Melyiket vegyem? A pénz most nem számít

  2011. november 27. - Stump András Címkék: peugeot téboly autonánia 504

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Toporgok a külvárosi parkolóház alagsorában, még nem érkezett meg a tulaj. Összehúzom magam a túl vékony dzsekimben, amely a novemberi éjszakához már nem elég vastag, de belülről pezseg bennem a kíváncsiság. Negyed óra alatt értem ki a belvárosból, ami még az este tízkor elhagyatott, nyirkos utakon is túl rövid ahhoz, hogy be lehessen tartani minden közlekedési szabályt, de van mentségem. Egy 504-est jöttem megnézni. Nincs meghirdetve, igazából nem is akarják eladni, amit mélyen meg tudok érteni, bár még nem láttam az autót.

A Pista szavaival élve szerelmi vallomással felérő autonániám titokszobát nyitott ki. Olyat, amit egy porlepte lépcsőn gyertyával a kézben botorkálva talál meg az ember, és a rozsdás kilincs első nyomásra enged. A kicsapódó ajtón át pedig egy cédulát sodor szembe a szél, amelyen az olvashatatlan név alá töltőtollal lejegyzetelt telefonszám elvezet egy csipkerózsika-álmot alvó Peugeot-hoz.

Mesebeli látvány

Feloldom a rébuszt: Garfield13 néven kommentelő olvasónk küldött rám privát üzenetet, hogy nap mint nap egy zöld 504-es mellett sétál el, amely már hónapok óta porosodik a parkolóházban. Még a tulajdonos telefonszámát is megszerezte – egészen hihetetlen dolgok történnek itt, a Belsőségen. Nyilván azonnal felhívtam, és meglepően közlékeny volt a peugeot-s, aki valójában citroënes. Nem igazán akarja eladni az 504-est, de szívesen megmutatja. Akár este is.

Ahogy izgatottan járkálok fel-alá a pislákoló neonlámpák alatt, eszembe jut, ugyanez a bizsergés volt bennem, amikor még évekkel ezelőtt megnéztem az első 504-est, amit meg akartam venni. Roland barátommal, a megszállott bogarassal mentünk le Szegedre, még a nem véletlenségből Csótány névre keresztelt Escortommal. Fogalmam sincs, mikor lehetett, de mivel a Csótányt úgy három éve bezúzták, nem tegnapi a szürreális sztori.

Kifogásolható emlékezőtehetségem okán már kissé homályba vesznek a részletek; nem tudnám felidézni, mennyiért kínálták a babakék, dízel Peugeot-t, de fényképen igen jó kiállása volt. Aki kívánt már meg öreg autót fényképről, tudja, milyen fantasztikus, részletgazdag szellemképet, vágyálmot lehet felépíteni két homályos fotó alapján. Rolanddal ennek megfelelően már útközben is három dimenzióban láttuk magunk előtt a tökéletesen megőrzött állapotú, büszkén kuruttyoló, rozsdamentes kasztnis 504-est, amire lecserélem az utolsókat rúgó Csótányomat és boldogan élünk, amíg meg nem halunk.

Három életlen fotó maradt a szegedi kalandból

A megbeszélt helyszín egy elhagyatott gyártelep volt. A tulaj, aki már telefonon szuperlatívuszokban regélt a Pözsóról, Kusturica-filmbe illő alak, valószínűleg portaszolgálatot teljesített. Amint megérkeztünk, mintha megnyomták volna a play-gombot, megállíthatatlan óda áradt belőle, mennyire remek a gép. Hány évet töltöttek együtt, milyen gondosan vigyázott rá, nemrég egy vagyonért cserélt benne motort, amit egy Ford Sierrából vettek meg a bontóban. Akkora típusismeretem már volt akkor is, hogy tudjam, ugyanazt a motort szerelték az 504-esbe, szóval nem kell feltétlenül kókányoltnak lennie.

A nyár végi, langyosan sütő nap már elég alacsonyan jár, de még nem láttuk az autót. Emberünk hömpölygő dicshimnusza nem apad, miközben egy ijesztő méretű hangárhoz kalauzol minket, egyedül az eposzban kicsit idegenül ható, többször felzendülő üzemképes jelző ad okot aggodalomra. A fószer matat a lakattal, csikorogva elhúzza a rozsdás vasajtót, és a kővel behajított ablakokon át laposan beszűrődő fényben ott áll a focipályányi üres hodály közepén a babakék 504-es.

Tétova léptekkel közelítünk a tárgyhoz, amely úgy hat az óriási térben, mintha legalább egy ötven éves Facel-Vega lenne, nem pedig egy harmincas Peugeot. A fellegvár, amit útközben felépítettünk, lépésről lépésre omlik össze. Először csak a vakolat mállik le róla, amikor meglátjuk a helyenként repedező, háztáji fényezést, aztán megrogyik a lakótorony, ahogy benézünk az utastérbe, amit egy barna belű utolsó szériásból építettek át bele, majd recsegve-ropogva bedől a várfal, amikor a műszerfal alatt a drótokkal matatva behergeli a tulaj az öreg dízelt.

Ez alapján simán meg lehetne venni, nem?

Rémlik, hogy vitt egy kört az 504-essel, miközben Rolanddal könnyezve fuldoklottunk a visszatartott röhögéstől, de egyben sajnáltuk az autót. Nem ilyet vártunk a leírás alapján: talán a csalódás még jobban megkeserítette a randevút, de karmoltuk magunkat a koszlott barna ülések, a rozsdás hegesztésre tunkolt bitumenes alvázvédő, meg a talán Ikarus-ajtónyitóval induló motor láttán.

