A gatyánk is rámegy erre a dögre

*csak vicc volt

  2011. november 12. - ommm Címkék: totalcar flotta ae86 corolla patkány tc flotta shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Mákunk volt, sütött a nap, jól ment a munka

A Shitgun-történet fordulópontjához ért, hiszen az első állapotfelmérés, majd gyors orvoslás után elértünk arra a pontra, hogy új alkatrészeket kap a Toyota. Innentől pedig nincs visszaút, hiszen már gyakorlatilag is áll benne a pénzünk, ezt már végig kell csinálni.

Szerencsére mindig kapunk egy kis löketet, lépünk annyit előre, hogy egyre erősebben vakítson minket az alagút végi fény. Most is ez történt.
 

Legutóbb abban maradtunk Bandival, hogy míg ő csencsel egyet Tomival – aki időközben hivatalos alkatrész-ellátói státuszba lépett -, addig én összekötöm a kellemest a hasznossal és gömöri kitérőm során lehajlíttatom a két külső küszöböt.

Dolgozni csak pontosan, szépen

Így is történt. Gábor, aki távoli rokon, ám mégis olyan, mintha a testvérem lenne – cége lemezmegmunkáló- és csőhajlító gépek gyártásával is foglalkozik, kézenfekvő hát, hogy megkérem, hajlítsa le nekünk a két küszöböt.

A kivágott profildarab

Bandi kivágott egy darabot a régi ép részéből (nem volt könnyű találni), ez lett a profil, a hosszát lemértük, másra nem volt szükség. Egy ilyenfajta kicsi cég egy kicsi városban persze ezernyi aprósággal is foglalkozik, készült már itt trike-váz, kazán, szinte mindig beesik valami ismerős vagy barát az apró-cseprő bajával.

Lassan kinövik a csarnokot, az új gép még leponyvázva áll

Ha pedig éppen nincs a nagy munka mellett (jelenleg is egy félkész csőhajlító állt leponyvázva a csarnokban) más, akkor marad idő a saját hobbira, ezek eredményezték a remek és precízen állítható puskabelövő állványokat is. Laikusok számára teljesen egyszerűnek tűnhet meghajlítani különböző csöveket vagy profilokat, jellemzően ők azok, akik a homokkal megtömött és gázégővel melegített hajlításról hallottak csak, ami persze rettentő amatőr és kezdetleges megoldás.

Bomag bukócső próbadarabok

Én sem vagyok gépészmérnök, de már csak abból, amit munka közben elmondott, is világos volt, hogy egy ilyen egyszerűnek tűnő bukókeretet lehajlítani is komoly munka, mint ez a Bomag-megrendelésre készült úthenger-bukókeret. A szemre 6-8 milliméter falvastagságú zártszelvény, többszöri törés, semmi gyűrődés és a zömítés közbeni anyagáthelyezés, ez csak pár dolog, amire figyelni kell. És persze le kell hozzá gyártani a szerszámot. A földön heverő próbadarabok szemre is legalább 200 kilót nyomtak.

Opel klímakönyökök, szegmensekre vágva mindegyik egyforma lesz

Persze ez egy gépműhely, annak minden szagával és látszólagos összevisszaságával egyetemben, de én imádok itt lenni. Mielőtt azonban nekifogtunk volna a küszöbnek, még gyorsan szét kellett szednünk a Tomo Vinković-traktor ekéjét, mert a talajlazító egyik csavarja elnyíródott, ettől az egész szerkezet rezonál és félő, hogy teljesen tönkremegy.
Ebbe nem mennék bele bővebben, urbánus olvasóinkat nyilván nem érdeklik a részletek, elég csak annyi, hogy egy ilyen – 20 évvel ezelőtt, még gyárilag összerakott ekét – szétszedni, azzal manipulálni nem könnyű dolog. Ráadásul mindenhová új csavarokat tettünk, új meneteket vágtunk, el is ment vele az egész délelőtt, de remek lett.

