 08:39:47

@zeugma: Igen?

@Gee Halen: Hogy a t9öbbiről már ne is beszéljük ;-)

@Hilux94: Így van! Ezért egy hatalmas piros pont. A Csikós Mercibuzériája még elmegy, meg különben is mindig kompenzálva van szerethető olasz kisautókkal. De ez a cikk bemutatta, hogy Mercin kívül is van érdekes autó.

Hurri Kán 2011.12.04. 08:40:53

Vissza kellene tenni a sárga cetlit a poszt elejére...

dennisthemenace 2011.12.04. 09:11:38

@ejszarny: Miért idiótabaromállat, akinek más a véleménye?

Ronin_ 2011.12.04. 09:16:27

@zeugma: :-D
Így igaz.

Saját tapasztalataimból kiindulva ebbe is bele lehet ölni 1,5 M-t, de pár százezerből is lehet belőle használhatót varázsolni, mivel András ért is az autókhoz és szerelni is tud.
Ed Csájna azé nem köszönné meg neki, ha Stump kollega odatóná a ződ csarnoka elé ezt a bilit!;-)

Viszont azt tudom, hogy az 504-esben is ugyanaz az ATE fék van, mint az én 66-os Taunusomban (hiába, ők is rájöttek idővel, mi a jó:-)).
Már ha érdekli a kollégát.

Kitartást hozzá, hiába no, a szerelem az vak.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.04. 09:44:10

@dennisthemenace: van logika abban h egy ds nem kulonleges vagy nem szep?

Tizenkettő 2011.12.04. 10:02:50

www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/304/peugeot_304-4982974
ŐŐŐ én lehet inkább egy ilyen kistestvért vettem volna meg.

balalajka 2011.12.04. 10:03:24

Kedves Bandi!

Szívből gratulálok a "vas" begyűjtése okán! :-)
Minden elismerésem az őrületé.........
Szóval: szívesen segítek, ha szükséges az elektromos rendszer rendbetételében. Eredeti szakmám autóvillamossgi szerelő, bár ma már egészen mással foglalkozom.

Üdv.: Balázs

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.04. 10:06:07

@ejszarny: Miért, abban volt logika, hogy a Peugeot 504 nem az?

Egészen hihetetlen, ezért írtam oda, hogy a PÉLDA KEDVÉÉRT. A Cirtoen egy PÉLDA volt a felsorolásból. Ugyanannyi értelme lett volna bármelyik más felsorolt márkával példálózni, ugyanis pusztán a hozzászóló azon "érvére" reagáltam, hogy a Peugeot 504 felújításának nincs értelme, mert az neki speciel nem tetszik.

Nem is értem mit magyarázom ezt.

De hogy megnyugtassam lelked, most így utólag helyettesítsd be a Citroent BMW-vel. A példa kedvéért, tudod.

Datsun Sunny Coupe 2011.12.04. 10:09:46

Egy dolog piszok mód érdekelne a vásárlásaitokkal kapcsolatban! Amikor a Datsunomat megvettem, nem volt műszaki vizsgája és elég ótvar állapotban volt. De megvettem, Mert kellet nekem mint borostás bácsinak a rönómegan! És műszaki nélkül,nem tudtam átiratni a nevemre. Gyorsan írtam is egy levelet a helyi ocsmányirodának,hogy tekintsenek el a 15 napos átírási kötelezettségemtől,mert egy 30akárhány éves kocsit nem tudok ezen rövid idő alatt vizsgaképes állapotba hozni! A választ a vásárlástól számított 16. napon kaptam meg levélben amit személyesen kézbesítettek! A tartalma annyi volt,hogy átírási kötelezettségemnek nem tettem eleget,ezért a kocsit a forgalomból kitiltották és megvágnak engem 50.000től 500.000forintig terjedő,nekik tetsző összeggel. Ti ezellen hogy védekeztek? állítom 15 nap alatt nem kerül a nevetekre az ilyen,az enyémhez is hasonlatos guruló törvénysértés! Mit tesztek hogy később kelljen átiratni?

duplakuplung 2011.12.04. 10:13:05

Szép történet. Imádkozom érted. :)

