Repült a Porsche-ülés

  2011. szeptember 29. - Stump András Címkék: bmw ülés tc flotta 1602

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

csik matrica s

Ha nagyzolós lennék, örvénymintás fóliába csomagolnám 36 éves BMW-met. Folyamatos átalakuláson megy keresztül, nyughatatlanul próbálgatok benne különböző új alkatrészeket, amelyektől ilyen vagy olyan változást remélek. Valódi projektautó: a tizenöt év alatt, amióta nálam van, a harmadik motort nyúzom benne, négyféle keverékképző rendszer volt már rajta, futóműből legalább az ötödik generációnál tartok, attól függ, mit számolok bele. Még szerencse, hogy nincs a nyakamon a konkurencia meg a kémfotósok, így nem kell rejtegetnem a fejlesztéseket.

Sajnos már csak távolról néz ki jól


Mivel a cél, ami felé tartok az autóval, szintén állandó mozgásban van, garantált a vég nélküli szórakozás, aminek én ezt a kísérletezést megélem. Amikor megvettem, először a gyári állapotot céloztam meg, majd amikor az unalmasnak bizonyult, a korhű tuning mutatta az irányt. Ezután átvedlett sokat menős hétköznapi autóvá – ebből a státuszból mászik most kifelé.

Nem véletlenül kértem kölcsön Csikós sajtcéduláját, amelyet idenyálaztam a poszt tetejére. Sőt, ki szeretném egészíteni még egy figyelmeztetéssel: akinek egy veterán korú jármű átalakitása blaszfémia, jobban jár a Dezső újjászületéséről szóló posztokkal. Én vagyok ugyanis az, akire az ortodox veteránosok keresztet formáló mutatóujjakkal mutogatnak. Aki nem tiszteli a gyári tökéletlenséget és nem átall lecserélni a Nagy Tervező által megálmodott alkatrészeket másokra; jobbakra vagy rosszabbakra, de mindenesetre olyanokra, amelyek neki jobban tetszenek. Aki egyszerűen nem bír a vérével.

Kitalálni se tudnék jobbat a balegyre

De egy nullakettes tuningolása, kusztomizálása, személyre szabása – hívjuk, ahogy akarjuk – talán bocsánatos bűn. Egyrészt viszonylag nagy darabszámban gyártott típusról van szó, ezért nem kell aggódni, hogy az utolsó intakt példányt barmolja szét az ízléstelen tulaj. Másrészt a nullakettes már új korában is súlyos abúzusnak volt kitéve: a gyárilag felhúzott ti, tii, illetve turbo változatok mellett a német tuningszakma ekkor élte első virágkorát, amely még nem a színváltós fényezésről és a krómfelniről szólt, hanem a vezérműtengelyről és a sperrdiffiről.

Vagyis ha afelé az áhított álom felé kapaszkodunk, amit az eredetiségnácik a legfontosabb vezérelvként tűztek a zászlajukra, ami nem más, mint az időutazás átélése, nem biztos, hogy rontunk az élményen, ha a korabeli átalakításokra szorítkozunk. De ha egyszerűen csak egy olyan autóra vágyunk, amelyből mindig vigyorogva szállunk ki, ezt az elvet is eldobhatjuk. Én pedig ezt a kéjes bűnt űzöm, amihez történetesen egy öreg autó adja a legjobb alapot.

És viszonylag eredeti kinézete ellenére már tényleg csak az alapról beszélhetünk. A gyári motor helyén egy ugyanarra a blokkra épülő injektoros 1,8-as teljesít kitartó szolgálatot, amelyet lassan tíz éve tettem bele, mai szemmel túlzottan is felújítva. Egy ötsebességes váltót pörget: ez az utódból, a kiscápából származik.

A diffi nem típusidegen, de részlegesen önzáró, a futóműben pedig a 2002-es stabilizátoraival és sárga Koni lengéscsillapítókkal találtam meg hosszas keresgélés után egy utcán jól működő kompromisszumot. Ezek után talán nem meglepő, hogy az ülések sem maradtak a helyükön.Amikor 1996-ban megvettem, talán pont a gyári ülés volt az első dolog, amire azt mondtam: köszönöm, nem. A tespedős, széles, lapos fotel egyszerűen nem illik az autó karakteréhez. Egy hétköznapi sávváltásnál is szúrja a combot a kézifékkar, a kormány pedig nem arra való, hogy kapaszkodjunk bele. Ezért akkoriban felhajtottam egy pár Porsche-ülést, talán a 924-esét, majd egy későbbi kárpitozás alkalmával legalább színben és anyagban egységesítettem a 1602-es belterét.