Egy nagyon komoly, minőségi szerkezet. Pedig nem annak néz ki

Gyorsan fel is pattintottuk a remek kis traktorra, mely túlzás nélkül a volt Jugoszlávia egyik legjobb terméke. A mára már szerb horvát Belováron gyártott kis szerkezet nagyban emlékeztet a francia Pasqvali traktorokra, azoknál azonban lényegesen strapabíróbb, továbbfejlesztett szerkezet. Lebecsülni óriási hiba lenne, hiszen mindent tud, amit egy nagy traktor: elöl-hátul van hidraulikája, kihajtása, összkerekes és központi difizáras.

Sosem kellett szétszedni, azért ilyen. A működését nem befolyásolja egy kis olajsár

Iszonyatosan kis helyen is meg tud fordulni, mivel középen csuklik, ez a csukló az egyedüli komoly odafigyelést igénylő alkatrész, hiszen a sok laza talajon való munka során bekerült por vagy homok kikezdheti. Ebben a példányban egy licencben gyártott egyhengeres, kétütemű dízelmotor dohogott csodásan. Megbecsült gépek még ma is, egy szép Vinkovicért bármikor elkérnek egymillió forintot is.

A két kis fényszóró utólagos tuning, a kilógó szemek mindenben elakadtak

Ezt egy kicsit átalakították már, a fényszórókat középre rakták, mert elakadtak, a gyári bukókeretet is valamelyik régi tulajdonosa levágta, szilvásban-gyümölcsösben hajlamos letörni a fák alsó termőágait. Ezt leszámítva pöpec kis gép. De vissza a küszöbökhöz.

Lemezhajlító munka közben. Az ujjunkra fokozottan figyeljünk, ha odacsípi, akkor hiányozni fog

Kerítettünk egykettes, hidegen húzott acéllemezt, ez lett küszöbünk anyaga. A lézerprecíz belga lemezvágó a kellő méretre szabta, majd a régi, de hibátlanul működő lemezhajlítóval lehajlítottuk. Annyi eltérés lett a gyárihoz képest, hogy nem egy állandó rádiuszt hajlítottunk bele (mivel ehhez át kellett volna szerszámozni a lemezhajlítót, ami sok idő) hanem két töréssel oldottuk meg az ívet. Semmit nem számít, a küszöböt az autóra próbálva úgy néz ki, pontosan dolgoztunk. És valószínűleg túléli az autót a két acéldarab.

A kész küszöb teljes pompájában

Közben az AE86-fórumon keresztül elért minket Domán Zoli, akitől ajándékba kaptunk egy remek, kétküllős kormányt aggyal együtt, egy hibátlan műszeregységet és a hiányzó jobb első féknyerget, áldassék a neve. Bandi ezeket is elhozta Tomitól, akinél cserébe az eddigiekért otthagytuk a szervós kormányművet; mi megvagyunk nélküle, ő pedig hasznát veszi, hát így megy ez. Ja, és lett egy új gyújtókábelünk, mert a négyes számún törött volt a pipa. Már csak a főfékhenger hiányzik, azt kéne elhozni.

Bandi közben beszerezte a fagyállót, olajat-olajszűrőt, fékcsöveket és váltóolajat. Ez később kiegészült az Unixnál vásárolt két kormánygömbfejjel, gumiharangokkal és a hőgombával. Ennyi új alkatrészt rég nem látott szegény Shitgun. Én hoztam a 70 mikronos ecsetemet, fehér Hammerite-ot, alapozókat és csiszolóvásznat.

A terv az volt, hogy összerakjuk a hajtásláncot, kicseréljük az olajat, adunk neki fagyállót és helyrepofozzuk az ajtókat. Ehhez képest persze minden máshogyan történt.

Amíg Bandi küzdött a flexszel levágott gömbfejek csonkjaival, addig én megtisztítottam és lefestettem a kormányoszlopot, hogy be tudjuk rakni, hiszen milyen jó lesz, ha végre belülről irányíthatóvá válik a gép.