Ada 2011.12.04. 10:15:09

@geegee: Mert a diplomamunkaja temaja volt, majd a TC-on cikket is irt rola...
gyakrabban kene TC-t olvasnod...

totalcar.hu/magazin/technika/2011/01/03/rendben_gatlo._de_mit_gatol/

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.04. 10:17:54

@Gee Halen: latom nem csak az agymukodesedben, hanem a latasodban is komoly vakfolt(ok) vannak.
ha meg mindig nem sikerult osszeolvasni a homalyban "mintha_ott_lennenek" jelleggel tamolygo betuket segitek, mintha nalam is lenne olyan ott, hogy: "de csak a pelda kedveert, h reagaljak."
megvan? remek. ennek fenyeben akkor mi is konkretan a sipolas targya?

akar pelda kedveert, akar szimpla faszsagbol, akar komolyan jonnek elo autogyartok, azert egyetlen dolgot meg a legfogalmatlanabb idiotanak is eszre kell vennie: lehet a citroenre mondani, h nem szep, mert izlesek es pofonok, de hogy ne lenne kulonleges, az azert extra faszsagra vall.

de nyugodtan jatszd el, h nem erted, toled meg ez is hiheto lehet :]

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.04. 10:25:02

@ejszarny: Oké. Csak azért hogy legyen min rágódnod a vasárnapi ebéd felett: a Citroen DS egy sz*r. Függetlenül attól, hogy mit gondolok róla.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.12.04. 10:27:25

kis, komplexusos pocs, aki flamet general majd rinyal h megegette a parazs.

kis komplexusos pocsok hulyesegein meg minek ragodnek?
:]

oszkapiszka 2011.12.04. 12:09:39

@Datsun Sunny Coupe:
Az, hogy kizárólag érvényes műszaki vizsgával lehet csak átíratni egy autót, csupán városi legenda, amit én is elhittem sajnos.
Ugyanúgy átírják, kapsz törzskönyvet, miegymást, csak nem cserélik ki a forgalmit, hanem 4-5 ezer Ft -ért cserébe bejegyzik, hogy te vagy az új tulajdonos. Majd miután megvan a műszaki, akkor cserélik ki 6 ezerért a forgalmit, az okmányirodába behozott rendszámra meg felnyalják a plakettet.

Hasonló cipőben jártam én is, idén vettem egy hengerfejes 32 éves porschét, amit az impotens szerelő nem tudott időre megcsinálni, (de cserébe még jól el is baszta, úgyhogy el is vittem máshová) úgyhogy én is rágtam a kefét a 15 napos határidő miatt, de nem kellett volna.

dennisthemenace 2011.12.04. 12:25:35

@ejszarny: Nem kell benne logikának lennie. O így gondolja, neki ez a véleménye és kész. Nem kell egyetérteni vele, de lebarmozni sem kell.

dennisthemenace 2011.12.04. 12:26:56

@oszkapiszka: A pénzéhes, ribanc kurva anyjukat, azt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.04. 14:15:15

@vadkertész: Te milyen uj autohoz gratulalsz?:)

/a kutya meg azert kergeti, mert megvettek a hazat/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.04. 14:17:58

mondhatnam kilakoltattak
hat szoval izlesekrol ugye nincs ertelme, nekem semmi erdekes nincs ebben a gepben
de sok sikert, lesz meg vele szopas boven
en a regi nagy amcsi kocsikat birom,amiket rendbehoznak
allatul neznek ki

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.04. 14:22:34

@Ada: szinte minden nap itt vagyok, olvasom, de valahogy kimaradt.Lehet beteg voltam, (mint az iskolai kifogásoknál)...

Kösz a pótlást.

tök mindegy 2011.12.04. 14:25:53

@Tizenkettő:

hát ez ugye nem 504, meg jobban is néz ki ezeken a fotókon, benzines, kormányváltós, műszakija van, szóval ez nem oké

nils_h 2011.12.04. 17:15:35

@Raptor XXX: szerintem ez ugyanaz, mint amit Bandi megvett:) @Tizenkettő: ez meg gyönyörű. nem is értem az árát...

sunblind 2011.12.04. 17:37:07

A szivarról nem volt még poszt ugye? Abban mi van? Fünfcilinder?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 21:01:22

@dennisthemenace: Te még jobban jártál, mint én anno. Valamiért egyszer megőrültem és mindenképpen 2.3 V5 Toledót akartam venni. Volt is vagy 2 db eladó éppen, ez 2004 augusztusban volt. Az egyik egy Mazda kereskedésben volt, a hahus képeken még erősen havas állapotban :D

Na, szóval azért elmentem megtekinteni és nem volt egy szívderítő látvány, hogy látványosan nem ment egy métert sem az autó úgy egy éve. De láttam benne fantáziát, így kérdeztem.