A kijózanodás metsző emléke hoz vissza a tripről a hideg parkolóházba, ahol barátnőm oldalamat megbökve egy látomásra hívja fel a figyelmemet. Egy Citroën DS úszik felénk méltóságteljesen, a fényszórója a kerekekkel együtt kanyarodva szúrja át a sűrű levegőt, a sofőr talán felénk int, bár ezt nem lehet biztosan látni a sötétben. De ha ketten is látjuk, nem lehet látomás: megérkezett a tulaj.

Sötétben egyáltalán nem néz ki rosszul

Jól áll a homály a Peugeot-nak. A katedrálüveggel beragasztott fényszórók groteszk rajzfilmfigurává változtatják. A szemcsésre mattult metálzöld fényezés hangulatát és színét imádom, amit az autó történetéről hallok, szintén. Filmes emberé volt, aki kiküldetésből hazatérve Bécsben vette meg, és lényegében ő tekerte bele azt a hetvenezer kilométert, amit az óra mutat. Csodás állapotú lehetett, amikor kábé tíz évvel ezelőtt letámasztották, de a szabadban állás betett neki.

Több helyen rúgja le magáról a festéket a rozsda, de messze nem menthetetlen. A motortérben még ott az eredeti, szürke szín, a vastag por alatt felületi korrózió terjeszkedik a kókánymentes gyári alkatrészeken. Kis féktisztítós unszolás hatására beröffen a négyhengeres és fantasztikusan szép hangja van. Nem hiszem el, hogy ennyi év keresés után itt állunk, Budapest egyik peremkerületében, és egy egészen megkapó állapotú 504-es bársonyos alapjáratában gyönyörködünk.

Minden eredeti, bár lenne mit csiholni

Magyar rendszámos, ez óriási pluszpont. Benzines, karburátoros - ez a második legjobb opció a számomra még vonzóbb dízel után. A színe csodálatos, eredetileg is metálzöld volt, a mostani állapotát is imádom. De a bele barna, enyhén lelakott, állítólag egy hajléktalan költözött bele pár hónapra, mielőtt megmentették az enyészettől. Padlóváltós, ami kevésbé izgalmas, mint a kormányváltó, bár praktikusabb. A kasztni pedig a sötétben olyannak tűnik, amit belátható mennyiségű munkával helyre lehet rázni, bár a hátfal és a csomagtartó padlólemeze csúnyán szétmállott.

A tulajdonos igazi veteránbolond, ért is hozzá, a félhomályban is világos, hogy tudja, mit ér az autó. Ahogy beszélgetünk, körvonalazódik bennem a kép, hogy ő is szerelemből vette meg, de a többi - citroënes - projektje miatt nem jut ideje rá. Sejtem, látja a szememben a tébolyt, ezért hajlik rá, hogy eladja nekem, de nem minden áron. Sokba van már neki a tárolás, alkatrészeket is vett már hozzá. Érzem, hogy nem bölcs dolog, de akkora lánggal ég a fáklya a kezemben, hogy bemondok rá egy ajánlatot. Abban maradunk, megnézi, milyen alkatrészei vannak hozzá, átíratható-e egyáltalán, aztán beszéljünk tovább.

Nappali képeket is küldött a tulaj

Ezekben a napokban már elhatalmasodott rajtam a vírus, amit a lappangó stádiumból valójában Csikós robbantott ki bennem, folyamatos Mercedes-keresésével. Ahogy nap mint nap egyre zaklatottabb tekintettel mutatta nekem a bőséges Merci-kínálat legújabb csillagait (elnézést), visszafordíthatatlan, öngerjesztő folyamatot kurblizott be nálam is. Míg én arról győzködtem, Eránál jobb fekvőlámpást úgysem talál, rendszerint azzal bökött vissza, miért nem veszek én is egy olyan autót a hétköznapokra, amit szeretek.

Idővel megjelentek a képernyőmön a közismertebb európai használtautós oldalakon kínált 504-es romok. Folyamatosan pásztáztam a nem létező magyar kínálatot is. Ezt az állapotot ismerem, egy-két hét alatt lecseng a fellángolás és sikerül meggyőznöm magam racionális érvekkel - marad minden a régiben. De ezúttal nem hatott az antibiotikum, a hűtőfürdő is eredménytelennek bizonyult, lábon kellett kihordanom a negyven fokos lázat.

Ugye, hogy bele lehet szeretni egy ilyen fotó alapján?

Éjjelente átköltöztem a szerb használtautós szájtokra. Kiderült, hogy anno Jugoszláviába hivatalosan importálták a Peugeot-kat, így jóval nagyobb az 504-es populáció odalent, mint nálunk. Először egy bordó dízelre gerjedtem rá, amelyet Belgrádban vásárolt első tulajdonosa. Ránézésre egész jól nézett ki, de a Google-translate elárulta, a tulaj saját becslése alapján hét-nyolcszázezer kilométer van benne. Tartós autó, persze, de ilyen mély kútba mégsem ugranék.

A következő egy metálkék benzines volt, a régi, arany oroszlános hűtőráccsal, meg egy gázszettel a csomagtartójában. A tájékozottabbak gondolom, már fogják a fejüket, hogy Unión túlról hogy képzeltem el a behozatalt, tekintve, hogy egy értelmezhetetlen kipufogógázt okádó, forgalomból kivont, veterán minősítésre esélytelen romot importálni és forgalomba helyezni a lehetetlennel határos vállalkozás. Ezek után talán el lehet képzelni, milyen állapotban hívhattam fel Attilát, szerbül perfektül beszélő barátomat, hogy csikarjon már ki néhány fotót a kiszemelt kékről, mert mindjárt indulunk érte a bolgár határhoz.