Mire a kormányoszlop száradt, addigra elhoztuk a gömbfejeket a boltból (érdekes módon azonos cikkszámon két különböző alkatrész érkezett) és elkezdődött a szívás.

Bandi küzd a gömbfejjel

Nem ereszteném nagyon bő lére, a lényeg, hogy a kormányoszlop végi ricnit szépen kitisztítottam és úgy gondoltuk, hogy majd könnyedén becsusszan a kormánymű vonatkozó helyére. De nem, hiszen csak gyűrte-túrta maga előtt a rozsdát. Nem sejtettük, hogy ennyi odabent a dzsuva, így míg Bandi pozícionálta, addig én felülről megküldtem párszor a nagyobbik kalapáccsal. Lent nem csúszott beljebb, ellenben odafent már túljutottam a kormányoszlopot tartó konzol csavarjain.

Itt valami merénylet van.

Ennyit csúszott bele a ricni, holott végig kellett volna

Kiszedtük, nézzük, a ricnis részt takaró gumiharang feljebb csúszott. Sabc ránézett: -biztonsági kormányoszlop. Ó, mekkora marhák vagyunk, erről teljesen megfeledkeztünk a nagy cséplésben. Sikerült összeütnünk a kormányoszlopot, de sebaj, a satu jó barát, újra széthúztuk, nagy baja nem lett ettől. Aztán gyorsan áthajtottunk egy e célra készített drótkorongot a kormányoszlop kardánkeresztjén, megküldtük egy kis zsírral és láss csodát: úgy csusszant a helyére a kormányoszlop, mint a… ööö, igen, úgy.

A kormánykerék majd egyszer tiszta lesz, de a formája és az átmérője is csodás

Rácuppantottuk a kormányt és ünnepeltünk egy kicsit. Aztán én nekiláttam a két ajtónak, zengett a lemez, forgott a korong és a végén előtűnt az ajtók aljának masszív gittelése és a hegesztés, amivel anno javították. Kapott Hammerite-ot bőven, a finomabbik ecsettel, majd egy kis csiszolást és végül egy kis festékszórózással lett homogén a felület. Ha szép nem is, de jobb, mint volt, a célnak tökéletesen megfelel és annyi cuccot kapott, hogy rozsda többet a közelébe sem mer menni.

A hetven mikronos ecset

Helyükre kerültek a kormányösszekötők, a gumiharangok, feltöltöttük fagyállóval a motort (a BMW vízcsövekből eszkábált rendszer remekül tartja magát) és felpróbáltuk a Karottától kapott pókhálós BBS-felniket. Olyan ET-jük van, hogy megszólal, száz százalékkal jobban néz ki az autó, mint a lemezfelnikkel. Csak a miheztartás végett rátoltuk a csatlakozókat a műszeregységre, működik ez is, bár az alapjárat még mindig magas egy kicsit.

Micsoda kontraszt! Új hőgomba (1200 Ft) régi közegben

Mivel ekkor már rendesen besötétedett és későre járt, így ezen a ponton abba is hagytuk a munkát, a letisztított és festett kardántengely legközelebb a helyére kerül, ahogy talán a felújított sperr is (kap új 75W90-es hajtóműolajat). Ezen kívül peremezzük a fékcsöveket, beszerezzük a két nyereg felujítókészletét és az új tárcsákat-betéteket, kicseréljük a motorolajat, a legnagyobb munka azonban a két új küszöb felvarrása lesz. Főleg a jobb oldalon, ahol az évek óta nyitva álló ajtó miatt a belső küszöb is hiányos rendesen, megy majd bele a táblalemez.