Ezzel egész hosszú időre megoldódott a székprobléma, oldaltartásban nem voltak rosszak a Porsche-szerzemények, a kényelemre sem panaszkodtam, de amikor egyszer megéreztem, milyen egy rendes kagylóülés, elkezdett motoszkálni a gondolat a fejemben, csak kellene valami hasonló az én nullakettesembe is. De lehet az is, hogy egyszerűen csak ráuntam a tízéves felállásra.

A szétszakadt vezetőülés és a kettes számú új Recaro

Sokat vajúdtam, mit is tegyek bele. A 70-es évek stílusához passzoló, átlóban félbevágott kartondoboz-szerű üléseket lehet ugyan kapni újonnan is, a Corbeau-nak például nyálcsorgatóan szép modelljei vannak, de vakon, üléspróba nélkül berendelni egy ilyen garnitúrát túl rizikósnak tűnt. No meg a versenyzésre kitalált kagylókat nem lehet előre dönteni, ami a kétajtós BMW-mben erősen korlátozta volna a használhatóságot.

Szerencsére nem tartottak a halántékomnak csőre töltött Magnumot, így türelmesen lapozgathattam a használtalkatrészes oldalakat, amíg horogra nem akadt ez a Recaro-pár. Az eladó sem tudta, miből származik, de már a fénykép láttán elgyengültem. Igaz, felemásnak tűnik a kettő, de a kárpit megegyezik, és a fejtámlába szerelt hangszórók, ami azért elég ritka fícsör, nekem elég bizonyító érv, hogy egy autóból származnak, így találták ki őket. A stílus stimmel, a vezetőülés bitang, a jobb egyre pedig nagyobb tornázás nélkül be lehet szállni. Naná, hogy megvettem őket.

Amikor először bepróbáltam a balost a kormány mögé, először fél lábon ugráltam, hogy milliméterre megegyezik a lyukkiosztása a Porsche-cuccokéval, aztán amikor egy nyomasztó gödör mélyéről kémleltem kifelé a kormány karimáján át, rájöttem, hogy ennek is Recaro-betegsége van. Vagyis reménytelenül ki vannak lágyulva a hevederek az ülés alján, amikre lényegében az egész testünk nehezedik.

Szinte minden korosabb Recarónál kinyúlnak ezek

Ezért autóba szerelve úgy tíz centit besüpped az ülőlap, ami enyhén szólva kellemetlen, pedig amikor a garázspadlón beleültem, még hibátlannak tűnt. Innen jött az ötlet, hogy kísérletképpen egy deszkát csavarozzak az aljára, ami helyén tartja a szivacsot. Bevált a megoldás, pár hónapja már ezzel a vezetőüléssel furikázom. Még pályanapokon is mesésen tart, ami egyre fontosabb szemponttá kezd válni, amióta először belekóstoltam ebbe a játékba. Pont az én szerény derékszélességemnek találták ki, amiért a legtöbb ismerősömnek túl szűk, de ez már nem az én bajom.

Már csak az volt hátra, hogy a jobb egyest is kicseréljem: erre a héten sikerült találni egy szabad estét. Maga a ki-be manőver nem tart tovább pár percnél, és abban már a légzésgyakorlat is benne van, de ennek az aljára is kellett faragni egy deszkát. Mivel olyan részről van szó, ami soha nem látszik, meg egyelőre különben is csak teszt jelleggel vannak bent a Recarók, nem törekedtem az esztétikai tökélyre – a műhely sarkában talált használt rétegelt lemezből szabtam rá feneket. Ha megtartom, úgyis lesz még munka vele, de magamat ismerve nem kizárt, hogy a következő tíz évet ezzel a deszkával fogom leélni.