Fogalmam nincs, hogyan tud rozsdásodni a lökhárító - elvileg rozsdamentes acélból van

Szerencsére időben megküldte a képeket, amelyek ismét hozzásegítettek egy lelombozó kiábránduláshoz. Pedig tényleg ugrásra kész voltam már a szakadék szélén, elméletben lezongoráztam a vizsgáztatását Szerbiában, a sofőrt, aki áthozza a határon, itthon aztán majd kitalálunk vele valamit. Kész, innen nincs tovább, ellepett a mocsár, szívószálon át szívtam a levegőt.

Egyszer csak eljött a pont, amikor ultimátumot kellett szabnom. Az 504-es téboly olyan mértékben rám telepedett, amit nem lehetett sokáig elviselni. Elhatároztam, ha a hét végéig nem veszek meg egy Peugeot-t, akkor elvarrok minden szálat, kikapcsolom a figyelőket, letiltom a gépemről a használtautó-keresőket és kiköltözöm az erdőbe, gyökereket eszek, csapdával vadászok.

Ürömön néztem meg ezt, szinte érintetlen autó volt

Ekkor hármat zizzent a telefonom és megjelent a kijelzőn egy telefonszám, amit Pista minden kommentár nélkül küldött át. Visszaírtam, hogy ezt biztos nekem akarta-e küldeni. Annyi volt a válasz, hogy igen, Csikós mindjárt hív, tegyem el jól a számot.

Nyilván egy többszörös 504-es tulajdonosé volt. Aki akár el is adna egyet-kettőt, ha úgy adódik. Szerencsére a hétvégére sikerült megbeszélni vele egy találkozót, vagyis a végső határidőmbe belefért. Égő szemekkel, bizsergő végtagokkal vonszoltam el magam arra a helyre, ahol eddig a legtöbb 504-est láttam egy kupacban.

Ez ugyanaz az ürömi dízel, már kezelés alatt

Miért is nem lepődtem meg, amikor az udvarra belépve egy régi ismerőst köszöntöttem? Egy törtfehér dízelt, amelyet még tavasszal néztem meg Ürömön, de azonnal ki is vertem a fejemből, mivel osztrák származású volt. Pedig hibátlan volt a belseje, a kaszninak sem volt sok baja, csak egy kis törődést igényelt volna. Természetesen barna kárpittal, botváltóval, és akkor nem voltam olyan fogékony lelkiállapotban, hogy legyőzzem a racionális énemet. Most bezzeg majdnem ráalkudtam, de azonnal lehűtött a gazdája, az nem eladó.

Az ezüst színű automata csak első ránézésre szép

Ellenben van egy ezüst színű automata injektoros, szintén Ausztriából, hasonló állapotban. Az udvariasság határait feszegetve törtettem feléje. De a csillogó fényezés alatt vastag gitt repedezett, a motortérben a nyomócsövek megnyitva rozsdásodtak, a problémás benzinmotorosra pedig annyira nem vágytam, főleg nem automata váltóval, olyan színű belsővel, azon az áron.

Nem tehetek róla, a fakó jön be

A mögötte álló zöld hasonló konfiguráció volt, viszont magyar papírral. Kasznija az eddig látottak közül a legjobb volt, csakhogy motor, na, az nem volt hozzá. Nem kell már mondanom, milyen színű volt a kárpit, de súlyosbította a helyzetet, hogy ez az utolsó szériás, unalmas műszerfalas, olyan üléses változat volt, amelynek nem süllyed a háttámlába a fejtámlája. Viszont fejben már összeállt a két kicsi legó, mert a negyedik 504-es a kertben egy izgalmas első szériás volt, matt bilikék festéssel, viszont papírok nélkül.

Vadul pörögtek a fejemben a fogaskerekek. A zöldet kétségkívül érdemes feltámasztani, hiszen a lemezei szinte mind épek, alig kell hozzányúlni. Forgalmis, elvileg átíratható autó, apró hiányosságokkal, na. De ott lenne a bilikék, amelyből át lehetne emelni a motort, egy kárpitológiai beavatkozás után a belsejét is, no meg a váltót és a diffit, hogy ne kelljen automatázni. Nem kevés meló, de talán megéri, ha sikerül megalkudni.

Egy komplett, de papír nélküli autó

Bár minden autót áruló olyan becsületes lenne, mint az 504-es tulajdonosok. Csak azután beszéljünk, hogy megnézette, át lehet-e egyáltalán íratni. Beláttam, addig valóban nincs értelme számokkal dobálózni.

A hét eltelt, az ultimátum lejárt. Nem lett 504-esem. Vannak elvarratlan szálak, de egy komoly elhatározást nem szabad felrúgni. Ugye?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr653411628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Santino007 · http://youngtimer.blog.hu 2011.11.27. 11:05:38

Még nem olvastam a cikket, csak az előzőt, de gyorsan meg kell jegyeznem, hogy teljességgel érthető az 504-es iránti rajongás - én is így érzek, sőt, vállalom is, egy 2002-es BMW mellett ez parkol fő helyen a 1:18-as méretű garázsomban :)

mrbateman 2011.11.27. 11:09:05

Szerintem vegyél egy suzukit!...sőt bakker még gázszettet is bele!:-)))

Lucky Larry Silverstein 2011.11.27. 11:16:40

Ez most komoly? Egyik fényképezett autó sem ér meg egy gondolatot sem. Amúgy az 504 szép, menj ki Franciaországba és vegyél egyet drágáért, ha kell. Ezt a roncsderbit meg hagyjuk a mercisekre.