Legközelebb összerakjuk ezt is fixre
shitgun

A Shitgun azonban egy lépéssel ismét közelebb került ahhoz, hogy önerőből guruljon. Hosszú évek után. Ajtaján bobyewing olvasónk díjnyertes matricájával. Köszönjük! És már a borzalmas, 30 ezer forintos költségnél tartunk! Ajvé!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr143370839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abdulesmia 2011.11.12. 06:49:08

Zsír! Eszembe juttattátok a régi szép időket, mikor még én is sűrűn jártam gépműhelybe hengerfejeket szedetni. Azt az illatot sosem felejtem el. További sok sikert és kitartást a projekthez!

tök mindegy 2011.11.12. 06:55:18

gondolom a "a tömítés közbeni anyagáthelyezés" az egy elütés.
a polskiban egyébként csak teoretiksan állt pénz?

Tomchy 2011.11.12. 07:31:53

"A műszeregység hibátlanul működik, ezzel minket is alaposan meglepett"

Japán autó. Miért meglepő?
Hajrá!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.12. 07:37:09

A sperbe nem 75w90 kell, hanem 75w140 Castrol SAF-XJ !!

skorpantó 2011.11.12. 08:34:58

Csikós bontóból kukázott ezeréves sólymán is minden villany működött.Miért is híres a japán elektronika? :)

BigBuffalo 2011.11.12. 08:39:19

Arról a fegyverbelövő állványról ha lehetne egy kicsit bővebben.
Pl. ár és elérhetőség...

korzo 2011.11.12. 08:51:20

Csak halkan mert igazából OFF: Az eke és a lazító az két nagyon különböző munkaeszköz. (egy paraszt)

zombika 2011.11.12. 09:14:43

Az a Volvo nagyon patent. :)

ciel 2011.11.12. 09:50:36

A kispolszki kormány az a lengyel vonal továbbélése?

robian 2011.11.12. 10:07:23

jó lett a logo bobyewing! grat

collins323i 2011.11.12. 10:27:21

Sabc ott figyel remélem akkor is, amikor a sima 75W90-et öntenétek a diffibe, mert hogy azt NE ;) SAF XJ-t neki!

ommm 2011.11.12. 10:35:15

@korzo: Altalajlazító, az ekenád és a csúszótalp mögött. Íme: zeus.nyf.hu/~jmgt/letolt/novgep_1/eke.pdf

Carrotfield 2011.11.12. 10:35:26

Király!
Hajrá!
Fotót kérünk a felniprobáról PLS !

palinkasa 2011.11.12. 11:12:22

Kicsit off,de a Tomo Vinkovic ma már horvát,és olasz licensz asszem Lombardini,volt benne különféle motor még Slavia is,meg Rugerrini is(vagy mi),amúgy hajrá,nagyon élvezetes poszt!

Epercsibe 2011.11.12. 11:19:59

Sper difibe, sima difi olajat tölteni ? Csatlakozom az előttem szólókhoz. Drága lesz, de űrtechnikás, mocsárszagú 75W140 kell bele. Amúgy respect, én már nem mernék ekkora munkába belefogni.

Van rozsda rendesen. A többit hogy oldjátok meg ? Kerékívet már melós lenne hajtogatni, kalapálni.

Tűkön ülök, mi jön a folytatásban.

PiszkosFreddy 2011.11.12. 11:40:41

@zombika: Igen,sztem is.Vajh 740-es,vagy 760-as?

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2011.11.12. 11:50:15

Felnipróbáról érdekeltek volna képek.
Olyan Rauh Welt style lesz ez nekem kicsit, de egyre kívánatosabb a gép, ahhoz képest hogy az elején lehetetlen küldetésnek tűnt.
Így tovább!!!

PiszkosFreddy 2011.11.12. 11:51:23

Itt: Lombardini = Lamborghini.
Végül is mindkettő gyárt traktort.

Negrogo 2011.11.12. 11:51:52

Ez egy penztemeto! Miert? Miert? :O E30 18is v 25i meg ha nem figyeltek ra is jobb alapotban vannak sokkal mint ez, csovet bele oszt jonapot.

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318_318is-5199836
Ez kesz is fel millaert...