Voilá

Lehetőség mindenesetre lesz rá, hogy rendbe szedjem, mert a BMW megérett a következő karosszériázásra. Heteken belül szét fogom kapni, aztán felsírhat a flex. Már alig várom.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr723262924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2011.09.29. 07:51:37

Annyira szép ez az autó, hogy csak na. Nekem is vágyam egy 02-es BMW, vagy egy E30-as 318-as.

fogash 2011.09.29. 08:14:19

Te, ez a két ülés fasorban sincs egymással... Amit a J1en látok (utolsó kép), az engem a D-Kadett 1.3SR/1.6SR /GTE változatok gyári Recaro-ira emlékeztet. data.motor-talk.de/data/galleries/0/26/1725/30404097/bild-1-2315583642368109120.jpg

no_holy_shit 2011.09.29. 08:16:28

ha lúd akkor legyen köver:

Sandtler-nel van olyan konzol, amivel a full kagylot (ertsd: ülö- es hatlap egyben) ülölappal együtt lehet elorehajtani.

meg amugy is hatulra szaljanak be jobb oldalt. meg leginkabb hatra ne szalljon senki, mert oda a ketrec keresztmerevetese való :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.29. 08:44:41

Bandi, ugye bekötötted a hangszórókat? :) Már csak kíváncsiságból is.

mike gorgon 2011.09.29. 08:46:33

"ennek is Recaro betegsége van" - ugyanis mindkettő Recaro :)
A Reutter karosszéria-építő cég 1963-körül adta el ezt az üzletágat a porschenak és kezdett a befolyt pénzből ülés-gyartasba, amely a kasztnis üzletág emlékére a REutterCAROsserie nevet kapta. Tudtommal minden Porsche ülés azóta is Recaro, mar csak azért is, mert a két cég-központ szazmeterekre van egymástól.
www.356a.com/reutter.htm

diktatorikus kleptokrácia 2011.09.29. 08:53:51

alpina küszöbsín? valakinek sikerült az élet :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.29. 09:00:24

@diktatorikus kleptokrácia: Most akartam elsutni:)

Amugy kuszonsinrol most az jut eszembe hogy az uj cls ben VILAGIT ki / be szallaskor a mercedes-benz felirat ----- haaat kell egy mely levego hozza, eleg bucsus feelingje van.

zöldi 2011.09.29. 09:06:19

Ó Istenem, ez sokkal jobban kéne, mint a Csík Úr összes járműve.

Lobogó gatyaszár 2011.09.29. 09:06:46

A jobb egyen látható ülések voltak az 1.8 GTE D Kadettemben, fekete plüssel, oldalt bőrrel. Bárcsak meglenne az a kocsi...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.09.29. 09:11:49

@fogash: Nem. Az oldaltámasza egészen más az Opeleknek.
Amit a cikkíró vett, azok az oldaltámasza alapján jellemzően Fordokban, és VW-ban fellelhetőek voltak, bár a hangszórós fejtámla (ha jól emlékszem) BMW szokás volt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.29. 09:13:58

@Lobogó gatyaszár: Szerintem ezt a fotelt nagyon sok autóba szerelték. Láttam én már Escortban, Capriban, sőt, Ignisben is volt: totalcar.hu/tesztek/ignissport/

conmorientes 2011.09.29. 09:20:43

Ez is egy út az öregek használhatóbbá tételére, ráadásul gratula mert ez az ülés tényleg illik is bele.

Azonban az első képaláírás (csak messziről szép) okán merült fel bennem az a kérdés, hogy ha már hosszú hónapok-évek keresését követően sikerült egy ilyen ülést találnod, akkor miért nem vetted a fáradtságot szétszedni, újraszivacsozni és mondjuk az eredetinek megfelelő huzattal behúzni, a sint lefújni, hátulját műanyag ápolóval széppé varázsolni, szóal az egészet egy egységes képpé formázni, ha már egyébként a belseje egészen egyben van ?

Persze tudom, ez pénz is meg idő is, de szerintem megérdemelte volna az öreg ropelleres.

Tehát nálam az eredményed felemás...

szemeteske 2011.09.29. 09:24:06

A legrosszabb boyracer hagyományok némi kendáccsal vegyítve.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.29. 09:28:28

Egy bútor-hekker (kárpitos) nem tudja cserélni a hevedereket?