De mit vártál? Ez a típus itthon nem létezett soha, vagy nyugati gyüjtőknél végezték, vagy ilyen extra preparált gépek vannak Mauretániában, Szudánban, Csádban. De ők már nem hozhatók helyre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.27. 11:24:00

A bemutatott romok nagy részét jobb, hogy nem vetted meg... NEm azért, mert hozzá kell nyúlni, hanem mert valszeg sokkal több lenne, mint hozzányúlás.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.11.27. 11:29:17

Neked annyi barátom ;)! Csikós üdvözöl a klubban! Amúgy meg hajrá!!!

Evil1979 2011.11.27. 11:31:11

Itt Vácon vagy környékén van egy szobafestő-mázoló aki egy 504-es pickup-pal jár. Na mikor megláttam Én is bele szerettem.
raa-uk.co.uk/gallery/Peugeot_504_pick-up.jpg
Állatul néz ki!

Vagy ha legalább valami érdekes típus kell akkor ezt itt:
www.mascus.hu/Haszongepjarmuvek/hasznalt-kis-teherszallito-platos-kocsi/Peugeot-504/dlbqjwkq.html

Hurri Kán 2011.11.27. 11:31:18

Nem segíthet itt már csak a piócás ember. :)

nyuszy 2011.11.27. 11:32:21

Fogalmam sincs, mennyiért mehetnek ezek ilyen állapotban, de szinte biztos, hogy a legolcsóbb az lenne, ha megvennéd az 1,6-ért hirdetett OT-rendszámos példányt :)

Egyébként már sokszor lebeszéltem magam idióta járművek megvételéről, és tapasztalatból tudom, hogy amikor már ilyen szinten vagy, akkor már nincs visszaút. Ilyenkor már csak az a kérdés, hogy képes vagy-e kivárni egy értékelhető példányt, vagy beleugrasz valami romba, ami adódik :))

csorsza 2011.11.27. 11:36:02

Ember, ha a fényezés ilyen szarul néz ki, mi lehet a lemezek alatt? Soha, soha nem fogod tudni úgy felújítani, még csillió pénzért sem, mint Cs. a Pontonját. Ezek egyszerűen mindenhol elrohadnak ennyi idő alatt, az utolsó hatos csavarig.

hondaboy65 2011.11.27. 11:36:41

A munkám kapcsán időnként kijárok (Dél) Franciaországba 2-3 hétre, de igazából ez már ott sem része az utcaképnek. Ergo annyi esélyetek lenne ott egy eredetit OLCSÓN és JÓ ÁRON kifogni, mint itthon mondjuk egy első szériás Ezeröcsit. Vagyis biztosan van, de a jó drága, az olcsó pedig lepukkant.
Ennek ellenére sok sikert hozzá, az biztos, hogy stílusos autó:)

Lucky Larry Silverstein 2011.11.27. 11:43:23

@hondaboy65: A jó drága, az olcsó már 15 éve az ex-francia gyarmatvilágban van(Csád, Mauretánia, Guyana).

Ez az új Nick 2011.11.27. 11:43:31

Jujj mennyiszer estem már szerelembe, ilyen téren. Ot temető lehetne az udvar. Mindig győzött a ráció. Az öreg angol vagy olasz sokszériás sportautók mentek nálam. Mára benémetesedtem...

Ápuka 2011.11.27. 11:47:56

Tegnap este a Népligetnél láttam a járdán egy 604-est este.....nekem az is bejön.... :)

GGG77 2011.11.27. 11:53:45

Szerintem is a legjobban úgy jönnél ki a végén az ügyből, ha egy 1,5-2 millás példányt vennél meg, amit fentebb posztoltak.
Persze, gondolom egyszerre nincs meg a lóvé.

hondaboy65 2011.11.27. 11:59:03

Hát igen, a 604-es az gyönyörű!
Talán '77-ben lehetett, egy rijekai autóskempingben. Voltam 11 éves és állandóan a szomszéd franciák ilyen kocsiját bámultam. Egyszer megsajnáltak és elvittek vele, amikor bementek vásárolni a városba. Hát....nagy-nagy élmény volt az akkor:)

satya66 2011.11.27. 12:22:45

ha a pénz nem számít, akkor mindet!! :) Te is a 'normálatlanok' nem túl népes táborához tartozol, így ész érveket nem tudsz/tudok felhozni egyik mellett se, mert ez teljesen emocionális döntés lesz!! azért nézd meg az ár/érték arányokat, és próbálj meg nem beleszeretni valamelyikbe idő előtt. persze csak akkor ha kilátsz még a rózsaszínű ködből! :)) ami kész azzal kevesebb a szívás, és lehet hogy olcsóbban megúszod, amit szét kell borítani azt pedig te csinálod/tatod meg, pontosan tudni fogod hogy miben ülsz. de ez nagyon sok meló/pénz/idő! :) sok sikert a projekhez! :)

szilvesztermacska 2011.11.27. 12:34:33

Azert felelmetes, hogy a teljes penzugyi osszeomlas, es a katasztrofa szelen valakinek ilyenre van penze, energiaja.
Ember, majd fel ev mulva gondold at ezeket a sorokat, amikor a kajajegyedet szorongatva allsz sorban a blahanal bablevesert!

dr.oid 2011.11.27. 12:35:43

Csikós ő egy brutál zombi
elég komoly fertőzéssel
amit itt együtt műveltek
ember nem éri fel ésszel.