Andrew460T 2011.11.12. 12:00:28

Komolyan mondom Csikós öreg-autós cikkei mellett ezek a legjobban itt a Belsőségen!:) Én nagyon élvezem az effajta "küzdést", látszik hogy a kis költségek ellenére is fasza kis játszósgépet akartok összehozni! Szóval hajrá fiúk!;)

Andrew460T 2011.11.12. 12:03:15

@mennyi?husz!: Szerintem fél millának a közelébe sem lesznek, ha elkészülnek vele...
Ha meg igen, és tévedten, akkor váljon egészségükre, legalább a saját kezük munkája lesz benne! Hidd el, nagyobb öröm, mint készen venni egyet, beleülni, aztán csak hajtani!:)

mtk001 2011.11.12. 12:04:20

Na végre !
Kezd autó kinézete lenni : van kormánymű, futómű stb.
Hajrá !
Szurkolok !

Bambano 2011.11.12. 12:21:33

Mindent tud, amit egy nagy traktor:
- olyan egyenletes a nyomatékleadása, mint egy nagy trakié?
- képes sofőr nélkül szántani, vetni?
- képes lenne magától kimenni a munkaterületre?
- képes precíziós gazdálkodásra?

mert ha nem, akkor messze nem tud annyit, mint egy nagy traktor. Ez nem a traktor bírálata, mert nekünk is van hasonló (tz4k-14b), szeretem is, inkább a róla alkotott véleménnyel nem értek egyet. helyesebbnek gondolnám azt mondani, hogy a maga helyén és neki való feladatokra egy jó gép. mert egyébként jó gép.

Az eke meg a talajlazító az kb. az a szint, mintha gázolajat akarnál önteni a benzines autódba. Sok oka van annak, hogy miért nem használják egyszerre a kettőt, a legfontosabb az elvi: vagy meg akarod forgatni a földedet, akkor ekét használsz, vagy nem akarod megforgatni, akkor talajlazítót, de akkor ekét nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.12. 12:25:58

Az a logo hatalmas :D

@mennyi?husz!: Abban nincs meg a szerelés öröme!
(És csak 1 post lenne, ez meg már mennyi ;) )

bandeee 2011.11.12. 12:34:55

Hammerite = csodafesték? Egy mobihell 2K-s alapozó sokkal többet ér szerintem. Esetleg alá wash primer, de tudom... Nem az a cél...
Azért lemoshatnátok már végre a verdát kívül+motortérben!:D Festés is mintha koszra ment volna a jobb első ajtó első sarkában!:D Értem hogy "shitgun" de ha már csinálja az ember...:D

bandeee 2011.11.12. 12:37:56

Amúgy az kimaradt, hogy azért szívesen olvasom ezeket a cikkeket, mivel hasonló cipőt hordok én is! :D Bár a rossz hírneve mellett közel se volt ilyen állapotú.:) Igaz töredéke km-rel...
Kitartást! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.12. 13:07:03

@Bambano: Khm, a nagy traktor most tud magától menni, régen nem tudott. A korabeli dolgokkal hasonlítsd össze...

"a maga helyén és neki való feladatokra egy jó gép. mert egyébként jó gép."
Nem maga helyén és nem neki való környezetben összehasonlítani meg alapból nem ad korrekt eredményt ;) (Ez már csak kötekedés :) )

horvatht 2011.11.12. 13:07:12

Azért a ráköltött pénzek kicsit félrevezetőek lehetnek a nagyközönségnek így, hogy sok mindent ajándékba kaptok, amiket amúgy nem lenne olyan könnyű beszerezni.

Bambano 2011.11.12. 13:29:02

@ColT: az szerepel a posztban, hogy mindent tud, amit a nagy traktorok... ez azért elég korlátosan igaz kijelentés :) a kiinduló összehasonlítás nem az enyém volt, hanem a poszt-tolóé.