Hurri Kán 2011.09.29. 09:30:07

Szegény autó, hogy ilyen gazdája van... Sose lesz kész. :)))

dekás dezső 2011.09.29. 09:30:14

nekem is ez jutott eszembe, azok a hevederek nem helyettesíthetôk némi mezei, széles redôny/bútormozgató gurtnival?

ommm 2011.09.29. 09:43:40

@szemeteske: Hah, ne nyilatkozz elhamarkodottan, iszonyat jó az az autó :)

Papp Sanyi 2011.09.29. 09:45:38

@dekás dezső: Szerintem simán van forgalomban pontosan megegyező heveder. Csak el kell vinni egy kárpitoshoz.

Negrogo 2011.09.29. 09:50:19

Kiprobalnam en ezt nagyon, bar az e21 jobban bejon. Abbol is ritka az egyben levo. btw. e21 belso: wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01859/13.jpg

es kulso is ha mar: wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01859/01.jpg

h4z4rd 2011.09.29. 10:04:51

Szép ez a nullzwo, a kormány különösen tetszik.
Azt viszont furcsállom, hogy a kilencvenes években betege voltam ennek a színárnyalatnak (~RAL5002 -csakhogy a színkód is stílszerű legyen), mára viszont nagyon nem tetszik.

@visszakettopadlogaz: pont ez ugrott be nekem is. Ilyen világítós, vásári parasztvakítást láttam valamelyik nagytestű lexusban.

Alf (törölt) 2011.09.29. 10:11:10

"Innen jött az ötlet, hogy kísérletképpen egy deszkát csavarozzak az aljára" ---> FAPAD

deak.atti 2011.09.29. 10:13:18

Üdv!

Hehe, ebbe én is beleestem még pionír koromban. Mármint az autó-faragásba. Rövidre vágott rugó (két menettel volt rövidebb, elöl sem kellett hozzá összehúzó, és kétszer cseréltem középső kipufogó dobot, mert kitört belőle a cső a fekvőrendőrön), Kárászy kemény gátló (míg ki nem szakította az alvázból a csövet, amibe a felső szem volt csavarva), nyitott légszűrő (Maruti légszűrőbetét két alumínium korong közt ... csak zajosabb volt, gyorsabb nem), rezonátordob (a házból többen komolyabb nyaklevest helyeztek kilátásba miatta), gyári piros-fehér rallye-dizájn (kicsit megfakulva pont úgy festett a csík, mint ahogyan az OMSZ Toyotáin), és igen, volt Recaro ülésem is a Wartburgban.

Sógornak volt 1.8-as 5-ajtós benzines Sierrája még a 2000-es évek elején. Svájci import lévén, benne volt az XR4i belseje, szürke-pepita kárpitozással. Onnan gondolom, hogy XR4i-é lehetett, mert billentős támlás ülés volt az 5-ajtós gépben. Namost, a srác nem szívlelte a sportülést, nehéz volt a ki-beszállás ezekből, ezért bontottam neki egy deréktámaszos első üléspárt egy későbbi Sierra szedánból, és kicseréltem ezekre a Recaro-kat. Ő is örült, meg én is. Én egészen addig, amíg be nem szereltem a Wartburgba ezeket. Nem vagyok egy kis darab ember, sőt, inkább medveforma, de effektíve a padlón ültem, és szemeztem a műszerkupola felső élével. Mer' ugye a jó kis epedás Wartburg ülés magas, én meg lecsavaroztam a padlóra a keresztsínekhez a két Recaro-t, mindennemű magasítás nélkül. Nem is maradt meg sokáig benne, talán pár hónapig, aztán egy Ladás barátom megvette tőlem. Nem sirattam meg ... akkor. Kis idővel később megörököltem egy 120-as Skodát, na, akkor már szidtam magam rendesen, hogy miért adtam el.

Szóval, úgy látszik, jelentős részünk egyformán átesik ezeken a dolgokon. Nem baj, legalább lesz mit mesélnünk havas téli estéken az unokáknak ... :o)

DA

UI: Bandi, hétfőn láttalak Csepelen a 02-essel. Ha egy fehér Wartburg szemből villog, akkor nincs traffipax, csak ez a jellegzetes autók velejárója ... ;-)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.09.29. 10:25:26

@streetsta:
Majdnem.

A Capriban olyan az oldaltámasz, mint az Opel Mantákban, Kadett GTE-kben, de hálós a fejtámla. A hálós fejtámla igaz az Ignisre is.

Kivancsi 2011.09.29. 10:28:07

Szerintem az oregautos dologgal nincs semmi baj...
Ha jo allapotban van es nem kivanod idoszakonkent atepiteni...
ugyanugy lehet hasznalni mint egy 5-7 eves gepet...