A fertőzés gyorsan terjed
és kifejezetten ragályos
a Totalcar az inkubátor
mondhatni a zombigyáros.

A mérnökember földhözragadt
nem egy álmodozó marha
számok között tölti napját
s nem sodorja magát bajba.

Gondolná a józan paraszt
de széthullik a világképe
mikor a böngészőt nyitja
és rápillant az első képre.

Marketinges kicsi farkas
és extravagáns retrótársa
évek alatt hozzászoktam
nyitottként az újításra.

Itt van a jó Csikósmester
és a viszi kísérleti telep
hol cuccait tesztelgetik
és villanak az atomhegyek.

Vályi Pista palócz betyár
hülyeségben méltó társa
szépen kinőtte itt magát
és ízes az ő gajdolása.

Motordoktor komoly faszi
szuperhősnyi termetével
bogárkutató szakember
nagyon komoly küldetéssel.

Vén Käferbe négy Dell Orto
majd prüszkölve csihol lángot
s mint a magyar Ferry Porsche
körbejárja a világot.

Drága Bandi jámbor telós
ránézésre szerény ember
ügyesen bánik a szavakkal
jól elvan bajor kettessel.

Működne is minden szépen
de a vírus kegyetlen lény
a programját sokszorozó
önállótlan mikroönkény.

A gazdatestbe ha beférkőz
s az immunvédelmet legyőzi
a mérhetetlen utódgyártás
mi a programját megőrzi.

A pusztítő tünetek kitörnek
éjszakai vad böngészés
reménynélküli sóvárgás
vég nélküli ebay nézés.

Vírusgazdánk monomán lesz
egyre csak a verdát hajtja
pénztárcáját sem kímélve
sokszor bukik ő majd arcra.

Lassan így lesz Bandi zombi
s vágyának egyetlen tárgya
de Gaulle vezér nemzetének
összeroggyant kultcsodája.

Egy srófra jár már az agyuk
a Fertőzött és a Mester
olvasóként én jól járok
egy hétvégi posztremekkel.

EgoRemZona 2011.11.27. 12:44:13

Szép kocsi, de nekem ez egy "paraszt jaguar" :)

2011.11.27. 12:44:16

A belsőség az a bél, máj, vese..satöbbi. A bensőség:

"1. Érzelmi összhatás, érzések gazdagsága; a másik személyt megérintő lelki átéltség; mély érzést keltő, arra utaló érzelmi elmélyülés.

A jó versmondó sok bensőséggel adja elő a verset. Hangjában érződött a bensőség.

2. Őszinte lelki hatás. Adott érzelemnek vagy érzelmi megnyilvánulásnak a lélek mélyéről fakadó, szívből jövő, érzelemmel telített, őszinte és éppen ezért a lélekre, az érzelmekre ható volta; lelki, érzelmi mélység.

A nőt meglepte a férfi hangjának, tekintetének bensősége. Az érzelmek bensősége még hiányzik kezdő költő verseiből.

Eredet [bensőség < benső + -ség (főnévképző)]
"
Tehát, akkor most melyik? Gyanítom, hogy inkább áll a háttérben nyelvtani baki. Peace. ;).

karlmann 2011.11.27. 13:01:42

A cím egy komoly csúsztatást rejt. Ha tényleg nem számítana a pénz, akkor a szerző már vett volna egyet és arról olvasnánk, hogy holt tart épp a felújítással.

Ganger 2011.11.27. 13:05:59

604-es nem érdekelné a szerzőt? Van egy a látókörömben, erőteljesen felújításra szoruló (kaszni) állapotban, magyar papírokkal (forgalomból átmenetileg kivonva), viszont szerintem nagyon kevés pénzért el lehetne kérni, ha a tulaj látja rajtad, hogy komolyan felújítanád. Csak akkor érdekes, ha nem kizárólag jó állapotú autóban gondolkozol, hanem felújítás és a velejáró munka is szóbajöhet.

m20b25 2011.11.27. 13:18:10

Ha van rá zsé bőven, ne állj le. Ha nincs, akkor várd meg a köv évet, mert a franc tudja mi lesz ebben az országban.
Én ezért nem veszek most 1,6 zsugor A-s gépet.

csipy31 2011.11.27. 13:29:54

Eszedbe se jusson ezekhez hozzányúlni!!!
Láttam egyet eladót, itt van a szomszédban Moszkvától 600Km-re északra. Szervezz expedíciót a vásárlásra. Nagyon olcsón adják, igaz attól jobbat Pesten is találni pont az ár negyedéért magyar papírral, de akkor megint lehet 25 napig posztolni róla, és az újjáépítést is végig lehet izgulni. Igaz csak körbe kell lakatolni, igaz csak egy fél autó új cucc kell bele, igaz hogy soha nem lesz kész, de legalább nem maradnál ki a sorból. Amúgy meg hogy gondolod hogy nem egy mercit akarsz venni??? Más kocsi úgyse veterán.
Felejtsd el ezeket, és keress egy normális kocsit. Gondosan ügyelj rá hogy a tanácsadókat tartsd távol magadtól ha kocsit veszel. Ja, és minimum 300-Km-re keress szerelőt, mert Pesten nincs egy se.

akiak 2011.11.27. 13:52:39

A sok 504-es az egy bicskei udvarban van?

gumifust 2011.11.27. 14:04:57

Szerintem rengeteget találnál Franciaországban is , szerintem nézz körül ott is , és végre vegyél egyet mert már túl sok a feszültség :D

Lucky Larry Silverstein 2011.11.27. 14:09:56

@gumifust: Van kint nem olyan sok, de ami nem ótvar az 4-5000 euró. Igaz a 123as (jó) merci sem olcsóbb, ez meg talán exkluzívabb.