Polly-pudli-pötty 2011.11.12. 14:01:32

"És már a borzalmas, 30 ezer forintos költségnél tartunk!"
Jó,de ti celebek vagytok! :D

tükörfúró 2011.11.12. 14:06:09

@mennyi?husz!: ez eddig 30ezer nekik. ja, karotta szemetéből meg ajándékból épül? hát ha igy, akkor igy, félmillio ft kicsit más pálya mint 100e alatt

btw a hirdetésben szereplő autó egy jogi istencsapás, IS de CSAK a motor, kérdés a kasztninak ennyi faragás után mi köze maradt a papirjaihoz...?

tehát a félmiller kifizetése után MÉG keress ismerőst aki (ingyen??!) ad egy kamu eredetvizsgát a fejével játszva, majd irasd át, majd keress hasonló szakit aki szemethunyva leműszakiztatja.....aham..

DBandesz 2011.11.12. 14:39:33

Pontos alkatrészbeszerzéshez elengedhetetlen Toyotás oldal: www.toyodiy.com

Hajrá fiúk!

Negrogo 2011.11.12. 14:50:47

@tükörfúró: Azt nem tudtam tetel legyen, hogy rendezet papir es rendszamos kell. (Egyebkent nem neztem at tuzetesen a linkeltet csak gyorsan kerestem egyett) Hogy ajandek az auto rendben, ha ettol eltekintunk nem hiszem, hogy egy 3-ast tobbe kerul felkisziteni mint ezt. Mar ambiben a motor uzemkepes es jo. Futomu alkatersz is olcso meg gyariban is hisz nem alu lengokarosak ezek lehet cserelni, szilenteket, gombcsuklokat magukban. Japanban ertheto miert ezt epeitek hisz ott megolcsobb es kis tulzassal minden 2. haznal van egy ilyen de EU-ban eppeszubb valasztas ebben a kategoriaban egy E30. Az mar szemelyes, hogy amugy jobban is nez ki. Persze, ertem nem egy patakia drift auto a cel de akkor is.

itt van ket patika, es ha egymas melle teszi az ember...
www.flickr.com/photos/dphan/4446478535/sizes/o/in/photostream/

www.flickr.com/photos/34327144@N08/3842840925/sizes/l/in/set-72157622109939918/

korzo 2011.11.12. 14:56:59

@ommm: Ja, ilyen megoldás is létezik, meg olyan is, hogy az ekére van szerelve egy lazítótüske, de nem nagyon szokták használni (vajon miért :-). Vagy ez, vagy az. Itt is igaz az a mondás, hogy ami mindenre jó, az semmire se jó.

Ronin_ 2011.11.12. 15:31:29

omm,

"Kerítettünk egykettes, hidegen húzott acéllemezt, ez lett küszöbünk anyaga."

Szvsz hidegen hengerelt, de attól még királyok vagytok, csak így tovább!:-)

Ronin_ 2011.11.12. 15:45:12

Ha teletankoljátok, már megduplázzátok a költségeiteket!:-D

tükörfúró 2011.11.12. 15:58:45

@mennyi?husz!: hacsit ingyen kaptak, 3ast senki nem akart ingyen odaadni..

kb ennyi, az meg, hogy driftre melyik alkalmasabb, örök ideológiai vita
tanulni kb bármelyik tökéletes, ha megfelelően felkészítik

monu 2011.11.12. 16:57:21

@zombika: Én is azt szúrtam ki!:)

corpus alienum 2011.11.12. 17:13:33

Az a barna kockaVolvo ott balra hátul, az így messziről nagyon-nagyon egyben van! Esetleg nem lehetne róla egy bemutató?

Dennis01 2011.11.12. 20:12:59

Alig varom, hogy hallhassam a 4A-GE trombitalasat. Sok sikert sracok, drukkolok nektek! :)

Nekem szemely szerint akarmennyire is ramaty allapotban van a Hachi, sokkal inkabb kene mint egy BMW. Kerem, senki se sertodjon meg ezen, de epp ezert tetszik a Toyota, mert itt a kommentelok tobb mint fele egybol ezzel a reagalassal jott: "Miert nem vettetek egy 318-at vagy 325-ot, az tuti gep."
Mindenki egybol a BMW fele megy, kevesen valasztanak mast. Jatszos autonak egy ilyen Toyota vagy egy Sierra kivaloan megfelel..