Mennyire alkuképes az ár? Semennyire, ez fix. De látszik, hogy egy éve áll a kocsi, a képeken még havas és teljesen piaci áron van itt. Fix ár. Ja, mondom, jó, akkor sok sikert. Végülis még télen is fenn volt fél évvel később és nem kellett új képet lőni, mert a tavalyi, hóval borított utolérte az évszakot ismét. Ezeket sosem fogom megérteni. Nem akarnak ezek autót eladni?

A "B" szál itt pedig az, hogy az említett Mazda kereskedés kínált egy 626-ost is, ami szintén opció volt nálam, 103 ezer kilométerrel, piaci áron. Mondom nekik, a nagyszerviz megvolt akkor 100 ezernél? Nem. Ha elvinném a kitett áron, megcsinálnák rajta? Nem. Elengedik az árát? Nem.

2 milliós autóknál 50-100 ezer forintot nem képesek rugalmasan kezelni.

Mazda kereskedés és márkaszerviz, még egyszer kiemelném... Gratulálok. Az is ott rohadt rajtuk még hónapokig...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 21:08:22

@Gee Halen: Nem a világ ilyen, hanem valami fertőző agypusztító vírus szalad át a szerkesztőségen. Egyszerűen kérik a szopórollert, könyörögnek érte. Bende és a Merci. Csak egy példa.

Nem tudom megérteni, hogy valaki miért vesz meg olyan autót, amire ha a világ pénzét rá is költi, sosem lesz se értékes, se különösebben jó állapotú példány.

A végén mindig Csikósul járás lesz. Era került eddig legalább 8 kilóba, 4 kilóért majd valaki elviszi. Mert nem egyszerűbb egy 8 kilós, egy milliós szépet, jót venni. Olyat kell venni, ami nem kurva olcsó, ellenben ritka rossz, hogy dönteni lehessen bele a zsét, élvezni pedig nem.

Mert vagy veszek egy ugyanolyan fost, de tényleg valami 100 ezerért, szóval nem lehet beleborulni nagyon sokkal, vagy veszek egy faszát 1 millióért.

Amit ők művelnek mostanában az az összes autóvásárlási és üzemeltetési tanácsuk szöges ellentéte. Ez minimum röhejes.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 21:18:17

@altimus: Ez gyönyörű, a színe is (kívül-belül, remekül passzol), ráadásul OT autóként az üzemeltetés költségei is elhanyagolhatóak.

És egy autóra lehet vigyázni is, nem kell lelakni...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 21:25:47

@Ronin_: Az a különbség, hogy ha "pár százezerből is lehet belőle használhatót varázsolni" elven megyünk, akkor mondjuk 3-4-5 év múlva a kocsi még mindig 100 ezret fog maximum érni és nem lesz közelében sem egy minősítős állapotnak. Tehát az a pár százezer az gyakorlatilag kidobott pénz egy olyan életérzésért, amit halványan sem jön át egy ilyen állapotú autóban. Ellenben a 1.5 milliós, gyönyörű, tökéletesen működő, OT vizsgás, nem fog kevesebbet érni, sőt...

Az üzemeltetési költségein is meg lehet pár tízezret spórolni... Meg egy OT autóval mindig lehet némi mellékes pénzt is csinálni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.04. 21:36:16

@Tizenkettő: Ú, remek kis találat, van benne fantázia és az ára is baráti. A képek alapján szép állapotú ÉS gengszterváltós! Ezen a típuson valahogy a kockalada-stílusú hátsólámpa nem igazán sikerült, de ez legyen a legnagyobb baja.