Aeolian 2011.11.27. 14:13:18

Az eredeties zöld fényszórójával mi történhetett, egészen egyedien korhadtnak néz ki.

Plumper_ 2011.11.27. 14:29:46

gyönyörű, kényelmes francia autók.
akkor, ha előtte szétszeded majd újra összerakod őket. a románok csak tanulták tőlük a Dacia kapcsán.
nem vennék széteső, nyöszörgő romhalmazt.

toncsi64 2011.11.27. 14:51:29

A listában található 2.700 €-s V6 Coupé talán még megtérülő befektetés is lehet...

whale 2011.11.27. 14:58:51

Lassan mondom, hogy mindenki megértse.EL ME BE TEG. De mennyire jó ez!!!

gumifust 2011.11.27. 15:06:56

@Bathory: Én most 164 q4et vadásztam és körülnéztem az olasz oladalkon , találtam is gyönyörű állapotú q4et csak annyi volt a szépséghibája hogy 9000 euró az ára .

Roll1983 2011.11.27. 15:18:58

Nem értem a cikk írója miért van oda ezért a kocsiért. Egyáltalán nem szép, még csak nem is ritka mivel sokáig gyártották. Ha már öreg franciát szeretnék, akkor én is egy DS-t vennék. Az nem olvad be a tömegbe, van megjelenése. ajdim.freeblog.hu/files/citroen_ds.jpg
Esetleg egy Alfa Romeo Giulia:
www.automotive-insight.net/alfa-romeo-cars/images/alfa-romeo-giulia-super.jpg

Slampixxx 2011.11.27. 15:21:53

@Roll1983: egy nagyobb veterános esemény tucatjával vannak a DS-ek.
Az idei Oldtimer Sokadalomról hazafelé pl. 3-at láttam a Hungárián. Egyszerűen nem tudtam elhinni hogy kerülhetett elém az egyik, mert ő pirosat kapott, de aztán később rájöttem a rendszámból, hogy nem is ugyan az... :-)

Szacsi 2011.11.27. 15:25:52

@Roll1983:

Ízlés, szerelem. Ezt nem megérteni, hanem elfogadni kell;)

Roll1983 2011.11.27. 15:27:11

@Slampixxx: Értem, de én a Pug 504-ben valahogy nem látom a veterán "értéket".

Slampixxx 2011.11.27. 15:29:22

@Roll1983: Ízlés, szerelem. Ezt nem megérteni, hanem elfogadni kell. :-)
Van, aki rá se néz a japánokra, de van egy elég nagy réteg, akik élnek-halnak értük.

FERCSA · http://www.sorozatguru.info 2011.11.27. 15:33:44

Andras! mikor mentek felkutatni a nigeriai hasznaltpiacot? :D

Hurri Kán 2011.11.27. 15:37:37

A 7. képen, a kép jobb oldalán látható DS kombiról lehet tudni valamit? :)

foolproof 2011.11.27. 15:37:49

@szilvesztermacska: Paramacskám, én jövőhéten veszem életem eddig magasan legjobb kocsiját, ráadásul lízingre. Ha nagy sz*rban leszek, legfeljebb nem veszek egy darabig jobbat. Előre az öreg pizsó (nigerian accent) nyomában!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.27. 15:39:28

@dr.oid: Doktor Úr, leborulok... Kegyetlen :D

Bambano 2011.11.27. 16:17:44

a cikkeket olvasva már komolyan megfordult bennem, hogy igazából valami díler kemény anyagokat hord nektek, annak adtok fantázianeveket, hogy 504, és amikor késik, akkor születnek ilyen cikkek :PPPPP

hamika 2011.11.27. 16:27:11

hűű én egy jó hibátlan 309 gti re vadászok ,hátul még a nagylámpa ..párat hirdetnek gti nek de semmi köze hozzá.
Ilyet szeretnék.
www.performance-car-guide.co.uk/images/L-Peugeot-309-GTi.jpg

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.27. 16:30:04

@Ez már foglalt.: jeee, már épp rá akartam keresni, mi van idekint... :-)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.27. 16:40:05

András, ezt vedd meg:
www.cheki.co.ke/for-sale/2002-peugeot-504-nakuru-kenya-a37241.html

2002-es évjárat, és átszámítva csak kb. 800e HUF. Igaz, Kenyából (szó szerint!) kell elhozni, de ha lábon jössz vele haza, az überelni fogja a Ponton-sagát!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.27. 16:41:21

@Hammer: Remélem, nem zavar, hogy jobbkormányos...

Sunsertes 2011.11.27. 16:43:12

Hali.
Fogarasi - Nagy Lajos király kereszteződésben van egy virágüzlet.A tulaj egy fehér kombi 504-el szállítja az árut.
Tip-top állapotban van, talán a felni nem eredeti, mindig megnézem ha arra járok.
Régebben ~20 éve a Corvin parkolójában állt egy három tengelyes citroen, a hátuljában kulcsmásoló működött.

Dr.oid: :))))))

Csikós Zsolt 2011.11.27. 16:44:27

@dr.oid:

Dr.oid úr, ismét csak le a kalappal. És hörögve fetrengek.