sikander 2011.11.12. 22:49:17

Belovár mindig Horvátországban volt. A Tomo Vinkovity egy partizán néphős volt. A traktort gyártottál Lombardini, Ruggerini, Slavia(cseh) és MWM Diter(spanyol Deutz) motorokkal. A Lombardini motorokat hozzá Belgrádban gyártották licenc alapján a DMB Május 21. motorgyárban-Zasztavákba is itt készültek a motorok) Apósomnak van, én a minőségétöl nem vagyok elájulva(szoci minőség).Gyümölcsösben a fák alatti munkára viszont ideális.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.11.12. 22:50:22

omm, te az ünneplős overallodban dolgozol egy ilyen shitgunon? :D

GERI87 2011.11.12. 22:53:32

"egyhengeres, kétütemű Lamborghini dízelmotor dohogott csodásan"

Kérdés: szívó? mármint forgattyúsház elősűrítésű és résvezérelt?:)
Csak mert ilyen is van és épp ilyesmikben használtakról tudok.

Belovár az nem Horvátország? Vagy Szerbiában is van ilyen névvel, vagy csak rosszul fordított?

vw1300 2011.11.13. 00:35:17

Én is úgy tudom, hogy Horvátországban van Bjelovar.

LanciaBacci 2011.11.13. 09:31:02

Aztán bukócsövet nem hajlítanának-e abban a műhelyben? :)

h4z4rd 2011.11.13. 10:59:53

A darázsderekú kistraktor instant get!
Meg persze az élhajlító is.

ommm 2011.11.13. 11:26:46

@GERI87: De, jogos, elnézést, a horvát-szerb nyelvtudásom megkopott egy kicsit mostanság.

@LanciaBacci: Jól látod :)

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Ugyan, munkaoverall, arra van. Beszerzési költsége nyomással együtt nem volt húsz euró :)

piettro 2011.11.13. 12:28:53

Irtó nagy szerencse, ha van, aki megcsinálja veled a munkát. Mert, ugye, az igaz, hogy az alkatrész eddig 30k, de ha azt a sok-sok munkaórát forintosítanánk...:) Nem kötözködés, tényleg, de ilyenbe az vágjon bele aki meg is tudja oldani a szerelést.
Szeretem én is az építkezős posztokat.

Sayniqua (törölt) 2011.11.13. 16:12:17

Én csak gratulálni akarok ehhez a kitartáshoz, és várom a további storykat a "shitgunról"! :)

E9Matyi 2011.11.14. 10:42:34

A kormányoszlopot nem azért ütöttétek össze, mert a csuklóban lévő hüvely (bilincs) átmenő csavarját nem vettétek ki? Azt nem elég csak meglazítani, ki is kell húzni, mert egyfajta akadékot képez, hogy ne eshessen szét. Maga a fogazott rúd is lapított egy helyen, ahol a csavar átmegy.
image.modified.com/f/17369554+w750+st0/0712_sccp_10_z+toyota_corolla+steering_spline.jpg
i38.photobucket.com/albums/e150/soon2bgze/IMG_0477.jpg
Ha nem ez volt az ok, akkor elnézést, csak valóban okoz ilyen problémát, hogy kb fél centi bemegy, aztán megáll mint a cövek.

kewcheg 2011.11.14. 15:29:07

Azért tudtak a jugók mást is.Kb. minden nagyvárosban volt egy autógyár(nemcsak a Zasti, hanem Renault,VW ) remek adidas cipők, etc etc...:))

domeq 2011.11.14. 15:30:46

30 ezer? És a sok adomány meg segítség? Nem olyan olcsó buli ez.

erokun 2011.11.15. 13:02:00

@Dennis01:

kb ugyanezt gondoltam én is :) ezerszer ez mint az említett német vasak

György72 2015.03.23. 23:21:35

Aranyérre legyen gondod, segged alá tegyél rongyot! :)
süti beállítások módosítása