Nekem most az aktuális "ismeretlen kedvencem" ez a gép, amit egy öreg papa hajt itt napi igáslóként:

farm4.static.flickr.com/3216/2345738271_ba96af2f51.jpg

Kicsit jellegtelen, kicsit kocka, kicsit zsigulis, de élőben van benne valami báj és patina, még a szaga is jó :)

Nem kívánom, hogy az öreg eltávozzon, de ha így lenne, az kurva élet, hogy teszek ajánlatot a vasra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.05. 00:55:06

@KuKori: Ezt valahogy én se értettem sose.Az hétszentség, hogy a magyar kereskedőnél "érdekesebb" állatfajta nem nagyon van.És nem csak az autóiparban, hanem akárhol.Jó párszor jártam pl. úgy, hogy kértem árajánlatot (általában számtech. vonalon), vagyis én kerestem meg a céget, nem kellett nekik marketingelni, reklámozni, telefonos kisasszonyokon keresztül megkeresni (aki kicsit is benne van, az tudja, hogy manapság az ügyfélszerzési képesség a legnagyobb kincs) vagyis csak írni kellett volna vissza egy pár sort, hogy ez és ez, ennyi és ennyi.De nem vazzegh, nem ad infót, nem küld árajánlatot.Kb 20 cégből 15.Ja, ilyen jól élünk, akkor én kérek elnézést.Mondjuk ez még jóval a válság előtt volt, de akkor is.Akkor dögöljön meg mind, aki ennyire nem képes.

Ja, bocs a hosszért, meg az offért.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.05. 00:58:11

@KuKori: jajj, télleg szép a gép, de belülről tisztára úgy néz ki, mint egy Wartburg.Az ülések, ajtókárpitok egy az egyben, a kormány is nagyon hasonlít a kormányváltót meg mondani se kell...Lehet, hogy ilyenből származik a belseje, azért ilyen olcsó... :D

Rocko- 2011.12.05. 07:36:48

@geegee: "Mondjuk ez még jóval a válság előtt volt, de akkor is."
most se jobb. ezt a vevőközpontúságot nem siekrült elsajátítani az elmúlt 20 évben.
nyitva van 10-18, kivéve péntek, mert akkor 10-14, hétvégén persze semmi, aztán meg nyíg, hogy kevés a pénz. persze, mert nem jön a vevő. de ez az agyáig nem jut el.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.12.05. 09:09:18

OFF
Itt fogok offolni, mert ez van legfelül.
index.hu/kulfold/hirek/2011/12/04/indul_a_varosi_villanyauto-kolcsonzo/

Ezt azoknak a fintorgó, ajakbiggyesztő, nyápickodó rohadékoknak teszem be, akik miatt mi magyarok mindig hátul kullogunk, mert nekünk lehetetlen az, ami másoknak csípőből megy.

betm3n 2011.12.05. 09:15:06

szép ez az autó. gratulálok!

tomnemtom 2011.12.05. 09:44:28

nade egyébként megy-e mán az ótó önerőből, belsőégésű motorja által kinetikailag forgómozgás témában előadás ?

tükörfúró 2011.12.05. 09:45:51

@geegee: a számtech kereskedő nálunk a betévedő józsikákbol, a levajazott haveri megrendelésekből meg az áfa kavarásokból és egyéb "okosba" történetekből él, nem a hozzád hasonló tudatos vevőkből
dolgoztam benne egy pár évet, ismerem mi van..

btw, még ha van is bolt meg ott valami vevőszolgálat jellegű tevékenység, gyakran pár havonta cserélődő hülyegyerekek, esetleg állandóan próbaidőn lévő bejelentetlen niemandok "csinálják", mert minden váéllakozásban a munkabér a horror költség, ott feji széjjel az állam a kkv-ket gyakorlatilag a legálisan élhetetlen szint alá..mélyen

tehát azért a pénzért nem csinálják, még mindig rablógazdálkodás megy, nagyon-nagyon kevés a stabil cég és olyan tulaj aki azt mondja, hosszutávra tervezek, mondjuk abban a gazdasági helyzetben ahol azt nem tudni, lesz-e még nemhogy ország, vagy cég, de eu vagy akármi 1év mulva, ez valamennyire érthető is

Tizenkettő 2011.12.05. 10:54:41

@tök mindegy: Persze tudom én is de ebből van szép abból meg nem. És nagyon hasonló, mint írtam a kistetsvére.

ecch 2011.12.05. 11:14:26

@Loading...: Szerintem 15-20 évvel ezelőtt még a Ladára is azt mondták volna, aki restaurálni akarta volna...

tök mindegy 2011.12.05. 13:10:08

@Tizenkettő:

veled értek egyet, csak vicceskedni próbáltam...