Minden versed emberfeletti kéj forrása.

Neurotoxin 2011.11.27. 16:51:21

A a szomszédunknak, egy öreg horgásznak volt egy 504-es barna kombija, de eladta. Szép autó volt, bár mondjuk én eleve elfogult vagyok a peugeotokkal, mert volt a családban már anno osztrákból behozott 309es gti, 106os ill jelenleg 206os.

nick: 2011.11.27. 17:27:21

jaja, a DS-t nem lefotózni azért nem volt szép dolog
:-S

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.11.27. 18:05:14

@toncsi64: Peugept 504 1139 Budapest 132.000 km :)

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.11.27. 18:10:54

@Gyurma73: Én még árultam is ezt a típust:)
africarulez.freeblog.hu/archives/2006/07/25/More_driving_in_Nigeria_avagy_a_veletlenszeru_mozgasok_rendszere/

Ha valakit nagyon érdekel, írjon személyes üzenetet, egyik nap körbefotóztam egy vadonatúj darabot a szalonban.

onager73 2011.11.27. 18:23:42

Ha a matt fény a nyerő akkor ez a neked való vas: www.blocket.se/arvidsjaur/Peugeot_504_36897791.htm?ca=10&w=3
Igaz nem Domsjöben van de valahol Svédben... Ez is szép túra lenne :)

onager73 2011.11.27. 18:26:11

@Ez már foglalt.: NNa most látom egyet néztünk :) Kissé lemaradtam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.11.27. 18:37:54

@Ez már foglalt.: Miért érzek némi iróniát a gépkocsi tartózkodási helyével kapcsolatban? :DDD

263 2011.11.27. 19:05:36

Nagyon jó, kényelmes, csöndes autók ezek az 504-esek. Olyasmi masszívságot érez benne az ember, mint az állólámpásban. Megkockáztatom, hogy kényelmesebb is, de többször hajlamos elromlani. Kb. 1990-ben Hollandiában egy bontóban rengeteget láttam, sajnos fogalmam sincs melyik városban. Ott is érdemes lenne keresgélni, bár az a gyanúm, hogy kifogyott a készlet.

Sunsertes 2011.11.27. 19:14:52

Tunéziában platós Peugeot-ra gyűjtötték a kukák tartalmát.Szóval ezek voltak a kukás autók. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.11.27. 19:43:27

@263: Ez a baj azzal, hogy megöregedtünk, hiába tűnik úgy, hogy nemrég volt 1990, mégis 21 év telt el azóta... 30 évesen meg már veterán egy autó.

dennisthemenace 2011.11.27. 19:50:11

@Hammer: Miért zavarná? Engem sem zavarna..

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.11.27. 20:38:35

Vegyél inkább egy 6-os kupét, vagy egy E23-as 7-est. Csak lelsz bennük annyi örömöt, mint ebben.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.27. 20:43:54

@Hammer: Azért Kenyába menni egy 504-esért elég meredek lenne:)

dennisthemenace 2011.11.27. 20:45:20

@megszaLott: PEUGEOT 504 kell neki. Magas?

Mindenki BMW buzi lett mar Magyarorszagon???????

dennisthemenace 2011.11.27. 20:48:15

@scheerti: A kenyaiak jobbkormányosak: inkább Tunéziában, Algériában vennék..

Másrészt viszont kaland lenne a javából..)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.11.27. 20:48:34

@dennisthemenace: Nem lakom Magyarországon. És BMW buzi sem vagyok, egyszer volt egy mazdám is :)
Most mondta hogy lemondott az 504-ről. Szerintem egy E23 tök jó alternatíva lehet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.27. 21:10:36

@dennisthemenace: Szerintem egy kevésbé lerúgott magyar papírosnak örülne legjobban:)

dennisthemenace 2011.11.27. 21:26:14

@scheerti: Az valószínuleg csak az álmokban létezik..)

süllős 2011.11.27. 22:02:22

Nekem volt 504esem.Kigyógyultam,mert van egy minden időmet és "fölös"pénzemet felemésztő hobbim,szenvedélyem,ami elsodorta a mai napig hamu alatt parázsló autóbuzériámat.Az egyik legproblémásabb,müszaki hibák tömkelegével megáldott autóm volt,de jobban szerettem,mint bármelyik megbízható,csak olajcserékre hordott utódját.A mostani japán autóimhoz nem kötnek érzelmek.Használati eszközök.Az 504esemben csak elhúztam a sibedát és már vigyorogtam is..Kétezres automata volt,sötétzöld,vajszínű ülésekkel.Nem mindenki látja ennek az autónak az egyszerű,hivalkodásmentes eleganciáját.Szegénykémnek megadta magát a mechanikus befecskendezője,külföldről sem tudtam pótolni.Aki a típus rabjává válik,feltétlen a sima karbisat keresse!

NIKI LAURA 2011.11.27. 22:11:13

Na kérlek szépen,vegyél elő papirt-tollat!

Kecskeméten,a "balaton"utcában van egy futomű állitó:Szigeti Laci.
Van neki egy olyan,aminek az aljáról "LEHET ENNI A MÁKOSTÉSZTÁT",az autó MAKULÁTLAN!!!

Szaréhugyé odaadja.
A többi a te dolgod,nyomozz!!