Viszont ha mekk-mester vagy azaz neha-neha designe vagy tunig rohamod van akkor az 5-7 eves gepet is ugyanugy at kell epiteni mint a 30 evest...

Most vettem parhonapja egy 32 eves Scitoccot...
mar voltam vele Parisban, Londonban, Bruxellben, gond nelkul...
megy mint az allat....

fb-on fent van keress ra a "scirocco mki" ra..

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.29. 10:37:33

@Süni25: Oké, most hogy tüzetesebben megnéztem, igazából a háttámla oldala talán egyiknél sem ugyanaz. Biztos számít az a pár milliméter is, de majdnem ugyanazok. Ami azért elég szép, ha azt nézzük, hogy a széria majd' harminc évet fut(ott?).
Az Ignisnél külön jót mosolyogtam a hálós fejtámlán, amiatt vált gyanússá:)

Stump András 2011.09.29. 10:40:42

@streetsta: Most csak próbaképpen vannak bent, hogy tetszik-e, így nem kötöttem be, de rettentő kíváncsi vagyok.

S4mu3l 2011.09.29. 10:43:30

Haha, flat ericnek is tetszik az új ülés tartása

Stump András 2011.09.29. 10:45:33

@mike gorgon: Danke, ezt nem tudtam. Érdekes infó.
@conmorientes: Először ki akartam próbálni, milyenek az autóban. Amíg nem volt biztos, hogy megtartom, nem akartam beleölni időt, pénzt. Most meg úgyis szétszedem az autót darabjaira, majd foglalkozom az ülésekkel is. De annyira jól néznek ki így kicsit kopottasan, hogy kár lenne átkárpitozni.

Stump András 2011.09.29. 10:48:32

@malenykij polgar: @dekás dezső: @Papp Sanyi: Meg fogom mutatni a kárpitosomnak, de a legkeményebb heveder is be fog lógni pár centit, ami már túl mély üléspozíciót adna ki. Első próbának jó így. Attól tartok, túl jó, hogy változtassak rajta.

1kutya 2011.09.29. 11:02:05

@Stump András: akkor már felhajthatnál két egyforma ülést (vagy az egyikhez egyet párnak), hogy ne legyen ilyen felemás kinézete! (egyébként nekem mindkettő tetszik, de így egy kicsit összevissza...)

fandrew 2011.09.29. 11:11:57

@Stump András: ha mégis helyreállítanád a hevedereket, megpróbálhatsz érdeklődni hegymászóboltokban (pl. Tengerszem). Például a Dyneema hevedereknek minimális a nyúlásuk, bár varrni nem tudom, milyen technikával lehet őket.

Stump András 2011.09.29. 11:27:31

@1kutya: Sajnos esélytelennek tűnik, hogy párt találjak bármelyikhez. Meg így nagyon praktikus is. Ha megszokja a szemed, már nem zavar az aszimmetria.

Hurri Kán 2011.09.29. 11:32:25

@Stump András:
Bandi, akkor a jobb egyet dobd ki, és fogd rá, hogy GT2-es. :)))

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.09.29. 11:42:07

Szerintem ezek a Fiero ülései, annak volt ilyen széles fejtámlája hangszórókkal...

mike gorgon 2011.09.29. 12:04:36

@Rocko&Stump András: asszem Shinkanzen ülés is csereszabatos lehet :)

en.wikipedia.org/wiki/Recaro

misi46 2011.09.29. 15:25:53

1602-es volt az első nyugati autóm 1975-ben. Életem legjobb, legizgalmasabb korszaka volt. Utána volt még 4 BMW az életemben, de egyiknek sem volt olyan feelingje. Ma már csak FF.fotókon nosztalgiázok. Sokat adnék, ha vinnél egy kört.

jürgen baromartz 2011.09.29. 15:59:01

@Make Valamit: nem gondolod, hogy egy kétüléses fieróba kissé fölösleges az előrehajtható üléstámla? :D

tetszik az ülés, de a kis filigrán veteránautó karakteréhez képest óriási a fejtámla, ez engem látvány tekintetében kissé zavarna.