Leguános Palacsinta, vagy nem 2011.12.05. 13:12:17

Jó kis autó lesz ez...vonóhorgot rá, meg köbös utánfutót, aszt máris lehet a kelet-borsodi falvakban üvölteni hogy:

Dinnyééééééééééééééééééét!!!!

Előtte esetleg egy tisztasági meszelés kívülről.

Igényesen felujított autók után Skandinéziába kell elhajózni, ott ennek kultúrája van. Nem öreg tákolt foshalmokkal foglalkoznak, hanem automobilokkal. Ja, hogy ahhoz sok (annál is több) pénz kell? És nem érdekli őket a 600 forintos benzin? Hát..evvan..

indafoto.hu/reka/penge_verdak

Suttora 2011.12.05. 17:50:26

Nekünk meg van hozzá nagyon durván leárazott gyári új porlasztócsúcsunk, ha esetleg érdekel:

cromax.hu/index.php?katid=47329417&termek_al_id=12928&katnev=2.3%20D%2082-84

lr 2011.12.05. 21:19:39

Az itt látható darabbal mi volt a gond?
www.veteranautocsodak.hu/eladoveteranok2.htm
Rég eladták?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.05. 23:48:22

@Rocko-: na ez meg a másik, ja.Ha valaki este hattól tízig lenne nyitva, állítom többet keresne 4 órában; mint a normál 10-18 nyitvatartásban.De ehhez még idő kell, hogy felismerjék...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.05. 23:49:49

@tükörfúró: elhiszem neked, én nem voltam ennyire benne, de voltak (hasonló) sejtéseim...

Alf (törölt) 2011.12.10. 00:38:10

@Gee Halen:

Az, hogy a citroen DS nem szép, a te személyes véleményed ezt tiszteletben tartom, bár elismert autótervezők a legszebb eddig gyártott autónak választották, így a véleményed nem általános érvényű.

Az, hogy nem különleges, az már neccesebb, mint vélemény, mert ez tényszerűbb dolog, és mind technikailag, mint kinézetileg igencsak különbözött korának autóitól, valamint az addig és azóta gyártott autóktól.

Az, hogy nem jó, meg csak sima tévedés.

Alf (törölt) 2011.12.10. 00:44:46

@Gee Halen: vsz azért magyarázod mert a hozzászólásodból nem jött át.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.10. 06:26:12

@Alf: A poén az, hogy nem is én említettem a DS-t. Én csak annyit írtam, hogy Citroen. De bármit említhettem volna a felsorolásból.

Áhh, mindegy.

Alf (törölt) 2011.12.10. 12:15:01

@Gee Halen:

"Gee Halen · srcint.blogspot.com/ 2011.12.04. 10:25:02
@ejszarny: Oké. Csak azért hogy legyen min rágódnod a vasárnapi ebéd felett: a Citroen DS egy sz*r. Függetlenül attól, hogy mit gondolok róla. "

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.10. 12:23:24

@Alf: Igen, de előtte nem én hoztam fel a DS-t. Csak annyit mondtam, hogy Citroen, ugyanazzal a logkiával "érvelve" amit az illető a Peugeot-ra alkalmazott, mire ő magára vette, hogy én a DS-t szidom, pedig gondolhattam volna speciel akár a Xantiára is mondjuk. Vagy azt mondom BMW, aztán valaki példálózni kezd az M5-tel, pedik a Z3-ra gondoltam. Röhejes az egész szituáció.

Egyébként a DS zseniális autó - amit valójában gondolok róla egyébként - csak szórakoztató volt a reakciókat látni.

Kb. olyan volt ez az egész, mintha egy nemzetközi fórumon valaki beszólt volna, hogy pl. a csehek hülyék, mire valaki rögtön vissza is vágott volna, hogy nem is, mert a magyarok hülyék és ezen felbőszült volna valaki, hogy miért sértegeti a miskolciakat.

Bábel.
süti beállítások módosítása