Jamesblond 2011.11.27. 22:28:24

Ilyen a szerelem :)
Feleségül vehetne a szerző egy szende szüzet is a zárdából ennyi pénzért, de nem, neki még csak nem is egy hétpróbás prosti kell aki meg bírja törni a diót a muffjával. Neki a "mádám" kell az öreg zongora mellől, akinek elfolyt a táskákon a szemfestéke, daueros haja alatt látszik a fejbőre, sárga cigi szagú ujjai között szipkát szorongat, fogai sárgák, hangja mély, dekoltázsa ráncos, tricepszén mély celluitisz telep van, arcán 200 Ft-os érményi szőrös anyajegy.
Miértmiértmiért...
A szerelem vak :)

Lucky Larry Silverstein 2011.11.27. 22:34:11

@toncsi64: Ezért a találatért kár volt olaszul keresni.

autoscout24.eu-n 85 db. jött ki, az alsó 10%-ot leszámítva 4000 fölötti árral.

Lucky Larry Silverstein 2011.11.27. 22:44:13

@dennisthemenace: A jobbkormányosság lesz a legkisebb problémája ha Afrikába megy autót venni. Abból ami onnan jön, a jóisten sem farag veteránt semennyi pénzből. Nem kell azt hinni hogy Mo. a ták hazája, nem így van. A fekákkal üzletelni külön élmény, szó szerint. Az afrikai bürokrácia szintén.

Élménynek biztos elsőrangú, de aki a gyarmatról hoz vissza autót nyugodtan felkészülhet hogy a végösszeg csak több lehet mintha venne egy patikaállapotút Svájcban.

esef 2011.11.27. 23:25:49

halkan merem megkérdezni: ezen is olyan könnyen lehet alvázszámot cserélni mint a többi korabeli francia autón?
csak mert akkor egy magyar papíros bármilyen rom és egy olcsó mauritániai/szudáni/iráni majdnem új autó kellene és mindenki boldog lenne... :D

Vinsz32 2011.11.27. 23:37:26

Elárulnád merre van az a telep ahol a 504eseket nézted? Van ott jó pár motor ahogy látom, engem azok érdekelnének. :)

lally 2011.11.28. 07:38:14

'a Fertőzött és a Mester' nyehehe...

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2011.11.28. 08:20:23

Bátyjámék telepén áll egy gyönyörű 504 pininfarina coupé. Egy srác hozta be Németországból, hogy itthon használja, de aztán annyira rohadt volt az alváz, hogy inkább nem foglalkozik vele. Közel 5 éve rohad kint az udvaron, de ahhoz képest egész jól tartja magát :( Szerelmes vagyok a járgány kinézetébe is..Egyébként ha lehet hinni az urban legendnek, saját lábon hozták....

Alf (törölt) 2011.11.28. 11:02:05

Én a magyar rendszámosat venném, már csak azért is, mert akkor olyan ütemben csinálod meg rajta a felújításokat, ahogy az autó megkívánja, nem úgy, ahogy a visegrádi u / mozaik u / muzális minősítés bermuda 3szöge.

:)

persze ha van rá $ hogy OT-ig eljuss akkor nem szóltam

Alf (törölt) 2011.11.28. 11:03:39

@Alf: vagy a zélet császárainak kijáró P rendszám ugye?
:)

Tizenkettő 2011.11.28. 11:24:00

Ilyen földbe rohadt autókat nem szerencsés megvenni és feltámasztani.

Tizenkettő 2011.11.28. 12:08:38

Ha tényleg nagyon nagy a szerelem érdemes várni, és nem elkapkodni végső elkeseredettségben.

Kivancsi 2011.11.28. 12:42:29

en ezt vettem potom 3kiloert!
europat jarom vele a legkozelebbi allomas: IRORSZAG
tura kovetheto kepek:
facebook : SciroccoGTMKone

Peetee 2011.11.28. 15:14:39

DE IGEN! IRÁNY AZ ERDŐ! :)

Inner Circle 2011.11.28. 16:53:10

Tizenvalahány hazai rom után mondom, youngtimert (ha használni is akarod) csak külföldről. Van hazai kivétel, de az nem úgy kezdődik, hogy "X éve áll csillaggarázsban", és semmiképpen sem FÖLD (fű, gaz, dzsungel) FÖLÖTT. Abba remek hangyafarmot tehetsz, de autó már nem nagyon lesz belőle. Nem beszélve arról, hogy ha valakinek annyit ért meg a vas, hogy nem volt képes találni neki tetves 10m2 szilárd burkolatot (ha már tetőt nem is), attól te képes lennél megvenni?

LanciaBacci 2011.11.29. 12:21:55

Nos, ha jól látom, megvan a Peugeot! Részleteket!

Nr01 2011.11.29. 12:37:50

Váron mikor járulsz elénk a MEGVETTEM! című poszttal Bandi... :D

perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2011.11.29. 13:02:14

Olvastam, hogy sikerült megvenni a "szegedi kalandot". :D
Pedig egy gányolt roncsként szerepelt az írásban. :)
Hiába, a szerelem nem ismer határokat.
Várom a beszámolót!

Kivancsi 2011.11.29. 15:00:12

szegedi kalandot?

de hisz az evekkel ezelott volt es nem vette meg!!
vagy mi tortent?
ujra visszament evek utan es a felenek a felejenek a harmadaert elhozta a szerelmet?
:):):)

Magari Tele Kenya 2020.08.29. 08:45:39

Hi Andrew, you can get it from Kenya
magaritelekenya.com/cars-for-sale-in-kenya/504-peugeot-2002
The vehicle is in good condition and accident free. i personally like the vehicle because of its power.
süti beállítások módosítása