Dennis01 2011.09.29. 16:02:22

Pofasak ezek az ulesek, az ilyen stilust nagyon csipem.
Az en kocsimban Corbeau GTB-k vannak, ennel kenyelmesebb ulesekkel Miniben meg nem talalkoztam. Van oldaltartasuk, de nem azok a kenyelmetlen versenyulesek, szoval kozuton csodasak..
Itt egy kep rola: www.minisport.com/mini-spare-parts/CORMS22GTBL.jpg

TCSA · http://make.blog.hu 2011.09.29. 16:45:25

@jürgen baromartz: Te, ahány másik kocsiból összetákolták azt a szerencsétlen Fierót, én nem csodálkoznék.

Mal 2011.09.29. 16:58:06

Hej, és mi lesz a sora a 924 üléseknek? :)
Az enyémek már igen rettentő állapotban vannak...

gyuri70 2011.09.29. 20:19:51

Van párban két felesleges Recaro. 02-es Touringban voltak.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/110929/recaro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110929/recaro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

butschq 2011.09.29. 21:48:23

na ezt már szeretem:)

én is hasonló személyiség vagyok, aki az e30-nak ültető rugókat ad, hogy a vesekövet kirázza belőlem, és sportkipufogót tesz a kocsi alá, hogy anyáék hallják, ha hazajöttem a buliból:) bár utóbbit kezdem kinőni:)

Tommi 2011.09.29. 21:51:12

Hehe, Flat Eric rulez! ;-)

csipy31 2011.09.29. 22:22:23

Ha valaki ilyen recaro ülésre vágyik, van egy pár itthon feleslegbe.

Kopi3.14 2011.09.29. 23:53:26

@mike gorgon: a két cég központja már jóval messzebb van egymástól, mivel egy jó ideje a Recaro a Keiper része volt, amit idén vásárolt fel a Johnson Controls. A következő, európai központ elvileg 2013-ban nyitja meg kapuját Haan Gruiten nevű városrészében Észak-Rajna-Vesztfália tartományban, Düsseldorf és Wuppertal között, közvetlenül solingen szomszédságában. :)

midnight se 2011.09.30. 00:02:04

@Stump András: Jo olvasni es latni, hogy szemelyed egy igazi autobuzit rejt, nem csupan egy olyan ujsagirot, aki csak a karrierepites miatt teszi amit tesz.

acélváz 2011.09.30. 08:31:41

@Stump András: Szerintem simán jók így ezek az ülések.Pont passzolnak a 02-eshez!
Kérdés: Amikor a kinvoltál a Hungaroringen a "kiskocsival", milyen motor volt benne? Az ott készült fotó/videó anyagból nem lesz cikk?Szivesen megnézném! Én vagyok az elvetemült Ladás akivel "versenyez(tetek)tél". :-) Ja és bocs ha zavartalak/feltartottalak a pályán! ;-)

papa_Ramone 2011.09.30. 11:30:03

Szép az oszcilloszkóp a polcon :)

G.Atti 2011.09.30. 11:51:20

szerintem ezek a típusú ülések csak gyakori kilinccsel előre történő közlekedés esetén funkcionálnak.Hosszas városi araszolás- hosszabban autópályán csak szétizzadod bennük magadat.Innentől megkérdőjeleződik az hogy vajon a szem gyönyörűsége-avagy a funkció miatt éljük eme elmebaj hóbortját!
Egyébként lassan a végére érek az R 21 Turbó Quadra-m 4. éve tartó felujításának(jövő héten müszaki)...nem tudja valaki hogyan tehetném közszemlére a Totalcaron??

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.30. 12:34:03

@Stump András:
>Ha megszokja a szemed

Ez qrva jó szöveg, el is lopom.

farönk 2011.09.30. 21:10:12

Hű, mikor a TC-címlapon olvastam a kis ajánlót, azt hittem, árokba szaladtál a 02-essel... Szerencsére nem lett igazam. Jópofa ülések, de tényleg kell egy kis megszokás a két ülés állapotának kiegyenlítéséhez.

adidigaga 2011.09.30. 23:39:14

Na rég volt már, hogy végigolvastam egy cikket összes kommentjével...
Még az is lehet, hogy ez összefüggésben van azzal, hogy épp én is Recaro-kat újítok fel??:-)
(Alfa 33 eredetileg normál üléssel+ a csúcsmodellbe gyárilag szerelt ülések)

Már meg vannak vagy 3-4 éve, eddig az anyósülést használtam megfordított sínnel a Bal1-en, de süppedés meg idétlen testhelyzet nem volt. Valszeg azért, mert az Alfa-nál akkoriban nem volt szokás, hogy effektíve kicseszésből
az azonos típusban motortól függően mások legyenek a rögzítések. Eleve alacsony , ill. alacsony üléshelyzetű verda, minimálisan más a Recaroval a magasság. Az ülés alja nem csak pár csíkkal, hanem egy nagy műanyagszövetes gumilemezzel alátámasztott. Ez mondjuk 1990-es modell.

G.Atti: nem értek egyet, szerintem nagyon kényelmes hosszú távon is. Nem t'om a Bandién van-e ilyen "kunst" , az enyémeken kitolható combtámasz is van -
na az egy istenáldása hosszú úton. (Az enyémek - ha volt ilyen megkülönböztetés - inkább túra-ülések,mint verseny-kagylók - ettől persze van oldaltartása is rendesen.

Beizzadás: jó kérdés, általában a bótilag Recaros verdákba klíma is szokik lenni. Nekem az még a jövő tavaszra van tervezve (ti. a klímásitás), nagy melegben izzadtam természetesen. Viszont szétszedés után az anyagait nézve arra jutottam, hogy bűn lenne néhány kopás miatt kívülről szép és kárpitnak látszó, de tulajdonságai alapján a Recaro-anyagoknak nyomába sem érő anyagokra vagy bőrre lecserélni, inkább kerestem és találtam olyan, nem zavaró megoldást, amivel megmaradhattak az eredeti anyagok.

A gyártóról meg a származásról: én is tudom, hogy német, ennek ellenére Alfában látva meg a neve hangzása miatt 10 arcból 9 benyeli, hogy olasz sportüléssel van dolga :-)

dennisthemenace 2011.10.01. 01:09:03

@G.Atti: Azt nem tudom, de nekem kuldhetnél képeket róla, imádom a régi Renaultokat..

dennisthemenace 2011.10.01. 01:12:41

@Dennis01: Ja, csak kimászni nehéz beloluk.

G.Atti 2011.10.01. 13:35:07

Adj meg egy emailcímet,és szívesen küldök pár képet!
Sajnos itt úgy látom nem érdekel senkit-pedig nem hinném hogy sok szalad belőle a magyar utakon!

Cro166 2011.10.02. 02:12:24

@jürgen baromartz: Az MR2-es ben is dönthető az üléstámla, pedig az is két ajtós.Van is értelme, pl.a kivehető üvegtetőket tárolod a támla mögött,egy szövet zsákban:)

Pepejoe 2011.10.02. 13:42:50

@conmorientes: Nekem Calibrában van Recaro gyárilag, és biza' ki van ülve. Valami keményen nyomódok derékkal, szerintem a háttámla alsó élén. Szóval eléggé lent ülök. Most akkor mit is csináljak vele, fejtsem le a kárpitot, feszítsem meg a hevedereket (ha lehet), aztán kárpit vissza? Vagy a szivacs is össze lehet nyomódva? Az oldaltámasz persze ki van kopva lukasra a ki-be szállástól, azzal mit tegyek? Gondolom nem lehet ilyen anyagot szerezni...
Vagy vigyem az egészet kárpitoshoz?

Hurri Kán 2011.10.02. 13:45:22

@Pepejoe:
Csak egy ötlet, lehet, hülyeséget mondok, de az Omegában is volt pl. gyárilag Recaro ülés, meg ugye sokáig gyártották párhuzamosan a két autót, abból nem lehet belerakni pl.?
Nem reménytelen találni E-Bayn pl., és lehet, jobban kijössz, mint a kárpitossal.

Pepejoe 2011.10.02. 17:55:53

@gyvy:
Igen-igen, csak a kárpit mintája, stb. harmonizál az ajtókárpitéval meg ilyenek. Az Omega bár nagyon szép de más stílusban nyomatta ezeket...:(
Persze kutatok ülés után, de mivel elég régi verda, minden hasonló alkatrész ebben a cipőben jár.

conmorientes 2011.10.03. 21:48:12

@Pepejoe:

Ügyességedtől, szépérzékedtől vagy pénztárcádtól függöen, vagy belekezdesz, vagy megcsináltatod.

Csak jó legyen.
süti beállítások módosítása